[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.477 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 23:54
Kwandoerie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

Inmiddels lijkt dit product ook bij deze winkel, na eerder deze week nog 4 weken levertijd te hebben, uit het assortiment te zijn gehaald.
Via deze link is het product nog zichtbaar, rechtsonder staat 'Uitverkocht, uit ons assortiment'.

Hebben degene die dit product besteld hadden hier nog wat over gehoord?

Of nog beter, iemand nog bekend met een alternatief?
Alternatief product, of alternatieve winkel?
De lightify plug is oa hier gewoon te koop en direct leverbaar:
https://www.goedkopermetl...290877-lightify-plug.html

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Clubbtraxx schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:23:
[...]

Dat laatste lijkt mij, overigens de normale prijzen die zij noemen voor deze producten liggen wel erg hoog, zo lijkt het idd net of ze de producten heel scherp aanbieden,

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 19:39

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik heb ze een tijd terug gekocht bij Amazon.de €28,54.

www.oldskoolnl.nl

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
[...]

Inmiddels lijkt dit product ook bij deze winkel, na eerder deze week nog 4 weken levertijd te hebben, uit het assortiment te zijn gehaald.
Via deze link is het product nog zichtbaar, rechtsonder staat 'Uitverkocht, uit ons assortiment'.

Of nog beter, iemand nog bekend met een alternatief?
Ik heb net nog even gekeken: "Verwachte leverdatum: 22-09-2017".
Deze is dus 2 weken uitgesteld blijkbaar. Verder geen bericht gehad.

Have Fun Funske

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:13
[...]
Ik heb net even gekeken. bij mij staat de levertijd op 22 september. Ben benieuwd.

• funske
TranceSetter schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:45:
[...]

Ik heb net even gekeken. bij mij staat de levertijd op 22 september. Ben benieuwd.
Net zoals bij mij dus.
Maar ik heb het volste vertrouwen erin dat ze nog komen.

Have Fun Funske

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:53
Ben er niet zo zeker van.
Krijg zojuist de volgende mail:
Gerne hätten wir Ihren Auftrag umgehend ausgeführt, jedoch hat die
große Nachfrage dazu geführt, dass folgender Artikel nicht mehr
lieferbar ist:

Posnr Artikel Omschrijving Aantal Leverdatum
-------------------------------------------------------------------
010 1387114 Lightify Plug 2 ST **uitverkocht*

Wenn Sie jetzt enttäuscht sind, können wir das gut verstehen. Unser
Einkauf hat wirklich alles versucht, doch trotz größter Bemühungen
konnten wir keinen Ersatz für Sie beschaffen.

• TranceSetter
Hier idem dito. Nu eens kijken hoe ze het met het geld terugstorten doen, aangezien het met iDeal betaald is.

Naja, dan maar op die andere website bestellen, maar dan is het wel een stuk duurder.

• funske
Ook ik heb een mailtje ontvangen.
In juni had ik ook iets besteld en betaald via iDeal. Later heb ik die geannuleerd en kreeg ik keurig via Ingenico (?) het bedrag teruggestort op mijn rekening binnen een week.

Have Fun Funske

• Clubbtraxx
Erik1971 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Dat laatste lijkt mij, overigens de normale prijzen die zij noemen voor deze producten liggen wel erg hoog, zo lijkt het idd net of ze de producten heel scherp aanbieden,
Eens, winkelprijs had beter adviesprijs kunnen zijn inderdaad.
Maar goed ik heb verder niks met deze winkel, wat iets kost en of dat redelijk is kan ieder voor zich bepalen.
Beter duur(der) dan niet te koop zeg ik altijd maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathijsveld
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 16:51
Wellicht handig voor mensen om te weten:

Ik had bij Conrad, net zoals meerdere mensen een lightify plug besteld voor mij hue setup. Helaas is de order gecancelled. Na wat flink zoeken en navraag ben ik erachter gekomen dat Osram de lightify plug niet meer zal leveren maar Led.de heeft opvolger en heeft mij gegarandeerd dat deze werkt. Ze hebben er zat op voorraad. de nieuwe naam is de Osram Smart+ plug.

Ik heb het over deze:

https://www.led.de/led-le...dose-mit-repeaterfunktion

[ Voor 16% gewijzigd door mathijsveld op 18-08-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Clubbtraxx schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:23:
[...]

Helaas niet meer leverbaar daar... Al weken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
mathijsveld schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:22:
Wellicht handig voor mensen om te weten:

Ik had bij Conrad, net zoals meerdere mensen een lightify plug besteld voor mij hue setup. Helaas is de order gecancelled. Na wat flink zoeken en navraag ben ik erachter gekomen dat Osram de lightify plug niet meer zal leveren maar Led.de heeft opvolger en heeft mij gegarandeerd dat deze werkt. Ze hebben er zat op voorraad. de nieuwe naam is de Osram Smart+ plug.

Ik heb het over deze:

https://www.led.de/led-le...dose-mit-repeaterfunktion
Goed speurwerk mathijs! Lijkt er op dat nieuwe lightify plug nu ook als repeater/range extender werkt.
benieuwd of dat ook bij hue lampen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:39
Ik heb sinds eergisteren problemen met de Hue lampen die niet bereikbaar waren. Ik heb alles weer werkend gekregen door het Zigbee kanaal te wijzigen. Ik heb nu alweer 2 lampen die wederom niet bereikbaar waren. Ik heb deze verwijderd en opnieuw aangemeld. Het werkt nu weer. Ik gebruik het Hue systeem nu al een halfjaar en er is niets aan de opstelling veranderd. De problemen zijn begonnen nadat de spanning van de Hue en het modem even uitgeschakeld zijn geweest. Heeft er iemand een idee of tips wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Misschien is dit al besproken, maar ik kan het niet terugvinden.

Ik heb 2 vraagjes, ik heb 19 HUE lampen op 1 bridge. De bridge zit aangesloten op een Netgear Nighthawk R7000, die zit aangesloten op een glasvezel modum v10 van Telfort met 200/200.

Kan het zijn dat de HUE's je netwerk vertragen? Ik hou namelijk draadloos maar zo'n 50mb over terwijl ik 4 meter van de R7000 af zit. Bedraad op mijn pc haal ik netjes de 200 om 200.

Als ik aan het downloaden ben, dan werken mijn HUE lights ook niet. Ik kan ze dan niet eens vinden met de app. Dan download ik bijvoorbeeld een game op de PlayStation, En dan kan ik mijn lampen niet meer bedienen.

Best vreemd dus, want de lampen hebben geen internet nodig, Alleen een netwerk...

[ Voor 3% gewijzigd door Fearbeek op 20-08-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zit t zigbee protocol op 2.4Ghz net zoals je WiFi? Staat me iets van bij.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fearbeek schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:08:
Misschien is dit al besproken, maar ik kan het niet terugvinden.

Ik heb 2 vraagjes, ik heb 19 HUE lampen op 1 bridge. De bridge zit aangesloten op een Netgear Nighthawk R7000, die zit aangesloten op een glasvezel modum v10 van Telfort met 200/200.

Kan het zijn dat de HUE's je netwerk vertragen? Ik hou namelijk draadloos maar zo'n 50mb over terwijl ik 4 meter van de R7000 af zit. Bedraad op mijn pc haal ik netjes de 200 om 200.

Als ik aan het downloaden ben, dan werken mijn HUE lights ook niet. Ik kan ze dan niet eens vinden met de app. Dan download ik bijvoorbeeld een game op de PlayStation, En dan kan ik mijn lampen niet meer bedienen.

Best vreemd dus, want de lampen hebben geen internet nodig, Alleen een netwerk...
Verander in de Hue app eens, op de bridge, het Zigbee kanaal.

Verder, zit je met 2.4 of 5 verbonden? Lijkt alsof je op 2.4Ghz nog verbonden bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
En hoever staat je Hue bridge van je router af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Vorkie schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Verander in de Hue app eens, op de bridge, het Zigbee kanaal.

Verder, zit je met 2.4 of 5 verbonden? Lijkt alsof je op 2.4Ghz nog verbonden bent...
De Hue is toch bedraad verbonden met de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jos-P schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

De Hue is toch bedraad verbonden met de router?
Ja, maar hij connecteert toch middels WiFi naar de router > Hue bridge, lijkt alsof zijn 2.4Ghz kanaal volloopt waardoor de Hue bridge niet reageert, of door te veel storing, de bridge de lampen niet kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Vorkie schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Ja, maar hij connecteert toch middels WiFi naar de router > Hue bridge, lijkt alsof zijn 2.4Ghz kanaal volloopt waardoor de Hue bridge niet reageert, of door te veel storing, de bridge de lampen niet kan aansturen.
Dat was waarschijnlijk ook mijn probleem dat het gekozen 2,4 Ghz kanaal in de router te dicht bij het zigbee kanaal van het Hue systeem stond (zie mijn post van afgelopen zaterdag - lampen niet/slecht te bedienen)
Hier nog een link met nuttige informatie hoe WiFi en Zigbee elkaar kunnen storen: https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Ik zit inderdaad op 2.4ghz, mijn router zend ook 2.4 en 5ghz uit. Hoe zet ik de bridge ook op 5ghz? En moet ik dan ook verbinding maken met het 5ghz netwerk mijn telefoon om de lampen te bedienen? Moet ik nog instellingen wijzigen op mijn router?

Tips zijn welkom..

[ Voor 17% gewijzigd door Fearbeek op 20-08-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Fearbeek schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:03:
Ik zit inderdaad op 2.4ghz, mijn router zend ook 2.4 en 5ghz uit. Hoe zet ik de bridge ook op 5ghz? En moet ik dan ook verbinding maken met het 5ghz netwerk mijn telefoon om de lampen te bedienen? Moet ik nog instellingen wijzigen op mijn router?

Tips zijn welkom..
Nee je haalt van alles door elkaar....

Je apparaten, dus telefoon, playstation etc... zitten verbonden op 2.4Ghz, als je dan gaat downloaden wordt die 2.4ghz band helemaal vol geduwd met pakketten, waardoor jij wel nog bij de bridge kan komen, maar, doordat die band op 2.4ghz vol zit, krijgt de bridge geen verkeer bij de eerste lamp enzovoorts...

De Hue bridge en lampen hebben niets met die WiFi te maken, anders dan dat ze in dezelfde frequenties zitten te schreeuwen.

En nee, 2.4 of 5Ghz maakt niets uit (het zijn geen aparte netwerken... alleen andere frequenties) dus zoveel mogelijk die 5Ghz gebruiken voor de minste problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Maar moet ik nou al mijn apparaten op 5ghz zetten of mijn bridge anders instellen dat die over 5ghz gaat en de rest over 2.4ghz of juist andersom? Dit is vrij nieuw voor mij zoals je merkt ;)

Want als ik alles laat zitten zoals het is, dan blijft het dus zo. Dus ik moet iets aanpassen...

[ Voor 20% gewijzigd door Fearbeek op 20-08-2017 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:45
Hue werkt met het ZigBee protocol. Tussen de lampen en Hue Bridge gaan signalen via dit protocol. ZigBee werkt op 2,4 GHz. Het enige wat je hier nog kunt veranderen is het ZigBee-kanaal. Dit kan via de Hue app.
Wellicht zit Hue op een ander kanaal jouw WiFi-netwerk niet meer in de weg. Dan hoef je niets te veranderen aan je WiFi-netwerk.

Als je je WiFi netwerk naar 5 GHz wilt zetten, zoals hiervoor geadviseerd werd, moet je dat instellen op je router.
Hoe dat precies ingesteld moet worden gaat te ver voor dit topic.
Overigens kan de switch naar 5 GHz ook weer voor nieuwe uitdagingen zorgen, zoals bereik binnenshuis, of oudere apparaten in het netwerk die dit niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 11:34

John

🚀

Heeft er iemand ervaring met de Philips Hue Tafellamp of plafondlamp? Hoe fijn is de tafellamp voor een bureau opstelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Vorkie schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Heb zelf iets soortgelijks mee gemaakt, maar zo te horen aan je verhaal heb je de bridge te dicht bij je Wifi router staan.

Oplossing is om te zorgen dat je bridge minimaal 50cm en liever iets meer van je Wifi router af staat, anders blijf je problemen houden, ZigBee of Wifi kanaal veranderen zal het probleem niet oplossen.

Heeft te maken met hoe radio signalen worden uitgezonden op 2,4Hhz, de eeste 30-50 cm is het signaal niet stabiel op het juiste kanaal en veroorzaakt allerlei harmonische en reflecties over meerdere kanalen. Als je twee zender/ontvangers op 2,4Ghz naast elkaar zet geeft dit als negatief effect dat vooral het ontvangen van signalen bemoeilijkt wordt. Door ze op 50cm of meer van elkaar te plaatsen treed dit probleem niet meer op.

Dit geldt voor alle 2,4Ghz apperaten, lees Wifi, ZigBee en Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Erik1971 Ik heb geen problemen hoor ;) Van begane grond tot vliering (3de verdieping) tot aan het einde van de tuin (13 meter) doet het zigbee/hue/wifi netwerk zijn werk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Vorkie schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:30:
@Erik1971 Ik heb geen problemen hoor ;) Van begane grond tot vliering (3de verdieping) tot aan het einde van de tuin (13 meter) doet het zigbee/hue/wifi netwerk zijn werk :)
Goed om te zien dat je geen problemen hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:27
Kan iemand een app aanraden om Philips Hue verlichting aan te sturen vanaf je Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-08 21:32

Edgarz

Tweako-active since1986

funske schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:10:
Ook ik heb een mailtje ontvangen.
In juni had ik ook iets besteld en betaald via iDeal. Later heb ik die geannuleerd en kreeg ik keurig via Ingenico (?) het bedrag teruggestort op mijn rekening binnen een week.
Ingenico is de collecting PSP (technische tussenpersoon) voor de ideal kassa.en verzorgt dus ook de terugstorting (https://payment-services....m/nl/nl/ogone/support/faq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:02

GforceNL

Out of memory....

ptrv schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:44:
Kan iemand een app aanraden om Philips Hue verlichting aan te sturen vanaf je Mac?
Siri ?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Colors for Hue:
https://itunes.apple.com/...for-hue/id581915465?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Pakketje is gisteren door Led.de aangeboden bij DHL. Nu maar afwachten wanneer de nieuwe plug binnenkomt. Zodra hij er is zal ik natuurlijk zo snel mogelijk ermee aan de slag gaan en laat jullie dan weten of hij werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Weet iemand of je net zoals bij de motion sensor, je dimmer switch ook anders kunt laten reageren op bepaalde tijdstippen?

ik heb bijvoorbeeld in het toilet dat hij tussen 23:30 en 06:00 uur gedimd aangaat ipv vol (dit ingesteld bij de motion sensor)
Ik zou willen dat mijn licht in de huiskamer in de ochtend aangaat op energize (bijvoorbeeld van 06:00 tot 10:00 en dat hij daarna gewoon op relax aangaat bij de eerste klik op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
cky schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:39:
Weet iemand of je net zoals bij de motion sensor, je dimmer switch ook anders kunt laten reageren op bepaalde tijdstippen?

ik heb bijvoorbeeld in het toilet dat hij tussen 23:30 en 06:00 uur gedimd aangaat ipv vol (dit ingesteld bij de motion sensor)
Ik zou willen dat mijn licht in de huiskamer in de ochtend aangaat op energize (bijvoorbeeld van 06:00 tot 10:00 en dat hij daarna gewoon op relax aangaat bij de eerste klik op de knop.
Dit kan oa via IconnectHue. Als je in de ochtend bij mij op de dimmerswitch klikt gaan de lampen op oranje, overdag op wit en in de avond op lichtblauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
vdpoorten schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Dit kan oa via IconnectHue. Als je in de ochtend bij mij op de dimmerswitch klikt gaan de lampen op oranje, overdag op wit en in de avond op lichtblauw.
Zit jij soms continu in een nachtritme? Biologisch gezien zou ik het schema omdraaien:
- 's ochtends: wakker worden, blauw licht om aanmaak melatonime te stoppen
- 's avonds: gaan slapen, dus rood licht om aanmaak melatonime te bevorderen
Maar ieder z'n voorkeuren natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

vdpoorten schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Aah dit klinkt top, heb alleen maar android.... dus dat is weer jammer. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 20:22
Voor Android heb je "All4hue". Naar wat ik van iConnectHue heb gezien (dat ik nooit in echt heb gebruikt) is All4hue wel wat minder gebruiksvriendelijk en wat 'technischer'.

Ik heb nog niet goed genoeg gekeken of je met All4hue ook dingen tijds-afhankelijk kan doen, maar er is veel mogelijk. Dus wie weet :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik vind deze er wel goed uitzien. Voor een app niet supergoedkoop, maar het ik ga hem wel eens proberen denk ik...

http://www.mhcp-software.nl/products/lightingpro/

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 23:17
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/umTuNVn.png

Sorry ;)

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Hmm, zou eigenlijk wel nice zijn. RGB of Tunable White filament ledlampen :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Wellicht heeft iemand hier een idee wat ik zou kunnen doen.

De vorige bewoners van ons huis hebben overal inbouwspotjes geplaatst. Vooral op plekken waar ik Hue achtige verlichting zou willen plaatsen. (Badkamer, Keukenkastjes en Gang) Nu zitten de transformatortjes allemaal in het verlaagde plafond of in andere loze ruimtes geplaatst op een manier dat ik er niet makkelijk bij kan. Er handig natuurlijk. Nu zie ik wel een mogelijkheid om het zwikkie aan te sturen middels ZLL inserts van busch jaeger maar ik heb geen ruimte in de schakeldoos om het zo maar te noemen. Heeft iemand nog een ander idee? De Lampen zijn halogeen priklampen dus GU10 erin zetten gaat helaas niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
RiDo78 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Zit jij soms continu in een nachtritme? Biologisch gezien zou ik het schema omdraaien:
- 's ochtends: wakker worden, blauw licht om aanmaak melatonime te stoppen
- 's avonds: gaan slapen, dus rood licht om aanmaak melatonime te bevorderen
Maar ieder z'n voorkeuren natuurlijk...
hahaha is niet de eerste keer dat iemand dat vraagt.
Ik wordt van rood of oranje licht inderdaad alerter en van blauw licht rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik heb sinds gisteren ook een hue sensor geïnstalleerd (bij de ingang van de keuken) en heb er vandaag meteen nog 2 besteld voor op de toiletten. Ontzettend handige apparaatjes met zelfs alleen de default app behoorlijk wat functies.

Wat ik wel jammer vind is dat het er op lijkt dat elke sensor maar 1 rule aankan. Hij heeft nu als taak om het licht in de keuken aan te doen. Het liefst zou ik willen dat hij ook willen dat hij op basis van het lichtniveau ook lampen in de aangrenzende ruimte aandoet. Jammergenoeg delete hij de eerste "rule" als ik de tweede wil toevoegen.

Betekent dit echt dat je voor elke rule een nieuwe sensor moet aanroepen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:02
In de officiële app van Hue kun je maximaal 3 ruimten met elk hun eigen verlichtingsnivo instellen per sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:34

tozzke

aka tozzert

mathijsveld schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:44:

De vorige bewoners van ons huis hebben overal inbouwspotjes geplaatst. Vooral op plekken waar ik Hue achtige verlichting zou willen plaatsen. (Badkamer, Keukenkastjes en Gang) Nu zitten de transformatortjes allemaal in het verlaagde plafond of in andere loze ruimtes geplaatst op een manier dat ik er niet makkelijk bij kan. Er handig natuurlijk. Nu zie ik wel een mogelijkheid om het zwikkie aan te sturen middels ZLL inserts van busch jaeger maar ik heb geen ruimte in de schakeldoos om het zo maar te noemen. Heeft iemand nog een ander idee? De Lampen zijn halogeen priklampen dus GU10 erin zetten gaat helaas niet werken.
Je hoeft er ook niet makkelijk bij te kunnen, als het maar gaat ;)
Normaal gesproken past de trafo precies door het gat waar het spotje in zit. Ze zijn per slot van rekening ook op het verlaagde plafond gekomen en ik moet de eerste klusser/pro nog tegenkomen die de (gips)platen gelijk met armaturen en al tegen het plafond schroeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor de mensen die (net als ik) op zoek zijn naar LivingWhites om je niet-Hue lampen aan te kunnen sluiten op Hue netwerk en te dimmen via de app; er is vandaag een restpartij op Marktplaats verkocht (ik was zelf net te laat): 430 stuks voor 1000,- (=cheap). Dus goeie kans dat ze binnenkort ergens opduiken :-)

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 21:45
Heeft iemand een manier gevonden om verlichting van 'temparatuur/kleur' te laten veranderen met de lampen die aan staan? (of zonder dat de lampen aanspringen) In de ochtend een cool/blauw en geleidelijk in de avond een warm/oranje.

Het is gek dat ze er mee adverteren maar dit niet kan?

• mathijsveld
L1NO_ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:06:
Heeft iemand een manier gevonden om verlichting van 'temparatuur/kleur' te laten veranderen met de lampen die aan staan? (of zonder dat de lampen aanspringen) In de ochtend een cool/blauw en geleidelijk in de avond een warm/oranje.

Wellicht staat er iets in Hue labs?

• mathijsveld
Allen,

De plug is binnen en hij was met 5 minuten geïnstalleerd! Gewoon net zoals op de lightify plug de knop ingedrukt houden totdat je de schakeling hoort en hij wordt door de hue app gevonden..

• NeutraleTeun
Hier ook de 2 plugs binnen met de Harmony Elite.
Hele doos met Hue ligt ook te wachten.
Nog een paar weekjes klussen, dan verhuizen en dan maar eens puzzelen met instellingen.

1x Lightstrip
2x Tap
2x Dimmer
2x Being
2x Runner Spots (2)
3x Milliskin Spots
1x Bridge
En dan nog even kijken voor wat fittingen voor de gang en overloop.
En later nog eens wat sfeer aanschaffen voor in een hoek of op kast.

Oh, en 2x de FT55-RW.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 20:21

Ethirty

Who...me?

L1NO_ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:06:

Zelf timers aanmaken. Anders third-party apps die sunset/sunrise oid doen?

Ik heb met 2 timers een ochtendroutine voor wakker worden en een avond timer die over 30min heel langzaam de lampen dimt tot ze uit gaan.
mathijsveld schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:17:
Allen,

De plug is binnen en hij was met 5 minuten geïnstalleerd! Gewoon net zoals op de lightify plug de knop ingedrukt houden totdat je de schakeling hoort en hij wordt door de hue app gevonden..
Je hebt het over de eerder gevonden Lightify Smart+?

Dus geen speciale bridge of app nodig om hem aan Hue te koppelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Ethirty op 24-08-2017 22:04 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Je hebt het over de eerder gevonden Lightify Smart+?

Dus geen speciale bridge of app nodig om hem aan Hue te koppelen?
Jep, Hij doet het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 21:45
mathijsveld schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Wellicht staat er iets in Hue labs?
Nog nooit Lab's te hebben gebruikt staat er inderdaad een bruikbaar script (wat is het?) in Labs. 5timers die altijd een recipe forceren bij het aanzetten van een lamp of groep. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
mathijsveld schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:44:

Misschien de overstap maken naar een wat flexiebelere oplossing als smart home hub (openhab, home assistant etc). Dan kan je in combinatie met een oplossing als Sonoff, smartplug of slimme schakelaars (deze zijn wel duurder) het geheel automatisch aansturen via Wifi, Zigbee of Zwave.

YouTube: SONOFF - A $5 Alexa-Controllable, WIFI Outlet Tutorial is een voorbeeldje met Sonoff, Alexa en Hass maar het kan natuurlijk ook anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52
Heb in de woonkamer nog 1 niet-hue lamp, cheap Ikea armatuurtje met 3 GU10 lampjes erin. Nu is er 1 stuk en ipv een nieuwe erin te steken (kost zon ding, een euro?) zou ik deze lamp ook liever willen sturen met Hue.

Wat zou het handigste zijn hierin te steken, Hue color is leukste, maar ook veel te duur en de kleuren zijn nog niet optimaal. Hue white+ambiance is alweer stuk goedkoper, maar dan heb je nog Ikea en INNR...

Wat ik begrijp is dat die 2 feller en (veel) goedkoper zijn, Ikea 3 standen kleurtemperatuur heeft en INNR niet en beide werken niet met Homekit als je ze koppelt met Hue? (Siri, "lampen uit" is zo fijn als je in bed ligt ;p)
Daarnaast moet je de bridge bij INNR op 10cm afstand van de lampen (die aan plafond hangen :p) houden om te koppelen en bij Ikea kan het noodzakelijk zijn een bridge en afstandbediening in huis te halen, of is dit allemaal niet meer?

Wat dus eigenlijk originele Hue lampen weer fijner maakt... of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:57:
Heb in de woonkamer nog 1 niet-hue lamp, cheap Ikea armatuurtje met 3 GU10 lampjes erin. Nu is er 1 stuk en ipv een nieuwe erin te steken (kost zon ding, een euro?) zou ik deze lamp ook liever willen sturen met Hue.

Wat zou het handigste zijn hierin te steken, Hue color is leukste, maar ook veel te duur en de kleuren zijn nog niet optimaal. Hue white+ambiance is alweer stuk goedkoper, maar dan heb je nog Ikea en INNR...

Wat ik begrijp is dat die 2 feller en (veel) goedkoper zijn, Ikea 3 standen kleurtemperatuur heeft en INNR niet en beide werken niet met Homekit als je ze koppelt met Hue? (Siri, "lampen uit" is zo fijn als je in bed ligt ;p)
Daarnaast moet je de bridge bij INNR op 10cm afstand van de lampen (die aan plafond hangen :p) houden om te koppelen en bij Ikea kan het noodzakelijk zijn een bridge en afstandbediening in huis te halen, of is dit allemaal niet meer?

Wat dus eigenlijk originele Hue lampen weer fijner maakt... of zie ik dit verkeerd?
Misschien is Lifx nog een optie? Is zonder bridge :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 08:25
Ik ben op zoek naar mooie opbouw spots voor gu10 van hue. Helaas zijn die groter dan normale gu10

Nu kwam ik deze tegen: http://www.twister-lighting.com/

Maar na navraag kreeg ik dit antwoord:

To be honest: From a design perspective I would not recommend our Twister Spots for a Philips Hue GU10.
The Twister Spot was constructed for „normal“ GU10 bulbs that have usually a length between 5.5 - 5.8 cm.
A Philips Hue has a lenght of ca 7.1 cm. The consequence is that the bulb will not be flush with the Twister.

I would be happy to sell you a Twister - but honestly from a design perspective I would recommend you another product. (or you take the Twister with E27 connectiion with a Philips Hue)

Have a good time and thanks again for your interest.

Jammer maar helaas dus. Heeft iemand hier hele vette opbouw spots die goed werken met hue?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

water_escape schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:01:
Heeft iemand hier hele vette opbouw spots die goed werken met hue?
Tja dat is per persoon verschillend wat "vet" is. Je vraag is ook al (te) vaak voorbij gekomen en komt uit op hetzelfde antwoord; gebruik google en bekijk websites met armaturen/bezoek winkels.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
Ik ben op zoek naar mooie opbouw spots voor gu10 van hue. Helaas zijn die groter dan normale gu10
Color of white? Laatste is namelijk 57mm zag ik in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb zelf ook een staande lamp met 3 GU10 spots er in. Ik heb in de bovenste een color en de andere twee een ambiance white gedaan. De color is op het plafond gericht en de andere twee wijzen richting het voorste deel en het achterste deel van de kamer. Inderdaad wat prijzig, maar minder duur dan 3 color lampen en je hebt ook niet 3 kleuren op dezelfde plek nodig imho

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:40
Heb mij vandaag een starterpak gekocht samen met een u10 led.

Ben al bij al tevreden. Wat mij echter wel stoort is dat de lamp steeds op volle sterkte opstart als je de stroom er af haalt en dus niet de laatste instelling onthoudt.

Nu zou ik graag een led in mijn nachthal hangen, gekoppeld aan andere leds die ter hoogte van de treden zitten. Mijn vraag nu, is er een optie om ofwel de transfo van de leds ter hoogte van de treden te laten inschakelen? Of bestaat er een led die de laatste instelling wel onthoud als de stroom er af gaat? (Ik heb enkel wit licht nodig daar, geen gekleurd)

Ik had gedacht dit op te lossen met het creëren van een routine, maar om een of andere reden doet die het niet. (Ik dacht dat het inschakelen van de stroom ervoor zou zorgen dat hij, eens de app de led herkent, de routine zou ingeschakeld worden).

[ Voor 16% gewijzigd door Ekfad op 26-08-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De hue lampen moet je altijd van stroom voorzien houden. Dus niet uitzetten met schakelaars.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Janoz schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:57:
[...]

Ik heb zelf ook een staande lamp met 3 GU10 spots er in. Ik heb in de bovenste een color en de andere twee een ambiance white gedaan. De color is op het plafond gericht en de andere twee wijzen richting het voorste deel en het achterste deel van de kamer. Inderdaad wat prijzig, maar minder duur dan 3 color lampen en je hebt ook niet 3 kleuren op dezelfde plek nodig imho
En toch kan je met een Ikea lamp met 3 e27 of e14 fittingen wil leuke dingen doen met kleurenlampen :D

zag laatst iemand op de Facebook pagina van Hue die dat had gedaan. Mooie gradiënt maken bv.

edit: Ff in 'grote mensen browser' link van de post gezocht:
https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 26-08-2017 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die directe link naar de reply werkt niet. Van wie en hoelaat??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Ekfad schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:20:
Heb mij vandaag een starterpak gekocht samen met een u10 led.

Ben al bij al tevreden. Wat mij echter wel stoort is dat de lamp steeds op volle sterkte opstart als je de stroom er af haalt en dus niet de laatste instelling onthoudt.

Nu zou ik graag een led in mijn nachthal hangen, gekoppeld aan andere leds die ter hoogte van de treden zitten. Mijn vraag nu, is er een optie om ofwel de transfo van de leds ter hoogte van de treden te laten inschakelen? Of bestaat er een led die de laatste instelling wel onthoud als de stroom er af gaat? (Ik heb enkel wit licht nodig daar, geen gekleurd)

Ik had gedacht dit op te lossen met het creëren van een routine, maar om een of andere reden doet die het niet. (Ik dacht dat het inschakelen van de stroom ervoor zou zorgen dat hij, eens de app de led herkent, de routine zou ingeschakeld worden).
De hue 24/7 van stroom voorzien en schakelen met de dimmer switch. Dan ben je van dit probleem af.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tylen schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:15:
Die directe link naar de reply werkt niet. Van wie en hoelaat??
https://m.facebook.com/ph...767188100157047&source=47

De allereerste gewoon die direct zichtbaar is als je zijn link opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 08:25
Mogen de White zijn. Maar ik zie dit nergens terug ...

Ik lees wel, past in normale gu10 fitting.

Edit: bij Philips usa zie ik het wel staan.
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:44:
[...]

Color of white? Laatste is namelijk 57mm zag ik in de specs.

[ Voor 15% gewijzigd door water_escape op 27-08-2017 14:25 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de tuin hier zitten 4 INNR GU10's en ondanks dat ze vrij ver van de bridge zitten werken ze prima en waren ze ook op die afstand (~15 meter) koppelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Laatst online: 01-09 00:20
Ik wil graag overstappen op philips hue alleen zit daarbij even met een probleem. Heb in de tuin een veranda met 3 lampen met g9 insteeklampjes. Op dit moment heb ik er een dimbare kakuschakelaar op en bedien deze via mijn homewizard. Ik kan geen hue alternatief vinden. Enige oplossing die ik zie zonder dat ik de lampen moet vervangen is bv een lightify schakelaar. Punt is alleen dat ze niet dimbaar zijn en daarbij is de waterdichtheid natuurlijk ook een 'puntje'.... Zien jullie nog andere oplossingen behalve het vervangen vd lampen?

Oh ja, ik weet dat ik hue lampen ook via homewizard kan bedienen maar wil graag google home gaan gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjors81 op 27-08-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sjors81 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:53:
Ik wil graag overstappen op philips hue alleen zit daarbij even met een probleem. Heb in de tuin een veranda met 3 lampen met g9 insteeklampjes. Op dit moment heb ik er een dimbare kakuschakelaar op en bedien deze via mijn homewizard. Ik kan geen hue alternatief vinden. Enige oplossing die ik zie zonder dat ik de lampen moet vervangen is bv een lightify schakelaar. Punt is alleen dat ze niet dimbaar zijn en daarbij is de waterdichtheid natuurlijk ook een 'puntje'.... Zien jullie nog andere oplossingen behalve het vervangen vd lampen?
Het schijnt dat kaku tegenwoordig redelijk makkelijk bediend kan worden met Alexa. En Hue natuurlijk sowieso. Dus wellicht is de combi een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
dragon2 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:10:
[...]

Het schijnt dat kaku tegenwoordig redelijk makkelijk bediend kan worden met Alexa. En Hue natuurlijk sowieso. Dus wellicht is de combi een idee...
Ik wil graag gebruik maken van google home en zie daarvoor nog geen ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hier ook, werkt prima met de philips hue app. Het lukt me nog niet om hem aan homekit te hangen. De home-app van Apple geeft aan dat extra accessoires via third-party apps moeten worden toegevoegd, maar de Philips Hue app geeft geen mogelijkheid tot het toevoegen aan homekit+siri van deze Smart+ plug. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
TranceSetter schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:49:
[...]

Hier ook, werkt prima met de philips hue app. Het lukt me nog niet om hem aan homekit te hangen. De home-app van Apple geeft aan dat extra accessoires via third-party apps moeten worden toegevoegd, maar de Philips Hue app geeft geen mogelijkheid tot het toevoegen aan homekit+siri van deze Smart+ plug. Iemand een oplossing?
Rechtstreeks via de Hue Bridge gaat dit niet werken, alleen Philips producten worden doorgegeven aan HomeKit.

Ik heb wel ergens, ik dacht op dit forum. gelezen dat mensen het wel voor elkaar kregen met een Raspary Pi of Aldino (of hoe het ook mag heten :?) bordje en de juiste software, deze zou 3rd party lampen van Hue Bridge door moeten geven aan HomeKit, maar wellicht dat iemand wat meer accurate informatie heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Yalopa schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

ik vind deze er wel goed uitzien. Voor een app niet supergoedkoop, maar het ik ga hem wel eens proberen denk ik...

http://www.mhcp-software.nl/products/lightingpro/
App valt vies tegen. Ik vind het helemaal niet intuïtief en slaag er niet in om iets eenvoudigs te doen. Heel specifiek, er zijn verschillende effecten mogelijk, alleen kan je er niet kiezen met welke kleuren die effecten dan wel werken..

Sommige beloftes van de website vind ik zelfs niet terug in de app, bvb "Manage your Bridge's authorized apps and firmware"

Deze gaat weg, jammer van de 8 euro

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanardenne schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:26:
Voor de mensen die (net als ik) op zoek zijn naar LivingWhites om je niet-Hue lampen aan te kunnen sluiten op Hue netwerk en te dimmen via de app; er is vandaag een restpartij op Marktplaats verkocht (ik was zelf net te laat): 430 stuks voor 1000,- (=cheap). Dus goeie kans dat ze binnenkort ergens opduiken :-)
55 euro... https://link.marktplaats.nl/m1197779918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:27
Ben blij dat ik er een paar jaar geleden nog 3 op de kop heb kunnen tikken hier op tweakers. Voor 3 stuks destijds 55 betaald volgens mij... Overigens wel ideaal, heb er 1 ingebouwd in een lamp, de 2 anderen gebruik ik om kerstverlichting te schakelen (kan zelfs de kerstboom dimmen als ik wil :+ ) Snap niet dat Philips hier zelf nog steeds geen Hue-varaiant van heeft uitgebracht. Gat in de markt lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld

Nu kwam ik deze tegen: http://www.twister-lighting.com/

Maar na navraag kreeg ik dit antwoord:

To be honest: From a design perspective I would not recommend our Twister Spots for a Philips Hue GU10.
The Twister Spot was constructed for „normal“ GU10 bulbs that have usually a length between 5.5 - 5.8 cm.
A Philips Hue has a lenght of ca 7.1 cm. The consequence is that the bulb will not be flush with the Twister.

I would be happy to sell you a Twister - but honestly from a design perspective I would recommend you another product. (or you take the Twister with E27 connectiion with a Philips Hue)

Have a good time and thanks again for your interest.

Jammer maar helaas dus. Heeft iemand hier hele vette opbouw spots die goed werken met hue?
Wel erg netjes dat ze zo eerlijk tegen je zijn en je dus een ander product/merk adviseren. Ze hadden je ook teleur kunnen stellen na de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Voor dat geld koop ik dan liever 2 van die osram plugs bij led.de. Dan heb je tenminste nog fabrieksgarantie en nieuwer spul wat mogelijk met firmware etc nog bijgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 27-08 16:17

ranzige pad

kwaaak kwaak

ik laat Osram toch echt even links liggen. na de vakantie stond er een update klaar en deze heb ik er maar even opgezet. Nu doet mijn enige e14 osram candle niet meer, kon alleen nog maar uit gezet worden. volgens de app was hij onbereikbaar, toch kon ik hem uitzetten met een dimmer switch.

dus heb hem verwijderd in de set en getracht hem weer toe te voegen. Dit lukt dus echt niet ook zoeken op serienummer wil niet. vreemd genoeg heeft mijn lampie een 7cijferig serienummer.

Lampfinder wil ik nog proberen, maar daarna houdt het echt op. De total performance vond ik al stukken slechter als een reguliere Philips lamp.

Mijn totaal aantal lampen zit op 56stuks. dit zou ook een punt kunnen zijn.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijsveld
ranzige pad schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:20:
ik laat Osram toch echt even links liggen. na de vakantie stond er een update klaar en deze heb ik er maar even opgezet. Nu doet mijn enige e14 osram candle niet meer, kon alleen nog maar uit gezet worden. volgens de app was hij onbereikbaar, toch kon ik hem uitzetten met een dimmer switch.

dus heb hem verwijderd in de set en getracht hem weer toe te voegen. Dit lukt dus echt niet ook zoeken op serienummer wil niet. vreemd genoeg heeft mijn lampie een 7cijferig serienummer.

Lampfinder wil ik nog proberen, maar daarna houdt het echt op. De total performance vond ik al stukken slechter als een reguliere Philips lamp.

Mijn totaal aantal lampen zit op 56stuks. dit zou ook een punt kunnen zijn.
Philips zegt zelf dat je niet hoger dan 50 lampen moet gaan. Wellicht is dat wel de reden van het probleem en heb je een extra hub/bridge nodig. Bij mij werkt de plug samen met 3 lampen en het doet het vlekkeloos.

Ik wil wel meer maar de baas thuis he? Daar moet ik ook naar luisteren. Die vindt het zonde van de dure dimmers die in de muur zitten en dergelijke. Ik moet het stukje bij beetje integreren en dan is het nog te accepteren.

[ Voor 13% gewijzigd door mathijsveld op 29-08-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 27-08 16:17

ranzige pad

kwaaak kwaak

mathijsveld schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:29:
[...]
Philips zegt zelf dat je niet hoger dan 50 lampen moet gaan. Wellicht is dat wel de reden van het probleem en heb je een extra hub/bridge nodig. Bij mij werkt de plug samen met 3 lampen en het doet het vlekkeloos.
..
Was mij bekend, het hele verhaal werkte voor de update ook gewoon. Wel had ik vaker wat inschakel probleempjes met de Osram, maar een simple reset van de dimmer switch lost dit vaak op.

Ik denk nood gedwongen toch maar Philips hue e14's te moeten kopen

In ons nog te bouwen nieuwe huis wil ik een tweede bridge gaan plaatsen gezien de dimmers ook nog wel eens geen signaal hebben.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik zit er ook aan te denken om een 2e bridge te gaan plaatsen, ik krijg nu al regelmatig meldingen dat er teveel rules in mijn bridge zitten. Dit alles met 28 lampen, 7 dimmers, 4 sensoren en 1 tap.

- NAC Breda -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijsveld
*knip*. Lees de topicwarning eens. Kopen/verkopen van producten is niet de bedoeling hier in dit topic.
Gebruik daar Vraag & Aanbod voor!

[ Voor 77% gewijzigd door ThinkPad op 30-08-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
*knip*. Lees de topicwarning eens. Kopen/verkopen van producten is niet de bedoeling hier in dit topic.
Gebruik daar Vraag & Aanbod voor!

[ Voor 85% gewijzigd door ThinkPad op 30-08-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
ranzige pad schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Was mij bekend, het hele verhaal werkte voor de update ook gewoon. Wel had ik vaker wat inschakel probleempjes met de Osram, maar een simple reset van de dimmer switch lost dit vaak op.

Ik denk nood gedwongen toch maar Philips hue e14's te moeten kopen

In ons nog te bouwen nieuwe huis wil ik een tweede bridge gaan plaatsen gezien de dimmers ook nog wel eens geen signaal hebben.
Denk niet dat het met je netwerk size te maken heeft, er is iets anders aan de hand, had het zelfde met mijn LivingWhite´s na update bridge en ik heb maar een stuk of 20 lampen.....

Heb het opgelost door de App (Hue) te laten zoeken naar nieuwe lampen en terwijl bridge aan het zoeken is, de lampen die het niet meer deden een keer te powercyclen (spanning er af 20 seconden wachten en spanning er weer op) , hier na werden de lampen weer herkent en deden ze weer mee, sinds dien geen problemen meer gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste mensen zeggen dat de Philips Hue lampen vaak uitsteken (ik vind dat niet mooi) maar zijn de GU10 led versies een stuk kleiner waardoor het in bijna elke kap past?

Zou ze graag hierin willen hebben
https://www.lampen24.nl/Tweelamps-LED-spot-Nima.html

Maar aangezien ik de dimensies niet kan vinden van de spots, is het dus een gok om deze lamp te kopen inclusief de hue verlichting. Zal het passen denken jullie?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:01:
De meeste mensen zeggen dat de Philips Hue lampen vaak uitsteken (ik vind dat niet mooi) maar zijn de GU10 led versies een stuk kleiner waardoor het in bijna elke kap past?
De Hue White Ambient variant van de GU10 is een stuk kleiner dan de Full Color GU10, is van een nieuwere generatie....

Wellicht dat Philips ooit ook eens met een full color GU10 komt in de kleinere en nieuwere uitvoering? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1971 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

De Hue White Ambient variant van de GU10 is een stuk kleiner dan de Full Color GU10, is van een nieuwere generatie....

Wellicht dat Philips ooit ook eens met een full color GU10 komt in de kleinere en nieuwere uitvoering? :?
Zit daar ook nog een verschil in, dat is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:08:
[...]
Zit daar ook nog een verschil in, dat is kut.
Weet niet of dat nu zo erg is, je gaat ze niet combineren in een armatuur, maar had wel verwacht dat ze ook de full color GU10 kort na de nieuwere ambient GU10 (alleen witte tinten, lees kleur temperatuur) zouden uit brengen, deze zijn bijna een jaar op de markt.....

Maar wie weet wat de toekomst nog brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1971 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:18:
[...]

Weet niet of dat nu zo erg is, je gaat ze niet combineren in een armatuur, maar had wel verwacht dat ze ook de full color GU10 kort na de nieuwere ambient GU10 (alleen witte tinten, lees kleur temperatuur) zouden uit brengen, deze zijn bijna een jaar op de markt.....

Maar wie weet wat de toekomst nog brengt?
Maar daar heb je niks aan als je enkel full colour wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:21
Als je voor kleuren gaat heb je toch niets aan de GU10 spots. Tenzij je nooit van plan bent om groen of blauw te maken. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:46
Ik ben op zoek naar een manier om een lamp die met een gewone lichtschakelaar wordt aangezet automatisch na een aantal minuten weer uit te schakelen. Iemand een idee hoe dit te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:01
Zelf na Hue in ons huurhuis te hebben gehad in combinatie met wat dimmers en Alexa kan ik het nu eindelijk goed gaan doen in ons nieuwe gekochte huis ;) Naast het zoveel mogelijk automatiseren met motion sensors, Homey en Alexa, wil ik ook nog wel de optie hebben op gewone muurknoppen/dimmers te hebben die de lichten kunnen bedienen. Dit kan altijd handig zijn (zeker met een a technische vriendin).

Ik heb aardig wat door het topic heen gelezen en als ik het goed lees zijn er nog niet echt kant en klare inbouw dimmers en schakelaars op de markt die goed werken, correct?

Je hebt wat van Gira en BJ, maar beide moet je eerst de zigbee module los kopen en dan nog de front plate. Het werkt ook nog niet helemaal 100% van wat ik begreep.

Daarnaast wel DIY oplossingen met bestaande Hue taps en dimmers. Echter ben ik eigenlijk op zoek naar mooie touch knoppen (liefst met glasplaatje) die al dan op zwave of zigbee werken, betrouwbaar zijn en ook zonder teveel poespas gewoon in een bestaande inbouwdoos past. Is zoiets al op de markt?

De enige die ik gevonden heb en een beetje in de buurt lijkt te komen is de Aeotec Wallmote, al is het technisch niet inbouw, maar dan kan je tenminste het gat mooi mee afdekken.

Ik wil alles in combinatie draaien met Homey, dus op zich hoef het niet met de Hue bridge te werken :)

Tips naar iets wat ik gemist hebt zijn zeer welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer trouwens dat de Philips Hue bridge niet op de Nanoleaf Aurora werkt. Binnenkort samen met de huelampen kopen. De Aurora voor boven de zwevende computer monitor.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/f3jlp8yueity.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 19:20
bszz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:59:
Ik ben op zoek naar een manier om een lamp die met een gewone lichtschakelaar wordt aangezet automatisch na een aantal minuten weer uit te schakelen. Iemand een idee hoe dit te doen is?
Kan je niet een motion sensor kopen, de lichtschakelaar permanent op "aan laten staan" en de motion sensor het licht aan en uit laten zetten?

Scenario in mijn hal: de motion sensor zet de verlichting in de gang aan als beweging wordt gezien EN het donker genoeg is. Na 3 minuten geen bewegingsdetectie gaat het licht dan automatisch weer uit.

Beide gestuurd vanuit de Philips Huw motion sensor samen met de Hue labs setting (Hue labs tab in de Philips Hue 2 app.

De gevoeligheid voor licht en donker is in te stellen, evenals de tijd die het licht blijft branden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11

Sabbi

je denkt aan mij.

Flight777 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:50:
Zelf na Hue in ons huurhuis te hebben gehad in combinatie met wat dimmers en Alexa kan ik het nu eindelijk goed gaan doen in ons nieuwe gekochte huis ;) Naast het zoveel mogelijk automatiseren met motion sensors, Homey en Alexa, wil ik ook nog wel de optie hebben op gewone muurknoppen/dimmers te hebben die de lichten kunnen bedienen. Dit kan altijd handig zijn (zeker met een a technische vriendin).

Ik heb aardig wat door het topic heen gelezen en als ik het goed lees zijn er nog niet echt kant en klare inbouw dimmers en schakelaars op de markt die goed werken, correct?

Je hebt wat van Gira en BJ, maar beide moet je eerst de zigbee module los kopen en dan nog de front plate. Het werkt ook nog niet helemaal 100% van wat ik begreep.

Daarnaast wel DIY oplossingen met bestaande Hue taps en dimmers. Echter ben ik eigenlijk op zoek naar mooie touch knoppen (liefst met glasplaatje) die al dan op zwave of zigbee werken, betrouwbaar zijn en ook zonder teveel poespas gewoon in een bestaande inbouwdoos past. Is zoiets al op de markt?

De enige die ik gevonden heb en een beetje in de buurt lijkt te komen is de Aeotec Wallmote, al is het technisch niet inbouw, maar dan kan je tenminste het gat mooi mee afdekken.

Ik wil alles in combinatie draaien met Homey, dus op zich hoef het niet met de Hue bridge te werken :)

Tips naar iets wat ik gemist hebt zijn zeer welkom!
,
Dresden Elektronik heeft 'inbouw' (stiekem opplak) schakelaars die met Hue samenwerken.

Afbeeldingslocatie: https://www.dresden-elektronik.de/typo3temp/pics/e3b88a9b9a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:46
ucsdcom schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Kan je niet een motion sensor kopen, de lichtschakelaar permanent op "aan laten staan" en de motion sensor het licht aan en uit laten zetten?

Scenario in mijn hal: de motion sensor zet de verlichting in de gang aan als beweging wordt gezien EN het donker genoeg is. Na 3 minuten geen bewegingsdetectie gaat het licht dan automatisch weer uit.

Beide gestuurd vanuit de Philips Huw motion sensor samen met de Hue labs setting (Hue labs tab in de Philips Hue 2 app.

De gevoeligheid voor licht en donker is in te stellen, evenals de tijd die het licht blijft branden.
Ja, je kan met allerlei interfaces via de bridge een lamp aanzetten en tegelijk een countdown timer starten die de lamp uitzet. Ik zoek echter specifiek een manier waarop je een timer kan starten zodra er stroom op de lamp staat. De bridge zou dan moeten detecteren dat een bepaalde lamp aan staat en vervolgens een timer starten die deze lamp na een aantal minuten weer uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Weet iemand hoelaat en of er een persconferentie op de ifa 2017 is waar de nieuwe philips hue producten worden gepresenteerd?
Pagina: 1 ... 64 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue