Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
Mijn HTC10 was van juni 2016. Ik heb aangegeven dat de accu niet goed meer werkte, na een halve dag op +/-35% en dat het apparaat bij dat percentage in een bootloop ging. CB heeft op 31 januari mijn toestel opgehaald, op 5 februari hebben ze deze na ook zelf gediagnostiseerd te hebben naar Dynafix gestuurd en op 26 februari hebben mij de optie geboden om het aankoopbedrag in shoptegoed te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:54
gjb85 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:58:
Mijn HTC10 was van juni 2016. Ik heb aangegeven dat de accu niet goed meer werkte, na een halve dag op +/-35% en dat het apparaat bij dat percentage in een bootloop ging. CB heeft op 31 januari mijn toestel opgehaald, op 5 februari hebben ze deze na ook zelf gediagnostiseerd te hebben naar Dynafix gestuurd en op 26 februari hebben mij de optie geboden om het aankoopbedrag in shoptegoed te ontvangen.
Dat klinkt echt heel eng hetzelfde als die van mij. Mijn apparaat is van 17 mei 2016, ook vlak onder de 40% onvoorspelbaar shutdown/reboot. Die is een week geleden ingenomen en intussen ook doorgestuurd naar reparatie. Nu duimen draaien...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPOXYWOXY schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:55:
Hmm als ik zo de Cool Blue verhalen hoor ga ik er toch serieus over nadenken om hem ook op te sturen.. Vraag me alleen of hoe ze het doen met eventueel shoptegoed mocht ik dit krijgen, aangezien ik de telefoon met een abonnement hebt. Meer mensen met abonnement (met dus maandelijkse betaling voor het toestel) toevallig die hem retour hebben gestuurd?

UPDATE: toch maar retour gemeld bij CB. We gaan het zien.
Reken je niet rijk, die van mij is gewoon gerepareerd en retour gestuurd. Overigens werkt hij nu 100% naar behoren dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjb85 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:58:
Snap echt niks van het beleid van CB dan, mijn toestel was al voor de 3e keer retour en het aankoopbedrag terug ontvangen was onbespreekbaar. Heb heb inmiddels weer retour maar had liever de mogelijkheid gehad een nieuw toestel aan te schaffen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 17:41
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:20:
[...]

Reken je niet rijk, die van mij is gewoon gerepareerd en retour gestuurd. Overigens werkt hij nu 100% naar behoren dat dan weer wel.
Ja als ie gerepareerd kan worden vind ik het ook helemaal goed. Ik kan er nu gewoon niet van uitgaan dat hij het volhoudt onder de 40%. Eigenlijk heb ik nu gewoon maar 60% accu capaciteit. Toestel bevalt nog prima, ik hoef niet per se een nieuwe. Maar dat accu probleem is gewoon irritant, moet constant een lader bij me houden, want als hij in de bootloop springt kan ik er niks meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Ja als ie gerepareerd kan worden vind ik het ook helemaal goed. Ik kan er nu gewoon niet van uitgaan dat hij het volhoudt onder de 40%. Eigenlijk heb ik nu gewoon maar 60% accu capaciteit. Toestel bevalt nog prima, ik hoef niet per se een nieuwe. Maar dat accu probleem is gewoon irritant, moet constant een lader bij me houden, want als hij in de bootloop springt kan ik er niks meer mee.
Dat had ik dus ook. Had ook prima kunnen leven met een gerepareerde '10'. Als de accu het gewoon had gedaan dan had ik (voor het eerst) niet na 2 jaar een nieuw toestel genomen, omdat mijn '10' voor het overige nog prima functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Gisteren mijn toestel weggebracht naar Mediamarkt. Naast dat deze bij ca. 30% accu al uitschakelde, wat bereikt werd na een halve dag, ging hij ook resetten vrijwel elke keer dat een foto werd gemaakt. Dat was de limit voor mij. Die accu is echt te slecht. Ze geven maximaal 4 weken de tijd voor de reparatie door dynafix. We gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjb85 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Dat had ik dus ook. Had ook prima kunnen leven met een gerepareerde '10'. Als de accu het gewoon had gedaan dan had ik (voor het eerst) niet na 2 jaar een nieuw toestel genomen, omdat mijn '10' voor het overige nog prima functioneerde.
Op zichzelf kan ik hier ook prima mee leven maar waar ik bang voor ben is dat het probleem zich over enkele maanden weer voor gaat doen en dan is de garantie verlopen 8)7 . Vooralsnog werkt hij prima dus verder ook gene klagen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:04
hallo iedereen.

Ik zit al enkele keren te proberen om mijn HTC 10 te koppelen met mijn chromebook met bluetooth. maar dit wil nog niet echt lukken.
ik krijg wel steeds te zien dat ze elkaar zien , maar het kloppellen gaat niet, op beide apperaten zie je dan die code en moet je aanvinken , maar daarna krijg ik op mijn chromebook te zien, KOPPELEN MISLUKT.

Ik gebruik geen virus scanner op beide apparaten. wie kan mij helpen met dit probleem.
Ik wou graag de chromebook gaan ontgrendelen met smart lock. ( tenminste wel proberen of dit fijn en goed werkt.

Ik hoor graag van jullie.

Gerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb in het buitenland (FR) getankt en wilde een foto maken van de kassabon. Na de klik volgde een spontane reboot van de telefoon. Een paar keer geprobeerd en het ligt aan de streepjescode op de bon, toen ik die afdekte met een wit papiertje werd normaal een foto gemaakt. Kennelijk wordt de foto geanalyseerd en herkent hij een streepjescode, die hij vervolgens niet kan interpreteren en ervan over zijn nek gaat of zo. Bizar, waarom zou hij dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een post verplaatst naar: [HTC 10] Accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik wil graag een nieuwe HTC 10 kopen alleen maar voor de DAC die erin zit. Op Xda en hier barst het van de mensen met bootloops. Wat ik zowel hier als op Xda niet kan opmaken is of nieuwe 10’s er ook last van hebben of dat uiteindelijk ook de nieuwe het probleem gaan krijgen. Maw heeft HTC het inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03
__BlackEyed__ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:34:
Ik wil graag een nieuwe HTC 10 kopen alleen maar voor de DAC die erin zit. Op Xda en hier barst het van de mensen met bootloops. Wat ik zowel hier als op Xda niet kan opmaken is of nieuwe 10’s er ook last van hebben of dat uiteindelijk ook de nieuwe het probleem gaan krijgen. Maw heeft HTC het inmiddels opgelost?
Geen idee of het opgelost is!
Heb zelf de 10 bijna een jaar en tot nu toe geen problemen met bootloops (effe afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 15:53

