Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:00:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met "FC" in de omschrijving van die bug?
Ligt waarschijnlijk aan de laatste update,moeder phn is de bug niet aanwezig. Gisteren even getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 15:06

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn telefoon is kaduuk. Wil ineens niets meer doen met de hogere frequentiebanden, dus ik kan ook niet bellen (dan schakelt hij naar 3G en dat is dus kaduuk). Gebeurde nadat hij een keer heel erg warm werd bij draadloos opladen.

Via Vodafone opgestuurd naar Dynafix, en nu geven ze aan dat het niet onder de garantie valt? :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1DlxI5B.jpg
Komt iemand dit type schade bekend voor? Waterschade? Ben dan wel heel benieuwd hoe hij waterschade heeft opgelopen. Of kan de SGS6 er niet tegen als je hem in een broekzak hebt die nat wordt in de regen op de fiets? (overigens heel lang geleden)

Wel bagger, dit :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:37

Zorian

What the fox?

Sorcerer8472 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:07:
Mijn telefoon is kaduuk. Wil ineens niets meer doen met de hogere frequentiebanden, dus ik kan ook niet bellen (dan schakelt hij naar 3G en dat is dus kaduuk). Gebeurde nadat hij een keer heel erg warm werd bij draadloos opladen.

Via Vodafone opgestuurd naar Dynafix, en nu geven ze aan dat het niet onder de garantie valt? :?

[afbeelding]
Komt iemand dit type schade bekend voor? Waterschade? Ben dan wel heel benieuwd hoe hij waterschade heeft opgelopen. Of kan de SGS6 er niet tegen als je hem in een broekzak hebt die nat wordt in de regen op de fiets? (overigens heel lang geleden)

Waterschade is een ander woord voor Dynafix. Alles is bij hun de schuld door waterschade.
Gewoon voet bij stuk houden en reparatie afdwingen onder garantie. En anders mogen ze met keihard bewijs komen hoe dat waterschade is. Dit is namelijk iets wat gesmolten lijkt, dat doet water niet. Hell, water kan daar geeneens zodanig komen tenzij je dat ding in de plee smijt.
Geen bewijs? Geen waterschade. Dus reparatie onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Op ifixit kan ik ook niet echt vinden wat die blauw uitgeslagen chip doet. Zit tussen het vibreer-ding en de camera in in ieder geval, en antenne-/versterkermeuk lijkt elders in het toestel te zitten. Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:07:

[afbeelding]

Die blauwe chipjes horen blauw te zijn, bekijk de teardown van ifixit maar eens.
Het lijkt er wel op alsof die chip met dat witte is doorgebrand of ontploft... Kan dat niet goed beoordelen op de geweldige foto van dynafux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Het lijkt erop dat het de wifi-chip is die zo wit uitgeslagen is. Wifi deed het nog prima.

Zie: https://www.chipworks.com/ko/node/184
(alleen zit daar de 3853B5 op en heeft hij hier een ander typenummer)

Overigens valt het met m'n oude HTC M8 weer op dat de wifi van dat toestel het duidelijk beter doet maar de LTE net wat minder. En dat de S6 toch sneller is, maar het scherm van de M8 scherper lijkt te zijn als je heel veel detail in een kleine foto ziet, verrassend genoeg (omdat het geen pentile is?) :)

Hoe dan ook, ik ga maar even protesteren dan. Ik zag namelijk dat er nog een pdf bij de mail zat waar in te lezen valt dat het inderdaad schade door vocht is volgens ze. Spannend dat dat zo gemakkelijk kan bij de SGS6 dus. (of ben ik de enige? :?)

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-06-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:56:
[...]
Die blauwe chipjes horen blauw te zijn, bekijk de teardown van ifixit maar eens.
Het lijkt er wel op alsof die chip met dat witte is doorgebrand of ontploft... Kan dat niet goed beoordelen op de geweldige foto van dynafux.
Moet ik mij zorgen gaan maken over mijn ogen, want ik zie geen blauwe chips alleen zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die hele kleine dingen, een bril is handig hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:01:
Die hele kleine dingen, een bril is handig hoor..
Heb die foto ff vergroot en zie nu ook rechts naast die wit uitgeslagen chip een paar kleine blauwe zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb ze gemaild met de vraag om ook eens naast het draadloos oplaad-gedeelte te kijken. Bij het opladen werd hij ontzettend warm en ik zag toevallig op die teardown dat precies daarnaast allerlei radiodingen zitten. Dus niet ondenkbeeldig dat daar toch de reden van het probleem ligt en dat die waterschade wellicht geen invloed heeft. De schade op dit plaatje (of iig de afzetting) is dus op de wifi-chip blijkbaar, en dat werkt allemaal nog prima.

Overigens hoorde ik ook dat je al dit soort waterschade kunt krijgen door flink te zweten + via broekzak. Is dat zo? Want ik vind dat "normaal gebruik" :?

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-06-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:32:
Heb ze gemaild met de vraag om ook eens naast het draadloos oplaad-gedeelte te kijken. Bij het opladen werd hij ontzettend warm en ik zag toevallig op die teardown dat precies daarnaast allerlei radiodingen zitten. Dus niet ondenkbeeldig dat daar toch de reden van het probleem ligt en dat die waterschade wellicht geen invloed heeft. De schade op dit plaatje (of iig de afzetting) is dus op de wifi-chip blijkbaar, en dat werkt allemaal nog prima.

Overigens hoorde ik ook dat je al dit soort waterschade kunt krijgen door flink te zweten + via broekzak. Is dat zo? Want ik vind dat "normaal gebruik" :?
Het is ook eigenlijk "vochtschade" wat alles omvat, daarnaast is schade door zweten nog schadelijker dan gewoon water omdat het zout bevat, en dat vind electronica niet fijn.
Het is wel zo dat veel bedrijven al snel schermen met vochtschade, te snel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
Mrjraider schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:04:
[...]

Voorheen zat dit gewoon in instellingen > applicaties > beheer > sorteren op grootte helaas is dit eruit gesloopt?
ik las destijds jouw post en merkte precies hetzelfde. echter zag ik vandaag dat je via Instellingen > Opslag > Gebruikte ruimte > Apps ; kan sorteren op grootte.

Opsich ook een logischere plaats ervoor, maar het is even wennen. Net zoals (wifi) Altijd scannen om je locatie beter te bepalen voorheen bij Wifi te vinden was, nu bij Privacy>Locatie.

Google is het instellingen op de schop aan het gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Begrijp niet dat ze T0 na de update van MM nog steeds niet hebben opgelost. T9 werkt gek genoeg alleen in WA. Heb de telefoon opnieuw geinstalleerd maar deze vette bug zit er nog steeds in. Samsung doe er wat aan!!!!!!!!!!!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Iemand een tip voor het toestenbord. Ik heb nu diverse toetsenborden geprobleerd maar allemaal hetzelfde probleem.

Een spatie geven is vaak pas mogelijk als ik 2x op de spatiebalk klik. Zeer irritant als je even snel iets typt en nu komt alles met regelmaat als 1 lang woord. Soms pakt hij het wel in 1x maar 9 van de 10x moet ik deze 2x indrukken.

Zowel met standaard Samsung toetsenbord als Chrooma Keyboard als andere die ik geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

MikeOO schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:13:
Iemand een tip voor het toestenbord. Ik heb nu diverse toetsenborden geprobleerd maar allemaal hetzelfde probleem.

Een spatie geven is vaak pas mogelijk als ik 2x op de spatiebalk klik. Zeer irritant als je even snel iets typt en nu komt alles met regelmaat als 1 lang woord. Soms pakt hij het wel in 1x maar 9 van de 10x moet ik deze 2x indrukken.

Zowel met standaard Samsung toetsenbord als Chrooma Keyboard als andere die ik geprobeerd hebt.
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid SwiftKey. Enorm customizable dus kan aangepast worden naar de eisen van veel mensen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:11:
[...]

Het is ook eigenlijk "vochtschade" wat alles omvat, daarnaast is schade door zweten nog schadelijker dan gewoon water omdat het zout bevat, en dat vind electronica niet fijn.
Het is wel zo dat veel bedrijven al snel schermen met vochtschade, te snel vind ik.
Dat snap ik, van dat zweten, maar zo'n toestel moet daar toch tegen kunnen? Ik vind overigens de afzetting op die foto ook best extreem uitzien, bij nader inzien vraag ik me af of dat niet sowieso wel van zweet moet komen, waar veel meer mineralen in zitten dan in regenwater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
GreNade schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:49:
[...]

Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid SwiftKey. Enorm customizable dus kan aangepast worden naar de eisen van veel mensen.
DIe heb ik ook maar ook daarmee hetzelf probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:02
Ik gebruik al jaren Thumb Keyboard (4) in volle tevredenheid, zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 11:38
Mijn Edge doet de laatste tijd iets raars. Het accu verbruik is normaal, zoals dat altijd is. Voorbij de 10% daalt het nu ineens met een paar procent tegelijk en gaat hij automatisch uit bij 6%. Als ik hem vervolgens aan de lader hang gaat hij weer aan en geeft hij 7% aan.

Iemand iets vergelijkbaars gezien? Is de accu 'op'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Er zit T9 op dus moet Samsung er gewoon wat aan doen. Zit al een half jaar zonder. ZEER irritant. Swift key heeft helaas deze functie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Franco10 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:41:
Mijn Edge doet de laatste tijd iets raars. Het accu verbruik is normaal, zoals dat altijd is. Voorbij de 10% daalt het nu ineens met een paar procent tegelijk en gaat hij automatisch uit bij 6%. Als ik hem vervolgens aan de lader hang gaat hij weer aan en geeft hij 7% aan.

Ook gezien ja. Verschilt per laadcyclus. Heb het idee dat de accucapaciteit iets lager is nu, maar ook dat hij hem soms niet helemaal vollaadt. Ik vermoed dat het fast chargen wel zegt dat hij tot 100% is volgeladen maar dat het eigenlijk 90% is en dat ze de boel lopen te flessen, maar da's puur speculatie en verder alleen op onderbuikgevoel gebaseerd :P

Nu ik tijdelijk weer m'n M8 gebruik is het trouwens heerlijk te zien dat de accu nu zonder probleem altijd een hele dag meegaat (standbyverbruik is duidelijk lager, maar bij screen-on ook, ondanks dat het geen oled is), daar waar het bij de SGS6 soms nodig was om overdag bij te laden. Weet iemand hoe dat bij de SGS7 zit? (mocht ik een nieuwe telefoon nodig hebben :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:01

Shoarma kip

IceDFire

Franco10 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:41:

Die van mij doet hetzelfde, soms gaat hij bij 20% al uit en krijg ik hem helemaal niet meer aan (echt leeg). Verder is de accuduur te triest voor woorden de laatste tijd. Ik heb de telefoon vanmorgen misschien 2/2,5 uur gebruikt en hij zit nu weer op 18% (vanaf 100%). Ik heb de telefoon nu iets langer dan een jaar en heb nog nooit een accu zo snel slecht zien worden :(.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij gaat 100 tot 90 als een trein. Dan ben ik bijvoorbeeld 5 minuten aan het facebooken of whatsappen en dan ben ik vrijwel meteen 5% lading kwijt. Ik heb altijd een powerbankje in de auto en kabels in de tas dus wat dat betreft boeit het niet veel. Jammer is het wel, zeker als de accu in standby ook niet bepaald geweldig is.
Ik red dagelijks15 uur gebruik en 3 uur screen time,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Yep, ik heb gisteren ook een powerbank binnen gekregen. Helaas is het nodig, ik haal geen volle dag meer met deze telefoon!

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind toch dat Marshmellow niet helemaal haar belofte na komt op in ieder geval onze S6. Als je op XDA kijkt dan redden mensen ruim 7 uur screen on time op een accu lading :/ kan me niet voorstellen dat dat op stock is zonder tussen door bij te laden.
Op de S7 idem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De S6 gaat ook ontzettend snel leeg als je Web Whatsapp aan hebt staan trouwens. Andere telefoons lijken daar niet zo snel van leeg te gaan. Wifi of 4G gebruiken lijkt niet veel uit te maken qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De S6 gaat sowieso hard leeg. Zeker zonder aangepaste ROM en of kernel. En dat is jammer want het is een top toestel.

Ik heb trouwens altijd dezelfde cijfers qua accu en screen on time met mijn toestellen. Al vanaf de S Plus (GT-I9001).
Max 21 uur gebruik en 3 uur screen on time.
Ik heb vodafone en ik blijf mijn bereik een oorzaak noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Vandaag de knoop doorgehakt en de S6 besteld. Ik laat de edge versie voor wat het is. Die kost bijna 100 euro meer.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Top keuze :Y Ik ben er nog steeds dik tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:34:
De S6 gaat sowieso hard leeg. Zeker zonder aangepaste ROM en of kernel. En dat is jammer want het is een top toestel.

Ik heb trouwens altijd dezelfde cijfers qua accu en screen on time met mijn toestellen. Al vanaf de S Plus (GT-I9001).
Max 21 uur gebruik en 3 uur screen on time.
Ik heb vodafone en ik blijf mijn bereik een oorzaak noemen :+
Ik ben het niet met je eens dat je in het algemeen kan stellen dat hij sowieso snel leeg gaat, want dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:12:
[...]

Ik ben het niet met je eens dat je in het algemeen kan stellen dat hij sowieso snel leeg gaat, want dat is niet zo.
De s6 gaat wel degelijk standaard snel leeg. Je kan met allerlei tweaks de boel verbeteren, maar de batterijduur van het apparaat is verder om te huilen. Ik heb er iig dagen tussen zitten dat ik m 's ochtends van de lader haal, 's middags het ding van 15 naar 100 laad, en 's avonds met 15 procent de dag eindig

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:04

DON PAPA

Tweaker-fan

GreNade schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:45:
[...]De s6 gaat wel degelijk standaard snel leeg. Je kan met allerlei tweaks de boel verbeteren, maar de batterijduur van het apparaat is verder om te huilen. Ik heb er iig dagen tussen zitten dat ik m 's ochtends van de lader haal, 's middags het ding van 15 naar 100 laad, en 's avonds met 15 procent de dag eindig
Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens, na de update naar 6.0.1 heb ik geen tweaks meer gedaan op de S6 om de batterij duur te verbeteren. En haal nu met gemak het eind van de dag (vaak zelfs 2 dagen) met een screen on time van rond 3 uur wat ik persoonlijk toch echt niet slecht vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

EJSEJS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:55:
[...]

Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens, na de update naar 6.0.1 heb ik geen tweaks meer gedaan op de S6 om de batterij duur te verbeteren. En haal nu met gemak het eind van de dag (vaak zelfs 2 dagen) met een screen on time van rond 3 uur wat ik persoonlijk toch echt niet slecht vind...
Dan zijn we het daar niet over eens, ik vind persoonlijk 3 uur echt dramatisch slecht. Mijn vorige telefoon haalde toch wel makkelijk het dubbele...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

GreNade schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:59:
[...]Dan zijn we het daar niet over eens, ik vind persoonlijk 3 uur echt dramatisch slecht. Mijn vorige telefoon haalde toch wel makkelijk het dubbele...
Ow ja als je het zo bekijkt dan snap ik je punt, maar als ik 3 uur per dag met mijn telefoon in mijn hand heb gezeten dan vind ik dat echt al heeel veel (eigenlijk veel te veel), ik zou niet eens weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om nog langer met mijn telefoon bezig te moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:45:
[...]
De s6 gaat wel degelijk standaard snel leeg. Je kan met allerlei tweaks de boel verbeteren, maar de batterijduur van het apparaat is verder om te huilen. Ik heb er iig dagen tussen zitten dat ik m 's ochtends van de lader haal, 's middags het ding van 15 naar 100 laad, en 's avonds met 15 procent de dag eindig
Het moet natuurlijk geen wellus/nietus discussie worden, maar ik haal ruim 3 dagen met 4 uur + SoT of 2 dagen en 6 uur SoT.
Mijn toestel is helemaal stock en ben het dus totaal niet eens met de stelling dat de S6 standaard snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hier ook. Ik draai dan wel custom, maar haal met gemak 4 uur SOT (ik sync vrij veel, waaronder gmail, exchange, facebook, google+) en ik bel gemiddeld 2 uur per dag. Dan heb ik aan het eind van de dag (ik ga om 6 am van de lader) nog zeker 25 a 30% over.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 14:35
Ik ben niet echt meer tevreden met de SoT van mij S6.
Ik heb package disabler Pro een hoop meuk uit laten zetten. Ik had vanmorgen cursus en dus bijna niet met me telefoon gezeten. In totaal 40 minuten Google Fit op me Wear horloge gedraaid tijdens het fietsen en me telefoon zit momenteel op 58% :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu 3 uur SoT, 15 uur gebruik en 5% over. Komt in dit geval ook door een spelletje (Kingdomhearts Unchained X) maar dan nog. Ook zonder games red ik max 3 uur SoT helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hij is binnen. Mn S6. Mooi ding. Vanavond eens even op mijn gemak mee spelen en instellen. Het is een black saphire versie. De glans die erin zit is echt mooi. Maar ik ga er wel een case voor regelen. Ik zat aan een carbon patroon te denken. Zijn er Do's and dont's met samsung jasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:07:
Ik heb nu 3 uur SoT, 15 uur gebruik en 5% over. Komt in dit geval ook door een spelletje (Kingdomhearts Unchained X) maar dan nog. Ook zonder games red ik max 3 uur SoT helaas :/
Het overmatige batterijgebruik van jouw S6 is al een tijdje bekend.
Volgens mij is de enige manier om te achterhalen of het aan jouw gebruik of aan het toestel ligt het volgende;

Vind iemand met hetzelfde toestel die wel, zeg ruim 2 dagen met pakumbeet 5 uur SoT haalt, ruil een aantal dagen van toestel en doe een factory-reset, ga dan beiden op de foon hetzelfde doen als altijd.
Ik weet bijna zeker dat die ander met jouw foon hetzelfde haalt als met zijn eigen foon.
Wel met dezelfde firmware natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:42:
[...]

Volgens mij is de enige manier om te achterhalen of het aan jouw gebruik of aan het toestel ligt het volgende;

Vind iemand met hetzelfde toestel die wel, zeg ruim 2 dagen met pakumbeet 5 uur SoT haalt, ruil een aantal dagen van toestel en doe een factory-reset, ga dan beiden op de foon hetzelfde doen als altijd.
Ik weet bijna zeker dat die ander met jouw foon hetzelfde haalt als met zijn eigen foon.
Nah mij te veel moeite. Ik gebruik flink moet een andere sim hebben en wellicht eens anders instellen. Komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nog een vraagde mensen. Ik heb mijn contacten geëxporteerd naar gmail, ik heb mn fotos naar mn macbook over gezet... kan ik nu de simkaart gewoon uit mijn iPhone trekken en in de samsung S6 prikken? Thats it? Of moet ik bij T-Mobile nog iets organiseren? Ik zie daar geen antwoord op mijn vraag staan op de klantenservice pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
RoyK schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:14:
Nog een vraagde mensen. Ik heb mijn contacten geëxporteerd naar gmail, ik heb mn fotos naar mn macbook over gezet... kan ik nu de simkaart gewoon uit mijn iPhone trekken en in de samsung S6 prikken? Thats it? Of moet ik bij T-Mobile nog iets organiseren? Ik zie daar geen antwoord op mijn vraag staan op de klantenservice pagina.
Als alle contacten in Gmail staan dan verschijnen deze vanzelf op de telefoon als je het gmail account toevoegd. Ook de email, agenda en afspraken werken op die manier.

Foto's moet je zelf terugplaatsen of iets als Dropbox. Onedrive, Google Drive gebruiken. Voordeel is dat je dan net als iCloud je foto's ook online en op de PC hebt staan als je een foto maakt. 1x instellen en je hoeft nooit meer een backup te maken van je foto's.

T-Mobile of elke andere provider hoeft niets te doen, of hooguit een ander formaat sim regelen als deze niet in het nieuwe toestelpast. Sim erin en telefoon instellen en apps installeren die nodig zijn.

Hier staat nog wat meer info om andere zaken over te zetten
https://www.android.com/switch/
en nog meer: https://www.google.nl/sea...l&ei=wF97V4qRIsv6afS0gZgD

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 05-07-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:42:
[...]

Een langere SOT halen is redelijk makkelijk als je filmpjes gaat kijken de S6 is op de een of andere manier erg zuinig. Maar icm games of browser gaat je batterij wel erg hard.

Mjraider kan nog eens proberen te spelen met Game Tuner. Hier kun je voor games de resolutie en FPS bepalen en zo mogelijk wat batterij sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

_Tinus_ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Een langere SOT halen is redelijk makkelijk als je filmpjes gaat kijken de S6 is op de een of andere manier erg zuinig. Maar icm games of browser gaat je batterij wel erg hard.

Mjraider kan nog eens proberen te spelen met Game Tuner. Hier kun je voor games de resolutie en FPS bepalen en zo mogelijk wat batterij sparen ;)
Alsof hij heel hoog geclocked staat en pas bij filmpjes automatisch terugklokt ofzo. Echt raar inderdaad en ik heb dezelfde ervaring. Hij kan tijdens browsen soms ook in heel korte tijd vrij warm worden, heeft er evt. mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:25:
[...]
Alsof hij heel hoog geclocked staat en pas bij filmpjes automatisch terugklokt ofzo. Echt raar inderdaad en ik heb dezelfde ervaring. Hij kan tijdens browsen soms ook in heel korte tijd vrij warm worden, heeft er evt. mee te maken.
Dat bij films kijken er minder stroom gebruikt wordt komt meen ik doordat films vaak veel donkere gedeeltes bevatten wat bij amoled veel minder stroom kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Dat bij films kijken er minder stroom gebruikt wordt komt meen ik doordat films vaak veel donkere gedeeltes bevatten wat bij amoled veel minder stroom kost.
Op donkere sites vreet het ding ook energie hoor, en ook op de allerlaagste brightness die het toestel ondersteunt. Het ligt niet aan de display denk ik, maar aan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zie dat er ook bescherm stickers zijn en je de hele telefoon besticker met bijvoorbeeld een carbon look. Iemand ervaring mee? Misschien eens wat anders dan zo een hardcase.

p.s., sommige apps op mn samsung zijn Duits talig. Ik zit even te rommelen en wilde het thema aanpassen en kan via wifi het internet op. Ook dat is allemaal Duits. Ik heb de telefoon toch echt op Nederlands gezet.

Gek genoeg krijg ik ook op hardware info bij prijsvergelijken een melding of ik de website misschien liever in het Duits wil bekijken omdat mijn ip locatie daar is. Maar als ik dit zelf check ben ik gewoon in Nederland :|

[ Voor 31% gewijzigd door RoyK op 05-07-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die stickers ken en gebruik ik niet, wat betreft de Duitse taal. Je draait waarschijnlijk een Duitse rom, dit is geen probleem want het werkt normaal etc alleen heb je inderdaad Duitse apps en hier en daar at Duitse dingen, dit kan je veranderen door een phn rom (unbranded Nederland) te flashen met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen problemen met gmail. Ik krijg de mail niet mee automatisch binnen.
Heeft iemand suggesties om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mrjraider schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:20:
Die stickers ken en gebruik ik niet, wat betreft de Duitse taal. Je draait waarschijnlijk een Duitse rom, dit is geen probleem want het werkt normaal etc alleen heb je inderdaad Duitse apps en hier en daar at Duitse dingen, dit kan je veranderen door een phn rom (unbranded Nederland) te flashen met Odin.
Hmm... klinkt als "gedoe", iets waar ik al een beetje bang voor was toen ik aan dit android verhaal begon. Telefoon aan zetten, op Nederlands zetten en werken. Als dit het probleem is, staat Android bij mij vanaf vandaag met 0-1 achter met een eigen doelpunt.

Ik heb tevens contact gehad met mijn provider (Caiway) want ik vind het maar raar. En die geeft aan dat het mogelijk is dat ik ergens via Duitsland het internet op wordt gegooid. Ze zijn er mee bezig. Of dit het probleem is met o.a. mijn telefoon, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gedoe valt reuze mee hoor :) verder mag je huidige configuratie geen problemen geven lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben nu een systeem update aan het doen. Misschien helpt het. Stond grloof ik op android 6.0.1

[edit] hij staat nu op 6.0.1

Alles is Nederlands, maar als ik dan naar essentials toe gaat is alles In het Duits. Het lijkt er op voor mij dat het de externe zaken zijn die niet op de telefoon gebeuren in het Duits zijn. Iemand een tip waar ik in de telefoon even iets moet checken?

[ Voor 60% gewijzigd door RoyK op 05-07-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe bedoel je iets moet checken? Dat Duits krijg je er niet uit tenzij je een andere rom flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey, helder. Ik ga morgen contact opnemen met 4Launch en dan hoor ik het wel. Ik lees al overal waarschuwingen en is het ook maar de vraag hoe het zit met garantie etc. Mooie telefoon. Jammer van de valse start. iOS vs Android 1-0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ho, je loopt iets te hard van stapel ben ik bang. Het veranderen van ROM is twee knoppen, kabel erin en start drukken. Dit kan (haast) niet fout gaan.
De valse start van je telefoon is een wat gehaaste conclusie, je hebt een "Duitse" S6 gekregen dit betekend dat er een Duits aangepaste ROM op staat. Dit kan je zelf nagenoeg probleemloos oplossen door:
- Samfirm hier te downloaden: http://forum.xda-develope...ntid=3803841&d=1467715462 (even uitpakken)
- Model nummer: SM-G920F (voor de normale) en SM-G925F (voor de Edge) in te vullen
- PHN onder REGION te zetten
- Search te drukken
Dan komt de laatst beschikbare ROM tevoorschijn,
- Selecteer "Decrypt" en download

Dan heb je nu de tijd voor Odin
- Download Odin hier: https://mega.nz/#!VNgmnRh...ArLDoDUoxCiI7tVRKH3y0Ouzo
(even uitpakken nadien)
- Start Odin op

Tijd om je toestel gereed te maken:
- Maak een backup (met SmartSwitch) indien je dit wilt
- Zet je telefoon uit
- Zet je telefoon aan door power+home+volume down
- Sluit je toestel aan je computer, als het goed is worden de drivers geinstalleerd
- Odin laat "Added" zien in de log

Na een tijdje is je ROM gedownload
- Pak deze uit waar je hem snel vind (winrar geeft errors, deze kan je negeren)
- In odin druk op "AP" en kies het bestand
- Odin gaat het bestand nakijken, dit duurt even
- Onder opties kies je "NAND ERASE ALL" = Fabrieks reset
- Dan kan je op Start drukken en dan gaat die aan de slag.

Dit bovenstaande is hooguit 10 minuten werk (minus het wachten op de download, de decrypt en de controle door odin)

In principe gaat dit vrijwel altijd goed en hoef je je hier geen zorgen om te maken. Wil je dit nu niet doen (is je goed recht) kan je naar de winkel gaan en vragen of ze dit wellicht voor je doen? (alle gezeur om garantie kan je negeren want hierdoor verlies je NIET je garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt voor de genomen moeite. Ik ga morgen even navraag doen over de garantie kwestie. Gewoon voor de zekerheid. Het ding moet nog een jaar of 3 a 4 mee. Waarom heeft Android daar niet iets voor geregeld aan hun zijde? Ik kom echt ontiegelijk veel tegen betreft dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Kan SAMSUNG niet aansprakelijk worden gesteld voor functies die het niet doen?

Schandalig dat ze T9 nog altijd niet hebben opgelost. Mijn toestel terug gebracht naar fact restet. Geen resultaat. En mijn zus heeft onlangs hetzelfde toestel gekocht. Exact met hetzelfde euvel.

Kortom alle Samsungs hebben deze knallende fout!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zo, even met afuture gebeld en mijn toestel komt van een Duitse leverancier af en verklaard de Duitse rom. Erg onhandig, al die roms. Bij iOS tik je je land aan en dan wordt alles geregeld. Nu moet je zelf gaan zitten flashen etc.. hoe eenvoudig het ook allemaal is, het is omslachtig. Aansluiten en op sites spullen downloaden om die dan weer via uit-aan en volume knop te booten etc etc etc.. misschien ben ik verwend door de eenvoud met iOS en wilde ik graag wat anders. Nou, dat krijg ik nu :P

Ik mag hem zelf flashen naar een NL rom. Als het niet goed gaat nemen ze het van me over onder garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 06-07-2016 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:50:
Ho, je loopt iets te hard van stapel ben ik bang. Het veranderen van ROM is twee knoppen, kabel erin en start drukken. Dit kan (haast) niet fout gaan.
De valse start van je telefoon is een wat gehaaste conclusie, je hebt een "Duitse" S6 gekregen dit betekend dat er een Duits aangepaste ROM op staat. Dit kan je zelf nagenoeg probleemloos oplossen door:
- Samfirm hier te downloaden:http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3803841&d=1467715462 (even uitpakken)
- Model nummer: SM-G920F (voor de normale) en SM-G925F (voor de Edge) in te vullen
- Search te drukken

(even uitpakken nadien)
- Start Odin op

- Zet je telefoon uit
- Zet je telefoon aan door power+home+volume up
- Sluit je toestel aan je computer, als het goed is worden de drivers geinstalleerd

Dit bovenstaande is hooguit 10 minuten werk (minus het wachten op de download, de decrypt en de controle door odin)

In principe gaat dit vrijwel altijd goed en hoef je je hier geen zorgen om te maken. Wil je dit nu niet doen (is je goed recht) kan je naar de winkel gaan en vragen of ze dit wellicht voor je doen? (alle gezeur om garantie kan je negeren want hierdoor verlies je NIET je garantie)
Moet "- Zet je telefoon aan door power+home+volume up" niet "power+home+volume down" zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik denk dat ik dit vanmiddag moet doen want ik zal naar Windows moeten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Even los van dat het flashen van een ROM een kleine moeite is, waarom zou je uberhaupt van de Duitse ROM af willen? Alle menu's kan je gewoon in de voorkeurstaal gebruiken. Apps zijn ook in jouw voorkeurstaal (tenzij dat niet ondersteund wordt, in welk geval naar verwachting Engels gebruikt wordt).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:15:
Even los van dat het flashen van een ROM een kleine moeite is, waarom zou je uberhaupt van de Duitse ROM af willen? Alle menu's kan je gewoon in de voorkeurstaal gebruiken. Apps zijn ook in jouw voorkeurstaal (tenzij dat niet ondersteund wordt, in welk geval naar verwachting Engels gebruikt wordt).
Omdat ik de Duitse taal niet machtig ben en weinig trek heb om de komende jaren in een Duitse App store moeten neuzen of er links en rechts Duitse stukjes aanwezig zijn zodra ik iets aantik. Dit had gewoon een NL rom moeten wezen. Ik ben nu naar Windows geboot en ga de stappen doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:02
En bij Afuture een NL toestel eisen is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mrjraider schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:50:
- Samfirm hier te downloaden:http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3803841&d=1467715462 (even uitpakken)
- Search te drukken

(even uitpakken nadien)
- Start Odin op

- Zet je telefoon uit
- Zet je telefoon aan door power+home+volume up

Als ik de telefoon boot op de manier zoals je aangeef kom ik in een menu.

- Reboot system now
- Reboot to bootloader
- Apply update from aDB
- Apply update from SD card
- Wipe data/factory reset
- Wipe cashe partition
- Mount / system
- View recovery logs
- Power off
Stef666 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:36:
En bij Afuture een NL toestel eisen is geen optie?
Als dit niet werkt gaat dat zeker gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:46:
[...]
Als ik de telefoon boot op de manier zoals je aangeef kom ik in een menu.

- Reboot system now
- Reboot to bootloader
- Apply update from aDB
- Apply update from SD card
- Wipe data/factory reset
- Wipe cashe partition
- Mount / system
- View recovery logs
- Power off
Dat is de recovery-modus.
Het is "power+home+volume down"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thanks, dat was het. Hij is nu bezig. Ik ga koffie halen.

[Edit]

De rom installeren is gelukt. Echter is het Duits daar nog steeds. Ik ben nu een half uur aan het pielen en geen zin meer. Ik moet weer aan het werk want nog een hoop te doen. Ik ga de winkel contacten en ze moeten het maar voor me oplossen.

Bedankt voor jullie moeite en hulp!

[edit nr2]

ik probeer nog de versie TNL (T-Mobile)

[ Voor 79% gewijzigd door RoyK op 06-07-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat je dan even moet doen is naar de recovery zoals eerder en dan een fabrieks reset doen :) dan ben je als het goed is zeker van die Duitse troep af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De telefoon lijkt nu te blijven hangen in "Downloading.... do not turn off target"

Ruim ander half uur bezig en moet nu weg, dus daar gaat mn productiviteit van deze ochtend. Ik heb mn buik er al weer vol van.

Ik laat hem wel even aan mn computer hangen want uitschakelen wil hij ook niet. Zo even bellen dat de boel retour komt en ik even moet nadenken over deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mooi, ik kom net thuis en staat de telefoon met een mooi blauw scherm met daarop:

"An error had occurred while updating the device software. Use the Emergency recovery function in the smart switch pc software."

Ik dat toch nog braaf doen, herkent hij het toestel niet. Man man man man man man man!

Ik vind het gescheten! doei S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:52:
Mooi, ik kom net thuis en staat de telefoon met een mooi blauw scherm met daarop:

"An error had occurred while updating the device software. Use the Emergency recovery function in the smart switch pc software."

Ik dat toch nog braaf doen, herkent hij het toestel niet. Man man man man man man man!

Ik vind het gescheten! doei S6.
Jammer dat je het log van Odin niet bewaard/gepost hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:27
RoyK schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:04:
De telefoon lijkt nu te blijven hangen in "Downloading.... do not turn off target"

Ruim ander half uur bezig en moet nu weg, dus daar gaat mn productiviteit van deze ochtend. Ik heb mn buik er al weer vol van.

Ik laat hem wel even aan mn computer hangen want uitschakelen wil hij ook niet. Zo even bellen dat de boel retour komt en ik even moet nadenken over deze aankoop.
Oké doei :w

Zonder gekheid, heb je al eens geprobeerd het toestel aan te bieden ter reparatie?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:46:
[...]

Jammer dat je het log van Odin niet bewaard/gepost hebt.
Ja, dat had handiger geweest. Daar zijn logs voor, niet waar. Ik heb de boel teleurgesteld uitgezet en ben nu verder aan mijn werk. Het heeft al veel te veel tijd gevraagd. Ik had beter iets meer kunnen betalen voor de iPhone en zal nu op de blaren moeten gaan zitten.
renzo4000 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:47:
[...]

Oké doei :w

Zonder gekheid, heb je al eens geprobeerd het toestel aan te bieden ter reparatie?
Je bedoeld mn spik splinter nieuwe Samsung s6 die 2 dagen uit de doos is? ik ga vananvond nog maal een keer mijn tijd verdoen om het te proberen en als het niet lukt gaat hij terug naar afuture. Dat heb ik reeds met ze besproken. Die gaan het dan voor me proberen.

Al om al, een top ervaring tot dus ver. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Deze ervaring heeft werkelijk niets met Android van doen, maar is puur gestoeld op de kunsten van een aanbieder van de toestellen die om vermoedelijk economische redenen zijn toestellen uit Dld haalt.

Er is, maar ja, ik ben dan ook nogal biased, werkelijk niets waarin iOS beter is dan Android, al pretendeert Apple natuurlijk dat alles beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:22:
Deze ervaring heeft werkelijk niets met Android van doen, maar is puur gestoeld op de kunsten van een aanbieder van de toestellen die om vermoedelijk economische redenen zijn toestellen uit Dld haalt.

Er is, maar ja, ik ben dan ook nogal biased, werkelijk niets waarin iOS beter is dan Android, al pretendeert Apple natuurlijk dat alles beter is.
Ik ook niet. Ik ben niet branded gericht. Ik heb in de loop der tijd mijn eco systeem met Apple opgebouwd. Start met een iMac.. komt er een iPhone bij. Werkt top samen. Komt er een iPad bij.. en dan een Apple TV.. etc etc. Eerlijk is eerlijk, ze onthouden je gewoon van keuzes maken. Die heeft Apple al voor je gemaakt. Dat kan je vervelend vinden, het voordeel is dat je dus alleen een paar keer op Okey hoef te klikken en klaar. Met elk device gaat dat zo. Ik heb verder best mijn kritiek op het merk zelf. En met mijn computer moet ik binnenkort verhuizen naar de PC.

Vandaag ben ik teveel tijd kwijt geraakt aan dit geneuzel. Het heeft niets met Android te maken, en het heeft alles met Android te maken. Immers, zijn er tientallen Android versies in verschillende talen. Ik moet nu een gloednieuwe telefoon gaan zitten flashen met roms die ik met tooltjes moet installeren, die ik eerst van internet af moet halen en geen idee heb of dat allemaal wel zuivere koek is.

Voor mij persoonlijk, mijn ikke... ervaar ik een slechte start met mijn eerste contact met Android.

Vanavond doe ik nog een poging om te voorkomen dat ik weer een traject in gaat van retour en een telefoon die ik net heb afgetikt kwijt te zijn voor minimaal een week.

[EDIT]

Wat zijn nu de verschillen tussen deze versies als ze allemaal 6.0.1 zijn?

https://samsung-firmware.org/model/SM-G920F/region/PHN/

[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 06-07-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even aan de Emergency van SmartSwitch hangen en na een klein halfuurtje is je toestel zoals bij aanschaf, ik heb de mijne zo al een aantal keer van de dood weten te redden. Helaas zit jij dan met de duitse dingen maar daar kan je dan omheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

wat bedoel je nou? Dat ik het Duits voor lief moet nemen?

Ik heb net 3 kwartier moeten wachten op een herstel. Omdat ik niet in OSX ben kan ik niet verder werken. Dus ik zit maar een beetje te wachten. Uiteindelijk zegt hij dat hij het apparaat niet herkend. Wel gvd nog aan toe. Ik heb hem ingepakt, hij gaat morgen op de bus. Het is fijn om te horen links en rechts "Ow, daar heb ik nou nooit last van.. nou het internet staat er vol mee en ik heb er ondertussen zo compleet de schijt van dat de voorpret als sneeuw voor de zon is verdwenen. Bleh! Ik zie hem over een week wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, jij maakt momenteel zo'n groot probleem van de Duitse dingen terwijl je toestel in principe gewoon werkte. Nu heb ik je een stappenplan gegeven die helaas niet goed gepakt heeft, dat kan nu eenmaal gebeuren. Wat je nu doet is zo de van je tijd want men legt hem daar aan de computer en zet er met Odin een ROM op. Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik waardeer je hulp. Bedankt daarvoor. Maar ik neem geen genoegen met een telefoon die Duits tegen me lult als ik in de Appstore neus. Ik heb ook op andere plekken Duits gezien. Dus ja, ik vind dat een probleem. Ik been geen Duitser. Ik ben een Nederlander. Ik heb de telefoon in Nederland gekocht bij een Nederlandse webshop. Ik verwacht dan ook een Nederlandse store (of Engels). Dus nee, ik ben het niet met je eens. Als ze het toestel in Duitsland bestellen en dus dan ook met een Duitse rom ontvangen gaat er iets niet goed.

Het hele geneuzel dat ik een nieuwe telefoon moet gaan flashen vind ik al een flinke no-go, met voor mij onbekende tooltjes die ik van internet moet downloaden. Het heeft me vandaag een paar uur van mijn werk tijd gekost. Dit is niet alleen zonde van mijn tijd, het heeft me ook flink gefrustreerd. Ik zal jullie er verder niet mee mee bezwaren.

Nogmaals bedankt voor de genomen moeite. Ik neem geen genoegen met dit toestel. Ik heb een patatje speciaal besteld met ketchup en ik krijg een patatje speciaal met curry :+

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 06-07-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:37
Mrjraider schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:20:
Ja, jij maakt momenteel zo'n groot probleem van de Duitse dingen terwijl je toestel in principe gewoon werkte. Nu heb ik je een stappenplan gegeven die helaas niet goed gepakt heeft, dat kan nu eenmaal gebeuren. Wat je nu doet is zo de van je tijd want men legt hem daar aan de computer en zet er met Odin een ROM op. Thats it.
Tja, ik vind het ook wel verontrustend om te lezen dat het 'helaas niet goed pakt'. Als je de procedure volgt moet het toch gewoon werken? Zo niet, dan wordt het wel een heel bedenkelijk avontuur om met dit soort ROM flashende tools aan de gang te gaan.

edit: Overigens begrijp ik eigenlijk ook niet waar dat Duits vandaan komt. Ik heb ook geen NL toestel (zo gaat dat...), maar ik heb na de taalkeuze bij het uitpakken nooit meer een onvertogen woord gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Terpen Tijn op 06-07-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:12
Ik heb gewoon een NL toestel en heb de taal op Engels staan. Ik zie nooit ergens Nederlands.

@RoyK: Kun je eens een screenshot posten van wat er dan precies Duits is? Ben ik wel benieuwd naar namelijk. Is dat wellicht de Galaxy Apps store ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

The Realone schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:41:
Ik heb gewoon een NL toestel en heb de taal op Engels staan. Ik zie nooit ergens Nederlands.

@RoyK: Kun je eens een screenshot posten van wat er dan precies Duits is? Ben ik wel benieuwd naar namelijk. Is dat wellicht de Galaxy Apps store ofzo?
Sorry, ik heb het toestel ingepakt en staat klaar om morgen retour te gaan hihi.

Ik heb het toestel op NL gezet en alles is NL. De knopjes, vorige, volgende, uitschakelen, etc etc. Maar als ik naar de playstore gaat (moet er nog even aan wennen want ik zeg steeds App Store, is het allemaal duits. Ook het hele verhaal waar je akkoord op moet geven is ook Duits met dan daar onder in het Nederlands een knop Akkoord en Annuleren. Ik heb uit mijn hoofd ook gekeken bij de samsung apps of zo, allemaal Duits. Als ik de telefoon reset start hij op in het Duits. Ook staan er een paar Duitse apps voor geïnstalleerd.

Ik moet een beetje aan Jiskefet denken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Dit bewijst in ieder geval 2 dingen.

1. Het os van apple is welliswaar beperkter maar meer idiot proof

2. De meeste tweakers zijn een beetje autistisch

:+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

haha, het os van Apple is knip klaar. Veel beperkter, en dat vind niet iedereen fijn. Het heeft me nooit in de weg gezeten. Zombi proof. En dat hebben ze goed voor elkaar. Het is voor mij dan ook best even schakelen. En na deze dagen twijfel ik over mn aankoop. De Samsung S6 wordt geprezen in de vele goede reviews met voors en tegens. De iPhone 6S kost ruim 8 a 900 euro. En dat gaat me te ver. Het leek me ook wel eens even lekker. Een ander OS. Even een frisse windt. Nou, die heb ik gekregen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:48
Ben aan het overwegen om de s6 edge te kopen, maar lees op reddit dat de batterij nog niet eens een dag meegaat. Is dit waar? Is dit ook jullie ervaring? Ik gebruik mijn smartphone niet veel, maar wil wel graag een dag rondkomen met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet alles geloven wat op het internet gemieterd wordt. Toestel gaat met gemak een dag mee. Twee dagen zelfs, hangt helemaal van je gebruik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 11:38
Vergeet niet dat vooral mensen reageren die problemen hebben, dan lijkt het al snel de meerderheid. Als je zonder iets aan te passen altijd op volle helderheid je telefoon gebruikt zou je inderdaad problemen kunnen krijgen.

Als je hier en daar wat optimaliseert en op lagere helderheid zwarte apps gebruikt kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:43
RoyK schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:56:
haha, het os van Apple is knip klaar. Veel beperkter, en dat vind niet iedereen fijn. Het heeft me nooit in de weg gezeten. Zombi proof. En dat hebben ze goed voor elkaar. Het is voor mij dan ook best even schakelen. En na deze dagen twijfel ik over mn aankoop. De Samsung S6 wordt geprezen in de vele goede reviews met voors en tegens. De iPhone 6S kost ruim 8 a 900 euro. En dat gaat me te ver. Het leek me ook wel eens even lekker. Een ander OS. Even een frisse windt. Nou, die heb ik gekregen! :P
Wat ik in al jouw post niet heb gezien, is met welke firmware jouw S6 vanuit de doos is geleverd? Is dit überhaupt wel een NL rom geweest?
De Duitse rom heeft als CSC G920FDBTxxxxx, de Nederlandse unbranded rom G920FPHNxxxxx (te vinden door *#1234# te bellen). Met de unbranded NL rom zou je alles in het NL moeten zien. Mijn oude S3 wilde uit de doos de Poolse taal, na het kiezen van de NL taal stond toch echt alles in het Nederlands (ook de Play Store).

M.b.t. jouw vraag over het overzicht van firmwares, het verschil zit in de build. Het is dezelfde android versie (6.0.1), maar met bugfixes etc. van Samsung.

Ik hoop dat je na jouw eerste slechte kennismaking met Android de S6 toch nog een kans geeft, het is echt een goede telefoon. Jouw problemen zijn naar mijn idee ook niet echt gerelateerd aan de S6, maar aan het feit dat webshops er voor kiezen telefoons uit andere landen te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat is de laatste beveiligingspatch vrijgegeven door Samsung? 1 mei 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

PatrickPR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:09:
[...]

Wat ik in al jouw post niet heb gezien, is met welke firmware jouw S6 vanuit de doos is geleverd? Is dit überhaupt wel een NL rom geweest?
De Duitse rom heeft als CSC G920FDBTxxxxx, de Nederlandse unbranded rom G920FPHNxxxxx (te vinden door *#1234# te bellen). Met de unbranded NL rom zou je alles in het NL moeten zien. Mijn oude S3 wilde uit de doos de Poolse taal, na het kiezen van de NL taal stond toch echt alles in het Nederlands (ook de Play Store).

M.b.t. jouw vraag over het overzicht van firmwares, het verschil zit in de build. Het is dezelfde android versie (6.0.1), maar met bugfixes etc. van Samsung.

Ik hoop dat je na jouw eerste slechte kennismaking met Android de S6 toch nog een kans geeft, het is echt een goede telefoon. Jouw problemen zijn naar mijn idee ook niet echt gerelateerd aan de S6, maar aan het feit dat webshops er voor kiezen telefoons uit andere landen te importeren.
Dat is het natuurlijk ook. Ik heb gewoon pech. De S6 vind ik er prachtig uitzien. Hij voelt wel wat goedkoper aan als ik had verwacht. Mn iPhone 4S weegt een heel stuk zwaarder wat een beetje kwaliteit beleving geeft. Ik kan het niet meer checken. De telefoon is deze ochtend in zijn geheel terug naar de shop gegaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Dat is het natuurlijk ook. Ik heb gewoon pech. De S6 vind ik er prachtig uitzien. Hij voelt wel wat goedkoper aan als ik had verwacht. Mn iPhone 4S weegt een heel stuk zwaarder wat een beetje kwaliteit beleving geeft. Ik kan het niet meer checken. De telefoon is deze ochtend in zijn geheel terug naar de shop gegaan. :'(
Ten opzichte van de iPhone 4S snap ik het wel. Maar in de S-lijn van Samsung is de S6 juist weer heel luxe vormgegeven. De vorige S-telefoons waren van plastic en met de S6 is Samsung een heel andere weg ingeslagen v.w.b. uitstraling en materiaalgebruik.

Nu afwachten wat de shop gaat doen/aan gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:08:
[...]De telefoon is deze ochtend in zijn geheel terug naar de shop gegaan. :'(
Zou ik ook gedaan hebben, op de website van 4Launch (waar jij volgens mij het toestel gekocht hebt) staat duidelijk dat het een SM-G920FZKAPHN toestel is wat je koopt, dus dan mag je gewoon een NL toestel (ROM) verwachten. Als je de telefoon terug krijgt gewoon meteen even controleren welke ROM er dan op staat door *#1234# te bellen zoals PatrickPR ook al aangaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
EJSEJS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:21:
[...]

Zou ik ook gedaan hebben, op de website van 4Launch (waar jij volgens mij het toestel gekocht hebt) staat duidelijk dat het een SM-G920FZKAPHN toestel is wat je koopt, dus dan mag je gewoon een NL toestel (ROM) verwachten. Als je de telefoon terug krijgt gewoon meteen even controleren welke ROM er dan op staat door *#1234# te bellen zoals PatrickPR ook al aangaf.
RoyK schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:40:
Zo, even met afuture gebeld en mijn toestel komt van een Duitse leverancier af en verklaard de Duitse rom.
RoyK heeft zijn S6 bij Afuture gekocht. Daar staat inderdaad SM-G920FZKADBT als SKU zoals de shop ook al aangaf, de Duitse rom dus.

Desalniettemin zou alles gewoon in het Nederlands moeten zijn als je in Android de Nederlandse taal selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PatrickPR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:31:
[...]RoyK heeft zijn S6 bij Afuture gekocht. Daar staat inderdaad SM-G920FZKADBT als SKU zoals de shop ook al aangaf, de Duitse rom dus.
Ow ik las deze posting ( RoyK in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2" ) dus was in de veronderstelling dat hij bij 4Launch vandaan kwam.

Maar nu zie ik ook zijn posting ( RoyK in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2" ) waar hij aangeeft dat hij contact heeft opgenomen met afuture.

Het begint inderdaad steeds meer op Jiskefet te lijken :)

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 07-07-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb het toestel gekocht bij Afuture, ik heb eerst 4launch gezegd wat niet klopte. Ik heb een paar verschillende bestellingen lopen en haal wat door elkaar.

Ik heb niet naar een sku gekeken. Ik ga er vanuit dat ik een geschikt toestel aankoop zonder verassingen. Als dit toestel bewust wordt verkocht met een Duitse rom, zouden ze dat beter aan kunnen geven in de product omschrijving of titel.

Tot dusver gaat het contact met de winkel soepel en werken we naar een oplossing zonder modder gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:42:
Tot dusver gaat het contact met de winkel soepel en werken we naar een oplossing zonder modder gooien.
Die zal er ook wel gaan komen, ga er vanuit dat zij gewoon even de PHN ROM er voor je op gaan zetten en dan kan je gaan genieten van je nieuwe telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

EJSEJS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:48:
[...]

Die zal er ook wel gaan komen, ga er vanuit dat zij gewoon even de PHN ROM er voor je op gaan zetten en dan kan je gaan genieten van je nieuwe telefoon ;)
I hope so. Die PHN Rom heb ik er overigens ook een paar keer op gezet. Ik zie het wel verschijnen. Ik heb achterstand opgelopen door gisteren dus moet stevig aan de bak vandaag! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Shoarma kip schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:48:
[...]

Die van mij doet hetzelfde, soms gaat hij bij 20% al uit en krijg ik hem helemaal niet meer aan (echt leeg). Verder is de accuduur te triest voor woorden de laatste tijd. Ik heb de telefoon vanmorgen misschien 2/2,5 uur gebruikt en hij zit nu weer op 18% (vanaf 100%). Ik heb de telefoon nu iets langer dan een jaar en heb nog nooit een accu zo snel slecht zien worden :(.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y4IDuM9.jpg

Nou, ik trok vanmorgen mijn hoesje eens van mijn telefoon. Nu weet ik dus zeker dat de accu kapot is. Helaas pas op zijn vroegst zaterdag tijd voor vervangen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Staat het nu helemaal bol aan de achterkant? *kan het niet zo goed zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dit komt door de accu
Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's