[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.691 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Je hebt dan een app als iConnectHue voor iOS nodig om zoiets te doen, dit kan niet met de standaard app. Je kunt instellen dat 'aan' kort bijv de eettafel aan doet en 'aan' lang ook de woonkamer. Tevens zou je ook de dim knoppen kunnen toewijzen aan het aan of uitschakelen van lampen, daar ben je vrij in.

Ik trigger bijvoorbeeld de lamp op mijn balkon als ik de knop op m'n dimmer in de keuken lang indruk.

Met de gen 2 remote kan je wel switchen tussen lampen al heb ik hier geen ervaring mee. Ik heb een gen 3 en daarbij is het of alles aan, of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Marcva schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 07:37:
[...]

Is dit ook de oplossing voor bediening van mijn RGB lampen door derden en kinderen? Heb een heel zooitje lampen inmiddels, maar bediening alleen via app. Dat is niet handig. De hue tab heb ik 2x doa ontvangen, dus daar begin ik niet meer aan.
Kun je met de LC afstandsbediening ook je scènes uit de app aan roepen?
De LC remote is daar best een goede oplossing voor. Ik zou zelf voor de Gen2 gaan aangezien die meer mogelijkheden heeft dan de Gen3 remote gek genoeg.

De LC remote praat rechtstreeks met de lampen zonder tussenkomst van de app, je kan echter wel scenes opslaan op de remote. Je stelt een aantal lampen in een scene in in de App en dan selecteer je die. Vervolgens druk je op remote 1 van de scene buttons lang in tot je een signaal krijgt en dan is de stand van de lampen zoals aangemaakt in de scene opgeslagen onder die knop. Als je voortaan die scene weer wilt oproepen volstaat het drukken op dat knopje op de LC remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Aggressor schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:11:
[...]

ok dankjewel.
wel jammer dat je ze niet per lamp kunt besturen ..
kan dat wel met een remote 2 of 3? en wat is het verschil precies?
De LC Gen2 remote heeft pijltjes toetsen waarmee je kunt schakelen tussen al je aangesloten lampen en daarmee is de LC Gen2 wat mij betreft de beste keus. Ander voordeel is dat ie 3 scene buttons heeft ipv 2 bij de Gen3. Zelf vind ik de touch bediening ook fijner werken dan dan Gen3 buttons en color ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Clubbtraxx schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:21:
[...]

Is dat een goede deal? Als je bij elke SP een Bloom gratis krijgt wel, maar niet voor de losse white lampen.

Hier http://www.meerdanlicht.n...e-pack-8718696449639.html kost de white bulb b.v. 18,45 Euro. Dus met maar 2 lampjes per SP van Amac moet jij heel wat voor je bridges gaan vragen op marktplaats... Desondanks succes met de verkoop.
Je krijgt idd per set een Bloom :+

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Waus26 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:10:
[...]

Je krijgt idd per set een Bloom :+
En dan ook nog eens de "Friends of Hue" Bloom dus futureproof mag je wel zeggen.
Geen problemen met updates van de bridge en dan het niet meer werken van 2e of 3e generatie Living Colors lampen meer!
( bij mij werken ze allemaal nog maar je weet maar nooit )

De geleverde Bloom is een Zigbee gecertificeerd product en geen Philips Smartlink versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:29
Clubbtraxx schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:22:
[...]

De LC remote is daar best een goede oplossing voor. Ik zou zelf voor de Gen2 gaan aangezien die meer mogelijkheden heeft dan de Gen3 remote gek genoeg.

De LC remote praat rechtstreeks met de lampen zonder tussenkomst van de app, je kan echter wel scenes opslaan op de remote. Je stelt een aantal lampen in een scene in in de App en dan selecteer je die. Vervolgens druk je op remote 1 van de scene buttons lang in tot je een signaal krijgt en dan is de stand van de lampen zoals aangemaakt in de scene opgeslagen onder die knop. Als je voortaan die scene weer wilt oproepen volstaat het drukken op dat knopje op de LC remote.
OK thanks.
Je linkte op de vorige pagina naar een gen 3 volgens mij (een ronde). Generation 2 is ovaal als ik Google mag geloven. Zijn die nog te krijgen? Kom alleen 3 tegen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Marcva schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:32:
[...]

OK thanks.
Je linkte op de vorige pagina naar een gen 3 volgens mij (een ronde). Generation 2 is ovaal als ik Google mag geloven. Zijn die nog te krijgen? Kom alleen 3 tegen :|
Het verschil tussen de Gen 2 en de Gen 3 remotes is niet de vorm maar het aantal van tevoren instelbare scenes ( Gen 2 heeft 3 knoppen hiervoor en de Gen 3 heeft er maar 2 ).
De Gen 2 heeft tiptoetsen en de Gen 3 heeft fysieke toetsen en draaiwiel.
Beide versies zijn compatibel met Philips Hue.
( Ook is de Gen 3 remote wat kleiner dan de Gen 2 en kan deze gemakkelijker ingebouwd worden - zie dit forum voor voorbeelden! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
[...]

OK thanks.
De link die ik gaf is degene ik bedoel logischerwijs, volgens mij is die bekend als Gen 2.
De nieuwere generatie daarvan (de niet touch) heeft geen pijltjes toetsen meer en fysieke knoppen

[ Voor 9% gewijzigd door Clubbtraxx op 16-04-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
lowo schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:20:
[...]

En dan ook nog eens de "Friends of Hue" Bloom dus futureproof mag je wel zeggen.
Geen problemen met updates van de bridge en dan het niet meer werken van 2e of 3e generatie Living Colors lampen meer!
( bij mij werken ze allemaal nog maar je weet maar nooit )

De geleverde Bloom is een Zigbee gecertificeerd product en geen Philips Smartlink versie :)
Zoalng de bridge smartlink ondersteund is er geen probleem. Philips gaat heus niet zomaar z'n eigen lampen niet meer ondersteunen dus dat argument is er in elk geval eentje waar ik me geen zorgen over maak. Bij de originele krijg je dan weer wel een remote erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
outlandos schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:47:
Is er al bekend wanneer de nieuwe Whites op de markt komen?
Ik meen ergens gelezen te hebben nog dit voorjaar maar kan be bron nu even niet terugvinden.
( Neem aan dat jij net als ik ook met smart zit te wachten op de witte lampen waarbij je de kleurtemperatuur in kunt stellen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Clubbtraxx schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:47:
[...]

Zoalng de bridge smartlink ondersteund is er geen probleem. Philips gaat heus niet zomaar z'n eigen lampen niet meer ondersteunen dus dat argument is er in elk geval eentje waar ik me geen zorgen over maak. Bij de originele krijg je dan weer wel een remote erbij.
Klopt dat je bij de "originele" wel een remote meegeleverd krijgt en bij de Zigbee-versie niet.
Aangezien mijn lade vol ligt met remotes ( een aantal van de Living Whites spaarlampen, een paar van "originele" Bloom's en een 3e generatie remote van een pas aangeschafte Iris ) maakt het mij niet uit of er wel of geen remote bijgeleverd wordt. Ik prefereer persoonlijk de Zigbee Bloom aangezien ik deze ook prima kan linken aan een remote die ik toch al had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
lowo schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:32:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben nog dit voorjaar maar kan be bron nu even niet terugvinden.
( Neem aan dat jij net als ik ook met smart zit te wachten op de witte lampen waarbij je de kleurtemperatuur in kunt stellen? )
Ja inderdaad, voor in de gang en badkamer + wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
lowo schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:32:
[...]

Staat paar pagina's terug in dit forum naar aanleiding van een FB post van Philips.
'Coming this spring' zegt alleen niet zoveel aangezien dat niet gelijk overal hoeft te betekenen.
Nog los van het feit dat tussen officiele beschikbaarheid en het moment dat ze echt in de winkels liggen ook nog wel eens flink wat tijd tussen kan zitten. Ik gok dat het derhalve nog wel tot diep in de zomer gaat duren maar ik laat me graag verrassen door Philips :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
[...]

OK thanks.
Ik heb een paar linkjes naar zowel de Philipsstore als ebay toegevoegd voor de Living Colors 2 remote aan de openingspost. Voor minder dan 11 euro inc verzenden kun je nu een LC2 remote aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 22:42
Hue starterset met nieuwe bridge nu in de aanbieding voor Philips employees.

Afbeeldingslocatie: http://i.xnh.nl/UcbZVj.png

[ Voor 88% gewijzigd door Destralak op 18-04-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:18
Ik loop tegen een probleem aan met een Hue GU10 spotje. Hij wil niet goed koppelen met mijn Gen 3 remote. Hij geeft wel een groen licht, maar knippert voor die tijd niet een paar keer. Vervolgens gaat hij wel aan met de remote, maar als ik alle Hue lampen uitzet middels de remote blijft dit ene spotje aan. Hij gaat wel even uit, maar springt daarna weer aan.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Maak ik uit dit artikel op dat de nieuwe Hue app alleen voor Bridge 2.0 gebruikers is en dat er definitief verschil gaat komen (behalve siri) tussen de oude en nieuwe bridge?

http://www.iculture.nl/ni...e-beveiliging-verbeteren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Destralak schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:05:

[afbeelding]
Je dropbox map is gesloten. ;)

Hij werkt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Arunia schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:38:
[...]

Je dropbox map is gesloten. ;)
My bad, zou nu gefixt moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
arjandijk162 schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:32:
Maak ik uit dit artikel op dat de nieuwe Hue app alleen voor Bridge 2.0 gebruikers is en dat er definitief verschil gaat komen (behalve siri) tussen de oude en nieuwe bridge?

http://www.iculture.nl/ni...e-beveiliging-verbeteren/
BS als je het mij vraagt. Voor zover ik weet gaat de nieuwe app gewoon ook met de oude bridge werken.
Voor de extra security features komt er ook gewoon nieuwe fw voor de oude bridge, sterker nog, die zou vandaag komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Clubbtraxx op 18-04-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 07:25
Ik ben op zoek naar simpele, mooie armaturen voor de GU10 Hue spotjes in vals plafondje te plaatsen.
Deze zouden iets langer zijn dan gewone GU10 spotjes.

Iemand een idee waar ik de juiste kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Destralak schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:05:
[knip]
Vanaf 19 april t/m 21 mei om precies te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsollios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-03-2022
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:09:
[...]

Vanaf 19 april t/m 21 mei om precies te zijn.
Dit kun je dus alleen bestellen als je een Philips medewerker bent? Of ook als een niet-Philips medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
bigbuddha schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:02:
Ik ben op zoek naar simpele, mooie armaturen voor de GU10 Hue spotjes in vals plafondje te plaatsen.
Deze zouden iets langer zijn dan gewone GU10 spotjes.

Iemand een idee waar ik de juiste kan vinden?
Hoe moeten wij nou weten wat JIJ mooie armaturen vind? :P

Je moet in elk geval iets zoeken waarvan de GU10 fitting met een stukje draad vast zit en niet fixed aan het armatuur. Dan kan je er meestal iets hogere lampjes in stoppen zoals de Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Fsollios schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:15:
[...]

Dit kun je dus alleen bestellen als je een Philips medewerker bent? Of ook als een niet-Philips medewerker?
Er werken geen niet-medewerkers bij Philips, anders waren die wel medewerker geweest.
Ahum, wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fsollios schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:15:
[...]
"voor actieve Philips medewerkers" staat er op de voorzijde van de folder vermeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:19:
[...]

"voor actieve Philips medewerkers" staat er op de voorzijde van de folder vermeld.
Lekker boeiend dan voor hier! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dennischo schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:27:
[...]
Lekker boeiend dan voor hier! :9
Ik begrijp ook niet helemaal waarom dat wordt gedeeld in dit topic omdat iedere Philips medewerker (of ex medewerker die er nog aanspraak mag doen), de folder in huis krijgt.

Maar mogelijk wil plaatser van het bericht de mogelijkheid tot aankoop bieden aan degenen die er normaal niet van kunnen profiteren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 20:14
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:46:
[...]

Ik begrijp ook niet helemaal waarom dat wordt gedeeld in dit topic omdat iedere Philips medewerker (of ex medewerker die er nog aanspraak mag doen), de folder in huis krijgt.

Maar mogelijk wil plaatser van het bericht de mogelijkheid tot aankoop bieden aan degenen die er normaal niet van kunnen profiteren?
Wel handig om te weten als je toevallig mensen kent die bij Philips werken en zo via hun goedkoop aan een set kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
wmn79 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:54:
[...]

Wel handig om te weten als je toevallig mensen kent die bij Philips werken en zo via hun goedkoop aan een set kan komen.
Dit was mijn doel, inderdaad. Jullie informeren, wellicht ken je een Philips medewerker die je hiervoor kunt vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 07:25
Clubbtraxx schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:17:
[...]

Je moet in elk geval iets zoeken waarvan de GU10 fitting met een stukje draad vast zit en niet fixed aan het armatuur. Dan kan je er meestal iets hogere lampjes in stoppen zoals de Hue.
Ik vind alles mooi, makkelijk toch :)

Heb je ergens een linkje naar een voorbeeld? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Clubbtraxx schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:17:
[...]

De meeste inbouwspots kun je gebruiken als idd de connector maar loszit van een beugel.
Ik heb recent cheap ass inbouwspots van Karwei gebruikt. Werkt prima :-)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
bigbuddha schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:22:
[...]

Ik heb deze:

https://www.karwei.nl/ass...id%3db_product_b021514904

En nu in de aanbieding :P

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
bigbuddha schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:22:
[...]

Zoiets als dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://ntzchs.net/uploads/fotos/gu10-lamp-fitting_1426_2292_1842.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:19:
[...]

In feite leveren de lezers hier op dit forum meer voor Philips op dan de Philips medewerkers zelf!
Heeft iemand daar al eens aan gedacht? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:15:
[...]
In feite leveren de lezers hier op dit forum meer voor Philips op dan de Philips medewerkers zelf!
Heeft iemand daar al eens aan gedacht? :X
Ik begrijp niet wat jij bedoelt te zeggen, wat heeft je reactie te maken met mijn quote van de opmerking die op de voorzijde van de folder vermeld staat?

Als je misschien vind dat iedereen in aanmerking zou moeten komen voor die aanbieding dan stuur je reactie naar Philips zelf?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
De Busch-Jaeger Zigbee dimmers en wandschakelaars zijn inmiddels ook in NL verkrijgbaar zie ik.

https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html

Met name de schakelaar die 240V en Zigbee combineert kan een uitkomst zijn bij WAF issues :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:54:
[...]

Ik begrijp niet wat jij bedoelt te zeggen, wat heeft je reactie te maken met mijn quote van de opmerking die op de voorzijde van de folder vermeld staat?

Als je misschien vind dat iedereen in aanmerking zou moeten komen voor die aanbieding dan stuur je reactie naar Philips zelf?
Wat ik bedoel te zeggen is dat de Tweakers hier op het forum veelal kopers zijn van de Philips Hue producten en dat zij hiermee bijdragen tot het succes van dit product.
Een beloning in de vorm van korting zou dus niet verkeerd zijn naar mijn mening want waarom zou Philips zijn eigen medewerkers wel korting geven?
Alleen omdat ze daar werken?

Dankzij dit topic heb in nu voor het eerst ook een starterset gekocht.
Als het goed bevalt koop ik misschien nog wel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:58:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen is dat de Tweakers hier op het forum veelal kopers zijn van de Philips Hue producten en dat zij hiermee bijdragen tot het succes van dit product.
Een beloning in de vorm van korting zou dus niet verkeerd zijn naar mijn mening want waarom zou Philips zijn eigen medewerkers wel korting geven?
Alleen omdat ze daar werken?

Dankzij dit topic heb in nu voor het eerst ook een starterset gekocht.
Als het goed bevalt koop ik misschien nog wel meer.
Je opmerking raakt kant nog wal, er zijn ik weet niet hoeveel fora waar o.a. de Hue besproken wordt, Tweakers.net is daar geen uitzondering op, en dat geldt voor alles wat aan producten besproken wordt naast de Hue, dit forum staat er vol mee. Moeten de lezers van die topics dan ook korting krijgen op de producten die daar worden besproken omdat ze daardoor mogelijk tot aankoop over zullen gaan of zijn gegaan?

Korting voor eigen merk-producten geven aan eigen personeel, dat is volgens mij ook doodnormaal, dat valt onder secondaire arbeidsvoorwaarden. Dus ja, "alleen omdat men daar werkt". Maar misschien staan er vacatures open en valt er iets binnen je vakgebied? Niet dat de korting op de Philips producten dan zo riant is, ik zie elders vaak betere aanbiedingen voorbij komen. Ik heb al jaren niets via de Philips Myshop aangekocht.

Afijn, genoeg zo over de Philips Myshop aanbieding, ik doe er niets mee, heb voorlopig genoeg aan de eerdere aanbieding via Amac.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Eergisteren Led profielen besteld voor mijn 4 meter Philips Hue Ledstrip plus.

http://www.led-gigant.nl/...r-philips-hue-lightStrips

http://www.led-verlichtin...rofiel_Surface_14_004.png

Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
vdpoorten schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:39:

Dat zijn mooie profieltjes.

Er is wel een verschil in (breedte) maatvoering tussen de 'oude' en het ledstrip plus model.
In je geposte links gaat het voornamelijk over de oude ledstrips dus let wel effe op dat je iets koopt waar je Ledstrip Plus ook echt in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Hoi clubbtraxx,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad de maten van de ledstrip plus doorgeven aan Led-gigant.
Deze raden deze profielen aan boven de standaard profielen welke ik eerst wilde bestellen.

De plus zijn inderdaad nog breder als de oude Hue strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17

Ik zie graag foto's terug van het eindresultaat _/-\o_

Edit: Net als Clubbtraxx hieronder geïnteresseerd i.v.m. oplevering nieuwbouw in oktober en ik daarvoor al extra Hue lampen en strips aan het aanschaffen ben voor verschillende toepassingen maar deze montage het af zou maken.

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
vdpoorten schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:55:
Hoi clubbtraxx,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad de maten van de ledstrip plus doorgeven aan Led-gigant.
Deze raden deze profielen aan boven de standaard profielen welke ik eerst wilde bestellen.

De plus zijn inderdaad nog breder als de oude Hue strips.
Mooi, dan mag je toch aannemen dat het past. Net als lubbertkramer hierboven ben ik ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Dus als je tijd hebt voor een paar fototjes hier in het forum, dan zijn ze welkom.
Zelf denk ik er ook aan zoiets te gaan gebruiken wanneer mijn nieuwe huis klaar is, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57
@vdpoorten
Ook ik zou graag de foto's willen zien :)
Ik wil een stukje van een meter onder een keukenkastje maken.

Afgelopen weekend een 2e startersset met E27 lampen gekocht en heb er nu totaal 6 in mijn woonkamer hangen. Wat ik alleen jammer vind is dat ik alle scenes opnieuw in moet stellen voor de 3 extra lampen.
(de extra bridge is zojuist marktplaats opgegaan)

Wat ik eigenlijk nog zoek in een app is:
- Lampen automatisch aangaan x minuten voor zonsondergang met een zelf gekozen scene. In IFTTT kan ik alleen vinden dat de lampen pas aan gaan bij zonsondergang en dat vind ik wat te laat. Ook wil ik zelf een scene kunnen kiezen. IFTTT pakt automatisch de laatst gebruikte.
- Automatisch aanpassen van de kleur van de lampen. Ik wil voor zonsondergang witter licht en langzaam aan steeds warmer licht of overgaan naar een vooringestelde scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo

Inderdaad erg mooie profielen :)
Welke afdekking zou het mooist zijn, opaal of helder ??
Iemand al foto's met beide soorten afdekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Laatst online: 18-09 10:48
lowo schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:25:
[...]

Inderdaad erg mooie profielen :)
Welke afdekking zou het mooist zijn, opaal of helder ??
Iemand al foto's met beide soorten afdekking?
opaal/melk zou mooier zijn, als je helder heb is het net hetzelfde als zonder profiel/afdekking.
Weet niet of je vaak bij de hornbach komt maar in Zaandam heb je een hornbach waar ze ledstrips hebben met verschillende profielen gedemonstreerd.

Als je de ledstrip zichbaar heb/wilt dan zou ik opaal kiezen
als je de ledstrip onzichbaar heb/wilt dan zou ik helder kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Ik heb die van mij achter een smal (loos) kabelgootje gehangen. Zie je niets van.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Clubbtraxx schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:39:
De Busch-Jaeger Zigbee dimmers en wandschakelaars zijn inmiddels ook in NL verkrijgbaar zie ik.

https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html

Met name de schakelaar die 240V en Zigbee combineert kan een uitkomst zijn bij WAF issues :-)
Heeft iemand al meer info over dit product? Ik word geen wijs van de website van Bosch jaeger. Ik begrijp niet wat het verschil is tussen de drie netvoedinginbouwschakelaars. En zetten ze de lampen die aangesloten zijn op de netvoeding om naar zigbee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:18
Helaas nog geen reactie. Iemand die kan helpen met onderstaand probleem?

Ik loop tegen een probleem aan met een Hue GU10 spotje. Hij wil niet goed koppelen met mijn Gen 2 remote. Als ik probeer te pairen knippert hij één keer en dan duurt het een tijd en geeft uiteindelijk wel een groen licht. Dit verschilt ten opzichte van mijn andere Hue lampen die eerst een paar keer wit knipperen en dan een groen licht geven. Vervolgens gaat het spotje wel aan met de remote, maar als ik alle Hue lampen uitzet middels de remote blijft dit ene spotje aan. Hij gaat wel even uit, maar springt daarna weer aan.

Bridge al gereset evenals de remote, maar helaas geen oplossing. Mis ik iets?

[ Voor 5% gewijzigd door frankpaul1 op 19-04-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Adekka schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:33:
[...]

Heeft iemand al meer info over dit product? Ik word geen wijs van de website van Bosch jaeger. Ik begrijp niet wat het verschil is tussen de drie netvoedinginbouwschakelaars. En zetten ze de lampen die aangesloten zijn op de netvoeding om naar zigbee?
Naar wat ik begrijp doen de inbouwdelen eigenlijk helemaal niks met Zigbee, maar wordt dit gedaan door de bedieningselementen. Je hebt dus een inbouw dimmer en schakelaar, en daar kan je een bedieningselement met 1 tot 4 knopjes op zetten. Het netvoedinginbouwdeel is er alleen als je een bedieningselement ergens anders wil hangen. (Op een plek waar eerst alleen een stopcontact zat kan je dan het hele huis schakelen bijvoorbeeld) Een wandzender doet volgens mij precies hetzelfde als een netvoeding+bedieningselement, maar dan op batterijen. Deze pagina geeft het wat duidelijker weer:
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

silencedead schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:04:
@vdpoorten
Ook ik zou graag de foto's willen zien :)
Ik wil een stukje van een meter onder een keukenkastje maken.

Afgelopen weekend een 2e startersset met E27 lampen gekocht en heb er nu totaal 6 in mijn woonkamer hangen. Wat ik alleen jammer vind is dat ik alle scenes opnieuw in moet stellen voor de 3 extra lampen.
(de extra bridge is zojuist marktplaats opgegaan)

Wat ik eigenlijk nog zoek in een app is:
- Lampen automatisch aangaan x minuten voor zonsondergang met een zelf gekozen scene. In IFTTT kan ik alleen vinden dat de lampen pas aan gaan bij zonsondergang en dat vind ik wat te laat. Ook wil ik zelf een scene kunnen kiezen. IFTTT pakt automatisch de laatst gebruikte.
- Automatisch aanpassen van de kleur van de lampen. Ik wil voor zonsondergang witter licht en langzaam aan steeds warmer licht of overgaan naar een vooringestelde scene
De X aantal minuten voor of na zonsondergang/ opgang in of uitschakelen heb ik geregeld met "All 4 Hue" op Android.
De interface is niet super, maar je hebt veel instel mogelijkheden, je kan bijvoorbeeld ook de long press van de Hue dimmer aan een scene koppelen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@lubbertkramer @Clubbtraxx @silencedead @lowo @prld

natuurlijk. Geen probleem. Ik zal zodra ze geïnstalleerd zijn wat foto's maken en deze delen. Ik heb zelf gekozen voor een opaal afdekking. Dit omdat de ledstrip profiel op de grond komt te liggen op de plinten en ik nu de individuele leds zie.

Ik heb verder 5 meter besteld (2x2 meter en 1x1 meter). Moet alleen even kijken hoe ik de hoek ga maken. Er bestaan helaas geen hoekconnectoren zoals wel het geval is met bv kabelgootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Killing Time schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:45:
[...]

Naar wat ik begrijp doen de inbouwdelen eigenlijk helemaal niks met Zigbee, maar wordt dit gedaan door de bedieningselementen. Je hebt dus een inbouw dimmer en schakelaar, en daar kan je een bedieningselement met 1 tot 4 knopjes op zetten. Het netvoedinginbouwdeel is er alleen als je een bedieningselement ergens anders wil hangen. (Op een plek waar eerst alleen een stopcontact zat kan je dan het hele huis schakelen bijvoorbeeld) Een wandzender doet volgens mij precies hetzelfde als een netvoeding+bedieningselement, maar dan op batterijen. Deze pagina geeft het wat duidelijker weer:
thx voor de uitleg. Het verwondert mij dat ze zoiets simpels als Zigbee zo ingewikkeld kunnen laten lijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Adekka schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:33:
[...]
Voor zover ik heb begrepen is de 6710 gewoon een aan/uit schakelaar, de 6711 een "relais" schakelaar (ik geloof dat dat iets te maken heeft met sensoren, dat je een bewegings- of rooksensor eraan kunt hangen) (edit; 6710 is alleen voeding voor de wandzenders, 6711 is aan/uit schakelaar, met dank aan Killing Time) en de 6715 een dimmer.

De bedieningspaneeltjes zijn vergelijkbaar met de dimmer/tap, maar die sokkels zijn als het goed is wel daadwerkelijk los te besturen met Zigbee Light Link (hue). Ik sta op t punt om een 6715 te bestellen om een led "kooldraad" lamp te kunnen dimmen via hue, dus ik zal t hier wel posten als ik de boel binnen en aangesloten heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Knijnemans op 20-04-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Knijnemans schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:38:
[...]

Ik sta op t punt om een 6715 te bestellen om een led "kooldraad" lamp te kunnen dimmen via hue, dus ik zal t hier wel posten als ik de boel binnen en aangesloten heb.
Top! Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Knijnemans schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:38:
[...]

Voor zover ik heb begrepen is de 6710 gewoon een aan/uit schakelaar, de 6711 een "relais" schakelaar (ik geloof dat dat iets te maken heeft met sensoren, dat je een bewegings- of rooksensor eraan kunt hangen) en de 6715 een dimmer.

De bedieningspaneeltjes zijn vergelijkbaar met de dimmer/tap, maar die sokkels zijn als het goed is wel daadwerkelijk los te besturen met Zigbee Light Link (hue). Ik sta op t punt om een 6715 te bestellen om een led "kooldraad" lamp te kunnen dimmen via hue, dus ik zal t hier wel posten als ik de boel binnen en aangesloten heb.
Volgens mij doet de 6710 eigenlijk helemaal niks, behalve de bedieningsdelen van voeding voorzien. Een vrij dure trafo dus.
Ik hoop dat je gelijk hebt dat de sokkels ook los te besturen zijn. Ik kon in de documentatie niks vinden over een koppelprocedure of zo, maar als ik een dimmer mooi kan verstoppen achter een blindplaat zou dat voor mij ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De 6710 is inderdaad alleen een voeding (heeft alleen een L en N aansluiting). Van elk van de knoppen eronder zijn twee uitvoeringen en voor zover ik op kan maken zijn de eerste 3 batterij gevoede knoppen die je overal op kunt hangen en de 2e drie zijn opzet stukken die je op 1 van de eerste drie moet zetten.

Vermoedelijk kun je de dimmer (6715) en de schakelaar(6711) gewoon met zigbee bedienen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57
J-P schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:23:
[...]

De X aantal minuten voor of na zonsondergang/ opgang in of uitschakelen heb ik geregeld met "All 4 Hue" op Android.
De interface is niet super, maar je hebt veel instel mogelijkheden, je kan bijvoorbeeld ook de long press van de Hue dimmer aan een scene koppelen.
Zit dit ook op de gratis versie van de app?
Ik heb namelijk het idee, dat ik voor alles wat ik wil weer een andere app nodig heb. Ik zoek 1 app waar alles mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ook Jung heeft nu een Zigbee Light Link bediening geintroduceerd: http://www.jung.de/nl/online-catalogus/283370065/. Dit zijn vlakke wandzenders, dus geen inbouwdoos nodig om te monteren maar gewoon op de muur plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

silencedead schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:37:
[...]

Zit dit ook op de gratis versie van de app?
Ik heb namelijk het idee, dat ik voor alles wat ik wil weer een andere app nodig heb. Ik zoek 1 app waar alles mee kan.
Ja, volgens mij kan je een stuk of 5 opdrachten invoeren voordat je de betaalde versie moet kopen

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:36:
Niet dat de korting op de Philips producten dan zo riant is, ik zie elders vaak betere aanbiedingen voorbij komen. Ik heb al jaren niets via de Philips Myshop aangekocht.
Pas waren in de Myshop de Hue GU10 Van 59,95 voor 29,50 geen slechte deal 88.50 voor 3 keer GU10 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
J-P schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:23:
[...]

Ik gooi deze er nog maar een keer in voor jullie, werkt perfect!
Google Play: hue Daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
Clubbtraxx schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:04:
[...]

Ik gooi deze er nog maar een keer in voor jullie, werkt perfect!
Google Play: hue Daylight
Is er een vergelijkbare app voor iOS? Of is het dan All4Hue?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Waus26 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:27:
[...]

Durf ik niet te zeggen, All4Hue zou zoiets ook moeten kunnen idd.
Het mooie van Hue Daylight is dat je het eenmalig insteld en dat de rule op je bridge terecht komt.
Het Appje kan je desnoods daarna weer van je device halen.

Mijn lampen gaan nu 30min voor officiele tijd van zonsondergang aan. Het tijdstip gaat keurig mee elke dag en ook zomer/wintertijd omschakeling is goed gegaan. Precies zoals het moet dus wat mij betreft.
Heel soms als het echt donker weer is moet je het nog eens handmatig doen, maar over het algemeen is het zo precies goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Clubbtraxx op 20-04-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 11:11
Ik ga binnenkort verhuizen (eindelijk het ouderlijk huis verlaten en samen wonen met vriendin). Nu hebben we al heel wat Hue spul verzameld, allemaal nog nieuw in doos. Mijn zwager zal in ons nieuwe appartement de Hue taps in de wandschakelaars inbouwen. Nu is mijn vraag: moet je dichtbij de Hue modem zijn om je lampen te koppelen? Het zou namelijk vrij vervelend zijn als hij net 3 Taps inbouwt om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze te ver weg zitten om te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
outlandos schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:17:
Ik ga binnenkort verhuizen (eindelijk het ouderlijk huis verlaten en samen wonen met vriendin). Nu hebben we al heel wat Hue spul verzameld, allemaal nog nieuw in doos. Mijn zwager zal in ons nieuwe appartement de Hue taps in de wandschakelaars inbouwen. Nu is mijn vraag: moet je dichtbij de Hue modem zijn om je lampen te koppelen? Het zou namelijk vrij vervelend zijn als hij net 3 Taps inbouwt om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze te ver weg zitten om te koppelen.
Waarom dan niet eerst aanmelden en dan inbouwen ? Scheelt je een hoop gestrest :P :P
t is trouwens geen hogere wiskunde hoor dat inbouwen en je kunt het element dat contact maakt er ook vrij makkelijk weer uithalen..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
outlandos schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:17:
Ik weet niet hoe met met de tap zit, maar een dimmer is eenvoudig op afstand te koppelen, die hoeft niet in de buurt van de bridge te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Waus26 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:27:
[...]

Ik gebruik hier iConnectHue voor. Is niet gratis maar het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
Gisteren de Philips Hue Ledstrip profielen van LED-gigant ontvangen.

En gelijk geïnstalleerd. Ik merkte wel dat je de Philips Hue ledstrip vast moet plakken in het profiel zelf. Als je dat niet doet dan krult deze iets omhoog en is het plaatsen van het afdekprofiel (lees plastic opaal) iets stroever en druk hij hier tegenaan. Kwaliteit is erg goed.

Doordat de afstand (hoogte) tussen de ledstrip en het afdekprofiel minimaal is (2/3 mm) zie je wel de individuele leds door het opaal afdekprofiel heen. Voor mij geen punt. Ik heb navraagt of ze ook hogere afdekprofielen hebben. Ze gaan dit navragen bij hun leverancier. In dat geval blijft aluminiumprofiel gelijk alleen is plastic afdekprofiel iets hoger en is er dus meer afstand tussen de leds en het afdekprofiel en dus meer defuse licht.

Ik zou graag ook nog wat foto's plaatsen. Maar zie dat ik daar karma punten voor nodig heb. Klopt dit?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/coxPALx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gSbV9gm.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door vdpoorten op 21-04-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
arjandijk162 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:12:
[...]

Ik weet niet hoe met met de tap zit, maar een dimmer is eenvoudig op afstand te koppelen, die hoeft niet in de buurt van de bridge te zijn.
Dimmer is in mijn ervaring soms moeilijker bereikbaar vergeleken met de Tap.

In het gekste geval zou je met een verlengkabel en lange netwerkkabel eenmalig de bridge naar de taps kunnen brengen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
vdpoorten schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:43:
Ik zou graag ook nog wat foto's plaatsen. Maar zie dat ik daar karma punten voor nodig heb. Klopt dit?
Gebruik imgur.com. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
De Hue Tap kun je gewoon op afstand koppelen. Zie ook de vele Youtube filmpjes hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 08:45
Misschien voor anderen een leuk project:

Met een aantal relais, een arduino en een Osram wand plug een aan/uit switch gemaakt voor electrische verduisteringsgordijnen. Vanuit Hue-app is aan dicht en uit is open — top.

[ Voor 6% gewijzigd door L1NO_ op 21-04-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
L1NO_ schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:15:

Met een aantal relais, een arduino en een Osram wand plug een aan/uit switch gemaakt voor electrische verduisteringsgordijnen. Vanuit Hue-app is aan dicht en uit is open — top.
Dat kan indeed ook, makkelijke oplossing.

Ik kan niet wachten door in huis te kunnen zeggen "Homey gordijnen dicht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
[b][message=46593783,noline]
Doordat de afstand (hoogte) tussen de ledstrip en het afdekprofiel minimaal is (2/3 mm) zie je wel de individuele leds door het opaal afdekprofiel heen. Voor mij geen punt. Ik heb navraagt of ze ook hogere afdekprofielen hebben. Ze gaan dit navragen bij hun leverancier. In dat geval blijft aluminiumprofiel gelijk alleen is plastic afdekprofiel iets hoger en is er dus meer afstand tussen de leds en het afdekprofiel en dus meer defuse licht.
Thanks, zijn mooie profieltjes. Wel jammer dat het beoogde effect van een meer diffuus licht dan zonder profiel nog niet echt uit de verf komt. Als de afstand wat kan toenemen zou dat wel wat beter moeten worden idd.
Ik zou zeggen deel het antwoord van je leverancier hier ook effe.

En voor foto's idd imgur of een andere plek op het web om ze te hosten, kan je gewoon naar linken in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Clubbtraxx schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:00:
[...]

Thanks, zijn mooie profieltjes. Wel jammer dat het beoogde effect van een meer diffuus licht dan zonder profiel nog niet echt uit de verf komt. Als de afstand wat kan toenemen zou dat wel wat beter moeten worden idd.
Ik zou zeggen deel het antwoord van je leverancier hier ook effe.

En voor foto's idd imgur of een andere plek op het web om ze te hosten, kan je gewoon naar linken in je post.
Ik heb betere ervaring met de profielen van de Hornbach
Omdat dat onder een hoek zit zit het er verder af

Hebt ze van 1m en 2 m:

http://www.hornbach.nl/sh...0262/8827038/artikel.html

http://www.hornbach.nl/sh...0261/8827037/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@Clubbtraxx dit klopt inderdaad. Zodra ik reactie krijg zal ik het laten weten hier.

Thanks voor de tip mbt de foto's. Zal het volgende keer op die manier doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@wimpie007 hahaha als mostert na de maaltijd. Deze zien er ook mooi uit. En hier wel hoekprofielen :)

Heb jij een recht stuk of ook een hoek? Heb je genoeg ruimte om een binnenbocht te maken of zitten ze daar te straks voor?

wat is de afstand (mm) van ledlampje naar afdekprofiel?

[ Voor 5% gewijzigd door vdpoorten op 22-04-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
vdpoorten schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:52:
@wimpie007 hahaha als mostert na de maaltijd. Deze zien er ook mooi uit. En hier wel hoekprofielen :)

Heb jij een recht stuk of ook een hoek? Heb je genoeg ruimte om een binnenbocht te maken of zitten ze daar te straks voor?

wat is de afstand (mm) van ledlampje naar afdekprofiel?
Ja sorry zag het nu pas haha
Recht stuk, maar als je ze in het verstek zou zagen moet dat wel passen

Of met de bijpassende koppelstukjes:
http://www.hornbach.nl/sh...0265/8827041/artikel.html
Ben niet thuis nu dus kan niet meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Klopt het dat die LC Gen2 remote niet zichtbaar wordt in je app?
Kan hem linken met de lampen en ook met de bridge (lampjes knipperen), maar hij wordt niet zichtbaar.
Daarnaast zijn de lampen die ik rechtstreeks gelinkt heb, niet meer via de app te bedienen.

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
HQvinyl schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:17:
Klopt het dat die LC Gen2 remote niet zichtbaar wordt in je app?
Kan hem linken met de lampen en ook met de bridge (lampjes knipperen), maar hij wordt niet zichtbaar.
Daarnaast zijn de lampen die ik rechtstreeks gelinkt heb, niet meer via de app te bedienen.
Klopt! Is normaal, die komt niet in de app.
En voor je andere vragen en problemen zou ik je aanraden de onderstaande link te volgen.
Goed lezen en precies volgen wat er staat en het gaat jou ook lukken om alles te koppelen en te bedienen met zowel de App als LC remotes.

http://www.beaumotica.nl/...met-de-philips-hue-bridge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
L1NO_ schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:15:

Nadeel is wel dat bij alloff je gordijnen gaan bewegen. Nuttig als je gaat slapen, niet als je weg gaat van huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:51
ff een vraagje, ik doe ook 2 lampen in de ehanglampen boven de eetkamer tafel.
Deze kan ik via de hue app op bv 60% zetten?
en dan blijven ze ook altijd zo staan? als ik het licht uit/aan doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:10:
ff een vraagje, ik doe ook 2 lampen in de ehanglampen boven de eetkamer tafel.
Deze kan ik via de hue app op bv 60% zetten?
en dan blijven ze ook altijd zo staan? als ik het licht uit/aan doe
Via de normale weg niet. Het is zwaar irritant, dat je favoriete huiskleur iedere keer via een APP moet opzoeken en inschakelen. Maar er is gelukkig een workaround. :P
Die wordt hier gegeven: http://www.developers.meethue.com/comment/1801#comment-1801

Samengevat: Je maakt een timer aan via de Hue app op je iphone / ipad, daar selecteer je de door jouw gekozen zelfgemaakte of persoonlijk favoriete scene. En die pas je aan via de debugger op 1 seconden iedere keer bij inschakeling.

API debugger is hier: http://(IP adres van je hue bridge)/debug/clip.html
Handleiding debugger hier: http://www.developers.mee...mentation/getting-started

Ik heb dit zelfs zojuist uitgevoerd en zodra ik het stroom van de bulbs afhaal en opnieuw inschakel gaat eerst de default kleur aan, en na 1seconden gaat hij naar de kleur die ik hem heb toegewezen.

[ Voor 52% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-04-2016 10:50 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thank you cap'n. Dat is iets wat ik zocht. Niet helemaal ideaal, maar komt aardig in de buurt. Voorlopig die seconde en later met zwave normaal hoe het hoort.
Ook handig bij een powerloss aangezien er ook eentje hangt op de kamer van mijn dochter. Die schiet dan even Max aan en kan dan naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:51
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:41:
[...]

Via de normale weg niet. Het is zwaar irritant, dat je favoriete huiskleur iedere keer via een APP moet opzoeken en inschakelen. Maar er is gelukkig een workaround. :P
Die wordt hier gegeven: http://www.developers.meethue.com/comment/1801#comment-1801

Samengevat: Je maakt een timer aan via de Hue app op je iphone / ipad, daar selecteer je de door jouw gekozen zelfgemaakte of persoonlijk favoriete scene. En die pas je aan via de debugger op 1 seconden iedere keer bij inschakeling.

API debugger is hier: http://(IP adres van je hue bridge)/debug/clip.html
Handleiding debugger hier: http://www.developers.mee...mentation/getting-started

Ik heb dit zelfs zojuist uitgevoerd en zodra ik het stroom van de bulbs afhaal en opnieuw inschakel gaat eerst de default kleur aan, en na 1seconden gaat hij naar de kleur die ik hem heb toegewezen.
bij mij gaat het om de hue white lampen..
als ik deze bv op 50 of 60% zet.. en ik doe de lampen uit en weer aan ... gaan ze dan weer naar 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heb het met de whites en alleen de timer getest. Na een minuut gaat hij naar 60%.
Met dan de aanpassing uit dat topic zou dat in een seconde zijn.
Dat laatste moet ik nog proberen. Maar dat gaat wel lukken. Dan nog lampen naar uit laten gaan zoals die bij mijn dochter bij een stroom uitval en dat geeft weer wat rust.
Die flits wordt ze niet wakker van lijkt me. Wel als dat ding op vol vermogen aan gaat.
De rest zit nog achter schakelaars. Alhoewel ik denk ik de lampen op de gang e.d. Ga gebruiken en verder met zwave aan de slag ga zodat uit ook uit is bij een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:04:
[...]

bij mij gaat het om de hue white lampen..
als ik deze bv op 50 of 60% zet.. en ik doe de lampen uit en weer aan ... gaan ze dan weer naar 100%?
Hier werkt het gewoon goed met de standaard Hue bulbs.
Ze gaan wel eerst voor een kleine seconde op 100% (licht oranje) en dan springt hij over op de ingestelde timer waarden.
Waarschijnlijk werkt dit ook zo bij de Hue white bulbs.

[ Voor 8% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-04-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
In principe ben je dus constant een scene aan het "aanzetten" door zo'n 1 seconde timer/schedule. Ik weet niet of dat wel zo goed is voor de levensduur van je lampen/bridge.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Lijkt me dat het echt geen bal uit maakt. Die bridge lijkt me toch al bezig te zijn de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget1962
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-12-2024
Weet iemand of er een lijst bestaat van alle Siri commando's welke je op de Hue kan loslaten.
Ik zoek met name een manier om een enkele lamp terug te zetten naar de "standaard kleur"
Als nu zegt " doe de keukenlamp aan" dan gaat deze netjes aan, maar in de kleur van de scène waarme hij als laatste keer is uitgezet.
Ik kan natuurlijk een nieuwe scène maken met de gewenste kleur, maar dat lijkt zo'n omweg.
Geel is te geel en wit is te wit.
Het lijkt er op dat er in het Engels veer meer kleuren mogelijk zijn dan in Nederlands.
http://forums.macrumors.c...-siri-recognizes.1968605/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
frizti schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:12:
In principe ben je dus constant een scene aan het "aanzetten" door zo'n 1 seconde timer/schedule. Ik weet niet of dat wel zo goed is voor de levensduur van je lampen/bridge.
Alleen als deze dus afwijkt van de scene kleur en intensiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:29

frG

Ik heb een vraagje over de Busch-jaeger ZigBee light link producten, ik ben de standaard schakelaars in mijn huis zo zat.. totaal geen samenwerking met het HUE systeem.

Als ik nummertje 5 wil (6735-84) moet ik dan ook nummertje 1 (6710 U) nemen? Het gaat om het vervangen van 1 hele simpele lichtschakelaar. En kan ik vervolgens de aan/uit en dim schuifbalk? programmeren met de hue bridget op 1 of meerdere lampen?

Uiteindelijk wil ik in heel het huis deze nieuwe schakelaars, maar eerst maar even testen met 1 simpele schakelaar.

[ Voor 9% gewijzigd door frG op 24-04-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
frG schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:25:
Ik heb een vraagje over de Busch-jaeger ZigBee light link producten, ik ben de standaard schakelaars in mijn huis zo zat.. totaal geen samenwerking met het HUE systeem.

Als ik nummertje 5 wil (6735-84) moet ik dan ook nummertje 1 (6710 U) nemen? Het gaat om het vervangen van 1 hele simpele lichtschakelaar. En kan ik vervolgens de aan/uit en dim schuifbalk? programmeren met de hue bridget op 1 of meerdere lampen?

Uiteindelijk wil ik in heel het huis deze nieuwe schakelaars, maar eerst maar even testen met 1 simpele schakelaar.
De sokkels hebben ook de Live draad nodig, simpel schakelaartje weghalen en sokkel plaatsen gaat dus niet werken. Je kan wel de schakeldraad doorverbinden, het gat afdekken en een batterijgestuurde schakelaar nemen.

Als je die kant op wil, kan je misschien beter nog Hue Taps ombouwen naar wandschakelaar. Zoek hiervoor maar eventjes op Eltako in het topic, is al vaak genoeg langsgekomen.

Stuk goedkoper dan Busch-Jaeger en support in de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:29

frG

Clubbtraxx schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:17:
[...]

De sokkels hebben ook de Live draad nodig, simpel schakelaartje weghalen en sokkel plaatsen gaat dus niet werken. Je kan wel de schakeldraad doorverbinden, het gat afdekken en een batterijgestuurde schakelaar nemen.

Als je die kant op wil, kan je misschien beter nog Hue Taps ombouwen naar wandschakelaar. Zoek hiervoor maar eventjes op Eltako in het topic, is al vaak genoeg langsgekomen.

Stuk goedkoper dan Busch-Jaeger en support in de App.
Oke, wat is de live draad precies? Je bedoelt niet de fase toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
frG schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:26:
[...]

Ik vermoed de bruine draad.
De blauwe en de zwarte zitten bij het lichtpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
frG schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:26:
[...]

De bruine Fase draad zo u wilt inderdaad, die zit meestal niet verwerkt bij een wcd welke alleen een schakelaar heeft. Je zal die dus van het lichtpunt naar de wcd moeten verlengen wil je van de Busch-Jaeger sokkels gebruik kunnen maken in zo'n geval.

Dat is dus extra werk en kosten, vandaar dat ik het ombouwen van Eltako naar Tap binnenwerk als alternatief gaf. Werkt goed en is eenvoudig.

[ Voor 32% gewijzigd door Clubbtraxx op 24-04-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

tozzke

aka tozzert

Clubbtraxx schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:08:
[...]

De bruine Fase draad zo u wilt inderdaad, die zit meestal niet verwerkt bij een wcd welke alleen een schakelaar heeft. Je zal die dus van het lichtpunt naar de wcd moeten verlengen wil je van de Busch-Jaeger sokkels gebruik kunnen maken in zo'n geval.

Dat is dus extra werk en kosten, vandaar dat ik het ombouwen van Eltako naar Tap binnenwerk als alternatief gaf. Werkt goed en is eenvoudig.
De bruine zit juist wel altijd bij een schakelaar (ok.. bij een wisselschakeling maar bij 1 van de 2 schakelaars). Veel intelligente schakel/dimmodules hebben een nul (de blauwe draad) nodig en dát is niet aanwezig bij een standaard schakelaar. Hier dien je dan een extra draad vanaf de centraaldoos naar de schakelaar te trekken.
Overigens is een wcd een WandContactDoos ofwel in de volksmond een "stopcontact", geen schakelaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
tozzke schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:34:
[...]

De bruine zit juist wel altijd bij een schakelaar (ok.. bij een wisselschakeling maar bij 1 van de 2 schakelaars). Veel intelligente schakel/dimmodules hebben een nul (de blauwe draad) nodig en dát is niet aanwezig bij een standaard schakelaar. Hier dien je dan een extra draad vanaf de centraaldoos naar de schakelaar te trekken.
Overigens is een wcd een WandContactDoos ofwel in de volksmond een "stopcontact", geen schakelaar ;)
Foutje, je hebt helemaal gelijk natuurlijk.
Pagina: 1 ... 11 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue