Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:34:
[...]

Tik eens in de dialer *#1234# en vertel wat er bij CSC staat.
CSC: 920FAUV3QOJ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 10-10 19:37
Hee lotgenoot. Hier ook een AUV (Swiss) op 5.x... vind het geen manier van doen van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stappenplan om naar een unbranded Nederlandse ROM te gaan:
Stap 1: Volg dit (Mrjraider in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2")
Stap 2: Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:45
Ik heb het "rare" probleem dat ik via de standaard "dialer" niet alle contacten kan vinden.

Ik klik dus op het telefoontje en begin dan een naam te typen, en desbetreffende contactpersoon wordt niet gevonden.

Als ik vervolgens klik op contact en dan zoek op de naam vind ik desbetreffende contactpersoon wel :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 10-10 19:37
Mrjraider schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:21:
Stappenplan om naar een unbranded Nederlandse ROM te gaan:
Stap 1: Volg dit (Mrjraider in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2")
Stap 2: Done
Misschien moet het dan inderdaad maar zo. Vraagje: verander je hiermee ook die regio code, of krijg je alleen maar PHN software op een (nog steeds) AUV toestel? Als het dat laatste is, wat voor gevolgen heeft dat voor het vinden van toekomstige updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, je csc code wordt veranderd naar phn en je krijgt alleen nog maar updates met die csc code erin. Mocht je je toestel via Smart Switch moeten herstellen om welke reden dan ook wordt de oorspronkelijke fabrieksaf code weer geïnstalleerd. En moet je dit proces herhalen. Ik heb een vdf toestel en ben naar phn gegaan. Afgezien van een Vodafone applicatie die door de provider is aangeleverd geen vodafone troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:49

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:09:
Ik had net een update van 142.28 mb. Wat is er veranderd?
Ik heb deze update ook gister binnen gekregen, maar na de update had ik meteen een batterij drain van 15% per 10 minuten zonder dat ik iets op de telefoon deed. Dus vandaag maar een fabriek-reset gedaan en nu lijkt alles gelukkig weer normaal. Voorlopig laat ik de update's van Samsung maar even links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bij mij is juist de battery drain opgelost met deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook, toch iets meer dan 1.5 uur SoT en nog 51% over :) (En ja dat vind ik veel, ik red max 3 uur SoT en slechts 12/15 uur gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:13

WCA

Bij mij gaat de batterij iets beter dan voorheen, nog steeds dramatisch though :(

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou ik dacht dus dat de batterij drain weer was opgelost na de fabriek-reset, maar dat had ik dus mis. Gister avond de telefoon naar 100% geladen en vanmorgen nog geen 7 uur verder stond hij op 32%. En het vreemde is dat als ik bij batterij verbruik kijk, dat daar alleen staat:

Apparaat in standby-stand 33% verbruik 29mAh
Mobiel standby 26% verbruik 23mAh
Andriod OS 24% verbruik 22mAh
WiFi 15% verbruik 13mAh

Dus een totaal verbruik van 87 mAh, en toch is mijn batterij voor 68% leeg gegaan.

Ik ga straks maar eens langs het Samsung service center om te kijken wat zij hier aan kunnen doen...

[ Voor 89% gewijzigd door DON PAPA op 22-07-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas doen apps zoals betterbatterystats en wakelock detector niet op de s6 zonder root, anders wist je meteen wie de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
Goed om te horen dat de batterijdrain verdwenen is na de laatste update. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ben net terug van het Samsung service center waar ze nieuwe software op mijn toestel hebben gezet. Het was wel een beetje raar, want ik kreeg daar namelijk te horen dat de software die op mijn telefoon stond niet bij mijn toestel hoorde en dit waarschijnlijk de klachten veroorzaakte.

Toen ik aangaf dat ik het toestel ongeveer 1 jaar geleden nieuw had gekocht bij Coolblue en ik alleen maar updates via de officiële weg had binnen gekregen stond de man wel wat raar te kijken. En kon daar ook geen verklaring voor geven hoe dit mogelijk was.

Toestel hangt nu aan de lader, dus zal later melden of het heeft geholpen...

EDITE: de nieuwe software had het probleem niet opgelost, maar ik ben inmiddels wel weer van mijn batterij drain af door het volgende gedaan te hebben.

Ik heb op mijn KPN modem bij het 5GHz WiFi netwerk het automatisch verkrijgen van een kanaal, veranderd naar vast 100, 104, 108, 112

En op mijn telefoon heb ik gedaan: Instellingen > privacy en veiligheid > Locatie > Precisie verbeteren > WiFi & Bluetooth scannen uitgezet (Locatie staat wel gewoon aan en locatiemethode staat op GPS, WiFi en mobiele netwerken, deze methode verbruikt wel de meeste stroom maar nu dit weer onder de 1% per uur is in standby-stand vind ik dit wel prima zo :) ).

En ik heb nog bij "Instellingen > privacy en veiligheid > Locatie > Locatiegeschiedenis van Google" de locatiegeschiedenis verwijderd, en alle Andere apparaten in dit account uitgezet (daar stond namelijk ook mijn tablet en een oude SM-G920F en heb nu dus alleen de SM-G920F onder "Dit apparaat" aanstaan (zie screenshot).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3DfmUKfbNlzGK2j9dY2xZdux/full.png

Welk van bovenstaande nou echt het probleem heeft opgelost weet ik niet, maar dit heeft een ieder geval wel mijn batterij drain verholpen.

Ik hoop dat andere hier ook wat aan hebben...

[ Voor 54% gewijzigd door DON PAPA op 25-07-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zit me een vraag.
Ik ben nu de iphone 4 en vind de schermvergrendeling maar niks met een pin of wachtwoord. Dus rond gekeken en ik kwam op de s6 (voor de vingerafdrukscanner en prijs) uit maar nu lees ik dat men de vingerafdrukscanner lastig vinden in de omgang en dat hij niet goed werkt. Zo mij vraag is wat is jullie ervaring hier mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:26
Werkt 19/20 keer goed en snel. :) Heel af en toe komt het voor dat ik twee keer niet scannen.

[ Voor 47% gewijzigd door Uffeltje op 21-07-2016 23:51 ]

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:48:
Hallo,
Ik zit me een vraag.
Ik ben nu de iphone 4 en vind de schermvergrendeling maar niks met een pin of wachtwoord. Dus rond gekeken en ik kwam op de s6 (voor de vingerafdrukscanner en prijs) uit maar nu lees ik dat men de vingerafdrukscanner lastig vinden in de omgang en dat hij niet goed werkt. Zo mij vraag is wat is jullie ervaring hier mee??
Werkt perfect bij mij. Eigenlijk nooit problemen mee gehad
Heel soms 2x doen maar dan is of me duim nat of te snel gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:08:
[...]

Werkt perfect bij mij. Eigenlijk nooit problemen mee gehad
Heel soms 2x doen maar dan is of me duim nat of te snel gedaan :P
Dit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Goedemorgen.
Ik merk dat het display van mijn S6 Edge + steeds minder word.
Met typen steeds vaker dat het toetsenbord er naast zit. Ook word het display minder fel, en is het beeld roze.
Hieronder een vergelijk tussen mijn edge en normale S6

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ftcwdt9tfecfl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door patrickt35 op 22-07-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:41
Hoe lang heb je het toestel al? Zie je ook burn-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Franco10 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:41:
Hoe lang heb je het toestel al? Zie je ook burn-in?
Toestel is één jaar oud. Display is niet ingebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht instellingen onder display veranderd? Daar kan je door onder scherm modus eentje te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Mrjraider schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:05:
Wellicht instellingen onder display veranderd? Daar kan je door onder scherm modus eentje te kiezen.
Vergeten erbij te vermelden.....beide toestellen schone installatie met exact dezelfde instellingen mbt display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Vergeten erbij te vermelden.....beide toestellen schone installatie met exact dezelfde instellingen mbt display.
Ik vind dat je schermen van 2 verschillende toestellen niet met elkaar kunt vergelijken, zelfs 2 identieke toestellen zullen vaak een 'minimaal' verschil vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Is de edge zo veel groter? :o
Wist ik niet :o

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:32:
[...]

Ik vind dat je schermen van 2 verschillende toestellen niet met elkaar kunt vergelijken, zelfs 2 identieke toestellen zullen vaak een 'minimaal' verschil vertonen.
S6 en edge plus hebben dezelfde schermen. Ook kan ik het verschil nou niet echt minimaal noemen.
Ik ben ze gaan vergelijken nadat ik duidelijk begon te merken dat mijn display anders was geworden.
Ook het feit dat aanrakingen anders/verkeerd reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:48:
[...]

S6 en edge plus hebben dezelfde schermen. Ook kan ik het verschil nou niet echt minimaal noemen.
Ik ben ze gaan vergelijken nadat ik duidelijk begon te merken dat mijn display anders was geworden.
Ook het feit dat aanrakingen anders/verkeerd reageren.
Ik zou naar de winkel gaan en aan hun vragen, want dit klopt voor geen meter dat het display en aanraking niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:53
Ik lees hier dat RoyK problemen heeft met zijn S6 omdat het een duits toestel is. Nu heb ik gisteren een duits toestel gekocht op basis van ervaringen uit het verleden. Maar de post van RoyK zorgen er nu voor dat ik wat vragen heb waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Anders gaat de telefoon onuitgepakt direct retour.

Ten eerste waarvoor een toestel uit duitsland, simpel via amazon.de (direct, geen 3th party seller) was hij 414 euro. Goedkoper dan menig aanbieder in nederland en ik heb goede ervaringen met de service van amazon. iig beter dan menig NL webshop.

Ten tweede, ik heb ooit eens een pools samsung toestel gehad (via een nl webshop). En het enige wat dat ik daar van heb gemerkt is dat je even de juiste taal moet selecteren. Ook ontving ik toen gewoon android updates (1 a 2 keer een sub sub versie omhoog). Dus het update beleid werkte ook gewoon.

Dus ja waarom eigenlijk geen duits toestel?

Nu vraag ik me eigenlijk af of dat het beleid van samsung niet gewijzigd is. Weet iemand of dat ik met een duits toestel in nederland gewoon android updates zal ontvangen. Of zit ook daar tegenwoordig ook iets van geo locking in?

Mocht dat zo zijn, dan wil ik hem ook nog best naar een NL rom flashen volgens de methode van Mrjraider. Het proces wat ik daar moet doorlopen snap ik. Wat ik echter niet snap, altans niet duidelijk is. Fash ik het toestel via Odin dan naar een officiele NL rom, of naar een custom rom? Uiteindelijk wil ik namelijk dat het toestel gewoon werkt alsof ik hem in NL heb gekocht.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je een door Samsung gereleaste ROM flash, is het een officiële firmware en dus alsof je het toestel met die firmware hebt gekocht.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Laats zei iemand hier dat je voor 30 euro een nieuwe batterij kan laten plaatsen door Samsung zelf. Is daar ook een link met info van of moet je naar een Samsung store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Aghanim schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:54:
Laats zei iemand hier dat je voor 30 euro een nieuwe batterij kan laten plaatsen door Samsung zelf. Is daar ook een link met info van of moet je naar een Samsung store?
http://www.samsungexperiencestore.nl/reparatie/

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Thx. Mijn batterij wordt na een jaar toch wel echt minder. Vaak eind van de dag leeg waar ik voorheen dan nog 30 tot 40 procent over had. Had gekeken voor een ander toestel onder de 500 Euro maar er lijken weinig alternatieven die beter zijn dan de S6 in die prijsklasse. Dan is een nieuwe batterij ook een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
En weeeeeeeeeeeeeeeeer hebben ze T9 niet aangepast. Wat een ongelooflijke sukkels daar bij SAMSUNG. Ik heb weer geklaagd. Echt niet te filmen. Ze hebben de BUG wel erkend nu nog oplossen............pffffffffff 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Boneka schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:42:
En weeeeeeeeeeeeeeeeer hebben ze T9 niet aangepast. Wat een ongelooflijke sukkels daar bij SAMSUNG. Ik heb weer geklaagd. Echt niet te filmen. Ze hebben de BUG wel erkend nu nog oplossen............pffffffffff 8)7 8)7 8)7
Waar werkt T9 niet dan? in de dialer? Die werkt bij mij prima. Verder kan ik me niet voorstellen dat je ergens T9 zou willen gebuiken, toch?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Aghanim schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:53:
[...]

Thx. Mijn batterij wordt na een jaar toch wel echt minder. Vaak eind van de dag leeg waar ik voorheen dan nog 30 tot 40 procent over had. Had gekeken voor een ander toestel onder de 500 Euro maar er lijken weinig alternatieven die beter zijn dan de S6 in die prijsklasse. Dan is een nieuwe batterij ook een mooie optie.
Weet je wel zeker dat het je batterij is en niet een instelling, mijn batterij ging na de laatste update ook zeer vlot leeg. Maar na wat dingen te hebben veranderd (lees mijn vorige posting in deze topic) doe ik weer ruim 2 dagen met een volle accu en een schermtijd van rond de 3 uur. Misschien heb je hier ook wat aan om te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:06:
Ik heb het "rare" probleem dat ik via de standaard "dialer" niet alle contacten kan vinden.

Ik klik dus op het telefoontje en begin dan een naam te typen, en desbetreffende contactpersoon wordt niet gevonden.

Als ik vervolgens klik op contact en dan zoek op de naam vind ik desbetreffende contactpersoon wel :?
Herkent iemand bovenstaand probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:22:
[...]
Herkent iemand bovenstaand probleem :?
Ik niet, want als ik op het telefoontje klik kan ik helemaal niet zoeken op naam, ik moet eerst het tabje contacten selecteren om zoeken te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zoek altijd via de numerieke toetsen op naam, dat doe ik eigenlijk al sinds ik Android gebruik, of wil ik nu iets geks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:34:
Ik zoek altijd via de numerieke toetsen op naam, dat doe ik eigenlijk al sinds ik Android gebruik, of wil ik nu iets geks :?
Die manier is niet echt bedoelt om te zoeken, ik gebruik zoeken trouwens nooit, ik tik via contacten aan de zijkant op een letter en zit dan al aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:39:
[...]

Die manier is niet echt bedoelt om te zoeken, ik gebruik zoeken trouwens nooit, ik tik via contacten aan de zijkant op een letter en zit dan al aardig in de buurt.
Die manier is juist bedoeld om te zoeken. Als ik m'n vader wil bellen druk ik op: 727 (pap). Op die manier hoef ik geen lijst door te scrollen of te priegelen op een toetsenbord. Werkt als een speer!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:42:
[...]
Die manier is juist bedoeld om te zoeken. Als ik m'n vader wil bellen druk ik op: 727 (pap). Op die manier hoef ik geen lijst door te scrollen of te priegelen op een toetsenbord. Werkt als een speer!
Zo heeft een ieder zijn eigen manier, ik gebruik meestal het logbestand waar ik de meestgebruikte contacten laat staan en de rest regelmatig verwijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Het gaat me op zich niet zozeer wie wat prettig vind, maar bij mij werkt het numerieke verhaal (wat ik dus sinds jaar en dag gebruik) niet meer zoals het hoort :(

Dus neem als voorbeeld "pap" is niet te vinden met 727 maar wel via contacten.

Ondertussen toch aardig wat android toestellen versleten, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:59:
Het gaat me op zich niet zozeer wie wat prettig vind, maar bij mij werkt het numerieke verhaal (wat ik dus sinds jaar en dag gebruik) niet meer zoals het hoort :(

Dus neem als voorbeeld "pap" is niet te vinden met 727 maar wel via contacten.

Ondertussen toch aardig wat android toestellen versleten, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Heb ter test een contact pap toegevoegd en wordt met 727 gewoon gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Wat zal er dan met mijn toestel aan de hand kunnen zijn waardoor dit niet werkt :?

Zover ik weet is het geen instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Grolsch schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:31:
Wat zal er dan met mijn toestel aan de hand kunnen zijn waardoor dit niet werkt :?

Zover ik weet is het geen instelling.
Meerdere accounts op je telefoon? Wel het juiste telefoonboek geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Yup, meerdere accounts, maar allemaal zichtbaar anders kon ik het contact immers ook niet vinden via contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Sinds de laatste update heb ik geen 4G meer. Provider T-Mobile. Al geswitch van 3G naar 4G, roaming en mobiele gegevens aan/uit gezet maar dit mocht ook niet baten.

Iemand die dit zelfde probleem ervaart?

Werkt inmiddels weer. Telefoon opnieuw opgestart en kreeg de melding dat er 1 app werd geoptimaliseerd. Geen idee of het daarmee te maken had. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Ryan_ op 26-07-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt alsof snelladen opeens niet meer werkt op mijn half jaar oude S6. In het verleden stond er op het scherm duidelijk en expliciet dat 'ie aan het snelladen was maar dat staat er niet meer, er staat gewoon 'opladen' en het laden duurt ook gewoon duidelijk langer. De optie staat wel gewoon aan. Ik heb de optie ook al uit en weer aangezet maar dat helpt niet.

Iemand anders die dit heeft meegemaakt? En is er wat aan te doen? Is er iets kapot misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:22:
Het lijkt alsof snelladen opeens niet meer werkt op mijn half jaar oude S6. In het verleden stond er op het scherm duidelijk en expliciet dat 'ie aan het snelladen was maar dat staat er niet meer, er staat gewoon 'opladen' en het laden duurt ook gewoon duidelijk langer. De optie staat wel gewoon aan. Ik heb de optie ook al uit en weer aangezet maar dat helpt niet.

Iemand anders die dit heeft meegemaakt? En is er wat aan te doen? Is er iets kapot misschien?
Andere (goeie kwaliteit) kabel geprobeerd?

Anders samsung ff bellen, ze sturen makkelijk en nieuwe kabel op (bij mij werd mijn kabel heel heet, en dat heb ik aangegeven). Ik kreeg er ook een snellaad blokje bij

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:55
GreNade schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:29:
[...]

Anders samsung ff bellen, ze sturen makkelijk en nieuwe kabel op (bij mij werd mijn kabel heel heet, en dat heb ik aangegeven). Ik kreeg er ook een snellaad blokje bij
Hmmm... Die van mij wordt ook vrij warm wanneer hij vanaf +/- 20% moet snelladen. Niet echt verder bij stilgestaan though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, andere kabel helpt niet. Alles werd altijd al warm, trouwens. Maar ik zal eens even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:39:
Ja, andere kabel helpt niet. Alles werd altijd al warm, trouwens. Maar ik zal eens even bellen.
Staat snelladen nog wel aan?
Inkopper misschien maar mogelijk staat deze uitgeschakeld.

Instellingen --> Batterij --> Snel opladen via kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:39:
Ligt waarschijnlijk aan het blokje waar de kabel ingaat. De echte oplader. Die was bij mij ook kapot gegaan. Contact gehad met Samsung en heb 2 nieuwe kabels + opladers gehad (waarschijnlijk perrongeluk 1x teveel afgestuurd. :p )

Die dingen gaan best snel kapot btw :/

Een vraagje over een Knox container:

Hebben mensen hier ervaring mee? Klopt het dat je dan in principe een werk telefoon + privé telefoon in één heb? Of werkt dit niet helemaal gescheiden van elkaar?

[ Voor 17% gewijzigd door Ryan_ op 27-07-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Iemand met hetzelfde fenomeen?
Sinds kort (lijkt na de laatste update) worden alle iconen van apps die een update via de play Store krijgen weergegeven als een grijs rondje met daarin een kleine versie van het icoon.
Dat was voorheen niet zo.

Ik gebruik op mijn s6 Edge de Google launcher.

-EDIT-
Ik zie dat bij de touchwiz launcher alle iconen zo weergegeven worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Fly-guy op 27-07-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 20:26
Fly-guy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:12:
Sinds kort (lijkt na de laatste update) worden alle iconen van apps die een update via de play Store krijgen weergegeven als een grijs rondje met daarin een kleine versie van het icoon.

-EDIT-
Ik zie dit niet met mijn S6 (heb m'n telefoon geupdate afgelopen weekend).

Kan misschien zijn omdat ik een thema gebruik (dat ik dit niet zie) of dat de thema van jou juist dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

-EDIT-
Is als het goed is een instelling: instellingen -> display -> pictogramachtergronden. Deze staat bij mij op 'Alleen Pictogrammen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
V-rg schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 01:02:
[...]

Ik zie dit niet met mijn S6 (heb m'n telefoon geupdate afgelopen weekend).

Kan misschien zijn omdat ik een thema gebruik (dat ik dit niet zie) of dat de thema van jou juist dit doet?
Het kan aan mij thema liggen, maar heb er inmiddels een aantal geprobeerd en ze hebben allemaal hetzelfde euvel.
Gismo1979 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:34:
[...]

Is als het goed is een instelling: instellingen -> display -> pictogramachtergronden. Deze staat bij mij op 'Alleen Pictogrammen'.
Dat staat bij mij ook zo (is niet eens aan te passen).

Zo even snel zoeken lijkt dat het weinig maar wel voorkomt. Voor zover ik kan vinden is een factory reset de enige oplossing en dat gaat nu nog even te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:38:
[...]
Het kan aan mij thema liggen, maar heb er inmiddels een aantal geprobeerd en ze hebben allemaal hetzelfde euvel.
[...]
Dat staat bij mij ook zo (is niet eens aan te passen).

Zo even snel zoeken lijkt dat het weinig maar wel voorkomt. Voor zover ik kan vinden is een factory reset de enige oplossing en dat gaat nu nog even te ver.
Ik heb een ander Samsung-thema en kon het ook niet aanpassen, even het standaard thema geactiveerd en toen kon ik het wel aanpassen. Maar alle iconen bleven zoals ze waren, dus gelukkig geen vreemde effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
GreNade schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:07:
[...]

Waar werkt T9 niet dan? in de dialer? Die werkt bij mij prima. Verder kan ik me niet voorstellen dat je ergens T9 zou willen gebuiken, toch?
T9 werkt in geen enkele browser. Ook nieuwe toestellen S6 hebben hetzelfde probleem. Samsung heeft het zelf ook ontdekt. Het werkt alleen bij WA. Het probleem is ontstaan naar MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Boneka schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:34:
[...]

T9 werkt in geen enkele browser. Ook nieuwe toestellen S6 hebben hetzelfde probleem. Samsung heeft het zelf ook ontdekt. Het werkt alleen bij WA. Het probleem is ontstaan naar MM.
Nogmaals, wat moet je in godsnaam met T9 in een browser? Laat staan whatsapp? Je kan toch gewoon typen met een toetsenbord?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:19
Hey, 1995 vraagt zijn t9 toetsenbord terug ;)

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-bq4sDIH_pTw/UWwg6WA0oUI/AAAAAAAAAcg/d6RSY9OK0pA/s1600/Hard-Reset-Nokia-1610.png

[ Voor 38% gewijzigd door renzo4000 op 29-07-2016 16:20 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:53
Ik heb vandaag mijn s6 binnen gekregen. Een duits toestel via amazon.de. En zoals ik gewent was staat na het selecteren van de taal alles gewoon in het nederlands, ik wordt ook gewoon naar een nederlandse app store door verwezen. Ook staat er android verse 6.0.1. op, dus voorlopig geen reden om te flashen.

Het enige wat na installatie duits was en bleef waren een 4 tal voorgeinstalleerde apps voor pizza.de en nog wat andere 3th party services. Maar deze kon ik gewoon de-installeren.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik dit nu grappig moet vinden...

Sinds een tijdje terug vlagt Samsung Smart Manager mijn Kaspersky Internet Security als zijne malware ?!?!
Uiteraard is dit een "false positive", maar het doet wel je wenkbrauwen fronsen...
Afijn...

Ik heb inmiddels contact gehad met Kaspersky en dit was inmiddels een bekend probleem waar aan gewerkt wordt. Zoals ik zelf al verwachtte was het een onterechte "false positive".
Oh mijn toestel (S6-Edge) draait de standaard spul en niet geroot.

Just For Your Info and Fun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08-2024
GreNade schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:29:
[...]

Ik lees wel meer dat Samsung makkelijk nieuwe kabeltjes opstuurt, maar toen ik vorige maand de klantenservice belde met dezelfde klacht (kabel heet, niet meer snel opladen) moest ik toch echt met aankoopbewijs en al naar de dichtstbijzijnde Samsung-winkel om het te laten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
GreNade schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Nogmaals, wat moet je in godsnaam met T9 in een browser? Laat staan whatsapp? Je kan toch gewoon typen met een toetsenbord?
Dat moet ik toch zelf weten. T9 gebruik ik al jaren in WA en in de browser. Nooit geen problemen mee gehad. Ik tik nooit letter voor letter in. Bovendien is T9 lekker in gebruik doordat je niet van die kleine toetsen hoeft te gebruiken.

Maar als Samsung die mogelijkheid geeft in de settings, moeten ze het er niet uit halen bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Boneka schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Dat moet ik toch zelf weten. T9 gebruik ik al jaren in WA en in de browser. Nooit geen problemen mee gehad. Ik tik nooit letter voor letter in. Bovendien is T9 lekker in gebruik doordat je niet van die kleine toetsen hoeft te gebruiken.

Maar als Samsung die mogelijkheid geeft in de settings, moeten ze het er niet uit halen bij MM.
Tuurlijk moet je dat zelf weten, ik kan me alleen echt niet voorstellen dat je dat fijn vindt...

Anyway, in de playstore staan ook t9 toetsenborden, probleem solved

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 16:56
(jarig!)
In het begin van het jaar heb ik mijn GSM laten repareren omdat de USB connector het niet meer deed (geen fast-charge en dataverbindingen meer). Ze hebben toen het hele scherm moeten vervangen.

Volgens mij heeft een kluns deze in elkaar gezet en meteen wat lijm gebruikt. Wanneer ik buiten in daglicht/zonlicht op mijn scherm kijk zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/331djqs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/oub334.jpg

Ik heb het vergeleken met twee andere Edge toestellen en deze hebben het fenomeen niet..

Zeer storend als ik m'n gsm dus buiten gebruik. Lijkt me een gevalletje garantie toch? Ook al is de reparatie een lange tijd terug geweest. Ik zal het sowieso eens bij Samsung voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[wilde bijna roepen, foto's maken en retour maar je hebt die al want die staan hier :+]

Inderdaad gevalletje garantie, geen idee overigens of men het daar mee eens is. Het is in ieder geval slordig gedaan :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
BizzieBis schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:48:
In het begin van het jaar heb ik mijn GSM laten repareren omdat de USB connector het niet meer deed (geen fast-charge en dataverbindingen meer). Ze hebben toen het hele scherm moeten vervangen.

Volgens mij heeft een kluns deze in elkaar gezet en meteen wat lijm gebruikt. Wanneer ik buiten in daglicht/zonlicht op mijn scherm kijk zie ik dit:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb het vergeleken met twee andere Edge toestellen en deze hebben het fenomeen niet..

Zeer storend als ik m'n gsm dus buiten gebruik. Lijkt me een gevalletje garantie toch? Ook al is de reparatie een lange tijd terug geweest. Ik zal het sowieso eens bij Samsung voorleggen.
Heb exact hetzelfde met mijn display. Ook meerdere problemen met het scherm. Lees mijn vorige posts maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik heb een S6 Edge die perfect werkt op 1 ding na..

via WhatsApp kan ik opeens geen video versturen. Het is rond de 64mb groot zegt hij en halverwege krijg ik de melding "onvoldoende schijfruimte".
ik heb 7.4gb ruimte vrij. Whatsapp foutje of..? Heeft iemand hetzelfde? ik kan wel gewoon een foto versturen enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
CMSTRR schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:49:
Ik heb een S6 Edge die perfect werkt op 1 ding na..

via WhatsApp kan ik opeens geen video versturen. Het is rond de 64mb groot zegt hij en halverwege krijg ik de melding "onvoldoende schijfruimte".
ik heb 7.4gb ruimte vrij. Whatsapp foutje of..? Heeft iemand hetzelfde? ik kan wel gewoon een foto versturen enz
Nee nog nooit gehad. Ik sleep altijd balkje van een filmpje paar mm naar links dan wordt het filmpje enorm veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien je cache legen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online

-EDIT-
Om even op mezelf terug te komen, mijn probleem hierboven is opgelost.
Het lijkt iets te zijn aan de kant van Samsung/mijn s6 want voor een tijd kreeg elke app die een update kreeg bovenstaande iconen. Als deze apps weer een update krijgen, zijn de iconen weer normaal...

Geen idee waar het aan ligt, maar alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Laatst online: 26-09 21:59
Sinds Android 6.0.1 werkt mijn mobiele data niet meer. Wi-Fi werkt wel nog gewoon zoals het hoort.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Apn gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Laatst online: 26-09 21:59
Het lag inderdaad aan de APN instellingen.

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

degeens schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:44:
[...]
Het lag inderdaad aan de APN instellingen.

Thanks! :)
Toch vind ik het vreemd dat een update/upgrade dat probleem kan veroorzaken.
Ik heb nu mijn 4e foon en dus al tig updates/upgrades meegemaakt, maar nog nooit dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 13:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Ok, Dynafix vindt dat er geen garantie is en m'n imboedelverzekering wil het ook niet vergoeden omdat het niet duidelijk is of de schade nou binnen of buiten is ontstaan.

Geen Samsung die niet waterdicht is voor mij dus... want een beetje zweet (dat is het ws) kunnen ze niet tegen en Dynafix geeft aan bij vochtschade wel te repareren bij SGS5 en SGS7 maar niet bij de SGS6, want dan is het volgens hen automatisch de schuld van de consument... :{

Wat het extra compliceert is dat het een zakelijk abonnement is, anders had ik veel sterker gestaan waarschijnlijk omdat de bewijslast dan meer bij hen lag.

Iemand tips?

[ Voor 37% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-08-2016 12:09 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden postte ik hier over snelladen dat niet meer werkte. Ik kreeg de tip Samsung te bellen voor een nieuwe oplader. Zo gezegd, zo gedaan en ik heb een nieuwe oplader. (Nogmaals dank voor de tip!)

Wat mij echter opvalt is dat alhoewel er staat dat de S6 in zon 1.20 uur opgeladen zal zijn (vanaf 16%) er niet staat dat 'ie aan het snelladen is. Ik meen me toch echt te herinneren dat er duidelijk 'Snelladen' o.i.d. stond tijdens het opladen. Er staat nu gewoon 'Opladen' maar de tijd duidt wel op snelladen.

Kort gezegd: staat er bij jullie iets als 'Snelladen' op het scherm als je snel laadt of gewoon 'Opladen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:49:
Tijdje geleden postte ik hier over snelladen dat niet meer werkte. Ik kreeg de tip Samsung te bellen voor een nieuwe oplader. Zo gezegd, zo gedaan en ik heb een nieuwe oplader. (Nogmaals dank voor de tip!)

Wat mij echter opvalt is dat alhoewel er staat dat de S6 in zon 1.20 uur opgeladen zal zijn (vanaf 16%) er niet staat dat 'ie aan het snelladen is. Ik meen me toch echt te herinneren dat er duidelijk 'Snelladen' o.i.d. stond tijdens het opladen. Er staat nu gewoon 'Opladen' maar de tijd duidt wel op snelladen.

Kort gezegd: staat er bij jullie iets als 'Snelladen' op het scherm als je snel laadt of gewoon 'Opladen'?
Bij mij is het zo dat, als snelladen aan staat in de Instellingen, dat er inderdaad ook bij komt te staan. Als het uit staat, staat er gewoon Opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:49:
Gisteren ook gebeld, na alle gegevens genoteerd te hebben (n.a.w. / serienummer / IMEI), ging de medewerker overleggen met een "specialist" en kwam vervolgens met de mededeling dat ik het beste naar de Samsung store kan gaan, daar kunnen ze het toestel door meten en indien nodig, een nieuwe oplader verstrekken. Ik gaf aan dat ik zelf het toestel heb doorgemeten en dat het toestel met andere opladers prima op laadt, toch wilde ze mij geen nieuwe lader sturen.

Is er nog iets specifieks dat je hebt aangegeven voordat ze een nieuwe lader zouden sturen?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickPR schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:08:
[...]

Bij mij is het zo dat, als snelladen aan staat in de Instellingen, dat er inderdaad ook bij komt te staan. Als het uit staat, staat er gewoon Opladen.
Hm, dat dacht ik dus ook. Apart. En vooral apart dat de aangegeven resterende tijd wel duidt op snelladen...! Nou ja, zo lang 'ie maar snellaadt, vind ik het eigenlijk wel prima, maar het is wel gek. En een heel klein beetje verontrustend.
speedyjules07 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Gisteren ook gebeld, na alle gegevens genoteerd te hebben (n.a.w. / serienummer / IMEI), ging de medewerker overleggen met een "specialist" en kwam vervolgens met de mededeling dat ik het beste naar de Samsung store kan gaan, daar kunnen ze het toestel door meten en indien nodig, een nieuwe oplader verstrekken. Ik gaf aan dat ik zelf het toestel heb doorgemeten en dat het toestel met andere opladers prima op laadt, toch wilde ze mij geen nieuwe lader sturen.

Is er nog iets specifieks dat je hebt aangegeven voordat ze een nieuwe lader zouden sturen?
Ik zei dat snelladen niet meer werkte en dat ik op een forum had gehoord dat ik via de Samsung klantenservice een nieuwe oplader kon krijgen. "Ja, dat zou kunnen, ja," zeiden ze. De medewerker vroeg nog wel even of ik een andere oplader had geprobeerd ('Nee, want ik heb maar één snellader') of een andere USB-kabel ("Ja, maar dat maakt niet uit") maar toen was het (na het noteren van serienummer etc.) meteen in orde. Een weekje later had ik de nieuwe oplader inclusief USB-kabel binnen.

Het hangt er dus maar net vanaf wie je aan de telefoon krijgt, zo lijkt het.

• diekstra
  • Laatst online: 21-08 19:13
Iemand toevallig nog interesse in een Brodit auto-houder voor de Galaxy S6? Heb de mijne over vanwege overstap naar een S7 :) Mag voor mooi prijsje weg...

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• Ryan_
diekstra schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:06:
Iemand toevallig nog interesse in een Brodit auto-houder voor de Galaxy S6? Heb de mijne over vanwege overstap naar een S7 :) Mag voor mooi prijsje weg...
De Passive of de Active? :)

• diekstra
  • Laatst online: 21-08 19:13
De passieve, bewust omdat ik niet perse altijd wil laden. De onderkant is open, dus er kan altijd een laadkabel in als je dat wel wilt.

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:08:
Ok, Dynafix vindt dat er geen garantie is en m'n imboedelverzekering wil het ook niet vergoeden omdat het niet duidelijk is of de schade nou binnen of buiten is ontstaan.

Geen Samsung die niet waterdicht is voor mij dus... want een beetje zweet (dat is het ws) kunnen ze niet tegen en Dynafix geeft aan bij vochtschade wel te repareren bij SGS5 en SGS7 maar niet bij de SGS6, want dan is het volgens hen automatisch de schuld van de consument... :{

Wat het extra compliceert is dat het een zakelijk abonnement is, anders had ik veel sterker gestaan waarschijnlijk omdat de bewijslast dan meer bij hen lag.

Iemand tips?
Wat is dat dan weer voor onzin? Omdat de S5 en S7 (spat)waterdicht zijn? :( Ronduit belachelijk, als een van die toestellen vochtschade hebben kan dit ook komen door de consument (klepje niet goed gesloten, 5 uur onder water in plaats van 30 minuten etc.) Je kan ze makkelijk terug geven dat dit natuurlijk een stom argument is en dat vochtschade zonder zichtbare schade aan de buiten zijde (dus natte camera lens, vochtig scherm etc) niet per definitie de schuld van de consument is, of kunnen we de wolken dan aansprakelijk stellen voor vochtschade? Zij laten het immers regenen wij niet :+

Verwijderd

Advies: draadloos.
Geen gedoe meer met friemelen van draadjes. Je plaatst en pakt je telefoon zo van de staander.
Ik ben het merk van mijn auto-telefoon-houder even kwijt..

Bij mijn S6 Edge laad hij nog steeds op als ik zelfs navigatie heb lopen, het zij wel een heel stuk trager.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Ik kan sinds enkele dagen niet meer mobiel internetten. Ook bellen lukt niet meer. Lijkt te maken te hebben met de update. APN heb ik reeds gechecked.

Anyone zelfde ervaringen? Ik zit bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
antipode schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:53:
Ik kan sinds enkele dagen niet meer mobiel internetten. Ook bellen lukt niet meer. Lijkt te maken te hebben met de update. APN heb ik reeds gechecked.

Anyone zelfde ervaringen? Ik zit bij ziggo.
Ik neem aan dat je als eerste je toestel een keer opnieuw hebt opgestart, zo niet dat eerst doen.

Test of het wel werkt in Safe mode. Dan test je het toestel alsof je een reset naar fabrieksinstellingen hebt uitgevoerd. Als je weer opnieuw opstart is alles weer normaal zoals hij nu is.
http://gadgetguideonline....sung-galaxy-s6-safe-mode/

Werkt het dan nog niet test de sim in een andere gsm of alles dan wel werkt. Dan weet je direct of het probleem bij Ziggo zit of een probleem met de GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Dank, ik heb het gefixed! Het enige waar ik nu nog vaak last van heb is dat de back button uit zichzelf geactiveerd wordt en daardoor alles afsluit. Heb hier ik ook al al anderen over gehoord. Lijkt te maken te hebben met de laatste update. Echter nog veen oplossing gevonden, zelfs factory reset werkt niet. Als iemand suggestie heeft, gaarne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb toen via de site van samsung ergens een support aanvraag ingediend en kreeg keurig een reactie waarin aangegeven werd dat ze het vervelend vonden en dat ze eenmaal een nieuwe oplader wilden versturen naar mij.

Ik kan helaas de plek niet terugvinden waar ik de supportaanvraag heb ingediend. Wel heb ik een mailadres waar bij mij ook op gereageerd werd. Wie weet helpt het jou ook.
sebn.nl.contact@samsung.com

Zet in de mail wel de volgende gegevens:
Producttype Mobiel & Tablet
Subtype Smartphone
Model SM-G920FZBAPHN (kan anders zijn bij jou)
Serienummer
Aankoopdatum
Telefoon
Achternaam, Voornaam

Ik hoop dat dit je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
[...]

Heb via hun fb pagina kunne regelen, na paar berichtjes moest ik de gegevens in een pb vermelden en werd meteen nieiwe verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb de S6 Dual Sim nu zo'n 9 maanden en sinds vorige week loopt de batterij bizar snel leeg.
Gisteren kwam hij rond 14 uur van de lader en om 22 uur in de avond was de batterij leeg.
Ik heb dan echt geen gekke dingen gedaan. Twitter, internet en een beetje what's app en dat was het wel.

Toen ik de oplader gisteren uit het stopcontact wilde halen heb ik bijna mijn vingers verbrand, zo heet was de oplader geworden. Ook de telefoon was warm geworden. Hier ga ik nog even contact over opnemen met Samsung gezien de andere berichten die ik hier lees.

Ik ga nu de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of dit helpt, maar ik ben wel heel teleurgesteld in de batterijduur van deze telefoon. Zijn er hier meer mensen bij wie de batterij absurd snel leeg loopt/liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[b][message=47972053,noline]Teletekst schreef Zijn er hier meer mensen bij wie de batterij absurd snel leeg loopt/liep?
Ja dat heb ik ook een paar weken terug gehad, lees deze topic maar eens terug. Daar staat ook de oplossing die bij mij heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zijn er hier mensen die na de S6 een nieuw toestel gekocht (en dit topic nog lezen) hebben behalve de S7? En zo ja, wat was de reden?

Zelf ben ik me aan het oriënteren omdat ik het leuk vind om te upgraden maar eigenlijk mis ik helemaal niets. De S6 is nog steeds supersnel en heeft alle features die ik nodig heb. Ik zie, behalve een iris scanner, ook weinig innovaties die de moeite waard zijn om over te stappen.

Zelf zou ik een iets kleinere telefoon wel fijn vinden zoals de iPhone 6 of Galaxy A3. Heb namelijk niet zo'n grote handen. Had stiekem gehoopt dat de 5" Nexus qua formaat kleiner zou worden dan de S6 maar dat lijkt, afgaande op de bezels, niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
EJSEJS schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:31:
Ja dat heb ik ook een paar weken terug gehad, lees deze topic maar eens terug. Daar staat ook de oplossing die bij mij heeft geholpen.
Ik heb je post inmiddels gevonden en ga het uitproberen. Ik zie dat ik al die instellingen al zo heb staan. ;(
Tot nu toe heb ik altijd Samsung telefoons uit de S serie gehad, maar mijn ervaring is dat de batterij na 1 jaar toch een stuk achteruit gaat. Ik ben er dan ook niet zeker van of mijn volgende telefoon weer een Samsung zal zijn. Maar de camera is zo fijn. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Teletekst op 15-08-2016 11:02 . Reden: Instellingen stonden al ingesteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:52:
Zijn er hier mensen die na de S6 een nieuw toestel gekocht (en dit topic nog lezen) hebben behalve de S7? En zo ja, wat was de reden?

Zelf ben ik me aan het oriënteren omdat ik het leuk vind om te upgraden maar eigenlijk mis ik helemaal niets. De S6 is nog steeds supersnel en heeft alle features die ik nodig heb. Ik zie, behalve een iris scanner, ook weinig innovaties die de moeite waard zijn om over te stappen.

Zelf zou ik een iets kleinere telefoon wel fijn vinden zoals de iPhone 6 of Galaxy A3. Heb namelijk niet zo'n grote handen. Had stiekem gehoopt dat de 5" Nexus qua formaat kleiner zou worden dan de S6 maar dat lijkt, afgaande op de bezels, niet het geval.
Ik kan maar 1 ding zeggen, lekker bij je S6 blijven want in mijn ogen is er niets beters, en de S7 vind ik trouwens overhyped.

De Galaxy A3 is een flinke downgrade, trouwens alles beneden de S6 of S7.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds de laatste PHN update heb ik na elke reboot (of zo nu en dan) de melding van Samsung Account: "Uw sessie is verlopen" ik moet dan mijn wachtwoord opnieuw invoeren en dan is alles weer OK. Maar dit is lichtelijk vervelend aan het worden, reset van het account (dus verwijderen en opnieuw toevoegen) biet geen soelaas. Een drastische aanpak is full reset maar daar zit ik niet op te wachten. Iemand bekend met dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Is volgens mij nog niet genoemd, maar sinds de laatste update heb ik de app Game Tuner. Daarmee kun je de resolutie, framerate en texture kwaliteit aanpassen. Werkt grappig en zou batterij moeten besparen. Volgens mij was deze app er al eerder voor de S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wanneer is die laatste update bij jullie binnen gekomen?
Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's