Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:25

Hegeman

Weet van alles wat

Nog mensen die goede tips hebben om de batterij duur nog enigszins normaal te krijgen naast het uitzetten met package disabeler etc.
Als ik dit van te voren had geweten, heb me flink verdiept maar dit valt me echt tegen, haal tegen de 3 uur SOT per dag. 's Avonds rond een uurtje of 9 is echt leeg.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

sten123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:31:
[...]

En dit doe je op de officiele rom? ja valt mij ook tegen :'(
Jup, officiele rom. Dingen als power saving uit, en ook locatie en wifi etc. staan gewoon altijd aan. Ik mis wat dat betreft de batterijduur van m'n z1 compact erg, daar had ik elke dag 40% over zo'n beetje

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
GreNade schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Had ik met de bijgeleverde kabel wel, met een andere kabel niet. De bijgeleverde werd nogal warm en daar heb ik een nieuwe voor van Samsung gekregen
Ik had inderdaad ook een nieuwe kabel + oplader aangevraagd bij Samsung. Heb er tot mijn verbazing twee gekregen. Helaas geen verschil. Laadt wel gewoon snel op.

Naja, zal wel goed zijn dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:11:
Ik draai op mijn Galaxy S6 Edge G925FXXU3DPCA, maar nu zie ik dat er ook een G925FXXS3DPE5 is. Deze is nieuwer? (30 maart vs. 25 mei? Klopt dit?)
Ik krijg deze update niet op mijn telefoon te zien, moet ik dit dan via Odin doen?
Kan ik ook zien wat de veranderingen zijn? Want als het de moeite niet echt waard is wacht ik wel tot een andere update
Ah Samsung leest stiekem mee ;) ik heb zojuist een update gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 20:07
Vandaag voor de gewone S6 ook een update gehad.

Weet niet of het door de factory reset van gisteravond komt of dat ze nu eindelijk beginnen met de uitrol van de nieuwe update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Dancis schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:51:
Vandaag voor de gewone S6 ook een update gehad.

Weet niet of het door de factory reset van gisteravond komt of dat ze nu eindelijk beginnen met de uitrol van de nieuwe update :+
Hij update hier ook. Ik heb hem geen factory reset gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beveiligingsniveau 1 mei REALLY SAMSUNG!!!! :( :(

En nog steeds niet gefixt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Screenshot_20160609-163312.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Mrjraider op 09-06-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ligt aan de app verwacht ik. Ik heb na de update de app gedraait. Toen gaf hij aan Not Vulnerable en nu wel weer. Raar😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:48
Krijg hem nu ook binnen via OTA

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/jyt5obwfrmxeo.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Albert020 op 09-06-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gismo1979 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:16:
Ligt aan de app verwacht ik. Ik heb na de update de app gedraait. Toen gaf hij aan Not Vulnerable en nu wel weer. Raar😕
Ik verwacht aan de ene kant ook de applicatie want ook Sony toestellen zijn weer ineens kwetsbaar echter snap ik niet dat de S6 Edge bijvoorbeeld dan geen problemen heeft. Of de S7, je verwacht dan toch meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:45:
[...]
Ik verwacht aan de ene kant ook de applicatie want ook Sony toestellen zijn weer ineens kwetsbaar echter snap ik niet dat de S6 Edge bijvoorbeeld dan geen problemen heeft. Of de S7, je verwacht dan toch meer?
Ik heb ze 2 weken terug al gemaild hierover (googleplay@zmpr.co) maar natuurlijk geen reactie gehad, ik betwijfel of ze de commentaren in de playstore en via e-mail wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Mrjraider schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:45:
[...]

Lookout en Eset geven aan dat de S6 niet kewtsbaar is. Dus dan ga ik daar maar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hier nu ook de update. Er is vast geen info over de wijzigingen, denk ik?

Update is wel van een ander formaat (scheelt paar honderd kb) dan wat hierboven staat. Ik heb een edge, zou dat uitmaken?

[ Voor 46% gewijzigd door Raymond op 09-06-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:41:
Hier nu ook de update. Er is vast geen info over de wijzigingen, denk ik?

Update is wel van een ander formaat (scheelt paar honderd kb) dan wat hierboven staat. Ik heb een edge, zou dat uitmaken?
Dat je de edge hebt zou ervoor kunnen zorgen dat de update grootte anders is.

1 verandering die ik heb gevonden staat onder geavanceerde functies: 3x klikken op de homeknop voor bediening met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

340MB, maar installatie duurt een eeuwigheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de update binnengekregen. 349.82 mb. Zoek de verschillen....
Is het alleen beveiligings update? En 1 hand bediening? Verder kan ik niks ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel.opladen werkt niet meer bij mij. Staat aan maar als ik inplug gaat ie op grijs😡dus uit. Ligt dat aan me originele kabel? Of ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:31:
Snel.opladen werkt niet meer bij mij. Staat aan maar als ik inplug gaat ie op grijs😡dus uit. Ligt dat aan me originele kabel? Of ergens anders aan?
Je mag de setting niet wijzigen terwijl hij aan een oplader zit daarom wordt hij grijs. Bij mij werkt mijn snellader ook niet meer sinds Marshmallow. Het vreemde is dat hij via de oplader van een HTC 10 wel snellaad.

Mijn snellader is al een keer vervangen omdat de vorige helemaal niet meer oplaadde. Ze lijken dus van niet al te beste kwaliteit te zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:37
Mijn S6 zit hier nog steeds op Android 5.x. Ik snap niet waarom de Zwitserse landcodes (AUV) gewoon helemaal geen update lijken te krijgen... is dit normaal bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Je kunt via Odin toch handmatig updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Gismo1979 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:08:
[...]

Dat je de edge hebt zou ervoor kunnen zorgen dat de update grootte anders is.

1 verandering die ik heb gevonden staat onder geavanceerde functies: 3x klikken op de homeknop voor bediening met 1 hand.
3x home knop is (was) op zwart wit stand zetten... Dus dat gaat weg?
Niet dat ik het gebruikte (en soms zelfst irritant, als ik per ongeluk te vaak op home drukte, maar was wel grappig om te laten zien aan andere mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eek2nd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:39:
[...]
Niet dat ik het gebruikte (en soms zelfst irritant, als ik per ongeluk te vaak op home drukte, maar was wel grappig om te laten zien aan andere mensen)
Hmm, 3x home zorgt er bij mij voor dat bij 2x de camera start en bij de 3e x weer uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHN voor de 920F komt nu OTA binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Hmm, 3x home zorgt er bij mij voor dat bij 2x de camera start en bij de 3e x weer uit gaat.
3x snel achterelkaar he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eek2nd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:12:
[...]
3x snel achterelkaar he :p
Start nog steeds de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Staat vast ergens in de instellingen aan of uit gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Je moet de instelling onder geavanceerde functie aanzetten. Deze staat standaard uit.
Ga er gemakshalve even vanuit dat je deze niet hebt aangezet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gismo1979 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:58:
[...]
Je moet de instelling onder geavanceerde functie aanzetten. Deze staat standaard uit.
Ga er gemakshalve even vanuit dat je deze niet hebt aangezet ;) .
Het ging mij niet om eenhand-bediening maar om dit;
--------------
--------------
Nu krijg ik dus de camera, ook prima.

Edit;
Heb zwart/wit display met 3x home trouwens ook werkend;
Instellingen / toegangkelijkheid / rechtstreekse toegang, aanzetten en grijstinten aanzetten, done.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft grijstinten veel invloed op de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:25:
Heeft grijstinten veel invloed op de accuduur?
Ik neem aan dat het iets scheelt maar verwacht geen wonderen, ik ga het iig niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 13:50
Lekker die extra energiebesparende stand. Als je dan reboot krijg ik bij mij alleen het Samsung logo en dan doet ie niks meer...............................

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 21:15

WCA

aveenhuysen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:29:
Lekker die extra energiebesparende stand. Als je dan reboot krijg ik bij mij alleen het Samsung logo en dan doet ie niks meer...............................
Heb je package disabler gebruikt? Want bij bepaalde packages gebeurt dat

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ik heb een update gehad voor live weather (volgens mij een samsung app). En nu heb ik continu popups met allerlei weermeldingen.
Kennen jullie deze app? Op zich vind ik weermeldingen wel prima, als ik ze op mn lockscreen kan krijgen. Maar continu van die popups met bijbehorende bliepjes vind ik maar niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
GreNade schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:50:
[...]

Heb je package disabler gebruikt? Want bij bepaalde packages gebeurt dat
Klopt ja, waarschijnlijk te veel uitgezet......

Ach ja, weer een frisse restart ;) ;) ;) en bedankt voor de tip.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Raymond schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:35:
Ik heb een update gehad voor live weather (volgens mij een samsung app). En nu heb ik continu popups met allerlei weermeldingen.
Kennen jullie deze app? Op zich vind ik weermeldingen wel prima, als ik ze op mn lockscreen kan krijgen. Maar continu van die popups met bijbehorende bliepjes vind ik maar niks :)
Had ik vandaag ook na mijn frisse restart (factory reset). Met package disabler maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Sinds een maand of zo houden zowel de S6 Edge van mijn vrouw als die van mij het beduidend minder lang uit op een acculading. Ik heb het idee dat het na de laatste systeem update is begonnen, maar weet het niet zeker... Wellicht anderen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een paar x per week dit soort notificaties, iemand een idee welke app dit veroorzaakt?
Ik heb er nog niet op geklikt omdat je nooit weet wat het kan veroorzaken.

Afbeeldingslocatie: http://tmp.pc-freak.nl/sc.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik zou het bij een app zoeken. Waarschijnlijk reclame via een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:56
Volgens mij zie je de bron als je de notificatie ingedrukt houdt.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:22:
Ik krijg een paar x per week dit soort notificaties, iemand een idee welke app dit veroorzaakt?
Ik heb er nog niet op geklikt omdat je nooit weet wat het kan veroorzaken.

[afbeelding]
Dit voor je gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5765a6bf3c629/5765a6bf3b7d9-Knipsel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Het komt van deze website www.jd.com

Een of andere app om dingen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zoek een volwaardige update van mijn iPone 4s. Ik heb mijn oog laten vallen op de samsung s6. Met ongeveer 430 euro ligt hij in de schappen. De Edge functie is in de revieuws van een jaar geleden omschreven als een gimmick. Geldt dat nog steeds?

Ik ben geen zware telefoon gebruiker. Ik heb hem altijd bij me en surf er graag op. Dat gaat tegenwoordig op de iPhone 4s verschrikkelijk langzaam. Ik koop hem zakelijk aan en zal weer een paar jaar mee moeten gaan.

Een goede keus, toch?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:59
De S6 is een prima keus. Mooi scherm, maakt goede foto's en is snel. Alleen moet je rekening houden dat de accuduur niet heel goed is bij dit toestel. De edge zou ik alleen halen als je vindt dat hij er echt tof uit ziet. Qua functionaliteit van die edge is inderdaad gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, als ik mij niet vergis kreeg ik dat nadat ik "Foxit MobilePDF" geïnstalleerd had, nu verwijderd en kijken of het weg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:28:
[...]

Dank je, als ik mij niet vergis kreeg ik dat nadat ik "Foxit MobilePDF" geïnstalleerd had, nu verwijderd en kijken of het weg blijft.
Vreemd, gebruik ook Foxit MobilePDF maar die notificatie nog nooit gezien. Hopelijk blijft ie nu weg en anders moet je verder zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aveenhuysen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:13:
[...]
Vreemd, gebruik ook Foxit MobilePDF maar die notificatie nog nooit gezien. Hopelijk blijft ie nu weg en anders moet je verder zoeken ;)
De enige andere app die dit zou kunnen veroorzaken is "Phone INFO ★Samsung★" waarvan de ontwikkelaar een Vietnamees is, dus dat zou dan de volgende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Laatst online: 07-10 21:51
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:23:
[...]

De enige andere app die dit zou kunnen veroorzaken is "Phone INFO ★Samsung★" waarvan de ontwikkelaar een Vietnamees is, dus dat zou dan de volgende zijn.
Wanneer je weer een dergelijke notificatie krijgt, gewoon de notificatie lang aantikken (long-press), zoals eerder geadviseerd. Je wordt dan naar de notificatie-instellingen gestuurd van de applicatie waarvan de notificatie afkomstig is.

Scheelt wat gokwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4WardNL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:55:
[...]
Wanneer je weer een dergelijke notificatie krijgt, gewoon de notificatie lang aantikken (long-press), zoals eerder geadviseerd. Je wordt dan naar de notificatie-instellingen gestuurd van de applicatie waarvan de notificatie afkomstig is.

Scheelt wat gokwerk ;)
Dat wist ik niet, leer nog iedere dag :) thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:09
Ik heb sinds kort last van gps fouten. Tijdens navigatie merk ik er niets van maar bij het tracken van m'n hardlooproutes gaat het iedere paar km wel een keer mis.

Misschien wel veroorzaakt door een van de laatste updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Sinds de laatste software update doet doze het niet meer bij mij. Het lijkt zelfs wel alsof er een continue wake lock is. Batterij houdt het ongeveer 10 uur vol met het scherm uit! Heb al gedacht over een factory reset maar dan krijg ik die ruk update van de rabobank ook door mn strot geduwd. Zou dat liever voorkomen. Is er iets waarmee je echt kunt zien wat een wake lock veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

beefstick schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:45:
Sinds de laatste software update doet doze het niet meer bij mij. Het lijkt zelfs wel alsof er een continue wake lock is. Batterij houdt het ongeveer 10 uur vol met het scherm uit! Heb al gedacht over een factory reset maar dan krijg ik die ruk update van de rabobank ook door mn strot geduwd. Zou dat liever voorkomen. Is er iets waarmee je echt kunt zien wat een wake lock veroorzaakt?
Ja. Better Battery Stats. Vereist (natuurlijk) wel root, maar ook dat is zo verkregen op de S6 ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Heeft iemand anders al eens last gehad van onverklaarbare notificaties op het toestel?

Zo krijg ik sinds een paar dagen steeds notificatiemeldingen ( standaard geluid), maar geen badge waar dit van is. Op het internet heb ik al wel wat gevonden, maar dit betreft het uitschakelen van een herinneringsmelding, welke in mijn geval al gedeactiveerd stond.

Mocht iemand anders last hebben van willekeurige geluidsmeldingen op de S6 (edge) en daar een oplossing voor heeft. Ik hoor het graag :).

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
beefstick schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:45:
M.b.t. behouden van oude versies van applicaties zou je kunnen proberen een backup te maken met de applicatie superbackup uit de playstore. Die maakt dan van elke app een aparte .apk welke je later weer kunt installeren.

Deze wel natuurlijk even overhalen naar je pc op opslaan in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Laatst online: 07-02 01:45
AllSeeyinEye schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:46:
[...]

Ja. Better Battery Stats. Vereist (natuurlijk) wel root, maar ook dat is zo verkregen op de S6 ;)
Ik heb sinds de update ook vaak last van een kortere batterij duur, niet elke dag. Kan er ook niet precies achter komen wat het veroorzaakt.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
speedyjules07 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Ik heb sinds de update ook vaak last van een kortere batterij duur, niet elke dag. Kan er ook niet precies achter komen wat het veroorzaakt.
Mijn batterij gaat ook rete snel op sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:10
Ook hier vliegen de procenten van de batterij eraf, als ik het scherm open heb staan verlies ik rustig 3 procent in een paar minuten.. en dan doe ik amper wat..

(terwijl het nu even goed is..)

[ Voor 9% gewijzigd door furian88 op 20-06-2016 14:12 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 14:35
Mijn batterij gaat ook wel wat sneller dan normaal. En als ik nu me scherm aandruk dan duurt het 2 a 3 seconden voor hij volledig op licht. De update heeft meer gesloopt dan gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Laatst online: 07-02 01:45
Dubrillion schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:20:
Mijn batterij gaat ook wel wat sneller dan normaal. En als ik nu me scherm aandruk dan duurt het 2 a 3 seconden voor hij volledig op licht. De update heeft meer gesloopt dan gemaakt...
Dat het langer duurt voordat het scherm op licht heb ik ook inderdaad last van.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovengenoemde heb ik alleen na een uur of 21.00. Of in het donker. Anders dan dat gaat het scherm gewoon poef aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had na de update ook last van verkorte batterijduur. Heb 360 security geïnstalleerd en alle sensoren (via instellingen -> geavanceerde functies -> alles 'uit') uitgeschakeld. Vanmorgen om 8:00 van de lader gehaald. Het is nu 19:18 en nog steeds 90% batterij.
Moet er wel bij zeggen dat ik tijdens het werk de telefoon nauwelijks gebruik maar heb dan wel dataverbinding/wifi aan.

Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Laatst online: 07-10 21:51
Mrjraider schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:23:
Bovengenoemde heb ik alleen na een uur of 21.00. Of in het donker. Anders dan dat gaat het scherm gewoon poef aan :)
Dat is inderdaad ook wat mij opviel. Ik ga er daarom van uit dat Samsung dit als 'feature' heeft toegevoegd: zodra de lichtsensor relatief weinig licht opvangt, licht het scherm op met een langzame fade-in zodat je ogen rustig kunnen wennen.

Moet zeggen dat het me nog weinig gestoord heeft, al is het ook niet zo dat ik het zou missen als deze feature er niet zou zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Kan dat ook uit? Ik heb steeds het idee dat mn telefoon niet goed unlocked, dus blijf ik op de home-knop rammen en krijg ik een overzicht van alle home-schermen. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:12

Zorian

What the fox?

Vandaag een uurtje of 2 gebeld, verder 2 uur SOT (max helderheid) en heb nog 80% accu na 16 uur van de lader.
Wel met een custom ROM though.
Als ik de hele dag de telefoon niet/amper aanraak is ie na ~16 uur van de lader nog op 97%.
Dit merk ik dan ook meteen aan Whatsapp die na het ontwaken direct begint te pingelen etc. Alles is in deep sleep dankzij Greenify/Amplify.

[ Voor 45% gewijzigd door Zorian op 20-06-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jij stelt Greenify niet zo in dat Whatsapp en consorten het toestel mogen wakker maken? Dan mis je dus al je notificaties...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
dennisk. schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:47:
Heeft iemand anders al eens last gehad van onverklaarbare notificaties op het toestel?

Zo krijg ik sinds een paar dagen steeds notificatiemeldingen ( standaard geluid), maar geen badge waar dit van is. Op het internet heb ik al wel wat gevonden, maar dit betreft het uitschakelen van een herinneringsmelding, welke in mijn geval al gedeactiveerd stond.

Mocht iemand anders last hebben van willekeurige geluidsmeldingen op de S6 (edge) en daar een oplossing voor heeft. Ik hoor het graag :).
Misschien dat je er achter kan komen met Google Play: Notification History.

Handige app :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Ryan_ schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:36:
[...]

Misschien dat je er achter kan komen met Google Play: Notification History.

Handige app :)
Bedankt voor je reactie Ryan!

Ik zal de app even installeren en het in de gaten houden.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:12

Zorian

What the fox?

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 06:05:
Jij stelt Greenify niet zo in dat Whatsapp en consorten het toestel mogen wakker maken? Dan mis je dus al je notificaties...
Klopt, die 10 appjes per week die hier binnen komen lees ik later wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik kan de S6 met 128 gb aankopen voor 449 euro (zie pricewatch). De 32gb versie kost bijna overal ongeveer 430 euro. Is het een bedrag die te mooi is om waar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
RoyK schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:31:
Ik kan de S6 met 128 gb aankopen voor 449 euro (zie pricewatch). De 32gb versie kost bijna overal ongeveer 430 euro. Is het een bedrag die te mooi is om waar te zijn?
Hangt af waar je hem kunt kopen maar zeker met een groot prijsverschil moet je alert gaan worden. Is hij nieuw op 2de hands. In het laaste geval is er mogelijk schade etc.

Een winkel kun je zoeken op reviews of deze een beetje betrouwbaar is.
Via MP zou ik het persoonlijk niet zo snel doen.
Voor dat geld zou ik hem wel ophalen en niet laten versturen want dat is vragen om problemen.

Eerste stap waar je hem ook kunt komen. Google op de naam, vraag adresgegevens en vast telefoonnummer.
Let ook goed op dat je geen immitatie koopt, deze schijnen ook op de markt te zijn. Geen idee of je dit eenvoudig kunt checken maar ooit op TV een programma gezien waar ze ook met clonen te maken kregen en daarmee konden ze niet bellen. Dus test het toestel met je eigen simkaart.

Maar inderdaad als ik te mooi klinkt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

MikeOO schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Hangt af waar je hem kunt kopen maar zeker met een groot prijsverschil moet je alert gaan worden. Is hij nieuw op 2de hands. In het laaste geval is er mogelijk schade etc.

Een winkel kun je zoeken op reviews of deze een beetje betrouwbaar is.
Via MP zou ik het persoonlijk niet zo snel doen.
Voor dat geld zou ik hem wel ophalen en niet laten versturen want dat is vragen om problemen.

Eerste stap waar je hem ook kunt komen. Google op de naam, vraag adresgegevens en vast telefoonnummer.
Let ook goed op dat je geen immitatie koopt, deze schijnen ook op de markt te zijn. Geen idee of je dit eenvoudig kunt checken maar ooit op TV een programma gezien waar ze ook met clonen te maken kregen en daarmee konden ze niet bellen. Dus test het toestel met je eigen simkaart.

Maar inderdaad als ik te mooi klinkt ....
Hij is uit de pricewatch verdwenen! Onderbuik zegt dat het niet helemaal fris was... ik ga vandaag de s6 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Hij is uit de pricewatch verdwenen! Onderbuik zegt dat het niet helemaal fris was... ik ga vandaag de s6 bestellen.
Dat maakt je keuze dan gemakkelijker. Als bij mij het onderbuikgevoel al zegt dat het niet pluis is doe ik het niet, dus verstandig dat je even hebt gewacht.

Veel plezier met je s6. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

RoyK schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Waarom de S6 en niet de S7? Prijstechnisch? Anders zou ik persoonlijk voor de S7 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Tijdje weggeweest maar daar ben ik weer. Omdat T9 sinds MM niet overal meer goed werkt probeer ik een simpele Factory Reset uit te voeren. Maar dit lukt met geen mogelijkheid. Hij vraagt om een Gmail account ww en die schijnt niet te kloppen. Wel bij mijn tablet en pc maar niet bij de S6. Google weggooien helpt ook niet. Kan wel herstellen via de Switch maar dat lost niks op ik wil een harde reboot. Alles moet eraf!!

Knoppen lang indrukken voor een reboot ken ik alleen van de S7 maar dit werkt niet op de S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:24:
Tijdje weggeweest maar daar ben ik weer. Omdat T9 sinds MM niet overal meer goed werkt probeer ik een simpele Factory Reset uit te voeren. Maar dit lukt met geen mogelijkheid. Hij vraagt om een Gmail account ww en die schijnt niet te kloppen. Wel bij mijn tablet en pc maar niet bij de S6. Google weggooien helpt ook niet. Kan wel herstellen via de Switch maar dat lost niks op ik wil een harde reboot. Alles moet eraf!!

Knoppen lang indrukken voor een reboot ken ik alleen van de S7 maar dit werkt niet op de S6
Toestel uit.
Vol-UP + Home + Power, dan kom je in de recovery-modus en kun je de factory-reset kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:43:
[...]

Waarom de S6 en niet de S7? Prijstechnisch? Anders zou ik persoonlijk voor de S7 gaan.
Ik gebruik mijn telefoon denk ik niet genoeg om naar het nieuwste van het nieuwste te moeten gaan. Ik werk vanuit huis, en daar staat hij op een lader / houder. Het is voor mij meer een stukje dat ik bereikbaar ben en mn email check, mn whatsapps.. en een beetje internetten op de bank of op de wc :P En natuurlijk een foto / video hier en daar.

Ik denk dat de S6 dan prima is en de s7 kost een ruime 150 euro meer. Best geld voor een telefoon waar ik niet het uiterste uit gaat halen.

De telefoon koop ik zakelijk aan en zal denk ik een jaar of 5 mee moeten gaan. Net zoals mn iPhone 4s nu. De S6 is een mooie telefoon, snel.. en voor de komende jaren denk ik een goede aankoop voor ongeveer 440 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 24-06-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:33:
[...]

Toestel uit.
Vol-UP + Home + Power, dan kom je in de recovery-modus en kun je de factory-reset kiezen.
Welke regel kies ik dan Reboot of Reboot loader. Ik zie er geen fact reset tussenstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:17:
[...]
Welke regel kies ik dan Reboot of Reboot loader. Ik zie er geen fact reset tussenstaan
Wipe data/Factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
KLopt zie m bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Hier een update gekregen van 128MB ongeveer. Nu aan het installen zal zo eens kijken wat het dan is geworden? Nog meer mensen hier...?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/576d963b1dd39/576d963af34d9-2016-06-24_20.15.29_%28Small%29.png

[ Voor 37% gewijzigd door aveenhuysen op 24-06-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke csc code heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/576dacfcaa7b7/576dacfca2e6c-2016-06-24_21.54.39.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

jerry_a

doei

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

RoyK schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Ik gebruik mijn telefoon denk ik niet genoeg om naar het nieuwste van het nieuwste te moeten gaan. Ik werk vanuit huis, en daar staat hij op een lader / houder. Het is voor mij meer een stukje dat ik bereikbaar ben en mn email check, mn whatsapps.. en een beetje internetten op de bank of op de wc :P En natuurlijk een foto / video hier en daar.

Ik denk dat de S6 dan prima is en de s7 kost een ruime 150 euro meer. Best geld voor een telefoon waar ik niet het uiterste uit gaat halen.

De telefoon koop ik zakelijk aan en zal denk ik een jaar of 5 mee moeten gaan. Net zoals mn iPhone 4s nu. De S6 is een mooie telefoon, snel.. en voor de komende jaren denk ik een goede aankoop voor ongeveer 440 euro.
Dan voldoet bijna elke telefoon aan je eisen :p
Maar voordeel van de S7 zijn in mijn ogen o.a. waterdicht en sd-kaart uitbreiding. Maar ieder zo zijn smaak natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
RoyK schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:50:
[...]

De telefoon koop ik zakelijk aan en zal denk ik een jaar of 5 mee moeten gaan. Net zoals mn iPhone 4s nu.
5 jaar is wel veel voor een Samsung. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadespuiter schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 05:26:
[...]
5 jaar is wel veel voor een Samsung. :o
Moet kunnen denk ik.
Ik kocht in jan 2012 een S2 die ik na 2 jaar verkocht heb en inmiddels weer een nieuwe eigenaar heeft en werkt nog steeds na zo'n 4,5 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Mijne komt van een MediaMarkt in Spanje zal de oorzaak wel zijn van de verschillen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Dat kan heel goed. Updates worden verspreid over de landen uitgegeven.

Ik ben eigenlijk wel verbaasd over de bouwkwaliteit van de S6. Hij viel me vanochtend van een ca. 2 mtr tafel op een stenen vloer met de camera naar onder. Tot mijn verbazing nog niet eens 1 kras. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gismo1979 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:14:
Dat kan heel goed. Updates worden verspreid over de landen uitgegeven.

Ik ben eigenlijk wel verbaasd over de bouwkwaliteit van de S6. Hij viel me vanochtend van een ca. 2 mtr tafel op een stenen vloer met de camera naar onder. Tot mijn verbazing nog niet eens 1 kras. _/-\o_
Heb je erg veel mazzel gehad en is hij op een gunstige manier terecht gekomen, laat hem die route nog een keer afleggen en hij is wel kapot en had je de bouwkwaliteit slecht gevonden :o
Het is ook mogelijk dat er nu ergens spanning in het frame zit wat na bepaalde tijd spontaan een scheur doet ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Heb je erg veel mazzel gehad en is hij op een gunstige manier terecht gekomen, laat hem die route nog een keer afleggen en hij is wel kapot en had je de bouwkwaliteit slecht gevonden :o
Het is ook mogelijk dat er nu ergens spanning in het frame zit wat na bepaalde tijd spontaan een scheur doet ontstaan.
Dat ik mazzel heb gehad besef ik me ook. Ik hoop idd dat er geen spanning in het frame zit. Ook al was er schade hierdoor dan had ik de bouwkwaliteit niet als slecht bestempeld. Het is en blijft glas en dat is nou eenmaal een schadegevoelig product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 20:06
Kan iemand wat vertellen over de belkwaliteit met dit toestel? Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon, kom van een Galaxy S3 neo (vodafone) waar ik nooit helemaal tevreden over was. Vaak valt een gesprek weg ineens.

Ook klinkt het wat vlak en ver weg, hopelijk klinkt de S6 wat natuurlijker en warmer. Zelfs de blackberry Bold 9790 die ik ervoor had klonk als een verademing.. Zelfde netwerk.
Veel (engelstalige) reviews zeggen dat de s6 niet goed niet slecht is net als het ontvangst. De A5 2016 zou helderder en natuurlijker klinken..

Nederlandse reviews zijn daarover juist wel over de S6 te spreken, vandaar dat ik hier wel benieuwd ben.

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door thewl op 26-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bel kwaliteit is voor mij perfect. Je kan dit een beetje finetunen via de instellingen maar het geluid is meer dan prima.

Edit: ik kom achter een bugje geloof ik.
Kan iemand het volgende eens voor mij doen:
Open die dialer > druk op meer > kies instellingen
Ik krijg een FC en mijn hele verbinding valt weg er komt zo'n rondje ipv de balkjes. Na een reboot heb ik gewoon weer bereik en kan ik bellen en smsen.

[ Voor 54% gewijzigd door Mrjraider op 26-06-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:12

DON PAPA

Tweaker-fan

Mrjraider schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:47:
Ik krijg een FC en mijn hele verbinding valt weg er komt zo'n rondje ipv de balkjes. Na een reboot heb ik gewoon weer bereik en kan ik bellen en smsen.
Geen last van krijg gewoon mijn oproep instellingen, en verbinding blijft gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:47:
Bel kwaliteit is voor mij perfect. Je kan dit een beetje finetunen via de instellingen maar het geluid is meer dan prima.

Geen probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verdomme, kan ik weer resetten :( lollipop was stabieler dan dit bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:03:
Verdomme, kan ik weer resetten :( lollipop was stabieler dan dit bah
Ben nu verdomme ander half uur bezig met een reset. Na een factory reset kreeg ik een bootloop, dus odin aan en weer een fw flashen. Nu krijg ik na DRIE REFLASHES, EN WIPES direct na opstarten Email is gestopt, nieuwe registratie is gestopt, en ik kan niets. Inloggen om de reactivatie uit te zetten resulteert in een verwerken mislukt en mijn csc blijft SIM na tig resets met PHN. Dit is bij deze mijn laatste Samsung :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik ben toch echt bang dat het in dit geval een user error betreft en geen blaam naar Samsung toe. Bovendien is het niet nodig om je post te kicken binnen 24h, je kan je post gewoon editten.

Maar goed, ben de beroerdste ook niet... Heb je al geprobeerd de officiële software van Samsung te gebruiken? Met smartswitch kan je de telefoon ook weer in originele staat brengen nl.

YouTube: UNROOT, UNBRICK, BACK TO STOCK Galaxy S7 or S7edge

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het werkt weer, na een te lange tijd geklooi met odin maar de bug die ik eerder omschreef is na een volledige reset nog steeds aanwezig, ik heb de SIM CSC code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:29:
Het werkt weer, na een te lange tijd geklooi met odin maar de bug die ik eerder omschreef is na een volledige reset nog steeds aanwezig, ik heb de SIM CSC code.
Wat bedoel je eigenlijk met "FC" in de omschrijving van die bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:00:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met "FC" in de omschrijving van die bug?
Force Close ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:12
Vrijdag mijn S6 bij de MM afgegeven ter reparatie. Heb al behoorlijk lang verschillende telefoons met micro USB aansluiting gehad, maar die van de S6 is de eerste waarbij de aansluiting gesneuveld is. Hij deed het al langer wat moeilijk, maar dat was wel elke keer bij dezelfde 2 kabels dus ik schoof de schuld daar maar op. Vrijdag was het echt afgelopen. Meteen maar aangegeven dat wireless charging ook al 6 maanden niet werkt, kunnen ze dat meteen regelen.

Als tijdelijk toestel een Galaxy Advance (volgens mij een broer van de S1), wat een drama. :D
Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's