De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 82 Laatste
Acties:
  • 256.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
En hoe is dat anders dan de echokamers van de Trump supporters? Die ook rustig feitelijke onjuistheden (wat iets essentieel anders is dan een andere inzicht in hoe een gegeven situatie opgelost zou moeten worden) blijven aanhangen omdat ze nooit buiten hun eigen 'Hillary is bad' bubble komen.

En denk je werkelijk dat de rechterkant van dat spectrum die slachtofferrol vreemd is? Ongefundeerd spuien en dan als je daarop wordt aangesproken roepen dat de ander elitair is, je dom vindt, enzovoorts.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20
ijdod schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:05:
[...]Ja, D'66 was een voorstander van het referendum, op zich een mooi middel, en ze hebben toe moeten zien hoe dat middel gekaapt werd voor iets heel anders. Ja, dan is wat reflectie over je standpunten goed. Zouden meer partijen moeten doen.
Gekaapt voor heel iets anders? Waar heb je het over? Er is voldaan aan alle plichten van de referendumwet. Een referendumwet die notabene door d66 zelf is opgesteld.

Hoezo kan die dan gekaapt worden? Dat de meerderheid van de stemmers een andere mening heeft dan d66 maakt de wet niet automatisch slecht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Alexji schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:13:
[...]
Ik kan niet wachten tot die groep té politiek correcte mensen zichzelf helemaal kapot maakt.
Dat mag ook wel eens gebeuren. maar in de VS is de linkse kliek nog best (religieus) rechts. Als men de belangen van minderheden wat seculier zou bekijken dan is hopelijk zo'n discussie over hoofddoekjes snel klaar

Burkini = Religieuze function creep imo

Maar Hillary had wel voor de lagere inkomens gezorgd door weer verder te werken op de betaalbaarheid van zorg en overige zaken die bij middle en lower class horen.

Safe spaces en overige vrijwillige segregatie op colleges is ff-ing dom maar onderwijs en de kwaliteit ervan kan wel wat Hillary gebruiken. Nu wordt het een GOP-achtige Evolutie is net zo'n geldige theorie als creationism situatie. (oom van mij geeft Bio les aan universiteit in MN)

Het isook een verkiezing van Mannen voor Trump en Vrouwen voor Hillary geweest hea, laat dat bizarre sexisme ook es inwerken. dat land kan alleen maar meer verdeeld zijn als het splitst in een Noordelijke alliantie en Zuidelijke confederatie

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
alexbl69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:19:
[...]

Gekaapt voor heel iets anders? Waar heb je het over? Er is voldaan aan alle plichten van de referendumwet. Een referendumwet die notabene door d66 zelf is opgesteld.

Hoezo kan die dan gekaapt worden? Dat de meerderheid van de stemmers een andere mening heeft dan d66 maakt de wet niet automatisch slecht.
Gaat offtopic dit (incl mijn oorspronkelijke reactie, geen verwijt), maar de aanvragers van het referendum hebben hun doelen duidelijk gesteld. Dat ze aan de eisen van de referendumwet hebben voldaan doet daar niiet aan af. Dus gekaapt ja. Het middel is gebruikt voor iets anders dan het voor bedoeld is. En sorry, dat weet je dondersgoed, maar dat komt je niet uit vermoed ik zo op basis van je duidelijke standpunten op dat vlak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:32
ijdod schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:19:
En hoe is dat anders dan de echokamers van de Trump supporters? Die ook rustig feitelijke onjuistheden (wat iets essentieel anders is dan een andere inzicht in hoe een gegeven situatie opgelost zou moeten worden) blijven aanhangen omdat ze nooit buiten hun eigen 'Hillary is bad' bubble komen.

En denk je werkelijk dat de rechterkant van dat spectrum die slachtofferrol vreemd is? Ongefundeerd spuien en dan als je daarop wordt aangesproken roepen dat de ander elitair is, je dom vindt, enzovoorts.
Dat is niet anders. Je hebt volkomen gelijk dat de echokamers van Trump ook goed werken.
Ik ben zo'n "gamergater" die heeft gezien hoe de MSM (betekend dat nog wat tegenwoordig?) gezamenlijk de "waarheid" bepalen zonder dat daar feiten bij komen kijken. Dus ik weet hoe het is om als een "vrouwenhater die vrouwen uit de techwereld probeert te houden" bestempeld te worden. Dezelfde journalisten komen nu weer langs. Ik ben getriggered zou je kunnen zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik denk eerlijk gezegd dat de anti-MSM houding een echokamer an sich is... en/of(?) dat de definitie van MSM nogal flexibel is, en ook wordt misbruikt voor 'berichtgeving die me niet aanstaat'. Pot, meet kettle.

Overigens denk ik dat Gamergate een lastig voorbeeld is. Beeldvorming van de MSM was niet correct, maar ook niet zo incorrect als velen wilden beweren. De gaming scene heeft forse issues in die context, door een grotere groep (maar wel een zeer aanwezige minderheid) dan we als gamers graag willen zien

[ Voor 44% gewijzigd door ijdod op 09-11-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als toch over feiten wordt gesproken,
http://edition.cnn.com/election/results/president

Mevrouw Clinton heeft dus de meeste stemmen maar door een ander stelsel leveren de republikeinen niet alleen de president, ze hebben een overwicht in het aantal zetels.
Lies, damned lies and statistics
Media wordt langzaamaan een gevaar voor haarzelf. Eerst een monster gekweekt,
vervolgens hebben ze een stok om mee te slaan alleen betwijfel ik of ze voldoende ruimte hebben bij deze president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
ijdod schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:36:
Ik denk eerlijk gezegd dat die anti-MSM houding een echokamer an sich is... of dat de definitie van MSM nogal flexibel is, en ook wordt misbruikt voor 'berichtgeving die me niet aanstaat'. Pot, meet kettle.
Ik weet niet of je mij direct bedoelt, ik ben zeker anti moderne "journalistiek" (de buzzfeeds en salons) maar dat betekent niet dat ik het niet lees (wel eerst archiven natuurlijk 8) , vooral geen hits geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Alexji schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:40:
[...]

Ik weet niet of je mij direct bedoelt, ik ben zeker anti moderne "journalistiek" (de buzzfeeds en salons) maar dat betekent niet dat ik het niet lees (wel eerst archiven natuurlijk 8) , vooral geen hits geven).
Nee, niet specifiek, in het algemeen kom je het vaker tegen. Ik heb 'die' al aangepast in 'de'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
ijdod schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:43:
[...]

Nee, niet specifiek, in het algemeen kom je het vaker tegen. Ik heb 'die' al aangepast in 'de'.
Ik kan het natuurlijk wel goed begrijpen van beide kanten. Het is toch heel menselijk dat je het liefst omgaat in kringen die grotendeels jou visie delen. Niemand is wat mij betreft verplicht om altijd 2 kanten van het verhaal te zoeken, al moedig ik dat natuurlijk graag aan. Het gaat mij te ver wanneer bepaalde meningen of zelfs mensen worden geweigerd op plekken, de "safe space" beweging die gaande is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Wel weer opvallend: alle kranten van De Persgroep brachten en brengen het nieuws over de verkiezingen nogal...euh.. gekleurd ;) .

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht weten deze redacties volgens mij echter wel degelijk wat er leeft onder het volk, want in de 'goede' traditie van deze krant is het onmogelijk om commentaren onder deze artikelen te plaatsen. Een kwaaltje waar ze wel vaker aan leiden als men vermoed dat de mening van de lezer niet overeenstemt met het gedachtegoed van de redactie.

Ze zijn er echter één vergeten dicht te zetten: Zo reageert de regio op de winst van Donald Trump. En potjandorie, het gaat direct weer goed mis in de comments :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:36
Aardig kaartje wat ze net bij 1V lieten zien over het stemgedrag van de millennials, voor zover ik kon zien kreeg Trump dan maar 16 kiesmannen in totaal.

Zegt weer veel over hoeveel die "ouwe lullen" te zeggen hebben, Nederland kent volgens mij hetzelfde probleem.

Nu eens DWDD kijken voor wat leedvermaak, normaal echt een schijthekel aan die linkse onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
TheBrut3 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:06:
Zegt weer veel over hoeveel die "ouwe lullen" te zeggen hebben, Nederland kent volgens mij hetzelfde probleem.

Nu eens DWDD kijken voor wat leedvermaak, normaal echt een schijthekel aan die linkse onzin.
Je zou ook de stelling kunnen verdedigen dat die 'ouwe lullen' zich niet zo makkelijk laten indoctrineren door de (sociale) media ;) .

Bedankt voor de kijktip. Heb die PvdA propaganda al lang niet meer gezien, maar vanavond maak ik een uitzondering d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
alexbl69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:11:
[...]

Bedankt voor de kijktip. Heb die PvdA propaganda al lang niet meer gezien, maar vanavond maak ik een uitzondering d:)b
Pauw om 23:05 wordt ook geweldig! _/-\o_ *O* :+ . Bier en popcorn staat al klaar 8) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:40
Kunnen we eens kappen met dit soort frames? Dat Wilders er niet wil zitten is zijn probleem. Rechtse politici als Rutte en Pechtold gaan er ook gewoon zitten en hebben het er altijd erg gezellig.

Anders kan ik wel beginnen over die rechtse Frits Wester op RTL. Die vind ik dan weer gekleurd.

Ik vind dat geklaag over linkse media altijd een beetje slap, het is vooral het niet tegen kritiek kunnen. "Stop wining" zou Obama zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 09-11-2016 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alexbl69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:11:
[...]

Je zou ook de stelling kunnen verdedigen dat die 'ouwe lullen' zich niet zo makkelijk laten indoctrineren door de (sociale) media ;) .
Ik verdedig liever de stelling dat 'ouwe lullen' gewoon fatsoenlijk naar het stembureau komen om hun stem uit te brengen. De jongere generatie roept het over zichzelf af door structureel niet te gaan stemmen. Dat zag je bij de Brexit, en dat zie je nu.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

D-e-n schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:13:
[...]

Kunnen we eens kappen met dit soort frames? Dat Wilders er niet wil zitten is zijn probleem. Rechtse politici als Rutte en Pechtold gaan er ook gewoon zitten en hebben het er altijd erg gezellig.

Anders kan ik wel beginnen over die rechtse Frits Wester op RTL. Die vind ik dan weer gekleurd.

Ik vind dat geklaag over linkse media altijd een beetje slap, het is vooral het niet tegen kritiek kunnen. "Stop wining" zou Obama zeggen.
Tja, ik zou dat ook doen als mijn politieke spectrum geen goede media had :Y)

Hoeveel rechtse kwaliteitskranten zijn er? Hoeveel rechtse omroepen?

Het is inderdaad gewoon geneuzel, alsof "links" iets zegt over de kwaliteit. Kranten als Trouw en Volkskrant doen aan behoorlijk prima journalistiek, en ja, met een kleurtje, maar, alle media hebben een kleurtje. En iets wegzetten puur omdat het niet jouw mening deelt, is gewoon zwak.

[ Voor 16% gewijzigd door RobinHood op 09-11-2016 19:23 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 16:51
Leuke statistieken voor de mensen:

http://www.volkskrant.nl/...-stemde-amerika~a4411866/

Trumph heeft het goed gedaan bij de laagopgeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
.oisyn schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:15:
[...]

Ik verdedig liever de stelling dat 'ouwe lullen' gewoon fatsoenlijk naar het stembureau komen om hun stem uit te brengen. De jongere generatie roept het over zichzelf af door structureel niet te gaan stemmen. Dat zag je bij de Brexit, en dat zie je nu.
ik denk dat het daar ook nog ietsie gecompliceerder ligt. De impact bv. van wetgeving in diverse staten mbt stemrechtverliezen na gevangenisstraffen is vrij groot qua aantallen: de zwarte bevolking heeft bijna een 10% die niet mag stemmen hierdoor.

Het stemmen zelf was ook niet overal heel erg gemakkelijk gemaakt. Er waren minder stemlokalen bv wat een grotere reisafstand of langere wachttijd betekend. Dan is het geen heel erg grote aannamen dat je hiermee vooral armere bevolking treft.

Als je ook nog eens naar absolute aantallen kijkt, zijn de democraten wel degelijk met meer mensen gaan stemmen, maar heeft Trump maximaal geprofiteerd van staten (en eigenlijk van een flawed kiesmannensysteem) die eigenlijk nog dromen van oude, vervlogen tijden. Hij appelleerde aan nostalgie ipv vooruitgang.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:05

Qu3st

TheBrut3 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:06:
Aardig kaartje wat ze net bij 1V lieten zien over het stemgedrag van de millennials, voor zover ik kon zien kreeg Trump dan maar 16 kiesmannen in totaal.

Cubic X schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:13:
[...]

Pauw om 23:05 wordt ook geweldig! _/-\o_ *O* :+ . Bier en popcorn staat al klaar 8) .
Het is geweldig om dit te gaan kijken, heerlijk, salt tears!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Qu3st schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:23:
Het is geweldig om dit te gaan kijken, heerlijk, salt tears!
Dit is wat er mis is met het huidige politieke landschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Vraag is wat een kwaliteitskrant is en wanneer een krant "links" is. Is de NRC zol links? De commentaren in de Volkskrant vind ik ook niet altijd zo links. AD? Centrum hooguit.

Probleem is dat veel aanhangers van partijen als de PVV (en in Amerika Trump) alles wat ze niet bevalt "links" noemen. Die kritiek is dus weinig inhoudelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 09-11-2016 19:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:26:
Probleem is dat veel aanhangers van partijen als de PVV (en in Amerika Trump) alles wat ze niet bevalt "links" noemen.
Er lijkt inderdaad in grote mate gebruik gemaakt te worden van een soort No True Scotsman-argument - je bent voor ze, of links. Die polarisatie is tekenend voor de huidige tendens in de politiek. Aan de andere kant geldt overigens soms ook wel hetzelfde. Dat is dan ook wellicht wat zoveel mensen de kant van Trump op gedreven heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:24:
[...]

Dit is wat er mis is met het huidige politieke landschap.
Ik zou zelfs zeggen met de maatschappij, vooringenomen leedvermaak ipv een andere visie ook maar de kans te geven / te proberen te begrijpen en dan tegen argumenten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
.oisyn schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:15:
[...]

Klopt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:28
Niet alleen dat, het wordt zelfs als intelligent gezien om een harde onflexibele mening te hebben, en de nuances niet meer te (willen) zien. Iedere vormen van compromis wordt tegenwoordig als "zwak" neergezet, en je mening aanpassen aan nieuwe inzichten kan al helemaal niet.

En dan het eerder genoemde leedvermaak. Compassie is blijkbaar ook dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
polli_ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:21:
Leuke statistieken voor de mensen:

http://www.volkskrant.nl/...-stemde-amerika~a4411866/

Trumph heeft het goed gedaan bij de laagopgeleiden.
Vind het eerlijk gezegd juist opvallend evenwichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

D-e-n schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:26:
Vraag is wat een kwaliteitskrant is en wanneer een krant "links" is. Is de NRC zol links? De commentaren in de Volkskrant vind ik ook niet altijd zo links. AD? Centrum hooguit.

Probleem is dat veel aanhangers van partijen als de PVV (en in Amerika Trump) alles wat ze niet bevalt "links" noemen. Die kritiek is dus weinig inhoudelijk.
NRC is rechtsig, AD is geen kwaliteitskrant, VK is net zoals Trouw links, maar vooral omdat ze behoorlijk progressief zijn.

Overigens schrijft een of andere oer-VVD'er een column in de Trouw, en de comments daar onder zijn ook altijd feest :+

Wat een kwaliteitskrant is? Tja, dat is sowieso rekbaar, maar ik [en mijn boekje van HAVO maatschappijwetenschappen] houdt het vooral op: is er [ruimte voor] verdieping, en is niet alles gebaseerd op sensatie.
durian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:33:
Niet alleen dat, het wordt zelfs als intelligent gezien om een harde onflexibele mening te hebben, en de nuances niet meer te (willen) zien. Iedere vormen van compromis wordt tegenwoordig als "zwak" neergezet, en je mening aanpassen aan nieuwe inzichten kan al helemaal niet.

En dan het eerder genoemde leedvermaak. Compassie is blijkbaar ook dood.
Ik vind het juist getuigen van weinig intelligentie, of beter gezegd, kennis van zaken, als je een knetterharde mening hebt, die je niet aanpast aan veranderende tijden en inzichten.

Maarja, dat is slechts mijn softe linkse mening, die ook wel eens veranderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Trouw is meer Christelijk toch? Echt niet links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
De media zou is moeten beginnen om de waarheid te verkondigen. En niet die halve waarheden, dingen te verdraaien, dingen verzinnen, uit verband getrokken nieuws, en zelfs liegen schuwen ze niet. Kijk nou is met bijvoorbeeld "grab em by the pussy" gigantisch uit zijn verband getrokken en iedereen weet dat. Media moet ten alle tijden neutraal blijven en mogen nooit voorkeur hebben in politiek. Kijk nu is naar de tv dat zegt al genoeg.

Trump heeft gelukkig gewonnen nu de liegende hollander nog weg en de rest van europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Norjee schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:32:
[...]

Ik zou zelfs zeggen met de maatschappij, vooringenomen leedvermaak ipv een andere visie ook maar de kans te geven / te proberen te begrijpen en dan tegen argumenten te vinden.
Ooh ja die 'leedvermaak' was bij DWDD en Pauw al weken bezig dat Trump niet zou gaan winnen. Dus is het nu juist interessant om te kijken hoe ze dit 'goed' gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:29:
[...]

Er lijkt inderdaad in grote mate gebruik gemaakt te worden van een soort No True Scotsman-argument - je bent voor ze, of links. Die polarisatie is tekenend voor de huidige tendens in de politiek. Aan de andere kant geldt overigens soms ook wel hetzelfde. Dat is dan ook wellicht wat zoveel mensen de kant van Trump op gedreven heeft.
Inderdaad het lijkt er tegenwoordig bij te horen bij beide kanten. In het geval van de PVV is het van beide kanten onlogisch omdat de PVV op sociaal-economisch beleid meer met de SP deelt dan met de VVD. En daarin dus links is.

Maar in de USA is de keuze meer tussen rechts en iets minder rechts dus ik weet niet of je dat kunt doortrekken. Misschien heeft hij gewonnen door op de juiste plekken de kiezer die anders niet gaat stemmen aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ascher bij DWDD word nu even geknipt en geschoren :+ Dat was niet zijn bedoeling toen ie ging zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PWM schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:40:
Ascher bij DWDD word nu even geknipt en geschoren :+ Dat was niet zijn bedoeling toen ie ging zitten :p
Door wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Twan Huys was in ieder geval wel sportief genoeg om te melden dat het een zwak moment was dat ze haar concession speech uitgesteld heeft.

Sportief verliezen lijkt sowieso wat op zijn retour.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Door het linkse NRC :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
RobinHood schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:34:
[...]
[...]

Ik vind het juist getuigen van weinig intelligentie, of beter gezegd, kennis van zaken, als je een knetterharde mening hebt, die je niet aanpast aan veranderende tijden en inzichten.

Maarja, dat is slechts mijn softe linkse mening, die ook wel eens veranderd :+
Dat zeg ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-09 10:26
knip, loop eens niet uit te lokken

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-11-2016 22:11 ]

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Komt Maarten van Rossum vanavond nog ergens op TV oOo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Asscher doet dit heel slecht. Zeg ik als linkse kiezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:55
Die Ascher ook, met zijn vrachtwagenchauffeurs naast de A4. Die man is iets te doorzichtig een promotie toespraak aan het houden. Ik schoot hard op in de lach, mede ook omdat zijn antwoorden allemaal niet relevante verwijzingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Laten we voor de verandering eens met zijn allen Pvdd kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

begintmeta schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:47:
Dan heb ik meer vertrouwen in Trump ;)

Asscher is inderdaad bezig zijn campagne te starten. Dit heeft niet zoveel meer met de US te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:55
Tja, op zich een leuk idee, maar ook nog niet allround genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:24
Help!!!! schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:41:
Twan Huys was in ieder geval wel sportief genoeg om te melden dat het een zwak moment was dat ze haar concession speech uitgesteld heeft.

Sportief verliezen lijkt sowieso wat op zijn retour.
Hoorde op de radio dat het ook was doordat het in enkele staten erg close was. Ze had overigens al wel met Trump gesproken.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

alwaysleft schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:45:
Asscher doet dit heel slecht. Zeg ik als linkse kiezer.
Dit ben ik met je eens! ik snap je username opeens!

Dit is een verkiezingspraatje van Asscher!
Dan stem ik liever 2 keer op SGP :X

[ Voor 28% gewijzigd door Qu3st op 09-11-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ik probeer een reactie uit Israel te vinden, maar vind eigenlijk weinig relevants. Nog geen zero or douze points uit jerusalem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 29-09 19:12
De enige met een aardige analyse aan tafel zal wel nooit meer uitgenodigd worden omdat hij Asscher wat in verlegenheid bracht. En uiteraard op het punt dat het dreigt nog eens echt over te gaan .. is het tijd voor het journaal :). Al was het nu wel eens prettig dat de presentator het ook Asscher niet gunde op z'n gehele verkiezingsmonoloog af te gaan steken.

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 09-11-2016 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
jeroen079 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:38:
De media zou is moeten beginnen om de waarheid te verkondigen. En niet die halve waarheden, dingen te verdraaien, dingen verzinnen, uit verband getrokken nieuws, en zelfs liegen schuwen ze niet. Kijk nou is met bijvoorbeeld "grab em by the pussy" gigantisch uit zijn verband getrokken en iedereen weet dat. Media moet ten alle tijden neutraal blijven en mogen nooit voorkeur hebben in politiek. Kijk nu is naar de tv dat zegt al genoeg.

Trump heeft gelukkig gewonnen nu de liegende hollander nog weg en de rest van europa.
En als de politici dan ook eens eerlijk worden zodat er verkiezingen en referenda op juiste gronden gehouden kunnen worden komen we een stap verder. Dus geen breekpunten intrekken na de uitslag van de verkiezingen en bij referenda niet de waarheid verdraaien zodat mensen na de uitslag spijt van hun stem hebben als de waarheid aan het licht komt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

durian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:50:
Ik probeer een reactie uit Israel te vinden, maar vind eigenlijk weinig relevants. Nog geen zero or douze points uit jerusalem?
http://www.timesofisrael....-a-true-friend-of-israel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als we toch RANDOM op een willekeurige partij gaan stemmen de volgende tweedekamerverkiezingen uit protest op het huidige systeem, laten we inderdaad dan wereldwijd enigszins origineel blijven als Nederlanders zijnde en op een partij te stemmen die niet meegaat met Brexit/Trump motieven.

En op 1tje te stemmen die gewoon lief is.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 09-11-2016 19:59 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Lets not, ik ben gehecht aan mijn gemotoriseerde voertuigen. En ik lees net dat ik een vooroordeel tegen mij heb dat ik PVV stemmer ben, daar moet ik even van bijkomen :+
Maar als iemand niet ziet dat DWDD een programma is voor de linkse rakkers, dan zouden wij hier in Midden-Brabant iets zeggen als: Hedde gij n ploat veur oe bakkes of wa?

Maar voor er nog wat vooroordelen bij komen, ik zou ook niet op Trump stemmen al daar. Ook niet op Wilders hier, maar van mij mag hij best winnen. Gelukkig is de impact kleiner hier dan een verkiezing daar, maar dan worden er misschien eens wat mensen wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lekker Ventje schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:48:
[...]

Hoorde op de radio dat het ook was doordat het in enkele staten erg close was. Ze had overigens al wel met Trump gesproken.
Zoals ik het begrepen heb was de uitslag op een punt aangekomen dat het usance is om dan je concession speech te gaan houden. Dit heeft ze niet gedaan en is pas nadat daar commotie over ontstond, en dus ook pas weer een stuk later, in de telefoon geklommen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Popular vote: Hillary: 59,236,903 votes Donald: 59,085,787 votes The people elected Hillary, the system elected Donald
Kwam net langs op twittert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

hjs schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:59:
[...]

Er zijn gewoon heel veel voordelen aan het systeem. En dit is een nadeeltje. Overigens moet nog 8% gestemd worden, dus die 200k verschil kan nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Het is wel opvallend dat ie nog niets gezegd heeft over de fraude die er tijdens de verkiezingen zou zijn. Maar dat zal hem wel niet goed uitkomen nu. Hij werkt dus zelf ook aan het frauduleuze systeem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01
Michael Moore blijft een fenomeen, of je hem nou mag of niet, vertellen kan hij. Hij had dit resultaat voorspeld. Uit zijn documentaire Trumpland:
MICHAEL MOORE: Donald Trump came to the Detroit Economic Club and stood there in front of the Ford Motor executives and said, “If you close these factories, as you’re planning to do in Detroit, and build them in Mexico, I’m going to put a 35 percent tariff on those cars when you send them back, and nobody is going to buy them.” It was an amazing thing to see. No politician, Republican or Democrat, had ever said anything like that to these executives.

And it was music to the ears of people in Michigan and Ohio and Pennsylvania and Wisconsin—the Brexit states. If you live here in Ohio, you know what I’m talking about. Whether Trump means it or not is kind of irrelevant, because he’s saying the things to people who are hurting. And it’s why every beaten-down, nameless, forgotten working stiff who used to be part of what was called the middle class loves Trump. He is the human Molotov cocktail that they’ve been waiting for, the human hand grenade that they can legally throw into the system that stole their lives from them.
And on November 8th, Election Day, although they’ve lost their jobs, although they’ve been foreclosed on by the bank—next came the divorce, and now the wife and kids are gone, the car has been repoed, they haven’t had a real vacation in years, they’re stuck with the [bleep] Obamacare Bronze Plan, where you can’t even get a [bleep] Percocet—they’ve essentially lost everything they had—except one thing, the one thing that doesn’t cost them a cent and is guaranteed to them by the American Constitution: the right to vote. They might be penniless, they might be homeless, they might be [bleep] over and [bleep] up. It doesn’t matter, because it’s equalized on that day. A millionaire has the same number of votes as the person without a job: one. And there’s more of the former middle class than there are in the millionaire class.
So, on November 8th, the dispossessed will walk into the voting booth, be handed a ballot, close the curtain and take that lever, or felt pen or touchscreen, and put a big [bleep] X in the box by the name of the man who has threatened to upend and overturn the very system that has ruined their lives: Donald J. Trump. They see that the elites who ruined their lives hate Trump. Corporate America hates Trump. Wall Street hates Trump. The career politicians hate Trump. The media hates Trump—after they loved him and created him, and now hate him. Thank you, media. The enemy of my enemy is who I’m voting for on November 8th. Yes, on November 8th, you, Joe Blow, Steve Blow, Bob Blow, Billy Blow, Billy Bob Blow—all the Blows get to go and blow up the whole goddamn system, because it’s your right. Trump’s election is going to be the biggest “[bleep] you” ever recorded in human history.
And it will feel good—for a day, yeah, maybe a week, possibly a month. And then, like the Brits, who wanted to send a message, so they voted to leave Europe, only to find out that if you vote to leave Europe, you actually have to leave Europe. And now they regret it. All the Ohioans, Pennsylvanians, Michiganders and Wisconsinites of Middle England—right?—they all voted to leave, and now they regret it, and over 4 million of them have signed a petition to have a do-over. They want another election. It ain’t gonna happen, because you used the ballot as an anger management tool. And now you’re [bleep]. And the rest of Europe? The rest of Europe? They’re like, “Bye, Felicia.”
So, when the rightfully angry people of Ohio and Michigan and Pennsylvania and Wisconsin find out after a few months in office that President Trump wasn’t going to do a damn thing for them, it will be too late to do anything about it. But I get it. You wanted to send a message. You had righteous anger and justifiable anger. Well, message sent. Good night, America. You’ve just elected the last president of the United States.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:02:
[...]

Er zijn gewoon heel veel voordelen aan het systeem. En dit is een nadeeltje. Overigens moet nog 8% gestemd worden, dus die 200k verschil kan nog veranderen.
Voordeel? Zoals wat? Het komt mij nogal ondemocratisch over om door middel van het bepalen van kiesgrenzen je uitkomst te beïnvloeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MikeyMan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:08:
[...]

Voordeel? Zoals wat? Het komt mij nogal ondemocratisch over om door middel van het bepalen van kiesgrenzen je uitkomst te beïnvloeden.
Het voordeel dat elke staat telt. Als je puur voor popular vote gaat, hoeven kandidaten zich maar te focussen op de 8 grootste staten.

En laten we wel wezen: Het is niet zo dat er een groot gat is in popular vote. Er word nog geteld in 4 staten, waarvan 2 grotere naar Trump zullen gaan. Het gat komt dan waarschijnlijk rond de 100.000 op een totaal aantal stemmen van 120.000.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:02:
Het een nadeeltje noemen is nogal optimistisch. Een probleem op het meest fundamentele niveau lijkt een betere benaming. Even los van dat andere systemen ook grote problemen kennen, mind you.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PWM schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:12:
[...]

Het voordeel dat elke staat telt. Als je puur voor popular vote gaat, hoeven kandidaten zich maar te focussen op de 8 grootste staten.
Thx. Vroeg me al tijdje af wat het voordeel was omdat gevoelsmatig de popular vote eerlijker is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nebraska zit nog niet in de totale stemmen (zitten nu op 97% tellen):

trump 60.3% 485,819
clinton 34.0% 273,858

Trump zou dus over een paar uurtjes ook de popular vote kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

En laten we wel wezen: Het is niet zo dat er een groot gat is in popular vote. Er word nog geteld in 4 staten, waarvan 2 grotere naar Trump zullen gaan. Het gat komt dan waarschijnlijk rond de 100.000 op een totaal aantal stemmen van 120.000.000.
Daar zijn betere en simpeler oplossingen voor. Zoals die kiesmannen gewoon plat per staat berekenen. Of een verdeelsleutel per staat.

Het verschil in popular vote valt inderdaad mee, maar niet als je het naast het verschil in kiesmannen zet.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hjs schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:59:
[...]

Dit is eerder gebeurd maar daar hoor je veel minder over.

Wikipedia: Democratic Party presidential primaries, 2008

Barack Obama: 17,584,692 stemmen, winnaar
Hillary Clinton: 17,857,501 stemmen, verliezer

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MikeyMan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:17:
[...]

Daar zijn betere en simpeler oplossingen voor. Zoals die kiesmannen gewoon plat per staat berekenen. Of een verdeelsleutel per staat.

Het verschil in popular vote valt inderdaad mee, maar niet als je het naast het verschil in kiesmannen zet.
Het simpel plat per staat betekent ook dat men zich puur op West en Oost kust hoeft te richten.

Er zijn heus betere systemen te verzinnen hoor, daar gaat het niet om. Maar het is wel handig om te weten dat er een gedachte achter het systeem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:37

OMX2000

By any means necessary...

Señor Sjon schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:32:
[...]

Vanochtend was er een interview op BNR met een Nederlandse vrijwilliger die hoorde dat de Obama campagne als een klok liep, maar bij haar werk voor Clinton was er een hele andere campagneleider. Die was meer van de big data en ze had het erover dat dingen slecht voorbereid waren en erg op statistiek gericht. Nauwelijks instructies voor busladingen vrijwilligers die de deuren af moesten, etc.
Grappig eigenlijk. Want de hele campagne leek ze ijskoud. Dus die campageleider heeft er met zijn data een robot van gemaakt. Het zure is dat haar concession speech de eerste speech is die ik oprecht en "warm" vind. Alsof ze "off the leech" is. Dat vond ik typerend voor het falen van de campageleider.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:21:
Er zijn heus betere systemen te verzinnen hoor, daar gaat het niet om. Maar het is wel handig om te weten dat er een gedachte achter het systeem zit.
Is ook dat niet weer vrij optimistisch. Een gedachte, ja, absoluut, maar ook jaren aan soms behoorlijk geniepige optimalisaties van beide partijen. Wellicht dat je dat dan weer eerlijk kan noemen in de hoop dat ze elkaar uitbalanceren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het voordeel dat elke staat telt.
Ja en nee.
Ik vind het systeem minder eerlijk omdat de stemmen van individuele inwoners van de staten niet even zwaar tellen. Een stem in Wyoming telt eigenlijk 3x zwaarder dan een stem in Mississippi. 500k inwoners en 3 kiesmannen om bijna 3 miljoen inwoners en 6 kiesmannen.
IJzerlijm schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:18:
Dit is eerder gebeurd maar daar hoor je veel minder over.
In 2000 had Bush ook een half miljoen stemmen minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Nu op het journaal een kritisch stuk over Trumps Navo standpunt.

Maar ik zie het probleem niet zo. Die man heeft toch groot gelijk? De Navo lidstaten hebben zich gecommitteerd om 2% van hun BNP aan defensie uit te geven. Echter houdt bijna geen enkel Europees land zich hieraan, terwijl de Verenigde Staten met 4,3% meer dan het dubbele van de verplichting doet.

Dan is het toch niet zo vreemd dat hij dit niet langer accepteert? Zeker in een tijd dat Europa zich ten opzichte van Rusland een veel grotere broek aanmeet dan haar militair past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:21:
[...]

Het simpel plat per staat betekent ook dat men zich puur op West en Oost kust hoeft te richten.

Natuurlijk zal er een idee achter zitten. Maar de redenatie die je nu plaatst klopt sowieso niet. Juist in het huidige systeem loont het meer om je op de grotere Swing states te focussen. Daarnaast hebben de stemmen van de verliezers totaal geen waarde zelfs niet als die verliezers misschien wel een grotere groep vertegenwoordigen dan de winnaars van meerdere andere staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TheBrut3 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:27:
[...]
Ja en nee.
Ik vind het systeem minder eerlijk omdat de stemmen van individuele inwoners van de staten niet even zwaar tellen. Een stem in Wyoming telt eigenlijk 3x zwaarder dan een stem in Mississippi. 500k inwoners en 3 kiesmannen om bijna 3 miljoen inwoners en 6 kiesmannen.
Klopt, de aantallen zouden inderdaad eens opnieuw berekend moeten worden.

Je kan ook zeggen: 29 staten kozen voor Trump, 21 kozen voor Clinton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 30-09 15:20
alexbl69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:27:

Maar ik zie het probleem niet zo. Die man heeft toch groot gelijk? De Navo lidstaten hebben zich gecommitteerd om 2% van hun BNP aan defensie uit te geven. Echter houdt bijna geen enkel Europees land zich hieraan, terwijl de Verenigde Staten met 4,3% meer dan het dubbele van de verplichting doet.

Dan is het toch niet zo vreemd dat hij dit niet langer accepteert? Zeker in een tijd dat Europa zich ten opzichte van Rusland een veel grotere broek aanmeet dan haar militair past.
Dat viel me ook op. Alsof de freeloaders boos worden dat de gastheer het betalen van de rekeningen een beetje zat wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
En USA betaalt zijn VN bijdrage niet helemaal .... het is allemaal niet zo zwart-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

^^ precies dit. Europa misdraagt zich schandalig op vele vlakken. Zonder steun van de USA zouden ze echt niet zo'n grote mond op zetten. Heel goed dat Trump zegt... jullie ook je deel bijdragen!

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja en nee..

ja, het is terecht dat ze ons aanspreken. Maar ook nee, omdat op deze manier publiekelijk te doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Cyberpope schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:32:
[...]

Ja en nee..

ja, het is terecht dat ze ons aanspreken. Maar ook nee, omdat op deze manier publiekelijk te doen.
"We" betalen al 25 jaar niet. Op zich niet zo'n probleem om het dan juist wel eens publiekelijk te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het defensiebudget van de VS heeft niets met de NAVO-verplichting te maken en alles met de geopolitieke - en daarmee vanzelf militaire - aspiraties van de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TheBrut3 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:27:
[...]

In 2000 had Bush ook een half miljoen stemmen minder.
En vergeet Rutherford B. Hayes niet in 1876 !

edit: en de PvdA in 1982, grootste partij maar niet in de regering. Schande !

[ Voor 15% gewijzigd door IJzerlijm op 09-11-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PWM schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:28:
Klopt, de aantallen zouden inderdaad eens opnieuw berekend moeten worden.
Bij de volgende verkiezingen weer, tenzij iemand Trump afmaakt ofzo :+
Persoonlijk vind ik absolute stemmen het meest eerlijk. Dat gericht campagne voeren valt best mee. Hier in Nederland zien we bij de verkiezingen ook altijd de uitslag per gemeente en daar is ook in veel gevallen bekend welke partij de grootste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:36:
Bij de volgende verkiezingen weer, tenzij iemand Trump afmaakt ofzo :+
Persoonlijk vind ik absolute stemmen het meest eerlijk. Dat gericht campagne voeren valt best mee. Hier in Nederland zien we bij de verkiezingen ook altijd de uitslag per gemeente en daar is ook in veel gevallen bekend welke partij de grootste is.
Het is ook niet alsof er nu geen gerichte campagne gevoerd wordt. Swing states krijgen veel meer aandacht dan traditionele bolwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:37:
[...]

Het is ook niet alsof er nu geen gerichte campagne gevoerd wordt. Swing states krijgen veel meer aandacht dan traditionele bolwerken.
Ja, maar gezien dat nu een blunder blijkt van Clinton, zal dat wel anders worden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:35:
[...]
Het defensiebudget van de VS heeft niets met de NAVO-verplichting te maken en alles met de geopolitieke - en daarmee vanzelf militaire - aspiraties van de VS.
Ongetwijfeld, maar dat doet niks af aan het feit dat zij (meer dan) voldoende uitgeven, terwijl wij veel te weinig doen (even los van iemand persoonlijke opvatting aangaande defensie uitgaven).
[...]

Ja en nee..

Die 'stille diplomatie' werkt al sinds de val van de muur niet, een kwart eeuw dus. Logisch dat de boodschap iets scherper wordt.
durian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:29:
En USA betaalt zijn VN bijdrage niet helemaal .... het is allemaal niet zo zwart-wit
De Verenigde Naties lijkt zich alleen nog maar druk te maken om constante veroordelingen van Israël. Geen excuus om je contributie niet te betalen overigens, maar zou er niet rouwig om zijn als dat wereldvreemde clubje wat minder armslag krijgt.

Die opgebouwde schuld kun je Trump overigens niet verwijten, het ging hier over zijn Navo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:57
Qu3st schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:49:
[...]

Dit ben ik met je eens! ik snap je username opeens!

Dit is een verkiezingspraatje van Asscher!

[...]

Dan stem ik liever 2 keer op SGP :X
SGP ging lekker los op de Twitters, zijn erg blij met Trump: gezin als hoeksteen, christelijke normen en vrouwen onderdrukking. Match 4 life.

Na 3 scheidingen en een half dozijn gegraaide punanies heeft Trump wel bewezen een echte christen te zijn. :F

Maar.. overdracht van macht is pas in januari, dus dan kan die pas iedereen die de VS dwars zit nuken. Any last wishes? :9

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Het is nu wachten op de KKK en red necks die zich nu gesterkt zullen voelen om te gaan jagen op alles wat niet Blank Christelijk Amerika is, hetzelfde effect vlak na de Brexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

R3M1 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:41:
Het is nu wachten op de KKK en red necks die zich nu gesterkt zullen voelen om te gaan jagen op alles wat niet Blank Christelijk Amerika is, hetzelfde effect vlak na de Brexit.
En dit keer met echte wapens..

Wat kan er mogelijk verkeerd gaan? :X

Al moet ik eerlijk zeggen, ik verwacht geen echte, bloederige, rassenrellen, daar zijn Amerikanen niet achterlijk genoeg voor, hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Inderdaad, al die kruisigingen in Engeland waren niet mis na Brexit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
[...]

Ja en nee..

Waarom niet inderdaad? Het is best verfrissend om dit soort dingen eens zo direct te horen, het is gewoon de prijs die we betalen voor onze vrijheid en blijkbaar zijn we al 25 jaar wanbetaler...

Sowieso: dat DWDD gekleurd is mag best (het is van de VARA), maar het NOS journaal zou toch moeten proberen objectief te zijn. Wat een eenzijdige berichtgeving weer, wat vallen ze door de mand.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welnee. Het gaat allemaal bij lange na niet zo extreem worden als voordien wel voorgespiegeld werd in de media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RekZ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:44:
[...]

De aanslagen in Parijs waren er niets bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 30-09 15:20
durian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:29:
Ze betalen dan ook 22% van de totale rekening... veruit het meeste ter wereld. Nummer 2 is Japan met net geen 10%: Wikipedia: United Nations

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
RobinHood schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:44:
[...]

En dit keer met echte wapens..

Wat kan er mogelijk verkeerd gaan? :X

Al moet ik eerlijk zeggen, ik verwacht geen echte, bloederige, rassenrellen, daar zijn Amerikanen niet achterlijk genoeg voor, hoop ik.
Ik sluit niets uit in de bible-belt en aan de grens met Mexico waar mensen "American Justice" willen toepassen - als de Britten al tot dit gedrag verleid konden waren, dan kunnen wij meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pardon 8)7 ?!? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RekZ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:44:
[...]

Nee, een stijging van 42% is zo goed als nul zullen we zeggen.
https://www.zijaanzij.nl/...gens-LHBTs-na-Brexit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:41:
Ongetwijfeld, maar dat doet niks af aan het feit dat zij (meer dan) voldoende uitgeven, terwijl wij veel te weinig doen (even los van iemand persoonlijke opvatting aangaande defensie uitgaven).
Natuurlijk doet dat er wel toe. Er wordt nu gedaan alsof de VS de rekening oppakt die anderen laten liggen vanwege de NAVO-afspraken, terwijl natuurlijk vrij duidelijk is dat die rekening toch al wel dubbel en dwars betaald zou worden vanwege de eigen belangen die men daarbij heeft. Als de VS zijn geopolitieke aspiraties niet had, zou het budget een fractie betreffen, waarschijnlijk in lijn met dat van andere landen.

Nog even los van dat de VS niet altijd even netjes omgaat met eerder gesloten verdragen als dat een president niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Dat is irrelevant. Er is een overeenkomst over de mate waarin de lidstaten dienen bij te dragen aan het collectief. Wij voldoen daar niet aan. Dat de VS er wel aan voldoet omdat ze ook nog andere aspiraties hebben maakt daarbij niets uit. Feit blijft dat de Europese landen freeloaden op hun inspanning.

Een mutual defense agreement leunt op de inspanning van alle partijen om bij te dragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 09-11-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Hmmm. Vind de suggestie dat de 'blanke boze' Britten na de Brexit massaal homo's in elkaar zijn gaan meppen vrij ongeloofwaardig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01
[...]

Dit dus.

Bovendien neemt Trump niet mee dat de VS - als niet volledig dan zeker ten dele puur voor haar eigen veiligheid - gebruik maakt van een hoop basissen en faciliteiten in de lidstaten. Dat kost ook geld en dat neemt hij niet mee in zijn berekening.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

R3M1 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:47:
[...]

Ik sluit niets uit in de bible-belt en aan de grens met Mexico waar mensen "American Justice" willen toepassen - als de Britten al tot dit gedrag verleid konden waren, dan kunnen wij meer verwachten.
Het enige wat kan helpen is dat die mensen misschien ook een wapen hebben, waardoor die vigilantes wel uitkijken voordat ze iets flikken.

De kans dat een gemiddelde Pool in Engeland een wapen trekt is heel wat kleiner dan dat de gemiddelde Mexicaan dat doet in de VS.

Pagina: 1 ... 62 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president

We willen hier dus geen linkdrops zien.

Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.

Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.

Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll. :)
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?