Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

En dan krijg je daarna nog wel updates?

Ik wil graag de laatste versie erop hebben omdat Sygic problemen heeft met Audio. Als ik de telefoon gekoppeld heb via Bluetooth met de auto dan werkt audio van Sygic niet meer. Alle drie de mogelijkheden (Via telefoonluidspreker, via Bluetooth of via phone call) geven dan geen audio. Ik heb een gekochte versie van Sygic en volgens mij heeft audio via de telefoonluidspreker wel gewerkt maar werkt niet meer na de laatste update van Sygic....

[ Voor 85% gewijzigd door GKW op 25-06-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 08:21
oscarwashere schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:56:
Hoi allemaal,

Zit ook te denken om de HTC 10 aan te schaffen, maar ik loop nog met een paar vragen...
1. Kan je al contactloos betalen met dit toestel?
2. Weet iemand of/wanneer de variant met zilveren achterkant en zwarte voorkant (zie heel veel buitenlandse reviews) naar Nederland komt?
3. Blijft het metaal een beetje mooi? Komen er geen krasjes op?
4. Nog tips/aandachtspuntjes/opmerkingen? :D
Alvast bedankt voor de hulp ;)
1. Ja, afhankelijk van je bank/provider kan dit
2. Komt NIET naar NL!
3. Ligt eraan hoe je ermee omgaat, hoesje erom en je weet zeker dat het mooi blijft anders geen garanties natuurlijk.
4.Nee, niks. Afhankelijk van wat je met het toestel wil. Wil je extra lange accuduur en haarscherpe foto's ga dan voor de SGS7 edge, gebruik je de camera alleen voor af en toe wat vastleggen maar hecht je er geen hoge waarde aan, ga voor de 10 en zo is er nog wel meer. Niet te beantwoorden tenzij je specifiek aangeeft wat je belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 15:55

oscarwashere

"Very nice"

Arwintju schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:15:
[...]

1. Ja, afhankelijk van je bank/provider kan dit
2. Komt NIET naar NL!
3. Ligt eraan hoe je ermee omgaat, hoesje erom en je weet zeker dat het mooi blijft anders geen garanties natuurlijk.
4.Nee, niks. Afhankelijk van wat je met het toestel wil. Wil je extra lange accuduur en haarscherpe foto's ga dan voor de SGS7 edge, gebruik je de camera alleen voor af en toe wat vastleggen maar hecht je er geen hoge waarde aan, ga voor de 10 en zo is er nog wel meer. Niet te beantwoorden tenzij je specifiek aangeeft wat je belangrijk vind.
Oke, thanks!
Echt jammer dat die versie niet naar NL komt, want ik vind de zilveren achterkant mooier maar een witte voorkant vind ik lelijk... 8)7

Het toestel moet mijn Honor 6 vervangen, want de achterkant raakt los...

Ben nog aan het twijfelen tussen de HTC 10 en de LG G5. Ik vind het ontwerp van de G5 namelijk ook erg netjes, en het modulaire lijkt me interessant. Ook scheelt het iets in de prijs. Ik vraag me echter af hoe lang dat modulaire kliksysteem goed blijft werken voordat het versleten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
oscarwashere schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:44:
[...]

Oke, thanks!
Echt jammer dat die versie niet naar NL komt, want ik vind de zilveren achterkant mooier maar een witte voorkant vind ik lelijk... 8)7
Vinden er wel meer waaronder ikzelf. In de US willen ze dan juist weer de witte voorkant.
Gewoon een dikke fail dat HTC niet alle combinaties overal aanbied. Hoe meer toestellen ze verkopen lijkt mij toch maarja misschien mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Clubbtraxx schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:50:
[...]

Vinden er wel meer waaronder ikzelf. In de US willen ze dan juist weer de witte voorkant.
Gewoon een dikke fail dat HTC niet alle combinaties overal aanbied. Hoe meer toestellen ze verkopen lijkt mij toch maarja misschien mis ik iets.
Yup, same here zoals ook al eerder aangegeven in dit topic. Ik zou zelfs durven beweren dat de silver met de zwarte voorkant de best verkochte kleur had kunnen worden als je nagaat hoe succesvol de M7 was met die combinatie. Dat was dan toen dan wel ook de enige combinatie, maar wel door velen gezien als het mooiste Android toestel op dat moment (en erna).

Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 08:21
oscarwashere schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:44:
[...]

Oke, thanks!

Het toestel moet mijn Honor 6 vervangen, want de achterkant raakt los...

Ben nog aan het twijfelen tussen de HTC 10 en de LG G5. Ik vind het ontwerp van de G5 namelijk ook erg netjes, en het modulaire lijkt me interessant. Ook scheelt het iets in de prijs. Ik vraag me echter af hoe lang dat modulaire kliksysteem goed blijft werken voordat het versleten is...
De keuze tussen de HTC 10 en de G5 lijkt me niet zo moeilijk. Ik zou dan altijd voor de 10 gaan. Is op elk vlak toch echt beter, maar inderdaad daar betaal je ook voor. Dus dat zal je dan af moeten wegen. Het modulaire is leuk, maar alle uitbreidingen moet je er ook weer bijkopen. Dus de vraag is maar net hoe erg je dat gaat missen of daar lol aan gaat beleven. Het modulaire alleen zou mij (nu nog) totaal niet overtuigen om voor de G5 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Morning,

Even een vraagje: Ik heb een SD kaart in mijn telefoon geplempt, nu wil ik de volgende 2 dingen bereiken, maar kan niet terugvinden hoe ik het volgende makkelijk kan doen:

- Al mijn video's/foto's op mijn SD kaart zetten
- Er voor zorgen dat alle nieuwe video's/foto's op mijn SD kaart gaan.

Iemand een idee?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Slavy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:40:
Morning,

Even een vraagje: Ik heb een SD kaart in mijn telefoon geplempt, nu wil ik de volgende 2 dingen bereiken, maar kan niet terugvinden hoe ik het volgende makkelijk kan doen:

- Al mijn video's/foto's op mijn SD kaart zetten
- Er voor zorgen dat alle nieuwe video's/foto's op mijn SD kaart gaan.

Iemand een idee?
Nieuwe foto's/video's naar SD kun je instellen in het instellingenmenu van de camera app (Instellingen/Opslagruimte); reeds bestaande bestanden naar de SD verplaatsen moet je volgens mij handmatig doen (met een bestandsbeheer app of op de PC nadat je de telefoon via USB hebt aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

etamboer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Nieuwe foto's/video's naar SD kun je instellen in het instellingenmenu van de camera app (Instellingen/Opslagruimte); reeds bestaande bestanden naar de SD verplaatsen moet je volgens mij handmatig doen (met een bestandsbeheer app of op de PC nadat je de telefoon via USB hebt aangesloten)
Bedankt voor de tip. Terwijl ik jou tips aan het proberen was kwam ik nog iets beters tegen, namelijk "SD kaart als interne opslag gebruiken". Je SD kaart word opnieuw geformatteerd echter word er meteen gevraagd om alle data naar de SD kaart te verplaatsen, wat nu dus ook gebeurd, scheelt weer ruimte en tijd :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Slavy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:35:
[...]

