Ikea de Bestå serie.outlandos schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:39:
[...]
Mooi TV meubel, waar van daan als ik vragen mag?
Op de door jou geplaatste foto neem ik aan dat je lightstrip ook reageert op ambi, in welk geval je hetzelfde probleem hebt als ik eerst ook had: nl. dat de ambi kleuren niet matchen. Ik heb dat opgelost door op een linux pc (via LAN) de lightstrip te laten reageren op ambi via het programma hambisync. Je kunt dan in de config zelf aangeven op welke ambi leds van de tv de lighstrip moet reageren. Voordeel vind ik dat ik via de browser op ipad/iphone van alles kan doen (aan/uitzetten) verschillende lichtsterktes voor de strip enz.Queenfanmichel schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:12:
In vergelijking met de Hue Go die ik ook heb vind ik het iets tegenvallen, kan zijn dat het opbrengst minder is door de ambilight.
Ik ben sinds kort ook lid van de hue family, maar nu ben ik op zoek naar een ledstrip voor onder het hangkastje in de keuken (+/- 85cm breed).
Volgens mij zijn er maar 2 keuzes van philips en dat is of de lightstrip of de lightstrip plus, maar beide zijn 2 meter lang. Als ik het goed heb begrepen heeft de plus versie een hogere lichtsterkte en wil ik die hebben. Maar, moet ik echt €70~€80 uitgeven en de helft afknippen en weggooien? Is er geen stuk van een meter te koop?
Volgens mij zijn er maar 2 keuzes van philips en dat is of de lightstrip of de lightstrip plus, maar beide zijn 2 meter lang. Als ik het goed heb begrepen heeft de plus versie een hogere lichtsterkte en wil ik die hebben. Maar, moet ik echt €70~€80 uitgeven en de helft afknippen en weggooien? Is er geen stuk van een meter te koop?
Wat hij bedoelt is dat je idd 70-80 euro uit moet geven en dan meer dan de helft af knippen.silencedead schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:06:
Ik ben sinds kort ook lid van de hue family, maar nu ben ik op zoek naar een ledstrip voor onder het hangkastje in de keuken (+/- 85cm breed).
Ik vind het ook een beetje jammer dat de prijs voor de Lightstrips zo hoog is en dat er geen andere lengtes beschikbaar zijn. Eigenlijk wil ik 3 Plus-stripjes van 80cm, maar ik ga echt niet 3x 2 meter verknippen.
Volgens mij reageert hij op de vraag "Is er geen stuk van een meter te koop?"Arunia schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:22:
[...]
Wat hij bedoelt is dat je idd 70-80 euro uit moet geven en dan meer dan de helft af knippen.
Helaas is de kortste zelfstandig aan te sluiten strip 2 meter (verlengstukjes zijn 1 meter, maar dan mis je de voeding en aanverwante zaken), maar als je meerdere korte stukken relatief dichtbij elkaar nodig hebt, zou je ze op kunnen knippen en met utp aan elkaar kunnen verbinden (https://www.reddit.com/r/...d_extended_the_hue_light/).
Als je maar één stukje nodig hebt is er de schrale troost dat je ze dubbel kunt leggen (weer terug de andere kant op "vouwen"), dan heb je twee keer zo veel lichtopbrengst. Goedkoper wordt het er niet van helaas.
Als je maar één stukje nodig hebt is er de schrale troost dat je ze dubbel kunt leggen (weer terug de andere kant op "vouwen"), dan heb je twee keer zo veel lichtopbrengst. Goedkoper wordt het er niet van helaas.
Uiteraard, maar het antwoord was in mijn ogen een beetje kort.SilentF0rce schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:32:
Volgens mij reageert hij op de vraag "Is er geen stuk van een meter te koop?"
Bedankt voor de reacties. Maar wordt dus 2 meter kopen en ruim een meter weggooien ben ik bang.
(Of iets moois verzinnen door de 2 stukken met UTP verbinden zoals Knijnemans aangeeft...)
(Of iets moois verzinnen door de 2 stukken met UTP verbinden zoals Knijnemans aangeeft...)
Persoonlijk zou ik dan liever een platte 8 aderige telefoonkabel gebruiken, ziet er nog een beetje netter uit.Knijnemans schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:41:
Helaas is de kortste zelfstandig aan te sluiten strip 2 meter (verlengstukjes zijn 1 meter, maar dan mis je de voeding en aanverwante zaken), maar als je meerdere korte stukken relatief dichtbij elkaar nodig hebt, zou je ze op kunnen knippen en met utp aan elkaar kunnen verbinden (https://www.reddit.com/r/...d_extended_the_hue_light/).
Goed punt, hoewel t wel een klein beetje afhangt van t type bochten/hoeken die je moet maken. Maar je zou dan zelfs met een platte 6-aderige telefoonkabel af moeten kunnen, er zitten maar 6 aansluitingen op die strips.Goldwing1973 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:56:
[...]
Persoonlijk zou ik dan liever een platte 8 aderige telefoonkabel gebruiken, ziet er nog een beetje netter uit.
Nee volgens mij kan mijn tv dit ook niet is 8 jaar oud.ni_hao schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 06:42:
[...]
Op de door jou geplaatste foto neem ik aan dat je lightstrip ook reageert op ambi, in welk geval je hetzelfde probleem hebt als ik eerst ook had: nl. dat de ambi kleuren niet matchen. Ik heb dat opgelost door op een linux pc (via LAN) de lightstrip te laten reageren op ambi via het programma hambisync. Je kunt dan in de config zelf aangeven op welke ambi leds van de tv de lighstrip moet reageren. Voordeel vind ik dat ik via de browser op ipad/iphone van alles kan doen (aan/uitzetten) verschillende lichtsterktes voor de strip enz.
Telefoon is normaliter 4 aderig (waarvan 2 gebruikt)Knijnemans schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:13:
[...]
Goed punt, hoewel t wel een klein beetje afhangt van t type bochten/hoeken die je moet maken. Maar je zou dan zelfs met een platte 6-aderige telefoonkabel af moeten kunnen, er zitten maar 6 aansluitingen op die strips.
ISDN is 8 aderig (waarvan 6 gebruikt)
Je hebt ze dus ook in 6-aderige variant; https://www.kabeldirect.n...efoonkabel-per-meter.htmlGoldwing1973 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:43:
[...]
Telefoon is normaliter 4 aderig (waarvan 2 gebruikt)
ISDN is 8 aderig (waarvan 6 gebruikt)
In any case; zolang je maar minstens 6 draadjes hebt, kun je t aan elkaar knopen
Wat nog mooier is, en zelfs geen soldeerwerk kost, een female en male 2510 connector, kabels "klem" je er gewoon in, aansluiten en klaar.Knijnemans schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:29:
[...]
Je hebt ze dus ook in 6-aderige variant; https://www.kabeldirect.n...efoonkabel-per-meter.html
In any case; zolang je maar minstens 6 draadjes hebt, kun je t aan elkaar knopen
Je zult t nog steeds aan de hue strip moeten solderen toch? Of past dat toevallig perfect?Goldwing1973 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:56:
[...]
Wat nog mooier is, en zelfs geen soldeerwerk kost, een female en male 2510 connector, kabels "klem" je er gewoon in, aansluiten en klaar.
Ik heb hier zitten meten, met een klein beetje buigwerk van de uiterste pootjes zou het zo moeten passen.Knijnemans schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:06:
[...]
Je zult t nog steeds aan de hue strip moeten solderen toch? Of past dat toevallig perfect?
EDIT: toch niet, de specificaties die ik van de connector gevonden had klopten niet.
Even verder zoeken.
[ Voor 14% gewijzigd door Goldwing1973 op 05-04-2016 14:25 ]
Ik heb ook nog een paar ideeen voor projectjes met de ledstrip.
Weet alleen nog niet of ik elke keer 2m pak of ook ga knippen e.d.
Voordeur een overkapping met daarin een ledstrip.
Schuur achter bij de loungebank en daar een ledstrip ophangen voor verlichting.
Koof voor waar de gordijnen hangen. Daar is ruimte, dat is 3m60, maar weet niet of ik de volle lengte zou doen. Denk dat het wel wat mooier is, dus dat is dan 1 strip + 2m los en knippen. Wordt nog wat.
Heb ook al wat ideeen om iets te doen met zwave. Maar dat is allemaal langzaamaan.
Weet alleen nog niet of ik elke keer 2m pak of ook ga knippen e.d.
Voordeur een overkapping met daarin een ledstrip.
Schuur achter bij de loungebank en daar een ledstrip ophangen voor verlichting.
Koof voor waar de gordijnen hangen. Daar is ruimte, dat is 3m60, maar weet niet of ik de volle lengte zou doen. Denk dat het wel wat mooier is, dus dat is dan 1 strip + 2m los en knippen. Wordt nog wat.
Heb ook al wat ideeen om iets te doen met zwave. Maar dat is allemaal langzaamaan.
Standaard strip is 2m.
Je zou wel kunnen overwegen die dubbel te leggen ipv te knippen ?
Je zou wel kunnen overwegen die dubbel te leggen ipv te knippen ?
Dat ligt er een beetje aan natuurlijk, ik heb de ruimte wel om iig 2m kwijt te kunnen. Zelfs boven de voordeur.
Met welk programma of app hebben jullie de Hue dimmers ingesteld?
ik wil namelijk een long press actief koppelen aan de aan knop, hoe kan ik dat het beste doen?
Ik maak overigens gebruik van Android.
ik wil namelijk een long press actief koppelen aan de aan knop, hoe kan ik dat het beste doen?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Sinds gister heb ik een leuke Hue set binnen gekregen welke bestaat uit 'n bridge V1 en twee maal een Philips Hue RGB lamp. Het werkte prima, maar zojuist was er een update voor de iPad welke ik heb uitgevoerd. Nu blijft een van de twee lampen continu knipperen.
Meerdere dingen geprobeerd, lampen uit/aan doen, van fitting wisselen. Als je een kleur instelt en de lamp gaat uit/aan komt hij weer bij de standaard kleur uit. Hij lijkt echt spanningsloos te worden maar dat ligt niet aan de fitting.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
EDIT
Nu krijg ik ze helemaal niet meer aan de praat. Ik kan er geen toevoegen, ook niet handmatig. De ene lamp blijft knipperen als je er spanning op zet en de andere lamp brandt gewoon continu.
Meerdere dingen geprobeerd, lampen uit/aan doen, van fitting wisselen. Als je een kleur instelt en de lamp gaat uit/aan komt hij weer bij de standaard kleur uit. Hij lijkt echt spanningsloos te worden maar dat ligt niet aan de fitting.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
EDIT
Nu krijg ik ze helemaal niet meer aan de praat. Ik kan er geen toevoegen, ook niet handmatig. De ene lamp blijft knipperen als je er spanning op zet en de andere lamp brandt gewoon continu.
[ Voor 15% gewijzigd door Boost9898 op 06-04-2016 22:47 ]
Klinkt meer als een defecte set ipv een leuke... knipperlamp hoort echt niet.Boost9898 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:12:
Sinds gister heb ik een leuke Hue set binnen gekregen welke bestaat uit 'n bridge V1 en twee maal een Philips Hue RGB lamp. Het werkte prima, maar zojuist was er een update voor de iPad welke ik heb uitgevoerd. Nu blijft een van de twee lampen continu knipperen.
Continue branden na spanningsloos te zijn geweest is wel normaal gedrag.
De set heeft prima gewerkt, maar sinds de update werkt hij niet meer zoals het hoort. Een van de lampen krijg ik geen verbinding mee en de andere knippert. Voor de update was dit niet.Clubbtraxx schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:48:
[...]
Klinkt meer als een defecte set ipv een leuke... knipperlamp hoort echt niet.
Continue branden na spanningsloos te zijn geweest is wel normaal gedrag.
Met of zonder Ipad update of whatever je ook gebruikt doet niet terzake, een Hue hoort niet te knipperen van zichzelf. Ik zou zeggen doe eerst maar eens een volledige bridge reset. Je hebt toch maar twee lampjes en de-installeer voor die tijd de app en na de bridge reset opnieuw de app je bridge laten zoeken.Boost9898 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:50:
[...]
De set heeft prima gewerkt, maar sinds de update werkt hij niet meer zoals het hoort. Een van de lampen krijg ik geen verbinding mee en de andere knippert. Voor de update was dit niet.
Als je op de hue site kijkt zie je onder producten in het plaatje al de e14 lamp. Zal dus niet zo lang meer duren!
O? Welk plaatje?cwoldendorp schreef op donderdag 07 april 2016 @ 07:27:
Als je op de hue site kijkt zie je onder producten in het plaatje al de e14 lamp. Zal dus niet zo lang meer duren!
Ben je niet in de war met de BR30 (voor Amerikaanse markt)?
Ik gebruik hiervoor de (betaalde versie) All 4 hue app... Google Play: all 4 hue (for Philips Hue)J-P schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:09:
Met welk programma of app hebben jullie de Hue dimmers ingesteld?
Ik vind het niet de meest gebruiksvriendelijke app maar je kan ontzettend veel instellen...
[ Voor 8% gewijzigd door Tovenaar op 07-04-2016 10:01 ]
CyBeRSPiN schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:29:
[...]
O? Welk plaatje?
Ben je niet in de war met de BR30 (voor Amerikaanse markt)?
Zoals op deze fotoremmuz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:31:
Dat is inderdaad de BR30. De fitting lijkt kleiner omdat de lamp een stuk groter is dan de E27

Wordt wel een keer tijd voor een E14...
Ja precies.. De lampen zijn niet op dezelfde schaal getoond, vandaar de verwarring..
Wat voor armaturen hebben dan eigenlijk E14? Bij mij is E27 toch echt de standaard in huis
Wat voor armaturen hebben dan eigenlijk E14? Bij mij is E27 toch echt de standaard in huis
Volgende keer moet je even opletten bij de ikea. Neem maar van mij aan dat het aardig wat armaturen zijn.CyBeRSPiN schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:12:
Ja precies.. De lampen zijn niet op dezelfde schaal getoond, vandaar de verwarring..
Helaas zijn niet alle modellen op de Nederlandse markt verkrijgbaar. E14 laat erg lang op zich wachten ook al is dit al lang beloofd.Jochemd13 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:06:
[...]
[...]
Zoals op deze foto
[afbeelding]
Wordt wel een keer tijd voor een E14...
HT & NAS & Inventaris
Alle lampen om mijn slaapkamer (3) op een paar GU10 (3) naCyBeRSPiN schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:12:
Ik wacht al sinds begin 2014 op de E14......
ranzige pad schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:04:
[...]
Helaas zijn niet alle modellen op de Nederlandse markt verkrijgbaar. E14 laat erg lang op zich wachten ook al is dit al lang beloofd.
Sinds gisteren een Hue starterset aangeschaft samen met nog 2 Hue White lampen. Alles ingesteld, werkt prima! Krijg alleen de sync tussen de iPhone van mij en die van m'n vriendin niet voor elkaar. Inloggen met een My Hue account en Scenes sharing aanzetten moet toch voldoende zijn?
Als het goed is wel, telefoon opnieuw opgestart?Dennischo schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:48:
Sinds gisteren een Hue starterset aangeschaft samen met nog 2 Hue White lampen. Alles ingesteld, werkt prima! Krijg alleen de sync tussen de iPhone van mij en die van m'n vriendin niet voor elkaar. Inloggen met een My Hue account en Scenes sharing aanzetten moet toch voldoende zijn?
Ja, maar de oplossing was uiteindelijk alle standaard scènes op alle apparaten verwijderen, alles opnieuw opstarten en vervolgen sync de app wel. Raar!Jochemd13 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:31:
[...]
Als het goed is wel, telefoon opnieuw opgestart?
Weet iemand hoe je een scene kunt maken, zodat bij het activeren de lamp een 'fade in' doet van 0% naar bijvoorbeeld 50% lichtsterkte in 15 minuten?
Het kan wel met wekkers en timers, maar ik wil de scene activeren/starten met een druk op de Hue tap.
Het kan wel met wekkers en timers, maar ik wil de scene activeren/starten met een druk op de Hue tap.
Ik kreeg laatst op FB van Philips de tip om zo'n E27-E14 converter te gebruiken. Ik heb niet het idee dat ze er werk van maken.ranzige pad schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:04:
Helaas zijn niet alle modellen op de Nederlandse markt verkrijgbaar. E14 laat erg lang op zich wachten ook al is dit al lang beloofd.
Zo ver ik weet kan het enkel met timers.gabberjoost schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:35:
Weet iemand hoe je een scene kunt maken, zodat bij het activeren de lamp een 'fade in' doet van 0% naar bijvoorbeeld 50% lichtsterkte in 15 minuten?
Voor wit licht kan je natuurlijk gebruik maken van de Osram lightify E14 lamp.elcastel schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:41:
[...]
Ik kreeg laatst op FB van Philips de tip om zo'n E27-E14 converter te gebruiken. Ik heb niet het idee dat ze er werk van maken.
Misschien lukt het via de API met een hele lange transitiontime: http://www.developers.meethue.com/documentation/scenes-api
Yup met timers, zie hier:gabberjoost schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:35:
http://www.beaumotica.nl/...ng-en-fade-in-en-fade-out.
of als je een iPhone/iPad hebt via iconnecthue
[ Voor 7% gewijzigd door ranzige pad op 12-04-2016 09:15 ]
HT & NAS & Inventaris
deze vond ik nog, een instructie video Hue Tab ombouw naar Eltako:
YouTube: Modify your Philips Hue Tap to look like a regular switch
kan deze in de openingspost worden opgenomen?
of deze, maar is minder duidelijk:
http://www.heise.de/ct/ar...-trifft-Gira-2282164.html
YouTube: Modify your Philips Hue Tap to look like a regular switch
kan deze in de openingspost worden opgenomen?
of deze, maar is minder duidelijk:
http://www.heise.de/ct/ar...-trifft-Gira-2282164.html
[ Voor 19% gewijzigd door ranzige pad op 12-04-2016 09:25 ]
HT & NAS & Inventaris
Ik ervaar opnieuw wat problemen met mijn Philips HUE.
Bij mijn oude bridge(ronde) werkte naar verloop van tijd mijn geofencing niet meer.
De lampen gingen dus niet meer uit als ik het huis verliet en de geselecteerde lampen gingen ook niet meer aan als ik thuis kwam.
Voorheen werkte dit prima.
Enige tijd geleden ben ik overgestapt naar de nieuwe bridge(vierkant).
Na installatie werkte alles vlekkeloos.
Maar ook hier na enige tijd werkt de geofencing niet meer.
Ook na de nieuwe updates niet.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
Is erg vreemd aangezien dit bij beide bridge's wel elke keer werkt in het begin.
Bij mijn oude bridge(ronde) werkte naar verloop van tijd mijn geofencing niet meer.
De lampen gingen dus niet meer uit als ik het huis verliet en de geselecteerde lampen gingen ook niet meer aan als ik thuis kwam.
Voorheen werkte dit prima.
Enige tijd geleden ben ik overgestapt naar de nieuwe bridge(vierkant).
Na installatie werkte alles vlekkeloos.
Maar ook hier na enige tijd werkt de geofencing niet meer.
Ook na de nieuwe updates niet.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
Is erg vreemd aangezien dit bij beide bridge's wel elke keer werkt in het begin.
Ik heb met met all4hue een sceneswitcher gemaakt, die elke keer als je de aanknop indrukt van de Hue dimmer een andere scene kiest.Het is vrij eenvoudig:
- Je maakt eerst bijv 3 scenes aan in all4hue
- Dan ga je naar sensors en maak je een scene "woonkamerscene" met memory content "0" aan
- Je maakt een rule Woonkamersc1 aan
- Kies bij events/conditions: "Hue dimmer woonkamer-Button on pressed", "Scene woonkamer equeals 1"
- Kies bij actions: "Activescene - Scene 1", "Scenewoonkamer - Save 1 to memory"
- Herhaal dit voor elke gewenste scene
- Kies bij de rule die "Button off" vertegenwoordigd (Bij mij "Dimmer 8.4"): bij action "Scenewoonkamer - save 3 to memory"
- Zo wordt bij het uitzetten van de lamp weer voor scene 1 gekozen.
[ Voor 6% gewijzigd door arjandijk162 op 12-04-2016 20:20 ]
Vanaf volgende week (18-4-2016) komt er een nieuwe firmware aan:
http://www2.meethue.com/en-us/support/firmware-update/
Voor de 20ste staat er een hue app update op de rit lees ik net.
http://www2.meethue.com/en-us/support/firmware-update/
Voor de 20ste staat er een hue app update op de rit lees ik net.
HT & NAS & Inventaris
In het Centraal aanbiedingen topic. V2.0 een wel heel mooie aanbieding bij A-mac!
Als je een Philips starterset koopt krijg je daar gratis een Philips Bloom bij.
( Werkt ook voor de starterset Philips Hue White E27 Lamp - Starter Pack v2 van € 79.95! )
Tip: schrijf voor je gaat bestellen je even in op de nieuwsbrief. Dan krijg je een kortingscode gemaild ter waarde van 5 euro voor de volgende
bestelling!
Voor wie te lui is om even bij het aanbiedingentopic te kijken: http://www.a-mac.nl/merken/philips/?price=79-199
( Werkt ook voor de starterset Philips Hue White E27 Lamp - Starter Pack v2 van € 79.95! )
Tip: schrijf voor je gaat bestellen je even in op de nieuwsbrief. Dan krijg je een kortingscode gemaild ter waarde van 5 euro voor de volgende
Voor wie te lui is om even bij het aanbiedingentopic te kijken: http://www.a-mac.nl/merken/philips/?price=79-199
Thanks! Meteen één besteldlowo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:21:
In het Centraal aanbiedingen topic. V2.0 een wel heel mooie aanbieding bij A-mac!
Tip: schrijf voor je gaat bestellen je even in op de nieuwsbrief. Dan krijg je een kortingscode gemaild ter waarde van 5 euro voor de volgendebestelling!
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Tnx voor de tip! Meteen ff een starterskit V2 besteld, was al tijdje op zoek naar een mooie aanbieding voor een V2 bridge, kan de huidige V1 meteen in de verkooplowo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:21:
Tip: schrijf voor je gaat bestellen je even in op de nieuwsbrief. Dan krijg je een kortingscode gemaild ter waarde van 5 euro voor de volgendebestelling!
Ps, Lijkt erop alsof ze door de voorraad heen zijn nu vd Bloom, deze is niet meer op voorraad online.
Iemand hier wat meer ervaring met de Ligthify plug en HUE?
Aangezien de Philips LW Plugs er praktisch niet meer zijn vroeg ik me af of de Lightify plug een beetje goed werkt.
Wat ik met name zou willen weten is of de plug overweg kan met armaturen die gedimd kunnen worden.
De philps LW plugs schieten daarvan in de stress omdat die plugs zelf ook kunnen dimmen.
Aangezien de Philips LW Plugs er praktisch niet meer zijn vroeg ik me af of de Lightify plug een beetje goed werkt.
Wat ik met name zou willen weten is of de plug overweg kan met armaturen die gedimd kunnen worden.
De philps LW plugs schieten daarvan in de stress omdat die plugs zelf ook kunnen dimmen.
Ik neem aan dat we deze gewoon krijgen?paul-s83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:44:
[...]
Tnx voor de tip! Meteen ff een starterskit V2 besteld, was al tijdje op zoek naar een mooie aanbieding voor een V2 bridge, kan de huidige V1 meteen in de verkoop. Heb hier al 2 living colors Aura's staan, de Bloom is dan een mooie aanvulling op mijn collectie Hue lampen.
Ps, Lijkt erop alsof ze door de voorraad heen zijn nu vd Bloom, deze is niet meer op voorraad online.
ik heb namelijk een extra setje gekocht en 1 voor mijn ouders
Neem aan van wel, althans tijdens het bestelproces heb ik aangegeven dat ik de Bloom en de Hue starterspack wilde afhalen in de winkel. Bestelproces is afgerond en beide producten staan op de orderbevestiging.Aggressor schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:19:
[...]
Ik neem aan dat we deze gewoon krijgen?
ik heb namelijk een extra setje gekocht en 1 voor mijn ouders
Als ik nu de beschikbaarheid check van de starterspack dan is deze niet meer beschikbaar in mijn geselecteerde winkel, dus ik ga er dan ook vanuit dat de voorraadniveau's real time worden bijgewerkt
staat de bloom dan bij jou op de order?paul-s83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:44:
[...]
Neem aan van wel, althans tijdens het bestelproces heb ik aangegeven dat ik de Bloom en de Hue starterspack wilde afhalen in de winkel. Bestelproces is afgerond en beide producten staan op de orderbevestiging.
Als ik nu de beschikbaarheid check van de starterspack dan is deze niet meer beschikbaar in mijn geselecteerde winkel, dus ik ga er dan ook vanuit dat de voorraadniveau's real time worden bijgewerkt
hier niet
ja hier staat die op de order. Als je een Hue starterspack in je winkelmand stopt dan wordt de Bloom automatisch toegevoegd aan je winkelmandje, echter loop je nu tegen een error aan:Aggressor schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:46:
[...]
staat de bloom dan bij jou op de order?
hier niet
We apologise, but there are no 1 item(s) with the SKU `PHC915004339401` in the stock
Philips Hue White E27 Lamp - Starter Pack v2 is toegevoegd aan je winkelmandje.
Ps, dit staat op de order bevestiging:
Artikel Artikelnummer Aantal Subtotaal
Philips Hue White E27 Lamp - Starter Pack v2 PHI929001137001 1 € 79,95
Cadeau bij je aankoop - Philips Friends of Hue LivingColors Bloom PHC915004339401 1 € 0,00
[ Voor 18% gewijzigd door paul-s83 op 13-04-2016 22:19 ]
Heb er hier 2 gekoppeld aan een v2 bridge en dat werkt prima. 1 daarvan op een staande schemerlamp met dimmer en dat geeft geen problemen. Zag de plugs trouwens voor rond de 25 euro in de Duitse Amazon winkel staan.Clubbtraxx schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:54:
Klinkt goed, dank je voor je feedback.arjanw848 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:40:
[...]
Heb er hier 2 gekoppeld aan een v2 bridge en dat werkt prima. 1 daarvan op een staande schemerlamp met dimmer en dat geeft geen problemen. Zag de plugs trouwens voor rond de 25 euro in de Duitse Amazon winkel staan.
Ik ga er binnenkort een paar aanschaffen dan, en die Amazon prijs is niet verkeerd idd.
Ik heb ook maar drie White startsets besteld en ga beginnen met Hue. Heb 5 lampen in de woonkamer en dat worden er 6. Met de koop van een dimming set (voor de vriendin) en verkoop van Blooms, bridges en 1 lamp ben ik (geschat) zo'n 7 euro kwijt aan dit alles. Nice.
Bedankt voor de tip lowo!
Edit: Verwachte levertijd is momenteel 5-8 werkdagen via de webshop.
Bedankt voor de tip lowo!
Edit: Verwachte levertijd is momenteel 5-8 werkdagen via de webshop.
[ Voor 18% gewijzigd door MaSw85 op 14-04-2016 11:04 ]
Als die dingen nu ook nog eens uit elkaar te halen zijn en in te bouwen in de plafond centraaldoos.arjanw848 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:40:
[...]
Heb er hier 2 gekoppeld aan een v2 bridge en dat werkt prima. 1 daarvan op een staande schemerlamp met dimmer en dat geeft geen problemen. Zag de plugs trouwens voor rond de 25 euro in de Duitse Amazon winkel staan.
Het is jammer dat er nog geen E14 bolletjes zijn. De kaarsen zien er echt niet uit in die hanglamp.
Zodra die er zijn kan ik ook eens aan de slag met de woonkamer te automatiseren.
Wat is de reden dat de Starterpack met 3 lampen zoveel duurder is dan die met 2 E27 lampen?
Dat zijn de kleur variant lampen, die zijn sowieso een stuk duurder dan de witte variant.
Ik gebruik een Lightify plug. Werkt prima. Het is een aan/uit schakelaar en verschijnt in de app bij 'lampen'.Clubbtraxx schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:54:
Hij kan niet dimmen. Dus met gedimde armaturen lijkt me dat geen probleem.
Gezien het formaat zou dat misschien nog wel kunnen lukken ook...Arunia schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:13:
[...]
Als die dingen nu ook nog eens uit elkaar te halen zijn en in te bouwen in de plafond centraaldoos.
Ze zijn kleiner dan de LW plugs in elk geval.
Ik gebruikte tot nu toe de Huerray app omdat deze goed samen werkt met mijn Living Colors gen2 lamp. Deze week de officiele Hue app maar weer eens gebruikt en deze deed een update van de bridge, Hierna was mijn Living Colors lamp verdwenen.
Alles opnieuw gekoppeld met mijn Bloom remote, alle lampen werken. Als ik de remote koppel aan de bridge worden alle lampen gevonden behalve de Living Colors. Het lijkt er dus op dat Philips support voor Living Colors gen2 heeft gedropt in recente bridge firmware.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Alles opnieuw gekoppeld met mijn Bloom remote, alle lampen werken. Als ik de remote koppel aan de bridge worden alle lampen gevonden behalve de Living Colors. Het lijkt er dus op dat Philips support voor Living Colors gen2 heeft gedropt in recente bridge firmware.
Ik heb de laatste firmware op mijn bridge staan en al mijn LivingColors lampen werken nog!jovazwa schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:16:
Ik gebruikte tot nu toe de Huerray app omdat deze goed samen werkt met mijn Living Colors gen2 lamp. Deze week de officiele Hue app maar weer eens gebruikt en deze deed een update van de bridge, Hierna was mijn Living Colors lamp verdwenen.
Geen last van gehad hier, mijn LC lampen zijn nog gewoon zichtbaar ook met de laatste fw.jovazwa schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:16:
Wel een v1 bridge overigens...
Ik krijg ook het vermoeden dat mijn LC het niet doet ivm een Bridge v2. De LC verbind wel met de dimmer remote, maar niet met de bridge.
Mooie aanbieding van A-mac, ook gelijk besteld. Bedankt voor de tip.
39
Verwijderd
Hoi iedereen,
Ik zou graag een philips hue lightstrip plus aanschaffen (in totaal 4 meter).
Ik koop hier dan de bridge bij om het aan te sturen.
Toch zou ik graag een wandbediening hebben, en geen gewone schakelaar, ik zou graag ook de kleuren kunnen aanpassen via deze wandbediening.
Is dit mogelijk, ik vind enkel gewone aan en uit schakelaars??
Toch zou ik graag een wandbediening hebben, en geen gewone schakelaar, ik zou graag ook de kleuren kunnen aanpassen via deze wandbediening.
Ik heb een bridge v1. Ik krijg het vermoeden dat er verschillende versies van de Living Colors gen2 zijn, ik heb denk ik een oude versie met een ovale remote.Arunia schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:42:
Ik krijg ook het vermoeden dat mijn LC het niet doet ivm een Bridge v2. De LC verbind wel met de dimmer remote, maar niet met de bridge.
De theorie is dan dat de nieuwere versies wel worden ondersteund maar oudere niet meer.
Je hebt de "hue tap" en de "dimmer remote".Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:00:
Hoi iedereen,
Bij die laatste als je hem koppelt aan de bridge, kun je ook de knoppen gebruiken om er een scene aan toe te voegen. Dus alle vier de knoppen zijn in te stellen met scenes".
Een kleur wisselen zal wellicht ook wel kunnen, maar dat weet ik niet zeker.
De tap is in principe op dat gebied hetzelfde. Toevoegen van scenes aan de knoppen.
Verwijderd
maar niet een kleur kiezen met de kleurenschijf (dit had ik in gedachten)..Arunia schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:16:
[...]
Je hebt de "hue tap" en de "dimmer remote".
Bij die laatste als je hem koppelt aan de bridge, kun je ook de knoppen gebruiken om er een scene aan toe te voegen. Dus alle vier de knoppen zijn in te stellen met scenes".
Een kleur wisselen zal wellicht ook wel kunnen, maar dat weet ik niet zeker.
De tap is in principe op dat gebied hetzelfde. Toevoegen van scenes aan de knoppen.
Ik weet niet of het werkt, maar je zou de remote van een Living Colors kunnen gebruiken. De rond variant oid. Maar nogmaals, ik heb geen idee of het werkt. Daar zijn wel opties voor om hem aan de muur te hangen. Niet van Philips zelf, maar toch.
Hier hebben we ook een Living Colors staan, volgens mij wel Gen2 maar iig met een ronde remote.
Met een Hue Bridge v2 doet die het gewoon nog prima, ook sinds de update.
Ik heb alles aan de Bridge gekoppeld staan via de remote van die Living Colors (dus ook de hue lampen die in m'n Hue White startpakket zaten).
Met een Hue Bridge v2 doet die het gewoon nog prima, ook sinds de update.
Ik heb alles aan de Bridge gekoppeld staan via de remote van die Living Colors (dus ook de hue lampen die in m'n Hue White startpakket zaten).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Iemand anders daar ervaringen mee? en is deze remote apart te koop??Arunia schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:22:
Ik weet niet of het werkt, maar je zou de remote van een Living Colors kunnen gebruiken. De rond variant oid. Maar nogmaals, ik heb geen idee of het werkt. Daar zijn wel opties voor om hem aan de muur te hangen. Niet van Philips zelf, maar toch.
Als bridge een dmx ingang had was dit een optie:
http://www.lighting.phili...s/913700335503_EU/product
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 16:16 ]
Heb zelf een ronde living colors remote die ik gebruik in combinatie met een bridge en 3 Hue lampen en 2 living colors. De bridge ziet de remote niet maar je kan wel de lampen besturen met de remote en er ook de kleuren van veranderen met de draaischijf.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:15:
[...]
Iemand anders daar ervaringen mee? en is deze remote apart te koop??
Los is deze te bestellen via de Philips spareparts site bijvoorbeeld de Gen 3 remote of de Gen 2 remote maar die lijkt niet op voorraad. Ook staan er wel regelmatig remotes in de vraag en aanbod sectie of op marktplaats.
Is er ook een verschil in de RGB lamp van Philips en Osram?
Wattage is hetzelfde en het kleurbereik ook.
Die van Osram zijn toch weer iets goedkoper, denk dan aan de E27 lamp.
Wattage is hetzelfde en het kleurbereik ook.
Die van Osram zijn toch weer iets goedkoper, denk dan aan de E27 lamp.
Is het niet goedkoper om nu bij Amac 2 of 3 starterpacks te kopen i.p.v. losse lampen? Of zie ik iets over het hoofd?
De kortingscode is trouwens niet uniek; LSYXEGLD
[ Voor 18% gewijzigd door tweegroenethee op 14-04-2016 19:38 ]
Ok nog een paar vraagjes.
De lampen gaan na een stroomonderbreking weer aan op volle kracht met wit licht.
Dus als ik de bestaande schakelaar gebruik, moet ik alles weer opnieuw instellen?
Als ik die schakelaar aan laat en vai de remote of app de lamp "uit zet", loopt er dan ook echt geen stroom meer. Voordeel van LED is het lage energie verbruik, maar als er continu stroom weglekt is het ook niet handig.
De lampen gaan na een stroomonderbreking weer aan op volle kracht met wit licht.
Dus als ik de bestaande schakelaar gebruik, moet ik alles weer opnieuw instellen?
Als ik die schakelaar aan laat en vai de remote of app de lamp "uit zet", loopt er dan ook echt geen stroom meer. Voordeel van LED is het lage energie verbruik, maar als er continu stroom weglekt is het ook niet handig.
@HQvinyl;
De HUE lampen gaan inderdaad weer terug naar 100% wit licht als er een stroomonderbreking (schakelaar bijvoorbeeld) is geweest. Een groot gemis dat er geen waardes ingesteld kunnen worden in de lamp zelf. Alhoewel ik prima met een HUE tap/switch kan omgaan, blijft het voor mijn overige huisgenoten een te grote drempel om deze te gebruiken.
Vervolgens wil ik, nadat iemand de lamp met de knop heeft uitgezet, de HUE inschakelen via de app/remote en wordt vervolgens geconfronteerd met een onbereikbaar lampje > moet ik vervolgens handmatig inschakelen.
De HUE lampen gaan inderdaad weer terug naar 100% wit licht als er een stroomonderbreking (schakelaar bijvoorbeeld) is geweest. Een groot gemis dat er geen waardes ingesteld kunnen worden in de lamp zelf. Alhoewel ik prima met een HUE tap/switch kan omgaan, blijft het voor mijn overige huisgenoten een te grote drempel om deze te gebruiken.
Vervolgens wil ik, nadat iemand de lamp met de knop heeft uitgezet, de HUE inschakelen via de app/remote en wordt vervolgens geconfronteerd met een onbereikbaar lampje > moet ik vervolgens handmatig inschakelen.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
@senne Ik heb zelf in mijn gang nu ook 4 meter Philip Hue Ledstrip Plus. Je kan inderdaad zoals @arunia aangeeft een dimmer of tap kopen. Met externe apps kan je aan de knoppen verschillende scenes hangen en zelf meerdere scenes aan een knop. Dus elke keer als je klikt komt er een andere scene.
Als je echt een afstandbediening wilt zou je een gen 2 of 3 living remote kunnen kopen en die koppelen aan de hue ledstrip.
Als je echt een afstandbediening wilt zou je een gen 2 of 3 living remote kunnen kopen en die koppelen aan de hue ledstrip.
Als je kijkt ik de release notes van de laatste firmware update bekijkt dan zie je staanjovazwa schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:16:
"Improved support for legacy products in scenes. Note this may require you to delete the light from your bridge and then re-add it"
Hier werkte al m'n LivingWhites Plugs en m'n Dresden ook niet meer, na het opnieuw aanmelden dmv de LivingWhites afstandsbediening (waarmee ik ze in eerste instantie ook mee gekoppeld had aan de bridge) werkte alles weer zoals het hoorde.
Ik vermoed dat jij met hetzelfde probleem zit.
Een starterpack heeft een bridge 2.0 (rond de 30/40 euro waard) en 3 lampen (60 per stuk) voor de prijs van iets meer dan 3 lampen, dus uiteindelijk kom je zo voordeliger uit als je de bridges weet te verkopen voor een normaal bedrag.Daan87423 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:35:
Is het niet goedkoper om nu bij Amac 2 of 3 starterpacks te kopen i.p.v. losse lampen? Of zie ik iets over het hoofd?
Dat was ook mijn insteek. Heb daarom drie white starter packs besteldJochemd13 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:25:
[...]
Een starterpack heeft een bridge 2.0 (rond de 30/40 euro waard) en 3 lampen (60 per stuk) voor de prijs van iets meer dan 3 lampen, dus uiteindelijk kom je zo voordeliger uit als je de bridges weet te verkopen voor een normaal bedrag.
White SP is toch juist met v1.0 bridge bij die actie?
Er bestaat geen White SP met v1 bridge, dus nee.Lennart_1337 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:31:
White SP is toch juist met v1.0 bridge bij die actie?
Misschien heb je een hue Lux SP met v1 bridge gezien, dat zou wel kunnen.
Uiteraard loopt er nog wel wat stroom, maar daar word jij niet arm van. Anders zou je natuurlijk nooit via App of hue schakelaars de lamp weer aankrijgen. Het stand-by verbruik is <0,5W dus daar zou ik me net al te druk over maken als ik jou was.HQvinyl schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:25:
En om de uitleg van Clubbtraxx nog iets te verduidelijken.HQvinyl schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:25:
Gemiddeld betaal je €0,22 per kWh, dus om €0,22 aan kosten te halen met zo'n lamp moet hij 4400 uur in standbij staan (grofweg een half jaar)
[ Voor 4% gewijzigd door Goldwing1973 op 16-04-2016 00:12 ]
Is dat een goede deal? Als je bij elke SP een Bloom gratis krijgt wel, maar niet voor de losse white lampen.Waus26 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:21:
[...]
Dat was ook mijn insteek. Heb daarom drie white starter packs besteld
Hier http://www.meerdanlicht.n...e-pack-8718696449639.html kost de white bulb b.v. 18,45 Euro. Dus met maar 2 lampjes per SP van Amac moet jij heel wat voor je bridges gaan vragen op marktplaats... Desondanks succes met de verkoop.
Op Amazon.de kan je de LC Gen2 remote nog nieuw kopen, die is handiger dan de Gen3 omdat je ook kan switchen tussen je verschillende lampen en een extra scene button hebt t.o.v. de Gen3.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:15:
[...]
Iemand anders daar ervaringen mee? en is deze remote apart te koop??
Deze verkoper (GenuineCopies) is ook op ebay aktief als je dat eventueel makkelijker vind.
Kijk hier maar effe: http://www.amazon.de/Orig...ps+LivingColors+LED+Licht
Is dit ook de oplossing voor bediening van mijn RGB lampen door derden en kinderen? Heb een heel zooitje lampen inmiddels, maar bediening alleen via app. Dat is niet handig. De hue tab heb ik 2x doa ontvangen, dus daar begin ik niet meer aan.Kijk hier maar effe: http://www.amazon.de/Orig...ps+LivingColors+LED+Licht
Kun je met de LC afstandsbediening ook je scènes uit de app aan roepen?
[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 16-04-2016 07:39 . Reden: Typo ]
Is er al bekend wanneer de nieuwe Whites op de markt komen?
in een starterspack white v2 zitten toch maar 2 lampen?Jochemd13 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:25:
[...]
Een starterpack heeft een bridge 2.0 (rond de 30/40 euro waard) en 3 lampen (60 per stuk) voor de prijs van iets meer dan 3 lampen, dus uiteindelijk kom je zo voordeliger uit als je de bridges weet te verkopen voor een normaal bedrag.
Dat klopt.Aggressor schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:00:
[...]
in een starterspack white v2 zitten toch maar 2 lampen?
ok dankjewel
en mijn laatste vraag ...
Ik heb een 3 poots lamp in de woonkamer, (met white hue lamp)
en een hanglamp boven de eettafel met 2 hue white lampen erin.
dit is allemaal in 1 ruimte...
welke afstandbediening kan ik dan het beste gebruiken?
met de dimmer kan je toch maar 1 besturen?
Je kunt meerder lampen koppelen aan een dimmer via de hue app. Je dimt of zet ze dan allemaal tegelijk uit.
ok dankjewel.Irminsul schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:08:
Je kunt meerder lampen koppelen aan een dimmer via de hue app. Je dimt of zet ze dan allemaal tegelijk uit.
wel jammer dat je ze niet per lamp kunt besturen ..
kan dat wel met een remote 2 of 3? en wat is het verschil precies?
Die dimmer kun je ook instel dat 2 van de knoppen een set besturen en de andere twee de andere. Of scènes. Weet niet of dit met de standaard app kan. Je koppelt er dan scènes aan per knop.
Volgens mij kun je ook een scène voor de aan toestand doen zodat je ze met dezelfde knop uit kan zetten.
Maar iemand anders moet echt dan aangeven of mijn uitspraak ook klopt.
Volgens mij kun je ook een scène voor de aan toestand doen zodat je ze met dezelfde knop uit kan zetten.
Maar iemand anders moet echt dan aangeven of mijn uitspraak ook klopt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue