[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.336 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12 17:33
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:57:
Iemand tips om morgen om 00:00 alle hue lampen te laten knipperen/verkleuren?

Kan ik even indruk maken op de visite!
Op de iPad of iPhone de app OnSwitch en dan bij Color Flows de optie 'Fast Color Pulse'. Weet alleen niet of het zo goed voor je lampen is ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nuevocasa schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:15:
[...]

Op de iPad of iPhone de app OnSwitch en dan bij Color Flows de optie 'Fast Color Pulse'. Weet alleen niet of het zo goed voor je lampen is ;)
Zou niet weten waarom het slecht is. Het zijn LED lampen die dat prima moeten kunnen hebben

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
haha duidelijke uitleg! dankje

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 13:52
Arunia schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:46:
Weet je zeker dat doe Paulmann een plus kunnen behuizing? Ik wilde de hoekprofielen hebben, maar die kwamen op 12mm. De 14mm van hornbach zelf passen, maar ook maar net.

Denk dat je de afzonderlijke leds er altijd doorheen ziet. Maar met schijnen heb je er geen last van.

Nu alleen nog voor mezelf op zoek naar 14 mm 2m hoekprofiel.
https://www.conrad.nl/nl/...261-aluminium-577014.html
Ik heb deze, passen er net in ja! Perfect dus.
Ik ben er nog niet over uit, maar ik vermoed dat ik me toch ga ergeren aan eventuele zichtbare leds. Ik zoek toch iets egaals.
Als je zegt dat dit bij elke diffuser aanwezig is, zal ik toch een andere optie moeten zoeken. Of spuiten/verven of een ander profiel?

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-12 17:52
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:57:
Iemand tips om morgen om 00:00 alle hue lampen te laten knipperen/verkleuren?

Kan ik even indruk maken op de visite!
Er is een IFTT 'Happy Newyear color loop' applet!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:35
marsclone schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 08:18:
[...]

Ik ben er nog niet over uit, maar ik vermoed dat ik me toch ga ergeren aan eventuele zichtbare leds. Ik zoek toch iets egaals.
Als je zegt dat dit bij elke diffuser aanwezig is, zal ik toch een andere optie moeten zoeken. Of spuiten/verven of een ander profiel?
OK, bedankt. Heb die gisteren bij hornbach in mijn handen gehad, maar stond bij 12mm namelijk.

Heb je de lightstrip plus of de oudere? Want de oude zijn 12mm en de plus 14,5mm namelijk.

• marsclone
Ik heb de plus versie. Hij past er ook net in, alsof het profiel voor de hue gemaakt is.
Ik heb nu dit profiel op het oog, deze heeft echter een binnenmaat van 14mm. Ik weet niet of een 0,5mm veel uitmaakt? Anders prop ik de strip er gewoon in. Deze is hoger waardoor de afzonderlijke leds niet zichtbaar zouden zijn?
https://www.ledstripxl.nl...el-xl-opbouw-1-meter.html

[ Voor 2% gewijzigd door ThinkPad op 01-01-2017 16:45 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Net mijn eerste lading Hue's binnen. Installatie was enorm simpel en ben erg tevreden over het resultaat, de kleur van de scenes en de reactietijd. Meteen maar even een 'lichtplan' gemaakt en wat dingen bijbesteld.. Verslavend spul zeg :P.

Nu nog even verder spelen, heb al gemerkt dat de dimmer via de standaard app nogal weinig mogelijkheden heeft maar ik zag al alternatieven langskomen. Dus ik ga me de rest van het jaar met dit topic vermaken denk ik ;).

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een hue sensor in de gang opgehangen. Werkt prima, maar de lamp gaat een soort van voordimmen voordat deze uitgaat. Ik bedoel niet de soft on en soft off. Ik vind het maar irritant. Meer mensen hier "last" van of een idee hoe je het uitschakelt?

Verwijderd

Weet iemand hoe de zigbee producten van bijv Jung samenwerken met Hue?

Bijv: http://www.jung.de/de/online-katalog/283370007/

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12 19:50

DarkSide

theres no place like ::1

cvheereveld schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:43:
Ik heb een hue sensor in de gang opgehangen. Werkt prima, maar de lamp gaat een soort van voordimmen voordat deze uitgaat. Ik bedoel niet de soft on en soft off. Ik vind het maar irritant. Meer mensen hier "last" van of een idee hoe je het uitschakelt?
Klopt. Is volgens mij een feature en geen bug.
De bedoeling is volgens mij om aan te geven dat ze bijna uit gaan omdat er geen beweging gedetecteerd is.
Dan kan je voordat ze uit gaan nog even zwaaien met je handen zodat je niet in het donker zit.

Ik heb er zelf geen last van. Maar het zou op zich fijn zijn als dit een optie is die je aan/uit kunt zetten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33

vhal

ಠ_ಠ

Hooglander1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:43:
[...]

Je moet een LivingWhites plug scoren.

Nadeel is dat die dingen hun gewicht in goud waard zijn tegenwoordig en tegen 3x retailprijs tweedehands verkocht worden.
Is dat zo? :X Ik heb er een flink aantal hier liggen die ik eigenlijk wil vervangen...

Strava

• marsclone
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:06:
Weet iemand hoe de zigbee producten van bijv Jung samenwerken met Hue?

Bijv: http://www.jung.de/de/online-katalog/283370007/
Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een goede en mooie vervanging van mijn wandschakelaars. Een vervanging die ook geaccepteerd wordt door mijn vriendin, voordat ik het hele huis vol hang met hue verlichting.
Zelf ben ik geen fan van het plaatsen van de hue dimmers over de bestaande schakelaars. Waarom maken ze deze niet in een vierkante (55x55) vorm?
Het ombouwen van een hue tap in Eltako schakelmateriaal heb ik ook geprobeerd. Dit komt het verst in de buurt wat ik zoek. Alleen ik ben niet gecharmeerd van de klik van de tap. Heb er nog een zooi van liggen.. :-(
Het ombouwen van een dimmer, doormidden zagen, solderen en vervolgens plaatsen in een pulsschakelaar is ook op niets uitgelopen..
Vervolgens uitgekomen op de Busch en Jung Zigbee schakelaars. Gekozen voor de Jung variant (ZLLA5004M) omdat deze ook kan dimmen.
En ik ben onder de indruk! Gebruiksgemak is geweldig, snelle reactie, ziet er goed uit en de mogelijkheid om zes scenes op te slaan!
Ik ga deze gebruiken om mijn hoofdverlichting te schakelen en te dimmen en wanneer nodig als aanvulling of vervanging van de hoofdverlichting de sfeerverlichting (strips) te schakelen.
Enige probleem die ik zie is dat als ik de sfeerverlichting inschakel en deze dim en vervolgens weer feller wil maken (aan-knop) de hoofdverlichting ook weer aangaat. Dit zal ik moeten ondervangen door direct de juiste stand van sfeerverlichting te schakelen, waardoor dimmen niet nodig is.
Maar de Jung gaat het worden voor mij!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
marsclone schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:16:

Maar de Jung gaat het worden voor mij!
Ziet er wel veelbelovend uit, maar wat mij stoort is deze tekst in de manual:

2.3 Scenario opslaan
i Moet het scenario vanaf meerdere zenders worden opgeroepen, dan moeten deze op elk
zender apart worden opgeslagen.
o Lampen die niet tot het scenario behoren, moeten vóór het opslaan spanningsvrij worden
geschakeld.

Dat zou dus betekenen dat je niet alles wat je in huis hebt opgeslagen word in een scene, en je bij het drukken op de gewenste scene knop bepaalde lampen die je dus eerder had afgeschakeld nu bv niet uit kunt zetten door de opgeslagen scene te kiezen. Genoeg scenarios te bedenken waar je dat bv wel zou willen kunnen. Denk alleen maar aan de 'Alles Uit' bijvoorbeeld.

En het maximaal ondersteunde aantal lampen/tussenstekkers e.d. per scene is ook altijd even vaag bij de diverse Zigbee schakelmateriaal...

[ Voor 20% gewijzigd door Clubbtraxx op 31-12-2016 15:08 ]

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12 12:18
Wat is eigenlijk het verschil in de Jung LS, ZL en AS range?

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-12 14:35
Moris schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:38:
Wat is eigenlijk het verschil in de Jung LS, ZL en AS range?
Hint hint: Google het eens.

Wij hebben thuis de AS500 serie en dat is gewoon mooi schakelmateriaal (mits een frisse kleur).

De LS is heel vierkant design en de ZL is volgens Google een stoomlocomotief.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12 17:06
Jaja, op de valreep nog een nerd question; kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat zigbee is?? Is dat een apart systeem ofzo? Is Hue ook zigbee?

• Moris
Jochemd13 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:11:
Wij hebben thuis de AS500 serie en dat is gewoon mooi schakelmateriaal (mits een frisse kleur).

De LS is heel vierkant design en de ZL is volgens Google een stoomlocomotief.
Oh, functioneel is er dus geen verschil onder de schakelaars, enkel cosmetisch :)
http://www.jung.de/nl/610/producten/design/

• marsclone
Clubbtraxx schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:03:
[...]

Ziet er wel veelbelovend uit, maar wat mij stoort is deze tekst in de manual:

2.3 Scenario opslaan
i Moet het scenario vanaf meerdere zenders worden opgeroepen, dan moeten deze op elk
zender apart worden opgeslagen.
o Lampen die niet tot het scenario behoren, moeten vóór het opslaan spanningsvrij worden
geschakeld.

Dat zou dus betekenen dat je niet alles wat je in huis hebt opgeslagen word in een scene, en je bij het drukken op de gewenste scene knop bepaalde lampen die je dus eerder had afgeschakeld nu bv niet uit kunt zetten door de opgeslagen scene te kiezen. Genoeg scenarios te bedenken waar je dat bv wel zou willen kunnen. Denk alleen maar aan de 'Alles Uit' bijvoorbeeld.

En het maximaal ondersteunde aantal lampen/tussenstekkers e.d. per scene is ook altijd even vaag bij de diverse Zigbee schakelmateriaal...
Ik zal per ruimte één schakelaar gaan gebruiken. Hetgeen ik nu getest heb is voor mij toereikend. Het is jammer dat de schakelaar niet te programmeren is middels de app, dat kan met de dimmer wel en is dus veel flexibeler.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kleine crosspost. Maar een kleine uitbreiding voor de Hue gedaan voor in het nieuwe huis (zie ook de Homey en de ledstrips :+)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0x-ZfZWQAAsXk4.jpg:large

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-12 14:35
golfgti5 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:59:
Jaja, op de valreep nog een nerd question; kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat zigbee is?? Is dat een apart systeem ofzo? Is Hue ook zigbee?
Hue is Zigbee om mee te beginnen. Hoewel dit eigenlijk een echte Google-vraag is zal ik toch mijn best doen ;)
ZigBee is een open standaard voor draadloze verbindingen tussen apparaten op korte afstand. Het is bedoeld als aanvulling op Bluetooth en wifi, het wordt gebruikt voor het doorsturen van sensorgegevens en voor (proces)besturing (monitoring & control), zoals de gezondheid van een patiënt of de veiligheid in uw huis controleren met behulp van sensoren.
Zie Wikipedia: ZigBee

Het is redelijk zuinig en in tegenstelling tot 433mhz gaat het verkeer 2 kanten op en worden er dus ook statuscontroles uitgevoerd bij het zenden van opdrachten.

[ Voor 9% gewijzigd door Jochemd13 op 31-12-2016 18:51 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12 17:33
;)
Geert1976 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 05:45:
[...]

haha duidelijke uitleg! dankje
Had er bij kunnen zeggen dat ik een paar maanden terug ben verhuisd en niets heb hoeven aanpassen ;)
DennusB schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:30:
[...]

Zou niet weten waarom het slecht is. Het zijn LED lampen die dat prima moeten kunnen hebben
Heb toch ervaring met het kapot gaan van de rode leds in één van mijn lampen...

[ Voor 36% gewijzigd door Nuevocasa op 31-12-2016 22:38 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan iemand met de gekleurde het lampen me vertellen hoe die schijnen?

eerder al een spot (gericht licht), of eerder als een peertje (rondom licht)

ik ben nl specifiek op zoek naar wat kleur in huis maar de lampen die ik heb komen het best tot hun recht met een peertje (rondom licht dus)

Ik zou dan deze starter kit nemen...
https://www.bol.com/nl/p/...83542724-9200000065151097

Asram lijkt wel een "peertje" te hebben, maar dan bots ik misschien tegen beperkingen aan met bvb homekit...

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 01-01-2017 10:48 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• DarkSide

DarkSide

De hue lichten zijn gewoon "peertjes". Hangt af van je lamp (kap) hoe ze schijnen. Maar het zijn geen spots maar gewoon diffuse licht.
Voor meer spotlicht heb je bv de iris of.blooms.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ok tnx!

You don't need eyes to see, you need vision

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Dit is dan weer geen hoekprofiel. Dan kan je alleen recht naar voren of recht naar onder/boven schijnen.

