Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:01

Shoarma kip

IceDFire

RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:02:
Staat het nu helemaal bol aan de achterkant? *kan het niet zo goed zien)
Yep, helemaal los, ik heb hem vanmiddag toch maar even weggebracht!

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:18
Shoarma kip schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:56:
[...]

[afbeelding]

Nou, ik trok vanmorgen mijn hoesje eens van mijn telefoon. Nu weet ik dus zeker dat de accu kapot is. Helaas pas op zijn vroegst zaterdag tijd voor vervangen van de accu.
Oei. Ziet er niet best uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:29
RoyK schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:30:
Ik neem geen genoegen met dit toestel. Ik heb een patatje speciaal besteld met ketchup en ik krijg een patatje speciaal met curry :+
Hier was ik om! d:)b

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:54
Kmoet wel zeggen dat sinds de laatste update de accuduur slechter is geworden :(

Hebben jullie hier ook last van :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 21:33
Vond de S6 te glad aan de achterkant (zeker in vergelijking met de S5 black edition die ik had, met wannabe-leren-achterkant). Nu van dbrand een back-sticker met leer feel gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EtqdSphaJUnMFaz5EZLZRdqA/full.png

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Master FX schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:11:
Vond de S6 te glad aan de achterkant (zeker in vergelijking met de S5 black edition die ik had, met wannabe-leren-achterkant). Nu van dbrand een back-sticker met leer feel gekocht.

[afbeelding]
Hoe bevalt de een sticker? Ik wil mn S6 straks als hij terug komt ook gaan beschermen. Maar ik ben er nog niet uit wat ik daarvoor moet gaan gebruiken.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
RoyK schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Hoe bevalt de een sticker? Ik wil mn S6 straks als hij terug komt ook gaan beschermen. Maar ik ben er nog niet uit wat ik daarvoor moet gaan gebruiken.
Hij is niet zo stroef als ik had gehoopt, maar wel een verbetering. Zeker als ik het toestel met één hand vast had, was gleed soms heel eenvoudig weg. Dat is nu wel iets minder. Aanbrengen volgens de howto-video ging goed. Randjes zijn nog wel iets voelbaar, maar misschien dat ik het fohn-proces nog een keertje herhaal (video verklaart dat wel)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Master FX schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Hij is niet zo stroef als ik had gehoopt, maar wel een verbetering. Zeker als ik het toestel met één hand vast had, was gleed soms heel eenvoudig weg. Dat is nu wel iets minder. Aanbrengen volgens de howto-video ging goed. Randjes zijn nog wel iets voelbaar, maar misschien dat ik het fohn-proces nog een keertje herhaal (video verklaart dat wel)
Zit er op de voorkant dan ook een extra plastic laagje over het scherm heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
RoyK schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Zit er op de voorkant dan ook een extra plastic laagje over het scherm heen?
Ik had alleen de achterkant besteld.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Master FX schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Ik had alleen de achterkant besteld.
Okey, helder. En op de voorkant gebruik je een doorzichtige bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
RoyK schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:22:
[...]

Okey, helder. En op de voorkant gebruik je een doorzichtige bescherming?
Op voorkant heb ik niks.Nooit eigenlijk.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:22:
[...]

Op voorkant heb ik niks.Nooit eigenlijk.
Ik gebruik al jaren geen bescherming. Geen hoesje, geen plastic, niks. Ik vind het echt ontzettend zonde van een mooie mobiel om die helemaal in te pakken met plastic (en vaak ontzettend dikmakende) rommel. Enige voorzorgsmaatregel die ik neem is dat ik de mobiel altijd in een broekzak heb waar ik verder niets in heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
True, maar deze sticker was ook meer uit praktisch oogpunt dan dat ie een beschermend karakter had.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:43:
[...]

Ik gebruik al jaren geen bescherming. Geen hoesje, geen plastic, niks. Ik vind het echt ontzettend zonde van een mooie mobiel om die helemaal in te pakken met plastic (en vaak ontzettend dikmakende) rommel. Enige voorzorgsmaatregel die ik neem is dat ik de mobiel altijd in een broekzak heb waar ik verder niets in heb.
ik heb voor het eerst een hoesje, voor de S6. De telefoon ligt, vind ik, niet lekker in de hand. Te dun, zeker met wat koude handen heb ik het gevoel dat hij uit je handen wilt glippen. Ik ben het eigenlijk met je eens, maar de met de S6 vind ik een iets dikkere telefoon juist fijner. Ieder het zijne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Shoarma kip schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:56:
[...]

[afbeelding]

Nou, ik trok vanmorgen mijn hoesje eens van mijn telefoon. Nu weet ik dus zeker dat de accu kapot is. Helaas pas op zijn vroegst zaterdag tijd voor vervangen van de accu.
Vandaag mijn telefoon weer opgehaald, ziet er weer goed uit! Er zat 56% batterij op en na een aantal uur (incl. spelletje) staat hij nu op 12%. Ik ben weer helemaal blij!

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shoarma kip schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:12:
[...]
Vandaag mijn telefoon weer opgehaald, ziet er weer goed uit! Er zat 56% batterij op en na een aantal uur (incl. spelletje) staat hij nu op 12%. Ik ben weer helemaal blij!
Onder garantie gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:38:
[...]

Onder garantie gerepareerd?
Nah, was misschien mogelijk geweest, maar ik heb hem snel laten repareren door een reparatieshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10 09:06
Is het mogelijk om de wekker af te laten gaan terwijl het toestel uitstaat? Dit kon ik voorheen met mijn Huawei G Play Mini wel... Maar met de S6 lukt mij dit niet en kan in de instellingen zo gauw niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Niet dat ik het weet..
Je kan evt vliegtuigmodus gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:41
Shoarma kip schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:43:
[...]

Nah, was misschien mogelijk geweest, maar ik heb hem snel laten repareren door een reparatieshop.
Hoeveel kost zo'n geintje? En kun je op een of andere manier controleren dat ze er een originele accu in stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Franco10 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Hoeveel kost zo'n geintje? En kun je op een of andere manier controleren dat ze er een originele accu in stoppen?
Ik was 80 euro kwijt, 1 jaar garantie. Geen idee of je het kunt controlleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:46

WCA

Bij de Samsung winkel kan je voor 4 tientjes je batterij laten vervangen...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Bij mij wordt ie soms ook erg heet. Wat ik vaak dan doe is wisselen van contactdoos. Dat klinkt misschien gek, maar ik heb het al vaker gehad dat ie dan een stuk beter oplaadt. Gelukkig nog nooit een bolle accu gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een hete telefoon en/of lader is not done, zeker niet als je in de nacht je telefoon oplaad. Ik heb Samsung via Facebook benaderd, mijn oplader werd zo ontzettend heet dat je je vinger er gewoon aan verbrande, ik heb dus opgeladen met een kabel en lader van mijn Sony Xperia SP tot ik een andere lader had, in de tussentijd kwam mijn draadlooslader binnen en niet veel later de nieuwe lader van Samsung (voor noppes). Die ligt nu in de la voor het geval ik weg moet, snel juice nodig heb en anders ligt mijn telefoon op de draadloos lader en heb ik 's morgens een volle accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Bij mij zojuist na bijna een jaar voor het eerst ook dat de lader erg heet werd. En dat was alleen maar van het laden van 25 naar 60 %. Ben op vakantie maar heb gelukkig nog meer laders bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bullpower schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:51:
Is het mogelijk om de wekker af te laten gaan terwijl het toestel uitstaat? Dit kon ik voorheen met mijn Huawei G Play Mini wel... Maar met de S6 lukt mij dit niet en kan in de instellingen zo gauw niks vinden.
Die van mij gaat iedere nacht in vliegtuigmodes en de wekker gaat 's-morgens braaf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Update:
- Dynafix en Samsung zeggen allebei: vochtschade gevonden? Helaas, fabrieksgarantie vervalt.
- Samsung zegt: gooi het op je imboedel-verzekering
- Vodafone (leverancier) zegt: wij gaan uit van wat Dynafix zegt, dien maar een klacht in

Dus tja, wat kun je dan nog zonder er superveel tijd aan te besteden of je rechtsbijstand erop te zetten? Iemand tips?

Ik heb telefoons in het verleden in het water laten vallen en toen deden ze het nog, een beetje zweten en een paar regendruppels op een SGS6 en hij is stuk... (tenzij de stukheid uiteindelijk een andere reden is)

Ik vermoed dat ik wel weet waarom de SGS7 gewoon wel weer waterdicht is... :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfffff hoezo is het waterschade, waarom flikt dynafix het steeds opnieuw:
- Gooien op waterschade
- Gooien op valschade (door eigen gebruik)

Mocht je dan om bewijs vragen krijg je van die 3 kb foto's waar je niets mee kan.. bah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik had een redelijk highres foto (zie hierboven), maar kan er niet veel mee. Onderdeel met aanslag erop is de wifi-chip en die werkt perfect :+

Maar overal wordt de deur dichtgegooid en het enige dat ik kan doen is ze aangetekend in gebreke stellen ofzo, maar weet niet of ik daar de moeite voor wil gaan doen, al die negatieve energie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

de mannen van de RMA afdeling hebben niets geks aan mijn telefoon kunnen vinden. Alles was Nederlands inclusief de Play store. Zou mijn laatste poging om de NL rom erop te zetten dan toch gelukt zijn? Ik heb gevraagd of ze naar dat nummer willen bellen #1234# en mij informeren welke Rom er nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Ik heb hier een eigenaardig probleempje, als ik op iets probeer te foccusen met de standaard camera app is er niks aan de hand. Maar als de zon zelf in het beeld komt kan ik nergens meer op foccusen en begint de lens als een gek te trillen. Iemand hier ooit last van gehad? Gebeurt heel random trouwens, niet iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 20:39
Ben inmiddels bezig aan mijn tweede oplader en deze heeft nu ook al speling bij het aansluiten aan de telefoon. Opladen doet hij wel gewoon mits ik hem niet aanraak. Komt dit gewoon door vuiligheid of is de kwaliteit van de opladers gewoon slecht?

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjufke schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:42:
Ben inmiddels bezig aan mijn tweede oplader en deze heeft nu ook al speling bij het aansluiten aan de telefoon. Opladen doet hij wel gewoon mits ik hem niet aanraak. Komt dit gewoon door vuiligheid of is de kwaliteit van de opladers gewoon slecht?
Het kan natuurlijk ook gewoon aan jezelf liggen, als ik zie hoe ruw sommigen die stekker erin frotten sta ik daar niet van te kijken.
Ik heb de mijne nu een half jaar en geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Ineens kan mijn vingerscan niet meer door de,
ING bankieren app onthouden worden,
Meer mensen last van dit euvel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:49:
Ik heb hem ook eens geactiveerd, hiervoor nog nooit gebruikt maar hij werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Een update op mn Duitse rom toestel:

Hij is nog steeds onder RMA bij Afuture. gisteren vroeg in de ochtend kreeg ik de melding dat de Play store gewoon Nederlands is. Misschien is mijn laatste flash dan toch nog gelukt. Ik heb gevraagd of ze #1234# willen bellen om te kijken wat er nou op staat. Tot op heden geen reactie ontvangen. We zijn dus bijna 2 werkdagen verder. Het gaat allemaal erg stroef.

Een paar dagen daarvoor vertelde een medewerker fan Afuture dat ik het had kunnen weten als ik het artikelnummer had nagetrokken (DU / NL) Maar dat is wel erg makkelijk afschuiven. Bovendien vertelde hij me dat de telefoon zich aanpast aan de regio.

Geïrriteerd ben ik vandaag maar eens gaan bellen naar Samsung. Ik wil het nu wel eens van hun horen. Hun antwoord:

Het is onwenselijk dat webwinkels Samsung toestellen buiten de Benelux inkopen omdat er dan een andere rom op staat. Het gebeurd met Duitse, Roemeense en Poolse toestellen. Deze bezitten dus een rom op in deze talen. Webwinkels kiezen er voor om ze goedkoper daar te kopen en meer te verdienen, en de klant moet zijn toestel gaan flashen of eieren voor zijn geld kiezen. Webwinkels melden dit niet en verkopen het toestel als Nederlands (reppen niet over Duits in hun product omschrijving op een artikelcode na die bestaat uit letters en cijfers), waarna de koper moet gaan kloten. Het toestel past zich niet aan aan zijn regio. Ik merkte op dat de meneer aan de telefoon zich ergerde aan de houding van de winkels want het doet ook het merk Samsung geen goed als je eerste beleving dit is.

Ik heb gevraagd aan Afuture of ze de telefoon aub naar mij toe willen sturen. We zijn bijna 2 weken verder, een boel gezeur, 430 euro minder op mijn rekening en geen telefoon op mijn bureau. Ik weet wel waar ik de volgende keer mijn spullen koop, en waar ik ze niet koop.

Einde update.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 14-07-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je nog binnen de 14 dagen zit...

Mijn toestel was weer binnen bij Vodafone, ongerepareerd, met nu ook aan de buitenkant een extra beschadiging dankzij Dynafix. Dus ze hebben hem maar weer teruggestuurd en ik moet bij Vodafone maar gaan klagen over dat ik niet akkoord ga met hun vochtschade-verhaal. Intussen zijn we 3 weken verder ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyK schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:53:

Hij is nog steeds onder RMA bij Afuture. gisteren vroeg in de ochtend kreeg ik de melding dat de Play store gewoon Nederlands is. Misschien is mijn laatste flash dan toch nog gelukt. Ik heb gevraagd of ze #1234# willen bellen om te kijken wat er nou op staat. Tot op heden geen reactie ontvangen. We zijn dus bijna 2 werkdagen verder. Het gaat allemaal erg stroef.

Een paar dagen daarvoor vertelde een medewerker fan Afuture dat ik het had kunnen weten als ik het artikelnummer had nagetrokken (DU / NL) Maar dat is wel erg makkelijk afschuiven. Bovendien vertelde hij me dat de telefoon zich aanpast aan de regio.

Geïrriteerd ben ik vandaag maar eens gaan bellen naar Samsung. Ik wil het nu wel eens van hun horen. Hun antwoord:

Het is onwenselijk dat webwinkels Samsung toestellen buiten de Benelux inkopen omdat er dan een andere rom op staat. Het gebeurd met Duitse, Roemeense en Poolse toestellen. Deze bezitten dus een rom op in deze talen. Webwinkels kiezen er voor om ze goedkoper daar te kopen en meer te verdienen, en de klant moet zijn toestel gaan flashen of eieren voor zijn geld kiezen. Webwinkels melden dit niet en verkopen het toestel als Nederlands (reppen niet over Duits in hun product omschrijving op een artikelcode na die bestaat uit letters en cijfers), waarna de koper moet gaan kloten. Het toestel past zich niet aan aan zijn regio. Ik merkte op dat de meneer aan de telefoon zich ergerde aan de houding van de winkels want het doet ook het merk Samsung geen goed als je eerste beleving dit is.

Ik heb gevraagd aan Afuture of ze de telefoon aub naar mij toe willen sturen. We zijn bijna 2 weken verder, een boel gezeur, 430 euro minder op mijn rekening en geen telefoon op mijn bureau. Ik weet wel waar ik de volgende keer mijn spullen koop, en waar ik ze niet koop.

Einde update.
Even een rant terug hoor (pardon me)
Maar waarom heb je je toestel in vredesnaams onder rma laten terugsturen? Omdat het een Duitse ROM betrof? Ik kan me voorstellen dat als het werken met Odin onbekend is en je een fout maakt het lijkt of je direct een dure boeken legger hebt maar een beetje google, hier vragen en een keer geduld hebben hadden je deze ellende bespaard.

Een vraag waar ik persoonlijk nooit antwoord op kreeg: wat was dan allemaal Duits? Het deel na een rest waar je je pin in moest voeren? Mapjes in de appdrawer? Dat zijn de enige plekken waar ik ooit eens slowakijns tegenkwam na een verkeerde flash. Even naar Nederlands zetten, mapjes hernoemen en klaar volledig Nederlands. Er kwam geen buitenlands aan te pas.

Sorry hoor maar ik kan me daar met de pet niet bij, :+

Dat je geen antwoord krijgt op je vraag is logisch, dat gaat je op moment van schrijven weinig aan. Zij resetten en maken hem en je krijgt hem weer terug, dan kan je onderzoeken of je een Nederlandse rom hebt.
En als waarschuwing; mocht je een gerepareerd toestel krijgen dan gebruiken ze de serial code van je telefoon om de fabrieks af geïnstalleerde rom te downloaden. Waarschijnlijk is dat se Duitse en zit je er helaas nog aan vast.

