[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.455 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddler
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 22:48
Via instagram houden ze ons op de hoogte over de ifa.
nepkenny schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:45:
Weet iemand hoelaat en of er een persconferentie op de ifa 2017 is waar de nieuwe philips hue producten worden gepresenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Dank, zie net op fb dat 31 aug om 12:35 de philips hue presentatie is!
peddler schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:23:
Via instagram houden ze ons op de hoogte over de ifa.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit nu eens zou werken met Philips Hue, zou wel heel tof zijn voor bijvoorbeeld in je computerkamer of woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-08 22:31

Ethirty

Who...me?

Sabbi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

,
Dresden Elektronik heeft 'inbouw' (stiekem opplak) schakelaars die met Hue samenwerken.

[afbeelding]
Kijk, dat is toch veel logischer dan die gekke formfactor van de Tap en de dimmer van Philips zelf.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
In addition to the new fixture, Philips is also introducing two other Hue lights. The first is an E12 candle bulb that does multiple colors; the second is a covered light meant for recessed ceiling fixtures. The light only does shades of white, and it’s supposed to be water resistant enough to be installed in bathrooms. Both of those also come out in October.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:05
Vooralsnog geen nieuwe generatie GU10 hue color lampen. (Richer colors).

Jammer!

• BeZaX
  • Nu online
Starterset komt in vervolg met 4 lampen (inclusief kleine prijsverhoging). Ook gaan ze sets van 4 lampen (zonder bridge) verkopen.

Afbeelding van een nieuwe lamp, badkamerspot en E12 fitting.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xMTXqUCsHjAykor3KJiG4h-650-80.jpg

http://www.techradar.com/...ve-finally-become-cheaper

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vdpoorten
Nu op IF 2017 Philips Hue persconferentie

Alle devices worden homekit enabled
dus
Dimmerswitch
Motion sensor
Hue Tap

Dus met een klik homekit scenes activeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdpoorten
Vanaf najaar ook Philips Hue Entertainment

synchronisatie met muziek, games en movies.

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Nieuwe starter kits en meer armaturen toegevoegd aan het asortiment ;)

Voor europa standaard bridge 3 lampen en dimmer, waar dat in de states het bridge en 4 lampen zijn....

En ook meer duo packs.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 23:17
vdpoorten schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:51:
Vanaf najaar ook Philips Hue Entertainment

synchronisatie met muziek, games en movies.
Ben ik wel benieuwd naar, syncen met mn Sonos speakers zou leuk zijn :) Je hebt nu al wel apps ervoor die de microfoon van je telefoon gebruiken, maar dat is niet echt wat ik zoek :)

Ben benieuwd iig :)

PSN: Maichel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 12:53
Developer blog over het implementeren van Philips Hue Entertainment: https://developers.meethue.com/entertainment-blog
vdpoorten schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:51:
Nu op IF 2017 Philips Hue persconferentie

Alle devices worden homekit enabled
dus
Dimmerswitch
Motion sensor
Hue Tap

Dus met een klik homekit scenes activeren
Kan ik nu eindelijk via de Hue Tap ook direct mijn Elgato Eve Energy pluggen bedienen. Nu doe ik dat via een omweg: een trigger rule "als hue lamp x aan gaat dan ook de eve energy".
Wellicht ga ik nu ook de Motion sensor aanschaffen. Mijn eerste ervaring met de Elgato Eve Motion was niet positief (te trage reactie).

Verder nog wat externe links:
https://www.iculture.nl/n...ekit-armaturen-pakketten/
https://www.engadget.com/...ights-movies-games-music/

• Erik1971
stefanf20 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:35:
Developer blog over het implementeren van Philips Hue Entertainment: https://developers.meethue.com/entertainment-blog
Ja daar staat precies uitgelegt wat entertainment nu echt is, is meer dan alleen een andere API op de bridge, is ook een nieuw protocol (Philips specifiek) dat "naast" ZigBee werkt en waar mee je tot 10 lampen 25 berichten per seconden per lamp de kleur en/of intensiteit kunt aanpassen..... Met normaal ZigBee haal je dit alleen met 1 lamp.

Cool 8)

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:48
Nu hopen dat de Hue app ook de Osram Smart+ Plugs aan Homekit doorgeeft...
TranceSetter schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:36:
Ik heb er wel goede hoop. Zie laatste alinea van het artikel op iculture.nl

Verder in de toekomst heeft Philips ook laten weten dat de in het eerste kwartaal van 2018 het Zigbee 3.0-protocol zullen ondersteunen. Dit zorgt ervoor dat producten van andere bedrijven goed blijven samenwerken met de Philips Hue-lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:53

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag is ook de Hue Struana badkamer plafondlamp (€ 169,99) aangekondigd. Als je er op googled vind je een pagina van Philips zelf maar die is offline gezet. Via cache kun je hem nog wel bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4419/36544338930_205586215c_o.png

Er is ook al een retailer die hem op de site heeft staan: https://www.meerdanlicht....truana-wit-3306431p7.html

[ Voor 58% gewijzigd door robertwebbe op 31-08-2017 17:04 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

2400 lumen :o
Dan kan je je badkamer bijna gaan gebruiken als zonnestudio. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Erik1971
Gaat niet gebeuren ten eerste is het de bridge die dit regelt en niet de app :P en tenslotte heeft Philips er geen enkel voordeel bij om niet Philips producten door te geven aan Homekit, tenzij deze mee doen met Friends of hue programma.

Wat wel positief is dat ze aangeven dat ze naar Zigbee3.0 gaan, dat betekend dat de support van niet Philips hue producten eenigzins gegarendeerd is :)

[ Voor 16% gewijzigd door Erik1971 op 31-08-2017 19:49 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

BeZaX schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:43:
Starterset komt in vervolg met 4 lampen (inclusief kleine prijsverhoging). Ook gaan ze sets van 4 lampen (zonder bridge) verkopen.

Afbeelding van een nieuwe lamp, badkamerspot en E12 fitting.
[afbeelding]

http://www.techradar.com/...ve-finally-become-cheaper
Bestond er al niet zo'n spot? Of is dit dezelfde :)
https://www.meerdanlicht....-extention-5041148p8.html
Afbeeldingslocatie: https://www.lampen-winkel.nl/cat/custom/images/items/thumb325/hue/milliskin/5041148p8p0_tif.jpg

Edit:
nieuws: Philips Hue breidt Apple HomeKit-ondersteuning uit naar meer accessoires

[ Voor 12% gewijzigd door Kecin op 31-08-2017 20:56 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-08 20:37
Ik wordt steeds enthousiaster over Hue. Ik heb nu een buitenlamp aangesloten, Hue white lamp. Maar ik heb de volgende vraag. Via Hue Labs (sunset/sunrise) ook deze lamp daarin ondergebracht. Ik heb de lamp op 80% sterkte staan maar bij aangeschakelen de volgende staat hij weer op 100%. Bij mijn andere HUE lampen wordt de laatst ingestelde stand ingeroepen. Iemand idee waarom bij deze lamp niet het geval is?
Ik kom er tot nu toe niet uit.

2e vraag. Ik wil de buitenlamp om 00.00 uur van 80% naar 50% sterkte laten gaan tot deze met sunrise weer uitschakelt. En de volgende dag weer met 80% laten aanschakelen bij sunset en om 00.00 weer naar 50% laten gaan enz. enz. Weet iemand of dit kan? Wellicht een andere app?
Alvast dank voor de reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 15:47

Trebbors

Failure is no option!

Vreemd, bij mij werkt de optie 'kamers uitschakelen over' in de officiële app niet.

Lampen inschakelen om 20:00u via een routine. Dan geef ik in de routine 2300u aan bij uitschakelen over. Maar ze gaan niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Trebbors op 31-08-2017 23:20 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:22
Stomme vraag misschien. Klopt het dat de gu10 white ambiance 5,7 cm is en de gu10 color ruim 7 cm?

Ben voor in mijn woonkamer aan het kijken, en wil zonder nieuwe armaturen te moeten kopen overstappen naar de gu10 hue lampen, maar ruim 7 cm gaat te groot zijn.

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:02
Trebbors schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:19:
Vreemd, bij mij werkt de optie 'kamers uitschakelen over' in de officiële app niet.

Lampen inschakelen om 20:00u via een routine. Dan geef ik in de routine 2300u aan bij uitschakelen over. Maar ze gaan niet uit.
Heb je dat ingesteld na 20.00? Het uitschakelen werkt alleen als ze ook via die routine zijn ingeschakeld.

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

davegriffejoen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:33:
[...]

Heb je dat ingesteld na 20.00? Het uitschakelen werkt alleen als ze ook via die routine zijn ingeschakeld.
Bedoel je binnen één routine aan en uitschakelen? Ja, dat is dezelfde routine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:02
Ik bedoelde dat als ze niet zijn ingeschakeld door die routine (omdat het al 20.00 geweest was) ze ook niet door die routine worden uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Beste mensen heb nog even andere vraag waar ik zo snel niet uitkom:

Ik heb in de woonkamer sensor hangen. In de app Hue Lights heb ik een rule aangemaakt. Zodat deze sensor tussen 06:00 en 08:30 een aantal lampen in de woonkamer aanzet. Als er 15 minuten geen reactie op de sensor is gaan ze weer uit.

Nou wil ik dat wanneer er voldoende licht is deze sensor niets doet. Dus wil nog een extra regel invoeren.

Ik weet even niet of dit met de Hue light app kan. Heeft iemand een dergelijke rule draaien? zoja met welke app en hoe geconfigureerd?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 08:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zolang Osram niet gecertificeerd is door Apple is het voor Philips verboden om ze via Siri/Homekit te laten aansturen. Vandaar dat het wel gewoon via de app, Google, Harmony en Alexa werkt, maar niet met Siri.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:54
Vraag me wel af wat er nu vernieuwd is aan die lamp?
De Cher hebben ze vorig jaar al geïntroduceerd, hangt al bijna een jaar boven mijn keukentafel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Kan iemand mij adviseren betreffende mijn post van gisteren? Alvast dank!
mcmiles schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:23:
Ik wordt steeds enthousiaster over Hue. Ik heb nu een buitenlamp aangesloten, Hue white lamp. Maar ik heb de volgende vraag. Via Hue Labs (sunset/sunrise) ook deze lamp daarin ondergebracht. Ik heb de lamp op 80% sterkte staan maar bij aangeschakelen de volgende staat hij weer op 100%. Bij mijn andere HUE lampen wordt de laatst ingestelde stand ingeroepen. Iemand idee waarom bij deze lamp niet het geval is?
Ik kom er tot nu toe niet uit.

2e vraag. Ik wil de buitenlamp om 00.00 uur van 80% naar 50% sterkte laten gaan tot deze met sunrise weer uitschakelt. En de volgende dag weer met 80% laten aanschakelen bij sunset en om 00.00 weer naar 50% laten gaan enz. enz. Weet iemand of dit kan? Wellicht een andere app?
Alvast dank voor de reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
mcmiles schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:56:
Kan iemand mij adviseren betreffende mijn post van gisteren? Alvast dank!

[...]
Als je iets specifieker kunt zijn hoe je je lampen inschakeld kan ik wellicht hulp bieden.
  1. Als je de lampen inschakeld middels normale wandschakelaar dan gaan de lampen altijd naar 100%
  2. Als je de lampen inschakeld middles dimmer switch dan kun je in de Hue app aan geven wat de actie is bij aan knop, laatste aan stand of een scene
  3. En als laatste via App, als je via Home scherm een kamer aan zet gaan de lampen naar laastes aan stand terug
Gezien alleen de Hue White niet terug gaat, zou het kunnen zijn ingeval dat je dimmer switch gebruikt, je even opnieuw in de app aangeeft wat je voorkeur is bij de aan knop, kan zijn dat dit niet goed is opgeslagen voor die desbetreffende lamp, anders kan ik het ook niet verklaren.

[ Voor 17% gewijzigd door Erik1971 op 01-09-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 29-08 09:42
Ik had gisteren avond opeens dat een hoop lampen en dimswitches niet bereikbaar waren en dus ook niet reageerden via de app.

Meerdere zigbee kanalen geswitched, maar nu is het voor een groot deel gefixxed, maar zie vaak dat er 1 of meerdere lampen (en verschilt per moment) niet bereikbaar zjin volgens de app terwijl ze wel aan/uit schakelen via de app of de switch.

Ik moet zeggen mijn bridge raakt redelijk vol qua devices:

21 lampen
9 dimswitches
2 motion detectors

Alles overigens wel gewoon in 1 huis dus redelijke normale afstanden.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
Beste Erik,
Dank je hebt me geweldig geholpen. Had inderdaad met de dimmer switch te maken.

Kan je me misschien helpen met mijn tweede vraag? Buitenlamp aan bij sunset op 80% vervolgens om 00.00 uur naar 50% lichtsterkte. Bij sunrise weer uit en 's-avonds weer starten bij sunset op 80%?
Erik1971 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:04:
[...]

Als je iets specifieker kunt zijn hoe je je lampen inschakeld kan ik wellicht hulp bieden.
  1. Als je de lampen inschakeld middels normale wandschakelaar dan gaan de lampen altijd naar 100%
  2. Als je de lampen inschakeld middles dimmer switch dan kun je in de Hue app aan geven wat de actie is bij aan knop, laatste aan stand of een scene
  3. En als laatste via App, als je via Home scherm een kamer aan zet gaan de lampen naar laastes aan stand terug
Gezien alleen de Hue White niet terug gaat, zou het kunnen zijn ingeval dat je dimmer switch gebruikt, je even opnieuw in de app aangeeft wat je voorkeur is bij de aan knop, kan zijn dat dit niet goed is opgeslagen voor die desbetreffende lamp, anders kan ik het ook niet verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 29-08 09:42
mcmiles schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:00:
Beste Erik,
Dank je hebt me geweldig geholpen. Had inderdaad met de dimmer switch te maken.

Kan je me misschien helpen met mijn tweede vraag? Buitenlamp aan bij sunset op 80% vervolgens om 00.00 uur naar 50% lichtsterkte. Bij sunrise weer uit en 's-avonds weer starten bij sunset op 80%?

[...]
Ik gebruik Triggi voor dat soort settings. Kan je heel mooi instellen per lamp per tijd en dergelijk. https://triggi.com/

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

troftnom schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:51:
Vraag me wel af wat er nu vernieuwd is aan die lamp?
[...]
Ik weet niet waar TechRadar die Cher vandaan haalt, maar misschien is deze nieuw in de US. In het persbericht van Philips komt deze lamp in ieder geval niet voor, maar worden de volgende nieuwe lampen genoemd:

Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/5046331P7-IMS-nl_NL?wid=494&hei=435&$pnglarge$
Buratto

Afbeeldingslocatie: http://www.newsroom.lighting.philips.com/content/dam/b2b-li/en_AA/company/news/news/2017/ifa2017/Philips-Lighting_Philips-Hue_WA-buckram-spotlight-thumb.jpg
Buckram

Afbeeldingslocatie: http://www.newsroom.lighting.philips.com/content/dam/b2b-li/en_AA/company/news/news/2017/ifa2017/Philips-Lighting_Philips-Hue_white-ambiance-Felicity-table-lamp-thumb.jpg
Felicity

Afbeeldingslocatie: https://media.dmlights.com/medias/philips-hue-philips-struana-ma-3306431p7-product-product-normal?context=bWFzdGVyfHJvb3R8MTE4Nzd8aW1hZ2UvanBlZ3xoN2IvaDc3Lzk5MTkzMjM3MDEyNzguanBnfGZlOTliN2IyZjZiNjRiYjUwODBlNmE0MzM0MmM2NjQxMjRlNTAzNjY1YmYzOWJhNzRmODVhZWU5OGVjYmQ3YTY
Struana

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-08 16:30
Hertog schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:34:
[...]

Ik weet niet waar TechRadar die Cher vandaan haalt, maar misschien is deze nieuw in de US. In het persbericht van Philips komt deze lamp in ieder geval niet voor, maar worden de volgende nieuwe lampen genoemd:
De Hue Cher is al bijna een jaar te koop, vreemd dat hij er dan bij staat. Trouwens mooi dat er nieuwe lampen zijn! Ik mis alleen nog steeds bewegingssensors voor buiten en überhaupt buitenverlichting, Philips mag van mij wel iets meer in die richting werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Of gewoon normale schakelaars.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wat mij opvalt is dat alle nieuwe armaturen 'White Ambiance' zijn, en op de Hue site staan onder de armaturen ook geen Color varianten meer. Ik had juist gehoopt dat er wat meer bijzondere 'speelse' kleurmodellen zoals de Beyond zouden komen, maar nu lijkt het bijna of de kleur-armaturen er uit gaan...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
Beste Spoek,
Dank voor de tip, Triggi geïnstalleerd en een rule kunnen aanmaken. Volgens mij gaat het werken. Interessante app trouwens, ga ik verder ontdekken. Dank!
SpoekGTi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:30:
[...]

Ik gebruik Triggi voor dat soort settings. Kan je heel mooi instellen per lamp per tijd en dergelijk. https://triggi.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-08 22:56
Wat is nu het verschil tussen de Buratto en de Runner spot? De Buratto lijkt groter en er zit precies dezelfde Hue White Ambiance gu10 5,5W 250 lumen lamp in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

davegriffejoen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:02:
Ik bedoelde dat als ze niet zijn ingeschakeld door die routine (omdat het al 20.00 geweest was) ze ook niet door die routine worden uitgeschakeld.
Vanavond heeft de routine ze ingeschakeld en dezelfde routine ze niet uitgeschakeld. Ervaart iemand anders deze 'bug' ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:41
Djarune schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:19:
Wat is nu het verschil tussen de Buratto en de Runner spot? De Buratto lijkt groter en er zit precies dezelfde Hue White Ambiance gu10 5,5W 250 lumen lamp in
Zelf net een paar Runners opgehangen, was al specs aan het vergelijken maar zag zo snel ook geen verschil. Gok dat het puur het design is.

Samen met de Buckram hebben ze nu meerdere flexibele spots waar je designtechnisch uit kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Jochemd13 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:03:
[...]

De Hue Cher is al bijna een jaar te koop, vreemd dat hij er dan bij staat. Trouwens mooi dat er nieuwe lampen zijn! Ik mis alleen nog steeds bewegingssensors voor buiten en überhaupt buitenverlichting, Philips mag van mij wel iets meer in die richting werken.
Buitenverlichting van Philips Hue is gewoon te koop, kijk maar eens hier; https://www.beaumotica.nl/buitenverlichting-met-philips-hue

Is wel raar dat Philips dit nooit groots heeft aangekondigd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Erik1971 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:30:
[...]

Buitenverlichting van Philips Hue is gewoon te koop, kijk maar eens hier; https://www.beaumotica.nl/buitenverlichting-met-philips-hue

Is wel raar dat Philips dit nooit groots heeft aangekondigd.....
Je koopt daar gewoon twee producten: Een Philips Ecomoods of Mygarden armatuur, en een Philips Hue E27 lamp.

Er is verder niets "Hue" aan die buitenlamp. Dit lijkt me gewoon een leverancier die besloten heeft om twee producten als 1 pakket aan te bieden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb mijn issue met het uitschakelen van de lampen kunnen oplossen via de functie 'opruimen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 19:46
Ik heb hier een Hue bridge versie 2.1 met typenummer 3241312018a. Nu is een vriend van me zo slim geweest om er een totaal verkeerde adapter in te steken waardoor er een component doorgebrand is. Heeft iemand toevallig het schema van dit product zodat ik kan achterhalen welk component er gekocht moet worden om dit weer werkend te krijgen?

Bijgevoegd een foto waar je ziet dat component U10 en C57 een kleine brandschade hebben :)

Als echte tweaker zou ik het toch graag weer aan de praat willen krijgen.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 08:50

Masselink

Voor de dorst

Even mijn ervaring delen: Hue icm TRÅDFRI

Ik heb zojuist bij de Ikea een wit tinten lamp en een wit tintenlamp met dimmer/remote opgehaald.

Omdat ik geen TRÅDFRI gateway heb kan ik de lampen dus niet upgraden, dus zijn de zinloos in mijn Hue set-up.

Daarnaast zijn de lampen aanzienlijk minder dan de Philips tegenhangers. Ik ga ze terug brengen.

Zijn er overigens lampen/accessoires van derden die standaard werken op de hue bridge?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Masselink schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:34:
Zijn er overigens lampen/accessoires van derden die standaard werken op de hue bridge?
INNR lampen doen het hier prima.
https://www.innrlighting....g%20&%20Philips%20Hue.pdf

Voor smartplugs i.c.m. Hue (Belkin WeMo, TP-Link) heb ik Alexa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Even mijn ervaring delen: Hue icm TRÅDFRI

Ik heb zojuist bij de Ikea een wit tinten lamp en een wit tintenlamp met dimmer/remote opgehaald.

Omdat ik geen TRÅDFRI gateway heb kan ik de lampen dus niet upgraden, dus zijn de zinloos in mijn Hue set-up.

Daarnaast zijn de lampen aanzienlijk minder dan de Philips tegenhangers. Ik ga ze terug brengen.

Ik ben benieuwd waarom je ze aanzienlijk minder vindt dan de Philips Hue producten, heb zelf nog geen Tradfir aan mijn Hue systeem toegevoegd, maar vind de prijzen interesant (lees significant lager dan Hue) en zit er aan te denken om deze in de minder belangrijke ruimtes in te zetten (lees waar ik geen behoeft heb aan Siri ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Viper_4111 schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:56:
Ik heb hier een Hue bridge versie 2.1 met typenummer 3241312018a. Nu is een vriend van me zo slim geweest om er een totaal verkeerde adapter in te steken waardoor er een component doorgebrand is. Heeft iemand toevallig het schema van dit product zodat ik kan achterhalen welk component er gekocht moet worden om dit weer werkend te krijgen?

Bijgevoegd een foto waar je ziet dat component U10 en C57 een kleine brandschade hebben :)

Als echte tweaker zou ik het toch graag weer aan de praat willen krijgen.
Mijn ervaring is dat meestal de CPU in geval van verkeerde adapter zo op zijn donder heeft gehad dat deze ook overleden is.

Maar ja, proberen kan geen kwaad natuurlijk ;), ik heb helaas geen schema's voor je, je zou kunnen googlen naar de componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
mcmiles schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:01:
Beste Spoek,
Dank voor de tip, Triggi geïnstalleerd en een rule kunnen aanmaken. Volgens mij gaat het werken. Interessante app trouwens, ga ik verder ontdekken. Dank!

[...]
Zie dat het gelukt is met een App van een 3de partij! Zal deze zelf ook eens proberen, nu de dagen weer korter worden is het een pretige functie als de lampen automatisch aangaan als de zon bijna onder gaat!

Ik hoopte er op dat Philips zelf met deze "routine" optie in hun app zou komen, maar dat duurt nu al een paar jaar..... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Erik1971 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:30:
[...]

Ik hoopte er op dat Philips zelf met deze "routine" optie in hun app zou komen, maar dat duurt nu al een paar jaar..... :-(
In de ap via Hue labs kan je met de Sunset to sunrise formule dit ook. Ik gebruik deze formule nu 1 week en heb deze zo ingesteld dat 1 minuut voor zonsondergang de verlichting inschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
F41R schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:16:
[...]

In de ap via Hue labs kan je met de Sunset to sunrise formule dit ook. Ik gebruik deze formule nu 1 week en heb deze zo ingesteld dat 1 minuut voor zonsondergang de verlichting inschakeld.
Thanks, had ik nog niet opgemerkt, ga hem meteen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:04
Ik hoop zo dat de Hue app zelf gebruik gaat maken van de sunset-sunrise opties, zonder dit via Labs te doen. Zou ea. een stuk overzichtelijker maken, zeker icm meerdere bridges.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:39
Dag Hue gebruikers,

Misschien kan iemand mij uit de brand helpen. Als eerst de line-up

- HUE Bridge V2
- 4x Hue White Ambience lampen
- Hue Motion sensor
- Hue Dimmer Switch

Het probleem waar ik tegen aanloop is 1 lamp in de gang. Ik heb deze meegenomen in de standaard programming van uit en aangaan. Echter heb ik er de Motion sensor op ingesteld. Het doel is dat wanneer ik in de nacht door de gang loopt er een 'kaarslichtje' gaat branden en dit functioneert naar behoren. Het enige is dat wanneer ik de lampen inschakel volgens het normale programma, vervolgens door de gang loop de Hue lamp na 15min (ingestelde tijd op motion sensor) uitgaat. Ik zou graag willen dat deze terug naar het behorende programma gaat.

Misschien ben ik wat onduidelijk, maar het is nogal lastig uit te leggen.

Iemand enig idee of dit mogelijk is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 09:22
Dashlane schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:31:
Dag Hue gebruikers,

Misschien kan iemand mij uit de brand helpen. Als eerst de line-up

- HUE Bridge V2
- 4x Hue White Ambience lampen
- Hue Motion sensor
- Hue Dimmer Switch

Het probleem waar ik tegen aanloop is 1 lamp in de gang. Ik heb deze meegenomen in de standaard programming van uit en aangaan. Echter heb ik er de Motion sensor op ingesteld. Het doel is dat wanneer ik in de nacht door de gang loopt er een 'kaarslichtje' gaat branden en dit functioneert naar behoren. Het enige is dat wanneer ik de lampen inschakel volgens het normale programma, vervolgens door de gang loop de Hue lamp na 15min (ingestelde tijd op motion sensor) uitgaat. Ik zou graag willen dat deze terug naar het behorende programma gaat.

Misschien ben ik wat onduidelijk, maar het is nogal lastig uit te leggen.

Iemand enig idee of dit mogelijk is?

Alvast bedankt.
Kan je hier wat mee? http://labs.meethue.com/formulas/huelabs/no-motion-no-fuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:39
Super, zoals ik het lees is het precies wat ik zoek. Ik heb hem geïnstalleerd en ga is kijken of het doet wat ik hoop dat ik doe. Eigenlijk nooit verdiept in HueLabs, ga ik mijzelf is op inlezen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 08:50

Masselink

Voor de dorst

Erik1971 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:21:
[...]

Ik ben benieuwd waarom je ze aanzienlijk minder vindt dan de Philips Hue producten, heb zelf nog geen Tradfir aan mijn Hue systeem toegevoegd, maar vind de prijzen interesant (lees significant lager dan Hue) en zit er aan te denken om deze in de minder belangrijke ruimtes in te zetten (lees waar ik geen behoeft heb aan Siri ;) ).
  • De lampen van Philips hebben de mogelijkheid om de verschillende tinten wit zelf te bepalen. Bij Tradfri heb je alleen keuze tussen de 3 voor geprogrammeerde waarden.
  • Je hebt ook de gateway van Tradfri nodig om de lampen te kunnen updaten, dus extra kosten
  • De remote werkt niet op de hue lampen, dus eigen remote voor Tradfri en Hue
  • Lamp werd erg warm t.o.v. Hue
Maar het belangrijkste is wel het gevoel van de responsiveness. Het voelt gewoon niet soepel. Wisselen/dimmen lijkt soms een beetje te haperen/schokken. Ik heb een beetje het 50Hz TV gevoel. Prima beeld, maar bij veranderingen net niet lekker.

Koffie en meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49
Anderzijds lees ik net in het Tradfri topic dat de Tradfri bridge, in tegenstelling tot de Hue bridge, dus wél events kan 'pushen' naar Domotica software. Bv. ook bij het gebruiken van knoppen op de afstandsbediening.

Iets waarbij je de Hue bridge steeds moet pollen op de status van een door de afstandsbediening aangestuurde lamp.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Niet helemaal aan Hue gerelateerd maar ik heb nieuwe spots in mijn plafond voor 4 Hue spots maar nu zijn de armaturen net iets te klein voor 't gat wat er in zit.
Weet iemand of je mooie platte metalen ringen kunt kopen die je er tussen kunt zetten, zodat het nog mooi afgewerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-08 16:30
Bij ons zitten er 4 INNR GU10 lampen in de tuin op ongeveer 9, 11, 13 en 15m van de bridge af en ze reageren gewoon prima. Het gebeurd maar 3/4x per maand dat er een van de vier in de ochtend nog aan staat. Kan ze zeker aanraden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-08 19:53
Erik1971 schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:59:
[...]

Thanks, had ik nog niet opgemerkt, ga hem meteen gebruiken.
Wat ik bloedirritant aan die functie vind is dat als het licht al aanstaat die scene wordt veranderd naar de standaard ingestelde scene. Blijkbaar is dit bij iConnectHue niet merkte ik vandaag op en heb ik ook m'n motion sensor zo kunnen instellen dat als de groep actief is, hij niet overgaat op het motion sensor ingestelde gedrag. Erg prettig tot nu toe, fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Roelvano schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:17:
[...]

Wat ik bloedirritant aan die functie vind is dat als het licht al aanstaat die scene wordt veranderd naar de standaard ingestelde scene......
Is dit ook als je bij scène selection kiest voor scène: Recall last state?

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-08 17:25
Van de week ook een aantal lampjes aangeschaft bij ikea, werkt tot op heden erg mooi.
https://imgur.com/Pb3bUPN
Zo had ik vorige week nog maar 2 lampen en is dat deze week flink uitgegroeid.
https://imgur.com/nFS7Bjz

Toch wel heel relaxed smart lighting, nu maar eens kijken of ik nog meer kan toevoegen.
Nog mensen die handige IFTTT tips hebben voor hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realdeal93
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-07-2023
Morgen is er tussen 9:00 en 11:00 25% korting op het hele assortiment bij de praxis.

Ik was van plan om deze te gaan kopen : https://www.praxis.nl/ver...e-wit-3x5.5w-230v/5590700.

Ik heb verder nog niks van philips hue. Iemand ervaring mee of kan me er wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 16:58

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

F41R schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:16:
[...]

Ik heb de mijne (met iConnectHue) ingesteld op 30 minuten voor zonsondergang, maar dat komt niet altijd overeen met de beleving van de hoeveelheid licht buiten. Als in: als het volledig bewolkt of juist volledig helder is buiten, zit er gevoelsmatig nog best wat verschil tussen wanneer het donker wordt.

Idealiter zou ik er een sensor voor gebruiken, dus eigenlijk de motion-sensor, maar dan zonder het motion-gedeelte, maar dat lijkt nog niet te kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voor dat soort beperkingen ga ik overstappen naar een Homey. Dan kan ik lichtwaarde sensoren erop aansluiten en dan verschillende dingen/protocollen aansturen. https://www.robbshop.nl/s...oren/detectie/lichtwaarde

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar de Philips Hue Starterspakket E27 Bridge 2.0 kost nu 145,35 € na toevoegen van de kortingscode ENGIEKORTING5338 bij 50Five.

Directe link (korting komt pas na het toevoegen van de code in de winkelwagen) : https://www.50five.nl/philips-hue-starter-kit-e27.htm

Is toch nog weer 15 euro goedkoper dan in de PW pricewatch: Philips Hue White and Color Starter Pack (E27, 3 lampen, met Brid... , ook kom je dan uit op 48,33 per lamp en een extra bridge als je hem al hebt.

Aanbiedingspagina met nog 5 andere aanbiedingen: https://www.50five.nl/page/engienederlandq3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-08 22:24
MartijnGizmo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:01:
[...]

Ik heb de mijne (met iConnectHue) ingesteld op 30 minuten voor zonsondergang, maar dat komt niet altijd overeen met de beleving van de hoeveelheid licht buiten. Als in: als het volledig bewolkt of juist volledig helder is buiten, zit er gevoelsmatig nog best wat verschil tussen wanneer het donker wordt.

Idealiter zou ik er een sensor voor gebruiken, dus eigenlijk de motion-sensor, maar dan zonder het motion-gedeelte, maar dat lijkt nog niet te kunnen. :)
Dat kan met Hue Labs!

http://labs.meethue.com/f...labs/sunlight-as-a-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 09:22
Kecin schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:26:
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar de Philips Hue Starterspakket E27 Bridge 2.0 kost nu 145,35 € na toevoegen van de kortingscode ENGIEKORTING5338 bij 50Five.

Directe link (korting komt pas na het toevoegen van de code in de winkelwagen) : https://www.50five.nl/philips-hue-starter-kit-e27.htm

Is toch nog weer 15 euro goedkoper dan in de PW pricewatch: Philips Hue White and Color Starter Pack (E27, 3 lampen, met Brid... , ook kom je dan uit op 48,33 per lamp en een extra bridge als je hem al hebt.

Aanbiedingspagina met nog 5 andere aanbiedingen: https://www.50five.nl/page/engienederlandq3
Hier hebben we zelfs een apart topic voor [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Thanks! Daar ook even neergezet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 30-08 16:05
Erg jammer dat de Innr lampen niet met HomeKit samenwerken.
Moet nog 6 spots in mijn aanbouw vervangen. Duur grapje om dat in 1 aankoop te doen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:52
Ik ben momenteel aan het orienteren op een aantal Hue spots. Als ik een Hue spot koop met twee of drie lampen, kan ik de lampen dan ook individueel dimmen? 1 spot zou voor lezen op de bank zijn, die mag fellen maar de rest hoeft niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Nu online
jaspov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:39:
Ik ben momenteel aan het orienteren op een aantal Hue spots. Als ik een Hue spot koop met twee of drie lampen, kan ik de lampen dan ook individueel dimmen? 1 spot zou voor lezen op de bank zijn, die mag fellen maar de rest hoeft niet mee.
Je kunt per lamp of 'kamer' dimmen, aan-/uitzetten en kleur aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:52
BeZaX schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:54:
[...]

Je kunt per lamp of 'kamer' dimmen, aan-/uitzetten en kleur aanpassen.
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-08 14:54
jaspov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:39:
Ja, geen probleem. Je kunt lampen in groepen plaatsen (bijv. woonkamer) en ze dan tegelijk in- of uitschakelen en dimmen. Ook kun je, als je de groep aantikt, de lampen apart regelen. Wat ook kan is een aparte groep maken voor die ene spot, dat scheelt dan een paar handelingen in de app.
Hoe dit dan werkt i.c.m. een Hue dimmer of Tap durf ik zo niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Thanks, meteen ff als test ingesteld in de gang (waar al een motion-sensor hangt). Als het goed werkt hang ik een extra sensor in de woonkamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 15:45
Serena schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:18:
Erg jammer dat de Innr lampen niet met HomeKit samenwerken.
Moet nog 6 spots in mijn aanbouw vervangen. Duur grapje om dat in 1 aankoop te doen.
Als je de aanschaf aan je vrouw moet "verkopen" heb het dan vooral over de lange levensduur en de energie zuinigheid van LED.

Bereken de prijs eens over meerdere jaren, dan pakt het alweer iets gunstiger uit. En neem ook het moeten inbouwen van reguliere of LED dimmers etc. mee in de totale prijs.

En je kan ook 2 startsets kopen en de bridges weer verkopen. Zijn de lampen per saldo iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

In het kader domme vragen bestaan niet, geen help functie in de app en Google hielp me niet...

Wat heeft de optie Thuiskomen en Weg van huis eigenlijk voor zin in combinatie met de optie Locatiebewust uitgeschakeld? Hoe kan ik effectief gebruik maken van deze twee opties met Locatiebewust uitgeschakeld?

[ Voor 16% gewijzigd door Trebbors op 08-09-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-08 14:54
Trebbors schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:14:
In het kader domme vragen bestaan niet, geen help functie in de app en Google hielp me niet...

Wat heeft de optie Thuiskomen en Weg van huis eigenlijk voor zin in combinatie met de optie Locatiebewust uitgeschakeld? Hoe kan ik effectief gebruik maken van deze twee opties met Locatiebewust uitgeschakeld?
Als Locatiebewust uitgeschakeld is en je tikt links boven in het hoofdscherm op 'Thuis', verandert dit in 'Weg'. En andersom natuurlijk. Niet erg duidelijk inderdaad, ik kwam er zelf ook pas net achter dat het zo werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-08 20:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

wat zijn de ervaringen hier nu met de Hue Milliskin spots? Kan er online weinig over vinden, alleen Amazon.de zie ik wat klantenrecensies staan (veel plastic en wordt erg heet).

Iemand die hier ervaring heeft? Ik overweeg in ons nieuwe huis alle spotjes van Milliskin te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21
Bigg Balls schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:28:
wat zijn de ervaringen hier nu met de Hue Milliskin spots? Kan er online weinig over vinden, alleen Amazon.de zie ik wat klantenrecensies staan (veel plastic en wordt erg heet).

Iemand die hier ervaring heeft? Ik overweeg in ons nieuwe huis alle spotjes van Milliskin te nemen
Waarnaar ben je precies op zoek qua review? Het zijn de gewone GU10 White & Ambience spots neem ik aan, alleen dan met armatuur erbij. En ja, die is veel plastic, maar over smaakt valt uiteindelijk niet te twisten. Ik heb zelf nu een week of 2 4 van de ronde aluminium/grijze ophangen en in zoverre geen klachten over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
ucsdcom schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:07:
[...]

Als je de aanschaf aan je vrouw moet "verkopen" heb het dan vooral over de lange levensduur en de energie zuinigheid van LED.
Je gaat er dus nu vanuit dat ik een man ben of zo? Zonder naar mijn naam of foto te hebben gekeken?
Wat een vooroordeel!!! 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:30:
[...]

Je gaat er dus nu vanuit dat ik een man ben of zo? Zonder naar mijn naam of foto te hebben gekeken?
Wat een vooroordeel!!! 🤔
Los van je naam of foto, snap ik sowieso niet de relatie tussen jouw opmerking dat het een duur grapje is om in 1 aankoop te doen en het 'verkopen' (aan wie dan ook)..... Het kan toch nog steeds duur zijn, ook als je de ander niet hoeft te overtuigen van de aankoop? En als er geen ander is, kan het toch ook nog steeds duur zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 08-09-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:09:
[...]

Los van je naam of foto, snap ik sowieso niet de relatie tussen jouw opmerking dat het een duur grapje is om in 1 aankoop te doen en het 'verkopen' (aan wie dan ook)..... Het kan toch nog steeds duur zijn, ook als je de ander niet hoeft te overtuigen van de aankoop? En als er geen ander is, kan het toch ook nog steeds duur zijn?
Exact dit… Maar denk dat we nu te veel van het topic afwijken.

Heel hard aan het denken om morgenochtend naar de Praxis te gaan. Weet alleen niet of de Hue G10 een vaste lage prijs heeft en de 25% korting dus niet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Serena schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:28:
[...]

Heel hard aan het denken om morgenochtend naar de Praxis te gaan. Weet alleen niet of de Hue G10 een vaste lage prijs heeft en de 25% korting dus niet geldt.
In principe zijn alle Hue producten van het Gamma-concern uitgesloten van kortingen. Helaas. Denk dat ze er teveel van verkochten toen het nog wel kon.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ethirty schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:31:
[...]

In principe zijn alle Hue producten van het Gamma-concern uitgesloten van kortingen. Helaas. Denk dat ze er teveel van verkochten toen het nog wel kon.
Maar de Praxis is niet van de Gamma. Karwei wel overigens…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-08 20:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

RobertMe schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:33:
[...]

Waarnaar ben je precies op zoek qua review? Het zijn de gewone GU10 White & Ambience spots neem ik aan, alleen dan met armatuur erbij. En ja, die is veel plastic, maar over smaakt valt uiteindelijk niet te twisten. Ik heb zelf nu een week of 2 4 van de ronde aluminium/grijze ophangen en in zoverre geen klachten over
Met name ervaringen, aan het aantal lumen te zien ben ik bang dat de spot niet krachtig genoeg is. Het idee is om in mijn woonkamer om de twee meter een spot te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 16:21
Bigg Balls schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:57:
[...]

Met name ervaringen, aan het aantal lumen te zien ben ik bang dat de spot niet krachtig genoeg is. Het idee is om in mijn woonkamer om de twee meter een spot te plaatsen.
Ik heb op een gegeven moment lampjes eruit gehaald toen ze op 100%, wit, aan waren. Ik heb daar toen nog zeker 5 minuten last van gehad, van het felle licht. Ze zijn dus zeer zeker fel. Met om de 2 meter een spot zul je dus waarschijnlijk ruim voldoende licht hebben. Alhoewel het natuurlijk ook een beetje afhankelijk is van de tint. Wit/blauwig geeft de indruk van veel meer licht dan het geel wat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Serena schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:32:
[...]

Maar de Praxis is niet van de Gamma. Karwei wel overigens…
Ah, heb ik dat altijd verkeerd begrepen. Maar maakt onder de streep weinig uit qua kortingen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Laatst online: 09:47

zTz

Hue wordt niet meegenomen in de actie. Kijk maar naar de huidige prijzen op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
zTz schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:32:
Hue wordt niet meegenomen in de actie. Kijk maar naar de huidige prijzen op de website.
Dan kan ik uitslapen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 15:45
Serena schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:30:
[...]

Wat een vooroordeel!!! 🤔
Dat is grappig! Helemaal niet op gelet. Het zegt dus misschien eerder iets hoe het bij mij thuis gaat ;)

Bij de Praxis heb ik 2 jaar terug nog Hue dimmers kunnen kopen met een 20% kortingsbon. Misschien was dat meer geluk dan wijsheid aangezien de vestiging hier nog oude kassasystemen had. (de korting werd handmatig verrekend). Als dat intussen automatisch gaat, dan is het wel een probleem.

Wel typisch, klikaan/klikuit viel er wel onder dit jaar. Maar groter probleem is het zeer beperkte Philips Hue assortiment wat Praxis hier in de gewone en in de "Mega XL" vestiging voert. Op Hue whites of oude Lux lampen na en af en toe een remote hebben ze niets tot nu toe.

[ Voor 45% gewijzigd door ucsdcom op 09-09-2017 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Serena schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:28:
[...]

Praxis, Karwei en Gamma doen allemaal niet meer aan korting op Hue: Gamma en Karwei gooien de productgroep op Vaste Lage Prijs.

Bij Praxis is de Hue sinds de nieuwe kassasystemen uitgesloten. In diverse filialen geprobeerd, maar de korting wordt niet verwerkt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dashlane schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:58:
[...]

Super, zoals ik het lees is het precies wat ik zoek. Ik heb hem geïnstalleerd en ga is kijken of het doet wat ik hoop dat ik doe. Eigenlijk nooit verdiept in HueLabs, ga ik mijzelf is op inlezen _/-\o_
Werkt dit? Ik wil ook precies wat deze formule doet, maar als ik hem instel zegt mijn Sensor 'inactief'...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:26
Is er een app waarmee ik de motion sensor alleen als lichtsensor kan instellen. Afhankelijk van het daglicht tussen 8 uur 's ochtends en 23:00 's avonds aan of uit. Na 23:00 permanent uit. Onafhankelijk van of er beweging geselecteerd wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
THE_BASE schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:40:
[...]

Praxis, Karwei en Gamma doen allemaal niet meer aan korting op Hue: Gamma en Karwei gooien de productgroep op Vaste Lage Prijs.

Bij Praxis is de Hue sinds de nieuwe kassasystemen uitgesloten. In diverse filialen geprobeerd, maar de korting wordt niet verwerkt.
Ik zeg: ‘Discriminatie!’ 😂🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

HEY_DUDE schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:53:
Is er een app waarmee ik de motion sensor alleen als lichtsensor kan instellen. Afhankelijk van het daglicht tussen 8 uur 's ochtends en 23:00 's avonds aan of uit. Na 23:00 permanent uit. Onafhankelijk van of er beweging geselecteerd wordt of niet.
Geen app, wel Hue Labs: mastachilla in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Pagina: 1 ... 65 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue