Hakki schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:25:
[...]
Euh.. zou ik persoonlijk absoluut niet willen. Je bekijkt wat je interessant vindt, rest swipe je toch gewoon weg?
Wat interessant is, maar niet dringend is blijft staan.. zodat je het niet vergeet en er de volgende keer aan denkt. De drawer hoef je op android niet altijd te gebruiken.. Homescreens met apps en widgets. Bij iphone zit je altijd in de drawer, dus zie je het dan als je doorscrollt.
Geef het nog wat tijd om te wennen, komt goed als je je aanpast en uiteindelijk zie je er het goede van in

Ok, ik heb al gemerkt dat sommige essentiële verschillen tussen iOS en Android inderdaad een kwestie van wennen zijn. Maar op dit moment heb ik nog wel het gevoel dat ik de iOS implementatie van het tonen van notificaties prettiger vind.
Buiten het gegeven of ze wel/niet van je lockscreen verdwijnen, heb ik ook inmiddels gemerkt dat de notifications niet op volgorde staan. Denk aan:
- WhatsApp 9:07
- Outlook 9:23
- Sunrise 8:50
Dit vind ik nog wel het vreemdst, er lijkt nergens op gesorteerd te worden. Maar het zijn relatief kleine dingen en de tijd staat er tenminste bij. Is met name irritant als je echt een lading van 20+ notifications hebt, dan is het overzicht gewoon echt compleet weg.
TereZz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:27:
Nu een tijdje met Android 6.0.1 (phn) gewerkt, maar m'n batterijtijd is toch flink omlaag gegaan. Waar ik voorheen makkelijk enkele dagen met de accu deed, is het nu toch echt maximaal een dag, met meer apps uitgeschakeld in package disabled pro. Meer mensen met dit euvel?
Android OS en Android Systeem blijven veel gebruiken..
Ik heb mijn S6 pas een week, dus kan niks over Android 5.x zeggen, maar mijn ervaring is dat ik een volle dag soms al niet redt. Zonder nog iets gemeten te hebben, is mijn gevoel dat de batterij iets minder lang meegaat dan met mijn iPhone 5 hiervoor. Met name screen-on-time lijkt meer impact te hebben, dan zie ik letterlijk het percentage zakken, zelfs bij lichte apps waarbij ik een enkeling zelfs in dark mode heb ingesteld om te kijken of dat verschil maakt. Kan natuurlijk puur het verschil tussen 4 en 5 inch zijn (en de resolutie). Maar op zich ben ik gewoon tevreden met de accuduur, met name omdat hij binnen een half uur weer (zo goed als) volgeladen is. Iets wat bij de iPhone 5 maar 10-20% extra accu oplevert. Elk voordeel hep ze nadeel.
[
Voor 30% gewijzigd door
MooDyBLueS op 10-04-2016 08:54
]