😆 - Denk ook eens om ;)
Nee nog niet, clinton maakt nog kans .arsimo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:23:
Sh*t, het is gebeurd in feite. Had ik nooit verwacht, ontnuchterend. Stukje zelfreflectie tav eigen inzicht ook.
Het feit dat de republikeinen dadelijk echt alles hebben geeft wel de mogelijkheid dat er, zeker de komende 2 jaar, meters gemaakt kunnen worden en er wel een richting gekozen kan worden zonder dat men heel kinderachtig alles maar afwijst omdat het van de andere partij komt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Zelfs la, dan heeft deze verschuiving stringente consequenties voor relaties met de V.S. ten aanzien van stabiliteit en toekomstbestendigheid.
Om maar één ding te noemen: Roe vs Wade. Wat dacht je daar van?Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:26:
[...]
Van alle Trump standpunten is dat een van de weinig waar ik achter kan staan. Maar ben je ook zo positief over zijn visie op immigratie, moslims, vrouwen, abortus en homo's, om maar wat te noemen?
Zijn presidentsschap zal een enorme destabilisatie van de wereld betekenen en Amerika 50 jaar terug in de tijd zetten.
Ik ben serieus bang voor grootschalige internationale conflicten, ook in Europa, als hij zijn visie over NATO doorzet.
Let wel, die destabilisatie gaat een theater van achterkamers en backchannels worden - effecten zullen nauwelijks zichtbaar zijn, die komen pas op tafel na de eerste periode. Ik ga er van uit dat mensen in slaap zullen sukkelen, het wakker worden komt over een paar jaar.
Enfin, moet gaan, chauffeur komt er aan - succes allemaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Virtuozzo op 09-11-2016 04:30 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
sterkte!Virtuozzo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:29:
[...]
Om maar één ding te noemen: Roe vs Wade. Wat dacht je daar van?
Let wel, die destabilisatie gaat een theater van achterkamers en backchannels worden - effecten zullen nauwelijks zichtbaar zijn, die komen pas op tafel na de eerste periode. Ik ga er van uit dat mensen in slaap zullen sukkelen, het wakker worden komt over een paar jaar.
Enfin, moet gaan, chauffeur komt er aan - succes allemaal.
Moslims/immigratie sta ik achter. Abortus/homo's geloof ik geen snars van, dat roept hij voor de conservatieve groep stemmers die hij nodig had. Het is een liberale republikein. En zeeeer populistisch.Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:26:
[...]
Van alle Trump standpunten is dat een van de weinig waar ik achter kan staan. Maar ben je ook zo positief over zijn visie op immigratie, moslims, vrouwen, abortus en homo's, om maar wat te noemen?
Zijn presidentsschap zal een enorme destabilisatie van de wereld betekenen en Amerika 50 jaar terug in de tijd zetten.
Ik ben serieus bang voor grootschalige internationale conflicten, ook in Europa, als hij zijn visie over NATO doorzet.
Ik denk dat hij zaken gaat doen zoals hij altijd heeft gedaan, niet perfect maar ook niet in 7 sloten tegelijk.
Ben bang dat het een speelpop van haviken gaat worden..
[ Voor 33% gewijzigd door Mutatie op 09-11-2016 04:34 ]
Tja, als je gaat cherry picken dan kan je zelfs achter de ergste dictator gaan staan. Waarom zou hij het ene menen en het andere niet?PLAE schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:32:
[...]
Moslims/immigratie sta ik achter. Abortus/homo's geloof ik geen snars van, dat roept hij voor de conservatieve groep stemmers die hij nodig had. Het is een liberale republikein. En zeeeer populistisch.
Ik denk dat hij zaken gaat doen zoals hij altijd heeft gedaan, niet perfect maar ook niet in 7 sloten tegelijk.
Roe vs Wade wordt door het SC bepaald. Trump zal minimaal 1 en waarschijnlijk 2 of zelfs 3 rechters benoemen en hij zal, 100% zeker, conservatieve rechters benoemen. Dat betekent dat, onafhankelijk van zijn eigen positie, abortus onder vuur zal komen te liggen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Nog even en de kans staat gelijk aan de kans die ze Clinton 24 uur geleden gaven.
Ik denk dat ze bij fivethirtyeight nu wel een gemengd gevoel hebben
[ Voor 67% gewijzigd door Willian40 op 09-11-2016 04:39 ]
En waarom mag ik van jou niet meer naar de VS? Ik kom daar al 10 jaar minstens 2x per jaar. Ik ben moslim trouwens. Kun je mij specifiek vertellen als ik nu zou willen emigreren waarom jij mij dat zou verbieden? Wie de fock ben jij dan? Kan me hier zo boos om maken.PLAE schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:32:
[...]
Moslims/immigratie sta ik achter. Abortus/homo's geloof ik geen snars van, dat roept hij voor de conservatieve groep stemmers die hij nodig had. Het is een liberale republikein. En zeeeer populistisch.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Jason Rezaian @jrezaian 5m5 minutes ago Cambridge, MA
"Americans never saw dictatorship & they think they want to try it." - Liberian born, American loving security guard at #harvard
Laura Anne Gilman @LAGilman 59m59 minutes ago
Never again can anyone in the US wonder how Germany allowed the Nazi party to take power. Fear and willful stupidity.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
MacyD's? Then she can still be flippin' da burgers for Burger KingBensimpel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:25:
Mijn vriendin werkt voor een Amerikaans bedrijf, dat gaat morgen leuk worden voor haar..
Eten mensen* daar nog in die ranzige tenten?
* 18+ mensen bedoel ik dan als teenager zou ik daar ook wel heengaan
Verwijderd
Ken een man die vorig jaar naar de begrafenis van zijn broer in Zuid Soedan is geweest en nu naar zijn zieke zus in de V.S. wil maar die heeft grote problemen om toegang te verkrijgen tot de V.S. Moet een interview aangaan op het consulaat van de V.S.Falastine schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:38:
[...]
En waarom mag ik van jou niet meer naar de VS? Ik kom daar al 10 jaar minstens 2x per jaar. Ik ben moslim trouwens. Kun je mij specifiek vertellen als ik nu zou willen emigreren waarom jij mij dat zou verbieden? Wie de fock ben jij dan? Kan me hier zo boos om maken.
Idd wat eigenlijk wel raar is arizona, michigan, wisconsin new hampshire kunnen allemaal nog naar clinton gaan.Willian40 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:37:
Ondertussen 88% kans voor Trump volgens NYTimes
Nog even en de kans staat gelijk aan de kans die ze Clinton 24 uur geleden gaven.
Ik denk dat ze bij fivethirtyeight nu wel een gemengd gevoel hebben
Zoiets van een fat lady
Je mag van mij best naar de VS. Maar als ik Amerikaan was zou ik de grens wat dat betreft sluiten. Emigratie vanuit hier vind ik ook prima trouwens!Falastine schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:38:
[...]
En waarom mag ik van jou niet meer naar de VS?
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Je geeft totaal geen antwoord op zijn vraag.PLAE schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:42:
[...]
Je mag van mij best naar de VS. Maar als ik Amerikaan was zou ik de grens wat dat betreft sluiten. Emigratie vanuit hier vind ik ook prima trouwens!
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verwijderd
Waarom is dat zo vergezocht ? Je hebt het over iemand die met bizarre ideen die ver van het morale pad gaan de steun van meer dan de helft van het volk krijgt ...MazeWing schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:29:
Nu het er steeds meer op lijkt dat Trump de nieuwe president wordt ben ik erg benieuwd hoe het dadelijk in de praktijk zal gaan lopen. De extreme doemscenario's die hier geschetst worden vind ik wel een beetje erg vergaand. Het land wordt door meer mensen dan alleen een president bestuurd. Daarbij heeft de man 0 politieke ervaring, zal hij omringd worden door mensen met wel een boel politieke ervaring en heeft hij wel een succesvol bedrijf opgericht. Bestuurskundig zal het dus echt wel ergens goed zitten.
Het feit dat de republikeinen dadelijk echt alles hebben geeft wel de mogelijkheid dat er, zeker de komende 2 jaar, meters gemaakt kunnen worden en er wel een richting gekozen kan worden zonder dat men heel kinderachtig alles maar afwijst omdat het van de andere partij komt.
Ik wil Hitler er niet bij halen maar je kunt een vreemde wereld krijgen als mensen met gekke ideeën aan de macht komen.
Nu nevada, michigan en wisconsin nog en clinton wintBensimpel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:43:
Virginia gaat toch naar clinton, gelukkig dat nog wel.
Waar wil je verder antwoord op zonder dat het heel naar wordt hier? Tussen de regels door ben ik heel duidelijk denk ik.g0tanks schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:43:
[...]
Je geeft totaal geen antwoord op zijn vraag.
Ach hoe op met hilter , trump komt daar niet in de buurt van.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:44:
[...]
Waarom is dat zo vergezocht ? Je hebt het over iemand die met bizarre ideen die ver van het morale pad gaan de steun van meer dan de helft van het volk krijgt ...
Ik wil Hitler er niet bij halen maar je kunt een vreemde wereld krijgen als mensen met gekke ideeën aan de macht komen.
De VS is nog steeds een land van checks and balances.
Verwijderd
Mocht daardoor een leider of een regime ontstaan wat een tweede Hitler wordt of wat er op lijkt. Waarom heeft de gevestigde orde niet de problemen en onvrede van te voren aangepakt? Juist om dit te voorkomen?
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Probleem is dat de trend uitwijst dat Trump zijn polls fors overtreft, dus het zal moeilijk zijn dat te bewerkstelligen tegen de trend in.k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:42:
[...]
Idd wat eigenlijk wel raar is arizona, michigan, wisconsin new hampshire kunnen allemaal nog naar clinton gaan.
Zoiets van een fat lady
Ik zou verwachten dat Nevada ook naar Trump gaat, gezien Las Vegas.k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:44:
[...]
Nu nevada, michigan en wisconsin nog en clinton wint
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Safe Clinton, zelfs vanavondBensimpel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:46:
cali heeft 55 kiesmannen, naar wie gaat dat normaal?
Omdat dit niet zo simpel is? Hoe ga je enkele tientallen miljoenen mensen betere jobs geven? Hoe ga je ze minder bang maken van moslims? Migranten?Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:46:
Wat ik niet snap, vergelijkbaar met het zogenaamde populisme in Nederland en Europa. Er zijn blijkbaar een heleboel ontevreden burgers, genoeg om de verkiezingen die op democratische wijze tot stand komen enorm te beïnvloeden en de laatste tijd zie je dat in het voordeel van de "ontevreden" mensen.
Mocht daardoor een leider of een regime ontstaan wat een tweede Hitler wordt of wat er op lijkt. Waarom heeft de gevestigde orde niet de problemen en onvrede van te voren aangepakt? Juist om dit te voorkomen?
Populisme is makkelijk, het bevechten moeilijk.
Tot dusver zijn al de zekere staten wel nog binnen de voorspelde range van een 538 .Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:46:
[...]
Probleem is dat de trend uitwijst dat Trump zijn polls fors overtreft, dus het zal moeilijk zijn dat te bewerkstelligen tegen de trend in.
Niet noodzakelijk, steden zijn meestal voor democraten.Petervanakelyen schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:46:
[...]
Ik zou verwachten dat Nevada ook naar Trump gaat, gezien Las Vegas.
Verwijderd
Een bepaalde bevolkingsgroep verkrachters en dieven noemen en toch meer dan 50% van de stemmen krijgen wekken gewoon zorgwekkende gevoelens op..k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:45:
[...]
Ach hoe op met hilter , trump komt daar niet in de buurt van.
De VS is nog steeds een land van checks and balances.
Jij vertrouwd nu erop dat zelfs met trump als president het gezonde verstand nog zegeviert. Maar het gezonde verstand heeft al gefaalt dus waarom er nog op vertrouwen ?
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 09-11-2016 04:55 ]
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Deplorable omdat ze racisten en fascisten zijn is dan beter?Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:50:
[...]
Een bepaalde bevolkingsgroep verkrachters en dieven noemen en toch meer dan 50% van de stemmen krijgen wekken gewoon zorgwekkende gevoelens op.
Neen ik zeg dat het VS systeem robuust genoeg is om trump aan te kunnen.Jij vertrouwd nu erop dat zelfs met trump als president het gezonde verstand nog zegeviert. Maar het gezonde verstand heeft al gefaalt dus waarom er nog op vertrouwen ?
Bensimpel
Positieve meneer
Laten we het hopen.k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:53:
[...]
Deplorable omdat ze racisten en fascisten zijn is dan beter?
[...]
Neen ik zeg dat het VS systeem robuust genoeg is om trump aan te kunnen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Donald Trump moest deze staat winnen en dat doet hij ook. De 29 kiesmannen zijn voor hem en hij pakt daarmee een grote voorsprong op Clinton: 197 tegen 131.
Mwoh, dat is een moreel oordeel (en ook onderbouwd), wat Trump roept is strafrechtelijk en niet onderbouwd. Weer de false equivalence.k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:53:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Langs de andere kant is Vegas een stad van extreme uitersten, en laten die uitersten het nu juist beide erg goed doen bij Trump.k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:49:
[...]
Niet noodzakelijk, steden zijn meestal voor democraten.
Neen dat is net zo veralgemenen als trump. Wat haar trouwens heel zuur opbrak clinton, als ze verliest 1 van de redenen.gambieter schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:55:
Mwoh, dat is een moreel oordeel (en ook onderbouwd), wat Trump roept is strafrechtelijk en niet onderbouwd. Weer de false equivalence.
Was te denken, nu komen de grote staten voor clinton dus loopt ze dat wel in, mar dan is de vraag om de swingstaten waar ze nu nog tellen.Wackmack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:55:
TRUMP WINT FLORIDA
Donald Trump moest deze staat winnen en dat doet hij ook. De 29 kiesmannen zijn voor hem en hij pakt daarmee een grote voorsprong op Clinton: 197 tegen 131.
Die Hitler vergelijkingen vind ik echt nergens op slaan. Het hele systeem zit anders in elkaar waardoor er onmogelijk 1 iemand de absolute macht kan hebben. In het ergste geval kan Trump van alles gaat veto'en, maar zelfs daar zitten weer haken en ogen aan. Als hij dit constant gaat doen wordt hij vroeg of laat vanzelf afgezet.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:44:
[...]
Waarom is dat zo vergezocht ? Je hebt het over iemand die met bizarre ideen die ver van het morale pad gaan de steun van meer dan de helft van het volk krijgt ...
Wat wel gevaarlijk is aan deze man is dat hij kritieke situaties volledig kan laten escaleren door zijn houding en uitspraken. In plaats van bruggen te bouwen zoals Obama zal hij eerder het gat nog groter maken en Amerika belangrijker laten overkomen dan het eigenlijk is. Zet vervolgens meerdere van dat soort types (lees: Poetin) tegenover hem en voordat je het weet krijgen we weer situaties die vergelijkbaar zijn met de koude oorlog. Dit zijn echter worst-case scenario's en de praktijk zal waarschijnlijk een stuk minder extreem zijn.
Ten tijde van de verkiezingen worden er toch vaak uitspraken gedaan om maar zieltjes te winnen. De campagne van Trump was compleet anders dan we ooit eerder hadden gezien en het moge duidelijk zijn dat dit behoorlijk succesvol bleek te zijn. Bepaalde uitspraken werden gedaan om ook die stemmen binnen te krijgen waardoor het totale plaatje er toch behoorlijk raar uitziet. Ik verwacht toch echt wel dat Trump op bepaalde vlakken water bij de wijn gaat/moet doen. Verder is er ook binnen de republikeinse partij behoorlijke kritiek op Trump. Mocht hij dus rare dingen doen dan is het nog maar de vraag of het wel door de senaat/huis van afgevaardigden gaat.
Hoe dan ook is een vergelijking met Hitler volkomen onjuist. Hitler had alles voor het zeggen zonder noemenswaardige tegenspraak of invloed. Trump gaat waarschijnlijk meer dan welke president ooit, moeite krijgen met zijn eigen partij om zaken voor elkaar te krijgen waar de partij het niet meer eens is!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het leek een zekerheidje voor Clinton: in Michigan zou de Democrate 10 kiesmannen oprapen in haar opmars richting het Witte Huis. Nu de eerste tientallen procenten binnen zijn, gaat Trump er echter aan de leiding. Mocht Clinton Michigan verliezen, dan wordt het wel heel moeilijk voor haar om nog te winnen:
Right now, Trump leads in both Michigan and WI. If those leads hold, I don’t really see a path for Clinton to win.
Verwijderd
Trump wil juist het hele systeem wat er is slopen .....k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:53:
[...]
[...]
Neen ik zeg dat het VS systeem robuust genoeg is om trump aan te kunnen.
weg met de gevestigde orde en de zin van de grote groep blanke stemmers uitvoeren. Als hij ze zo ver krijgt om hem op de troon te zetten waarom zou hij dan geen extreme wetten kunnen doordrammen ?
En dat kan niet, de VS heeft een heel regide systeem. Veranderen gaat enorm traag. Kijk maar naar obama met 8 jaar .Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:09:
Trump wil juist het hele systeem wat er is slopen .....
Omdat hij het hoofd van de regering is, het congres maakt de wetten, burgers kunnen die aanlagen bij allerhande gerechtshoven.weg met de gevestigde orde en de zin van de grote groep blanke stemmers uitvoeren. Als hij ze zo ver krijgt om hem op de troon te zetten waarom zou hij dan geen extreme wetten kunnen doordrammen ?
President is geen dictator he.
Dat gebeurde bij brexit ook, herstelde zich ook al snelCubic X schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:16:
De beurzen zakken als bakstenen at the moment...
Bensimpel
Positieve meneer
Obama zat met de reps die alles dwarsboomden. als trump wint dan zal het een stuk makkelijker gaan.k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:14:
[...]
En dat kan niet, de VS heeft een heel regide systeem. Veranderen gaat enorm traag. Kijk maar naar obama met 8 jaar .
[...]
Omdat hij het hoofd van de regering is, het congres maakt de wetten, burgers kunnen die aanlagen bij allerhande gerechtshoven.
😆 - Denk ook eens om ;)
Mijn reet ook ik ga ff bijvullenCubic X schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:16:
Neen obama had zelf 60+% in congress eerste maanden en 2 jaar een meerderheid in congress .Bensimpel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:18:
[...]
Obama zat met de reps die alles dwarsboomden. als trump wint dan zal het een stuk makkelijker gaan.
Wat kwam daaruit? Obamacare een oud republikeins plan.
Verwijderd
De Democraten hadden natuurlijk nooit met een voorgaande verliezer deze verkiezing in moeten gaan.Cubic X schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:16:
Obama had dan ook geen meerderheid in het congres en op het laatst volgens mij ook niet meer in de senaat.k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:14:
[...]
En dat kan niet, de VS heeft een heel regide systeem. Veranderen gaat enorm traag. Kijk maar naar obama met 8 jaar .
Geen dictator, maar hij kan wel een oorlog starten. Of zeggen dat hij een NAVO lid niet zal bijstaan als hij vind dat zij niet genoeg hebben bijgedragen. Dat lijkt me toch vrij ernstig..[...]
Omdat hij het hoofd van de regering is, het congres maakt de wetten, burgers kunnen die aanlagen bij allerhande gerechtshoven.
VrijWackmack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:21:
Moeten jullie morgen ook werken? Ben al vanaf 4 uur wakker en om 6 uur gaat de wekker. Kort nachtje zo.
Florida blijkbaar nog too close to call. Blijft spannend...
[ Voor 12% gewijzigd door mad-dog op 09-11-2016 05:22 ]
Nee verlof genomen had gedacht dat het lang ging durenWackmack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:21:
Moeten jullie morgen ook werken? Ben al vanaf 4 uur wakker en om 6 uur gaat de wekker. Kort nachtje zo.
Ja, maandag en dinsdag langer doorgewerkt dus ik begin wat later.Wackmack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:21:
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Bensimpel
Positieve meneer
President zelf kan geen oorlog verklaren, dat kan alleen met toestemming van congress (hij zet wel zijn handtekening onder de oorlogsverklaring), president kan wel troepen verplaatsen, maar dat moet ook met toestemming van congress.Verwijderd1 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:20:
[...]
Obama had dan ook geen meerderheid in het congres en op het laatst volgens mij ook niet meer in de senaat.
[...]
Geen dictator, maar hij kan wel een oorlog starten. Of zeggen dat hij een NAVO lid niet zal bijstaan als hij vind dat zij niet genoeg hebben bijgedragen. Dat lijkt me toch vrij ernstig..
😆 - Denk ook eens om ;)
Heb een nachtdienstWackmack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:21:
[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-11-2016 05:25 ]
Dit verklaard ook de reactie van de beurzen, gezien Trump meermaals heeft gedreigd met het opheffen/renegotiaten van sommige FTA's.
BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG
eerste 2 jaar wel zelfs een tijd een absolute meerderheid (wat trump niet zal hebben)Verwijderd1 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:20:
Obama had dan ook geen meerderheid in het congres en op het laatst volgens mij ook niet meer in de senaat.
En? EU leger gecombineerd is het 2e grootste van dewereld en de grootste economie. Van wie ben je bang?Geen dictator, maar hij kan wel een oorlog starten. Of zeggen dat hij een NAVO lid niet zal bijstaan als hij vind dat zij niet genoeg hebben bijgedragen. Dat lijkt me toch vrij ernstig..
Loooooooooong shot...
Neen, nevada en michigan is genoeg 270 vs 268Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:23:
Nevada is useless zonder Michigan en Wisconsin... Michigan gaat de goede kant op, maar in Wisconsin gaat het niet goed.
Aan begin vd avond werd trump supporters al verweten gewelddadige bijeenkomsten te organiseren bij verlies, die kwal van een twan Huys
Volgens mij tel je dan een aantal staten die niet in de bag zijn...k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:29:
[...]
Neen, nevada en michigan is genoeg 270 vs 268
Je hoeft geen oorlog te verklaren om een oorlog te starten. De president kan door retoriek een oorlog uitlokken (enerzijds door agressie, anderzijds door te zeggen een artikel 5 te negeren als hem dat zint).Bensimpel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:23:
[...]
President zelf kan geen oorlog verklaren, dat kan alleen met toestemming van congress (hij zet wel zijn handtekening onder de oorlogsverklaring), president kan wel troepen verplaatsen, maar dat moet ook met toestemming van congress.
http://www.realclearpolit...,AZ_7,NV_3,OR_1,WA_1,CA_1Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:30:
[...]
Volgens mij tel je dan een aantal staten die niet in de bag zijn...
Verwijderd
Heeft niet zoveel er mee te maken of en hoe de problemen opgelost gaan worden. Het volk wil iemand met een bepaalde passie en iemand die op de lange termijn durft te denken (niet over 4 jaar naar de volgende verkiezingen). Deze passie ontbreekt bij de gevestigde orde met dat ze de kop in het zand steken en dat is imho het grootste probleem waardoor ze om de oren krijgen.k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:47:
[...]
Omdat dit niet zo simpel is? Hoe ga je enkele tientallen miljoenen mensen betere jobs geven? Hoe ga je ze minder bang maken van moslims? Migranten?
Populisme is makkelijk, het bevechten moeilijk.
Het is ook de arrogantie van de gevestigde orde dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen en ondertussen zelf demoniseren en populisme toepassen om andersdenkenden de grond in te boren. Fortuyn, Wilders en nu als voorbeeld Trump weer. Niemand zag het aankomen of had het verwacht... nou dan ken je het volk niet als volksvertegenwoordiger imho.
Daar is nog niet veel geteld, toch?k995 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:31:
Wisconsin voor trump volgens fox
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Bensimpel
Positieve meneer
Laat Trump nou net samen gaan werken met Rusland, die hebben ook een goed leger beschikbaar.Verwijderd1 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:30:
[...]
Je hoeft geen oorlog te verklaren om een oorlog te starten. De president kan door retoriek een oorlog uitlokken (enerzijds door agressie, anderzijds door te zeggen een artikel 5 te negeren als hem dat zint).
Ik denk dat we nog wel een nieuwe oorlog gaan meemaken :x
😆 - Denk ook eens om ;)
Sorry dat zien de mensen niet in trump, mensen stemmen om morgen verandering te zien door trump.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:33:
[...]
Heeft niet zoveel er mee te maken of en hoe de problemen opgelost gaan worden. Het volk wil iemand met een bepaalde passie en iemand die op de lange termijn durft te denken (niet over 4 jaar naar de volgende verkiezingen). Deze passie ontbreekt bij de gevestigde orde met dat ze de kop in het zand steken en dat is imho het grootste probleem waardoor ze om de oren krijgen.
Ten dele zo idd.Het is ook de arrogantie van de gevestigde orde dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen en ondertussen zelf demoniseren en populisme toepassen om andersdenkenden de grond in te boren. Fortuyn, Wilders en nu als voorbeeld Trump weer. Niemand zag het aankomen of had het verwacht... nou dan ken je het volk niet als volksvertegenwoordiger imho.
Probleem blijft dat wilders en trump makkelijk praten hebben omdat ze nooit bestuurd hebben. De problemen zien (of ze vergroten) is simpel, ze oplossen moeilijk.
Om nu onmiddellijk te zeggen dat we in een conflict zullen komen omdat Trump president wordt vind ik persoonlijk belachelijk. Als ik Hilary hoor praten over haar buitenlands beleid, klonk dat toch duidelijk agressiever dan Trump.
Jij neem Iowa mee, die gaat never nooit niet naar Clinton.
Ondertussen al gegeven aan trump en idd nu moet NH en NV en maine volledig naar clinton gaan wil ze winnen. Bijna onmogelijk dus .Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:38:
[...]
Jij neem Iowa mee, die gaat never nooit niet naar Clinton.
[ Voor 6% gewijzigd door k995 op 09-11-2016 05:41 ]
Even kijken toen ik wat te vroeg wakker werd, yep... BREXIT all-over-again...hoevenpe schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:44:
Over een uur of 7 als de wekker gaat zullen we het weten. De eerste uitslagen duren zo lang dat het niet echt zin heeft om te wachten.
Ik merk dat er een 'zit wel goed' stemming heerst, bij de Brexit liep dat toch heel anders. Zou de beer niet verkopen voordat deze geschoten is, het blijft een apart figuur...
Onderschat nooit de massa, president Trump is een feit.
15 maart wordt ook een verrassing, men lijkt het echt niet te willen zien. Onderschatting, onderschatting, onderschatting...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jawel hoor, alleen niet realistisch meer zonder verassing. Er zijn nog genoeg stemmen te rapen maar dan moeten ze wel vooral plots haar kant uitgaan.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:43:
Zoals het nu er voor staat kan Clinton niet meer winnen.
Neen dat niet, veel mensen die effectief in de steek gelaten zijn door hun politici. Dan krijg je dit, en idd een boel idioten maar die heb je net zo goed bij clinton.Bensimpel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:52:
50 miljoen idioten...
EN wint trump het gaat immers naar het huis dan.Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:48:
New Hampshire is nu de sleutel volgens mij, ervan uitgaande dat Clinton Michigan kan winnen. Als Clinton er eentje pakt in Nebraska en Trump er eentje in Maine, dan wordt het... 269-269.
En nee, maine heeft trump ook een zetel, het is dan dus 268-270
Nee clinton moet nog 1 van de grote winnen of ze verlist .
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Dit topic is gesloten.
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president
We willen hier dus geen linkdrops zien.
Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.
Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.
Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll.
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?