Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcsa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10-2020
Met mijn gewone S6 draai ik nu 2 dagen met Android 6.0.1, zonder al te veel issues. Maar heb nu wel een email sync probleem. Al mijn mail accounts (3 stuks) ontvangen en verzenden prima de mail, echter worden de mailtjes uit de inbox op de S6 niet meer verwijderd terwijl ze wel verwijderd zijn van de mailserver. Moest dus nu handmatig emails uit de S6 inboxen verwijderen ondanks dat ze niet meer op de server staan.

Herkent iemand dit / of heeft een idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
marcsa schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:06:
Met mijn gewone S6 draai ik nu 2 dagen met Android 6.0.1, zonder al te veel issues. Maar heb nu wel een email sync probleem. Al mijn mail accounts (3 stuks) ontvangen en verzenden prima de mail, echter worden de mailtjes uit de inbox op de S6 niet meer verwijderd terwijl ze wel verwijderd zijn van de mailserver. Moest dus nu handmatig emails uit de S6 inboxen verwijderen ondanks dat ze niet meer op de server staan.

Herkent iemand dit / of heeft een idee hoe dit te fixen?
Ja ik herken dit bij de pop mailbox van mijn provider. Dit vind ik niet zo'n probleem omdat met de standaard instelling alleen de laatste 25 mails zie :+. Voorheen stond hier laatste .. dagen als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcsa
_Tinus_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:49:
[...]

Ja ik herken dit bij de pop mailbox van mijn provider. Dit vind ik niet zo'n probleem omdat met de standaard instelling alleen de laatste 25 mails zie :+. Voorheen stond hier laatste .. dagen als ik het me goed herinner.
Ik werk inderdaad met POP, maar deed dat altijd al. Met de update naar Android 6 is er aan die settings niets veranderd. Mijn smartphone en laptop kunnen de mail ophalen maar verwijderen deze niet van de server. Alleen mijn desktop verwijdert de berichten van de server nadat ze zijn binnen gehaald. Maar als ik daarna met S6 de mail bekijk, staan alle berichten nog in de inbox. Met Android 5 was dit niet het geval 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:59

WCA

marcsa schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:21:
[...]

Ik werk inderdaad met POP, maar deed dat altijd al. Met de update naar Android 6 is er aan die settings niets veranderd. Mijn smartphone en laptop kunnen de mail ophalen maar verwijderen deze niet van de server. Alleen mijn desktop verwijdert de berichten van de server nadat ze zijn binnen gehaald. Maar als ik daarna met S6 de mail bekijk, staan alle berichten nog in de inbox. Met Android 5 was dit niet het geval 8)7 .
Inherent aan pop is dat de inbox volledig lokaal is, als je gesynchroniseerde inboxen wil hebben moet je overstappen op imap

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
[...]

Ik weet niet helemaal welk gedrag je verwacht.

Het geen veranderd is, is dat als je popbox leeg is de oude mails toch in de lokale store van je apparaat blijven staan hetgeen ik zelf erg prettig vind. Zo ben ik niet alle mail kwijt als mijn vrouw thuis Outlook opent.

Als je wilt dat je op je mobiel ook items kunt verwijderen op je pop server zul je de server instellingen aan moeten passen van je account hierin staat "E-mail verwijderen van server ... nooit"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Als je middels POP3 eenmaal een bericht in je inbox hebt staan blijft die daar staan totdat je hem zelf verwijderd, dat is een eigenschap van POP3 en heeft niets met een Android-versie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik zit met een serieus probleem, wie kan me helpen?

Ik gebruik Nova launcher en heb TW uitgeschakeld dmv Package disabler. Nu installeerde ik vanavond Google Now launcher, en verwijderde Nova. Ik kreeg na verwijderen van nova launcher een melding van Google Now launcher dat er een fout was opgetreden ofzo. Hele scherm werd zwart, en de telefoon starten opnieuw op. Nu blijft mijn telefoon op Samsung logo hangen.... Hoe kan ik zonder al mijn foto's en videos kwijt te raken dit weer werkend krijgen? Telefoon reageert helemaal nergens meer op...

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Foto's en video's staan toch in je Google Photos backup?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_Goozz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:50:

Ik gebruik Nova launcher en heb TW uitgeschakeld dmv Package disabler. Nu installeerde ik vanavond Google Now launcher, en verwijderde Nova. Ik kreeg na verwijderen van nova launcher een melding van Google Now launcher dat er een fout was opgetreden ofzo. Hele scherm werd zwart, en de telefoon starten opnieuw op. Nu blijft mijn telefoon op Samsung logo hangen.... Hoe kan ik zonder al mijn foto's en videos kwijt te raken dit weer werkend krijgen? Telefoon reageert helemaal nergens meer op...
ROM erover flashen zonder iets te wipen en dan zou je terug aan je bestanden moeten geraken. Vervolgens kun je best terug een factory reset doen met behulp van Samsung Smart Switch.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:57:
Foto's en video's staan toch in je Google Photos backup?
Niet altijd. Hangt er van af of je dit aan of uit hebt staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:50:

Je kan via de playstore op de computer Nova weer installeren en dan even rebooten. Met een beetje mazzel komt de launcher op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mrjraider schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:25:
[...]

Je kan via de playstore op de computer Nova weer installeren en dan even rebooten. Met een beetje mazzel komt de launcher op je telefoon.
Super bedankt voor deze reactie! In de internationale whatsapp groep kwam "Safe Mode" voorbij waardoor ik al mijn bestanden veilig heb kunnen stellen. Nu heb ik mijn hele telefoon weer werkend zoals ervoor :D

Nogmaal Dank! :>

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:58:
[...]

Als je middels POP3 eenmaal een bericht in je inbox hebt staan blijft die daar staan totdat je hem zelf verwijderd, dat is een eigenschap van POP3 en heeft niets met een Android-versie te maken.
Ik heb de instellingen dat mijn telefoon alleen mail ophaalt zonder deze te verwijderen van de server en dat mijn pc de pop mailbox leeg haalt na ophalen van de mail(s).

Voor de nieuwe mailclient uit Marshmallow werd als ik mijn mail opende op de pc ook de historie op mijn mobiel leeg. Nu blijven de mails staan tot ze uit de x dagen view lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcsa
_Tinus_ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:18:
[...]

Ik heb de instellingen dat mijn telefoon alleen mail ophaalt zonder deze te verwijderen van de server en dat mijn pc de pop mailbox leeg haalt na ophalen van de mail(s).

Voor de nieuwe mailclient uit Marshmallow werd als ik mijn mail opende op de pc ook de historie op mijn mobiel leeg. Nu blijven de mails staan tot ze uit de x dagen view lopen.
Exact! Da's precies hetgeen ik nu ook merk en dus toch echt een verschil met Android 5.
Email ophalen/synchroniseren met POP werkt dus net even anders in 6 dan voorheen met 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Tinus_ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:18:
[...]

Weet je zeker dat je POP3 gebruikt, want wat jij zegt is niet mogelijk met POP3.
Geen enkele andere client die hetzelfde mail-acc gebruikt, ook je PC niet, kan mail verwijderen op je foon. Alles wat daar op staat, inbox, prullenbak verzonden e.d. kun je uitsluitend zelf verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:26:
[...]

Weet je zeker dat je POP3 gebruikt, want wat jij zegt is niet mogelijk met POP3.
Geen enkele andere client die hetzelfde mail-acc gebruikt, ook je PC niet, kan mail verwijderen op je foon. Alles wat daar op staat, inbox, prullenbak verzonden e.d. kun je uitsluitend zelf verwijderen.
Het geen je beschrijft klopt. Maar als mijn pop mailbox leeg was verwijderde Android met de eerst volgende sync ook de content op mijn device. Dit werkte om mijn s2, XperiaZ en ook s6 zo en bij mijn vriending op haar s3 en HTC m8. Mijn server is netjes pop.provider.nl.

Ik ben heel blij met de huidige update, want ik irriteerde me er mateloos aan dat ik mijn mail op de pc terug moest zoeken omdat mijn telefoon historie leeg was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Tinus_ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:36:
[...]
Het geen je beschrijft klopt. Maar als mijn pop mailbox leeg was verwijderde Android met de eerst volgende sync ook de content op mijn device. Dit werkte om mijn s2, XperiaZ en ook s6 zo en bij mijn vriending op haar s3 en HTC m8. Mijn server is netjes pop.provider.nl.

Ik ben heel blij met de huidige update, want ik irriteerde me er mateloos aan dat ik mijn mail op de pc terug moest zoeken omdat mijn telefoon historie leeg was :)
Het spijt me maar dit is niet mogelijk.

Voorbeeld;
Ik heb een eigen domein, 1 mail-adres heb ik naast mijn PC ook op mijn foon staan. Een paar keer per jaar log ik via webmail in om overbodige mail te verwijderen zodat het overzichtelijk blijft.
Toevallig was gisteren zo'n dag, belangrijke mail opgeslagen in een ander mapje en de rest verwijderd, postvak-in was helemaal leeg. Maar op mijn foon was niets veranderd en zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:25:
[...]

Aangezien de telefoon zelfs niet opstartte tot in het startscherm, was dit onmogelijk geweest..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcsa
_Tinus_ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:36:
[...]

Exact. Iedereen mag zelf uitmaken of hij/zij er wel/niet blij mee is, maar feit is dat het sinds de update van Android 5 naar 6 op mijn Galaxy S6 met exact dezelfde instellingen voor mail met POP het gedrag is gewijzigd zoals omschreven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07
Ik heb nu een raar probleem met mijn S6. Ik kan geen mail meer versturen met welk programma dan ook.

Ontvangen lukt prima en met de server is niks aan de hand want op de laptop gaat mail versturen gewoon goed.

Heb ook K9 mail geïnstalleerd en daar zegt ie bij het instellen van de smtp krijg ik de melding handshake failed

Edit: Account verwijderen en weer toevoegen was al weer voldoende 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Dancis op 06-04-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Dancis schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:48:
Ik heb nu een raar probleem met mijn S6. Ik kan geen mail meer versturen met welk programma dan ook.

Ontvangen lukt prima en met de server is niks aan de hand want op de laptop gaat mail versturen gewoon goed.

Heb ook K9 mail geïnstalleerd en daar zegt ie bij het instellen van de smtp krijg ik de melding handshake failed
Somige Internet Service Providers staan het niet toe dat je vanuit een ander netwerk mails verstuurd via hun mailserver. In dit geval werk mailen alleen als je thuis met wifi verbonden bent.

Buiten de deur moet je dan gebruik maken van je mobiele provider linkje

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een andere encryptie moet kiezen voor je uitgaande smtp server bijvoorbeeld STARTTS linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:48:

Edit: Account verwijderen en weer toevoegen was al weer voldoende 8)7
Ook last van gehad op S6 edge, exact hetzelfde probleem: wel ontvangen, niet versturen, ongeacht met welke mailapp.... Verwijderen en opnieuw installeren van mijn mailaccount loste het inderdaad ook op. Eigenaardig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels89
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 17:49
Heeft iemand ook het probleem met facebook dat deze niet meer wilt syncroniseren. Na de update android 6.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07
niels89 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:02:
Heeft iemand ook het probleem met facebook dat deze niet meer wilt syncroniseren. Na de update android 6.0.1?
Ik heb wel dat als ik op wifi zit dat ie zegt dat ie geen verbinding heeft en dus ook niks kan synchroniseren , schakel ik over naar 4G dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
Hoop dat de vingerscan nu goed van de ING app.
Is net een nieuwe update uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de vingerafdrukscan maar ruk, 8/10 keer doet ie het dus niet, ik heb mijn rechterduim drie maal gescand maar ik grijp steeds mis. Terug naar de ouderwetse patronen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mrjraider schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:27:
Ik vind de vingerafdrukscan maar ruk, 8/10 keer doet ie het dus niet, ik heb mijn rechterduim drie maal gescand maar ik grijp steeds mis. Terug naar de ouderwetse patronen. :/
Deze werkt bij mij perfect, het gaat mij om de ING vingerscan.

