Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hylke45
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 12:40
Ben 5 jaar klant geweest bij Jonaz, net opgezegd via mail, direct nette mail terug dat het verwerkt wordt en informatie over het terugsturen van de modem.

De eerste paar jaar waren prima, eigenlijk zo goed als geen problemen. De laatste paar jaar wat last gehad van een paar storingen, waarvan één een aantal dagen duurde (was iets kapot verderop in de straat), maar met 2 keer per jaar een paar uur geen internet kan ik nog wel leven.
Probleem was dan wel dat de modem het niet oppakte wanneer er wel weer internet was. Door wat settings aan te passen pakte ie het soms wel weer op.

Maar de laatste periode was echt heel erg vervelend. Connectie regelmatig ineens paar seconden helemaal weg.
Connecties naar bepaalde servers die ineens wegvallen, terwijl ondertussen pingen naar een DNS server als 1.1.1.1. geen problemen geeft.
Daarnaast nog wat kleinere irritaties.

Wordt binnenkort de modem terugsturen en eens zien of KPN het een stuk beter doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkertje19
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:25
hylke45 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:42:
Ben 5 jaar klant geweest bij Jonaz, net opgezegd via mail, direct nette mail terug dat het verwerkt wordt en informatie over het terugsturen van de modem.

De eerste paar jaar waren prima, eigenlijk zo goed als geen problemen. De laatste paar jaar wat last gehad van een paar storingen, waarvan één een aantal dagen duurde (was iets kapot verderop in de straat), maar met 2 keer per jaar een paar uur geen internet kan ik nog wel leven.
Probleem was dan wel dat de modem het niet oppakte wanneer er wel weer internet was. Door wat settings aan te passen pakte ie het soms wel weer op.

Maar de laatste periode was echt heel erg vervelend. Connectie regelmatig ineens paar seconden helemaal weg.
Connecties naar bepaalde servers die ineens wegvallen, terwijl ondertussen pingen naar een DNS server als 1.1.1.1. geen problemen geeft.
Daarnaast nog wat kleinere irritaties.

Wordt binnenkort de modem terugsturen en eens zien of KPN het een stuk beter doet.
Exact hetzelfde verhaal, had na 8 jaar eigenlijk wel verwacht dat ze probeerde te houden, maar de opzeggingsbevestiging was binnen 30 minuten al binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 15:30
Sinds mijn ZTE weer in bridge mode staat heb ik geen enkele onderbreking meer gezien. Alles lijkt bij mij nu gewoon goed te gaan.

De ping is voor mij niet zo heel belangrijk, er wordt hier niet heel veel gegamed, maar als ik een speed test doe naar willekeurige servers dan kom ik niet boven de 2 ms en het maakt eigenlijk niet uit wanneer, ik haal altijd de volle snelheid. De enige die hier gamed is mijn zoon, en die gebruikt een playstation 5 en daar heb ik sinds de onderbrekingen weg zijn ook geen negatieve feedback van gehad :-)

als het zo blijft ben ik tevreden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:55
Sinds vanmiddag ben ik aangesloten bij Jonaz, hiervoor zat ik bij Tweak en ik had geen interesse in de overstap naar Odido. Aangezien ik nergens een duidelijke instructie kon vinden over het rechtstreeks aansluiten van de fiber op mijn UniFi apparatuur, heb ik mijn stappen gedocumenteerd zodat ik wellicht anderen wat werk kan besparen.
.

XPON

• Ik heb deze XPON gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005005376677727.html
  • Let op, deze heeft een SC/APC (blauwe connector) aansluiting, in tegenstelling tot het ZTE modem welke een SC/UPC (groene connector) aansluiting heeft. Je hebt dus wel een andere kabel nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9bDneRoeNrLFgmx3zqkZpedzGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5PHTjyEP7iQpw9RBtXEKDcr1.png?f=user_large
.

Configuratie UDM SE deel 1

• Port 9: LAN (naar switch)
  • Port 10: Jonaz XPON fiber (WAN2)
  • Port 11: Tweak AON fiber (huidige internet provider, WAN)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTK_UDhg6zRXqy8gZlIWLsLcXTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/anQhOTDRWNnQobeAROK5fDEu.png?f=user_large
  • Pas de WAN2 configuratie aan zodat je de XPON kan bereiken op 192.168.1.1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhrmGOzYmPQphAD2L1LtvH3Zh0w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FOXmS23zvBYkg3D1Yxme01kB.png?f=fotoalbum_large
.

Configuratie XPON

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJ5lVXVhHE8Q5nJdFl8Z7fMy89I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WQFxA0urTwQ5l8AaRnJjO9Fn.png?f=user_large
  • Selecteer “Settings”
  • Verander het GPON SN naar het serienummer van je ZTE modem (zie de sticker aan de onderkant van je modem)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnGZ3SNABEYKVYyelq80jAWHCWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/19vDlZZtwlB5xGZGFf9Q7aeh.png?f=user_large
  • Selecteer “VLAN Settings”
  • Kies “Manual” en “PVID” 100:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-Tk6zuoLGTNvAMpECPyCgLmFNs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1XEtXaRMOB9FwU73dfb0rKw8.png?f=user_large
  • Selecteer “Commit/Reboot”, en dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcCayZp6txXxbb-nFnA3TVdohZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Xt52fItuUUFKKXwE5t7HMsu.png?f=user_large
.

Configuratie UDM SE deel 2

• Pas de WAN2 configuratie aan zoals hieronder
  • Zet eventueel ook IPv6 aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BS804bUCaMQksTZGhFzbUXMKk9Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dkyhm0yAZjwqwJbqdsTkKcWc.png?f=fotoalbum_large
  • Je kunt nu niet meer de XPON benaderen. Als je dat wel wilt zul je de IPv4 configuratie tijdelijk moeten terugzetten. Je kunt ook een “Static IP” configureren op je WAN interface, zodat je additionele subnets kunt toevoegen, in dit geval 192.168.1.254/24, maar dan werkt je Internet niet meer als je DHCP adres bij Jonaz veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:05
stefxx schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:10:
Sinds vanmiddag ben ik aangesloten bij Jonaz, hiervoor zat ik bij Tweak en ik had geen interesse in de overstap naar Odido. Aangezien ik nergens een duidelijke instructie kon vinden over het rechtstreeks aansluiten van de fiber op mijn UniFi apparatuur, heb ik mijn stappen gedocumenteerd zodat ik wellicht anderen wat werk kan besparen.
.

XPON

• Ik heb deze XPON gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005005376677727.html
  • Let op, deze heeft een SC/APC (blauwe connector) aansluiting, in tegenstelling tot het ZTE modem welke een SC/UPC (groene connector) aansluiting heeft. Je hebt dus wel een andere kabel nodig.
[Afbeelding]
.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
.

Configuratie XPON

[Afbeelding]
  • Selecteer “Settings”
  • Verander het GPON SN naar het serienummer van je ZTE modem (zie de sticker aan de onderkant van je modem)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
.

[Afbeelding]
  • Je kunt nu niet meer de XPON benaderen. Als je dat wel wilt zul je de IPv4 configuratie tijdelijk moeten terugzetten. Je kunt ook een “Static IP” configureren op je WAN interface, zodat je additionele subnets kunt toevoegen, in dit geval 192.168.1.254/24, maar dan werkt je Internet niet meer als je DHCP adres bij Jonaz veranderd.
Super tof dat je dit deelt, er zijn al topics voor DELTA en KPN met 5 maal duurdere SFP's. Good catch! Aai ik trapte in de marketing het is XPON en hij ondersteund GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:56:
[...]

Super tof dat je dit deelt, er zijn al topics voor DELTA en KPN met 5 maal duurdere SFP's. Good catch! Aai ik trapte in de marketing het is XPON en hij ondersteund GPON.
XPON bestaat gewoon, is niet een Chinese marketingsnaam voor XGS-PON of andere vorm van PON.
https://www.vsolcn.com/blog/xpon-vs-epon-vs-gpon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:58:
[...]

XPON bestaat gewoon, is niet een Chinese marketingsnaam voor XGS-PON of andere vorm van PON.
https://www.vsolcn.com/blog/xpon-vs-epon-vs-gpon.html
Ik ben wel benieuwd hoe deze SFP zich gedraagt op een KPN of DELTA XGS-PON aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:05:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe deze SFP zich gedraagt op een KPN of DELTA XGS-PON aansluiting.
Dat is vrij eenvoudig, het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:06:
[...]

Dat is vrij eenvoudig, het werkt niet.
Na de tweede keer lezen van je vorige zin, begrijp ik nu wat je wilt zeggen. XPON is ook een standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 16:15
Heb met Jonaz sinds ergens in 2023 ook dagelijks meerdere keren per dag voor 30 sec/minuut totaal geen internet op het hele netwerk, wifi en ethernet. Gebruik wel de standaard bijgeleverde router. Weet iemand wat het is? Misschien een setting veranderen? Soms is het een aantal uur geen probleem en andere keren is het 2/3x per uur.

Woon in Amersfoort heb het standaard Gigabit glasvezel only abbo

Edit: Oh had eerder moeten teruglezen, zien dat het er veel over gaat. Weet iemand of het ligt aan de backbone van Jonaz of aan de router? Verder gebruiken ze de KPN glasvezel lijn toch? :X

[ Voor 18% gewijzigd door iCore op 05-04-2024 23:53 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
.

XPON

[Afbeelding]
.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
.

Configuratie XPON

[Afbeelding]
  • Selecteer “Settings”
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
.

[Afbeelding]
Kijk, dit is ideaal, ik heb er ook 1 besteld. Welke kabel heb jij gebruikt?
Ik ben benieuwd of deze oplossing stabieler is... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kevinwalter schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:15:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, want als ik goed meegelezen heb is het als volgt. De default modems van Jonaz in bridge hebben regelmatig even een onderbreking van het internet, daarvoor moest je terug naar router modus waarna het gedrag met uitval verdwijnt.

Deze SFP kan dan mogelijk wel uitsluitsel geven of het écht in het modem zit, of toch verderop in de core van Jonaz. Leuke test, keep us posted _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
[...]Kijk, dit is ideaal, ik heb er ook 1 besteld. Welke kabel heb jij gebruikt?
Die kabel had ik nog liggen. Gewoon een SC/UPC naar SC/APC kabel.
stormfly schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:24:
[...]Daar ben ik ook heel benieuwd naar, want als ik goed meegelezen heb is het als volgt. De default modems van Jonaz in bridge hebben regelmatig even een onderbreking van het internet, daarvoor moest je terug naar router modus waarna het gedrag met uitval verdwijnt.

Deze SFP kan dan mogelijk wel uitsluitsel geven of het écht in het modem zit, of toch verderop in de core van Jonaz. Leuke test, keep us posted _/-\o_
Na de initiele installatie van de XPON had ik 3% packetloss. Verbinding soms 20 seconden kwijt. Dus daar was ik snel klaar mee. Na enig geklooi uiteindelijk de UDM herstart en monitoring gestart om te kijken hoe stabiel het is. Sinds die herstart - nu 36 uur geleden - geen enkel probleem meer. Mijn ping test heeft 1 "timed out" gegeven sinds die tijd, om 7:55 vanmorgen.

Nou ben ik pas afgelopen vrijdag aangesloten dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stefxx schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:05:

Na de initiele installatie van de XPON had ik 3% packetloss. Verbinding soms 20 seconden kwijt. Dus daar was ik snel klaar mee.
Dat is wel heel overeenkomstig met wat hier geschetst wordt op het Jonaz netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Had eerst nooit merkbare drops, maar afgelopen week steeds vaker merkbare lag, tijdens thuiswerken en zelfs gewoon browsen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bakkertje19
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:25
Even mijn ervaringen van de overstap van Jonaz naar KPN delen ;

Sinds Maandag is het glas via KPN actief :
  • Download van 945 naar 945 ( no impact )
  • Upload van 945 naar 945 ( no impact ), wel merk ik dat de upload stabieler kwa snelheid is, voorheen wilde de upload nog wel eens op 250 blijven hangen
  • Ping van 5ms naar 3ms
  • Download response van 11 naar 8
  • Upload response van 72 naar 17
En het belangrijkste geen enkele drop in connectie meer. Video conference en streamen is nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Bakkertje19 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:22:
Even mijn ervaringen van de overstap van Jonaz naar KPN delen ;

Sinds Maandag is het glas via KPN actief :
  • Download van 945 naar 945 ( no impact )
  • Upload van 945 naar 945 ( no impact ), wel merk ik dat de upload stabieler kwa snelheid is, voorheen wilde de upload nog wel eens op 250 blijven hangen
  • Ping van 5ms naar 3ms
  • Download response van 11 naar 8
  • Upload response van 72 naar 17
En het belangrijkste geen enkele drop in connectie meer. Video conference en streamen is nu perfect.
Eens!

//offtopic
KPN heeft by far het meest stabiele core netwerk en bandbreedte management op dit moment. Ziggo komt aardig in de buurt maar daar loopt het nog wel eens mis met coax verbindingen in de wijk die uitval vertonen. Ik zou graag terug gaan naar KPN als ze dit jaar in november wel een leuke aanbieding hebben, omdat alle glasoverstappers in de rij staan bij KPN, waren de kortingen niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Vanaf 11:10, serie van lange onderbrekingen, tientallen seconden per keer :(
Alles vliegt er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Hier idd ook een lange onderbreking gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinwalter
Hier zojuist de SFP module ontvangen. Ingesteld zoals bovenstaand en het werkt hier ook prima.

Eerste indruk: Latency lijkt iets gedropt te zijn.

Fingers crossed, even in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
[...]

Ik weet niet of het stabieler is (want geen referentie) maar ik zou het zeker zeer stabiel noemen. Draait nu meer dan een week zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Ik heb ook een SFP besteld zoals eerder hier genoemd. Eerst maar hopen dat deze goed ondersteund wordt in mijn router.
En daarna kan ik het als 2e GPON ID laten registreren, dat had ik al een tijd geleden afgesproken met de servicedesk van Jonaz. Zo zou ik makkelijke kunnen switchen tussen beide apparaten

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stefxx schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:05:
[...]

Die kabel had ik nog liggen. Gewoon een SC/UPC naar SC/APC kabel.

[...]

Na de initiele installatie van de XPON had ik 3% packetloss. Verbinding soms 20 seconden kwijt. Dus daar was ik snel klaar mee. Na enig geklooi uiteindelijk de UDM herstart en monitoring gestart om te kijken hoe stabiel het is. Sinds die herstart - nu 36 uur geleden - geen enkel probleem meer. Mijn ping test heeft 1 "timed out" gegeven sinds die tijd, om 7:55 vanmorgen.

Nou ben ik pas afgelopen vrijdag aangesloten dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Heb je intussen al wat meer uitval van de verbinding gehad? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
Nee totaal niet (zoals hier al vermeld: stefxx in "[Jonaz Glasvezel] Ervaringen & Discussie"). Zeer stabiel tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
11 - 12 april was wel weer interessant hier :P verder vind ik 5ms voor glasvezel wel hoog, ik zat met Ziggo op 7ms en met Jonaz eerst wel rond de 2,5ms maar dat is nu al maanden niet meer zo...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/yzqAYBb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
.

XPON

[Afbeelding]
.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
.

Configuratie XPON

[Afbeelding]
  • Selecteer “Settings”
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
.

[Afbeelding]
Ik heb je stappen doorlopen en het ook werkend bij mij.
Maar wat mij opviel is op het moment dat ik het LAN IP wijzigde (wat niet in je stappen stond) deze alleen nog maar via VLAN 100 op het IP connectie accepteerde.
Ondanks dat de routering in mijn netwerk goed stond heeft mijn prive LAN deel niet dat vlan ID en bleef het mis gaan ;) toen maar een vrije switch poort geprogrammeerd op het core netwerk en kon de laatste puntjes ook gelijk instellen.
BTW mocht je huidige router / core al op 192.168.1.0/24 reeks zitten dan zou je deze module ook in een switch kunnen instellen mocht je daar SFP poorten hebben (zo heb ik het gedaan omdat LAN/WAN config anders bleven botsen)

Edit 25-04
Gevoelsmatig lijkt het erop dat ik minder last hebt van drop-outs / langzamere start van een stream van bijvoorbeeld nlziet. Daar merkte ik het meeste van af en toe een hik in de verbinding. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik in verhouding minder tv heb gekeken

[ Voor 3% gewijzigd door The-Source op 25-04-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vanmorgen overgegaan van Jonaz naar Odido, de ping is wat hoger maar de response is veel consistenter is mijn gevoel.

Verder de eerste paar uur Smokeping, de lijn is veel "strakker":
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/QUYJSrHl.png

Enige wat jammer is, is dat Odido een losse converter en Zyxel modem levert en geen glasvezel modem.

Opzich prima tijd gehad bij Jonaz, alleen de laatste maanden te inconsistent. Verder kreeg ik een goede deal tussen een simonly en glas abonnement bij Odido waardoor de kosten zelfs lager uit vielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
Ik zit, eeuh, wij, mijn gezin, zitten al jaren, nog toen het Casema heette, bij Ziggo, maar ik wil daar graag weg, uit kosten oogpunt. Ik wil graag naar een internet-only provider en als het aan mij ligt, zegt ik nu Ziggo op en ga ik naar Jonaz. TV kijken doen en kunnen we (al/ook) via de Apple TV naar Videoland, NPO Plus, etc., maar de rest van het gezin wil Ziggo Sport. Damn. Ja, ik kan op mijn ‘strepen’ gaan staan, maar dat zal niet goed gaan ☹️😞. Oh, was Ziggo Sport en dan het Totaal pakket, maar gewoon als een losse op zich zelf staande app verkrijgbaar. Durf het bijna niet te vragen, maar iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hipster
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09 07:41
RicoK schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:13:
Ik zit, eeuh, wij, mijn gezin, zitten al jaren, nog toen het Casema heette, bij Ziggo, maar ik wil daar graag weg, uit kosten oogpunt. Ik wil graag naar een internet-only provider en als het aan mij ligt, zegt ik nu Ziggo op en ga ik naar Jonaz. TV kijken doen en kunnen we (al/ook) via de Apple TV naar Videoland, NPO Plus, etc., maar de rest van het gezin wil Ziggo Sport. Damn. Ja, ik kan op mijn ‘strepen’ gaan staan, maar dat zal niet goed gaan ☹️😞. Oh, was Ziggo Sport en dan het Totaal pakket, maar gewoon als een losse op zich zelf staande app verkrijgbaar. Durf het bijna niet te vragen, maar iemand suggesties?
Ik heb zelf Ziggo Internet Only lite, maar daar zit ook standaard Kabel TV bij met Ziggo Sport op kanaal 14. Dus op die manier kun je ook bezuinigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 14-09 12:58
@hipster bedankt.
Gisteravond had ik dat ook gezien. Ook heb ik gezien dat het Ziggo Sport Totaal en dat was een complete verrassing als losse app voor EUR 9,99 is te bestellen, ook voor niet Ziggo abonnees. Dit zou dus perfect zijn, ware het niet dat ik dan wel het gewone Ziggo Sport kanaal 14 kwijt ben, dat niet in Ziggo Sport Totaal zit. Moet eens even gaan nazien of mijn gezinsleden nu juist Kanaal 14 willen blijven kijken of het Ziggo Sport Totaal pakket dat ik als (gratis) extra zender pakket heb.

[ Voor 4% gewijzigd door RicoK op 07-05-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stefxx schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:48:
Nee totaal niet (zoals hier al vermeld: stefxx in "[Jonaz Glasvezel] Ervaringen & Discussie"). Zeer stabiel tot op heden.
Hier lijkt het qua wegvallende verbindingen intussen ook behoorlijk stabiel te zijn, ik merk er althans weinig meer van, ook op dagen wanneer ik thuis werk bijvoorbeeld. Wel valt mij op dat de upload bij mij ergens tussen de 100/200 megabit zit, in Amersfoort Vathorst. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RicoK schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:11:
@hipster bedankt.
Gisteravond had ik dat ook gezien. Ook heb ik gezien dat het Ziggo Sport Totaal en dat was een complete verrassing als losse app voor EUR 9,99 is te bestellen, ook voor niet Ziggo abonnees. Dit zou dus perfect zijn, ware het niet dat ik dan wel het gewone Ziggo Sport kanaal 14 kwijt ben, dat niet in Ziggo Sport Totaal zit. Moet eens even gaan nazien of mijn gezinsleden nu juist Kanaal 14 willen blijven kijken of het Ziggo Sport Totaal pakket dat ik als (gratis) extra zender pakket heb.
Bij Ziggo Sport Totaal zitten geloof ik 4 extra zenders. Bij Ziggo zelf zijn dat 4 zenders in de 400 reeks, waaronder Ziggo Sport Racing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zojuist toch maar even een mailtje naar de servicedesk gedaan over mijn upload, het blijft lang zo laag, ik heb niet echt een idee waardoor het komt. Meerdere PC's in mijn netwerk hebben er last van, waaronder een Linux machine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Ik heb ook enkele dagen last van een trage upload. Komt niet eens boven de 10 Mbps uit, waar de download nog gewoon 900+ Mbps is.
Ook getest op meerdere computers met bekabeling. Vanochtend klantenservice op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-08 22:20
Hmmm was me nog niet eens zo opgevallen, maar zie het inderdaad, hier in Amersfoort is up en down ook niet echt heel top.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16245026806.png

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Hier ook traag (iets minder erg):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adu2B5TsDd5zGxOzU1xFBdtvL3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PZ5Z5jkfVjScrNflCj0K8sV3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walinsky
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 13:10
Ik heb zo'n beetje dezelfde waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 15:33
Upload is hier ook ruk: 52 Mbps. Download is ook redelijk laag normaal richting 900 nu 600 Mbps.

Wat ook opvalt is dat mijn ping tijden gedaald zijn maar de packet loss gestegen is. Dit is ergens rond 8 mei gebeurd, zie foto met ping naar google.com:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlHNqXxHsiDWoqPpWUugCbk4QPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2W8YWgbbB4qYL0ULOlAX4upH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
Dit was die van gister :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Msck3J4-6qkPbUCtzt2_AplwTg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/32dEO0rF32Kiayr6zTR8Rp8Y.png?f=user_large

edit:
Zoals aangegeven in ons vorige bericht hebben mijn technische collega's verder onderzoek gedaan naar de ervaren lage upload snelheid.

Hierbij kan ik je aangeven dat de oorzaak is gevonden en gisteravond is hersteld. Concreet leek jouw verbinding een verkeerde route naar buiten te volgen met een lage upload snelheid tot gevolg.

Onze welgemeende excuses voor het ervaren ongemak.
Zojuist bericht ontvangen van Jonaz. Het ziet er inderdaad naar uit dat het is opgelost.

[ Voor 53% gewijzigd door Sacul op 14-05-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Meer mensen die een probleem hebben met DHCP server van Jonaz?
Als ik de router opnieuw opstart, krijg ik de volgende melding: "De DHCP van uw ISP werkt niet correct."
duurt ook heel lang tot internet werkt. (Modem staat in bridge-modes)
Zoals het er nu naar uit ziet, lijkt het er op dat het in de router zelf ligt en niet de modem van Jonaz... Want elke keer gebruikste ik via de app om opnieuw op te starten en dat werkte niet, alleen als ik de kabel er uit haalde om opnieuw op te starten...

[ Voor 41% gewijzigd door Alexander82 op 20-05-2024 17:50 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Hier een test op een wifi netwerk, 730M down en 660M up. Dus geen issue hier.
Maar heb er geen Jonaz modem meer tussenin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Meer mensen geen internet? :+

Router opnieuw opgestart en weer online, bij allestoringen.nl stonden ook al meldingen.

[ Voor 62% gewijzigd door Alexander82 op 07-06-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier ook problemen met Jonaz. Een traceroute naar xs4all.nl en google.com komen niet aan. Een trace naar proton.me dan weer wel.

De routing gaat upstream niet helemaal lekker.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik merkte een korte hik rond 13:15 als ik het goed herinner (was aan het eten met een over aandacht vragende kat op schoot #multitasking ;) ) maar zag aan een livestream, internet radio en op de telefoon dat het heel even hikte. (korter dan 30s)
Maar eigenlijk sinds ik de Jonaz router er tussenuit heb merk ik weinig issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
Alexander82 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:01:
Meer mensen geen internet? :+

Router opnieuw opgestart en weer online, bij allestoringen.nl stonden ook al meldingen.
Storing lijkt bij mij voorbij. Begon rondt 1400. Smokeping gaf rond die tijd veel packetdrops aan vooral bij Google. Google lag er volgens smokeping zelfs helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walinsky
Bij mij viel rond 14.00 internet ook volledig weg. Router herstart; en na een minuut of 3 was ik weer online. Snelheid lijkt trouwens wel weer aardig ok.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SwEqJrEQmX4GjCvap8kXZyvKRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/990nrXVUeU0NdF1A16i3m9oT.png?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door walinsky op 07-06-2024 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zojuist de DVB-C zenderlijst weer eens bijgewerkt, zie ik daar NPO 1 HDR (kanaal 111) tussen staan. Dit kanaal zendt uit in 1080p met HLG HDR in plaats van 1080i met matige kleurdiepte en helderheid. Ziet er goed uit en mooi op tijd voor het EK!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Sinds vandaag (ergens vanmorgen denk ik) krijg ik helemaal geen verkeer meer over IPv6. Ik krijg nog keurig een IPv6 adres van de Jonaz DHCP server maar er gaat geen bit meer overheen.

Alles al herstart hier, zonder resultaat. Ben ik de enige?

[ Voor 3% gewijzigd door stefxx op 12-06-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:40
Internet down in Zielhorst Amersfoort.
Meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:29
FFvB schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:36:
Internet down in Zielhorst Amersfoort.
Meer met dit probleem?
Jep Vathorst ook

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Laatst online: 08-09 11:00
Ja, Kruiskamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keni
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ja, Schuilenburg ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
Bij mij in Zielhorst weer internet terug!
Is 12 minuten down geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door FFvB op 24-06-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Laatst online: 08-09 11:00
Hier ook weer (Kruiskamp) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:20
In Baarn ook down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jammer dat Jonaz nooit deze onderbrekingen meldt op de website (ik had er ook last van terwijl ik in gesprek was met een collega via Slack). Ze zijn wel altijd gruwelijk irritant. Het is best vaak raak op deze manier. Ik hoop dat dit niet lang aanhoudt, want dan ga ik gewoon weg. Ik wil vandaag vanuit huis werken en heb dan gewoon een betrouwbare internet verbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
In Nijkerk geen onderbreking gemerkt. (geen jonaz modem maar direct op glasvezel aangesloten)

[ Voor 45% gewijzigd door The-Source op 24-06-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
hier ook een uitval geweest volgens Smokeping, zelf niks van gemerkt was even weg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW-zSoJifT3vCepOd1rH-nnztxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ESz6E3vAdiL5QTcsXfgUbK3m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
Duidelijk uitval geweest van het internet bij Jonaz.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJbxvetiyDbMPe2GiPksDnMH1No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLljvPfmIeNlWZzHIZrc7UN9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Uitval en een ander routeringspad met een hogere latency. Hardware failure? BGP heeft vaak wel 3 minuten nodig soms langer ivm de hoge CPU load als je een licht chassis hebt qua processing.

[ Voor 43% gewijzigd door stormfly op 24-06-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zojuist ook weer een uitval gehad in Vathorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Kattenbroek ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr_UPtwHFWZ4FDfWcVuDWA5bozE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7zBgMvWVcVXdf6PYaCtgEeAj.png?f=fotoalbum_large

Liendert ook weer. Vanochtend ook al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GW4OhValM_bX2m-Mnob-ceOorQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1EAKNtcIW89hrl3nACFIjVFj.png?f=fotoalbum_large

Ik vind het een erg fijne no nonsense provider met mooie prijs. Maar stabiel is het laatste tijd niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
Sacul schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:39:
[Afbeelding]

Liendert ook weer. Vanochtend ook al.

[Afbeelding]

Ik vind het een erg fijne no nonsense provider met mooie prijs. Maar stabiel is het laatste tijd niet meer helaas.
Welke tool gebruik je om deze data in Grafana (neem aan dat het Grafana is) te krijgen?

Zelf zie ik wel dat de ping tijden wel weer verhoogd zijn na de laatste onderbreking. Alhoewel 4.5 a 5ms niet al te hoog is is dit wel een flinke stijging het was eerst onder de 3 ms.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZqeazbnMsGrHG7-6o3bXwESnvw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GF30FOWzwDKJbVnYukgk7UZu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iemand die hier wel eens een access point achter het Jonaz modem heeft gehad waarbij geen verkeer werd doorgelaten naar dat Access Point (en dan bedoel ik niet een firewall of andere instellingen die er in het modem of AP zijn die internetverkeer zouden tegengaan)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@Vhond Beetje minimale omschrijving zo. Maar als DHCP aanstaat op je Jonaz modem dan zou je kunnen beginnen met kijken of je wireless clients ziet in de DHCP leases.
Zie je die niet dan kijken naar je AP instellingen of die de data wel de juiste kant op stuurt.

edit:

En een aanvulling @CH4OS ondermij ;) ,
Een AP is meestal alleen POE dus heb je een injector ertussen of via adapter

[ Voor 21% gewijzigd door The-Source op 27-06-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En ter aanvulling op @The-Source, of je de boel wel juist aangesloten hebt... Het lijkt er inderdaad op alsof de ap geen IP krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2024 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@The-Source : Jonaz modem geeft DHCP leases uit. Heb een ander Access Point wat geen problemen geeft (wat in Bridged mode staat en Ip nummers uitgeeft).
Wil het andere AP dus ook zo in gaan zetten, maar het lukt niet om deze achter mijn Jonaz modem aan de praat te krijgen (welke LAN poort ik ook probeer). Andere devices krijgen wel gelijk een IP nummer als ik deze op de LAN poorten aansluit.

@CH4OS : het AP krijgt inderdaad geen IP adres, maar ik weet dus niet waarom... (het zit 'm in ieder geval in de connectie tussen dat AP en het modem). Heb kabel al eens gewisseld (om dat in ieder geval uit te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vhond schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:08:
@CH4OS : het AP krijgt inderdaad geen IP adres, maar ik weet dus niet waarom... (het zit 'm in ieder geval in de connectie tussen dat AP en het modem). Heb kabel al eens gewisseld (om dat in ieder geval uit te sluiten).
Staat het AP wellicht ingesteld op een statische configuratie en niet op DHCP bijvoorbeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nee, staat op DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
Lux_ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:23:
[...]

Welke tool gebruik je om deze data in Grafana (neem aan dat het Grafana is) te krijgen?

Zelf zie ik wel dat de ping tijden wel weer verhoogd zijn na de laatste onderbreking. Alhoewel 4.5 a 5ms niet al te hoog is is dit wel een flinke stijging het was eerst onder de 3 ms.
[Afbeelding]
Deze data komt van Uptime Kuma (https://uptime.kuma.pet/). Ik gebruik die als addon in Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ongeveer rond 3:15 geen internet en nog steeds niet hersteld. Ben ik de enige of echt een Jonaz issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 07:19
Nu 06.45 en in Amersfooort Zielhorts gewoon internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Herstel was om 5:45 hier.
Edit: lijkt er zelfs op dat het rond 2:30 is gestart

[ Voor 51% gewijzigd door The-Source op 19-07-2024 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Ook een hoop ellende in Almere vannacht. Geen internet tussen 23:18 en 00:36, 00:51 en 01:24, 01:58 en 02:46, 03:28 en 04:22 en dan nog tussen 04:43 en 05:01.

Sindsdien weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 10:07
Amersfoort-leusderkwartier. Begon gisterenavond rond 23:30. Langere tijd geen internet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Idem hier in Almere, 23:20 was het over met internet en tv kijken. Nou vond ik dat prima aangezien ik al lekker in mijn mandje lag, maar de rest van de familie was not amused :-)

Vandaag lekker thuiswerken, en rond 11:10 ging eerst mijn internet radio stil en meteen daarna mijn teams gesprek de mist in.

Toch maar even een mailtje gestuurd aan de servicedesk met de vraag of er iets aan de hand is. Uiteraard uit voorzorg hier de zte eens herstart en ook mijn firewall, maar aan de logging te zien had dat eigenlijk niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
Vanaf ca 02:30 was in Amersfoort Zielhorst de verbinding totaal weg tot ca. 05:30.
Dan denk ik onderhoud, mogelijk door eerdere storingen in een deel van het service gebied.
En inderdaad ook weer tussen 11:00-11:20 ook weer weg.
Nu alweer even stabiel.
Toch handig om SmokePing monitoring te draaien op mijn Synology NAS 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walinsky
Hier was het ook weer bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
FFvB schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:10:
Vanaf ca 02:30 was in Amersfoort Zielhorst de verbinding totaal weg tot ca. 05:30.
Dan denk ik onderhoud, mogelijk door eerdere storingen in een deel van het service gebied.
En inderdaad ook weer tussen 11:00-11:20 ook weer weg.
Nu alweer even stabiel.
Toch handig om SmokePing monitoring te draaien op mijn Synology NAS 😀
Hier in Nijkerk dezelfde tijden.
Maar waarom kan Jonaz als het onderhoud is hier niet gewoon een melding vooraf voor sturen?

Lijkt er ook op dat met Jonaz dit soort verstoringen vaker voorkomen dan bij elke andere provider die ik heb gehad (T-Mobile ( toen het nog zo heette) en Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipster
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09 07:41
The-Source schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:54:
[...]
.
Maar waarom kan Jonaz als het onderhoud is hier niet gewoon een melding vooraf voor sturen?
Zelfs wholesale afnemer Freedom internet is niet op de hoogte gesteld dit keer :
Telefonisch is er contact geweest met de belichter en zij geven aan dat er gepland onderhoud is uitgevoerd afgelopen nacht. Echter waren wij hiervan niet op de hoogte gesteld.
https://community.freedom...en-fibercrew-netwerk/4720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

In de 7 maanden dat ik bij Jonaz zit ook al 3 keer een storing gehad (geen internet). Zover ik me herinner heb ik bij Tweak ook ongeveer 3 storingen gehad (geen internet), maar dan in 15 jaar. Soms minuten, soms uren. Maar ook regelmatig mislukte downloads (dropouts). Dat had ik bij Tweak nooit. Maar sinds een paar weken lijkt het stukken beter. Downloads (via Firefox) blijven nu gewoon lopen (zonder hapering). Is het verbeterd of komt het doordat vele mensen met vakantie zijn?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 00:53
Mijn ervaring is ook dat het beter is. Ook de twee gamers hier merken geen uitval meer. Wel blij met een lagere Ping. Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
stefxx schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:46:
Sinds vandaag (ergens vanmorgen denk ik) krijg ik helemaal geen verkeer meer over IPv6. Ik krijg nog keurig een IPv6 adres van de Jonaz DHCP server maar er gaat geen bit meer overheen.

Alles al herstart hier, zonder resultaat. Ben ik de enige?
Na ruim twee maanden lijkt de oplossing nabij. Kreeg zojuist dit bericht van Jonaz:
We zijn er inmiddels waarom bij sommige klanten de PD niet naar de NA door gerouteerd wordt. We gaan dit deze week corrigeren. Ik laat je weten als dit gebeurt is.
Eerst maar eens zien. Dit heeft me een hoop tijd gekost, inclusief Ubiquiti support en alle troubleshooting.

Niemand anders hier last van (gehad)?

[ Voor 10% gewijzigd door stefxx op 20-08-2024 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinwalter
stefxx schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

Na ruim twee maanden lijkt de oplossing nabij. Kreeg zojuist dit bericht van Jonaz:

[...]

Eerst maar eens zien. Dit heeft me een hoop tijd gekost, inclusief Ubiquiti support en alle troubleshooting.

Niemand anders hier last van (gehad)?
Ik had me nog niet in ipv6 verdiept maar kreeg het inderdaad niet werkend.
Wel een adres maar geen verkeer. :P

• stefxx
Sinds 10 minuten geen Internet meer hier, Almere Stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
stefxx schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:10:
Sinds 10 minuten geen Internet meer hier, Almere Stad.
Hier in Nijkerk ook niet rond dezelfde tijd begonnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
En we zijn weer online!

• The-Source
Same here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Niet alleen Jonaz, maar als ik het zo lees in het topic over Freedom Internet, hebben ook klanten die via Fiber Crew een verbinding bij een ISP hebben, last van de storing gehad.

En is helaas niet de eerste keer.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• The-Source
Zullen wel weer "aangekondigde" werkzaamheden zijn die alleen als internal mail zijn verstuurd en niet naar Jonaz en consorten

• wiz-oz
Hier rond 13:00 ook geen internet. Daarnet helaas ook een onderbreking. Naja, hopelijk hebben we het nu gehad

• stefxx
Klopt, ik had ook een half uurtje terug nog een korte onderbreking. Minuutje ofzo.

De eerdere storing staat inmiddels ook netjes op de storingspagina (achteraf dus):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1UVVutG_tHur3xv8P8Zo17G9PY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hHQgtLfQImJs7jbKiAdaGvnr.png?f=user_large

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Onderbreking van meer dan een minuut in Soest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hier nu al enkele minuten geen internet in Vathorst… Kom op, wanneer gaat Jonaz eens een maandje zonder storing goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, het was mijn router die roet in het eten gooide. :( Toch maar eens verder onderzoeken, want is nu al tweede keer dat het ding dan geen DHCP adressen meer uitdeelt omdat het denkt geen wired links meer lijkt te hebben...

[ Voor 156% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
CH4OS schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:47:
Hmmm, het was mijn router die roet in het eten gooide. :( Toch maar eens verder onderzoeken, want is nu al tweede keer dat het ding dan geen DHCP adressen meer uitdeelt omdat het denkt geen wired links meer lijkt te hebben...
Nieuwe UTP kabel gebruiken?

• The-Source
Hier al weer een tijdje geen internet (Nijkerk) ben ik de enige of is het weer Jonaz?

• v-mann
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:09
Bij mij in soest geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffonz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-07 19:25
We zijn nu een paar weken over gestapt van Ziggo naar Jonaz. Het minimaliseren bij Ziggo van de terugkijk mogelijkheden onder de rode knop (stopt) en in de app (van 7 naar 2 dagen) was de druppel.

We zijn op Jonaz over gestapt omdat het een van de weinige providers is die onze Humax 5200 kastjes ondersteunt. Er zijn alleen 2 vreemde dingen:
  1. Onze gemaakte opnames zijn vergrendeld. Gelukkig kunnen we ze ontgrendelen met de standaard pincode.
  2. Bij het terugspoelen gaat de ondertiteling aan. Ook deze kan ik gelukkig handmatig weer uitzetten.
Het zijn geen grote problemen, maar weet iemand hier toevallig een oplossing voor?
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste