Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
Raymond schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:43:
Al sinds de S1 roep ik dat ik niet moet updaten, want ik maak maar zelden mee dat een update beter is dan de originele firmware. En steeds trap ik er weer in. En steeds weer teleurgesteld.
Zal me met 6.0 ook wel weer gaan gebeuren :+
We gaan het zien, update loopt nu :P

Ik doe ook een factory reset, om weer vanaf nul te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 20:38
jip_86 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:11:
Dat had ik dus maar dan wel als je hand daar in de buurt komt. Lijkt met MM wel weg. Heb je die al?
Na de update leidt de back button soms nog steeds een eigen leven, dat was dus geen oplossing voor mij. Ik las ook ergens dat het te maken heeft met lekspanning naar de capitatieve knoppen door slechte isolatie, dan zit het dus in het toestel zelf. Maar even wegbrengen naar KPN en laten fixen. Thnx voor de tip anyway! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 14:07
Hier ook veel lof voor de update. Het toestel loopt eindelijk zoals het zou moeten lopen.

Voor mensen die een betaalbaar highend toestel willen, zou ik na de 6.0 update de S6 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:29:
[...]

Hmmm, was er al bang voor dat die weg was. Zal eens wat alternatieven opzoeken.
thx voor de reply iig
Heb je er eentje gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 14:11
Kappade schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:05:
Hier ook veel lof voor de update. Het toestel loopt eindelijk zoals het zou moeten lopen.

Voor mensen die een betaalbaar highend toestel willen, zou ik na de 6.0 update de S6 nemen
Yep, de S6 voelt sinds die update écht smooth. Lijkt pas alsof het toestel met deze versie volledig tot zijn recht komt, op de vorige versie regelmatig last van lag en stotter, dat is nu weg.

Ik kan de visuele tweaks van M wel appreciëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:44
Mrjraider schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:44:
Ik heb het probleem al gepost en ik had een reactie: zijn er mensen die kunnen kijken of het backuppen via Smart Switch werkt?
Bij dit scherm:

[afbeelding]

Hoor je op je telefoon een melding te krijgen omtrent machtigingen en dan moet je op toestaan drukken. Ik krijg die melding niet :/
Ik had de melding ook maar heb er een oplossing voor. Let op...... trommel trommel... je restored eerst een item uit een eerdere backup bijvoorbeeld berichten. Dan krijg je wel een pop-up.

Daarna kun je wel backuppen |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een fabrieksreset uitgevoerd omdat mijn accu behoorlijk snel ging, daarnaast een bezem door de niet gebruikte apps en muziek en nu gaat het iets beter. Nog vind ik de accu niet bepaald beter dan onder lollipop maar dat zal de tijd moeten krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 01:00
Hebben meer mensen hier last van een niet goed functionerende vingerafdruk scanner na de update?

Bij de registratie van de vingerafdruk werkt alles perfect, wil ik hem echter ontgrendelen lukt dat niet en moet dat met het wachtwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:12:
Ik heb een fabrieksreset uitgevoerd omdat mijn accu behoorlijk snel ging, daarnaast een bezem door de niet gebruikte apps en muziek en nu gaat het iets beter. Nog vind ik de accu niet bepaald beter dan onder lollipop maar dat zal de tijd moeten krijgen denk ik.
Mijn accu lijkt voornamelijk slecht als ik op 4G zit. Als ik op een lokatie met Wifi zit gaat het echt een stuk beter. Vnl Android OS en cell standby stond erg hoog onder de Marshmallow versie van XEF daarom had ik er bewust voor gekozen weer terug te gaan op PHN in de hoop dat hier wat extra localisatie verbeteringen in zaten voor Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Tinus_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Mijn accu lijkt voornamelijk slecht als ik op 4G zit. Als ik op een lokatie met Wifi zit gaat het echt een stuk beter. Vnl Android OS en cell standby stond erg hoog onder de Marshmallow versie van XEF daarom had ik er bewust voor gekozen weer terug te gaan op PHN in de hoop dat hier wat extra localisatie verbeteringen in zaten voor Vodafone.
Zal dit eens uittesten, door alleen even met wifi te werken :) Moet morgen wel weer werken dus ik zal mijn beide powerbankjes maar meenemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mr.Joker schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:20:
Hebben meer mensen hier last van een niet goed functionerende vingerafdruk scanner na de update?

Bij de registratie van de vingerafdruk werkt alles perfect, wil ik hem echter ontgrendelen lukt dat niet en moet dat met het wachtwoord...
Ik had dit voornamelijk omdat er nu niet meer apart gevraagd wordt om de punt van je duim te scannen. als je telefoon op tafel ligt staat je duim onder een andere hoek dan als je hem er in je hand of carkit hebt.

Scan daarom je duim in meerdere hoeken in en leg ook je vinger een aantal maar schuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:23:
[...]

Zal dit eens uittesten, door alleen even met wifi te werken :) Moet morgen wel weer werken dus ik zal mijn beide powerbankjes maar meenemen :+
2 powerbanks? Damn ik weet niet wat jij op je mobiel moet doen met je clientenzorg. Je kunt ook kijken of het scheelt als je het netwerk op 2g/3g zet.

Btw. Doze werkt trouwens alleen als je telefoon langere tijd stil ligt en dus niet in je broekzak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Tinus_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:27:
[...]

2 powerbanks? Damn ik weet niet wat jij op je mobiel moet doen met je clientenzorg. Je kunt ook kijken of het scheelt als je het netwerk op 2g/3g zet.

Btw. Doze werkt trouwens alleen als je telefoon langere tijd stil ligt en dus niet in je broekzak zit.
Gebruik hem tevens als tom tom door de wijk :+ ook dat vreet de nodige procentjes :+
Daarbij zijn beide powerbankjes van max 1500 mAh ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 19:41
com.samsung.android.fmm, met de beschrijving Remote Controls was de boosdoener :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

Update werkt inderdaad fijn al synchroniseert de gmail app vaker niet dan wel...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:05
TereZz schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:46:
com.samsung.android.fmm, met de beschrijving Remote Controls was de boosdoener :)
De de boosdoener van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
_Tinus_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:24:
[...]

Ik had dit voornamelijk omdat er nu niet meer apart gevraagd wordt om de punt van je duim te scannen. als je telefoon op tafel ligt staat je duim onder een andere hoek dan als je hem er in je hand of carkit hebt.

Scan daarom je duim in meerdere hoeken in en leg ook je vinger een aantal maar schuin.
Hij registreert heel m'n vinger domweg niet bij het vergrendelscherm..... Ook niet na mijn duim 4x te hebben geregistreerd.

Bij websites kan ik wel mijn duim gebruiken om in te loggen... vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mr.Joker schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:20:

Als je over het scherm veegt, kan je ook wachtwoord invoeren, maar ook nog steeds vingerafdruk scannen. Dit werkt volgens mij net iets anders dan bij 5.1. Misschien dat je daar last van hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:09

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Oh die ja :P Mooi dat het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik ben dus nu weer opnieuw alles aan het instellen en dan loop je soms tegen dingen aan, waarbij je alleen bij een eerste configuratie last van hebt.

Dus vraagje: Ik heb mail ingesteld (exchange) en nu krijg ik in de lijst met mails bij elk mailtje de eerste paar regels te lezen. En ik kan nergens meer vinden waar ik kan instellen hoe de lijst met mails eruit moet zien (ik wil alleen maar afzender en onderwerp zien). Kunnen jullie me even op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 19:41
Aahja, om findmyphone the gebruiken van samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mr.Joker schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Hij registreert heel m'n vinger domweg niet bij het vergrendelscherm..... Ook niet na mijn duim 4x te hebben geregistreerd.

Bij websites kan ik wel mijn duim gebruiken om in te loggen... vreemd
Dit had ik met 5.1.1 en na een reboot scande hij de 2ste paar x meteen weer goed en daarna deed hij het weer zo slecht als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Raymond schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Als je over het scherm veegt, kan je ook wachtwoord invoeren, maar ook nog steeds vingerafdruk scannen. Dit werkt volgens mij net iets anders dan bij 5.1. Misschien dat je daar last van hebt?
Werkt ook niet. Er wordt niet op m'n vinger gereageerd bij het vergrendelscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:53:
Dus vraagje: Ik heb mail ingesteld (exchange) en nu krijg ik in de lijst met mails bij elk mailtje de eerste paar regels te lezen. En ik kan nergens meer vinden waar ik kan instellen hoe de lijst met mails eruit moet zien (ik wil alleen maar afzender en onderwerp zien). Kunnen jullie me even op weg helpen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W8I2KUYnbriKTVM3JKWF5FDj/full.jpg

De optie "display" onder general settings is er bij mij niet meer. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:50
Och wat een fijne update zeg! Had eerlijk gezegd niet verwacht dat 't zo veel invloed zou hebben op mijn gebruiksgemak/plezier. Alles werkt naar mij idee een stuk vlotter, vingerafdruk een stuk soepeler, scrollen vloeiender, multitasking werkt ook vlekkeloos en heel snel. Misschien overdrijf ik, maar is bijna of het toestel een hardware upgrade heeft gehad 😉.
Daarnaast wat vooruitgang in oa de browser en in launcher, waardoor je bepaalde handelingen sneller kan uitvoeren (bijv screenshot maken wat je direct kunt delen/bewerken).

Wat trouwens altijd al in 5.1 zat maar ik niet voor elkaar krijg, is een screenshot maken dmv met de zijkant vd hand, over het scherm te wrijven. Deze optie heb ik wel aangezet, maar lukt met geen mogelijkheid.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:05:
Och wat een fijne update zeg! Had eerlijk gezegd niet verwacht dat 't zo veel invloed zou hebben op mijn gebruiksgemak/plezier. Alles werkt naar mij idee een stuk vlotter, vingerafdruk een stuk soepeler, scrollen vloeiender, multitasking werkt ook vlekkeloos en heel snel. Misschien overdrijf ik, maar is bijna of het toestel een hardware upgrade heeft gehad 😉.
Daarnaast wat vooruitgang in oa de browser en in launcher, waardoor je bepaalde handelingen sneller kan uitvoeren (bijv screenshot maken wat je direct kunt delen/bewerken).

Wat trouwens altijd al in 5.1 zat maar ik niet voor elkaar krijg, is een screenshot maken dmv met de zijkant vd hand, over het scherm te wrijven. Deze optie heb ik wel aangezet, maar lukt met geen mogelijkheid.
Hmmmm.. bijzonder.. Ik krijg het hier ook niet aan de praat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:10:
[...]

Is mij op 5.x ook nooit gelukt. Als ik over mn scherm veeg met de palm van mn hand dan verschuift de pagina / opent het slide in menu / krijg ik de volgende foto in een reeks etc.
Home + Power werkt altijd :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:10:
[...]

Hij doet het alleen als ik het scherm ook echt raak dit was niet zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Heeft nooit gewerkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:15:
[...]

Is mij op 5.x ook nooit gelukt. Als ik over mn scherm veeg met de palm van mn hand dan verschuift de pagina / opent het slide in menu / krijg ik de volgende foto in een reeks etc.
Oh ik gebruikte het geregeld op 5.1.1 :) Werkte prima.
Ook op de S5 van een goede vriend scheen deze functie te zitten, ook daar maar eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49
'Alles sluiten' verschijnt wat trager dan voorheen. Irritant...

Verder top update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:15:
[...]

Op 5.x lukte het wel in hey begin... daarna was t idd vaak scherm verschuiven ipv scrn shot maken..
Volgend mij moest je de telefoon ook beetje schuin vasthouden ipv play op tafel (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:18:
[...]
Oh ik gebruikte het geregeld op 5.1.1 :) Werkte prima.
Ook op de S5 van een goede vriend scheen deze functie te zitten, ook daar maar eens geprobeerd.
Werkt bij mij vanaf het begin prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 14:36

ghostman

dwarf

WTF..

Vriend van mij pakt me telefoon, legt zijn finger op de knop en hij ontgrendeld gewoon.. Hoe kan dat? Mijn duim staat als enigste opgeslagen..

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
ghostman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:27:
WTF..

Vriend van mij pakt me telefoon, legt zijn finger op de knop en hij ontgrendeld gewoon.. Hoe kan dat? Mijn duim staat als enigste opgeslagen..
Gelijk maar even getest met de duim van mijn collega,
deze werkt gelukkig niet !

Top update MM, zeer blij mee ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 08-03-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Albert020 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:49:
[...]

Gelijk maar even getest met de duim van mijn collega,
deze werkt gelukkig niet !

Top update MM, zeer blij mee ;)
Wat ik raar vind is dat bij beide broers die gewoon aangeeft geen match en mijn vriend (geen familie :P) die lukt wel het 2 keer toe om met zijn duim hem te ontgrendelen.

Denk dat ik hem toch maar onder de garantie terug laat nemen... USB kabel en nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
ghostman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:15:
[...]

Wat ik raar vind is dat bij beide broers die gewoon aangeeft geen match en mijn vriend (geen familie :P) die lukt wel het 2 keer toe om met zijn duim hem te ontgrendelen.

Denk dat ik hem toch maar onder de garantie terug laat nemen... USB kabel en nu dit.
Doorverkopen aan die collega :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:38
ElmarJ16 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:17:
Gisteravond de update naar MM gedaan inclusief factory reset. Wat mij is opgevallen is dat het draadloos opladen een stuk groter bereik heeft. Waar ik voor de update m'n telefoon op de mm nauwkeurig op de lader (goedkoop prulding uit china) moest leggen, is dat na de update niet meer nodig.

Zijn er nog meer die hetzelfde ervaren met goedkope china laders?
Dat idee had ik ook al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Mrjraider schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:49:
Er is op XDA een oplossing verschenen voor de niet werkende Back-up van smart switch. Je moet een fabrieksreset doen op je telefoon zodat je opnieuw voor alle applicaties een permissies pop-up krijgt.

Ik hoop dat dit ook anders kan :F
Bij mij werkt die ook niet meer na de MM update. Dus het ligt aan de phone en niet aan smart switch? Wellicht kan Samsung dat binnenkort ff patchen. Ik heb geen zin om een factory reset te doen. Ben ik alles kwijt. Of zou een oude backup nog wel te restoren zijn? Dus gemaakt onder Lollipop?

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 08-03-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee. Ik maak zo een backup en ga nog even terug naar lollipop. In totaal 9 uur ingebruik 45 min sot en 40% lading kwijt. Dat was in lollipop wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:01:
Geen idee. Ik maak zo een backup en ga nog even terug naar lollipop. In totaal 9 uur ingebruik 45 min sot en 40% lading kwijt. Dat was in lollipop wel beter.
Klinkt als een battery drain. Je zou eens kunnen kijken met BetterBatteryStats of er een wakelock is of een app die je battery draint. Op XDA is een downloadlink te vinden naar de gratis variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die doet dus sinds lollipop niets op mijn s6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:09:
Die doet dus sinds lollipop niets op mijn s6.
Kan zijn dat je root moet hebben, dat weet ik niet meer zeker.

Even iets anders. Ik merk dat mijn S6 via wifi niet sneller dan 20Mbps wil halen bij Speedtest.net. Dit, terwijl mijn Macbook op 2 verschillende routers de 120Mbps van mijn verbinding helemaal haalt. Halen jullie wel meer dan 20Mbps? Vreemd, nu haal ik ineens 60Mbps.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 08-03-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:12:
[...]

Kan zijn dat je root moet hebben, dat weet ik niet meer zeker.
Daar moet je inderdaad root voor hebben voor de PC variant niet had ik al eens ontdekt. Even googlen :P
Even iets anders. Ik merk dat mijn S6 via wifi niet sneller dan 20Mbps wil halen bij Speedtest.net. Dit, terwijl mijn Macbook op 2 verschillende routers de 120Mbps van mijn verbinding helemaal haalt. Halen jullie wel meer dan 20Mbps?
Ik haal die snelheden nooit met bagger ziggo hier :+ 8is de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:15:
Ik haal die snelheden nooit met bagger ziggo hier :+ 8is de max
Ik tikte zojuist 88.3 aan met Ziggo op mijn S6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo is bij ons in de buurt al jaren ruk. Inmiddels zijn we daar aan gewend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Accuduur op MM aanzienlijk minder dan op een vol met apps staande lollipop. Is factoren reset. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit met een wakelock, als ik bbs zie dan heb ik 7 uur aan deepsleep en nu 3 uur aan 400mhz cpu activiteit. Terwijl er nog geen uur aan SOT is. Terug naat lollipop.. Die was echt stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:41:
Ik zit met een wakelock, als ik bbs zie dan heb ik 7 uur aan deepsleep en nu 3 uur aan 400mhz cpu activiteit. Terwijl er nog geen uur aan SOT is. Terug naat lollipop.. Die was echt stabiel :)
Al een FR gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels jup. Na de OTA liep het nog harder leeg en nu dus ook maar iets trager. Dus maar even terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:41:
Je kunt ook kijken of je de wakelock op kunt lossen. Heb je in BBS een beeld gekregen van welke app/proces het betreft? Wellicht bevriezen met package disabler?

Zit zelf ook nog op 5.1.1 en dat bevalt eigenlijk prima. Zie ook niet direct een feature van MM die ik echt nodig heb al is het natuurlijk wel mooi om op de laatste versie te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BBS en Wakelock detector hebben root nodig vanaf KitKat om te werken, van de zotte maar goed.
Beide werken dus niet en ik ga mijn telefoon niet rooten omdat ik een wakelock heb, ben vorige week al eens eerder van MM naar LP terug gegaan in een klein halfuurtje dus dat doe ik nu dus maar weer. Van het weekend zoek ik het wel verder uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Heb je er eentje gevonden?
Nee nog niets naar me zin eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terug naar LP zit er niet meer in helaas. Bootloop door de nieuwe bootloader vermoed ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:16:
Terug naar LP zit er niet meer in helaas. Bootloop door de nieuwe bootloader vermoed ik :(
Foutmelding na hidden.img? In smartswitch noodherstel 2 de tablad. Type nummer en serienummer invoeren. Flasht hij je mobiel compleet volgens mij met modem en .pit. mogelijk is dan ook wakelock weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee in recovery een dm_verity verification failed... kortom bootloader accepteerd LP OS niet :(
Noodherstel dan maar ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Beter als met .pit files aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:01:
Ik haal met MM ongeveer hetzelfde als met LP, vanmorgen 2 dagen en 6 uur SOT en nog 21% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:39:
Ziggo is bij ons in de buurt al jaren ruk. Inmiddels zijn we daar aan gewend :+
Ik haal met WIFI 2,4 GHz (Ziggo modem TC7200) 144 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 08:39
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Ik haal met MM ongeveer hetzelfde als met LP, vanmorgen 2 dagen en 6 uur SOT en nog 21% over.
Dat is wel heel bizar... package disabler gebruikt?

edit: ik zit nu op 2u 15m met 42 sot op 85%
daarnaast tijdens de sot heb ik imgur en reddit zitten bekijken, dus 4g zal hier ook wel een aandeel in hebben gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door furian88 op 09-03-2016 09:07 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furian88 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:06:
[...]
Dat is wel heel bizar... package disabler gebruikt?
Nee, hij is helemaal stock, en heb Whatsapp en 3 mail-acc die syncen waarvan Gmail het vaak pas doet als ik mijn scherm aan zet. Heb trouwens na de update geen factory-reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 08:39
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:11:
[...]

Nee, hij is helemaal stock, en heb Whatsapp en 3 mail-acc die syncen waarvan Gmail het vaak pas doet als ik mijn scherm aan zet. Heb trouwens na de update geen factory-reset gedaan.
Ik heb zelf ook 3 mail adressen erin staan, die nemen helemaal niets als ik de battery stats mag geloven, whatsapp regelmatig.

Ik heb daarnaast overigens ook geen reset gedaan na het updaten.

Verder ben ik wel super tevreden met hoe het toestel nu draait!

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furian88 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:16:
[...]
Ik heb zelf ook 3 mail adressen erin staan, die nemen helemaal niets als ik de battery stats mag geloven, whatsapp regelmatig.

Ik heb daarnaast overigens ook geen reset gedaan na het updaten.

Verder ben ik wel super tevreden met hoe het toestel nu draait!
Ik heb ook niets te klagen maar ben een lichte tot matige gebruiker en doe geen spelletjes op de foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Ik heb ook niets te klagen maar ben een lichte tot matige gebruiker en doe geen spelletjes op de foon.
Bel je dan wel eens? Ik bel zo'n 2 a 3 uur per dag. Dat vreet ook accu.... Maar zodra ik in de auto zit laad ik bij. Dus ik kom zelden onder de 50%.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:47:
[...]
Bel je dan wel eens? Ik bel zo'n 2 a 3 uur per dag. Dat vreet ook accu.... Maar zodra ik in de auto zit laad ik bij. Dus ik kom zelden onder de 50%.
Bel weinig en eens in de 2 á 3 dagen gaat hij aan de beademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mrjraider schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:33:
Nee in recovery een dm_verity verification failed... kortom bootloader accepteerd LP OS niet :(
Noodherstel dan maar ? :p
Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja wel mm en geen LP maar goed, gaat al iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mrjraider schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Ja wel mm en geen LP maar goed, gaat al iets beter.
Omdat hij nu helemaal leeggegooid is heb je een aantal dagen nodig om echt een juist beeld te krijgen. Hij bouwt nu de statistieken op.

Bij mij staat Android OS redelijk hoog als hoogste in verbruik :(

[ Voor 2% gewijzigd door _Tinus_ op 09-03-2016 14:13 . Reden: Duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Backuppen via Smart Switch werkt weer met de workaround van _Tinus_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Tinus_ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Omdat hij nu helemaal leeggegooid is heb je een aantal dagen nodig om echt een juist beeld te krijgen. Hij bouwt nu de statistieken op.

Bij mij staat Android OS redelijk hoog als hoogste in verbruik :(
Bij mij weer email synchroniseren maar Android os staat als wakker met 48 minuten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mrjraider schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:45:
[...]

Bij mij weer email synchroniseren maar Android os staat als wakker met 48 minuten :(
Kijk eens bij locatie.

Staat locatie methode op Alleen GPS? En heb je preciesie verbeteren uit staan?
Dit zorgde bij mij in het verleden voor wakelocks.

Bij mij stond bij instellingen - Accounts -Google - Contacten Synchroniseren met een fout.

Nu neemt mijn percentage niet meer zo hard af ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:50
Mrjraider schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:45:
[...]

Bij mij staat Android OS als 2e met bijna 30 min wakker (scherm staat op 1).

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:04:
[...]
Bij mij staat Android OS als 2e met bijna 30 min wakker (scherm staat op 1).
Bij mij staat het scherm altijd bovenaan, behalve het 1e kwartier direct na het opladen.
Afbeeldingslocatie: http://tmp.pc-freak.nl/batterij.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Android OS is bij mij ergens onderin, met 5 minuutjes wakker-tijd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NKh28rx.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:26:
Android OS is bij mij ergens onderin, met 5 minuutjes wakker-tijd.

[afbeelding]
Hoe krijg jij die donkere achtergrond, is dat een ander thema of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Hoe krijg jij die donkere achtergrond, is dat een ander thema of zo?
Ik ken 2 thema's met een zwarte achtergrond maar de standaar iconen. Ze zijn iets anders als het screenshot.
Probeer TouchWiz 6.0 Dark en InvertedM theme maar eens. Je hebt dan niet een custom icon pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Tinus_ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:51:
[...]
Ik ken 2 thema's met een zwarte achtergrond maar de standaar iconen. Ze zijn iets anders als het screenshot.
Probeer TouchWiz 6.0 Dark en InvertedM theme maar eens. Je hebt dan niet een custom icon pack.
Sorry, maar waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theme store onder thema's in instellingen.
Zojuist mijn email wakelock gefixt, door taken, agenda en contactpersonen synchroniseren uit te zetten,

[ Voor 55% gewijzigd door Mrjraider op 09-03-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:56:
Theme store onder thema's in instellingen.
Zojuist mijn email wakelock gefixt, door taken, agenda en contactpersonen synchroniseren uit te zetten,
Dank je, maar is dit niet mogelijk zonder Samsung-acc, want ik heb nog nooit zo'n acc nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet volgens mij met een account, weet dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:14:
Moet volgens mij met een account, weet dit niet zeker.
Als ik op DL tik moet ik een acc aanmaken, wat heeft zo'n Samsung-acc nog meer voor voordelen dan, heb het echt nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Als ik op DL tik moet ik een acc aanmaken, wat heeft zo'n Samsung-acc nog meer voor voordelen dan, heb het echt nooit nodig gehad.
Je kunt backups maken van je instellingen naar de Samsung cloud en Samsung find my mobile.
Vroegah had je deze ook nodig voor firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Tinus_ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:35:
[...]
Je kunt backups maken van je instellingen naar de Samsung cloud en Samsung find my mobile.
Vroegah had je deze ook nodig voor firmware updates.
Dank je, maar beide heb ik niet nodig en ik ben met een S2 begonnen, maar ook daarop had ik geen Samsung-acc speciaal voor de updates bij mijn weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:56:
[...]

Sorry, maar waar vind ik die?
http://www.samsung.com/gl...lBlueandGray&SITE_CODE=nl

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TSs0BBB.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Mn2HeW.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OSiE3VV.png

[ Voor 24% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-03-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 13:56
Als ik update naar MM heb ik dan alles nog op mijn galaxy s6 staan ?? Zoals fotos en contacten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:20
Bij mij was alles zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
Xandos schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:55:
Als ik update naar MM heb ik dan alles nog op mijn galaxy s6 staan ?? Zoals fotos en contacten??
Ja, ik wel. Maar je kan voor de zekerheid een back-up maken, heb ik zelf niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 13:56
Amps schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:22:
Bij mij was alles zoals het was.
Oké bedankt, dan ga ik de update overwegen te doen. Zit nu nog op 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoooon
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Zit ook echt te overwegen om te gaan upgraden van 5.0.1 naar 6. Het enige wat me weerhoud is dat ik niet graag zonder Viper zit. Vind namelijk de standaard output van de 3.5mm te laag, is dit in de standaard firmware nog steeds zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Swoooon op 09-03-2016 19:42 ]

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:42:
[...]

Dank je, maar beide heb ik niet nodig en ik ben met een S2 begonnen, maar ook daarop had ik geen Samsung-acc speciaal voor de updates bij mijn weten.
De eerste update (2.3.5) op mijn s2 was hij volgens mij nodig voor ota via kies ging het wel gewoon. Dat is toen later met een update verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Iemand die weet hoe je de achtergrond naar een basic kleur kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Ryan_ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:23:
Iemand die weet hoe je de achtergrond naar een basic kleur kan veranderen?
Een plaatje zoeken van de kleur die je wilt en dan die selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korte update mbt mijn wakelocks. Bijzonder is het wel, gisteravond helemaal opnieuw geflasht en (een backup terug gezet) en weer zijn de wakelocks terug. Wel vermoed ik dat er in de MM op zowel PHN als VDF een bug zit met betrekking tot Android OS. Deze blijft namelijk gewoon actief.
Oplossingen op XDA zijn er genoeg en ik heb een boel synchronisatie dingen uitgezet die ik niet gebruik, ook heb ik alle instellingen van bijvoorbeeld wifi, bluetooth en nfc (die dus aan stond?) nagelopen en aangepast waar nodig.
Nog steeds heb ik een drain:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2016-03-09%2019.45.09.jpg

Zowel mijn Email wakelock als Android OS wakelock verschijnen en verdwijnen met regelmaat bovenaan de lijst. Ik vermoed wel dat ik gewoon opnieuw moet beginnen, alleen mijn bestanden zoals muziek en foto's terug moet zetten en dan de applicaties helemaal opnieuw moet installeren.

De 3 tot 5 SoT die sommige halen red ik bij lange na niet:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2016-03-09%2019.45.17.png

Jammer is het wel moet ik zeggen, aangezien ik dus ook niet terug kan naar Lollipop. Die zorgt namelijk dat ik een dm_verity_verification FAIL krijg in mijn recovery. Google leert mij dat de Bootloader het OS en de partities nakijkt en blokkeert als hier iets niet aan klopt, dit is onderdeel van de veiligheid?

Ik redde normaal gesproken ruimschoots:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Screenshot_2015-10-11-10-36-44.png

1 accu lading, 1 dag en meer dan 4 uur SoT :9

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 09-03-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Heb je een soft of hard reset uitgevoerd? Ik merk bij mij ook wel dat de batterij net wat minder is, maar volgens mij komt het bij mij doordat er veel dingen aan het synchroniseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met MM is mijn sot met een half uurtje verbeterd naar 4uur gemiddeld per dag.
Heb wel veel geoptimaliseerd. Google foto alleen wifi bij opladen. Scannen apparaten dichtbij uit, en zo nog wat dingen.

En het draait ook nog een stukken soepeler als lollipop.

[ Voor 30% gewijzigd door Garret1410 op 09-03-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
eindelijk, via instellingen update check de. s6 naar 6.0 gezet zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ghostman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:11:
[...]

Heb je een soft of hard reset uitgevoerd? Ik merk bij mij ook wel dat de batterij net wat minder is, maar volgens mij komt het bij mij doordat er veel dingen aan het synchroniseren zijn.
Beide, vanuit het OS en met Odin en de laatste keer met Smart Switch omdat ik een bootloop had
Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's