Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:40
Laguna schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:18:
[...]
...maar daar komt binnenkort nog een toestel bij met de ZTE Axon 7 (die nu al omschreven wordt als het toestel wat de HTC 10 had moeten zijn). Met dual front firing speakers, support voor het Google VR-platform Daydream en verder gelijke specificaties voor 300 euro minder. ...
Voor dat je nog meer alternatieven komt aandragen in dit forum, kijk even hier https://www.youtube.com/watch?v=ni3pb7UwwJU naar de video en geluidskwaliteit van de ZTE, misschien dat je begrijpt dat €300,- "korting" ergens vandaan moet komen.

En nu stop ik met reageren op andere door jou aangedragen telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

Rdam schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:55:
[...]

Voor dat je nog meer alternatieven komt aandragen in dit forum, kijk even hier https://www.youtube.com/watch?v=ni3pb7UwwJU naar de video en geluidskwaliteit van de ZTE, misschien dat je begrijpt dat €300,- "korting" ergens vandaan moet komen.

En nu stop ik met reageren op andere door jou aangedragen telefoons.
offtopic:
Valt wel mee en HTC had ook een software update nodig om de camera in orde te krijgen na release, dus om daar nu direct over te vallen en dan negeer je voor het gemak alle plus punten. Maar goed we zullen het gaan zien met de reviews binnenkort, kijken of ik ernaast zit ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Heeft iemand al eens daadwerkelijk gechecked binnen hoeveel tijd de HTC10 van 1% naar 100% gaat?
Ik heb het nu voor de 5e keer gechecked, en de resultaten:

1e meting: 1u, 28min
2e meting: 1u, 32min
3e meting: 1u, 32min
4e meting: 1u, 33min
5e meting: 1u, 30min

Hij gaat van 1%->87% in exact 1 uur.
De laatste procent (dus van 99%-100%) duurt bijna 3 volle minuten.

Het stoort me echt enorm dat de t.net review die 2,5 uur laadtijd heeft staan en ook blijft hergebruiken bij andere smartphonereviews.

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 14-07-2016 20:48 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
Hij is bij mij nog niet op 1% geweest, maar ik zal eens een nachtje overslaan wat opladen betreft. Kan ik het morgen misschien checken.

Ik dacht wel dat het opladen in 3 fases gaat. 1 = snelladen, tot 80%, 2 = normaal laden tot zeg 97%, 3 = druppelaar tot 100%.

M'n telefoon zit meestal op 50-60% (kan em overdag niet gebruiken), dus het opladen duurt relatief lang tov 1 - 100%. Normaal geeft ie aan dat het ongeveer een uur duurt dacht ik.

Ik heb wel een ander lockscreen (cm-locker), dus mogelijk daarom wat andere informatie tijdens het laden.

Persoonlijk snap ik de meerwaarde van die oplaadtest niet zo goed. Velen hangen de telefoon 's nachts aan de oplader en dan maakt het niet uit of het in 30 minuten of 7 uur is opgeladen. Als er overdag bijgeladen moet worden, zullen maar weinig wachten tot het op 100% zit, goed is goed. Gelukkig wordt in de review wel vermeld dat hij na 1,5uur zo goed als vol zit en dat die laatste paar procentpunten dus een uur duren. Als je het zo vergelijkt met de andere telefoons, liggen ze waarschijnlijk allemaal zo rond de 1,5 uur en is het slechts minutenwerk als het om verschillen gaat, dus niet relevant naar mijn idee.

[ Voor 35% gewijzigd door LA-384 op 14-07-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Deathchant schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:47:
Heeft iemand al eens daadwerkelijk gechecked binnen hoeveel tijd de HTC10 van 1% naar 100% gaat?

Het stoort me echt enorm dat de t.net review die 2,5 uur laadtijd heeft staan en ook blijft hergebruiken bij andere smartphonereviews.
Ik denk dat de meesten hier het er wel mee eens zijn dat de tweakers review niet echt fantastisch was.
Kan het zelf nog niet testen, ik mag volgende week pas verlengen dus hopelijk heb ik hem snel binnen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 12:16
Modbreak:graag on topic verder. Als het relevant is voor de discussie over de htc, kan je best een vergelijking met een ander toestel aanhalen. We gaan dit topic echter niet volgooien met alternatieven en waarom die beter zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 14-07-2016 23:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Heeft iemand al eens daadwerkelijk gechecked binnen hoeveel tijd de HTC10 van 1% naar 100% gaat
Niet exact, maar duurt idd zo rond de 1.5 uur bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:14
SPOXYWOXY schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:05:
Iemand al kunnen ontdekken wat er nieuw/verbeterd is na de update?
Toeval of niet maar sinds deze laatste update lijkt m'n battery drain opgelost te zijn 8)7

Best wel heel tevreden met de updates van HTC tot op heden voor deze HTC 10, zwaar ondergewaardeerd toestel deze als je t mij vraagt.
Effe vergeleken met een S7 van collega en de HTC 10 heeft toch wel stukken meer klasse (ookal is dat persoonlijke smaak).

tip: zet meer dan 1 vinger in je vingerafdrukscanner... persoonlijk heb ik meerdere x beide duimen erin staan omdat deze sneller en preciezer werkt dan (heb ik de indruk).
Deze week aan 't klussen geweest, dikke blein op rechter duim... fingerprint scanner pakt die niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
Nog even wat gedetailleerder naar de update 1.80.401.3 gekeken en het is voornamelijk een firmware update en een kleine system update
Er is geen goede changelog bij dus de gebruiker moet maar zelf uitvogelen wat er verbeterd is na een tijdje gebruiken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-02 10:17
Vandaag mijn HTC 10 binnengekregen. Een prachtig toestel, alleen ik heb een beetje speling bij de volumeknop en power knop. Als ik ze vast heb kan ik ze makkelijk heen en weer bewegen. Als ik het toestel schud hoor ik ze ook heen en weer gaan.
Hoort dit zo of ben ik de enige met speling bij de knopjes?

Ik heb ook 2 kleine zilveren puntjes (voelbaar met nagel) bij de USB-C poort zitten. Ik heb een Carbon Gray HTC 10.
Hebben jullie snel beschadigingen daar door het in pluggen van de kabel of zal ik hem weer terug sturen? :p

[ Voor 37% gewijzigd door 000l00lll0l0 op 15-07-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
000l00lll0l0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:08:
Vandaag mijn HTC 10 binnengekregen. Een prachtig toestel, alleen ik heb een beetje speling bij de volumeknop en power knop. Als ik ze vast heb kan ik ze makkelijk heen en weer bewegen. Als ik het toestel schud hoor ik ze ook heen en weer gaan.
Hoort dit zo of ben ik de enige met speling bij de knopjes?
Die speling heb ik ook, vind het niet storend.
Persoonlijk vind ik sommigen (niet specifiek jij) hier een beetje doorslaan in het zoeken naar oneffenheden. Hoe vaak kijk je nou daadwerkelijk naar iets anders dan het scherm van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
LA-384 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:49:
[...]

Die speling heb ik ook, vind het niet storend.
Persoonlijk vind ik sommigen (niet specifiek jij) hier een beetje doorslaan in het zoeken naar oneffenheden. Hoe vaak kijk je nou daadwerkelijk naar iets anders dan het scherm van de telefoon?
Je hebt gelijk, vind me zelf ook een beetje te veel mierenneuken. Maar wil voor dat prijs wel een goed product. Als meer mensen speling hebben bij de knoppen, is het ook geen probleem voor mij. Wilde weten of ándere toestellen dit ook hebben en zoniet had ik 2 redenen om het terug te sturen. :p
Want zit nu te twijfelen of ik hem wel of niet terug zal sturen voor die puntjes(schade) bij de USB-C poort.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10igmds.jpg
Mijn excuses voor de kwaliteit, foto is met mijn One M7 genomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Voor diegenen die dit interessant vinden :

http://www.phonearena.com...Plus-LG-G5-HTC-10_id83011

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Terugkomend op de kwaliteit van de camera van de 10, een interessant artikel op PhoneArena waar zo'n beetje alle flagships in de vergelijking zijn meegenomen. Naast de 10 zijn dat de OnePlus 3, de X Performance, de S7, de 6s Plus en de G5

Opvallend is dat de twee toestellen waar momenteel m'n aandacht naar uitgaat elk aan het uiteinde van het spectrum scoren. In het voordeel van de 10 in dit geval, en dat terwijl ik het andersom had verwacht.

En ja ja, ik weet dat het vergelijken van toestellen kennelijk verboden is in dit topic, maar het leek me toch leuk te melden dat de 10 op dit item zo goed scoort :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Great minds think alike :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
000l00lll0l0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:12:
Want zit nu te twijfelen of ik hem wel of niet terug zal sturen voor die puntjes(schade) bij de USB-C poort.

[afbeelding]
Mijn excuses voor de kwaliteit, foto is met mijn One M7 genomen :+
Ik kan me voorstellen dat het erg irritant is als je het voelt. Ik heb zelf die puntjes/putjes niet. Mijn toestel is (na een maand gebruik) nog steeds puntgaaf en dat alleen al verbaasd me enorm eigenlijk.

Als het kleine oneffenheden zijn, kun je misschien nog wat beginnen met een fijn schuurpapiertje (zonder de lak te beschadigen). Als je het eigenlijk niet voelt, maar alleen ziet, zou het voor mij persoonlijk geen reden zijn om het toestel terug te sturen. Grote kans dat het volgende toestel uit je handen glijd bij het uitpakken en dan heb je ineens een kras of deuk in de behuizing :+

Die foto's van de m7 idd :X . Ik had er zelf ook last van en begreep onlangs pas dat je die camera kosteloos kon laten fixen, ook na garantieperiode.

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 15-07-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
Weemism schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:16:
Terugkomend op de kwaliteit van de camera van de 10, een interessant artikel op PhoneArena waar zo'n beetje alle flagships in de vergelijking zijn meegenomen. Naast de 10 zijn dat de OnePlus 3, de X Performance, de S7, de 6s Plus en de G5

Opvallend is dat de twee toestellen waar momenteel m'n aandacht naar uitgaat elk aan het uiteinde van het spectrum scoren. In het voordeel van de 10 in dit geval, en dat terwijl ik het andersom had verwacht.

En ja ja, ik weet dat het vergelijken van toestellen kennelijk verboden is in dit topic, maar het leek me toch leuk te melden dat de 10 op dit item zo goed scoort :-).
Tja. Hoe serieus moet je dit nemen vraag ik me dan weer af.
Er zijn al legio vergelijkings testen gedaan en daaruit blijkt steeds weer dat de S7 een van de beste camera's heeft. Ook bepaalde 'kenners' zijn het hier over eens. Tuurlijk niet op elk gebied maar allround gezien wel.
En Phonearena komt nu met wat anders op de proppen. Typisch PhoneArena. 8)7

Maar uiteindelijk gaat het erom wat jezelf mooi vindt en niet een reviewer. Dus ben je tevreden met de plaatjes die de camera schiet dan is het toch goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Garret1410 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:27:
[...]

Er zijn al legio vergelijkings testen gedaan en daaruit blijkt steeds weer dat de S7 een van de beste camera's heeft. Ook bepaalde 'kenners' zijn het hier over eens. Tuurlijk niet op elk gebied maar allround gezien wel.

Maar uiteindelijk gaat het erom wat jezelf mooi vindt en niet een reviewer. Dus ben je tevreden met de plaatjes die de camera schiet dan is het toch goed.
Ik denk dat het zich allemaal een beetje in de marge beweegt, en dat het daarom stuivertje wisselen is tussen de beste toestellen. Ook al komt de S7 er bij andere reviews beter uit geeft deze review in ieder geval aan dat de 10 gewoon een puike camera heeft, zich met de beste kan meten, en in ieder geval geen punt van zorg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

PhoneArena geeft hier gewoon de voorkeur aan kwalitatief goede foto's en daar vallen de oververzadigde, oververscherpte foto's van de S7 gewoonweg niet onder. Maar dat zal de voornaamste doelgroep van de S7 een worst wezen, die wil gewoon de mooiste foto, ook al weerspiegelt het de werkelijkheid minder.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
Hoe zit het met jullie volume en power knoppen? Meer mensen met speling erin of zit het bij jullie stevig vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384

Zojuist even kunnen checken.
14% @ 09.43 (begin opladen)
81% @ 10.26 (schakelt over naar normale snelheid)
85% @ 10.30

Dat is dus 67% in 43 minuten bij snelladen (+/- 1,5% per minuut)
Daarna 4% in 4 minuten (+/- 1% per minuut)

Verder kan ik het nu niet testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Garret1410 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:27:
[...]

Phone Arena is normaliter de grootste criticus van de HTC camera dus je kunt hier gewoon stellen dat er toch iets was dat hun mening gewijzigd heeft. En ja ze zijn niet in de val van oververscherpte en oververzadigde foto's van de S7 getrapt. Eindelijk eens objectief naar de foto's gekeken maar ja er zijn mensen die dat in de foto's van de S7 net mooi vinden. Echte foto kenners trappen daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
000l00lll0l0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:53:
Hoe zit het met jullie volume en power knoppen? Meer mensen met speling erin of zit het bij jullie stevig vast?
Nee, muurvast. Nou ja, je kunt ze natuurlijk wel indrukken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
etamboer schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Nee, muurvast. Nou ja, je kunt ze natuurlijk wel indrukken ;-)
Oké, thanks.
Kom trouwens net achter dat dat getik niet van de volume of power knop komt als ik met toestel schud. Is dat wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 10:05
000l00lll0l0 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:50:
[...]

Oké, thanks.
Kom trouwens net achter dat dat getik niet van de volume of power knop komt als ik met toestel schud. Is dat wel goed?
Ik denk dat je gewoon de camera hoort!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
Golf2vr6 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:46:
[...]

Ik denk dat je gewoon de camera hoort!
Ja, zo'n idee had ik ook maar is dat wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik wil niet veel zeggen, maar je hebt het nu al 4 of 5x over eventueel loszittende dingen gehad en "of het wel goed is".
Als je 't niet vertrouwt moet je de telefoon terugsturen.
@Golf2vr6: ik hoor geen getik van de camera. De lens zou door OIS redelijk "gedempt" moeten bewegen en niet met een tik ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
Deathchant schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:55:
Ik wil niet veel zeggen, maar je hebt het nu al 4 of 5x over eventueel loszittende dingen gehad en "of het wel goed is".
@Golf2vr6: ik hoor geen getik van de camera. De lens zou door OIS redelijk "gedempt" moeten bewegen en niet met een tik ;)
Ik denk dat je reactie op mij bedoeld is.

Ik vertrouwde dat getik idd niet echt en dacht dat het door de heen en weer bewegende volume en power knoppen kwam. Mijn vraag was gewoon hoe jullie dit ervaarden en of dit eigenlijk wel zo hoorde. Denk dat ik hier op de juiste topic zit toch :p
Toen ik achter kwam dat dat door camera kwam heb ik ook meteen contact gehad met klantenservice en het komt gelukkig goed.
Bedankt voor het helpen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Deathchant schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:55:
Als ik "hard" schud met de camera naast mijn oor hoor ik iets heel zacht tikken. Volgens mij is dat juist de OIS. Mijn M7 heeft dat ook en mijn M8 niet!

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-07-2016 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Voor sommige mensen zou het beter zijn als er een pamflet in de doos zit waarop staat: de knoppen in de behuizing kunnen lichte speling hebben, als je het toestel schudt kan je een bepaald component in de camera horen bewegen. Echt bij elke telefoon lees je wel zulke reacties :')

De vraag die je jezelf moet stellen is: functioneert het toestel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Ik gebruik de 10 nu een paar weken en ben meer dan tevreden!
Het is even wennen en het enige waar ik tegenaan loop is: zeg op feestbook klik ik een pagina aan maar wil dan terug of in whatsapp van een gesprek naar alle gespreken,
als ik dan de terug knop aanraak schiet het toestel regelrecht naar mn homescreen.
de knoppen zijn sowieso behoorlijk gevoelig en ik kan er geen instellingen voor vinden..

Verder geen rammelende knoppen.
Het toestel zit altijd los (geen hoesje oid) in de broekzak en heb nog geen enkele kras of deuk.
Overigens heb ik een Sharp scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Nu ben ik ook sinds 1 dag in het bezit van een htc 10. Zeer vlot toestel in vergelijking met een Xiaomi mi 4. Al was deze laatste zeker niet traag.

Nu vroeg ik me af hoe een screenshot genomen kan worden. Volgens diverse sites is het een combinatie van de volumeknop omlaag en aan/uit knop maar dan begint na een aantal seconden de terug knop en home knop te flikkeren. Andere toetsencombinaties hebben ook niets opgeleverd. Iemand een idee, eventueel een knop in de software zoals bij Xiaomi?

Update: ik heb het gevonden. Het is de de vingerafdrukscanner en aan/uit knop.

[ Voor 8% gewijzigd door tigos op 17-07-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Power knop en snel daarna de home knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Vraag me af of wij in EU ook nog de rode variant krijgen?
Het is weer eens wat anders dan zwart,zilver en goud...

Afbeeldingslocatie: https://pic.pimg.tw/ifans/1466440682-1137739367.png?v=1466440702

[ Voor 3% gewijzigd door Clubbtraxx op 17-07-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
Golf2vr6 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 23:04:
[...]

Als ik "hard" schud met de camera naast mijn oor hoor ik iets heel zacht tikken. Volgens mij is dat juist de OIS. Mijn M7 heeft dat ook en mijn M8 niet!
Als ik heel hard ga schudden met mijn M7 hoor ik idd ook iets heel heel lichtjes tikken, maar op mijn 10 was het een veel hardere getik/gerammel als ik lichtjes ging schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Ik hoor ook iets tikken, misschien het mechanisme van de OIS waar de camera in zit? Verder functioneert alles goed en ik schud nooit met mn telefoon dus ik geloof het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
Southern Sun schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:02:
Ik hoor ook iets tikken, misschien het mechanisme van de OIS waar de camera in zit? Verder functioneert alles goed en ik schud nooit met mn telefoon dus ik geloof het wel :p
Heheheh oké, bedankt. Volgens klantenservice hoorde dat iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ondertussen ben ik de nieuwe Custom Rom MaximusHD voor de -10- aan het testen die dicht bij stock blijft maar interessante opties heeft tijdens flashen in Aroma om HTC apps toe te voegen of Google Apps en widgets weg te laten zodat je echt alleen maar de apps installeert die je nodig hebt of vindt.
Nu na 24 uur werkt alles OK en heb gedurende de nacht met Wifi, BT, Lte en 4 push mailaccounts 0,4% per uur aan accucapaciteit verloren. Ook alle "phone home" debugging stuff van Android en HTC is verwijderd.
Komt wellicht eind deze week uit op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Southern Sun schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:02:
Hoort ook gewoon zo, dat probeerde ik een aantal post geleden ook duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Clubbtraxx schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:08:
Vraag me af of wij in EU ook nog de rode variant krijgen?
Het is weer eens wat anders dan zwart,zilver en goud...

[afbeelding]
Zo lang ze niet eens de zeer gewilde zilver/zwarte variant in EU/NL uitbrengen lijkt me het onwaarschijnlijk dat deze rode ooit beschikbaar gaat zijn via de normale kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Wat er aangeboden wordt kun je kopen, iets anders niet. Zo is het met alle produkten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Weemism schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:34:
[...]

Zo lang ze niet eens de zeer gewilde zilver/zwarte variant in EU/NL uitbrengen lijkt me het onwaarschijnlijk dat deze rode ooit beschikbaar gaat zijn via de normale kanalen.
Haha zeer gewilde? Op basis van die paar gebruikers hier? Overigens juist omdat de rode zo anders is maakt ie in mijn ogen meer kans om hier beschikbaar te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
Zonet m'n nieuwe toestel binnengekregen, de knoppen zitten een stuk strakker en geen puntjes oid bij USB poort. Ben in ieder geval super blij met deze prachtige toestel.

Alleen (Jaja, daar komt ie zeikerd weer :D) zag net onder het instellen dat om de 2/3 minuten de batterij met 1 procent omlaag ging en daar schrok ik een beetje van . Op het moment een drop van 23 procent in 1 uur en 9 minuten tijd met een SOT van 50 minuten. Maar dat zal van het ophalen van gegevens en back-ups komen denk ik :p
Zal es kijken wat die doet nadat ik hem volledig heb geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Vergeet ook niet te updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Laguna schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:30:
[...]

Haha zeer gewilde? Op basis van die paar gebruikers hier? Overigens juist omdat de rode zo anders is maakt ie in mijn ogen meer kans om hier beschikbaar te komen.
Laat ik het dan zo zeggen, want je mist geloof ik m'n punt, de enige reden waarom HTC de zwart/zilveren variant niet uitbrengt in de EU is omdat men verwacht er niet voldoende van af te zetten, ondanks de overeenkomsten met de destijds wel zeer populaire One M7 met dezelfde kleurstelling. Een rode variant zullen ze m.i. nog veel minder kunnen afzetten, dus verwacht ik dat die er in het geheel nooit gaat komen om diezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Weemism schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:25:
[...]

Laat ik het dan zo zeggen, want je mist geloof ik m'n punt, de enige reden waarom HTC de zwart/zilveren variant niet uitbrengt in de EU is omdat men verwacht er niet voldoende van af te zetten, ondanks de overeenkomsten met de destijds wel zeer populaire One M7 met dezelfde kleurstelling. Een rode variant zullen ze m.i. nog veel minder kunnen afzetten, dus verwacht ik dat die er in het geheel nooit gaat komen om diezelfde reden.
Je punt is een aanname... Ik vind juist dat je de consument de keuze moet geven.
HTC leest ook mee en ziet dat er vraag is en daar moeten ze, zeker in hun situatie, op inspelen.
Ze maken het toch al in Taiwan dus of het doosje zilver/zwarte telefoons nou naar de US gaat of naar de EU maakt niet uit zolang ze ze maar toestellen verkopen. Ik zou die rode meteen kopen als die hier uit komt :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Clubbtraxx op 20-07-2016 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Clubbtraxx schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:38:
[...]

Je punt is een aanname... Ik vind juist dat je de consument de keuze moet geven.
HTC leest ook mee en ziet dat er vraag is en daar moeten ze, zeker in hun situatie, op inspelen.
Ze maken het toch al in Taiwan dus of het doosje zilver/zwarte telefoons nou naar de US gaat of naar de EU maakt niet uit zolang ze ze maar toestellen verkopen. Ik zou die rode meteen kopen als die hier uit komt :9~
Ok, ik ben lost hier..... kennelijk wordt niet begrepen wat ik schrijf, zal wel aan mij liggen... Natuurlijk wil ik ook dat de consument zoveel mogelijk keus heeft, en van mijn part geven ze 20 kleuren uit, graag! Maar als iemand vraagt wat de verwachting is dat de rode uitkomt is (inderdaad) mijn aanname dat dat niet het geval gaat zijn aangezien ze niet eens de veel courantere zilver/zwarte in de EU op de markt brengen, en dit mogelijk ook nooit gaan doen. Laat die rode maar komen hoor, maar op basis van hun overweging dat de zilver/zwarte er al niet komt acht ik die kans 0%

[ Voor 12% gewijzigd door Weemism op 20-07-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Bij mijn weten heeft HTC nooit iets geroepen over het feit waarom ze de ene kleurstelling wel in de ene regio verkopen en niet in de andere. Wat mij betreft een stomme zet, aangezien je altijd wel mensen hebt die juist die kleurstelling willen die niet in hun regio verkrijgbaar is. Maar aangezien rood is voorbehouden aan Japan is de kans dat die hier verkrijgbaar wordt waarschijnlijk net zo groot als de zilver/zwarte variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Zeker een domme zet maar Jeff Dunn van HTC heeft zelf aangegeven dat marktonderzoek had aangetoond dat grijs/zwart niet favoriet zou zijn in Europa.
Echter het tegendeel is bewezen en wat mij zo stoort is de halsstarrigheid waarmee zij op dat standpunt blijven staan.
Ze hadden beloofd om beter naar hun klanten/gebruikers te gaan luisteren en dat is ook wel gebleken met de -10- maar soms komt deze halsstarrigheid toch weer boven water maar het ergste is ze doen er dan op dat moment ook niks mee. Wat houdt ze dus tegen om in WWE toch met grijs/zwart te komen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Ik heb het idee dat het bereik van de Wi-Fi antenne een stuk minder is dan die van mijn M8

Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
snah001 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:16:
Zeker een domme zet maar Jeff Dunn van HTC heeft zelf aangegeven dat marktonderzoek had aangetoond dat grijs/zwart niet favoriet zou zijn in Europa.
Echter het tegendeel is bewezen en wat mij zo stoort is de halsstarrigheid waarmee zij op dat standpunt blijven staan.
Ze hadden beloofd om beter naar hun klanten/gebruikers te gaan luisteren en dat is ook wel gebleken met de -10- maar soms komt deze halsstarrigheid toch weer boven water maar het ergste is ze doen er dan op dat moment ook niks mee. Wat houdt ze dus tegen om in WWE toch met grijs/zwart te komen????
Precies, luisteren naar die klant en omzet draaien. Elk toestel is er eentje.
Lekker onderzoek ook, want volgens mij doet de witte front variant van ongeacht welke telefoon het altijd minder goed dan de zwarte variant. Om die reden is de zwart/grijze ook zo populair dat die steeds het moeilijkst leverbaar was en is. Enfin, doe mij die rode met zwart front maar HTC _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:40
T-T schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:48:
Ik heb het idee dat het bereik van de Wi-Fi antenne een stuk minder is dan die van mijn M8

Meer mensen die dit ervaren?
Heb die ervaring ook, mijn DesireX pakt het signaal beter op dan mijn 10. Reden voor mij om thuis wifi te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:09
Zojuist mijn HTC 10 ontvangen, via Coolblue besteld. Het viel me op dat de op een na laatste firmware al op het toestel aanwezig was, de 1.80.1 en nu over op de . 3 versie.

Fijne toestel tot zo ver, maar niet zo soepel als mijn iPhone 6s, kleine tegenvaller. De camera is een stukje minder consistent, en kan nog niet echt wennen aan het toetsenbord. Ben nu aan het typen met SwiftKey, echter voelt een iPhone stukken beter aan op welke toetsen je je vinger legt.

Het valt me ook op dat ik al een aantal keer de melding heb gehad dat er iets voor de laser focus zou zitten, maar dit was dan absoluut niet het geval.

Heb nog een snel 64gb sd kaartje hier liggen, wat raden jullie aan; wel of geen adoptable storage...

Verder een mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik heb niet voor adoptable storage gekozen zodat je het kaartje ook in een nieuw toestel kan gebruiken en dat de snelheid van het geheugen in het toestel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
GKW schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 06:44:
Ik heb niet voor adoptable storage gekozen zodat je het kaartje ook in een nieuw toestel kan gebruiken en dat de snelheid van het geheugen in het toestel sneller is.
Je SD card kan je gewoon weer formatteren als je 'm in een ander device wil gebruiken dus dat is een non-argument tegen adoptable sorage.

Het geheugen in het toestel is sowieso sneller, maar dat wil niet zeggen dat je apps ineens allemaal op de adoptable storage komen te staan. Dat is namelijk niet zo. Wanneer wel, en wanneer niet ben ik zelf nog niet helemaal achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Clubbtraxx schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:31:
[...]

Je SD card kan je gewoon weer formatteren als je 'm in een ander device wil gebruiken dus dat is een non-argument tegen adoptable sorage.
Ik bedoel dat je je data (muziek, foto's, docs, navi kaarten, etc.) die je op je sd kaart hebt gezet zo weer in een nieuwe telefoon kan gebruiken zonder eerst te gaan kopieren/installeren en van oh ja, hoe, wat, waar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Net een update gehad naar 1.80.401.3
Ik kan alleen de changelog niet vinden.
Wat is er gedaan in deze update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
System enhancements en security update to date 01-06-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Wel leuk om te weten. Engadget heeft alle flagship phones die op dit moment op de markt zijn getest, en in de resulterende buyers guide (althans tot de iPhone 7 en Galaxy Note 7 uitkomen) is de HTC 10 tot één van de 3 beste toestellen van dit moment gekozen naast de Galaxy 7S en de iPhone SE.

Voor wat het waard is natuurlijk, maar toch niet niks om in de massa tot dit selecte gezelschap te worden gekozen door een site als Engadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
GKW schreef op zondag 24 juli 2016 @ 06:26:
[...]

Ik bedoel dat je je data (muziek, foto's, docs, navi kaarten, etc.) die je op je sd kaart hebt gezet zo weer in een nieuwe telefoon kan gebruiken zonder eerst te gaan kopieren/installeren en van oh ja, hoe, wat, waar etc.
En hoe vaak doe je dat uiteindelijk helemaal??
Ik weet niet hoeveel telefoons jij koopt per jaar natuurlijk maar ik ga het voordeel van adoptable storage daarvoor in elk geval niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Mag het ook wat vriendelijker? Ik zeg toch niet dat je adoptable storage NIET moet gebruiken? IK zeg alleen waarom IK het niet gebruik. Daar is tweakers toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Clubbtraxx schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:52:
[...]

En hoe vaak doe je dat uiteindelijk helemaal??
Ik weet niet hoeveel telefoons jij koopt per jaar natuurlijk maar ik ga het voordeel van adoptable storage daarvoor in elk geval niet laten liggen.
En als je telefoon te water gaat ben je ook de sjaak. Je SD kaart uitlezen in een ander apparaat zal niet meer gaan.
Ik gebruik het ook niet in ieder geval, hou liever m'n interne geheugen gewoon opgeschoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
tigos schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:26:

Update: ik heb het gevonden. Het is de de vingerafdrukscanner en aan/uit knop.
Volumeknop omlaag + powerknop tegelijkertijd drukken werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren ben ik even op bezoek geweest in de Mediamarkt om te kijken naar de HTC 10.

Zelf heb ik een HTC One M7. Zoals vele anderen hier inmiddels hebben gezegd een erg goed toestel, maar ik zit er nu toch aan te denken om te upgraden.

Gisteren hield ik echter mijn One naast de 10 en zelfs op full brightness vond ik het wit van de 10 niet echt wit. Uiteraard heb ik gekeken naar de kleurinstellingen die hier genoemd waren (levendig vs. sRGB + kleurtemperatuur) maar ik heb het idee dat de HTC 10 brightness mist om wit echt goed te kunnen weergeven.

Hoe ervaren de HTC 10 bezitters dat hier? Hoe wit vinden jullie het wit?

Sidenote: de HTC 10 in de MM had slechts 3% acculading over, maar ik kon geen notificatie bespeuren van een energysaver of iets dergelijks. Het toestel hing aan een 'alarmdraad' wat tevens de oplader was. Alleen even de oplader erin drukken ging niet, het was geen USB-C ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
GKW schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:34:
Mag het ook wat vriendelijker? Ik zeg toch niet dat je adoptable storage NIET moet gebruiken? IK zeg alleen waarom IK het niet gebruik. Daar is tweakers toch voor?
Geen reden om het als onvriendelijk te interpreteren hoor, want zo is het niet bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Clubbtraxx schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Geen reden om het als onvriendelijk te interpreteren hoor, want zo is het niet bedoeld.
Als je het niet zo bedoelt, moet je het ook niet zo typen en dan zou ik het met 1 vraagteken minder doen ;)

@Hierboven: ik heb geen calibratieapparaat nu, maar vaak zie je dat wit in de ogen van velen meer blauwig is dan gelig, terwijl echt puur wit visueel neigt naar iets geler (althans de D65 of 6504K-norm).
Dit wordt meestal gemeten bij een helderheid van 120cd/m2, wat deze telefoon echt wel haalt. Er is een sRGB modus, die (afhankelijk van je type scherm tianma of sharp en uiteraard de onderlinge verschillen in exemplaren) voor natuurlijke (minder verzadigde) kleurweergave. Je kunt met de slider dan kouder of warmer, waarbij bij de meeste toestellen 1 of 2 tikkies naar links de correcte kleurweergave (lees: dichtst bij de 6500K norm bij 120cd/m2) weergeeft.
Ik heb het ergens gelezen in een review (gsmarena dacht ik).

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 25-07-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theherm
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-08 20:44
Ik heb een paar weken geleden mijn HTC 10 ontvangen en het lijkt er op dat in sommige apps delen van het scherm slecht tot niet reageren. In apps als Business Calendar en Rabo Bankieren reageren sommige knoppen niet en na een paar keer drukken wel. Invoeren van tekst in BC gaat bijna niet, totdat ik het scherm draai.

Ik heb meerdere toetsenborden gebruikt, maar alle geven hetzelfde probleem. Ook heb ik het zonder gebruik van het toetsenbord en reageren in-app knoppen niet of niet goed. Met name aan de rand van het scherm. Een reset naar fabrieksinstellingen hielp niet en de toestelsoftware is up to date.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Deathchant schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Mensen die vóór zwarte piet zijn bedoelen vaak ook niks verkeerds, maar ze snappen niet dat het stereotyp juist wél staat voor iets slechts ;) M.a.w.: als je het niet zo bedoelt, moet je het ook niet zo typen en dan zou ik het met 1 vraagteken minder doen ;)
Zeurpieten... Ik zou het niet doen hier, die zwarte piet discussie.
Twee vraagtekens is tegenwoordig synoniem voor onvriendelijk? Die is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Een nieuwe update zit eraan te komen en wel de 1.90 build met o.a. nieuwe radio firmware, ondersteuning voor een andere camera module dan de Sony die nu gebruikt wordt en de laatste security updates van 1 juli j.l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
snah001 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:28:
, ondersteuning voor een andere camera module dan de Sony die nu gebruikt wordt
Hoe moet ik me dat voorstellen? De camera is toch niet uitwisselbaar, of geldt dit bij reparatie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
LA-384 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 06:48:
[...]

Hoe moet ik me dat voorstellen? De camera is toch niet uitwisselbaar, of geldt dit bij reparatie oid?
Straks moet je dus op het type scherm en ook het type camera letten wat je in je 10 krijgt.
Niet dat een andere sensor dan de Sony perse slechter is maar een telefoon die steeds uit wisselende onderdelen bestaat vind ook niet al te beste reclame voor HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
We hebben gisteren de nieuwe MaximusHD custom Rom voor de -10- uitgebracht gebaseerd op de nieuwe 1.90.401.3 build. Deze is nog niet officieel uit bij HTC maar komt er ook als officiële OTA aan voor stock users.
O.a. verbeterde camera software en de nieuwste security updates van 1 juli 2016:

http://forum.xda-develope...-0-android-6-0-1-t3426671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Het schijnt dat build 1.90.401.3 niet de final build is.
Er komt i.i.g. nog een 1.90.401.5 build aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-09 17:04
Hallo forum bewoners. Hi hi
Ik had eigenlijk nog een vraagje over de HTC 10.
Ik heb de telefoon pas gekocht en natuurlijk wist /weet ik nog niet precies hoe alles werkt vandaar de volgende vraag.
Ik heb de telefoon in gesteld met de vingerafdruk scanner , maar nu moest je volgens mij ook een pin code invoeren hiervoor.
Ik vind dit eigenlijk een beetje vervelend, want nu kun je hem ook met de pin code ontgrendelen en ik doe dit liever alleen met mijn vinger afdruk.
Hoe kan ik dit instellen zodat ik hem niet meer met een pin code kan ontgrendelen.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Gr. Gerrya.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij kan dat niet...
Just in case dat jij al je vingertoppen niet meer kunt gebruiken en nog wel in je telefoon wilt ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 31-07-2016 19:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Heb nu een aantal dagen de HTC 10 in m'n bezit en ben er zeer tevreden mee. Het is de opvolger van mijn One M7 geworden.

Het scherm is een Tianma (besteld via belsimpel.nl, variant Silver).

Ik heb alleen een vraag over het laden. Als ik het stekkertje uit het toestel haal, hoor ik wel eens een soort van zacht geknetter. Horen jullie dit ook wel eens? Is het normaal?

Het zal vast met de quick charger te maken hebben, maar ik heb het nog nooit eerder gehoord bij apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb het ook wel eens ja. Hetzelfde als dat ik thuis iets in het stopcontact steek dat er dan soms een vonkje zichtbaar is en ook knettert. Lijkt me niks om zorgen over te maken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:18:
Ik heb het ook wel eens ja. Hetzelfde als dat ik thuis iets in het stopcontact steek dat er dan soms een vonkje zichtbaar is en ook knettert. Lijkt me niks om zorgen over te maken iig.
Precies :) Alleen nu knettert het echt bijna een seconde, voelt relatief lang aan. Maar goed, dan zal het inderdaad wel normaal zijn. Met USB-C is het wattage flink ook flink hoger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En de 1.90 build heeft ook weer een update naar 1.90.401.5 gehad.
Of deze wellicht de offficiële OTA gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 13:23
snah001 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:14:
En de 1.90 build heeft ook weer een update naar 1.90.401.5 gehad.
Of deze wellicht de offficiële OTA gaat worden?
Ben vooral benieuwd welke verbeteringen de nieuwe Radio brengt. Ik merk vaak dat het toestel naar Edge schiet terwijl er ook 4G te ontvangen is als ik hem daar handmatig op zet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

CLB schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:41:
Volgens mij kan dat niet...
Just in case dat jij al je vingertoppen niet meer kunt gebruiken en nog wel in je telefoon wilt ;)
In dat geval kun je blijkbaar ook een setje nieuwe vingers printen. Is een pincode alsnog niet nodig :P

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gerrya schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:31:
Hallo forum bewoners. Hi hi
Ik had eigenlijk nog een vraagje over de HTC 10.
Ik heb de telefoon pas gekocht en natuurlijk wist /weet ik nog niet precies hoe alles werkt vandaar de volgende vraag.
Ik heb de telefoon in gesteld met de vingerafdruk scanner , maar nu moest je volgens mij ook een pin code invoeren hiervoor.
Ik vind dit eigenlijk een beetje vervelend, want nu kun je hem ook met de pin code ontgrendelen en ik doe dit liever alleen met mijn vinger afdruk.
Hoe kan ik dit instellen zodat ik hem niet meer met een pin code kan ontgrendelen.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Gr. Gerrya.
Helaas dat kan niet, ook niet bij andere merken.
Waarom?
Omdat je dan, als de vingerafdrukscanner niet werkt, je toch gewoon de telefoon onbeveiligd kunt ontgrendelen en dat wilde je nu net voorkómen toch?

[ Voor 64% gewijzigd door snah001 op 02-08-2016 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-09 17:04
Hallo mede HTC 10 geintresseerden.
Ik wou ff laten weten dat nu dat ik de HTC 10 alweer bijna een week heb en hoe ik hem vind.
Ik kan eigenlijk heel kort zijn" gewoon geweldig " .
Maar ik denk dat de meeste lezers hier niet mee tevreden mee zijn met zo'n antwoord.
Wat je op het Internet leest over de snelheid is gewoon waar, hij is SUPER SNEL.
De vingerafdruk scanner werkt erg snel en fijn. Ook omdat je hem niet hoeft in te drukken ervaar ik als erg fijn.
De rest van het toestel is ook gewoon snel, maar dat komt ook omdat dit " de snap dragon 820 " op dit ogenblik nog de snelste processor is, maar wat ik zo lees is dat niet voor lang meer, zeer binnenkort komt de 821 die nog sneller niet wezen, Maarja, dat blijf je toch houden.
En dan het geluid, WHOW wat een verschil nog met de HTC M8 die ook al voortreffelijk was maar deze is echt veel beter,
Ik vraag me af of HTC hier nog verbeteringen op kan maken.
Ik zit er nog over na te denken of ik de ice view case zal aan schaffen, het maakt het wel tot een nog beter en leukere telefoon en hij is dan ook gelijk goed beschermd voor een eventuele val.
Maar het gaat natuurlijk ook om de LOOKS.😊😊
Maar waar het geheel om draait, is hij die 700 euro waard, ik vind wel degelijk van wel en ik hoop dat HTC nog jaren telefoons zal maken met net die dingen extra zoals bij deze en van degelijke kwaliteit.
Ik hoop dat ik toch toekomstige HTC 10 mensen een beetje heb geholpen met de knoop door hakken of ze deze telefoon zouden moeten kopen of niet, ik persoonlijk zeg JA, maar het is natuurlijk uw geld en verwachting van het product.

Maar mocht u er een kopen, veel succes met uw HTC 10 aankoop.

Mvg. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik zou zeggen, schrijf er een korte/uitgebreide review over :Y dat zal meer potentiële kopers bereiken ;)

https://tweakers.net/productreview/manager/schrijven/499955/
Deathchant schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:18:
Komt dat niet alleen voor wanneer je een geaarde stekker in een niet-geaard stopcontact steekt? Althans dat is de enige keer dat ik zoiets meemaak.
SanderTje! schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Precies :) Alleen nu knettert het echt bijna een seconde, voelt relatief lang aan. Maar goed, dan zal het inderdaad wel normaal zijn. Met USB-C is het wattage flink ook flink hoger natuurlijk.
Het lijkt me sterk dat dat de reden is, we spreken niet over 100-en watts en kleinverbruikers zoals bijvoorbeeld de dect-telefoon, elektrische tandenborstel etc. Hebben dit ook niet.

Ik heb het zelf nog niet bewust opgemerkt, maar zal er eens op letten. Enige wat ik me kan bedenken als oorzaak, is de metalen behuizing. Volgens mij hebben apparaten met een metalen behuizingen of delen van metaal, doorgaans een geaarde stekker. De HTC 10 oplader heeft dat niet. Weet je zeker dat het geen stof op de usb stekker is wat schuurt?

[ Voor 102% gewijzigd door LA-384 op 04-08-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
LA-384 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:33:

Komt dat niet alleen voor wanneer je een geaarde stekker in een niet-geaard stopcontact steekt? Althans dat is de enige keer dat ik zoiets meemaak.

[...]

Het lijkt me sterk dat dat de reden is, we spreken niet over 100-en watts en kleinverbruikers zoals bijvoorbeeld de dect-telefoon, elektrische tandenborstel etc. Hebben dit ook niet.

Ik heb het zelf nog niet bewust opgemerkt, maar zal er eens op letten. Enige wat ik me kan bedenken als oorzaak, is de metalen behuizing. Volgens mij hebben apparaten met een metalen behuizingen of delen van metaal, doorgaans een geaarde stekker. De HTC 10 oplader heeft dat niet. Weet je zeker dat het geen stof op de usb stekker is wat schuurt?
Geen stof, ik weet zeker dat het veroorzaakt wordt door een 'elektrisch' iets, maar hoe het precies zit weet ik nog niet.

Ik zal eens een video maken met m'n oude HTC One als de stekker uit de HTC 10 haal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hmm, dat zachte "knetteren" heb ik niet.
Wat ik wel weet is dat in de allereerste batch die uitgeleverd is in mei er een aantal bij waren die binnen enkele dagen een defecte lader hadden.
Heb je al eens een andere lader geprobeerd om te controleren of het dan ook gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Denken jullie dat de prijs binnenkort zal dalen? Ik bedoel de S7 ik goedkoper en hoewel HTC een veel mooier design heeft in het prijsverschil toch wel echt iets om over na te denken.
En hoe bevalt die camera jullie?
Ik heb nu een Xperia z3 compact met 20,7 mp camera. Nu is het geweldig dat ik op 100 meter afstand nog een kenteken kan lezen die toevallig op de foto staat maar de foto ziet er gewoon niet 'scherp' uit. Nu is dat wel het geval bij de S7 maar ik heb het bij de HTC nog niet goed kunnen zien in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Daarnaast zou ik de mensen met een knetterende oplader echt aanraden contact op te nemen met de winkel want ten eerste zorgt het zowiezo voor beschadiging van het metaal van de oplader en de oplaad ingang doodat de vonken het metaal beschadigen. Daarnaast loop je kans op een schok met de metalen behuizing. En kan de batterij een klap krijgen waardoor die niet lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 15:02
Even iets anders: hebben jullie ook dat de HTC wel erg snel leeg loopt op WiFi en dat de 5 Ghz wifi niet erg goede bereik heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Brandtair schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:04:
Daarnaast zou ik de mensen met een knetterende oplader echt aanraden contact op te nemen met de winkel want ten eerste zorgt het zowiezo voor beschadiging van het metaal van de oplader en de oplaad ingang doodat de vonken het metaal beschadigen. Daarnaast loop je kans op een schok met de metalen behuizing. En kan de batterij een klap krijgen waardoor die niet lang mee gaat.
Nou nou dat zal me een schok geven die 5V (okay potentieel door QC nog een paar meer)...

Buiten dat hoort het niet te vonken omdat de massa pins als eerste contact horen te maken dus wanneer dat wel het geval is is er inderdaad iets mis met de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
snah001 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:20:
Wat ik wel weet is dat in de allereerste batch die uitgeleverd is in mei er een aantal bij waren die binnen enkele dagen een defecte lader hadden.
Heb je al eens een andere lader geprobeerd om te controleren of het dan ook gebeurd?
Gisteren heeft mijn lader het na 2 maanden ook begeven :/
Hoorde kort na het aansluiten een tik en merkte dat de telefoon niet meer bijlaadde. Het vervelende van een andere lader is dat die niet constant lijkt te laden, waardoor het scherm aan blijft tot het vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dawid127 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:19:
Even iets anders: hebben jullie ook dat de HTC wel erg snel leeg loopt op WiFi en dat de 5 Ghz wifi niet erg goede bereik heeft?
Nee, geen enkel probleem mee maar op XDA hebben enkelen hetzelfde probleem maar die komen ook voor bij de S7 en andere MM toestellen.
Lijkt ook te maken te hebben met sommige routers die hetzelfde probleem kunnen veroorzaken dus hoeft niet aan het toestel te liggen.
Lees maar eens even hier:

http://forum.xda-develope...esume-leading-to-t3392562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
LA-384 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:17:
[...]

Gisteren heeft mijn lader het na 2 maanden ook begeven :/
Hoorde kort na het aansluiten een tik en merkte dat de telefoon niet meer bijlaadde. Het vervelende van een andere lader is dat die niet constant lijkt te laden, waardoor het scherm aan blijft tot het vol is.
Ik heb die van mij ook al geladen met 2 andere laders maar geen problemen mee gehad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
Dubbele post, ging wat mis met wijzigen :P

[ Voor 87% gewijzigd door 000l00lll0l0 op 07-08-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
Dawid127 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:19:
Volgens mij heb ik daar ook last van. Vanmorgen toen ik wakker werd rond 11 uur even mn appjes en notificaties bekeken, maximaal 10 minuten ofzo. De batterij ging flink omlaag in die tijd.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/vzk2hh.png

Afgelopen nacht viel het mee maar heb vaak dat s nachts mn telefoon wakker is terwijl mn scherm uit is. Heeft iemand een goede wakelock detector die geen root nodig heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door 000l00lll0l0 op 07-08-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 15:02
000l00lll0l0 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:07:
[...]

Volgens mij heb ik daar ook last van. Vanmorgen toen ik wakker werd rond 11 uur even mn appjes en notificaties bekeken, maximaal 10 minuten ofzo. De batterij ging flink omlaag in die tijd.
[afbeelding]

...
Hopelijk gaan ze dit snel oplossen, anders gaat ie in de garantieperiode nog terug. Las in een forum dat het wellicht aan een verouderde wifi antenne kan liggen.

Maar laten we hopen dat t softwarematig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dawid127 op 07-08-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik heb nergens last van. Batterij gaat op WiFi langer mee dan op mobiel netwerk. Het bereik op 5ghz is beter dan dat van m'n tablet (nexus 7 2013).

Firmware is 1.80.401.3

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 07-08-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
Misschien eens:

Settings --> Wi-Fi --> [Menu] --> Advanced --> Wi-Fi optimization aanvinken.

Heb het idee dat dit bij m'n M8 best wel goed werkt. :) (ook gelijk factory reset gedaan maar dat lijkt me eerst wat te rigoreus)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zoals reeds eerder geschreven check de router en als je problemen hebt of dit bij een andere router (op het werk bijvoorbeeld) dezelfde problemen geeft.

Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen