[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.841.023 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:43
DarkSide schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Dit is idd met de standaard hue app.
3rd party kan soms meer. Maar ik zag zo snel nog geen extra opties in All 4 hue of Hue pro.
iOS kan wel meer. Maar ik zit met android.

En wat nu niet is kan altijd nog komen.
Helaas ook nog niets op labs.meethue.com
Ah oke bedankt. Ik zit nu op m'n werk dus kon zo even niet in All4Hue kijken, maar ik zit indd ook vast aan Android. Naja, misschien haal ik dit weekend even zo'n sensor om mee te spelen. Vriendin langzaam enthousiast maken :)

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb regelmatig dat de Dimmer switches niet goed communiceren met de Bridge. Het is mogelijk om direct met de lampen te communiceren, dit gaat dan in alle gevallen zonder storingen of missers.
Echter wanneer ik dan de dimmer weer aan de Bridge koppel (ik wil wel de status terug kunnen zien), raakt de dimmer de koppeling met de lampen weer kwijt.

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-03 20:20
Hierbij even een praktische vraag van een niet-hue-gebruiker.

Ik ben me nu aan het verdiepen in Hue, aangezien ik erg gevoelig ben voor alles draadloos, gemakkelijk en instelbaar gekeken naar klikaanklikuit en Hue. Laatsgenoemde wat prijziger, maar vanwege de opties om met kleur etc te spelen geniet dit de voorkeur.

Dan nu de vraag. Ik heb reeds twee Livingcolors-lampen staan, ik vermoed van de eerste of vroeg-2e generatie. Zit immers een zwarte ovale afstandsbediening bij. Gebruik er overigens één voor de twee lampen. Imiddels er wel achter dat deze remote niet met de Hue-lijn communiceert. Kan ik dan een losse gen2/3 remote kopen (eventueel icm een gen2/3 lamp :P) , en deze gebruiken voor de twee oudere lampen én aan te schaffen Hue-producten? En in hoeverre zijn de oudere lampen dan ook vindbaar in de Hue-app? Of zijn deze helemaal niet met Hue te verbinden?

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-03 11:27
Alleen Living colors met Smartlink zijn te koppelen met de Hue Bridge. Je kan een losse gen2/3 remote kopen maar deze zal alleen werken met Living colors met Smartlink.

Zonder smartlink is het helaas niet mogelijk om deze te integreren in Hue.

(De Hue Bridge praat via Zigbee Light en Smart Link met apparaten)

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
PrinsPils schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:12:
Dan nu de vraag. Ik heb reeds twee Livingcolors-lampen staan, ik vermoed van de eerste of vroeg-2e generatie. Zit immers een zwarte ovale afstandsbediening bij.
Dat gaat dus niet.
Ik heb 2 of 3 jaar terug voor best veel geld nog mijn oude LivingColors verkocht en daarvoor in de plaats een E27 Hue lamp + Ikea Fado armatuur gekocht.
Dat is eigenlijk de meest ideale optie. Identieke kleuren met de andere Hue lampen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb laatst toevallig wat zitten proberen met een Gen2 LivingColors lamp en Hue.

De (zwarte ovalen) afstandsbediening spreekt duidelijk dezelfde taal, ik kan deze afstandsbediening namelijk prima koppelen met Hue producten (Lightstrip en Hue Go getest). Met de afstandsbediening kan ik gelijktijdig de Hue lampen en de LivingColors lampen bedienen.

Kan vervolgens ook zonder problemen de Hue Bridge de netwerkcode laten overnemen. Daarmee vindt het ding zelfstandig de aan de afstandsbediening gekoppelde Hue lampen. Maar niet de LivingColors... :')

Schijnt hit-or-miss te zijn, Gen2 lampen met een ovalen afstandsbediening. Gen1 werkt sowieso niet, Gen2 met ovalen afstandsbediening werkt "soms", alles met een ronde afstandsbediening werkt zeker. Krijg met mijn Gen2 lamp het gevoel dat het een softwaredingetje is, als de meegeleverde afstandsbediening de Hue lampen kan bedienen, waarom kan de Hue dan de LivingColors niet bedienen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-02 17:05
HEY_DUDE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:35:
Heb een leestrip achter mijn TV gemaakt. Ben erg tevreden over het resultaat :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op deze manier vastgemaakt na een tip op reddit. Led strip is bevestig met cable mounts, geen soldeerbout nodig. Kabel netjes weggewerkt in de muur.

[afbeelding]
Leuk gedaan! Mocht je een stapje verder willen gaan voor een nog vetter resultaat:
https://gathering.tweaker...message/45116090#45116090

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03 13:00
Ik zou heel graag met de Hue Dimmer Switch afhankelijk van het tijdstip bepalen welke scene er bij de 1e tap start.

Bijv tussen:
07:01 - 20:00 1e tap op Dimmer Switch start Helder witte Scene (met bijv 100% helderheid)
21:01 - 23:00 1e tap op Dimmer Switch start Gekleurde Scene (met bijv 40% helderheid)
23:01 - 07:00 1e tap op Dimmer Switch start Nachtlampje Scene (met bijv 1% helderheid)

Weet iemand of dit mogelijk is met een 3rd party app?
hondapower schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:23:
[...]

Dat gaat dus niet.
Ik heb 2 of 3 jaar terug voor best veel geld nog mijn oude LivingColors verkocht en daarvoor in de plaats een E27 Hue lamp + Ikea Fado armatuur gekocht.
Dat is eigenlijk de meest ideale optie. Identieke kleuren met de andere Hue lampen.
Leuk idee als nacht & wake up lampje op de slaapkamer misschien! Ziet er het mooi egaal uit?

[ Voor 34% gewijzigd door RVE_NL op 04-01-2017 14:55 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:08
RVE_NL schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:53:
Ik zou heel graag met de Hue Dimmer Switch afhankelijk van het tijdstip bepalen welke scene er bij de 1e tap start.

Bijv tussen:
07:01 - 20:00 1e tap op Dimmer Switch start Helder witte Scene (met bijv 100% helderheid)
21:01 - 23:00 1e tap op Dimmer Switch start Gekleurde Scene (met bijv 40% helderheid)
23:01 - 07:00 1e tap op Dimmer Switch start Nachtlampje Scene (met bijv 1% helderheid)

Weet iemand of dit mogelijk is met een 3rd party app?
Ja, dit kan met iConnectHue. Maar! Dit kan dan weer niet in combinatie met meerdere taps. Wat het wat mij betreft direct een enorm suffe feature maakt. Ik heb contact gehad met de developer, en hij is niet van plan die mogelijkheid toe te voegen omdat hij bang was dat het te complex zou worden. Op zich kan ik me in die gedachtegang vinden, maar ik vind het wel jammer :)

omniscale.nl

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Moris schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:15:
[...]

Ik begrijp volledig je punt en snap ook niet waarom met dit niet beter heeft ontworpen :(
Helaas is er tot op heden geen alternatief om meerdere lichtpunten aan een en dezelfde wandschakelaar toe te voegen.
Die is er wel, namelijk van Busch-Jaeger. Deze schakelaar is er in varianten die ook bestaande vaste lampen kunnen bedienen via bestaande stroomnet en de rest van de schakelaars kunnen scenes opslaan. Ook heb je een variant met batterijvoeding die je dus overal kunt ophangen en dus geen bestaand punt nodig heeft.
De schakelaars kunnen 20 lampen of tussenstekkers aan en dat zijn er 10 meer dan de Jung of Gira (praktisch hetzelfde die twee).

https://www.goedkopermets...ca/zigbee-light-link.html

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
RVE_NL schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:53:

Leuk idee als nacht & wake up lampje op de slaapkamer misschien! Ziet er het mooi egaal uit?
De Fado is een beetje groot voor het het nachtkastje. Hij is een cm of 25 in diameter.
Egaal is het zeker.

Maar het kan wel: https://www.google.nl/sea...source=lnms&tbm=isch&sa=X

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:54

DarkSide

theres no place like ::1

Gebruik een Hue Go op mijn nachtkastje en als wakeup lamp.
(al ben ik al een paar door het licht heen geslapen en zet nog steeds mijn wekker)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RVE_NL
hondapower schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:30:
[...]

De Fado is een beetje groot voor het het nachtkastje. Hij is een cm of 25 in diameter.
Egaal is het zeker.

Maar het kan wel: https://www.google.nl/sea...source=lnms&tbm=isch&sa=X
Top thx, voor de andere geïnteresseerden 2 voorbeeldden, 1 en 2. Eens bij de Ikea kijken of ze mooi zouden staan.
DarkSide schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:34:
Gebruik een Hue Go op mijn nachtkastje en als wakeup lamp.
(al ben ik al een paar door het licht heen geslapen en zet nog steeds mijn wekker)
Goede suggestie! Ik heb zelf Hue Go's in de Woonkamer, zeer handig om hoekjes te belichten. Voor mijn slaapkamer vind ik ze echter iets te 'saai', maar dat is meer een persoonlijke kwestie van smaak.
posttoast schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Ja, dit kan met iConnectHue. Maar! Dit kan dan weer niet in combinatie met meerdere taps. Wat het wat mij betreft direct een enorm suffe feature maakt. Ik heb contact gehad met de developer, en hij is niet van plan die mogelijkheid toe te voegen omdat hij bang was dat het te complex zou worden. Op zich kan ik me in die gedachtegang vinden, maar ik vind het wel jammer :)
Thx! Ik zal hem ook een berichtje sturen, wie weet... :P

[ Voor 21% gewijzigd door RVE_NL op 04-01-2017 15:42 ]

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 18:25
spokje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Dit is neem ik aan met de standaard Philips Hue app toch? Ik kan me voorstellen dat met 3rd party apps veel meer mogelijk is. Begint nu toch wel te kriebelen om zo'n motion sensor te halen :) speelgoed!
Ik heb het gekoppeld aan mijn Home Automation (Home Assistant) systeem en kan dus helemaal zelf inrichten hoe ik het wil hebben. Onder andere dus 3 tijdsblokken.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:43
PuckStar schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Ik heb het gekoppeld aan mijn Home Automation (Home Assistant) systeem en kan dus helemaal zelf inrichten hoe ik het wil hebben. Onder andere dus 3 tijdsblokken.
Interessant! Daar ga ik eens naar kijken, heb nog wel een raspberry liggen en zo te zien hoef je geen zigbee module te kopen om het werkend te krijgen met Hue. Ding spreekt rechtstreeks de bridge aan :) leuk! Dank voor de tip!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:15
HEY_DUDE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:35:
Heb een leestrip achter mijn TV gemaakt. Ben erg tevreden over het resultaat :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op deze manier vastgemaakt na een tip op reddit. Led strip is bevestig met cable mounts, geen soldeerbout nodig. Kabel netjes weggewerkt in de muur.

[afbeelding]
Tijd terug heb ik ook zoiets gemaakt, maar dan met goedkope ledjes

Ledjes: http://www.ebay.com/itm/5...sable-Color-/150889364507
Controller: http://shop.led-studien.d...ghts/sedu-lights-board-v2

Afbeeldingslocatie: https://dl.team-mediaportal.com/2015/02/235045_IMG_2906.jpg

Video

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 15:47
arjandijk162 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:31:
Ik ben ook aan het zoeken hoe Touchlink precies werkt en heb daarvoor gisteren een extra bridge gekocht(om niet alle instellingen van mn originele bridge kwijt te zijn).

Ik heb de volgende apparaten:
1. Hue white lamp
2. Hue bridge 1.0
3. Ikea tradfri remote
4. Kudled ZLL remote

Mijn doel is om beide remotes aan de lamp te koppelen die tegelijk ook nog vanuit de app (bridge) te bedienen is.
  1. Koppelen lamp met kudled remote: Inhouden "I" knop, hue white knippert en is alleen met deze remote gekoppeld
  2. Koppelen lamp met Ikea remote: inhouden koppelknop (onder deksel), hue white knippert en is alleen met deze remote gekoppeld
  3. Indrukken centrale knop bridge en inhouden "I" knop kudled remote, na een aantal seconden knipperd centrale led bridge en blijft daarna aan. Kudled remote en bridge zitten na testen nog niet op hetzelfde netwerk.
  4. Indrukken centrale knop bridge en koppelknop ikea remote, na een aantal seconden knipperd centrale led bridge en blijft daarna aan. Ikea remote en bridge zitten na testen nog niet op hetzelfde netwerk.
  5. Volgens deze handleiding de Hue app laten zoeken naar een dimmer en dan de koppelknop van de ikea remote ingedrukt, ikea remote laat geen lampje knipperen of op een andere manier zien dat er communicatie is.
Mijn vragen:
  • Wat is er gebeurt als ik op de centrale knop op de Bridge druk, daarna een remoteknop inhoudt en de bridge gaat knipperen?
  • Hoe kan ik de Ikea remote en de kudled remote in de modus zetten dat ze een Zigbee netwerkkey kunnen ontvangen?
[afbeelding]
Antwoord van Ikea:
Beste Mevrouw Dijk,

Wij hebben uw vraag in verband met de TRADFRI afstandsbediening (303-388-49) goed ontvangen waarvoor onze dank.

Tot onze spijt moeten we u echter melden dat het niet mogelijk is om met 2 afstandsbedieningen dezelfde lamp te bedienen. Mocht u nog andere vragen
hebben aarzel dan niet om contact op te nemen.

Met vriendelijke groeten.

Walter
Frontline team
Customer Support Centre
N.V. IKEA BELGIUM S.A.
Tel NL: +32 (0)2 719 19 22
Tél FR: +32 (0)2 719 19 33
E-mail: Info.be@IKEA.com
Web: www.IKEA.com
Er zal dus geen mogelijkheid in deze remote zitten om de key van een ander apparaat of de bridge over te nemen. Spijtig....

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2025
snip, voor dit soort vragen is een heel forum: Aanbiedingen en Kortingscodes

[ Voor 73% gewijzigd door teacher op 05-01-2017 11:32 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03 12:41
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 05-01-2017 11:32 ]

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 20:10

Shapeshifter

Get it over with

Heb inmiddels een wandschakelaar vervangen door een Eltako schakelaar met Tap binnenwerk en dat is toch wel heel erg fijn. Heb gelijk Eltako schakelaars besteld voor alle andere wandschakelaars. Je kunt ook een hoop doen met rules in de bridge. Heb nu 4 knoppen die 4 sets lampen aansturen op basis van de toestand van die lampen. Als ze uitstaan gaan ze aan, als ze aan staan gaan ze uit. Ik kan zelfs mijn domoticasysteem de rules laten aanpassen op basis van tijd of andere sensoren met behulp van de API.

Ik snap nu ook waarom er maximaal 25 Taps op een bridge aangesloten kunnen worden: elke tap heeft in de basis 4 rules en de bridge kan maar 100 rules hebben, dat is wel een beetje aan de krappe kant, maar heb er nog geen last van.

Ga binnenkort ook de motion in de garage plaatsen, even kijken wat voor rules ik daarvoor kan verzinnen.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 19:15
Ik ben er nog niet helemaal over uit, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. In onze woonkamer zitten 6 lampen die aangestuurd worden op 1 punt door een dubbele wandschakelaar. Zo kun je de lichten rechts en links van de woonkamer apart aan en uit zetten. Deze lichten zou ik echter graag vervangen voor Philips Hue lampen, zodat de sfeer wat beter geregeld kan worden en de lampen ook apart ingesteld kunnen worden. Nu is het namelijk zo dat alle lampen even fel branden, terwijl dit voor de sfeer niet zo goed is. Ik zou dus graag een 'scene' maken met verschillende lichtsterktes/kleuren.

Echter nu komt het probleem. De lampen zullen meestal met de wandschakelaar bedient worden en het lijkt mij erg vervelend als de lampen elke keer hun 'scene' vergeten wanneer ze uit zijn gezet met de wandschakelaar en dan weer aangezet moeten worden met de app.

Nu kun je natuurlijk een wand remote gebruiken, maar daar zitten ze hier niet op te wachten, omdat dit niet in het interieur past. (Erg strak ingericht)

Nu zie ik hier wel verschillende dingen over Eltako schakelaars enzo. Zou ik hiermee wel de lampen kunnen bedienen met mijn huidige wandschakelaar en er zo voor zorgen dat ze niet constant het geheugen vergeten en dus weer starten op fel wit?

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-03 17:02
Dit is vast al een keer gepost, maar zet het toch even neer voor eventuele 'zoekers'.
De 2e gen afstandsbediening van de Philips Livingcolors kan direct gekoppeld worden aan de Philips Hue lampen zonder tussenkomst van de Bridge, maar in geval van de White Ambiance kan je de kleurtemperatuur niet regelen.

(De white ambiance heb ik dus omgewisseld voor de white)

• Clubbtraxx
[b][message=49735233,noline]

Nu kun je natuurlijk een wand remote gebruiken, maar daar zitten ze hier niet op te wachten, omdat dit niet in het interieur past. (Erg strak ingericht)
Kijk eens naar de Busch-Jaeger serie zigbee schakelaars...

[ Voor 14% gewijzigd door Clubbtraxx op 04-01-2017 23:03 ]

• Clubbtraxx
arjandijk162 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:23:
Er zal dus geen mogelijkheid in deze remote zitten om de key van een ander apparaat of de bridge over te nemen. Spijtig....
Dan toch misschien maar de beste Philips LC remote kopen nu het nog kan?

oa hier: http://www.ebay.de/itm/Or...7a2857:g:PqQAAOSwSHZWgvWX

Kan je ook als je er meerdere hebt heel makkelijk via touchlink kopieren zodat je met meerdere afstandbedieningen en de bridge een lamp, of meerdere lampen, kunt bedienen.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 13:57

Trebbors

Failure is no option!

Schakelaars laten zitten en schakeldraad met fase, en nul doorlussen.
Via remote/tablet/wvttk lampen bedienen.

Snelste oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Trebbors op 04-01-2017 23:19 ]

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 19:15
Clubbtraxx schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:02:
[...]

Kijk eens naar de Busch-Jaeger serie zigbee schakelaars...
Echter moet je die gebruiken met hun eigen armatuur als ik het zo zie? Dat ziet er niet mooi uit als er in de rest van het huis andere worden gebruikt.
Trebbors schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:18:
Schakelaars laten zitten en schakeldraad met fase, en nul doorlussen.
Via remote/tablet/wvttk lampen bedienen.

Snelste oplossing.
Dit zou inderdaad kunnen, maar dat is erg vervelend. Als ik 's nachts de woonkamer binnenwandel wil ik niet een app hoeven te gebruiken om de lampen aan te zetten. Je moet dan dus zo'n remote op de muur hangen, maar dat is ook niet mooi.

Ik had dus eigenlijk gehoopt dat er een soort schakelaar/remote zou zijn die ik in kan bouwen en kan gebruiken met de bestaande schakelaar/armatuur. Dit zou het mooiste zijn, maar zo te horen is dit er niet en heb ik dus gewoon pech. ;)

• Clubbtraxx
zynex schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:28:
[...]

Echter moet je die gebruiken met hun eigen armatuur als ik het zo zie? Dat ziet er niet mooi uit als er in de rest van het huis andere worden gebruikt.
Je kan deze verwerken in een flink aantal series schakelmateriaal van Busch-Jaeger.
Weet niet wat je zelf in huis hebt maar als het strak is past iets van Busch er zeker.

In het slechtste geval kan je altijd nog bij de rest van je schakelmateriaal vervangen voor BJ. Perfectie kost wat, maar is beter dan niet te koop zeg ik altijd maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Clubbtraxx op 05-01-2017 00:10 ]

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 13:57

Trebbors

Failure is no option!

zynex schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:28:
[...]

[...]

Dit zou inderdaad kunnen, maar dat is erg vervelend. Als ik 's nachts de woonkamer binnenwandel wil ik niet een app hoeven te gebruiken om de lampen aan te zetten. Je moet dan dus zo'n remote op de muur hangen, maar dat is ook niet mooi.

Ik had dus eigenlijk gehoopt dat er een soort schakelaar/remote zou zijn die ik in kan bouwen en kan gebruiken met de bestaande schakelaar/armatuur. Dit zou het mooiste zijn, maar zo te horen is dit er niet en heb ik dus gewoon pech. ;)
Het is zo zonde dat Philips de stack lampen niet evenaart.
https://ifttt.com/blog/20...-smart-light-bulb-roundup

In die lampen zit een sensor die je als trigger kan inzetten. Ik zit er aan te denken deze op geschikte plaatsen in te zetten om via ifttt hue te schakelen.

Bijvoorbeeld: In de garage een stack lamp die bij beweging andere lampen of muziek inzet.

[ Voor 4% gewijzigd door Trebbors op 04-01-2017 23:42 ]

• Clubbtraxx
Trebbors schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:40:
[...]

Het is zo zonde dat Philips de stack lampen niet evenaart.
https://ifttt.com/blog/20...-smart-light-bulb-roundup

In die lampen zit een sensor die je als trigger kan inzetten. Ik zit er aan te denken deze op geschikte plaatsen in te zetten om via ifttt hue te schakelen.

Bijvoorbeeld: In de garage een stack lamp die bij beweging andere lampen of muziek inzet.
Hebben we tegenwoordig toch de Hue bewegingssensor voor?
Tuurlijk, extra dingetje wat inderdaad ook in een lamp had kunnen zitten maar het is er, en kan doen wat jij wilt als ik het zo lees.

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Kan die hue sensor dan ook iftt? Dat moet ik dan ook maar eens gaan proberen!

Owner of http://scorpei.com/

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-03 13:50
Kijk elke dag even op de Labs site of er nieuwe test features zijn maar lijkt erop dat dat niet echt heel vaak bijgewerkt word. Altijd leuk, nieuwe features uitproberen :)

PSN: Maichel

• bart-ehv
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-08-2025
weet iemand van jullie of er een stopcontact is met dim functie die werkt met hue?
zie alleen maar stopcontacten die aan/uit werken en niet met dim functie.
ik heb 2 blokken met elk 6 gu10 lampen en vind het te duur worden om die allen te vervangen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:37
Vandaag eindelijk de lightstrip opgehangen met de profielen van hornbach. Maar heb al gezien dat je voor 3 meter toch echt 7 van die bengeltjes gebruiken. Anders valt het er echt uit.
3m is niet ideaal omdat je dan echt met zijn tweeën moet zijn. Vanavond maar eens een foto maken.

Wat ik ook nog zoek is het verlengen van de voedingskabel. Dus het laatste deel naar de adapter in het stopcontact.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 05-01-2017 12:34 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

bart-ehv schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:25:
weet iemand van jullie of er een stopcontact is met dim functie die werkt met hue?
zie alleen maar stopcontacten die aan/uit werken en niet met dim functie.
ik heb 2 blokken met elk 6 gu10 lampen en vind het te duur worden om die allen te vervangen.
Living Whites pluggen. Succes met zoeken, nieuw zijn ze niet meer te krijgen :)

Strava

• Clubbtraxx
vhal schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:26:
[...]

Living Whites pluggen. Succes met zoeken, nieuw zijn ze niet meer te krijgen :)
Die inderdaad, met als nadeel dat die maximaal 300W kunnen schakelen/dimmen.
De overige plugs van bv Osram en Busch-Jaeger kunnen niet dimmen maar wel een veel grotere last schakelen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
* Gonadan kan ooit nog wel eens geld gaan verdienen met de LivingWhites pluggen. :9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gonadan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:27:
* Gonadan kan ooit nog wel eens geld gaan verdienen met de LivingWhites pluggen. :9
Tenzij je er ongeveer 80 kan inkopen tegen een spotprijs ga je mijn record niet meer verbreken :D

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12

tozzke

aka tozzert

Hooglander1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:28:
[...]

Tenzij je er ongeveer 80 kan inkopen tegen een spotprijs ga je mijn record niet meer verbreken :D
Je zal degene zijn die de tip gegeven heeft! die kan wel door de grond zakken! :+

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
_O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Arunia
Het was even klooien, maar het hangt. Grote kans dat dit aan de andere kant van de woonkamer ook komt en op de verschillende slaapkamers.

En even een slechte foto van het effect. Dit is iig niet op 100% lichtsterkte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YZHijbetDM6RRlucU3xZfYQf/thumb.jpg

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16
Graaf ook foto van het profiel enzo :).

Ik heb achter alle gordijnen nu nog een simpele strip hangen. Goedkoop en perfect voor sfeer. Maar weer een andere remote, dus zal ooit hue worden. Ik heb ze gewoon op de achterkant van de designrails geplakt.

Water-Escape

• RVE_NL
Ik loop steeds meer tegen de beperkingen van de standaard app aan. Met iConnectHue vind ik ook vaak niet wat ik zoek, ligt dat aan mij? Of zijn er meer opties?

Weet er iemand of het volgende mogelijk is:
Hue (keuken) lamp staat in (sfeer kleur) scène of uit, bij beweging (hue motion sensor) moet die tijdelijk in een andere (fel wit) scene gaan. Zodra er geen beweging meer is (na X minuten) terug naar laatste staat.

Dus eigenlijk:
IF movement > THEN 'fel wit' scene > IF no movement (for X minutes) > THEN last scene (of uit als het uit stond)

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-03 14:51

Hokkie

Hello

RVE_NL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:05:
Ik loop steeds meer tegen de beperkingen van de standaard app aan. Met iConnectHue vind ik ook vaak niet wat ik zoek, ligt dat aan mij? Of zijn er meer opties?
Dat ga je binnen je huidig systeem of allerlei apps niet vinden...

Je zult voor dit soort zaken écht domotica software, zoals Domoticz, moeten installeren op een computer (bijv. een Raspberry) die ten alle tijden AAN staat.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Arunia
water_escape schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:25:
Graaf ook foto van het profiel enzo :).

Ik heb achter alle gordijnen nu nog een simpele strip hangen. Goedkoop en perfect voor sfeer. Maar weer een andere remote, dus zal ooit hue worden. Ik heb ze gewoon op de achterkant van de designrails geplakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jalcF93qNr3ynGjkmfV0zx9F/thumb.jpg

Valt slecht in 1 stuk te fotograferen.
Maar 2 profielen a 2 meter en 1 daarvan doormidden zagen. Dan rekenen zodat de houders goed uit komen.
Was even een werkje, maar het resultaat mag er wezen. Alleen nog even uitzoeken of er verlengingen zijn voor het snoer naar de netadapter.
De strip zit nu precies in het midden van het raam net achter de houten lat. Je kunt hem alleen wel zien als je er onder zit, maar ook weer niet storend.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11
Zijn er ook kleinere Philips Hue lampen? Ze lijken zo hoog en dan komt de bol boven de lampenkamp uit.
Zoek eigenlijk dit formaat: http://www.ikea.com/nl/nl...__0404812_PE570006_S4.JPG

• Arunia
Samplex schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:05:
Zijn er ook kleinere Philips Hue lampen? Ze lijken zo hoog en dan komt de bol boven de lampenkamp uit.
Zoek eigenlijk dit formaat: http://www.ikea.com/nl/nl...__0404812_PE570006_S4.JPG
Volgens mij is dat dezelfde maat. De eerste had een platte bovenkant. De huidige heeft dat ook. De derde is bol. Als ik het me goed herinner.

• RVE_NL
Arunia schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:39:
[...]

Volgens mij is dat dezelfde maat. De eerste had een platte bovenkant. De huidige heeft dat ook. De derde is bol. Als ik het me goed herinner.
Volgens mij is alleen de GU10 Hue kleiner, eventueel te gebruiken met een converter.

Persoonlijke zou ik even wachten tot na de CES, misschien word daar nog wat aangekondigd.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-02 19:39
Ik zag op deze site op pagina 4 en 5 ook wat mooie Philips Hue lampen(standaards) staan;

http://www.goedkopermetdo...ting/philips-hue.html?p=4

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Arunia schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:39:
[...]

De 3e heeft precies dezelfde vorm tenzij je de witte Hue White bedoelt, die is wel bol.

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Newbie-vraagje...

Ik wil graag beginnen aan het hue-avontuur, maar we hebben in huis nog best wat armaturen, waar die "lelijke bulps" niet bijpassen, zoals bv wat een wandlamp en kroonluchter waar zichtbare lampjes met kleine fitting in zitten.

Die lampen willen wij graag zo houden, maar wel opnemen in de scenes en besturen met de rest van de hues.
Die lampen zitten op normale dimmers.

Wat zijn de (beste) opties voor die situatie?

• Jochemd13
boefje79 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:43:
Newbie-vraagje...

Ik wil graag beginnen aan het hue-avontuur, maar we hebben in huis nog best wat armaturen, waar die "lelijke bulps" niet bijpassen, zoals bv wat een wandlamp en kroonluchter waar zichtbare lampjes met kleine fitting in zitten.

Die lampen willen wij graag zo houden, maar wel opnemen in de scenes en besturen met de rest van de hues.

De zogenaamde Hue Livingwhites plugs kan je inbouwen en zover ik weet alleen dimmen en dan is alles via je app te bedienen, weet niet precies hoe het werkt maar het kan wel ;)

• boefje79
Dank voor je snelle reactie!

Is denk ik niet, wat ik zoek, want dit zijn "stekkerdoosjes" te bedienen via hue, in ons geval zit er geen stekker aan de lampen, maar gaat het om ingebouwde dimmers, direct op het lichtnet.

Ik zou verwachten, dat er geavanceerde dimmers zijn ipv de standaard dimmers die je kan besturen via hue, maar ik kan zoiets niet vinden...?

• Maichel
  • Laatst online: 12-03 13:50
boefje79 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:43:
Newbie-vraagje...

De dimmers kan je sowieso niet meer gebruiken met Hue. Dus of gewoon op vol open laten staan, of de dimmers vervangen voor schakelaars.

Edit: Het "kan" wel, maar volgens Philips is dit slecht voor je lampen.

[ Voor 5% gewijzigd door Maichel op 06-01-2017 11:04 ]

PSN: Maichel

• Arunia
Domotica. Maar dan bestuur je de Hue ook met dat systeem.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vandaag de laatste dimmers omgebouwd (7 totaal) naar gira inbouw materiaal, naar aanleiding van deze post heb ik er ook voor gekozen om de hue dimmers door midden te zagen, echter heb ik gira systeem 2000 onderdelen gebruikt (deze en deze).
Dit zijn platte druktoetsen waardoor je een betere klik hebt t.o.v. de tap inbouwen, tevens kan je nu dus de knoppen ook inhouden. Voordeel is tevens dat de drukknoppen zelf en de module gewoon los te halen zijn van elkaar waardoor het gewoon simpel is om de schakelaar in te bouwen.

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QTk0xUKtF5l2SZDISixpjmxr/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bletg0ePY6slmRcsvqQePTxq/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N0PzUPDNvoeqGGT2yvSg7YHi/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dVYTIJCJuPoBbqV4FuQgS5p7/thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Avvd op 06-01-2017 12:09 ]

• boefje79
Begrijp ik goed, dat ik dan andersom moet denken?

Domotica eerst en daarmee ook hue bedienen? Hmm, vind juist de siri-besturing zo fijn icm homekit, zijn daar gebruiksvriendelijke domotica-varianten voor dan?

• Jochemd13
Blueone schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:18:
Vandaag de laatste dimmers omgebouwd (7 totaal) naar gira inbouw materiaal, naar aanleiding van deze post heb ik er ook voor gekozen om de hue dimmers door midden te zagen, echter heb ik gira systeem 2000 onderdelen gebruikt (deze en deze).
Dit zijn platte druktoetsen waardoor je een betere klik hebt t.o.v. de tap inbouwen, tevens kan je nu dus de knoppen ook inhouden. Voordeel is tevens dat de drukknoppen zelf en de module gewoon los te halen zijn van elkaar waardoor het gewoon simpel is om de schakelaar in te bouwen.

Eindresultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Crème ;(

Maar mooi gedaan, ik zie het ook wel zitten :)

• Clubbtraxx
Arunia schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:28:
[...]

[afbeelding]

De strip zit nu precies in het midden van het raam net achter de houten lat. Je kunt hem alleen wel zien als je er onder zit, maar ook weer niet storend.
Ziet er netjes uit hoor, zou je eens een foto kunnen posten vanuit dezelfde hoek zodat we kunnen zien hoe diffuus het licht is wat er af komt met deze goot? Dat blijft altijd lastig te bepalen in de winkel/webshop ;)

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

heeft iemand ervaring met de BJ zigbee schakelaars?

Mijn situatie thuis:
Woonkamer heeft 6 inbouw spots in plafond op 2 'normale' dimmers. (2x3 spots)
Daarnaast heb ik 3 Hue lampen bediend via App

Mijn gewenste situatie:
1 of meerdere scenes met de inbouwspots en de Hue lampen. te bedienen via wandschakelaar.

Klopt mijn aanname dat ik mijn bestaande dimmers kan vervangen door BJ dimmers met zigbee.
En vervolgens een BJ schakelaar scenes kan laten starten waarin de BJ dimmer en de originele HUE lampen meelopen?

Laten we lekker link gaan doen...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien is de vraag al vaker gesteld, geef mij dan maar op de mien dondert ;)

Maar de witte hue lampen, geven die alleen wit licht? Of kan je die ook nog een beetje geelig krijgen?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Arunia
Clubbtraxx schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Ziet er netjes uit hoor, zou je eens een foto kunnen posten vanuit dezelfde hoek zodat we kunnen zien hoe diffuus het licht is wat er af komt met deze goot? Dat blijft altijd lastig te bepalen in de winkel/webshop ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UtdiSp97cnvNPnjJ1RIaNjgr/thumb.jpg
Je ziet wel nog de losse afzonderlijke kleuren. Dat komt er op de foto niet echt goed uit. Maar we vinden het iig zelf niet storend.
Tylen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:02:
Misschien is de vraag al vaker gesteld, geef mij dan maar op de mien dondert ;)

Maar de witte hue lampen, geven die alleen wit licht? Of kan je die ook nog een beetje geelig krijgen?
De Ambiance kun je van gelig naar blauw wit instellen en uiteraard dimmen. De "gewone" Whites kun je alleen dimmen.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 06-01-2017 16:48 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Top thanks.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Clubbtraxx
PM schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:48:

Mijn gewenste situatie:
1 of meerdere scenes met de inbouwspots en de Hue lampen. te bedienen via wandschakelaar.

Klopt mijn aanname dat ik mijn bestaande dimmers kan vervangen door BJ dimmers met zigbee.
En vervolgens een BJ schakelaar scenes kan laten starten waarin de BJ dimmer en de originele HUE lampen meelopen?
Je aanname klopt niet... De BJ Dimmer/Schakelaar inbouw units werken samen met eventuele bestaande lampen via het normale stroomnet. Zoals een bestaande plafondlamp oid. De andere knoppen kunnen dan gebruikt worden om scenes mee op te roepen.
Aangezien de hue lampen zelf al kunnen dimmen heb je dus uberhaupt geen inbouw dimmer nodig en kun je alleen af met de Busch-Jaeger 6737/01-84 Wandzender op batterij, of de versie die door een inbouw sokkel van stroom kan worden voorzien zodat je nooit je batterijen hoeft te vervangen. Dit is het 6737-84 Bedieningselement icm de inbouwsokkel 6710 U.

• Clubbtraxx
Arunia schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:10:
[afbeelding]
Je ziet wel nog de losse afzonderlijke kleuren. Dat komt er op de foto niet echt goed uit. Maar we vinden het iig zelf niet storend.
Waarvoor dank. Helemaal diffuus krijg je het nooit inderdaad.
Het eindresultaat ziet er wel goed uit zo.

• Xander
  • Nu online
Clubbtraxx schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Je aanname klopt niet... De BJ Dimmer/Schakelaar inbouw units werken samen met eventuele bestaande lampen via het normale stroomnet. Zoals een bestaande plafondlamp oid.
Dat is toch precies wat hij wil met zijn bestaande plafondspots?

• bart-ehv
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-08-2025
Innr stopcontacten werken volgens mij niet op hue of wel? En weten jullie waarom je met de Philips app de kleuren niet meer kan grouperen, kon eerst wel. Ik heb in de keuken lichtstrips en vind het mooier als drie strips dezelfde kleur hebben

• Scorpei
Naar het schijnt moet / kun je dan app v1 installeren

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:48
bart-ehv schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:25:
Innr stopcontacten werken volgens mij niet op hue of wel? En weten jullie waarom je met de Philips app de kleuren niet meer kan grouperen, kon eerst wel. Ik heb in de keuken lichtstrips en vind het mooier als drie strips dezelfde kleur hebben
Gewoon inzoomen bij de foto op de kleur die je wilt gebruiken en dan selecteren. Dan krijgen alle lampen die kleur.

• golfgti5
Clubbtraxx schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Je aanname klopt niet... De BJ Dimmer/Schakelaar inbouw units werken samen met eventuele bestaande lampen via het normale stroomnet. Zoals een bestaande plafondlamp oid. De andere knoppen kunnen dan gebruikt worden om scenes mee op te roepen.
Aangezien de hue lampen zelf al kunnen dimmen heb je dus uberhaupt geen inbouw dimmer nodig en kun je alleen af met de Busch-Jaeger 6737/01-84 Wandzender op batterij, of de versie die door een inbouw sokkel van stroom kan worden voorzien zodat je nooit je batterijen hoeft te vervangen. Dit is het 6737-84 Bedieningselement icm de inbouwsokkel 6710 U.
Als je die Busch-Jaeger wandzender gebruikt, kan je dan ook nog steeds gebruik maken van de Hue dimmer die bijvoorbeeld bij de achterdeur hangt om bij thuiskomt alles in 1 x aan te schakeken?

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb de originele Philips Hue ledstrip met de vierkante bridge.
De ledstrip zit achter op de box, en ingesteld met thema zonsondergang.
2 Hoekjes aangesloten, maar nu zijn 2 van de 3 gedeeltes een andere kleur.
Het eerste gedeelte aan de kabel heeft de juiste kleur. Het 2e en 3e gedeelte een andere kleur.
Wie kan me helpen of heb ik verkeerde hoekjes gekocht. (zijn wel rgb hoekjes)

Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/p/2n5Ua.jpg

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb twee profielen gekocht bij ledstripXL (https://www.ledstripxl.nl...el-xl-opbouw-1-meter.html). 14mm als binnenmaat, maar de strip past er precies in!

Ga 'm over een tijdje monteren. Melkwitte cover erbij gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/i/2n5X2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/i/2n5X3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/i/2n5X4.jpg

Hebben jullie hier iets aan?

Merkte alleen dat m'n blauwe led af en toe uitviel als ik 'm op een punt vastpakte... lijkt me niet te horen of wel?

• golfgti5
Ik zag deze ledstrip profiel voor de Hue op Bol

https://www.bol.com/nl/p/...sparant/9200000073105468/

• Arunia
Die kun je ook bij led-gigant en consorten vinden. Volgens mij zelfs goedkoper.

• golfgti5
Arunia schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:45:
[...]

Die kun je ook bij led-gigant en consorten vinden. Volgens mij zelfs goedkoper.
Top!
Kwaliteit en pasvorm goed van deze profielen?

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-03 17:22
Hallo,

heb een paar dagen geleden ook een philips hue bridge aan geschaft met 6 innr GU10 spots. en twee tplink hs100 plugs een FLS-PP lp en een amazon echo.

Alleen heb ik nu een vraag aan jullie, ik wil graag mijn bestaande schakel materiaal vervangen zodat ik al het ligt met een druk op de knop aan of uit kan zetten. het liefst niet met batterijen maar gewoon via de net spanning die al in het doosje aanwezig is. ook is het verder geen probleem als ik een extra bridge moet aanschaffen. heb zelf al gekeken naar schakelaars van BJ en gira maar ik kom daar niet echt uit.
Ik hoop dat jullie mij mischien kunnen helpen, alvast bedankt.

• Arunia
golfgti5 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Top!
Kwaliteit en pasvorm goed van deze profielen?
Ik heb ze zelf niet overigens. Maar als ze 12mm voor de eerste generatie lightstrip zijn of 14mm voor de lightstrip plus. Daar moet je op letten. Voor zover worden ze op die sites verkocht voor de Hue lightstrip reeks.
http://www.profielgigant.nl/product/philips-hue-led-profiel/

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 06-01-2017 23:04 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 02:54
Meer mensen die de echo gebruiken met Hue lampen? Ik heb regelmatig dat hij zegt Hue did not respond oid of dat het vrij lang duurt voor er wat gebeurd.

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-02 17:02
Roelvano schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:18:
Ik heb twee profielen gekocht bij ledstripXL (https://www.ledstripxl.nl...el-xl-opbouw-1-meter.html). 14mm als binnenmaat, maar de strip past er precies in!

Ga 'm over een tijdje monteren. Melkwitte cover erbij gekocht.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hebben jullie hier iets aan?

Merkte alleen dat m'n blauwe led af en toe uitviel als ik 'm op een punt vastpakte... lijkt me niet te horen of wel?
Laat ik deze nu ook vandaag besteld hebben!
Ik ben op zoek naar een profiel waar de afzonderlijke leds niet zichtbaar zijn, maar juist een egale verdeling.
Wordt dit bereikt met deze profielen?

• Clubbtraxx
golfgti5 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:19:
[...]

Als je die Busch-Jaeger wandzender gebruikt, kan je dan ook nog steeds gebruik maken van de Hue dimmer die bijvoorbeeld bij de achterdeur hangt om bij thuiskomt alles in 1 x aan te schakeken?
In het geval van bijvoorbeeld de Philips LC remotes kan dat wel wanneer die dezelfde netwerk sleutel heeft als de bridge. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of je hetzelfde kan met BJ wandzender. Die gebruikt standaard Zigbee dingen zoals touchlink en praat dus feitelijk rechtstreeks met de lampen en niet met de bridge, maar zolang de netwerk sleutel hetzelfde is, of gemaakt kan worden, zou het volgens mij moeten kunnen.

Iemand hier die BJ in gebruik heeft en uitsluitsel kan geven?

• Clubbtraxx
Xander schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:38:
[...]

Dat is toch precies wat hij wil met zijn bestaande plafondspots?
Dat is niet wat ik lees, hij wil de BJ dimmer iets via Zigbee laten doen en dat gaat dus niet.
De dimmer werkt 'analoog' met de bovenste twee knopjes en bediend dus alleen manueel de daaraan bedrade lamp(en).
De andere knoppen kunnen een Zigbee scene oproepen, maar de bedrade dimmer is daar geen onderdeel van.

• Clubbtraxx
Yannick-ski schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:49:
Hallo,

heb een paar dagen geleden ook een philips hue bridge aan geschaft met 6 innr GU10 spots. en twee tplink hs100 plugs een FLS-PP lp en een amazon echo.

Alleen heb ik nu een vraag aan jullie, ik wil graag mijn bestaande schakel materiaal vervangen zodat ik al het ligt met een druk op de knop aan of uit kan zetten. het liefst niet met batterijen maar gewoon via de net spanning die al in het doosje aanwezig is. ook is het verder geen probleem als ik een extra bridge moet aanschaffen. heb zelf al gekeken naar schakelaars van BJ en gira maar ik kom daar niet echt uit.
Ik hoop dat jullie mij mischien kunnen helpen, alvast bedankt.
Ik zou zeggen lees eerst het eerste Hue en dan dit topic eens helemaal door en je bent al een stuk wijzer.
Wat je wilt kan in elk geval niet, dus so far so good. Je koopt allemaal niet philips Hue spul behalve een bridge en dan verwacht je eventjes dat alles via je bestaande stroomnet schakelbaar is? Right... :z

• Xander
  • Nu online
Clubbtraxx schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:50:
[...]

Dat is niet wat ik lees, hij wil de BJ dimmer iets via Zigbee laten doen en dat gaat dus niet.
De dimmer werkt 'analoog' met de bovenste twee knopjes en bediend dus alleen manueel de daaraan bedrade lamp(en).
De andere knoppen kunnen een Zigbee scene oproepen, maar de bedrade dimmer is daar geen onderdeel van.
Ah, right.

Ik las alleen even het stukje dat hij bestaande plafondspots wilde gebruiken:
PM schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:48:
Woonkamer heeft 6 inbouw spots in plafond op 2 'normale' dimmers. (2x3 spots)
En daar zijn die BJ dimmers volgens mij perfect voor. Je kunt met de bovenste twee knoppen de vast aangesloten lampen bedienen, deze lampen zijn als het goed is zelfs aan te melden op de Hue bridge zodat je ze met de app kunt bedienen en in scenes enzo kunt toevoegen.

De rest van de knoppen kun je inderdaad scenes voor instellen. Maar geen idee of je daar de vast aangesloten lampen ook in mee kunt nemen, dat zou wel eens een dingetje kunnen zijn idd. :)
Clubbtraxx schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:45:
[...]

Iemand hier die BJ in gebruik heeft en uitsluitsel kan geven?
Ik heb er één in bestelling staan. Spul is in in Nederland niet zo goed leverbaar lijkt het, zeker niet als je niet de standaard glanzend wit afdekking wilt...

• Clubbtraxx
Xander schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:15:
[...]

Ah, right.

Ik las alleen even het stukje dat hij bestaande plafondspots wilde gebruiken:

[...]

En daar zijn die BJ dimmers volgens mij perfect voor. Je kunt met de bovenste twee knoppen de vast aangesloten lampen bedienen, deze lampen zijn als het goed is zelfs aan te melden op de Hue bridge zodat je ze met de app kunt bedienen en in scenes enzo kunt toevoegen.

De rest van de knoppen kun je inderdaad scenes voor instellen. Maar geen idee of je daar de vast aangesloten lampen ook in mee kunt nemen, dat zou wel eens een dingetje kunnen zijn idd. :)

[...]

Ik heb er één in bestelling staan. Spul is in in Nederland niet zo goed leverbaar lijkt het, zeker niet als je niet de standaard glanzend wit afdekking wilt...
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de BJ. Ik vind ze zelf ook veelbelovend maar veel gaat bv afhangen of de netwerk sleutel te veranderen is. Zo ja, dan zal touchlink met de bridge waarschijnlijk wel werken maar ik waag te betwijfelen of je ze in de app zal kunnen zien. Dat lukt ook niet met de LC remote bijvoorbeeld. Enfin, als je dus ongeveer hetzelfde zou kunnen bereiken als wat met de LC remote kan zou ik het al heel mooi vinden!

• Xander
  • Nu online
Clubbtraxx schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:42:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de BJ. Ik vind ze zelf ook veelbelovend maar veel gaat bv afhangen of de netwerk sleutel te veranderen is. Zo ja, dan zal touchlink met de bridge waarschijnlijk wel werken maar ik waag te betwijfelen of je ze in de app zal kunnen zien. Dat lukt ook niet met de LC remote bijvoorbeeld. Enfin, als je dus ongeveer hetzelfde zou kunnen bereiken als wat met de LC remote kan zou ik het al heel mooi vinden!
De knoppen zul je inderdaad niet in de Hue bridge zien of kunnen instellen.

De lamp die er vast op aangesloten wordt is als het goed is wél in Hue te zien en te schakelen. Daar heb ik het ding in ieder geval voor besteld. We gaan het zien. :P

• Clubbtraxx
Xander schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:46:
[...]

De knoppen zul je inderdaad niet in de Hue bridge zien of kunnen instellen.

De lamp die er vast op aangesloten wordt is als het goed is wél in Hue te zien en te schakelen. Daar heb ik het ding in ieder geval voor besteld. We gaan het zien. :P
Ik ben heel benieuwd, ik denk zelf eigenlijk van niet, maar kan het nergens uit de documentatie opmaken.
Hou je er ook rekening mee dat de betreffende BJ dimmer 3 draden in de wanddoos nodig heeft?
De meeste gangbare dimmerjes kunnen met 2 draden af maar de dimmer die bij de Zigbee schakelaar hoort helaas niet.

• Xander
  • Nu online
Clubbtraxx schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:54:
[...]

Ik ben heel benieuwd, ik denk zelf eigenlijk van niet, maar kan het nergens uit de documentatie opmaken.
Hou je er ook rekening mee dat de betreffende BJ dimmer 3 draden in de wanddoos nodig heeft?
De meeste gangbare dimmerjes kunnen met 2 draden af maar de dimmer die bij de Zigbee schakelaar hoort helaas niet.
Dit stemt me wel positief:
https://www.google.nl/amp...or_dumb_bulbs_within_hue/

Maar dat gaat over de relais, niet de dimmers.

Ik weet dat ik een nul bij moet trekken ja, dat zal het probleem iig niet zijn. :)

• Clubbtraxx
Xander schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 01:01:
[...]

Dit stemt me wel positief:
https://www.google.nl/amp...or_dumb_bulbs_within_hue/

Maar dat gaat over de relais, niet de dimmers.

Ik weet dat ik een nul bij moet trekken ja, dat zal het probleem iig niet zijn. :)
Goeie info daar man, thanks!
Ben nu echt heel benieuwd geworden of je zal kunnen dimmen in de app, en zo niet of je dan toch minimaal die lamp aan en uit kan zetten wanneer je de dimmer unit inbouwd. Ze worden daarmee nog een stuk interessanter.

• water_escape
Is het profiel van metaal? Dat geleid. Ze moeten van plastic/alu zijn.

Water-Escape

• Arunia
water_escape schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:47:
[...]

De. Profielen zijn van aluminium. Maar het lijkt me eerder een breuk in de strip dan dat het sluiting is van het profiel. De strip is in principe verder dicht.

• Xander
  • Nu online
water_escape schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:47:
[...]

Aluminium is ook een prima elektrische geleider? :P

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-02 11:51
In de nieuwe woning hebben we een aantal lampen van hue hangen.
Helaas snapt de vrouw des huize niet dat je van de schakelaars af moet blijven en zullen sommige lampen niet vervangen worden door hue omdat hier alleen halogeen in past.

Nu wil ik de schakelaars gaan vervangen en vroeg me wat af. Kan ik doormiddel van deze onderstaande schakelaars ook de halogeen lampen aansturen met de hue bridge.
https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html
http://m.jung.de/nl/onlin...0065/283370066/?by-pass=1

Zijn er buiten deze ook nog andere schakelaars te gebruiken hiervoor?
En aangezien ik veel met homekit doe, kunnen deze ook mee doen in de homekit scenes zoals: weltrusten, home of away?

• boefje79
Iemand al geexperimenteerd met de lutron caseta icm hue?

Ik lees in eerdere posts, dat een zo logisch lijkende dimmer aansturen vanuit de hue-app niet zo logisch blijkt te zijn.

Ik ben dus ook benieuwd naar de bj-ervaringen maar deze lutron lijkt ook een optie?

• water_escape
Xander schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Aluminium is ook een prima elektrische geleider? :P
Haha true. Een breukje it is.

Water-Escape

• Clubbtraxx
boefje79 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:15:
Iemand al geexperimenteerd met de lutron caseta icm hue?

Ik lees in eerdere posts, dat een zo logisch lijkende dimmer aansturen vanuit de hue-app niet zo logisch blijkt te zijn.

Ik ben dus ook benieuwd naar de bj-ervaringen maar deze lutron lijkt ook een optie?
Ten eerste is Lutron volgens mij niet echt in Europa te koop, ten tweede maken ze gebruiken van een eigen protocol wat Clear Connect heet en bv Z-Wave in de weg zit. Kortom je zal het hier weinig tegenkomen.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 02:54
martijneshuis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:53:
Ik heb de originele Philips Hue ledstrip met de vierkante bridge.
De ledstrip zit achter op de box, en ingesteld met thema zonsondergang.
2 Hoekjes aangesloten, maar nu zijn 2 van de 3 gedeeltes een andere kleur.
Het eerste gedeelte aan de kabel heeft de juiste kleur. Het 2e en 3e gedeelte een andere kleur.
Wie kan me helpen of heb ik verkeerde hoekjes gekocht. (zijn wel rgb hoekjes)

[afbeelding]
Niet gehinderd door enige kennis, zijn die dingen "verkeerd-om" te monteren?

• golfgti5
Ik blijf toch worstelen met die 4-voudige Jung dimmer, mijn vraag, als je 4-6 scene's op de Jung zet, kan je dan nog wel de standaard Hue dimmers erbij gebruiken, bijvoorbeeld de Hue dimmer die bij de achterdeur hangt om alles in 1 x aan te zetten?

• boefje79
Clubbtraxx schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Ten eerste is Lutron volgens mij niet echt in Europa te koop, ten tweede maken ze gebruiken van een eigen protocol wat Clear Connect heet en bv Z-Wave in de weg zit. Kortom je zal het hier weinig tegenkomen.
Ok, check, wel te bestellen hoor, maar dat heeft weinig zin dan. Op de CES zijn wel weer wat nieuwe schakelaars en dimmers aangekondigd, misschien zit daar wat bij...

[ Voor 33% gewijzigd door boefje79 op 07-01-2017 16:15 ]

• Yannick-ski
Crazyanz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:13:
Meer mensen die de echo gebruiken met Hue lampen? Ik heb regelmatig dat hij zegt Hue did not respond oid of dat het vrij lang duurt voor er wat gebeurd.
ik heb ook een echo, maar heb daar nog geen last van gehad. het zou kunnen liggen aan een wifi verbinding van de echo, maar als de echo verder wel goed functioneert lijkt me dat sterk

• Yannick-ski
Clubbtraxx schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:59:
[...]

Ik zou zeggen lees eerst het eerste Hue en dan dit topic eens helemaal door en je bent al een stuk wijzer.
Wat je wilt kan in elk geval niet, dus so far so good. Je koopt allemaal niet philips Hue spul behalve een bridge en dan verwacht je eventjes dat alles via je bestaande stroomnet schakelbaar is? Right... :z
Nee dat denk ik niet want de innr spots werken via de de hue bridge. Ook heb ik dit forum door gelezen. Maar wat ik nu eigenlijk vraag is, zijn er inbouw wandschakelaars die een scene kan starten. Ik heb mooien zelf bouw projecten gezien die dit mogelijk maken maar ik wil weten of hier ook een product voor bestaat.

• Scorpei
Hier met echo geen problemen eigenlijk met de hue instrumenten (of tp-hs100). Moet haar alleen nog scenes gaan leren...

Pagina: 1 ... 46 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue