Gwaihir schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:16:
[...]
Klopt, technisch niet moeilijk. De uitdaging is 't netjes te maken.
De 'default' manier met de shading actuator air wordt dan
hier beschreven. Maar die actuator is duidelijk voor inbouw bedoeld, zeker met die losse ader er nog omheen, dus dat is niet meteen netjes afgewerkt.
Ik vraag me dan ook optimistisch af wat er in het doosje van zo'n
AC Control - Secundairy unit zou passen.. Heb jij die units toevallig in gebruik en zou je dan lengte en dikte 'ns willen meten?
De externe maten van die secondary unit is 10x4cm exact.
Er zit een heel eenvoudige print in, met 5 ingangen aan de bovenkant.
L, N, Open, Open/Dicht, Dicht
Werking is eenvoudig
- zolang er 230V op het "Open" contact staat, gaat sluit de control unit de 3 en 8 pin kort op de RJ45 stekker.
- zolang er 230V op het "Dicht" contact staat, gaat sluit de control unit de 4 en 8 pin kort op de RJ45 stekker.
Hoe werkt de Open/Dicht ingang? In de primary unit zitten 2 diodes:
- "Open" is het 230V maar alleen de positieve kanten van de sinus.
- "Dicht" is het 230V maar alleen de negatieve kanten van de sinus.
Je zal natuurlijk op die motor 230V moeten zetten, maar verder kan je alles met 2 relays besturen tussen contact 3/4 en 8 op die RJ45 stekker.
EDIT: ik had even gemist dat je het met een shading actuator wilde doen.
Dat moet in mijn ogen geen enkel probleem zijn. Die motoren hangen niet in het zicht en je hebt aan alle kanten ruimte genoeg om die actuator van 13cm erop te plakken. Ik heb losse draad die uit de inbouwdoos komt rechtstreeks op de secondary unit bevestigd en gewoon een beetje ingetapet met elektrotape. Daar zie je helemaal niets meer van als het eenmaal hangt.
[
Voor 29% gewijzigd door
JackBol op 25-12-2022 12:45
]