Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tomas33
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-02 20:42
Ik had nog niet naar oreo geüpdatet, het is dan ook geen nieuwe batterij drain of iets dergelijks. Ik had al maanden last van het uitvallen, min of meer random maar bij wel steeds hogere percentages. Zoals eerder op dit forum beschreven kon ik m vervolgens aan de lader hangen en bleek er nog 30+ % over te zijn. Als ik m aanzette maar niet aan de lader, dan ging die in bootloop tot de batterij leeg was.

Verder geen bijzonderheden bij coolblue, via de 2 jaar garantie. Ik kreeg de optie misschien wel eerder, maar dat weet ik niet zeker, omdat die vanwege alle feestdagen langer dan gebruikelijk bij de reparatie boer (dynafix?) lag.

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

Sandgelb <3

Dan ga ik het maar aankijken, weet niet of CoolBlue mijn telefoon zal terugnemen wegens een batterij drain die door een update komt. :/

Don't fight a battle if you don't gain anything by winning.

• Svenderson
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-02 22:41
Zijn er meer mensen bij wie de update juist wel positief heeft uitgepakt wat betreft de accuduur? Ik had ervoor best wel last van battery drain, wanneer ik niks met het toestel deed. Lijkt nu weg, verliest heel weinig % als ik hem 's nachts op mijn nachtkastje heb liggen. Zoals het hoort. :)

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• ChiMan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik heb sinds de zomer de HTC 10 en direct een andere ROM geinstalleerd.
Geen last van batterij drain en bootloops.

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:01

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Tja, bij mij is het niet veel erger dan voor de update. Maar ik heb mijn scherm best helder staan, heb best veel en lang mijn scherm aanstaan. En speel dagelijks iets van een uurtje een spel op de 10. En vervoer mijn telefoon dagelijks zo'n 2 uur in een metalen kist achterop de motor.

Dus dat dat ding aan het eind van de dag zo goed als leeg is, vind ik niet gek. Ik heb vooralsnog geen problemen met mijn 10, vind het nog steeds een toptoestel.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

Sandgelb <3

Moet zeggen dat hij nu een stuk beter functioneert na een reboot. Vanochtend opgeladen, al het eea zitten WhatsAppen via PC en werkt goed.

Enige verschil is dat ik op mijn werk geen WiFi aan heb, zou de WiFi in Oreo 8 het probleem zijn die de batterij leegslurpt? (Note, mijn telefoon lag vannacht toen er 30% af ging binnen 5 meter bereik van de WiFi antenne).

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb mijn WiFi altijd aan, vanaf 18:00 tot 8:00 thuis en van 9:00 tot 17:00 op het werk.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:57
Is er een manier om de google icoontje weer normaal te krijgen ipv die lelijke zut?
Voor bijna alle icoontjes werkt het klassieke htc theme behalve voor gmail enzo.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
quote:
icecreamfarmer schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:50:
Is er een manier om de google icoontje weer normaal te krijgen ipv die lelijke zut?
Andere Launcher met icoon support gebruiken. Bijvoorbeeld: Google Play: Nova Launcher met Google Play: Nougat - Icon Pack.

• Peter90
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:30
Mijne was uitgevallen, black screen of death. Inmiddels al 2 weken bij dynafix, mainboard en batterij moeten worden vervangen. Inmiddels is de status al 2 weken dat er gewacht wordt op de batterij... die moet door HTC geleverd worden en dat duurt dus erg lang. Dus reken niet op een snelle reparatie! :-|

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-02 21:21
Haal precies 24u met 3u screen on time nu :') nog 3% over, helderheid 25%.
Zou HTC deze nog verder gaan met service updates?

Southern Sun wijzigde deze reactie 24-01-2018 21:53 (25%)

Too much is never enough!

• Nielsie71
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 07:55
quote:
Tomas33 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:58:
Aan alle eigenaren van een HTC 10 die bij coolblue gekocht is en onder de 40% uitvalt of in bootloop terecht komt, ook ik kreeg mijn aankoopbedrag terug en mocht dat opnieuw besteden.
Ik heb exact hetzelfde probleem maar ik moet mijn toestel toch weer opsturen (voor de 2e keer!) ter reparatie naar Coolblue. Het is dus niet zo dat ze hem nu standaard omruilen voor een nieuw toestel.

Zou ik mogen weten hoe je het voor elkaar heb gekregen? Want heb geen zin om weer in een molen van opsturen, retourneren etc. te komen. Het probleem doet zich namelijk niet continue voor maar op willekeurige momenten.

• Tomas33
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-02 20:42
quote:
Nielsie71 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:54:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem maar ik moet mijn toestel toch weer opsturen (voor de 2e keer!) ter reparatie naar Coolblue. Het is dus niet zo dat ze hem nu standaard omruilen voor een nieuw toestel.

Zou ik mogen weten hoe je het voor elkaar heb gekregen? Want heb geen zin om weer in een molen van opsturen, retourneren etc. te komen. Het probleem doet zich namelijk niet continue voor maar op willekeurige momenten.
Balen he, ik werd er goed ziek van. Bij mij was het op elke lading, percentages wisselden wel wat. Ik ben volgens mij niet de enige die deze optie kreeg. Ik heb er verder niets bijzonders voor gedaan ofzo.

Ik heb enkel geïnformeerd wat de status was van de reparatie toen het me wat lang duurde.

Succes ermee!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

Sandgelb <3

Heb hem gisterochtend opgeladen, nu nog 53% over. Geen battery saver aan, normaal gebruik, doet het dus goed weer. :)

• KarlMarX
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-01 20:39

KarlMarX

Marx mag weer!

Weet iemand of de HTC 10 Oreo update ook "Project Treble" bevat/ondersteunt?

• Nielsie71
quote:
Tomas33 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:30:
[...]

Balen he, ik werd er goed ziek van. Bij mij was het op elke lading, percentages wisselden wel wat. Ik ben volgens mij niet de enige die deze optie kreeg. Ik heb er verder niets bijzonders voor gedaan ofzo.

Ik heb enkel geïnformeerd wat de status was van de reparatie toen het me wat lang duurde.

Succes ermee!
Dank je voor je antwoord, ik ga mn oude HTC M8 maar weer uit de kast trekken, afstoffen en weer gereed maken voor gebruik. Zal mij benieuwen!

• PP90134
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-02 15:51
quote:
KarlMarX schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:40:
Weet iemand of de HTC 10 Oreo update ook "Project Treble" bevat/ondersteunt?
Nee, Project Treble is alleen op toestellen waar Oreo default op is geinstallleerd. Geupgrade android toestellen hebben zover ik weet geen Project Treble.

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 19:44
Maar dacht dat Google beveiliging-updates wel makkelijk naar de 10 kunnen met Oreo.

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:33

Sorbo

Uw hulp in huis!

quote:
SuperVeloce schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:36:
Maar dacht dat Google beveiliging-updates wel makkelijk naar de 10 kunnen met Oreo.
Nope, de fabrikant is nog steeds verantwoordelijk voor het klaarmaken en distribueren van de (security) updates. De inhoud komt bij Google vandaan natuurlijk, maar het werkend krijgen en rondsturen is zelfs onder Oreo nog steeds een taak van de fabrikant, HTC in dit geval.

Treble zorgt er alleen voor dat fabrikanten minder afhankelijk zijn van de ondersteuning vanuit component-fabrikanten (Bijvoorbeeld de Board Support Packages die oa. Qualcomm, Mediatek, etc leveren). Er is een abstractielaag toegevoegd die het mogelijk maakt om de bestaande vendor implementation te kunnen gebruiken bij nieuwere androidversies. Daardoor zijn fabrikanten minder afhankelijk van externe support en zou het makkelijker en sneller moeten zijn om updates uit te rollen.

Een fabrikant die er voor kiest om niet te updaten betekent voor jou als eindgebruiker dus nog steeds geen nieuwe updates. Of dat nu security patches of nieuwe androidversies zijn maakt in dat geval niet uit.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-02 23:19

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn night mode springt niet vanzelf aan/uit bij sunset/sunrise na de Oreo update. Nog meer mensen last van?

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss : 50MP | 100MP

• dberkwood
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19-02 23:04
quote:
Deathchant schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:48:
Mijn night mode springt niet vanzelf aan/uit bij sunset/sunrise na de Oreo update. Nog meer mensen last van?
Ik heb daar ook last van. Nu heb ik voor de nachtmodus een planning ingesteld. Geen groot probleem natuurlijk maar voorheen was het helemaal geen moeite.

• KarlMarX
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-01 20:39

KarlMarX

Marx mag weer!

quote:
PP90134 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:43:
[...]

Nee, Project Treble is alleen op toestellen waar Oreo default op is geinstallleerd. Geupgrade android toestellen hebben zover ik weet geen Project Treble.
Bedankt. Dat is wel balen. Project Treble leekt mij de beste feature van Oreo of van welke update tot nu toe ook... :X

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-02 20:40
Hmm. Ook oreo hier nu. Nog niet positief. Mis vooral de badge counter op de icoontje. Deze is opeens de weg van de dodo op lijkt het. Zou een wit bolletje nu moet komen maar zelfs dat komt niet. Zou dat komen omdat HTC geen adaptive icons toe laat?

• Nielsie71
Ik had de hoop dat de update misschien de problemen met mijn HTC 10 zou verhelpen maar ik zit nu in een bootloop waar mijn telefoon niet meer uit komt. Iemand nog tips?

• SPOXYWOXY
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
quote:
Nielsie71 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:59:
Ik had de hoop dat de update misschien de problemen met mijn HTC 10 zou verhelpen maar ik zit nu in een bootloop waar mijn telefoon niet meer uit komt. Iemand nog tips?
Al aan de lader gelegd?

• Nielsie71
quote:
Ja ook al gedaan, laten opladen tot 80 / 90 / 100% en blijf hetzelfde probleem houden. En al start hij nu wel gewoon weer op dan is de kans dat hij het morgen weer heeft zo groot dat ik het risico niet meer ga nemen. Hij gaat vandaag retour naar Coolblue en ik hoop dat ik dan gewoon een vervangend toestel kan uitkiezen want dit is echt te gek voor woorden.

Scherm is al een keer vervangen, digitizer werkte nog maar voor de helft. Nu blijft hij weer in bootloop hangen en ga zo maar door. Ben al jaren trouwe fan van HTC maar dit schiet niet op.

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:27
quote:
cvs79 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:14:
Hmm. Ook oreo hier nu. Nog niet positief. Mis vooral de badge counter op de icoontje. Deze is opeens de weg van de dodo op lijkt het. Zou een wit bolletje nu moet komen maar zelfs dat komt niet. Zou dat komen omdat HTC geen adaptive icons toe laat?
Die van mij was gisteren ineens na een 40% batterij reboot de Google Launcher kwijt. Heb een factory reset gedaan, en de Sensen skin zelf heeft ook gewoon een bolletje-indicator. Ik heb 'm in ieder geval op de calendar, Whatsapp en mail icoontjes.

Na een factory reset is hij wel weer lekker vlot. Maar als hij nog een keer met halve accu reboot dan ga ik er mee terug naar Coolblue.

24 kWh Nissan Leaf 2015

• Nielsie71
quote:
Veneficus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Die van mij was gisteren ineens na een 40% batterij reboot de Google Launcher kwijt. Heb een factory reset gedaan, en de Sensen skin zelf heeft ook gewoon een bolletje-indicator. Ik heb 'm in ieder geval op de calendar, Whatsapp en mail icoontjes.

Na een factory reset is hij wel weer lekker vlot. Maar als hij nog een keer met halve accu reboot dan ga ik er mee terug naar Coolblue.
Nou als er meer mensen zijn die terug naar coolblue moeten met hetzelfde probleem maken we misschien een kans. Ik weet namelijk exact wat er bij mij nu gaat gebeuren, terug naar coolblue, software update even kort testen en retour. En over 2 maanden is het probleem weer terug.

Helaas krijg ik niet de aanbieding zoals Tomas33 beschreef maar mag ik hem gewoon weer opnieuw ter reparatie aanbieden.

• Renall
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17:16
quote:
Deathchant schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:48:
Dit heb ik zelf ook al eens gehad bij Nougat. De enige oplossing die bij mij hielp was de kleur van de nightmodus zelf te veranderen 8)7. Sinds dien de optie ook niet meer gebruikt.

• gjb85
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:05
quote:
Nielsie71 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Nou als er meer mensen zijn die terug naar coolblue moeten met hetzelfde probleem maken we misschien een kans. Ik weet namelijk exact wat er bij mij nu gaat gebeuren, terug naar coolblue, software update even kort testen en retour. En over 2 maanden is het probleem weer terug.

Helaas krijg ik niet de aanbieding zoals Tomas33 beschreef maar mag ik hem gewoon weer opnieuw ter reparatie aanbieden.
Ik heb gisteren ook mijn toestel aangemeld bij CB. Vandaag komen ze deze ophalen. Ik heb ook weinig vertrouwen in een reparatie, maar we wachten het maar af...

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik ben toch zo blij dat ik deze problemen niet heb. Laad de 10 wel iedere nacht op, maar dat maakt me verder niet uit

• ChiMan
Als je zo leest hier, dan zijn het toestellen die bij CB zij gekocht met problemen 8)7

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:12

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

quote:
ChiMan schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:29:
Als je zo leest hier, dan zijn het toestellen die bij CB zij gekocht met problemen 8)7
Mijn vriendin heeft destijds de rode versie direct bij HTC besteld. Op basis van de berichten in dit forum heb ik ook eens gevraagd of ze last heeft van uitval of battery drain. Ze geeft aan nergens last van te hebben en nog uiterst tevreden is met het toestel...

Battle.net || Strava

• PP90134
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-02 15:51
quote:
Dat zou best kunnen, hier hetzelfde probleem ook gekocht bij CB. Verkeerde batch wellicht? Moet wel zeggen dat sinds de Oreo upgrade hij nog niet uitgevallen is, al laad ik hem meestel wel op voordat hij onder de 20% komt.

• Nielsie71
quote:
PP90134 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Dat zou best kunnen, hier hetzelfde probleem ook gekocht bij CB. Verkeerde batch wellicht? Moet wel zeggen dat sinds de Oreo upgrade hij nog niet uitgevallen is, al laad ik hem meestel wel op voordat hij onder de 20% komt.
Bij mij viel hij random in bootloop onder de 30/40% batterij. Na de Oreo update was het een bootloop die ook niet meer te stoppen was. Zoals hierboven al aangegeven het lijkt wel een foutieve batch bij Coolblue, al deed de helpdesk net alsof ik de eerste was met een HTC 10 die dit probleem heeft.

Inmiddels heb ik bericht gehad dat mijn toestel doorgestuurd is naar een erkende reparateur, dit zal Dynafix wel zijn en ook daarvan heb ik een niet al te hoge pet op 8)7 .

• gjb85
quote:
Mijn vriendin heeft haar toestel via KPN gekocht en heeft hetzelfde probleem. Dus het is niet enkel de batch van CB vrees ik;-). We wachten even af hoe de 'reparatie' van mijn toestel verloopt en dan bekijken we even wat de beste optie is met die van haar..

• deechtewber
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:20
Weet iemand een betrouwbaar adres voor een reparatie op eigen kosten? Bij voorkeur midden van het land. Ik wil graag de accu laten vervangen van mijn HTC10, want die gaat steeds korter mee, en gaat al uit bij ca. 30%. Ik heb niet zo'n zin in de traagheid van HTC/Dynafix. Ik heb daar ooit een M8 laten repareren en dat duurde weken en hij moest bovendien meteen voor een tweede keer terug omdat het niet goed was gedaan.

Ik heb een aantal Uneto-VNI aangesloten reparateurs gevraagd, maar die doen alleen iPhone en Samsung.

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ikzelf ga "altijd" naar Ricom Repairs in Schiedam. Maar dat zijn tot nu toe allemaal garantieafhandelingen geweest van ooit een Nokia, daar een Samsung van mijn dochter. Vraag het ze eens, telefoonnummer 010-4375753.

• Gert1908
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 02-02 18:26
quote:
bekokv schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:15:
Net update binnen gehaald. Ik merk gelijk dat ik bij twee apps meldingsgeluid niet kan aanpassen htc mail app en htc sms app. Ofwel ik kan bij een van die twee aanpassen en als ik dan naar tweede ga en kies en andere geluid dan veranderd ie eerste ook met de geluid van tweede. Iemand oplossing toevallig? Zal wel niet zo snel maar toch.
Ik heb hetzelfde probleem, als ik in de htc mail app een meldingsgeluid aanpast word deze als standaard meldingsgeluid ingesteld en geeft elke app dit geluid, wie weet hier een oplossing voor?

• Lmt
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-02 08:22
Wanneer m'n HTC 10 audio over bluetooth speelt (Sony MDR 1000x) heeft hij sinds de update naar 8.0 kleine 'hiccups' om de 30 sec. Ik begreep dat bij update van de Nexus lijn veel grotere bluetooth problemen zijn geweest. Anderen hier ervaringen mee?

• bekokv
  • Laatst online: 16:04
quote:
Gert1908 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:15:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, als ik in de htc mail app een meldingsgeluid aanpast word deze als standaard meldingsgeluid ingesteld en geeft elke app dit geluid, wie weet hier een oplossing voor?
Ik heb maar Outlook app geinstaleerd en daar kan je geluid wel aanpassen, je kan alleen niet eigen melding/beltoon instellen als melding, maar er zijn bij de Outlook genoeg leuke geluidjes...
Veel betere app dan HTC mail eigenlijk, ik zou nu voor geen goud terug willen naar HTC mail app.

• etamboer
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-02 20:25
Mijn batterijverbruik is beter sinds de update (ik hoef minder vaak op te laden dus).

• Speed24
  • Registratie: augustus 1999
  • Niet online
quote:
etamboer schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:41:
Mijn batterijverbruik is beter sinds de update (ik hoef minder vaak op te laden dus).
Bij mij ook! Ik heb eigenlijk geen klachten na de update.

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

• gjb85
quote:
Nielsie71 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Inmiddels heb ik bericht gehad dat mijn toestel doorgestuurd is naar een erkende reparateur, dit zal Dynafix wel zijn en ook daarvan heb ik een niet al te hoge pet op 8)7 .
Hier idem. Heb jij al iets vernomen van de 'erkende reparateur' (vermoedelijk Dynafix)??

• Peter90
quote:
gjb85 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Hier idem. Heb jij al iets vernomen van de 'erkende reparateur' (vermoedelijk Dynafix)??
Mijn HTC ligt al vanaf 11 januari bij Dynafix en vanaf 12 januari de status "wachten op onderdelen". Mainboard en batterij moeten vervangen worden. De mijne had ook battery drain problemen en is op een gegeven moment uitgevallen en was geen leven meer in te krijgen. Dus via HTC opgestuurd naar Dynafix. Mainboard hadden ze op voorraad, batterij niet, die is dus al 3,5 week in bestelling, echt bizar... Ondertussen is het enige wat HTC doet verwijzen naar Dynafix en Dynafix naar HTC, echt superslechte service... Benieuwd wat bij jullie de status is!

• Emiel1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-02 13:32

Emiel1984

Made in NL

Vandaag bij Ibood voor 299.
http://www.ibood.com/nl/n...martphone-4-gb-32-gb.html

Goedkoopste momenteel in pricewatch is 358.

[LTS][MTS][HTS]

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Is het nog aan te raden dit toestel te kopen? Waarschijnlijk is Android 8 de laatste update, maar dat vind ik geen ramp. Daarnaast is er LOS ondersteuning zo te zien.

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:19
quote:
Stefan22 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:15:
Is het nog aan te raden dit toestel te kopen? Waarschijnlijk is Android 8 de laatste update, maar dat vind ik geen ramp. Daarnaast is er LOS ondersteuning zo te zien.
Ik heb een maand of 2 geleden nog een HTC 10 gekocht. Heb er ook LineageOS op gezet, en dat draait stabiel. Het is natuurlijk geen telefoon die meekan met de huidige high end modellen, maar hij is meer dan snel genoeg voor mij (ik speel dan ook geen spelletjes op de telefoon, dus daar kan ik niet echt over oordelen).

• Stefan22
  • Niet online
quote:
Mint schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:46:
[...]

Ik heb een maand of 2 geleden nog een HTC 10 gekocht. Heb er ook LineageOS op gezet, en dat draait stabiel. Het is natuurlijk geen telefoon die meekan met de huidige high end modellen, maar hij is meer dan snel genoeg voor mij (ik speel dan ook geen spelletjes op de telefoon, dus daar kan ik niet echt over oordelen).
Bedankt voor je reactie. Het ligt er waarschijnlijk ook aan op welk gebied, Snapdragon 820 is denk ik niet een wereld van verschil vergeleken met 835, of de 821 van LG G6. Daarnaast is het denk ik sowieso beter dan een midrange toestel als Moto G5s Plus toch?

En hoe is LOS? Geen bugs?

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:19
quote:
Stefan22 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het ligt er waarschijnlijk ook aan op welk gebied, Snapdragon 820 is denk ik niet een wereld van verschil vergeleken met 835, of de 821 van LG G6. Daarnaast is het denk ik sowieso beter dan een midrange toestel als Moto G5s Plus toch?

En hoe is LOS? Geen bugs?
Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met de Moto G5s Plus, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik denk dat je verder vooral processor benchmarks met elkaar kunt vergelijken om een oordeel te kunnen vellen over in hoeverre er een performanceverschil is tussen die processoren. Ik moet zeggen dat LineageOS in ieder geval vlot reageert op alles wat ik doe, het geheel voelt snel aan.

LineageOS draait verder stabiel (ik merk in ieder geval geen bugs) en ik ben tevreden over het batterijgebruik. Ik heb geen exacte cijfers, maar bij normaal gebruik (dus geen spellen of >4 uur SOT) haal ik makkelijk het einde van de dag of halverwege de volgende dag. Dat is voor mij in ieder geval meer dan genoeg, ik laad de telefoon elke nacht op.

• Stefan22
  • Niet online
Heb de telefoon zonet besteld, Snapdragon 820 + 4GB RAM is sowieso beter dan Snapdragon 430 + 3GB RAM wat ik nu heb. Daarnaast vond ik HTC Sense op de M8 altijd heel fijn werken.

Hopelijk komen nieuwere Android versies ook nog naar dit toestel via LineageOS, zo niet, is dat voor mij ook geen ramp.

• Nielsie71
quote:
gjb85 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Nee nog niets vernomen, eerlijk gezegd heb ik me er maar bij neergelegd en ben ik blij met mijn HTC M8 die ik nog in de kast had liggen. Deze functioneert eerlijk gezegd nog beter dan dat mijn HTC 10 ooit heeft gedaan. :+

• Stefan22
  • Niet online
Is het aan te raden het toestel te upgraden naar Android 8? Las namelijk op GSMArena dat de update teruggetrokken was, maar de update wordt wel aangeboden. Niemand problemen?

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:36
Ik heb geen problemen. De update is ook alleen in de US terug getrokken geweest en niet in EMEA.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-02 23:19

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook geen issues hier, behalve dat de nightmodus niet automatisch in-uitschakelt bij sunset/sunrise

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss : 50MP | 100MP

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
quote:
Deathchant schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:58:
Ik heb ook geen issues hier, behalve dat de nightmodus niet automatisch in-uitschakelt bij sunset/sunrise
Waarom zou je deze uberhaubt op sunset/sunrise tijden in/uitschakelen? :P

Ik bedoel, ik neem aan dat je de tijd van je wekker ook niet af laat hangen van de tijd van de zonsopkomst. (maar deze dus afhangt van de tijd waarop je (werk) begint. ;))
Ik heb de nightmode destijds gewoon op een vaste tijd ingesteld; ~'s avonds na de koffie, en 's morgens gaat hij weer uit. Heeft altijd perfect gewerkt.

SmiGueL wijzigde deze reactie 10-02-2018 22:20 (3%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• mr.hAmBurgEr
  • Laatst online: 17-02 21:11
Aangezien deze HTC 10 uit april 2016 komt (en dus al bijna 2 jaar uit is), vraag ik mij af of het het nog steeds waard is om deze telefoon te kopen (ben wel erg onder indruk van de specs).
Wat ik me vooral af vraag is of er nog voor langere tijd updates blijven komen, of zullen die door de komst van de HTC U11 al snel verdwijnen?

Bij voorbaat dank!

• Stefan22
  • Niet online
quote:
mr.hAmBurgEr schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:16:
Aangezien deze HTC 10 uit april 2016 komt (en dus al bijna 2 jaar uit is), vraag ik mij af of het het nog steeds waard is om deze telefoon te kopen (ben wel erg onder indruk van de specs).
Wat ik me vooral af vraag is of er nog voor langere tijd updates blijven komen, of zullen die door de komst van de HTC U11 al snel verdwijnen?

Bij voorbaat dank!
Heb het toestel zelf deze week gekocht, en ben er tot nu toe tevreden mee. Mooi design, goede camera en zeer snel in gebruik. Ik heb gelijk de Android 8 update ontvangen en tot nu toe nog geen problemen ervaren.

Hoe lang er updates blijven komen ben ik zelf ook wel benieuwd naar, vooral nu Samsung hun S6 uit 2015 gaat updaten naar Oreo hoop ik dat meer fabrikanten dat volgen. (HTC 10 is van 2016)

Voor de anderen: Ik krijg nu zo'n 4uur en 15min screen on time met Oreo, is dat normaal voor dit toestel?

• Jassy
Voor de mensen die problemen hebben met Oreo OTA: Het schijnt dat een Hard Reset wonderen verricht, dus een reset vanuit Recovery mode. Ik ga dit binnenkort ook maar proberen, want mijn standby tijden zijn om te huilen zo slecht. Ik kom bij licht gebruik de dag niet door.

• Stefan22
  • Niet online
quote:
Jassy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:14:
Voor de mensen die problemen hebben met Oreo OTA: Het schijnt dat een Hard Reset wonderen verricht, dus een reset vanuit Recovery mode. Ik ga dit binnenkort ook maar proberen, want mijn standby tijden zijn om te huilen zo slecht. Ik kom bij licht gebruik de dag niet door.
Wat van screen on time haal je? En wat is de tijd sinds het laatst opladen als je het toestel weer aan de lader doet?

Ik heb wel vaak links bovenin een melding die zegt dat Mail veel gebruikt.

Stefan22 wijzigde deze reactie 12-02-2018 12:29 (7%)

• Jassy
Ik haal met veel geluk 2 uur SOT en dan doe ik er niks bijzonders mee (Berichten sturen, internet, dus geen spelletjes of muziek luisteren). Maar op de een of andere manier zijn de toestellen die ik in bezit heb gehad nooit hoogvliegers qua SOT geweest ondanks dat ik er bijna niks mee doe. Ik heb ook de indruk dat na 2 jaar de batterij flink minder vermogen levert.

• Stefan22
  • Niet online
Dat is best wel weinig lijkt me, ik krijg 4,5 uur, wel met lage helderheid. Ik hoop dat een hard reset beter voor je werkt.

Ik heb gelijk geüpdatet naar Android 8, was het met Android 6 en/of Android 7 beter?

• Jassy
Het is met name in het begin beter geweest toen hij nieuw was. Ik heb geen verschil in de Android versies gemerkt, ik merk alleen wel dat naarmate het toestel ouder wordt het steeds minder wordt.

Bij de kosten die ik moet maken om de batterij van dit toestel te vervangen kan ik beter het gehele toestel vervangen. Beide ga ik voorlopig niet doen dus ik leer er maar mee leven dat hij wat vaker aan de lader moet en ik een Powerbank mee moet nemen.

• Stefan22
  • Niet online
Hoe lang heb je het toestel al dan? Ik hoop dat die van mij gewoon 2 jaar volhoud zonder al te veel problemen. Ben echt zeer te spreken over de snelheid en look & feel.

• Jassy
Ik heb hem direct bij de release gekocht in Duitsland, hij was hier nog niet verkrijgbaar. Wellicht heb ik een maandagmorgen model want XDA staat vol met screenshots over een goede batterij, ook na twee jaar nog.

Ik ben op zich ook nog heel tevreden over het toestel qua snelheid, look and feel, geluid en scherm. Het enige waar ik echt ontevreden over ben is dat het toestel, ondanks full metal body en altijd in een hoesje gedragen, heel erg is beschadigd door zand en andere rommel. Dit met de originele Iceview cover.. Nu met een hoesje van de markt gaat het stukken beter maar het kwaad is al geschied..

• Upbeat
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:25
Iemand die Gboard ook gebruikt? Ik krijg opeens de volgend foutmelding als ik emojis will zoeken:

Geen zoekgegevens voor emoji's beschikbaar.

Geen idee of dit sinds de update is

• Jassy
Ik krijg dezelfde foutmelding met GBoard.

• bertware
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:57
quote:
Upbeat schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:02:
Iemand die Gboard ook gebruikt? Ik krijg opeens de volgend foutmelding als ik emojis will zoeken:

Geen zoekgegevens voor emoji's beschikbaar.

Geen idee of dit sinds de update is
Gboard werkt probleemloos bij mij op Android O, ook zoeken op emojis

• Upbeat
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:25
quote:
Jassy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:58:
Ik krijg dezelfde foutmelding met GBoard.
Ik zie in de Play store meerdere meldingen nu. Zal wel door de laatste update komen!

• rened80
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:40
Heeft de 10 met Oreo nog steeds de mogelijkheid om airplay te gebruiken?

• mr.hAmBurgEr
  • Laatst online: 17-02 21:11
Ik heb pas geleden de 10 besteld, maar ben nog op zoek naar een hoesje en vraag mij eigenlijk af waar ik nog een Ice View case kan vinden... tot nu toe zie ik hem nergens meer verkrijgbaar.

• deechtewber
quote:
Nielsie71 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Bij mij viel hij random in bootloop onder de 30/40% batterij. Na de Oreo update was het een bootloop die ook niet meer te stoppen was. Zoals hierboven al aangegeven het lijkt wel een foutieve batch bij Coolblue, al deed de helpdesk net alsof ik de eerste was met een HTC 10 die dit probleem heeft.

Hoe staat het met de reparaties van @gjb85 en @Nielsie71 ?

• Peter90
Mijne kwam gisteren na 5 weken terug. Alleen kan wéér naar Dynafix want nu is de digitizer defect, bovenste deel van het touchscreen werkt niet. Goed werk geleverd dus, echt superslecht.

• Nielsie71
quote:
deechtewber schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Als het goed is wordt de mijne vanmiddag bezorgd. Omschrijving van de reparatie spreekt boekdelen: Defecte onderdelen zijn vervangen.

Ik zal wel even een bericht plaatsen als hij weer in gebruik is.

• Stefan22
  • Niet online
Telefoon is nu op 49% met sot van 1u46m.
Opladen 11u40m geleden. Enigste wat ik heb gedaan is beetje browsen/Twitter/Reddit. Is dat normaal? Voor mijn gevoel is het namelijk best wel weinig en moest ik het toestel best snel weer opladen.

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:13

sHELL

Canon sletje

Ik heb sinds 8.0 last van een google process dat de cpu zwaar belast en na een tijdje crashed. Met resultaat dat m'n batterij het natuurlijk niet lang vol houd :/

sHELL wijzigde deze reactie 18-02-2018 07:13 (3%)

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Southern Sun
quote:
Stefan22 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 23:09:
Telefoon is nu op 49% met sot van 1u46m.
Opladen 11u40m geleden. Enigste wat ik heb gedaan is beetje browsen/Twitter/Reddit. Is dat normaal? Voor mijn gevoel is het namelijk best wel weinig en moest ik het toestel best snel weer opladen.
Voor mijn gevoel is dat normaal. Ik haal max 3 a 3.5u sot

• deechtewber
quote:
sHELL schreef op zondag 18 februari 2018 @ 07:11:
Ik heb sinds 8.0 last van een google process dat de cpu zwaar belast en na een tijdje crashed. Met resultaat dat m'n batterij het natuurlijk niet lang vol houd :/
HTC Function test?

• Gerrya
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14:23
Hallo iedereen.
Ik had nog een vraagje. Ik weet eigenlijk niet of hij helemaal hier thuis hoord maar volgens mij gedeeltelijk wel volgens mij.
Ik heb een HTC 10 en ik heb daar een micro sd card in zitten, En ik heb sinds kort ook een chromebook van aser en ik heb ook daar een sd card in zitten.
Kan ik die sd kaarten er uit halen ( veilig) En dan de bestanden van de één op de andere zetten zodat ik op allebijde apparaten de zelfde bestanden en foto's heb.?
En ik weet dat ik dat met Google drive kan doen, maar ik heb namelijk ook een aantal bestanden op een sd kaart staan.

Ik hoor graag van jullie.
Groetjes van Gerrya.

• Stefan22
  • Niet online
quote:
Southern Sun schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Voor mijn gevoel is dat normaal. Ik haal max 3 a 3.5u sot
Ah oke, maar vergeleken met andere toestellen lijkt het me wel weinig eerlijk gezegd.

• Southern Sun
quote:
Stefan22 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Ah oke, maar vergeleken met andere toestellen lijkt het me wel weinig eerlijk gezegd.
Ik zit, ruim 8u van de oplader af, nu op 56% met 55 min sot :') maar goed mijne is wat ouder, maar heb het nooit een sterk punt gevonden.
Helderheid 25%, mail synchroniseert 1x per uur en wel locatie service op nauwkeurig, misschien moet ik die weer eens wat lager zetten

Southern Sun wijzigde deze reactie 18-02-2018 18:17 (20%)

• deechtewber
quote:
Gerrya schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:48:
Hallo iedereen.
Ik had nog een vraagje. Ik weet eigenlijk niet of hij helemaal hier thuis hoord maar volgens mij gedeeltelijk wel volgens mij.
Ik heb een HTC 10 en ik heb daar een micro sd card in zitten, En ik heb sinds kort ook een chromebook van aser en ik heb ook daar een sd card in zitten.
Kan ik die sd kaarten er uit halen ( veilig) En dan de bestanden van de één op de andere zetten zodat ik op allebijde apparaten de zelfde bestanden en foto's heb.?
En ik weet dat ik dat met Google drive kan doen, maar ik heb namelijk ook een aantal bestanden op een sd kaart staan.

Ik hoor graag van jullie.
Groetjes van Gerrya.
Dat kan, maar niet wanneer je de kaart in de HTC als intern geheugen hebt geformatteerd.

• Nielsie71
Telefoon zaterdag weer terug gekregen en vooralsnog werkt hij naar behoren.

Ik krijg alleen geen badgecounter meer bij whatsapp? Meer mensen dit probleem? Ik krijg het niet voor elkaar ook niet door de instellingen te veranderen o.i.d.

• Jassy
quote:
Nielsie71 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:43:

Ik krijg alleen geen badgecounter meer bij whatsapp? Meer mensen dit probleem? Ik krijg het niet voor elkaar ook niet door de instellingen te veranderen o.i.d.
Dat is er sinds Oreo uitgehaald.

• gjb85
quote:
deechtewber schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:57:
[...]

De mijne ligt nog bij de 'erkende reparateur'. En aangezien mijn M8 het ook heeft begeven zit ik nu al twee weken met m'n OneX, pure ellende dus...

• Stefan22
  • Niet online
quote:
Nielsie71 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:43:

Waarschijnlijk is dat dan verwijderd zoals hierboven werd aangegeven. Je kunt het wel terughalen met een andere launcher.

• Nielsie71
quote:
Stefan22 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Waarschijnlijk is dat dan verwijderd zoals hierboven werd aangegeven. Je kunt het wel terughalen met een andere launcher.
Mooi kut dan, nog goede alternatieven als launcher?

• Stefan22
  • Niet online
quote:
Nielsie71 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:01:
[...]

Mooi kut dan, nog goede alternatieven als launcher?
Nova Launcher icm TeslaUnread voor notification badges (maar durf niet te zeggen als je Prime nodig bent). Even Launcher is ook een goede, gratis en heeft badges zover ik weet. Ook Microsoft Launcher is een goede die je zou kunnen proberen.

• Nielsie71
quote:
Stefan22 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:12:
[...]

Nova Launcher icm TeslaUnread voor notification badges (maar durf niet te zeggen als je Prime nodig bent). Even Launcher is ook een goede, gratis en heeft badges zover ik weet. Ook Microsoft Launcher is een goede die je zou kunnen proberen.
Heb nu in iedergeval iets gevonden waardoor ik weer een stip bij whatsapp heb staan als ik een bericht heb. Ik kwam pas in het scherm terecht nadat ik de app notifyer unread count had geinstalleerd.

Overigens laat een widget via deze app wel het aantal ongelezen berichten zien!

• bashuijsmans
  • Laatst online: 21-02 11:00
Sinds kort heb ik problemen met mijn htc 10. Als ik de oplader in het oplaadpunt stop dan valt hij er ten eerste vrij gemakkelijk weer uit. Dit is nog niet heel erg vind ik persoonlijk,want ik laat mijn telefoon toch vaak s nachts op. het grootste probleem is het feit dat het 'snel opladen' niet meer werkt, sterker nog er staat 'langzaam laden' in het beeld als ik probeer op te laden. Dit gaat zo tergend langzaam dat mijn telefoon pas na een uur of 2 laden weer op ongeveer 50% zit. Dit is het grootste probleem dat ik tegen kom naast het eerder genoemde punt en het feit dat mijn telefoon vrij snel leeggaat. Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

• ChiMan
quote:
bashuijsmans schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:03:
Sinds kort heb ik problemen met mijn htc 10. Als ik de oplader in het oplaadpunt stop dan valt hij er ten eerste vrij gemakkelijk weer uit. Dit is nog niet heel erg vind ik persoonlijk,want ik laat mijn telefoon toch vaak s nachts op. het grootste probleem is het feit dat het 'snel opladen' niet meer werkt, sterker nog er staat 'langzaam laden' in het beeld als ik probeer op te laden. Dit gaat zo tergend langzaam dat mijn telefoon pas na een uur of 2 laden weer op ongeveer 50% zit. Dit is het grootste probleem dat ik tegen kom naast het eerder genoemde punt en het feit dat mijn telefoon vrij snel leeggaat. Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
Zelf al onderzocht of het aan je telefoon, lader en/of USB kabel ligt?

• Nielsie71
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met het uitschakelen van trillen en meldingen op het scherm van whatsapp sinds de oreo update?

Ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar. Als ik alles uitschakel onder apps/melding en dan whatsapp schakelt hij na het eerste beste bericht weer alles in (uiteraard ook in de instellingen van whatsapp zelf staat alles uit).
Ik wil eigenlijk alleen maar mijn badgecounter (of badgedot) hebben en verder helemaal niets, geen trillen, geen geluid etc.

• Pittie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:44
quote:
bashuijsmans schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:03:
Probeer ook eens je usb aansluiting van de telefoon schoon te maken met een naald, oid.
Wrs zit daar flink wat stof verstopt. Nadat ik dit allemaal verwijderd had, was dit probleem verhelpen.

• Veneficus
Mijn 10 heb ik gisteren ingeleverd bij Coolblue voor reparatie vanwege de bootloops onder de 40% accu, en verlies van communicatie met de SIM. Blijkbaar is het wettelijk niet toegestaan om deelreparaties te doen, dus als ze het moeten repareren, dan moeten ze meteen het scherm meenemen, waar een barst in de bovenste laag zit. Dat gaat dan wel op mijn kosten, dus ik zal eerst wachten op een prijsopgave.

Beetje suf dat aan de ene kant geroepen wordt dat apparaten beter repareerbaar gemaakt moeten worden, maar dat de wetgeving aan de andere kant dit soort zaken tegenhoudt.

24 kWh Nissan Leaf 2015

• gjb85
quote:
Veneficus schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:07:
Mijn 10 heb ik gisteren ingeleverd bij Coolblue voor reparatie vanwege de bootloops onder de 40% accu, en verlies van communicatie met de SIM. Blijkbaar is het wettelijk niet toegestaan om deelreparaties te doen, dus als ze het moeten repareren, dan moeten ze meteen het scherm meenemen, waar een barst in de bovenste laag zit. Dat gaat dan wel op mijn kosten, dus ik zal eerst wachten op een prijsopgave.

Beetje suf dat aan de ene kant geroepen wordt dat apparaten beter repareerbaar gemaakt moeten worden, maar dat de wetgeving aan de andere kant dit soort zaken tegenhoudt.
Waar baseert men zich op dat deelreparaties niet uitgevoerd mogen worden? Hier heb ik nog nooit van gehoord...

Ik heb contact gehad met CB. Mijn toestel is 30 januari opgehaald vanwege de accuproblemen en bootloops. Mijn toestel ligt nog steeds bij de erkende reparateur/Dynafix, maar CB belooft uiterlijk maandag een oplossing.

• Veneficus
quote:
gjb85 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:45:
[...]

Waar baseert men zich op dat deelreparaties niet uitgevoerd mogen worden? Hier heb ik nog nooit van gehoord...

Ik heb contact gehad met CB. Mijn toestel is 30 januari opgehaald vanwege de accuproblemen en bootloops. Mijn toestel ligt nog steeds bij de erkende reparateur/Dynafix, maar CB belooft uiterlijk maandag een oplossing.
Hmmm, ik zie hier nu ook een post van een tijd geleden met dezelfde klacht: hiero

edit: HIER nog eentje van Radar

Het argument was 1) wettelijk zo bepaald en 2) (misschien de reden van de wet) zolang er schade (zichtbaar) is kan er niet gegarandeerd worden dat het apparaat weer werkt. Dit zou volledig afhankelijk moeten zijn van de exacte omstandigheden, maar dat wordt waarschijnlijk gewoon in één keer afgedekt om gedoe te voorkomen. BIjvoorbeeld, als het klacht is dat de telefoon niet meer lijkt te repareren, kan dat de accu zijn, maar ook het display. Als er dus zichtbare schade is aan het display, dan zou je zelfs na de reparatie aan de accu nog dezelfde klachten kunnen hebben. In mijn geval zijn het bootloops en kun je aan de accu grafiek zien dat het niets met het display te maken heeft, maar toch...

Technisch gezien mag deelreparatie wettelijk waarschijnlijk wel, maar ze moeten alsnog kunnen garanderen dat de reparatie alles oplost, en dat is in de praktijk tegenstrijdig.

Veneficus wijzigde deze reactie 22-02-2018 09:57 (8%)

24 kWh Nissan Leaf 2015

• gjb85
Waar dat in de wet zo bepaald is dat is voor mij een raadsel, maargoed. Ik kan me voorstellen dat dit wel zo kan indien niet duidelijk is waardoor het defect wordt veroorzaakt. Maar in het geval dat een connector niet goed blijft zitten zie ik geen relatie tot een gebroken scherm.

Ook in jouw geval zijn die bootloops volgens mij een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door de accu. Het standpunt van CB dat op eigen kosten ook je scherm moet worden gerepareerd lijkt mij niet houdbaar.

NB: Mijn scherm is ook een keer gerepareerd door Dynafix, was mijn toestel twee maanden kwijt. Bereid je dus maar vast voor..

• Gerrya
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14:23
Ja, ik had het zelfde, ik heb toen heel voorzichtig met een naald de USB c aansluiting schoongemaakt en met een spuitbus perslucht ( droge lucht) toen nog ff goed schoon geblazen.
Sinds dien werkt het weer prima en dat is nu al weer 3 maanden geleden. Dus ik zeg, zeker doen.
quote:
Pittie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Probeer ook eens je usb aansluiting van de telefoon schoon te maken met een naald, oid.
Wrs zit daar flink wat stof verstopt. Nadat ik dit allemaal verwijderd had, was dit probleem verhelpen.

• Veneficus
quote:
gjb85 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:55:
Waar dat in de wet zo bepaald is dat is voor mij een raadsel, maargoed. Ik kan me voorstellen dat dit wel zo kan indien niet duidelijk is waardoor het defect wordt veroorzaakt. Maar in het geval dat een connector niet goed blijft zitten zie ik geen relatie tot een gebroken scherm.

Ook in jouw geval zijn die bootloops volgens mij een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door de accu. Het standpunt van CB dat op eigen kosten ook je scherm moet worden gerepareerd lijkt mij niet houdbaar.

NB: Mijn scherm is ook een keer gerepareerd door Dynafix, was mijn toestel twee maanden kwijt. Bereid je dus maar vast voor..
Zelf ben ik het helemaal met je eens. Echter, in een uitleg van Coolblue op een ander klachtenforum werd er uitgelegd dat het voor het demonteren van een telefoon (die normaal gesproken niet open kan), het scherm eruit moet, wat met een gebroken scherm nogal tricky is (of niet kan zonder verder kapot te maken). Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de exacte schade: mijn scherm met oppervlakkige barst zal niet in tweeën breken bij demonteren, maar een scherm met een flink mozaïek kan het wel eens begeven.

Ik ben dan wel benieuwd hoe de kostenspecificatie eruit gaat zien: aangezien het scherm er toch al uit moet kunnen ze redelijkerwijs geen extra montagekosten rekenen, dus zou het puur om de hardwarekosten van het scherm gaan.

Heeft iemand al eens ergens gevonden wat er wordt verstaan onder "redelijke termijn" die bij reparatie verwacht mag worden? Twee maanden klinkt mij niet als een redelijke termijn; dan zou je het toestel terug kunnen eisen, elders laten repareren en de kosten verhalen op de fabrikant/verkoper.

24 kWh Nissan Leaf 2015

• gjb85
Een redelijke termijn wordt in de wet niet nader gespecificeerd en is (onder meer) afhankelijk van de aard van de klacht en de aard van de reparatie. In een 'normaal' geval, zoals deze, lijkt mij een termijn van 2 weken redelijk. Één ding is zeker.. Dynafix hanteert andere termijnen, die zeker niet redelijk zijn.

Mijn advies is dus alles via je verkoper te regelen (zij zijn ook je contractuele wederpartij m.b.t. je schade die onder de garantie valt).
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*