• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 18:57
Anoniem: 92420 schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:41:
Als binnenkort mijn Jonaz aansluiting wordt gerealiseerd ( internet only ), wal zal ik dan doen ? router in bridge modus of niet ? En kan ik dit later zelf veranderen ?

Ik heb nu een Netgear WDR3700 welke prima bevalt.
Je kan bij Jonaz met 1 mailtje of telefoontje het glasvezel modem (NTU) in brigde laten zetten.
Het is dus aan jou wat je wil doen. Jonaz kan het allebei leveren: bridge mode of het modem als router. Ze schijnen nu modems uit te leveren die ook WiFi-antennes aan boord hebben.

• Haas
  • Laatst online: 19:53
Ik begreep van de monteur dat het ZTE modem met Wi-Fi best OK is. Ik heb hem in bridge laten zetten en maak er geen gebruik van.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M1 (2020), iPhone 13 Pro (2021), iPad Air (2020) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | Q Acoustics 3050i | LG 55B6V 55" OLED

Anoniem: 92420

Kan je nog gebruik maken van Jonaz TV als je het ZTE modem in bridgemode laat zetten ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 92420 schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:41:
Als binnenkort mijn Jonaz aansluiting wordt gerealiseerd ( internet only ), wal zal ik dan doen ? router in bridge modus of niet ? En kan ik dit later zelf veranderen ?

Ik heb nu een Netgear WDR3700 welke prima bevalt.
De ZTE is geloof ik qua software wat beperkt, ik heb zelf een Asus AC68U er achter hangen en heb mijn ZTE in bridge mode geleverd gekregen, je moet dan van te voren wel aangeven dat je een modem in bridge wilt hebben. :) Vind het zelf echt een genot en geniet er dagelijks heel erg van.
Anoniem: 92420 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:58:
Kan je nog gebruik maken van Jonaz TV als je het ZTE modem in bridgemode laat zetten ?
Ja want de bridge-instelling werkt alleen op het IP gedeelte. TV van Jonaz gaat niet via IP maar via DVB-C waarvoor een coaxconnector aanwezig is op het ZTE modem. Die connector staat geheel los van de IP functies.

Zie hier de specificaties van het modem:
https://www.jonaz.nl/zte/

[Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 16-11-2016 11:50]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Soundwork
Chielp schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 00:43:
In dit Topic zo rond 10 juni schreef NoBody ook al over de belabberde snelheid naar de buitenwereld toe, en heeft toen tussen 2 Jonazzers een test gedaan waaruit bleek dat 1 stream tussen 2 Jonazzers wel gewoon op 500 Mbps liep. Het is dus echt de verbinding naar de buitenwereld toe die zeer traag is. Dit merk je dus niet bij speedtest, maar wel als je een VPN opent, een webpagina bezoekt, een bestand download...
Gisteren heb ik even wat traces gemaakt bij een klant geüpload naar de server van mijn werkgever (via VPN en RDP, share van local disks) en met gemiddeld 15 MB/s vind ik dit niet absoluut niet slecht.

Het is niet de volle snelheid, maar de beperking kan ook in de WAN verbinding zitten van mijn werkgever.

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 12:15
Soundwork schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:15:
[...]

Gisteren heb ik even wat traces gemaakt bij een klant geüpload naar de server van mijn werkgever (via VPN en RDP, share van local disks) en met gemiddeld 15 MB/s vind ik dit niet absoluut niet slecht.

Het is niet de volle snelheid, maar de beperking kan ook in de WAN verbinding zitten van mijn werkgever.
15 MB/s komt heel ruim geschat overeen met 150 Mbps. Dit komt overeen met een behaalde snelheid van 30% van wat je zou moeten halen.

De meeste mensen hier halen met speedtest.net geen 500 Mbps maar 850 Mbps. Dan komt het percentage behaalde snelheid nog maar op 17,6% uit.

17,6% werkelijk behalen van wat mogelijk is vind jij "absoluut niet slecht"?

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 21:57
Ik heb nu een paar weken verbinding en aangezien ik veel thuiswerk en gebruik maak van GotoMeeting en Lync (skype for business) valt het me op dat geregeld mijn audio wegvalt voor grofweg 20-30 seconden.

Ik heb getest:
- via router (R7000) wifi
- via router wired
- via modem wired
- telefoon lync wireless

Een constante (-t) ping laat geen bijzonderheden zien. Een speedtest tijdens het missen van audio lijkt ook gewoon te werken.

Ik heb een terugbelverzoek bij Jonaz, maar dacht het hier ook maar even neer te leggen.
Iemand enig idee?

• Soundwork
Chielp schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:01:
[...]

15 MB/s komt heel ruim geschat overeen met 150 Mbps. Dit komt overeen met een behaalde snelheid van 30% van wat je zou moeten halen.

De meeste mensen hier halen met speedtest.net geen 500 Mbps maar 850 Mbps. Dan komt het percentage behaalde snelheid nog maar op 17,6% uit.

Nogmaals, het is in deze niet aangetoond dat het in mijn geval bij Jonaz zit.
Ik vind de 15 MB per seconde zeker niet slecht. Dit ook omdat wel meer glasvezelproviders de up- en download niet halen bij een single-download. Dat is niet alleen Jonaz.....

Trouwens, de dienst kost 39,95 per maand. Als XS4ALL nu deze lage snelheid zou leveren voor 63 Euro de maand.... dan zou het schandalig zijn. Ik vind het bij Jonaz meevallen.

• Soundwork
ericjanvanputten schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:10:
Ik heb nu een paar weken verbinding en aangezien ik veel thuiswerk en gebruik maak van GotoMeeting en Lync (skype for business) valt het me op dat geregeld mijn audio wegvalt voor grofweg 20-30 seconden.

Ik heb getest:
- via router wired
- via modem wired
- telefoon lync wireless

Een constante (-t) ping laat geen bijzonderheden zien. Een speedtest tijdens het missen van audio lijkt ook gewoon te werken.

Ik heb een terugbelverzoek bij Jonaz, maar dacht het hier ook maar even neer te leggen.
Iemand enig idee?
Dit zou wel in de verbinding kunnen zitten bij Jonaz. Maar dan specifiek voor de backbone/routers waar het verkeer van GoToMeeting en Microsoft Cloud overheen gaat richting Jonaz.

• ericjanvanputten
Soundwork schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:31:
[...]

Dit zou wel in de verbinding kunnen zitten bij Jonaz. Maar dan specifiek voor de backbone/routers waar het verkeer van GoToMeeting en Microsoft Cloud overheen gaat richting Jonaz.
Dat zou naatje zijn aangezien ik niet verwacht dat dat gefixed zal worden... lets hope not

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Chielp schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:01:
[...]

Jij bent gewoon een zeur :w

Als je niet weet hoe het internet werkt, klaag er dan niet over.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Soundwork
ericjanvanputten schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:10:

Ik heb getest:
- via router wired
- via modem wired
- telefoon lync wireless

Iemand enig idee?
Hier valt nu om de zoveel tijd de audiostream van een internet radio zender waar ik altijd naar luister weg voor inderdaad 10 tot 30 seconden.... Dit is wel erg hinderlijk en ik ga dit nu ook bij Jonaz aanmelden. Dit moet opgelost worden.

• ericjanvanputten
Soundwork schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:25:
[...]

Hier valt nu om de zoveel tijd de audiostream van een internet radio zender waar ik altijd naar luister weg voor inderdaad 10 tot 30 seconden.... Dit is wel erg hinderlijk en ik ga dit nu ook bij Jonaz aanmelden. Dit moet opgelost worden.
Dat lijkt me helemaal erg aangezien dat gebufferd moet kunnen worden.

Heb je een idee hoe vaak? Ik heb het in calls enkele keren (1-4) per uur lijkt het

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2022

NoBody

www.gentoo.org

NoxiuZ schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:07:
[...]

Nee, hij heeft wel degelijk gelijk. Er wordt altijd geadverteerd met snelheden van speedtest.net, en dat is mooi, maar bij de meeste internetprotocollen waarmee je die snelheden wilt benutten, haal je dat dus gewoon niet. VPN/RDP/FTP zijn daar enkele voorbeelden van.

En - ik heb het al eens eerder getypt - als je nou maximaal de 500 Mbps zou benaderen per verbinding dan zou dat natuurlijk al gewoon prima zijn, aangezien dat de officiële snelheid is; alles daarboven is cadeau van Jonaz en het zou onredelijk zijn om daarvan uit te gaan.

Verder was het inderdaad een tijd zo, dat er meer glasvezelinternetproviders wél, dan niet, met deze beperkingen te kampen hadden, maar inmiddels is dat bij de meesten wel verleden tijd. Recent voorbeeld daarvan is Trined, die in bepaalde gebieden zo'n beetje hetzelfde doet als Jonaz (en die daar ook vergelijkbare abo's aanbiedt) :)

Hoi

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

NoBody schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 01:02:
[...]

Nee, hij heeft wel degelijk gelijk. Er wordt altijd geadverteerd met snelheden van speedtest.net, en dat is mooi, maar bij de meeste internetprotocollen waarmee je die snelheden wilt benutten, haal je dat dus gewoon niet. VPN/RDP/FTP zijn daar enkele voorbeelden van.

En - ik heb het al eens eerder getypt - als je nou maximaal de 500 Mbps zou benaderen per verbinding dan zou dat natuurlijk al gewoon prima zijn, aangezien dat de officiële snelheid is; alles daarboven is cadeau van Jonaz en het zou onredelijk zijn om daarvan uit te gaan.

Verder was het inderdaad een tijd zo, dat er meer glasvezelinternetproviders wél, dan niet, met deze beperkingen te kampen hadden, maar inmiddels is dat bij de meesten wel verleden tijd. Recent voorbeeld daarvan is Trined, die in bepaalde gebieden zo'n beetje hetzelfde doet als Jonaz (en die daar ook vergelijkbare abo's aanbiedt) :)
Nee, je provider biedt bandbreedte naar andere partijen. Klagen dat je vpn max 150mbps doet laat zoveel open voor discussie. Het is heel goed mogelijk dat de host ergens een limiet vormt. De vpn op kantoor heeft ook max 120mbps ondanks een 1:1 gigabit verbinding.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Chielp
  • Laatst online: 02-06 12:15
NoxiuZ schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:07:
[...]

Excuse me? Sinds wanneer is het zeuren als een provider iets beloofd maar dit niet waarmaakt? Zijn in jou ogen alle Tweakers die hier op het forum lopen te klagen dat hun ADSL snelheid slechts 17% van het maximaal haalbare is gewoon aan het zeuren? Ik heb Jonaz gekozen vanwege de snelheid van minimaal 500 Mbit. Dat je dit niet haalt bij internetverkeer naar Peru begrijp ik. Maar bij verkeer tussen 2 providers zou dit geen probleem moeten zijn.

Dat dit geen probleem is laat Jonaz ook zien. Speedtest die 32 streams tegelijk gebruikt komt makkelijk aan de 900 Mbit. Maar het gaat mij om het gebruik van 1 stream omdat ik alleen maar werk met FTP / VPN.
Nee, je provider biedt bandbreedte naar andere partijen. Klagen dat je vpn max 150mbps doet laat zoveel open voor discussie. Het is heel goed mogelijk dat de host ergens een limiet vormt. De vpn op kantoor heeft ook max 120mbps ondanks een 1:1 gigabit verbinding.
Als jij met een behaalde snelheid van 12% tevreden bent wil dat nog niet zeggen dat ik daar tevreden mee hoef te zijn... Dat het niet eenvoudig is om te zeggen waar het probleem zit wil niet zeggen dat je er met uitsluiten van alle mogelijkheden niet heel dicht in de buurt kunt komen.

Eén van onze colocaties is Solcon in Apeldoorn. Hier hebben wij een 2Gbps verbinding met de buitenwereld.

Het VPN verkeer gaat door de volgende onderdelen:
Mijn PC
Router
Modem Jonaz
Jonaz
Internet exchange
Solcon
Switch Solcon
Switch doellokatie
Firewall / VPN

Vanuit Arnhem (Ziggo, 200 Mbps) alsmede Amersfoort (XS4All, 500 Mbps) wordt de maximale snelheid voor 90% gehaald. Met Ziggo haalde ik toen ik nog in Arnhem woonde ongeveer 180 Mbps en een collega hier in Amersfoort haalt over XS4All ongeveer 450 Mbps. Hierdoor is het duidelijk dat zowel mijn pc + router en alles vanaf Solcon niet het probleem kan zijn.

Wat overblijft is:
Modem Jonaz
Jonaz zelf
Internet Exchange

Nu heeft Solcom ook gewoon en speedtest.net server. Via een traceroute kan ik zien dat deze gebruik maakt van dezelfde route als de VPN. Een speedtest meting naar Solcon gaat met 890 Mbps down en 856 Mbps up... De verbinding vanaf mijn PC naar Solcom is dus duidelijk ook niet de bottleneck.

Meerdere VPN's opzetten kan niet, maar met FTP is meerdere streams heel goed te simuleren:
Downloaden 1 bestand: ongeveer 140-150 Mbps.
Downloaden 2 bestanden tegelijk: ongeveer 300 Mbps.

Jonaz "knijpt" dus de verbinding ondanks dat de ruimte er wel is...

En dan heb ik het nog niet over dat ik de VPN / SSH sessies 3x/dag opnieuw moet opzetten omdat de verbinding even weg is geweest...

Het idee achter Jonaz is goed (lage prijs, lage prijs voor tv als je dat wilt met alleen de basis zenders), maar de uitwerking is onvoldoende. Ik heb enorme spijt dat ik niet 1.5x zoveel betaal voor een goed werkende XS4All verbinding. Nog 5 maanden voor de overstap naar XS4All...

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 12:53
Hier ook haperingen in de internetverbinding met Jonaz. Irritant, vooral met Google Hangouts sessies.

[Voor 37% gewijzigd door Borkdude op 22-11-2016 15:55]

• Borkdude
Update: ik gebruik de Last.fm Scrobbler op Mac. Toen ik deze heb uitgezet, merkte ik (subjectief) verbetering in de Google Hangouts sessie. Ik lees hier dat dit programma ook WiFi performance problemen kan geven:
https://github.com/lastfm/lastfm-desktop/issues/47
Ik ga eerst hiermee verder testen, wellicht ligt hier voor mij de oorzaak.

• Soundwork
Chielp schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:07:

Excuse me? Sinds wanneer is het zeuren als een provider iets beloofd maar dit niet waarmaakt? Zijn in jou ogen alle Tweakers die hier op het forum lopen te klagen dat hun ADSL snelheid slechts 17% van het maximaal haalbare is gewoon aan het zeuren? Ik heb Jonaz gekozen vanwege de snelheid van minimaal 500 Mbit. Dat je dit niet haalt bij internetverkeer naar Peru begrijp ik. Maar bij verkeer tussen 2 providers zou dit geen probleem moeten zijn.

Dat dit geen probleem is laat Jonaz ook zien. Speedtest die 32 streams tegelijk gebruikt komt makkelijk aan de 900 Mbit. Maar het gaat mij om het gebruik van 1 stream omdat ik alleen maar werk met FTP / VPN.

Als jij met een behaalde snelheid van 12% tevreden bent wil dat nog niet zeggen dat ik daar tevreden mee hoef te zijn... Dat het niet eenvoudig is om te zeggen waar het probleem zit wil niet zeggen dat je er met uitsluiten van alle mogelijkheden niet heel dicht in de buurt kunt komen.

Eén van onze colocaties is Solcon in Apeldoorn. Hier hebben wij een 2Gbps verbinding met de buitenwereld.

Het VPN verkeer gaat door de volgende onderdelen:
Mijn PC
Router
Modem Jonaz
Jonaz
Internet exchange
Solcon
Switch Solcon
Switch doellokatie
Firewall / VPN

Vanuit Arnhem (Ziggo, 200 Mbps) alsmede Amersfoort (XS4All, 500 Mbps) wordt de maximale snelheid voor 90% gehaald. Met Ziggo haalde ik toen ik nog in Arnhem woonde ongeveer 180 Mbps en een collega hier in Amersfoort haalt over XS4All ongeveer 450 Mbps. Hierdoor is het duidelijk dat zowel mijn pc + router en alles vanaf Solcon niet het probleem kan zijn.

Wat overblijft is:
Modem Jonaz
Jonaz zelf
Internet Exchange

Nu heeft Solcom ook gewoon en speedtest.net server. Via een traceroute kan ik zien dat deze gebruik maakt van dezelfde route als de VPN. Een speedtest meting naar Solcon gaat met 890 Mbps down en 856 Mbps up... De verbinding vanaf mijn PC naar Solcom is dus duidelijk ook niet de bottleneck.
Zoals al ik eerder schreef, Jonaz biedt een goedkopere verbinding. In de point-to-point verbindingen zonder meerdere threads merk je dit dus.
Op glasvezel is XS4ALL de duurste (en ook de snelste) provider in alle aspecten. Is de backbone in het POP overboekt, en je meldt dit XS4ALL dan wordt dit opgelost en kopen ze meer bandbreedte in. Jonaz zal dit als provider niet zo snel doen. Ook is de architectuur van aansluiten bij Jonaz een bottleneck (point-to-multipoint vs point-to-point bij andere glasvezelproviders).
Meerdere VPN's opzetten kan niet, maar met FTP is meerdere streams heel goed te simuleren:
Downloaden 1 bestand: ongeveer 140-150 Mbps.
Downloaden 2 bestanden tegelijk: ongeveer 300 Mbps.

Jonaz "knijpt" dus de verbinding ondanks dat de ruimte er wel is...
Ik weet niet of ze "knijpen" maar dit type verbindingen (FTP, VPN) zijn bij Jonaz overboekt.
En dan heb ik het nog niet over dat ik de VPN / SSH sessies 3x/dag opnieuw moet opzetten omdat de verbinding even weg is geweest...
Hier heb ik met de VPN naar het NOC van mijn werkgever geen last van, wel met internetstreams (radio). Dit is zeker wel iets wat Jonaz moet gaan oplossen.
Het idee achter Jonaz is goed (lage prijs, lage prijs voor tv als je dat wilt met alleen de basis zenders), maar de uitwerking is onvoldoende. Ik heb enorme spijt dat ik niet 1.5x zoveel betaal voor een goed werkende XS4All verbinding. Nog 5 maanden voor de overstap naar XS4All...
Ja, voor maximale snelheid is XS4ALL goede keuze. ;)
Maar voor mij persoonlijk voldoet Jonaz.

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 06:10
Een tijd terug steeds haperingen in de verbinding, steeds dropouts. Jonaz had toen iets gedaan iets van netwerk kaart gereboot. Daarna liep alles lekker. Nu sinds een week weer ellende, weer de dropouts.
Ik raak er toch geirriteerd door...

• ericjanvanputten
Inmiddels met Jonaz contact gehad:

Afgelopen week hadden ze inderdaad problemen, maar na een fix zou het goed moeten zijn.
Maandag was het goed, maar vandaag weer veel audio calls* dropouts...

Ze hebben sinds maandag een check op mijn modem gezet, ben benieuwd. Heb ze zojuist gebeld, en wordt weer teruggebeld, zal de feedback van hierboven ook meenemen.

*Ik gebruik Gotomeeting en Skype for Business
Net om 10:36, 10:42, 10:47 dropped calls.

[Voor 34% gewijzigd door ericjanvanputten op 23-11-2016 11:20]

• ericjanvanputten
ericjanvanputten schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:56:
Inmiddels met Jonaz contact gehad:

Afgelopen week hadden ze inderdaad problemen, maar na een fix zou het goed moeten zijn.
Maandag was het goed, maar vandaag weer veel audio calls* dropouts...

Ze hebben sinds maandag een check op mijn modem gezet, ben benieuwd. Heb ze zojuist gebeld, en wordt weer teruggebeld, zal de feedback van hierboven ook meenemen.

*Ik gebruik Gotomeeting en Skype for Business
Net om 10:36, 10:42, 10:47 dropped calls.
Zojuist teruggebeld, werd nog in verwezen door Jonaz naar Google Hangouts en local programma issue (hoger in dit topic door iemand anders) :), maar ze gaan verder kijken wat er bij mij mis kan zijn.

• Borkdude
@ericjanvanputten

Waarschijnlijk doel je op mijn posts. Helaas bleek het ook niet aan dat programma te liggen. Ik zie na deze wijziging dropouts op mijn eigen laptop en ook op een andere laptop. Ik zal dit weer bij Jonaz melden.

• Borkdude
Even een off topic vraagje: hoe kan ik notificaties van deze forum thread via e-mail krijgen? Kan deze optie niet vinden.

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:52:
@ericjanvanputten

Waarschijnlijk doel je op mijn posts. Helaas bleek het ook niet aan dat programma te liggen. Ik zie na deze wijziging dropouts op mijn eigen laptop en ook op een andere laptop. Ik zal dit weer bij Jonaz melden.
correct en jammer :(
Borkdude schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:58:
Even een off topic vraagje: hoe kan ik notificaties van deze forum thread via e-mail krijgen? Kan deze optie niet vinden.
Die optie bestaat volgens mij ook niet. Via e-mail kan je alleen een notificatie krijgen van antwoorden op een vraagtopic dat je zelf hebt geopend. En daarnaast nog op andere dingen die niet te maken hebben met de forumposts (berichten, advertenties, etc..)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• ericjanvanputten
Ik doe inmiddels tracerts, pings naar de gotomeeting (citrix) servers en het is 1 grote gatenkaas qua time-outs.... hopelijk helpt dit jonaz in hun investigation

• Borkdude
@ericjanvanputten

Bedankt. Ik doe op meerdere laptops pings richting memset.com (standaard instelling van een programma wat ik hiervoor gebruikt). Over het algemeen goede pingtijden, maar soms ineens een gat van 30 seconden, wat niet acceptabel is, zeker niet tijdens een Google Hangouts-sessie met collega's. Dit kwam gister zeker twee keer voor. Vandaag al één keer op twee verschillende laptops, maar niet de hele dag online geweest.
Laten we elkaar op de hoogte houden.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

NoxiuZ schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 01:31:
[...]

Dat zal dan eerder aan een lokale beperking liggen, dan aan die verbinding op zich, want met een beetje een verbinding, en zeker een zakelijke, hoor je binnen NL gewoon makkelijk je max te kunnen benaderen op 1 thread (zolang er aan de andere kant van de lijn maar geen Jonaz'er zit :+).

En voor wat betreft de bandbreedte naar andere partijen: ik weet niet hoe lang je dit topic al volgt en/of hoe ver je terug hebt gelezen, maar ik heb een poos geleden een reeks iperf-tests gedaan met Younes, een mede-Jonaz'er. Daaruit is toen gebleken, dat de maximale snelheid van 1 thread al binnen het eigen netwerk erg laag was, en ik verwacht niet dat dat nu anders is. Het heeft dus niet (alleen) met de bandbreedte naar andere netwerken/partijen te maken.

En, waar ik in mijn vorige reactie op doelde: als andere glasvezelproviders, met vergelijkbaar goedkope abo's, het kunnen, kan Jonaz het ook. En ze zijn er ook al wel mee bezig, bleek recentelijk uit een reactie in deze draad, dus ik verwacht wel dat het uiteindelijk beter gaat worden. De vraag is alleen even op welke termijn dat zal zijn, want er spelen natuurlijk ook nog andere problemen, zoals die frequente korte onderbrekingen, die waarschijnlijk eerst zullen worden opgelost.

Hoi

• ericjanvanputten
Vandaag tijdens alle calls weer drop-outs gehad:

LYNC 8:29 (within 5 min call)
LYNC 9:36 (within 5 min call)
LYNC 9:40
LYNC 9:49

GTM 11:32
GTM 11:44
GTM 2:13
GTM 2:41
GTM 2:45

LYNC 4:11

helaas :(

Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden. Ook nog even met wireshark gespeeld om te kijken of ik het kan traceren, maar dat gaat me de pet te boven.

• Borkdude
@ericjanvanputten
Ik ervaarde vandaag ook drop-outs. Mag ik vragen welk OS en welk soort laptop jij hebt? Achter welk soort router zit je?

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:09:
@ericjanvanputten
Ik ervaarde vandaag ook drop-outs. Mag ik vragen welk OS en welk soort laptop jij hebt? Achter welk soort router zit je?
Ik zit inmiddels direct op de modem - wired.

Mede omdat ik eerder wifi via de Netgear R7000 router getracht heb wired, en wireless.
Daarnaast ook via mobiel lync/gotomeeting geprobeerd en die had ook dropouts.

Ik heb een macbook pro retina uit 2013 waarop native windows 10 staat.

• ericjanvanputten
Een vraag aan andere:

hebben jullie ook last van drop-outs, time-outs, verlies van verbinding of iets?

In Leusden heb ik er dus zeer geregeld last van - dagelijks lijkt het. Ik wil kijken of het iets veel groters is, of gewoon pech.

• Borkdude
Vandaag lijkt het goed te gaan, nog geen een keer verbinding verbroken. Fingers crossed. Ik zal hier updates blijven plaatsen.

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51
Waar zit je in Leusden? Ik heb vaak SSH sessies openstaan en nergens last van. (Eurowoningen)

• ericjanvanputten
kevinwalter schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:33:
Waar zit je in Leusden? Ik heb vaak SSH sessies openstaan en nergens last van. (Eurowoningen)
Hier ook eurowoningen (henegouwen)

• ericjanvanputten
Zojuist bericht van de helpdesk:

'Ik ben nog druk doende met het door jou gemelde probleem. Ik zit nu op het spoor van een onstabiele softwareversie van het modem. Ik ben hierover in overleg met onze fabrikant. Ik hoop begin volgende week met een oplossing te kunnen komen.'

Ben benieuwd, helaas ben ikzelf volgende week in het buitenland voor werk, maar zal het zeker de week daarop testen. Hopen op een oplossing!

• Borkdude
@eric Heb hetzelfde bericht gehad. Fijn dat ze ermee bezig zijn.

• Borkdude
Gister en vandaag geen problemen ervaren.
Ik de eerste stap uit dit artikel toegepast op mijn Mac laptops en dat lijkt te helpen:
http://osxdaily.com/2015/...lems-mac-os-x-el-capitan/

[Voor 66% gewijzigd door Borkdude op 28-11-2016 13:11]

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:50:
Gister en vandaag geen problemen ervaren.
Ik de eerste stap uit dit artikel toegepast op mijn Mac laptops en dat lijkt te helpen:
http://osxdaily.com/2015/...lems-mac-os-x-el-capitan/
Had je ook wired ervaringen?

Met het aangehaalde artikel lijkt het erop dat het problem zich toch NA de modem in jouw eigen omgeving was.
Desondanks zal ik tzt eens kijken of ik de MTU kan aanpassen...

• Borkdude
ericjanvanputten schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:34:
[...]

Had je ook wired ervaringen?

Met het aangehaalde artikel lijkt het erop dat het problem zich toch NA de modem in jouw eigen omgeving was.
Desondanks zal ik tzt eens kijken of ik de MTU kan aanpassen...
Mijn volgende stap was om intensief via een kabel te gaan testen om wifi uit te sluiten, maar voorlopig lijkt het probleem van de baan.

Ik heb alleen de eerste stap uitgevoerd, dus het wissen van die netwerk-gerelateerde bestanden.

Update 29 november: nog steeds stabiele connecties.

[Voor 20% gewijzigd door Borkdude op 29-11-2016 20:36]

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:07:
[...]
~
Update 29 november: nog steeds stabiele connecties.
Ben benieuwd naar je update van 30 november :)

• Borkdude
ericjanvanputten schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:18:
[...]

Ben benieuwd naar je update van 30 november :)
Nog steeds stabiel!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 16:30

ComputerHoed

Electronica <3

Hoe stel ik de router in op bridge modus? Momenteel handelt de ZTE alle aanvragen af, maar dit gaat erg sloom waardoor veel van mijn apparaten niet kunnen verbinden.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• ericjanvanputten
darn - net 6 minuten in call... en knal er toch weer uit :(
en 4 minuten later nog een keer...

[Voor 23% gewijzigd door ericjanvanputten op 02-12-2016 18:11]

• Borkdude
ericjanvanputten schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:07:
darn - net 6 minuten in call... en knal er toch weer uit :(
en 4 minuten later nog een keer...
Heb je het geprobeerd via een netwerkkabel?
Voer ook parallel aan je calls een ping-test uit, dan kan je zien of het aan de service van die call ligt, of aan je internetverbinding.

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:21:
[...]

Heb je het geprobeerd via een netwerkkabel?
Voer ook parallel aan je calls een ping-test uit, dan kan je zien of het aan de service van die call ligt, of aan je internetverbinding.
deze was 'lui' ff snel vanaf de bank - wireless.
maandag weer volop calls met draad op werkplek.

Ik doe ook pings naar google.com en die bleef stabiel.

• Borkdude
ericjanvanputten schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:01:
[...]
Ik doe ook pings naar google.com en die bleef stabiel.
Dan lijkt me dat het in dit geval niet aan Jonaz ligt.

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:33:
[...]

Dan lijkt me dat het in dit geval niet aan Jonaz ligt.
naja het kan natuurlijk een protocol of type verkeer zijn die modem/jonaz niet lekker route..
maarja, no idea. zelfde laptop ergens anders dikke prima :) maarja das de wereld van IT en troubleshoten ;) niet makkelijk

• Borkdude
ericjanvanputten schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:13:
[...]
maarja das de wereld van IT en troubleshoten ;) niet makkelijk
Toen Google Hangouts er bij mij uitknalde, liet ook de ping-test tegelijkertijd onderbrekingen zien. Ik heb het systematisch uit weten te zoeken door een Windows-laptop te lenen en daarmee uren lang te pingen en de logfiles daarvan te bekijken. Hetzelfde deed ik op twee Mac-laptops. Daarmee kon ik redelijk goed uitsluiten of het aan mijn laptop of software daarop lag.

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:08:
[...]
Toen Google Hangouts er bij mij uitknalde, liet ook de ping-test tegelijkertijd onderbrekingen zien. Ik heb het systematisch uit weten te zoeken door een Windows-laptop te lenen en daarmee uren lang te pingen en de logfiles daarvan te bekijken. Hetzelfde deed ik op twee Mac-laptops. Daarmee kon ik redelijk goed uitsluiten of het aan mijn laptop of software daarop lag.
Tot nu toe heb ik het geprobeerd op mijn mac (met native windows) en met iphone wifi via 2 verschillende programma's. Wired en wireless, direct op modem en via router.

Constante ping (die vrolijk door pinged tijdens issues :S)

Maarja als ik dan beide devices buitenshuis gebruik (kantoor/andere kantoren) dan werkt het direct prima... dus thuissituatie ergens, maar door router en device uit te sluiten ligt denk ik (maar sta voor alles open) het probleem tussen de modem en de servers van de services :) ... ergens....

• ericjanvanputten
Jonaz contact gehad en gaan modem met andere firmware vervangen een dezer dagen.

• ericjanvanputten
ericjanvanputten schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:55:
Jonaz contact gehad en gaan modem met andere firmware vervangen een dezer dagen.
Dat bleek dus 2 uur later ongeveer. :)

Vanmorgen eerst nog ongeveer >4x per uur verbroken VOIP verbindingen, na modem wissel inmiddels ongeveer 2 uur gebeld zonder verbroken te worden... fingers crossed

Anoniem: 92420

Kan je je gegevens van je modem eens posten ? Dan kunnen we eens vergelijken ;

Model F668
Hardware Version V5.2
Software Version V5.2.10P2T3
Boot Loader Version V5.2.10
Batch Number 07deP2T304c8

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Soundwork schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:35:
Ik weet niet of ze "knijpen" maar dit type verbindingen (FTP, VPN) zijn bij Jonaz overboekt.
Lijkt me stug. Zou betekenen dat er geen netneutraliteit is bij Jonaz. Heb je daarom verdere onderbouwing hiervoor?

Ik heb zelf ook wat last van trage snelheden over bijvoorbeeld FTP (haal maar 100 megabit ipv 500 megabit), al kan ik er op zich mee leven, maar zou sneller wel fijn vinden, uiteraard. Al geloof ik dan weer niet dat dergelijke verbindingen 'overboekt' zijn.

[Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2016 12:46]

• ericjanvanputten
Anoniem: 92420 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:01:
Kan je je gegevens van je modem eens posten ? Dan kunnen we eens vergelijken ;

Model F668
Hardware Version V5.2
Batch Number 07deP2T304c8
Model: ZXHN F668
Product: GPON ONT
Date: AUG 2016

Model F668
Serial Number 981333-ZTENQBCG8F00304
Hardware Version V5.2
Software Version V5.2.10P4T33
PON Serial Number ZTEGC1B17B2E
Batch Number 07e0P4T330259

• Borkdude
Hoe gaat het tot nu toe?

• ericjanvanputten
Ik was van plan om morgen een update te schrijven, en Jonaz op de hoogte te brengen. Maar qua VOIP services heb ik geen problemen meer gehad. Zowel wired als wireless. Dus ik ben opgelucht :)

Ik heb inmiddels denk ik zeker 10 uur gebeld sinds de modem wissel en een wereld van verschil.

(nu ben ik alleen nog niet 100% zeker over mijn snelheid ;)) maar dat is geen euvel nog :)

• Sagat
  • Laatst online: 15:47

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Ja ik wil het ook graag weten :P

Ik als keientrekkert kan ook kiezen voor Jonaz, en de prijs vind ik zeer interresant. Echter er zijn ook wat keuzes te maken.
Ik zit nu bij KPN dus
1. ik wil ook tv, dus ik moet een ziggo set up box kopen? then again misschien is mijn tv al native ci plus. Maar ik ga er voorzichtig vanuit van niet (het is een panasonic uit 2010)
2. Ik vind opnemen in de cloud erg fijn. Dit kan niet, en ook geen uitzending/begin gemist meer, dus wsl moet het een ziggo box met hd recorder worden (horizon, werkt dat?)
3. Geen bbc! Ik kijk nog weinig ouderwets tv, maar dit vind ik toch wel fijne zenders.
4. nieuwsgroepen. Gebruik ik sporadissch, maar bij kpn is het inbegrepen, dit zal ik ook los moeten kopen
5. spotify, zie punt 4
6. Aansluiten, ik heb momenteel utp naar mijn tv. geen coax meer. mijn glas aansluiting zit in de meter kast, mijn coax aansluiting in de woonkamer, dat betekent dus een coax kabel trekken naar de meter kast. Er ligt nog wel een coax kabel tussen de aansluiting en tv, maar dit is een wat oudere kabel waarvan ik me af vraag hoe de kwaliteit is. Ik meende gelezen te hebben dat idealiter het modum zo dicht mogelijk staat bij het glaspunt.....als deze kabel ook wat langer kan zijn, zou het modem ook bij de tv geplaatst kunnen worden. Echter deze kan natuurlijk ook nog via bridge doorlussen naar een ander modem.

Uiteindelijk kom je er wel uit, maar het is jammer dat je toch weer je halve huis moet verbouwen.

Alles staat en valt voor mij echter bij de stabiliteit. Ik zou op de 4g module thuis moeten kunnen werken wanneer ik lange skype meets heb, maar vind het toch wel fijn om dit gewoon met mijn eigen netwerk te doen. Verder ben ik ook benieuwd hoe het nu zit met het 'knijpen'. Momenteel mogen mijn kids nog niet zelf online, en mijn vrouw doet voornamelijk het basic surf werk. Dus het grootste voordeel van een 500mbit verbinding voor mij is dan toch single thread performance.

De prijs maakt echter een hoop goed. Hiervoor ben ik wel bereid om wat performance in te leveren (als ik maar 200mbit single haal is dat nog steeds ruim 3x zo snel als met mijn huidige 60/6 abbo) maar het moet gewoon wel stabiel zijn.

Nieuwsgroepen (+7 euro) en spotify (+10) zullen gemist worden maar is overkomelijk.

10 second ninja DONE

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Sagat schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:46:
Ja ik wil het ook graag weten :P

Ik als keientrekkert kan ook kiezen voor Jonaz, en de prijs vind ik zeer interresant. Echter er zijn ook wat keuzes te maken.
Ik zit nu bij KPN dus
1. ik wil ook tv, dus ik moet een ziggo set up box kopen? then again misschien is mijn tv al native ci plus. Maar ik ga er voorzichtig vanuit van niet (het is een panasonic uit 2010)
2. Ik vind opnemen in de cloud erg fijn. Dit kan niet, en ook geen uitzending/begin gemist meer, dus wsl moet het een ziggo box met hd recorder worden (horizon, werkt dat?)
3. Geen bbc! Ik kijk nog weinig ouderwets tv, maar dit vind ik toch wel fijne zenders.
4. nieuwsgroepen. Gebruik ik sporadissch, maar bij kpn is het inbegrepen, dit zal ik ook los moeten kopen
5. spotify, zie punt 4
6. Aansluiten, ik heb momenteel utp naar mijn tv. geen coax meer. mijn glas aansluiting zit in de meter kast, mijn coax aansluiting in de woonkamer, dat betekent dus een coax kabel trekken naar de meter kast. Er ligt nog wel een coax kabel tussen de aansluiting en tv, maar dit is een wat oudere kabel waarvan ik me af vraag hoe de kwaliteit is. Ik meende gelezen te hebben dat idealiter het modum zo dicht mogelijk staat bij het glaspunt.....als deze kabel ook wat langer kan zijn, zou het modem ook bij de tv geplaatst kunnen worden. Echter deze kan natuurlijk ook nog via bridge doorlussen naar een ander modem.

Uiteindelijk kom je er wel uit, maar het is jammer dat je toch weer je halve huis moet verbouwen.

Alles staat en valt voor mij echter bij de stabiliteit. Ik zou op de 4g module thuis moeten kunnen werken wanneer ik lange skype meets heb, maar vind het toch wel fijn om dit gewoon met mijn eigen netwerk te doen. Verder ben ik ook benieuwd hoe het nu zit met het 'knijpen'. Momenteel mogen mijn kids nog niet zelf online, en mijn vrouw doet voornamelijk het basic surf werk. Dus het grootste voordeel van een 500mbit verbinding voor mij is dan toch single thread performance.

De prijs maakt echter een hoop goed. Hiervoor ben ik wel bereid om wat performance in te leveren (als ik maar 200mbit single haal is dat nog steeds ruim 3x zo snel als met mijn huidige 60/6 abbo) maar het moet gewoon wel stabiel zijn.

Nieuwsgroepen (+7 euro) en spotify (+10) zullen gemist worden maar is overkomelijk.
Als het alleen om eenvoudig surfwerk gaat, heb je echt geen 200Mb nodig, want dat verschil merk je praktisch niet. Dan kun je net zo goed een ADSL-verbinding nemen, met tv en de hele rimram erbij.

Hoi

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Ja is ook waar, echter als je voor 90% hetzelfde relevante tv aanbod krijgt, en dan van 60/6 naar 500/500 kan gaan, en dan nog 15 euro per maand goedkoper uitbent? Waarom zou je het dan niet doen? Op de momenten dat ik daadwerkelijk download vind ik het (net als iedereen) natuurlijk fijn als de wachtijd zo laag mogelijk is. Maar daarbij ga ik er dan wel vanuit dat de basale verbinding goed en stabiel is.

10 second ninja DONE

• Soundwork
Sagat schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:42:
Ja is ook waar, echter als je voor 90% hetzelfde relevante tv aanbod krijgt, en dan van 60/6 naar 500/500 kan gaan, en dan nog 15 euro per maand goedkoper uitbent? Waarom zou je het dan niet doen? Op de momenten dat ik daadwerkelijk download vind ik het (net als iedereen) natuurlijk fijn als de wachtijd zo laag mogelijk is. Maar daarbij ga ik er dan wel vanuit dat de basale verbinding goed en stabiel is.
Prijs/prestatie bij Jonaz vind ik goed. Je krijgt dan een point-to-multipoint fiber met 500 Mbps up- en down.
Alleen het TV aanbod is zeer mager (maar ze vragen er ook maar 5 Euro per maand voor). Dus BBC krijg je niet. Dan ben je nog steeds aangewezen op Ziggo. Ik zit bij deze provider voor alleen digitale TV. Ziggo biedt geen cloud opname maar ik gebruik het ook niet. Ik vind de dienst Replay TV via de apps voldoende.

Dan nog even terugkomend op de internetradio zender waar ik naar luister en en regelmatig wegvalt, ik verdacht Jonaz hiervan. Ik luister de laatste tijd via de app en 4G op mijn smartphone en daar ook regelmatig wegval. Dus in mijn geval was Jonaz hier niet de boosdoener maar de internetzender......

• Soundwork
CH40S schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:44:
[...]
Lijkt me stug. Zou betekenen dat er geen netneutraliteit is bij Jonaz. Heb je daarom verdere onderbouwing hiervoor?

Ik heb zelf ook wat last van trage snelheden over bijvoorbeeld FTP (haal maar 100 megabit ipv 500 megabit), al kan ik er op zich mee leven, maar zou sneller wel fijn vinden, uiteraard. Al geloof ik dan weer niet dat dergelijke verbindingen 'overboekt' zijn.
Overboeking heeft niets met netneutraliteit te maken.
Netneutraliteit houdt in dat een provider geen TCP of UDP poorten mag blokkeren en ook DSCP waardes transparant moeten doorsturen. Overigens houden lang niet alle providers zich hieraan. De snelheden op alle verbindingen zijn overboekt, zowel kabel als glasvezel. Er wordt een bruto bandbreedte ingekocht naar het POP verdeelpunt op het glasvezelnetwerk of het wijkcentrum bij kabel. Bij kabelinternet zijn er technische beperkingen m.b.t. het aantal transportstreams. Dus als veel glasvezelklanten op dat POP aan het downloaden zijn, gaat jouw snelheid naar beneden. En dan maakt het niet uit of je nu op GPON zit of Point-to-point.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Soundwork schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:44:
Overboeking heeft niets met netneutraliteit te maken.
Netneutraliteit houdt in dat een provider geen TCP of UDP poorten mag blokkeren en ook DSCP waardes transparant moeten doorsturen. Overigens houden lang niet alle providers zich hieraan. De snelheden op alle verbindingen zijn overboekt, zowel kabel als glasvezel. Er wordt een bruto bandbreedte ingekocht naar het POP verdeelpunt op het glasvezelnetwerk of het wijkcentrum bij kabel. Bij kabelinternet zijn er technische beperkingen m.b.t. het aantal transportstreams. Dus als veel glasvezelklanten op dat POP aan het downloaden zijn, gaat jouw snelheid naar beneden. En dan maakt het niet uit of je nu op GPON zit of Point-to-point.
Ik weet dat overboeking wat anders is dan netneutraliteit. Ik zie alleen echter niet, waarom een ISP x aantal TB dataverkeer in zou kopen voor het FTP, DNS, HTTP(S) protocol en ga zo maar door... Want dat is waar ik op reageerde, jij lijkt het (zo te lezen, ben niet zo'n kenner op glasvezelnetwerken) over wéér andere zaken te hebben?

• Soundwork
CH40S schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:50:
[...]
Ik weet dat overboeking wat anders is dan netneutraliteit. Ik zie alleen echter niet, waarom een ISP x aantal TB dataverkeer in zou kopen voor het FTP, DNS, HTTP(S) protocol en ga zo maar door... Want dat is waar ik op reageerde, jij lijkt het (zo te lezen, ben niet zo'n kenner op glasvezelnetwerken) over wéér andere zaken te hebben?
Nee, ik heb het over het feit dat alle internet verbindingen overboekt zijn bij particuliere klanten. Als je dedicated bandbreedte wil hebben dan mag je 300 tot 500 Euro voor je verbinding betalen en dat is alleen voor zakelijk gebruik.

Op particulier internet heb je altijd beperkte bandbreedte, maakt niet uit of dat FTP, HTTP(S) of usenet is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Soundwork schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:01:
Op particulier internet heb je altijd beperkte bandbreedte, maakt niet uit of dat FTP, HTTP(S) of usenet is.
Euh... Ik kom met FTP anders niet verder dan ~10MB/sec (weet even niet of dit per connectie of in totaliteit is) en met usenet haal ik 50MB/sec (maar dat is meer omdat de snelheid bij mijn USP beperkt is, maar gok per connectie). Via Steam heb ik al een paar keer de 100MB/sec aangetikt. ;)

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 09-12-2016 00:06]

• RR2USA
Er is dus nieuwe software voor het modem die ervoor zorgt dat de connectivity stabiel blijft. Aangezien ik hier ook last heb van wegvallende connecties, zou ik ook graag de nieuwe software in het ZTE-modem inladen. Heeft iemand die software of kan ik die ergens downloaden?

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Soundwork schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:39:
[...]

Prijs/prestatie bij Jonaz vind ik goed. Je krijgt dan een point-to-multipoint fiber met 500 Mbps up- en down.
Alleen het TV aanbod is zeer mager (maar ze vragen er ook maar 5 Euro per maand voor). Dus BBC krijg je niet. Dan ben je nog steeds aangewezen op Ziggo. Ik zit bij deze provider voor alleen digitale TV. Ziggo biedt geen cloud opname maar ik gebruik het ook niet. Ik vind de dienst Replay TV via de apps voldoende.

Dan nog even terugkomend op de internetradio zender waar ik naar luister en en regelmatig wegvalt, ik verdacht Jonaz hiervan. Ik luister de laatste tijd via de app en 4G op mijn smartphone en daar ook regelmatig wegval. Dus in mijn geval was Jonaz hier niet de boosdoener maar de internetzender......
Bbc is een acceptable loss. Mits al het andere wel goed gaat. Wel wil ik zondag 'met bord op schoot' studiosport in hd kunnen zien. Maar dat lukt met jonaz zijn tv aanbod wel. Maar ik ga vandaag bellen met kpn opzeggen en kijken wat voor aanbod ik krijg.

Verder vind ik het fijn om te lezen dat de verbindingsissues dus opgelost lijken te zijn.

10 second ninja DONE

• Borkdude
R.Rebergen schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:08:
Er is dus nieuwe software voor het modem die ervoor zorgt dat de connectivity stabiel blijft. Aangezien ik hier ook last heb van wegvallende connecties, zou ik ook graag de nieuwe software in het ZTE-modem inladen. Heeft iemand die software of kan ik die ergens downloaden?
Waar heb je deze informatie gelezen? Zijn er release notes van? Even contact opnemen met de klantenservice. Die hebben mij ook benaderd voor deze upgrade, maar aangezien alles nu hier stabiel lijkt, wacht ik zelf nog even.

[Voor 6% gewijzigd door Borkdude op 09-12-2016 09:25]

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:23:
[...]

Waar heb je deze informatie gelezen? Zijn er release notes van? Even contact opnemen met de klantenservice. Die hebben mij ook benaderd voor deze upgrade, maar aangezien alles nu hier stabiel lijkt, wacht ik zelf nog even.
wat ik ervan begrepen heb, tot afgelopen maandag althanks, is dat ze wel modem hebben met de nieuwe firmware, maar niet de firmware apart beschikbaar hebben :)
maar dat zal vast nog wel komen.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Nou ik zal dit topic voor nu vaarwel zeggen, van de kpn een leuke aanbieding gehad om te blijven. Zal wel mee blijven lezen. Mogelijk dat ik over een klein jaartje wel de gok ga maken. Ala de reclame: Snelheid 500mbit? Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Het heeft toch een soort magische aantrekkings kracht gezien mijn eerste lijntje een prachtige 128kbit was (als ik de lijnen bundelde :P )

10 second ninja DONE

• jeroentjo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-08-2021
Na vandaag mijn R7000 per ongeluk gebrickt te hebben probeer ik mijn ZTE modem die in bridgemodus stond als router in te stellen. Het probleem dat ik helaas ondervind na het resetten ervan is dat de router geen IP adres toegewezen kan krijgen en dat mijn IPv4 connection status blijft op disconnected hangen terwel ik tot vanmiddag in bridgemodus nergens last van had. Daarnaast brandt ook het lampje van 'internet' niet op het ZTE-modem.

Iemand ervaring met het probleem dat ik hierboven geschetst heb? Alle hulp welkom!

[Voor 7% gewijzigd door jeroentjo op 10-12-2016 18:55]

• Valkaniac
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 00:39
Het kan zijn dat (zoals bij meer providers) maar 1 ip adres toegewezen krijgt, en deze is dan gekoppeld aan laatst verbonden mac adres.
Meestal werkt het om een uurtje te wachten (soms komt het vanzelf, soms moet je een uurtje wachten met modem uit)

• Borkdude
jeroentjo schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:47:
Na vandaag mijn R7000 per ongeluk gebrickt te hebben probeer ik mijn ZTE modem die in bridgemodus stond als router in te stellen. Het probleem dat ik helaas ondervind na het resetten ervan is dat de router geen IP adres toegewezen kan krijgen en dat mijn IPv4 connection status blijft op disconnected hangen terwel ik tot vanmiddag in bridgemodus nergens last van had. Daarnaast brandt ook het lampje van 'internet' niet op het ZTE-modem.

Iemand ervaring met het probleem dat ik hierboven geschetst heb? Alle hulp welkom!
Ik zou contact opnemen met de klantenservice, weet niet of je zelf de modem van bridge-modus af kan halen.

• jeroentjo
  • Laatst online: 13-08-2021
Borkdude schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:02:
[...]

Ik zou contact opnemen met de klantenservice, weet niet of je zelf de modem van bridge-modus af kan halen.
Net gedaan, bleek inderdaad dat bij Jonaz mijn modem/router nog op "Bridge modus" stond in hun systeem. Ze pushen binnekort een andere configuratie waardoor ik het modem als router kan gebruiken. :+

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 14:05

Freich

YOU ARE NEX!

Sinds vandaag ook aangesloten bij Jonaz.
Dit is mijn speedtest met Amsterdam server:

En dit met Alblasserdam server:

Ik kan deze speedtest site moeilijk serieus nemen met zulke gigantische verschillen 8)7
Ben wel benieuwd wat nou 'echt' mijn snelheden zijn!

3 Inches of Bloodsport!

• Borkdude
Freich schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:31:
Ben wel benieuwd wat nou 'echt' mijn snelheden zijn!
Probeer eens wat te downloaden van http://download.xs4all.nl/test/.

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 14:05

Freich

YOU ARE NEX!

Als ik de 10gb.bin download schommelt het tussen de +- 15-17 MB's. Bij lange na geen 500 Mb's dus. Misschien kan die Xs4all server dat geeneens aan?

De 10GB.bin geeft +- 22-25 MB's. Ook niet echt betrouwbaar deze meet methode dus ;)

Edit: Met 5 tegelijk lopende downloads van xs4all haal ik +- 5x 12MB's. Dus da's zeker netjes.

[Voor 21% gewijzigd door Freich op 14-12-2016 19:54]

3 Inches of Bloodsport!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

ericjanvanputten schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:50:
[...]

wat ik ervan begrepen heb, tot afgelopen maandag althanks, is dat ze wel modem hebben met de nieuwe firmware, maar niet de firmware apart beschikbaar hebben :)
maar dat zal vast nog wel komen.
Dat is dus al: ik ben een paar dagen geleden gebeld door Jonaz, omdat ik nog niet zo lang geleden een probleem had waarbij mijn internetverbinding exact elke 6 minuten heel kort wegviel. Daar is mijn modem toen voor vervangen, door een nieuwere revisie van de F668.

Nadat ik aangaf dat het probleem alweer een poosje terug is, maar dan exact elke 18 minuten i.p.v. 6 (waardoor ik het bij normaal internetten amper opmerk), bood hij aan de firmware van mijn modem maar meteen te updaten. Daarvoor hoeft het modem zelf dus niet (meer) vervangen te worden.

Modeminformatie nu:
Model: F668
Serial Number: 300C23-*
Hardware Version: V5.2
Software Version: V5.2.10P4T42
Boot Loader Version: V5.2.10
Helaas moet ik wel concluderen, dat mijn verbinding nog steeds iedere 18 minuten even wegvalt, dus het heeft bij mij tot dusver niet geholpen.

Hoi

• ericjanvanputten
En had je voorheen deze versie:

Deze heb ik nu en lijkt te werken (tot op heden).
Wellicht dat je die exacte versie kan krijgen en proberen.

• Borkdude
NoBody schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:57:
[...]
Helaas moet ik wel concluderen, dat mijn verbinding nog steeds iedere 18 minuten even wegvalt, dus het heeft bij mij tot dusver niet geholpen.
Om te kunnen diagnostiseren of het aan Jonaz of je eigen hard-/software ligt, zo heb ik het zelf uitgezocht:

- Valt de verbinding op elk apparaat in je netwerk om de 18 minuten en tegelijkertijd weg? Dit kun je testen door een pingtest te laten lopen op al je apparaten.
- Wat voor OS+versie en laptop/PC heb je?
- Valt de verbinding ook weg als je via een netwerkkabel bent verbonden?
- Ondervind je deze problemen ook als je buiten je eigen netwerk zit (bijvoorbeeld op wifi in een koffiezaak)?

• ericjanvanputten
Borkdude schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:39:
[...]

Om te kunnen diagnostiseren of het aan Jonaz of je eigen hard-/software ligt, zo heb ik het zelf uitgezocht:

- Valt de verbinding op elk apparaat in je netwerk om de 18 minuten en tegelijkertijd weg? Dit kun je testen door een pingtest te laten lopen op al je apparaten.
- Ondervind je deze problemen ook als je buiten je eigen netwerk zit (bijvoorbeeld op wifi in een koffiezaak)?
Ow en sluit ook eventueel je eigen router uit door direct wired op je modem te gaan.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

ericjanvanputten schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:55:
En had je voorheen deze versie:

Deze heb ik nu en lijkt te werken (tot op heden).
Wellicht dat je die exacte versie kan krijgen en proberen.
Ik durf niet te zeggen welke versie het eerst was.. Had niet de tegenwoordigheid van geest om meteen even de toen huidige versie op te vragen, om later te kunnen zien wat het verschil zou zijn :P

Op dit moment is de verbinding stabiel (ergo: valt niet weg), dus ik kijk het nog even aan. Als het toch weer terugkomt deze week, bel ik Jonaz weer.
Borkdude schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:39:
[...]

Dit soort problemen moet je altijd vanaf de bron proberen te traceren, in dit geval dus vanaf de ZTE. Die biedt daar gelukkig ook wat hulpmiddelen voor (logging, huidige status GPON) en zodoende was ik er al met mijn vorige ZTE snel achter dat het daar mis ging en het dus niet aan mijn eigen apparatuur of bekabeling kan liggen.

De vragen die je stelt zijn overigens wel terecht hoor. Als je daar de antwoorden op hebt, kun je over het algemeen ook de juiste conclusie trekken :)

[Voor 23% gewijzigd door NoBody op 19-12-2016 03:37]

Hoi

• ericjanvanputten
NoBody schreef op maandag 19 december 2016 @ 03:32:
[...]

Ik durf niet te zeggen welke versie het eerst was.. Had niet de tegenwoordigheid van geest om meteen even de toen huidige versie op te vragen, om later te kunnen zien wat het verschil zou zijn :P

Op dit moment is de verbinding stabiel (ergo: valt niet weg), dus ik kijk het nog even aan. Als het toch weer terugkomt deze week, bel ik Jonaz weer.

[...]

Dit soort problemen moet je altijd vanaf de bron proberen te traceren, in dit geval dus vanaf de ZTE. Die biedt daar gelukkig ook wat hulpmiddelen voor (logging, huidige status GPON) en zodoende was ik er al met mijn vorige ZTE snel achter dat het daar mis ging en het dus niet aan mijn eigen apparatuur of bekabeling kan liggen.

De vragen die je stelt zijn overigens wel terecht hoor. Als je daar de antwoorden op hebt, kun je over het algemeen ook de juiste conclusie trekken :)
Over het opschrijven van de software versies van te voren, kan ik me goed voorstellen :)

Anoniem: 791391

Na een aantal maanden werd ik wel een beetje gallisch van mijn tweedehands Ziggo Cisco decoder en heb ik een Amiko A3 T2 aangeschaft (€139). Opvallend genoeg is dat hele merk hier op Tweakers niet te vinden, terwijl dat voor weinig geld een tof apparaatje is, omdat je Android draait, kun je namelijk ook gewoon Kodi en Netflix installeren en is hij met een memory stick of SD ook voor opnames te gebruiken. Met de Oscam plugin is de Jonaz Irdeto kaart uit te lezen, alleen de configuratie is wel even gedoe als je niet weet waar je moet beginnen (verwend door Ziggo decoders). Een goedkope nieuwe decoder maakt Jonaz ook voor de lange termijn een interessant aanbieder. Is het misschien interessant om de configuratie hier te delen?

• RR2USA
Even een vraagje aan mensen uit Amersfoort-Vathorst. Ervaren jullie ook ingekakte snelheden?
Waar ik eerst strak 938 down en 935 up had, is het nu keihard ingezakt naar 450 down en 90 up.
Is er een storing ergens of ontstaat er nu een capaciteitsprobleem in deze wijk? Meer mensen die dit ervaren?

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:45
Vanuit Vathorst

• Borkdude
Ik heb net 133 down/90 up vanuit Kruiskamp 033 gemeten. Stabiele verbinding de laatste weken.

Edit: de tweede keer dat ik speedtest uitvoerde was het 596 down/561 up. Kan dus blijkbaar nogal variëren.

[Voor 52% gewijzigd door Borkdude op 07-01-2017 17:38]

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Borkdude schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:34:
Ik heb net 133 down/90 up vanuit Kruiskamp 033 gemeten. Stabiele verbinding de laatste weken.

Edit: de tweede keer dat ik speedtest uitvoerde was het 596 down/561 up. Kan dus blijkbaar nogal variëren.
Die eerste meting is toch hartstikke slecht? Of moet er nog een 0 achter? 8)7

• Borkdude
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:55:
[...]

Die eerste meting is toch hartstikke slecht? Of moet er nog een 0 achter? 8)7
Momentopname, kan blijkbaar nogal variëren.

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Hopelijk niet te vaak! Ik krijg morgen ook mijn aansluiting, ben benieuwd.

• jeroenzie24
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-06 19:47
Ervaren jullie vandaag verbindings problemen met Jonaz in Leusden?

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51
Nee, ik heb er zelf geen problemen mee. Een tijdje terug wel wat hickups maar die waren ineens weg. :-)

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Niets aan de hand hier, 900 Mbps down 700 Mbps up in Leusden en de hele dag al stabiel.

Zijn er hier mensen die ook gebruik maken van NordVPN? Vroeg me af welke server het beste voor jullie werkt.

[Voor 45% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 26-01-2017 19:45]

• FFvB
  • Laatst online: 29-05 20:50

Ja, dit blijft een prachtige snelheid in Amersfoort Zielhorst.
Na mijn overstap van Tweak 100/100 naar Jonaz!

[Voor 8% gewijzigd door FFvB op 27-01-2017 17:11]

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:24

superwashandje

grofheid alom

<foutje>

[Voor 98% gewijzigd door superwashandje op 29-01-2017 10:28]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-05 09:56
Ik zit nu te downloaden van m'n NAS. De synology download manager is web based, dus de files download je via HTTP. Ik snap dat het via FTP kan, maar toch irriteer ik me aan het feit dat al deze fantastische speed tests allemaal nutteloos zijn bij single-thread gebruik.
Ik heb een upload van 400-700kb/s en dat is gewoon niet genoeg om video te streamen vanaf m'n NAS.
Natuurlijk zijn er al andere topics over en je kan er niks aan doen enzo, maar ik vindt het irritant en dat wil ik even kwijt!
Zo
:)

[Voor 10% gewijzigd door Angelus1753 op 29-01-2017 10:30]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:33

Younes

Wie, Wat, Waar?

Angelus1753 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:30:
Ik zit nu te downloaden van m'n NAS. De synology download manager is web based, dus de files download je via HTTP. Ik snap dat het via FTP kan, maar toch irriteer ik me aan het feit dat al deze fantastische speed tests allemaal nutteloos zijn bij single-thread gebruik.
Ik heb een upload van 400-700kb/s en dat is gewoon niet genoeg om video te streamen vanaf m'n NAS.
Natuurlijk zijn er al andere topics over en je kan er niks aan doen enzo, maar ik vindt het irritant en dat wil ik even kwijt!
Zo
:)
Streamen vanaf je nas naar buiten toe bedoel je? Je zou ook even binnen het Jonaz netwerk kunnen testen of het dan nog steeds zo langzaam is? Verwachting is dat het dan wél snel gaat. Als dat ook niet het geval is, dan moet je even kijken of je nas niet de bottleneck is.

...en waarom?

• OgreNL
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-01 14:11
rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:41:
Deze gevolgen heb je helaas bij alle Glasvezel providers, omdat die allemaal geen dvb-c signaal leveren.
Jonaz levert volgens mij wel dvb-c over glas. (Maar weeer geen radio lijkt het |:( )
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee