Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:03

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

en nu TMZ erbij...

Gaat lekker vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349508

WishmasterNL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:09:
[...]

Instellingen > Schermvergendeling en beveiliging > Vingerafdrukken > Vingerafdruk toevoegen
@WishmasterNL THX ! _/-\o_ gelukt. zit ik daar zo naar te zoeken zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 18:52
Komt hier ook eindelijk binnen CSC 920F OXX - 1228mb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-06 22:58
Maar wat is nou dé strategie van Samsung om ons zo lang te laten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Vroeg het al eerder maar: doen jullie gewoon hopla de update over whatever je geïnstalleerd hebt nu of doen jullie eerst een factory reset om vanaf een schone lei te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 09:22
michaelw1998 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:47:
de server minder belasten komt het op neer...
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:56:
Vroeg het al eerder maar: doen jullie gewoon hopla de update over whatever je geïnstalleerd hebt nu of doen jullie eerst een factory reset om vanaf een schone lei te beginnen?
Ik doe het niet, maar het is wel aan te raden..

[ Voor 41% gewijzigd door furian88 op 02-03-2016 12:57 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:56:
Ik ga eerst gewoon de update over de huidige build installeren via OTA.
Na de installatie herstel ik mn telefoon naar fabrieksinstellingen en begin ik met een schone installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
furian88 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:57:
[...]

de server minder belasten komt het op neer...
Maar de volgorde van landen, kiezen ze die gewoon uit een grabbelton ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Update via SmartSwitch niet mogelijk? Of moet je wachten op OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

furian88 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:57:

[...]

Ik doe het niet, maar het is wel aan te raden..
Ah, ok, dan doe ik dat mss ook maar... Is trouwens natuurlijk wel de laatste keer dat ik een directe factory reset kan doen: de volgende keer zal ik na een reset altijd weer die update moeten downloaden. Maar goed, ik heb nog steeds niet zoveel op mijn mobiel staan dus een reset plus update is geen echt probleem.
WishmasterNL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:59:
[...]

Na de installatie herstel ik mn telefoon naar fabrieksinstellingen en begin ik met een schone installatie
Eh... en waarom eerst updaten als je daarna alsnog helemaal vanaf nul gaat beginnen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Eh... en waarom eerst updaten als je daarna alsnog helemaal vanaf nul gaat beginnen...?
Wanneer moet ik het anders doen?
Aangezien ik eerst de OTA wil hebben. En na de installatie schoon beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WishmasterNL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Wanneer moet ik het anders doen?
Aangezien ik eerst de OTA wil hebben. En na de installatie schoon beginnen
Hm, ik begrijp dat ik even moet uitzoeken wat dat OTA precies inhoudt want je vindt iets schijnbaar erg logisch terwijl ik er geen snars van snap. ;) Ik dacht dat OTA gewoon een manier was om een update binnen te halen maar schijnbaar is dat het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

michaelw1998 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:47:
Er zit geen strategie achter, het enige is dat de update's voor de verschillende CSC's / landen stapsgewijs vrijgegeven worden, hoofdzakelijk om capaciteitsproblemen te voorkomen.
Niet zo stressen dus, hij komt vanzelf :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Hm, ik begrijp dat ik even moet uitzoeken wat dat OTA precies inhoudt want je vindt iets schijnbaar erg logisch terwijl ik er geen snars van snap. ;) Ik dacht dat OTA gewoon een manier was om een update binnen te halen maar schijnbaar is dat het niet...
Dat klopt. De update word dan gewoon aangeboden door Samsung door je toestel. En deze kun je dan downloaden en installeren op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister006
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 16:16
Ah, ok, dan doe ik dat mss ook maar... Is trouwens natuurlijk wel de laatste keer dat ik een directe factory reset kan doen: de volgende keer zal ik na een reset altijd weer die update moeten downloaden. Maar goed, ik heb nog steeds niet zoveel op mijn mobiel staan dus een reset plus update is geen echt probleem.
Een factory reset verwijderd de update niet, het verwijderd enkel de tempory files, cache, instellingen, peroonlijke gegevens, apps etc. maar de update verandert je OS compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Bij een OTA download je de update 'draadloos' via je telefoon. Daar wordt deze dan opgeslagen en geïnstalleerd. Als je daarna een fabrieksreset doet gebeurt dat vanaf de geïnstalleerde versie (dus bijvoorbeeld Android 6.0.1). Het is niet zo dat je telefoon dan ineens een oudere versie gaat installeren (downgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

michaelw1998 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:11:
[...]

Bij een OTA download je de update 'draadloos' via je telefoon. Daar wordt deze dan opgeslagen en geïnstalleerd. Als je daarna een fabrieksreset doet gebeurt dat vanaf de geïnstalleerde versie (dus bijvoorbeeld Android 6.0.1). Het is niet zo dat je telefoon dan ineens een oudere versie gaat installeren (downgraden).
Dit is misschien wel een betere uitleg over wat ik wilde zeggen inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Maar voorheen kon je wachten op de OTA versie maar ook de telefoon aansluiten op KIES. Dan zei die vanzelf of er een update was. Dit was altijd eerder dan de OTA. Maar Kies werkt niet meer. Kan het nu niet via SmartSwitch? Ik weet dat daar een optie is om de telefoon te updaten via SmartSwitch. In de instellingen dacht ik het gezien te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
Jullie hebben het steeds over versie/regio PHN (die ik waarschijnlijk ook heb; unlocked met KPN sim) maar die staat niet op deze site onder mijn model http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F

Daar staat een enkel XFV nog aangegeven als 5.1.1, de rest allemaal op 6.0.1

Waar staat dan deze PHN?

[ Voor 4% gewijzigd door Kappade op 02-03-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Kappade schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:15:
Jullie hebben het steeds over versie/regio PHN (die ik waarschijnlijk ook heb; unlocked met KPN sim) maar die staat niet op deze site onder mijn model http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F

Daar staat een enkele XFV nog aangegeven als 5.1.1

Waar staat dan deze PHN?
die is er dus "tot grote ergernis van mensen" nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Ah oke. Er is dus helemaal geen entry voor 'onze' versie op die site. Ik dacht dat die site alle versies/regios bijhield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Kappade schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:17:
Ah oke. Er is dus helemaal geen entry voor 'onze' versie op die site. Ik dacht dat die site alle versies/regios bijhield
Dat klopt ook. Hij houd ook alles wereldwijd bij.
Echter word de PHN versie nog niet uitgerold door Samsung en staat daarom nog niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 09:44
Misschien een stomme vraag: maar ik heb een unbranded versie. Is dit de PHN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kappade schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:17:
Dat doet hij ook, maar dan moet je op een andere pagina zijn, die andere laat alleen de laatste 20 update's zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Dubrillion schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:25:
Misschien een stomme vraag: maar ik heb een unbranded versie. Is dit de PHN?
Als je even "belt" naar *#1234# kom je in een ander scherm terecht.
Kijk onder CSC.

Hier staat G920F of G925F en daarna de eerste 3 letters. Die moet je hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michaelw1998 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:11:
[...]

Aaaaaaaah, top! Ik snap 'm. Ik dacht inderdaad dat je (zoals ik gewend ben bij een laptop) bij een factory reset altijd teruggaat naar de basis zoals die op je apparaat stond meteen na aankoop. Maar bij OTA wordt dus de basis waarvanuit een factory reset wordt gedaan zelfs vervangen. Klinkt goed.

Maar voor alle duidelijkheid: WishmasterNL zei "Ik ga eerst gewoon de update over de huidige build installeren via OTA" wat bij mij de indruk wekte dat er meerdere mogelijkheden zijn om te updaten. Als ik nou via de standaard update optie van mijn S6 de update accepteer zodra die binnenkomt, is dat dan al die 'update via OTA'? Dus kan ik die installeren om vervolgens een factory reset (op basis van die nieuwe update) te doen? Of moet je iets speciaals doen om OTA te gebruiken. (Excuus als ik domme vragen stel: dit is compleet nieuw voor mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:27:
[...]

Aaaaaaaah, top! Ik snap 'm. Ik dacht inderdaad dat je (zoals ik gewend ben bij een laptop) bij een factory reset altijd teruggaat naar de basis zoals die op je apparaat stond meteen na aankoop. Maar bij OTA wordt dus de basis waarvanuit een factory reset wordt gedaan zelfs vervangen. Klinkt goed.

Maar voor alle duidelijkheid: WishmasterNL zei "Ik ga eerst gewoon de update over de huidige build installeren via OTA" wat bij mij de indruk wekte dat er meerdere mogelijkheden zijn om te updaten. Als ik nou via de standaard update optie van mijn S6 de update accepteer zodra die binnenkomt, is dat dan al die 'update via OTA'? Dus kan ik die installeren om vervolgens een factory reset (op basis van die nieuwe update) te doen? Of moet je iets speciaals doen om OTA te gebruiken. (Excuus als ik domme vragen stel: dit is compleet nieuw voor mij.)
Geen probleem hoor, domme vragen bestaan niet! :)
De standaard update optie van je S6 is de OTA ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:27:
[...]
Maar voor alle duidelijkheid: WishmasterNL zei "Ik ga eerst gewoon de update over de huidige build installeren via OTA" wat bij mij de indruk wekte dat er meerdere mogelijkheden zijn om te updaten. Als ik nou via de standaard update optie van mijn S6 de update accepteer zodra die binnenkomt, is dat dan al die 'update via OTA'? Dus kan ik die installeren om vervolgens een factory reset (op basis van die nieuwe update) te doen?
Helemaal correct. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door WishmasterNL op 02-03-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepijn1908
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2021
Anoniem: 192811 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:26:
[...]

Dat doet hij ook, maar dan moet je op een andere pagina zijn, die andere laat alleen de laatste 20 update's zien.
Ik word toch wel een beetje depri van alle regio's die nog moeten :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pepijn1908 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:30:
[...]
Ik word toch wel een beetje depri van alle regio's die nog moeten :'( :'(
Als je daar al depri van wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 06:55
WishmasterNL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:59:
[...]

Mag je dan na de factoryreset een backup via Smart Switch terugzetten of is dit niet aangewezen?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 12:04
Wauw, de Galaxy s6 is in de phoneshop van mn werkgever maar liefst 15 hele euro's in prijs gedaald...

*wacht nog maar wat langer*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

extreme8eight schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:33:
[...]

Mag je dan na de factoryreset een backup via Smart Switch terugzetten of is dit niet aangewezen?
Durf ik je niet te zeggen. Aangezien het om 2 verschillende versies van Android gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
MSR, SEE, ETL, ROM zijn zojuist geplaatst voor de 920F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michaelw1998 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Geen probleem hoor, domme vragen bestaan niet! :)
De standaard update optie van je S6 is de OTA ja.
Top, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carloz187
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01-2023
Na een aantal jaar verschillende iPhones te hebben gehad was ik toe aan wat anders en heb ik nu sinds een maand een Samsung Galaxy S6 Edge. Ik ben zeer tevreden met deze telefoon en het ook nog steeds een goede keus vindt ben ik op dit moment niet overtuigd dat ik hierna weer een Androidtoestel zal nemen. Maar goed ik ben ios gewend dus misschien komt dat nog.
1 van de dingen is in elk geval dan het updaten want zoals ik begrijp uit dit forum is het beste om na de update de telefoon dus helemaal te resetten en daarna dus alles weer opnieuw in te stellen. Dus net alsof je de telefoon net nieuw hebt.
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-06 18:23

ghostman

dwarf

Weet iemand hoe je de regio codes kunt vinden? Ik heb mijn telefoon al een tijdje, maar ik heb een scs: 920FAUV. Kan niks vinden op Google op deze regio.

AP/CP zijn 920FXXU.

[ Voor 4% gewijzigd door ghostman op 02-03-2016 15:35 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ghostman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:35:
Weet iemand hoe je de regio codes kunt vinden? Ik heb mijn telefoon al een tijdje, maar ik heb een scs: 920FAUV. Kan niks vinden op Google op deze regio.

AP/CP zijn 920FXXU.
Tik in de dialer *#1234# en kijk wat er bij CSC staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Anoniem: 192811 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:44:
[...]

Tik in de dialer *#1234# en kijk wat er bij CSC staat.
CSC: G920FAUV3QOJ1.
Oftewel Zwitserland..
http://www.sammobile.com/...U3QOJL_G920FAUV3QOJ1_AUT/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carloz187 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:34:
Na een aantal jaar verschillende iPhones te hebben gehad was ik toe aan wat anders en heb ik nu sinds een maand een Samsung Galaxy S6 Edge. Ik ben zeer tevreden met deze telefoon en het ook nog steeds een goede keus vindt ben ik op dit moment niet overtuigd dat ik hierna weer een Androidtoestel zal nemen. Maar goed ik ben ios gewend dus misschien komt dat nog.
1 van de dingen is in elk geval dan het updaten want zoals ik begrijp uit dit forum is het beste om na de update de telefoon dus helemaal te resetten en daarna dus alles weer opnieuw in te stellen. Dus net alsof je de telefoon net nieuw hebt.
Klopt dit?
Het hoeft in principe niet maar mocht je bepaalde problemen ondervinden dan is een herstel (reset) het beste. In het geval van 5.1.1 naar 6.0 is dit een grote stap dus ik adviseer het wel

Ik zelf doe altijd een factory reset omdat ik dan zeker weet dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt dit?
Ik zou na een update eerst de foon gewoon gebruiken, pas als je echt 'grote' problemen ondervind zoals battery-drain bijvoorbeeld, dan pas zou ik een factory-reset overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-06 15:11
Klopt dit?
Nee! Je kunt na een update gewoon weer aan het werk gaan.. Je apps worden automatisch geoptimaliseerd voor de nieuwe Android versie :9

Ik zou het idd alleen doen in geval van problemen, maar ik heb nog nooit problemen ondervonden na een update..

[ Voor 6% gewijzigd door JDL15 op 02-03-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Klopt dit?
Los van de antwoorden hierboven die duidelijk genoeg zijn, dit is het geval bij alle major updates, ook bij Windows en wsl ook bij iOS.
Bij veel nieuwe opties kunnen je oude instellingen, apps en voorkeuren soms voor moeilijkheden zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627048

Ik doe zelf altijd een factory reset na een grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
En er zijn weer enkele updates de deur uit! Waaronder alweer VDF, dit keer met andere build datum alsof het een update/bugfix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-06 16:31
Ik heb van mijn werkgever een s6 met baseband FXXU3C0I9 dit is schijnbaar Malaysia volgens sam firmware. We zitten op vodaphone. Zou het dan niet logischer zijn als we vdf netherlands zijn./

En kun je dit updaten zonder root?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 08:53

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Btje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:07:
Ik heb van mijn werkgever een s6 met baseband FXXU3C0I9 dit is schijnbaar Malaysia volgens sam firmware. We zitten op vodaphone. Zou het dan niet logischer zijn als we vdf netherlands zijn./

En kun je dit updaten zonder root?
Ja, dat kan. Met Odin kan je iedere firmware flashen (mits die natuurlijk bij het model past).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kan, met Odin.

Wel waardeloos dat inmiddels bugfix updates de deur uit gaan maar dat unbranded Nederland er nog niet is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
en weer een lading updates behalve de phn...
CRO
DHR
OMN
ATL
VOD
VDF Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Als het zo gefaseerd gaat kan Samsung toch ook een regio/datum planning vrijgegeven ipv van dagelijks controleren op updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hier eindelijk ook MM uodate via OTA binnen aan het halen. Afgelopen week dagelijks gecheckt voor updates, maar vandaag is t raak.

Overigens geen PHN hier, maar DNX? (G920FDNX3QOIT). Heb de mobiel via Marktplaats gekocht, wel gesealed en kwam van Typhone vandaan (Unbranded) icm contractverlenging van iemand die em doorverkocht. Ben benieuwd!
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/hranty.png

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 03-03-2016 08:49 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-06 13:10
Helaas na package disabler pro, nog steeds vertraging met SwiftKey. Wel minder vaak en lang lijkt 't, maar soms doet het probleem zich toch nog voor. Het lijkt m zoals eerder gezegd te zitten in het stukje "laden woordvoorspelling". Het gekke is gewoon dat dit probleem pas gekomen is sinds de laatste update van Samsung (5.1.1). Hopelijk is dit in 6 niet meer aanwezig, maar helaas nog geen bevestiging.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
mooi! hier nog niets helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
DDE
DTM
MBM
COA

geplaatst.. nog steeds geen phn.. ik kan er met mijn botte kop niet bij dat samsung niet eerst de unbranded versies uit brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 23:45
Ik kom net tot de conclusie dat ik een ATO versie van de s6 edge heb :|, anyway geen update hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-06 09:16
furian88 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:30:
DDE
DTM
MBM
COA

geplaatst.. nog steeds geen phn.. ik kan er met mijn botte kop niet bij dat samsung niet eerst de unbranded versies uit brengt...
Vroegah waren er in Nederland meer branded versies. Volgens mij is alleen Vodafone nog over. Dat betekend dan de overige carriers (KPN/Tele2/T-Mobile etc..) in de generieke ROM ook wat input leveren m.b.t. bepaalde localisatie. Volgens mij ontstaat hierdoor een stuk vertraging. Maar heb natuurlijk geen blik in de Samsung keuken.

Niet alleen bij Samsung staat Nederland ergens onderaan in de update lijsten bij gefaseerde uitrol lijsten hoor ;) . Zal het er mee te maken hebben dat we ongelooflijke zeikerds zijn :P ?

Het enige voordeel is dat als een update stop gezet wordt vanwege problemen. Wij de problemen iig niet hebben O-) .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Tjonge, wat een ongeduld bij sommigen. Als je nou niet kon bellen of internetten of sms'en, ok, dan snap ik dat je wilt dat er snel wat gebeurt. Maar een gratis update naar een nieuw systeem terwijl de phone bij de meesten prima werkt en sommigen hoogstens wat last hebben van dingetjes die wellicht een seconde langer duren dan gewenst...? :? :X 8)7 |:( Waar men tegenwoordig al niet een probleem van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 13:48
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:53:
Tjonge, wat een ongeduld bij sommigen. Als je nou niet kon bellen of internetten of sms'en, ok, dan snap ik dat je wilt dat er snel wat gebeurt. Maar een gratis update naar een nieuw systeem terwijl de phone bij de meesten prima werkt en sommigen hoogstens wat last hebben van dingetjes die wellicht een seconde langer duren dan gewenst...? :? :X 8)7 |:( Waar men tegenwoordig al niet een probleem van maakt.
Heb het al vaker gezegd :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49
@J van E

ik ben het 100% met je eens. Ik snap al die ophef niet over een seconde hier en een seconde daar en dat we zooooooooo lang moeten wachten voor we de update krijgen. Het is gewoon een telefoon, niets meer niets minder. Al heb ik soms het idee dat het tegenwoordig voor een grote groep het belangrijkste is wat er is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 03-03-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:53:
Voorspel zelfs dat met de MM-versie sommige apps niet meteen zullen werken..

Was bij eerdere upgrades ook zo dat sommige apps tijdelijk onbruikbaar waren..

Schat in dat er een bug in de Nederlandse Vodafone-versie zat en dat PHN-versie om die reden ook later wordt uitgebracht (PHN bevat veel zakelijke KPN-gebruikers)..

Update Vodafone is vanmorgen uitgerold, dus schat in dat PHN morgen of maandag aan de beurt is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Monda schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:15:
Helaas na package disabler pro, nog steeds vertraging met SwiftKey. Wel minder vaak en lang lijkt 't, maar soms doet het probleem zich toch nog voor. Het lijkt m zoals eerder gezegd te zitten in het stukje "laden woordvoorspelling". Het gekke is gewoon dat dit probleem pas gekomen is sinds de laatste update van Samsung (5.1.1). Hopelijk is dit in 6 niet meer aanwezig, maar helaas nog geen bevestiging.
Niet toevallig in app optimalisatie staan? Had het zelfde probleem met SwiftKey maar nu die op nooit optimaliseren staat nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
ghostman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Niet toevallig in app optimalisatie staan? Had het zelfde probleem met SwiftKey maar nu die op nooit optimaliseren staat nergens meer last van.
Wauw... Dat zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn. Mijn Google Toetsenbord stond op optimaliseren _/-\o_. Als dit helpt ben je de held van de afgelopen maanden :9. Ik sta me soms suf te tikken totdat het toetsenbord verschijnt 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Dubrillion op 03-03-2016 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Dubrillion schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Wauw... Dat zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn. Mijn Google Toetsenbord stond op optimaliseren _/-\o_. Als dit helpt ben je de held van de afgelopen maanden :9. Ik sta me soms suf te tikken totdat het toetsenbord verschijnt 8)
App optimalisatie maakt veel 'kapot' :P Spotify kon bij maar 3 liedjes achter elkaar afspelen als het scherm uit stond, daarna stopt die met afspelen en was Spotify gesloten. Uit app optimalisatie halen en hij doet het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ghostman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:11:
[...]

App optimalisatie maakt veel 'kapot' :P Spotify kon bij maar 3 liedjes achter elkaar afspelen als het scherm uit stond, daarna stopt die met afspelen en was Spotify gesloten. Uit app optimalisatie halen en hij doet het goed :)
Ik heb de hele app optimalisatie optie zelfs compléét uit staan en via Package Disabler uitgezet wat uit kon. Alles wat moet werken, werkt nu gewoon zoals het hoort en zonder dat de batterij opvallend leegloopt. Ik vertrouw app optimalisatie totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-06 15:15

n2theb

Tweakers Abonnee

ghostman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:11:
[...]

Dit verklaart denk ik waarom spotify soms er mee kapte als scherm uit was en een nummer klaar was.. Ik had er nooit bij stilgestaan dat dit het probleem kon zijn. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Anoniem: 135195 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Ik heb de hele app optimalisatie optie zelfs compléét uit staan en via Package Disabler uitgezet wat uit kon. Alles wat moet werken, werkt nu gewoon zoals het hoort en zonder dat de batterij opvallend leegloopt. Ik vertrouw app optimalisatie totaal niet.
Ik vertrouw het ook niet helemaal, je krijgt rare 'bugs' als je bepaalde apps er in hebt staan. Wekker deed het de eerste week bij mij niet bijvoorbeeld door app optimalisatie. Ben alleen bang als ik hem helemaal uitzet dat de batterij een stuk minder lang mee gaat. Gaan we in ieder geval een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 17:54
Tot mijn verbazing hier vandaag ook de update.
CSC: DNX

Ben benieuwd naar het verschil :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/knDC4FBm.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:23:
[...]

app optimalisatie werkt fantastisch maar je moet natuurlijk wel weten wat je doet. ik optimaliseer alle apps behalve degene die ik niet geoptimaliseerd wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ghostman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:32:
[...]

Ik vertrouw het ook niet helemaal, je krijgt rare 'bugs' als je bepaalde apps er in hebt staan. Wekker deed het de eerste week bij mij niet bijvoorbeeld door app optimalisatie. Ben alleen bang als ik hem helemaal uitzet dat de batterij een stuk minder lang mee gaat. Gaan we in ieder geval een keer proberen :)
De wekker zit helemaal niet in app optimalisatie dus snap dat niet tenzij je een third party wekker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Garret1410 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:47:
[...]

De wekker zit helemaal niet in app optimalisatie dus snap dat niet tenzij je een third party wekker gebruikt.
Jup, thrid pary. Ik gebruik Clock van Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 20:51
ghostman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:51:
Jup, thrid pary. Ik gebruik Clock van Google zelf.
Hier nog een, die clock werkt prima! Dit verklaart wel waarom ik af en toe problemen heb gehad ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-06 13:10
ghostman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Nee helaas. Idd ik had het op nooit optimaliseren gezet en leek even goed te gaan maar de vertraging is weer terug gekomen...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

PhoeniX- schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:54:
[...]

Hier nog een, die clock werkt prima! Dit verklaart wel waarom ik af en toe problemen heb gehad ..
Clock is super fijn. Ik had er trouwens altijd problemen mee. Hij ging s'ochtends nooit af. Niet dat ik dat zo erg vond, maar mijn baas had daar nogal problemen mee :9
Monda schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Nee helaas. Idd ik had het op nooit optimaliseren gezet en leek even goed te gaan maar de vertraging is weer terug gekomen...
Hmm, geen andere rom / root? Eventueel een factory reset? Uitloggen op Swiftkey (als je dat hebt gedaan iig), app verwijderen en opnieuw installeren zonder in te loggen? Gepersonaliseerde gegevens verwijderd?

Ik noem maar wat wat misschien helpt hoor :P

Heb je misschien een filmpje van de vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Ik zou even Marshmallow afwachten. Hopelijk is het dan opgelost.

ik heb nu twee dagen google keyboard gebruikt zonder problemen maar ik weet niet hoe het op langer termijn gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
@alle mensen die update afwachtenden als ongeduldig bestempelen: voor mij persoonlijk en waarschijnlijk vele anderen brengt het wel degelijk verbeteringen mee in het dagelijkse gebruik :

- Doze voor batterij besparing als de telefoon idle is
- Hopelijk een fix voor het hierboven beschreven aggresief afsluiten van (keyboard) apps

+ de mogelijkheid om app rechten te beheren
+ vingerafdruk functionaliteit vrijgeven in bepaalde apps die 6.0 als ondergrond vereisen

Bewust even een enter tussen deze 4 gedaan om aan te geven dat het weldegelijk het gebruik van het toestel beter maken in de zin waarvoor die ook bedoelt is. Ja ik kan nog bellen en smsen, maar dat kan een oude nokia ook. Een oude nokia kan ook vlot typen en heeft een goede batterij duur; stel je eens voor als die 2 zaken ook in het geding waren. Dan spraken we ook niet zo goed over de good old nokia.

Daarnaast zijn wij hier op Tweakers redelijk technisch aangelegd om terecht vraagtekens te plaatsen bij het update proces van Samsung. Daar is Tweakers ook voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-06 16:31
Ik neem aan dat ik deze zonder probleem kan vervangen door de vdf versie.

Die had ik ook verwacht aangezien het een zakelijk vodafone abbo is.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:33:
[...]

Ja, dat kan. Met Odin kan je iedere firmware flashen (mits die natuurlijk bij het model past).

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kan, echter krijg je niet altijd de vdf csc code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Kappade schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:34:
@alle mensen die update afwachtenden als ongeduldig bestempelen: voor mij persoonlijk en waarschijnlijk vele anderen brengt het wel degelijk verbeteringen mee in het dagelijkse gebruik :

- Doze voor batterij besparing als de telefoon idle is
- Hopelijk een fix voor het hierboven beschreven aggresief afsluiten van (keyboard) apps

+ de mogelijkheid om app rechten te beheren
+ vingerafdruk functionaliteit vrijgeven in bepaalde apps die 6.0 als ondergrond vereisen

Bewust even een enter tussen deze 4 gedaan om aan te geven dat het weldegelijk het gebruik van het toestel beter maken in de zin waarvoor die ook bedoelt is. Ja ik kan nog bellen en smsen, maar dat kan een oude nokia ook. Een oude nokia kan ook vlot typen en heeft een goede batterij duur; stel je eens voor als die 2 zaken ook in het geding waren. Dan spraken we ook niet zo goed over de good old nokia.

Daarnaast zijn wij hier op Tweakers redelijk technisch aangelegd om terecht vraagtekens te plaatsen bij het update proces van Samsung. Daar is Tweakers ook voor
Ik wil graag een toevoeging doen. Ook zijn er mensen die een S6 hebben gekocht voor de goede camera die het toestel heeft.
In 6.0 wordt dan eindelijk de mogelijkheid gegeven om standaard in RAW-formaat te schieten, wat voor de fotografen onder ons dus een stuk fijner is in nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
michaelw1998 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Ik wil graag een toevoeging doen. Ook zijn er mensen die een S6 hebben gekocht voor de goede camera die het toestel heeft.
In 6.0 wordt dan eindelijk de mogelijkheid gegeven om standaard in RAW-formaat te schieten, wat voor de fotografen onder ons dus een stuk fijner is in nabewerking.
Yep. Dat is ook een van de voornaamste redenen om te upgraden naar de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
michaelw1998 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Toen de mensen de S6 kochten wisten ze dat RAW-formaat niet werd ondersteund en toch hebben ze het toestel gekocht dus die opmerking van jou slaat helemaal nergens op.
Het is pas later bekend geworden dat de S6 de mogelijkheid zou krijgen om in RAW te fotograferen.

En ALS je dan zo graag een telefoon wilt hebben met een goede camera moet je je S6 direct verkopen en de S7/Edge kopen want die is veel beter dan die van de S6.
Er bestaat natuurlijk wel een mogelijkheid dat die opname kwaliteit in de loop van het jaar nog iets verbeterd wordt en dat daar een UPDATE voor wordt uitgerold ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:30
catt4u schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:31:
[...]

Toen de mensen de S6 kochten wisten ze dat RAW-formaat niet werd ondersteund en toch hebben ze het toestel gekocht dus die opmerking van jou slaat helemaal nergens op.
Het is pas later bekend geworden dat de S6 de mogelijkheid zou krijgen om in RAW te fotograferen.

En ALS je dan zo graag een telefoon wilt hebben met een goede camera moet je je S6 direct verkopen en de S7/Edge kopen want die is veel beter dan die van de S6.
Er bestaat natuurlijk wel een mogelijkheid dat die opname kwaliteit in de loop van het jaar nog iets verbeterd wordt en dat daar een UPDATE voor wordt uitgerold ;)
Je moet beter lezen. Er wordt gezegd dat mensen een S6 kochten omdat het een smartphone is met goede camera. De toevoeging van RAW is gewoon een fijne toevoeging waar mensen nu wel op zitten te wachten. Dus die opmerking slaat wel zeker op een goed punt.

En we hebben het hier over een softwareupgrade die iets verbeterd, het is geen afweging welk toestel de betere camera heeft. Dan kun je net zo goed redeneren "verkoop je smartphone en koop een dslr" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Baberuth schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Je moet beter lezen.

[...]
Ik heb heel goed gelezen.
Wat ik bedoel is dat de S6 bij introductie geen RAW ondersteunde en de mensen die nu o zo ongelduldig op MM wachten dit ook wisten.
Die mensen maken nu toch ook geen foto's in RAW dus om dan zo te zeuren dat die update nog ff op zich laat wachten slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie het probleem van wachten op de update niet. Als je niet wilt of kunt wachten kun je zelf met Odin flashen.

(Ik zal wel de enige zijn die nog op 5.1.1 draait ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 09:35
Aghanim schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:52:
Ik zie het probleem van wachten op de update niet. Als je niet wilt of kunt wachten kun je zelf met Odin flashen.

Ik wacht ook nog af, wil niet te overhaast flashen. Echter vind ik het wel vervelend om te wachten aangezien mijn Nexus 5 al eind 2015 op MM liep en soms nu wel soepeler draait dan mijn huidige S6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
catt4u schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:31:
[...]

Onzin. Eerst gebruikerservaringen geven aan dat de Galaxy S6/Edge overdag betere foto's maakt dan de Galaxy S7. Mede ook door de 16:9 verhouding in de S6. De camera van de S6 is op dit moment beter dan de S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Aghanim schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:52:

Hahaha nee hoor ik wacht netjes op de OTA van Samsung zelf. Ik kan nog wel even wachten. Ik denk dat het toch niet zoveel toevoegingen heeft dat je niet zonder kan. Als je van een Nexus naar een andere versie update zitten er vaak nog wel nieuwe dingetjes in. Bij de S6 denk ik niet, want die heeft vaak al die extra toevoegingen die Android nu mondjesmaat zelf toevoegt aan het OS.
Vanilla Android wordt steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:46
Zuaro schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:54:
[...]

Ik wacht ook nog af, wil niet te overhaast flashen. Echter vind ik het wel vervelend om te wachten aangezien mijn Nexus 5 al eind 2015 op MM liep en soms nu wel soepeler draait dan mijn huidige S6...
Precies dit. Precies.

Mijn Nexus 5 loopt ook soepeler dan de S6. Het scherm en de camera van de S6 maken dat gelukkig weer goed. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Vandaag weer 5 updates de deur uit voor de S6 Edge. Waaronder T-Mobile Nederland.
Heb zo het idee dat de PHN versie niet lang meer op zich laat wachten.

Op het moment dat ik dit post is er nog eentje bijgekomen voor Italië. 6 in totaal voor vandaag.

[ Voor 27% gewijzigd door WishmasterNL op 04-03-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Dubrillion schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:26:
[...]

Hahaha nee hoor ik wacht netjes op de OTA van Samsung zelf. Ik kan nog wel even wachten.
Ondanks dat ik hier zo ongeduldig aan het posten ben, ben ik ook netjes aan het wachten op de OTA :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet wel zeggen dat er sneller en meerdere gepusht worden per dag. Ben benieuwd wanneer wij mogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

michaelw1998 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:40:
[...]

Ondanks dat ik hier zo ongeduldig aan het posten ben, ben ik ook netjes aan het wachten op de OTA :p
Ik was al bang dat ik de enige was :P

Ik hou de update pagina nauwlettend in de gaten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
WishmasterNL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Ik was al bang dat ik de enige was :P

Ik hou de update pagina nauwlettend in de gaten haha
Haha, het is bij mij al zo erg dat de update pagina al bij meest bezocht in Chrome staat. Denk dat ik zo'n 5-10 keer per dag wel kijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet te serieus nemen die pagina. Die is niet origineel van Samsung had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Mrjraider schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:49:
Niet te serieus nemen die pagina. Die is niet origineel van Samsung had ik begrepen.
Klopt inderdaad. Maar het geeft wel een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Zie wel op http://live.samsung-updates.com/ dat de Galaxy S6 Edge T-Mobile Nederland de update wel heeft. Hopelijk komt de gewone S6 dan vandaag ook :)

De reden dat mensen de update graag snel willen (waaronder ik) is dat er veel verbeteringen zijn. Kan niet wachten tot de fingerprint scanner een stuk sneller is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

We kijken denk ik te veel op http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G925F

Krijg nu de volgende melding:

Error 503 Backend fetch failed

Backend fetch failed

Guru Meditation:

XID: 915570702

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
WishmasterNL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:21:
We kijken denk ik te veel op http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G925F

Krijg nu de volgende melding:

Error 503 Backend fetch failed

Backend fetch failed

Guru Meditation:

XID: 915570702

8)7
Ik heb die pagina de hele dag open staan 8)7 O-)

Die melding krijg ik minimaal 10x per dag. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Luxemburg is ook net uit.
Gaat lekker met de updates.

Laat PHN nu maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

WishmasterNL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:25:
Luxemburg is ook net uit.
Gaat lekker met de updates.

Laat PHN nu maar komen!
Laat Zwitserland maar eerst komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 10:54

Arny

Heerst!

ghostman schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Laat Zwitserland maar eerst komen :+
Ha, ik ben dus niet de enige op AUT :)

All things move towards their end

Pagina: 1 ... 3 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's