Nog even terugkomend op de kwaliteit van de aftersales van HTC.
Had een tijdje terug een vriendin van me m'n HTC One M7 cadeau gedaan, gebruikte het toestel zelf niet meer omdat de wifi en BT ontvangst op een gegeven moment erg slecht werd, vriendin dacht in eerste instantie dat ze daar wel mee zou kunnen leven. Ik had er destijds zelf geen werk van gemaakt omdat ik geen zin had in een eventuele discussie met HTC aangezien wifi en BT formeel wel nog werkten, alleen dus niet zoals het hoorde.
Vriendin vond het uiteindelijk toch te storend, zat nog anderhalve maand garantie op het toestel, en besloot er werk van te maken. Eerste ervaring met helpdesk was niet zo positief, persoon aan de andere kant van de lijn verstond en sprak gebrekkig Nederlands, wat dan altijd een wat onprettige ervaring is. Niettemin gelukt om een ticket en een afhaalafspraak te maken respectievelijk op 15 juli en voor 17 juli.
Volgen van de reparatie op de track & trace site werkte niet, toestel bleef staan op status van 'gemeld', maar we maakten ons niet te veel zorgen aangezien ze wel een afgifteticket van de Dynalogic koerier had gehad.
Vrijdag een week later toch maar weer even gebeld met de helpdesk, zelfde gebrekkig sprekende medewerker, maar die wist haar gelukkig wel te vertellen dat het toestel inmiddels in repair was. Op 28 juli opnieuw bericht van Dynalogic om een afleverafspraak te maken waarna het toestel afgelopen vrijdag gerepareerd weer werd bezorgd.
Als je de marges van de afhaal- en bezorgafspraak eraf haalt was alles dus binnen twee weken geregeld, top, zeker voor een toestel wat nog maar een maand garantie had. Wel wat ruw rond de randjes als het gaat over de beheersing van de Nederlandse taal van de helpdeskmedewerker, en de niet goed werkende T&T pagina, maar ik heb niet de illusie dat dat bij andere fabrikanten heel veel beter is.
Hoewel de situatie voor jou absoluut erg lullig is deel ik je ervaring met HTC dus niet. Samen met de reacties van anderen op je post denk ik dus ook niet dat HTC een per definitie beroerde aftersales heeft, maar dat je in jouw geval wel tussen wal en schip bent belandt, dat is echter iets wat denk ik helaas net zo goed ook bij een andere fabrikant had kunnen gebeuren.