Ja ik wil het ook graag weten
Ik als keientrekkert kan ook kiezen voor Jonaz, en de prijs vind ik zeer interresant. Echter er zijn ook wat keuzes te maken.
Ik zit nu bij KPN dus
1. ik wil ook tv, dus ik moet een ziggo set up box kopen? then again misschien is mijn tv al native ci plus. Maar ik ga er voorzichtig vanuit van niet (het is een panasonic uit 2010)
2. Ik vind opnemen in de cloud erg fijn. Dit kan niet, en ook geen uitzending/begin gemist meer, dus wsl moet het een ziggo box met hd recorder worden (horizon, werkt dat?)
3. Geen bbc! Ik kijk nog weinig ouderwets tv, maar dit vind ik toch wel fijne zenders.
4. nieuwsgroepen. Gebruik ik sporadissch, maar bij kpn is het inbegrepen, dit zal ik ook los moeten kopen
5. spotify, zie punt 4
6. Aansluiten, ik heb momenteel utp naar mijn tv. geen coax meer. mijn glas aansluiting zit in de meter kast, mijn coax aansluiting in de woonkamer, dat betekent dus een coax kabel trekken naar de meter kast. Er ligt nog wel een coax kabel tussen de aansluiting en tv, maar dit is een wat oudere kabel waarvan ik me af vraag hoe de kwaliteit is. Ik meende gelezen te hebben dat idealiter het modum zo dicht mogelijk staat bij het glaspunt.....als deze kabel ook wat langer kan zijn, zou het modem ook bij de tv geplaatst kunnen worden. Echter deze kan natuurlijk ook nog via bridge doorlussen naar een ander modem.
Uiteindelijk kom je er wel uit, maar het is jammer dat je toch weer je halve huis moet verbouwen.
Alles staat en valt voor mij echter bij de stabiliteit. Ik zou op de 4g module thuis moeten kunnen werken wanneer ik lange skype meets heb, maar vind het toch wel fijn om dit gewoon met mijn eigen netwerk te doen. Verder ben ik ook benieuwd hoe het nu zit met het 'knijpen'. Momenteel mogen mijn kids nog niet zelf online, en mijn vrouw doet voornamelijk het basic surf werk. Dus het grootste voordeel van een 500mbit verbinding
voor mij is dan toch single thread performance.
De prijs maakt echter een hoop goed. Hiervoor ben ik wel bereid om wat performance in te leveren (als ik maar 200mbit single haal is dat nog steeds ruim 3x zo snel als met mijn huidige 60/6 abbo) maar het moet gewoon wel stabiel zijn.
Nieuwsgroepen (+7 euro) en spotify (+10) zullen gemist worden maar is overkomelijk.