De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 82 Laatste
Acties:
  • 256.622 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Miki schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:46:
[...]

Ze zijn boos op Europa wat meer en meer haar wil oplegd. Geen enkele grote politieke partij die daar iets van vindt, sterker nog gewillig mee werkt.
De werkgever in mijn voorbeeld van de vrachtwagenchauffeur is helemaal niet schuldig. Vanwege vrij handelsverkeer kan een Pools(toevallig voorbeeld) transportbedrijf hier ook haar diensten aanbieden. En dus verdwijnt een Nederlands bedrijf en haar personeel op straat. En zo gaat het dus voor verschillende lage beroepsgroepen.
En vaak zijn het juist de Nederlandse bedrijven die hier de boel ontslaan en in Polen mensen aannemen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 14:57
Miki schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:27:
[...]

Begrijp me goed dat ik geheel niets op heb met Trump. Daarnaast hoger opgeleid ben en mijn flink gespekte boterham verdien met Europese regelgeving.

Maar laten we wel wezen welke keuze had deze groep? Continuïteit van het huidige beleid en dus de komende 4 jaar nog steeds in ellende zitten of iemand die ze misschien een rad voor de ogen draaid en beweerd om Amerika beter te maken? Welke keuze hadden ze nu echt?

Ik heb ook het contract gelezen wat Trump met de kiezer aan wil gaan en die is heel erg gericht op hun, de gewone arbeider. Het is tastbaar, doet iets tegen de elite, probeert de positie te verbeteren van de arbeider door bedrijven binnen te halen. Iemand die iets probeert te doen tegen goede arbeidsmigratie.
De oplossingen zijn hol en totaal niet realiseerbaar maar geeft meer hoop dan het andere alternatieven wat ze alleen nog maar verder de put in duwt.
Sorry hoor het huidige beleid was niet ideaal, maar zeker geen ellende. Ze hebben groei gekend zowel op baan en loon vlak, de arbeidsparticipatie is weer bijna op pre 2008 niveau. Een algeheel zorgstelsel zodat iedereen zorg kan hebben. Eindelijk een klimaat akkoord wat voor de lange termijn alleen maar goed is.

Wat belooft Trump? Banen terug halen, door handelsverdragen en migratie te verbreken stoppen. 1e kost banen 2e is niet haalbaar op en normale manier. Daarbij is reshoring al bezig door o.a. de robotisering en toenemende loonkosten in ontwikkelingslanden , dus ook best wel een dooddoener

En bijna als z'n andere voorstellen storten je ook weer 30 a 40 jaar terug in de tijd. Trump klinkt bijna als de gemiddelde oudere( sorry van de overhaaste generalisatie) met" vroeger was alles beter"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Wow, wat een andere taal ineens van Trump. Waar blijft "Lock her up!"

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Echt mooi, moslima op mijn werk zegt gewoon dat het mooi is dat ie gewonnen heeft, laat het hem maar doen en bewijzen, geef hem de kans! Ben het er wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
Ik ben geen Trump fan, maar als ik het goed heb is hij wel tegen die handelsverdragen en dus tegen TTIP *O*.

Iets anders positiefs kan ik niet bedenken.

Verder hebben de Amerikanen gekozen en zullen ze het ermee moeten doen. Helaas is dat land zo verdeeld dat ze nooit echt vooruitgang zullen boeken (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Trump heeft strikte regels van zijn campagneteam zo te horen - Alle religies doen mee. Mhm.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:01

Aganim

I have a cunning plan..

ph4ge schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:51:
Wow, wat een andere taal ineens van Trump. Waar blijft "Lock her up!"
De eerste belofte die niet nagekomen zal worden, nu al een echte politicus dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ah, alles gaat herbouwd worden, en iedereen krijgt werk. Met welk geld vraag ik me af?

Economische groei verdubbelen. Met zijn "geweldige" plan. Want het plan is geweldig.

[ Voor 33% gewijzigd door Migrator op 09-11-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Aganim schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:54:
De eerste belofte die niet nagekomen zal worden, nu al een echte politicus dus. :+
Zelfs Wilders wachtte tenminste nog tot de volgende ochtend.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:09
SemperFidelis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:48:
[...]

Hier kan ik dus zo slecht tegen, de stemmers van Trump afschilderen als hersenloze mongolen. Serieus, je komt zo arrogant en denigrerend over. Je doet net alsof je zelf alles zo goed ziet...

Door dit soort posts vind ik het ergens wel mooi dat zo'n idioot als Trump wint. De elite wilde het niet, de media wilde het niet en zelfs zn eigen partij wilde het niet.. En toch doet ie het.
En nu zet je mij neer als elite. Dank je voor het compliment :p Jep, ik heb Atheneum en de HTS gedaan. Ik woon in een sociale huurwoning en verdien minder dan modaal. Hoe elitair ben ik dan?
Gelukkig heb ik van mijn ouders een stel goede hersenen meegekregen (dat wat ons zou onderscheiden van dieren, en waarmee we steeds meer beschaving zouden krijgen in de loop van geschiedenis) en denk ik dus na. En ja, sorry, maar een groot deel van de bevolking is gewoon laagopgeleid, heeft weinig kennis van politiek en is gevoelig voor populisme zoals Trump en Wilder die uitdragen. Dus go figure, dat ik hiervan baal. Want die grote groep bepaalt helaas wel voor mij hoe mijn toekomst eruit gaat zien. En als ik zie dat ze hun keuzes en argumenten niet echt baseren op feiten, maar meer op emoties en angsten, dan word ik daar wel nijdig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Migrator schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:55:
Ah, alles gaat herbouwd worden, en iedereen krijgt werk. Met welk geld vraag ik me af?
Met het geld dat hij bespaart door de miljarden aan belastingverlaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

wontcachme

You catch me? No you wont

Geweldig, dat wordt 4 jaar kijken naar een wortel met een butthole als mond.....

Ik zou alleen willen dat Last Week Tonight vandaag op tv zou zijn en niet pas zondag :(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:33:
[...]

Dat is geen enkele politici van deze tijd. Midden-oosten is een resultaat van slechte politiek uit de jaren 20 en doorzetting daarvan primair in de jaren 50-70 op basis van oude machtspolitiek en onvermogen om het op te ruimen in de jaren 90-2010. En guess what: wat voor een stijl staan de populisten voor: Juist oude machtspolitiek.
Dus je geeft toe dat de problemen van vandaag de dag nog steeds bestaan door het onvermogen van politici van vandaag. Helder.
Maar ga je gang: Denk maar dat het probleem is opgelost als er geen moslims meer zijn. Of er daarmee wel plots banen komen voor de "domme mannen". Of daarmee het oplost is dat bedrijven als apple minder belasting betalen als de arbeider. Of daarmee opgelost is dat aan de welvaartsstijging een einde komt en het systeem vastloopt.
Ik weet niet waarom je "moslims" er nu met de haren bij sleept, of wat Apple hiermee te maken heeft. Als ik het nieuws mag geloven, betaalt Apple dankzij Europees beleid overigens 0,005% belasting. Wederom een reden voor ontevredenheid, want dit beleid bestaat al jaren. De politiek doet er niets aan.
Je kunt lak hebben aan wetenschappelijke modellen die laten zien dat het systeem zoals we het inrichten alleen maar kan vastlopen, maar ja, in elk geen moslim onder die zelfde brug waar je dan terecht komt.
Wélke wetenschappelijke modellen. Dezelfde modellen die stelden dat Trump maar 1% kans had op een nominatie? En wederom: wat hebben moslims hiermee te maken? We hebben het over falende politiek.
En massale onrust in Europa? We hebben de meest stabiele periode uit de geschiedenis in Europa als je naar feitelijkheden kijkt ipv naar beleving. En dat ondanks een forse economische crisis.
Vergeleken met 100 jaar geleden waarbij we op het punt stonden om 2 wereldoorlogen in te gaan, is het nu inderdaad relatief rustig en stabiel. Maar als dàt je referentiekader is, verandert dat ook (hopelijk) nooit meer.
Dat gezegd hebbende is er al jarenlang een uitzonderlijke terroristische dreiging en zijn er enorme maatschappelijke spanningen binnen Europa als het gevolg van massa-immigratie van mensen uit een zeer verschillende cultuur. Er heeft een land gestemd over het uittreden van de Europese Unie vanwege de ontevredenheid van politiek beleid.
Maar zoals voortdurend. Beleving staat boven feiten.
Of. Of. OF. Jij hebt het misschien verkeerd.

Enfin: de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Migrator schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:53:
Trump heeft strikte regels van zijn campagneteam zo te horen - Alle religies doen mee. Mhm.
Eerlijk gezegd geeft dat me wel hoop: hij respecteert de checks en balances om hem heen. Los van het feit dat ik republikeinen absoluut niet support, is het kennelijk wel wat de VS willen. Dat hebben we dan te respecteren. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Finder schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:42:
Trump of Wilders winnen omdat 'het establishment' weigert te erkennen dat 'vreemdelingen' of 'vluchtelingen' of hoe vaag je die termen ook wil omschrijven, wel veel problemen geven.
Dat is het juist. Ze veroorzaken nouwelijks problemen! Het is puur de onderbuik die aan het woord is als men het heeft over problemen die vreemdelingen of vluchtelingen veroorzaken.

Neem het "Marokkanenprobleem". Die jongeren zijn niet crimineel omdat ze Marokkanen zijn. Als je de statistieken goed bekijkt zie je dat de sociaal-economische situatie voor het probleem verantwoordelijk is. Oftewel, zet een blanke Nederlandse jongere in de zelfde sociaal-economische situatie als een Marokkaanse jongere en hij zal net zo crimineel zijn/worden.

Zolang je een sociaal-economisch probleem blijft beschouwen als een etnisch probleem, en probeert om het als een etnisch probleem op te lossen, blijft het probleen natuurlijk bestaan. Je probeert dan als het ware longkanker te bestrijden met een hoestdrankje. Dat hoestdrankje neemt misschien wel wat symptomen weg, maar het eigenlijke probleem wordt er alleen maar erger door.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 09-11-2016 09:01 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Jacco-M schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:51:
[...]

Sorry hoor het huidige beleid was niet ideaal, maar zeker geen ellende. Ze hebben groei gekend zowel op baan en loon vlak, de arbeidsparticipatie is weer bijna op pre 2008 niveau. Een algeheel zorgstelsel zodat iedereen zorg kan hebben. Eindelijk een klimaat akkoord wat voor de lange termijn alleen maar goed is.

Wat belooft Trump? Banen terug halen, door handelsverdragen en migratie te verbreken stoppen. 1e kost banen 2e is niet haalbaar op en normale manier. Daarbij is reshoring al bezig door o.a. de robotisering en toenemende loonkosten in ontwikkelingslanden , dus ook best wel een dooddoener

En bijna als z'n andere voorstellen storten je ook weer 30 a 40 jaar terug in de tijd. Trump klinkt bijna als de gemiddelde oudere( sorry van de overhaaste generalisatie) met" vroeger was alles beter"
Ik zou je eens aanraden om serie van Eelco Rosenthal terug te kijken op NPO gemist. Dan zie je dat die groep helemaal niet op vooruit is gegaan maar keihard is gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
segil schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:55:
[...]

En ja, sorry, maar een groot deel van de bevolking is gewoon laagopgeleid, heeft weinig kennis van politiek en gevoelig voor populisme zoals Trump en Wilder die uitdragen. Dus go figure, dat ik hiervan baal. Want die grote groep bepaalt helaas wel voor mij hoe mijn toekomst eruit gaat zien. En als ik zie dat ze hun keuzes en argumenten niet echt baseren op feiten, maar meer op emoties en angsten, dan word ik daar wel nijdig van.
Je hoeft geen atheneum gedaan te hebben om de belangrijkste standpunten van beide kandidaten te begrijpen lijkt mij. Je doet je uitspraken nu voornamelijk op aannames en lijkt nog steeds te zeggen dat het 'slimmer' zou zijn om Clinton aan de macht te helpen; waar baseer je dat op dan? Je redeneert nog steeds vanuit Trump = dom en Clinton = intelligent. Als dat zou kloppen dat Trump nooit gewonnen hoor.

Daarnaast, jij gaat er in je dagelijks leven vrijwel niets van merken hoor, don't worry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:45

servies

Veni Vidi Servici

Miki schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:57:
[...]

Ik zou je eens aanraden om serie van Eelco Rosenthal terug te kijken op NPO gemist. Dan zie je dat die groep helemaal niet op vooruit is gegaan maar keihard is gestraft.
Klopt... en ik verwacht dat ze er de aankomende 4 jaar nog veel harder op achteruit gaan... en dan weer op zo'n idioot als Trump stemmen want het is niet door Trump en z'n belastingverlagingen voor de rijken en bedrijven gekomen dat zij er weer op achteruit zijn gegaan maar het ligt aan de anderen.
Hoe zou het toch komen dat er nauwelijks opbouwende plannen van Obama zijn gelukt... zou dat soms komen omdat het congres niet keuzes maakt op plannen maar op waar de plannen vandaan komen? Oftewel een Republikeins congres zal (vrijwel) nooit een Democratisch plan steunen...

[ Voor 19% gewijzigd door servies op 09-11-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

(net wakker gemaakt) Haha, zal ik mezelf even quoten van ongeveer 2:00 vannacht? Precies hetzelfde gebeurd als bij de Brexit, "oah Hillary wint dat wel", niet dus. Niet dat ik zo'n Trump voorstander ben (zelf zou ik op een derde partij stemmen), maar het 'cynische' in me is toch weer een beetje bevredigd. Kijken of ik er over een jaar nog steeds om kan lachen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kuusj98 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:02:
(net wakker gemaakt) Haha, zal ik mezelf even quoten van ongeveer 2:00 vannacht? Precies hetzelfde gebeurd als bij de Brexit, "oah Hillary wint dat wel", niet dus. Niet dat ik zo'n Trump voorstander ben (zelf zou ik op een derde partij stemmen), maar het 'cynische' in me is toch weer een beetje bevredigd. Kijken of ik er over een jaar nog steeds om kan lachen.
Yup... En volgend jaar zijn we zelf aan de beurt. Maak je borst maar nat voor premier Wilders...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
segil schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:55:
En ja, sorry, maar een groot deel van de bevolking is gewoon laagopgeleid, heeft weinig kennis van politiek en gevoelig voor populisme zoals Trump en Wilder die uitdragen.
Dit is nou precies de grote fout die gemaakt wordt: Trump is echt niet alleen gekozen door wat domme mensen, hij spreekt juist ook grote groepen hogeropgeleiden aan die zien dat dingen niet goed gaan en anders moeten dan de huidige status-quo.

Hillary zou weer 4 jaar hetzelfde zijn geweest, nu is er In ieder geval de 'hoop' dat op sommige vlakken iets gaat veranderen: minder globalisering, harder tegen islam, tegenwicht tegen de 'Black Lives Matters' beweging, etc. (los van je eigen mening erover)

In Nederland zie je precies hetzelfde, ik hier wordt door veel mensen aangegeven dat de status-quo een gegeven is een niet meer kan veranderen. Dat de EU voor eeuwig is en we er niet uitkunnen, dat Zwarte Piet wel 'moet' veranderen, etc. Zien we echt de parallel niet?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

thewizard2006 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:47:
Nou gefeliciteerd aan alle Trump supporters zou ik zeggen. Wel echt heel erg bizar dit moet ik zeggen. Het blijkt inderdaad maar weer eens dat polls weinig zeggen. Was er trouwens een poll die dit wel ongeveer goed heeft ingeschat?
Maar wel jammer dat de elections rigged zijn... toch? Trump aanhangers? Ze zijn rigged toch? Of alleen als Hillery had gewonnen?
*O* TRUMP *O* de minst slechte van de twee. Meer vertrouwen in trump, dan 2face-dirty clinton
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:02:
[...]

Yup... En volgend jaar zijn we zelf aan de beurt. Maak je borst maar nat voor premier Wilders...
gevolg van jaren onvrede, wanbeleid, corruptie, omkoping, geen vertrouwen in huidige vertegewoordeging

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 09-11-2016 09:04 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
SemperFidelis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:59:
[...]
Daarnaast, jij gaat er in je dagelijks leven vrijwel niets van merken hoor, don't worry ;)
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik maak mij wel zorgen dat deze uitkomst overslaat naar Europa en naar Nederland. Zelf, persoonlijk, als zijnde een blanke Nederlandse hetero man, zal hier wellicht niet veel last van hebben. Maar ik maak mij meer zorgen om andere groepen in de samenleving. (vrouwen, moslims, donkere mensen, homo's, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Belangrijk verschil is dat Wilders i.t.t. Trump letterlijk geen zak kan doen zonder meerderheid in de eerste en tweede kamer.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je nog meer bewijs wil dat Trump lak heeft aan de wet... Hij heeft rechtszaken aangespannen omdat bij sommige polling stations na sluitingstijd nog gestemd werd. Terwijl in de wet staat dat wanneer je bij het sluiten van het polling station in de rij staat, je nog recht hebt om te stemmen, zelfs al duurt het een week om die rij weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Trump is de professor Barabas van de moderne tijd: Handelsverdragen terugdraaien, homo-huwelijk verbieden, abortus verbieden, grenzen dichtgooien... Time traveling is cool!

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

himlims_ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:03:
[...]

*O* TRUMP *O* de minst slechte van de twee. Meer vertrouwen in trump, dan 2face-dirty clinton

[...]

gevolg van jaren onvrede, wanbeleid, corruptie, omkoping, geen vertrouwen in huidige vertegewoordeging
Onderbuik, onderbuik, onderbuik, onderbuik, onderbuik en onderbuik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
[...]

Laat het hem maar doen, alleen hij is ook geen outsider zoals Trump dat is, dat de PVV geen ruggengraat heeft blijkt wel uit die keer dat ze eruit gestapt zijn, (of was dat juist ruggengraat)

Maar Nederland heeft geen alternatief voor een andere partij om op te stemmen tijdens het Vacuum Voorjaarsoffensief, want VVD, CDA en D66 verdienen mijn stem in ieder geval niet.

Lol @ toespraak Trump met het liedje waar ze mee afsluiten: You Can't Always Get What You Want vd Rolling Stones. Dikke middelvinger nu al.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
kuusj98 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:04:
[...]

Belangrijk verschil is dat Wilders i.t.t. Trump letterlijk geen zak kan doen zonder meerderheid in de eerste en tweede kamer.
Dat geld ook voor Trump. Hij kan enkel een voorstel van budget indienen, die goedgekeurd moet worden door Congress. Zijn die het niet eens maken ze en eigen budget, en die kunnen ze gewoon opleggen aan Trump.

Trump haalt belasting op en geeft dat uit aan de hand van wat het Congress hem verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:56:
Ik weet niet waarom je "moslims" er nu met de haren bij sleept, of wat Apple hiermee te maken heeft. Als ik het nieuws mag geloven, betaalt Apple dankzij Europees beleid overigens 0,005% belasting. Wederom een reden voor ontevredenheid, want dit beleid bestaat al jaren. De politiek doet er niets aan.
Ik wilde er eigenlijk niet op reageren omdat het zo Offtopic is, maar belastingen zijn uitsluitend een nationale gelegenheid en het is juist de EU die dit probeert aan te pakken. Jouw claim dat het een gevolg is van Europees beleid is gewoon leugenachtig, nota bene in je eigen bron staat dat een lidstaat aan de kant van Apple tegenover de EU staat.

En Trump is er trots op dat deze bedrijven nog minder belasting gaan betalen, dat is de hoeksteen zn zn economische beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Waah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:06:
[...]

Dat geld ook voor Trump. Hij kan enkel een voorstel van budget indienen, die goedgekeurd moet worden door Congress. Zijn die het niet eens maken ze en eigen budget, en die kunnen ze gewoon opleggen aan Trump.

Trump haalt belasting op en geeft dat uit aan de hand van wat het Congress hem verteld.
Vergeet inderdaad niet dat ook de helft van zijn eigen partij niets met Trump te maken wil hebben. Dat kan nog interessant worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:05:
[...]

Onderbuik, onderbuik, onderbuik, onderbuik, onderbuik en onderbuik.
Onderbuik of niet. Blijkbaar is dat een mening die veel gedeeld wordt. En daar kan je het mee eens zijn of niet, maar we moeten wel erkennen dat het bestaat en misschien is de groep mensen met die mening wel groter is dan je denkt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 09-11-2016 09:09 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:04:
Als je nog meer bewijs wil dat Trump lak heeft aan de wet... Hij heeft rechtszaken aangespannen omdat bij sommige polling stations na sluitingstijd nog gestemd werd. Terwijl in de wet staat dat wanneer je bij het sluiten van het polling station in de rij staat, je nog recht hebt om te stemmen, zelfs al duurt het een week om die rij weg te werken.
Nee. Ze (Trump) dachten dat er nog mensen in de rij gingen staan NA sluitingstijd, en dan mag je dus niet meer stemmen. Bron: https://www.yahoo.com/new...lace-hours-182710106.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nat-Water schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:08:
[...]

Onderbuik of niet. Blijkbaar is dat een mening die veel gedeeld wordt. En daar kan je het mee eens zijn of niet, maar we moeten wel erkennen dat het bestaat en misschien wel groter is dan je denkt.
Maar het is probleem is veel kleiner als je denkt.

(See what I did there?)

Dit is dus precies het probleem met het Westerse "democratische" model. Dat de onwetendheid van de een net zo zwaar weegt als de expertise van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Onderbuik of niet. Blijkbaar is dat een mening die veel gedeeld wordt. En daar kan je het mee eens zijn of niet, maar we moeten wel erkennen dat het bestaat en misschien wel groter is dan je denkt.
het is inderdaad een mening, niet gebaseerd op enige feiten...

Dus hoezo moeten we dat erkennen?

"Misschien is het wel groter dan je denkt"
"Misschien is elke syrier wel een terrorist"
Misschien... misschien.... misschien....

Misschien moeten we het gewoon bij de feiten houden? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:04
Wat ik bizar vind is de Nederlandse berichtgeving, we doen heel erg panisch over het woord "zwart" / negeroide (= ander woord voor zwart). Maar blijkbaar is dit wel ok:
http://www.nu.nl/verkiezi...kaanse-verkiezingen.html:
Trump lijkt geprofiteerd te hebben van een hoge opkomst in de meer afgelegen gebieden van de Verenigde Staten. Hij haalde ook een ruime meerderheid onder oudere witte Amerikanen, terwijl Clinton het beter deed onder etnische minderheden en jongeren.
Ik ben niet echt wit, ja ik heb een lichte huidskleur.. maar sneeuw is wit..

[ Voor 6% gewijzigd door kizke op 09-11-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Tja, verblijdend is het zeker niet (al heeft dat er meer mee te maken dat ze ook beide huizen hebben gewonnen; ik had, gegeven de kandidaten, liever 4 jaar gridlock gezien), maar verbazend is het ook niet. De moeite v/h lezen waard:
Black: "Beginning with his famous book, What’s the Matter with Kansas, first published in 2004, Tom Frank has been warning the Democratic Party of the increasing cost it was paying by abandoning and even attacking the working class, particularly the white working class. Some political scientists tried to savage his work, pointing to Bill Clinton’s electoral success and arguing that the disaffected members of the working class were also less likely to vote. Frank returned to the theme just in time for this election with a new book Listen, Liberal that documents in damning, lively narrative the New Democrats’ war on the New Deal, their disdain for organized labor, and their antipathy for what they viewed as retrograde white working class attitudes."

Daarnaast ook relevant, Global Trumpism, door Mark Blyth (dit praatje is een soort vervolg op zijn eerdere Athens Live interview, waarin hij het e.e.a. zegt over Brexit.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Onderbuik of niet. Blijkbaar is dat een mening die veel gedeeld wordt. En daar kan je het mee eens zijn of niet, maar we moeten wel erkennen dat het bestaat en misschien is de groep mensen met die mening wel groter is dan je denkt ;)
Het gaat er niet om of je eens mee bent. Het gaat er om dat het voor een groot gedeelte niet waar is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Migrator schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:55:

Economische groei verdubbelen. Met zijn "geweldige" plan. Want het plan is geweldig.
Ik wil de man met niemand vergelijken, maar toen ie begon over de vergeten en werkloze amerikanen die niet te vergelijke wegen gaan aanleggen kreeg ik even kippenvel.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
segil schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:04:
Maar ik maak mij wel zorgen dat deze uitkomst overslaat naar Europa en naar Nederland. Zelf, persoonlijk, als zijnde een blanke Nederlandse hetero man, zal hier wellicht niet veel last van hebben. Maar ik maak mij meer zorgen om andere groepen in de samenleving. (vrouwen, moslims, donkere mensen, homo's, etc)
Het is allang overgeslagen naar Europa, sterker nog: ik weet niet zo zeker waar het begonnen is.

Wat dit wel doet, net als de Brexit en ons referendum, is het blootleggen van de kwetsbaarheid van de politieke elite. De status-quo is geen gegeven: we kunnen als we dat willen in het stemhokje geschiedenis maken, we kunnen wel dingen veranderen. 'Yes we can', maar dan niet hoe de politiek het voor zich zag...

Het gevolg is voor volgend jaar dat president Le Pen geen 'onmogelijke' gedachte meer is, dat Duitsland eigenlijk ook een ruk naar rechts gaat maken (was daar not-done vanwege het verleden), dat het associatieverdrag met Oekraïne waarschijnlijk niet doorgaat en in Nederland inderdaad Wilders best eens de minister-president kan worden.

Is dat erg? Als je vrouw of homo bent valt dat denk ik reuze mee, als moslim zal het een stuk lastiger worden en zal de balans tussen godsdienstvrijheid en westerse autochtone regels zeker verschuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik ben bang dat dit vooral van grote invloed gaat zijn op klimaatverdragen en de naleving ervan.

Ik denk dat het klimaat de reden is voor veel onenigheid in het midden-oosten. De slechte leefbaarheid is de voedbodem voor onvrede en deze onvrede wordt uitgebuit door terroristische organisaties.

Trump lijkt me niet iemand die zich veel bezig lijkt te houden met lange termijn effecten of met klimaatverandering. En ik ben bang dat veel andere landen dan zullen hebben: Ja, als jullie het niet naleven, waarom wij dan?

De effecten van klimaatverandering worden steeds beter zichtbaar en dat zal niet af gaan remmen zonder radicale veranderingen in onze leefwijzen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Dit. Ik heb het zelf niet op onderbuikmeningen maar het is belachelijk die meningen dan maar weg te zetten als non-existent. Nu ook met werkloosheid bijvoorbeeld: De cijfers geven dan wel aan dat die op een minimum zit, maar als je het gevoel dat dat zich met zich meebrengt niet kunt overbrengen aan de bevolking (of een deel daarvan) dan faal je.

Nu ook zien of Trump daarin gaat falen: De onderbuik en de gedachtes tegen de huidige politiek heeft hij al aangesproken; nu eens zien of zijn beleid ook de situatie kan veranderen. Dat beleid waarvan eigenlijk niemand weet hoe het eruit gaat zien, realistisch gezien. Zijn claim van "alles beter" in Amerika klinkt weer leuk en spreekt de onderbuik aan, maar zie dat maar eens te concretiseren (pun intended wat betreft infrastructuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Om nog een beetje humor erin te houden, een quote die ik tegenkwam:

Good job America, you did it. You have proven that every single idiot can become a president.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
[...]

Dat is echt m'n worst nightmare :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44
Standeman schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:10:
[...]

Het gaat er niet om of je eens mee bent. Het gaat er om dat het voor een groot gedeelte niet waar is.
Wat is voor een groot gedeelte niet waar? Ik heb alles tot de originele comment teruggelezen, maar ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt? Dat mensen de huidige poltiek wel beu zijn is het beste antwoord dat ik me kan bedenken, maar dat lijkt me toch wel vrij duidelijk en dus waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

't Schijnt dat de site van de Canadese immigratiedienst er ook uit ligt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 10:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik moet zeggen ik zag Trump niet winnen. Ik volg o.a. wat Amerikaanse podcast die ik toch als neutraal zie en die heel hard hun best doen om de zin en onzin van het Amerikaanse nieuws te vergelijken met feiten. Dus niet uit de grote media-outlets maar door patrions gefinancierde reguliere mensen die alles neutraal proberen te bekijken en zei verwachtte ook dat Hillary ging winnen.

Waar ik vermoed dat deze 'aardverschuiving over nacht' heeft plaatsgevonden heb ik twee grote redenen:
1) Veel van de 'gewone' mensen doen zich niet uiten in de media. Ze stemmen en that's it.
2) De Media was grotendeels in handen van de Clintonzijde. Ze hadden veel geld erin gestoken en de Republikeinen zagen Trump niet zitten. Het gevolg is dat er een beeld ontstond dat Hillary onverslaanbaar was terwijl dit niet overeen kwam met de werkelijkheid.

Ik denk dat dit voor Hillary een enorme klap is. Ik vermoed dat ze zichzelf al als eerste vrouwelijke president zag en mede door de mediaparade daarvan overtuigt was. Het feit dat ze niet direct de handdoek in de ring wilde gooien aan het einde van de nacht ondersteund dit.

Wat betreft de toekomst? Afwachten; het is makkelijk om Trump als een gevaar voor de wereld neer te zetten. Maar wat weten we werkelijk van Trump? Nu blijkt dat de Media er een potje van heeft gemaakt in deze verkiezingen moeten we aannemen dat het beeld geschetst door de Media over Trump ook incorrect is. Ik vermoed echter dat de banden van de EU met Amerika zullen lijden onder deze keuze hoofdzakelijk omdat ik denk dat Trump niet veel om het lot van Europa zal malen. Aan de andere kant moeten wij ook vertrouwen op Brussel maar we weten dat juist dat een probleem is in de EU.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:09:
[...]

(See what I did there?)

Dit is dus precies het probleem met het Westerse "democratische" model. Dat de onwetendheid van de een net zo zwaar weegt als de expertise van een ander.
Dit bedoelde ik in een eerdere post dus.

Ben je een expert op het vlak van die problematiek?

De rechtse mening zet je weg als onwetendheid en uitbuiting van onwetendheid op basis van onderbuikgevoel, en jouw mening dat het probleem minder groot is zet je weg als de waarheid.

Alsof de linke mening superieur en waarheid is.

Het idee dat de twee meningen eigen interpertaties zijn die beide voor de persoon in kwestie even waar en gelijkwaardig zijn lijkt soms te ontbreken.

Als rechts dan een verkiezing wint met hun mening is het op basis van onderbuikgevoel.

Veel linkse mensen hebben een soort minachting voor de mening van een ander en zien hun eigen visie automatisch als waarheid.

Ik heb het hier even puur over de vorm en niet over de inhoud links vs rechts.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 09:35
[...]

Allemaal te danken aan valse beloftes en draaiende politici. Ik wil best op D66, CDA, VVD of PvdA stemmen ware het niet dat zij me allemaal al in de steek hebben gelaten door exact het tegenovergestelde te doen van wat zij mij en de kiezer beloofden.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:12:
[...]
Is dat erg? Als je vrouw of homo bent valt dat denk ik reuze mee, als moslim zal het een stuk lastiger worden en zal de balans tussen godsdienstvrijheid en westerse autochtone regels zeker verschuiven.
Ik hoop dat het meevalt, maar ik denk dat het ook voor vrouwen en homo's weer flink minder gaat worden. (Dat is al aan de gang namelijk.) Wat er immers uitgedragen wordt is dat het fundament van niet-discriminatie en respect voor vrijheid eronderuit geslagen wordt. Dat betekent dat Wilders niet zelf actief antihomomaatregelen hoeft te initieren om toch een sfeer te creeren waarin het weer ok is om mensen te pesten en te discrimineren vanwege hun geaardheid.
Wilders is ook niet actief tegen vrouwen (hij straalt beslist niet dezelfde vrouwenhaat uit als Trump), maar een redelijke, respectvolle omgang interesseert hem niets, en dus voelen alle mannen die wel graag een dominante positie willen krijgen of behouden, zich ruim in de gelegenheid gesteld om dat te doen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

partyondude schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:15:
[...]

Dat is echt m'n worst nightmare :F
President Trump
Premier Wilders
President Le Pen

It's the end of the world as we know it.........

En Rusland en China lachen in hun vuistje. Met de VS geneutraliseerd kunnen die lekker doen wat ze willen. De Krim afgepakt van Oekraïne door Rusland en de Paracel en Spratley eilanden afgepakt van Vietnam door China zijn maar het begin van wat we in die regio's nog kunnen gaan zien als de VS zich afkeert van de wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Het is allang overgeslagen naar Europa, sterker nog: ik weet niet zo zeker waar het begonnen is.

Wat dit wel doet, net als de Brexit en ons referendum, is het blootleggen van de kwetsbaarheid van de politieke elite. De status-quo is geen gegeven: we kunnen als we dat willen in het stemhokje geschiedenis maken, we kunnen wel dingen veranderen. 'Yes we can', maar dan niet hoe de politiek het voor zich zag...

Het gevolg is voor volgend jaar dat president Le Pen geen 'onmogelijke' gedachte meer is, dat Duitsland eigenlijk ook een ruk naar rechts gaat maken (was daar not-done vanwege het verleden), dat het associatieverdrag met Oekraïne waarschijnlijk niet doorgaat en in Nederland inderdaad Wilders best eens de minister-president kan worden.

En wat gaat er effectief veranderen als een Le Pen, Wilders etc aan de macht komt?
Die gaan gewoon hun plek verstevigen, en zorgen dat ze aan de macht blijven.

En als dat betekend dat er beloftes gebroken moeten worden, no problem. Wilders was volgens mij de eerste die van "Ouderenzorg is een breekpunt" binnen 8 uur na de verkiezen zei dat "Ouderenzorg onderhandelbaar is".

Uiteindelijk draait het om macht, en dat zal in geen enkel democratisch systeem veranderen. Een democratisch systeem is enkel een stuk stabieler en socialer omdat er meer mensen tevreden gehouden moeten worden. Waar je bij een dictatuur genoeg hebt aan een aantal blije mensen (Hoofd leger, Hoofd belastingdienst) heb je bij een democratie een stuk meer sleutelfiguren die je tevreden moet houden.

Ook Trump zal zijn sleutelfiguren in het congress tevreden moeten houden. En een groot deel is toch wel afhankelijk van handelsverdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
segil schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:04:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik maak mij wel zorgen dat deze uitkomst overslaat naar Europa en naar Nederland. Zelf, persoonlijk, als zijnde een blanke Nederlandse hetero man, zal hier wellicht niet veel last van hebben. Maar ik maak mij meer zorgen om andere groepen in de samenleving. (vrouwen, moslims, donkere mensen, homo's, etc)
In Nederland is het politiek totaal anders geregeld dan het two party system met een absolute ruler in de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De_Bastaard schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:53:
Ik ben geen Trump fan, maar als ik het goed heb is hij wel tegen die handelsverdragen en dus tegen TTIP *O*.

Iets anders positiefs kan ik niet bedenken.

Verder hebben de Amerikanen gekozen en zullen ze het ermee moeten doen. Helaas is dat land zo verdeeld dat ze nooit echt vooruitgang zullen boeken (imo).
Er is eigenlijk vrij weinig bekend van wat Trump wel of niet wil. Afgezien van een muur, vrouwen bij het kruis pakken en Clinton zzwart maken. Maar van Clinton was er ook weinig bekend. Misschien zijn het wel onze media die het populistisch maken,, misschien ook niet. Ik ben benieuwd waaat Trump echt gaat doen. Banen, gezondheid, milieu? Gelukkig heeft de VS dat verdrag al ondertekend :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

cbr600f4i schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:18:
[...]

Allemaal te danken aan valse beloftes en draaiende politici. Ik wil best op D66, CDA, VVD of PvdA stemmen ware het niet dat zij me allemaal al in de steek hebben gelaten door exact het tegenovergestelde te doen van wat zij mij en de kiezer beloofden.
Nee, dit is wat je krijgt als mensen als Sylvana Simons en DENK een enorme wig in de samenleving drijven, elke "minderheid" wordt tegen de andere minderheden opgezet zodat die iig geen front meer vormen, en wat is er dan in de VS en Europa de grootste groep? Nog steeds de "blanke" die de laatste jaren volledig de grond is in geboord en dus op deze manier wraak neemt.

Don't blame Trump, blame de Sylvana's van deze wereld.

Begrijp me niet verkeerd, ik sta er niet achter, ben er niet blij mee, maar dit is het rechtstreeks gevolg van de "divide and conquer" tactiek die al tijden geleden is ingezet.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Dit dus !

ik word heel verdrietig van deze uitslag... niet zozeer dat Trump nu president is(alhoewel ik het Clinton sowieso meer gunde... die vrouw heeft zo hard gewerkt om hier te komen, is zo'n ervaren goede politicus, en met ál die jaren ervaring maar een paar missers gemaakt die haar ongenadig hard zijn nagedragen in de campagne zodat ze nu wordt weggezet met zinnetjes als "kiezen uit twee kwaden" e.d.), maar vooral omdat de domme mensen steeds meer gaan bepalen welke richting we op gaan met de wereld. De korte termijn politiek wint altijd, terwijl de lange termijn politiek veel belangrijker zou moeten zijn. In de rijkste periode uit de geschiedenis van de aarde kunnen mensen niets anders doen dan klagen over futiliteiten en populistische "politici" (bewust tussen quotes) spelen daar op in.... afschuwelijk echt... in maart zal Wilders wel de volgende zijn....brexit, trump, wilders, PiS, gruwel gruwel gruwel....
het vertrouwen in mijn medemensen heeft vandaag weer een extra knak gekregen en is nu eigenlijk z.g.a. compleet weggevaagd... in maart zal het wel compleet verdwenen zijn :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

De correspondent over wat er veranderd is in de wereld na vannacht.

https://decorrespondent.n...de/1676161432836-18b141eb

[ Voor 27% gewijzigd door ATS op 09-11-2016 09:23 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
[...]

(See what I did there?)

Maar we zijn allemaal deel van de bevolking, en daarin is iedereen gelijk. Het zou niet democratisch zijn om mensen die onwetend zijn uit te sluiten. Want waar leg je dan de grens?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ach, kan de volgende kandidaat over 4 jaar Trump zijn slogan weer hergebruiken: Make America Great Again.

Amerika was al lang niet meer the land of the free, maar nu gaan bepaalde groepen dat toch echt voelen als Trump bij zijn woord blijft. Vooral als er nog meer vrijheden worden terug gedraait.

Misschien word het weer 4 jaar goedkoop Amerika zoals bij Bush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SemperFidelis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:20:
[...]

In Nederland is het politiek totaal anders geregeld dan het two party system met een absolute ruler in de USA.
Trump is geen absolute ruler.....
De macht ligt toch echt bij het congress.

Het risico van mensen die uit onvrede stemmen is toch vrij groot, ook hier. Juist omdat alle politieke partijen Wilders er buiten houden, zie je dat zijn volging groeit. Als die meeregeert zullen de Wilders stemmers ook zien dat hij niks veranderd voor ze, en ook gewoon een politici is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:37:
Het is officieel.

Zin in zure linkse media: DWDD, Pauw, Joop.nl, NOS journaal, De Correspondent. Wat zullen ze het moeilijk hebben...

Chips en bier erbij, hele avond top-amusement :P
Volgens mij zijn de tissues bij de NOS niet aan te slepen. :+
JanW schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:38:
Verbaas me dat er hier nogal wat Trump-supporters zijn. Wat is de reden hiervoor?
Denk dat er een hoop tegen het etablissement zijn die vertegenwoordigd wordt door Clinton. Als mensen lang genoeg afgeschilderd worden als white trash die te dom is om te schijten, dan gaan ze zeker niet op je stemmen. :+
Nat-Water schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:44:
Tja. Wat mij vooral opvalt is dat onverwacht is.
Zijn we met z'n allen nou echt zo blind? Leven we nou echt in andere werelden? Overal hoorde je dat Hillary dit wel zou gaan winnen. Om mij heen hoor ik ook alleen maar mensen die voor Hillary zouden gaan - niet voor Trump. En toch blijkt dat 1 op de 2 mensen op Trump stemt.

Het enige wat deze uitslag mij zegt is dat sommige bevolkingsgroepen echt totaal langs elkaar heen leven.
Je ziet het in de referenda rond de Oekraïne, Brexit en nu de VS. Mensen geven sociaal gewenste antwoorden om gezeik te voorkomen.
Joostje123 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:45:
[...]

Mensen 2de kansen geven is juist wat succesvolle bedrijven doen.
Ondanks de grote van de fout.
Fouten maken hoort erbij als je geen fouten maakt, ga je nooit succesvol worden.

Bedrijven die in 1970 nog leven hebben die gedachten ja. Fout maken is eruit.
Maar tegenwoordig succesvolle bedrijven, ondersteunen hun personeel. Want gaat die gene die zo grote fout maken nog een keer die fout maken nop. Iemand anders leert er minder van dan die gene die de fout heeft gemaakt.

Maar ja dat is "linkse" gedachten.
We hebben in Nederland al 6 jaar lang een Rechtse minister president. Maar toch is het de schuld van de Linkse mensen, 8)7

Ga lekker op WIlders stemmen die juist meer Links is dan iedereen behalve op Islamisering
De grap is dat je in Europa bijkans als onbetrouwbaar sujet wordt weggezet als je ooit failliet bent gegaan. Wat dat betreft is de maakbaarheid van jezelf groter in de VS.
segil schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:50:
[...]

En vergeet de rassenhaat niet, die nu weer helemaal oplaait. Ik zou nu echt geen donkere man willen zijn die in de VS woont.
Dat is al even aan de gang en staat eigenlijk hier totaal los van.
Joostje123 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:50:
[...]

Polls werken de traditioneel. je ziet het in NEderland ook al terug Maurice de Hond zat er vroeger altijd 1-2 zetels naast nu tegenwoordig 9-10 zetels
Brexit zat er naast dit zat er totaal naast.

Al die polls denken nog in dat we in 2006 leven. In die 10 jaar is meer veranderd in onze leven dan van 1906 tot 2006.
Ik denk dat er ook een hoop sociaal gewenst geantwoord wordt, maar in het stemhokje anders besloten. Anders kan ik dit niet verklaren. Hillary stond gisteren op ~67% van de kiesmannen bij 538 en ze haalt met moeite de 40-45%.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 11:49
[...]

Mijn god, "het valt wel mee". Je bent maar een beetje minderwaardig als vrouw of als homo ofzo?Een paar rechten minder als de blanek witte man, dat is toch niet erg? Zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
incaz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:18:
Ik hoop dat het meevalt, maar ik denk dat het ook voor vrouwen en homo's weer flink minder gaat worden.
Als Wilders echt woord houdt met het tegengaan van islamisering, als homo's weer veilig hand-in-hand over straat kunnen en vrouwen niet als hoer worden nagefloten op straat dan is dat juist andersom.

Het is niet voor niets dat de PVV enorm groot is onder homoseksuelen: ze zien het als de enige partij die het gevaar ziet en niet wegkijkt (los van zijn 'oplossingen')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:18:
[...]

President Trump
Premier Wilders
President Le Pen
Waar kan ik tekenen? :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ah, we hebben na de verkiezing van de verkeerde kandidaat weer het stadium bereikt waarin het 240 jaar oude electorale systeem waar niks mis mee was toen Obama werd verkozen nu fundamenteel verkeerd is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:18:
[...]

President Trump
Premier Wilders
President Le Pen

It's the end of the world as we know it.........

En Rusland en China lachen in hun vuistje. Met de VS geneutraliseerd kunnen die lekker doen wat ze willen. De Krim afgepakt van Oekraïne door Rusland en de Paracel en Spratley eilanden afgepakt van Vietnam door China zijn maar het begin van wat we in die regio's nog kunnen gaan zien als de VS zich afkeert van de wereld...
VS geneutraliseerd? Kom nou, de Republikeinen hebben in elk opzicht de macht gepakt en die gaan met z'n allen Trump echt wel in toom houden.

Ja, het publieke gezicht is een beetje een clown maar hij gaat echt geen rare fratsen uithalen. Je ziet het in z'n overwinningspeech al dat hij gigantisch gas terug neemt. De verkiezingspraat is er af, en nu staat er gewoon een "puppet" van de Republikeinen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Laatst online: 15-11-2022
Zullen we, met dit in ons achterhoofd, gewoon NIET meedoen aan alle dingen die Wilders groter maken? Woorden hebben macht - dus gebruik ze vooral om niet steeds -ook niet lacherig- het beeld van Wilders op een centrale plek te schetsen, en juist iedere keer aandacht besteden aan de inhoudelijke issues van onze verkiezingen? Geen spel op personen, maar aandacht voor de zorg, energie en klimaat, nadenken over hoe we omgaan met economische vraagstukken en werkgelegenheid etc?

Vooral niet achteroverleunen met 'oh, wij zijn toch heel anders dan de VS' en dan verder steeds weer meedoen in de oppervlakkige wedstrijden tussen poppetjes. Dit is geen voetbalwedstrijd, dit gaat straks over de toekomst van ons land, en dat verdient aandacht. Niet alleen in het stemhokje, maar vooral ook daarvoor.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:53
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:57:
[...]

Dat is het juist. Ze veroorzaken nouwelijks problemen! Het is puur de onderbuik die aan het woord is als men het heeft over problemen die vreemdelingen of vluchtelingen veroorzaken.

Neem het "Marokkanenprobleem". Die jongeren zijn niet crimineel omdat ze Marokkanen zijn. Als je de statistieken goed bekijkt zie je dat de sociaal-economische situatie voor het probleem verantwoordelijk is. Oftewel, zet een blanke Nederlandse jongere in de zelfde sociaal-economische situatie als een Marokkaanse jongere en hij zal net zo crimineel zijn/worden.

Zolang je een sociaal-economisch probleem blijft beschouwen als een etnisch probleem, en probeert om het als een etnisch probleem op te lossen, blijft het probleen natuurlijk bestaan. Je probeert dan als het ware longkanker te bestrijden met een hoestdrankje. Dat hoestdrankje neemt misschien wel wat symptomen weg, maar het eigenlijke probleem wordt er alleen maar erger door.
Je zegt het zelf; zolang je mensen blijft importeren uit een sociale lage klasse en die plaatst in de grote steden blijven de problemen komen. Of dat nu Marokkanen zijn of Syriers. Feit blijft dat als je nu de randgemeenten rondom Gent of Antwerpen bekijkt; dat zijn schimmen van wat ze ooit waren; heel veel criminaliteit, afval, besmeurde oorlogmonumenten en problemen. Of dat nu wel of geen raciscme is; het probleem blijft.

Als je dan toch wil dat je duizenden mensen gaat opvangen, dan kost dat heel erg veel geld; alleen in Belgie al zo'n miljard euro het afgelopen jaar. Daar heb je politiek draagvlak voor nodig; en dat is er niet.

De middenklasse heeft al betaalt voor de bankencrisis, vele millieutaxen, inflatie en pensioenputten etc. Er is geen draagvlak, en de kiezer reageert op enige manier waarop hij zijn onvrede kan uiten: niet op het establishment stemmen.

Overigens denk ik wel dat er een 'Marokkanenprobleem' is, omdat Marokko geen achtergesteld land is, maar 'ze' zijn wel overal in Europa oververtegenwoordigd in criminaliteit. Maar dat terzijde. Het is ook mentaliteit en opvoeding; dat je uit een lage sociale klasse komt wil niet zeggen dat je crimineel gedrag moet gaan vertonen of anderen de schuld moet geven (Zie andere migrantengroepen uit het verleden). Ga naar school en werk hard; dat helpt al een enorm stuk om hogerop te geraken. Ik ben ook in een ander land gaan wonen: dan moet je inderdaad 200% meer je best doen om ergens te geraken. Dat was bij de Ierse of Italiaanse migranten die rond 1900 in New York gingen wonen ook zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Finder op 09-11-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
XyritZz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:25:
[...]

VS geneutraliseerd? Kom nou, de Republikeinen hebben in elk opzicht de macht gepakt en die gaan met z'n allen Trump echt wel in toom houden.

Ja, het publieke gezicht is een beetje een clown maar hij gaat echt geen rare fratsen uithalen. Je ziet het in z'n overwinningspeech al dat hij gigantisch gas terug neemt. De verkiezingspraat is er af, en nu staat er gewoon een "puppet" van de Republikeinen.
Ja die gaan fijn hun eigen programma voeren en alles terug draaien wat Obama bereikt heeft. Good by human rights.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Los van wat je van de persoon vindt, het was een mooie speech...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 11:49
Moet Trump nu gaan samenwerken met all die republikanen die hem openlijk afgevallen zijn, of worden die vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

P.O. Box schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:22:
[...]

Dit dus !

ik word heel verdrietig van deze uitslag... niet zozeer dat Trump nu president is(alhoewel ik het Clinton sowieso meer gunde... die vrouw heeft zo hard gewerkt om hier te komen, is zo'n ervaren goede politicus, en met ál die jaren ervaring maar een paar missers gemaakt die haar ongenadig hard zijn nagedragen in de campagne zodat ze nu wordt weggezet met zinnetjes als "kiezen uit twee kwaden" e.d.), maar vooral omdat de domme mensen steeds meer gaan bepalen welke richting we op gaan met de wereld. De korte termijn politiek wint altijd, terwijl de lange termijn politiek veel belangrijker zou moeten zijn. In de rijkste periode uit de geschiedenis van de aarde kunnen mensen niets anders doen dan klagen over futiliteiten en populistische "politici" (bewust tussen quotes) spelen daar op in.... afschuwelijk echt... in maart zal Wilders wel de volgende zijn....brexit, trump, wilders, PiS, gruwel gruwel gruwel....
het vertrouwen in mijn medemensen heeft vandaag weer een extra knak gekregen en is nu eigenlijk z.g.a. compleet weggevaagd... in maart zal het wel compleet verdwenen zijn :'(
Bijna niks aan toe te voegen alleen dat de wereld ziek is en we met zijn allen afstevenen op WO III. Tijden van overleg en begrip/respect hebben voor elkaar is voorbij. Ik vrees voor de toekomst van mijn kinderen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:24:
[...]

Als Wilders echt woord houdt met het tegengaan van islamisering, als homo's weer veilig hand-in-hand over straat kunnen en vrouwen niet als hoer worden nagefloten op straat dan is dat juist andersom.

Het is niet voor niets dat de PVV enorm groot is onder homoseksuelen: ze zien het als de enige partij die het gevaar ziet en niet wegkijkt (los van zijn 'oplossingen')
Als homo word je ook wel bang van die opgedrongen islamliefde natuurlijk, men probeert aan alle kanten de islam te verdedigen, voornamelijk in de gevestigde media. Nog zo'n voorbeeld van verdeel en heers dus.

Nogmaals, dit heeft zo'n beetje elke "minderheid" aan zichzelf te danken door na jaren te klagen over het worden beoordeeld op huidskleur nu de blanke puur te beoordelen op huidskleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Obelink schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:19:
Gisteravond op de ARD nog een programma gezien waarin duidelijk word gemaakt hoe Trump een bepaalde groep Amerikanen aanspreekt. De mensen die tussen wal en schip zijn geraakt. En dat zijn er meer dan je denkt, en echt niet alleen losers. Gewone mensen die zomaar hun baan kwijtraakten, en daarmee huis, ziektekostenverzekering, spaarcenten. Hij klinkt soms woordelijk hetzelfde als Wilders: "Dit land is ons afgenomen en we gaan het terugpakken". Na die uitzending acht ik hem beslist niet kansloos.
Gisteravond ook nog zo'n programma gezien, en ik ben niet verbaasd als ik vanmorgen het nieuws aanzet. De mensen willen werk, een dak boven hun hoofd en eten. Ik ben benieuwd.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Migrator schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:18:
[...]

't Schijnt dat de site van de Canadese immigratiedienst er ook uit ligt :p
Zal ook wel geëmigreerd zijn naar Canada :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21

Pierre

Van nature lui!

durian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:27:
Moet Trump nu gaan samenwerken met all die republikanen die hem openlijk afgevallen zijn, of worden die vervangen?
En dat vraag ik me dus ook af, gaat er een bezem door de partij

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Finder schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:26:
Je zegt het zelf; zolang je mensen blijft importeren uit een sociale lage klasse en die plaatst in de grote steden blijven de problemen komen. Of dat nu Marokkanen zijn of Syriers. Feit blijft dat als je nu de randgemeenten rondom Gent of Antwerpen bekijkt; dat zijn schimmen van wat ze ooit waren; heel veel criminaliteit, afval, besmeurde oorlogmonumenten en problemen. Of dat nu wel of geen raciscme is; het probleem blijft.
Maar het probleem zit hem er niet in dat die mensen komen - het zit hem erin hoe wij die mensen behandelen.
Als je dan toch wil dat je duizenden mensen gaat opvangen, dan kost dat heel erg veel geld; alleen in Belgie al zo'n miljard euro het afgelopen jaar. Daar heb je politiek draagvlak voor nodig; en dat is er niet.
Alle vluchtelingen van de afgelopen jaren bij elkaar hebben in Nederland en België gezorgd voor een toename van de niet-werkende bevolking van misschien 1%. Het is niet alsof dat nou een aardverschuiving is, dat valt weg in de marge. De bankencrisis heeft voor veel meer niet-werkenden gezorgd dan de vluchtelingencrisis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Obelink schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:28:
[...]
Gisteravond ook nog zo'n programma gezien, en ik ben niet verbaasd als ik vanmorgen het nieuws aanzet. De mensen willen werk, een dak boven hun hoofd en eten. Ik ben benieuwd.
Vul dat aan met veilig zijn, goede zorg en gelijke mensen om zich heen met respect voor tradities en gebruiken.

Dan heb je het plaatje wel inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:13
SemperFidelis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:20:
[...]

Helaas is het geen echt two party systeem. Kijk je bijvoorbeeld naar Florida, dan is het verschil tussen Clinton en Trump circa 129.000 stemmen. Gary Johnson heeft hier 204K stemmen gehaald. Hetzelfde geldt voor Pennsylvania en Wisconsin.

Grote kans dat Clinton in een echt two party systeem wel president zou zijn geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:29:
[...]

Maar het probleem zit hem er niet in dat die mensen komen - het zit hem erin hoe wij die mensen behandelen.

[...]
Idd, gratis geld en huizen weggeven aan mensen, wat een kutvolk zijn wij, weg met ons!!

:').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Aandelen beurzen gaan ook al hard onderuit. Mooi begin voor deze president. Nu al schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:29:
[...]

[...]

Alle vluchtelingen van de afgelopen jaren bij elkaar hebben in Nederland en België gezorgd voor een toename van de niet-werkende bevolking van misschien 1%. Het is niet alsof dat nou een aardverschuiving is, dat valt weg in de marge. De bankencrisis heeft voor veel meer niet-werkenden gezorgd dan de vluchtelingencrisis...
Als we alle Syrische vluchtelingen zouden opvangen zou dat een verschuiving geven van 4% moslims in Europa, naar 5%. Daarbij zijn veel Syrische mensen hoger opgeleid (het zijn niet enkel domme boeren zonder scholing) die we best goed kunnen gebruiken in een kenniseconomie.

Dus inderdaad, het zal niet veel uitmaken als we ze opvangen. Menselijk gezien is het wel netjes om het te doen. Maar gezien iedereen bang is voor terroristen (wie allemaal eigenlijk geen vluchteling waren, maar gewoon woonzaam in hun respectievelijke landen) houden we ze buiten. En 3x raden wat voor gevoel een vluchteling daar van krijgt. Niet dankbaarheid, dat is zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HeatWave schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:31:
[...]

Idd, gratis geld en huizen weggeven aan mensen, wat een kutvolk zijn wij, weg met ons!!

:').
Het zal je misschien verbazen maar dat is inderdaad de efficiënste, goedkoopste en beste oplossing, ja... Een beetje investering vooraf voorkomt heel veel meer kosten later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

LOTG schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:32:
Aandelen beurzen gaan ook al hard onderuit. Mooi begin voor deze president. Nu al schade.
Sinds wanneer is de beurs de maat aller dingen? Ik dacht dat we daar onderhand wel van genezen waren.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
LOTG schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:26:
[...]

Ja die gaan fijn hun eigen programma voeren en alles terug draaien wat Obama bereikt heeft. Good by human rights.
Dat hou je met dit systeem altijd; volgens mij is het nog nooit gebeurd dat er tientallen jaren één partij aan de macht staat. Partijen draaien altijd stukken van elkaars programma's terug.

Het hoort er bij, en dat zou je met elke republikeinse kandidaat hebben, dat is niet iets specifiek wat Trump nu veroorzaakt.

Ik blijf er wat dat betreft bij; de VS is alles behalve geneutraliseerd.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ll roel j schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:30:
[...]

Helaas is het geen echt two party systeem. Kijk je bijvoorbeeld naar Florida, dan is het verschil tussen Clinton en Trump circa 129.000 stemmen. Gary Johnson heeft hier 204K stemmen gehaald. Hetzelfde geldt voor Pennsylvania en Wisconsin.

Grote kans dat Clinton in een echt two party systeem wel president zou zijn geworden.
Dat gaat er van uit dat al die third party stemmen voor Clinton zouden zijn en die stemmers niet Trump stemmen of thuisblijven. Het soort denken dat de Democraten nu de kop heeft gekost, dat die stemmen vanzelf wel zullen komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Als er iets totaal niet rationeel werkt dan zijn het wel de aandelenbeurzen. Voor een strict zakelijk iets zijn die dingen belachelijk emotioneel gevoelig in de praktijk.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Mwah, beurzen gaan altijd onderuit als er iets onverwachts gebeurt. Nerveuze bende. Met Hillary wisten ze dat ze door konden gaan met hoe ze deden. Dit stabiliseert wel weer als Trump iets meer van z'n plannen bekend maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Heb je echt niets van de Brexit geleerd?

Als je geld hebt zijn de komende dagen het moment om in te stappen. Heb ik na de Brexit ook gedaan en heeft me geen windeieren gelegd... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:33:
[...]

Het zal je misschien verbazen maar dat is inderdaad de efficiënste, goedkoopste en beste oplossing, ja... Een beetje investering vooraf voorkomt heel veel meer kosten later.
Wat is er dan zo mis me hoe "wij die mensen behandelen" precies? Waarom is het dan ALSNOG onze schuld?

je spreekt jezelf enorm tegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

kenneth schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:33:
[...]

Sinds wanneer is de beurs de maat aller dingen? Ik dacht dat we daar onderhand wel van genezen waren.
Inderdaad, alleen maar omdat die beurskneuters in hun broek poepen ;w

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:29
TommyGun schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:34:
[...]

Inderdaad, alleen maar omdat die beurskneuters in hun broek poepen ;w
Winst gepakt en zakken maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ll roel j schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:30:
[...]

Het is publiek geheim dat het heel luukeratief kan zijn om aan een 3e partij wat geld voor een campagne te schenken. Zeker als het (in dit geval) een partij is die goed ligt bij de democratische kiezers.

Want met 49% vs 51% heb je geen enkele stem in een staat.
Maar met 35% vs 33% vs 31%, krijg je gewoon 100% van de stemmen.

Een ander stemsysteem zou natuurlijk de oplossing zijn... maar dan krijgen andere partijen een eerlijke kans, en de kans om nu te regeren is 50%. Dan is een kiessysteem wat meer partijen oplevert natuurlijk een enorm risico :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Laatst online: 21-09 15:36
Net te laat met aandelen kopen, én een uitslag die ik niet had verwacht. :P

Ze zullen het ermee moeten doen. Sowieso is simpel vermaak nu gegarandeerd met hopelijk straks elke week wel een nieuwsbericht over een of andere opmerking die 'de president van de VS heeft gemaakt'. :D Ik ben benieuwd, échte veranderingen in de VS moet ik nog zien (ongeacht de president). Als je kijkt dat Obama eigenlijk als hoogtepunt die Obamacare heeft gehad (en Trump die dus weer wil afschaffen), is de maximale schade die Trump aan kan richten beperkt. ;)

Ik ben benieuwd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Pierre schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:29:
[...]

En dat vraag ik me dus ook af, gaat er een bezem door de partij
Dat kan je al uit zijn overwinningsspeech afleiden, hij gaat die mensen niet meteen de rug toekeren hoor, hij geeft ze nodig en gaat ze ook de hand toereiken.

Blijf er bij, het feit dat trump president wordt, schrikt me minder af dan het feit dat de volledige macht in republikeinse handen komt te liggen en er een wat we hier "extreem rechtse koers" noemen zal gevaren worden. Hoe klein de invloed ook is van de president op uiteindelijke besluiten hij heeft zijn invloed op alles en de republikeinen zullen dit aanzien als een grootste overwinning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:33:
Wat dacht je van dweilen met de kraan dicht?

Bij een aantal strafbare feiten een dubbel paspoort intrekken en wegwezen, geloof me: juist de goedwillende allochtone bewoners van zo'n wijk hebben daar veel meer aan dan ons wegkijken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HeatWave schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:34:
[...]

Wat is er dan zo mis me hoe "wij die mensen behandelen" precies? Waarom is het dan ALSNOG onze schuld?

je spreekt jezelf enorm tegen namelijk.
Oké, het is off topic, maar het wordt zo meteen wel on topic.

Het probleem is niet etnisch, het probleem is sociaal-economisch.
Maar omdat mensen denken dat het een etnisch probleem is, wordt er geroepen om etnische oplossingen, en worden sociaal-economische oplossingen genegeerd.
Daardoor wordt het sociaal-economische probleem alleen maar groter - wat dan weer wordt gezien als een etnisch probleem - en zo zit je in een vicieuze cirkel.

Het zelfde is er in de VS aan de hand met het zogenaamde rassenprobleem daar. Het is helemaal geen rassenprobleem. Het is een sociaal-economisch probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:37:
[...]

Wat dacht je van dweilen met de kraan dicht?

Bij een aantal strafbare feiten een dubbel paspoort intrekken en wegwezen, geloof me: juist de goedwillende allochtone bewoners van zo'n wijk hebben daar veel aan dan ons wegkijken...
Nee nee, het ligt aan ons, en allemaal alleen aan ons, wij behandelen die mensen gewoon verkeerd, snap je het nou nog niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien is dat maar beter ook. De reps staan al 6 jaar op de rem en mogen nu eindelijk vol gas geven. En zelf aan het stuur zitten, nu mogen zij de problemen van hun kiezers proberen op te lossen. Of dat de kiezers ontdekken dat de reps dat ook niet kunnen.

Maar ontvreden kiezers blijken erg ontevreden te kunnen zijn en zien graag de wereld branden blijkbaar. Het stukje hoop dat ik hiervoor had is vannacht aan gort gegaan, daarom vrees ik nu ook voor premier Wilders en le Pen. Allebei marionetten van Poetin en allemaal lege hulzen qua beleidsplannen, maar ja, ontevreden kiezers...

Als je met z'n allen op een smeltende ijsschots staat, wordt er vanzelf wel iemand vanaf geduwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:27:
Bijna niks aan toe te voegen alleen dat de wereld ziek is en we met zijn allen afstevenen op WO III. Tijden van overleg en begrip/respect hebben voor elkaar is voorbij. Ik vrees voor de toekomst van mijn kinderen. :'(
Jij denkt dat dat onder Hillary niet zou gebeuren?
Al die geldschieters uit de wapenindustrie, voor haar campagne soms vergeten?

Of was je deze van een paar maanden geleden vergeten, onder onze geliefde democraat Obama!?

geen linkdrops

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2016 10:01 ]

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1 ... 54 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president

We willen hier dus geen linkdrops zien.

Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.

Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.

Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll. :)
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?