Strangelove, het valt me op dat je extreem pro-Clinton bent.
Dat is niet nodig (lijkt me) aangezien we hier aan de andere kant van de oceaan neutraler naar de situatie kunnen kijken.
Want als iets wel duidelijk is, is dat ze gewoon keihard liegt over de situatie en zich gedragen heeft op een manier welke véél erger is dan die waar voor Nixon moest aftreden
Ik heb nooit geclaimed niet pro-Clinton te zijn, maar jij bent ook niet helemaal neutraal geloof ik
Ik ben, gezien de keuzes beschikbaar, zeker pro-Hillary, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt. Ze is zeker niet mijn favoriete Amerikaanse politicus; ik ben veel meer gecharmeerd van bijvoorbeeld Elizabeth Warren en, op persoonlijk vlak, Bernie Sanders, maar ik probeer ook realistisch te zijn. Warren runt niet, Sanders wint niet, en ik huiver bij de gedachte dat een GOP-er gaat winnen. Hell, als ik Mitt Romney nu zie dan zou ik voor hem tekenen vergeleken met het gespuis wat deze keer geprobeerd heeft de nominatie te krijgen.
Blijft over Hillary Clinton. Ik volg de Amerikaanse politiek zeer actief de laatste 17 jaar en ik heb in die periode een zeker respect voor haar opgebracht. Er is niemand in de VS die meer met politiek gemotiveerde shit bestookt is dan zij, en toch staat ze er nog steeds. Naar mijn mening speelt ze het spel hard en ik zou er zelf de cojones en scrupules niet voor hebben, maar ik zal ook nooit een politicus zijn. Ze lijkt me ook niet een bijzonder aardig mens. Maar ik zie wel iemand met drive die posities heeft waar ik me grotendeels in kan vinden, de bestuurlijke ervaring heeft om succesvol te zijn en de connecties heeft om deals te maken om haar agenda uit te voeren.
Clinton is van enorm veel beticht in haar leven, en als je zolang in de public picture gewerkt hebt dan is er ook heel wat te vinden over je. Ik heb geen twijfel dat ze wel eens een mening heeft bijgesteld voor politiek gewin (welke politicus niet?) en ik heb geen twijfel dat ze grote fouten heeft gemaakt (sommige daarvan heeft ze zelf ook toegegeven. Maar als je kijkt naar de tijd en moeite die gestoken is in onderzoeken als Whitewater, Benghazi en nu e-mail gate, wat is daar dan uitgekomen? Nada. Je kan dat op twee manieren uitleggen: Ze is er mee weggekomen of ze was onschuldig. In een rechtsstaat gaan we doorgaans voor het tweede.
Ze is verre van een sympathieke kandidaat, daar ben ik het roerend mee eens. Maar ik hoef geen sympathiek persoon in het Witte Huis. In die zin heeft Obama mij behoorlijk teleurgesteld, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik wil nu graag een ervaren politicus die Democraten en het geestelijk gezonde deel van de GOP bij elkaar brengt en de partisan politics in de VS doorbreekt. Clinton is our best shot, naar mijn mening.
Fabioke in enkele posts hierboven geeft een link van een zeer compleet en neutraal onderzoek naar de situatie als je daar van zegt 'oh dat is allemaal alleen maar moddergooien' dan stop ik bij deze met serieus over dit onderwerp spreken met je.
Dat kan toch ook? Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn, en als mijn posts je teveel frustatie opleveren negeer je ze gewoon.
Rannasha schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:15:
[...]
Het probleem zal niet komen van Sanders supporters die Trump (of Stein) stemmen in plaats van Clinton, maar van mensen die thuisblijven omdat ze niet voldoende gemotiveerd (meer) zijn om te gaan stemmen. Een bekende uitspraak in de Amerikaanse politiek is "Democrats fall in love, Republicans fall in line" en die wordt weerspiegeld in de observatie dat de Democraten doorgaans beter scoren als de opkomst hoger is. De Republikeinen hebben een relatief grote, stabiele kiezersbasis die sowieso wel stemt, maar de Democraten moeten voldoende stemmers motiveren om de overwinning te pakken.
Mee eens, maar ik denk dat het aantal Sanders aanhangers dat thuisblijft wel gecompenseerd wordt door het aantal GOPers dat thuisblijft of zelfs Clinton stemt vanwege Trump.
We zullen dat pas uitvinden in november... het is nu gissen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Dr. Strangelove op 06-05-2016 13:29
]
These are my principles. If you don't like them, I have others.