De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 82 Laatste
Acties:
  • 256.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:50:
[...]

Trump kon wel whatever hij is verkocht krijgen, sanders kon dat ook .

Je ziet toch dat programma niet zo belangrijk is?
Zeg je dat omdat je ideeën niet kent of niet realistisch vindt?

Pak bijvoorbeeld drugsverslavingen. Echt een groot probleem. Clinton heeft het straal genegeerd, hij niet. Maar hier gaat het alleen over zijn hek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sommige staten willen iets doen aan deze bizarre manier van verkiezingen:
Some States Are Trying To End The Electoral College
Hillary Clinton could still conceivably win the election — or she could lose the national popular vote. But since both outcomes look unlikely, we should start preparing ourselves for the possibility of the second split between the national popular vote and the electoral vote in the last five presidential elections. A coalition of 11 states with 165 electoral votes between them has agreed to an interstate compact that, once signed by states with a combined 270 or more electoral votes, would bind their electors to vote for the winner of the national popular vote — in effect ending the Electoral College. New York just joined this week. It wasn’t enough to affect this election, but maybe today’s result will spur more states to join.
bron

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:48:
[...]

Wat bedoel je precies met elitaire hoogmoed? Lees dit soort opmerkingen vaker maar snap niet wat het betekend.
Ik denk dat er wordt bedoeld dat dit (eindelijk) een dikke vinger is voor de heersende klasse. Die heeft veel fouten gemaakt en weinig betekent voor vele mensen en die leverde met Clinton een kandidaat die daar juist een belichaming van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:55:
[...]

Want in die stigmatisering sneuvelt ook de mogelijkheid om problemen die mensen ervaren op een normale manier te bespreken.

Trump, Wilders en al dit soort politici bestaan omdat de zittende partijen een grote groep mensen vergeet te vertegenwoordigen of in ieder geval aan te horen. Er wonen bizar veel mensen in de westerse landen met relatief lage inkomens, geringe perspectieven en weinig vertrouwen. Dan aankomen met dat je koopkracht toch maar even 0,3% is gestegen terwijl je Syrische (of Mexicaanse) buren een gratis inboedel krijgen gaat er niet in. Rationeel hebben die twee zaken niets (of weinig) met elkaar te maken, maar voor mensen in deze positie heeft het juist alles met elkaar te maken. Zij wel, wij niet. Is dat egoistische of racisistisch, om zelf ook een toekomst te verlangen?

Kan toch niet de enige zijn die dit ziet?
Nope idd of dat de gemiddelde topman bij een groot bedrijf alleen al aan bonus meer verdient dan zo'n heel gezin in hun leven. En hoewel daar de laatste jaren wel steeds meer aandacht voor komt (de inkomenskloof in general) in de media, is er nog geen partij die daar ook echt wat aan lijkt te willen veranderen (of er echt iets aan doet iig). Hoewel een Trump of Wilders op zo'n issue natuurlijk ook niet direct een antwoord is (en het wellicht zelfs erger kan maken), kan ik me in ieder geval wel voorstellen dat deze mensen gewoon wat anders willen, want deze mensen/partijen hebben al aangetoond dat het ze niks kan schelen (of iig niet genoeg om echt wat te veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

PLAE schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:02:
[...]

Echt een groot probleem. Clinton heeft het straal genegeerd, hij niet. Maar hier gaat het alleen over zijn hek.
Dan ben ik toch wel benieuwd wat hij een het drugs probleem wil gaan doen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

Hij had er amper of ze waren vaag of hij veranderde ze.

Realistisch is pas de stap andat het duidelijk is waar iemand voor staat.
Pak bijvoorbeeld drugsverslavingen. Echt een groot probleem. Clinton heeft het straal genegeerd, hij niet. Maar hier gaat het alleen over zijn hek.
Trump stelt meer en harder straffen voor. In een land waar je iets van een miljoen mensen opgesloten hebt voor soft drugs.

Dat is gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:17

Player1S

Probably out in the dark

Pierre schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:06:
[...]

Make America great again

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist op CNN:
Clinton presidential campaign manager has sent the people at Clinton HQ home, saying 'She wouldn't comment until the morning' and 'has nothing to say tonight'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
Krisp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:02:

[...]

bron
Het congres en de 2 politieke partijen zouden enkel nadeel ondervinden van een ander kiessysteem.
Dus ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Miki schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:59:
[...]

De gewone burger is dat wel en die zit niet te wachten op elitair intellectueel gelul. De afstand van de politiek is te groot geworden, sterker nog er wordt niet in hun belang gedacht. Europa zelfde laken in pak. De hogeropgeleide is door Europa er goed vanaf gekomen. De lageriopgeleiden zijn genadeloos geslachtofferd. Je zou maar vrachtwagenchauffeur zijn en je collega uit polen doet het voor drie kwart minder volledig legaal volgens Europese regels.
Dat het dmv Europese regels mogelijk is maakt het dus ook de schuld van Europa? Niet van de werkgevers die denken een slaatje te kunnen slaan en lekker goedkoop die Pool inhuren? Geen wonder dat mensen ontevreden blijven. Je hebt mazzel als Europese regels er iets aan doen maar het zou toch veel fijner zijn als die werkgevers niet gedwongen hoefden te worden om maar niet alleen Polen aan te nemen, toch?

Ik vraag me ernstig af of dat bij de Amerikanen niet precies hetzelfde is. Straffen ze wel de goeden af? Ik zie niet in wat Trump daartegen gaat doen dus ik verwacht over een tijdje een hele grote gedesillusioneerde Amerikanen. Die zou ik onder Clinton ook maar daar stemmen ze blijkbaar toch niet op.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
giantgiantus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:48:
[...]

Wat bedoel je precies met elitaire hoogmoed? Lees dit soort opmerkingen vaker maar snap niet wat het betekend.
De bluecollars of arbeidersklasse wordt al jaren sterk genegeerd. Deze groep heeft jaar op jaar moeten inleveren terwijl de huidige elite de positie van hogeropgeleide beter en beter heeft gekregen. Denk aan handelsverdragen maar ook verruiming van de arbeidersmarkt door imigranten. Outsourcing van allerlei banen en diensten. Die groep is enorm geraakt en niet in staat om op de sociale ladder te klimmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 14:57
Pff of je word met een gigantisch Brexit^2 gevoel wakker.

Ik vond beide niks, maar dit is toch wel echt wel het meest afschuwelijke scenario.

Ik mag hopen dat het 4 jaren worden waar die er helemaal niks doorheen krijgt, doordat de republikeinen ook niet 100 procent achter hem staan.

Want het beeld van opgebroken klimaat akkoord, handelsverdragen, NATO bescherming etc klinkt als een ramp.

Je zou haast gaan twijfelen of je iedereen wel zou moeten laten stemmen...

[ Voor 8% gewijzigd door Jacco-M op 09-11-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Waah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:07:
[...]

Het congres en de 2 politieke partijen zouden enkel nadeel ondervinden van een ander kiessysteem.
Dus ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren.
Het is niet zo zeer het congres en de partijen die hier kiezen, maar de staten zelf. Bovendien hebben inmiddels staten die in totaal 160 kiesmannen vertegenwoordigen, dit verdrag al ondertekend. Dan kan het snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Want in die stigmatisering sneuvelt ook de mogelijkheid om problemen die mensen ervaren op een normale manier te bespreken.

Trump, Wilders en al dit soort politici bestaan omdat de zittende partijen een grote groep mensen vergeet te vertegenwoordigen of in ieder geval aan te horen. Er wonen bizar veel mensen in de westerse landen met relatief lage inkomens, geringe perspectieven en weinig vertrouwen. Dan aankomen met dat je koopkracht toch maar even 0,3% is gestegen terwijl je Syrische (of Mexicaanse) buren een gratis inboedel krijgen gaat er niet in. Rationeel hebben die twee zaken niets (of weinig) met elkaar te maken, maar voor mensen in deze positie heeft het juist alles met elkaar te maken. Zij wel, wij niet. Is dat egoistische of racisistisch, om zelf ook een toekomst te verlangen?

Het voordeel wat de Trumps en Wilders hebben is ook dat ze zelf nog nooit met het bijltje hebben moeten hakken. Ze kunnen vanaf de zijlijn schreeuwen hoe slecht alles is en dat zij alles beter zouden doen. Maar zodra het voor het echie is zullen ze ook de realiteit van politiek tegen gaan komen, dat het namelijk niet zo makkelijk is om de wereld te verbeteren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

PWM schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:57:
Ik heb de gok genomen dat Hilary wint. Niet echt een gok, lijkt inmiddels kat in het bakje afklopt

Ik heb $30.000,- staan die over moet naar Euro's van de week, dus als Trump toch zou winnen, had ik beter de koers van gisteren kunnen pakken :+

De vorige gok, die ook kat in het bakkie was, was 50.000GBP die we hebben laten staan, aangezien het toch een Bremain zou worden :+ Dat werd flink afschrijven.
Wil de je volgende keer aub je geld gewoon meteen inwisselen ipv te wachten tot na de uitslag? :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zat er wel aan te komen dat Trump zou winnen. Het is ook wel logisch als je kijkt naar de staat van de wereld. Als je niet rijk bent wordt je links en rechts genaaid, dan is het fijn dat je een molotovcocktail gebaand Trump in het systeem kan gooien zoals Michael Moore zei.

Op reddit las ik daar Trump nu 3 nieuwe Supreme judges mag installeren. Dat gaat volgens mij veel meer effect hebben dan de 4 jaar dat hij daar zit.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Toch frappant hoe de verheven verlichte mens allemaal ind e rij staat om hun mening over een kandidaat als Trump gelijk tot waarheid te bombaderen (Trump = evil en daarmee uit).

Het is gewoon een andere stroming en mening, daar kan je het mee oneens zijn maar andersom vinden de rechtse mensen de linke opvattingen net zo dom volgens mij en deugen volgens hen die leiders op een andere manier niet.

Zijn vaak mensen die ook voor democratie zijn, zo lang het ze uit komt ja. Want als er op democratische wijze een ander wint klopt er ineens niks meer van.

Als het links naar rechts gaat is het intellect die de rest als tokkies weg zet die te dom zijn om zelf na te denken. Als rechts wint is het allemaal onderbuik en wil men zich met hun hoofd tegen de muur bonken en emigreren.

Het is nogal tegenstrijdig en pot verwijt de ketel.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Als ik naar de retoriek van Trump kijk waarschijnlijk zo'n oplossing als in de Philipijnen. :P

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:45
De politiek correcte gevestigde orde lijkt niet te willen begrijpen dat juist de mensen die ze willen 'beschermen' het grootste slachtoffer zijn van hun gedrag:

Haat-imams en radicale (door Saudi-Arabië gefinancierde) moskeeën mogen hier gewoon gif blijven strooien in het hart van onze samenleving. Teruggekeerde Syrië-gangers en geradicaliseerde thuisblijvers worden niet preventief vastgezet, etc.

Ik snap dat dit juridisch lastig ligt, maar de bevolking pikt dit minder en minder. De meeste mensen willen helemaal niet radicale oplossingen zoals Wilders voorstelt, maar als dan de gevestigde orde 'niets' lijkt te doen dan is de extreme variant te prefereren boven in de koplampen van de aanstormende trein kijken. Dan maar Trump, dan maar Wilders...

Zoals gesteld, de grootste slachtoffers hiervan zijn de gematigden die zo op 1 hoop worden geveegd met de radicalen. Daardoor radicaliseren sommige gematigden want men wordt als groep aangekeken op het wangedrag van enkelen.

Zou men nu hard de 10% extreme elementen aanpakken en verwijderen dan is dat juist in het voordeel van de 90% gematigden. Er zijn zoveel vriendelijke aardige moslims (ook vrienden van mij) het slachtoffer van de huidige passiviteit, maar blijkbaar is dat iets wat men (nog) niet snapt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:11
Skimovic schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:10:
Toch frappant hoe de verheven verlichte mens allemaal ind e rij staat om hun mening over een kandidaat als Trump gelijk tot waarheid te bombaderen (Trump = evil en daarmee uit).

Het is gewoon een andere stroming en mening, daar kan je het mee oneens zijn maar andersom vinden de rechtse mensen de linke opvattingen net zo dom volgens mij en deugen volgens hen die leiders op een andere manier niet.

Zijn vaak mensen die ook voor democratie zijn, zo lang het ze uit komt ja. Want als er op democratische wijze een ander wint klopt er ineens niks meer van.

Als het links naar rechts gaat is het intellect die de rest als tokkies weg zet die te dom zijn om zelf na te denken. Als rechts wint is het allemaal onderbuik en wil men zich met hun hoofd tegen de muur bonken en emigreren.

Het is nogal tegenstrijdig en pot verwijt de ketel.
Zou je eens een paar voorbeelden kunnen geven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Miki schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:51:
Vooral je kop in het zand steken precies zoals de huidige elite dit nu ook doet. Wellicht eens bij jezelf te raden gaan waarom de arbeidersklasse en middenklasse zich zo laten gelden. Realiteit is hard en tastbaar voor deze groep die dit moet ondergaan ipv de elite die zich pied a terre verbaasd over de uitslag.
Ik steek me kop juist niet in het zand en zie duidelijk de problemen van de arbeidsklassen en middenklasse. Maar diezelfde arbeiders en middenklasse willen hun oplossingen halen waar ze totaal niet zitten. Een president (van welke signatuur dan ook) gaat niet de globalisering tegen houden en ook niet de wereldwijde migratie die bezig is, noch het verschuiven van wereldmacht en de doodlopende weg van kapitalisme. Evenmin gaat deze de verandering tegen houden die voortkomen uit verdergaande robotisering en automatisering. Allemaal trends waarvan de arbeidsklasse en middenklasse de dupe worden. Zeker als je instituties afbreek die de kiezer nog enige invloed geeft ten opzichte van machtige bedrijven die door hun globale status en macht zich totaal niets aan deze kiezer aantrekt.

Dus kiezen ze voor iemand die ze een beeld voorhoud dat alles terug gaat naar het oude, wat feitelijk onmogelijk is. Als b.v. De Donald kon waarmaken dat banen terug zouden komen naar america, was het een geldige keuze. Maar gezien hij president gaat worden van de USA ipv de wereld, gaat hem dat niet lukken. Hij kan China (die feitelijke America kan maken of breken) niet dwingen hun prijzen te verhogen op arbeid, terwijl als hij ze in America verlaagt wie is dan de dupe? Juist de arbeiders en middeklassen.

Het gaat dus niet om de arbeiders en middenklasse te negeren. Het gaat erom dat wat ze willen niet kan. Dus laat ze maar kiezen voor de populist en er achter komen dat ze daarna in een groter probleem zaten als ervoor. Blijkbaar is dat mechanisme gewoon nodig. Dit soort terugvallen zijn nodig blijkbaar om daarna het momentum te krijgen voor wel grote veranderingen. Is niet anders. (lees the unwinding met de analyse van Youngstown)

En ja.. ik zie dus toekomst op korte termijn veel sociale, maatschappelijke onrust. Hopelijk zonder te veel geweld komen we deze fase door, maar zie ook wel oorlogen (zelfs binnen europa) mogelijk als we deze koers inslaan. Ik heb in elk geval de overtuiging dat de baltische staten over 4 jaar gewoon onder Rusland vallen (eventueel als satelliet staat). En gok dat zuid-amerika de komende decennia de meest rustige van alle werelddelen gaat zijn. En weet je wat echt goed is voor arbeiders en middenklasse: Juist rust en stabiliteit.

Rare is wel dat deze arbeidersklassen en middenklasse (in jou definitie) vooral iets heeft tegen de intellectuele elite. Niet tegen degene die echt veroorzaker zijn van hun ellende: groot-kapitaal elite. Want die lijden het minst onder dat soort ellende. Intellectuele elite wordt vaak het slachtoffer van machthebbers / volksoproer (je wil geen slimme mensen die lastige vragen stellen), arbeiders van de gehele situatie (tot inzet als soldaat aan toe), maar het groot-kapitaal wint altijd, zelfs als je aan de kant van de verliezer stond. (leer van de geschiedenis, siemens, krupp, volkswagen).

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 09-11-2016 08:19 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
[...]

http://time.com/4559278/m...d=time_socialflow_twitter

Gewoon, meer toelaten. Verslaafde mensen piepen niet. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Krisp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:02:

[...]

bron
Het belachelijke aan alle moderne Westerse democratieën is dat er alleen een stemronde is, terwijl dat geen democratisch systeem is maar een aristocratisch systeem. Het is pas echt democratisch als de eerste stap een loterij is en daarna een stemronde. Zolang er geen loterij ergens in het systeem zit om te voorkomen dat een bepaalde gevestigde orde steeds weer alle kandidaten levert is het nog steeds geen democratie...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wow, dit is toch nogal verrassend. Lekker wakker worden zo. Aan de ene kant denk ik dat het wel losloopt, ministeries zullen niet ineens heel anders gaan werken.

Ook bizar dat dit de tweede Republikeinse president lijkt te worden die door een minderheid wordt verkozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
giantgiantus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:13:
[...]

Zou je eens een paar voorbeelden kunnen geven?
Blader eens een paar pagina's terug en lees de reacties.

Ik ga nu geen specifieke posters zitten quoten.

Ben overigens ook helemaal niet pro Trump, maar gewoon ook helemaal niet voor Hilary.
Valt me vooral in de algemene tendens op.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:14:
Hopelijk zonder te veel geweld komen we deze fase door, maar zie ook wel oorlogen (zelfs binnen europa) mogelijk als we deze koers inslaan. Ik heb in elk geval de overtuiging dat de baltische staten over 4 jaar gewoon onder Rusland vallen (eventueel als satelliet staat)
Joh, er zijn toch al veel oorlogen? Het hele midden-oosten is een zooitje. Er is een ongeëvenaarde migratie van personen aan de gang als gevolg van wanbeleid. Er is massale onrust in Europa. Drie keer raden welke politici dat hebben veroorzaakt.

Hint: het waren niet de Wilders, Le Pens of Trumps van deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:07:
Zojuist op CNN:

Clinton presidential campaign manager has sent the people at Clinton HQ home, saying 'She wouldn't comment until the morning' and 'has nothing to say tonight'
Sorry, maar dit valt me tegen van Hillary. Ze had nu gewoon haar felicitaties moeten geven. Er is geen enkele reden om tot morgen te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:17:
[...]

Joh, er zijn toch al veel oorlogen? Het hele midden-oosten is een zooitje. Er is een ongeëvenaarde migratie van personen aan de gang als gevolg van wanbeleid. Er is massale onrust in Europa. Drie keer raden welke politici dat hebben veroorzaakt.

Welke massale onrust in Europa? De enige onrust die er is is van populisten die claimen dat er onrust is. Wel leuke self-fulfilling prophecy ja. En natuurlijk van Trumps grote vriend Putin en zijn toeristen in Oost-Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 11:49
[...]

Een betere vraag is wie het gaan oplossen... zijn dat de Wilders, Le Pens of Trumps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:18:
[...]

Welke massale onrust in Europa? De enige onrust die er is is van populisten die claimen dat er onrust is. Wel leuke self-fulfilling prophecy ja. En natuurlijk van Trumps grote vriend Putin en zijn toeristen in Oost-Europa.
Je kan dit niet serieus menen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Wat het voor mij nog iets enger maakt allemaal is dat de republikeinen ook de senaat en huis van afgevaardigen binnen halen. In tegenstelling tot Obama wordt trump helemaal geen "machteloze" president.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Grompie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:19:
Wat het voor mij nog iets enger maakt allemaal is dat de republikeinen ook de senaat en huis van afgevaardigen binnen halen. In tegenstelling tot Obama wordt trump helemaal geen "machteloze" president.
Nu doe je of de Rep-partij en Trump het helemaal eens zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Grompie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:19:
Dat maakt het inderdaad nog luguberder.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Laatst online: 27-09 10:19
Door die meerderheid in de senaat etc gaat het land 30 jaar terug in de tijd met het afschaffen van abortus,homohuwelijk etc

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:18:
[...]

Boh, in welke grot leef jij zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
mr_obb schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:17:
[...]

Sorry, maar dit valt me tegen van Hillary. Ze had nu gewoon haar felicitaties moeten geven. Er is geen enkele reden om tot morgen te wachten.
Aan de andere kant zou Trump er totaal geen moeite mee hebben om Clinton helemaal niet te feliciteren als hij niet president zou worden dus ach wat is een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
[...]

Er zijn minder conflicten, en minder slachtoffers van conflicten dan ooit.

De nadruk ligt er alleen een stuk meer op in het nieuws :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:14:
[...]

Het belachelijke aan alle moderne Westerse democratieën is dat er alleen een stemronde is, terwijl dat geen democratisch systeem is maar een aristocratisch systeem. Het is pas echt democratisch als de eerste stap een loterij is en daarna een stemronde. Zolang er geen loterij ergens in het systeem zit om te voorkomen dat een bepaalde gevestigde orde steeds weer alle kandidaten levert is het nog steeds geen democratie...
Dat klopt, David Van Reybrouck heeft daar een mooi artikel over geschreven. Wellicht is dit ook wel het failliet van het democratische systeem zoals wij dat nu kennen. Dan zijn we alleen veel verder van huis: een uitgesproken kandidaat als Trump is niet geneigd om het systeem op deze manier te veranderen. :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:47

Trump zn standpunten zijn hier uitvoerig besproken, en los van alle schandalen rond zijn persoon en zn persoonlijkheid zijn de meeste Europeanen het daar diep mee oneens:
- afschaffen homohuwelijk
- verbieden abortus
- de gehele milieu en co2 wetgeving terugdraaien, ruim baan maken voor fossiele energie
- opsluiten politieke tegenstanders
- beperken godsdienstvrijheid
- deregulering Wallstreet
- Enorme belastingverlagingen voor rijken en multinationals
- Knieval naar Rusland, verzwakken NAVO, terugdraaien Iran deal
- Wapenwetgeving versoepelen.
- Publieke gezondheidszorg afschaffen

Het lijstje gaat nog wel even door. Dit is allemaal uitgebreid besproken hier en ik en vele andere zijn het daar hartstochtelijk mee oneens. Ik denk ook dat het erg slecht is voor de Trump stemmer. Jij mag het hier prima mee oneens zijn.

Overigens kan je je echt afvragen of het keiharde anti drugs beleid in de VS niet averechts werkt en nog extremere aanpak dan wel gaat werken. Volgens mij werkt het liberale beleid zoals in Europa bewezen veel beter.

Gefeliciteerd met de overwinning trouwens. Het systeem is rigged gebleken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 09-11-2016 08:29 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
PLAE schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:20:
[...]

Nu doe je of de Rep-partij en Trump het helemaal eens zijn haha
Zeg ik niet maar veel republikeinen stonden niet achter trump omdat ze ook niet geloofden dat hij kon winnen. Zijn aanhang gaat nu alleen maar groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:11:
De meeste mensen willen helemaal niet radicale oplossingen zoals Wilders voorstelt, maar als dan de gevestigde orde 'niets' lijkt te doen dan is de extreme variant te prefereren boven in de koplampen van de aanstormende trein kijken. Dan maar Trump, dan maar Wilders...
Ik heb volgens mij eens Rutte of Pechtold in een inteeview zien uitleggen dat je daarom iemand als Wilders politiek gezien niet moet negeren. Je moet in dialoog blijven gaan omdat je hem juist meer macht geeft wanneer je hem als een idioot wegzet. Door hem verbaal uit te dagen, bied je hem minder kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:21:
[...]

Boh, in welke grot leef jij zeg...
Leuke one-liner, maar welke massale onrust is er nou? Behalve wat rechts-extremistische betogingen in Duitsland enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Tk55 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:25:
[...]

Ik heb volgens mij eens Rutte of Pechtold in een inteeview zien uitleggen dat je daarom iemand als Wilders politiek gezien niet moet negeren. Je moet in dialoog blijven gaan omdat je hem juist meer macht geeft wanneer je hem als een idioot wegzet. Door hem verbaal uit te dagen, bied je hem minder kansen.
Helaas lijken ze ook daar niet bijster succesvol in, aangezien ze hem dan ook vaak belachelijk proberen te maken ipv een echte dialoog aan te gaan. In dat opzicht verschilt het niet zoveel van het plaatje dat de media ervan maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Cyberpope schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:14:
[...]

Ik steek me kop juist niet in het zand en zie duidelijk de problemen van de arbeidsklassen en middenklasse. Maar diezelfde arbeiders en middenklasse willen hun oplossingen halen waar ze totaal niet zitten. Een president (van welke signatuur dan ook) gaat niet de globalisering tegen houden en ook niet de wereldwijde migratie die bezig is, noch het verschuiven van wereldmacht en de doodlopende weg van kapitalisme. Evenmin gaat deze de verandering tegen houden die voortkomen uit verdergaande robotisering en automatisering. Allemaal trends waarvan de arbeidsklasse en middenklasse de dupe worden. Zeker als je instituties afbreek die de kiezer nog enige invloed geeft ten opzichte van machtige bedrijven die door hun globale status en macht zich totaal niets aan deze kiezer aantrekt.

Dus kiezen ze voor iemand die ze een beeld voorhoud dat alles terug gaat naar het oude, wat feitelijk onmogelijk is. Als b.v. De Donald kon waarmaken dat banen terug zouden komen naar america, was het een geldige keuze. Maar gezien hij president gaat worden van de USA ipv de wereld, gaat hem dat niet lukken. Hij kan China (die feitelijke America kan maken of breken) niet dwingen hun prijzen te verhogen op arbeid, terwijl als hij ze in America verlaagt wie is dan de dupe? Juist de arbeiders en middeklassen.

Het gaat dus niet om de arbeiders en middenklasse te negeren. Het gaat erom dat wat ze willen niet kan. Dus laat ze maar kiezen voor de populist en er achter komen dat ze daarna in een groter probleem zaten als ervoor. Blijkbaar is dat mechanisme gewoon nodig. Dit soort terugvallen zijn nodig blijkbaar om daarna het momentum te krijgen voor wel grote veranderingen. Is niet anders. (lees the unwinding met de analyse van Youngstown)

En ja.. ik zie dus toekomst op korte termijn veel sociale, maatschappelijke onrust. Hopelijk zonder te veel geweld komen we deze fase door, maar zie ook wel oorlogen (zelfs binnen europa) mogelijk als we deze koers inslaan. Ik heb in elk geval de overtuiging dat de baltische staten over 4 jaar gewoon onder Rusland vallen (eventueel als satelliet staat)

Rare is wel dat deze arbeidersklassen en middenklasse (in jou definitie) vooral iets heeft tegen de intellectuele elite. Niet tegen degene die echt veroorzaker zijn van hun ellende: groot-kapitaal elite. Want die lijden het minst onder dat soort ellende. Intellectuele elite wordt vaak het slachtoffer van machthebbers / volksoproer (je wil geen slimmen mensen die je echt vertellen hoe het zit), arbeiders van de gehele situatie (tot inzet als soldaat aan toe), maar het groot-kapitaal wint altijd, zelfs als je aan de kant van de verliezer stond. (leer van de geschiedenis, siemens, krupp, volkswagen).
Begrijp me goed dat ik geheel niets op heb met Trump. Daarnaast hoger opgeleid ben en mijn flink gespekte boterham verdien met Europese regelgeving.

Maar laten we wel wezen welke keuze had deze groep? Continuïteit van het huidige beleid en dus de komende 4 jaar nog steeds in ellende zitten of iemand die ze misschien een rad voor de ogen draaid en beweerd om Amerika beter te maken? Welke keuze hadden ze nu echt?

Ik heb ook het contract gelezen wat Trump met de kiezer aan wil gaan en die is heel erg gericht op hun, de gewone arbeider. Het is tastbaar, doet iets tegen de elite, probeert de positie te verbeteren van de arbeider door bedrijven binnen te halen. Iemand die iets probeert te doen tegen goede arbeidsmigratie.
De oplossingen zijn hol en totaal niet realiseerbaar maar geeft meer hoop dan het andere alternatieven wat ze alleen nog maar verder de put in duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 23:32
Geen linkdrops.

[ Voor 77% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Trump nu officieel gewonnen?

Geen linkdrops

[ Voor 122% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2016 09:14 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Dat is geen enkele politici van deze tijd. Midden-oosten is een resultaat van slechte politiek uit de jaren 20 en doorzetting daarvan primair in de jaren 50-70 op basis van oude machtspolitiek en onvermogen om het op te ruimen in de jaren 90-2010. En guess what: wat voor een stijl staan de populisten voor: Juist oude machtspolitiek.

Maar ga je gang: Denk maar dat het probleem is opgelost als er geen moslims meer zijn. Of er daarmee wel plots banen komen voor de "domme mannen". Of daarmee het oplost is dat bedrijven als apple minder belasting betalen als de arbeider. Of daarmee opgelost is dat aan de welvaartsstijging een einde komt en het systeem vastloopt.

Je kunt lak hebben aan wetenschappelijke modellen die laten zien dat het systeem zoals we het inrichten alleen maar kan vastlopen, maar ja, in elk geen moslim onder die zelfde brug waar je dan terecht komt.

En massale onrust in Europa? We hebben de meest stabiele periode uit de geschiedenis in Europa als je naar feitelijkheden kijkt ipv naar beleving. En dat ondanks een forse economische crisis.

Maar zoals voortdurend. Beleving staat boven feiten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Yep *O*

Geen linkdrops

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Nee toch? Hij moet er nog 4.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Volgens de NOS wel :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
NOS called the presidency.
Newsalert.

Iets te vroeg nog, maar niet onjuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Just fricking wow, it's real.

Erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken en de wereld voor goed gaat veranderen. Bijzonder kantelmoment in onze geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:18
Electoral Votes

Fox News:
Trump: 254
Clinton: 218

CNN:
Trump: 257
Clinton: 215

Que!? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:00

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik ben benieuwd wat dit de komende 4 jaar gaat brengen. * SideSwipe sleept veel popcorn bijelkaar :+

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 18:45
Geen linkdrops

[ Voor 77% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2016 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

SideSwipe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:35:
Ik ben benieuwd wat dit de komende 4 jaar gaat brengen. * SideSwipe sleept veel popcorn bijelkaar :+
Een kogelwerendvest lijkt me een beter idee dan popcorn :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Het is officieel.

Zin in zure linkse media: DWDD, Pauw, Joop.nl, NOS journaal, De Correspondent. Wat zullen ze het moeilijk hebben...

Chips en bier erbij, hele avond top-amusement :P

[ Voor 6% gewijzigd door hoevenpe op 09-11-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
En het is officieel. Ha, ben benieuwd...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

hoevenpe schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:37:
Het is officieel.

Zin in zure linkse media: DWDD, Pauw, Joop.nl, NOS journaal. Wat zullen ze het moeilijk hebben...

Chips en bier erbij, hele avond top-amusement :P
Awesomesauce!

Tjoek tjoek! All Aboard The Trump Train! :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 18:45
Verbaas me dat er hier nogal wat Trump-supporters zijn. Wat is de reden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Pft, de massa hysterie breekt alweer los. De aarde draait nog om de zon en de wereld gaat niet ten onder.

Damn wat was dit spannend zeg...
Maarja, gefeliciteerd President-Elect Trump dan maar he!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sissors schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:26:
[...]

Leuke one-liner, maar welke massale onrust is er nou? Behalve wat rechts-extremistische betogingen in Duitsland enzo.
Heb je de aanslagen over het hoofd gezien? De gewelddadige demonstraties zowel voor als tegen immigratie. De groeiende kloof tussen rijk en arm, politiek en de gemiddelde mens. De groeiende afgunst tegen Europa.

Geen linkdrops
.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2016 09:14 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
JanW schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:38:
Verbaas me dat er hier nogal wat Trump-supporters zijn. Wat is de reden hiervoor?
1 ding: minder Islam. Net als bij wilders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
WhatsappHack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:38:
Pft, de massa hysterie breekt alweer los. De aarde draait nog om de zon en de wereld gaat niet ten onder.

Damn wat was dit spannend zeg...
Maarja, gefeliciteerd President-Elect Trump dan maar he!
Ja maar Clinton had voor wereld vrede gezorgd, ze was de beste ooit geweest, totaal onschuldig, nooit wat verkeerd gedaan. Oh en eigenlijk is de naam van Trump Damien, maar dat heeft hij veranderd naar Donald.

Tenminste, dat is wat ik van de Hillary volgers moet geloven.

Ik wacht graag af, mensen willen graag democratie, dit is precies wat je nu hebt :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:03
Oei...Tja....Oeps....er gaat voor de EU ook wel e.e.a veranderen....en de NATO...enz enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Superbaddd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:39:
[...]

1 ding: minder Islam. Net als bij wilders.
dat is wel heel kort door de bocht dunkt mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Miki schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:35:
Just fricking wow, it's real.

Erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken en de wereld voor goed gaat veranderen. Bijzonder kantelmoment in onze geschiedenis.
Denk dat het wel losloopt. Waar ik me meer zorgen om maak is de hoeveelheid mensen die op hem gestemd hebben. Dit is gewoon surrealistisch en geeft wel een heel duidelijk beeld van het niveau en kijk op de wereld dat de gemiddelde amerikaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Clinton zou Trump al gebeld hebben. Gek dat ze dan ook niet verschijnt op de partijbijeenkomst.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben niet pro Trump maar het is wel mooi dat hij heeft gewonnen, het is een duidelijk signaal net zoals de Brexit, ik denk dat we in NL volgend jaar precies hetzelfde gaan zien, iedereen is compleet klaar met die linkse graaiers en beloftes.
Om maar 1 voorbeeld te noemen, hoe kan het dat Wiebes nog steeds aan het werk is nadat hij 500 miljoen heeft verprutst...zoiets moet je in het zakenleven eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RolfLobker schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:40:
[...]

Denk dat het wel losloopt. Waar ik me meer zorgen om maak is de hoeveelheid mensen die op hem gestemd hebben. Dit is gewoon surrealistisch en geeft wel een heel duidelijk beeld van het niveau en kijk op de wereld dat de gemiddelde amerikaan heeft.
Eens.. Trump zal de wereld niet veranderen, Trump is een resultaat van deze veranderende en onrustige wereld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:53
[...]

Dat ben ik volledig met u eens. Maar in de Westerse media is een algemene cultuur ontstaan die wordt aanzien als 'de waarheid'. Ik ben nu naar de radio aan het luisteren in Vlaanderen en daar wordt iedere keer gesproken over 'vreemdelingenhaat'. Dat is ook iets wat veel naar bovenkomt in de debatten over Wilders of Trump.

Trump of Wilders winnen omdat 'het establishment' weigert te erkennen dat 'vreemdelingen' of 'vluchtelingen' of hoe vaag je die termen ook wil omschrijven, wel veel problemen geven. Maar die zijn veel minder zichtbaar voor mensen die veel geld verdienen. Als je, zoals ik, in de rand van een grote stad woont, niet in een villawijk, zie je meer criminaliteit, meer verloedering en mensen met een lagere opleiding of sociale klasse die het heel veel moeilijker hebben gekregen de afgelopen 20 jaar. Die mensen krijgen geen stem bij een VVD, CDA of PvdA. Dat effect is veel groter nog in Amerika. Die problemen kan je wegwuiven als 'vreemdelingenhaat', maar daarmee ontken je ook de problemen van een hele grote groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:27

Nogne

>.<

RolfLobker schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:40:
[...]

Omdat? Heel veel Amerikanen hebben gekozen voor Trump om juist een vuist te maken tegen de gevestigde elite. Beide opties waren gewoon niet oké, en de Amerikanen zien dus blijkbaar liever een grote eikel dan iemand die alleen maar kon winnen omdat ze de eerste vrouwelijke president kon worden. Beide zijn het grote leugenaars dus het maakt echt niet uit welke er nou heeft gewonnen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:58
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:40:
Oei...Tja....Oeps....er gaat voor de EU ook wel e.e.a veranderen....en de NATO...enz enz....
De soep wordt nooit zo heet gegeten als dat die opgediend wordt. Veel beloftes kan Trump nooit alleen waarmaken.
Misschien is Trump juist wel goed voor de EU, dat we minder aanhankelijk worden bij de VS en beseffen dat we samen een prima machtsblok vormen.

Enfin, ik probeer ook maar wat lichtpuntjes te vinden, feit is dat een boodschap van haat en angst weer gewonnen heeft. En dat de democraten zich gewoon keihard in de voet geschoten hebben door niet Bernie te selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
JanW schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:38:
Het gaat niet om Trump, het het om de gevestigde orde en politiek-correcte elite die een geweldige tik op de neus krijgt. De arrogantie afgestraft, er gaat zeker iets veranderen.

Reken maar dat dit gevolgen gaat hebben voor onze nationale politiek. Zouden het CDA en D66 nog Rutte willen helpen met zijn geitenpaadje? Hoe heeft dit Wilders vleugels en hoe gaan de anderen daarop reageren? Wat gaat Brussel doen, valt het echt uit elkaar als straks Le Pen zou winnen en Merkel de zak krijgt?

Het worden bijzondere tijden, verandering zit in de lucht. De status-quo is niet meer vanzelfsprekend meer en dat maakt het ook zo interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
Trump zal een goede president zijn. Laat je nou niet zo beinvloeden door de gekleurde media en kijk eens wat verder dan je neus lang is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Volgens CNN heeft Clinton gebeld met Trump om haar verlies toe te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:47
glnk schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:43:
Trump zal een goede president zijn. Laat je nou niet zo beinvloeden door de gekleurde media en kijk eens wat verder dan je neus lang is ;)
Maar is dat ook niet slechts een voorspelling of gevoel van jouw kant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://www.rtlnieuws.nl/...t-hoofdkwartier-van-trump

Hier kan je zijn speech live gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:34
glnk schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:43:
Trump zal een goede president zijn.
Gebaseerd op...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Tja. Wat mij vooral opvalt is dat onverwacht is.
Zijn we met z'n allen nou echt zo blind? Leven we nou echt in andere werelden? Overal hoorde je dat Hillary dit wel zou gaan winnen. Om mij heen hoor ik ook alleen maar mensen die voor Hillary zouden gaan - niet voor Trump. En toch blijkt dat 1 op de 2 mensen op Trump stemt.

Het enige wat deze uitslag mij zegt is dat sommige bevolkingsgroepen echt totaal langs elkaar heen leven.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:47
Bierkameel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:41:
Ik ben niet pro Trump maar het is wel mooi dat hij heeft gewonnen, het is een duidelijk signaal net zoals de Brexit, ik denk dat we in NL volgend jaar precies hetzelfde gaan zien, iedereen is compleet klaar met die linkse graaiers en beloftes.
Om maar 1 voorbeeld te noemen, hoe kan het dat Wiebes nog steeds aan het werk is nadat hij 500 miljoen heeft verprutst...zoiets moet je in het zakenleven eens proberen.
he? Trump doet zakelijk niet anders. :+

Ik heb in m'n vorige post geschreven waarom ik het zo oneens ben met Trump. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen hier in Europa het daar mee eens zijn. Is het dan echt zo dat een paar opmerkingen over buitenlanders genoeg zijn voor jullie? Of zouden jullie hier ook pleiten voor het afschaffen van gezondheidszorg, het homo huwelijk en abortus?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik baal dat Trump wint, ik ben blij dat Hilary verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 26-09 10:55
Mensen 2de kansen geven is juist wat succesvolle bedrijven doen.
Ondanks de grote van de fout.
Fouten maken hoort erbij als je geen fouten maakt, ga je nooit succesvol worden.

Bedrijven die in 1970 nog leven hebben die gedachten ja. Fout maken is eruit.
Maar tegenwoordig succesvolle bedrijven, ondersteunen hun personeel. Want gaat die gene die zo grote fout maken nog een keer die fout maken nop. Iemand anders leert er minder van dan die gene die de fout heeft gemaakt.

Maar ja dat is "linkse" gedachten.
We hebben in Nederland al 6 jaar lang een Rechtse minister president. Maar toch is het de schuld van de Linkse mensen, 8)7

Ga lekker op WIlders stemmen die juist meer Links is dan iedereen behalve op Islamisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
corset schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:39:
[...]

Ja maar Clinton had voor wereld vrede gezorgd, ze was de beste ooit geweest, totaal onschuldig, nooit wat verkeerd gedaan. Oh en eigenlijk is de naam van Trump Damien, maar dat heeft hij veranderd naar Donald.

Tenminste, dat is wat ik van de Hillary volgers moet geloven.

Ik wacht graag af, mensen willen graag democratie, dit is precies wat je nu hebt :)
Nou ja, democratie is een groot woord.
De VS is meer een democratische republiek met een federale overheid.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
Dat we eindelijk in Europa realiseren dat dit soort mensen totaal niets te bieden hebben, en alleen dingen roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:27

Nogne

>.<

Onderbuikgevoelens, Trump zal vast geen verkeerde zijn maar dat ligt er totaal aan of hij zich als een President gaat gedragen of dat hij een echte Donald blijft.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:09
Bleh, pijn in je buik krijg ik ervan als ik eraan denk dat Trump president wordt. Niet zozeer om ik zoveel met de VS heb, maar meer omdat ik bang bent dat dit nog gevolgen gaat hebben voor onze komende verkiezingen en andere verkiezingen in Europa.

Dezelfde pijn en ongeloof toen Pim Fortuin werd uitgeroepen tot de beste Nederlander ooit, en toen de Brexit een feit werd.

Zoals ik al eerder zei, Trump speelt in op gevoel en als hij nu richting een afgrond loopt, wandelt een groot deel van de bevolking netjes achter hem aan. Lang leve de evolutie, lang leve het gezonde verstand. (wat sinds ongeveer het jaar 2000 langzamerheid dreigt te verdwijnen. Misschien dan toch een late Millenium w2k bug? In onze collectieve brein? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Cyphax schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:08:
[...]

Dat het dmv Europese regels mogelijk is maakt het dus ook de schuld van Europa? Niet van de werkgevers die denken een slaatje te kunnen slaan en lekker goedkoop die Pool inhuren? Geen wonder dat mensen ontevreden blijven. Je hebt mazzel als Europese regels er iets aan doen maar het zou toch veel fijner zijn als die werkgevers niet gedwongen hoefden te worden om maar niet alleen Polen aan te nemen, toch?

Ik vraag me ernstig af of dat bij de Amerikanen niet precies hetzelfde is. Straffen ze wel de goeden af? Ik zie niet in wat Trump daartegen gaat doen dus ik verwacht over een tijdje een hele grote gedesillusioneerde Amerikanen. Die zou ik onder Clinton ook maar daar stemmen ze blijkbaar toch niet op.
Ze zijn boos op Europa wat meer en meer haar wil oplegd. Geen enkele grote politieke partij die daar iets van vindt, sterker nog gewillig mee werkt.
De werkgever in mijn voorbeeld van de vrachtwagenchauffeur is helemaal niet schuldig. Vanwege vrij handelsverkeer kan een Pools(toevallig voorbeeld) transportbedrijf hier ook haar diensten aanbieden. En dus verdwijnt een Nederlands bedrijf en haar personeel op straat. En zo gaat het dus voor verschillende lage beroepsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
mr_obb schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:44:
Volgens CNN heeft Clinton gebeld met Trump om haar verlies toe te geven.
Kijk Mark, zo doe je dat nou...

Hoef je echt niet 200 dagen mee te wachten. Je kunt het. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het is nu vooral afwachten wat voor een beleid Trump in vredesnaam gaat voeren. Hij heeft zo veel dingen beloofd, soms zelfs tegenstrijdig, dat het niet te zeggen is wat hij gaat doen. Zou acht jaar van Obama's werk de prullenbak in gaan? Gaat Trump ultra-conservatief beleid voeren? Gaat hij op de een of andere manier zijn achterban tevreden kunnen stellen of gaat ook hem het niks uitmaken? Gaat de senaat mee of tegenwerken met Trump? Voor ons nog het belangrijkste: Wat wordt het buitenlandbeleid?

Ik ben heel benieuwd, en een klein beetje bang ook wel.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ik weet niet waar jij de linkse graaiers ziet, maar we hebben voornamelijk rechtse coalities gehad met een PvdA die te zwak in hun schoenen staan om de VVD tegen gas te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nou gefeliciteerd aan alle Trump supporters zou ik zeggen. Wel echt heel erg bizar dit moet ik zeggen. Het blijkt inderdaad maar weer eens dat polls weinig zeggen. Was er trouwens een poll die dit wel ongeveer goed heeft ingeschat?
Maar wel jammer dat de elections rigged zijn... toch? Trump aanhangers? Ze zijn rigged toch? Of alleen als Hillery had gewonnen?

Maar het goede nieuws is natuurlijk ook dat we eindelijk de belastingpapieren van Trump gaan inzien... toch? toch...? Gaan we hier nog een poeltje voor opzetten dat hij het toch geheim gaat houden want stel je voor.

Wat ik vooral erg sneu vind is dat er naar alle waarschijnlijkheid een conservatieve stroom meer macht krijgt. Gaan we het echt meemaken dat homo huwelijken en abortus bijv verbannen worden en wellicht ook het geweld richting de LGBT hoger wordt omdat de Trump stemmers zich nu gerechtigd/gehoord voelen om dit te rechtvaardigen?

Zaken om in de gaten te houden dus
- Komt de muur er
- Komt er een registratie voor moslims
- Verdwijnt ISIS (en komt er niets voor in de plaats)
- Wat nu met het klimaat akkoord
- Gaat de koopkracht omhoog door belasting verlaging van de rijken/bedrijven (en gaat dit ook gebeuren)
- Hoe ontwikkelen de banden zich met Rusland, China, NK etc
- Gaat het impact hebben op de NATO
- Situatie in Syrie, Irak, Iran, Libie

Tijdje geleden de film idiocracy gezien. Is natuurlijk een redelijk persiflage maar het lijkt steeds dichterbij te komen. Blijkt toch dat de grote meerderheid bestaat uit laag geschoolde/slecht geïnformeerde mensen. Nu kunnen die daar natuurlijk ook niets aan doen (tenminste, god heeft het vast zo gewild....) maar is wel tekenent.
Vaak wordt er gezegd dat elke regeringsvorm slecht is maar democratie de mist slechte. Ik krijg steeds meer goede gevoelens bij een technocratie. Nu is dat ook weer niet perfect maar heeft naar mijn idee toch echt een hoop meer potentie. Feiten en onderzoek worden leidend en niet een onderbuik gevoel en leugens. Maarja, dat willen we toch niet he...... :'(
Ik hou mijn hart vast met Trump. Zijn debatten waren natuurlijk al te bizar voor woorden (laag niveau, leugen op leugen, ongecontroleerd en onbeschoft etc) benieuwd hoe hij het gaat doen om de tafel met (respectabele) wereldleiders. Maar wie weet, misschien doet hij het harstikke goed, wie weet #wishfullthinking

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:35
MrVegeta schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:45:
Ik baal dat Trump wint, ik ben blij dat Hilary verliest.
Volgens mij is dit de enige goede omschrijving.

Tot over 4 jaar :w

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
segil schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:46:
Lang leve de evolutie, lang leve het gezonde verstand. (wat sinds ongeveer het jaar 2000 langzamerheid dreigt te verdwijnen. Misschien dan toch een late Millenium w2k bug? In onze collectieve brein? :P)
Hier kan ik dus zo slecht tegen, de stemmers van Trump afschilderen als hersenloze mongolen. Serieus, je komt zo arrogant en denigrerend over. Je doet net alsof je zelf alles zo goed ziet...

Door dit soort posts vind ik het ergens wel mooi dat zo'n idioot als Trump wint. De elite wilde het niet, de media wilde het niet en zelfs zn eigen partij wilde het niet.. En toch doet ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nat-Water schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:44:
Tja. Wat mij vooral opvalt is dat onverwacht is.
Zijn we met z'n allen nou echt zo blind? Leven we nou echt in andere werelden? Overal hoorde je dat Hillary dit wel zou gaan winnen. Om mij heen hoor ik ook alleen maar mensen die voor Hillary zouden gaan - niet voor Trump. En toch blijkt dat 1 op de 2 mensen op Trump stemt.

Het enige wat deze uitslag mij zegt is dat sommige bevolkingsgroepen echt totaal langs elkaar heen leven.
Ach kijk alleen al die poll van NYTimes... van 80% Hillary naar 95% Trump. Sorry hoor, maar dan zuig je gewoon in je werk. Of hoop je met zulke polls stemmers te beinvloeden.

Op social media zag je de bui al hangen dat het geen landslide zou worden voor Clinton, zoals door sommigen wel werd geopperd, maar dat Trump een reeële kans had om te winnen - en het absoluut spannend zou worden. Ik had niet verwacht dat hij zou winnen, ondanks die signalen - maar een ding was allang duidelijk: die polls zijn even betrouwbaarder als een pedofiel in de speeltuin... Waarvan akte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
Klein beetje lol over gehele situatie :p

Geen linkdrops YouTube: South Park Absolutely Destroys Donald Trump As President Of Canada.mp4

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:09
thewizard2006 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:47:
Wat ik vooral erg sneu vind is dat er naar alle waarschijnlijkheid een conservatieve stroom meer macht krijgt. Gaan we het echt meemaken dat homo huwelijken en abortus bijv verbannen worden en wellicht ook het geweld richting de LGBT hoger wordt omdat de Trump stemmers zich nu gerechtigd/gehoord voelen om dit te rechtvaardigen?
En vergeet de rassenhaat niet, die nu weer helemaal oplaait. Ik zou nu echt geen donkere man willen zijn die in de VS woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
WhatsappHack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:45:
[...]

Nou ja, democratie is een groot woord.
De VS is meer een democratische republiek met een federale overheid.
Het is dezelfde droom van democratie die je in Nederland hebt, en in andere landen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 26-09 10:55
WhatsappHack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:48:
[...]

Ach kijk alleen al die poll van NYTimes... van 80% Hillary naar 95% Trump. Sorry hoor, maar dan zuig je gewoon in je werk. Of hoop je met zulke polls stemmers te beinvloeden.

Op social media zag je de bui al hangen dat het geen landslide zou worden voor Clinton, zoals door sommigen wel werd geopperd, maar dat Trump een reeële kans had om te winnen - en het absoluut spannend zou worden. Ik had niet verwacht dat hij zou winnen, ondanks die signalen - maar een ding was allang duidelijk: die polls zijn even betrouwbaarder als een pedofiel in de speeltuin... Waarvan akte.
Polls werken de traditioneel. je ziet het in NEderland ook al terug Maurice de Hond zat er vroeger altijd 1-2 zetels naast nu tegenwoordig 9-10 zetels
Brexit zat er naast dit zat er totaal naast.

Al die polls denken nog in dat we in 2006 leven. In die 10 jaar is meer veranderd in onze leven dan van 1906 tot 2006.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Laatst online: 27-09 10:19
Het zou ook een worst weze, behalve dat die amerikanen iets teveel invloed hebben op de rest van de wereld. Laat ze abortus maar verbieden en 30 jaar terug in de tijd gaan.
Maar bv klimaatakkoord opzeggen en te dikke vriendjes met Putin zijn, dat baart me zorgen.

www.weitjerock.com

Pagina: 1 ... 53 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president

We willen hier dus geen linkdrops zien.

Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.

Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.

Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll. :)
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?