Sjembecks mega thnx voor de moeite die je steekt in het beantwoorden van mijn vragen! Ik moet binnenkort leidingen gaan (laten) leggen en dan kan ik niet meer terug...
-Hoe gashaard aansluiten, deze hebben vaak een rf afstandsbediening?
Deze zou je aankunnen sturen met een
IR extensie
Ok dus een loze leiding van de gashaard naar meterkast? Kan je deze dan bedienen met je gsm/tablet bijv?
-Wat te doen met tv aansluiting, is het zinvol om dit stopcontact te kunnen bedienen, zo ja hoe doe je dit bedraad (via air is duidelijk)?)?
Nieuwe tv's kun je vaak sturen via het netwerk, je zou Loxone een signaal kunnen laten sturen via het netwerk waardoor de TV aangaat........ Een geschakeld stopcontact is wel handig achter de tv om sluipverbruik te reduceren als je het huis verlaat.
Dus waar te TV zit een netwerkkabel (was ik ook al van plan).
Hoe kan ik een stopcontact bedienen dan met Loxone, stroomdraad rechtstreeks naar meterkast en dan?
-Alarm via aanwezigheidsmelders hoe gaat deze af, hoe zorg je voor lawaai als je geen boxen hebt? en is het voldoende als je alleen op de gehele benedenverdieping en boven op de overloop aanwezigheidsmelders hebt???
Via bijvoorbeeld de rookmelder AIR, alle verlichting knipperen gordijnen/rolluiken welke automatisch sluiten, radio/tv welke aangaat..
Kan dit ook gekoppeld worden aan een alarm buitensirene, zo ja hoe?
-Normale drukknop kan Loxone deze ook bedienen??
Ja, bij toepassen van een pulsdruk schakelaar, je moet dan een UTP kabel vanaf de schakelaar naar de centrale kast leggen, en aansluiten op een ingang van de Loxone mini server of extensie.
Kan je ook dimmen met zo'n pulsdruk schakelaar?
-Hoeveel spots kunnen er op 1 dimmer extention worden aangesloten??
Licht aan het wattage van de lampen, op groep 1 mag 400watt (dus 8 halogeen spots van 50 watt).
Uitgang 2 tot en met 4, 210watt dus 4 halogeen spots van 50 watt. Kies je voor Led pots zijn dit er veel meer.
Als we de originele Loxone led spots gebruiken (
http://shop.loxone.com/nlnl/led-spot-ww.html) hoeveel dan?
We hebben in totaal circa 50 spots. Waarvan 5 groepen (2 wc's, 2 hallen, overloop en bijkeuken) die op een bewegings/aanwezigheidsmelder aan/uit gaan. Verder in de woonkamer 9 spots (3 groepen), keuken 20 spots (3 groepen), speelkamer 5 spots (1 groep), slaapkamer 3 spots (1 groep), badkamer 6 spots (2 groepen).
-De touch tree bedieningsknoppen kent een temp en vochtigheidsmeter, wat is het nut van deze functies wat kun je ermee, kan het bijv. dienen als thermostaat??
Ja, deze kunnen gezien worden als thermostaat, vooral i.c.m. de stel ventielen kun je dan de verwarming per ruimte gaan regelen. Of als de temperatuur te hoog wordt in een kamer automatisch de gordijnen dicht.
Daarnaast zou je bijvoorbeeld in de badkamer automatisch de ventilatie aan laten gaan als de luchtvochtigheid te hoog wordt.
Om dit te kunnen doen moet je dus een leiding van cv ketel naar meterkast hebben en meerdere leidingen van vloerverwarming verdeler naar meterkast?
Ik had zelf het idee om onze installatie conventioneel aan te laten leggen qua leidingwerk dus met centraal dozen. Vervolgens :
- Een rechtstreekse verbinding tussen ventilatieunit en meterkast.
- Een rechtstreekse verbinding tussen CV-ketel en meterkast.
- Een rechtstreekse verbinding van Zonnepaneel unit naar meterkast.
- Loze leiding (is 1 voldoende?) van vloerverwarming verdeler naar meterkast.
- Een loze leiding van iedere schakelaar naar de meterkast.
- Belangrijke stopcontacten rechtstreeks naar de meterkast?
- Loxone tree touch schakelaars daar waar anders een kamerthermostaat zou zitten
- Loxone tree touch schakelaars in badkamer (tbv ventilatie)
- Een stroompunt voor een I-pad wall mount
- Loze leidingen tbv. co2 sensor in keuken en ouder slaapkamer
- Loze leiding van automatisch hek naar meterkast
- Loze leiding van automatische rolluik naar meterkast
- Loze leiding van schuur naar meterkast
Daarbij de volgende aannames:
- Ik heb 2 schakelaar tbv buitenverlichting 1 voor het huis en 1 achter het huis. Als ik bij beide een loze leiding aanleg naar de meterkast dan kan ik dus buiten verlichting besturen met Loxone, tijdslot erop etc.?
- Ik heb nu in de keuken 4 dimmers naast elkaar zitten kan dit 1 loxone touch schakelaar worden als er een loze leiding naar de meterkast loopt?
- volgens de loxone standaard kan je voor je wasmachine een kabel trekken naar de meterkast en dan kan je de wasmachine aan uit zetten (de stroom altans)? hoe gaat dit dan in zijn werk waar sluit je de kabel dan aan? aan het stopcontact?
Heb ik hier nog rare dingen bij staan? Ik zou er voor kunnen kiezen om de spots, dimmers etc volgens Loxone tree te doen, maar dan kan ik mijn woning nooit meer conventioneel krijgen? iemand nog ideeën tips?
[
Voor 5% gewijzigd door
Huttenkloas op 27-05-2016 07:12
]