Een engerd als president en griezel als vice president. Het ziet er naar mijn mening niet best uit.
Je moet dingen wel in de juiste context zetten: Die muur plaatsen en de kosten in mindering brengen van de "aid budget" die ze van de VS krijgen. Tuurlijk gaat zoiets niet lukken maar het zel we de discussie in gang. Moslims weren TOTDAT de beleidsmakers/het land weet wat er aan de hand is met al het terrorisme etc en dus niet jan alleman toe laten. Ben zelf Moslim, en vind dat niet zo vreemd. Nee het is niet fijn, maar het is nou wel de realiteit..en de realiteit is dat het onder Clinton's bewind alleen maar erger zou worden..het waren haar vriendjes die Iraq/Libië hebben kapot gemaakt en tot 1 grote cess-pool hebben gevormd. Bmugenmarco schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:39:
De reden dat Trump NOOIT president had mogen worden is voornamelijk omdat iig 2 van zijn plannen een ramp zijn voor mens en bedrijf.
Een muur bouwen tussen mexico en de USA waarvan de mexicanen de kosten betalen (i mean,really?)
Moslims weren uit de USA en bestempelen als potentiele terrorist
Meer banden met Noord Korea
en zo kan ik nog wel even door gaan.
Het volk in Amerika is serieus nog dommer dan ik van tevoren dacht
lijft een lastige situatie, laat je mensen creperen? Of laat je iedereen toe? OF zorg je eerst voor dat je een zorgvuldige manier verzint ofzo waarmee je bepaalt wie wel en wie niet...en uitteraard NIET meer bemoeien met andere landen omdat je zo graag hun olie/goud wilt hebben. Ga Wikileaks eens lezen, grootste reden dat Khadafi dood moest ging om olie/goud....Nee heb veel liever een President die klaar is met het illegaal invallen van landen en het leven van miljoenen mensen te verkloten.
The first casualty in war is always the truth...
Clinton heeft verloren hoor.e.looijenga schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:45:
Een engerd als president en griezel als vice president. Het ziet er naar mijn mening niet best uit.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die muur kan ook een Financiële muur zijn.
Een hoop Amerikaanse bedrijven zijn naar Mexico gegaan vanwege het lage loon, Trump kan hier zo maar een import heffing van 40% op zetten waardoor die bedrijven genoodzaakt zijn om naar de US terug te keren.
Meer Jobs in de US.
Een hoop Amerikaanse bedrijven zijn naar Mexico gegaan vanwege het lage loon, Trump kan hier zo maar een import heffing van 40% op zetten waardoor die bedrijven genoodzaakt zijn om naar de US terug te keren.
Meer Jobs in de US.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Het klopt inderdaad dat ze dat zien als een ramp voor hun... Maar is het dat ook?emnich schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:44:
[...]
En waarom is het een ramp voor mens en bedrijf? Ik denk dat een hoop laag opgeleide amerikanen de komst van de Mexicanen als een ramp voor zichzelf en hun familie zien.
Het is net als de Polen, Roemenen en Bulgaren in Nederland. Die doen over het algemeen werk waar Nederlanders echt niet voor uit de uitkering/bijstand voor komen want veel te zwaar, veel te onzeker en veel te slecht betaald en het zou ze uiteindelijk geld kosten om dat werk te gaan doen.
En sorry hoor mensen maar ik blijf toch echt steeds aan Idiocracy denken... Dit is hoe het begint...
[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 09-11-2016 10:48 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
De echtheid hiervan kan niet gecontroleerd worden, maar het is wel interessant. Dit zou een Q&A zijn van een hooggeplaatste FBI-agent over Hillary Clinton (HRC) en de Clinton Foundation (CF), de onderzoeken die lopen en de vergaande corruptie binnen de Amerikaanse Overheid:
https://i.sli.mg/P7ZV1d.png
https://i.sli.mg/P7ZV1d.png
[ Voor 3% gewijzigd door danilson op 09-11-2016 10:50 . Reden: . ]
En überhaupt, wat is er zo enorm slecht aan betere banden proberen te leggen? Nee dat was nog leuk geworden tussen Poetin en Clinton, dat zijn ook alles behalve beste vriendjes. Ik denk dat je meer te vrezen hebt van Rusland (en laten we eerlijk zijn: met een ex-KGB Sovjet alleenheerser aan het roer, 180 graden tegenover Clinton) dan van N-korea die met hun atoombommen ook echt niet de hele wereld kunnen platleggen.MrVegeta schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:42:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord dat Trum banden wil leggen met Noord Korea, heb je daar iets van?
Ik denk dat een heleboel dingen (muur, grenzen dicht, etc) allemaal bedoeld waren om in het nieuws te blijven zodat hij relevant bleef. Zonder al die spraakmakende statements had hij nooit de tractie gekregen om uberhaupt kandidaat te worden. Daarmee praat ik natuurlijk het gedrag niet mee goed, hij is net als Hillary (en eigenlijk zo'n beetje alle politici) een leugenaar.
Ik geloof in het gezegde dat je beter een goede dictator kunt hebben dan een slechte democratie. Andersom natuurlijk ook. Ik denk ook niet dat Poetin van Trump de ruimte gaat krijgen om zijn onofficiële masterplan genaamd USSR 2.0 door te zetten, maar mocht Poetin echt gaan duwen heb ik meer vertrouwen in een 'zakelijke' best for all oplossing dan iemand die daar toch al vooringenomen zit.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik moet toegeven dat Trump gewoon opener en eerlijker is geweest in zijn campagne, Hillary verbergt haar ware aard, die ze al die jaren in actieve politieke dienst heeft moeten verbergen, je wordt zo gemaakt en gevormd in de politiek, je kan soms niet zeggen wat je echt vindt, omdat je dan je ambt verliest, dat heeft Trump niet.
Rechts durft te zeggen wat ze denken, en vaak zonder te draaien, links houdt meer de knijper op de mond.
Wat ik ook merk is dat de linkse media, ook nu na de winst van Trump, teleurgesteld reageert op hun eigen bubble campagne pro Clinton. Dat Hillary nu ook geen speech geeft zegt ook hoe slecht zij tegen verlies kan, als je je eerlijkheid niet kan tonen zal dat altijd spijt tot gevolg hebben, en kan je het verlies niet goed handelen.
Simpele schoolplein regels zijn hier van op toepassing, eerlijkheid duurt het langst.
Je kan zeggen van Trump wat je wil, maar het gaat om daden en je woorden moeten daarbij kloppen. dat zien mensen niet direct maar diep in je zelf weet je wel wie het eerlijkste is op het schoolplein.
Mensen zijn dat gedraai in politiek zat en zoeken iemand die een grote mond heeft en ook daarna leeft en doet, rechtlijniger zijn is hier in dit geval de winnaar. Trump weet wat hij wil en Hillary weet pas wat ze wil als ze het ziet. Dat is gevaarlijker en dat zien de mensen wel maar ze mogen en kunnen dat niet zeggen in de pro linkse media want dan wordt je te kakken gezet (of hij ook zijn rechtlijnigheid kan waarmaken in zijn ambt moet nog blijken, maar hiermee heeft hij dus gewonnen, en de nieuwkomer factor speelt mee)
Dit zegt veel over de emotionele volwassenheid van de Amerikaan
Rechts durft te zeggen wat ze denken, en vaak zonder te draaien, links houdt meer de knijper op de mond.
Wat ik ook merk is dat de linkse media, ook nu na de winst van Trump, teleurgesteld reageert op hun eigen bubble campagne pro Clinton. Dat Hillary nu ook geen speech geeft zegt ook hoe slecht zij tegen verlies kan, als je je eerlijkheid niet kan tonen zal dat altijd spijt tot gevolg hebben, en kan je het verlies niet goed handelen.
Simpele schoolplein regels zijn hier van op toepassing, eerlijkheid duurt het langst.
Je kan zeggen van Trump wat je wil, maar het gaat om daden en je woorden moeten daarbij kloppen. dat zien mensen niet direct maar diep in je zelf weet je wel wie het eerlijkste is op het schoolplein.
Mensen zijn dat gedraai in politiek zat en zoeken iemand die een grote mond heeft en ook daarna leeft en doet, rechtlijniger zijn is hier in dit geval de winnaar. Trump weet wat hij wil en Hillary weet pas wat ze wil als ze het ziet. Dat is gevaarlijker en dat zien de mensen wel maar ze mogen en kunnen dat niet zeggen in de pro linkse media want dan wordt je te kakken gezet (of hij ook zijn rechtlijnigheid kan waarmaken in zijn ambt moet nog blijken, maar hiermee heeft hij dus gewonnen, en de nieuwkomer factor speelt mee)
Dit zegt veel over de emotionele volwassenheid van de Amerikaan
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Nee, het is geen ramp, ik reageerde voornamelijk op de stelling dat die dingen wél een ramp zijn.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:47:
[...]
