-Edwin- schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:26:
Ik heb zelf een Galaxy S2, S3 en S4 gehad. Nu inmiddels een jaar de S6 edge. En wat ben ik, in tegenstelling tot de eerdere versies, tevreden met dit toestel. Hij is nog steeds zeer vloeiend in gebruik, de batterijduur is geen moment slechter geweest ten opzichte van het begin. In tegendeel, het is (veel) beter geworden sinds Android 6.0. In mijn ogen de eerste echt goede Samsung smartphone.
Dit mag ook wel eens gezegd worden

Mee eens! Ik heb de mijne gister ontvangen. Zelf niet eerder een Samsung toestel gehad. Wel gezien en mee gespeeld met het apparaat van mijn neef in het verleden die toen een S2 had. Ikzelf was meer fan van de kale android ervaring.
Moet zeggen dat de kalere touchwiz een goede verbetering is. Wel jammer dat je sommige apps niet kan verwijderen standaard want ikzelf hoef geen office dingen/onedrive/dropbox/skype/gear etc. te hebben maar dat kan ik altijd nog met root eraf krijgen.
Maar nu, 48 uur ongeveer later is me toestel prachtig om te zien en lekker getweaked. Hier en daar zijn sommige Samsung apps best okay.
Dat multitasking bevalt me beter dan ik dacht trouwens.
Kan alleen geen schermafdrukken maken merk ik. Online gezocht en de optie met de knoppen doet niks en met de hand-swipe is het mij maar 1 keer gelukt om een schermafdruk te maken.
Iemand een idee hoe dit kan? En waar zijn de opties te vinden om deze gebaren te checken of ze aan staan? Heb de taal in het Nederlands en heb gezocht maar kan de beweging-sectie niet vinden.
Also, mocht ik rooten, ik heb online het proces al vaak genoeg gezien en het lijkt erop dat ik zonder te unlocken kan rooten en geen dataverlies?
Heb nooit een Samsung gehad maar op de andere toestellen moest ik altijd unlocken voordat de root kon en met unlocken wordt de boel gereset en daar heb ik geen zin in.