Ik denk dat ze daar een goed punt heeft. Wat de NOS er van maakt is niet erg netjes idd. Je zou ook kunnen zeggen dat ze medelijden heeft met een deel van de aanhangers van Trump.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:49:
En weer een prachtig stukje clickbait van de NOS...
http://nos.nl/artikel/213...ijk-en-nog-veel-meer.html
Voordat we meteen erop springen zou ik eerst het bijbehorende filmpje kijken als je wil. Het is niet lang en zit vol met nuances over de tot clickbait bevorderde uitspraak. Uiteraard zal dit ook weer worden geframed, daar twijfel ik niet aan maar Clinton komt bij mij dus niet over als labiel, narcistisch, psychopathisch of wat dan ook.
Ze gaat denk ik nog wel een stapje verder. Ze zegt bij een bijeenkomt van de elite dat ze het gewone volk moeten gaan begrijpen. Dat is dus precies wat een land zoals de VS nodig heeft.PilatuS schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:07:
[...]
Ik denk dat ze daar een goed punt heeft. Wat de NOS er van maakt is niet erg netjes idd. Je zou ook kunnen zeggen dat ze medelijden heeft met een deel van de aanhangers van Trump.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het was dan ook bij een fundraiser van LBTG groepen, dwz mensen die gedemoniseerd worden door datzelfde aartsconservatieve en religieuze GOP gebeuren.
De BBC doet ook aan clickbait met de titel van het artikel, maar is in ieder geval correcter in de inhoud: US election: Clinton calls half of Trump supporters 'deplorables':
De BBC doet ook aan clickbait met de titel van het artikel, maar is in ieder geval correcter in de inhoud: US election: Clinton calls half of Trump supporters 'deplorables':
Maar uiteindelijk geeft deze tweet het wel het beste weer:Mrs Clinton's comments about her opponent's supporters were made at an LGBT (lesbian, gay, bisexual and transgender) fundraiser in New York. "To just be grossly generalistic, you can put half of Trump's supporters into what I call the 'basket of deplorables'. Unfortunately there are people like that, and he has lifted them up," she said. But she said the other half of his supporters were individuals who felt let down by the economy and government and were desperate for change. "They don't buy everything he says, but he seems to hold out some hope that their lives will be different. Those are people we have to understand and empathise with as well." Her campaign manager tweeted to say the "deplorables" she referred to were the Alt-Right - a far right, mainly online, group who critics accuse of being bigoted white nationalists.
Mensen die vallen over de Clinton-quote maar van Trump die het dagelijks doet, niet opkijken of moeilijk doen.David Frum @davidfrum 42m42 minutes ago
Hillary’s big mistake: saying a provocative thing only once a year. If she did it once a day, people would soon cease to care.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat is daar clickbait aan? Het artikel is inmiddels aangepast, maar Hillary stelt gewoon dat de trump-aanhangers voor de helft extremisten zijn en voor de andere helft een stel zielepieten. Clickbait?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:49:
En weer een prachtig stukje clickbait van de NOS...
http://nos.nl/artikel/213...ijk-en-nog-veel-meer.html
Voordat we meteen erop springen zou ik eerst het bijbehorende filmpje kijken als je wil. Het is niet lang en zit vol met nuances over de tot clickbait bevorderde uitspraak. Uiteraard zal dit ook weer worden geframed, daar twijfel ik niet aan maar Clinton komt bij mij dus niet over als labiel, narcistisch, psychopathisch of wat dan ook.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Heb je het origineel gezien?Salvatron schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:21:
[...]
Wat is daar clickbait aan? Het artikel is inmiddels aangepast, maar Hillary stelt gewoon dat de trump-aanhangers voor de helft extremisten zijn en voor de andere helft een stel zielepieten. Clickbait?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb dat filmpje gezien in het artikel.
Het originele artikel had als titel dat Clinton alle trumpaanhangers zo noemde. Dat lijkt mij toch echt clickbait.Salvatron schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:35:
[...]
Ik heb dat filmpje gezien in het artikel.
Het origineel is verdwenen, maar Clinton verdeeld de trump-aanhangers in 2 groepen: voor de helft extremisten (islamofoben, racisten e.d.) en voor de helft zielepieten. Geeft natuurlijk weer een ingang voor Trump om Hillary zwart te maken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:38:
[...]
Het originele artikel had als titel dat Clinton alle trumpaanhangers zo noemde. Dat lijkt mij toch echt clickbait.
Niet in de oorspronkelijke opzet van het artikel. Dat is nu juist het punt.Salvatron schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:42:
[...]
Het origineel is verdwenen, maar Clinton verdeeld de trump-aanhangers in 2 groepen: voor de helft extremisten (islamofoben, racisten e.d.) en voor de helft zielepieten. Geeft natuurlijk weer een ingang voor Trump om Hillary zwart te maken.
OK, het origineel kan ik me niet meer herinneren.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:43:
[...]
Niet in de oorspronkelijke opzet van het artikel. Dat is nu juist het punt.
Onder normale omstandigheden zou ik het onverstandig vinden van Hillary om zulke generaliserende uitspraken te doen over kiezers, maar met deze verkiezingen zijn dat soort uitspraken misschien wel nodig om Trump bij te houden, bovendien worden die kiezers toch niet overgehaald om op Hillary te stemmen dus dat Hillary ze zwartmaakt zal haar dan weinig kiezers kosten gok ik.
[ Voor 42% gewijzigd door Salvatron op 10-09-2016 23:47 ]
Verwijderd
Hillary heeft zelf al verklaard dat haar uitspraak niet zo handig was. Maar dat mag je haar team extra hard aanrekenen omdat zij daarmee een strategische fout hebben begaan die nog lang tegen haar gebruikt kan worden.
De NYT maakt daar dan ook een interessante kanttekening bij dat er doorgaans bewoordingen worden gebruikt die zijn afgestemd op het publiek en in dit geval uit de losse pols lijken te komen en dus een tegenovergesteld effect hebben.
bron
De NYT maakt daar dan ook een interessante kanttekening bij dat er doorgaans bewoordingen worden gebruikt die zijn afgestemd op het publiek en in dit geval uit de losse pols lijken te komen en dus een tegenovergesteld effect hebben.
bron
Hillary Clinton verlaat 9/11-herdenking met medische problemen
http://www.ad.nl/buitenla...ische-problemen~acb61a02/
Ze kan niet eens meer op haar benen staan
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vRHf7cgtMeU]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vRHf7cgtMeU]
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Lijkt me niet heel opzienbarend allemaal? Wat heeft ze nou precies dat ze geen president kan zijn volgens jou?Clinton liep ongeveer een uur nadat ze naar binnen was gegaan het appartementencomplex weer uit. Ze zwaaide naar de verzamelde pers en zei dat ze zich stukken beter voelde. ,,Het is een prachtige dag in New York'', aldus Clinton
Over medische problemen gesproken: de teksten van Trump lijken steeds nikszeggender te worden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_3eCjjz1erM]

En mensen maken zich zorgen om Clinton??
Heeft Trump niet een hele zware vorm van Alzheimers ofzo? Ik heb nog nooit iemand zo veel horen praten en tegelijkertijd zo weinig horen zeggen, en nog nooit iemand zo weinig volledige zinnen horen uitspreken. Nog nooit. Bizar.
Oh en dan vergeet ik erbij dat hij de helft van de tijd (figuurlijk he, het is natuurlijk niet letterlijk 50%. Het is meer iets van 75%) hij gewoon liegt. Glashard. En het gewoon volhouden.
[ Voor 48% gewijzigd door Cyphax op 11-09-2016 19:14 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Lekkere titel ook weer. "Medical episode" en "media trying to cover it up!!!11oneonee"Cthulhu schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:20:
Hillary Clinton verlaat 9/11-herdenking met medische problemen
[video]
Het enige wat ik zie is een vrouw van 68 die knetterhard aan het werk is om president te worden, en dat werd even wat te veel. Dat is niet zo vreemd op die leeftijd en in een grote ( dus warme en drukke ) menigte mensen. Ook zie ik niet waar de media dit in de doofpot probeert te stoppen? Als dat zo zou zijn, waarom schrijft het AD er dan over en waarom is er dan een filmpje van op Youtube?
Tja, probeer het allemaal maar te bagatelliseren en middels het focussen op een onjuistheid (cover up) de aandacht van de hoofdzaak af te leiden... Maar dit gaat haar de kop kosten.
Hillary's (vermeende) slechte gezondheid is hét speerpunt van Trump, en nu stort ze op straat bijkans in elkaar.
Is het nog wettelijk mogelijk voor de democraten om een andere kandidaat naar voren te schuiven? En wie zou dat dan kunnen zijn?
Hillary's (vermeende) slechte gezondheid is hét speerpunt van Trump, en nu stort ze op straat bijkans in elkaar.
Is het nog wettelijk mogelijk voor de democraten om een andere kandidaat naar voren te schuiven? En wie zou dat dan kunnen zijn?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Lijkt me niet handig als je regelmatig flauw valt als zijnde president. Jij wel?Cyphax schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:53:
Lijkt me niet heel opzienbarend allemaal? Wat heeft ze nou precies dat ze geen president kan zijn volgens jou?
Om nog maar te zwijgen over een beperkte levensverwachting als de vermeende diagnose van vasculaire dementie van Dr. Lisa Bardack waar blijkt te zijn.
Verwijderd
Je overreageert. Ik bagatelliseer niks, ik leg uit. Dat mens werkt keihard. Heb jij wel eens een paar weken achter elkaar 80 uur gewerkt? Geloof me, dan ben je volledig kapot. En dat is wanneer je nog jong en gezond bent. Hillary is bijna 70 en maakt nog altijd dat soort weken. Dan vind ik het niet zo gek dat ze op een gegeven moment vrij letterlijk instort.alexbl69 schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:10:
Tja, probeer het allemaal maar te bagatelliseren en middels het focussen op een onjuistheid (cover up) de aandacht van de hoofdzaak af te leiden... Maar dit gaat haar de kop kosten.
For the record, ik ben geen voorstander van Clinton. Maar de wandelende catastrofe die Trump heet daar ben ik nog veel minder een voorstander van.
Het zou je sieren als je niet gelijk grijpt naar argumenten als "Het is een coverup!!!11oneone" maar als je alles gewoon eens nuchter bekeek. Niet te veel aannames doen, dan zit je waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid.
Nee dat lijkt me niet, maar ze is ook helemaal geen president. Ze zit nou in een hele drukke periode waarin ze van hot naar her moet, ze is sowieso vermoeid, daar zul je het vast mee eens zijn? Dat verklaart het toch al? Anders was ze niet een uur later weer naar buiten gelopen lijkt me?Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:47:
[...]
Lijkt me niet handig als je regelmatig flauw valt als zijnde president. Jij wel?
Om nog maar te zwijgen over een beperkte levensverwachting als de vermeende diagnose van vasculaire dementie van Dr. Lisa Bardack waar blijkt te zijn.
En om nou vast te houden aan vermeende diagnoses die door diezelfde Bardack al afgedaan zijn als vals... tja. Nouja, je moet maar geloven wie je wilt geloven, laten we het daar maar op houden.
Bardack, Aug. 16: As Secretary Clinton’s long time physician, I released a medical statement during the campaign indicating that she is in excellent health. I have recently been made aware of allegedly “leaked” medical documents regarding Secretary Clinton with my name on them. These documents are false, were not written by me and are not based on any medical facts. To reiterate what I said in my previous statement, Secretary Clinton is in excellent health and fit to serve as President of the United States.
Verwijderd
Ze ziet er prima uit op de video, lekker fit, energiek. Ook op de andere videos overigens waar ze spasmen heeft, black outs, of van haar stokje gaat. Maar die zijn allemaal verklaarbaar. Maak je geen zorgen, ze kan het ambt van president prima aan, dat is een 9 tot 5 baan, eitje.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 20:11 ]
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alle health issue discussies als niet terzake heb afgedaan omdat het het niveau van vage insunuaties niet overtrof en daarmee niet echt een impact had op de verkiezingen naar mijn mening.
Dit heeft het potentieel om dat wel te doen; niet omdat ik nu denk dat Clinton werkelijk issues heeft die haar functioneren in de weg staan, maar omdat dit nu breed opgepikt is in de media en daarmee in potentie de race kan beïnvloeden.
Reken maar dat Team Clinton crisisberaad heeft vanavond.
Dit heeft het potentieel om dat wel te doen; niet omdat ik nu denk dat Clinton werkelijk issues heeft die haar functioneren in de weg staan, maar omdat dit nu breed opgepikt is in de media en daarmee in potentie de race kan beïnvloeden.
Reken maar dat Team Clinton crisisberaad heeft vanavond.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
- edit - spuit twaalf
[ Voor 84% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 11-09-2016 20:11 ]
Ach ja... door je benen zakken is niet presidential maar een paar miljoen mensen het land uitgooien en alle moslims marginaliseren, dat is juist heel erg presidentieel.
Als dit bijdraagt aan een overwinning voor Trump dan krijgt Amerika de president die het verdient.
Als dit bijdraagt aan een overwinning voor Trump dan krijgt Amerika de president die het verdient.
Verwijderd
FtfyDr. Strangelove schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:10:
Ach ja... door je benen zakken is niet presidential maar een paar miljoen mensen het land uitgooien en alle moslims marginaliseren, dat is juist heel erg presidentieel.
- illegalen uitzetten met de boodschap dat ze via de legale wettelijke manier een verblijfsvergunning kunnen verkrijgen, zoals zoveel migranten doen en in slagen.
- moslims eerst controleren op hun achtergrond, omdat hier logischerwijs een hoger risico speelt.
Klinkt allemaal niet zo wereldvreemd, meer verstandig. Tenzij je natuurlijk bewust de boel wil opstoken.
Volgens mij ben je er nu allemaal dingen bij aan het verzinnen, verder dan:Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:19:
[...]
Ftfy
- illegalen uitzetten met de boodschap dat ze via de legale wettelijke manier een verblijfsvergunning kunnen verkrijgen, zoals zoveel migranten doen en in slagen.
- moslims eerst controleren op hun achtergrond, omdat hier logischerwijs een hoger risico speelt.
Klinkt allemaal niet zo wereldvreemd, meer verstandig. Tenzij je natuurlijk bewust de boel wil opstoken.
- illegalen uitzetten en een muur bouwen
- alle moslims weigeren
Is trump nooit gekomen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Dan moet je toch even beter je best doen, staat gewoon in zijn immigration reform plan. Wat hij daarbij wel vermeld is dat de influx op een gecontroleerde en gebalanceerde manier moet plaatsvinden, mijns inziens ook niet onredelijk.
YouTube: Hillary Clinton FAINTS At 9/11 Ceremony
Hillary vanaf een ander camera standpunt. Ze moet letterlijk de auto ingedragen worden.Any illegal immigrants who want to gain citizenship will have to first return to their home countries first and get in line behind legal applicants.
Het geeft in ieder geval de echte deplorables de kans hun ware gezicht te laten zien.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Men zal nu toch wel met een beter verhaal moeten komen over haar gezondheid. Er zijn een handjevol filmpjes van haar uitvallers. Wat als het te erg wordt, wat dan. Neemt haar running mate het over of schuift men toch Sanders naar voren.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:31:
Hillary vanaf een ander camera standpunt. Ze moet letterlijk de auto ingedragen worden.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Ik ga toch voor Vermin Supreme:ROFLASTC schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:35:
[...]
Men zal nu toch wel met een beter verhaal moeten komen over haar gezondheid. Er zijn een handjevol filmpjes van haar uitvallers. Wat als het te erg wordt, wat dan. Neemt haar running mate het over of schuift men toch Sanders naar voren.
Ik vind hem van deze race de beste kandidaat.
Zit je nou een beetje sarcastisch te doen tegen mij?Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:00:
Ze ziet er prima uit op de video, lekker fit, energiek. Ook op de andere videos overigens waar ze spasmen heeft, black outs, of van haar stokje gaat. Maar die zijn allemaal verklaarbaar. Maak je geen zorgen, ze kan het ambt van president prima aan, dat is een 9 tot 5 baan, eitje.
Nou verwacht ik wel dat het een stressvolle baan is, dat presidentsschap. Maar ik vermoed (ik heb niet echt praktijkervaring hoor) dat het fysiek iets minder belastend is dan deze periode van campagevoeren, want het komt nu in volle vaart in korte tijd op de kandidaten af. Heeft ze een reputatie van flauwvallen of spasmen tijdens haar normale doen of komt dit allemaal nogal uit de lucht vallen? Dat is een oprechte vraag; ik heb haar niet gevolgd tijdens haar carriëre.
Hecht je helemaal geen waarde aan de woorden van haar persoonlijk arts, die aangeeft dat ze de baan aankan? Het is geen Trump, hij is, volgens z'n persoonlijk arts, de meest fitte kandidaat ooit, of iets in die geest.
Verwijderd
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat haar personeel dacht dat ze onder vuur van een sluipschutter lagen en haar daarom maar snel de auto in hebben gegooid. Je weet het niet, alles kan.
Wil je tenminste proberen om normaal aan de discussie mee te doen?
Wil je tenminste proberen om normaal aan de discussie mee te doen?
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2016 21:05 ]
Geen optie meer. De kandidaat is kandidaat op persoonlijke titel. En het is te laat om nog in 50 staten een andere kandidaat te registreren.ROFLASTC schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:35:
[...]
Men zal nu toch wel met een beter verhaal moeten komen over haar gezondheid. Er zijn een handjevol filmpjes van haar uitvallers. Wat als het te erg wordt, wat dan. Neemt haar running mate het over of schuift men toch Sanders naar voren.
Verwijderd
Ze heeft gewoon een flinke neurologische aandoening / parkinson. Zo moeilijk is het niet. Er zijn legio videos, sommige zijn inderdaad overdreven aangedikt of in een loop gezet maar de spasmen en de blackouts zijn er.
Als ze nu open ervoor uitkomen, "Hillary heeft af en toe last van een black-out en problemen met haar motoriek maar de incidenten hebben minimale impact om haar rol als president in te vullen". Klaar, krijg je wat vragen hier en daar maar daar kan ze prima omheen praten, sterker nog ze zou wat goodwill creeren met haar openheid. Maar nee, ze houden het onder de pet. Strategische blunder.
Helder - maar stel (onlogisch geval...) dat Clinton dood neervalt en Trump zich terugtrekt, omdat hij opeens niet meer in zichzelf geloofd; wie / wat gebeurd er dan?downtime schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:53:
[...]
Geen optie meer. De kandidaat is kandidaat op persoonlijke titel. En het is te laat om nog in 50 staten een andere kandidaat te registreren.
Ik weet dat als zowel de president als de vice-president overlijden, de oudste parlementariër automatisch president wordt, maar verder...
(bovenstaand scenario heeft zich volgens mij 1x voltrokken en was een paar jaar geleden "actueel" omdat de president toen zijn mandaat heeft overgedragen aan de vice-president, ivm. een ziekenhuis-opname).
Heeft het politieke systeem in de VS dan niet een reserve chute? Als clinton kapot gaat , wat kan trump dan doen. Is hij dan sowieso de winnaar? Of kan Obama de boel aanhouden en iemand uit het Dem. congres laten opstaan om het overnemen?downtime schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:53:
[...]
Geen optie meer. De kandidaat is kandidaat op persoonlijke titel. En het is te laat om nog in 50 staten een andere kandidaat te registreren.
And it goes BRAAAAAPP!
De president kan tussentijds opgevolgd worden als hij komt te overlijden, aftreedt of (tijdelijk) uit zijn ambt wordt gezet. In al deze gevallen wordt de president opgevolgd door de zittende vicepresident.ROFLASTC schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:03:
[...]
Heeft het politieke systeem in de VS dan niet een reserve chute? Als clinton kapot gaat , wat kan trump dan doen. Is hij dan sowieso de winnaar? Of kan Obama de boel aanhouden en iemand uit het Dem. congres laten opstaan om het overnemen?
De enige uitzondering op deze regel is als de president opgevolgd moet worden en er geen vicepresident is. In dit geval geldt de volgende volgorde:
- De eerste persoon in de lijn van opvolgers is de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden.
- De tweede persoon in de lijn van opvolgers is de president pro tempore (de tijdelijke president) van de Senaat. Merk op dat dit niet de vaste president van de Senaat is – de vaste president is vicepresident van de Verenigde Staten. In praktische termen is de oudste senator de president pro tempore.
- Daarna volgen de andere leden van het kabinet van de Verenigde Staten die voldoen aan de eisen voor het presidentschap (leeftijd, minstens 14 jaar in de VS gewoond, "natural-born" staatsburger), waarbij het jaar van oprichting van het departement bepalend is. Hierdoor zal de Secretary of State (State Department opgericht in 1789) als eerste aan bod komen en de Secretary of Homeland Security als laatste. Hierbij geldt dat de oudste datum van oprichting telt; als een oud departement opgaat in een nieuw departement, dan "erft" het nieuwe departement de oude oprichtingsdatum.
Dan hebben de Amerikanen opeens keus uit Stein en Johnson. En misschien zijn er meer kandidaten die zich in genoeg staten kandidaat gesteld hebben om te winnen.b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:56:
[...]
Helder - maar stel (onlogisch geval...) dat Clinton dood neervalt en Trump zich terugtrekt, omdat hij opeens niet meer in zichzelf geloofd; wie / wat gebeurd er dan?
Dit gaat alleen op als de zittende president overlijdt. Heeft niks met de verkiezingen te maken.b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:08:
[...]
De president kan tussentijds opgevolgd worden als hij komt te overlijden, aftreedt of (tijdelijk) uit zijn ambt wordt gezet. In al deze gevallen wordt de president opgevolgd door de zittende vicepresident.
De enige uitzondering op deze regel is als de president opgevolgd moet worden en er geen vicepresident is. In dit geval geldt de volgende volgorde:
- De eerste persoon in de lijn van opvolgers is de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden.
- De tweede persoon in de lijn van opvolgers is de president pro tempore (de tijdelijke president) van de Senaat. Merk op dat dit niet de vaste president van de Senaat is – de vaste president is vicepresident van de Verenigde Staten. In praktische termen is de oudste senator de president pro tempore.
- Daarna volgen de andere leden van het kabinet van de Verenigde Staten die voldoen aan de eisen voor het presidentschap (leeftijd, minstens 14 jaar in de VS gewoond, "natural-born" staatsburger), waarbij het jaar van oprichting van het departement bepalend is. Hierdoor zal de Secretary of State (State Department opgericht in 1789) als eerste aan bod komen en de Secretary of Homeland Security als laatste. Hierbij geldt dat de oudste datum van oprichting telt; als een oud departement opgaat in een nieuw departement, dan "erft" het nieuwe departement de oude oprichtingsdatum.
Ik heb het even opgezocht voor je, maar trumps magische programma bevat dit nietVerwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:31:
Dan moet je toch even beter je best doen, staat gewoon in zijn immigration reform plan. Wat hij daarbij wel vermeld is dat de influx op een gecontroleerde en gebalanceerde manier moet plaatsvinden, mijns inziens ook niet onredelijk.
https://www.donaldjtrump.com/positions/immigration-reform
1. A nation without borders is not a nation. There must be a wall across the southern border.
2. A nation without laws is not a nation. Laws passed in accordance with our Constitutional system of government must be enforced.
3. A nation that does not serve its own citizens is not a nation. Any immigration plan must improve jobs, wages and security for all Americans.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mijn punt is nou juist dat ik probeer er zo weinig mogelijk achter te zoeken.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:48:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat haar personeel dacht dat ze onder vuur van een sluipschutter lagen en haar daarom maar snel de auto in hebben gegooid. Je weet het niet, alles kan.
Ik zou gek zijn om te stellen dat dat onmogelijk is maar tegelijkertijd vind ik wel heel moeilijk om een diagnose te stellen zonder de patiënt te hebben gezien. En zonder een opleiding neurologie te hebben gedaan.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:55:
[...]
Ze heeft gewoon een flinke neurologische aandoening / parkinson. Zo moeilijk is het niet.
Dus: tja het zou natuurlijk kunnen, maar als Clinton nou níet Parkinson ofzo heeft, dan komt ze dus ook niet naar buiten met een statement dat ze 't wel heeft. Dus blijf jij schrijven dat ze het onder de pet houden. Terwijl je opzij schuift wat ze wél schreven, namelijk dat ze in gezonde staat verkeert.
Ik denk dat als ze parkinson zou hebben je dat wel vaker zou zien. Ze is constant voor publiek aan het praten met tig camera's. Dat ze in dat filmpje in elkaar zakt kan prima komen door de hitte.
Ongetwijfeld is dit een enorm belastende periode. Maar het presidentschap lijkt me een redelijke hondenbaan, en het volk mag van een beoogd leider verwachten dat deze ook een zware verkiezingsperiode door kan komen. Vergeet niet dat ze aan de vooravond staat van 4 bijzonder zware jaren, gezien de spanningen in de wereld misschien wel de zwaarste jaren van haar leven.Cyphax schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:39:
[...]
Zit je nou een beetje sarcastisch te doen tegen mij?
Nou verwacht ik wel dat het een stressvolle baan is, dat presidentsschap. Maar ik vermoed (ik heb niet echt praktijkervaring hoor) dat het fysiek iets minder belastend is dan deze periode van campagevoeren, want het komt nu in volle vaart in korte tijd op de kandidaten af. Heeft ze een reputatie van flauwvallen of spasmen tijdens haar normale doen of komt dit allemaal nogal uit de lucht vallen? Dat is een oprechte vraag; ik heb haar niet gevolgd tijdens haar carriëre.
Hecht je helemaal geen waarde aan de woorden van haar persoonlijk arts, die aangeeft dat ze de baan aankan? Het is geen Trump, hij is, volgens z'n persoonlijk arts, de meest fitte kandidaat ooit, of iets in die geest.
Hillary Clinton is een raspoliticus die het klappen van de zweep kent, en ze kan heel veel oplossen met haar ervaring. Maar ik ben bang dat ze simpelweg 'op' is, dat ze ook de komende 4 jaar niet gaat redden.
Het is een beetje afhankelijk van wat je "doorkomen" noemt. Als voor haar een uur genoeg is om weer gewoon op de been te zijn, dan zou ik niet in paniek schieten.alexbl69 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:25:
[...]
Ongetwijfeld is dit een enorm belastende periode. Maar het presidentschap lijkt me een redelijke hondenbaan, en het volk mag van een beoogd leider verwachten dat deze ook een zware verkiezingsperiode door kan komen. Vergeet niet dat ze aan de vooravond staat van 4 bijzonder zware jaren, gezien de spanningen in de wereld misschien wel de zwaarste jaren van haar leven.
Het zou wat anders zijn geweest als de situatie was geweest dat ze na een uur pas uberhaupt weer bij kennis was ofzoiets.
Laten we in ieder geval maar hopen dan.Hillary Clinton is een raspoliticus die het klappen van de zweep kent, en ze kan heel veel oplossen met haar ervaring. Maar ik ben bang dat ze simpelweg 'op' is, dat ze ook de komende 4 jaar niet gaat redden.
Dat klopt op zich wel, maar wellicht beledigt ze een aantal Trump-aanhangers net genoeg om ook daadwerkelijk te gaan stemmen. Bij een close call telt elke stem.Salvatron schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:44:
[...]
OK, het origineel kan ik me niet meer herinneren.
Onder normale omstandigheden zou ik het onverstandig vinden van Hillary om zulke generaliserende uitspraken te doen over kiezers, maar met deze verkiezingen zijn dat soort uitspraken misschien wel nodig om Trump bij te houden, bovendien worden die kiezers toch niet overgehaald om op Hillary te stemmen dus dat Hillary ze zwartmaakt zal haar dan weinig kiezers kosten gok ik.
Met de vage geruchtenmachine op volle toeren moet je natuurlijk niet zelf de indruk gaan wekken dat het een drama is. Hillary kan de verkiezingen door een klotemoment gewoon verliezen en zoiets als dit komt aardig in de buurt.
Ik zie het al gebeuren.
Tijdens het laatste debat gaat Hillary live op TV van haar stokje.
Welkom president Trump...
Tijdens het laatste debat gaat Hillary live op TV van haar stokje.
Welkom president Trump...
Sorry maar waar slaan die speculaties en geruchten nu op?
Het was warm en ze had mischien te weinig gegeten of gedronken en dan kan zoiets gebeuren.
Hier gebeurt nu hetzelfde als wat er gebeurt als men hun symptomen gaan opzoeken op het internet;
Dan denk je aan longkanker wat uiteindelijk een droge hoest blijkt te zijn.
Het was warm en ze had mischien te weinig gegeten of gedronken en dan kan zoiets gebeuren.
Hier gebeurt nu hetzelfde als wat er gebeurt als men hun symptomen gaan opzoeken op het internet;
Dan denk je aan longkanker wat uiteindelijk een droge hoest blijkt te zijn.
Gedragen? Ze wordt erin gesleept als je op haar voeten let
Laatste statement (van haar huisarts) is dat ze een longontsteking heeft en daar antibiotica voor slikt.
Ze had in bed moeten liggen, maar ze ging toch campagne voeren. En raakte oververhit en uitgedroogd.
Zou in ieder geval ook het vorige incident verklaren toen ze haar stem compleet kwijt was.
Ze had in bed moeten liggen, maar ze ging toch campagne voeren. En raakte oververhit en uitgedroogd.
Zou in ieder geval ook het vorige incident verklaren toen ze haar stem compleet kwijt was.
Met die longontsteking kan het nog leuk gaan worden voor de verkiezingen. Ik weet niet wanneer die verkiezingen zijn maar Clinton kan voorlopig beter in bed blijven liggen....
http://nos.nl/artikel/213...heeft-longontsteking.html
Dit is heel slechte timing, net nu Clinton juist in publiek moet gaan verschijnen om de surge van Trump in de peilingen de kop in te drukken.
Het enige positieve hieraan is dat als hij wint, we voldoende over te ouwehoeren hebben op dit forum de komende vier jaar
Het enige positieve hieraan is dat als hij wint, we voldoende over te ouwehoeren hebben op dit forum de komende vier jaar
Verwijderd
Het schijnt niet warmer te zijn geweest dan 21c. Als iemand onwel raakt door oververhitting doe je eerst als de sodemieter haar wollen jas uit en zorg je voor verkoeling.
Als ik de berichten zo een beetje volg gelooft vrijwel geen enkele inwoner van NY in dit verhaal. Het was schijnbaar gewoon echt niet warm.
Als ik de berichten zo een beetje volg gelooft vrijwel geen enkele inwoner van NY in dit verhaal. Het was schijnbaar gewoon echt niet warm.
Ik heb een sterk vermoeden dat jij het Nederlandstalige alter ago van Trump bent. Het waarheidsniveau van je statements is ongeveer hetzelfde als dat van hem.
https://www.wunderground....b.magic=1&reqdb.wmo=99999
Om 12 uur 's nachts was het 21 graden ja, midden op de dag 28 graden, met een humidity van 85%.
Dat je totaal ononderbouwde onderbuikopmerkingen maakt als 'het was schijnbaar gewoon echt niet warm' en 'als ik de berichten zo'n beetje geloof' moet je zelf weten maar je zou kunnen overwegen om te stoppen met het posten van dingen die met 2 seconden googlen te ontkrachten zijn. Het vervuilt het topic.
https://www.wunderground....b.magic=1&reqdb.wmo=99999
Om 12 uur 's nachts was het 21 graden ja, midden op de dag 28 graden, met een humidity van 85%.
Dat je totaal ononderbouwde onderbuikopmerkingen maakt als 'het was schijnbaar gewoon echt niet warm' en 'als ik de berichten zo'n beetje geloof' moet je zelf weten maar je zou kunnen overwegen om te stoppen met het posten van dingen die met 2 seconden googlen te ontkrachten zijn. Het vervuilt het topic.
Zoiets zullen de schrijvers/hosts van diverse shows (Colbert, Noah, Oliver, Meyers) ook wel denken, vermoed ik.Dr. Strangelove schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:45:
Een longontsteking is niet ongevaarlijk, ze zullen toch wel slim genoeg zijn om er hoe dan ook voor te zorgen dat ze de campagnes overleeft?Salvatron schreef op maandag 12 september 2016 @ 00:38:
Met die longontsteking kan het nog leuk gaan worden voor de verkiezingen. Ik weet niet wanneer die verkiezingen zijn maar Clinton kan voorlopig beter in bed blijven liggen....
[ Voor 41% gewijzigd door Cyphax op 12-09-2016 08:55 ]
Want je kan het niet bloedheet krijgen bij 21 graden met wellicht koorts en/of vermoeidheid? En dan blijkt het zelfs 28 graden te zijn geweest met hoge vochtigheid.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:01:
Sorry, maar je bent gewoon weer een (gordijn) stok aan het zoeken om mee te slaan en zoals gewoonlijk met "geweldige" beredeneringen en foutieve informatie..
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Je verzint ze waar we bij staan, hè?Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:01:
"Het schijnt niet..."
[...]
"Als ik de berichten zo een beetje volg..."
[...]
"Het was schijnbaar..."

Even serieus, svp.
Is het handig dat ze onwel werd? Nee. Is het handig dat ze een longontsteking heeft? Nee. Maar je bent nu gewoon in het wilde weg aan het speculeren, met slechts één uitgangspunt: 'Clinton is evil!!!111oneone'.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Of ze had een longontsteking en dan is 28 graden/85% vochtigheid al snel te veel. Dat is het type weer waar hier half Nederland begint te zeuren dat het zo heet is...Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:01:
Het schijnt niet warmer te zijn geweest dan 21c. Als iemand onwel raakt door oververhitting doe je eerst als de sodemieter haar wollen jas uit en zorg je voor verkoeling.
Je bent wederom niet te betrappen op enig correcte informatie. Als je niet constructief wil bijdragen aan dit topic, blijf dan weg.
Verwijderd
Washington Post ... overigens dezelfde auteur die eerst vroeg om het niet meer over health issues te hebben. Hij heeft zijn mening herzien.
https://www.washingtonpos...he-presidential-campaign/
http://www.rodekruis.nl/e...MyFsOSiic8CFVMW0wodiToJRg
Dus, ik zou voorstellen, ga eerst zelf eens minder schreeuwen, of doe wat moeite want er loopt genoeg discussie over de omstandigheden.
En het is een simpel feit dat je iemand met oververhittingsverschijnselen niet met zijn dikke jas laat staanWhat that statement leaves out is that a) it came 90 minutes after Clinton left the ceremony b) reporters — or even a reporter — were not allowed to follow her and c) the temperature in New York City at the time of Clinton's overheating was in the low 80s. (A heat wave over the eastern United States broke last night/this morning.)
Dus, ik zou voorstellen, ga eerst zelf eens minder schreeuwen, of doe wat moeite want er loopt genoeg discussie over de omstandigheden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 09:23 ]
80 fahrenheit is 26,66 dus die 28 graden zal wel kloppen.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:11:
Washington Post ... overigens dezelfde auteur die eerst vroeg om het niet meer over health issues te hebben. Hij heeft zijn mening herzien.
[...]
En het is een simpel feit dat je iemand met oververhittingsverschijnselen niet met zijn dikke jas laat staan
Dus, ik zou voorstellen, ga eerst zelf eens minder schreeuwen. Komt nogal desperate over namelijk.
En waar is die dikke jas?
Momenteel heeft het Trump-kamp inderdaad 'gewonnen' dat de gezondheid van Clinton een thema geworden is...
De vraag is natuurlijk of dat zo ontzettend belangrijk is... de laatste keer dat een kandidat er op aangevallen werd was mcCain, toen die tegen Obama campagne voerde.
Bij mcCain was het natuurlijk zo dat een 72-jarige kandidaat van zijn leeftijd en die meerdere jaren krijgsgevangen gezeten had en daar gemarteld was en daarvan gezondheidsgevolgen ondervond (alswel ook van zn betrokkenheid bij het ongeval op de USS Forestal) ook daarover ondervraagd werd, en mensen daar twijfels over hadden.
Toch moet vastgesteld worden dat iedereen die 8 jaar terug het idee had dat McCain te zwak was, geheel ongelijk had... ook na het verliezen van de presidentschapsrace heeft mcCain een zeer actieve politieke carriere gehad en is een van de leidinggevende politici in de GOP geworden/gebleven.
Ook bij Clinton vind ik eigenljk dat gevit op die gezondheid een non-issue... zelfs als ze mogelijk bepalde gezondheidsproblemen zou hebben zegt dat weinig over de mogelijkheid een programma door te duwen..
Amerika heeft in de geschiedenis vele presidenten gehad ,et soms behoorljke gezondheidsproblemen en als je kijkt wie kom je op ee ljstje van de meest invloedrijke presidenten van de 20e eeuw uit die, als hun gezondheid geheel bekend gewest was, vermoedelijk daarop zwaar aangevalen geweest zouden zijn (presidenten als Kennedy; Roosevelt, Wilson, Reagan hebben allen gedurende hun presidentschap te lijden gehad onder zware gezondheidsproblemen
De vraag is natuurlijk of dat zo ontzettend belangrijk is... de laatste keer dat een kandidat er op aangevallen werd was mcCain, toen die tegen Obama campagne voerde.
Bij mcCain was het natuurlijk zo dat een 72-jarige kandidaat van zijn leeftijd en die meerdere jaren krijgsgevangen gezeten had en daar gemarteld was en daarvan gezondheidsgevolgen ondervond (alswel ook van zn betrokkenheid bij het ongeval op de USS Forestal) ook daarover ondervraagd werd, en mensen daar twijfels over hadden.
Toch moet vastgesteld worden dat iedereen die 8 jaar terug het idee had dat McCain te zwak was, geheel ongelijk had... ook na het verliezen van de presidentschapsrace heeft mcCain een zeer actieve politieke carriere gehad en is een van de leidinggevende politici in de GOP geworden/gebleven.
Ook bij Clinton vind ik eigenljk dat gevit op die gezondheid een non-issue... zelfs als ze mogelijk bepalde gezondheidsproblemen zou hebben zegt dat weinig over de mogelijkheid een programma door te duwen..
Amerika heeft in de geschiedenis vele presidenten gehad ,et soms behoorljke gezondheidsproblemen en als je kijkt wie kom je op ee ljstje van de meest invloedrijke presidenten van de 20e eeuw uit die, als hun gezondheid geheel bekend gewest was, vermoedelijk daarop zwaar aangevalen geweest zouden zijn (presidenten als Kennedy; Roosevelt, Wilson, Reagan hebben allen gedurende hun presidentschap te lijden gehad onder zware gezondheidsproblemen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het rammelt aan alle kanten. Zo zou afgelopen vrijdag de diagnose longontsteking al zijn gesteld. Longontsteking, een zeer besmettelijke en potentieel gevaarlijke ziekte. En dan ga je naar een bijeenkomst met duizenden mensen?!?
Als je dan vervolgens (bijna volgens verwachting) instort, ga je niet naar het ziekenhuis maar naar het huis van je dochter
. Na een uur ga je naar buiten met je besmettelijke ziekte, en het eerste dat je doet is een kind op straat van dichtbij aanspreken:

Dit hele gebeuren is niet enkel een PR-ramp voor Clinton, het is domweg slecht leiderschap. De Democraten hadden de verkiezingen met 2 vingers in de neus en met bijkans elke kandidaat kunnen winnen van Trump. Maar ze zijn er op miraculeuze wijze in geslaagd de slechtst denkbare kandidaat naar voren te schuiven.
Het grote verschil is dat Clinton er van wordt verdacht (middels een smeercampagne) dat ze bij tijd en wijle geestelijk niet in staat is om te functioneren. Een zeer grove aantijging waarop de reactie van het Clinton kamp al niet al te sterk was. Maar zolang er niks ernstig gebeurde kon men het nog afdoen als roddels. Na gisteren is dat allemaal anders. Nu zitten ze in de verdediging en zal ze - in tegenstelling tot voorheen - aan moeten tonen gezond te zijn.
Als je dan vervolgens (bijna volgens verwachting) instort, ga je niet naar het ziekenhuis maar naar het huis van je dochter

Dit hele gebeuren is niet enkel een PR-ramp voor Clinton, het is domweg slecht leiderschap. De Democraten hadden de verkiezingen met 2 vingers in de neus en met bijkans elke kandidaat kunnen winnen van Trump. Maar ze zijn er op miraculeuze wijze in geslaagd de slechtst denkbare kandidaat naar voren te schuiven.
Kennedy en Roosevelt hadden 'fysieke ongemakken', die geen enkele invloed hadden op hun geestelijke gesteldheid. Wilson heeft ten tijde van zijn presidentschap een hersenbloeding gehad en heeft nooit meer gefunctioneerd. Geen idee wat er mis was met Reagan.RM-rf schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:23:
Het grote verschil is dat Clinton er van wordt verdacht (middels een smeercampagne) dat ze bij tijd en wijle geestelijk niet in staat is om te functioneren. Een zeer grove aantijging waarop de reactie van het Clinton kamp al niet al te sterk was. Maar zolang er niks ernstig gebeurde kon men het nog afdoen als roddels. Na gisteren is dat allemaal anders. Nu zitten ze in de verdediging en zal ze - in tegenstelling tot voorheen - aan moeten tonen gezond te zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door alexbl69 op 12-09-2016 09:40 ]
Dit is eigenlijk de voornaamste conclusie die, op dit moment, uit de hele situatie getrokken kan worden. Team Trump hamert al een tijdje op de gezondheid van Clinton en tot dusverre was dat niet echt ergens op gebaseerd.RM-rf schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:23:
Momenteel heeft het Trump-kamp inderdaad 'gewonnen' dat de gezondheid van Clinton een thema geworden is...
Maar na het afgelopen weekend hebben ze een boel extra ammunitie gekregen. Hoewel een longontsteking niet echt bijzonder is en meestal helemaal geen indicatie is dat er meer aan de hand is, kan het Trump kamp nu wel goed inspelen op de situatie.
Het helpt natuurlijk ook niet dat het Clinton kamp, zoals gebruikelijk, vaag en ontwijkend deed over de situatie. In eerste instantie gaven ze aan dat er slechts sprake was van oververhitting en de mededeling over de longontsteking kwam pas later. Wat weer aanleiding geeft voor mensen om te twijfelen aan de waarheid van de statements van de campagne.
Blijkbaar is de longontsteking vrijdag al vastgesteld. Als men toen een persbericht de deur uit had gedaan erover, met de mededeling dat Clinton het de komende dagen wat rustiger aan zou doen, dan was het hele gedoe van dit weekend niet gebeurd. Natuurlijk had dit het Trump kamp getriggered om verder te hameren over haar gezondheid, maar dat doen ze nu ook. Maar in plaats van het proactief handelen en speculaties voor te blijven, zorgt de geheimzinnigheid van Clinton ervoor dat de campagne telkens weer met damage control bezig is.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Je zegt verdorie zélf (door middel van die quote, "low 80-ies") dat het warm was! Ter info: 80 graden Fahrenheit is ~27 graden Celsius. En het wás geen 80 graden, het was wármer dan 80 graden Fahrenheit. Dus die 28 graden Celsius klopt, helaas voor jou, wel.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:11:
Dus, ik zou voorstellen, ga eerst zelf eens minder schreeuwen. Komt nogal desperate over namelijk.
Tjongejonge...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Over de temperatuur / luchtvochtigheid: De eerste berichten dat Clinton niet meer aanwezig was bij de herdenking kwamen iets na half tien 's ochtends (bron: https://www.washingtonpos...rial-service-in-new-york/)
Volgens de link van Dr. Strangelove met het weerbericht (https://www.wunderground....b.magic=1&reqdb.wmo=99999) was het toen (9:51 AM, meetpunt het dichtst bij het moment van vertrek) 26.1 °C (79 °F), met 54% luchtvochtigheid en een windsnelheid van 4.1 m/s (3 BFT, wordt beschreven als "gentle breeze").
Volgens de link van Dr. Strangelove met het weerbericht (https://www.wunderground....b.magic=1&reqdb.wmo=99999) was het toen (9:51 AM, meetpunt het dichtst bij het moment van vertrek) 26.1 °C (79 °F), met 54% luchtvochtigheid en een windsnelheid van 4.1 m/s (3 BFT, wordt beschreven als "gentle breeze").
[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 12-09-2016 09:53 ]
Een longontsteking is in sommige gevallen besmettelijk (bv een virus). Deze zou komen door allergieën. Tenzij allergieën tegenwoordig besmettelijk zijn lijkt mij dat er geen gevaar is.....alexbl69 schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:30:
Het rammelt aan alle kanten. Zo zou afgelopen vrijdag de diagnose longontsteking al zijn gesteld. Longontsteking, een zeer besmettelijke en potentieel gevaarlijke ziekte. En dan ga je naar een bijeenkomst met duizenden mensen?!?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Het klopt niet helemaal wat je zegt. Longontsteking is niet per definitie besmettelijk, dit is afhankelijk van wat voor soort ontsteking het is.alexbl69 schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:30:
Als je dan vervolgens (bijna volgens verwachting) instort, ga je niet naar het ziekenhuis maar naar het huis van je dochter. Na een uur ga je naar buiten met je besmettelijke ziekte, en het eerste dat je doet is een kind op straat van dichtbij aanspreken:
[afbeelding]
[...]
Dit neemt echter niet weg dat het totaal onverstandig was om een klein kind van zo dichtbij te benaderen, of het besmettelijk is of niet.
Edit: ik heb overigens mij twijfels of het wel echt alleen een longontsteking is. Clinton is al maanden lang heel erg aan het hoesten. We gaan wel merken wat het precies is.
[ Voor 7% gewijzigd door jesse111 op 12-09-2016 09:59 ]
Klopt, maar het is desalniettemin stom van Clinton om een dergelijke stunt uit te halen. Want nu heb je hordes mensen die zich afvragen of het wel OK was om als ziek persoon bij een klein kind in de buurt te zijn. Hoewel het feitelijk misschien geen probleem was (ik weet niet wat de oorzaak is van haar longontsteking, dus daar kan ik niets over zeggen), is het beeld wat het oproept niet gunstig.wontcachme schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:57:
[...]
Een longontsteking is in sommige gevallen besmettelijk (bv een virus). Deze zou komen door allergieën. Tenzij allergieën tegenwoordig besmettelijk zijn lijkt mij dat er geen gevaar is.....
Daar komt nog bij dat de hele ontmoeting 100% in scene gezet is, want hoe anders komt iemand zo gemakkelijk voorbij alle secret service agenten die als enige doel hebben te voorkomen dat mensen de kandidaat kunnen bereiken,
Opeens heeft ze longontsteking, tuurlijk
Clinton gaat het niet redden tot November
Clinton gaat het niet redden tot November
Ok, bedankt voor de aanvulling.jesse111 schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:58:
[...]
Het klopt niet helemaal wat je zegt. Longontsteking is niet per definitie besmettelijk, dit is afhankelijk van wat voor soort ontsteking het is.
Dit neemt echter niet weg dat het totaal onverstandig was om een klein kind van zo dichtbij te benaderen, of het besmettelijk is of niet.
Edit: ik heb overigens mij twijfels of het wel echt alleen een longontsteking is. Clinton is al maanden lang heel erg aan het hoesten. We gaan wel merken wat het precies is.
Bedenk me net... de komende dagen zal het kamp Trump de focus waarschijnlijk meer gaan verleggen naar de manier waarop kamp Clinton hiermee om is gegaan in plaats van de longontsteking zelf. Die heeft zijn 'vernietigende' werk al gedaan.
Als het kamp Clinton de longontsteking teveel bagatelliseert zal het volgende verwijt worden 'how can you handle the North-Koreans if you can't even handle a simple fever'.
Verwijderd
Verder is bekend dat ze voor problemen met bloedproppen in aders langdurige het medicijn Coumadin gebruikt waarvan diverse artsen al hebben gewaarschuwd dat het juist de situatie zal verergeren.The current temperature in New York City is in the mid 70s Fahrenheit with cloud cover, making it unlikely that a person in good physical health would suffer heat exhaustion.
At the time of the incident, I believe the temperature was in the high 70's Fahrenheit and humidity was in the mid to high 30%. It was a nice day by all accounts.
http://www.wnd.com/2016/0...ll-you/?cat_orig=politics
Daarnaast draagt ze een speciale bril (Zeiss Z1 F133 Cobalt-Blue) ter voorkoming van een epileptische aanval. Je draagt dat soort materiaal niet als fashion statement.
Alles wijst op neurologische problemen, en niet op warmte, longontsteking of pollen in de lucht.
https://twitter.com/MiltonWolfMD
Alles wijst erop?Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:20:
[...]
Alles wijst op neurologische problemen, en niet op warmte, longontsteking of pollen in de lucht.

Dit is gewoon het "thuis je symptomen in google in typen en concluderen dat je doodgaat terwijl er niets aan de hand is" syndroom.
Hele hoop speculatie en what ifs en boven alles compleet zinloos. Is dit het beste wat jullie kunnen?
Het is natuurlijk ook niet onmogelijk; ik denk dat Clinton hier actief aan de slag moet met een doktersverklaring om te proberen het uit de wereld te krijgen, maar als het net zo hardnekkig blijft plakken als de e-mails (tigduizenden e-mails en nog geen informatie over haar gezondheid gevonden daarin?klaw schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:26:
[...]
Alles wijst erop?![]()
Dit is gewoon het "thuis je symptomen in google in typen en concluderen dat je doodgaat terwijl er niets aan de hand is" syndroom.
Hele hoop speculatie en what ifs en boven alles compleet zinloos. Is dit het beste wat jullie kunnen?
[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 12-09-2016 10:30 ]
Er is een bepaalde groep mensen die zich nooit zullen laten overtuigen door Clinton (het volk dat nog steeds denkt dat Obama een moslim is), maar er is ook een groep mensen die ernstig twijfelen tussen de kandidaten (of die neigen naar een kandidaat, maar nog gemotiveerd moeten worden om te gaan stemmen) en in die groep zullen er zeker mensen zijn die meer zijn gaan twijfelen aan Clinton d'r geschiktheid naar aanleiding van het afgelopen weekend.Cyphax schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:30:
[...]
Het is natuurlijk ook niet onmogelijk; ik denk dat Clinton hier actief aan de slag moet met een doktersverklaring om te proberen het uit de wereld te krijgen, maar als het net zo hardnekkig blijft plakken als de e-mails (tigduizenden e-mails en nog geen informatie over haar gezondheid gevonden daarin?), dan komt ze er eenvoudigweg nooit meer vanaf: er zijn genoeg dommerikken die nog steeds heilig geloven dat Obama een moslim is of dat z'n geboorteakte niet echt is en dat ie niet in de VS is geboren. Of dat de klimaatverandering niet bestaat. Die mensen willen de waarheid helemaal niet horen denk ik.
Voor die groep is het uitbrengen van een goede doktersverklaring een belangrijke stap. Zeker omdat ze haar nieuwe doktersverklaring dan naast die belachelijke "verklaring" van Trump kan leggen ter vergelijking.
Grappig die diagnoses op afstand, compleet debiel natuurlijk maar wel grappig.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:20:
[...]
[...]
Verder is bekend dat ze voor problemen met bloedproppen in aders langdurige het medicijn Coumadin gebruikt waarvan diverse artsen al hebben gewaarschuwd dat het juist de situatie zal verergeren.
http://www.wnd.com/2016/0...ll-you/?cat_orig=politics
Daarnaast draagt ze een speciale bril (Zeiss Z1 F133 Cobalt-Blue) ter voorkoming van een epileptische aanval. Je draagt dat soort materiaal niet als fashion statement.
Vooral een nieuwe, want ze heeft nog niet zo lang geleden die verklaring van haar dokter gekregen, maar toch zie je zelfs in dit topic dat er valse verklaringen naar boven komen. Op gegeven moment wordt het wel stroomopwaarts zwemmen allemaal en dan kom je niet meer toe aan daadwerkelijk campagnevoeren.Rannasha schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:35:
[...]
Voor die groep is het uitbrengen van een goede doktersverklaring een belangrijke stap. Zeker omdat ze haar nieuwe doktersverklaring dan naast die belachelijke "verklaring" van Trump kan leggen ter vergelijking.
En nog steeds snap ik niet dat mensen geen vraagtekens zetten bij de leugens van Trump. Dát kan wel, een longontsteking niet. Bijzonder.
Inderdaad, Trump heeft zijn doktersverklaring vervalst en dat is geen enkel probleem.
Want dat was toch wel een puntje bij mcCain: Het probleem was niet direct dat hij had moeten aftreden, maar dat Sarah Palin als president toch niet een heel positief scenario was. (Wel natuurlijk vergeleken met Trump).
Er is één, imo, significant verschil. Wat als de president niet meer kan regeren? Dan neemt de vice-president het over. Kan iemand ala Gordijnstok vertellen waarom dit zo verschrikkelijk zou zijn? Waarom dat genoeg reden zou zijn om op een Trump te stemmen om te voorkomen dat Tim Kaine president kan worden?RM-rf schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:23:
Want dat was toch wel een puntje bij mcCain: Het probleem was niet direct dat hij had moeten aftreden, maar dat Sarah Palin als president toch niet een heel positief scenario was. (Wel natuurlijk vergeleken met Trump).
Ah, je oorspronkelijke quote kwam ineens wat slecht uit, dus tover je wat nieuwe uit je aluhoedje? Way to go. Echt overtuigend.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:20:
Face it: alles (met uitzondering van de verklaring van het team van Clinton zelf) met betrekking tot haar gezondheidstoestand is speculatie. Het kan precies kloppen wat er over in de openbaarheid is gebracht, het kan ook zijn dat ze op sterven na dood is. Wie weet.
Tot nu toe is het bij jou echter "ik heb een hekel aan Clinton, dús ik zoek net zo lang door op Google tot ik berichten tegenkom die me in mijn rotsvaste overtuiging bevestigen. Of die beweringen nu geloofwaardig zijn of niet".
Dát noemen ze nu confirmation bias...
Lijkt me interessant wanneer je hetzelfde bij Trump zou doen. Maar dát zullen we waarschijnlijk niet zien gebeuren...
[ Voor 6% gewijzigd door Jiffy op 12-09-2016 11:08 ]
De doktersverklaring van Clinton is "vervalst". Van Trump weet ik het niet. Zal wel naar buiten komen samen met z'n belastingteruggave.Sissors schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:51:
Inderdaad, Trump heeft zijn doktersverklaring vervalst en dat is geen enkel probleem.
Waar hij overigens totaal niet voor onder vuur lijkt te liggen. Zou Clinton daarmee wegkomen?
Ik vind het heel vreemd dat Clinton zo wordt aangevallen en dat Trump alle ruimte krijgt om onzin te verkondigen (en leugens; zelfs de moderator bij dat forum liet 'm gewoon doorlullen nadat ie gewoon eenvoudigweg glashard stond te liegen... dat heeft 'm heel veel terechte kritiek opgeleverd, maar Trump? Boeit niemand wat, lijkt het)
Je moet ook wel een goed backupmechanisme hebben. Er kan vanalles gebeuren met een president tijdens een 4-jarige, laat staan een 8-jarige termijn.[...]
Er is één, imo, significant verschil. Wat als de president niet meer kan regeren? Dan neemt de vice-president het over. Kan iemand ala Gordijnstok vertellen waarom dit zo verschrikkelijk zou zijn? Waarom dat genoeg reden zou zijn om op een Trump te stemmen om te voorkomen dat Tim Kaine president kan worden?
Maargoed, als Clinton niet alle (relevante) details vrijgeeft over haar gezondheid wordt de ruimte voor speculatie kleiner. Dan kan ze zich richten op de belastingteruggave van Trump. Ik zou nu terugvallen op met gelijke munt terugbetalen, ook al kun je doorgaans vuur niet met vuur bestrijden.
Doe eens niet.
[ Voor 78% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2016 12:00 ]
Het lijkt mij dat het er omgaat of het haar beslissingsvermogen beiinvloed en of ze wel op tijd kan reageren als het moet. Hadden alle andere presidenten met een zwakke gezondheid dat probleem? Roosevelt had z'n polio verlamming maar hij wist natuurlijk prima wat hij deed.RM-rf schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:23:
Verder zal Clinton wel last hebben van de bloedverdunners die ze neemt adhv de bloedprop in 2012
And it goes BRAAAAAPP!
Het enige wat telt is of het debat van 26 September wat gaat voorstellen. Deze hele periode tussen voorverkiezingen en serieuze debatten gaan helemaal nergens over. Veel speculaties en af en toe wat onzinnigs.
Trump kreeg zijn doktersverklaring binnen 5 minuten (fitste man ooit) en inmiddels geeft de dokter zelf aan haast te hebben gehad dus de boel afraffelde. Wat zegt dat nog.
Trump kreeg zijn doktersverklaring binnen 5 minuten (fitste man ooit) en inmiddels geeft de dokter zelf aan haast te hebben gehad dus de boel afraffelde. Wat zegt dat nog.
Ik denk dat dit topic wel dicht mag.
Trump wint toch.
/thread
Dat worden 4 vermakelijke jaren.
Trump wint toch.
/thread
Dat worden 4 vermakelijke jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 12-09-2016 11:59 ]
Verwijderd
Het lijkt wel een geloof. Kom niet aan mijn geloofsovertuiging want anders...
Mijn god wie proberen jullie te overtuigen om op de juiste kandidaat te stemmen? Ik bedoel hou het een beetje objectief zonder beide kandidaten (subtiel) te willen afzeiken/je voorkeur aan te willen geven.
Ik ben er vanuit overtuigd dat als Trump met dezelfde gezondheidsproblemen zou zitten het echt niet zo voor hem zou worden opgenomen als nu voor Hillary. Maar ja de toekomst zal het zeggen hoe we op deze periode gaan terugkijken en wie er "gelijk" had
Beetje amd/intel, nvidia/ati, appel/android discussie met drogredenen over en weer.

Ik ben er vanuit overtuigd dat als Trump met dezelfde gezondheidsproblemen zou zitten het echt niet zo voor hem zou worden opgenomen als nu voor Hillary. Maar ja de toekomst zal het zeggen hoe we op deze periode gaan terugkijken en wie er "gelijk" had
Beetje amd/intel, nvidia/ati, appel/android discussie met drogredenen over en weer.
Verwijderd
Kennedy heeft in zijn jeugd (19e?) een hersenoperatie ondergaan met diverse bijwerking zoals woede aanvallen. Had puur sec nooit in militaire dienst gemogen of een belangrijke overheids positie mogen bekleden.alexbl69 schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:30:
Kennedy en Roosevelt hadden 'fysieke ongemakken', die geen enkele invloed hadden op hun geestelijke gesteldheid. Wilson heeft ten tijde van zijn presidentschap een hersenbloeding gehad en heeft nooit meer gefunctioneerd. Geen idee wat er mis was met Reagan.
Reagan had Parkinsons waarbij de vraag is in hoeverre dit in zijn 1e en 2e termijn heeft meegespeeld.
Dat is vooral de GOP haatcampagne aan het werk. Die was met Obama al op oorlogssterkte, maar ze hebben het tegen Clinton natuurlijk geperfectioneerd, juist omdat ze al 30 jaar bagage met zich mee draagt. Dat is -zeker bij een gevestigd politicus als Clinton- gewoon prijssschieten.Cyphax schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:42:
[...]
Vooral een nieuwe, want ze heeft nog niet zo lang geleden die verklaring van haar dokter gekregen, maar toch zie je zelfs in dit topic dat er valse verklaringen naar boven komen. Op gegeven moment wordt het wel stroomopwaarts zwemmen allemaal en dan kom je niet meer toe aan daadwerkelijk campagnevoeren.
En nog steeds snap ik niet dat mensen geen vraagtekens zetten bij de leugens van Trump. Dát kan wel, een longontsteking niet. Bijzonder.
Jammer voor Clinton dat het haar basically onmogelijk wordt gemaakt normaal haar campagnepunten naar voren te brengen. De media is maar op 1 ding uit nu: e-mails en gezondheid. Op campagnepunten scoort ze namelijk wel goed. Trump heeft die namelijk niet of hooguit volstrekt onrealistische.
Dit dus.
Er zullen niet zo heel veel mensen hier meelezen die kunnen stemmen straks, maar dat wil niet zeggen dat je er niet over kunt discussiëren.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:01:
Het lijkt wel een geloof. Kom niet aan mijn geloofsovertuiging want anders...Mijn god wie proberen jullie te overtuigen om op de juiste kandidaat te stemmen?
Daarnet schrijf je nog "het lijkt wel een geloof", om dan een paar zinnen later te beginnen met "ik ben ervan overtuigd" zonder dat te staven met feiten. Zie je hoe makkelijk het is om in die valkuil te stappen?Ik ben er vanuit overtuigd dat als Trump met dezelfde gezondheidsproblemen zou zitten het echt niet zo voor hem zou worden opgenomen als nu voor Hillary.
Zal helemaal afhangen van het verloop van de termijn. Weinig mensen zeggen nu nog "zie je wel, Clinton had van Obama moeten winnen!". Zelfs bij Bush leek het niet zo heel veel te gaan over "stel nou dat Gore had gewonnen" en Bush' beide termijnen waren niet héél uitmuntend.Maar ja de toekomst zal het zeggen hoe we op deze periode gaan terugkijken en wie er "gelijk" had
Het is niet heel moeilijk om dat om te draaien en te stellen dat zij tenminste politieke ervaring heeft, maar dat soort open deuren lijken wel dicht te blijven, of blijken schuifdeuren te zijn: sla die maar eens lekker dicht. Trump is groen als gras op politiek gebied (in elk geval qua publieke functies). En die wil meteen voor het presidentsschap gaan. Hoe vaak gebeurt dat nou eigenlijk?FunkyTrip schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:21:
[...]
Dat is vooral de GOP haatcampagne aan het werk. Die was met Obama al op oorlogssterkte, maar ze hebben het tegen Clinton natuurlijk geperfectioneerd, juist omdat ze al 30 jaar bagage met zich mee draagt. Dat is -zeker bij een gevestigd politicus als Clinton- gewoon prijssschieten.
Het is mooi. De media heeft een voedingsbodem als nooit tevoren, en toch op Clinton springen en maar vasthouden. De enige shows die de aandacht aan Trump geeft die hij verdient komen op de één of andere manier uit de koker van Comedy Central. Ik bedoel maar.Jammer voor Clinton dat het haar basically onmogelijk wordt gemaakt normaal haar campagnepunten naar voren te brengen. De media is maar op 1 ding uit nu: e-mails en gezondheid. Op campagnepunten scoort ze namelijk wel goed. Trump heeft die namelijk niet of hooguit volstrekt onrealistische.

[ Voor 36% gewijzigd door Cyphax op 12-09-2016 13:40 ]
Van Trump weten we medisch überhaupt niets (houdt hij geheim) en er is niemand die zich daar echt druk om maakt...Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:01:
Het lijkt wel een geloof. Kom niet aan mijn geloofsovertuiging want anders...Mijn god wie proberen jullie te overtuigen om op de juiste kandidaat te stemmen? Ik bedoel hou het een beetje objectief zonder beide kandidaten (subtiel) te willen afzeiken/je voorkeur aan te willen geven.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Speaking of which...ph4ge schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:32:
[...]
Van Trump weten we medisch überhaupt niets (houdt hij geheim) en er is niemand die zich daar echt druk om maakt...
http://thehill.com/blogs/...ealth-somethings-going-on
Trumps reactie op Clinton d'r toestand is opvallend mild en non-confrontationeel voor Trump: "Like you, I see what I see...Something's going on but I just hope she gets well and gets back on the trail and we'll be seeing her at the debate."
Daarnaast geeft hij aan binnenkort met medische gegevens over zichzelf te komen: "I took a physical and I'll be releasing when the numbers come in. Hopefully they're going to be good. I think they're going to be good. I feel great, I'll be releasing very, very specific numbers."
Hij zei ongeveer precies hetzelfde over z'n belastingaangifte. Als hij het wilt rekt ie het net zo lang tot men het is vergeten of tot de race is afgelopen. 
Ach, moeten we zó skeptisch zijn dat we verwachten dat Trump niet gezond genoeg is voor de baan tot het tegendeel bewezen is? Ik zie daar niet zoveel reden voor. Dat je je bij Clinton zorgen maakt is begrijpelijker, maar echt ernstig heb ik het nog niet zien worden. Komisch wel.
Wel heel bijzonder dat hij zo lakoniek reageert hierop, terwijl hij over die e-mails zo hard was met dat "crooked Hillary". Geen idee wat erachter zit qua logica.
Ach, moeten we zó skeptisch zijn dat we verwachten dat Trump niet gezond genoeg is voor de baan tot het tegendeel bewezen is? Ik zie daar niet zoveel reden voor. Dat je je bij Clinton zorgen maakt is begrijpelijker, maar echt ernstig heb ik het nog niet zien worden. Komisch wel.
Wel heel bijzonder dat hij zo lakoniek reageert hierop, terwijl hij over die e-mails zo hard was met dat "crooked Hillary". Geen idee wat erachter zit qua logica.
[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 12-09-2016 13:48 ]
Dat is dan ook wel het beste wat hij kan doen, als hij ooit nog een beetje serieus genomen wilt worden. Ik heb geen idee wat ik van Trump moet maken. Het ene moment doet hij zoiets, het andere moment lijkt hij te labiel om los te mogen lopen. Maar ik heb sterk het gevoel dat deze presidentsverkiezingen toch al kandidaten naar voren gebracht heeft die allen niet heel breed gedragen worden door de kiezers. En wat er ook gezegd wordt, Hillary heeft écht geen goede indruk gemaakt met haar gezondheid, ongeacht wat er waar van is, er zal toch wel iets in gezien worden. Ik vraag me toch af hoe het gegaan zou zijn met Bernie in plaats van Hillary of een Rubio of Kasich ipv een Trump tegen Hillary.Rannasha schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:43:
[...]
Speaking of which...
http://thehill.com/blogs/...ealth-somethings-going-on
Trumps reactie op Clinton d'r toestand is opvallend mild en non-confrontationeel voor Trump: "Like you, I see what I see...Something's going on but I just hope she gets well and gets back on the trail and we'll be seeing her at the debate."
Daarnaast geeft hij aan binnenkort met medische gegevens over zichzelf te komen: "I took a physical and I'll be releasing when the numbers come in. Hopefully they're going to be good. I think they're going to be good. I feel great, I'll be releasing very, very specific numbers."
Wat ik niet helemaal begrijp van de tweakers hier in dit draadje : Als je kritisch bent over Kandidaat A ben je automatisch vóór Kandidaat B.
Juist als buitenlanders kunnen we hier relatief vanuit neutraal perspectief analyses maken en conclusies trekken. Zo kan je zien dat Trump gewoon een gevaar voor de samenleving is als president door zijn botte, lompe ondoordachte uitspraken en zijn continue meelopen met alle populistische winden. Kijken we naar Clinton zien we een slinkse slang is met een enorme verborgen agenda én een gezondheid die zo beroerd is dat ze niet eens een functie als kassajufrouw zou mogen uitvoeren. Laat staan een overheidsfunctie.
Geen van beide zijn op geen enkele wijze geschikt om president te zijn van een land zo machtig als de USA. Sterker nog, van geen enkel land. Pluk willekeurig twee vreemden van de straat en de kans is groot dat ze geschikter zijn dan de huidige kandidaten.
Mensen die één kandidaat blijven verdedigen en de andere aanvallen moeten zich echt achter de oren krabben - want ze ontlopen elkaar niet veel qua ongeschiktheid (weliswaar op compleet verschillende fronten, maar beide hebben ze in ieder geval met elkaar gemeen dat het pathologische leugenaars zijn - Mark Rutte is er niets bij).
Laten we dus met z'n allen proberen om gewoon objectief te blijven - mensen met gezond verstand zullen ook wel inzien dat bijv. een Sanders véél geschikter is. En wellicht gaat de brakke gezondheid van Hilary helpen om dat realiteit te laten worden. My $0.01
Juist als buitenlanders kunnen we hier relatief vanuit neutraal perspectief analyses maken en conclusies trekken. Zo kan je zien dat Trump gewoon een gevaar voor de samenleving is als president door zijn botte, lompe ondoordachte uitspraken en zijn continue meelopen met alle populistische winden. Kijken we naar Clinton zien we een slinkse slang is met een enorme verborgen agenda én een gezondheid die zo beroerd is dat ze niet eens een functie als kassajufrouw zou mogen uitvoeren. Laat staan een overheidsfunctie.
Geen van beide zijn op geen enkele wijze geschikt om president te zijn van een land zo machtig als de USA. Sterker nog, van geen enkel land. Pluk willekeurig twee vreemden van de straat en de kans is groot dat ze geschikter zijn dan de huidige kandidaten.
Mensen die één kandidaat blijven verdedigen en de andere aanvallen moeten zich echt achter de oren krabben - want ze ontlopen elkaar niet veel qua ongeschiktheid (weliswaar op compleet verschillende fronten, maar beide hebben ze in ieder geval met elkaar gemeen dat het pathologische leugenaars zijn - Mark Rutte is er niets bij).
Laten we dus met z'n allen proberen om gewoon objectief te blijven - mensen met gezond verstand zullen ook wel inzien dat bijv. een Sanders véél geschikter is. En wellicht gaat de brakke gezondheid van Hilary helpen om dat realiteit te laten worden. My $0.01
Hij geeft er ook geen aanleiding toe. Bij Obama waren die vragen er ook niet.ph4ge schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:32:
[...]
Van Trump weten we medisch überhaupt niets (houdt hij geheim) en er is niemand die zich daar echt druk om maakt...
Clinton heeft de laatste maanden op een aantal momenten wat rariteiten gehad, waaruit de indruk kan ontstaan dat er iets mis is. Daarom word bij haar nu de vraag wel gesteld.
Zo gek is het op zich niet.
En dat Trump nu normaal reageert voor zijn doen, is ook niet zo gek. De media maakt er zelf al een punt van, hoef hij het niet te doen.
Let's!majic schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:55:
[...]
Laten we dus met z'n allen proberen om gewoon objectief te blijven
Okee, poging #1 is gefaald.[...]
Kijken we naar Clinton zien we een slinkse slang is met een enorme verborgen agenda én een gezondheid die zo beroerd is dat ze niet eens een functie als kassajufrouw zou mogen uitvoeren. Laat staan een overheidsfunctie.
[...]
Het heeft steeds minder zin om nog objectief te blijven. We reageren uiteindelijk voornamelijk allemaal op roddel en achterklap, dat vervolgens weer rechtgedraaid moet worden, wat niet lukt, want het is nooit recht geweest...
Dat automatisme valt wel mee hoor.majic schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:55:
Wat ik niet helemaal begrijp van de tweakers hier in dit draadje : Als je kritisch bent over Kandidaat A ben je automatisch vóór Kandidaat B.
Zoals eigenlijk bijna iedere serieuze krant schrijft.Zo kan je zien dat Trump gewoon een gevaar voor de samenleving is als president door zijn botte, lompe ondoordachte uitspraken en zijn continue meelopen met alle populistische winden.
Dit dan weer wat minder. Geen verborgen agenda, geen idee over haar gezondheid en slinks is ook weer zoiets.Kijken we naar Clinton zien we een slinkse slang is met een enorme verborgen agenda én een gezondheid die zo beroerd is dat ze niet eens een functie als kassajufrouw zou mogen uitvoeren.
Kijk, bij Clinton moet je bijna wel met een filter gaan lezen. Er is al 25 jaar een diepe haatcampagne gaande om haar kapot te maken en elke zoveel jaar komt er een nieuwe episode onbewezen gereutel bij. Daarom vind je altijd wel ergens op internet iets wat haar zwart maakt. Je hoeft niet eens te zoeken om beroerde bewijzen te vinden, die waaien aan. Waar het omgaat is dat je wel het kaf van het koren weet te scheiden en die haatcampagne van 25 jaar weglegt. Je woordkeuze 'slinks' voegt bv echt niets toe, ze doet op momenten echt wel haar werk (ook als secretary of state). De laatste email-gate heeft na 100den onderzoekingen nog niets opgeleverd. De FBI heeft er een jaar opgezeten en hoewel beroerd gedrag gevonden, wederom vorige week aangegeven dat er NIETS VERVOLGBAARS tussen zat. Vervolgen zou gek genoeg dus zowel klassejustitie zijn (Clinton wel, de rest niet) en exact datgene opleveren wat al 25 jaar niet gevonden wordt.
Wat dan wel spannend was vorige week bij het veteranendebat; de gastheer ging daar toch weer op door terwijl als de FBI al niets vindt hoef je dat als gastheer niet echt dunnetjes over te doen.
Bij Clinton gaat het zo om de zaken waar het echt niet om draait. Terwijl bij Trump het juist gaat om zaken die wel ergens om draaien, namelijk gaat de man waarmaken wat hij uberhaupt zegt.
Want zoals de Post aangaf, de man was niet vies van het omkopen van overheidsambtenaren maar nou wil hij een schone overheid inzetten. Is hij nou enerzijds tegen corruptie of is hij nu juist trots op corruptie? En wat doet Poetin steeds in zijn verhaal?
Als niet-kiezers gaat die equivalentie voor ons inderdaad niet op, maar het is naief te denken dat de wel-kiezers op dit moment een derde keus hebben. Zo is het Amerikaanse systeem nu eenmaal, een afvalrace waar je in de voorstadia stemt over de kandidaten en de uiteindelijke stem tussen de twee overblijvers is.majic schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:55:
Het is voor sommigen niet te verkroppen dat dit voor hen een keus uit twee 'kwaden' oplevert, maar zo is het toch. In Frankrijk was het lang zo dat de afvalrace voor de presidentsverkiezingen zelfs slechts 1 duidelijke kandidaat opleverde, pas sinds een jaar of 10-15 is dat tot een echte meerkandidatenstrijd gegroeid (twee in de regel). Het kan dus erger
Kortom, de vraag is, gegeven de twee kandidaten, wie is de beste persoon? En wegens de twee-partijen dynamiek is tegen de een inderdaad in praktisch opzicht voor de ander stemmen (of je moet je onthouden oid).
[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 12-09-2016 14:32 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Over de gezondheid van Clinton en haar epileptische aanvallen die zo'n probleem zijn.
Clinton zou dat hebben overgehouden aan een valpartij en een hersenschudding in 2012. Een flash-forward naar 2014. Zou Clinton dan niet zelf haar eigen gezondheid beschouwende, zich dan wel of niet kandidaat stellen? Zou het partijbestuur, waar Clinton dagelijks buurt, niet zoiets hebben dat ze weinig coherent spreekt en een risico is voor de verkiezingen? Ze komt dan regelmatig bij etentjes en andere fundraisers van geldschieters en andere sponsoren: die spreken haar allemaal uitgebreidt en toch besluiten ze haar te steunen. Vervolgens gaat ze jaren op tournee voor diverse speeches en dergelijke en in geen enkele zaal valt op dat ze gekke dingen zegt of doet.
Als er zoveel mensen zijn en zoveel contactpunten en zoveel belangen en Clinton zou daadwerkelijk een spastische tik hebben; zou dat serieus niemand zijn opgevallen? OF zou er gewoon niets aan de hand zijn?
* Delerium denkt dat hier common sense slechts 1 optie overlaat. De andere optie is niets meer dan een vage verdachtmakingen om iemand gewoon kapot te maken zonder ooit inhoudelijk te hoeven zijn.
Clinton zou dat hebben overgehouden aan een valpartij en een hersenschudding in 2012. Een flash-forward naar 2014. Zou Clinton dan niet zelf haar eigen gezondheid beschouwende, zich dan wel of niet kandidaat stellen? Zou het partijbestuur, waar Clinton dagelijks buurt, niet zoiets hebben dat ze weinig coherent spreekt en een risico is voor de verkiezingen? Ze komt dan regelmatig bij etentjes en andere fundraisers van geldschieters en andere sponsoren: die spreken haar allemaal uitgebreidt en toch besluiten ze haar te steunen. Vervolgens gaat ze jaren op tournee voor diverse speeches en dergelijke en in geen enkele zaal valt op dat ze gekke dingen zegt of doet.
Als er zoveel mensen zijn en zoveel contactpunten en zoveel belangen en Clinton zou daadwerkelijk een spastische tik hebben; zou dat serieus niemand zijn opgevallen? OF zou er gewoon niets aan de hand zijn?
* Delerium denkt dat hier common sense slechts 1 optie overlaat. De andere optie is niets meer dan een vage verdachtmakingen om iemand gewoon kapot te maken zonder ooit inhoudelijk te hoeven zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 12-09-2016 14:27 ]
Ik zou dit wat herformuleren, of met twee bakstenen aan de gang gaanBrent schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:23:
Kortom, de vraag is, gegeven de twee kandidaten, wie is de beste man?
Aangezien ik hier vanaf post een meedraai en vanwege het rode jasje ook elke reactie lees durf ik wel te zeggen dat de meeste regulieren hier Trump gewoon doodeng vinden. Als we zouden moeten stemmen op Clinton zouden stemmen omdat dit niet Trump is. Dat was het ook wel zo'n beetje.majic schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:55:
Waar mensen wel op reageren is als er simpelweg onzin wordt geplaatst over Clinton. Dat bevorderd de discussie namelijk niet. Dan hebben we nog de excalatie via TR knopjes en vervelende gevolgen en dat is mijn pakkie an.

Zo betergambieter schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:27:
[...]
Ik zou dit wat herformuleren, of met twee bakstenen aan de gang gaan
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Volledig mee eens. Vind de verheerlijking van Obama tenenkrommend (of vooral 'vond', want de realiteit heeft de magie wel een beetje laten verdwijnen) en neig normaal meer richting Republikeinen.majic schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:55:
Maar van mij mag Obama er nog wel een jaartje aan vastplakken om die klojo's (by lack of a better word) aan beide zijden de mogelijkheid te geven deze puinzooi op te ruimen en met 2 normale kandidaten te komen.
Verwijderd
Dat is toch met alle topics. Ben je voor AMD dan zou je automatisch tegen NVidia zijn. Of Hamilton/Verstappen, Links/Rechts, Ajax/Feyenoord etc etc. Nuancering leest men overheen want dat prikkelt niet genoeg. (?) Het Spaghetti Monster verhoede dat je wel eens van standpunt zou kunnen veranderen is uiteraard uit den boze. (Of anders wordt je daar na 3+ jaar nog wel eens aan herinnerd)majic schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:55:
De discussie in de VS zelf gaat over heel andere dingen want daar is de Amerikaanse verslaggeving speciaal voor gericht en veel van die nuances worden hier met een (bevooroordeelde) Europese bril op gemist of totaal anders uitgelegd.
Dat het moment van Hillary opgenomen is met een smartphone en via social media is rondgegaan is op zich wel een goede ontwikkeling want dat houdt in dat beide kandidaten (in de publieke sfeer) goed in de gaten gehouden kunnen worden en je zo een inzicht krijgt over hun handelen. Wat dat betreft heeft de beschikbaarheid van het originele bron materiaal altijd de voorkeur omdat je dan geen last hebt van kleuring.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president
We willen hier dus geen linkdrops zien.
Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.
Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.
Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll.
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president
We willen hier dus geen linkdrops zien.
Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.
Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.
Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll.
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?