Het klopt inderdaad dat ze dat zien als een ramp voor hun... Maar is het dat ook?
Het is net als de Polen, Roemenen en Bulgaren in Nederland. Die doen over het algemeen werk waar Nederlanders echt niet voor uit de uitkering/bijstand voor komen want veel te zwaar, veel te onzeker en veel te slecht betaald en het zou ze uiteindelijk geld kosten om dat werk te gaan doen.
En sorry hoor mensen maar ik blijf toch echt steeds aan Idiocracy denken... Dit is hoe het begint...
Of iets een ramp is, is compleet afhankelijk van het oogpunt waaruit je het bekijkt.
Je gooit een héle hoop dingen op één hoop, waarmee je eigenlijk dezelfde catastrofale denkfout maakt als de mensen die de dingen roepen waar jij nu zo tegen ageert.Dido schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:06:
[...]
Dus moeten we creationisten, flat-earthers, moonlanding-deniers, Hillary-is-the-devil-preachers, aspartaam-skeptici, iedereen die zijn buurman van kindermisbruik beschuldigd, Brexiteers, islamofoben, en eigenlijk elke fantast met een aantrekkelijk horrorverhaal tegenwoordig serieus nemen.
Geschiedenis, wetenschap, gedegen journalistiek? Allemaal achterhaalde hobbies, want iemand die verklaart van mening te zijn dat Gaddafi en Assad democratisch gekozen was/is, dat inentingen gevaarlijk en evolutie een onbewezen theorie is, en dat de Krim gekozen heeft om bij Rusland te horen (Rusland dat natuurlijk niets met MH17 te maken had), mag ook gewoon stemmen en doet dat op basis van "ik wil wat anders, wat het ook is".
Ten eerste: In je lijstje kan je 'aspartaam-skeptici' vervangen door 'aspartaam-aanbidders' als het gaat om hoe dom mensen zijn. Van aspartaam is nu al in veel peer-reviewed studies gewoon aangetoond dat het negatieve gezondheidsconsequenties heeft. Van minimale tot significante. En het gaat dan niet alleen om kleine onafhankelijke researchers, maar ook universiteiten, mensen die voorheen bij de FDA hebben gewerkt enz enz enz. Ik ben toevallig ook voedingsdeskundige en wellicht heb ik daardoor meer toegang tot onderzoeken dan jij - maar zelfs als je zelf op pubmed gaat neuzen vind je heel veel studies die gewoon keihard aantonen dat aspartaam een naar stofje is met allerlei onvoorziene gezondheidsconsequenties.
Verder zie ik ook niet goed in wat een islamofoob in het rijtje doet. Tenslotte is een heel prominent deel van de islam de anti-islam : Ongelovigen moeten bekeerd worden of boeten. Waarom zou ik als atheïst dan niet anti-theistisch mogen zijn, in een seculiere regio als Europa? En zeker met de kennis die ik bezit (opgegroeid in Turkije o.a.) heb ik een intieme blik mogen werpen op notabene een zeer milde vorm van de islam in de jaren 80' aldaar. Dus ik ben een rationele anti-islamiet (islamofoob?) en hoor opeens volgens jou bij moonlanding deniers en creationists...

Dan hebben we nog het Krim-punt. Wat gewoon heel erg complex is. Ook ik dacht dat het gewoon puur landjepik was van Rusland, maar nadat mijn Oekraïens-Litouwse vriendin mij e.e.a. uitlegde over de situatie begrijp ik dat het toch allemaal wat complexer ligt dan gedacht. En dat de russen op het eiland toch echt voor een groot deel gewoon liever bij een rijk Rusland horen dan bij een arm Oekraïne waar ze weinig binding mee hadden (o.a. bijv. om pensioenen en uitkeringen alleen al, los van culturele aspecten). Ze is er meermalen geweest en kon dus ook het anti-oekrainse sentiment daar zelf meemaken. Dat neemt overigens niet weg dat Rusland niet erg kwalijke dingen heeft gedaan, maar de Krim had toch echt wel meer interesse in aansluiting bij wat ze daar 'het moederland' noemden dan dat jij nu doet denken.
Verder zou ik ook echt voorzichtig zijn met bijv. de Ghadaffi situatie. Libië was geen perfect land voor het omviel, maar wel één van de welvarendste staten van Afrika met een uitstekende levensstandaard. Nu is het vervallen tot een derderangs natie waar het op alle punten slechter is dan dat het was onder Ghadaffi. Ook hier weer : Dit is geen simpele situatie. Er is geen zwart of wit. Ja, Ghadaffi was 'evil' op bepaalde punten. Maar gemiddeld gezien waren de mensen véél beter uit onder hem dan dat ze het nu hebben. Verder is het ook evident dat de val van Ghadaffi net als in Irak verdacht veel voordelen heeft gehad voor het westen en westerse (olie)maatschappijen. Alles draait om olie, ook meteen de reden dat we zelden of nooit eens iets horen of zien van significante westerse interventie in landen waar er financieel niks te halen is achteraf.
Kortom, pas au op met opsommingen - je kwakt her en der dingen bij elkaar terwijl je absoluut geen intieme kennis van zaken hebt. Je bent dus niks beter dan de mensen die ook allerlei 'feiten' bij elkaar kwakken om hun punt te maken (moonhoaxers, creationisten enz enz enz). Het is ook erg weinig tactvol als je dingen die écht onzin zijn gaat groeperen bij dingen die omstreden of zelfs gewoon keihard bewezen zijn.
TRUMP
KLIMAATVERANDERING. ‘Klimaatverandering is een hoax, het is een uitvinding van China om onze economie onder druk te zetten’, heeft Trump ooit gezegd. Hij gelooft niet dat de opwarming van de aarde echt bestaat en heeft dus ook geen beleidspunten om de klimaatverandering tegen te gaan. Hij noemt geld besteden aan het bestrijden van de opwarming van de aarde ‘een heel dure soort belasting’.
ABORTUS. Donald Trump is tegen abortus. Hij vindt zelfs dat vrouwen die abortus plegen zouden moeten gestraft worden. Ook zijn vice-president, Mike Pence, is een hevige tegenstanders van abortus. Trump wil bovendien rechters benoemen die bereid zijn om ‘Roe vs Wade’ te herzien. Dat is een uitspraak uit 1973 die het grondwettelijk recht op abortus waarborgt.
GEZONDHEIDSZORG. Obamacare (het systeem dat alle Amerikanen een ziekteverzekering geeft) afschaffen. Dat is een van de eerste dingen die Trump wil doen. Trump wil een alternatief plan uitwerken, hij wil een soort van federaal ziektefonds. Maar dat zou 18 tot 20 miljoen Amerikanen zonder verzekering zetten. Daarnaast pleit Trump voor zes weken betaald ziekteverlof.
[HANDEL. Trump is tegen het TTIP-verdrag met Europa. Ook de handel met China wil hij aan banden leggen door 45 procent taksen te heffen op alle invoer uit China.
PENCE
Last year, Pence found himself at the center of a storm when he supported Indiana’s Religious Freedom Restoration Act, which would have allowed businesses and individuals to refuse to do business with some people based on their own religious beliefs
Ik wens ze veel sterkte daar. Terug naar de middeleeuwen
Michael Moore had wel een goede theorie dat Hillary juist veel linkser is dan ze doet voorkomen omdat het de enige manier was om aan de macht te kunnen komen. Ze heeft zich -zeker in haar vroege jaren- tomeloos ingezet voor linkse idealen, zag dat ze nergens iets bereikte en is toen opgeschoven naar rechts. Haar stemgedrag was een van de meest liberale.mell33 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:50:
Ik moet toegeven dat Trump gewoon opener en eerlijker is geweest in zijn campagne, Hillary verbergt haar ware aard, die ze al die jaren in actieve politieke dienst heeft moeten verbergen, je word zo gemaakt en gevormd in de politiek, je kan soms niet zeggen wat je echt vindt, omdat je dan je ambt verliest, dat heeft
Maar goed, we zullen het nooit weten nu.
Dit dus.
Ik heb het niet gezien, kan dus niet oordelen hierover. Maar wat ik wel weet is dat je altijd mensen kunt belichten die erop achter uitgaan.Miki schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:57:
[...]
Ik zou je eens aanraden om serie van Eelco Rosenthal terug te kijken op NPO gemist. Dan zie je dat die groep helemaal niet op vooruit is gegaan maar keihard is gestraft.
Maar ja, wat gaat Trump z'n beleid van handelsverdragen afschaffen, belasting voor rijke verlagen hier aan verbeteren? Niks, verslechterd de situatie alleen maar verder.
Linkse idealen zoals tegen het homohuwlijk zijn zoals ze eerst claimde, en vervolgens (overigens net als Obama!) toen de publieke opinie veranderde als een blad in de wind pro-homohuwlijk werd? Of is haar linkse periode nog vóór haar anti-homohuwlijk periode ?FunkyTrip schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:53:
[...]
Michael Moore had wel een goede theorie dat Hillary juist veel linkser is dan ze doet voorkomen omdat het de enige manier was om aan de macht te kunnen komen. Ze heeft zich -zeker in haar vroege jaren- tomeloos ingezet voor linkse idealen, zag dat ze nergens iets bereikte en is toen opgeschoven naar rechts. Haar stemgedrag was een van de meest liberale.
Nou nou, 'terug naar de middeleeuwen' is ook echt weer enorm overtrokken...e.looijenga schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:51:
[...]
TRUMP
KLIMAATVERANDERING. ‘Klimaatverandering is een hoax, het is een uitvinding van China om onze economie onder druk te zetten’, heeft Trump ooit gezegd. Hij gelooft niet dat de opwarming van de aarde echt bestaat en heeft dus ook geen beleidspunten om de klimaatverandering tegen te gaan. Hij noemt geld besteden aan het bestrijden van de opwarming van de aarde ‘een heel dure soort belasting’.
ABORTUS. Donald Trump is tegen abortus. Hij vindt zelfs dat vrouwen die abortus plegen zouden moeten gestraft worden. Ook zijn vice-president, Mike Pence, is een hevige tegenstanders van abortus. Trump wil bovendien rechters benoemen die bereid zijn om ‘Roe vs Wade’ te herzien. Dat is een uitspraak uit 1973 die het grondwettelijk recht op abortus waarborgt.
GEZONDHEIDSZORG. Obamacare (het systeem dat alle Amerikanen een ziekteverzekering geeft) afschaffen. Dat is een van de eerste dingen die Trump wil doen. Trump wil een alternatief plan uitwerken, hij wil een soort van federaal ziektefonds. Maar dat zou 18 tot 20 miljoen Amerikanen zonder verzekering zetten. Daarnaast pleit Trump voor zes weken betaald ziekteverlof.
[HANDEL. Trump is tegen het TTIP-verdrag met Europa. Ook de handel met China wil hij aan banden leggen door 45 procent taksen te heffen op alle invoer uit China.
PENCE
Last year, Pence found himself at the center of a storm when he supported Indiana’s Religious Freedom Restoration Act, which would have allowed businesses and individuals to refuse to do business with some people based on their own religious beliefs
Ik wens ze veel sterkte daar. Terug naar de middeleeuwen
Laten we eerlijk zijn, ons zorgstelsel heeft zijn beste tijd ook echt wel gehad, en zo oud is dat nu ook weer niet. Wat ik wel minder vind is inderdaad zijn standpunt over abortus (maar goed, geen totaal verbod maar bij verkrachting wel bijv.) en zijn uitspraken over klimaatverandering. Ik vond dat Obama daar net goed mee bezig was.
Dus meer een kwestie van perspectief of dat verkeerd is.wontcachme schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:35:
[...]
Trump is ongeleid, maar Pence is ongeveer het schoolvoorbeeld van conservatief.
Jep, die bewering heb ik ook eerder gelezen. Geenstijl heeft deze mooi ontkracht, als je stopt met tellen VOOR de grote aanslagen kom je inderdaad op een lager getal uit.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:00:
[...]
Zelfs dat klopt niet. IRA, ETA, etc. zorgden in de jaren '70 en '80 voor veel meer aanslagen dan we nu hebben.
Maar de mythe voor u ontstond waarschijnlijk bij dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws...olukkers-3777939-a1516413
bron:
Wikipedia: List of Islamist terrorist attacks
Jaren 80/90. Ze had een mooie afstudeerspeech.majic schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:55:
[...]
Linkse idealen zoals tegen het homohuwlijk zijn zoals ze eerst claimde, en vervolgens (overigens net als Obama!) toen de publieke opinie veranderde als een blad in de wind pro-homohuwlijk werd? Of is haar linkse periode nog vóór haar anti-homohuwlijk periode ?
Dit dus.
Micheal Moore waarschuwde ook al voor de ontwikkeling van de Rust Belt. Eigenlijk is dit de enige voorspelling die uiteindelijk correct bleek.FunkyTrip schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:53:
[...]
Michael Moore had wel een goede theorie dat Hillary juist veel linkser is dan ze doet voorkomen omdat het de enige manier was om aan de macht te kunnen komen. Ze heeft zich -zeker in haar vroege jaren- tomeloos ingezet voor linkse idealen, zag dat ze nergens iets bereikte en is toen opgeschoven naar rechts. Haar stemgedrag was een van de meest liberale.
Opgelucht dat Clinton het niet is geworden! Over 4 jaar krijgen we hopelijk wel een geschikte tegenkandidaat.
Niet helemaal. Pence is al jaren lid van de "politieke elite" en ligt beter bij de republikeinen dan Trump. Als Pence president zou worden vermoed ik dat hij meer gedaan zal krijgen met betrekking tot zijn standpunten dan een los kanon.matroosoft schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:56:
[...]
Dus meer een kwestie van perspectief of dat verkeerd is.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ach, die is in mum van tijd volledig zwart gemaakt. Dat hebben politici van beide zijden -GOP in het bijzonder- tot kunst verheven.outlandos schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:59:
Opgelucht dat Clinton het niet is geworden! Over 4 jaar krijgen we hopelijk wel geschikte tegenkandidaat.
-edit-
Stel dat Trump vermoord wordt...komt engnek Pence aan de macht.

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 09-11-2016 11:02 ]
Dit dus.
majic schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:51:
[...]
Ten eerste: In je lijstje kan je 'aspartaam-skeptici' vervangen door 'aspartaam-aanbidders' als het gaat om hoe dom mensen zijn. Van aspartaam is nu al in veel peer-reviewed studies gewoon aangetoond dat het negatieve gezondheidsconsequenties heeft. Van minimale tot significante. En het gaat dan niet alleen om kleine onafhankelijke researchers, maar ook universiteiten, mensen die voorheen bij de FDA hebben gewerkt enz enz enz. Ik ben toevallig ook voedingsdeskundige en wellicht heb ik daardoor meer toegang tot onderzoeken dan jij - maar zelfs als je zelf op pubmed gaat neuzen vind je heel veel studies die gewoon keihard aantonen dat aspartaam een naar stofje is met allerlei onvoorziene gezondheidsconsequenties.
offtopic:
Totale nonsens. Bronnen graag.
Totale nonsens. Bronnen graag.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Geenstijl is ook zo'n mooie neutrale bron, natuurlijk... Heb je toevallig een linkje naar die ontkrachting?Finder schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:58:
Jep, die bewering heb ik ook eerder gelezen. Geenstijl heeft deze mooi ontkracht, als je stopt met tellen VOOR de grote aanslagen kom je inderdaad op een lager getal uit.
En hoeveel terroristische aanslagen hebben we de laatste jaren in Nederland gehad? Volgens mij maar een en dat was een aanslag op een moskee door rechts-radicalen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Een democratische anti-establishment kandidaat zou waarschijnlijk helemaal over trump heenwalsen. Maar ik denk dat Bernie over 4 jaar iets te oud is.outlandos schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:59:
Opgelucht dat Clinton het niet is geworden! Over 4 jaar krijgen we hopelijk wel geschikte tegenkandidaat.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
ETA, IRA, RAF, etc hadden een duidelijke vijand en dat was hun doel en waren gefocust op een specifieke regering en/of land.Waah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:39:
[...]
Ik was idd de IRA en ETA ed. vergeten. Zoals al eerder opgemerkt.
Maar de ETA probeerde over het algemeen GEEN slachtoffers te maken. Dat maakt het kwa gevoel minder eng.
Al is de kans door overlijden door een terroristische aanslag een van de laagste denk ik. Als we minder doden willen zouden we volgens mij als grootste risico andere dingen moeten afschaffen
Dit ten opzichte van Islamitische terroristen die expliciet gaan voor burgerslachtoffers en (in feite) in heel Europa elk moment kunnen toeslaan.
Maakt dit de kans op het overlijden door een terroristische aanslag groter? Nee, dat denk ik niet. Maar er zijn wel enkele zaken waardoor wij eerder geneigd zijn om ons onveilig te voelen.
Het helpt natuurlijk ook niet dat wij vroeger afhankelijk waren van nieuws uit kranten en TV. Buitenlandse bekenden sprak je wellicht via de telefoon, een ansichtkaart of via een brief.
Tegenwoordig heb je met Twitter instant coverage van een aanslag, door Facebook/WhatsApp/Messenger/Telegram/etc heb je instant toegang tot contacten met buitenlandse bekenden en krijg je dit soort informatie nog sneller door dan CNN, RTL Nieuws, etc, etc.
En door de aanslagen in Brussel en Parijs of de vele arrestaties in Duitsland en België komt het allemaal dichter bij Nederland dan de meeste mensen zouden willen.
Ze voelen zich daarom onveilig, willen een oplossing en als er dan een persoon komt die komt met de oplossing "Alle grenzen dicht en alle Moslims het land uit!" dan zijn er enorm veel mensen in Nederland die voor zo'n persoon gaan stemmen ongeacht dat zo'n oplossing moeilijk zo niet onmogelijk uit te voeren zal zijn en dat het geen garantie geeft dat het nooit zal gebeuren.
Maar hey, ze voelen zich veiliger, er is iemand die naar ze luistert en de nadelige consequenties is een ver van mijn bed show; want hun probleem is opgelost.
Deze uitslag, brexit, de problemen in Europa en de algemene sfeer laten wel zien dat de wereld op een kantelpunt staat. Ik denk dat we van globalisering weer terug gaan naar individualisme. Europa is veel te veel afhankelijk van de VS, waarom moeten zij ons verdedigen? Zodat wij lekker mee kunnen liften? Waarom zijn we zo bang voor Rusland/Putin? Wij als Europa kunnen Rusland/Putin wel aan als we niet hadden meegelift op de defensie van de VS.
De lokale aangelegenheden in de VS zoals afschaffing homo-huwelijk, verbod op moslims, verbod op abortus en dergelijke moeten ze maar lekker zelf uitzoeken. Uiteindelijk hebben wij als mensen buiten de VS er niks mee te maken. Het buitenland beleid van de VS zal ook op de schop gaan en iedereen gaat dat voelen, maar vergeet ook niet dat de VS niet zonder China en Europa kan....dus ja de boel zal veranderen, maar Trump gaat echt niet de VS en Europa splitsen.
De lokale aangelegenheden in de VS zoals afschaffing homo-huwelijk, verbod op moslims, verbod op abortus en dergelijke moeten ze maar lekker zelf uitzoeken. Uiteindelijk hebben wij als mensen buiten de VS er niks mee te maken. Het buitenland beleid van de VS zal ook op de schop gaan en iedereen gaat dat voelen, maar vergeet ook niet dat de VS niet zonder China en Europa kan....dus ja de boel zal veranderen, maar Trump gaat echt niet de VS en Europa splitsen.
Dat is te makkelijk. Op een aantal specifieke uitzonderingen na zijn de partijen gewoon democratisch opgezet. Met andere woorden: als je als electoraat meer wilt dan alleen een kruisje zetten, zul je ook van je luie stoel af moeten komen om daar iets aan te doen.Krisp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:23:
[...]
Dat klopt, David Van Reybrouck heeft daar een mooi artikel over geschreven. Wellicht is dit ook wel het failliet van het democratische systeem zoals wij dat nu kennen. Dan zijn we alleen veel verder van huis: een uitgesproken kandidaat als Trump is niet geneigd om het systeem op deze manier te veranderen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Precies. Deze uitslag was natuurlijk op voorhand te voorspellen. "Men" is op dit moment de politiek gewoon beu. Het kabbelt maar door en door en alles blijft hetzelfde. Deze stemming zie je overal in het westen terug.outlandos schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:59:
Opgelucht dat Clinton het niet is geworden! Over 4 jaar krijgen we hopelijk een wel geschikte tegenkandidaat.
Eerst de brexit, nu trump, straks Wilders en Le Pen.
Over 4 jaar beginnen we overnieuw en komt alles weer tot rust.
Zero.
Is het niet een idee om gewoon eens te kijken wat er de komende maanden gaat gebeuren in plaats van gelijk te doen alsof de wereld vergaat?
Hoe langer ik er nu over nadenk, hoe meer ik denk dat dit best wel eens verfrissend kan werken. Wat mensen lijken te vergeten is dat Trump over sommige zaken veel 'linkser' denkt dan zijn eigen partij:
http://fortune.com/2016/05/08/trump-raise-taxes-wealthy/
Wat trouwens het echte probleem is in mijn ogen: als jij een groep mensen wegzet als 'dom', 'racist', 'xenofoob', 'Tokkie', etc. etc. maak je het onmogelijk voor deze mensen om ooit nog op je te stemmen, ook al zijn ze het later inhoudelijk met jou eens. Je sluit ze uit, maakt ze minderwaardig.
Dat je weet dat die triomfantelijke 'zie je wel, we weten het beter dan die domme mensen' houding bij winst gelijk ervoor zorgt dat je een groep kiezers voor altijd kwijt bent. Welke PVV stemmer zou nu nog op de PvdA kunnen stemmen nadat hij/zij voor alles is uitgemaakt wat rot en fout is? Zelfs als deze kiezer terug zou willen dan gaat dat niet meer gevoelsmatig...
Hoe langer ik er nu over nadenk, hoe meer ik denk dat dit best wel eens verfrissend kan werken. Wat mensen lijken te vergeten is dat Trump over sommige zaken veel 'linkser' denkt dan zijn eigen partij:
Wat trouwens het echte probleem is in mijn ogen: als jij een groep mensen wegzet als 'dom', 'racist', 'xenofoob', 'Tokkie', etc. etc. maak je het onmogelijk voor deze mensen om ooit nog op je te stemmen, ook al zijn ze het later inhoudelijk met jou eens. Je sluit ze uit, maakt ze minderwaardig.
Dat je weet dat die triomfantelijke 'zie je wel, we weten het beter dan die domme mensen' houding bij winst gelijk ervoor zorgt dat je een groep kiezers voor altijd kwijt bent. Welke PVV stemmer zou nu nog op de PvdA kunnen stemmen nadat hij/zij voor alles is uitgemaakt wat rot en fout is? Zelfs als deze kiezer terug zou willen dan gaat dat niet meer gevoelsmatig...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wat ik grappig vind, is dat in de media in Europa zeer pro-Clinton is/was. Maar als je dan op fora leest wat de gemiddelde poster er over te zeggen heeft, dan merk je de kampen ook hier duidelijk iets anders liggen.
Doe eens niet ja!
* Cyberpope voelt zich in een keer heel oud
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Is er al ergens aan analyse/blog over hoe de mensheid steeds dommer kan worden?
Komt ook omdat de Trump-aanhangers zeer uitgesproken zijn, natuurlijk.Galactic schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:05:
Wat ik grappig vind, is dat in de media in Europa zeer pro-Clinton is/was. Maar als je dan op fora leest wat de gemiddelde poster er over te zeggen heeft, dan merk je de kampen ook hier duidelijk iets anders liggen.
Strak plan. Ik las daarnet ook dat Trump heeft beloofd studeren in Amerika toegankelijker te maken, als in: Minder collegegeld en minder schuld; gegeven hoe duur studeren daar is helemaal niet gek. Zo zijn er wel meer punten die vrij positief zijn als Trump ze waar kan maken.hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:03:
Is het niet een idee om gewoon eens te kijken wat er de komende maanden gaat gebeuren in plaats van gelijk te doen alsof de wereld vergaat?
Hoe langer ik er nu over nadenk, hoe meer ik denk dat dit best wel eens verfrissend kan werken. Wat mensen lijken te vergeten is dat Trump over sommige zaken voor 'linkser' denkt dan zijn eigen partij:
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Hahaha ja excusesCyberpope schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:05:
[...]
Doe eens niet ja!![]()
* Cyberpope voelt zich in een keer heel oud
Deze twee zouden eens om tafel moeten:Pistolebob schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:05:
Is er al ergens aan analyse/blog over hoe de mensheid steeds dommer kan worden?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Wat is dat toch voor vreemd mechanisme bij sommige mensen. Wat voor kronkel moet je in je hoofd hebben om anderen schade toe te wensen als ze niet kiezen wat jij hoopt dat ze kiezen?Delerium schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:13:
In de loop van de dag maar eens kijken wat het precies betekend. Veel binnenlandse schade hoop ik, misschien dat er maatschappelijk verzet komt bij al te extreme plannen, dat soort meuk.
Ben jij er ook zo eentje die ten allen tijde denkt het morele gelijk aan zijn zijde te hebben?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit dus, jaar in jaar uit worden mensen weggezet als dom, rechts, tokkie, racist, xenofoob etc etc, door mensen die wel opkomen voor mensen die openlijk homo's haten etc. (DENK blijft het mooiste voorbeeld)hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:03:
Hoe langer ik er nu over nadenk, hoe meer ik denk dat dit best wel eens verfrissend kan werken. Wat mensen lijken te vergeten is dat Trump over sommige zaken voor 'linkser' denkt dan zijn eigen partij:
En die zogenaamd slimme linkse mensen vergeten hoe een democratie werkt, de meerderheid "wint" en dat is precies wat er gebeurd is. De minderheden zijn allemaal netjes tegen elkaar opgezet en de meerderheid is weggezet als aanstichter van al het kwaad in de wereld.
En nu heeft de meerderheid "wraak" genomen.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Het is inderdaad een heel stuk veiliger: mijn vriendin is dit jaar aan een bomaanslag op de metro ontsnapt, mijn vrouw heeft tussen een bomonruiming en een grote terreur-actie in Brussel gezeten. Alleen dit weekend is in Gent iemand bijna doodgetrapt en zijn iemand zijn ogen uitgestoken in Brussel. (Jep; tweemaal 'migranten', maar het is hun sociale klasse, dus het geeft nietMx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:01:
[...]
Geenstijl is ook zo'n mooie neutrale bron, natuurlijk... Heb je toevallig een linkje naar die ontkrachting?
En hoeveel terroristische aanslagen hebben we de laatste jaren in Nederland gehad? Volgens mij maar een en dat was een aanslag op een moskee door rechts-radicalen.
Als ik vlieg moet je zowat naakt door de scanner en met de laatste Gentse Feesten lagen de scherpschuters op het dak, naast alle pantservoertuigen in Brussel en Gent.
Mijn veiligheidsgevoel is echt enorm toegenomen
Wat ik wil zeggen, ik volg uw mening; ik heb altijd voor de socialisten gestemt, maar het wegzetten van mensen die kritiek hebben als 'rechts', dat werkt niet. En verder moet je oppassen in online discussies als deze dat het niet uit de hand loopt, waarschijnlijk zouden we in het echt veel meer overeenkomen dat uit deze online dialoog zou blijken.
Sorry maar Trump wil mensen van een bepaald geloof het land uit hebben, ageert tegen allerlei minderheden, polariseert de samenleving, belooft banen en economische groei... Er zijn echt veel meer overeenkomsten dan tegenstellingen.Pelox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:06:
[...]
Nou nou, laten we niet overdrijven aub. Wacht het eerst eens rustig af. Zijn overwinningsspeech was in ieder geval van een hele andere categorie als die van de persoon die jij nu noemt.
De holocaust is ook begonnen met onderbuikhaat en -angst jegens Joden... Er is nu zo'n zelfde onderbuikhaat en -angst jegens moslims.
Que?Bierkameel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:41:
Ik ben niet pro Trump maar het is wel mooi dat hij heeft gewonnen, het is een duidelijk signaal net zoals de Brexit, ik denk dat we in NL volgend jaar precies hetzelfde gaan zien, iedereen is compleet klaar met die linkse graaiers en beloftes.
Om maar 1 voorbeeld te noemen, hoe kan het dat Wiebes nog steeds aan het werk is nadat hij 500 miljoen heeft verprutst...zoiets moet je in het zakenleven eens proberen.
Que?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dan mag de gevestigde orde die het zover laat komen vooral zichzelf achter de oren krabben. Je kunt die schuld niet bij de burger in de schoenen schuiven.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:05:
[...]
Dat dachten ze in Duitsland ook toen in 1935 Hitler democratisch aan de macht kwam...
Maar Hilary vs Trump, ergens is Wilders vs Rutte niet veel anders. Voting for the lesser evil still makes him evil.
Dat is het "linkse" deugen, zolang het ze goed uitkomt zijn het allemaal hele lieve betrokken mensen, maar als het tegenzit is geweld echt een prima optie, want ze hebben idd het morele gelijk aan hun zijde, vinden ze iig zelf.alexbl69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:07:
[...]
Wat is dat toch voor vreemd mechanisme bij sommige mensen. Wat voor kronkel moet je in je hoofd hebben om anderen schade toe te wensen als ze niet kiezen wat jij hoopt dat ze kiezen?
Ben jij er ook zo eentje die ten allen tijde denkt het morele gelijk aan zijn zijde te hebben?
Wel grappig om te zien hoe ZUUR clinton-fans zijn. Uiteraard zijn alle Trump-voorstanders complete idioten met het IQ van een aardappel. Clinton had het moeten worden want die had de wereld-vrede bewaard, hongersnood zou iets van het verleden zijn en alle vluchtelingen kregen een mooi plekje in een zonnig oord..zzz. Kap eens met dat zielig gedoe over hoe dom iedereen wel niet is omdat de persoon "achter" wie jij stond heeft verloren.
ín 't zakenleven moet dat toch minimaal een 10-voud zijn van dat bedrag voordat je er op aangekeken wordt...
dus hij heeft wel een punt
Ja ik snap je punt maar dit is natuurlijk grotendeels redneck verkiezingspraat en daar zijn de nationalistische amerikanen heel gevoelig voor. Trump (en vooral zijn adviseurs) weten heus wel hoe ze het spelletje moeten spelen. Uiteraard zullen er vreemde keuzes gemaakt gaan worden maar ik verwacht dat het toch echt wel mee zal vallen.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:08:
[...]
Sorry maar Trump wil mensen van een bepaald geloof het land uit hebben, ageert tegen allerlei minderheden, polariseert de samenleving, belooft banen en economische groei... Er zijn echt veel meer overeenkomsten dan tegenstellingen.
De holocaust is ook begonnen met onderbuikhaat en -angst jegens Joden... Er is nu zo'n zelfde onderbuikhaat en -angst jegens moslims.
Zero.
Ik ben met name heel erg benieuwd in hoeverre z'n campagne-praat overeen zal stemmen met z'n beleid. Op basis van z'n verkooppraatje is hij in mijn ogen een drama, maar ik vraag me af of 't zal overeenstemmen met z'n daadwerkelijke beleid.
Ik weerspreek niet wat je zegt, echter valt het me wel op dat je zowel een vriendin als vrouw zegt te hebbenFinder schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:07:
[...]
Het is inderdaad een heel stuk veiliger: mijn vriendin is dit jaar aan een bomaanslag op de metro ontsnapt, mijn vrouw heeft tussen een bomonruiming en een grote terreur-actie in Brussel gezeten. Alleen dit weekend is in Gent iemand bijna doodgetrapt en zijn iemand zijn ogen uitgestoken in Brussel. (Jep; tweemaal 'migranten', maar het is hun sociale klasse, dus het geeft niet)
Als ik vlieg moet je zowat naakt door de scanner en met de laatste Gentse Feesten lagen de scherpschuters op het dak, naast alle pantservoertuigen in Brussel en Gent.
Mijn veiligheidsgevoel is echt enorm toegenomen![]()
Wat ik wil zeggen, ik volg uw mening; ik heb altijd voor de socialisten gestemt, maar het wegzetten van mensen die kritiek hebben als 'rechts', dat werkt niet. En verder moet je oppassen in online discussies als deze dat het niet uit de hand loopt, waarschijnlijk zouden we in het echt veel meer overeenkomen dat uit deze online dialoog zou blijken.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”Brent schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:06:
[...]
Deze twee zouden eens om tafel moeten:
[afbeelding]
Uiteraard. En gelukkig is het ook nog eens zo dat de Republikeinse politici enorm verdeeld zijn over Trump. Dus zelfs met de Senate en Congress in Republikeinse handen is het geen garantie dat alle uitlatingen en het beleid van Trump ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.Pelox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:10:
[...]
Ja ik snap je punt maar dit is natuurlijk grotendeels redneck verkiezingspraat en daar zijn de nationalistische amerikanen heel gevoelig voor. Trump (en vooral zijn adviseurs) weten heus wel hoe ze het spelletje moeten spelen. Uiteraard zullen er vreemde keuzes gemaakt gaan worden maar ik verwacht dat het toch echt wel mee zal vallen.
En ach worse case scenario: Just let us all die quietly in a nuclear utopia wonderland, it'll be over in a flash
Hahaha, was dat maar waarmajic schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:12:
[...]
Ik weerspreek niet wat je zegt, echter valt het me wel op dat je zowel een vriendin als vrouw zegt te hebben
Het is dus 'een vriendin' (als vriend) en 'een vrouw'. Maar wel plezant om te zien dat het zo'n diepe discussies losmaakt ook op Tweakers. Het werd wel tijd dat dit debat eens mainstream ging, Den Haag en Amsterdam zijn niet de wereld. Dat toont de winst van Trump ook aan; het platteland en de groep gewone mensen is veel groter dan New York of LA.
Alleen zijn die onderbuik gevoelens ergens op gebaseerd. Dat de conclusie verkeerd is, is wat anders. Het is een feit dat terrorisme in het westen ATM geregeerd wordt door "moslims". Ik vind het niet vreemd dat veel mensen dan een kortzichtige conclusie trekken "Moslims zijn allemaal slecht! want zij veroorzaken alle aanslagen hier in de EU" niet iedereen is in staat om verder te kijken/denken dan zijn neus lang is. Als men zich eens afvraagt hoe het komt dat er opeens zoveel "moslim" terrorisme is vergeleken met vroegah dan kom je imo al snel tot de conclusie dat dat komt door de Illegale invasies van onder andere Iraq/libie. En met Clinton heb je weer zo een pro-oorlog type wat alleen tot meer onrust/terrorisme zou lijden.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:08:
[...]
Sorry maar Trump wil mensen van een bepaald geloof het land uit hebben, ageert tegen allerlei minderheden, polariseert de samenleving, belooft banen en economische groei... Er zijn echt veel meer overeenkomsten dan tegenstellingen.
En welke president-kandidaat belooft niet meer banen en economische groei? Moet de eerste politici horen die dat niet belooft. De manieren verschillen maar uiteindelijk beloven ze hetzelfde...
Heeft niks met gelijk geven te maken. Maar wel met elkaar begrijpen.Waah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:12:
[...]
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
EDIT: Ugh, lees zelf verkeerd. Maar punt blijft hetzelfde. Als groepen langs elkaar heen leven en elkaar niet kunnen begrijpen, of inleven in elkaar, krijg je dit.
[ Voor 21% gewijzigd door Nat-Water op 09-11-2016 11:20 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Daar ben ik nou bij Trump minder bang voor dan bij Clinton, Trump zal juist minder het internationale conflict zoeken en zich meer op de VS zelf richten. Hij handelt uit pragmatisme en veel minder uit politiek-correct idealisme...nwagenaar schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:13:
En ach worse case scenario: Just let us all die quietly in a nuclear utopia wonderland, it'll be over in a flash
Trump zal inderdaad minder het internationale conflict zoeken. Dus als Rusland besluit om de Baltische staten binnen te vallen zal de VS onder Trump daar niets tegen doen. Als China besluit om alle eilanden in de Zuid-Chinese Zee definitief te claimen en op andere manieren hun invloed in dat gebied uit te breiden, zal de VS daar ook niets tegen doen. Ik noem maar wat. Juist een navelstarende VS zal voor veel conflicten elders in de wereld zorgen...hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:17:
[...]
Daar ben ik nou bij Trump minder bang voor dan bij Clinton, Trump zal juist minder het internationale conflict zoeken en zich meer op de VS zelf richten. Hij handelt uit pragmatisme en veel minder uit politiek-correct idealisme...
Ik deel deze mening idd. Het is alleen wel zo dat republikeinen van origine heel erg afhankelijk zijn van de wapenindustrie en vice versa. Er moet natuurlijk wel geld verdient worden... Een conflict zal er dus welk komen maar dat is niets nieuws voor de V.S.hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:17:
[...]
Daar ben ik nou bij Trump minder bang voor dan bij Clinton, Trump zal juist minder het internationale conflict zoeken en zich meer op de VS zelf richten. Hij handelt uit pragmatisme en veel minder uit politiek-correct idealisme...
Zero.
Niet half zo als de media.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:05:
[...]
Komt ook omdat de Trump-aanhangers zeer uitgesproken zijn, natuurlijk.
Dude, herken jij mensen niet als ze zichzelf in de eigen voet schieten? Stiekem gun ik dat soort mensen hun kogelgaatjes wel, maar jij vindt mij dan opeens vreemd?alexbl69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:07:
[...]Wat is dat toch voor vreemd mechanisme bij sommige mensen. Wat voor kronkel moet je in je hoofd hebben om anderen schade toe te wensen als ze niet kiezen wat jij hoopt dat ze kiezen?
Misschien selectief quoten, maar verdiep je eens in de 1e WO en de 2e WO en vooral de tussenliggende tijd tussen de 1e WO en de 2e WO. Dit zijn weer typisch van die one-liners die als quasi-feit neergeplempt worden om een stelling te onderbouwen. Alleen de fundering is niet al te sterk.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:08:
[...]
Hetzelfde zien we hier terug in de media tov Wilders. Ook in Nederland zal de silent majority een hele grote rol gaan spelen tijdens de verkiezingen.
Zero.
Ja want het ingrijpen van de VS heeft gezorgd voor zoveel goeds in de wereld.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:21:
[...]
Trump zal inderdaad minder het internationale conflict zoeken. Dus als Rusland besluit om de Baltische staten binnen te vallen zal de VS onder Trump daar niets tegen doen. Als China besluit om alle eilanden in de Zuid-Chinese Zee definitief te claimen en op andere manieren hun invloed in dat gebied uit te breiden, zal de VS daar ook niets tegen doen. Ik noem maar wat. Juist een navelstarende VS zal voor veel conflicten elders in de wereld zorgen...
Verwijderd
Amerika gaat gewoon door met oorlogen als dat fiscaal aantrekkelijk voor ze is. Zeker met zo'n raskapitalist aan het roer.hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:17:
[...]
Ik denk we langzaam de prijs ontdekken van die houding: populisten die verkiezingen winnen, presidenten die extremer worden met steun van het volk.Waah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:12:
[...]
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
Deze uitslag is het resultaat van die kloof, en iemand moet hem slechten.
De sociaal-economische situatie waarin in Duitsland de NSDAP aan de macht kwam is zeer goed vergelijkbaar met de huidige situatie waaron Trump aan de macht komt en wellicht ook volgend jaar de PVV in Nederland en het Front National in Frankrijk...RedHat schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:23:
[...]
Misschien selectief quoten, maar verdiep je eens in de 1e WO en de 2e WO en vooral de tussenliggende tijd tussen de 1e WO en de 2e WO. Dit zijn weer typisch van die one-liners die als quasi-feit neergeplempt worden om een stelling te onderbouwen. Alleen de fundering is niet al te sterk.
Dit kan inderdaad wat overdreven zijn, maar hoe kan iemand verkozen worden die vrouwen als een object ziet, alle moslims, Latinos etc over 1 kamp scheert?Pelox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:06:
[...]
Nou nou, laten we niet overdrijven aub. Wacht het eerst eens rustig af. Zijn overwinningsspeech was in ieder geval van een hele andere categorie als die van de persoon die jij nu noemt.
Daarbij, buiten de economische schade, en het hokjes denken om, is voor de lange termijn zijn denken richting het klimaat 1 grote ramp, als ondertussen wel vaststaat dat er iets aangedaan moet worden en het zeker geen linkse verhaal is.
Het valt natuurlijk wel op, dat de leiders die Trump's overwinning toejuichen de Noord Korea's en Rusland's van deze wereld zijn.
En natuurlijk weer ideaal voer voor Wilders, en le Pen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jacco-M op 09-11-2016 11:27 ]
Maar de angst voor ingrijpen door de VS houdt veel conflicten koest...bloodlynx schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:24:
[...]
Ja want het ingrijpen van de VS heeft gezorgd voor zoveel goeds in de wereld.
Denk je dat of weet je dat. Ik bedoel, Trump is ook degene die het Syrieconflict gaat beslechten met een heule dikke bom, kan ik me nog herinneren.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:21:
[...]
Trump zal inderdaad minder het internationale conflict zoeken. Dus als Rusland besluit om de Baltische staten binnen te vallen zal de VS onder Trump daar niets tegen doen. Als China besluit om alle eilanden in de Zuid-Chinese Zee definitief te claimen en op andere manieren hun invloed in dat gebied uit te breiden, zal de VS daar ook niets tegen doen. Ik noem maar wat. Juist een navelstarende VS zal voor veel conflicten elders in de wereld zorgen...
Verder is Trump, zoals het een goed president betaamd, deels ook een stroman van allerlei andere krachten.
Wellicht heb je gelijk cq weet je meer dan ik - maar heb juist de indruk dat we geen idee hebben wat de wereld te wachten staat omdat ie simpelweg onberekenbaar is. Vrijwel alles wat ie heeft geroepen is maar deels of vrijwel niet uitvoerbaar en in z'n speech was ie in ene poeslief. Ik bedoel, Clinton zit ook nog niet in de cel. Dat zou die toch direct doen?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zeker true,Brent schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:25:
[...]
Ik denk we langzaam de prijs ontdekken van die houding: populisten die verkiezingen winnen, presidenten die extremer worden met steun van het volk.
Deze uitslag is het resultaat van die kloof, en iemand moet hem slechten.
Maar wie, en hoe?
Ga je de populistische jongen uithangen om gekozen te worden, om daarna op basis van cijfers en data te regeren?
Hmmm. Laat ik maar voor me houden wat ik van jou vind als je met dit soort ideeën rondlooptDelerium schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:22:
[...]
Dude, herken jij mensen niet als ze zichzelf in de eigen voet schieten? Stiekem gun ik dat soort mensen hun kogelgaatjes wel, maar jij vindt mij dan opeens vreemd?

Verwijderd
Ik denk dat dat wel meevalt...Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:26:
[...]
Maar de angst voor ingrijpen door de VS houdt veel conflicten koest...
Mag ik je glazen bol ook eens lenen?Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:21:
[...]
De man is net een paar uur gekozen en nog niet eens president en jij voorspelt al een nieuwe holocaust en een derde wereld oorlog.
Wacht nu eens af wat hij daadwerkelijk gaat doen.
Misschien is een VS die zich niet overal mee bemoeit uiteindelijk wel beter voor de wereld. De rotzooi die we nu in het midden oosten hebben is grotendeels te danken aan de VS (en de rest van het westen).
En ondertussen misbruiken ze hun macht om landen illegaal aan te vallen en dan de puinhoop achter te laten..nee heb je ook veel aan zeg.Iraq? Libie? imo DE oorzaken van het huidige terrorisme probleem. Wat eigenlijk toch wel de grootste crisis is van de afgelopen jaren. Niet alleen Terrorisme maar ook de grote vluchtelingen stroom die die invasies op gang hebben gezet. Nee, laat ze maar lekker thuis blijven en conflicten zich dan maar afspelen en landen hun eigen problemen laten oplossen.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:26:
[...]
Maar de angst voor ingrijpen door de VS houdt veel conflicten koest...
Omdat de groep die op Trump heeft gestemd al jaren is weggezet als racist en bron van alle kwaad. En dus over 1 kam geschoren werden.Jacco-M schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:25:
[...]
Dit kan inderdaad wat overdreven zijn, maar hoe kan iemand verkozen worden die vrouwen als een object ziet, alle moslims, Latinos etc over 1 kamp scheert?
Mensen die jarenlang geklaagd hebben dat ze werden beoordeeld op hun huidskleur doen nu al tijden precies dat, blanke mensen puur beoordelen op hun huidskleur. En laten dat nou juist toch nog de meeste mensen zijn in de VS.
Het is allemaal redelijk simpel, helaas.
Daarom denk ik ook dat Trump direct met Rusland en China om de tafel gaat zitten en afspraken maakt over invloedssferen en andere belangrijke zaken. Gewoon een 'deal', ouderwetse lijnen op de kaart waar beide partijen zich aan committeren.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:21:
Dat het grootste deel van de Zuid-Chinese zee voor China is lijkt me voor de hand te liggen. Bij 'ons' heb ik de toekomstige verdeling eerder al geschetst, alleen de Baltische Staten lijken me problematisch. Wellicht dat Poetin in ruil voor het opheffen van de sancties en de vrije hand in Syrië deze landen met rust zal laten.
Omdat veel mannen stiekem vrouwen ook zo zien. Als een object voor hun vermaak.Jacco-M schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:25:
[...]
Dit kan inderdaad wat overdreven zijn, maar hoe kan iemand verkozen worden die vrouwen als een object ziet, alle moslims, Latinos etc over 1 kamp scheert?
Daarbij, buiten de economische schade, en het hokjes denken om, is voor de lange termijn zijn denken richting het klimaat 1 grote ramp, als ondertussen wel vaststaat dat er iets aangedaan moet worden en het zeker geen linkse verhaal is.
Het valt natuurlijk wel op, dat de leiders die Trump's overwinning toejuichen de Noord Korea's en Rusland's van deze wereld zijn.

En er genoeg mensen zijn, ook in NL, die alles wat onbekend is en niet in hun straatje past over 1 kam scheert.
Dat is het hele probleem van jou en Trumpaanhang in een notedop: een enorme agressie tegen iedereen die het niet met ze eens is.alexbl69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:27:
[...]
Hmmm. Laat ik maar voor me houden wat ik van jou vind als je met dit soort ideeën rondloopt.
Mocht je wereldje gezuiverd zijn van mensen zoals ik, dan sta je lekker met je eigen groepje; allemaal geselecteerd op agressie.
Een groot verschil met die tijd is natuurlijk ook dat het volk vanuit 1 kanaal geïnformeerd (propaganda) werd. Men kan tegenwoordig zelf een mening bepalen en ventileren iets wat in die tijd not done was en waar men niet eens over na dacht omdat ze maar 1 verhaal kende.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:25:
[...]
De sociaal-economische situatie waarin in Duitsland de NSDAP aan de macht kwam is zeer goed vergelijkbaar met de huidige situatie waaron Trump aan de macht komt en wellicht ook volgend jaar de PVV in Nederland en het Front National in Frankrijk...
Ik zeg trouwens niet dat er nu geen propaganda bestaat maar het komt in ieder geval van meerdere richtingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pelox op 09-11-2016 11:32 ]
Zero.
In 1933 was 30%(!) van de beroepsbevolking werkloos in Duitsland. In februari dit jaar was het in de VS 4.9%, dat kan je toch niet vergelijkbaar noemen?Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:25:
[...]
De sociaal-economische situatie waarin in Duitsland de NSDAP aan de macht kwam is zeer goed vergelijkbaar met de huidige situatie waaron Trump aan de macht komt en wellicht ook volgend jaar de PVV in Nederland en het Front National in Frankrijk...
Voor je nog meer gaat roepen over de Trump-aanhang, check even wie dat zijn:
http://nyti.ms/2ejSy2S
Nee, niet alleen maar arme domme blanke Amerikanen. Er zijn zelfs veel vrouwen die op hem gestemd hebben. Relatief weinig mensen onder de 40, maar ook onder hoogopgeleiden vrij veel aanhang.
Nee, niet alleen maar arme domme blanke Amerikanen. Er zijn zelfs veel vrouwen die op hem gestemd hebben. Relatief weinig mensen onder de 40, maar ook onder hoogopgeleiden vrij veel aanhang.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ha, die wrijven in hun handjes. Als Europa opeens zelf zijn militair budget op orde moet brengen betekent dit een enorme boost in de wapenhandel. Als iedereen van 0,5-1% BBP naar 2% BBP gaat betekent dat een enorme geldstroom die op gang komt in de wapenindustrie.Pelox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:21:
[...]
Ik deel deze mening idd. Het is alleen wel zo dat republikeinen van origine heel erg afhankelijk zijn van de wapenindustrie en vice versa. Er moet natuurlijk wel geld verdient worden... Een conflict zal er dus welk komen maar dat is niets nieuws voor de V.S.
We zullen maar geen bloemlezing houden van de Clintonfans hier? Blijkbaar is het wel bon ton om Trump en zijn kiezers voor van alles uit te maken vanuit de onderbuik, maar andersom is alles een ... wait for it... onderbuikreactie.Delerium schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
[...]
Dat is het hele probleem van jou en Trumpaanhang in een notedop: een enorme agressie tegen iedereen die het niet met ze eens is.
Mocht je wereldje gezuiverd zijn van mensen zoals ik, dan sta je lekker met je eigen groepje; allemaal geselecteerd op agressie.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Maar gelukkig scheren we niet alle mensen over 1 kamDelerium schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
Dat is het hele probleem van jou en Trumpaanhang in een notedop: een enorme agressie tegen iedereen die het niet met ze eens is.
Less = more
Op basis van wat hij heeft gezegd ben er juist bang voor dat hij met z'n "Make America Great Again"-beloftes juist een internationaal conflict (of meerdere) zal veroorzaken en/of dat bepaalde zaken erger gaan worden.hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:17:
[...]
Ik ben alleen benieuwd wat de consequenties zullen zijn voor ons Europeanen en Nederlanders. Maar als het ging om buitenlands beleid had ik meer vertrouwen in Clinton dan in Trump.
Op dit punt zou ik stellen dat het over en uit is met business-as-usual. Hillary was de status quo, en die wil men niet. Idem met de verkiezing in Polen, Hongarije, in mindere mate de Brexit. Turkse en Russische aasgieren profiteren. Zoals al genoemd, de Fransen verkiezen over 6 maanden misschien hun eerste FN president. In Nederland is er eigenlijk geen alternatief voor weer een VVD kabinet, wat weinig verandering zal opleveren.Waah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:27:
[...]
Zeker true,
Maar wie, en hoe?
Ga je de populistische jongen uithangen om gekozen te worden, om daarna op basis van cijfers en data te regeren?
Dan beter een wolf in schaapskleren, of eigenlijk een schaap in wolfskleren.
Hoe men zich toendertijd voelde kan ik niet over oordelen inderdaad. Maar ik reageerde op jou vergelijking met IRA en ETA, Wellicht dat men zich toendertijd net zo angstig als nu voelde, ondanks het feit dat die aanslagen niet op de burgers gericht waren.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:25:
[...]
Weet je dat zeker? Voelden burgers zich in de jaren '70 en '80 van de vorige eeuw veiliger dan nu? De meesten van ons weten dat niet eens want we waren toen nog niet geboren of nog veel te jong om dat mee te krijgen. Denk aan de treinkaping bij De Punt, bijvoorbeeld, dat was het jaar voor mijn geboorte. Ik durf er geen enkele uitspraken over te doen hoe het gevoel van onveiligheid toen vergelijkt tot het gevoel van onveiligheid nu.
Ik weet dat ik me nu nauwelijks onveilig voel, want ik weet dat het risico dat ik zelf te maken krijg met een terroristische aanval nog veel kleiner is dan mijn kans om de Staatsloterij te winnen. Dus als ik morgen opeens miljonair ben dan ga ik me pas zorgen maken.
De kans is inderdaad klein dat je omkomt bij een terroristische aanslag hier in Europa. Maar hetgeen wat mensen een onveilig gevoel geeft, is dat men het gevoel heeft dat er een steeds groter wordende groep een aanval pleegt op hun manier van leven. Dat hoeft niet dmv aanslagen, maar dat kan ook dmv ter discussie stellen van normen en waarden die al decennia lang in onze cultuur heersen.
Dat jij niet dat gevoel hebt, wil niet zeggen dat er blijkbaar een zeer grote stille groep dat wel zo ervaart. En dat is denk ik nu ook het hele punt wat we nu zien, oekranie referendum, brexit, trump. Het negeren van een symptoom biedt ook geen oplossing van het probleem.
Deze mentaliteit is zeer zeker wel kwalijk te nemen, want het laat zien dat men of niet meer in contact staat met 'de mensuh' of dat men een misplaatste arrogantie heeft dat het probleem niet bestaat en slecht gecreeerd is door onderbuikgevoelens. Let wel, ik beticht jou daar niet persoonlijk van maar ik vraag mij inmiddels wel af na het zien van al die totaal verbaasde blikken bij personen die een politieke functie vervullen, of ik mij inmiddels meer zorgen moet maken om de politici, dan de stille onderbuikgevoel mensen.
Met alle respect... maar je beschuldigt mij van agressie? En dat van iemand die een heel land schade en de mensen die het niet met hem eens zijn kogelgaatjes toewenst?!?Delerium schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
[...]
Dit is direct het laatste dat ik hierover ga zeggen... de groeten.
Alleen is reeds aangetoond dat Poetin landen NIET met rust laat als je hem zijn zin geeft. Na de Russische inval in Georgië (waar Rusland nog steeds de grens verder opschuift), werden er sancties uitgevaardigd, die na een jaar weer losgelaten werden omdat men dacht dat er met Poetin te praten viel..hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
Wellicht dat Poetin in ruil voor het opheffen van de sancties en de vrije hand in Syrië deze landen met rust zal laten.
Dat zie je nu overal, zeker ook in dit topic, 90% is het ongeloof en ongenoegen van Trumps overwinning, doemscenario's en WO2 verwijzingen, alsof er maar een zeer kleine aanhang lijkt te zijn voor Trump (of Wilders). Toch heeft meer dan de helft Amerikanen op hem gestemd. Maar vervolgens wordt dat natuurlijk weerlegd als 'anti stemmers' en 'domme' mensen die one-liners meer geloven dan statistieken (kan je nog een leuke geven over statistieken).Pelox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:24:
[...]
Hetzelfde zien we hier terug in de media tov Wilders. Ook in Nederland zal de silent majority een hele grote rol gaan spelen tijdens de verkiezingen.
Ik zie het gewoon als de Wazzap 2000/2008, 'Changes'. Wil je doorgaan met hoe het is, of wil je veranderen? Maakt niet uit hoe veranderen, als het maar anders wordt dan het nu is. Het boeit de mensen niet of dit extreem rechts of onuitvoerbaar is, ze zijn enkel de huidige situatie zat.
Grappig zo'n uitspraak, ik lees toch weinig agressie richting Clinton aanhangers, in tegendeel; enkel hoe 'dom', 'kortzichtig' en 'onderbuikgevoelens' die trump mensen zijn. Welke agressie praat je dan over?Delerium schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
[...]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Al honderden jaren horen die eilanden bij Vietnam. Zelfs in de periode dat Vietnam door China overheerst werd, werden die eilanden vanuit Nha Trang bestuurd. En toen Vietnam een Franse kolonie was, waren die eilanden Frans. Bij elke machtswisseling die er in Vietnam is geweest, zijn die eilanden altijd met Vietnam meeverhuisd. Maar nu er wellicht olie zit, en die eilanden belangrijk zijn voor visserijrechten in de Zuid-Chinese zee en voor het beheersen van internationale vaarroutes, wil China ze opeens afpakken van Vietnam. Dat ligt dus inderdaad voor de hand, ja. [/offtopic]hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
Dat het grootste deel van de Zuid-Chinese zee voor China is lijkt me voor de hand te liggen.
Dat klopt, maar mogen we niet wat meer verwachten van de wereldleider van een van de machtigste/invloedrijkste landen ter wereld?Waah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
[...]
Omdat veel mannen stiekem vrouwen ook zo zien. Als een object voor hun vermaak.![]()
En er genoeg mensen zijn, ook in NL, die alles wat onbekend is en niet in hun straatje past over 1 kam scheert.
I did not have sex with that woman!Jacco-M schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:37:
Dat klopt, maar mogen we niet wat meer verwachten van de wereldleider van een van de machtigste/invloedrijkste landen ter wereld?
Less = more
In de VS worden de meeste mensen ook maar uit één kanaal geïnformeerd. Er zijn wel meerdere kanalen, maar ze negeren de andere kanalen.Pelox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
[...]
Een groot verschil met die tijd is natuurlijk ook dat het volk vanuit 1 kanaal geïnformeerd (propaganda) werd. Men kan tegenwoordig zelf een mening bepalen en ventileren iets wat in die tijd not done was en waar men niet eens over na dacht omdat ze maar 1 verhaal kende.
Ik zeg trouwens niet dat er nu geen propaganda bestaat maar het komt in ieder geval van meerdere richtingen.
Wat zijn die amerikanen toch een randdebielen echt ongelooflijk hier gaat de hele wereld last van krijgen...

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 09-11-2016 11:39 ]
De mens wordt ingehaald door de globalisering.
Waarna het westen weer op de oude voet doorging en Oekraïne probeerde het westerse kamp in te trekken..Prosac schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:34:
[...]
Alleen is reeds aangetoond dat Poetin landen NIET met rust laat als je hem zijn zin geeft. Na de Russische inval in Georgië (waar Rusland nog steeds de grens verder opschuift), werden er sancties uitgevaardigd, die na een jaar weer losgelaten werden omdat men dacht dat er met Poetin te praten viel..
Actie = Reactie.
Anti LHBT-rechten, anti abortus, creationist, pro tabaksindustrie, pro wapenindustrie.
Persoonlijk maak ik me drukker om Mike Pence als nieuwe vicepresident dan om Trump.
http://www.rightwingwatch...t-as-bad-as-donald-trump/
Persoonlijk maak ik me drukker om Mike Pence als nieuwe vicepresident dan om Trump.
http://www.rightwingwatch...t-as-bad-as-donald-trump/
Verwijderd
Opvallend aan die cijfers is het verschil in residentie van de kiezers. Grof gezegd heeft het platteland de grote stedelijke accomodaties aan de west- en oostkust weg gestemd.NiGeLaToR schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:32:
Voor je nog meer gaat roepen over de Trump-aanhang, check even wie dat zijn:
Wat hier in het Europa nogal frequent in de pers wordt gebracht is de V.S. aan de oost- en west-kust terwijl alles daar tussenin nogal genegeerd wordt.
Want jij weet alles het beste? Dit is democratie...calsonic schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:38:
Wat zijn die amerikanen toch een randdebielen echt ongelooflijk hier gaat de hele wereld last van krijgen...![]()
De globalisering wordt tegengehouden door de mens...AzzKickah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:38:
De mens wordt ingehaald door de globalisering.
Less = more
Tja, dat jij dat vergelijkbaar vind wil nog niet zeggen dat iedereen dat vind. Jij zet dat wederom weer als een feit neer terwijl de meningen daar toch over verdeeld zijn. Ik kan uren vol maken over WO1 en 2 en vooral de tussenliggende periode maar lees gewoon eens een willekeurige pagina van Wikipedia bijvoorbeeld over de NSDAP. Als je dat 1-op-1 gaat vergelijken met Amerika en Trump dan vind ik dat nogal een statement, helemaal als dit als waarheid neergezet wordt.Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:25:
[...]
Zit op het werk en heb zo begrafenis, anders was ik er wel een heel stuk dieper op ingegaan met diverse gerenommeerde bronnen.
[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 09-11-2016 11:44 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president
We willen hier dus geen linkdrops zien.
Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.
Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.
Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll.
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president
We willen hier dus geen linkdrops zien.
Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.
Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.
Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll.
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?