Ik word woensdag middag aangesloten op Jonaz (Veenendaal). Hopelijk geen problemen met disconnects zoals ik hier lees. Overgestapt vanaf Tweak, gezien die overgenomen zijn door Odido (wat ik niet zie zitten). Ik ben afgelopen vrijdag gebeld door Meldaro (internet monteur). Hij wilde desgewenst einde van deze maand afspreken, maar ik gaf aan wel eerder over te willen. Mijn internet verbinding bij Tweak zal eind januari afgesloten worden. Dit heb ik ook zo aan Tweak doorgegeven. Dus ik heb dan nog drie weken een backup verbinding beschikbaar via Tweak zodra ik met Jonaz ben verbonden. Jonaz levert zijn internet namelijk op die andere, nu nog ongebruikte glasvezelkabel. Ik vind het geen probleem deze maand daardoor dubbele kosten te hebben. Maar wel de zekerheid van werkend internet, vanwege twee actieve internet providers.
Een paar vragen.
Ik denk dat ik televisie en radio bij Ziggo houd (tv-only, zonder internet/bellen). Grotendeels vanwege dat ze geen Discovery Channel hebben. Maar mag televisie wel een maand uitproberen. Op de website heb ik hun aanbod gevonden, maar hier staat niet bij welke radiozender analoog worden doorgegeven. Analoge radio is het enige wat ik mis bij Ziggo. Welke instellingen horen er bij Jonaz? Bij Ziggo gebruik ik Frequentie: 474.00 MHz en Netwerk ID: 5555 (HD met smartcard) of Netwerk ID: 4444 (zonder smartcard).
Ik heb zo'n nt kastje "ty01".
https://uploads-eu-west-1...00e-8ddf-f23a8ce33cd7.jpg Jonaz komt dus aan de rechterkant. Ik vraag me af of dit netjes afgewerkt wordt afgeleverd. Dus dat er zoiets wordt geplaatst (maar dan voor een groene/schuin afgevlkte kabel)
https://fritzshop.nl/5529...r-incl-glasvezelkabel.jpg Eventueel kan de monteur ook mijn plastic afdekkapje gebruiken, die heb ik nog bewaard.
Over de modem/router. Ik wil gewoon die door Jonaz geleverd wordt gaan gebruiken. Weet iemand het IP adres, gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op het modem? Wat ik wil aanpassen is dat alles LAN poorten de volledige IP range kunnen uitdelen (dit schijnt beperkt te zijn per aansluiting, heb ik gelezen). Verder wil ik mijn Plugwise Stretch een vast IP adres geven aan de hand van zijn mac adres (want dat kan niet in de Pluswise Stretch zelf). Verder zou ik graag de modem/router IP 192.168.1.1 geven, en de aangesloten apparatuur 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.254 En misschien de standaard DNS aanpassen. Kan dat allemaal met hun modem/router?