Hmmm, ik zie hier nu ook een post van een tijd geleden met dezelfde klacht: hierogjb85 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:45:
[...]
Waar baseert men zich op dat deelreparaties niet uitgevoerd mogen worden? Hier heb ik nog nooit van gehoord...
Ik heb contact gehad met CB. Mijn toestel is 30 januari opgehaald vanwege de accuproblemen en bootloops. Mijn toestel ligt nog steeds bij de erkende reparateur/Dynafix, maar CB belooft uiterlijk maandag een oplossing.
edit: HIER nog eentje van Radar
Het argument was 1) wettelijk zo bepaald en 2) (misschien de reden van de wet) zolang er schade (zichtbaar) is kan er niet gegarandeerd worden dat het apparaat weer werkt. Dit zou volledig afhankelijk moeten zijn van de exacte omstandigheden, maar dat wordt waarschijnlijk gewoon in één keer afgedekt om gedoe te voorkomen. BIjvoorbeeld, als het klacht is dat de telefoon niet meer lijkt te repareren, kan dat de accu zijn, maar ook het display. Als er dus zichtbare schade is aan het display, dan zou je zelfs na de reparatie aan de accu nog dezelfde klachten kunnen hebben. In mijn geval zijn het bootloops en kun je aan de accu grafiek zien dat het niets met het display te maken heeft, maar toch...
Technisch gezien mag deelreparatie wettelijk waarschijnlijk wel, maar ze moeten alsnog kunnen garanderen dat de reparatie alles oplost, en dat is in de praktijk tegenstrijdig.
[ Voor 8% gewijzigd door Veneficus op 22-02-2018 09:57 ]
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III