/einde rant

@hierboven,
Zuur :( dynafix en reparatie. Zijn twee woorden die niet samen in een zin passen als de woorden "weigeren" "om" en "uit te voeren" erin niet in voorkomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
RoyK schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:53:

Einde update.
Het is alom bekend dat de goedkopere webshops in de pricewatch (ik neem aan dat je niet de duurste hebt uitgezocht) "stunten" met toestellen buiten de BeNeLux, waarom denk je dat ze zo goedkoop zijn :?

De ene webshop vermeld het netjes, de andere (Afuture) blijkbaar niet.

Conclusie goedkoop is duurkoop, kwaliteit kost geld, rotzooi kost kapitalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 23:12
Mrjraider schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Een vraag waar ik persoonlijk nooit antwoord op kreeg: wat was dan allemaal Duits? Het deel na een rest waar je je pin in moest voeren? Mapjes in de appdrawer? Dat zijn de enige plekken waar ik ooit eens slowakijns tegenkwam na een verkeerde flash. Even naar Nederlands zetten, mapjes hernoemen en klaar volledig Nederlands. Er kwam geen buitenlands aan te pas.
Ik begrijp het ook niet. Ik heb een NL ROM op Engels staan en nog nooit iets Nederlands gezien, op geen enkele plek. Ik kan me voorstellen dat een Samsung Store dit misschien niet lekker doet, maar volgens mij past alles wat echt Android is zich gewoon aan aan de ingestelde taal. Er vanuit gaande dat we het hier niet hebben over een branded ROM van een Duitse provider ofzo.

Niet dat ik RoyK niet geloof, maar ik ben oprecht benieuwd naar wat er dan een andere taal heeft gekregen en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Rants terug: geen probleem.

Antwoord:

Het toestel heeft een Duitse Rom. Dus zodra ik de play store instap, is alles Duits. Ik moest ook een pagina met algemene voorwaarden in het Duitse lezen met Nederlandse knopjes er onder 'Accepteren / Annuleren'. Ook zat er Duitsen bloadware op die je natuurlijk eenvoudig weg kan halen.

Kennelijk vinden jullie het gewoon en accepteren jullie de gang van zaken. Een gloednieuw toestel moeten flashen met tooltjes omdat de webwinkel in kwestie ze liever in Duitsland koopt dan in de belelux en er een paar euro meer aan kan verdienen. Ik niet. Ik vind het een onwenselijke situatie. We verschillen duidelijk van mening.

Het toestel is overigens zakelijk aangekocht en gelden er andere regels dan voor de particulier. Het toestel is na contact opnemen met de winkel op hun advies RMA gestuurd.

De reacties zijn wel een beetje hypocriet. Waarom moet ik de telefoon een stuk duurder aankopen als de winkel die hem 'goedkoper' aanbied prima winkels zijn met dito beoordeling. Ik ga er immers vanuit dat een Samsung S6 een Samsung S6 is. Er wordt niet gesproken over een rom die een andere taal is.

"Let op! Dit is een Duits model"

Dan had ik er voor kunnen kiezen om de telefoon in een andere winkel te kopen! En dat had ik dan ook gedaan. Ook als dit betekend dat hij 2 tientjes duurder is. Ik zit niet op een paar euro. Meer betalen als het niet nodig is lijkt me de gewoonste gang van zaken voor iedereen hier.

Het is maar een vreemd gevoel. De winkel verkoopt mij een toestel dat ik niet hoor te ontvangen. Ik moet zelf de shit oplossen en kennelijk vind het gros dat ook heel gewoon. RMA? Goedkoopste aanbieder zeker? Zelf flashen / klootzakken. Raar. :X

[ Voor 17% gewijzigd door RoyK op 14-07-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
RoyK schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:33:
Rants terug: geen probleem.

Antwoord:

Het toestel heeft een Duitse Rom. Dus zodra ik de play store instap, is alles Duits. Ik moest ook een pagina met algemene voorwaarden in het Duitse lezen met Nederlandse knopjes er onder 'Accepteren / Annuleren'. Ook zat er Duitsen bloadware op die je natuurlijk eenvoudig weg kan halen.

Kennelijk vinden jullie het gewoon en accepteren jullie de gang van zaken. Een gloednieuw toestel moeten flashen met tooltjes omdat de webwinkel in kwestie ze liever in Duitsland koopt dan in de belelux en er een paar euro meer aan kan verdienen. Ik niet. Ik vind het een onwenselijke situatie. We verschillen duidelijk van mening.

Het toestel is overigens zakelijk aangekocht en gelden er andere regels dan voor de particulier. Het toestel is na contact opnemen met de winkel op hun advies RMA gestuurd.

De reacties zijn wel een beetje hypocriet. Waarom moet ik de telefoon een stuk duurder aankopen als de winkel die hem 'goedkoper' aanbied prima winkels zijn met dito beoordeling. Ik ga er immers vanuit dat een Samsung S6 een Samsung S6 is. Er wordt niet gesproken over een rom die een andere taal is.

"Let op! Dit is een Duits model"

Dan had ik er voor kunnen kiezen om de telefoon in een andere winkel te kopen! En dat had ik dan ook gedaan. Ook als dit betekend dat hij 2 tientjes duurder is.

Het is maar een vreemd gevoel. De winkel verkoopt mij een toestel dat ik niet hoor te ontvangen. Ik moet zelf de shit oplossen en kennelijk vind het gros dat ook heel gewoon. RMA? Goedkoopste aanbieder zeker? Zelf flashen / klootzakken. Raar. :X
Ik geef je 100% gelijk dat die winkel dat niet netjes gedaan heeft.

Maar zowel Samsung, Android als mede-tweakers in dit topic kunnen daar niets aan doen.

De meeste webshops vermelden het er wel duidelijk bij, en ik ken afuture zelf niet, maar ook hun shopreviews zijn goed, dus dat had je ook niet kunnen weten.

Je kunt via pricewatch een slechte review schrijven, misschien dat ze daar wakker van worden :?

Gezien de argumenten die je aanhaalt (1 x voorwaarden in het duits gelezen) vind ik (maar dat is zeer persoonlijk) dat je van een mug een olifant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Als ik dat 1x krijg boeit dat natuurlijk niet. Maar een Duitse Play store, wat heb ik daar nou aan? Dat de voorwaarden in het Duits staan, betekend voor mij dat er zaken dus kennelijk verder in de telefoon op Duits verlopen. En dat is ook niet gek, met een Duitse rom.

En ja, die kan je zelf flashen. Wat in eerste instantie niet zou moeten zijn.

Ik zou zeggen, laat het maar gaan lieve mensen. Ik ga uit de discussie en laten we het erop houden dat we flink verschillen van mening hoe de gang van zaken zijn. Ik ben de hoge simpelheid van Apple gewend. Had ik maar.... maar goed.

Bedankt voor jullie reacties. Ik houd het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als je nu eens luistert wat hier gezegd wordt ;)

Samsung kan hier niets aan doen, wat de winkel doet is gewoon niet netjes.

Als Afuture nu ook chinese iPhone's gaat verkopen is Apple dan ook een klotenmerk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:20
Misschien past de simpelheid van Apple wel bij Roy? :+

Trouwens. Vandaag kwam ik erachter dat het invoeren van meerdere vingers voor de vergrendeling hem een stuk trager maakt bij het unlocken. Nu heb ik een aantal vingers verwijderd, zodat er nog maar één vinger over is. Unlocken gaat heel veel sneller nu. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:03
Je zou Afuture in gebreke kunnen stellen, op de productpagina waar ze alle specs vermelden linken ze door naar de Nederlandse PHN versie van de Samsung, terwijl ze een Duitse versie leveren. De SKU is wel goed, als je die googled vind je een telefoon met als hoofdomschrijving "Lieferung nur innerhalb Deutschland". Dus nooit bedoelt voor export naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
sjufke schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:42:
Mogelijk een breuk in de kabel ?

Misschien eens kijken naar een draadloze oplader (QI). Gebruik zelf een Spigen maar er zijn er genoeg te vinden voor een paar euro tot 70 euro.
Het voordeel van de Spigen is dat deze blijft opladen als het toestel vol is. De Samsung stopt met opladen als je toestel vol is. Dat heeft als nadeel als je toestel in de nacht 100% is opgeladen hij stop met laden en de volgende ochtend de batterij als weer een deel is teruggelopen.

In china heb ik een paar goedkope gekocht voor rond de 5 euro die ik in de woonkamer hebt staan voor tussendoor opladen. In de nacht gaat hij op de Spigen in de slaapkamer.

Werkt perfect en geen gedoe met kabels en de aansluitingen van je telefoon blijven ook in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Albert020 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:49:
Werkt bij mij meestal maar 1x goed en dan is hij weer geblokkeerd.
De vingerscan werkt in het algemeen ook met unlocken meestal pas na 3x proberen of helemaal niet.

Ik voer de code nu standaard maar in want de ergenis is groter dan het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb per duim 2 scans en unlocken gaat snel, ook ing app
MikeOO schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:15:
[...]

Werkt bij mij meestal maar 1x goed en dan is hij weer geblokkeerd.
De vingerscan werkt in het algemeen ook met unlocken meestal pas na 3x proberen of helemaal niet.

Ik voer de code nu standaard maar in want de ergenis is groter dan het gemak.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben er 2 weken mee aan het stoeien geweest, conclusie, leuke feature voor in de folder, maar ik ken in mijn omgeving niemand met een S6 waar het vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Grolsch schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:08:
Ik ben er 2 weken mee aan het stoeien geweest, conclusie, leuke feature voor in de folder, maar ik ken in mijn omgeving niemand met een S6 waar het vlekkeloos werkt.
Het heeft bij mij een poosje goed gewerkt, tot de laatste update van de ING App :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Misschien dat het aan mijn vingers ligt, ik heb wel werk waarbij ik niet altijd schone vingers heb, maar het werkte gewoon niet, als in gaat +- 5 van de 10 keer verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:43
RoyK schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:57:
Als ik dat 1x krijg boeit dat natuurlijk niet. Maar een Duitse Play store, wat heb ik daar nou aan? Dat de voorwaarden in het Duits staan, betekend voor mij dat er zaken dus kennelijk verder in de telefoon op Duits verlopen. En dat is ook niet gek, met een Duitse rom.

En ja, die kan je zelf flashen. Wat in eerste instantie niet zou moeten zijn.

Ik zou zeggen, laat het maar gaan lieve mensen. Ik ga uit de discussie en laten we het erop houden dat we flink verschillen van mening hoe de gang van zaken zijn. Ik ben de hoge simpelheid van Apple gewend. Had ik maar.... maar goed.

Bedankt voor jullie reacties. Ik houd het hierbij.
Zoals wel vaker hier in dit topic is gezegd, alles wat native android is veranderd mee met de taal die je instelt. Zelfs als het een telefoon uit Duitsland, Polen of whatever is. En ja, ook de Play store veranderd dan mee. Dat dit bij jou blijkbaar niet gebeurt, ligt dus ergens anders aan en is vast ergens een instelling of keuze. Vind het daarom ook raar dat je dit Android kwalijk neemt.

Daarbij, er is op internet genoeg informatie te vinden over het flashen via Odin, en ook genoeg over wat te doen als dit fout gaat. Persoonlijk vind ik dat je het te snel hebt opgegeven.
jopie schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:49:
Je zou Afuture in gebreke kunnen stellen, op de productpagina waar ze alle specs vermelden linken ze door naar de Nederlandse PHN versie van de Samsung, terwijl ze een Duitse versie leveren. De SKU is wel goed, als je die googled vind je een telefoon met als hoofdomschrijving "Lieferung nur innerhalb Deutschland". Dus nooit bedoelt voor export naar NL.
Dit is wel een goed punt, vooral het "Lieferung nur innerhalb Deutschland". Afuture geeft op de specificatiepagina netjes de SKU weer (die dus Duits is). Dat je vervolgens 1. moet weten wat dit betekend en 2. op moet gaan zoeken welke landcode dit is, zal Afuture denk ik een spreekwoordelijke worst wezen. Maar Samsung geeft duidelijk aan dat telefoons met deze SKU enkel in Duitsland verkocht mogen worden.

Desalniettemin ben ik het er helemaal mee eens dat een webshop in de Benelux ook telefoons zou moeten verkopen die voor de Benelux bestemd zijn, juist om dit soort ellende te voorkomen. Maar ja, bij sommige webshops zijn €€€'tjes belangrijker dan positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb 4 vingers ingescand. Elk van wel 10 tot 20 hoeken. En de vingerafdruk scan werkt nu iedere keer direct. Ongeacht hoe ik de betreffende vingers erop zet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ook bij mij werkt de vingerafdruk prima, hij doet zeker niet onder voor die van mijn moeders iphone 5s.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:41
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:11:
Ik heb 4 vingers ingescand. Elk van wel 10 tot 20 hoeken. En de vingerafdruk scan werkt nu iedere keer direct. Ongeacht hoe ik de betreffende vingers erop zet.
Heb je 4 verschillende vingers gescand? Ik probeer ook verschillende hoeken maar na een paar hoeken zit ie al op 100%. Zodoende is het hier hit & miss, soms heel goed, soms elke keer wel even opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
GreNade schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:18:
Ook bij mij werkt de vingerafdruk prima, hij doet zeker niet onder voor die van mijn moeders iphone 5s.
Ontgrendelen van de phone gaat ook gewoon goed maar de ING App is het probleem !l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:59:
[...]
Ontgrendelen van de phone gaat ook gewoon goed maar de ING App is het probleem !l
Ik heb het gisteren geactiveerd en nu zo'n 20x ingelogd en ging bij alle keren in 1x goed.
Ik gebruik alleen mijn duim die ik 2x gescand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Albert020 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:59:
[...]

Ik heb geen ing app, maar bij paypal en bol.com gaat het beiden goed. Die maken gebruik van dezelfde API voor zover ik weet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:10:
[...]

Ik heb het gisteren geactiveerd en nu zo'n 20x ingelogd en ging bij alle keren in 1x goed.
Heb nu ook 2x me duim gescand, hoop dat het nu beter gaat, we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb dus vier verschillende vingers gedaan (2x duim, 2x wijsvinger) en elk van zeker 10 tot 20 hoeken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
Voor de mensen met problemen van de vingerafdrukscanner en de ING app (bij mij blokkeert de mogelijkheid na een paar keer, maar werkt toestel unlock feilloos) : hetzelfde probleem ervaarde ik met mijn 1Password app. Een tijdje werkt het goed, en dan plotseling de melding bij het inloggen: fingerprint disabled.

Contact gezocht met 1Password over het probleem:

22-04
The issue you're describing is one our developers are currently aware of, and we're hoping to resolve it in the future. It seems that when you tap the Home button while the Fingerprint Unlock screen is loading, it disables Fingerprint Unlock on Samsung Galaxy devices. Since we've heard this from others, I don't believe it has to do with your banking app. But it does sound like they may be dealing with the same issue we are. For the meantime, I recommend letting the Fingerprint Unlock screen fully load before tapping away using the Home button.

29-6
Thanks for reaching out to us. I understand your frustration with the fingerprint scanner not working correctly in 1Password and in your banking app. While I can comment on how we developed Fingerprint Unlock for 1Password, I can’t say exactly if the issue is the same or related for your banking app.

Fingerprint Unlock in 1Password requires the fingerprint framework available in Android 6.0 Marshmallow or newer. Right now, support for it is limited as this is the first time fingerprint authentication is supported natively in the Android OS. Fingerprint scanners before Android Marshmallow were implemented separately on top of older Android versions and specific to manufacturer guidelines. This means that Samsung also has their own implementation of using the fingerprint scanner, which is called Pass.

As devices like the Galaxy S6 get the Android Marshmallow update, we started getting reports of Fingerprint Unlock working on these devices. That means that in addition to Samsung’s Pass, we are also seeing these update include support for the fingerprint framework that became available in Android Marshmallow.

While we are aware of the issue of the fingerprint scanner becoming unavailable in 1Password on Samsung devices, we are still determining if the issue is with the Marshmallow update or if we are incorrectly handling a scenario. What we do know is that, apps that use Samsung’s Pass implementation seems to be working fine.

We are closely monitoring your issue and we hope to have a solution for it soon. Please let us know if you have any questions in the meantime! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Zijn hier ook mensen die wel blij zijn met de 6.0 update? Ik twijfel nog om mijn S6 te updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben tevreden met 6.0. Telefoon gaat niet langer of korter mee dan bij 5. Ik had echter wel wat hogere verwachtingen van Doze, maar vind bijv. de mogelijkheid om apps niet alle machtigingen toe te kennen een fijne toevoeging.

Ik heb de smartphone nu ca. 1,5 jaar en dit is voor mij de eerste smartphone waarbij ik niet de drang heb om een nieuwe te halen bij een nieuw abonnement. Bij mijn vorige smartphones (HTC Desire Z en de One S) had ik deze drang na 1,5 jaar wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Doze werkt beter met Greenify in boost modus (met donation, root en exposed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52

The Executer

Lekker belangrijk!

Hoe zit het bij jullie met het gebruik van de koptelefoon aansluiting? Wanneer ik namelijk oordopjes inplug zie ik dat mijn telefoon er wel op reageert door bijvoorbeeld de tiptoetsen op te lichten en het volume om te schakelen, maar ik zie geen koptelefoon icoontje bovenin verschijnen. Hierdoor kan ik ook geen geavanceerdere geluidsinstellingen gebruiken. Zien jullie dit icoontje wel verschijnen wanneer je een koptelefoon of oordopjes inplugt?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, maar volgens mij heeft de s6 niet van die geavanceerde koptelefoon instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
The Executer schreef op zondag 17 juli 2016 @ 08:52:
Hoe zit het bij jullie met het gebruik van de koptelefoon aansluiting? Wanneer ik namelijk oordopjes inplug zie ik dat mijn telefoon er wel op reageert door bijvoorbeeld de tiptoetsen op te lichten en het volume om te schakelen, maar ik zie geen koptelefoon icoontje bovenin verschijnen. Hierdoor kan ik ook geen geavanceerdere geluidsinstellingen gebruiken. Zien jullie dit icoontje wel verschijnen wanneer je een koptelefoon of oordopjes inplugt?
Geluids kwaliteit en effecten onder geluiden en meldingen. Daar kan je ook een equalizer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 13:50
In PowerAmp kun je ook een hoop instellen als je die app gebruikt voor muziek.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraag. Ik wil een samsung galaxy S6 kopen maar ik lees negatieve berichten over de accuduur van deze telefoon. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Gaat de telefoon een hele dag mee met middelmatige gebruiksintensiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:35:
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik wil een samsung galaxy S6 kopen maar ik lees negatieve berichten over de accuduur van deze telefoon. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Bij mij is het echt een drama, ik haal 15:00 en dan is het leeg. Ik sta om 9 uur op ongeveer, in de vakantie.

Als ik m een hele dag grotendeels met scherm uit heb zit ik rond etenstijd op 50 procent. Zou toch niet moeten aangezien hier mensen zitten die stanby tijden van 2 dagen melden.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Laatst online: 31-01 15:46
Als je er geen custom rom op gaat zetten en dus standaard laat kan het denk ik wel iets tegenvallen. Omdat er nu eenmaal veel samsung apps op staan.
Ik draai een custom rom en ben erg tevreden met de batterij, haal er makkelijk ruim een dag mee.
Hoi,

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:10:
[...]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Albert020
Heb nu ook 2x me duim gescand, hoop dat het nu beter gaat, we zullen zien....
Nou moet zeggen, tot op heden geen problemen meer ondervonden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 17-07-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hoi,

Ik haal gemakkelijk een dag op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionicdog schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:09:
Als je er geen custom rom op gaat zetten en dus standaard laat kan het denk ik wel iets tegenvallen. Omdat er nu eenmaal veel samsung apps op staan.
Ik draai een custom rom en ben erg tevreden met de batterij, haal er makkelijk ruim een dag mee.

[...]
Wat kost een custom rom?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tijd en energie om je er in te verdiepen, meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
GreNade schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:57:
[...]

Bij mij is het echt een drama, ik haal 15:00 en dan is het leeg. Ik sta om 9 uur op ongeveer, in de vakantie.

Als ik m een hele dag grotendeels met scherm uit heb zit ik rond etenstijd op 50 procent. Zou toch niet moeten aangezien hier mensen zitten die stanby tijden van 2 dagen melden.
Als je de telefoon niet veel gebruikt en dan al 50% na een halve dag lijkt me dat er een app op de achtergrond blijft draaien. Dat is niet normaal. Ik draai nog stock en niet geroot. Heb de meeste Samsung apps uitgeschakeld en ook de Facebook apps. Ik sta om 7.00u op en dan heb ik meestal rond de 60% als ik 's avonds naar bed ga, vandaag nog 78% (maar hij heeft de vrijwel de hele dag op tafel gelegen). Gisteren heb ik de telefoon meer gebruikt (o.a. navigatie) en heeft hij veel in mijn broekzak gezeten en toen had ik 's avonds nog maar 1%.
Wat daar mis is gegaan weet ik ook niet.

Dus als ik jou was zou ik onder batterij eens kijken wat er veel baterij verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Gismo1979 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:57:
[...]

Als je de telefoon niet veel gebruikt en dan al 50% na een halve dag lijkt me dat er een app op de achtergrond blijft draaien. Dat is niet normaal. Ik draai nog stock en niet geroot. Heb de meeste Samsung apps uitgeschakeld en ook de Facebook apps. Ik sta om 7.00u op en dan heb ik meestal rond de 60% als ik 's avonds naar bed ga, vandaag nog 78% (maar hij heeft de vrijwel de hele dag op tafel gelegen). Gisteren heb ik de telefoon meer gebruikt (o.a. navigatie) en heeft hij veel in mijn broekzak gezeten en toen had ik 's avonds nog maar 1%.
Wat daar mis is gegaan weet ik ook niet.

Dus als ik jou was zou ik onder batterij eens kijken wat er veel baterij verbruikt.
Als ik de hele dag niets doe is het google play services die 20% gebruikt, als ik m wel gebruik is het het scherm dat bovenaan staat.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Nu je het zegt. Ik wel bij google de locatiegeschiedenis uit gezet. Wellicht dat het jou ook helpt.

https://www.androidpit.co...ttery-drain-how-to-fix-it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Gismo1979 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:08:
Nu je het zegt. Ik wel bij google de locatiegeschiedenis uit gezet. Wellicht dat het jou ook helpt.

https://www.androidpit.co...ttery-drain-how-to-fix-it
Heb het uitgezet, thanks voor de tip. Hopen dat het werkt!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:55:
[...]
Nou moet zeggen, tot op heden geen problemen meer ondervonden ;)
Mooi, nu hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties, blijkt dus redelijk mee te vallen met wat batterijduur tips.

Denk dat ik hem ga bestellen, lijkt me een prima telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 13:50
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:30:
Thanks voor de reacties, blijkt dus redelijk mee te vallen met wat batterijduur tips.

Denk dat ik hem ga bestellen, lijkt me een prima telefoon.
Het is ook een heerlijke telefoon, maar ga nu toch over naar een S7.

Binnenkort staat ie dus in vraag&aanbod. ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een andere vraag, misschien heeft een van jullie hier antwoord op. Ik heb veel reviews en vergelijkingen gelezen en heb begrepen dat de camera van de Galaxy S6 beter is dan de Galaxy A5. In hoeverre is dit verschil merkbaar bij 'normaal' gebruik van de camera? Dus geen special edits etc. Ik heb nog enige twijfels omdat de A5 qua prijs aantrekkelijker en niet veel onder doet voor de S6, op snelheid en camera na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merk je weinig van, vind ik. Ik denk dat de grootste verschillen tussen de wat oudere modellen zit. Ga je dan voor de A5 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:22:
Even een andere vraag, misschien heeft een van jullie hier antwoord op. Ik heb veel reviews en vergelijkingen gelezen en heb begrepen dat de camera van de Galaxy S6 beter is dan de Galaxy A5. In hoeverre is dit verschil merkbaar bij 'normaal' gebruik van de camera? Dus geen special edits etc. Ik heb nog enige twijfels omdat de A5 qua prijs aantrekkelijker en niet veel onder doet voor de S6, op snelheid en camera na.
Ik denk dat je het verschil qua camera wel zult merken als de foto's naast elkaar legt. Heb je geen vergelijkingsmateriaal dan zul je er niet veel van merken schat ik zo.

De A5 heeft geen auto HDR en de S6 wel. En op de max. Megapixels is de verhouding 4:3 i.p.v. 16:9.

Lees de onderstaande review van de camera maar eens.

http://m.gsmarena.com/sam...a5_2016-review-1369p8.php

Je bent echter zelf degene die de keuze moet maken waar je je geld aan uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gismo1979 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:31:
[...]

Ik denk dat je het verschil qua camera wel zult merken als de foto's naast elkaar legt. Heb je geen vergelijkingsmateriaal dan zul je er niet veel van merken schat ik zo.

De A5 heeft geen auto HDR en de S6 wel. En op de max. Megapixels is de verhouding 4:3 i.p.v. 16:9.

Lees de onderstaande review van de camera maar eens.

http://m.gsmarena.com/sam...a5_2016-review-1369p8.php

Je bent echter zelf degene die de keuze moet maken waar je je geld aan uitgeeft.
Thanks voor de link. Ik heb de foto's naast elkaar gelegd maar ik heb heel goed moeten kijken om verschil te zien. De S6 'sprankelt' net wat meer qua kleur betreft, meer verschil heb ik niet op kunnen merken. Het verschil is in mijn optiek niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:22:
Ik heb nog enige twijfels omdat de A5 qua prijs aantrekkelijker en niet veel onder doet voor de S6, op snelheid en camera na.
Dit is in basis natuurlijk vrijwel altijd het verschil tussen een mid-range en high end toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik heb eigenlijk al van januari een s6 ik (denk) uit Zwitserland? Nogthans bij een Nederlandse webshop gekocht, maar goed. Ik heb over al die tijd geen updates gehad, nooit. Androidversie is 5.1.1.

Kan het zijn dat dit normaal is, of is er hier iets mis? En hoe kan ik dit eventueel oplossen zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met Odin een recente versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

undercover. schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:16:
Ik heb eigenlijk al van januari een s6 ik (denk) uit Zwitserland? Nogthans bij een Nederlandse webshop gekocht, maar goed. Ik heb over al die tijd geen updates gehad, nooit. Androidversie is 5.1.1.

Kan het zijn dat dit normaal is, of is er hier iets mis? En hoe kan ik dit eventueel oplossen zonder te rooten?
Tik eens in de dialer *#1234# en vertel wat er bij CSC staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik doe nog steeds een dag met de accu. Van 9.00 tot 24.00 . Geen GPS en BT aan. Zeer tevreden als zeg ik.het zelf😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net een update van 142.28 mb. Wat is er veranderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fixes, securtity patch naar juli onder andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:09:
Ik had net een update van 142.28 mb. Wat is er veranderd?
Welke regio, geen PHN iig.

Edit;
Ik krijg hem nu ook binnen, ben benieuwd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd jammer dat de changelist leeg is op een aantal standaard regels na :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stagefright Detector geeft nu eindelijk ook aan "Not Vulnerable"
Hiermee is dus bevestigd dat het niet aan de app lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:43:
Voor mij is dit niet bevestigd. Deze app gaf bij mij na de vorige update eerst 'Not Vulnerable' en daarna weer wel. 8)7

Wel fijn dat zimperium nu wel `Not Vulnerable' geeft

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 19-07-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:43:
Kan ik "eindelijk" bevestigen. Ik geef hier Samsung dus wel de schuld van (deels) na de ene update wel kwetsbaar en na de andere niet meer, dat kan eigenlijk niet.
Toestel is nog even snappy als voor de update en ik zie geen wijzigingen zo 1..2..3.. ;)
Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's