Hi allemaal, ik ben ondertussen bezig met de nieuwbouwplannen / uitwerking van mijn tweede Loxone huis.
Erg lopen twijfelen tussen Domoticz, Loxone of zelfbouw d.m.v. een Wago / PLC systeem, maar gezien de hoeveelheid werk dat ik bij deze bouw op mij ga nemen ( en oh ja, ook nog een familie, 2 kids etc. ). heb ik de keuze gemaakt om toch weer voor Loxone oplossing te gaan.
Mijn huidige huis heb ik een combinatie van de Miniserver gen1, Extension, Dimmer extension, DMX extension en de Air extension. Hiermee schakel ik alle verlichting, C.V., ventilatie en verduistering/rolluiken
De planning voor het nieuwe huis zijn nagenoeg de zelfde onderdelen, waarbij ik nog meer de nadruk op gecentraliseerde sturing ga leggen, oftewel, alle leidingen gaan direct/indirect naar de "sturingsruimte" op het zolder, maar ook de WTW, WP en VVW wil gaan sturen
M.b.t. de modules, waarbij ik nu voor de "proven way" ben gegaan door ze van Loxone zelf te nemen, in hoeverre hebben jullie ervaring met een Artnet DMX controller i.p.v. de DMX extension, een Railduino i.p.v. de Extension ( hier ga ik zeker al wel voor gezien de goede reacties en ervaringen van versch. fora ) en zijn er goede alternatieven voor de Air voor afstandsbedieningen, smart sockets ( al hoop ik ze dit keer niet meer nodig te hebben ), en een DMX 0-10v AO ipv de AO's op de Loxone/Extensie?
[
Voor 2% gewijzigd door
HammieDuDe op 02-11-2020 12:00
. Reden: typo ]