Ik zoek ook nog een goed profiel voor in de overkapping buiten.
marsclone schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:06:
Ik heb de plus versie. Hij past er ook net in, alsof het profiel voor de hue gemaakt is.
Ik heb nu dit profiel op het oog, deze heeft echter een binnenmaat van 14mm. Ik weet niet of een 0,5mm veel uitmaakt? Anders prop ik de strip er gewoon in. Deze is hoger waardoor de afzonderlijke leds niet zichtbaar zouden zijn?
https://www.ledstripxl.nl....html?source=tradetracker

Water-Escape

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-12 20:22
Kecin schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:05:
Kleine crosspost. Maar een kleine uitbreiding voor de Hue gedaan voor in het nieuwe huis (zie ook de Homey en de ledstrips :+)
Ik heb laatste bij Amazon ook wat van die sensors gekocht en een dimmer. Pakketje is alleen naar de andere kant van europa gestuurd... en dat terugsturen duurt eeuwen.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

grote_oever schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:34:
[...]

Ik heb laatste bij Amazon ook wat van die sensors gekocht en een dimmer. Pakketje is alleen naar de andere kant van europa gestuurd... en dat terugsturen duurt eeuwen.
Ai, dat is balen :'(. Deze komen gewoon bij de MediaMarkt vandaan. Kostte niet de hele wereld geloof ik.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Arunia
marsclone schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 08:18:
[...]

Gaan de strips er diagonaal in of vast geplakt tegen de zijrand van het profiel? Ik zoek namelijk diagonaal.

Verwijderd

Heeft er al iemand al ervaring met Innr Smart Plug pricewatch: Innr Smart Plug icm Hue?

edit: laat maar gevonden :O

"De smart plug kan niet in het huidige Philips Hue systeem worden opgenomen"

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 13:13 ]

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Hoe gaan jullie om met het aan uit schakelen van je normale lampen icm de HUE?
Heb nu ook Hue en vind het handig om de hue lampen uit en aan te zetten via de schakelaar en via de app.
Alleen nu heb ik nog een andere afstandsbediening om me andere lampen uit te zetten (klikaanklikuit)

Zit zelf te denken aan een homewizard zodat ik maar 1 app heb

Wat is er nog meer?

Zou het liefst al me lampen met de Hue wandschakelaar aan en uit willen zetten (klikaanklikuit)

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Alles hue maken was mijn oplossing ;)
C6DL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:10:
Heb nu ook Hue en vind het handig om de hue lampen uit en aan te zetten via de schakelaar en via de app.
Alleen nu heb ik nog een andere afstandsbediening om me andere lampen uit te zetten (klikaanklikuit)

Zit zelf te denken aan een homewizard zodat ik maar 1 app heb

Wat is er nog meer?

Zou het liefst al me lampen met de Hue wandschakelaar aan en uit willen zetten (klikaanklikuit)

Water-Escape

• Moris
Ik wil mijn huidige inbouwschakelaars vervangen door Jung ZLLA500, zodat de Hue lampen steeds onder spanning staan en bij het in en uitschakelen de 6 scene blijven vasthouden.

Aangezien ik de lichten vanop 2 verschillende locaties wil kunnen bedienen, veronderstel ik ....dat je dan 2x Jung ZLLA500 wandschakelaars nodig hebt, die je dan identiek programmeert?

Nu zit ik met het volgende probleem?
Ik heb hier in huis 1x Hue dimmer switch die gekoppeld is aan bv de woonkamer, hoe programmeer ik nu de overige 5 scènes in huis op de Jung wandschakelaars?

• C6DL
water_escape schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:16:
Alles hue maken was mijn oplossing ;)

[...]
Dat lijkt me geen oplossing als me halve huis als KaKu is.
Tevens heeft hue geen losse stroom aan/uit kastje toch?

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 00:25
C6DL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Dat lijkt me geen oplossing als me halve huis als KaKu is.
Tevens heeft hue geen losse stroom aan/uit kastje toch?
Je zou kunnen kijken naar een Domoticz-servertje op bijvoorbeeld een Raspberry Pi met een KAKU-zendertje er aan. Die kun je ook koppelen met je Hue-bridge en dan Domoticz zo inregelen dat ie doet wat je wilt en beide soorten lampen aanstuurt.

Het is trouwens 'm'n' of 'mijn' en niet me. O-)

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-12 22:09

Hokkie

Hello

Pimmeh schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Je zou kunnen kijken naar een Domoticz-servertje op bijvoorbeeld een Raspberry Pi met een KAKU-zendertje er aan.[/sub]
Precies dit! En dan ook nog eens je KAKU afstandbediening / sleutelhanger gebruiken om HUE te bedienen. Hier en daar wat KAKU bewegingsmelders en deursensoren en dan ben je al een eind op weg naar een leuk domotica-systeem.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33

vhal

ಠ_ಠ

Ik ga ook maar eens aan de Hue voor in het nieuwe huis. Momenteel hebben wij hier voornamelijk Living Whites lampen en een stuk of 6 pluggen voor de kleine fittingen. Ze voldoen maar de lampen geven niet echt een mooi licht als ze gedimd zijn. Gelukkig zijn ze wel koppelbaar met Hue. Hetzelfde voor de Iris die we hier hebben al is dit nog wel een LC variant.

Voor nu begin ik met het Hue Ambiance starterssetje met de 2.0 bridge, dimmer en twee lampen. Voor 111€ is het het proberen waard (Praxis 20% korting). Ze komen overigens beide boven de eettafel.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 02-01-2017 15:10 ]

Strava

• den.mobile74
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
C6DL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:10:
Alleen nu heb ik nog een andere afstandsbediening om me andere lampen uit te zetten (klikaanklikuit)....
Misschien de light manager AIR van jbmedia.de iets om in te verdiepen. Inmaak momenteel gebruik van de light manager pro (voorganger van Air) en hier kan ik Hue mee aansturen (API).
Met de Air kun je het signaal van zender kaku ontvangen en er een actie aan koppelen. Dit kan dus ook een opdracht via API voor Hue zijn. Ik zou zeggen bezoek het forum eens.

Succes

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12 18:15

RUFFNECK

Poentje

Ook een vraag over de Jung ZLLA5004M (ben nog een n00b wat Hue betreft ook); hoeveel lampen kan je hierop 'aansluiten'?
In de woonkamer heb ik momenteel in het lichtplan, plafondverlichting, wandverlichting (4 punten), en spotjes in de erker. Kan ik deze dan allemaal op 1 zo'n Jung schakelaar aansluiten, zo ja, gaan ze dan tegelijk aan/uit of kan ik per groepje ook nog aan/uit doen? (dus of alleen erker, of alleen wandverlichting).

Zelfde verhaal voor de keuken...

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 15:37
Heren, ik heb al enige tijd een Dresden FLS-PP met 4meter RGBW ledstrip welke prima werkt. Afgezien dat hij iets afwijkt qua kleur vergeleken met mijn originele Hue ledstrips.
Nu heb ik 2 extra FLS-PP controllers met 2 RGBW ledstrips erbij gehaald.
Wat me opvalt is dat hij die 2 nieuwe FLS-PP controllers ziet als Extended Color light en Dimmable light.
Ik kan met de ene kleuren kiezen en met de andere enkel erg fel wit licht.
Iemand enig idee hoe dat verschil met mijn oude kan komen? Zou er ondertussen een nieuwere firmware in de FLS-PP zitten? En zo ja, kan ik mijn oude dan updaten?

Edit:
Even iets verder gekeken, zie idd een firmware verschil. Mijn oude FLS-PP heeft 020C.2000004F en de nieuwe heeft 020E.201000A0.
Iemand een idee hou ik mijn oude kan updaten?

[ Voor 13% gewijzigd door Marsman83 op 02-01-2017 15:42 . Reden: Firmware versie ]

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12 23:23
Heeft iemand al ervaring met de Philips Hue Motion Sensor en INNR lampen? Werkt dit met elkaar? Of moet je echt de originele Hue lampen in huis hebben hiervoor?

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Ik heb op Het moment:
1x innr warm dimming
1x innr rbgw
2x Philips lux
2x Philips white
2x Philips white ambiance
2x Royalgala (China) rbgw zigbee
1x dimmer
1x motion sensor
1x bridge 2.0
2x Amazon echo

Werkt allemaal prima samen. Wel duidelijk verschil in licht en kwaliteit. De China lampen zingen op lage helderheid, innr rgbw niet Over alle kleuren even helder en de innr warm white dimming gaat niet echt 'uit' gedimd voor ie uit gaat maar wordt Echt alleen warmer (en wel echt iets donkerder).

Owner of http://scorpei.com/

• maaw
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:01
Ik heb een sensor aan de ledstrip+ gekoppeld in de keuken. Werkt op zich prima, lamp aan bij beweging. Zonder beweging dimt de lamp en gaat dan uit. Nu wil ik de duur dat deze dimfase verlengen. Deze is nu een seconde of 20, maar voor mij mag dat naar een 30 minuten. Dit moet mogelijk zijn lijkt me, maar niet via de gangbare apps. Iemand een idee?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb inmiddels 7 hue dimmers ingebouwd met gira schakelmateriaal, ze werken nu prima, echter wil ik aan/uit en dimmen achter 1 knop. ik heb nu ingesteld dat als bij de 1e druk de lampen aan gaan en bij de andere knop uit. Lang indrukken zorgt ervoor dat de lampen gaan dimmen. Als ik de knop echter lang inhoud gaan de lampen uit voordat ze gedimd worden. Weet iemand of je ervoor kan zorgen dat enkel het lang indrukken worden herkend zonder dat de enkele druk wordt getriggerd

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:44
Marsman83 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:33:
Heren, ik heb al enige tijd een Dresden FLS-PP met 4meter RGBW ledstrip welke prima werkt. Afgezien dat hij iets afwijkt qua kleur vergeleken met mijn originele Hue ledstrips.
Nu heb ik 2 extra FLS-PP controllers met 2 RGBW ledstrips erbij gehaald.
Wat me opvalt is dat hij die 2 nieuwe FLS-PP controllers ziet als Extended Color light en Dimmable light.
Ik kan met de ene kleuren kiezen en met de andere enkel erg fel wit licht.
Iemand enig idee hoe dat verschil met mijn oude kan komen? Zou er ondertussen een nieuwere firmware in de FLS-PP zitten? En zo ja, kan ik mijn oude dan updaten?

Edit:
Even iets verder gekeken, zie idd een firmware verschil. Mijn oude FLS-PP heeft 020C.2000004F en de nieuwe heeft 020E.201000A0.
Iemand een idee hou ik mijn oude kan updaten?
Firmware updaten kan alleen met de RaspBee gateway van Dresden.

• marsclone
Arunia schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Gaan de strips er diagonaal in of vast geplakt tegen de zijrand van het profiel? Ik zoek namelijk diagonaal.
Tegen de zijkant ja.

• C6DL
Hebben jullie nog tips om de Hue LEDstrip te bevestigen aan de achterkant van een stoffen boxspring?
Had hem eerst middels de plakstrip geplakt.. alleen dit laat helaas los :(

Zit er nu te denken om kleine spijkers in het hout te slaan.
moet dan wel eerst zeker weten of er een stukje is in de ledstrip waar zonder probleem een spijker doorheen kan >:)

• hjw-001
  • Laatst online: 28-12 09:50
C6DL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:15:
Hebben jullie nog tips om de Hue LEDstrip te bevestigen aan de achterkant van een stoffen boxspring?

moet dan wel eerst zeker weten of er een stukje is in de ledstrip waar zonder probleem een spijker doorheen kan >:)
Nieten, met nietpistool?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:03

charrel

Cortisol4life..

Lijmpistool, kan er dan weer af ook.

Verwijderd

Ik zou een alu profiel vastspijkeren en de strip daarin doen. Anders zou je ook nog met kleine beugeltjes kunnen werken.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12 16:28

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik ga mijn 3 sensors met nog een paar HUE motion sensors aanvullen zodra er weer een 25% + €5 actie is.

Nu alle lampen HUE zijn merk ik in de kleine ruimtes (opberghok, toilet, etc.) dat ik mij eraan irriteer dat je die lampen eigenlijk niet in fatsoenlijke scenes of iets kan combineren zonder dat de lamp onnodig heel de dag brand of alsnog met de hand aan moet. Enkel motion sensors kunnen dat oplossen.

Hoewel ik niet zolang meer in dit huurhuis woon is een Philips motion sensor zo eenvoudig aan de muur te zetten dat ik die graag meeneem naar het volgende adres. Wat de indeling van je huis ook is een aantal kun je er altijd wel gebruiken.

En juist omdat je de motion sensors direct kan combineren met verschillende kleuren/felheid licht op verschillende tijdsvakken ben je met lamp+sensor in 1x helemaal eenvoudig klaar. Dat maakt het eventuele extra dat een wanddimmer te bieden heeft nog een stuk kleiner.

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 03-01-2017 01:00 ]

• C6DL
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Ik zou een alu profiel vastspijkeren en de strip daarin doen. Anders zou je ook nog met kleine beugeltjes kunnen werken.
Welke beugeltjes bedoel je?

• BigPeet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-11-2018
Goedendag allen.
Allereerst bedankt voor alle input in dit forum. Als Hue-nieuweling komen hier veel dingen voorbij die mij verder helpen bij dit, toch wel, prachtige systeem.
Mijn vraag heeft betrekking op de motion sensor. Ik heb 'm nu enkele weken in gebruik maar hij slaat nog wel eens een beurt over en gebeurt er niks. Is dit te verhelpen?

Verwijderd

We hebben een nieuwe keuken gekocht en ik wil graag een Philips LED strip gebruiken ter verlichting onder de keukenkastjes. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

1. Is de lichtsterkte voldoende om te kunnen werken?
2. Ik wil dit graag in een aluminium buisje stoppen, ik zag hier al een schuin profiel langs komen (bv: https://www.conrad.nl/nl/...261-aluminium-577014.html). Wat raden jullie aan?

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
BigPeet schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:40:
Goedendag allen.
Allereerst bedankt voor alle input in dit forum. Als Hue-nieuweling komen hier veel dingen voorbij die mij verder helpen bij dit, toch wel, prachtige systeem.
Mijn vraag heeft betrekking op de motion sensor. Ik heb 'm nu enkele weken in gebruik maar hij slaat nog wel eens een beurt over en gebeurt er niks. Is dit te verhelpen?
Misschien is de verbinding met je bridge niet helemaal top. Klinkt als een signaal wat niet wil doorkomen.

• Roppedop
  • Laatst online: 12:01

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

__REMCO__ schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:22:
[...]
heb je toevallig de witte variant? Daar ben ik naar opzoek maar die is nog niet leverbaar volgens verschillende websites.
Ben wel benieuwd naar een foto :)
Ik heb eindelijk één witte Hue Amaze kunnen kopen. Maar ik wil er nog één.
Mooie lamp, licht van koud naar warm. Wel vreemd dat de lamp niet te vinden was in de hue app totdat ik de bijgeleverde hue switch toevoegde in de app.

www.oldskoolnl.nl

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:12

mucuracat

YES

Roppedop schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:22:
[...]

Mooie lamp, licht van koud naar warm. Wel vreemd dat de lamp niet te vinden was in de hue app totdat ik de bijgeleverde hue switch toevoegde in de app.
Hoezo vreemd? Switch (Bridge) is je communicatie tussenpersoon :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Roppedop

Roppedop

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik 'm gewoon net als een losse Hue led lamp kon toevoegen.

www.oldskoolnl.nl

• DarkSide

DarkSide

BigPeet schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:40:
Goedendag allen.
Heb er nu ook een. Maar heb nog nooit gehad dat hij een beurt overslaat.
Zie je in de app wel dat hij je detecteert?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36
Roppedop schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:51:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik 'm gewoon net als een losse Hue led lamp kon toevoegen.
Ik neem aan (heb zelf geen Hue Amaze) dat deze lamp 'out of the box' reeds gekoppeld is met de switch. De Hue Bridge zal de lamp dan niet kunnen ontdekken, de lamp en dimmer switch werken dan stand alone buiten de bridge om. Via de Hue app kun je dit soort lampen wel toevoegen aan de bridge via het serienummer (6 karakters) van de lamp.

• Roppedop

Roppedop

Aha! Lamp was inderdaad gekoppeld met swtich. Wist niet dat de bridge 'm dan niet kon vinden.

www.oldskoolnl.nl

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:37
Weet niet of dit al voorbij is gekomen maar hier is een verlengkabel verkrijgbaar voor de ledstrip:
https://www.amazon.de/Ver...fRID=Q24T580TJMTSXHVAD0BC

Of het ook gaat werken weet ik niet maar is wellicht interessant als je de ledstrip in delen wilt plaatsen.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:37
[...]

Hoe bevalt ie?
Moet nog iets regelen voor boven de salontafel en die amaze lijkt me erg mooi... Moet er alleen nog budget voor zien te regelen :p Alleen die ene lamp kost al even veel als de rest van mn Hue setup.

• Roppedop

Roppedop

Ik heb 'm nog niet opgehangen, wacht op een tweede. Maar het is wel een mooi ding, geen plastic troep. Behalve de binnenring die licht geeft.

www.oldskoolnl.nl

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:40
[...]

Wat voor lamp zit er in? ik heb de voorloper van deze lamp zonder hue, en ben benieuwd of ik deze eventueel ook aan het hue systeem kan koppelen.

• Roppedop

Roppedop

In de rand zit het vol met hele kleine ledjes. Inmiddels 2e besteld bij Coolblue.

www.oldskoolnl.nl

• pacificocean
  • Laatst online: 20-12 01:32
Roppedop schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:40:
Aha! Lamp was inderdaad gekoppeld met swtich. Wist niet dat de bridge 'm dan niet kon vinden.
Vandaar. Ik had een setje van een lamp en een dimmer gekocht en ik kon de lamp alleen verbinden met de iConnectHue App. Ik had de dimmer nog niet geprobeerd.

• __REMCO__
  • Laatst online: 26-06 10:15
[...]

bedankt voor je quote! Ik had ze nog niet online gezien dus gelijk besteld! Ik heb verder niks van HUE dus ik bedien em gewoon met de dimmer switch

• paul.ulft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 08:12
Vraagje over de motion Sensor. Is het al iemand gelukt om bij inactiviteit een bepaalde scène te laten starten. Ik kan met welke app dan ook eigenlijk alleen instellen dat de lampen uitgaan. De bedoeling is eigenlijk dat bij het binnenlopen van de keuken de lampen op hard geel gaan. 2 minuten na inactiviteit de lampen weer op zacht geel

• Arunia
Denk dat er bij ons uiteindelijk ook een bewegingssensor komt in de keuken. Wanneer het licht aan staat, de verlichting zacht nadat een tijdje geen beweging is geweest en wanneer iemand binnen komt, weer naar licht zodat je wat kan doen.
Voorlopig is die ruimte nog niet aan de beurt, maar kreeg geen negatieve reactie van de WAF.

• BigPeet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-11-2018
DarkSide schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Heb er nu ook een. Maar heb nog nooit gehad dat hij een beurt overslaat.
Zie je in de app wel dat hij je detecteert?
Er is geen probleem bij het detecteren! Wel heb ik ondertussen de lichtgevoeligheid wat aangepast. Misschien dat dat werkt. Bedankt voor de hulp.