***edit***

Tot nu tot werkt het na de nieuwe ing app update goed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 08-04-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:14
Ik gebruik de standaard exchange activesync op mn telefoon, sinds vanmiddag 15:30 werkt dat niet meer. Hij wil niet meer inloggen op mn office365 account. Als ik een ander mailappje pak, kan ik wel inloggen.
Ik heb account gewist en wil het nu opnieuw aanmaken, maar dat lukt niet.

Zijn er problemen bekend met de mailapp in combinatie met office365 oid?

Als ik nl een ander exchange account instel (die van mn werk), dan werkt het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond op 08-04-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Albert020 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:38:
[...]

Deze werkt bij mij perfect, het gaat mij om de ING vingerscan.

***edit***

Tot nu tot werkt het na de nieuwe ing app update goed ;)
Hier werkt de vingerafdruk ook uitstekend. Ik wil nooit meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:55
Raymond schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:10:
Ik gebruik de standaard exchange activesync op mn telefoon, sinds vanmiddag 15:30 werkt dat niet meer. Hij wil niet meer inloggen op mn office365 account. Als ik een ander mailappje pak, kan ik wel inloggen.
Ik heb account gewist en wil het nu opnieuw aanmaken, maar dat lukt niet.

Zijn er problemen bekend met de mailapp in combinatie met office365 oid?

Als ik nl een ander exchange account instel (die van mn werk), dan werkt het wel.
Ik gebruikt ook zakelijk office 365 (exchange online) en hier geen problemen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Grolsch schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:00:
[...]

Ik gebruikt ook zakelijk office 365 (exchange online) en hier geen problemen
Ik snap er niks van, ik krijg het met geen mogelijkheid met de ingebouwde app aan de praat. Als ik outlook download in de appstore, dan kan ik daar zonder problemen mn account op instellen en het werkt. Maar via de standaard app (die dus een ActiveSync account aanmaakt, waarmee ook contacts en agenda worden gesynced) lukt het niet meer sinds vanmiddag (kreeg steeds meldingen dat verificatie is mislukt, moet steeds wachtwoord invoeren. En dat zonder aan de instellingen te hebben gezeten)

edit: Bah, computers :(
Omdat ik steeds de foutmelding van een verkeerd wachtwoord kreeg (ook al klopte het, want ik kon met dat wachtwoord wel inloggen via webmail en pc), heb ik om te testen gewoon het office365 wachtwoord gewijzigd en daarna dat nieuwe wachtwoord op de telefoon gebruikt: werkte meteen.
Daarna wachtwoord terugveranderd: Werkt nog steeds.

Geef mijn portie maar aan fikkie 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Raymond op 08-04-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na eerder in dit topic advies gevraagd te hebben, ben ik van een iPhone 5 overgestapt naar een Galaxy S6. Dag 1: mooi scherm, goede camera, Android is erg wennen, alle apps instellen is veel werk. Dag 2: ik word gek van het formaat, zit niet lekker in mijn skinny jeans, moet altijd uit mijn zak halen als ik zit. Dag 3: formaat begint te wennen, zie er de voordelen bij o.a. navigeren en YouTube/TED van in, Android went verrassend snel. Dag 4 en 5: ik blijf zitten met een paar kleine dingen waar ik maar niet uitkom, maar ben overall erg tevreden met het toestel.

Dan mijn vraag: bij de iPhone ben ik gewend dat als ik een aantal notifications binnen heb gekregen op het lockscreen, ik mijn telefoon unlock om bijv. mail te checken, dat bij het locken die eerdere notifications niet meer direct op het lockscreen getoond worden, maar alleen in de notification drawer. Je hebt ze dan al gezien, alleen nog niks mee gedaan.
Bij de Samsung zie ik echter dat alle notifications altijd op het lockscreen blijven zitten. Voorbeeld: ik zie iets van WhatsApp, NOS en IF en kies om het WhatsApp bericht te lezen, dan verdwijnt die natuurlijk wel, maar de NOS en IF blijven bestaan, ook direct op het lock screen. Is er een mogelijkheid om deze eigenlijk net als bij de iPhone alleen in de drawer te tonen nadat je je telefoon unlockt hebt?

De reden dat ik dit irritant vind, is omdat ik dan geen verschil zie tussen nieuwe en oude notifications in één oogopslag.

En een laatste vraag: is de sensitivity van de touch knoppen (multitasking/back) aan te passen? Het zal ook deels wennen zijn, maar ik raak ze nog te vaak per ongeluk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:08:
[...]

Ik snap er niks van, ik krijg het met geen mogelijkheid met de ingebouwde app aan de praat. Als ik outlook download in de appstore, dan kan ik daar zonder problemen mn account op instellen en het werkt. Maar via de standaard app (die dus een ActiveSync account aanmaakt, waarmee ook contacts en agenda worden gesynced) lukt het niet meer sinds vanmiddag (kreeg steeds meldingen dat verificatie is mislukt, moet steeds wachtwoord invoeren. En dat zonder aan de instellingen te hebben gezeten)

edit: Bah, computers :(
Omdat ik steeds de foutmelding van een verkeerd wachtwoord kreeg (ook al klopte het, want ik kon met dat wachtwoord wel inloggen via webmail en pc), heb ik om te testen gewoon het office365 wachtwoord gewijzigd en daarna dat nieuwe wachtwoord op de telefoon gebruikt: werkte meteen.
Daarna wachtwoord terugveranderd: Werkt nog steeds.

Geef mijn portie maar aan fikkie 8)7
Voor mijn werk implementeer ik Office 365 met MDM oplossingen en mijn ervaring daarin is alleen dat de native mail app van o.a. Samsung niet overweg kan met de fingerprint sensor als beveiliging wanneer er vanuit MDM een policy op PIN/wachtwoord afgedwongen wordt. Daardoor kan het soms handiger zijn om de Outlook.com app te gebruiken. Maar zolang dit voor jouw O365 niet van toepassing is (en dat is bij een persoonlijke O365 sowieso niet het geval), zou in de basis elke mail app ermee overweg moeten kunnen zolang ze Exchange ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:01
MooDyBLueS schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:52:
Dan mijn vraag: bij de iPhone ben ik gewend dat als ik een aantal notifications binnen heb gekregen op het lockscreen, ik mijn telefoon unlock om bijv. mail te checken, dat bij het locken die eerdere notifications niet meer direct op het lockscreen getoond worden, maar alleen in de notification drawer. Je hebt ze dan al gezien, alleen nog niks mee gedaan.
Bij de Samsung zie ik echter dat alle notifications altijd op het lockscreen blijven zitten. Voorbeeld: ik zie iets van WhatsApp, NOS en IF en kies om het WhatsApp bericht te lezen, dan verdwijnt die natuurlijk wel, maar de NOS en IF blijven bestaan, ook direct op het lock screen. Is er een mogelijkheid om deze eigenlijk net als bij de iPhone alleen in de drawer te tonen nadat je je telefoon unlockt hebt?
Euh.. zou ik persoonlijk absoluut niet willen. Je bekijkt wat je interessant vindt, rest swipe je toch gewoon weg?
Wat interessant is, maar niet dringend is blijft staan.. zodat je het niet vergeet en er de volgende keer aan denkt. De drawer hoef je op android niet altijd te gebruiken.. Homescreens met apps en widgets. Bij iphone zit je altijd in de drawer, dus zie je het dan als je doorscrollt.

Geef het nog wat tijd om te wennen, komt goed als je je aanpast en uiteindelijk zie je er het goede van in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 16:11
Nu een tijdje met Android 6.0.1 (phn) gewerkt, maar m'n batterijtijd is toch flink omlaag gegaan. Waar ik voorheen makkelijk enkele dagen met de accu deed, is het nu toch echt maximaal een dag, met meer apps uitgeschakeld in package disabled pro. Meer mensen met dit euvel?
Android OS en Android Systeem blijven veel gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TereZz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:27:
Nu een tijdje met Android 6.0.1 (phn) gewerkt, maar m'n batterijtijd is toch flink omlaag gegaan. Waar ik voorheen makkelijk enkele dagen met de accu deed, is het nu toch echt maximaal een dag, met meer apps uitgeschakeld in package disabled pro. Meer mensen met dit euvel?
Die van mij is helemaal stock, ik heb nu bijv 1,5 dag met 1 uur 10 min SOT en 78% over en heb dus niet veel met mijn foon gedaan.
Maar 3 dagen met 3 á 4 uur SOT of 1,5 á 2 dagen met 6 uur SOT haal ik ook.
Wat dat betreft merk ik met MM geen tot weinig verschil in vergelijking met 5.1.1
Ik ben dus zeer tevreden met de batterijduur.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hakki schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:25:
[...]

Euh.. zou ik persoonlijk absoluut niet willen. Je bekijkt wat je interessant vindt, rest swipe je toch gewoon weg?
Wat interessant is, maar niet dringend is blijft staan.. zodat je het niet vergeet en er de volgende keer aan denkt. De drawer hoef je op android niet altijd te gebruiken.. Homescreens met apps en widgets. Bij iphone zit je altijd in de drawer, dus zie je het dan als je doorscrollt.

Geef het nog wat tijd om te wennen, komt goed als je je aanpast en uiteindelijk zie je er het goede van in ;)
Ok, ik heb al gemerkt dat sommige essentiële verschillen tussen iOS en Android inderdaad een kwestie van wennen zijn. Maar op dit moment heb ik nog wel het gevoel dat ik de iOS implementatie van het tonen van notificaties prettiger vind.

Buiten het gegeven of ze wel/niet van je lockscreen verdwijnen, heb ik ook inmiddels gemerkt dat de notifications niet op volgorde staan. Denk aan:
- WhatsApp 9:07
- Outlook 9:23
- Sunrise 8:50

Dit vind ik nog wel het vreemdst, er lijkt nergens op gesorteerd te worden. Maar het zijn relatief kleine dingen en de tijd staat er tenminste bij. Is met name irritant als je echt een lading van 20+ notifications hebt, dan is het overzicht gewoon echt compleet weg.
Ik heb mijn S6 pas een week, dus kan niks over Android 5.x zeggen, maar mijn ervaring is dat ik een volle dag soms al niet redt. Zonder nog iets gemeten te hebben, is mijn gevoel dat de batterij iets minder lang meegaat dan met mijn iPhone 5 hiervoor. Met name screen-on-time lijkt meer impact te hebben, dan zie ik letterlijk het percentage zakken, zelfs bij lichte apps waarbij ik een enkeling zelfs in dark mode heb ingesteld om te kijken of dat verschil maakt. Kan natuurlijk puur het verschil tussen 4 en 5 inch zijn (en de resolutie). Maar op zich ben ik gewoon tevreden met de accuduur, met name omdat hij binnen een half uur weer (zo goed als) volgeladen is. Iets wat bij de iPhone 5 maar 10-20% extra accu oplevert. Elk voordeel hep ze nadeel.

[ Voor 30% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-04-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik moet juist zeggen dat, na eerst een dipje te hebben gehad direct na de update, ik nu best tevreden ben over mijn batterij verbruik! Ondanks dat ik geen factory reset heb gedaan, heb ik na 1 dag, 8 uur en 27 minuten nog 14% over, met een screen on-time van 5 uur en 28 minuten.. Tevens ook mijn grootste verbruiker.

Valt mij alleszins mee, Doze doet redelijk goed z'n werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
Volgens mij haal ik de 3 uur screen on time nog maar net :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 22:09
Nog steeds geen MM voor mijn Samsung Galaxy S6... Rooten en flashen heb ik niet veel verstand van (altijd een iPhone gehad). Is er eventueel een uitleg pagina waarvan jullie zeggen dat die goed is? Of zal ik gewoon wachten tot de update komt voor CVC code AUT? Het duurt me wel lang zeg met die updates van Android, of in ieder geval de implementatie van Samung. Volgende keer toch maar een Nexus of terug naar iPhone denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:18

Loki

Jááátôch...

Leuke truc om meer op je scherm te krijgen:

http://www.xda-developers...-hidden-in-the-galaxy-s7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
Heb bij meen neefjes gezien dat hun S6 met MM heel langzaam het scherm inschakelt. Het duurt vaak een paar seconden en er is een of ander fade in effect.

Voor de update hadden ze daar geen last van. Is er een manier om dat op te lossen? Wellicht het fade in effect uitschakelen?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 15:44
Ik heb het ook toegepast. Moet eerlijk bekennen dat ik er niets van merk. Het verschil is te klein om zonder side-by-side vergelijk te kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:14
Gijs007 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:19:
Heb bij meen neefjes gezien dat hun S6 met MM heel langzaam het scherm inschakelt. Het duurt vaak een paar seconden en er is een of ander fade in effect.

Voor de update hadden ze daar geen last van. Is er een manier om dat op te lossen? Wellicht het fade in effect uitschakelen?
Ik heb gemerkt dat dit alleen in het donker gebeurt, op zich wel een mooie functie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 09-10 12:42
There's an app for that ;)
Ryan_ schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:48:
Ook al een app uit die hetzelfde doet zo te zien:

Google Play: Display Scaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:18

Loki

Jááátôch...

Ryan_ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:36:
[...]

There's an app for that ;)

[...]
Ah! Ook handig :) Ik vind het trouwens wel degelijk veel schelen, lekker klein en compact allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een nieuwe update voor phn beschikbaar. Bugfixes, en de beveiligings patch van 1 april. Zal straks screenshotjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 08:39
Mrjraider schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:17:
Er is een nieuwe update voor phn beschikbaar. Bugfixes, en de beveiligings patch van 1 april. Zal straks screenshotjes posten.
ik had hem vanmorgen ook binnen. heb echter niet gekeken wat er nou gewijzigd zou moeten zijn.

ik wacht graag je screenshots even af !

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 09-10 12:42
Wellicht verhelpt deze update jou batterij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik heb um net ook gekregen maar beveiligingspatch is van 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Blijft jammer dat er geen echte changelogs zijn van Samsung updates en dat we het moeten doe met de algemene beschrijving zoals.

De software update kan het volgende omvatten, maar blijft niet beperkt tot
- Stabiliteitsverbeteringen van het apparaat, bug reparaties
- Nieuwe en/of verbeterde features.
- Verdere prestatieverbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:36

DON PAPA

Tweaker-fan

Gijs007 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:19:
en er is een of ander fade in effect.

Dat kun je instellen via:
Instellingen > Ontwikkelaarsopties > Vensteranimatie schalen
Instellingen > Ontwikkelaarsopties > Animatieschaal overgang
Instellingen > Ontwikkelaarsopties > Schaal van duur Animator

Om de opties voor ontwikkelaars in te schakelen, ga je naar Instellingen > Over de telefoon > Build-nummer, waarna je ongeveer tien keer op het build-nummer moet drukken. Vervolgens verschijn de sectie ‘opties voor ontwikkelaars’ in de lijst met secties onder Instellingen.

[ Voor 25% gewijzigd door DON PAPA op 15-04-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
EJSEJS schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:58:
[...]

Dat kun je instellen via:
Instellingen > Ontwikkelaarsopties > Vensteranimatie schalen
Instellingen > Ontwikkelaarsopties > Animatieschaal overgang
Instellingen > Ontwikkelaarsopties > Schaal van duur Animator

Om de opties voor ontwikkelaars in te schakelen, ga je naar Instellingen > Over de telefoon > Build-nummer, waarna je ongeveer tien keer op het build-nummer moet drukken. Vervolgens verschijn de sectie ‘opties voor ontwikkelaars’ in de lijst met secties onder Instellingen.
Yup maar dat past de animatie zelf aan.
Het probleem bij de S6jes van mijn neefjes is dat er flink wat tijd tussen het drukken op de aan/uit knop en de animatie zit.

Ik heb er zelf overigens nog geen last van gehad, maar heb dan ook een factory reset gedaan met de laatste versie.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:36

DON PAPA

Tweaker-fan

Gijs007 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:35:
[...]

Yup maar dat past de animatie zelf aan.
Het probleem bij de S6jes van mijn neefjes is dat er flink wat tijd tussen het drukken op de aan/uit knop en de animatie.
Ow dat had ik niet begrepen, ik dacht dat je zocht naar hoe je het fade in effect kon bewerken/uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Gisteren een galaxy s6 gekocht.

Een paar dingen die me tegenvallen.

De witweergave is in basisstand erg geel, dat had ik niet verwacht aangezien er in de review van tweakers juist wordt aangegeven dat wit vrijwel perfect wordt weergegeven.

Verder is de achterkant van het toestel echt super glad, daar komt snel een skin op. Iemand suggesties voor goede skins?

Voor de rest ben ik erg te spreken over de telefoon. Vooral de snelheid en bouwkwaliteit zijn top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:36
Als wit niet wit is, is je scherm niet goed. Heb je echt de juiste stand? Hou m eens naast een ander exemplaar :)
Ik zou 'm binnen 2 weken terugsturen en een nieuwe halen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de s6 nu ook een aantal dagen. Prima toestel, enige minpunt is de batterijduur... een volle dag zit er gewoon niet in, en dan gebruik ik hem nog niet eens zo gek veel. Erg jammer voor een toestel van een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 14:01

TTLCrazy

Listen to Frankie

Rixos schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:53:

De witweergave is in basisstand erg geel, dat had ik niet verwacht aangezien er in de review van tweakers juist wordt aangegeven dat wit vrijwel perfect wordt weergegeven.
Zet de kleur instelling eens op basis en kijk of dat je beter bevalt.
edit: ik las er overheen dat je hem in de basis stand hebt staan. Wellicht heb je een slecht exemplaar dan, vergelijk hem eens in de winkel of met een vriend.
Rixos schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:53:Verder is de achterkant van het toestel echt super glad, daar komt snel een skin op. Iemand suggesties voor goede skins?
Met skin bedoel je een hoesje neem ik aan :? Er is een onderwerp speciaal over accessoires, kijk daar eens.

[ Voor 9% gewijzigd door TTLCrazy op 16-04-2016 12:05 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ja hoor, krijg weer een Android software update, dit maal:

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/67153.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
TTLCrazy schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:04:
[...]

Met skin bedoel je een hoesje neem ik aan :? Er is een onderwerp speciaal over accessoires, kijk daar eens.
Je hebt ook skins, zeg maar stickers die wat ruwer aanvoelen dan het stuk zeep dat de s6 heet.

Los daarvan, heeft iemand een idee waarom mijn s6 ineens de GPS aanzet en aan houdt?

Het gaat om een s6 die onlangs Marshmallow gekregen heeft, waarna de batterij snel leegliep.
Vrijdag een "terug naar fabrieksinstellingen" gedaan, echter nu dus het GPS gedoe met daardoor weer een leeglopende batterij.
Er zijn sinds de reset van vrijdag geen apps geïnstalleerd die niet voor de reset aanwezig waren. Via de Google locatie setting zie ik geen apps die GPS gebruiken welke ik niet verwacht (alleen Google play, now, maps) en het toestel opnieuw opstarten helpt (even).

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 10:11

Verder is de achterkant van het toestel echt super glad, daar komt snel een skin op. Iemand suggesties voor goede skins?

Voor de rest ben ik erg te spreken over de telefoon. Vooral de snelheid en bouwkwaliteit zijn top.
Standaard staat de s6 op dynamisch geloof ik en dan is het wit veel blauwer.
Als je daar aan gewend bent en je zet je scherm dan naar basis zal wit veel geler zien in verhouding tot de witwaarde bij dynamisch.
Ik zou zeggen zet je scherm even op basis en gebruik het zo een paar dagen.
Zet je scherm daarna voor de grap eens terug en zie hoe blauw wit er dan uitziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Albert020 schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:28:
Ja hoor, krijg weer een Android software update, dit maal:

[afbeelding]
Deze had ik vanmorgen ook maar na updaten blijft mn toestel op 6.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09-10 16:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Fly-guy schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:30:
[...]

Je hebt ook skins, zeg maar stickers die wat ruwer aanvoelen dan het stuk zeep dat de s6 heet.

Los daarvan, heeft iemand een idee waarom mijn s6 ineens de GPS aanzet en aan houdt?

Het gaat om een s6 die onlangs Marshmallow gekregen heeft, waarna de batterij snel leegliep.
Vrijdag een "terug naar fabrieksinstellingen" gedaan, echter nu dus het GPS gedoe met daardoor weer een leeglopende batterij.
Er zijn sinds de reset van vrijdag geen apps geïnstalleerd die niet voor de reset aanwezig waren. Via de Google locatie setting zie ik geen apps die GPS gebruiken welke ik niet verwacht (alleen Google play, now, maps) en het toestel opnieuw opstarten helpt (even).

Iemand die dit herkent?
Google Now kost vooral veel stroom. Ik heb dat dan ook uitgezet. Verder zet ik GPS handmatig uit zodat alleen andere locatiezaken gebruikt worden. Een service van een app kan ook de boosdoener zijn trouwens. Die app lijkt dan niet te draaien maar gebruikt wel je GPS dan.

Zit nu de update even te installeren. Ben benieuwd!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Ranja_Ranja schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:08:
[...]

Deze had ik vanmorgen ook maar na updaten blijft mn toestel op 6.0.1.
Er komt niet snel een nieuw versie nummer hoor :) . Samsung probeert maandelijks de Android beveiligingspatches door te voeren omdat ze dit beloofd hebben.

Bij instellingen - Toestel-info - Software-info
Zie je je bij Niv. Android-beveiligingspatch dat hier staat 1 Maart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:20:
[...]

Google Now kost vooral veel stroom. Ik heb dat dan ook uitgezet. Verder zet ik GPS handmatig uit zodat alleen andere locatiezaken gebruikt worden. Een service van een app kan ook de boosdoener zijn trouwens. Die app lijkt dan niet te draaien maar gebruikt wel je GPS dan.

Kijk bij Locatie instellingen ook naar de opties bij precisie verbeteren. Deze kosten ook bij sommige mensen ook veel batterij terwijl ze eigenlijk zouden moeten besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:20:
[...]

Echter voor mijn fabrieksinstellingen kwam GPS niet op, nu, met dezelfde Google now instellingen wel.
Ik heb qua locatie instellingen niets anders dan voor de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Your Grandma schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:57:
[...]

Standaard staat de s6 op dynamisch geloof ik en dan is het wit veel blauwer.
Als je daar aan gewend bent en je zet je scherm dan naar basis zal wit veel geler zien in verhouding tot de witwaarde bij dynamisch.
Ik zou zeggen zet je scherm even op basis en gebruik het zo een paar dagen.
Zet je scherm daarna voor de grap eens terug en zie hoe blauw wit er dan uitziet ;)
Dat is het inderdaad. Op dynamisch vind ik het wit er wel veel beter uit zien. Maar daar vind ik de kleuren weer iets te verzadigd. Zal inderdaad maar even moeten wennen denk ik aan het wit op basis of aan dynamisch.

Met een skin bedoelde ik trouwens een textuur die je op de acherkant aanbrengt voor extra grip. Ik vind het toestel wel erg glad namelijk aan de achterkant. Ik zat te denken aan de kevlar skin van dbrand.

Ben trouwens aangenaam verrast door het batterijleven. Vanavond is het drie dagen geleden dat ik het toestel heb opgeladen. Ben geen hevige gebruiker maar de standbytijd is erg goed. Doze zal hier denk ik wel aan meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Rixos schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:36:
[...]

Dat is het inderdaad. Op dynamisch vind ik het wit er wel veel beter uit zien. Maar daar vind ik de kleuren weer iets te verzadigd. Zal inderdaad maar even moeten wennen denk ik aan het wit op basis of aan dynamisch.

Met een skin bedoelde ik trouwens een textuur die je op de acherkant aanbrengt voor extra grip. Ik vind het toestel wel erg glad namelijk aan de achterkant. Ik zat te denken aan de kevlar skin van dbrand.

Ben trouwens aangenaam verrast door het batterijleven. Vanavond is het drie dagen geleden dat ik het toestel heb opgeladen. Ben geen hevige gebruiker maar de standbytijd is erg goed. Doze zal hier denk ik wel aan meehelpen.
Batterij verbruik in standby verschilt heel erg bij gebruikers. Bij mij daalt de batterij erg in standby door android os drain of cell standby drain. Als ik maar 12m het scherm aan gehand heb staat na een paar uur de batterij al begin 80 procent.

Als ik een hele dag vrijwel niets op mijn telefoon doe heb ik nog rond 60% batterij beschikbaar. Dit is met minder dan 30minuten Schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:43
Is er iemand die al wat kan vertellen over de laatste update? Zijn er prestatieverbeteringen of nieuwe features toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 12:05
PatrickPR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:06:
Is er iemand die al wat kan vertellen over de laatste update? Zijn er prestatieverbeteringen of nieuwe features toegevoegd?
Dat was een Android beveiligings update (van Maart...) zoals hier al was uitgelegd. Geen features, alleen beveiligings-updates.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:43
Maichel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:07:
[...]

Dat was een Android beveiligings update (van Maart...) zoals hier al was uitgelegd. Geen features, alleen beveiligings-updates.
Had het wel al gelezen idd. Dacht dat er nog wat meer bij zat, maar ben denk ik op het verkeerde been gezet door die vage omschrijving bij de update. Dan ga ik de update ook maar installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:20
Het valt me op dat android niet echt 'slim' is inzake verbinden met een wifi. Als ik thuis kom gaat mobiel uit en wifi aan. Heel vaak neemt hij een open netwerk van mijn provider (Telenet Wifree of homespot) ipv mijn eigen vertrouwd thuisnetwerk dat dan zelfs nog een beter ontvangst heeft.
Ik moet heel vaak manueel mijn eigen netwerk selecteren, soms neemt hij wel meteen mijn netwerk.
Die open netwerken gebruik ik ook wel buitenshuis, dus ze staan als 'vertrouwd' aangeduid.

Tips om dat ongemak te verhelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 16:20
PatrickPR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:12:
[...]

Had het wel al gelezen idd. Dacht dat er nog wat meer bij zat, maar ben denk ik op het verkeerde been gezet door die vage omschrijving bij de update. Dan ga ik de update ook maar installeren.
Als je een email aan het tikken bent, kun je deze nu naar beneden 'trekken'. De nieuwe-email-opstellen-knop biedt daarna de mogelijkheid om weer verder te gaan met de email, of om een nieuwe email op te stellen.

Volgens mij is dit nieuw, heb het niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Is er al een manier om de oude weergave van de emaillijst weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maichel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:07:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar voor de update stond er bij mij ook al 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
_Tinus_ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:30:
[...]

Blijft jammer dat er geen echte changelogs zijn van Samsung updates en dat we het moeten doe met de algemene beschrijving zoals.

De software update kan het volgende omvatten, maar blijft niet beperkt tot
- Stabiliteitsverbeteringen van het apparaat, bug reparaties
- Nieuwe en/of verbeterde features.
- Verdere prestatieverbeteringen.
Nou en of. Kwam speciaal naar dit topic om te kijken of er meer info te halen viel, maar helaas. Ik wordt ook gek van apps zoals Spotify die dan dit melden: "We’re always making changes and improvements to Spotify. To make sure you don’t miss a thing, just keep your Updates turned on."

Het zou wat zijn als de volgende keer dit de changelog van de Galaxy S6 of een app als Spotify wordt:
"De software update kan het volgende omvatten, maar blijft niet beperkt tot:
- Stabiliteitsissues van het apparaat, nieuwe bugs
- Verwijderde en/of verslechterde features
- Verdere prestatie issues" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe weet je dat wit niet wit is maar gelig. Wit is ongeveer 6500K. Meeste smartphones hebben een witwaarde van boven de 7000K wat ervaren wordt als witter maar wat eigenlijk blauw wit is.

Basis vind ik ook wat gelig overkomen en misschien is het wit ongeveer 6300K wat warm wit is. Persoonlijk hou ik hier ook niet zo van.

Leg het toestel op een vel A4 en kijk even of er veel verschil in zit. Anders gewoon aanpasbaar scherm doen.

Pers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Garret1410 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:03:
[...]

Hoe weet je dat wit niet wit is maar gelig. Wit is ongeveer 6500K. Meeste smartphones hebben een witwaarde van boven de 7000K wat ervaren wordt als witter maar wat eigenlijk blauw wit is.

Basis vind ik ook wat gelig overkomen en misschien is het wit ongeveer 6300K wat warm wit is. Persoonlijk hou ik hier ook niet zo van.

Leg het toestel op een vel A4 en kijk even of er veel verschil in zit. Anders gewoon aanpasbaar scherm doen.

Pers
Leg het op een gele A4 en jouw scherm is super wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eek2nd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:12:
[...]
Leg het op een gele A4 en jouw scherm is super wit
Yep, je ogen worden dan bedrogen net als in dit plaatje;
Afbeeldingslocatie: http://tmp.pc-freak.nl/bedrog.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
Vond wit zelf ook wat gelig ogen op "Basic" stand, hoewel het 'objectief' gezien wel natuurgetrouwe kleuren zijn. Ik heb hem zelf altijd op Adaptive display. Als ik hem terug op basic zet, lijken de kleuren erg flets en wit erg geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basic heeft een gelige waas inderdaad, zowel AMOLED Bioscoop als Aangepast Display zijn wat meer blauwig. Ik heb mijne meestal op AMOLED Foto staan. Die lijkt wat meer tussen beide te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik merk dat displays scaling sinds de laatste twee updates niet meer werkt op mijn toestel. Ik heb een paar keer de optie aan en uit gezet, maar ik blijf maar steeds de grote icoontjes en grote schermopbouw houden. Meer mensen hier last van?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Executer schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:10:
Ik merk dat displays scaling sinds de laatste twee updates niet meer werkt op mijn toestel. Ik heb een paar keer de optie aan en uit gezet, maar ik blijf maar steeds de grote icoontjes en grote schermopbouw houden. Meer mensen hier last van?
Waar kan ik die optie vinden, dan kan ik het ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:59:
[...]

Met Nova launcher bijvoorbeeld link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Tinus_ schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:12:
[...]
Met Nova launcher bijvoorbeeld link
Het schijnt ook standaard in MM te zitten bij de laatste update, zij het verborgen, maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb.

Edit;
En als het alleen met Nova launcher te activeren is dan pas ik, want ik ga daar niet speciaal een app voor installeren, zo belangrijk is het nou ook weer niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:15:
[...]

Het schijnt ook standaard in MM te zitten bij de laatste update, zij het verborgen, maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb.

Edit;
En als het alleen met Nova launcher te activeren is dan pas ik, want ik ga daar niet speciaal een app voor installeren, zo belangrijk is het nou ook weer niet.
Display scaling is letterlijk het eerste wat ik met ieder Android toestel doe :P Al moest ik er 50 apps voor installeren. Nova is overigens (imo) de beste launcher, dus wat dat betreft is het sowieso een goede installatie.

Je kan de DPI ook met ADB aanpassen, zo doe ik het altijd (kan je ook gewoon vrij een getal opgeven ipv 2 opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Android Debug Bridge, iedere Android ontwikkelaar gebruikt dat om apps te bouwen :P Daarmee kan je app-in-aanbouw op je telefoon zetten en eventuele logs uitlezen. En dus ook je DPI aanpassen.

http://www.androidbeat.co...roid-device-without-root/
Kwestie van drivers installeren en een cmd-commando invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:56:
[...]
Android Debug Bridge, iedere Android ontwikkelaar gebruikt dat om apps te bouwen :P Daarmee kan je app-in-aanbouw op je telefoon zetten en eventuele logs uitlezen. En dus ook je DPI aanpassen.

http://www.androidbeat.co...roid-device-without-root/
Kwestie van drivers installeren en een cmd-commando invullen :)
Dank je voor de moeite, maar ik was net te laat met het weghalen van mijn vraag, ik vind het wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:59:
[...]

Ik heb zelf deze app gebruikt, die dus het standaard menu van MM opent: Google Play: Display Scaling.

Helaas blijkt deze dus sinds de laatste 2 updates (eigenlijk sinds de 1 na laatste al) niet meer te werken. Binnenkort maar even via ADB aan de gang, even zoeken welke instelling goed te hanteren is zonder dat het allemaal te klein wordt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 16:20
Ik heb twee weken met de andere display-scaling optie gewerkt, maar vind het origineel toch fijner en heb het maar weer teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 10:12
Ik probeer de Galaxy S6 van mijn partner te verbinden met de PC, alleen krijg ik de melding dat het USB apparaat niet wordt herkend. Ik heb ook Samsung Kies gedownload, maar daar wordt de telefoon ook niet op herkend. De telefoon laadt wel op als hij verbonden is met de PC, dus er is wel verbinding.

Iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kies werkt ook niet met de S6. Je kunt Smart Switch proberen of andere drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 10:12
Aghanim schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:02:
Kies werkt ook niet met de S6. Je kunt Smart Switch proberen of andere drivers installeren.
De S6 zou toch wel gewoon herkend moeten worden op de PC? Dat is namelijk ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heb je het toestel ook unlocked?

Is een beveiliging: als je hem niet ontgrendeld, maakt'ie geen contact met de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jaihel schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:05:
[...]

De S6 zou toch wel gewoon herkend moeten worden op de PC? Dat is namelijk ook niet het geval.
Niet als je drivers niet in orde zijn. Kijk even als je de S6 aansluit of er nieuwe hardware herkend wordt (apparaatbeheer of via het menu rechtsonder in de taakbalk bij Windows) en of de drivers correct geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 14:30

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door Hann1BaL op 02-05-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Even een vraagje.

Sinds enige tijd gebruik ik Gsam battery monitor, n.a.v. diverse posts in dit forum.
Het valt mij op dat Gsam en de standaard batterij indicatie van de S6 edge nogal wat afwijken.

Zo geeft Gsam aan dat er een SOT van ( bijna) 4,5 is, waar de standaard batterij indiciatie van de S6 edge het over 2,5 uur heeft.

Welke zou het meest accuraat zijn?

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Gsam het meest accuraat is, gezien ik de telefoon toch wel aardig wat gebruik.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisk. schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:12:
Even een vraagje.

Sinds enige tijd gebruik ik Gsam battery monitor, n.a.v. diverse posts in dit forum.
Het valt mij op dat Gsam en de standaard batterij indicatie van de S6 edge nogal wat afwijken.

Zo geeft Gsam aan dat er een SOT van ( bijna) 4,5 is, waar de standaard batterij indiciatie van de S6 edge het over 2,5 uur heeft.

Welke zou het meest accuraat zijn?

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Gsam het meest accuraat is, gezien ik de telefoon toch wel aardig wat gebruik.
Dat heb ik meer gelezen, om achter de verschillen te komen test het uit. Kijk wat beide nu aangeven qua SOT, doe iets met bijv 30 min scherm aan en kijk naar de verschillen in tijd.
Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's