EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
thx voor de tip, zit op slechte wifi, vinkje af en knallen nu!!vhal schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:53:
....en ik maar denken waarom die update niet binnen kwam, stond er zo'n stom vinkje aan van 'alleen over Wi-Fi". Tsja, met een vrij riant datapakket van 12GB en 4G doe ik eigenlijk niks met W-iFi
EDIT: mislukt.. leuk, een gig erdoor voor niks!
Smartswitch geeft nog geen update mogelijkheid
[ Voor 11% gewijzigd door Hakki op 07-03-2016 12:08 ]
Ik heb hetzelfde, kan geen back-up starten omdat hij op authenticatie wacht. Zal binnenkort wel een hotfix voor komen denk ik zo...Mrjraider schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:05:
Even een dubbelpost:
[afbeelding]
Sinds de update naar MarsMellow krijg je bij het gebruik van de backup functie van SmartSwitch deze melding.
Dan zou je dus op je telefoon een melding moeten verwachten waarbij je op Toestaan moet drukken.
Nou mooi nietIk kan dus geen backup maken en niets werkt:
- Andere kabel
- USB Drivers opnieuw geinstalleerd
- SmartSwichts opnieuw geinstalleerd
- Telefoon rebooten
- Laptop rebooten
Iemand een idee?
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Ik gebruik ook MobileIron ivm de werkmail. Zowel onder Lolipop als Marshmellow gebruik ik de fingerprint sensor om mijn S6 te unlocken. Werkt prima icm Mobile Iron.bsmpower schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:19:
Heeft iemand MobileIron geïnstalleerd? Ik moet deze hebben om mijn werk mail en agenda te kunnen zien. Door MobileIron ben ik echter verplicht om een pincode te hanteren en heb ik dus niks aan mijn fingerprint sensor. Ik wil deze uiteraard graag gebruiken en had ergens gelezen dat dit met Android 6 zou moeten werken, maar ik kan de optie niet aanvinken (grijs). Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?
Nu met 6.0 krijg je altijd - vóór het patroonscherm - een scherm waar je op moet swipen. Is nergens voor nodig en geeft elke unlock weer een onnodige handeling extra.
Weet iemand hoe je dat eerste scherm (met de swipe) kan uitschakelen?
Eigenlijk is mijn vraag, als ik deze instelling uit laat of ik dan nog wel de doze functionaliteit heb...?
Schat in dat dat zou moeten kunnen door patroon als beveiliging (opnieuw) in te stellen..Het Leoh-Paard schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:11:
Ik gebruik bij het lockscreen normaal gesproken een patroon.
Nu met 6.0 krijg je altijd - vóór het patroonscherm - een scherm waar je op moet swipen. Is nergens voor nodig en geeft elke unlock weer een onnodige handeling extra.
Weet iemand hoe je dat eerste scherm (met de swipe) kan uitschakelen?
Nu is tweede patroon vereist als gsm opnieuw is opgestart.. komt daarna bij mij (na vingerafdruk) niet meer terug..
Helaas, dat had ik geprobeerd, maar het heeft geen effect._Nick__ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:20:
[...]
Schat in dat dat zou moeten kunnen door patroon als beveiliging (opnieuw) in te stellen..
Nu is tweede patroon vereist als gsm opnieuw is opgestart.. komt daarna bij mij (na vingerafdruk) niet meer terug..
Zelf wacht ik op de "stable" release van Edgarf's ROM voor ik ga upgraden naar Android M.
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2016 12:31 ]
Even als tip: onder het kopje batterij staat nu de optie "snel opladen via kabel," die stond uit bij mij. Ik weet niet of deze optie er al in Android 5 in zat, maar ik heb zo'n vermoeden dat wanneer deze uitstaat, snel laden niet meer gaat.
Verwijderd
FF gecheckt, maar in 5.1.1 is die optie er niet.JDL15 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:41:
De vingerafdrukscanner gaat nu als een tierelier, echt een verbetering bij mij
Even als tip: onder het kopje batterij staat nu de optie "snel opladen via kabel," die stond uit bij mij. Ik weet niet of deze optie er al in Android 5 in zat, maar ik heb zo'n vermoeden dat wanneer deze uitstaat, snel laden niet meer gaat.
Hij is sneller maar voor mijn gevoel wel iets kritischer ook. Heb m'n rechterduim er maar een paar keer extra in gezetJDL15 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:41:
De vingerafdrukscanner gaat nu als een tierelier, echt een verbetering bij mij
Het probleem onstond bij mij na het uitschakelen van de YouTube app, de reden daarvoor was het haperen van het beeld terwijl er 60fps werd afgespeeld. Heeft toen niet geholpen, daarnaast ontstond error 501 tijdens de installatie.
MM heeft het gehele probleem verholpen, alles speelt nu ook weer soepel af.
Ik zie het al. Doze instellingen zitten onder: batterij verbruik -> meerDon Giovanni schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:16:
Vraagje: heeft de instelling onder Batterij->Energy besparing app nu iets te maken met doze? of staat dit los van elkaar. In Lollipop heb ik deze uit gezet omdat ik last had van apps die ik op de achtergrond wilde hebben draaien, maar uitgeschakeld werden (ook als ik ze uitschakelde voor optimalisatie).
Eigenlijk is mijn vraag, als ik deze instelling uit laat of ik dan nog wel de doze functionaliteit heb...?
Dat is dus batterij optimaliseren neem ik aan? Bij mij geeft die aan dat Google Play service en Samsung Push Service niet geoptimaliseerd zijn.n2theb schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:56:
Hebben jullie Doze aanstaan? Zo ja, hebben jullie dan alles gewoon op optimaliseren staan of wat bijv niet?
PSN: Mondaatje
transparant kunt instellen in MM, die kleurtjes vind ik maar niks..... ?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Ik heb me ook rotgezocht, het enige wat ik kan vinden is de "Energiebesparings-app" die eerst "Optimalisatie-app" heette dacht ik en iets anders is.Mrjraider schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:22:
Geen idee hoe je kan checken of doze aan staat.
[ Voor 22% gewijzigd door Ryan_ op 07-03-2016 14:11 ]
Ik wil niet te vroeg juichen, maar... JAAAA!theHoff schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:57:
Ben benieuwd of dit eindelijk gaat brengen wat altijd beloofd is met deze telefoon.
De S6 kan nu opeens meer dan 3-5 apps in z'n RAM open houden, het is een wonder, en maakt het toestel zoveel vlotter in gebruik!
Na booten heeft mijn S6 zo'n 800mb RAM vrij tegenover de ~300 op Lollipop. Na wat geklooi met Package Disabler heb ik zelfs 1GB vrij na opstarten.
Daarnaast was er nog een grote verassing voor mij: de camera app van Samsung zelf werkt nu ook op een andere DPI. Voorheen moest ik een andere camera app gebruiken (met minder opties) anders nam mijn camera app maar een gedeelte van het scherm in. Of de DPI weer op default zetten.
Wel vervelend: Headsoff krijg ik niet meer aan de praat. Maar dat komt vast nog wel.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dit zijn de apps die ik uitgeschakeld heb.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
| <importExportSetting> <disabledPackages class="java.util.ArrayList"> <string>com.mobeam.barcodeService</string> <string>com.monotype.android.font.rosemary</string> <string>com.sec.android.widgetapp.samsungapps</string> <string>com.samsung.android.app.galaxyfinder</string> <string>com.sec.android.app.chromecustomizations</string> <string>com.samsung.svoice.sync</string> <string>com.sec.android.app.wfdbroker</string> <string>com.samsung.android.app.withtv</string> <string>com.skms.android.agent</string> <string>com.samsung.android.hmt.vrshell</string> <string>com.sec.android.widgetapp.dualsimwidget</string> <string>com.sec.factory.camera</string> <string>org.simalliance.openmobileapi.service</string> <string>com.android.externalstorage</string> <string>com.sec.factory</string> <string>com.android.mms.service</string> <string>com.sec.android.app.tourviewer</string> <string>com.sec.android.Kies</string> <string>com.sec.android.app.easylauncher</string> <string>com.sec.android.widgetapp.easymodecontactswidget</string> <string>com.samsung.android.email.provider</string> <string>com.samsung.android.intelligenceservice2</string> <string>tv.peel.app</string> <string>com.sec.android.app.billing</string> <string>com.sec.android.app.minimode.res</string> <string>com.dsi.ant.service.socket</string> <string>com.sec.android.AutoPreconfig</string> <string>com.samsung.android.app.assistantmenu</string> <string>com.samsung.SMT</string> <string>com.samsung.dcm</string> <string>com.samsung.android.drivelink.stub</string> <string>com.samsung.hs20provider</string> <string>com.dsi.ant.sample.acquirechannels</string> <string>com.instagram.android</string> <string>com.sec.android.app.SecSetupWizard</string> <string>com.sec.bcservice</string> <string>com.android.calendar</string> <string>com.monotype.android.font.samsungsans</string> <string>com.sec.android.uibcvirtualsoftkey</string> <string>com.samsung.android.sdk.professionalaudio.utility.jammonitor</string> <string>com.sec.imsservice</string> <string>com.android.sharedstoragebackup</string> <string>com.samsung.android.app.colorblind</string> <string>com.android.printspooler</string> <string>com.samsung.android.hmt.vrsvc</string> <string>com.android.dreams.basic</string> <string>com.sec.app.samsungprintservice</string> <string>com.sec.android.app.dictionary</string> <string>com.samsung.android.app.talkback</string> <string>com.sec.smartcard.manager</string> <string>com.sec.allsharecastplayer</string> <string>com.dsi.ant.plugins.antplus</string> <string>com.samsung.android.personalpage.service</string> <string>com.samsung.advp.imssettings</string> <string>com.samsung.android.app.advsounddetector</string> <string>com.sec.enterprise.knox.myknoxsetupwizard</string> <string>com.samsung.android.app.mirrorlink</string> <string>com.samsung.android.app.vrsetupwizardstub</string> <string>com.sec.imslogger</string> <string>com.android.keychain</string> <string>com.sec.android.widgetapp.locationwidget</string> <string>com.google.android.partnersetup</string> <string>com.sec.android.diagmonagent</string> <string>com.trustonic.tuiservice</string> <string>com.sec.spp.push</string> <string>com.dsi.ant.server</string> <string>com.samsung.android.allshare.service.fileshare</string> <string>com.samsung.android.universalswitch</string> <string>com.sec.android.app.sns3</string> <string>flipboard.boxer.app</string> <string>com.google.android.feedback</string> <string>com.sec.android.providers.tasks</string> <string>com.sec.android.app.sbrowser</string> <string>com.monotype.android.font.chococooky</string> <string>com.sec.android.service.health</string> <string>com.samsung.safetyinformation</string> <string>com.facebook.katana</string> <string>com.android.providers.partnerbookmarks</string> <string>com.samsung.android.keyguardwallpaperupdator</string> <string>com.samsung.android.app.accesscontrol</string> <string>com.samsung.android.beaconmanager</string> <string>com.android.apps.tag</string> <string>com.samsung.android.app.FileShareClient</string> <string>com.facebook.system</string> <string>com.sec.android.soagent</string> <string>com.samsung.android.fmm</string> <string>com.samsung.android.mdm</string> <string>com.sec.android.app.shealth</string> <string>com.samsung.knox.appsupdateagent</string> <string>com.samsung.android.intelligenceservice</string> <string>com.samsung.android.bbc.bbcagent</string> <string>com.samsung.android.voicewakeup</string> <string>com.sec.android.splitsound</string> <string>com.samsung.android.app.watchmanagerstub</string> <string>com.policydm</string> <string>com.samsung.android.app.FileShareServer</string> <string>com.samsung.android.sdk.professionalaudio.app.audioconnectionservice</string> <string>com.enhance.gameservice</string> <string>com.monotype.android.font.cooljazz</string> <string>com.facebook.appmanager</string> <string>com.samsung.voiceserviceplatform</string> <string>com.sec.android.app.SamsungContentsAgent</string> <string>com.samsung.aasaservice</string> <string>com.samsung.android.allshare.service.mediashare</string> <string>com.sec.android.app.mt</string> <string>com.sec.knox.switcher</string> <string>com.sec.android.app.magnifier</string> <string>com.sec.android.widgetapp.webmanual</string> <string>com.samsung.android.sconnect</string> <string>com.samsung.android.coreapps</string> <string>com.samsung.location</string> </disabledPackages> </importExportSetting> |
Lijkt me ook com.samsung.location te zijn, maar wat weerhoudt je om het een voor een te testen?TereZz schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:19:
Heeft iemand enig idee welke apk/package op package disabler pro ervoor zorgt dat findmyphone van samsung niet meer werkt. Kan het maar niet vinden
Dit zijn de apps die ik uitgeschakeld heb.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 <importExportSetting> <disabledPackages class="java.util.ArrayList"> <string>com.mobeam.barcodeService</string> <string>com.monotype.android.font.rosemary</string> <string>com.sec.android.widgetapp.samsungapps</string> <string>com.samsung.android.app.galaxyfinder</string> <string>com.sec.android.app.chromecustomizations</string> <string>com.samsung.svoice.sync</string> <string>com.sec.android.app.wfdbroker</string> <string>com.samsung.android.app.withtv</string> <string>com.skms.android.agent</string> <string>com.samsung.android.hmt.vrshell</string> <string>com.sec.android.widgetapp.dualsimwidget</string> <string>com.sec.factory.camera</string> <string>org.simalliance.openmobileapi.service</string> <string>com.android.externalstorage</string> <string>com.sec.factory</string> <string>com.android.mms.service</string> <string>com.sec.android.app.tourviewer</string> <string>com.sec.android.Kies</string> <string>com.sec.android.app.easylauncher</string> <string>com.sec.android.widgetapp.easymodecontactswidget</string> <string>com.samsung.android.email.provider</string> <string>com.samsung.android.intelligenceservice2</string> <string>tv.peel.app</string> <string>com.sec.android.app.billing</string> <string>com.sec.android.app.minimode.res</string> <string>com.dsi.ant.service.socket</string> <string>com.sec.android.AutoPreconfig</string> <string>com.samsung.android.app.assistantmenu</string> <string>com.samsung.SMT</string> <string>com.samsung.dcm</string> <string>com.samsung.android.drivelink.stub</string> <string>com.samsung.hs20provider</string> <string>com.dsi.ant.sample.acquirechannels</string> <string>com.instagram.android</string> <string>com.sec.android.app.SecSetupWizard</string> <string>com.sec.bcservice</string> <string>com.android.calendar</string> <string>com.monotype.android.font.samsungsans</string> <string>com.sec.android.uibcvirtualsoftkey</string> <string>com.samsung.android.sdk.professionalaudio.utility.jammonitor</string> <string>com.sec.imsservice</string> <string>com.android.sharedstoragebackup</string> <string>com.samsung.android.app.colorblind</string> <string>com.android.printspooler</string> <string>com.samsung.android.hmt.vrsvc</string> <string>com.android.dreams.basic</string> <string>com.sec.app.samsungprintservice</string> <string>com.sec.android.app.dictionary</string> <string>com.samsung.android.app.talkback</string> <string>com.sec.smartcard.manager</string> <string>com.sec.allsharecastplayer</string> <string>com.dsi.ant.plugins.antplus</string> <string>com.samsung.android.personalpage.service</string> <string>com.samsung.advp.imssettings</string> <string>com.samsung.android.app.advsounddetector</string> <string>com.sec.enterprise.knox.myknoxsetupwizard</string> <string>com.samsung.android.app.mirrorlink</string> <string>com.samsung.android.app.vrsetupwizardstub</string> <string>com.sec.imslogger</string> <string>com.android.keychain</string> <string>com.sec.android.widgetapp.locationwidget</string> <string>com.google.android.partnersetup</string> <string>com.sec.android.diagmonagent</string> <string>com.trustonic.tuiservice</string> <string>com.sec.spp.push</string> <string>com.dsi.ant.server</string> <string>com.samsung.android.allshare.service.fileshare</string> <string>com.samsung.android.universalswitch</string> <string>com.sec.android.app.sns3</string> <string>flipboard.boxer.app</string> <string>com.google.android.feedback</string> <string>com.sec.android.providers.tasks</string> <string>com.sec.android.app.sbrowser</string> <string>com.monotype.android.font.chococooky</string> <string>com.sec.android.service.health</string> <string>com.samsung.safetyinformation</string> <string>com.facebook.katana</string> <string>com.android.providers.partnerbookmarks</string> <string>com.samsung.android.keyguardwallpaperupdator</string> <string>com.samsung.android.app.accesscontrol</string> <string>com.samsung.android.beaconmanager</string> <string>com.android.apps.tag</string> <string>com.samsung.android.app.FileShareClient</string> <string>com.facebook.system</string> <string>com.sec.android.soagent</string> <string>com.samsung.android.fmm</string> <string>com.samsung.android.mdm</string> <string>com.sec.android.app.shealth</string> <string>com.samsung.knox.appsupdateagent</string> <string>com.samsung.android.intelligenceservice</string> <string>com.samsung.android.bbc.bbcagent</string> <string>com.samsung.android.voicewakeup</string> <string>com.sec.android.splitsound</string> <string>com.samsung.android.app.watchmanagerstub</string> <string>com.policydm</string> <string>com.samsung.android.app.FileShareServer</string> <string>com.samsung.android.sdk.professionalaudio.app.audioconnectionservice</string> <string>com.enhance.gameservice</string> <string>com.monotype.android.font.cooljazz</string> <string>com.facebook.appmanager</string> <string>com.samsung.voiceserviceplatform</string> <string>com.sec.android.app.SamsungContentsAgent</string> <string>com.samsung.aasaservice</string> <string>com.samsung.android.allshare.service.mediashare</string> <string>com.sec.android.app.mt</string> <string>com.sec.knox.switcher</string> <string>com.sec.android.app.magnifier</string> <string>com.sec.android.widgetapp.webmanual</string> <string>com.samsung.android.sconnect</string> <string>com.samsung.android.coreapps</string> <string>com.samsung.location</string> </disabledPackages> </importExportSetting>
Ik gebruik het InvertedM theme uit de theme store. Probeer dat eens.Albert020 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:44:
Weet iemand of je de mappen op het home screen weer normaal,
transparant kunt instellen in MM, die kleurtjes vind ik maar niks..... ?
Verwijderd
Gevonden, Settings / batterij / batterijverbruik en dan rechtsboven op 'meer' drukken en "Batterijverbr. optimalis." kiezen.Mrjraider schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:22:
Geen idee hoe je kan checken of doze aan staat.
Daar zie je al 2 apps die voor doze uitgeschakeld staan.
Nope, al geprobeerd.
Het weerhoud me om 1 voor 1 100+ apps uit te testen. MIsschien dat iemand hier ook hetzelfde gehad heeft.
Ahh, ok bedankt, zal eens kijken,_Tinus_ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:35:
[...]
Ik gebruik het InvertedM theme uit de theme store. Probeer dat eens.
staan mooie thema's tussen moet ik toegeven
[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 07-03-2016 16:15 ]
Verwijderd
Positief;
Alle sensoren voor hartslag, stress en zuurstof werken nu probleemloos.
Ook de vingerafdruk voor ontgrendelen werkt nu goed.
Nee... kan dat niet vinden. Ook de ontgrendel animatie zoals het waterdruppeltje in 5.1.1 is weg. Jammer, zag er wel gaaf uit.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:19:
Iemand al gevonden hoe je dat vegen kan uitschakelen voordat je het patroon kan invoeren?
Positief;
Alle sensoren voor hartslag, stress en zuurstof werken nu probleemloos.
Ook de vingerafdruk voor ontgrendelen werkt nu goed.
PSN: extreme8eight
Dat heet nu 'Smart View'Dubrillion schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:41:
Weet iemand waar ik screenmirroring kan vinden? Die ben ik kwijt sinds de update

PSN/XBOX : Murzeltje1976
Vanmiddag nog gebruikt na de update.sretlow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:24:
Meer mensen de ervaring dat flitsmeister niet meer werkt?
PSN: Mondaatje
Kijk even of je de laatste versie hebt, na de 6.0.1 update was er een update beschikbaar in Google Play.sretlow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:24:
Meer mensen de ervaring dat flitsmeister niet meer werkt?
Bij dit scherm:
Hoor je op je telefoon een melding te krijgen omtrent machtigingen en dan moet je op toestaan drukken. Ik krijg die melding niet

Ik denk dat het één van de onderstaande is:TereZz schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:19:
Heeft iemand enig idee welke apk/package op package disabler pro ervoor zorgt dat findmyphone van samsung niet meer werkt. Kan het maar niet vinden
<string>com.samsung.android.app.galaxyfinder</string>
<string>com.samsung.safetyinformation</string>
<string>com.samsung.android.sconnect</string
<string>com.samsung.location</string>
[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 07-03-2016 17:29 ]
Verwijderd
En dan heb je ook nog kans dat de 1 niet zonder de ander werkt, ff uitproberen dus.EJSEJS schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:21:
[...]
Ik denk dat het één van de onderstaande is:
<string>com.samsung.android.app.galaxyfinder</string>
<string>com.samsung.safetyinformation</string>
<string>com.samsung.android.sconnect</string
<string>com.samsung.location</string>
Ik geloof dus ook echt niet dat Samsungs eigen batterijbesparing (die nota bene dezelfde naam had onder Lollipop) nu opeens Doze is. Volgens mij zit Doze er helemaal niet in.kwaazaar schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:43:
Beetje chaos nu die verschillende batterij bespaar opties naast elkaar. En nergens de term Doze...
Apps verwijderen kan alleen met root. Disablen is heel wat anders, en kan bovendien wel zonder rootCptChaos schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:31:
Overigens vind ik het wel een beetje een fishy app, als ik eerlijk ben. Apps disablen kan zover ik weet niet als je geen root hebt.
Wat moet ik nou met die ANT barcode dingen? Facebook, Instagram... Nee, Package Disabler is een blijvertje hier
[ Voor 38% gewijzigd door Richh op 07-03-2016 17:57 ]
Verwijderd
Vind ik idd ook verwarrend, het heet nu "Batterijverbr. optimalis." en ben erg benieuwd wat het met de batteryduur doet. Ik heb geen factory reset gedaan en de "energiebesparing" app heb ik niet gewijzigd qua instelling.kwaazaar schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:43:
Beetje chaos nu die verschillende batterij bespaar opties naast elkaar. En nergens de term Doze...
Batterijverbruik optimaliseren zat ook in Lollipop toch? Heb je een bron of een bevestiging van dat dit Doze is?Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:57:
[...]
Vind ik idd ook verwarrend, het heet nu "Batterijverbr. optimalis." en ben erg benieuwd wat het met de batteryduur doet. Ik heb geen factory reset gedaan en de "energiebesparing" app heb ik niet gewijzigd qua instelling.
Verwijderd
Nee die zat niet in Lollipop, dat was een optimaliserings-app en deed pas iets na 3 dagen.Richh schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:59:
[...]
Batterijverbruik optimaliseren zat ook in Lollipop toch? Heb je een bron of een bevestiging van dat dit Doze is?
Hier de link dat die nieuwe toch echt doze is.
Dat snap ik. Dergelijke apps gebruik ik ook niet, maar dan verwijderd ik ze liever dan dat ik ze uitschakel.Richh schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:52:
Apps verwijderen kan alleen met root. Disablen is heel wat anders, en kan bovendien wel zonder root![]()
Wat moet ik nou met die ANT barcode dingen? Facebook, Instagram... Nee, Package Disabler is een blijvertje hier
Dat van de 3 dagen kon je instellen, het was verder zo goed als hetzelfdeVerwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:08:
[...]
Nee die zat niet in Lollipop, dat was een optimaliserings-app en deed pas iets na 3 dagen.
Hier de link dat die nieuwe toch echt doze is.
Ik ook... Maar root is niet voor iedereen een optie ivm bepaalde appsCptChaos schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:08:
[...]
Dat snap ik. Dergelijke apps gebruik ik ook niet, maar dan verwijderd ik ze liever dan dat ik ze uitschakel.
[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 07-03-2016 18:14 ]
Dan schakel je SuperSU toch even uit?Richh schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:12:
Ik ook... Maar root is niet voor iedereen een optie ivm bepaalde apps
Als het gaat om apps die reclames tonen en met een dergelijke root check maar weigeren te werken, kun je ook overwegen om een eigen DNS-server te installeren, zoals Pi-Hole. Ben je bovendien van een heleboel reclame troep verlost.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2016 18:29 ]
Lelijk om mezelf te quoten, maar ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.RielN schreef op zondag 06 maart 2016 @ 00:07:
MM draait momenteel, maar ik merk bij donkere videos en Netflix erg irritante smearing van kleuren (alsof er geen 16M kleuren getoond kunnen worden).
Meer mensen die dit zien? Ook startscherm van Netflix op halve helderheid is een lelijke vlek.
Ik geloof dat de term color banding heet, voornamelijk op zwart/grijs.
Verwijderd
Bij internet(stock) kan je een internet pagina 'sneltoets toevoegen aan startscherm' bij mij staan nu diverse sites zoals 'marktplaats, yahoo etc..' bij versie 5 kon je erop staan en verwijderen en nu lukt het niet. Ik heb nergens ook iets kunnen vinden hoe ik het kan verwijderen. Iemand die weet hoe?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Beetje omslachtig. Houdt de knop voor homepage (huisje) ingedrukt en stel 'snelle toegang' als startpagina. Ga nu naar je startpagina en houd 1 van de icoontjes ingedrukt. Nu kun je ze met het - verwijderen. Daarna kun je weer de startpagina instellen die je zelf wilt.sekeroglan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:12:
Heb net ook een update naar MM gedaan.
Bij internet(stock) kan je een internet pagina 'sneltoets toevoegen aan startscherm' bij mij staan nu diverse sites zoals 'marktplaats, yahoo etc..' bij versie 5 kon je erop staan en verwijderen en nu lukt het niet. Ik heb nergens ook iets kunnen vinden hoe ik het kan verwijderen. Iemand die weet hoe?
Geen problemen. HaarscherpRielN schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:06:
[...]
Lelijk om mezelf te quoten, maar ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Thx👍Gismo1979 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:28:
[...]
Beetje omslachtig. Houdt de knop voor homepage (huisje) ingedrukt en stel 'snelle toegang' als startpagina. Ga nu naar je startpagina en houd 1 van de icoontjes ingedrukt. Nu kun je ze met het - verwijderen. Daarna kun je weer de startpagina instellen die je zelf wilt.
Verwijderd
Raakte 3 minuten geleden de oplader (dat stukje bij telefoon) aan en ik voel het nu nog zo heet wordt het. Ruikt soms ook wel naar een of andere geur afkomstig van dat deel van oplader.
Ik weet dat anderen op internet dit ook wel eens hadden, maar is het dus normaal of uiteindelijk toch gevaarlijk voor de telefoon, of oplader?
Kan het in ieder geval niet aanraden om dat deel lang vast te houden..
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Is de lader ook een snel oplader? Mijn oplader werd ook erg warm op ten duur. Lader uit het stopcontact gehaald en weggegooid. Werd echt veel te warm.michaelw1998 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:56:
Die snel opladen optie.. Had het aangezet omdat ik in Lollipop standaard snel opladen had.
Raakte 3 minuten geleden de oplader (dat stukje bij telefoon) aan en ik voel het nu nog zo heet wordt het. Ruikt soms ook wel naar een of andere geur afkomstig van dat deel van oplader.
Ik weet dat anderen op internet dit ook wel eens hadden, maar is het dus normaal of uiteindelijk toch gevaarlijk voor de telefoon, of oplader?
Gewoon de 'Adaptive Fast Charging' oplader die standaard bij de S6 zat.Ryan_ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:10:
[...]
Is de lader ook een snel oplader? Mijn oplader werd ook erg warm op ten duur. Lader uit het stopcontact gehaald en weggegooid. Werd echt veel te warm.
Ik hoop dat dit ook anders kan

Warm(er)michaelw1998 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:56:
Die snel opladen optie.. Had het aangezet omdat ik in Lollipop standaard snel opladen had.

Heet?

Als die echt heet word dan kan het zijn dat zowel de oplader als het oplaad punt van je telefoon smelt. Mocht je het niet vertrouwen ga dan terug naar de winkel / koop een andere oplader, dat risico wil je niet lopen.
Ik heb de normale s6 32 GB.
Hoe voeg je trouwens vingerafdrukken toe? Heb er nu 4 (Instellingen - Schermverg. en beveiliging - Vingerafdrukken), er zou een knop moeten zijn 'Vingerafdruk toevoegen' maar die is er bij mij niet. Ook niet als ik eerst op Bewerken klik.
Probeer eens 'Stand' en dan op Prof? Als het goed is kun je het nu wel aanzetten. RAW is namelijk alleen beschikbaar in deze modus.Gismo1979 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:12:
Iemand een idee waarom bij mij de raw formaat grijs is en niet te activeren onder instellingen van de camera?
Ik heb de normale s6 32 GB.
Verwijderd
Ik zou iig niets kopen, de bijgeleverde lader plus kabel hoort 100% te zijn.ghostman schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:51:
[...]
Warm(er)![]()
Heet?
Als die echt heet word dan kan het zijn dat zowel de oplader als het oplaad punt van je telefoon smelt. Mocht je het niet vertrouwen ga dan terug naar de winkel / koop een andere oplader, dat risico wil je niet lopen.
Thnx. Zo simpel kan het zijn.michaelw1998 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:13:
[...]
Probeer eens 'Stand' en dan op Prof? Als het goed is kun je het nu wel aanzetten. RAW is namelijk alleen beschikbaar in deze modus.

Ik krijg de melding als ik de app opstart en wil inloggen 'vingerafdruk is geblokkeerd'. In de instellingen krijg ik bij vingerafdruk ook te zien geblokkeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door sekeroglan op 07-03-2016 23:22 ]
Verwijder eens 1 van de 4 fingerprints, de knop zal dan weer beschikbaar komen... Je kan maximaal 4 afdrukken toevoegen.michaelw1998 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:12:
Hoe voeg je trouwens vingerafdrukken toe? Heb er nu 4 (Instellingen - Schermverg. en beveiliging - Vingerafdrukken), er zou een knop moeten zijn 'Vingerafdruk toevoegen' maar die is er bij mij niet. Ook niet als ik eerst op Bewerken klik.
De telefoon opnieuw opgestart, en om de 10 seconden ging de batterij percentage met 1 naar beneden. De USB kabel eens uit de lader getrokken en er op nieuw ingedaan. Nu stond er gelukkig wel fast charge.
Nog eens een dagje uit proberen en kijken wat de telefoon vanavond doet, anders maar eens een factory reset...
Klopt dat wachtwoord moest ik weer opnieuw instellen na de update.VySio schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 01:25:
Ik kijk nu de changelog van de update, er staat dat je een alternatieve ontgrendel methode nodig hebt om extra vingerafdrukken toe te voegen (patroon, pincode of wachtwoord).
Zijn er nog meer die hetzelfde ervaren met goedkope china laders?
Ga ik proberen. Heb mijn china lader aan mn dochter geschonken (Nexus 7 2013ElmarJ16 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:17:
Gisteravond de update naar MM gedaan inclusief factory reset. Wat mij is opgevallen is dat het draadloos opladen een stuk groter bereik heeft. Waar ik voor de update m'n telefoon op de mm nauwkeurig op de lader (goedkoop prulding uit china) moest leggen, is dat na de update niet meer nodig.
Zijn er nog meer die hetzelfde ervaren met goedkope china laders?

Ik doe straks wel een factory reset, daarna alle applicaties uit de playstore halen en mijn muziekcollectie nalopen

PSN: extreme8eight
[ Voor 6% gewijzigd door harrybeuker op 08-03-2016 08:52 ]

Verwijderd
Ik kreeg gisteren na de update als 1e de melding dat ik de Play Store app moest updaten omdat hij anders niet zou werken, gedaan en geen problemen gehad.Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:52:
Factory reset gedaan en ik bemerk dat Play Store niets meer doet, elke applicatie die die probeert te installeren doet niets en dan slaat heel de Play Store vast en moet ik opnieuw opstartenW
Bleek inderdaad het probleem te zijn, even gegevens van Play Store gewist, gereboot en nu werkt dieVerwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:05:
[...]
Ik kreeg gisteren na de update als 1e de melding dat ik de Play Store app moest updaten omdat hij anders niet zou werken, gedaan en geen problemen gehad.
Verwijderd
Mooi.Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:08:
[...]
Bleek inderdaad het probleem te zijn, even gegevens van Play Store gewist, gereboot en nu werkt die
Ander vreemd iets. In de Smart-Manager widget staat het RAM-gebruik bijna continu op 53%, als ik er op tik krijg ik in dat nieuwe scherm een hogere waarde (+/- 60%) te zien, die laatste waarde zie ik ook als ik de Smart-Manager zelf via het icoon start.
Wordt die widget niet meer live bijgewerkt?
Daar drukte ik toch regelmatig op om even snel te kunnen zien wat de batterij heeft leeg getrokken, nu moet ik het via de intellingen gaan opzoeken..
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Verwijderd
Helemaal eens, krijg jij als je in die widget op RAM tikt ook een andere waarde te zien?furian88 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:32:
Ik vind het ook zonde dat de Widget van Smart-manager ineens niet meer de Batterij er tussen heeft staan..
Daar drukte ik toch regelmatig op om even snel te kunnen zien wat de batterij heeft leeg getrokken, nu moet ik het via de intellingen gaan opzoeken..
Nee dat dan weer niet..Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:36:
[...]
Helemaal eens, krijg jij als je in die widget op RAM tikt ook een andere waarde te zien?
Verwijderd
Ik heb de widget verwijdert en ff later weer toegevoegd en nu is het wel goed, gooi maar in mijn pet
Verwijderd
Was helaas van korte duur, nu zijn de waardes weer andersom, ik hou het maar op een bug die hopelijk opgelost wordt in de volgende update.Arjant2 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:31:
Thanks dat loste het zelfde probleem bij mij ook op met die widget.
Verwijderd
Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben en hopelijk lost een update het op.Arjant2 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:01:
was inderdaad van korte duur zie ik, de waardes lopen nu weer uit elkaar, zo te zien wordt hij niet live geupdate.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Me too, vooral omdat ik het percentage niet in de balk wil hebben staan.furian88 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:32:
Ik vind het ook zonde dat de Widget van Smart-manager ineens niet meer de Batterij er tussen heeft staan..
Ik moet zeggen dat alles wel veel vlotter en vloeiender loopt, muv het sliden naar Flipboard.. Dat vind ik nog steeds echt om te huilen, dat zo een snelle telefoon (op papier) dit niet kan behappen

Ik heb wel een aantal apps uitgeschakeld. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft... Vanavond een testen.
Mrjraider schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:44:
Ik heb het probleem al gepost en ik had een reactie: zijn er mensen die kunnen kijken of het backuppen via Smart Switch werkt?
Bij dit scherm:
[afbeelding]
Hoor je op je telefoon een melding te krijgen omtrent machtigingen en dan moet je op toestaan drukken. Ik krijg die melding niet
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's