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
paul.ulft schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:57:
Vraagje over de motion Sensor. Is het al iemand gelukt om bij inactiviteit een bepaalde scène te laten starten. Ik kan met welke app dan ook eigenlijk alleen instellen dat de lampen uitgaan. De bedoeling is eigenlijk dat bij het binnenlopen van de keuken de lampen op hard geel gaan. 2 minuten na inactiviteit de lampen weer op zacht geel
Ben ik ook heel benieuwd naar. Ik wil mijn buitenlampen bij beweging op 100% laten branden en na een aantal minuten weer terug naar 50%.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• Moris
Moris schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:19:
Ik wil mijn huidige inbouwschakelaars vervangen door Jung ZLLA500, zodat de Hue lampen steeds onder spanning staan en bij het in en uitschakelen de 6 scene blijven vasthouden.

Aangezien ik de lichten vanop 2 verschillende locaties wil kunnen bedienen, veronderstel ik ....dat je dan 2x Jung ZLLA500 wandschakelaars nodig hebt, die je dan identiek programmeert?

Nu zit ik met het volgende probleem?
Ik heb hier in huis 1x Hue dimmer switch die gekoppeld is aan bv de woonkamer, hoe programmeer ik nu de overige 5 scènes in huis op de Jung wandschakelaars?
Nu zit ik met het volgende probleem :?

Verwijderd

C6DL schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Welke beugeltjes bedoel je?
Standaard plastic beugels of kleine metalen profieltjes, gewoon even naar de hornbach en grasduinen

• marsclone
Moris schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Nu zit ik met het volgende probleem :?
De dimmer en de Jung Zigbee schakelaar werken onafhankelijk van elkaar. De dimmer is te programmeren via de app. De Jung schakelaar wordt direct gekoppeld met de lampen die je wilt bedienen middels die schakelaar. Met de lampen die je gekoppeld hebt creëer je 6 scènes.
Aan de dimmer zou je vier andere scènes kunnen hangen. Dan heb jer in totaal 10.
Hoe ik het nu ervaar zou ik de Jung schakelaar wel toewijzen aan een bepaalde ruimte in je woning. Niet over meerdere ruimtes in je woning.

• golfgti5
marsclone schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:37:
[...]

De dimmer en de Jung Zigbee schakelaar werken onafhankelijk van elkaar. De dimmer is te programmeren via de app. De Jung schakelaar wordt direct gekoppeld met de lampen die je wilt bedienen middels die schakelaar. Met de lampen die je gekoppeld hebt creëer je 6 scènes.
Aan de dimmer zou je vier andere scènes kunnen hangen. Dan heb jer in totaal 10.
Hoe ik het nu ervaar zou ik de Jung schakelaar wel toewijzen aan een bepaalde ruimte in je woning. Niet over meerdere ruimtes in je woning.
Stel ik koop zo'n jung schakelaar, hoe koppel ik dan een lamp aan een bepaalde knop/toets

• Moris
marsclone schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:37:
Fijn om lezen dat de Jung schakelaar direct aan de lampen zelf wordt gekoppeld en de Hue dimmer hierdoor overbodig wordt.
Bedoeling is om aan de Jung schakelaar enkel de woonkamer/eetkamer in het totaal 5 lichtpunten te koppelen.

Alleen begrijp,ik even niet wat je bedoeld met
"Aan de dimmer zou je vier andere scènes kunnen hangen. Dan heb jer in totaal 10" ?

• golfgti5
http://downloads.jung.de/...04M_32596203_23052016.pdf

Gebruiksaanwijzing Jung.
Begrijp het nog steeds niet goed, kan je nou 6 verschillende lampen onafhankelijk van elkaar regelen//dimmen/aan-uit zetten? Of zijn de knoppen 1/6 alleen voor 6 verschillende scene's in te stellen?

• marsclone
Moris schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Fijn om lezen dat de Jung schakelaar direct aan de lampen zelf wordt gekoppeld en de Hue dimmer hierdoor overbodig wordt.
Bedoeling is om aan de Jung schakelaar enkel de woonkamer/eetkamer in het totaal 5 lichtpunten te koppelen.

Alleen begrijp,ik even niet wat je bedoeld met
"Aan de dimmer zou je vier andere scènes kunnen hangen. Dan heb jer in totaal 10" ?
Met behulp van een app als iConnectHue kan je aan de 'aan knop' bij elke push een andere scène selecteren. Volgens mij maximaal 4 scènes?

Als ik lees dat je zowel de woonkamer als de eetkamer aan de Jung wil koppelen dan ervaar je het volgende 'probleem'?
Heb je aan knop 1 de lampen de in de woonkamer gekoppeld en aan knop 2 de eetkamer? Druk je 1 in gaat de woonkamer aan, bij een druk op 2 gaat de eetkamer ook aan. Wil je alleen de eetkamer aan, moet je eerst de lampen uitzetten en vervolgens op 2 drukken. Dim je vervolgens de lampen in de eetkamer maar wil je ze weer feller zetten (aan knop) gaan ook de lampen in de wooonkamer weer aan. Vreemd?!
Advies is volgens mij om per ruimte een Jung schakelaar te gebruiken.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:52
Heb een leestrip achter mijn TV gemaakt. Ben erg tevreden over het resultaat :*)

TV groen

TV blauw

TV roze

Op deze manier vastgemaakt na een tip op reddit. Led strip is bevestig met cable mounts, geen soldeerbout nodig. Kabel netjes weggewerkt in de muur.

TV achterkant

• marsclone
golfgti5 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:04:
[...]

Stel ik koop zo'n jung schakelaar, hoe koppel ik dan een lamp aan een bepaalde knop/toets
Dit gaat via touchlink. Door een toetsencombinatie dichtbij de lamp te houden wordt de lamp gekoppeld aan de schakelaar. Dit doe je bij elke lamp die je met de schakelaar wilt gaan bedienen.

• golfgti5
marsclone schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Dit gaat via touchlink. Door een toetsencombinatie dichtbij de lamp te houden wordt de lamp gekoppeld aan de schakelaar. Dit doe je bij elke lamp die je met de schakelaar wilt gaan bedienen.
En kan je dan dus 4 lampen( er staat viervoudige wandzender) toewijzen en deze onafhankelijk van elkaar dimmen?

• Moris
marsclone schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:34:
[...]
Advies volgens mij om per ruimte een Jung schakelaar te gebruiken.
Oké, duidelijk om per lichtpunt/lamp een Jung schakelaar te gebruiken of indien je een lichtpunt op twee plaatsen wenst te gebruiken heb je dus 2 Jung schakelaars nodig.

Jammer dat er op dit moment geen Jung schakelaar bestaat om bv max. 6 lichtpunten te schakelen :?

[ Voor 12% gewijzigd door Moris op 03-01-2017 21:24 ]

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12 18:15

RUFFNECK

Poentje

Mooi dat anderen met dezelfde vraag zitten vwb de Jung schakelaar (zie mijn vraag ergens hierboven ook).
Een schakelaar per ruimte vind ik ook logisch, maar het koppelen is mij nog een beetje onduidelijk.

Ik heb 4 wandlampen en 1 plafondlamp in de woonkamer, ik ga dus bij elke lamp in de buurt met de schakelaar de link leggen. En dan? Kan ik nog steeds de wandlampen wel apart van de plafondlamp bedienen met de schakelaar? Betekent viervoudig echt dat je max 4 kan linken aan de schakelaar?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 00:54
Ik ben ook aan het zoeken hoe Touchlink precies werkt en heb daarvoor gisteren een extra bridge gekocht(om niet alle instellingen van mn originele bridge kwijt te zijn).

Ik heb de volgende apparaten:
1. Hue white lamp
2. Hue bridge 1.0
3. Ikea tradfri remote
4. Kudled ZLL remote

Mijn doel is om beide remotes aan de lamp te koppelen die tegelijk ook nog vanuit de app (bridge) te bedienen is.
  1. Koppelen lamp met kudled remote: Inhouden "I" knop, hue white knippert en is alleen met deze remote gekoppeld
  2. Koppelen lamp met Ikea remote: inhouden koppelknop (onder deksel), hue white knippert en is alleen met deze remote gekoppeld
  3. Indrukken centrale knop bridge en inhouden "I" knop kudled remote, na een aantal seconden knipperd centrale led bridge en blijft daarna aan. Kudled remote en bridge zitten na testen nog niet op hetzelfde netwerk.
  4. Indrukken centrale knop bridge en koppelknop ikea remote, na een aantal seconden knipperd centrale led bridge en blijft daarna aan. Ikea remote en bridge zitten na testen nog niet op hetzelfde netwerk.
  5. Volgens deze handleiding de Hue app laten zoeken naar een dimmer en dan de koppelknop van de ikea remote ingedrukt, ikea remote laat geen lampje knipperen of op een andere manier zien dat er communicatie is.
Mijn vragen:
  • Wat is er gebeurt als ik op de centrale knop op de Bridge druk, daarna een remoteknop inhoudt en de bridge gaat knipperen?
  • Hoe kan ik de Ikea remote en de kudled remote in de modus zetten dat ze een Zigbee netwerkkey kunnen ontvangen?
Afbeeldingslocatie: https://cdn-enterprise.discourse.org/smartthings/uploads/default/optimized/3X/1/0/103e35e54cd68c65031e105cf3798e45ca12a5de_1_690x387.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door arjandijk162 op 03-01-2017 22:53 ]

• marsclone
RUFFNECK schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:31:
Mooi dat anderen met dezelfde vraag zitten vwb de Jung schakelaar (zie mijn vraag ergens hierboven ook).
Een schakelaar per ruimte vind ik ook logisch, maar het koppelen is mij nog een beetje onduidelijk.

Ik heb 4 wandlampen en 1 plafondlamp in de woonkamer, ik ga dus bij elke lamp in de buurt met de schakelaar de link leggen. En dan? Kan ik nog steeds de wandlampen wel apart van de plafondlamp bedienen met de schakelaar? Betekent viervoudig echt dat je max 4 kan linken aan de schakelaar?
http://www.jung.de/nl/online-catalogus/283370061/
Als ik het hier zo lees, dan zijn er 10 verbindingen te maken?
Je koppelt de wandlampen en plafondlamp aan de schakelaar. Vervolgens stel je de scènes in:
1. Wandlampen aan op gewenste kleur, plafondlamp uit;
2. Plafondlamp aan op gewenste kleur, wandlampen uit;
3. Plafond en wandlampen aan op gewenste kleur;
Etc.
Als je eerst 1 hebt gekozen en vervolgens 2, om alleen de plafondlamp aan te doen, werkt niet. De wandlampen gaan dan niet uit. Dan moet je ze eerst uitschakelen en dan vervolgens voor scène 2 kiezen.

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 05-12 09:56
marsclone schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:13:
[...]
Als je eerst 1 hebt gekozen en vervolgens 2, om alleen de plafondlamp aan te doen, werkt niet. De wandlampen gaan dan niet uit. Dan moet je ze eerst uitschakelen en dan vervolgens voor scène 2 kiezen.
Dat is nou precies mijn bezwaar aan deze dingen... je wilt gewoon naadloos kunnen schakelen van de ene naar de andere scène en niet eerst alles uitdoen om vervolgens de volgende scène te kiezen.
Echt een design misser van Jung wat mij betreft.

• Moris
Clubbtraxx schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:57:
Dat is nou precies mijn bezwaar aan deze dingen... je wilt gewoon naadloos kunnen schakelen van de ene naar de andere scène en niet eerst alles uitdoen om vervolgens de volgende scène te kiezen.
Echt een design misser van Jung wat mij betreft.
Ik begrijp volledig je punt en snap ook niet waarom met dit niet beter heeft ontworpen :(
Helaas is er tot op heden geen alternatief om meerdere lichtpunten aan een en dezelfde wandschakelaar toe te voegen.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:54
HEY_DUDE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:35:
Heb een leestrip achter mijn TV gemaakt. Ben erg tevreden over het resultaat :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op deze manier vastgemaakt na een tip op reddit. Led strip is bevestig met cable mounts, geen soldeerbout nodig. Kabel netjes weggewerkt in de muur.

[afbeelding]
Netjes hoor _O_ hij zit helemaal doorgelinkt met maar één adapter zo te zien? Het is meer dan 2m neem ik aan, toch?

Stuur je ze nog automatisch aan op basis van welk beeld op je TV verschijnt? :D

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:52
The_Admin schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:29:
[...]

Netjes hoor _O_ hij zit helemaal doorgelinkt met maar één adapter zo te zien? Het is meer dan 2m neem ik aan, toch?

Stuur je ze nog automatisch aan op basis van welk beeld op je TV verschijnt? :D
bijna 4 meter led strip.Automatisch aansturen zou kunnen met een kooi plugin. Deze stuurt requests naar de bridge. Deze route is echt veel te traag om goed ambilight te verkrijgen. Ik gebruik gewoon statische kleuren.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:54
HEY_DUDE schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:00:
[...]

bijna 4 meter led strip.Automatisch aansturen zou kunnen met een kooi plugin. Deze stuurt requests naar de bridge. Deze route is echt veel te traag om goed ambilight te verkrijgen. Ik gebruik gewoon statische kleuren.
Ja, ik heb de Kodi plugin :Y Is wel geinig, maar vraag me af in hoeverre dat ook leuk is als het rondom zit (aangezien hij eigenlijk puur naar een paar pixels kijkt en die kleur spiegelt). Maar dit ziet er ook wel chique uit hoor :9~

• C6DL
Arunia schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:06:
Denk dat er bij ons uiteindelijk ook een bewegingssensor komt in de keuken. Wanneer het licht aan staat, de verlichting zacht nadat een tijdje geen beweging is geweest en wanneer iemand binnen komt, weer naar licht zodat je wat kan doen.
Voorlopig is die ruimte nog niet aan de beurt, maar kreeg geen negatieve reactie van de WAF.
Kun je met die bewegingssensor het licht ook bv laten branden op de helft van zijn sterkte?
en zodra er iemand langskomt gaat hij 100% fel aan ?

Verwijderd

marsclone schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Is het niet mogelijk om de Jung schakelaar aan de Bridge te koppelen en dan via de app de knoppen te configureren?

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 15:24
Voor de Logitech Harmony Ultimate gebruikers,
Bij de volgende update van de remote verliest deze enkele Hue functionaliteiten.
Zoals ik het begrepen heb, heb je straks op het hoofdscherm geen Hue knopje meer, maar moet je deze voortaan onder devices zoeken.
Jammer, weer een paar stappen extra.

• DarkSide

DarkSide

C6DL schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Kun je met die bewegingssensor het licht ook bv laten branden op de helft van zijn sterkte?
en zodra er iemand langskomt gaat hij 100% fel aan ?
Nee hoor. Hij schakelt een scene als je dat wilt. Dus als je scene op 50% is dan kan dat gewoon.
Hij schakelt bij mij 2 scenes. 1 "overdag" tot 18:30 branden de lichten op 85% in de keuken zodat ik goed kan zien bij het koken.
en na 18:30 brandt alleen de lightstrip op iets van 40% en een andere kleur. zodat ik kan zien als ik koffie zet of een versnapering pak.

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
DarkSide schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:17:
[...]

Nee hoor. Hij schakelt een scene als je dat wilt. Dus als je scene op 50% is dan kan dat gewoon.
Hij schakelt bij mij 2 scenes. 1 "overdag" tot 18:30 branden de lichten op 85% in de keuken zodat ik goed kan zien bij het koken.
en na 18:30 brandt alleen de lightstrip op iets van 40% en een andere kleur. zodat ik kan zien als ik koffie zet of een versnapering pak.
Zoals reeds aangeven helaas niet. Ik wil dit ook voor mijn gang bij mijn ledstrip.

Wat ik ook wil zijn:
- meerdere tijdsperiodes instellen
- per tijdsperiode optie wat te doen na geen beweging

24:00 - 6:00 - bij beweging aan op nachtlampje en bij geen beweging na 4 minuten uit
6:00 - 7:00 - bij beweging oranje en niet uitgaan
7:00 - 16:00 bij beweging op wit licht 65% en bij geen beweging na 4 minuten uit
16:00 - 24:00 (ik zet elke avond de lichten handmatig via app of dimmer op een scene) bij beweging lichtsterkte op 65% en bij geen beweging na 4 minuten terug naar 25% lichtsterkte van de scene

Helaas is dit dus nog niet mogelijk.

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
iConnectHue allows you to do more with the motion sensor than the stock app: You are able to use it with multiple groups, set up to 5 different time ranges for on and off actions, and you can even limit the motion sensor to not act if the affected groups are already on

Vanavond maar eens proberen of dit beter werkt.

• DarkSide

DarkSide

vdpoorten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:25:
[...]

Zoals reeds aangeven helaas niet. Ik wil dit ook voor mijn gang bij mijn ledstrip.

Wat ik ook wil zijn:
- meerdere tijdsperiodes instellen
- per tijdsperiode optie wat te doen na geen beweging

24:00 - 6:00 - bij beweging aan op nachtlampje en bij geen beweging na 4 minuten uit
6:00 - 7:00 - bij beweging oranje en niet uitgaan
7:00 - 16:00 bij beweging op wit licht 65% en bij geen beweging na 4 minuten uit
16:00 - 24:00 (ik zet elke avond de lichten handmatig via app of dimmer op een scene) bij beweging lichtsterkte op 65% en bij geen beweging na 4 minuten terug naar 25% lichtsterkte van de scene

Helaas is dit dus nog niet mogelijk.
Ik heb dit dus wel zo ingeregeld. Als ik langs loop schakelt hij een scene in die ik zelf heb ingesteld.
Hiermee bepaal ik de kleur, het aantal lampen en de intensiteit.

Ik kan 2 scenes op basis van tijd schakelen. Dus tussen 8:00-18:30 heb ik Keuken-koken geactiveerd.
En tussen 18:30-8:00 heb ik Keuken-snack geactiveerd.

Wat helaas niet kan is dat je na inactiviteit een scene kunt starten. De lampen zullen of niets doen (dus aanblijven) of uit gaan.
Ook is het niet mogelijk om meerdere tijdstippen te bepalen en daar scenes/acties aan te koppen.

• spokje
  • Laatst online: 27-12 17:09
DarkSide schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:42:
[...]

Ik heb dit dus wel zo ingeregeld. Als ik langs loop schakelt hij een scene in die ik zelf heb ingesteld.
Hiermee bepaal ik de kleur, het aantal lampen en de intensiteit.

Ik kan 2 scenes op basis van tijd schakelen. Dus tussen 8:00-18:30 heb ik Keuken-koken geactiveerd.
En tussen 18:30-8:00 heb ik Keuken-snack geactiveerd.

Wat helaas niet kan is dat je na inactiviteit een scene kunt starten. De lampen zullen of niets doen (dus aanblijven) of uit gaan.
Ook is het niet mogelijk om meerdere tijdstippen te bepalen en daar scenes/acties aan te koppen.
Dit is neem ik aan met de standaard Philips Hue app toch? Ik kan me voorstellen dat met 3rd party apps veel meer mogelijk is. Begint nu toch wel te kriebelen om zo'n motion sensor te halen :) speelgoed!

• DarkSide

DarkSide

spokje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Dit is neem ik aan met de standaard Philips Hue app toch? Ik kan me voorstellen dat met 3rd party apps veel meer mogelijk is. Begint nu toch wel te kriebelen om zo'n motion sensor te halen :) speelgoed!
Dit is idd met de standaard hue app.
3rd party kan soms meer. Maar ik zag zo snel nog geen extra opties in All 4 hue of Hue pro.
iOS kan wel meer. Maar ik zit met android.

En wat nu niet is kan altijd nog komen.
Helaas ook nog niets op labs.meethue.com

Pagina: 1 ... 45 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue