Nou gefeliciteerd aan alle Trump supporters zou ik zeggen. Wel echt heel erg bizar dit moet ik zeggen. Het blijkt inderdaad maar weer eens dat polls weinig zeggen. Was er trouwens een poll die dit wel ongeveer goed heeft ingeschat?
Maar wel jammer dat de elections rigged zijn... toch? Trump aanhangers? Ze zijn rigged toch? Of alleen als Hillery had gewonnen?
Maar het goede nieuws is natuurlijk ook dat we eindelijk de belastingpapieren van Trump gaan inzien... toch? toch...? Gaan we hier nog een poeltje voor opzetten dat hij het toch geheim gaat houden want stel je voor.
Wat ik vooral erg sneu vind is dat er naar alle waarschijnlijkheid een conservatieve stroom meer macht krijgt. Gaan we het echt meemaken dat homo huwelijken en abortus bijv verbannen worden en wellicht ook het geweld richting de LGBT hoger wordt omdat de Trump stemmers zich nu gerechtigd/gehoord voelen om dit te rechtvaardigen?
Zaken om in de gaten te houden dus
- Komt de muur er
- Komt er een registratie voor moslims
- Verdwijnt ISIS (en komt er niets voor in de plaats)
- Wat nu met het klimaat akkoord
- Gaat de koopkracht omhoog door belasting verlaging van de rijken/bedrijven (en gaat dit ook gebeuren)
- Hoe ontwikkelen de banden zich met Rusland, China, NK etc
- Gaat het impact hebben op de NATO
- Situatie in Syrie, Irak, Iran, Libie
Tijdje geleden de film idiocracy gezien. Is natuurlijk een redelijk persiflage maar het lijkt steeds dichterbij te komen. Blijkt toch dat de grote meerderheid bestaat uit laag geschoolde/slecht geïnformeerde mensen. Nu kunnen die daar natuurlijk ook niets aan doen (tenminste, god heeft het vast zo gewild....) maar is wel tekenent.
Vaak wordt er gezegd dat elke regeringsvorm slecht is maar democratie de mist slechte. Ik krijg steeds meer goede gevoelens bij een technocratie. Nu is dat ook weer niet perfect maar heeft naar mijn idee toch echt een hoop meer potentie. Feiten en onderzoek worden leidend en niet een onderbuik gevoel en leugens. Maarja, dat willen we toch niet he......

Ik hou mijn hart vast met Trump. Zijn debatten waren natuurlijk al te bizar voor woorden (laag niveau, leugen op leugen, ongecontroleerd en onbeschoft etc) benieuwd hoe hij het gaat doen om de tafel met (respectabele) wereldleiders. Maar wie weet, misschien doet hij het harstikke goed, wie weet #wishfullthinking