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook een exemplaar vanaf het begin wat nooit defects heeft vertoond, dus ik heb ook nergens last van.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Deathchant schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:48:
Ik heb ook een exemplaar vanaf het begin wat nooit defects heeft vertoond, dus ik heb ook nergens last van.
En wat is bij jou vanaf het begin? Meeste toestellen krijgen het probleem namelijk tussen de 1,5 en 2 jaar ouderdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Telefoon is inmiddels 12 dagen in reparatie via Coolblue. Hoe lang duurde het bij jullie voordat er een update kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@SPOXYWOXY Ik heb de HTC10 al vanaf de release datum,dus vanaf dag 1 dat ie beschikbaar is.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
SPOXYWOXY schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:32:
Telefoon is inmiddels 12 dagen in reparatie via Coolblue. Hoe lang duurde het bij jullie voordat er een update kwam?
Na 14 dagen had ik de eerste update ontvangen van CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
gjb85 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:46:
[...]

Na 14 dagen had ik de eerste update ontvangen van CB.
Thanks, hopelijk krijg ik ook snel een update!
Deathchant schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:28:
@SPOXYWOXY Ik heb de HTC10 al vanaf de release datum,dus vanaf dag 1 dat ie beschikbaar is.
Hmm dan heb je dus geluk gehad met jouw toestel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Op 2 maart mijn toestel weggebracht naar de Mediamarkt vanwege de slechte accu en uitvallen. Gisteren, dus na 11 dagen, al bericht dat hij weer klaar lag. Vandaag opgehaald, dynafix heeft logischerwijs de accu vervangen. Benieuwd hoe hij het nu doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
Heb recent een tweedehands 10 aangeschaft en merkte zoals geadverteerd dat de batterijen echt belabberd is. Als ik de batterij van deze telefoon vervang, zijn de problemen dan opgelost of zijn het gros van de batterijproblemen software issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:14
Applepiez schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:39:
Heb recent een tweedehands 10 aangeschaft en merkte zoals geadverteerd dat de batterijen echt belabberd is. Als ik de batterij van deze telefoon vervang, zijn de problemen dan opgelost of zijn het gros van de batterijproblemen software issues?
Mijn HTC 10 is nu voor derde keer ter reparatie aangeboden, zelfs met nieuwe batterij zijn de problemen nl niet opgelost. Afwachten of het deze keer wel gaat lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Rdam schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Mijn HTC 10 is nu voor derde keer ter reparatie aangeboden, zelfs met nieuwe batterij zijn de problemen nl niet opgelost. Afwachten of het deze keer wel gaat lukken....
Door dit soort berichten ga ik wel steeds meer denken dat het probleem niet per se met de accu te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Update over de reparatie van Coolblue. Apparaat komt 20 maart terug, onderdelen zijn vervangen is het enige wat er bij stond. Ik ben benieuwd...

[ Voor 46% gewijzigd door SPOXYWOXY op 19-03-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
deechtewber schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:40:
Op 2 maart mijn toestel weggebracht naar de Mediamarkt vanwege de slechte accu en uitvallen. Gisteren, dus na 11 dagen, al bericht dat hij weer klaar lag. Vandaag opgehaald, dynafix heeft logischerwijs de accu vervangen. Benieuwd hoe hij het nu doet!
Hoe doet de accu het tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 17:37

icecreamfarmer

en het is

Bij mijn htc10 zit een deuk in de volume knop waarbij volume harder niet meer goed werkt (ik moet erg hard drukken). Dat is op zich vervelend maar niet onoverkomelijk. Wat vervelender is, is dat de aan uit know niet meer goed lijkt te functioneren. Als ik de volume knoppen gebruikt heb werkt die know een tijdje niet meer.
Het aparte is dat het commando 2x drukken wel werkt en de camera opent.

Na een tijdje werkt de aan/uitknop wel weer dus het lijkt een software probleem te zijn dat hij waarschijnlijk de denkt dat de volumeknop nog steeds als ingedrukt ziet.

Is dit makkelijk te repareren of wordt dit een nieuwe telefoon?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
gjb85 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:45:
[...]
Hoe doet de accu het tot nu toe?
Een wereld van verschil. Gaat veel langer mee en het toestel valt niet meer uit. Zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Ik heb 'm sinds gisteren ook weer terug, met nieuwe accu en nieuw scherm (want: "geen deelreparaties"). Ben benieuwd of hij nu inderdaad volledig gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Die van mij lijkt het weer helemaal goed te doen, en de accuduur is ook weer op orde. Ze hebben de batterij vervangen en het display (zat een fijne barst in).

Wat opvallend is: zowel het vorige als huidige display is een Tianma paneel, maar de polarisatie van deze is anders. De vorige kon ik met gepolariseerde zonnebril op niet aflezen in portrait stand, terwijl deze prima bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Veneficus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:46:
Die van mij lijkt het weer helemaal goed te doen, en de accuduur is ook weer op orde. Ze hebben de batterij vervangen en het display (zat een fijne barst in).

Wat opvallend is: zowel het vorige als huidige display is een Tianma paneel, maar de polarisatie van deze is anders. De vorige kon ik met gepolariseerde zonnebril op niet aflezen in portrait stand, terwijl deze prima bruikbaar is.
Geluk bij een ongeluk dus :9
Mijne is vandaag ook binnen gekomen, vanavond alles weer terugzetten en eens kijken hoe hij het nu doet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Overigens liep ik tegen iets aan wat ik nog niet eerder gezien had:

In de eerste instantie heb ik de HTC opnieuw opgestart en NIET ingelogd met m'n Google account. Toen is er een admin account aangemaakt, waardoor ik later, toen ik mijn Google account wel had toegevoegd, niet alles kon doen. Ik kon ook nergens vinden hoe ik die admin account kon verwijderen en zo mijn Google account als enige user kon houden.
Ik heb toen maar weer een factory reset gedaan om van het gedoe af te zijn, maar weet iemand hoe dat allemaal zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Veneficus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:01:
Overigens liep ik tegen iets aan wat ik nog niet eerder gezien had:

In de eerste instantie heb ik de HTC opnieuw opgestart en NIET ingelogd met m'n Google account. Toen is er een admin account aangemaakt, waardoor ik later, toen ik mijn Google account wel had toegevoegd, niet alles kon doen. Ik kon ook nergens vinden hoe ik die admin account kon verwijderen en zo mijn Google account als enige user kon houden.
Ik heb toen maar weer een factory reset gedaan om van het gedoe af te zijn, maar weet iemand hoe dat allemaal zit?
Toen ik mijn HTC gisteren aandeed, stond er zelfs nog een accu test open van de reparateur. Ik was ook ingelogd als een soort admin, interface was ook in het Engels. Uiteindelijk ook gewoon een factory reset gedaan.

Tot nu toe is de telefoon nog niet uitgevallen, dus dat is mooi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:16:
[...]

Toen ik mijn HTC gisteren aandeed, stond er zelfs nog een accu test open van de reparateur. Ik was ook ingelogd als een soort admin, interface was ook in het Engels. Uiteindelijk ook gewoon een factory reset gedaan.

Tot nu toe is de telefoon nog niet uitgevallen, dus dat is mooi :*)
Die van mij was wel goed gereset. Maar blijkbaar maakt Android zelf een lokale admin account aan wanneer je niet inlogt met een Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Even een update over de vervangen accu. Ik kan iedereen aanraden om hem te laten vervangen als je last hebt van een slechte accu of de random shutdowns/bootloops. Sinds de reparatie nergens meer last van, accu houd het nu met gemak bijna 2 dagen vol bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zoals eerder gezegd heb ik de mijne kapot laten vallen.
Ik zit echter met een dilemma:
Ik vind de HTC10 een fijne telefoon echter om nu een 2 jaar oud model te kopen staat mij ook enigszins tegen. Anderzijds de nieuwe telefoons missen headphone jack aansluitingen en/of de fingerprint zit aan de achterkant en nog vervelender de telefoon is geheel van glas.

Heeft iemand nog suggesties of toch een nieuwe htc10 van 350 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 13:33
icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:37:
Zoals eerder gezegd heb ik de mijne kapot laten vallen.
Ik zit echter met een dilemma:
Ik vind de HTC10 een fijne telefoon echter om nu een 2 jaar oud model te kopen staat mij ook enigszins tegen. Anderzijds de nieuwe telefoons missen headphone jack aansluitingen en/of de fingerprint zit aan de achterkant en nog vervelender de telefoon is geheel van glas.

Heeft iemand nog suggesties of toch een nieuwe htc10 van 350 kopen?
Ik weet niet precies wat je met je telefoon doet, maar ik heb in december vorig jaar nog een HTC 10 nieuw gekocht. De Snapdragon 820 met 4GB RAM is voor mij meer dan snel genoeg voor bellen, IM en wat Facebooken etc. Qua OS heeft hij ook net een update naar Android 8 gehad vanuit HTC, al zou dat zomaar eens de laatste major update kunnen zijn. Zelf draai ik LineageOS, die zit nog op Android 7.1 maar deze custom rom wordt in ieder geval ook nog goed onderhouden en draait stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mint schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:39:
[...]

Ik weet niet precies wat je met je telefoon doet, maar ik heb in december vorig jaar nog een HTC 10 nieuw gekocht. De Snapdragon 820 met 4GB RAM is voor mij meer dan snel genoeg voor bellen, IM en wat Facebooken etc. Qua OS heeft hij ook net een update naar Android 8 gehad vanuit HTC, al zou dat zomaar eens de laatste major update kunnen zijn. Zelf draai ik LineageOS, die zit nog op Android 7.1 maar deze custom rom wordt in ieder geval ook nog goed onderhouden en draait stabiel.
Hij is snel genoeg maar qua beveiliging is software ondersteuning tegenwoordig toch ook wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 15:48
Bij mijn HTC 10 reageert het bovenste deel van het scherm niet meer. Na het lezen van jullie ervaringen toch wel erg huiverig om hem naar Dynafix op te sturen want dat gaat vrees ik erg lang duren.

Ook is mijn batterij aan het eind van zijn leven en zit ik nog in de garantietermijn... Kan het dan zo zijn dat ik het scherm zelf (cq de verzekering) betaald en HTC garantie geeft op de batterij of zijn dat twee afzonderlijke reparaties?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Waarom kunnen beide mankementen niet onder garantie vallen?
Mijn ervaring met dynafix via mediamarkt waren deze keer uitstekend. Zeer snel gerepareerd retour, zoals je in dit draadje kunt teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Opgelost, kan verwijderd worden.

[ Voor 89% gewijzigd door Stefan22 op 11-05-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 18:28
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hspgrJ/IMG_0061.jpg

Onder in beeld, bij de grijze balk, zit een stuk met een horizontale streep en wat vage witte vlekken. Valt juist met name op op een witte achtergrond.

[ Voor 21% gewijzigd door Southern Sun op 15-05-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 18:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mijn inmiddels bijna 2 jaar oude 10 heeft ook wat batterijkuren maar ik denk meer dat dat komt omdat sinds Orea alle 4 cores constant aan staan. Lastig maar niet anders.

Wat ik wel de laatste tijd heb is dat ik over wifi vanaf een smb share een mkv af wil spelen op de 10. Doe dat met zowel VLC Player als met Kodi. De laatste tijd flink wat haperingen en buffering.

Ik heb een Ubi UAP-AC-PRO, daar nu zelfs voor de test een UAP-AC-HD naast gehangen. Nog steeds haperingen. Speel ik dezelfde mkv af op een oude Sony Z5 Compact, dan hapert er niets.

Lijkt wel alsof de 10 in de achtergrond het heel druk heeft met diverse processen, CPU-Z toont 4 cores die idle zijn op 307Mhz. maar zeer regelmatig pieken naar 900Mhz tot 2Ghz. doen.

Toch maar eens een factory reset doen.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Hallo htc 10 ners. 😅😅👌👍
Ik had nog een vraagje, ik heb wel eens gezien dat je de htc10 kan kalibreren, maar ik kan het niet vinden bij instellingen of zo.
Kan iemand mij helpen waar dit staat.

Bvd. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 17:22

jacobras

Developer

Mint schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:39:
Qua OS heeft hij ook net een update naar Android 8 gehad vanuit HTC, al zou dat zomaar eens de laatste major update kunnen zijn. Zelf draai ik LineageOS, die zit nog op Android 7.1 maar deze custom rom wordt in ieder geval ook nog goed onderhouden en draait stabiel.
Ik ben daarom teruggegaan van LineageOS naar stock. Batterijduur is wat minder maar ik wilde eindelijk wel eens Android 8 op mijn primaire telefoon. Was nog best een gedoe overigens, flashen naar stock! Lukte niet, veel verschillende RUUs geprobeerd tot ik de juiste vond die werkte.

Voordelen/redenen waarom ik terug naar stock ben gegaan:
- Android 8 ipv. 7
- werkende laser autofocus van de camera
- stabielere bluetoothverbinding in de auto (hoopte ik, helaas niet heel erg het geval)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

De laatste dagen redt mijn 10 het nog maar 2-3 uur met een accu. Wordt echt snel slechter. Ik heb nog garantie tot eind augustus, dus ga de telefoon toch maar laten repareren.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Terug naar de winkel waar je de 10 hebt gekocht? Of terug naar je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Qua softwaretweaks is er ook veel te halen.

Heb mijn HTC10 geroot, zodat je AKT profiles kunt laden.
Het schijnt dat HTC wat fouten heeft gemaakt in de ondersteuning van de batterijbesparing bij Android Oreo, waardoor de processor niet goed werkt qua slaapstand.
Zie thread op XDA.
Het gaat daar over de OnePlus, maar geldt ook voor de HTC10.

Heeft bij mij heel veel gescheeld. Haal geen twee dagen meer, maar kom wel een stuk makkelijker de dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Maar als daar fouten mee gemaakt zijn, dan hadden ze die toch kunnen verhelpen met een update? Ik ben niet de enige die dit probleem heeft.

Om 16:00 je telefoon van de lader afhalen met 100% accu en, na de telefoon niet gebruikt te hebben, om 17:59 het scherm aandoen, 50% accu zien. Waarna de telefoon zichzelf uitschakelde. Dat is wel heel triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dat is natuurlijk een overtreffende trap, en dus een echte fout.

Na de update naar Oreo hebben genoeg mensen last gekregen van de verminderde accuduur. En dit helpt echt. Niet tegen bootloops op 50%.
Wel om te zorgen dat de accu bij normaal gebruik dichter bij de besparingsopties komt (die enorm veel schelen trouwens, dan is de standbytijd echt enorm).

Na de grote updates heb ik van HTC in 2018 geen updates meer gehad, zelfs geen security updates. Volgens mij hebben ze software ondersteuning gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Stormtrooper schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:20:
Maar als daar fouten mee gemaakt zijn, dan hadden ze die toch kunnen verhelpen met een update? Ik ben niet de enige die dit probleem heeft.

Om 16:00 je telefoon van de lader afhalen met 100% accu en, na de telefoon niet gebruikt te hebben, om 17:59 het scherm aandoen, 50% accu zien. Waarna de telefoon zichzelf uitschakelde. Dat is wel heel triest.
De accu van de HTC 10 is gewoon niet helemaal goed heb ik het idee. Wellicht een bepaalde batch toentertijd. Ik had zelf hetzelfde probleem, telefoon ook opgestuurd en de accu laten vervangen. Nu heb ik nergens meer last van en haal ik makkelijk weer het einde van de dag. Zou het zeker doen! Zelf had ik de telefoon via Coolblue gekocht, dus daar ging de telefoon ook naar toe. Reparatie heeft denk ik 2 a 3 weekjes geduurd. Maar was het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Exact. Bij mij ook en in een ruime week retour via Mediamarkt. De batterij van de HTC10 veroudert gewoon (te) snel, dat blijkt wel uit de vele berichten daarover. Gewoon retour sturen, achteraf zul je er blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Afgelopen zaterdag de telefoon teruggebracht naar het winkeltje waar ik jaren mijn verlengingen regel.

Ik dacht dat ik pas een nieuw toestel mocht uitzoeken eind augustus. Maar hij kon me vertellen dat ik ruim op tijd was met het inleveren van het toestel omdat ik nog 1 (!) dag garantie had. En dat ik een nieuw toestel mag uitzoeken.

Telefoon is wel in behandeling genomen voor reparatie onder garantie. En ik zit toch wel te twijfelen: ga ik weer voor een HTC en dan de 12+ of ga ik na al die jaren toch eens wat niets proberen en wacht ik op de Note 9? En aangezien die laatste pas zo rond 24 augustus leverbaar wordt maar de specs wel bekend worden gemaakt op 9 augustus, wacht ik dat kiezen nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 15:48
Ik heb inmiddels mijn HTC 10 verkocht, en dit was ook mijn laatste HTC. In vergelijk met de concurrentie is er amper een updatebeleid, en de updates die worden uitgerold zijn van twijfelachtige kwaliteit, met als dieptepunt de Oreo update wat een keiharde port is van de U11 en zonder enige optimalisatie met batterij issues tot gevolg. Verbetering op dat vlak is er waarschijnlijk niet te verwachten, immers is HTC dusdanig gedownsized dat er domweg geen resoures meer zijn.

Ook de ontvangst valt mij erg tegen. Daar waar ik met een Samsung S7, A5 of LG Stylus 2 nog 4G heb, valt de HTC terug op 1 streep 3G zonder data en is 4G, ook bij handmatig zoeken, in geen velden of wegen te bekennen. Dit zal ongetwijfeld door de metalen behuizing komen, maar dit is in het buitengebied het verschil tussen wel of geen bereik.

Ik vind het erg treurig om te zien, ik had veel meer van de 10 verwacht. Mijn vader gebruikt nog altijd zijn One M8 die het nog uitstekend doet en ook qua batterij gewoon normaal functioneert door goede software. De HTC 10 is met de Oreo update naar mijn mening een waardeloos toestel geworden.

Ik ga nu naar de Xiaomi Mi A2, omdat mij het Android One concept erg aanspreekt en ik geen zin meer heb om heel veel geld aan een high-end toestel uit te geven. Ik heb veel spijt gehad van de aankoop van de HTC 10 omdat het mijn high-end en premium verwachtingen niet heeft waar gemaakt, zie boven.

[ Voor 11% gewijzigd door Jassy op 30-07-2018 15:03 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik vond vooral de lakkwaliteit (beschadigde zelfs door stof in de case) en camera het grootste minpunt. Accu begon na 1.5jaar wel duidelijk minder te worden, maar redde nog makkelijk meer dan een volle dag. Na 4 HTC's ben ik overgestapt op de OP6, moet zeggen toch wel op alle fronten een vooruitgang.
Vond ook de laatste HTC's niet voldoende om erbij te blijven, maar wou ook vooral eens iets anders.
Al met al toch wel redelijk tevreden geweest over de 10.

[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 30-07-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 12:55
Southern Sun schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:37:
Ik vond vooral de lakkwaliteit (beschadigde zelfs door stof in de case) en camera het grootste minpunt. Accu begon na 1.5jaar wel duidelijk minder te worden, maar redde nog makkelijk meer dan een volle dag. Na 4 HTC's ben ik overgestapt op de OP6, moet zeggen toch wel op alle fronten een vooruitgang.
Vond ook de laatste HTC's niet voldoende om erbij te blijven, maar wou ook vooral eens iets anders.
Al met al toch wel redelijk tevreden geweest over de 10.
Grappig dat je camera noemt als grootste minpunt. Bij mij was het het grootste pluspunt, ik heb echt prachtige shots met mijn 10 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Upbeat schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:43:
[...]

Grappig dat je camera noemt als grootste minpunt. Bij mij was het het grootste pluspunt, ik heb echt prachtige shots met mijn 10 gemaakt.
Mee eens. Over de lakkwaliteit en updatebeleid ben ik het wel eens trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Over update beleid ik zeker ook. Lakkwaliteit eigenlijk geen problemen mee.

Toen ik mijn toestel inleverde voor reparatie kreeg ik het standaard riedeltje te horen over onderzoekskosten als er val- en/of waterschade wordt geconstateerd. Maar gelijk daarna kreeg ik te horen dat mijn toestel er eigenlijk als nieuw uitziet. En dat klopt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Upbeat schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:43:
[...]

Ik kon er wel goede foto's mee maken, maar niet van m'n kinderen die er 9/10 keer bewogen op stonden omdat de focus weer te traag ging en in low light vond ik het onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Krijg zojuist een telefoontje van mijn vaste telecom winkel. HTC 10 is retour ontvangen van Dynafix. Niet alleen de batterij maar de complete binnenkant is vervangen.

Helaas vandaag geen tijd om het toestel op te halen, maar ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hoe kan ik de night filter laten werken op sunset-sunrise schema? Als ik die aanvink doet het helemaal niks. Ik moet 't altijd handmatig aan-uitzetten. Ik krijg 't maar niet aan de praat.

Oh, ik heb altijd DND aanstaan maar als ik deze uitzet werkt 't ook niet. Ik heb qua permissies en locatie e.d. verder veel dichtstaan. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de praat krijg?
Toen ik in mei op vakantie ging deed ie 't ineens wel en nu nadat ik een reboot had gedaan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nu de 10 weer een paar dagen terug. Nog niet heel veel mee gedaan (gebruik hem nu voor een tweede account op Star Wars Galaxy Of Heroes)... Sloeg constant vast in dat spel, nu toch de upgrade naar Android 8 gedaan en probleem was gelijk verholpen.

Maar, met wel de nodige schermtijd, zonder SD en simkaart, doe ik nu dagen met een batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

SPOXYWOXY schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:45:
Even een update over de vervangen accu. Ik kan iedereen aanraden om hem te laten vervangen als je last hebt van een slechte accu of de random shutdowns/bootloops. Sinds de reparatie nergens meer last van, accu houd het nu met gemak bijna 2 dagen vol bij mij.
Na zo'n 1,5 jaar begint de mijne ook uit te vallen en te rebooten, vaak als de batterij onder de 30% zit. Heb hem al gekalibreerd, maar helpt niks. Wil er eigenlijk nog lang mee gaan doen en heb nog paar maanden garantie dus ga toch maar het reparatie traject in anders wordt het alleen maar erger ben ik bang..

Als je een nieuwe batterij wilt, hard resetten ze dan je mobiel..? Zoja iemand een app dat je alles kunt cloonen/image of werkt dat helaas niet zo, al die instellingen en apps, hel om opnieuw te finetunen..

*Edit: dag later doet m'n vingerafdrukkenlezer het ook niet meer, ook niet opnieuw in te stellen. Gaat wel aan als ik erop druk, maar ontgrendeld niet. Zucht.

Quote aub.

[ Voor 8% gewijzigd door NeoMe op 26-08-2018 09:42 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
NeoMe schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:23:
[...]

Na zo'n 1,5 jaar begint de mijne ook uit te vallen en te rebooten, vaak als de batterij onder de 30% zit. Heb hem al gekalibreerd, maar helpt niks. Wil er eigenlijk nog lang mee gaan doen en heb nog paar maanden garantie dus ga toch maar het reparatie traject in anders wordt het alleen maar erger ben ik bang..

Als je een nieuwe batterij wilt, hard resetten ze dan je mobiel..? Zoja iemand een app dat je alles kunt cloonen/image of werkt dat helaas niet zo, al die instellingen en apps, hel om opnieuw te finetunen..

*Edit: dag later doet m'n vingerafdrukkenlezer het ook niet meer, ook niet opnieuw in te stellen. Gaat wel aan als ik erop druk, maar ontgrendeld niet. Zucht.

Quote aub.
Ja ze resetten je hele telefoon. Ik moest zelf ook een factory reset doen omdat ze een fabrieks account hadden gebruikt om te testen. Maar als je Google goed hebt ingesteld, zet ie vanzelf al je apps enzo terug. Ik moest enkel wat kleine instellingen zelf terugzetten. En de apps natuurlijk weer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 21:12

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

NeoMe schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:23:
[...]

Quote aub.
De HTC10 bij ons thuis had ook een slechte accu. Gebeld met HTC en kon gelijk een afspraak inplannen wanneer het toestel werd opgehaald. Binnen een week weer terug en werkt weer super. Je moet wel even alles instellen, maar gelijk een mooi moment om alle onnodige apps niet meer terug te zetten.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

retlaw schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:55:
[...]
De HTC10 bij ons thuis had ook een slechte accu. Gebeld met HTC en kon gelijk een afspraak inplannen wanneer het toestel werd opgehaald. Binnen een week weer terug en werkt weer super. Je moet wel even alles instellen, maar gelijk een mooi moment om alle onnodige apps niet meer terug te zetten.
Ja inderdaad, is even werk maar met een nieuwe batterij kan ik ook gelijk weer de komende tijd vooruit. Anders takelt die verder af en ga ik een nieuwe kopen terwijl ik deze nog gewoon dikke prima vind. Zit al met ze op de chat, ze sturen uiteraard aan op een hard reset en moet paar dagen aankijken. Daarna boek ik hem in.

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 27-08-2018 09:21 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Bij mij is niet alleen de batterij vervangen maar de complete binnenkant. Batterijduur is nu weer prima, maar toestel reboot af en toe spontaan.

Maar maakt mij op zich verder nu niet meer uit: de 10 gebruik ik nu alleen nog maar voor een 2e account op swgoh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sinds de Oreo update heb ik het voordeel dat de YouTube app kan minimaliseren en op de achtergrond draaien terwijl ik andere apps aant doen ben.
Dat heet dus Picture-In-Picture, nogal een kluif om te vinden op de HTC10, maar ik heb het gevonden. Zowel googlemaps als YouTube ondersteunen dit en staat aangevinkt.

Het gekke is dat het vaak niet werkt en heel soms wel. Heeft iemand een idee hoe ik dit permanent gefixed krijg? Het opnieuw aan/uitvinken van picture-in-picture ondersteuning van de YouTube app heeft geen effect, alsmede het cache clearen e.d. Een reboot van de telefoon werkt ook niet.

Oh, en heeft nog iemand een oplossing voor mijn vorige post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Hallo iedereen.

Ik heb een HTC10 en ben er erg blij mee nog steeds.
Maar nu heb ik het volgende probleempje, ik heb google assistent geïnstalleerd maar ik nog steeds geen stem er bij.
Dus als ik zeg oké Google wat is het weer vandaag , dan krijg ik geschreven tekst, maar geen stem .

Ik neem aan dat het met de instelling te maken heeft maar ik kan nog niet ontdekken waar. Wie kan mij hier mee helpen.

Groetjes van Gerrya

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:40
Weet iemand toevallig hoe ik kan voorkomen dat het beeldscherm op zwart gaat tijdens het bellen?

Deze feature werkt op zich perfect. Het bespaart energie, en je kunt niet per ongeluk op het touchscreen drukken, maar helaas veroorzaakt het in mijn geval een storing tijdens het bellen.
Mijn stem valt aan de andere kant van de lijn weg en klinkt heel ver weg.
De microfoon wordt dus (vrijwel geheel) gemuted.

Zodra ik mijn telefoon van mijn gezicht haal, en het scherm weer aanspringt, werkt het geluid weer goed.
Probleem is dat ik dan de andere kant uiteraard niet kan verstaan, en hem maar weer tegen m'n oor houdt... met als gevolg dat het probleem na xx seconden weer optreed..

Factory reset destijds al geprobeerd, dit heeft helaas niet geholpen..

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 08-10-2018 00:04 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Okay dus doordat mijn toestel weer uit begon te vallen tussen de 15 en 30% besloot ik om een app te installeren die de werkelijke accucapaciteit berekent. Ik merkte dat iedere keer opladen tot 100% het probleem oploste maar bleef benieuwd naar de degradatie over tijd.

Schokkend was het resultaat na een paar dagen meten niet. De batterij heeft nog tussen de 60 en 65% capaciteit. Voor bijna twee jaar gebruik en voor mijn gevoel de zware last die de sofware heeft op de accu vind ik het matig. Ik vroeg mij af wat de werkelijke capaciteiten zijn van anderen die al vanaf het begin dezelfde batterij hebben?

Is 40% voor een htc veel of weinig is namelijk alleen te herleiden uit de data van mede htc 10 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Brandtair schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:27:
Okay dus doordat mijn toestel weer uit begon te vallen tussen de 15 en 30% besloot ik om een app te installeren die de werkelijke accucapaciteit berekent. Ik merkte dat iedere keer opladen tot 100% het probleem oploste maar bleef benieuwd naar de degradatie over tijd.

Schokkend was het resultaat na een paar dagen meten niet. De batterij heeft nog tussen de 60 en 65% capaciteit. Voor bijna twee jaar gebruik en voor mijn gevoel de zware last die de sofware heeft op de accu vind ik het matig. Ik vroeg mij af wat de werkelijke capaciteiten zijn van anderen die al vanaf het begin dezelfde batterij hebben?

Is 40% voor een htc veel of weinig is namelijk alleen te herleiden uit de data van mede htc 10 gebruikers.
Bekend probleem met de HTC 10, gewoon opsturen als je nog garantie hebt. Bij de meeste van ons met dezelfde problemen is het moederbord en de accu vervangen. Heb tegenwoordig nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 17:04

dnzm

Knorrig

Southern Sun schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:49:
[...]

Ik kon er wel goede foto's mee maken, maar niet van m'n kinderen die er 9/10 keer bewogen op stonden omdat de focus weer te traag ging en in low light vond ik het onvoldoende.
Ik zit op de wip of ik mijn 10 zal opvolgen met een OP6 of 6t, en ik vind de camera best wel een beetje Een Dingetje™, zeker nu we hier een kleine erbij hebben. Hoe ervaar jij als ervaringsdeskundige het verschil? De 10 kan af en toe even op zich laten wachten, dat stukje herken ik wel, maar de foto's die goed zijn, zijn dan over het algemeen ook erg goed, zeg maar. Hoe zit dat met de OP? reageert vast wat sneller, maar hoe is de kwaliteit?

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
De OP6 staat bepaald niet bekend om goede camera en goed geluid. Hoe de 6T is moet nog blijken, maar ik zou niet ineens wonderen verwachten.

Je kan ook een U11+ overwegen, toptoestel voor een inmiddels competitieve prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

deechtewber schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:25:
De OP6 staat bepaald niet bekend om goede camera en goed geluid. Hoe de 6T is moet nog blijken, maar ik zou niet ineens wonderen verwachten.

Je kan ook een U11+ overwegen, toptoestel voor een inmiddels competitieve prijs.
Ik zou eerder de U11 overwegen ipv de U11+; die laatste is niet echt sneller, en heeft wel echt een beduidend minder goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
De U11+ heeft een geweldig scherm als het gaat om kleurechtheid en detailniveau. En heeft een afmeting, schermverhouding en bezels die meer van deze tijd zijn, hoe belangrijk je dat ook vindt. Het ontbreekt helaas een beetje aan helderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
dnzm schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:53:
[...]

Ik zit op de wip of ik mijn 10 zal opvolgen met een OP6 of 6t, en ik vind de camera best wel een beetje Een Dingetje™, zeker nu we hier een kleine erbij hebben. Hoe ervaar jij als ervaringsdeskundige het verschil? De 10 kan af en toe even op zich laten wachten, dat stukje herken ik wel, maar de foto's die goed zijn, zijn dan over het algemeen ook erg goed, zeg maar. Hoe zit dat met de OP? reageert vast wat sneller, maar hoe is de kwaliteit?
Ik maak er mooiere foto's mee dan de 10 en idd ook een stuk sneller. Bevalt erg goed met 2 kleintjes op de foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik heb op mijn HTC 10 eens zitten kijken bij software informatie toen een vriend van me zei dat hij eindelijk android 8.0 had. Wat blijkt, ik zit nog op 7.0 en als ik controleer op updates dan zijn er geen beschikbaar?
Weet iemand waar dit aan kan liggen of dat er een manier is om alsnog te updaten? De laatste beveiligingspatch dateert ook al van juli vorig jaar :'( .

Groeten,
Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Dat is vreemd Mart. Achterhaal eens het CID nummer van je toestel via CID getter app in de Play Store. Vervolgens kan je op internet zoeken wat de laatste update van jouw toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
Het CID nummer is 'HTC_016' wat volgens het internet zegt dat mijn telefoon is bestemd voor Zuid Afrika? Dit is erg vreemd aangezien ik hem bij belsimpel heb gekocht in NL en er nooit iets aan heb gedaan.

Ik kan niet veel vinden over de laatste updates van dit nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 11:10
Mart96 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:24:
Het CID nummer is 'HTC_016' wat volgens het internet zegt dat mijn telefoon is bestemd voor Zuid Afrika? Dit is erg vreemd aangezien ik hem bij belsimpel heb gekocht in NL en er nooit iets aan heb gedaan.

Ik kan niet veel vinden over de laatste updates van dit nummer.
Unlock je telefoon, root en S-OFF. Verander daarna je CID naar HTC__001 en ontvang de laatste updates.
TADAAA :)

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
bjvdven schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:10:
[...]

Unlock je telefoon, root en S-OFF. Verander daarna je CID naar HTC__001 en ontvang de laatste updates.
TADAAA :)
Ik ben een redelijke onbekende in het rooten enz. (maar why not, voor alles een eerste keer). Krijg ik nog automatisch updates als ik mn telefoon root? Ik had zelf het idee dat ik geen systeemupdates meer krijg als ik mn telefoon root.

Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Mart96 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:19:
[...]
Ik had zelf het idee dat ik geen systeemupdates meer krijg als ik mn telefoon root.
Sowieso niet meer. De 10 heeft eind 2017 / begin 2018 nog een update met security patch gehad, en daarna was het schlüss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
dnzm schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 00:04:
[...]

Sowieso niet meer. De 10 heeft eind 2017 / begin 2018 nog een update met security patch gehad, en daarna was het schlüss.
ik zit op android 7.0 met een security patch van juli 2017..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Oh, nu lees ik het, ja. Dat is... Bijzonder. Nou ja, dan heb je dus nog Oreo met december patches tegoed, hopelijk lukt het met het unlocken en zulks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

retlaw schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Hoe kwam je aan een nummer van HTC zelf? Ik kan alleen de chat functie vinden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik vind de HTC10 echt een zalig toestel. Stevig, mooi, ligt lekker in de hand en pas in een broekzak.
Hij wordt inmiddels wel een beetje oud. Weet iemand een waardige opvolger van deze beste smartphone ooit? (qua behuizing)
Het liefste met vergelijkbare behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

KarlMarX schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:37:
Ik vind de HTC10 echt een zalig toestel. Stevig, mooi, ligt lekker in de hand en pas in een broekzak.
Hij wordt inmiddels wel een beetje oud. Weet iemand een waardige opvolger van deze beste smartphone ooit? (qua behuizing)
Ik heb zelf een HTC10 die nu 3,5 jaar oud is en is ook aan vervanging toe en ik heb dezelfde zoektocht als jij gehad :) Er is momenteel gewoon geen aluminium/metalen behuizing meer te krijgen. Ik zou die eis laten varen als ik jou was, dat maakt het makkelijker ;) Maar je kunt natuurlijk altijd nog een HTC10 nieuw kopen he. Tenminste bij de Saturn krijg je ze gewoon nog nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 11:17
Deathchant schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:42:
[...]

Ik heb zelf een HTC10 die nu 3,5 jaar oud is en is ook aan vervanging toe en ik heb dezelfde zoektocht als jij gehad :) Er is momenteel gewoon geen aluminium/metalen behuizing meer te krijgen. Ik zou die eis laten varen als ik jou was, dat maakt het makkelijker ;) Maar je kunt natuurlijk altijd nog een HTC10 nieuw kopen he. Tenminste bij de Saturn krijg je ze gewoon nog nieuw.
Waar ben jij uiteindelijk op uitgekomen als ik vragen mag? Hier bezig met dezelfde zoektocht (zonder resultaat tot op heden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik ben zelf voor de sony xz 2 compact gegaan. Iets kleiner en polycarbonaat/metalen behuizing.
Is zo niet nog steviger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Zoals mijn bovenbuurman ook al aandroeg, zou je idd voor de Sony XZ2 Compact kunnen gaan. Sterker nog; ik had em bijna gekocht vorig jaar, ware het niet dat ik de camera niet goed genoeg vond. Voor de rest toptoestel, niet te groot, geen glazen behuizing, snelle hardware, near-stock-Android, erg handzaam...Toppie!
Neophyte_NL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:50:
[...]

Waar ben jij uiteindelijk op uitgekomen als ik vragen mag? Hier bezig met dezelfde zoektocht (zonder resultaat tot op heden).
Hehe...ik ben al anderhalf jaar op "zoek" :) Ik had bijna de XZ2 Compact gekocht zoals eerder gezegd. Ik had dit jaar voor mezelf besloten dat ik de eis van de alu-behuizing moest laten varen, anders zou ik het me onmogelijk maken. Ik wilde toch een (semi) flasgship hebben voor niet al te dure prijs. Mijn HTC10 was toen 730 euro, dat wilde ik niet meer uitgeven.

Voor mijn vriendin hebben we de S10e gekocht en eerlijk is eerlijk: ondanks ik geen samsung fan ben vond ik dat de allerfijnste Samsung die ik ooit uitvoerig getest heb. SGS3, SGS6, SGS9 en 10...Nee, de S10e vond ik de beste; almost no compromise op hardwaregebied (ok, de telecam) en gewoon een uitstekend scherm en handzaam formaat. Lekker snel (touchwiz was kut, maar deze skin was vlotter). Soms hapert ie wat met foto's naar het intern geheugen schrijven lijkt het, maar is te verwaarlozen.

Maar ik wilde eigenlijk al sinds de OnePlus One die cyanogen/oxygenOS ervaring voelen, waar HTC sense ook al goed was. Dus ik had mijn zinnen gezet op de OP 7 Pro, maar deze had afgeronde schermranden -> instant no-go (been there done that, en ik vind het ruk). Dus vol verwachting aasde ik op de OP7T. Die heb ik afgelopen vrijdag gekocht en afgelopen maandag weer terug gestuurd. Het toestel was precies wat ik wilde, alleen had ik gehoopt geen last te hebben van de aanwezige groene colorshift in bijna-zwarte delen bij een lage brightness setting. Ik kon er niet aan wennen (zoals ook in het OP7T topic te lezen). Dus voorlopig weer terug op mijn HTC10. Ik wacht totdat de volgende batch OP7T uitkomt, die zouden die tint niet hebben, en dan koop ik em opnieuw.

Voor 559 euo goedkoper dan mijn HTC10 toen, plus OxygenOS, plus stereospeakers zoals de HTC10 (de HTC is nog steeds beter....véél lagere diepe tonen dan de OP7T, maar de OP7T kan luider), geen afgeronde schermranden én een triple cam setup.

Als OnePlus stiekem toch geen andere batch gaat maken, dan ga ik keihard hopen dat mijn HTC het nog tot mei 2020 volhoudt; dan wacht ik gelijk de Xiaomi Mi10 Pro af, of ik ga mijn eis van de afgeronde schermranden ook maar laten varen...dan kan ik een OP7Pro of OP7T pro kopen. Die laatste waarschijnlijk niet omdat te duur :P

TL:DR: ik ben dus nog even in limbo...afwachtend op de nieuwe batch OP7T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:40
Hij wordt inmiddels wel een beetje oud. Weet iemand een waardige opvolger van deze beste smartphone ooit?
Deathchant schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:42:
Ik heb zelf ook jaren (eigenlijk ál mijn smartphones :P) HTC's gehad.
HTC Wizard, HTC Desire, HTC One X, HTC One M7, HTC One M8, HTC 10
Eigenlijk over elk toestel super tevreden geweest, vandaar dat de keuze elke keer heel simpel was. :P

De modellen na de HTC 10 konden mij nooit echt bekoren, (ik was zelf ook een grote alu-body fan) dus ik heb die laatste ook zowat 3 jaar gehad. :D
Samsungs zijn nooit echt mijn ding geweest vanwege de software.

Ik nu sinds een maand of 4 a 5 een OnePlus 7 Pro, en kan niet anders zeggen dan dat het echt een waardige opvolger is. 8)

Het toestel is écht loeisnel; Ten eerste uiteraard vanwege de snellere processor maar daarnaast ook vanwege het 90Hz scherm. De software bevalt me ook heel goed, net als HTC vrij clean maar toch veel instelmogelijkheden. Android 10 ca. 1 week nadat Google hem uitbracht, en de camera maakt imo echt prima foto's.

Het enige waar ik zwaar tegenaan hikte was de grootte van het toestel, maar na een week of 2 was ik daar eigenlijk al aan gewend. (Neemt niet weg dat de HTC wel veel fijner in de hand ligt hoor!)

Nu moet iedereen uiteraard zelf weten wat hij koopt, het gaat mij er ook zéker niet om dat dit nou 'de beste keuze' is.
Maar als ik 1 tip mag meegeven als ex. HTC smoothness fanaat:
Haal een phone met een 90 Hz scherm, na een paar weken voelt elke 60Hz phone traag. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@SmiGueL Ja ik kan me nog herinneren dat ook zo'n Htc fan was net als ik.

1 post boven je had ik nog een uitgebreide post gemaakt dat ik de OP7T had besteld (en teruggestuurd vanwege een groentint in bijna-zwarte delen). Ik ben ook actief in dat topic waarin ik al had gezegd dat de oxygenOS me iig over de streep heeft getrokken.
Vol spanning wacht ik op de nieuwe batch 7T's. Tot die tijd moet de HTC10 't nog maar ff volhouden.

Overigens, ik vond de 90hz niet superveel extra aanvoelen dan mijn HTC. Mijn ogen warne niet minder vermoeid en ook vond ik het scrollen niet megaveel uitmaken to be honest, dus voorlopig bedeel ik die vloeiendheid grotendeels aan oxygenOS toe ;)

Wanneer oneplus niet over de brug komt met een 2e batch 7T's, ben ik wel geneigd om dezelfde telefoon te halen als jij.

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen