Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs-96
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 15:15
Noah jao schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:32:
Ik zou graag mijn loxone willen uitbreiden met KNX MDT JAL-0810.02 Jaloezieactor 8TE REG 10A 230VAC 8-voudig. Deze bespaard me uitgangen.

Welke voeding dien ik voor deze te gebruiken ?
Is deze goed of andere suggesties ?
https://www.voltus.de/hau...netzteil-19-2w-640ma.html
Deze voeding kun je daarvoor gebruiken. Ik heb deze ook aangeschaft voor een onderverdeelkast omdat deze voeding niet zo duur is. De voeding maakt behoorlijk wat geluid (zoemen), in mijn hoofdverdeelkast maak ik gebruik van MDT voedingen. Hierbij heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 19:55
Ik ga vandaag of morgen een miniserver gen. 2 en 2 stuks extensions bestellen.
Nu ga ik digitale outputs gebruiken om voornamelijk LED 230V lampen te schakelen.
Ik weet dat de hoge inschakelstromen van 230V LED-lampen te hoog zijn voor de uitgangen (alleen de Relay extension zou voldoende zijn volgens Loxone Benelux).

Nu wil ik dan maar SSR relais aanschaffen en kwam toevoelig de volgende tegen bij ome Ali (voor stuur 24VDC, schakel 230VAC):

LinkFreely TRA23D25

En dat voor maar € 6,43 per stuk! (ten opzichte van bijv. Finder 77.01.0.024.8050 voor ca. € 37).

Iemand een idee of dit een handige keuze is, of misschien niet aan te raden ?? :?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@BSDforMeWeet niet echt wat van relais, maar ik snap dat met die koellichamen niet zo. Waarom heeft zo'n relais zo'n warmteontwikkeling (en dus eigen verbruik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
Gwaihir schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:41:
@BSDforMeWeet niet echt wat van relais, maar ik snap dat met die koellichamen niet zo. Waarom heeft zo'n relais zo'n warmteontwikkeling (en dus eigen verbruik)?
Koellichaam-model heb ik zelf niet nodig, maar als de belasting van de relais (aan de schakelende kant) 'aan de hoge kant is (vaak minimaal 400W), dan wordt het relais warm en is het verstandig om dat ding wat te koelen.
Maar voor mijn LED-lampjes van 'een paar watt' is dat dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 98% gewijzigd door F_J_K op 02-05-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
Zo....heb na wat avonden spitten de tekening voor mijn Loxone-installatie ook zo goed als klaar.
Het is dan wel geen technisch-correcte tekening (technische symbolen en zo), maar voor mij voldoet hij om te bepalen welke onderdelen ik nodig heb en goed alles aangesloten moet gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mknrRdt_wvYif8H_tmEzR3iBMo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YUqeAsas1e0CySQTS0kDU5k2.png?f=fotoalbum_large

Mocht er iemand zijn die feedback wilt geven, dan verneem ik dat natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er mogelijk iemand die mij kan helpen met het volgende. Waarschijnlijk zie ik iets kleins over het hoofd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb een stroom meter met een pulse uitgang. Deze Eastron SDM120 geeft 1000 pulsen/kWh. Nu heb ik dit op de digitale ingang aangesloten en nu krijg ik ook waarden. Echter geeft hij 60 wattt aan bij standby en 600Watt bij gebruik. Nu komt dat wel redelijk in de buurt bij de waardes, maar diet zijn niet de juiste waardes. Kennelijk staat er iets niet goed.

Zou je deze Klik eigenlijk kunnen uitlezen met deze?

Loxone Modbus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kqsrfl1JcANOcPDkpcX9pIGNxwE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GwakPxgoqUzHstl5TWCnm2pL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5__waUY2ZtklaswJ1SG6P8TsHQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UI1nP6tG0w7dGXo8axmT8Raa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wa9UiTQ2GT7LxDRagkcsIeJLUB4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UrOHRyENfx6wMoo2m8gSaE9J.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:29
BSDforMe schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:15:
Zo....heb na wat avonden spitten de tekening voor mijn Loxone-installatie ook zo goed als klaar.
Het is dan wel geen technisch-correcte tekening (technische symbolen en zo), maar voor mij voldoet hij om te bepalen welke onderdelen ik nodig heb en goed alles aangesloten moet gaan worden.

[Afbeelding]

Mocht er iemand zijn die feedback wilt geven, dan verneem ik dat natuurlijk graag :)
druk tekeningetje. Persoonlijk ben ik er voorstander van om de kabels waar altijd spanning op staat een andere kleur te geven dan de kabels die geschakeld worden. in 230V hebben we nl. ook een zwarte schakeldraad... dus in 24V kun je een ander kleurtje pakken te verduidelijking...

los daarvan wat voor 24V->230V relais heb je in gedachten? ik snap niet helemaal wat het idee is met de aansluiting van de PIR en de DI... normaal gesproken sluit je de PIR als DI aan op de loxone spulleboel, en dan gaat er een DO naar de relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
druk tekeningetje.
Yes....maar kreeg het niet mindere druk (met Visio), en zonder dat ik bepaalde details moest verwijderen....maar hoor natuurlijk graag adviezen hoe dit beter te krijgen :)
Persoonlijk ben ik er voorstander van om de kabels waar altijd spanning op staat een andere kleur te geven dan de kabels die geschakeld worden. in 230V hebben we nl. ook een zwarte schakeldraad... dus in 24V kun je een ander kleurtje pakken te verduidelijking...
oke....helemaal mee eens....ga die grijze 230V-schakel terecht aanpassen naar een zwarte (wat het ook gaat worden natuurlijk)
los daarvan wat voor 24V->230V relais heb je in gedachten?
gewoon een relais wat 230V kan schakelen op basis van een 24V signaal.
Mijn DO zal dus een 24V signaal geven, waarop ik de 230V LED-verlichting met een SSR schakel.
Voorbeeld is die LinkFreely TRA23D25K die ik een enkele berichten terug al aangaf als optie, of anders de Finder 77.01.0.024.8050.
ik snap niet helemaal wat het idee is met de aansluiting van de PIR en de DI... normaal gesproken sluit je de PIR als DI aan op de loxone spulleboel, en dan gaat er een DO naar de relais.
De PIR zal een 230V stuursignaal geven omdat ik een 'normale 230V' PIR gebruik.
Dit signaal moet ik dus 'vertalen' naar een 24V omdat dit de spanning is welke de DI verwacht.
Hierop zal inderdaad vervolgens de DO geprogrammeerd worden om te schakelen naar de Lamp.

[ Voor 6% gewijzigd door BSDforMe op 05-05-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:52
@BSDforMe
Ik heb enkele WAGO 788-304 die ik gebruik om analoge uitgangen om te zetten naar digitale door deze te combineren met een optocoupler (Weidmüller Optokoppelingsrelais TOS 5VDC/48VDC). De DO relais gebruik ik rechtstreeks voor 230V, tot nu toe zonder problemen.
Deze zit kwa prijs tussen de chinese en die je zelf noemt in. (13€ bij conrad)

[ Voor 13% gewijzigd door donderz op 05-05-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
donderz schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:29:
@BSDforMe
Ik heb enkele WAGO 788-304 die ik gebruik om analoge uitgangen om te zetten naar digitale door deze te combineren met een optocoupler (Weidmüller Optokoppelingsrelais TOS 5VDC/48VDC).
Hmmm...ga me eens verdiepeing of ik hier iets mee kan.
De DO relais gebruik ik rechtstreeks voor 230V, tot nu toe zonder problemen.
Dat wordt afgeraden door Loxone zelf op basis van contact wat ik met hun gehad heb omdat de inschakelstroom van de LED-verlichting de relais kan beschadigen omdat deze maar 5A (gen 1) of 10A (gen 2) zijn.
Advies is dus om een hulprelais te gebruiken of een relay extension welke 16A aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Trekt hier ook iemand gegevens van z'n SolarEdge omvormer via ModbusTCP Loxone in? Ik probeer het net in te richten (vooraf gedefinieerd apparaat SolarEdge WR), maar volgens de miniserver geeft de omvormer geen antwoord. (ModbusTCP is daar door de installateur vorige week wel aangezet op dat IP, die poort, en dat Modbus adres.) Ik zie ergens een detail over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:42

K!K

Als je het voor-gedefinieerd apparaat uit Loxone config gebruikt moet je rekening houden dat alles modbus tcp adressen een nummer te laag of te hoog staan.
Bijvoorbeeld: 38456 wordt dan 38455
Ik doe het uit moe hoofd dus even proberen met een adres hoger of lager.

Het moet werken dat weet ik heel
Zeker kan morgen anders even voor je kijken in mijn config.
Gwaihir schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:39:
Trekt hier ook iemand gegevens van z'n SolarEdge omvormer via ModbusTCP Loxone in? Ik probeer het net in te richten (vooraf gedefinieerd apparaat SolarEdge WR), maar volgens de miniserver geeft de omvormer geen antwoord. (ModbusTCP is daar door de installateur vorige week wel aangezet op dat IP, die poort, en dat Modbus adres.) Ik zie ergens een detail over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
donderz schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:29:
@BSDforMe
Ik heb enkele WAGO 788-304 die ik gebruik om analoge uitgangen om te zetten naar digitale door deze te combineren met een optocoupler (Weidmüller Optokoppelingsrelais TOS 5VDC/48VDC). De DO relais gebruik ik rechtstreeks voor 230V, tot nu toe zonder problemen.
ik gebruik voor de spullen in de tuin ook de WAGO 788-304, stuur deze aan vanaf de weinzierl KNX multi IO 570 relais op basis van 24V.

Voor de LED lampen gebruik ik Theben KNX relais of Theben KNX dimmer actuatoren, goedkoper per kanaal, en kleiner in de meterkast.

Omdat wij toch wel veel DI of DO contacten nodig hebben heb ik de weinzierl KNX multi IO 570 te gebruikt, bevalt uitstekend en kun je ook nog handig (Beperkte) logica mee invullen.

Op de miniserver gebruik ik de relais alleen voor potentiaal vrije verbindingen. Dat leek me redelijk risicoloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
K!K schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:26:
Als je het voor-gedefinieerd apparaat uit Loxone config gebruikt moet je rekening houden dat alles modbus tcp adressen een nummer te laag of te hoog staan.
[...]
Oh, dank. Die had ik nog niet gespot. Las wel dat de bitvolgorde verkeerdom kan zijn. Maar ik ben met die details nog maar niet gaan experimenteren, want vooralsnog krijg ik helemaal geen waarden binnen.

Aan de Loxone kant vind ik niets wat ik nog anders / beter in kan vullen: ik heb 'n IP-adres:poort, een modbus-adres. De time-out op 100ms (conform opgave SolarEdge) en ook al even 1000ms geprobeerd. Ook 1-off en / of met de waarden verkeerdom ingelezen zou dat iets op moeten leveren, lijkt me. Als je bij jou nog iets interessants spot, graag.

Moet misschien maar met de SolarEdge SetApp in de weer, maar daar had ik niet op gerekend. (Puzzelen.. hoe dat dan werkt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K

K!K

Gwaihir schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Oh, dank. Die had ik nog niet gespot. Las wel dat de bitvolgorde verkeerdom kan zijn. Maar ik ben met die details nog maar niet gaan experimenteren, want vooralsnog krijg ik helemaal geen waarden binnen.

Aan de Loxone kant vind ik niets wat ik nog anders / beter in kan vullen: ik heb 'n IP-adres:poort, een modbus-adres. De time-out op 100ms (conform opgave SolarEdge) en ook al even 1000ms geprobeerd. Ook 1-off en / of met de waarden verkeerdom ingelezen zou dat iets op moeten leveren, lijkt me. Als je bij jou nog iets interessants spot, graag.

Moet misschien maar met de SolarEdge SetApp in de weer, maar daar had ik niet op gerekend. (Puzzelen.. hoe dat dan werkt..)
Hier werkt het al een jaar of 4 probleemloos.

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcQ0bjJ_VvVU0KE_vjADADYx53o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nn7xo3hS2i6njQ9AoFtwjRDc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yU9_RfzrFshFKB5atkbkwN8iBM0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BjhoLRSgeqa4ZIayZ59W0TBK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGHSXlvn_2axTdC49-rRCcX1aXY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Q8Z1T3C51n6TWOkjZUkrQes7.png?f=fotoalbum_tile

Zo zul je het wel werkend krijgen verwacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
HiBe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:22:
[...]

ik gebruik voor de spullen in de tuin ook de WAGO 788-304, stuur deze aan vanaf de weinzierl KNX multi IO 570 relais op basis van 24V.

Voor de LED lampen gebruik ik Theben KNX relais of Theben KNX dimmer actuatoren, goedkoper per kanaal, en kleiner in de meterkast.

Omdat wij toch wel veel DI of DO contacten nodig hebben heb ik de weinzierl KNX multi IO 570 te gebruikt, bevalt uitstekend en kun je ook nog handig (Beperkte) logica mee invullen.

Op de miniserver gebruik ik de relais alleen voor potentiaal vrije verbindingen. Dat leek me redelijk risicoloos.
Ja, denk zeker dat als je veel DI/DO contacten nodig hebt (volledige huis) dat KNX een goed alternatief kan zijn.

Zelf overweeg ik KNX niet, omdat:
- geringe aantallen DI (8) en DO (18)
- feit dat de toekomst misschien niet al te veel DI/DO gaat toevoegen (gezien renovatie naar volledig sensoren/actoren naar de meterkast niet heel realistisch is), en eerde Tree/Air een optie gaat worden
- voor KNX weer adtitionele kennis benodigd is (oke, minimaal, maar toch)
- KNX niet officieel gecertificeerd is voor Loxone, en ook niet bekend is in hoeverre Loxone dit blijft (volledig) ondersteunen naar de toekomst (lees dit op verschillende plekken nl.)

Dus denk dat ik zelf de keuze voor de koppelrelais een logischere keuze in dit geval is....alleen nog even exact de juiste relais voor 24VDC -> 230VAC (min. 16A ivm LED) en 230VAC -> 24VDC te zoeken....lijkt iets lastiger nog dan eerst gedacht door de grote verscheidenheid .... (Finder, Eltako, SSR, ome-Ali....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Thanks @K!K. Wellicht is dat template al een keer gefixt dan, want dat 40083-adres klopt nu out-of-the box. Geinig dat hij bij jou ook in de kelder hangt.

Poort 502 en adres 65 is niet wat ik van mijn installateur heb doorgekregen, maar bood ook geen soelaas. Ik ga toch maar in de omvormer neuzen dus.

Edit: en dat neuzen was kort en informatief.. hij zat op 'n ander IP! (Ik meende het IP uitgelezen te hebben uit m'n DHCP server, maar waar ik naar keek blijkt de reservering voor de oude omvormer.. - hij is onlangs na brand vervangen.)

Nog wel nieuwsgierig: je vraagt elke 5 seconden op? Vanwaar?

[ Voor 25% gewijzigd door Gwaihir op 06-05-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K

K!K

Gwaihir schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:34:
Thanks @K!K. Wellicht is dat template al een keer gefixt dan, want dat 40083-adres klopt nu out-of-the box. Geinig dat hij bij jou ook in de kelder hangt.

Poort 502 en adres 65 is niet wat ik van mijn installateur heb doorgekregen, maar bood ook geen soelaas. Ik ga toch maar in de omvormer neuzen dus.

Edit: en dat neuzen was kort en informatief.. hij zat op 'n ander IP! (Ik meende het IP uitgelezen te hebben uit m'n DHCP server, maar waar ik naar keek blijkt de reservering voor de oude omvormer.. - hij is onlangs na brand vervangen.)

Nog wel nieuwsgierig: je vraagt elke 5 seconden op? Vanwaar?
Denk dat ik deze ooit zo ingesteld heb door dat ik wat geëxperimenteerd heb en ben vergeten terug te zetten. Maar ik heb er nooit problemen mee gehad dus het gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatishMatish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:45
In onze nieuwbouw woning heb ik ervoor gekozen om Loxone te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCu9C-NNXux5VF0b0yjeAO35qWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/apWn7xYPPc2N2tdpLpqBamH3.jpg?f=user_large

De miniserver met 4 dimmer extensions en een air extension draait inmiddels.
Nu wil ik graag (nog nieuw aan te schaffen) 25 mm aluminium jaloezieën gaan toepassen.
Ik heb alleen stroom (230v) beschikbaar bij de jaloezieën; bediening zal dus draadloos moeten.

Heeft iemand ervaring met een motor die ik hiervoor kan gebruiken? Tijdens mijn zoektocht kwam ik alleen de Somfy Tilt & Lift 25 RTS tegen. Deze zou ik dan met een RS485 extensie en Somfy RS485 RTS transmitter moeten kunnen bedienen. Ik vroeg me af of er andere (betere/goedkopere) oplossingen mogelijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MatishMatish op 07-05-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Nette kast hoor! Heb je ook een foto zonder kappen?

Ik zou dan hier kijken https://www.geiger-antrie...289c6e69bcaeac4952d639cbc

[ Voor 15% gewijzigd door Sethro op 07-05-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:45
Sethro schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:47:
Nette kast hoor! Heb je ook een foto zonder kappen?

Ik zou dan hier kijken https://www.geiger-antrie...289c6e69bcaeac4952d639cbc
De Geiger GJ56 heb ik gezien, maar volgens mij past deze niet in de bak van een 25 mm jaloezie.
Van Loxone is de Shading Actuator Air ook nog een optie, maar hievoor is een 4 draads motor nodig welke ik nog niet ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:46
MatishMatish schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:16:
[...]

De Geiger GJ56 heb ik gezien, maar volgens mij past deze niet in de bak van een 25 mm jaloezie.
Van Loxone is de Shading Actuator Air ook nog een optie, maar hievoor is een 4 draads motor nodig welke ik nog niet ben tegengekomen.
Denk dat je vast blijft bij een 24v motor zoals de Somfy AMS 25.

Nog wat meer motoren van Brel

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Ik heb gekozen voor de Luxaflex raambekleding. Zelf een trafo in mijn kast opgehangen en daar de voeding draden naartoe getrokken. Het is mogelijk middels http request de scenes van Luxaflex aan te roepen. Dit werkt goed alleen de daadwerkelijke integratie moet ik nog gaan doen.

De beperking is dat je de raam bekleding niet op de centimeter ingesteld kan worden, maar beperkt bent tot de voor ingestelde scenes. Deze zijn wel weer makkelijk met de app aan te passen.

Ik heb gordijnen, plisse en plisse top down buttom up

[ Voor 5% gewijzigd door -SimJoc- op 10-05-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
MatishMatish schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:06:
In onze nieuwbouw woning heb ik ervoor gekozen om Loxone te gebruiken.
[Afbeelding]
Erg netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wraeymae
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05-2023
MatishMatish schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:06:
Nu wil ik graag (nog nieuw aan te schaffen) 25 mm aluminium jaloezieën gaan toepassen.
Ik heb alleen stroom (230v) beschikbaar bij de jaloezieën; bediening zal dus draadloos moeten.

Heeft iemand ervaring met een motor die ik hiervoor kan gebruiken? Tijdens mijn zoektocht kwam ik alleen de Somfy Tilt & Lift 25 RTS tegen. Deze zou ik dan met een RS485 extensie en Somfy RS485 RTS transmitter moeten kunnen bedienen. Ik vroeg me af of er andere (betere/goedkopere) oplossingen mogelijk zijn.
Je kan ook die RTS besturing kopen met een Homey. Zo heb i' het alvast gedaan voor rolgordijnen. Via een virtual output in loxone wordt dan commando gestuurd naar de homey die een rts uitstuurt. Misschien eenvoudiger, en de homey is voor veel andere dingen bruikbaar.
Ik heb wel geen tilt op mijn rolgordijnen, maar misschien eens bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 16:24

DinX

Motormuis

Eindelijk aanwezigheidsmelders: https://www.loxone.com/nl...dsmelder-tree-touch-pure/

Benieuwd of de gevoeligheid bij deze enigszins nuttig kan ingesteld worden.
Op dit moment is het kiezen tussen ofwel de melders helemaal uitschakelen 's nachts als je huisdieren hebt, of 's nachts om de zoveel tijd de verlichting zien aanspringen als de katten op pad gaan in huis...
Ze gebruiken voor detectie voor het alarm is al helemaal onmogelijk nu.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 09:30
MatishMatish schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:16:
[...]

Volgens mij heeft die gewoon 3 draden naar de motor: op, neer en nul.
Zie documentatie:https://www.loxone.com/en...older_ShadingActuator.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Iemand enig idee waar TPon en TPoff in de Klimaat controller nu eigenlijk voor dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:20
saeJ7Oxo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:27:
[...]

Volgens mij heeft die gewoon 3 draden naar de motor: op, neer en nul.
Zie documentatie:https://www.loxone.com/en...older_ShadingActuator.pdf
@MatishMatish Ik heb bedraden motoren en de vierde draad is de aarding.

[ Voor 4% gewijzigd door SchumiFAST op 10-06-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:50
Heb even een snelle vraag.
Indien ik meerdere 24V voedingen gebruik voor Loxone componenten en LED strips/ spots, dan moet de 0 van de voedingen met elkaar verbonden worden. Duidelijk.
Maar ik heb ook een 12V voeding in de kast zitten. Moet ik die 0 ven de 12V dan ook verbinden met de 0 van de 24V voedingen? Of moet ik die van 12V apart houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Johnnygo schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:03:
Heb even een snelle vraag.
Indien ik meerdere 24V voedingen gebruik voor Loxone componenten en LED strips/ spots, dan moet de 0 van de voedingen met elkaar verbonden worden. Duidelijk.
Maar ik heb ook een 12V voeding in de kast zitten. Moet ik die 0 ven de 12V dan ook verbinden met de 0 van de 24V voedingen? Of moet ik die van 12V apart houden?
Die zou ik apart houden

Edit: ik heb overigens ook alle 24 volt apart gehouden. Je weet nooit wat je in de toekomst wil.

[ Voor 9% gewijzigd door -SimJoc- op 23-06-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@-SimJoc- Wat is het voordeel van apart houden? Ik dacht dat ze je voor je eigen gemak het beste allemaal kon verbinden; dan heb je één nul als duidelijke referentie. (Je weet nooit wat je in de toekomst wil. ;))

Zo heb ik zelf een sensor die 5V krijgt en 0-3,5V afgeeft. Deze zit op een analoge ingang van de Loxone server (24V). Zouden die nullen niet gekoppeld zijn, dan heb ik een willekeurige (meet)waarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Laatst online: 16-09 16:50
Ok, kan dus gewoon bij elkaar. Scheelt weer een paar meter kabel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
Ik heb zelf all - aan de aarding hangen. Indien je meerdere kasten hebt, heb je die ook overal ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:34
Dag iedereen.

Het is al even geleden dat ik hier gepost heb, maar ik ben momenteel bezig met mijn elektrische kast te bekabelen.

Nu viel mij op dat de Miniserver, Extension en Dimmer Extension links van digital input 1 een 24V aansluiting hebben. Ik dacht eerst dat het voorzien was om 24V af te takken om te gebruiken voor de drukknoppen, maar ik heb het eens doorgemeten en die klem hangt niet samen met de 24V klem aan de onderkant van de modules. Weet er iemand voor wat die aansluiting dient? Ik vind in de officiële documentatie niet meteen een nut voor die klem.

Zelfde vraag voor de ground eigenlijk, die is (logischerwijs) wel doorverbonden met de ground klem aan de onderkant van de modules.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
MathieuT schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:49:
Nu viel mij op dat de Miniserver, Extension en Dimmer Extension links van digital input 1 een 24V aansluiting hebben. Ik dacht eerst dat het voorzien was om 24V af te takken om te gebruiken voor de drukknoppen,
O.a. deze dus: https://www.loxone.com/en...heet_Extension_160420.pdf en de Miniserver Gen 1, correct?

Ja, dat lijkt mij ook. Als je dat een handige manier van bedraden vindt.
maar ik heb het eens doorgemeten en die klem hangt niet samen met de 24V klem aan de onderkant van de modules.
Je bedoelt dat hij geschakeld blijkt, niet 1:1 'hard' doorgelust? Het zou me toch vreemd voorkomen als er, systeem eenmaal ingeschakeld, helemaal geen 24V op staat?

Wellicht doen ze dat om tot een ordelijke start te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Gwaihir schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:43:
[...]

O.a. deze dus: https://www.loxone.com/en...heet_Extension_160420.pdf en de Miniserver Gen 1, correct?

Ja, dat lijkt mij ook. Als je dat een handige manier van bedraden vindt.

[...]

Je bedoelt dat hij geschakeld blijkt, niet 1:1 'hard' doorgelust? Het zou me toch vreemd voorkomen als er, systeem eenmaal ingeschakeld, helemaal geen 24V op staat?

Wellicht doen ze dat om tot een ordelijke start te komen?
Ik heb het eens getest en je hebt gelijk, eenmaal ingeschakeld komt er 24V op de klem te staan. _/-\o_

Waarom die geschakeld is weet ik niet, maar er zal wel een reden voor zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
  • Laatst online: 12-09 08:02
In mijn beleving is deze niet geschakeld hoor. Misschien even het schroefje aandraaien die in de klem zit en dan nog eens meten. Als deze loszit maakt hij geen contact en kan het lijken alsof er geen 24v op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
LoxBerry hulp? (betaald)

Onze Loxone installatie zou uitgevoerd worden met een LoxBerry Pi, aanvankelijk om de slimme meter uit te lezen. Maar zeker ook omdat ik verwacht er de installatie nog op andere manieren mee te kunnen verrijken. Omdat op gang geholpen worden vaak z'n geld waard is, zou ik voorzien worden van de Pi met installatie en daarop enigszins wegwijs gemaakt worden, om e.e.a. vervolgens zelf verder te beheren. Helaas heb ik uiteindelijk, door omstandigheden, niet meer dan de geïnstalleerde hardware (Pi 3B+, incl. voeding en kabel naar de P1-poort).

Liefst wordt ik nog altijd op de hiervoor genoemde manier verder ontzorgd, maar ja.. 't is niet een service die velen aanbieden en zeker te specifiek om op websites van diegenen terug te vinden. Dus hopelijk vergeven jullie 't me dat ik het hier dan maar vraag: wie kan en wil mij helpen? Budget beschikbaar dat m.i. toereikend moet zijn voor wie dit gesneden koek is.

Wil je iemand aanraden, dan is dat wellicht info om in deze draad te delen. Bied je jezelf aan, dan is PM denk ik gepaster. Bij voorbaat veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c337n
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 15:23
Hallo, zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen met een koppeling tussen Loxone en IFTTT? Lukt dit op 1 of andere manier rechtstreeks of zal hier altijd een tussenstap moeten gemaakt worden? Als het niet rechtstreeks kan zou ik dan liefst met Loxberry gaan werken omdat ik dan direct nog connectie met andere slimme devices kan maken. Het is wellicht ook eenvoudiger te configureren/gebruiken dan iets custom te gaan bouwen veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

donderz schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:26:
Zijn er hier nog mensen die hun (traditionele) verwarmingsketel aansturen mbv Loxone?
Ik gebruik hiervoor momenteel een 1-wire temperatuursensor in de lichtschakelaar, maar hierop zit eigenlijk te veel vertraging.
Beetje late reactie maar. Ik doe dit met een Remeha ketel een een 0-10 volt module. Loxone spuugt dit ook standaard uit. Heb er een max op zitten van 4 volt (40 graden). Meer dan genoeg voor de vloer verwarming en de radiatoren boven.

Loxone heeft hier een paar voorbeeld bestanden van voor hun partners. (dat gelukt heb ik)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

c337n schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:07:
Hallo, zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen met een koppeling tussen Loxone en IFTTT? Lukt dit op 1 of andere manier rechtstreeks of zal hier altijd een tussenstap moeten gemaakt worden? Als het niet rechtstreeks kan zou ik dan liefst met Loxberry gaan werken omdat ik dan direct nog connectie met andere slimme devices kan maken. Het is wellicht ook eenvoudiger te configureren/gebruiken dan iets custom te gaan bouwen veronderstel ik?
Kijk dan ook eens naar Node Red. Mijn combinatie is Home Assistant voor buiten (spotify, schoutcast, ittf), Loxone voor binnen (verlichting, etc) en node red voor als 1 van beide het niet kan of met iets gelinkt moet worden.

Home Assistant heeft een aardig Loxone module (geen officiele).

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
Quinie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Beetje late reactie maar. Ik doe dit met een Remeha ketel een een 0-10 volt module. Loxone spuugt dit ook standaard uit. Heb er een max op zitten van 4 volt (40 graden). Meer dan genoeg voor de vloer verwarming en de radiatoren boven.

Loxone heeft hier een paar voorbeeld bestanden van voor hun partners. (dat gelukt heb ik)
Ik draai ook al een flinke poos met een Remeha Quinta 35C en een 0-10v interface. Bevalt best goed. Is die voorbeeld config zo te downloaden of moet je daar echt eerst partner voor worden?

Dit is nu mijn setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ELFCvcD2SP1u54sIprwEGHO6wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sod9vAemSSlgNuF8gykpTiLn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
Ok meteen ook maar even wat gepruts van toen ik nog aan het ontdekken was hoe alles werkt versimpeld naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQhsTq9EoLxfRIW02E21nxJVhLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1bvPyWMZYc96eJzhaDBz7ROv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdoorn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-05 15:53
Inmiddels op de benedenverdieping in de gang ook de schakelkast geplaatst.

Hieronder de vloerverwarming verdeler opgehangen. (meest centrale plek in huis, cv ketel hangt in de bijkeuken). Nou vraag ik me echter af;
- Mag dit überhaupt wel?
- Gaan de loxone componenten en voedingen last van de warmte krijgen die de verdeler afgeeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMZFcd_JgVY3OnNN_UInvy94bH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzs5DthgbPrRdgD14KZeSaCh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdCHq4OEV8ZtB1NCoLbI847Ubgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcU9wupPwFCw7iJzOXZWGAvL.jpg?f=fotoalbum_large

Plek zat lijkt me zo. Hoe zouden jullie de kast indelen? Dacht zelf aan;
- Rechts onder automaten etc.
- Links onder voedingen
- Links boven loxone componenten
- Rechts boven overig 230 spul

Elke WCD komt uit in de meterkast. Echter hoef ik ze voorlopig niet allemaal apart te kunnen schakelen.
Kan ik deze het beste in lasdozen samen laten komen boven de kast voordat ze de kast in gaan, of netjes afmonteren op rijgklemmen in de kast? Welke klemmen zijn hier dan het meest geschikt voor?

Welke klemmen gebruiken jullie voor de Tree kabel?

[ Voor 39% gewijzigd door gdoorn op 08-07-2020 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
gdoorn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:38:

Hieronder de vloerverwarming verdeler opgehangen. (meest centrale plek in huis, cv ketel hangt in de bijkeuken). Nou vraag ik me echter af;
- Mag dit überhaupt wel?
- Gaan de loxone componenten en voedingen last van de warmte krijgen die de verdeler afgeeft?
geen idee hoe warm dit gaat worden. Wij hebben in de meterkast een NAS, een paar POE switches etc. en alles bij elkaar geeft dat ook best wat warmte af. tot op heden nooit geen problemen gehad. Lijkt me dat zolang je goed kan ventileren (openingen boven en onder in de voorwand/deur) dat het wel goed moet komen.
- Links onder voedingen
Dit lijkt me een heel goed idee. Het mooiste is toch wel als je 230V zoveel mogelijk kan scheiden van 12V/24V. Maar dat is niet altijd even eenvoudig om te doen.
Elke WCD komt uit in de meterkast. Echter hoef ik ze voorlopig niet allemaal apart te kunnen schakelen.
Kan ik deze het beste in lasdozen samen laten komen boven de kast voordat ze de kast in gaan, of netjes afmonteren op rijgklemmen in de kast? Welke klemmen zijn hier dan het meest geschikt voor?

alles afmonteren op klemmen in de kast is mij erg goed bevallen. het is dan erg eenvoudig om met steekbruggen dingen te veranderen, ipv om weer alles overhoop te moeten halen voor een WCD schakeling o.i.d. het kost wel meer ruimte in de kast en is in het begin meer afmonteerwerk, maar daarna is het zo handig. ik zou het weer zo doen als ik het over moest doen.

na lang wikken en wegen ben ik voor phoenix klemmen gegaan, en dat is mij heel goed bevallen. voor 230V gebruik ik de PTI 2,5-PE/L/N en PTI 2,5-L/L, en voor deurcontacten/laagspanning/tree/knx gebruik ik PTIO 1,5/S/4.

voor potentiaalverdeling heb ik een tijdje gebruik gemaakt van PTRV 4 van phoenix, maar na een migratie van wat loxone extensions naar KNX actoren zijn de meeste hiervan uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
gdoorn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:38:

- Mag dit überhaupt wel?
Bij mij is een nagenoeg identieke situatie en dat gaat prima. Ik heb altijd nog de mogelijkheid om een extra plankje te maken en een extra rooster, zodat de warmte niet te veel omhoog kan. Bij mij is echter alles lage temperatuur. Bij jou zie ik een 3weg mengventiel, die aan en afvoer leiding zou wel meer warmte kunnen afgeven.
- Links onder voedingen
Bij mij is de situatie identiek en dat werkt erg goed.
Met zo'n mooie schakelkast zou ik meteen voor rijgklemmen gaan, word anders echt een zooi. Ik heb gekozen voor wago materiaal. Ik was begonnen met Phoenix, maar vind persoonlijk Wago veel lekkerder werken. De klemmen die ik heb gebruikt voor de stopcontacten zijn de Wago 2003-7646.
Ik heb hiervoor de Wago 2002-1401 gebruikt. Dit is niet de allermooiste oplossing, maar bij mij moest ik 6 tree kabels verbinden. Deze had ik nog liggen en de zekeringhouder past er mooi naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
-SimJoc- schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:07:
[...]
Bij jou zie ik een 3weg mengventiel, die aan en afvoer leiding zou wel meer warmte kunnen afgeven.
@gdoorn Om alles wat makkelijk te isoleren valt gaat uiteindelijk nog 'n laagje? Scheelt ook condensvorming bij koeling.

In ander nieuws: hoorde, toen ik aangaf er nog een te overwegen, dat de 'basis' extensie extension (100002) eruit gaat: huidige (al beperkte) voorraad wordt niet meer aangevuld. (Dus net eentje besteld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdoorn
Dank voor de tips. Mag de stekker van de pomp van de verdeler trouwens in de schakelkast gemonteerd worden? Of moet deze buiten de kast in een wcd zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
gdoorn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:40:
Dank voor de tips. Mag de stekker van de pomp van de verdeler trouwens in de schakelkast gemonteerd worden? Of moet deze buiten de kast in een wcd zitten?
Ik gok dat die uitschakelbaar wordt geacht te zijn. D.w.z. je moet de stekker eruit kunnen trekken of een lastscheider toepassen. Kan geen reden verzinnen waarom wel de pomp maar niet de stekker in die kast zou mogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
Gwaihir schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:07:
[...]
In ander nieuws: hoorde, toen ik aangaf er nog een te overwegen, dat de 'basis' extensie extension (100002) eruit gaat: huidige (al beperkte) voorraad wordt niet meer aangevuld. (Dus net eentje besteld.)
ik heb er nog een (gebruikte) relais extension en een 'basis' extension liggen. Voor een reële prijs mogen deze overgenomen worden. zijn alletwee ongeveer 1 jaar gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
HiBe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:18:
[...]

ik heb er nog een (gebruikte) relais extension en een 'basis' extension liggen. Voor een reële prijs mogen deze overgenomen worden. zijn alletwee ongeveer 1 jaar gebruikt...
Wat zou je hier voor willen hebben? Heb eventueel wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Ik heb even een praktisch vraagje voor mensen die met rijgklemmen gewerkt hebben in hun elektrische kast.

Hoe laat je die binnenkomen in de kast? Meteen kortste weg naar de desbetreffende klem, of eerst een omwegje maken zodat er nog wat reserve is? Eventueel iemand een foto als voorbeeld?

Ik heb dus een hele bundel preflexen die boven- en onderaan toekomen, sorteer je die best al voor die de kast binnen gaan? Bijvoorbeeld een kabel die rechts zit maar links aan een klem moet hangen al voor het binnengaan van de kast naar links leggen (en zo de waarschijnlijke spaghetti van kabels van binnen de kast naar net er buiten verleggen? ;) )

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
(Nog) niemand.. Lijkt erop dat ik eerder LoxBerry 'specialist' ga worden dan me lief is.

Leeft de LoxBerry hier wel? Maak ik hier kans op hulp bij de vragen die ik vast ga hebben?
Gwaihir schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:45:
LoxBerry hulp? (betaald)

Onze Loxone installatie zou uitgevoerd worden met een LoxBerry Pi, aanvankelijk om de slimme meter uit te lezen. Maar zeker ook omdat ik verwacht er de installatie nog op andere manieren mee te kunnen verrijken. Omdat op gang geholpen worden vaak z'n geld waard is, zou ik voorzien worden van de Pi met installatie en daarop enigszins wegwijs gemaakt worden, om e.e.a. vervolgens zelf verder te beheren. Helaas heb ik uiteindelijk, door omstandigheden, niet meer dan de geïnstalleerde hardware (Pi 3B+, incl. voeding en kabel naar de P1-poort).

Liefst wordt ik nog altijd op de hiervoor genoemde manier verder ontzorgd, maar ja.. 't is niet een service die velen aanbieden en zeker te specifiek om op websites van diegenen terug te vinden. Dus hopelijk vergeven jullie 't me dat ik het hier dan maar vraag: wie kan en wil mij helpen? Budget beschikbaar dat m.i. toereikend moet zijn voor wie dit gesneden koek is.

Wil je iemand aanraden, dan is dat wellicht info om in deze draad te delen. Bied je jezelf aan, dan is PM denk ik gepaster. Bij voorbaat veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:37

Cpt-Cholo

I did it again...

Gwaihir schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:17:
(Nog) niemand.. Lijkt erop dat ik eerder LoxBerry 'specialist' ga worden dan me lief is.

Leeft de LoxBerry hier wel? Maak ik hier kans op hulp bij de vragen die ik vast ga hebben?

[...]
Niets stopt je van de Loxberry specialist te worden hier, een guide te maken en onze vragen te beantwoorden. Ik wil er ook wel nog eens mee spelen, als ik 5 minuten tijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Ik heb er hier een draaien. Gebruik het vooral voor Squeezebox en voor MQTT. In de wiki is veel te vinden, maar is vooral in het Duits. De integratie middels virtual inputs en outputs werkt erg goed moet ik zeggen. Ik ben nog flink aan het pielen met de HeishaMon (Panasonic WP integratie) maar dat begint langzaam aardig te lukken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aw6mmYW9XC9rZSS2401DG43s9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3wXhgbV9I586PUSJPUHzqbo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door -SimJoc- op 23-07-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Cpt-Cholo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:00:
[...]
Niets stopt je van de Loxberry specialist te worden hier, een guide te maken en onze vragen te beantwoorden. Ik wil er ook wel nog eens mee spelen, als ik 5 minuten tijd heb.
Ja, precies dat; had 't uitbesteed omdat ik ook in die 'als ik 5 minuten tijd heb' zit ;). Kan hier op 't forum ondertussen aardig wat brengen m.b.t. w/w warmtepomp, zonneboiler, en wat Loxone, maar ja.. moet 't nieuwe ook weer ergens halen natuurlijk en keuzes maken..

Tx @-SimJoc- Was het lastig op gang te komen? D.w.z. de flash card goed te vullen en eventuele initiële setup te doorlopen? Nog tricky stappen waar je even op wilt attenderen?

Lees jij - of iemand anders hier wellicht - er ook de slimme meter (P1-poort) mee uit naar Loxone toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 23:38
Hey Allen,

Ik ben aan het kijken naar een pakketbus maar ik had deze graag aan men loxone systeem gekoppeld om te weten wanneer er een pakje/post is geleverd. Er is wel een loxone pakketbus maar ik de keuze is nogal beperkt en ik had toch liever een vrijstaand model gehad en niet met een zak zoals zij het doen.
(https://shop.loxone.com/n...pakket-en-brievenbus.html)

Iemand ervaring hier mee voor een goede 0-10v sensor/plaat opstelling voor in de brievenbus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 13:56
Gwaihir schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Ja, precies dat; had 't uitbesteed omdat ik ook in die 'als ik 5 minuten tijd heb' zit ;). Kan hier op 't forum ondertussen aardig wat brengen m.b.t. w/w warmtepomp, zonneboiler, en wat Loxone, maar ja.. moet 't nieuwe ook weer ergens halen natuurlijk en keuzes maken..

Tx @-SimJoc- Was het lastig op gang te komen? D.w.z. de flash card goed te vullen en eventuele initiële setup te doorlopen? Nog tricky stappen waar je even op wilt attenderen?

Lees jij - of iemand anders hier wellicht - er ook de slimme meter (P1-poort) mee uit naar Loxone toe?
Ik heb een loxberry hangen en maak daar ook gebruik van om de P1 poort uit te lezen. Echter niet direct bedraad maar met een ESP via mqtt (http://www.esp8266thingies.nl/wp/) De telegrammen verwerk ik dan met picoC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Een andere optie is nog met een Youless te werken. Die kan direct door de Miniserver worden uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
e_hagenaar schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Ik heb een loxberry hangen en maak daar ook gebruik van om de P1 poort uit te lezen. Echter niet direct bedraad maar met een ESP via mqtt (http://www.esp8266thingies.nl/wp/) De telegrammen verwerk ik dan met picoC
Interessant. Hij zit hier met een kabeltje aan - dacht ik - de USB poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
[...]
Nee eigenlijk helemaal niet. Je moet de loxberry image naar een sd kaart kopiëren en daarna gaat de installatie vanzelf. Je kunt dan inloggen in de web interface en daar kun je alles instellen. De modules aanpassen kost soms wat tijd maar dat gaat ook steeds makkelijker.
Pulse_ schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:59:
Hey Allen,

Ik ben aan het kijken naar een pakketbus maar ik had deze graag aan men loxone systeem gekoppeld om te weten wanneer er een pakje/post is geleverd. Er is wel een loxone pakketbus maar ik de keuze is nogal beperkt en ik had toch liever een vrijstaand model gehad en niet met een zak zoals zij het doen.
(https://shop.loxone.com/n...pakket-en-brievenbus.html)

Iemand ervaring hier mee voor een goede 0-10v sensor/plaat opstelling voor in de brievenbus?
Dit zou je kunnen proberen:
https://smarthome.exposed/mailbox-with-new-mail-sensor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Tx @-SimJoc-
Pulse_ schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:59:
Nee, maar wat bedoel je met 0-10V in dit verband? Je hoeft toch niet te weten hoe ver hij open staat? Situatie doet me denken aan het magneetcontact wat ziet of de deur van mijn haard open staat en diverse vergelijkbare contacten op buitendeuren voor de alarminstallatie. Oftewel: open / dicht (0/1) digitaal op een digitale ingang.
Bedankt voor die link! Die Tjsech / Slovaak (?) doet interessante dingen en laat zien dat ze werken :). Zie 'm onder andere met aanvullende icoontjes spelen op de manier die ook nog op mijn backlog heb staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Gwaihir op 25-07-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
Gwaihir schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:15:
Tx @-SimJoc-

[...]

Nee, maar wat bedoel je met 0-10V in dit verband? Je hoeft toch niet te weten hoe ver hij open staat? Situatie doet me denken aan het magneetcontact wat ziet of de deur van mijn haard open staat en diverse vergelijkbare contacten op buitendeuren voor de alarminstallatie. Oftewel: open / dicht (0/1) digitaal op een digitale ingang.
0-10v is niet specifiek nodig, maar veelal zijn het van dit type sensoren. Een magneet contact is leuk maar ik wil graag weten of er iets in ligt, niet enkel of de klep is open geweest. Ik heb al implementaties gezien zoals gelinked door -SimJoc- met een optische sensor maar vroeg me af of er nog andere opties zijn. Bv iets dat op de bodem plaat is te plaatsen dat dedecteerd of er iets op staat (vooral voor de paketjes dan). Hoe dan ook ben ik een beginner in deze wereld dus mogelijk zoek ik het te ver :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Pulse_ schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:27:
[...]

0-10v is niet specifiek nodig, maar veelal zijn het van dit type sensoren. Een magneet contact is leuk maar ik wil graag weten of er iets in ligt, niet enkel of de klep is open geweest. Ik heb al implementaties gezien zoals gelinked door -SimJoc- met een optische sensor maar vroeg me af of er nog andere opties zijn. Bv iets dat op de bodem plaat is te plaatsen dat dedecteerd of er iets op staat (vooral voor de paketjes dan). Hoe dan ook ben ik een beginner in deze wereld dus mogelijk zoek ik het te ver :)
Dan is een 0-10v oplossing toch veel simpeler?
[...]

Ik zie dat de wiki ook in het Engels is:
https://www.loxwiki.eu/pages/viewpage.action?pageId=27100376

Vervolgens kun je hier alle bestaande plugins vinden:
https://www.loxwiki.eu/pages/viewpage.action?pageId=27100429

Is eigenlijk alleen een kwestie van downloaden en dan in de webbrowser uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Pulse_ schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:27:
[...]

Is het een weegschaal, dan kan ik me 0-10V input goed voorstellen. Maar ook dat je een brief of kaart niet oppikt. Wellicht heb je het over een pure pakketkluis, dan maakt dat waarschijnlijk niet uit. Voor een brievenbus klinkt optisch voor mij wel logisch en ook dat levert een digitale input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noah jao
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2022
Heeft er iemand een voorbeeld van en eendraadschema hoe je uw loxone componenten erop plaatst ?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ik loop tegen een aantal curiositeiten aan bij programma (her)start. Is er wellicht al een (best) practice voor het hiermee omgaan? (Ik overweeg nu mijn eigen (her)start detectie te programmeren en her en der te gebruiken.)

Het gaat nu mis met (en voordat ik nog meer van die dingen oploop wil ik ingrijpen):
- Een waterdetectiesensor (NC) die tijdens het opstarten toch eventjes als een 0 te boek staat in plaats van een 1, wat onterecht een beveiliging triggert. (Kan ik misschien via de alarmcentrale omheen, want die gaat niet (onterecht) af..)
- Een routine die op het sluiten van een deur reageert (met magneetsensor). Hoewel de fysieke deur natuurlijk gewoon dicht blijft, registreert het systeem tijdens de herstart toch een stijgende flank.
- IRR's die "UIT" staan via de Io poort: het systeem detecteert geen stijgende flank tijdens de herstart, dus na herstart staan en blijven ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Gwaihir schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:44:
Ik loop tegen een aantal curiositeiten aan bij programma (her)start. Is er wellicht al een (best) practice voor het hiermee omgaan? (Ik overweeg nu mijn eigen (her)start detectie te programmeren en her en der te gebruiken.)

Het gaat nu mis met (en voordat ik nog meer van die dingen oploop wil ik ingrijpen):
- Een waterdetectiesensor (NC) die tijdens het opstarten toch eventjes als een 0 te boek staat in plaats van een 1, wat onterecht een beveiliging triggert. (Kan ik misschien via de alarmcentrale omheen, want die gaat niet (onterecht) af..)
- Een routine die op het sluiten van een deur reageert (met magneetsensor). Hoewel de fysieke deur natuurlijk gewoon dicht blijft, registreert het systeem tijdens de herstart toch een stijgende flank.
- IRR's die "UIT" staan via de Io poort: het systeem detecteert geen stijgende flank tijdens de herstart, dus na herstart staan en blijven ze aan.
Heb je de Remanentie-ingang aan staan voor deze sensors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Sensoren / digitale ingangen hebben dat niet. Wel is er een 'startwaarde aan' veldje wat ik dacht ik bij beide gezet had, maar zo net toch uit bleek te staan..

Die laatste situatie komt via een set radioknoppen. Daarop staat inderdaad remanentie aan - en hij komt ook weer in de gewenste toestand. Alleen zeggen de IRR's dat ze op een flank reageren, niet op een signaal dat er bij hun opstarten al is dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Hmm.. ga dat 'startwaarde aan' eens goed in de gaten houden: als het vinkje staat, lijkt het te werken, maar ik raak het kwijt.. Werkt 't maar 1x of zo (na zetten)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pulse_
Noah jao schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:14:
Heeft er iemand een voorbeeld van en eendraadschema hoe je uw loxone componenten erop plaatst ?

bedankt
Indien het voor een keuring is moet je er niet vele van op zetten. Zo volstaat (altans in belgie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UtLCquhgejOWNIU4MufUuCyNsQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RHvDouRanCyUPyXfBjuXqDIu.png?f=user_large

Veder voeg je je verlichting toe zoals normaal.

Indien het voor het plannen is zou ik het eenddraadschema vergeten, kan gewoon niet genoeg nuttige info op om je planning te maken van je Loxone systeem.

Ik heb zelf in Excel de uit in ingangen opgelijst en zitten mappen op die manier. Veel mensen doen het visueel op basis van de beschikbare afbeeldingen van Loxone zelf en dan in visio of eender ander welk programma waar je lijntjes kan gaan tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noah jao
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2022
Bedoelt voor de keuring in beligë.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Weet iemand een "goedkope" oplossing om zonnestraling actief te krijgen? Blijft nu op 0 - 20% staan. Ik maak gebruik van de openweathermap api via de weather 4 loxone plugin op de loxberry. Geen verschil met DarkSky overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dok-_zBemPxlaCTI2KkVCYPWBB8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qp1wjwZiQ8PbYPk6eaV76ZGn.png?f=user_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
was mij nog niet opgevallen maar is inderdaad bij mij ook het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Centauriprime schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:21:
Weet iemand een "goedkope" oplossing om zonnestraling actief te krijgen? Blijft nu op 0 - 20% staan. Ik maak gebruik van de openweathermap api via de weather 4 loxone plugin op de loxberry. Geen verschil met DarkSky overigens.

[Afbeelding]
Ik doe dat via Weatherbit en dan als virtuele ingang. Echter dan zie je hem niet bij dit mooie overzicht staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 12:39
Ook hier in huis zijn wij bezig met een Loxone server. Ik heb een testopstelling staan met een miniserver en een dimmer extension. Daar nu met behulp van een Gira 015100 https://katalog.gira.de/n...att.html?artikelnr=015100 een schakeling gemaakt waarbij de lamp keurig aan en uit gaat. Echter willen wij de lamp graag dimmen door de drukker langer vast te houden. Overal lees ik dat dat zou moeten kunnen, ik krijg het echter niet voor elkaar. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 14-09 21:08
Gebruik je een Lighting controller en is die correct ingesteld?
A short pulse at an input I1-I4 is used to switch the associated output ON/OFF. With long-clicks (press and hold), dim up/dim down functionality can be achieved. The dimming behaviour depends on the settings of the parameters SI, ST, Min, Max, W and L. These are described in the tables at the bottom of this page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
Weatherbit heeft idd solar radiation zie ik "cur_sr@389.4" stom dat ik die niet geprobeerd heb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKGgJSm7h0AvlX6GjaolVSGA7LI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O75DbmP9q3mopvRoZxBxXH1O.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRNaDPKohM94dpV0arDmxVaQ3Bk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zt00drjNEnyTtvT5b01wCgCX.png?f=fotoalbum_large

Werkt zo te zien, thanks

[ Voor 94% gewijzigd door Centauriprime op 05-08-2020 12:14 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffy
Mee_ schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:41:
Gebruik je een Lighting controller en is die correct ingesteld?

[...]
Ja, die gebruik ik. Vrijwel helemaal met standaardwaarden. Toch moet het probleem wel in de Config zitten. Schakelaar als Smart Actuator ingesteld. Als ik die als dimmer instel, reageert de lamp helemaal niet meer. Dimmer extensie ook met actuaror type Smart.

Mocht iemand een voorbeeldje hebben voor het programmeren van die Lightning Connector in combinatie met een Dimmer extensie, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
Als je met één knop een gedimde lamp wilt bedienen is volgens mij het dimmer block de makkelijkste optie.
https://www.loxone.com/enen/kb/dimmer/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
Centauriprime schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:33:
Weatherbit heeft idd solar radiation zie ik "cur_sr@389.4" stom dat ik die niet geprobeerd heb

[Afbeelding]

Werkt zo te zien, thanks
Hoe heb je dat nu gedaan dan? de 60-100%?

Nog een andere vraag.
Iedere keer als ik een download doe dan gaat mijn verlichtingscontroller voor buiten naar handmatig.... hoe kan ik dit aanpassen? heb al rem. aan en uit geprobeerd maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
e_hagenaar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Nog een andere vraag.
Iedere keer als ik een download doe dan gaat mijn verlichtingscontroller voor buiten naar handmatig.... hoe kan ik dit aanpassen? heb al rem. aan en uit geprobeerd maar geen verschil.
Ik maak gebruik van de Weather4Loxone plugin op de loxberry. Die plugin doet zich voor als de Loxone eigen weer server en vult al de waardes juist in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LS7QZyWp_TBI3dM1HchdPGhBBj4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BU7tEI4YZfRMpSiVNGkiVO79.png?f=user_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
e_hagenaar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Nog een andere vraag.
Remenantie even aan zettenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hWOdxX3KbINTh_MbtcVMT8693A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mGeNwQDQFRUNb8oszf9biNXI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
Centauriprime schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

Ik maak gebruik van de Weather4Loxone plugin op de loxberry. Die plugin doet zich voor als de Loxone eigen weer server en vult al de waardes juist in.

[Afbeelding]
Die gebruik ik ook icm darksky echter blijft de waarde 0-20%, zal weatherbit eens proberen
Update: net geprobeerd en nu werkt het wel

[ Voor 5% gewijzigd door e_hagenaar op 07-08-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
had ik al geprobeerd, aan en uit maakt geen verschil. na download staat hij in handmatig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
e_hagenaar schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

had ik al geprobeerd, aan en uit maakt geen verschil. na download staat hij in handmatig....
Have you tried turning it ON and OFF again? ;)

Verlichtingsblok deleten uit config --> DL --> Opnieuw toevoegen en instellen --> DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
Geffy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Ja, die gebruik ik. Vrijwel helemaal met standaardwaarden. Toch moet het probleem wel in de Config zitten. Schakelaar als Smart Actuator ingesteld. Als ik die als dimmer instel, reageert de lamp helemaal niet meer. Dimmer extensie ook met actuaror type Smart.

Mocht iemand een voorbeeldje hebben voor het programmeren van die Lightning Connector in combinatie met een Dimmer extensie, hou ik me aanbevolen.
Stuur anders even een screenshot van je config. Je zou ze I1-I4 ingangen op de controller moeten gebruiken en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
Raies schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Have you tried turning it ON and OFF again? ;)

Verlichtingsblok deleten uit config --> DL --> Opnieuw toevoegen en instellen --> DL
Duuut het is geen Siemens :'(

[ Voor 3% gewijzigd door e_hagenaar op 07-08-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdoorn
3 september nieuwe product release.
Volgens https://www.loxone.com/nlnl/ ;
de grootste productrevolutie sinds de Miniserver.
Ben benieuwd.

• Sethro
gdoorn schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:11:
3 september nieuwe product release.
Volgens https://www.loxone.com/nlnl/ ;
[...]

Ben benieuwd.
Ik ook! Weet iemand al meer? @Raies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
Haha, nee echt helaas heeft het me meerdere keren geholpen onverklaarbare problemen in de config te verhelpen.

Zoals lampen die niet aan en uit gaan maar volgens de liveview echt uitgestuurd worden maar na meten op de betreffende output geen output krijgen. Enige wat het toen oploste was de standaard routine zoals hierboven. blok compleet wissen en opnieuw toevoegen.

Heb je het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
Sethro schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:02:
[...]

Ik ook! Weet iemand al meer? @Raies ?
Nee niks officieel hoor. Dat is voor iedereen echt 3 september.
Maar als elk jaar op prinsjesdag de troonrede miljoenennota kan uitlekken, dan staat er vast wel ergens op het web wat de release van Loxone moet zijn haha.

www.loxforum.com

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
Raies schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:16:
[...]
Heb je het al geprobeerd?
Zit momenteel offshore voor een inspectie op een CJ70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-07 15:01
Kan je met een Miniserver een warmtepomp via SG ready functie aansturen? Probleem: de warmtepomp zet te snel het elektrische element in bij het opwarmen van het warme water in de boiler. Het elektrisch element is tijdelijk uit te zetten met een SG ready status via een potentiaal vrij contact. Ik kan nergens de technische specificaties vinden van de benodigde spanning. Het lijkt 230V AC. Dan zou ik de WP dus makkelijk in de Eco modus kunnen aansturen via de MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
barbuitenhuis schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:13:
Kan je met een Miniserver een warmtepomp via SG ready functie aansturen? Probleem: de warmtepomp zet te snel het elektrische element in bij het opwarmen van het warme water in de boiler. Het elektrisch element is tijdelijk uit te zetten met een SG ready status via een potentiaal vrij contact. Ik kan nergens de technische specificaties vinden van de benodigde spanning. Het lijkt 230V AC. Dan zou ik de WP dus makkelijk in de Eco modus kunnen aansturen via de MS.
Een potentiaalvrij contact is toch altijd een uitgang, d.w.z. het genereert je info, consumeert 'm niet? Dat zou inhouden dat je beide draden van het contact aansluit op een relais op de MS (of 'n extensie). Die sluit / opent dan potentiaalvrij je contact.

Dat kan prima. Het voltage wat ervoor gebruikt wordt maakt dan niet uit (binnen redelijke grenzen waaraan je WP ongetwijfeld voldoet, idem voor amperage).

Spannender: beschikt je MS over de info op basis waarvan je wilt schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffy
Raies schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

Stuur anders even een screenshot van je config. Je zou ze I1-I4 ingangen op de controller moeten gebruiken en dan zou het moeten werken.
Sorry, duurde even. Maar zoek nog steeds.

Inmiddels een Touch surface er ook aangehangen. Het is een testopstelling, dus er hangt echt weinig aan. Lightning controller met de pulsschakelaar (I1) en de touch surface (T5) aan de T5/1. En de LEDlamp aan de AQ1. Rest van het blok is default. Lamp gaat heel mooi aan en uit bij kort drukken. Maar als je de knop of de surface lang indrukt, gebeurt niets.

Moet ik toch iets met die moods doen? Ik heb echt het idee dat ik iets heel sufs over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-07 15:01
Gwaihir schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:17:
[...]

Een potentiaalvrij contact is toch altijd een uitgang, d.w.z. het genereert je info, consumeert 'm niet? Dat zou inhouden dat je beide draden van het contact aansluit op een relais op de MS (of 'n extensie). Die sluit / opent dan potentiaalvrij je contact.

Dat kan prima. Het voltage wat ervoor gebruikt wordt maakt dan niet uit (binnen redelijke grenzen waaraan je WP ongetwijfeld voldoet, idem voor amperage).

Spannender: beschikt je MS over de info op basis waarvan je wilt schakelen?
Je hebt helemaal gelijk, ik heb de vraag niet helemaal volledig beschreven. Ik wil voorkomen dat bv 24VDC en 230VAC naast elkaar op de MS komen. Ee los relais is natuurlijk het veiligste, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Het is een goede vraag wanneer de warmtepomp in de Eco modus moet staan. Voorlopig denk ik 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Geffy schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:47:
[...]

Sorry, duurde even. Maar zoek nog steeds.

Inmiddels een Touch surface er ook aangehangen. Het is een testopstelling, dus er hangt echt weinig aan. Lightning controller met de pulsschakelaar (I1) en de touch surface (T5) aan de T5/1. En de LEDlamp aan de AQ1. Rest van het blok is default. Lamp gaat heel mooi aan en uit bij kort drukken. Maar als je de knop of de surface lang indrukt, gebeurt niets.

Moet ik toch iets met die moods doen? Ik heb echt het idee dat ik iets heel sufs over het hoofd zie.
Ik moest even nadenken waar het mogelijk mis ging, maar ik denk dat dit het probleem is. Je moet de Surface wel los instellen anders werkt het niet lekker. Als je op de Surface klikt klik dan links op knop 3 weergeven. Dan kun je TI3 aan de lichtsturing koppelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvaWr9-OFgFbahPUGqL-_DaQWo0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PKH3qBPS2VxnbmUTnZvzFg52.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 16 ... 44 Laatste