Bedankt voor de tip. Terwijl ik jou tips aan het proberen was kwam ik nog iets beters tegen, namelijk "SD kaart als interne opslag gebruiken". Je SD kaart word opnieuw geformatteerd echter word er meteen gevraagd om alle data naar de SD kaart te verplaatsen, wat nu dus ook gebeurd, scheelt weer ruimte en tijd :)
Hier zitten wel een heleboel haken en ogen aan, google maar eens... De SD-kaart mag er nu niet meer uitgehaald worden want hij maakt nu deel uit van het interne geheugen. Buiten de telefoon kun je er niets meer mee (dus kaartje eruit halen en in een cardreader op de PC stoppen, dan zie je niets).
Misschien werkt dit voor jou. Ik heb voorlopig genoeg aan 32GB intern geheugen en alle media bestanden op SD (64GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

etamboer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Hier zitten wel een heleboel haken en ogen aan, google maar eens... De SD-kaart mag er nu niet meer uitgehaald worden want hij maakt nu deel uit van het interne geheugen. Buiten de telefoon kun je er niets meer mee (dus kaartje eruit halen en in een cardreader op de PC stoppen, dan zie je niets).
Misschien werkt dit voor jou. Ik heb voorlopig genoeg aan 32GB intern geheugen en alle media bestanden op SD (64GB).
Klopt, heb ik ook nagegaan, werd ik door de telefoon ook door gewaarschuwd, echter is deze kaart in mijn telefoon gegaan en ben ook niet van plan hem eruit te halen, is dedicated voor mijn telefoon en kan hem altijd nog bereiken via USB aansluiting tussen telefoon en PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
Slavy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Klopt, heb ik ook nagegaan, werd ik door de telefoon ook door gewaarschuwd, echter is deze kaart in mijn telefoon gegaan en ben ook niet van plan hem eruit te halen, is dedicated voor mijn telefoon en kan hem altijd nog bereiken via USB aansluiting tussen telefoon en PC.
Je systeem wordt er hoogstwaarschijnlijk ook langzamer door, omdat het echte interne geheugen sneller is dan de kaartjes. Zodra je het kaartje onderdeel maakt van het interne geheugen heb je verder geen zeggenschap meer over de verdeling van opslag tussen echt en toegevoegd intern geheugen, en kun je dus onverwachte performance issues krijgen.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Slavy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:58:
[...]

En als je telefoon zodanig kapot gaat dat hij niets meer doet?
Ik zou de SD kaart altijd als "losse opslag" gebruiken. De meeste apps kunnen tegenwoordig hun data (foto's/kaartmateriaal) prima opslaan op een SD kaart. Voor de rest zou 32GB genoeg moeten zijn. Houd je die SD kaart lekker voor overige zaken en media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

yannickie111 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:39:
[...]

En als je telefoon zodanig kapot gaat dat hij niets meer doet?
Ik zou de SD kaart altijd als "losse opslag" gebruiken. De meeste apps kunnen tegenwoordig hun data (foto's/kaartmateriaal) prima opslaan op een SD kaart. Voor de rest zou 32GB genoeg moeten zijn. Houd je die SD kaart lekker voor overige zaken en media.
Op het moment dat mijn telefoon op de WiFi gaat worden er insta back-up van mijn gemaakt naar Google Drive, Dropbox en WD Cloud van mijn Media en telefoonsettings, dus het verlies zou minimaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 12:28
Krijg zojuist de 1.80.401.1 update binnen (482,56MB) :)

Notes:
- Systeemuitbreiding
- Android Security Patches

[ Voor 4% gewijzigd door SPOXYWOXY op 28-06-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

SPOXYWOXY schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:21:
Krijg zojuist de 1.80.401.1 update binnen (428,56MB) :)

Notes:
- Systeemuitbreiding
Ik ook! Thanks voor de heads-up!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:40
Krijg zojuist de 1.80.401.1 update binnen (428,56MB) :)

Notes:
- Systeemuitbreiding
Hier ook net binnengekregen, grootte is echter 482,56 MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 10:54
[b]
Waar ik onlangs zelf tegenaan liep met mijn M8 is het volgende:

Omdat mijn interne geheugen vol begon te lopen, heb ik een aantal apps verplaatst naar de SD kaart (kan helaas niet met alle apps) en vervolgens had ik weer voldoende ruimte vrij. Enige tijd later echter zat m'n interne geheugen weer vrijwel vol en toen ik ging kijken waren alle apps, die ik verplaatst had naar de SD kaart weer op het interne geheugen aanwezig. Wat blijk nu, als je een app, die op de SD kaart staat update, dan wordt deze weer vrolijk opgeslagen op het interne geheugen. Hier zijn best wel wat artikeltjes over te vinden op Internet.
Waarschijnlijk zal ik hier minder last van hebben met 32GB intern geheugen, maar het zou toch fijn zijn als Android de app update waar dat je hem hebt opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 08:35
snah001 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:46:
111 = Duitse Telekom branding Rom. Is dus een Duitse 10 met Telekom Rom.
Lees op XDA hoe je die rom kunt vervangen voor een 401 rom.
Met deze guide neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
Ik denk niet dat zo'n sdkaart dan blijvend onbruikbaar wordt. Als je een cardreader hebt, kun je met diskpart waarschijnlijk de kaart opnieuw formatteren. Dit werkt althans feilloos bij usb sticks waarvan de grootte om wat voor reden dan ook, is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:01
"Apps optimaliseren" na het updaten duurt wel lang zeg. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 09:44
Veneficus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:17:
[...]

Je systeem wordt er hoogstwaarschijnlijk ook langzamer door, omdat het echte interne geheugen sneller is dan de kaartjes. Zodra je het kaartje onderdeel maakt van het interne geheugen heb je verder geen zeggenschap meer over de verdeling van opslag tussen echt en toegevoegd intern geheugen, en kun je dus onverwachte performance issues krijgen.
Hangt een beetje af van de kaart denk ik: heb een Samsung Pro Plus 64Gb MicroSD erin zitten en merk niets van traagheid. Werkt voor mijzelf in elk geval een stuk handiger dan steeds handmatig van alles moeten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 09:44
Krijg zojuist de 1.80.401.1 update binnen (482,56MB) :)

Notes:
- Systeemuitbreiding
Thanks, nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik had hem net geroot... Nu moet ik eerst terug naar stock, dan de update binnenhalen en installen en dan weer rooten... :) Kan nog ff duren voordat ik klaar ben en 1.80 er hier op staat. lol

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-09 17:04
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:05:
Heb gisteren mijn Ice View Cover ontvangen.

Iemand hier die misschien weet hoe je andere opties kan geven aan b.v. dubbel tikken op het hoesje?
(ik gebruik Venom's ROM)
Hallo Noel.
Ik zie dat je ook de HTC 10 hebt en nu ook de Ice view case.
Nu had ik eigenlijk nog een vraag aan je.
Als je de beveiliging ( vinger afdruk scanner ) in gebruik hebt en dan in combinatie met de Ice view case , werkt dat dan wel?
Omdat je dan toch eigenlijk de beveiliging ( vinger afdruk ) niet gebruikt.
Of zie ik dit verkeerd.

Hoop graag van je te horen.
Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
imeR schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:10:
"Apps optimaliseren" na het updaten duurt wel lang zeg. :O
Dat proces valt me inderdaad ook altijd tegen.
Ben benieuwd of de accu nog anders blijkt te zijn na de update. Las hier en daar dat sommigen meer screen on time halen. Komende dagen eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gerrya

Nee de vinger scanner werkt niet als de ice view case dicht is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Correct!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand hoe de HTC 10 zich verhoudt tot over de Oneplus 3? Ik was eerst van plan om voor de HTC 10 te gaan omwille van de betere audio en de uitbreidbare opslagruimte, maar ik weet niet of dat het waard is als de Oneplus 3 een beter (?) scherm heeft en ook nog eens €300,- goedkoper is.

Dubbelposten is niet nodig. Telefoons vergelijken in ervaringen topics is offtopic. Je kan zelf de reviews erop na lezen en mocht je er dan nog niet uitkomen, maak dan een topic aan in MAA.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 29-06-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 08:35
Thnx, ga ik na de vakantie even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Rdam schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Hier ook net binnengekregen, grootte is echter 482,56 MB :)
Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
KetchupFTW schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 01:48:
Weet iemand hoe de HTC 10 zich verhoudt tot over de Oneplus 3? Ik was eerst van plan om voor de HTC 10 te gaan omwille van de betere audio en de uitbreidbare opslagruimte, maar ik weet niet of dat het waard is als de Oneplus 3 een beter (?) scherm heeft en ook nog eens €300,- goedkoper is.
Let op verschil in (in willekeurige volgorde):
  • Updatebeleid van HTC is beter
  • Bijna Stock Android bij HTC 10 / geen bloatware
  • Formaat is anders
  • Bouwkwaliteit
  • Foto/video kwaliteit (b.v. bij "low light" omstandigheden)
  • ..
Is aan te raden een aantal reviews te lezen en de keuze te maken op basis van voor jou belangrijke zaken. Iedereen heeft zo zijn voorkeur, zelf ben ik uitermate tevreden over de HTC 10 al had de prijs van mij lager mogen zijn :*) .

Overigens: "Telefoons vergelijken in ervaringen topics is offtopic" zoals paar reacties terug is aangegeven, ben ik het wel mee eens.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 30-06-2016 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Rdam schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Let op verschil in (in willekeurige volgorde):
  • Updatebeleid van HTC is beter
  • Bijna Stock Android bij HTC 10 / geen bloatware
  • Formaat is anders
  • Bouwkwaliteit
  • Foto/video kwaliteit (b.v. bij "low light" omstandigheden)
  • ..
Is aan te raden een aantal reviews te lezen en de keuze te maken op basis van voor jou belangrijke zaken. Iedereen heeft zo zijn voorkeur, zelf ben ik uitermate tevreden over de HTC 10 al had de prijs van mij lager mogen zijn :*) .

Overigens: "Telefoons vergelijken in ervaringen topics is offtopic" zoals paar reacties terug is aangegeven, ben ik het wel mee eens.
Heb al ontzettend veel reviews gekeken en gelezen, maar ik kom er niet uit. Ik vraag me af of de extra €300,- het waard is.

Nogmaals: Telefoons vergelijken is hier offtopic. Maak even een topic aan in MAA. Zie ook mijn vorige bericht: KetchupFTW in "[HTC 10] Ervaringen en Discussie".

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 30-06-2016 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-09 17:04
Hallo heren.( en dames) ?

Ik wou nog even vragen of er nog een groot verschil is tussen de sence 7en 8.

En wat is een goed adres om de HTC 10 te kopen.
Coolbleu , mediamarkt.of gewoon bij HTC bestellen , hebben jullie hier ervaring mee.
Want de dag dat ik de HTC 10 ga kopen komt steeds dichterbij.😊😊☎📱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Bij de OnePlus3 wordt er een 9 gegeven aan het toestel. Bij de HTC10 een 8. Ik had in het OP3 topic al eerder gespeculeerd over dat de nadelen van de OP3 in de tweakers review waarschijnlijk als milder worden beschouwd omdat de prijs alles goed maakt; bij de HTC10 lag alles onder 't vergrootglas.
De camera in de HTC10 wordt er regelmatig doorgehaald en vergeleken met de SGS7 en LG G5, maar bij de OP3, waarbij de camera eigenlijk nog wat midner goed is dan de HTC10, wordt 't gemitigeerd door de prijs.

Dus idd zoals Rdam zegt: ga eerst na wat jijzelf echt belangrijk vindt.Of jij het die 300 euro extra waard vind kunnen wij toch moeilijk zeggen. Met de HTC krijg je WQHD, een betere camera, OIS op de frontcam (niet zeker hoeveel beter dit eigenlijk is dan een frontcam zonder OIS), betere audio, beter updatebeleid (dit weet ik niet geheel zeker), betere tactile feedback van de knopjes en robuustere body (de OP3 buigt meer door dan de HTC), dual-tone-flash LED, SD-card slot.

Bij de OP3 krijg je: grotere telefoon + scherm (wel met "maar" fullHD), een scherm wat helderder kan (maar minder goed af te stellen is naar 6500K-benadering wat ik gelezen had), dual-sim maar geen SD card uitbreiding, 64GB (ipv 32GB op de HTC),maar wel met een extreem gunstig prijskaartje,

Dus tja, is dat jou 300 euro waard?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerrya schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:39:
Ik wou nog even vragen of er nog een groot verschil is tussen de sence 7en 8.
Sense 8.0 is geheel verGoogled door HTC, wat betekent dat er (op de mail-app na) geen dubbele apps op het toestel te vinden zijn. Dus geen kalender-app van HTC en één van Google, geen agenda-app van HTC en één van Google. Dat zorgt voor een bijna Google-ervaring met hier en daar wat HTC-tintjes, waar dat bij HTC Sense 7.0, veel meer HTC is. Beide zijn meer dan prima om mee te werken en hebben zo hun voor- en nadelen. Er zijn dus zeker verschillen te vinden in de varianten, maar om die te omschrijven als 'groot', mwah.
En wat is een goed adres om de HTC 10 te kopen.
Coolblue is een webwinkel waar je u tegen zegt, maar dat kun je ook in de shopreviews vinden natuurlijk.
Mediamarkt ben ik niet zo van, zou ik pas iets kopen als ik € 200 bonnen heb ofzo. Via HTC zelf zou ik ook niet gelijk doen, mits je een aparte kleur wilt hebben, alhoewel Geert z'n ervaringen hier met HTC zelf niet goed zijn. Ligt er ook weer aan waar je een leuke prijs kunt bedingen als los toestel of inclusief abbo enzo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Piep is trouwens weg door de nieuwe update, eindelijk..
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net een aantal reacties verplaatst naar Levertijden & Prijzen. Beschikbaarheid, prijs en welke winkel het beste is hoort daar thuis. Verder heb ik commentaar geleverd op een aantal reacties. Vergelijken van telefoons is offtopic en zeer ongewenst in Ervaringen topics. Ben je ergens tussen aan het twijfelen, maak dan een topic aan in MAA.

Graag nu weer ontopic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgerrit51
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 21:35
Gisteren mijn nieuwe HTC 10 van CB ontvangen. Helaas dit maal met een Tianma scherm terwijl de vorige een Sharp was :'(. Dit scherm lijkt veel meer last te hebben van het regenboog effect, en de kleuren veranderen al als ik het scherm iets draai. Is dit iets wat vanzelf nog beter wordt, net als het wegtrekken van de roze waas? Is het misschien anders op te lossen met een screenprotector ?
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
rgerrit51 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:13:
Gisteren mijn nieuwe HTC 10 van CB ontvangen. Helaas dit maal met een Tianma scherm terwijl de vorige een Sharp was :'(. Dit scherm lijkt veel meer last te hebben van het regenboog effect, en de kleuren veranderen al als ik het scherm iets draai. Is dit iets wat vanzelf nog beter wordt, net als het wegtrekken van de roze waas? Is het misschien anders op te lossen met een screenprotector ?
Ik kan helaas geen vergelijking maken met het sharp scherm, maar dat effect is bij bij na verloop van tijd zeker verbeterd.
Als ik onder een schepe hoek kijk zie ik nog wel iets verandering, maar ik ben verder zeer tevreden over het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 13:23
Hier hetzelfde, ik ben zeer tevreden nu. Ik had ook wel iets last van het regenboog effect maar dat is nu helemaal weg.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgerrit51
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 21:35
Bedankt voor jullie reacties, dat geeft de burger moed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
rgerrit51 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:13:
Dan ben jij 1 van de eersten die nu nog een 10 met tianma scherm geleverd krijgt.
Wellicht een uit een oudere batch of een niet geopende retour.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
snah001 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Dan ben jij 1 van de eersten die nu nog een 10 met tianma scherm geleverd krijgt.
Wellicht een uit een oudere batch of een niet geopende retour.
Of de nieuwe levering 10's hebben gewoon een Tianma scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nope het is andersom.
Eerste batch (pre-orders o.a.) was uitsluitend met tianma scherm
Pas medio mei na de vele klachten van eerste gebruikers (waarvan er velen het toestel om de bekende reden retourneerden) heeft HTC razendsnel besloten om geheel over te stappen naar het sharp panel. Gevolg: ellenlange levertijden die nu pas langzaam beginnen korter te worden, Nog steeds is de carbon gray slecht leverbaar omdat men volledig onderschat heeft dat het merendeel een carbon grey wilde. Witte en grijze uitvoeringen zijn er wel genoeg maar daar zijn er waarschijnlijk nog de nodige van op voorraad met een tianma scherm vanwege de geringe vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Is dat een officieel statement van HTC?
Ik heb namelijk zelf een Tianma scherm en kan niet zeggen dat er ook maar iets aan mankeert. Geen kleurverschuiving bij schuine hoeken, geen roze gloed of bruine vlekken en ik heb het geluk dat mijn gepolariseerde zonnebril geen problemen geeft in welke hoek dan ook.

Natuurlijk is het lastig vergelijken, omdat ik nooit het sharp scherm gezien heb, maar ik stoor me eigenlijk nergens aan, en naar mijn idee is het Tianma scherm gewoon een perfect scherm.

Ik heb m'n toestel rechtstreeks bij HTC besteld op 6 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52
snah001 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:01:
Nope het is andersom.
Pas medio mei na de vele klachten van eerste gebruikers (waarvan er velen het toestel om de bekende reden retourneerden) heeft HTC razendsnel besloten om geheel over te stappen naar het sharp panel. Gevolg: ellenlange levertijden die nu pas langzaam beginnen korter te worden, Nog steeds is de carbon gray slecht leverbaar omdat men volledig onderschat heeft dat het merendeel een carbon grey wilde. Witte en grijze uitvoeringen zijn er wel genoeg maar daar zijn er waarschijnlijk nog de nodige van op voorraad met een tianma scherm vanwege de geringe vraag..
Ik heb hem ook met pre order besteld en half mei gekregen.. wel met een sharp scherm.

Ben het overigens wel met je eens dat ze het onderschat hebben qua wat mensen willen. Op zich wel een goed teken dat het toestel dus gewild is.

Het is ook een erg fijn en soepel toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Geert1976 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:33:
[...]

Blijkbaar kan HTC, na jarenlang grote verliezen, zicht dit soort wanpraktijken veroorloven.... 8)7 8)7
Nog even terugkomend op de kwaliteit van de aftersales van HTC.

Had een tijdje terug een vriendin van me m'n HTC One M7 cadeau gedaan, gebruikte het toestel zelf niet meer omdat de wifi en BT ontvangst op een gegeven moment erg slecht werd, vriendin dacht in eerste instantie dat ze daar wel mee zou kunnen leven. Ik had er destijds zelf geen werk van gemaakt omdat ik geen zin had in een eventuele discussie met HTC aangezien wifi en BT formeel wel nog werkten, alleen dus niet zoals het hoorde.

Vriendin vond het uiteindelijk toch te storend, zat nog anderhalve maand garantie op het toestel, en besloot er werk van te maken. Eerste ervaring met helpdesk was niet zo positief, persoon aan de andere kant van de lijn verstond en sprak gebrekkig Nederlands, wat dan altijd een wat onprettige ervaring is. Niettemin gelukt om een ticket en een afhaalafspraak te maken respectievelijk op 15 juli en voor 17 juli.

Volgen van de reparatie op de track & trace site werkte niet, toestel bleef staan op status van 'gemeld', maar we maakten ons niet te veel zorgen aangezien ze wel een afgifteticket van de Dynalogic koerier had gehad.

Vrijdag een week later toch maar weer even gebeld met de helpdesk, zelfde gebrekkig sprekende medewerker, maar die wist haar gelukkig wel te vertellen dat het toestel inmiddels in repair was. Op 28 juli opnieuw bericht van Dynalogic om een afleverafspraak te maken waarna het toestel afgelopen vrijdag gerepareerd weer werd bezorgd.

Als je de marges van de afhaal- en bezorgafspraak eraf haalt was alles dus binnen twee weken geregeld, top, zeker voor een toestel wat nog maar een maand garantie had. Wel wat ruw rond de randjes als het gaat over de beheersing van de Nederlandse taal van de helpdeskmedewerker, en de niet goed werkende T&T pagina, maar ik heb niet de illusie dat dat bij andere fabrikanten heel veel beter is.

Hoewel de situatie voor jou absoluut erg lullig is deel ik je ervaring met HTC dus niet. Samen met de reacties van anderen op je post denk ik dus ook niet dat HTC een per definitie beroerde aftersales heeft, maar dat je in jouw geval wel tussen wal en schip bent belandt, dat is echter iets wat denk ik helaas net zo goed ook bij een andere fabrikant had kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snah001 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:01:
Nope het is andersom.
Ik heb mijn HTC10 afgelopen donderdag ontvangen (KPN) met een Tianma scherm. Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden met het Tianma scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Zojuist uitgebreid gespeeld met een gloednieuwe htc10 van een collega. Hij heeft ook net als mij een sharp paneel. Mijne heeft tov. zijn telefoon een te aanwezige groentint in 't scherm, dus 't groene kleurenkanaal iets oververtegenwoordigd. Gek hé, toch onderlinge verschillen op exact 't zelfde type paneel....
Wat ik wilde mededelen is dat zijn front cam exact dezelfde resultaten geeft als mijn frontman, waar ik enkele pagina's geleden nog zo teleurgesteld over was. Ben me nou toch aant afvragen of ik te hoge verwachtingen had...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 15:02
Zojuist ook een HTC 10 gehaald; verreweg mooiste toestel nu op de markt. Hoe is de batterij duur? Halen jullie de twee dagen bij gemiddeld gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik haal met mijn gebruik 2 dagen.. met een Nexus 5 was dat met billen knijpen 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik heb de mijne dinsdagmiddag opgeladen en zit nu op 38% :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 22-09 10:05
Dawid127 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:36:
Zojuist ook een HTC 10 gehaald; verreweg mooiste toestel nu op de markt. Hoe is de batterij duur? Halen jullie de twee dagen bij gemiddeld gebruik?
Misschien als ik er eens vanaf kon blijven. Ik gebruik hem intensief en haal makkelijk een dag. Mijn M8 moest tussendoor aan het infuus.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 15:02
Ja klinkt goed! Thanks voor de reacties. Binnenkort even dit forum doorspitten.

Ik kom van de Z3c, die ook een erg goede accu had. Maar deze lijkt (gezien de betere specs) minstens even goed! Alleen lijkt ie snel(ler dan normaal) leeg te gaan bij WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Ik ben sinds gister in het bezit van de HTC 10

Heeft even geduurd voor ik er uit was welk toestel het zou gaan worden maar na de HTC Desire, One X en M8 leek dit een logische keuze.
Het enige wat me een beetje tegenhield was de prijs maar via Coolblue een leuke deal gevonden icm een abonnement.

Kan alleen maar zeggen dat ik er heel erg tevreden mee ben.

Enkele punten die me in positieve zin meteen opvielen tegenover de M8 zijn:

Afwerking is een stuk minder glad dan de M8

Eindelijk de aan/uit knop aan de zijkant

Gelukkig weer van de onscreen knoppen af.
Vond het toch altijd zonde van de schermgrootte

Ben erg tevreden met het scherm (Tianma variant)

Lijkt er op dat ik de juiste keuze heb gemaakt om bij HTC te blijven

Enige minpunt zo ver is dat ze de lay-out van het toetsenbord een beetje hebben aangepast maar dat zal even een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolbroek42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb gister de HTC 10 gekocht,
alleen tril functie is heel zacht merkt er niks van als die in je broek zit meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Hoe ervaren HTC 10 gebruikers hier de verbeterde interne audio? Ik kan daar bar weinig over vinden, want bij reviews staat er meestal ''dat de audio beter klinkt'', maar verder gaat men er vaak niet echt op in. Is het echt zoveel beter en zou het een dealbreaker kunnen zijn tot over de concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
KetchupFTW schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:28:
Hoe ervaren HTC 10 gebruikers hier de verbeterde interne audio? Ik kan daar bar weinig over vinden, want bij reviews staat er meestal ''dat de audio beter klinkt'', maar verder gaat men er vaak niet echt op in. Is het echt zoveel beter en zou het een dealbreaker kunnen zijn tot over de concurrentie?
Hoe iets klinkt is subjectief maar in het algemeen is men van mening dat het goed klinkt. Men kan synthetische benchmarks doen zoals je die op GSMArena kan vinden en daaruit blijkt dat de HTC 10 goed scoort. De DAC is 24bits en dat zou goed moeten zijn.

Het uitgangsvermogen van de AMP is behoorlijk hoog, dus dat valt meteen op. Dit is vooral te merken met hoog impedantie koptelefoons.

Ik heb geen HTC 10 maar heb er wel een beluisterd van een kennis en dat was goed.
Of het een dealbreaker is tov concurrentie, dat denk ik niet maar dat is ook weer persoonlijk. Elk toestel heeft zn eigen klank kleur en ik ben van mening dat een goede koptelefoon belangrijker is.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 09-07-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Hoorbaar beter dan die van de HTC one m7. Er is meer detail aanwezig. Je hebt wel acceptabele oordopjes en bronmateriaal nodig om het echt te merken. Of het een deal-breaker is, is voor iedereen persoonlijk. Ik vind goede audio zeker fijn, maar als de kwaliteit gelijk was aan die van de one m7, was het ook geen probleem geweest. Het ding met audio is dat het snel went.

De speakers van de 10 zijn acceptabel. Het is jammer dat ze de keuze voor tweeter en woofer gemaakt hebben ipv full range stereo. Maar ook dat is iets waar je makkelijk aan went zonder vergelijkingsmateriaal.
Lolbroek42 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:57:
Ik heb gister de HTC 10 gekocht,
alleen tril functie is heel zacht merkt er niks van als die in je broek zit meer mensen last van ?
Ja, de trilfunctie is beter hoorbaar dan voelbaar. Dat is wel een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

T-T schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:39:
Enige minpunt zo ver is dat ze de lay-out van het toetsenbord een beetje hebben aangepast maar dat zal even een kwestie van wennen zijn.
TouchPal...ik kan er niet aan wennen. Nee dit is wel een van de grootste minpunten van het toestel. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb direct SwiftKey geinstalleerd. Wat is dat toch een fijn toetsenbord zeg! Maar goed, in ieder geval wel gefeliciteerd met je HTC10 :)
Ik gebruik mijn telefoon zeker 2 uur per dag in de bus met mijn Shure SE215 in-ears. Tja, die shure's zijn al erg goed, en had dan ook niks te klagen over de M8 geluidskwaliteit. Zeker de speakers waren echt erg goed.

De HTC10 is qua 3,5mm audio wel echt beter. Je kunt zo'n geluidsprofiel maken waarbij je per oor enkele pieptonen hoort in verschillende frequenties zodat je een volledig customized profiel hebt. Dat is wel echt een serieus goeie toevoeging. Het klinkt echt nóg beter dan de M8, en jonge, wat kan die hard...Ik zet 't volume altijd zeker 2 stapjes onder het midden. Geluid klinkt gewoon zuiver.

De speakers ben ik overigens een stuk minder over te spreken. Maar ja, ik kom dan ook van een M8 waarbij je frontfacing stereogeluid hebt. Deze van de HTC10 zijn echt behoorlijk minder. Om een beetje fatsoenlijk geluid te horen moet je echt in de portret-stand muziek luisteren. Zodra je naar landscape gaat, klinkt het geluid "off", echt uit balans, wat natuurlijk logisch is omdat het 2 verschillende richtingen uitstuurt.
Qua zuiverheid zijn ze daarentegen wél goed. Het geluid vervormt niet, ookal zet je em vol open. Op de hoogste stand hoorde je bij de M8 toch wel wat geruis. Bij de HTC10 niet. Maar ja, het geluid klinkt dan ook minder hard op de hoogste stand...Maar het klinkt nog steeds een pak beter dan mijn vriendins S6. Tja het is een compromis dat je moet maken als je van een M8/M9 komt. Verder is de telefoon wel echt vloeiend snel, geen bloatware en ein-de-lijk een goeie camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Deathchant schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:10:
[...]

TouchPal...ik kan er niet aan wennen. Nee dit is wel een van de grootste minpunten van het toestel. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb direct SwiftKey geinstalleerd. Wat is dat toch een fijn toetsenbord zeg! Maar goed, in ieder geval wel gefeliciteerd met je HTC10 :)

[...]

Ik gebruik mijn telefoon zeker 2 uur per dag in de bus met mijn Shure SE215 in-ears. Tja, die shure's zijn al erg goed, en had dan ook niks te klagen over de M8 geluidskwaliteit. Zeker de speakers waren echt erg goed.

De HTC10 is qua 3,5mm audio wel echt beter. Je kunt zo'n geluidsprofiel maken waarbij je per oor enkele pieptonen hoort in verschillende frequenties zodat je een volledig customized profiel hebt. Dat is wel echt een serieus goeie toevoeging. Het klinkt echt nóg beter dan de M8, en jonge, wat kan die hard...Ik zet 't volume altijd zeker 2 stapjes onder het midden. Geluid klinkt gewoon zuiver.

De speakers ben ik overigens een stuk minder over te spreken. Maar ja, ik kom dan ook van een M8 waarbij je frontfacing stereogeluid hebt. Deze van de HTC10 zijn echt behoorlijk minder. Om een beetje fatsoenlijk geluid te horen moet je echt in de portret-stand muziek luisteren. Zodra je naar landscape gaat, klinkt het geluid "off", echt uit balans, wat natuurlijk logisch is omdat het 2 verschillende richtingen uitstuurt.
Qua zuiverheid zijn ze daarentegen wél goed. Het geluid vervormt niet, ookal zet je em vol open. Op de hoogste stand hoorde je bij de M8 toch wel wat geruis. Bij de HTC10 niet. Maar ja, het geluid klinkt dan ook minder hard op de hoogste stand...Maar het klinkt nog steeds een pak beter dan mijn vriendins S6. Tja het is een compromis dat je moet maken als je van een M8/M9 komt. Verder is de telefoon wel echt vloeiend snel, geen bloatware en ein-de-lijk een goeie camera.
Ik sta voor zo een vervelende keuze. Voor de HTC 10 moet ik in mijn geval €260,- meer betalen in vergelijking met mijn tweede keuze (1+3) en heb ik het gevoel dat de enige echt fijne toevoeging de geluidskwaliteit is, maar ik luister dan ook veel naar muziek. Ik heb de M50Xs, toch wel aardige koptelefoons en ik wil het maximale er uit halen, maar ik weet niet of de verhoogde prijs het waard is voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Heb je goeie in-ears/koptelefoon? Zo nee, schaf je die maar eerst aan en dan kun je het volgens mij ook wel met een andere telefoon doen.
Maar bij de htc10 krijg je wel al best goeie in-ears meegeleverd. 260 euro is best veel geld, daar kun je je een zeer goeie koptelefoon of in-ears voor kopen en dan een OnePlus3 als telefoon ;)

Volgens mij ontlopen de verschillen in 3,5mm audiojack kwaliteit niet echt gigaveel. Maar das mijn mening. Dus ik zou me goed overwegen of je idd een audiospeler bent die elk verschilletje hoort of niet. Volgens mij heb je meer aan een echt goeie koptelefoon die je straks naar elke telefoon kunt meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Deathchant schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:10:
[...]

[...]
Ik ben eigenlijk best positief over TouchPal. Je moet wel wat instellingen naar je smaak veranderen, maar daarna werkt het voor mij beter dat het toetsenbord van mijn M8. Gelukkig weer shortcuts!
Het zou mooi zijn als je het toesenbord wat kleiner kon maken, de kleinste stand is nog wat te groot vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou, toch ook voor de 10 gegaan. Hij komt deze week. Lange levertijden.

Was bij Vodafone, en ik gaf nog aan: Dat is dan een goed teken voor HTC. Een paar minuten later had hij de inkoop afdeling van Vodafone aan de lijn (ik moet hem vrijdag hebben, dus we gingen checken of hij op tijd kwam).

Daar kwam een wat negatiever verhaal naar voren: De lange levertijd bij Vodafone is doordat ze hem niet op voorraad houden (0 letterlijk) omdat ze hem eigenlijk niet verkopen. Ik was ook de eerste in de Vodafone winkel die hem nam. Jammer, maar dan heb ik in ieder geval iets anders :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

Heeft HTC eindelijk weer eens een deftig toestel uitgebracht, doen ze amper moeite om 'm te verkopen. Hoge prijs, geen reclame, lange levertijden, zo komen ze nooit uit die dip.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:14
Sinds enkele dagen merk ik dat mijn batterij sneller leeg loopt, misschien veroorzaakt door de laatste firmware update?
Zijn er nog mensen die last hebben van extreme batterij drain?

Eerst dacht ik dat het misschien aan een stukje soft kon liggen dus alles opgekuist om zeker te zijn geen crap als FB en dergelijke meer op mn telefoon te hebben. Toch blijft de bettrij heel snel leeg lopen.

Om te vinden wat de oorzaak hiervan is (en ik geen zin heb om te rooten) heb ik GSam Battery Monitor geïnstalleerd. M'n bevindingen hier waren tochwel verbazend, blijkt de radio degene te zijn die m'n batterij leegzuigt!

Even wat cijfers:
Gebruikt 65% in 8uur 4 minuten

* Gesprekken 0%
* Display: 01:56:45 -> 25%
* Radio: 00:00:00 -> 60% !!!!!
* Wi-Fi: 00:22:21 -> 0%
* Actief (held awake) : 06:07:32 -> 2%
* Bluetooth: 08:04:17 -> 1%
* Apps: 12%

Iemand nog zo'n ervaring, hoe is jullie batterij verbruik?

Zoals het er nu naar uitziet kom ik niet eens een werkdag door bij normaal gebruik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik zal die app ook installeren en morgen laten weten wat mijn HTC 10 doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

PWM schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:46:
Nou, toch ook voor de 10 gegaan. Hij komt deze week. Lange levertijden.

Was bij Vodafone, en ik gaf nog aan: Dat is dan een goed teken voor HTC. Een paar minuten later had hij de inkoop afdeling van Vodafone aan de lijn (ik moet hem vrijdag hebben, dus we gingen checken of hij op tijd kwam).

Daar kwam een wat negatiever verhaal naar voren: De lange levertijd bij Vodafone is doordat ze hem niet op voorraad houden (0 letterlijk) omdat ze hem eigenlijk niet verkopen. Ik was ook de eerste in de Vodafone winkel die hem nam. Jammer, maar dan heb ik in ieder geval iets anders :p
Was laatst bij de Phone House en de T-mobile winkel omdat ik de 10 eigenlijk eerst in het echt wou zien.
Bij beide winkels hadden ze er ook geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Deathchant schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:19:
Heb je goeie in-ears/koptelefoon? Zo nee, schaf je die maar eerst aan en dan kun je het volgens mij ook wel met een andere telefoon doen.
Maar bij de htc10 krijg je wel al best goeie in-ears meegeleverd. 260 euro is best veel geld, daar kun je je een zeer goeie koptelefoon of in-ears voor kopen en dan een OnePlus3 als telefoon ;)

Volgens mij ontlopen de verschillen in 3,5mm audiojack kwaliteit niet echt gigaveel. Maar das mijn mening. Dus ik zou me goed overwegen of je idd een audiospeler bent die elk verschilletje hoort of niet. Volgens mij heb je meer aan een echt goeie koptelefoon die je straks naar elke telefoon kunt meenemen.
Niet helemaal mee eens. Goeie inears is het halve werk. En wat is goed? Persoonlijk vind ik de meegeleverde oortjes beter dan de oortjes die je meestal aantreft bij een telefoon. Maar om ze goed te noemen, gaat me te ver. Ik gebruik zelf de rha ma750 (à €90,-) en die presteren toch echt wel aanzienlijk beter.

Nou weet ik niet hoe goed de audio is op andere moderne toestellen en of de oude HTC one m7 een goede dac had, maar ik hoor duidelijk verschil tussen beide, in het voordeel van de 10. Er is veel meer detail aanwezig en het gekke is, je weet pas wat je voorheen hebt gemist, op het moment dat je hoort dat het beter kan.

@hierboven,
Wellicht richt HTC zich toch meer op Azië en usa dan Europa. Of misschien is alleen Nederland de klos.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 11-07-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

HTC heeft net aangekondigd de prijs van de 10 met 100,- te verlagen. Hierboven komt 100,- credit om accessoires te kopen.

Helaas, praten we hier over $. Nu maar hopen dat het ook in de EU gebeurt. Voor mij maakt dat niet meer uit, maar denk dat er toch een hoop mensen tegen de prijs aanhikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
PWM schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:46:
HTC heeft net aangekondigd de prijs van de 10 met 100,- te verlagen. Hierboven komt 100,- credit om accessoires te kopen.

Helaas, praten we hier over $. Nu maar hopen dat het ook in de EU gebeurt. Voor mij maakt dat niet meer uit, maar denk dat er toch een hoop mensen tegen de prijs aanhikken.
Dat laatste weet ik wel zeker. Gezien het prijsverschil van 350,- met de OP3 is de 10 gewoon kansloos op dit moment. Ik luister ook graag muziek en dat is dan ook echt het enige punt dat voor mij een meerprijs zou rechtvaardigen. Maar verder heeft de 10 voor mij persoonlijk geen meerwaarde en dan is het prijsverschil gewoon veel, echt veel te groot. Hoe mooi het toestel ook is en ik HTC echt wel een toekomst gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Als audio het enige punt is die jij ziet als meerwaarde dan is de 10 waarschijnlijk niet jou toestel.
Ikzelf neem ook de look-and-feel mee, de vingerprintscanner, batterijverbruik, snelheid, bloatware, updates, etc. mee in mijn overweging. Voor mij is de 10 zeker zijn prijs waar al vind ik het wel een beetje te hoog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
GKW schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:03:
Als audio het enige punt is die jij ziet als meerwaarde dan is de 10 waarschijnlijk niet jou toestel.
Ikzelf neem ook de look-and-feel mee, de vingerprintscanner, batterijverbruik, snelheid, bloatware, updates, etc. mee in mijn overweging. Voor mij is de 10 zeker zijn prijs waar al vind ik het wel een beetje te hoog ;)
Dat is nou juist het mooie, heb je de review van o.a. Tweakers gelezen van de OP3?. Behalve de persoonlijke look-and-feel, wint de OP3 het cijfermatig het ruimschoots op alle vlakken. Alleen de batterij is om het even, afhankelijk van welk gebruik staat of de 10 of de OP3 hoger. Dus welke meerwaarde bedoel je dan precies? :p

Toch, als de prijs ongeveer hetzelfde was geweest had ik voor de 10 gekozen. Het is gewoon een erg mooi toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GKW

GKW

Nee die heb ik niet gelezen maar veel andere reviews gelezen plus mijn persoonlijke ervaring met verschillende toestellen uit het verleden plus de 10 natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GKW

GKW

TenaciousC schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:34:
Sinds enkele dagen merk ik dat mijn batterij sneller leeg loopt, misschien veroorzaakt door de laatste firmware update?

Eerst dacht ik dat het misschien aan een stukje soft kon liggen dus alles opgekuist om zeker te zijn geen crap als FB en dergelijke meer op mn telefoon te hebben. Toch blijft de bettrij heel snel leeg lopen.

Om te vinden wat de oorzaak hiervan is (en ik geen zin heb om te rooten) heb ik GSam Battery Monitor geïnstalleerd. M'n bevindingen hier waren tochwel verbazend, blijkt de radio degene te zijn die m'n batterij leegzuigt!

Even wat cijfers:

* Gesprekken 0%

Zoals het er nu naar uitziet kom ik niet eens een werkdag door bij normaal gebruik :(
Mijn uitdraai:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v0cautkkguirn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Radio...hmmm woon je in een wijk waar je slechte dekking hebt? Het amper hebben van 1 streepje, of met moeite 2 streepjes, en ook het omschakelen van 4G->3G->2G vreet batterij...Maar ja, in je screenshot ziet de dekking er normaal uit volgens mij....
Hmm geen idee wat het issue kan zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Wie heeft trouwens moeite met het scherpstellen bij foto's??

Stel je staat voor een raam en je wilt een object voor het raam scherp hebben, dan blijft het object donker.
Bij mijn HTC m8 kon je op het scherm drukken en focuste hij daarop.. ook qua lichtopbrengst..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Deathchant schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:33:
Radio...hmmm woon je in een wijk waar je slechte dekking hebt? Het amper hebben van 1 streepje, of met moeite 2 streepjes, en ook het omschakelen van 4G->3G->2G vreet batterij...Maar ja, in je screenshot ziet de dekking er normaal uit volgens mij....
Hmm geen idee wat het issue kan zijn :?
TenaciousC heeft een probleem met de radio. Ik had aangegeven dat ik de app zou uitproberen en de resultaten posten, wat ik dus heb gedaan. Bij mij ziet het er prima uit. Radio verbruik is normaal in tegenstelling tot zijn radio verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Elm0wer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:58:

Stel je staat voor een raam en je wilt een object voor het raam scherp hebben, dan blijft het object donker.
Bij mijn HTC m8 kon je op het scherm drukken en focuste hij daarop.. ook qua lichtopbrengst..
Gek genoeg krijg je in de normale foto modus wel de optie om de belichting aan te passen door na het selecteren van het focuspunt omhoog danwel omlaag te swypen. In de Pro modus ontbreekt dit en kies je voor een vaste afwijking (-3 tot +3) of automatische stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
TenaciousC schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:34:

Even wat cijfers:

* Gesprekken 0%

Kan verschillende oorzaken hebben.
Met name kernel wakelocks en het niet in deep sleep gaan bij scherm uit door wat voor reden ook kan dit veroorzaken.
Marshmallow heeft een probleem met de Wifi connectie die bij sommige toestellen, ongeacht merk, de wifi verbinding regelmatig onderbreekt. Kun je makkelijk controleren door je Wifi voor 1 dag uit te schakelen en te kijken hoeveel met scherm uit het verbruik is. In deep sleep is dit ca. 0,4-0,6% per uur.
Verder raad ik aan om de app Better Battery stats en wakelock detector te gebruiken om de veroorzaker, mocht het niet Wifi zijn, op te sporen.
Wis ook eens de cache van de Google Play service app, wil ook nog wel eens helpen.
En, zoals bovenstaand al geopperd, je een slechte radio (gsm, Lte etc) verbinding hebt blijft het toestel maar zoeken naar een signaal en dat trekt super snel je accu leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 12-07-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Elm0wer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:58:

Tik vóór het maken van de foto eens op het scherm.
Er verschijnt dan een vertikale slider waarmee je de belichting handmatig kunt aanpassen aan tegenlicht.
Wat het scherpstellen betreft blijft dat bij het fotograferen voor een raam die voor de camera dus doorzichtig is altijd een probleem om op een object scherp te stellen dat zich vóór het raam bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:14
snah001 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:36:
[...]

Kan verschillende oorzaken hebben.
Met name kernel wakelocks en het niet in deep sleep gaan bij scherm uit door wat voor reden ook kan dit veroorzaken.
Marshmallow heeft een probleem met de Wifi connectie die bij sommige toestellen, ongeacht merk, de wifi verbinding regelmatig onderbreekt. Kun je makkelijk controleren door je Wifi voor 1 dag uit te schakelen en te kijken hoeveel met scherm uit het verbruik is. In deep sleep is dit ca. 0,4-0,6% per uur.
Verder raad ik aan om de app Better Battery stats en wakelock detector te gebruiken om de veroorzaker, mocht het niet Wifi zijn, op te sporen.
Wis ook eens de cache van de Google Play service app, wil ook nog wel eens helpen.
En, zoals bovenstaand al geopperd, je een slechte radio (gsm, Lte etc) verbinding hebt blijft het toestel maar zoeken naar een signaal en dat trekt super snel je accu leeg.
Thanks, zal ik proberen, alleszins blij dat ik blijkbaar de enige ben met die probleem, dus of een HW issue of iets van software die me parten speelt.
Ik laat het hier zeker horen mocht ik iets vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Net de nieuwe update gekregen 1.80.401.3
Meer mensen al gekregen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 18:52
Fusionmania schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:14:
Krijg hem nu ook binnen hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Fusionmania schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:14:
2 weken geleden al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 22-09 10:05
Dat was 1.80.401.1 bij mij. Nu dus 1.80.401.3 ;-)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 12:28
Iemand al kunnen ontdekken wat er nieuw/verbeterd is na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
LA-384 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:05:
[...]

Gek genoeg krijg je in de normale foto modus wel de optie om de belichting aan te passen door na het selecteren van het focuspunt omhoog danwel omlaag te swypen. In de Pro modus ontbreekt dit en kies je voor een vaste afwijking (-3 tot +3) of automatische stand.
Wat ik heb is dus niet vreemd ! Wel raar dat dit anders is dan bij de oude HTC.
Die automatische licht focus was namelijk wel prettig.

Ik moet die Pro modus nog ontdekken ^^

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Golf2vr6 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:23:
[...]

Dat was 1.80.401.1 bij mij. Nu dus 1.80.401.3 ;-)
Komt hier ook binnen, ga hem nu installeren.

De update zegt iets over systeemuitbreidingen, maar geen idee wat ze daarmee bedoelen..

[ Voor 17% gewijzigd door Jassy op 13-07-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GKW schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:25:
Nee die heb ik niet gelezen maar veel andere reviews gelezen plus mijn persoonlijke ervaring met verschillende toestellen uit het verleden plus de 10 natuurlijk.
Oftewel je vormt een statement op basis van eenzijdige informatie. De realiteit is, helaas voor HTC, dat OP ze keihard eruit prijst. De HTC 10 biedt namelijk nauwelijks meerwaarde tov de OP3. Het enige wezenlijke verschil zit 'm in het formaat en schermresolutie.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rdam
Laguna schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:44:
[...]
Oftewel je vormt een statement op basis van eenzijdige informatie. De realiteit is, helaas voor HTC, dat OP ze keihard eruit prijst. De HTC 10 biedt namelijk nauwelijks meerwaarde tov de OP3. Het enige wezenlijke verschil zit 'm in het formaat en schermresolutie.
Dit forum is voor gebruikerservaringen met de HTC 10, niet voor vergelijkingen met andere smartphones.
Maar om het toch over de HTC 10 te hebben wil ik wel aangeven waar bij mij de meerwaarde zit:
  • Bijna stock-android
  • OIS op frontcamera
  • HTC sense
  • Audio kwaliteit
  • Bouw kwaliteit
  • Design
  • Uitbreidbaar opslag geheugen
  • Video kwaliteit
  • Patsergehalte t.o.v. goedkope OP3. (Mij alleen al €300,- waard :7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Rdam schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Dit forum is voor gebruikerservaringen met de HTC 10, niet voor vergelijkingen met andere smartphones.
Maar om het toch over de HTC 10 te hebben wil ik wel aangeven waar bij mij de meerwaarde zit:
  • Bijna stock-android
  • [b]vergelijkbaar[/b]
  • OIS op frontcamera
  • [b]tja..[/b]
  • HTC sense
  • [b]persoonlijk[/b]
  • Audio kwaliteit
  • [b]vergelijkbaar[/b]
  • Bouw kwaliteit
  • [b]vergelijkbaar[/b]
  • Design
  • [b]persoonlijk[/b]
  • Uitbreidbaar opslag geheugen
  • [b]die was ik vergeten[/b]
  • Video kwaliteit
  • [b]vergelijkbaar[/b]
  • Patsergehalte t.o.v. goedkope OP3. (Mij alleen al €300,- waard :7 )
  • [b]persoonlijk ;)[/b]
Het topic is voor ervaringen en discussie, nu dus de discussie dat HTC teveel vraagt voor wat ze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:09
Zijn er hier mensen die overgestapt zijn van een iPhone 6S naar de 10? Ben nogal een fan van zowel Apple als HTC. Mijn 5s heb ik afgewisseld met een M9 en mijn M9 weer met een 6S. Twijfel om weer eens een HTC te proberen, helaas mis ik dan wel mijn Apple Watch.

Lijkt me leuk een ervaring te horen van iemand die dezelfde stap heeft begaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Laguna schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Niet EEN statement maar MIJN statement. Volgens mij schrijf ik ook dat ze teveel vragen maar IK heb het er voor over, en dat is mijn mening en die mag ik hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GKW schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:29:
[...]

Niet EEN statement maar MIJN statement. Volgens mij schrijf ik ook dat ze teveel vragen maar IK heb het er voor over, en dat is mijn mening en die mag ik hebben :P
Iets met oogkleppen en kop in het zand ;) maar je hebt gelijk hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
Laguna schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:33:
[...]

Het topic is voor ervaringen en discussie, nu dus de discussie dat HTC teveel vraagt voor wat ze bieden.
Dan kun je die discussie wellicht beter hier voeren:
[HTC 10] Levertijden & Prijzen
Hoewel het daar ook niet helemaal past.

Dit gaat iig over ervaringen en discussie over het toestel zelf.

De one plus zal best een aardig toestel zijn en ik snap dat je dat graag verdedigd, maar ik denk niet dat je in dit topic er het juiste publiek voor aantreft. Dat is net als een istore binnenlopen en de discussie starten dat Android meer vrijheid biedt.

Wij (of althans ik) zijn nu eenmaal HTC fanboys (al dan niet geworden door de hoge aanschafprijs, want waarom zou je €750,- neertellen als je voor de helft hetzelfde kan kopen, dan moet het wel bagger zijn. En alle reviews die anders beweren zijn omgekocht) en alle andere toestellen zijn per definitie ondergeschikt aan de 10, de lagere prijs bevestigd dit alleen maar, m.u.v. de iphones, die zijn gewoon overpriced :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Vanmiddag geïnstalleerd, en wat me opvalt is dat de stroperigheid waar ik de laatste paar weken last van kreeg weg lijkt te zijn😃

Kreeg steeds meer last van microstutters bij pulldown notificaties en quick settings en daar heb ik momenteel geen last meer van.

Hopen dat het zo blijft :)
SPOXYWOXY schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:05:
Iemand al kunnen ontdekken wat er nieuw/verbeterd is na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

LA-384 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:38:
[...]

Dan kun je die discussie wellicht beter hier voeren:
[HTC 10] Levertijden & Prijzen
Hoewel het daar ook niet helemaal past.

Dit gaat iig over ervaringen en discussie over het toestel zelf.

De one plus zal best een aardig toestel zijn en ik snap dat je dat graag verdedigd, maar ik denk niet dat je in dit topic er het juiste publiek voor aantreft. Dat is net als een istore binnenlopen en de discussie starten dat Android meer vrijheid biedt.

Wij (of althans ik) zijn nu eenmaal HTC fanboys (al dan niet geworden door de hoge aanschafprijs, want waarom zou je €750,- neertellen als je voor de helft hetzelfde kan kopen, dan moet het wel bagger zijn. En alle reviews die anders beweren zijn omgekocht) en alle andere toestellen zijn per definitie ondergeschikt aan de 10, de lagere prijs bevestigd dit alleen maar, m.u.v. de iphones, die zijn gewoon overpriced :+ .
Achja je hebt daar wel een punt hoor, maar als ik geïnteresseerd zou zijn in de HTC 10 zou ik dit topic doorlezen en dan zou ik het fijn vinden om vervolgens geattendeerd te worden op gelijkwaardige alternatieven voor een fors lager bedrag. De realiteit is dat HTC momenteel flink wat concurrentie krijgt vanuit Chinese hoek. De OnePlus 3 is daar 1 voorbeeld van, maar daar komt binnenkort nog een toestel bij met de ZTE Axon 7 (die nu al omschreven wordt als het toestel wat de HTC 10 had moeten zijn). Met dual front firing speakers, support voor het Google VR-platform Daydream en verder gelijke specificaties voor 300 euro minder. Nu heeft HTC zich inmiddels al bewezen en dat zullen deze merken natuurlijk nog moeten doen maar toch voor die prijs zou ik die gok wel wagen.

HTC zou er slim aan doen om zo snel mogelijk een prijsverlaging door te voeren, anders gaan ze het niet redden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Verwacht dat ze ook binnenkort in Europa met een forse prijsverlaging gaan komen.
Snap ook niet dat zowel Oppo, Oneplus en Axon met deze redelijk gelijke hardware voor die prijs kunnen produceren en een retail kanaal in stand kunnen houden.
Hun marges moeten wel flinterdun zijn om dit mogelijk te maken wat natuurlijk wel HTC, Samsung en consorten wel dwingt om de prijs naar beneden aan te passen.
Doet mij denken aan bijvoorbeeld de tijd toen japanse auto's hier op de makrt kwamen of onlangs nog koreaanse auto's zoals Kia. toen véél goedkoper als vergelijkbare Europese modellen maar op dit moment net zo duur zo niet duurder.

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen