• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
OgreNL schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:11:
Jonaz levert volgens mij wel dvb-c over glas. (Maar weeer geen radio lijkt het |:( )
Lijkt me inderdaad ook niet, aangezien het ook gedecodeerd moet worden en Jonaz is alleen nog maar beschikbaar op een aantal plekken in Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 23-02-2017 15:13 ]

Verwijderd

OgreNL schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:11:
Jonaz levert volgens mij wel dvb-c over glas. (Maar weeer geen radio lijkt het |:( )
Mmm....Ze hebben het er verder nergens anders over. Alleen over tv kwaliteit en zenders enzo.
Maar het lijkt er op dat die Jonaz wel ook radiozenders levert. Kijk hier maar.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 16:43 ]

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:18:
Mmm....Ze hebben het er verder nergens anders over. Alleen over tv kwaliteit en zenders enzo.
Maar het lijkt er op dat die Jonaz wel ook radiozenders levert. Kijk hier maar.
Dat klopt. Maar die radio signalen zijn waarschijnlijk ook gecodeerd, waardoor je die alleen kunt afspelen via een mediabox of insteekkaart en niet met een willekeurige radio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou? Er staan ook 16 analoge radiozenders bij. En er zit een coax aansluiting op dat modem.
Het lijkt er op dat je gewoon een 'oude' tuner kunt aansluiten. Wel voor een beperkt aantal zenders.
Digitaal zijn het er een stuk of 30 dacht ik. En die zullen alleen via een decoder kunnen.

Ze hebben het verder ook alleen maar over de tv. Radio zit er dan gratis bij.
En daar moet je waarschijnlijk ook niet teveel van verwachten. :D

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 16:44 ]

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:34:
Nou? Er staan ook 16 analoge radiozenders bij.
Je hebt helemaal gelijk, heb daar helemaal overheen gekeken. Waarschijnlijk moet dat dan gewoon werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
meer mensen in leusden die net rond 5 uur kort verbroken werden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericjanvanputten schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:09:
meer mensen in leusden die net rond 5 uur kort verbroken werden?
Amersfoort vathorst lag er ook even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 11:46
Deze week is ook Jonaz bij mij (Baarn) aangesloten. Vooralsnog geen problemen met zowel TV als internet.
Enige waar ik mee zat was de authenticatie van de Cam module welke ik aan had geschaft. Echter lag dit niet aan Jonaz, daar ik het ook nog op het Ziggo netwerk heb geprobeerd. Via de decoder werkt het prima!

Snelheid meer dan tevreden! 900/900 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@FiberSam In de TS staat:
[optioneel] Telefonie (VOIP) met onbeperkt gratis bellen voor € 10,00 per maand.
Zo gratis is dat onbeperkt bellen dan niet, als het €10,- per maand kost. ;) en servicenummers 09xx nummers zijn daarvan uitgesloten, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 10:07
CH40S schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:05:
@FiberSam In de TS staat:
[...]
Zo gratis is dat onbeperkt bellen dan niet, als het €10,- per maand kost. ;) en servicenummers 09xx nummers zijn daarvan uitgesloten, lijkt mij.
Je betaalt € 10 per maand, en dan kan je onbeperkt zonder extra kosten 'normaal' bellen. Ik denk dat iedereen heel goed begrijpt wat hiermee bedoeld wordt. En het is vlg mij een gebruikelijke manier om deze optie weer te geven. Ik laat het dus zo maar staan. Maar het is goed dat mensen kritisch meelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Klopt het dat het modem niet op 5 GHz zendt?

https://www.jonaz.nl/zte/

Wel een beetje vreemd voor redelijk jonge provider om geen 5 GHz in het modem te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Vhond schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:10:
Klopt het dat het modem niet op 5 GHz zendt?
Zie TopicStart. Jonaz heeft een modem nodig dat GPON, RF én POTS levert. Dan is de keus niet zo heel breed meer. Ik adviseer je een eigen modem in bridge erachter te plaatsen. Een beetje tweaker settled niet voor minder.

Overigens, waarom 5 Ghz? Tenzij je een PC/server met Wifi verbinding hebt, zie ik de toegevoegde waarde niet zo. Voor je smartphone zal je het echt niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58
Ik gebruik Jonaz voor glasvezel internet en Ziggo voor digitale TV. Sinds afgelopen maand werkt de Ziggo GO app niet meer via de Jonaz internetverbinding. Op een KPN en XS4ALL verbinding werkt het wel. Kan het zijn dat Jonaz dit blokkeert?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haas schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:28:
Ik gebruik Jonaz voor glasvezel internet en Ziggo voor digitale TV. Sinds afgelopen maand werkt de Ziggo GO app niet meer via de Jonaz internetverbinding. Op een KPN en XS4ALL verbinding werkt het wel. Kan het zijn dat Jonaz dit blokkeert?
Volgens mij wordt er niets geblocked. Net getest, werkt bij mij nog prima. Gebruik je de nieuwe ZiggoGo app wel en niet meer de oude Horizon app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Hier gebruik ik ook al een tijd de Ziggo app. Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:18
Uit Vathorst, geen problemen met de ZiggoGo app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Uitstekende support gehad via Jonaz. De Ziggo GO app werkt inmiddels weer. Ik had op de Sophos UTM firewall wel een aantal uitzonderingen gemaakt voor de app maar blijkbaar gooide de standaard web filtering roet in het eten...

Gelukkig geen blokkering op het netwerk van Jonaz. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Ik ondervind op dit moment een DNS storing in Amersfoort (leusderkwartier). Andere mensen ook?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 02:13
Hier in Vathorst werkt alles, maar ik maak heel bewust geen gebruik van DNS servers van providers. Heb hier OpenDNS ingesteld in de router, werkt perfect en dus geen issue nu. Overweeg anders een aanpassing naar andere DNS-servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Mielmania schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:33:
Ik ondervind op dit moment een DNS storing in Amersfoort (leusderkwartier). Andere mensen ook?
Ik heb ook problemen, sinds zondag 28 mei rond 17.00. Idem Amersfoort Leusderkwartier. DNS storing, maar het onderliggend probleem lijkt iets anders. Ik kan pingen naar servers van Jonaz, maar niet naar externe DNS servers zoals Google.

Klantenservice Jonaz nog niet kunnen bereiken. :( Nog maar even afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielmania
FiberSam schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Ik heb ook problemen, sinds zondag 28 mei rond 17.00. Idem Amersfoort Leusderkwartier. DNS storing, maar het onderliggend probleem lijkt iets anders. Ik kan pingen naar servers van Jonaz, maar niet naar externe DNS servers zoals Google.

Klantenservice Jonaz nog niet kunnen bereiken. :( Nog maar even afwachten dus.
Na paar keer router resetten deed het savonds (22:00) het nu weer bij mij!

30-5-2017 08:07 en het ligt er weer uit...

[ Voor 4% gewijzigd door Mielmania op 30-05-2017 08:08 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Inderdaad. Jonaz heeft mijn profiel gerest. Dat werkte, maar sinds maandag 23.50 weer geen internet. Interesssant is dat ik wel hun gateway kan pingen, maar verder kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Gisternacht om 00:15 nog internet. Vanochtend niet meer. Hoop dat het snel gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaan mulder
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 12:44
30-05-2017 11:00 uur nog geen internet wel tv

[ Voor 15% gewijzigd door adriaan mulder op 30-05-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Via @Jonaznl Twitter:

De storing is zojuist afgemeld via jonaz.nl/vragen/ . De oorzaak zat in de DHCP-server. Na een reset moet het weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 11:31

Sagat

Is pappa x2!

Ik twijfel.......twijfel om
of alleen naar Jonaz te gaan
of combinatie Ziggo voor TV en Jonaz alleen voor internet.
of simpelweg bij kpn glas blijven. Vind tv prima en internet voldoet. Het is duur maar je krijgt best makkelijk kortingen en/of gratis upgrade naar 100/100.

Ik heb absoluut geen noodzaak voor 500mbit (kan me zo voorstellen dat dit ook voor anderen hier hetzelfde is) maar leuk is het wel!

Ziggo als tv provider voornamelijk voor de BBC (die heeft Jonaz toch nog steeds niet?), maar mogelijk moet ik dan of via vpn achtige oplossingen dan maar online bbc kijken, of gewoon accepteren dat ik geen bbc heb. Kijk heel af en toe voetbal samenvattingen of snooker op de Beeb, verder eigenlijk niets :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07
Sagat schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:10:
of simpelweg bij kpn glas blijven. Vind tv prima en internet voldoet. Het is duur maar je krijgt best makkelijk kortingen en/of gratis upgrade naar 100/100.
Als je KPN qua diensten prima vind dan zou je ook naar NLE kunnen gaan. Zelfde aanbod en zelfde techniek (decoder, modem) maar dan goedkoper. Hoef je niet meer van tijd tot tijd om korting te vragen. ;)
Zie [Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

musicfreak schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Als je KPN qua diensten prima vind dan zou je ook naar NLE kunnen gaan. Zelfde aanbod en zelfde techniek (decoder, modem) maar dan goedkoper. Hoef je niet meer van tijd tot tijd om korting te vragen. ;)
Zie [Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1
Thanks! Kende deze club niet. In de OP zag ik dsl, maar via de postcode check idd ook glas, zelfs tot 500mbit. Ga het zeker even onderzoeken!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07
Graag gedaan! Telfort is overigens bijna even duur. Wel aansluitkosten, maar een korting die deze deze weer overstijgt.

Maar goed, nu wordt het wel een beetje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan iemand iets zeggen over de ethernet poorten op het ZTE F668 modem dat Jonaz levert? Zijn deze afgeschermd of zijn het plastic poortjes? Ik kan niet zo snel een afbeelding van de backplate vinden van de F668.

Wordt de randaarde (via de stroomadapter) naar het modem geleid of is het alleen +/- gelijkstroom?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Kun je bij Jonaz de modem wegdoen en na de glasvezelmodem een eigen router plaatsen? Met een bridge verbruik van 9.5 watt kom ik op €20 per jaar aan energieverbruik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:48:
Kun je bij Jonaz de modem wegdoen en na de glasvezelmodem een eigen router plaatsen? Met een bridge verbruik van 9.5 watt kom ik op €20 per jaar aan energieverbruik uit.
Ik ben ook een beetje aan het kijken naar Jonaz, maar ik twijfel nog een beetje vanwege de vele meldingen van storingen in het verkeer. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Maar ik weet in ieder geval wel het antwoord op je vraag: de ZTE kan je niet wegdoen. Dat is namelijk het glasvezelmodem dat Jonaz gebruikt. Als je nu al een andere hebt zitten wordt die (soms) weggehaald en soms niet, maar in ieder geval wordt de fiber op de ZTE aangesloten.

Als je het energieverbruik belangrijk vind dan is de beste oplossing om de ZTE als router te gebruiken omdat je die ZTE zelf niet kan vervangen door een variant die beter met de energie omspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:34:
[...]
Ik ben ook een beetje aan het kijken naar Jonaz, maar ik twijfel nog een beetje vanwege de vele meldingen van storingen in het verkeer. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Maar ik weet in ieder geval wel het antwoord op je vraag: de ZTE kan je niet wegdoen. Dat is namelijk het glasvezelmodem dat Jonaz gebruikt. Als je nu al een andere hebt zitten wordt die (soms) weggehaald en soms niet, maar in ieder geval wordt de fiber op de ZTE aangesloten.

Als je het energieverbruik belangrijk vind dan is de beste oplossing om de ZTE als router te gebruiken omdat je die ZTE zelf niet kan vervangen door een variant die beter met de energie omspringt.
Als de ZTE de glasvezelmodem vervangt dan veranderd er niet veel in mijn energieverbruik. Wel een opmerkelijke keuze, glasvezel komt op de vreemdste plekken het huis in, meestal wil je je accesspoint niet op die locatie hebben staan. Daarnaast heeft Amersfoort in veel huizen een glasvezelmodem houder (FTU), waar je een NT op kunt klikken. Dat makkelijke systeem gaat dus weg als je bij Jonaz aansluit?

Energiekosten zijn het probleem niet, echter heb ik na veel werk mijn sluipverbruik naar 30 watt gekregen met een totaal jaarlijks energieverbruik van onder de 1000kWh. Zou zonde zijn om daar 9.5 watt sluipverbruik aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Is er al zicht op of Jonaz BBC 1 en 2 (Engeland) en Canvas en Ketnet (België) in het TV-pakket gaat opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:50:
Als de ZTE de glasvezelmodem vervangt dan veranderd er niet veel in mijn energieverbruik.
Dat zou best kunnen, ik weet niet precies wat die gebruikt.
Wel een opmerkelijke keuze, glasvezel komt op de vreemdste plekken het huis in, meestal wil je je accesspoint niet op die locatie hebben staan.
Meestal gewoon in de meterkast, denk ik. In ieder geval wel in de mijn wijk. Maar dat is inderdaad vaak niet de handigste plek voor een accespoint.
Daarnaast heeft Amersfoort in veel huizen een glasvezelmodem houder (FTU), waar je een NT op kunt klikken. Dat makkelijke systeem gaat dus weg als je bij Jonaz aansluit?
Ja. En in andere plaatsen zitten weer andere FTU's (zie ook deze thread met discussies en plaatjes daar over) en ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet gelijk als kleine provider veel verschillende varianten willen ondersteunen. Zij hebben een hele andere techniek gekozen dan de huidige aansluitingen en in principe willen zij dus "alleen" de glasvezel aansluiten die nu in de FTU/NTU combi zit.De rest is allemaal nieuwe apparatuur en wellicht niet eens te krijgen in een formfactor die op de bestaande FTU past (of wel maar veel te duur).
Zou zonde zijn om daar 9.5 watt sluipverbruik aan toe te voegen.
Dat is zeker waar! maar ja, functionaliteit kost ook energie. En anders een (tijd)schakelaar er op etc.Maar goed, dat weet je vast beter dan ik.

Oh en geen EV gaan rijden, als je dat eenmaal gewend ben dan kijk je niet meer zo op een kWh meer of minder per jaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:50:
[...]
Zou zonde zijn om daar 9.5 watt sluipverbruik aan toe te voegen.
Ik heb het idee dat je hier een niet helemaal correcte analyse maakt. Als je internet, TV en telefonie van Jonaz afneemt, moet je dus een vervangende modem hebben die óók beschikt over GPON, RF en POTS. Doorgaans zal je dan ook nog WiFi willen hebben. Laat het nu toevallig zo zijn dat er maar heel weinig aanbieders zijn van een dergelijke combinatie. De routers die de meeste tweakers in bridge gebruiken, leveren geen RF en POTS. Dan heb je dus ook geen TV en telefonie. Hoe wil je dat oplossen? Daar komt dan ook nog bij dat je een ONT (User-side Optical Network Terminal) voor GPON nodig hebt. Succes! Ik zou die € 15 (geen € 20) maar voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
JeroenE schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:34:
[...]
Vele meldingen lijkt mij erg overdreven. Er zijn idd soms wel eens issues, maar dat hebben alle providers. Bovendien worden die adequaat afgehandeld. Jonaz is vooral geschikt voor mensen die veel bandbreedte willen hebben tegen een scherpe prijs. Dat krijg je ergens anders absoluut niet beter. Voor de bingewatchers die alleen maar veel kanalen willen afzappen (en daardoor geen tijd hebben om te internetten), kan je idd beter naar Ziggo of zo. En daar komt Jonaz zelf ook ronduit voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
FiberSam schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:12:
[...]

Ik heb het idee dat je hier een niet helemaal correcte analyse maakt. Als je internet, TV en telefonie van Jonaz afneemt, moet je dus een vervangende modem hebben die óók beschikt over GPON, RF en POTS. Doorgaans zal je dan ook nog WiFi willen hebben. Laat het nu toevallig zo zijn dat er maar heel weinig aanbieders zijn van een dergelijke combinatie. De routers die de meeste tweakers in bridge gebruiken, leveren geen RF en POTS. Dan heb je dus ook geen TV en telefonie. Hoe wil je dat oplossen? Daar komt dan ook nog bij dat je een ONT (User-side Optical Network Terminal) voor GPON nodig hebt. Succes! Ik zou die € 15 (geen € 20) maar voor lief nemen.
TV en telefonie zijn bij mij vervangen door Netflix, YouTube en smartphone. Enkel internet is prima. Nu met Tweak met een eigen Asus RT-AC66U in de woonkamer met 20 meter CAT6 naar de gigabit NT in de meterkast. Ingesteld met behulp van VLAN. Zo heb ik de combinatie laag stroomverbruik, WiFi bereik in de woonkamer, direct IP address naar buiten op de Asus en lage complexiteit met instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
FiberSam schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:18:
Vele meldingen lijkt mij erg overdreven. Er zijn idd soms wel eens issues, maar dat hebben alle providers. Bovendien worden die adequaat afgehandeld. Jonaz is vooral geschikt voor mensen die veel bandbreedte willen hebben tegen een scherpe prijs. Dat krijg je ergens anders absoluut niet beter.
Het is natuurlijk nergens perfect, dat snap ik ook wel. Maar ik ga het toch niet doen. Ik kijk niet meer vaak TV, maar als ik dat wil moet ik spullen kopen en kabels leggen (ik heb nu TV over IP met pauzeren, opnemen, starten vanaf begin programma, programma gemist etc). Dan duurt het best lang voor je dat weer hebt "verdient".

En de tweakers die hier over de snelheid en storingen schrijven zeggen juist dat bij hun speedtest wel snel werkt, maar dat het internet verkeer zelf wel traag is als er programma's zijn die geen meerdere streams gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
JeroenE schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 06:43:
[...]
Het is natuurlijk nergens perfect, dat snap ik ook wel. Maar ik ga het toch niet doen. Ik kijk niet meer vaak TV, maar als ik dat wil moet ik spullen kopen en kabels leggen (ik heb nu TV over IP met pauzeren, opnemen, starten vanaf begin programma, programma gemist etc). Dan duurt het best lang voor je dat weer hebt "verdient".

En de tweakers die hier over de snelheid en storingen schrijven zeggen juist dat bij hun speedtest wel snel werkt, maar dat het internet verkeer zelf wel traag is als er programma's zijn die geen meerdere streams gebruiken.
Jonaz levert DVB-C televisie (net als ZIggo), dus geen IPTV. Bij Jonaz kan je dus vanaf hun modem (de ZTE) gewoon verder met je bestaande coax kabels, etc... Je krijgt ook een smartcard voor een eigen DVB-C decoder, CI+ module etc...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:56:
Jonaz levert DVB-C televisie (net als ZIggo), dus geen IPTV.
Nee, maar ik heb nu wel IPTV en dus geen coax liggen. Die moet ik dan gaan trekken, DVB-C decoders kopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JeroenE schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:38:
[...]
Nee, maar ik heb nu wel IPTV en dus geen coax liggen. Die moet ik dan gaan trekken, DVB-C decoders kopen etc.
Dan had ik het verkeerd gelezen en heb je gelijk ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Vraagje: heb vanuit de meterkast een tweetal utp kabels getrokken (1 naar de woonkamer en 1 naar een studeerkamer). Nou wil ik op de studeerkamer een Airport Extreme inzetten als zender (AP) ipv de zender van het Jonaz modem, maar ik vraag me af of ik dan het modem in bridged modus moet laten zetten?

Als ik dat doe dan zou ik geen signaal hebben op de kabel die vanuit de meterkast naar de woonkamer loopt, Is het eea toch zo in te stellen met het Jonaz modem dat ik zowel signaal op de utp kabel richting woonkamer heb als signaal naar de studeerkamer waar ik het AP wil gaan inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Vhond schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:43:
maar ik vraag me af of ik dan het modem in bridged modus moet laten zetten?
Waarom zou je dat willen? Als je zelf geen router hebt heeft dat geen zin. Als je alleen een AP wil gebruiken dan kan je die prima gebruiken na het Jonaz kastje. Als je Wifi niet nodig hebt van Jonaz kan je die eventueel nog uitzetten (weet ik niet zeker, maar ik heb nog nooit een router gezien waarbij dat niet kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Als het Jonaz modem kan blijven routeren is dat prima (dan kan ik zowel de kabel naar de woon- als studeerkamer bedienen), maar ik wil geen gedoe krijgen met uitdelen van IP-adressen tussen beide apparaten, maar ik dacht dat je het Jonaz modem in bridge modus zou moeten laten zetten zodra je een andere AP wilde gebruiken (overigens is een Airport Extreme ook een router).

Het zou inderdaad handig zijn als je de zender van Jonaz dan uit zou kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Vhond schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:43:
maar ik wil geen gedoe krijgen met uitdelen van IP-adressen tussen beide apparaten
Een AP deelt normaal gesproken geen ip adressen uit. Als de airport extreme dat wel doet (omdat het eigenlijk een router is), dan zou je juist die in "bridge mode" moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Een normaal AP inderdaad niet, maar een Airport Extreme wel. Deze is inderdaad in Bridge Mode te zetten al wil dat wel eens problemen opleveren met het vergeven van wifi toegang tot deze Airport Extreme.

Hier lijkt een oplossing voor te bestaan:
https://discussions.apple...4463371?start=15&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Internet top, nauwelijks storing. TV, redelijk vaak melding op een gloednieuwe Panasonic (ook op de vorige) met een nieuwe cam ci++ module, 5 meter hirschmann kabel met vaste connectors dat ik mijn module (of lees verbinding/dienst) moet controleren.

Zodra de dienst normaal werkt is de signaalconditie:
Kwaliteit 100%
Sterkte 100%

Edit: router van Jonaz hard reset tijdens call, dit wil instabiliteit van internet en tv verbinding wel eens defenitief oplossen. Word gemonitord door mij en Jonaz.

[ Voor 44% gewijzigd door GerardVanAfoort op 06-07-2017 21:17 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Vhond schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:43:
Vraagje: heb vanuit de meterkast een tweetal utp kabels getrokken (1 naar de woonkamer en 1 naar een studeerkamer). Nou wil ik op de studeerkamer een Airport Extreme inzetten als zender (AP) ipv de zender van het Jonaz modem, maar ik vraag me af of ik dan het modem in bridged modus moet laten zetten?

Als ik dat doe dan zou ik geen signaal hebben op de kabel die vanuit de meterkast naar de woonkamer loopt, Is het eea toch zo in te stellen met het Jonaz modem dat ik zowel signaal op de utp kabel richting woonkamer heb als signaal naar de studeerkamer waar ik het AP wil gaan inzetten?
Als je een eigen router wil beheren kan Jonaz de ZTE in bridge mode zetten, dit kan voor levering of naderhand op afstand.
Bij mijn weten is dan alleen de 1e UTP poort op de ZTE te gebruiken, welke dan naar je eigen router gaat.

Dat gaat hier wél goed op mijn ASUS RT-AC68U met Asuswrt-merlin

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Waarom gebruikt Jonaz overigens coax gebaseerde TV en geen IPTV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haas
Daar heb ik vrijdag nog met Jonaz over gesproken. Coax tuners leveren toch nog een scherper beeld op met minder digitale ruis. Dat valt mij bij Ziggo ook op vergeleken met KPN IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Haas Dat vind ik wel een beetje vaag verhaal. De data komt via glasvezel binnen en wordt in je huis omgezet naar data via een UTP kabel of een coax kabel. Hoe kan hetzelfde signaal via de glasvezel in het ene geval nu betere kwaliteit zijn dan de andere?

KPN heeft voor zover ik weet trouwens zo'n beetje de streams met de meeste compressie (omdat ze zoveel mogelijk zenders in zo min mogelijk data willen proppen). Dus dat je dat verschil ziet verbaast me niet. Sinds KPN de dienst uitmaakt bij XMS (waar ik ooit met glasvezel ben begonnen) is de kwaliteit van de TV ook hard achteruit gehold.

Als je van dezelfde stream uit gaat dan zou het niet uit moeten maken welke soort koperdraad je gebruikt tussen het kastje in de meterkast en je TV.

Ik denk dat ze dit doen omdat een van de meest gehoorde klachten bij aansluiten op glasvezel met IPTV juist is dat iedereen nieuwe kabels+kastjes moet nemen terwijl ze de coax overal al hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

Vhond schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:26:
Waarom gebruikt Jonaz overigens coax gebaseerde TV en geen IPTV?
Omdat je dan geen kastje nodig hebt en enkel een TV volstaat om TV te kijken.
Haas schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:28:
Daar heb ik vrijdag nog met Jonaz over gesproken. Coax tuners leveren toch nog een scherper beeld op met minder digitale ruis. Dat valt mij bij Ziggo ook op vergeleken met KPN IPTV.
Zie antwoord hierboven. Heeft niets te maken met "scherper" beeld. Qua techniek is IPTV superieur aan DVB-C. Dat in Nederland geen gebruik wordt gemaakt doet niets af aan de mogelijkheden.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ik begrijp dat je geen kastje nodig hebt maar je hebt wel heel wat meer modems die je kan inzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JeroenE schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:09:

KPN heeft voor zover ik weet trouwens zo'n beetje de streams met de meeste compressie (omdat ze zoveel mogelijk zenders in zo min mogelijk data willen proppen). Dus dat je dat verschil ziet verbaast me niet. Sinds KPN de dienst uitmaakt bij XMS (waar ik ooit met glasvezel ben begonnen) is de kwaliteit van de TV ook hard achteruit gehold.
Ehhm, het is 2017 hoor!
https://breedbeeldweetjes...rindeling-kpn-hd-zenders/
De KPN IPTV streams zijn helemaal niet van slechte kwaliteit!
Inmiddels zijn een groot aantal HD (glas) zenders zelfs voorzien van Dolby 5.1 geluid. En ja, ik weet uit ervaring dat mijn home AV systeem die DD 5.1 codering ook herkent en als zodanig automatisch die instellingen honoreert.

Al eind 2014 (!) begon de omschakeling naar hogere bitrates:
nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s
Ik denk dat ze dit doen omdat een van de meest gehoorde klachten bij aansluiten op glasvezel met IPTV juist is dat iedereen nieuwe kabels+kastjes moet nemen terwijl ze de coax overal al hebben liggen.
Één van de meest gehoorde klachten met die onhandige coax kabels is nou juist waarom je geen UTP kunt gebruiken... :F terwijl ze overal UTP hebben liggen... ;)
Ben blij dat ik al >20 jaar geleden, tijdens de bouw van ons huis, overal UTP CAT5E heb laten aanleggen. Heb ik nu nog plezier van!
Hooguit een paar kleine switchjes op strategische plekken en anno nu maken allerlei ICT hardware en multimedia devices daar nog steeds dankbaar gebruik van. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ik heb ook utp naar mijn zolder (al waar mijn pc bureau in eerste instantie stond), en nu ook naar mijn office/game room. Uiteraard ook naar mijn tv meubel.

Waarschijnlijk ga ik echter over niet al te lange tijd verhuizen, dus dan gaat het me niet veel meer helpen vrees ik :+ . Vermoeddelijk ook naar non jonaz gebied. Misschien dan maar is first hand ziggo proberen. (mijn ouders hebben het momenteel al). Of toch lekker bij kpn blijven glazvezelen......we will see.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ehtweak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:35:
De KPN IPTV streams zijn helemaal niet van slechte kwaliteit!
Ik had 6 jaar geleden de HD zenders in 16Mbit voordat KPN er aan kwam klooien. Ik ben niet onder de indruk dat zij nu al bijna 13Mbit kunnen aanbieden, sorry.

Nouja, in ieder geval hebben ze blijkbaar ondertussen wel door dat je glasvezel klanten niet dezelfde kwaliteit moet aanbieden als ADSL klanten. Dat wilde ze destijds absoluut niet want iedereen moest en zou hetzelfde beeld krijgen want dat was "simpeler".
Ben blij dat ik al >20 jaar geleden, tijdens de bouw van ons huis, overal UTP CAT5E heb laten aanleggen.
Hoeveel van de buren in jouw wijk hebben dat toen ook gedaan? Ik gok niet zo veel. Dus die hebben wel overal coax liggen en geen utp.

Vandaar dat een van de meest gehoorde vraag bij glasvezel is "waarom kan ik mijn huidige tv's/kastjes niet meer gebruiken en moet ik overal nieuwe kastjes en ook nog eens nieuwe kabels aanleggen".

Dat zij dit nu anders willen doen vind ik aan de ene kant wel slim, maar omdat ze zich aan de andere kant juist lijken te richten op de snelheidsmaniakken is dat wel apart. Dat zijn meestal toch de mensen die wat meer technisch onderlegd zijn en dus wel overal utp hebben liggen.

Alleen overal UTP is trouwens niet genoeg, je kan IPTV en je gewone netwerk niet mixen. In ieder geval niet bij de aanbieders waar ik het van weet. Je moet dus nog steeds aparte kabels/switches hebben of een iets meer dan simpele switch zodat je VLANs kan aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JeroenE schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:17:
[...]
Ik had 6 jaar geleden de HD zenders in 16Mbit voordat KPN er aan kwam klooien. Ik ben niet onder de indruk dat zij nu al bijna 13Mbit kunnen aanbieden, sorry.

Nouja, in ieder geval hebben ze blijkbaar ondertussen wel door dat je glasvezel klanten niet dezelfde kwaliteit moet aanbieden als ADSL klanten. Dat wilde ze destijds absoluut niet want iedereen moest en zou hetzelfde beeld krijgen want dat was "simpeler".
Niet zo blindstaren op slechts getalletjes... ;) de beeld- en geluidskwaliteit van de HD zenders met DD 5.1 geluid, die tegenwoordig in het pakket zitten, zijn gewoon goed. Daar is niks mis mee.
Dat alleen maar naar getalletjes kijken deed ik zelf ook :|
BTW: zelfs anno nu zijn er nog hele volksstammen die het amper opvalt of ze SD of HD kijken. Laat staan de kijkers die op mini schermpjes per se HD+ willen kijken... :F
Hoeveel van de buren in jouw wijk hebben dat toen ook gedaan? Ik gok niet zo veel. Dus die hebben wel overal coax liggen en geen utp.
Niet. Die hadden helemaal geen extra kabels laten leggen... Noch coax, noch UTP.
En zeg nou zelf, UTP is een stuk handzamer dan van dat stugge kabelboeren coax. :)
Alleen overal UTP is trouwens niet genoeg, je kan IPTV en je gewone netwerk niet mixen. In ieder geval niet bij de aanbieders waar ik het van weet. Je moet dus nog steeds aparte kabels/switches hebben of een iets meer dan simpele switch zodat je VLANs kan aanleggen.
Nee, en da's dus ook al niet meer waar! Techniek schrijdt voort, tijden veranderen. ;)
Daar zijn al de nodige topics over geweest. En sinds routed IPTV configuraties op het KPN platform zijn ingevoerd, is er de nodige info beschikbaar om dat allemaal keurig over één simpel, makkelijk te leggen, UTP kabeltje te laten lopen.
Bovendien zijn switches die IGMP snooping + VLANs ondersteunen ook zeer betaalbaar.

Hier is o.a. de nodige info te vinden: http://netwerkje.com/routed-iptv

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Weet iemand toevallig welk nummerherkennings/weergave protocol Jonaz gebruikt voor vaste telefonie (FSK of DTMF)?

[ Voor 4% gewijzigd door Vhond op 12-07-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:32:
Niet zo blindstaren op slechts getalletjes... ;) de beeld- en geluidskwaliteit van de HD zenders met DD 5.1 geluid, die tegenwoordig in het pakket zitten, zijn gewoon goed. Daar is niks mis mee.
De link die je geeft gaat over downloadsnelheden en de speedtest. Ik ben met je eens dat een speedtest niet altijd een realistisch beeld geeft. In dit topic zijn er juist mensen die schrijven dat de speedtest uitstekend is, maar dat de snelheid in de praktijk erg tegenvalt als je gebruik maakt van sites of apps die niet met 10 threads tegelijk kunnen downloaden.

Maar bij video is de bps juist wel een goede indicatie voor de kwaliteit (natuurlijk wel zolang je de codec hetzelfde houdt). Ik wil de discussie niet starten of een 192k mp3 slechter te beluisteren is dan een 256k mp3, maar een 64k mp3 is echt wel veel slechter te beluisteren. Dat was ook zo bij mijn IPTV toen KPN de boel overnam. Je kon in veel uitzendingen de artifacts heel duidelijk zien. Beetje vergelijkbaar met het compressen van een JPG naar 50% ipv 85%.
Niet. Die hadden helemaal geen extra kabels laten leggen... Noch coax, noch UTP.
En zeg nou zelf, UTP is een stuk handzamer dan van dat stugge kabelboeren coax. :)
Ik wil niet zeggen dat coax beter is dan UTP. Ik zeg alleen dat de meerderheid van de consumenten dat wel heeft liggen en coax niet. Aangezien je wel flinke investeringen moet doen is het logischer je te richten op de grote groepen. Dus dat ze coax voor TV hebben gekozen snap ik prima.
Nee, en da's dus ook al niet meer waar! Techniek schrijdt voort, tijden veranderen. ;)
Mooi, ik zal me nog eens inlezen, merci 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JeroenE schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:57:
[...]
. Dat was ook zo bij mijn IPTV toen KPN de boel overnam. Je kon in veel uitzendingen de artifacts heel duidelijk zien. Beetje vergelijkbaar met het compressen van een JPG naar 50% ipv 85%.
Maar wanneer was 'toen'?
Idd, dat verhaal over comprimeren is juist. Maar het verschil tussen b.v. 50% versus 70% is duidelijk te zien. Maar het verschil tussen 70 en 90% is vrijwel niet waarneembaar; maar kost wel enorm veel extra bandbreedte/opslag.
JeroenE schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:57:
Ik wil niet zeggen dat coax beter is dan UTP. Ik zeg alleen dat de meerderheid van de consumenten dat wel heeft liggen en coax niet. Aangezien je wel flinke investeringen moet doen is het logischer je te richten op de grote groepen. Dus dat ze coax voor TV hebben gekozen snap ik prima.
Ehhh... ;) volgens mij moet je die zin nog ff aanpassen...
En anno nu is er vrijwel geen enkele IPTV aanbieder die nog z'n TV signaal via coax aanbiedt...

Zoals je wel gemerkt hebt, er is veel veranderd de afgelopen jaren. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haas
@Haas Dat vind ik wel een beetje vaag verhaal. De data komt via glasvezel binnen en wordt in je huis omgezet naar data via een UTP kabel of een coax kabel. Hoe kan hetzelfde signaal via de glasvezel in het ene geval nu betere kwaliteit zijn dan de andere?

KPN heeft voor zover ik weet trouwens zo'n beetje de streams met de meeste compressie...
Dat is ook een vaag verhaal... verkopen enzo.

Mijn zus gaat vanaf 1 augustus TV kijken via Jonaz en dan ga ik eens goed kijken. Ziggo TV op mijn LG OLED TV ziet er echt prachtig uit. Ik maak alleen gebruik van Jonaz internet dus ik kan het nog niet goed vergelijken maar als het er goed uitziet ga ik misschien ook wel over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Feit is dat nog steeds! KPN en dochters sommige pakketten het tv signaal comprimeren. Waarom? Simpel omdat ze te beroerd zijn om minimaal 100 mb abo's voor een schappelijk bedrag aan te bieden. Want over 100+ en 3 tv's die aanstaan ga je niet direct een trage internet verbinding ervaren en is het niet nodig te knijpen. Maar nee, 50 mb all in one 'ons meestverkochte'.. voor u voordeligste pakket. Ik heb een 1080P tv, geen full hd @ 80%

Glasvezel en speedtest sowieso meten op een met SSD en wi-fi AC uitgevoerd device, lap/desktop. Meeste mobiele devices zijn sowieso niet inzetbaar voor deze test, lees en schrijfsnelheid geven onjuiste impressie van werkelijk haalbare snelheid.

Hier een gemiddelde ping van 25 ms en 900+ mb download.
Op een netgear met dd wrt firmware had in Leusden jarenlang rond de 6 ms ping, ben geen gamer dus de wat hogere ping, soa.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Vandaag is de monteur van Gideon bij mijn zus thuis geweest. Grappig, het was Peter weer die ook bij mij thuis het modem kwam aansluiten. Helaas blijft het rode lampje knipperen dus Reggefiber heeft nog wat te doen. Smartcard voor TV heb ik ook gekregen. Ik laat nog even weten hoe het met de kwaliteit van Jonaz TV is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
Gister na goede ervaringen in dit topic was het dan zover, de overstap van t-mobile thuis(voorheen Vodafone), naar Jonaz.

Tot nu toe helaas ontevreden. Gisterochtend tussen 9 en 12 zou het tmobile signaal wegvallen omdat in de straatkast overgeprikt zou worden op Jonaz apparatuur. 13 uur zou dan de monteur komen. Monteur is keurig geweest, maar geen signaal. Dus geen internet. Gisteravond gebeld, kom je uit bij een callcenter die enkel dingen aanneemt en dan 24 uur service heeft. Verder kunnen ze niks nakijken.

Vanmorgen nog niks. Net thuis uit het werk en nogmaals gebeld. Weer dat callcenter met de mededeling 24 uur(vorige 24 uur nog niet versterken maar gezien de tijd verwacht ik er weinig meer van). Nu al 2 dagen zonder. Jammer, en niemand van Jonaz zelf die me te woord kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mike1992 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:43:
Gister na goede ervaringen in dit topic was het dan zover, de overstap van t-mobile thuis(voorheen Vodafone), naar Jonaz.

Tot nu toe helaas ontevreden. Gisterochtend tussen 9 en 12 zou het tmobile signaal wegvallen omdat in de straatkast overgeprikt zou worden op Jonaz apparatuur. 13 uur zou dan de monteur komen. Monteur is keurig geweest, maar geen signaal. Dus geen internet. Gisteravond gebeld, kom je uit bij een callcenter die enkel dingen aanneemt en dan 24 uur service heeft. Verder kunnen ze niks nakijken.

Vanmorgen nog niks. Net thuis uit het werk en nogmaals gebeld. Weer dat callcenter met de mededeling 24 uur(vorige 24 uur nog niet versterken maar gezien de tijd verwacht ik er weinig meer van). Nu al 2 dagen zonder. Jammer, en niemand van Jonaz zelf die me te woord kan staan.
Je kan proberen Reggefiber klantenservice te bellen om na te vragen of er een ticket van Jonaz bij hen ligt?
Dit klinkt namelijk als een patch die door Reggefiber verkeerd is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike1992
Ik heb reggefiber gebeld, goede tip.

Reggefiber geeft aan dat er voor gister een afsluiting gepland stond, en morgenochtend wordt hij aangesloten.

Jonaz belde ook nog even terug, die ging met reggefiber uitzoeken hoe dit kan. Alle papieren staat 21-8, niemand weet waar de 23-8 van reggefiber vandaan komt.

In de mail van Guidion staat letterlijk dat voor 12 uur er overgegeplugd wordt, en dus niet afgesloten/aangesloten op 23-8.

Vaag verhaal, ik hoop dat het goed komt nu. 4g is leuk maar thuiswerken is bijzonder lastig zo :(

Er was overigens geen ticket van Jonaz bij reggefiber bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door mike1992 op 22-08-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike1992
Nog even een terugmelding, woensdag keurig aangesloten, Jonaz belde ook nog het nu goed moest zijn, en gaf gelijk aan dat ze mijn contract de 23ste in laten gaan ipv 21 ivm niet werken. Top!
Tot nu toe een goede stabiele verbinding, ik ben benieuwd 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Ik heb de laatste tijd bij Jonaz er last ervan dat ik bepaalde programma's niet kan kijken op de site van NPO, o.a. Zomergasten.

Als ik naar deze link ga: https://www.vpro.nl/progr...n/2017/frans-de-waal.html
dan krijg ik de melding: Voor deze aflevering geldt een rechtenbeperking. Het is daarom niet toegestaan om vanaf uw geografische locatie naar deze aflevering te kijken.

Ik krijg voor mijn IP bij EurekAPI (via de site https://www.iplocation.net/) te zien: United Kingdom. Wellicht heeft dat ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gekeken, ik krijg bij iplocation gewoon Jonaz NL te zien. Lijkt er haast op dat jij via een proxy/vpn/.... verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Storing vandaag: Begin: 6 september 2017 omstreeks 10:00. Einde: Nog niet bekend.
Onderbrekingen bij de digitale radio- en TV zenders en Exxx-foutmeldingen.

Storing sinds vorige week: gebeld met een dns vraag... Ik zit nu nog op antwoord te wachten. Dit is niet de eerste keer dat er niet word terug gebeld!!

Hebben er meerdere tweakers deze ervaring?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
zojuist in leusden om 14:50 lag het internet er ook kort uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Laatst online: 11:33
Heeft er iemand ervaring met de klantenservice van Jonaz en responsetijden?

Ik ben 3 weken geleden verhuist en probeer nu al 2 maanden mijn pakket over te laten schrijven naar iemand anders zijn naam. Na meer dan 10 onbeantwoorde terugbelverzoeken en 4 onbeantwoorde emails is mijn geduld een beetje op. Het callcenter krijg ik vrijwel direct aan de lijn maar die kunnen zelf niks doen.

Aangetekende brief is de meest logische vervolgstap, maar kan dat naar het adres wat op de KVK inschrijving staat?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Heeft iemand anders hier last van instabiel internet?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Barre73
thetrueman2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:10:
Heeft er iemand ervaring met de klantenservice van Jonaz en responsetijden?

Ik ben 3 weken geleden verhuist en probeer nu al 2 maanden mijn pakket over te laten schrijven naar iemand anders zijn naam. Na meer dan 10 onbeantwoorde terugbelverzoeken en 4 onbeantwoorde emails is mijn geduld een beetje op. Het callcenter krijg ik vrijwel direct aan de lijn maar die kunnen zelf niks doen.

Aangetekende brief is de meest logische vervolgstap, maar kan dat naar het adres wat op de KVK inschrijving staat?
Uit de algemene voorwaarden:

13.3 Abonnementsoverdracht
13.3.a De Abonnee is niet gerechtigd om zonder toestemming van Jonaz rechten en plichten
ingevolge het Abonnement over te dragen aan een derde partij. Jonaz is gerechtigd redelijke
kosten voor de abonnementsoverdracht in rekening te brengen. Een verzoek tot
abonnementsoverdracht wordt schriftelijk en ondertekend door de Klant en de derde
ingediend.

KvK adres is volgens mij het enige adres (Stationsplein 45 Rotterdam). Ze zitten in het Groothandelsgebouw tegenover het Centraal Station. En dat adres noemen ze ook op hun eigen facebookpagina.

Wel apart dat je in je algemene voorwaarden schrijft dat iets schriftelijk moet en dan geen postadres vermeldt.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 20-09-2017 10:18 ]

• thetrueman2
Het lag dus niet aan mij, postadres staat werkelijk niet op de website :P

Ik heb het ook met toestemming van Jonaz gedaan (er was in augustus wel emailcommunicatie). Aan mij is bevestigd dat het abbo over zou worden geschreven, maar na de verhuizing bleek dat dat niet verwerkt is.

Maar bedankt! Brief gaat die kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik jammer vind aan Jonaz is het beperkte TV pakket. Wat ook opvalt is dat Jonaz geen belgische zenders in het pakket heeft. Het grappige is dat dit een overtreding van de mediawet is, als ik de wet goed begrijp is het in strijd met artikel 6.13. 3 f uit de mediawet 2008 :
6.13
...
3 Voor zover het betreft televisieprogrammakanalen, bevat het standaardprogrammapakket in elk geval:
...

f. drie televisieprogrammakanalen van de Nederlandstalige landelijke Belgische openbare omroepdienst.
bron Mediawet 2008

Vooral Canvas vind ik bij tijden een fijne zender, waarom zou Jonaz de drie Nederlandstalige landelijke Belgische openbare omroepdiensten niet voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:17:
Wat ik jammer vind aan Jonaz is het beperkte TV pakket. Wat ook opvalt is dat Jonaz geen belgische zenders in het pakket heeft. Het grappige is dat dit een overtreding van de mediawet is, als ik de wet goed begrijp is het in strijd met artikel 6.13. 3 f uit de mediawet 2008 :

[...]

bron Mediawet 2008

Vooral Canvas vind ik bij tijden een fijne zender, waarom zou Jonaz de drie Nederlandstalige landelijke Belgische openbare omroepdiensten niet voeren?
De verklaring vind je waarschijnlijk in artikel 6.12, lid 1:
Deze paragraaf is van toepassing op pakketaanbieders die een of meer programmapakketten naar ten minste 100.000 abonnees in Nederland verspreiden of laten verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik zag het later ook. Kan me er iets bij voorstellen dat een kleine provider (Jonaz sloot recentelijk de 1000e klant aan) moeite heeft met de licentiekosten voor extra zenders, vandaar mogelijk de uitzondering in de wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:52

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, kreeg net post van Synology dat m'n nas niet bereikbaar was. En zo bleek ook m'n rpi niet te erbij...

[quote]Storingen
begin: 4 oktober 2017 omstreeks 14:30. Einde:
Onstabiliteit in ons netwerk met impact op Internet, TV en bellen.[/]

https://www.jonaz.nl/vragen/installatie/

/me gaat wel overwerken of grasmaaien of zo

En terug :)

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 04-10-2017 16:42 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
steveman schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:15:
Hmm, kreeg net post van Synology dat m'n nas niet bereikbaar was. En zo bleek ook m'n rpi niet te erbij...

[quote]Storingen
begin: 4 oktober 2017 omstreeks 14:30. Einde:
Onstabiliteit in ons netwerk met impact op Internet, TV en bellen.[/]

https://www.jonaz.nl/vragen/installatie/

/me gaat wel overwerken of grasmaaien of zo

En terug :)
Gisteren gedurende de avond had ik toch het idee dat het internet nog wat wonky was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

ericjanvanputten schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:25:
[...]

Gisteren gedurende de avond had ik toch het idee dat het internet nog wat wonky was...
Dat idee had ik ook.
Uberhaupt heb ik dat de laatste tijd erg vaak, dat het internet soms voor 1-2 minuten wegvalt en daarna weer goed werkt.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Mensen die via WiFi een speedtest doen -O-

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericjanvanputten
ComputerHoed schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

Dat idee had ik ook.
Uberhaupt heb ik dat de laatste tijd erg vaak, dat het internet soms voor 1-2 minuten wegvalt en daarna weer goed werkt.
Indeed ook wel last van, vaak kort, maar genoeg om je diensten (lync. spotify) etc uit te laten vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 09:22
Ik heb dit met het tv-signaal, valt regelmatig weg. Altijd heel kort om vervolgens weer gewoon door te gaan. Receiver met ARC gaat dan uit!
Klantenservice is echt belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
Na veel telefoontjes (18 totaal) naar jonaz kreeg ik terwijl ik een brief aan het opstellen was een reactie terug per mail waarin mij werd uitgelegd dat de facturatie wel klopt. Jonaz factureert een maand achteraf in plaats van vooraf. Dus de factuur die bij mij eind augustus werd afgeschreven was van de maand juli.

Beetje apart wel, maar dat nam voor mij wel wat verwarrring weg. Vervolgvragen over hoe ik dit bedrag alsnog kon voldoen en of dat in de toekomst wel goed zou gaan bleven helaas opnieuw onbeantwoord. Per 1 oktober zijn echter geen bedragen meer afgeschreven dus ik wacht af!

^Bovenstaand los van de connectie zelf, waar ik erg tevreden over was. De eerstelijns support is erg snel en neemt meldingen goed aan maar die worden vervolgens niet beantwoord (ik werd bij de laatste paar telefoontjes zelfs herkend "hee, ik sprak u eerder deze week ook al. Is het nog niet opgelost?"). Daar is dus nog wat werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen in de omgeving Amersfoort hier ook last van lage snelheiden de laatste tijd? Ik haal niet hoger dan 100/100 sinds een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:44
Luitjes,

Ik zit al jaren bij Ziggo als enigzins tevreden klant en zat onlangs even te kijken naar de mogelijkheden van glasvezel en aanbieders over dit medium. Een aanbieder sprong er (voor mij tenminste) uit: Jonaz.

Jonaz biedt 500mbs/500mbs up&down, telefonie en tv. De prijs is zeer scherp en zal mij 15 - 20 euro per maand schelen. Tot zover alles ok. Het zender aanbod is beperkt maar wie consumeert er deze dagen nog naar push content?

Op hun site (https://www.jonaz.nl/vragen) is een lijst te vinden met storingshistorie, er lijken (bijna) elke maand wel storingen voor te komen. Is dat vreemd voor een glasvezel provider?

Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen met deze aanbieder, zijn er mensen die willen delen hoe zij deze provider in de praktijk ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees dit topic eens goed door zou ik zeggen, dan ben je goed op de hoogte 👍

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier ook last van slechte klantenservice. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, je krijgt een callcenter aan de lijn die beloofd binnen 24u terug te bellen, maar die belofte is nu al vijf keer op rij niet nagekomen. Ook moet je iedere keer weer je contactgegevens geven en het probleem opnieuw uitleggen. Er wordt geen ticketnummer uitgegeven, je kunt dus niet refereren aan een eerdere melding. Dit duidt op slechte organisatie: er is geen administratie van meldingen die opgevolgd moeten worden.

Ik heb slechts 1 keer iemand van Jonaz gesproken die technisch onderlegd leek te zijn. Die heeft (naar eigen zeggen) iets gewijzigd met het verzoek mijn TV (een paar uur!) aan te laten staan om de DVB-C versleuteling te ontgrendelen. Tevens werd belooft om in de avond terug te bellen of het gewerkt heeft. Het probleem is niet opgelost en men heeft ook (weer) niet teruggebeld.

Ik heb nu al drie weken geen werkend TV-signaal en heb geen vertrouwen dat het nog opgelost gaat worden. Ik denk dat ik contract ga ontbinden wegens niet leveren.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesje_Duvel
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik zit nu midden in een overstap. Afgelopen woensdag modem e.d. aangeleverd.

Echter, krijg ik van Reggefiber te horen dat daar nog niks was geregeld en zij ook moeten langs komen om het signaal om te zetten. Dit terwijl ze bij Jonaz hadden aangegeven dat dit op de dag van de oplevering moet worden gedaan door Reggefiber en alles in gang was gezet.

Nu moet Reggefiber dus ook nog langs komen om het signaal om te zetten. Echter was mijn eerste optie pas na het weekend, ja wij consumenten werken. Dit betekend een weekendje geen internet dankzij een foutje in de planning tussen Jonaz en Reggefiber.

:(

Geen goede start dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Flesje_Duvel schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:19:
Ik zit nu midden in een overstap. Afgelopen woensdag modem e.d. aangeleverd.

Echter, krijg ik van Reggefiber te horen dat daar nog niks was geregeld en zij ook moeten langs komen om het signaal om te zetten. Dit terwijl ze bij Jonaz hadden aangegeven dat dit op de dag van de oplevering moet worden gedaan door Reggefiber en alles in gang was gezet.

Nu moet Reggefiber dus ook nog langs komen om het signaal om te zetten. Echter was mijn eerste optie pas na het weekend, ja wij consumenten werken. Dit betekend een weekendje geen internet dankzij een foutje in de planning tussen Jonaz en Reggefiber.

:(

Geen goede start dus.
Vreemd verhaal. Reggefiber hoeft alleen maar bij jou thuis te zijn als je aansluiting heeeeel oud is en moet worden vervangen. Signaal omzetten gebeurt in de wijkcentrale. Heb jij nog een hele oude Packet Front aansluiting dan?
Of heb je 1 van deze? : Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesje_Duvel
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-07-2022
Barre73 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:59:
[...]

Vreemd verhaal. Reggefiber hoeft alleen maar bij jou thuis te zijn als je aansluiting heeeeel oud is en moet worden vervangen. Signaal omzetten gebeurt in de wijkcentrale. Heb jij nog een hele oude Packet Front aansluiting dan?
Of heb je 1 van deze? : Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Jep, er hangt hier een "GN02 van Genexis".

Er moet, met behulp van 2 monteurs, de juiste kabel worden omgezet.
Door middel van een signaal apparaat aan beide kanten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:55
Iemand hier die een oplossing weet voor mijn rare probleem?

Dit is mijn setup:
ZTE-modem in Brigde modus, verkeer loopt via Asus RT-AC3200 router.
Echter: elke vrijdagochtend en zondagochtend is het raak: Router krijgt geen DHCP van het ZTE-modem en de verbinding is weg. Ik lig dan nog te slapen, dus het komt niet door mijn activiteit online ofzo...

Nov 24 06:35:04 rc_service: httpd 518:notify_rc restart_wan_if 0
Nov 24 06:35:16 miniupnpd[1011]: upnp_event_process_notify: connect(192.168.0.174:6666): No route to host
Nov 24 06:35:21 WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.

En let wel: elke vrijdag en zondag is dit rond 06.30 a 07.00 uur. Het lijkt dus alsof Jonaz dan nieuwe ip-lease afgeeft, en dat daarmee iets misgaat?? Enige oplossing is het ZTE-modem en de ASUS-router een uur uitzetten, en weer inschakelen.

Wat kan dit zijn? Iemand er ook last van?

groeten, vanaf de wifi van de buren 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door stoerebink op 24-11-2017 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil hier even mijn laatste evaringen met Jonaz delen. Inmiddels 2 jaar (tevreden) klant geweest maar de laatste maanden last van hickups in zowel tv als internet. Hier is regelmatig contact met de helpdesk geweest, maar die klachten schijnen niet aan te komen bij de medewerkers (of medewerker, volgens mij is het er 1) die er iets mee kan.

Afgelopen Dinsdagmorgen is mijn glasvezelmodem overleden. Hij stinkt ;) en gaat nier meer aan. Waarschijnlijk de voeding doorgebrand. Ik ben nu vanaf dinsdag aan het bellen om hem vervangen te krijgen, maar ik krijg uberhaubt niemand aan de lijn. Je de 1e lijn wordt snel opgenomen, maar die kunnen uiteraard niks. De afhandeling daarna is waarschijnlijk chronisch onderbemand of legt prioriteiten bij andere zaken.

Ik zit nu een aantal dagen zonder TV en internet en gok dat dat voor komende weekeinde ook niet meer gaat veranderen. Zolang alles werkt is er weinig aan de hand, maar weet dat je bij problemen niet veel aan ze gaat hebben. Althans dat wordt voor mij nu bewezen.. ;(

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Ook deze zondag avond ook weer zeer traag internet. Ik was initieel erg enthousiast over de geboden snelheden voor de prijs, maar het kan duidelijk toch niet helemaal uit. Klantenservice is inderdaad ook een groot drama waarbij 2e lijns inderdaad weinig tot niet acties oppakt (soms zelfs tot frustratie van 1e lijns). Ik zat hiervoor bij Vodafone toen het over ging naar T-mobile en eigenlijk nooit problemen gehad (met zelfde apparatuur) . Tegen de snelheid helpt soms de router resetten iets, soms niet. Zit nu een half jaar bij Jonaz, maar ga zeker overstappen als de tijd daar is.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Mielmania schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:59:
Ook deze zondag avond ook weer zeer traag internet. Ik was initieel erg enthousiast over de geboden snelheden voor de prijs, maar het kan duidelijk toch niet helemaal uit. Klantenservice is inderdaad ook een groot drama waarbij 2e lijns inderdaad weinig tot niet acties oppakt (soms zelfs tot frustratie van 1e lijns). Ik zat hiervoor bij Vodafone toen het over ging naar T-mobile en eigenlijk nooit problemen gehad (met zelfde apparatuur) . Tegen de snelheid helpt soms de router resetten iets, soms niet. Zit nu een half jaar bij Jonaz, maar ga zeker overstappen als de tijd daar is.
Ben het hier helaas mee eens. In het begin was ik zeer optimisch over Jonaz (zeker na overstap van kut-KPN) maar het is nu wel erg vaak zo dat het internet slecht werkt (30 seconden down en dan weer 4 minuten up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Blijkbaar zien ze dat zelf anders:

https://www.jonaz.nl/pers/jonaz-komt-naar-almere/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:36:
Blijkbaar zien ze dat zelf anders:...
Blijkbaar zien ze wat anders?
Of is dat een reactie op wat er over Jonaz gezegd werd in het Tweak glasvezel topic? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 00:17 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste