[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.309 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-12 14:05

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Daar was ik net naar opzoek, bedankt voor de tip.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:24
onlangs ben ik verhuisd en krijg ik 2 van mijn 3 philips hue (E27) lampen niet meer aangestuurd met de 'nieuwe' bridge. Ook niet op basis van de serienummers. Deze lampen heb ik destijds in 2012 aangeschaft via Apple, garantie is natuurlijk allang verlopen. Heeft iemand nog andere tips om ze aan te sturen? Anders wil ik misschien toch een poging wagen bij Apple of Philips zelf om te kijken of zij de lampen kunnen repareren / omwisselen.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:06
Sorcerer_NL schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:28:
[...]

Neem de laatste generatie lampen (de Ambiance serie). Zowel de kleur en als de witte varianten hebben de grootste range qua licht en teinten.

Met de Hue-app (of 3rd party apps) kan je iedere lamp apart aansturen en dus (indien nodig) feller laten branden dan de anderen.

Met kinderen prima te doen. Weet niet hoe oud je kinderen zijn en hoe handig met iPads enzo, maar mijn dochter van 7 is soms vindingrijker dan ik en bedient haar eigen Hue-lamp op haar slaapkamer via haar iPad zonder problemen; roze/paars is favoriet en er is niets leukers dan papa plagen door de lampen in de woonkamer ook die kleur te geven :-)
Thanks!

Vraagje: ik wil alles apart bedienen maar is er ook een oplossing dat als er iemand achterom binnen komt je met 1 druk op de knop alles aan kan doen, of moet je zodra je binnen stapt naar je mobieltje grijpen om de boel aan te zetten?

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
frankpaul1 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:12:
Iemand een idee wat er gebeurt als ik een Lightstrip Plus iets langer maak dan de maximale 10 meter die aangegeven staan in de fabrieksspecificatie? Ik heb bijna 11 meter nodig. Zou het enkel wat minder fel worden of gaat het gewoon niet werken?
Denk dat het nog wel werkt maar in hoeverre het oprekken van de specs de PSU ten goede komt is de vraag.
Een beter idee is denk ik om 2 starterkits te verlengen naar 5,50m. Wel weer iets lastiger kwa stroomvoorziening natuurlijk.

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00
Clubbtraxx schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:25:
[...]

Denk dat het nog wel werkt maar in hoeverre het oprekken van de specs de PSU ten goede komt is de vraag.
Een beter idee is denk ik om 2 starterkits te verlengen naar 5,50m. Wel weer iets lastiger kwa stroomvoorziening natuurlijk.
Ja, dat zal het zijn idd. Hoop toch dat Philips een beetje marge in de PSU heeft gebouwd...

Het is inderdaad wat onhandig qua stroomvoorziening, daarbij is het goedkoper om één startkit te kopen plus de verlengingen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:07

Ethirty

Who...me?

golfgti5 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:22:
[...]

Thanks!

Vraagje: ik wil alles apart bedienen maar is er ook een oplossing dat als er iemand achterom binnen komt je met 1 druk op de knop alles aan kan doen, of moet je zodra je binnen stapt naar je mobieltje grijpen om de boel aan te zetten?
Ja hoor, bijvoorbeeld met de tap of dimmer van Hue. En met meerdere daarvan kan je bijvoorbeeld ook elke kamer apart aansturen. Zo kan je ook het licht aanzetten als je telefoon nog op de bank ligt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
golfgti5 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:22:
[...]

Thanks!

Ethirty schreef op zondag 25 december 2016 @ 00:52:
[...]

Ja hoor, bijvoorbeeld met de tap of dimmer van Hue. En met meerdere daarvan kan je bijvoorbeeld ook elke kamer apart aansturen. Zo kan je ook het licht aanzetten als je telefoon nog op de bank ligt.
Kan ook gewoon met je master remote, 1 van de 2 (of 3) scene knoppen alles aan laten zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door BenEco op 25-12-2016 00:59 ]

• golfgti5
Ethirty schreef op zondag 25 december 2016 @ 00:52:
[...]

Bedankt!

Welke remote kan je daarvoor het beste nemen?

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:32

TRaSH

koffie ?

Maakt niet uit welke je neemt,
Het is maar welke je het mooiste vind en het makkelijkste kan toepassen in je huis,
De dimmer van Hue is wel een stuk goedkoper dan de Tap

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• golfgti5
TRaSH schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:36:
Maakt niet uit welke je neemt,
Het is maar welke je het mooiste vind en het makkelijkste kan toepassen in je huis,
De dimmer van Hue is wel een stuk goedkoper dan de Tap
En kan je dan voor dezelfde lampen een tap/dimmer bij de voordeur en bij de achterdeur hangen of geeft het conflicten als je 2 remote's op dezelfde lampen zet?

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-12 20:00
golfgti5 schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:11:
[...]

En kan je dan voor dezelfde lampen een tap/dimmer bij de voordeur en bij de achterdeur hangen of geeft het conflicten als je 2 remote's op dezelfde lampen zet?
Dat kan gewoon. Geeft geen conflicten, tenzij je ze op exact hetzelfde moment gebruikt wellicht. :+

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 17:09
Dimmer heeft wel veel meer opties. Ik zag de Tab laatst bij een vriend en viel me behoorlijk tegen. Vooral omdat je maar 4 scènes in kan stellen. En niet dimmen van een scène. En ding is imo veel te duur.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-12 08:35

Shapeshifter

Get it over with

spokje schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:41:
Dimmer heeft wel veel meer opties. Ik zag de Tab laatst bij een vriend en viel me behoorlijk tegen. Vooral omdat je maar 4 scènes in kan stellen. En niet dimmen van een scène. En ding is imo veel te duur.
Aan de andere kant moet je batterijen in de dimmer stoppen en lees ik veel meer klachten met het niet reageren op het indrukken van knoppen ten opzichte van de tap (ik meen zelfs te hebben gelezen dat een tap wel onderdeel wordt van het mesh netwerk, maar de dimmer niet). Ik ga denk ik volgend jaar de Eltako route en overal Taps met FT55 inbouwen. Was er nou een manier om met de tap ook in stappen te dimmen of kan die echt alleen maar scenes (in principe is aan/uit en twee scenes voor mij voldoende, maar het zou leuk kunnen zijn om dimmen in te kunnen stellen)?

[ Voor 14% gewijzigd door Shapeshifter op 25-12-2016 11:48 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• golfgti5
Laatste 2 vraagjes, super geholpen door jullie;

-Stel ik heb 5 lampen, neem op elke lamp een eigen dimmer, en ik plaats bij de achterdeur een 6e dimmer, kan ik dan met die dimmer bij de achterdeur zo instellen dat ze alle 5 aangaan of uitgaan?

-spotjes GU10 boven de bank, zouden jullie dan de witte tint nemen of tich met al die kleuren, en kan je met die kleuren ook gewoon de flame tint instellen die onze bolletjes nu hebben.
golfgti5 schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:56:
Laatste 2 vraagjes, super geholpen door jullie;

-Stel ik heb 5 lampen, neem op elke lamp een eigen dimmer, en ik plaats bij de achterdeur een 6e dimmer, kan ik dan met die dimmer bij de achterdeur zo instellen dat ze alle 5 aangaan of uitgaan?
Niet met een standaarddimmer, deze kan maximaal 2 'kamers' (groepen) tegelijk bedienen en is daar ook tot beperkt, ik weet niet of dit ook voor de Tap geldt maar ik dacht van niet, dat zou een oplossing kunnen zijn.
-spotjes GU10 boven de bank, zouden jullie dan de witte tint nemen of tich met al die kleuren, en kan je met die kleuren ook gewoon de flame tint instellen die onze bolletjes nu hebben.
Ik zou de goedkopere GU10 Ambiance White nemen van 35 euro, bij de Praxis zijn deze ook toevallig nog tot vandaag geldig met 20% korting ;)

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:14
Jochemd13 schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:09:
[...]

Niet met een standaarddimmer, deze kan maximaal 2 'kamers' (groepen) tegelijk bedienen en is daar ook tot beperkt, ik weet niet of dit ook voor de Tap geldt maar ik dacht van niet, dat zou een oplossing kunnen zijn.
Je kunt aan de dimmer toch gewoon de lampen toewijzen die je wilt schakelen?
Maakt niet uit in welke kamer ze zitten. Aan de zesde dimmer gewoon alle vijf de lampen toewijzen en klaar.

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Je kan ook Van ossram pakken, nog wat voordeliger. Zelf heb ik alle lampen in 1 kamer gezet (Amazon echo) en de dimmers los. Overigens Kan een lamp daar wel in meerdere groepen zitten. Alle kamers zijn dus losse groepen en 1 groep met 'all lights' laat me ineens alles sturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Scorpei op 25-12-2016 12:24 ]

Owner of http://scorpei.com/

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:07

Ethirty

Who...me?

Jochemd13 schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:09:
[...]

2 kamers, of 'alles' toch? Ik heb het hier even niet bij de hand om zelf te verifiëren.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Ethirty schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:43:
[...]

2 kamers, of 'alles' toch? Ik heb het hier even niet bij de hand om zelf te verifiëren.
Mijn dimmer switch zegt maximaal 2 kamers als ik de app gebruik.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jochemd13 schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:53:
[...]

Je kan toch alle lampen die je met de dimmer wilt dimmen in 1 groep zetten en die koppelen. Zo heb ik mijn dimmer ingesteld.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• golfgti5
Jochemd13 schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:53:
[...]

Ik heb nu traditionele 5 lampen/spotjes in huis, deze ga ik vervangen door Hue met op alle 5 een aparte dimmer. De vraag is als ik bij de achterdeur dimmer nr.6 plaats kan ik met die dimmer alle 5 de lampen (dus niet 5 kamers) in 1 x aanschakelen?

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Waarom wil je ze allemaal apart aansturen ?
Je kan een scene maken waarbij je dus alle 5 lampen in kan zetten en dan dimmen of wat dan ook.
of zitten alle 5 lampen op een andere locatie ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 17:09
Euh ja. Dat kan sowieso. Je kunt ook met 3rd party apps wel 10 scenes koppelen aan een knop geloof ik. Maar je kunt ook 1 scene maken die alle status (aan of uit) van lampen omvat en die koppelen aan een knop.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

remmuz schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:00:
[...]

Dat kan op: labs.meethue.com
(Als je geen app wilt installeren)
Welke kan je gebruiken om de zonsopkomst en ondergang te programmeren? Ik kan ze niet vinden. :S

Ik ga IFTTT gebruiken hiervoor. Nu eens testen.

Ik gebruik deze: https://ifttt.com/applets...-then-turn-off-all-lights
En deze: https://ifttt.com/applets...t-then-turn-on-all-lights

[ Voor 28% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 25-12-2016 15:02 ]

• golfgti5
TRaSH schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:44:
Waarom wil je ze allemaal apart aansturen ?
Je kan een scene maken waarbij je dus alle 5 lampen in kan zetten en dan dimmen of wat dan ook.
of zitten alle 5 lampen op een andere locatie ?
Klopt, verschillende hoeken, voor en achterkamer, daarnaast branden de lampen bij de bank feller als de lampen op dressoir, of ook dat moet op 1 dimmer in te stellen vallen, dat de ene lamp meer brand als de ander.

• Clubbtraxx
Shapeshifter schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:44:
[...]

Aan de andere kant moet je batterijen in de dimmer stoppen en lees ik veel meer klachten met het niet reageren op het indrukken van knoppen ten opzichte van de tap (ik meen zelfs te hebben gelezen dat een tap wel onderdeel wordt van het mesh netwerk, maar de dimmer niet). Ik ga denk ik volgend jaar de Eltako route en overal Taps met FT55 inbouwen. Was er nou een manier om met de tap ook in stappen te dimmen of kan die echt alleen maar scenes (in principe is aan/uit en twee scenes voor mij voldoende, maar het zou leuk kunnen zijn om dimmen in te kunnen stellen)?
Een Tap werkt met kinetische energie, opgewekt door het indrukken van de knoppen (de klik).
De verzonden data is niet meer dan bv 'knop 1 gebruikt', de uit te voeren aktie zelf wordt vervolgens door de bridge naar de betreffende lampen verzonden.
De Tap kan derhalve dus nooit onderdeel zijn van het mesh netwerk aangezien hij alleen iets kan versturen op het moment dat jij er een knop van indrukt, en de data is ook nog eens minimaal...
Dimmen in stappen met de Tap schijnt met 3rd party apps wel mogelijk te zijn overigens maar ik heb het bij mijn FT55 schakelaars nog niet nodig gevonden om de functie er aan te knopen.

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-12 18:44
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:51:
[...]

Welke kan je gebruiken om de zonsopkomst en ondergang te programmeren? Ik kan ze niet vinden. :S

Away from
Home

The Away from Home feature automatically turns on your lights when it’s getting dark outside, based on local sunset time. The only thing you have to do is select the lights you want to control. And if you want to you can edit the brightness and the day's and time the Away from Home feature should be active.

You can only start/stop and edit the Away from Home feature on HueLabs.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

golfgti5 schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:04:
[...]

Klopt, verschillende hoeken, voor en achterkamer, daarnaast branden de lampen bij de bank feller als de lampen op dressoir, of ook dat moet op 1 dimmer in te stellen vallen, dat de ene lamp meer brand als de ander.
Ja dat kan met een scene,
zo heb ik een speciale scene gemaakt voor het film kijken en die stuurt dan 5 lampen aan.
de 2 lampen achter de bank worden meer gedimd dan bv de lamp boven de keuken kastjes (open keuken)
en de 2 lampen achter de TV word dan ook iets gedimd.

[ Voor 38% gewijzigd door TRaSH op 25-12-2016 23:09 . Reden: Quote toegevoegd ]

• Clubbtraxx
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:51:
[...]

IFTTT werkt vrij slecht met dit soort zaken, omdat er maar 1 x per kwartier ofzo sowieso wat ge-IFTTT wordt en dan nog ben je afhankelijk van je telefoon. Beter is het om de HueDaylight app te gebruiken.
Ik heb 'm hier al vaker aangeraden, 1 keer met de app een 'sensor' aanmaken op de bridge en je hebt er daarna geen omkijken meer naar. App kan ook gewoon van je telefoon af.

Hier: https://play.google.com/s...s?id=nu.thien.huedaylight

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-12 11:57
Sinds een weekje ook de gehele woonkamer voorzien van HUE, direct een routine aangemaakt dat de lampen netjes om 16.30 uur aangaan. Tevens als ik thuis kom en ze nog niet aan staan.

Echter nu wil ik deze laatste twee combineren, als in ik wil dat de lampen om 16.30 uur enkel aangaan als ik thuis ben. Ik zie bij routines echter geen mogelijkheid om geofencing toe te passen.

Iemand enig idee of dit met de HUE app kan of moet er een 3rd part app aan te pas komen?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Clubbtraxx schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:29:
[...]

IFTTT werkt vrij slecht met dit soort zaken, omdat er maar 1 x per kwartier ofzo sowieso wat ge-IFTTT wordt en dan nog ben je afhankelijk van je telefoon. Beter is het om de HueDaylight app te gebruiken.
Ik heb 'm hier al vaker aangeraden, 1 keer met de app een 'sensor' aanmaken op de bridge en je hebt er daarna geen omkijken meer naar. App kan ook gewoon van je telefoon af.

Hier: https://play.google.com/s...s?id=nu.thien.huedaylight
Bedankt, ik was oorspronkelijke opzoek naar een sensor + rule in de bridge. Ik ga kijken of ik er wat mee kan.

Net ingesteld, nu eens wachten en testen.

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-12-2016 04:49 ]

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Splendid schreef op maandag 26 december 2016 @ 00:02:
Sinds een weekje ook de gehele woonkamer voorzien van HUE, direct een routine aangemaakt dat de lampen netjes om 16.30 uur aangaan. Tevens als ik thuis kom en ze nog niet aan staan.

Echter nu wil ik deze laatste twee combineren, als in ik wil dat de lampen om 16.30 uur enkel aangaan als ik thuis ben. Ik zie bij routines echter geen mogelijkheid om geofencing toe te passen.

Iemand enig idee of dit met de HUE app kan of moet er een 3rd part app aan te pas komen?
Dit kan met iConnectHue voor iOS.

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-12 07:42
Weet iemand vanaf wanneer hue lampen gen 1 , gen 2 geleverd werden?
(gen 3 is van aug 2016)

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

patjuh1 schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:19:
Weet iemand vanaf wanneer hue lampen gen 1 , gen 2 geleverd werden?
(gen 3 is van aug 2016)
1 was in Nederland rond december 2014 en 2 vanaf december 2015.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

weet iemand mooie, betaalbare inbouwspots waar de hue lampen goed en netjes inpassen?

Spot is waarschijnlijk gu10 fitting, maar de modellen die ik tegenkom hebben niet de ruimte om de 1,5cm extra kwijt te kunnen...

• golfgti5
FFF schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:32:
weet iemand mooie, betaalbare inbouwspots waar de hue lampen goed en netjes inpassen?

Spot is waarschijnlijk gu10 fitting, maar de modellen die ik tegenkom hebben niet de ruimte om de 1,5cm extra kwijt te kunnen...
Mijne komen hiervandaan;

https://www.123ledspots.nl/inbouw-ledspots/inbouw-armaturen/

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-12 10:24
C6DL schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:50:

/ Heb de thuis komt optie aan staan met een kleurscene erin.
Als ik nu thuis ben dan springen random de lampen in deze kleurscene.
Ik zet hem dan terug op een andere kleur en iets later springt hij weer terug naar de thuis kom scene.
Heb ik ook last van, heb het maar uitgezet en een Motionsensor voor de keuken gekocht, ga dat voor de gang ook doen. Werkt bij mij goed.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Welk type heb je?
En vallen de spots er netjes binnen?

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-12 15:00
Ik heb ze daar ook besteld en de spots vallen er netjes binnen. Ik heb het type inbouwspot kantelbaar besteld inclusief aansluitblok voor gu10. Wel rekening houden met inbouwdiepte.

• Splendid
  • Laatst online: 15-12 11:57
Irminsul schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:46:
[...]

Dit kan met iConnectHue voor iOS.
Thanks, ga ik even naar kijken!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-12 12:31

frG

Met de busch-jaeger wandelementen weet ik dat je de lampen los kan aansturen, is het ook mogelijk om een scene op de hue bridge te activeren via de wandschakelaar?

https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:45
De Philips Hue ambiance GU10 geeft 250 lumen
De Philips Hue ambiance E27 geeft 806 lumen

Een groot verschil, nu wil ik de zolder (redelijk oppervlakte) verlichten met 3 GU10 spotjes. Is het echt zo dat de GU10 veel minder licht geven? Ben nu aan het twijfelen of ze straks niet te weinig licht geven om de ruimte fatsoenlijk te verlichten...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 00:54
frG schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:57:
Met de busch-jaeger wandelementen weet ik dat je de lampen los kan aansturen, is het ook mogelijk om een scene op de hue bridge te activeren via de wandschakelaar?

https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/
Openingspost gelezen? De losse bedieningselementen zullen nooit verschijnen en de app. Wel kun je alle lampen via de app op een bepaalde kleur/lichtsterkte instellen en dan de huidige stand opslaan onder een van de knoppen. Dat is dan een soort "scene". Althans, zo werkt het bij een Livingcolors remote.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
kw_nl schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:06:
De Philips Hue ambiance GU10 geeft 250 lumen
De Philips Hue ambiance E27 geeft 806 lumen

Een groot verschil, nu wil ik de zolder (redelijk oppervlakte) verlichten met 3 GU10 spotjes. Is het echt zo dat de GU10 veel minder licht geven? Ben nu aan het twijfelen of ze straks niet te weinig licht geven om de ruimte fatsoenlijk te verlichten...
Het is lumen, de kansloze eenheid waarin de totale lichtopbrengst weergegeven wordt. Dus uiteraard in alle richtingen.

Spots stralen veel beperkter. Het is dan ook aannemelijk dat de hoeveelheid lux* van een spot veel groter is dan van een bolletje.

* Hoeveelheid licht wat op een vast oppervlak op één meter afstand valt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SpoekGTi
  • Laatst online: 27-12 09:28
Voor de liefhebbert:

Bloom Hue nu in de actie bij Paradigit:

pricewatch: Philips Hue LivingColours Bloom White Single Pack

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:45
Ik denk dat je post beter verplaats kan worden naar de Aanbiedingen/Kortingscodes

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:27
Ook ik heb me vandaag toegevoegd aan de Philips Hue wereld. :)
Vanmiddag de Hue Starterskit gekocht (3x Color + Bridge)

Werkt echt super!

Het is net Sonos. Wanneer je er aan begint wil je alleen maar meer. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-12 10:41
Wat ik een beetje mis zijn foto's in dit topic. Ik wil graag mijn nieuwe overkapping buiten voorzien van verlichting. Zijn er mensen die een lichtplan buiten en in de overkapping hebben met hue?

Water-Escape

• golfgti5
arjandijk162 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:28:
[...]

Openingspost gelezen? De losse bedieningselementen zullen nooit verschijnen en de app. Wel kun je alle lampen via de app op een bepaalde kleur/lichtsterkte instellen en dan de huidige stand opslaan onder een van de knoppen. Dat is dan een soort "scene". Althans, zo werkt het bij een Livingcolors remote.
Ik vind die 4-kanaals van Busch-Jaeger sowiezo fraai om te zien, ben echt benieuwd of dit makkelijk te koppelen is aan Hue en of er een duidelijke installatie beschrijving van te vinden is, ik ben hem helaas nog niet tegen gekomen.

• Rivanov
Kleuren een beetje 'over-blown' door de iPhone 7 camera. Maar echt enorm blij met Hue!
Hebben ook nog een lamp in de booglamp boven de salontafel, maar vooral deze eettafel lamp is erg geslaagd aangezien die nu een mooie mix van twee lampen heeft. :)
Dit is scene 'Tropical Twilight'.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pp50jax.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 27-12-2016 21:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

water_escape schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:14:
Wat ik een beetje mis zijn foto's in dit topic. Ik wil graag mijn nieuwe overkapping buiten voorzien van verlichting. Zijn er mensen die een lichtplan buiten en in de overkapping hebben met hue?
Speciaal een foto voor jou :) Mijn zolderverlichting met met twee led strips plus+
Ik heb twee Hue (white) lampen buiten aangesloten werken perfect!

Zolder Hue

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2016 10:17 ]

• Rivanov
Ik heb een vraag m.b.t. een losse Hue lamp in een bestaande tafellamp. Ik heb op m'n nachtkastje momenteel een lamp staan die je middels de voet van de lamp kunt dimmen / aan- uitzetten. Gaat in drie of 4 stappen. Van helemaal uit tot fel en daarna weer uit. Ik vroeg me af of ik hier een losse Hue-ready (zoals een Osram Lightify aangezien het een E14 fitting is) lamp in kan doen om het via Hue te bedienen. Of werkt dit niet aangezien het in zijn geheel al een dimbare lamp is? Of moet ik dan gewoon zorgen dat ik middels de voet de lamp op standje AAN zet en daar vervolgens niet meer aan kom?

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 28-12-2016 11:14 ]

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-12 10:41
Vet! Zitten die in een hoekprofiel/diffusorprofiel ?

Water-Escape

Verwijderd

water_escape schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:14:
Vet! Zitten die in een hoekprofiel/diffusorprofiel ?
Nee, die heb ik op zolder niet nodig gehad, zitten aan beide kanten van de nokbalk. Vervolgen afgedekt met een simpele MDF plaat.

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:43
Op de zolder wil ik graag enkele Hue Phoenix inbouw spotjes plaatsen en een extra lamp. Is het mogelijk om met één dim schakelaar 2 lampen afzonderlijk van elkaar te bedienen en/of dimmen? Kun je dit dan ook weer koppelen met een extra dim schakelaar beneden aan de trap?

In één van de reviews over de Hue Phoenix inbouwspotjes word aangegeven dat ze geluid maken als ze uit staan. Hebben meer mensen hier last van? Het zou gaan om 6 stuks. Als die allemaal geluid maken word je daar niet heel gelukkig van.

Alvast bedankt voor de hulp / info!

• Gonadan

Gonadan

Rivanov schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:33:
Ook ik heb me vandaag toegevoegd aan de Philips Hue wereld. :)
Vanmiddag de Hue Starterskit gekocht (3x Color + Bridge)

Werkt echt super!

Het is net Sonos. Wanneer je er aan begint wil je alleen maar meer. :+
Wacht maar tot je aan domotica begint. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rivanov
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:53:
[...]

Wacht maar tot je aan domotica begint. :P
Heb genoeg domotica gezien in m'n leven. ;)
Bij m'n vorige werkgever werkte ik heel veel samen met gerenommeerde Domotica bedrijven in Nederland en kwam ik in de meest prachtige huizen die volledig voorzien waren van Domotica incl. thuisbioscopen wat een gemiddeld woonhuis kost.

• Gonadan

Gonadan

Rivanov schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:36:
[...]

Heb genoeg domotica gezien in m'n leven. ;)
Bij m'n vorige werkgever werkte ik heel veel samen met gerenommeerde Domotica bedrijven in Nederland en kwam ik in de meest prachtige huizen die volledig voorzien waren van Domotica incl. thuisbioscopen wat een gemiddeld woonhuis kost.
Gezien of zelf mee knutselen is nog wel wat anders hoor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:38

DarkSide

theres no place like ::1

Rivanov schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:13:
Ik heb een vraag m.b.t. een losse Hue lamp in een bestaande tafellamp. Ik heb op m'n nachtkastje momenteel een lamp staan die je middels de voet van de lamp kunt dimmen / aan- uitzetten. Gaat in drie of 4 stappen. Van helemaal uit tot fel en daarna weer uit. Ik vroeg me af of ik hier een losse Hue-ready (zoals een Osram Lightify aangezien het een E14 fitting is) lamp in kan doen om het via Hue te bedienen. Of werkt dit niet aangezien het in zijn geheel al een dimbare lamp is? Of moet ik dan gewoon zorgen dat ik middels de voet de lamp op standje AAN zet en daar vervolgens niet meer aan kom?
Volgens mij kan je hem niet meer bedienen (dimmen) met je voet.
Gewoon de lamp "Aan" laten staan. En verder regelen via Hue (app of switch/tap).
Verder geen idee of je de Osram goed kan koppelen aan Hue.
Ikzelf heb Gardenspots van Osram in de tuin (jammer dat philips daar niets voor heeft).
Maar ik krijg ze met geen mogelijkheid gekoppeld aan mijn bridge.
Van alles al gedaan. Resetten. Bridge dichterbij. Lampen uit de tuin gehaald en naast de bridge gezet.
Bridge gereset. Alle oude lampen verwijderd en van spanning gehaald.

Misschien kan je met een e14->e27 wel een gewone hue lamp plaatsen.?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Rivanov
DarkSide schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:41:
[...]

Volgens mij kan je hem niet meer bedienen (dimmen) met je voet.
Gewoon de lamp "Aan" laten staan. En verder regelen via Hue (app of switch/tap).
Verder geen idee of je de Osram goed kan koppelen aan Hue.
Ikzelf heb Gardenspots van Osram in de tuin (jammer dat philips daar niets voor heeft).
Maar ik krijg ze met geen mogelijkheid gekoppeld aan mijn bridge.
Van alles al gedaan. Resetten. Bridge dichterbij. Lampen uit de tuin gehaald en naast de bridge gezet.
Bridge gereset. Alle oude lampen verwijderd en van spanning gehaald.

Misschien kan je met een e14->e27 wel een gewone hue lamp plaatsen.?
Dat de dimfunctie van de lamp niet meer werkt is mij duidelijk en ook geen probleem. Vroeg me meer af of de lamp dan wel gewoon werkt. :)
Helaas is de adapter E14 > E27 geen optie aangezien er een 'kap' overheen zit, die niet hoog genoeg is.

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb het issue al eens eerder voorbij zien komen maar niet zo een oplossing gevonden.

Sinds een aantal weken heb ik met enige regelmaat (zeg maar gerust 50% van de gevallen) dat de dimmer switches ontzettend traag, of zelfs helemaal niet reageren.
Lampen worden niet geschakeld of dimmen niet. Wel brand het groene lampje en zijn de batterijen vol. Indien ik dezelfde lampen via bijvoorbeeld Domoticz schakel, schakelen deze direct. Het heeft hier echt met de dimmers zelf te maken. Ook ben ik al meerdere malen gewisseld van Zigbee kanaal. Het maakt ook niet uit waar de dimmer switch zich bevind, die kan vlak naast de bridge zijn of 8 meter ervandaan, het probleem blijft gelijk. De bridge draait op de meest recente versie.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-12 08:35

Shapeshifter

Get it over with

Ik probeer uit te vinden welke Eltako spullen ik nodig ga hebben voor mijn Berker B.1 schakelmateriaal (hoewel ze dat nu S.1 lijken te noemen). Zo ver ik kan beoordelen zijn er drie typen van de FT55 schakelaar:

De FT55R, creme wit met afgeronde hoeken die goed past in het Busch-Jaeger materiaal
De FT55 helder wit glanzend die qua vorm hopelijk in mijn schakelmateriaal past, maar qua uiterlijk niet
De FT55 zuiver wit, waarvan ik vermoed dat het qua uiterlijk gaat passen bij mijn matte echt witte schakelmateriaal (RAL 9010).

Ik ga er gewoon een bestellen en dan zie ik het wel, maar het zou helpen als er ergens een winkel was waar ik de verschillende FT55 schakelaars gewoon zou kunnen bekijken (of zelfs een raampje van mijzelf zou kunnen meenemen en passen). Iemand nog tips?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Rivanov
Zojuist de Hue Dimmer Switch gekocht bij de Praxis. Mooi met de 25% kortingsactie.
Koppelen met de Hue omgeving was weer een fluitje van een cent. :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rivanov schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:48:
[...]

Dat de dimfunctie van de lamp niet meer werkt is mij duidelijk en ook geen probleem. Vroeg me meer af of de lamp dan wel gewoon werkt. :)
Helaas is de adapter E14 > E27 geen optie aangezien er een 'kap' overheen zit, die niet hoog genoeg is.
Ligt eraan of de "schakelaar" wel de volledige 220/230V naar de lamp stuurt bij volledig aan. Als hij dat niet doet kan de lamp gaan knipperen of zelfs stuk gaan. (Been there, done that).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• golfgti5
Rivanov schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:51:
Kleuren een beetje 'over-blown' door de iPhone 7 camera. Maar echt enorm blij met Hue!
Hebben ook nog een lamp in de booglamp boven de salontafel, maar vooral deze eettafel lamp is erg geslaagd aangezien die nu een mooie mix van twee lampen heeft. :)
Dit is scene 'Tropical Twilight'.

[afbeelding]
Brutale vraag; welk type/merk lamp is dit?

• Rivanov
Dat is de Big Oval 100 (kap) en Bridge 2 pendel. Gekocht via www.homesweethome.nl

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-12 18:44
Afgelopen weekend Hue Color + bridge + dimmer voor woonkamer gestart. Leuk!
Ook al wat geëxperimenteerd op HueLabs
Wil nog uitbreiden, bijvoorbeeld in slaapkamer voor onder andere wake-up light functie…

Vraag:
- Indien Hue lamp in kinderkamer; kan ik met dimmerswitch wake-up Light functie activeren?
Dus zonder gebruik te hoeven maken van vooraf geplande tijden

- Wat zijn jullie ervaringen met de wake-up light functie van de lampen? Is bijvoorbeeld de tijdsduur in te stellen (de tijd tussen 0% en X%?

Thanx

Verwijderd

Zie nu pas dat je in de officele Heu app nu ook je Heu dimmer kan instellen met acties na twee, drie keer drukken. Ik zelf gebruikte hiervoor altijd iConnectHue maar via de officele app gaat het toch wat makkelijker. En het geeft Android gebruikers nu ook de optie om ze wat handiger in te zetten.

• golfgti5
Rivanov schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:45:
Dat is de Big Oval 100 (kap) en Bridge 2 pendel. Gekocht via www.homesweethome.nl
Thanks, super mooi!
Kleur kap warm wit, of gewoon wit?
Twijfel over de Taupe kleur maar weet niet of dat mooi is icm Hue

• Rivanov
golfgti5 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:50:
[...]

Thanks, super mooi!
Kleur kap warm wit, of gewoon wit?
Twijfel over de Taupe kleur maar weet niet of dat mooi is icm Hue
Hebben gewoon wit. Ook na twee jaar nog steeds wit. ;)

• arjandijk162
JJnJ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:08:
Ik heb het issue al eens eerder voorbij zien komen maar niet zo een oplossing gevonden.

Sinds een aantal weken heb ik met enige regelmaat (zeg maar gerust 50% van de gevallen) dat de dimmer switches ontzettend traag, of zelfs helemaal niet reageren.
Lampen worden niet geschakeld of dimmen niet. Wel brand het groene lampje en zijn de batterijen vol. Indien ik dezelfde lampen via bijvoorbeeld Domoticz schakel, schakelen deze direct. Het heeft hier echt met de dimmers zelf te maken. Ook ben ik al meerdere malen gewisseld van Zigbee kanaal. Het maakt ook niet uit waar de dimmer switch zich bevind, die kan vlak naast de bridge zijn of 8 meter ervandaan, het probleem blijft gelijk. De bridge draait op de meest recente versie.
Zelfde probleem hier. Kanaalwissel maakt niet uit, net als afstand tot de bridge. Effectief is de dimfunctie onbruikbaar als er zoveel vertraging op zit.

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-12 12:31

frG

arjandijk162 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:28:
[...]

Jawel, maar het wordt mij niet duidelijk of je met een druk op de knop voor een groep (meerdere lampen dus) een scene aan kan zetten, dat je 1 lamp kan aansturen snap ik, maar kan je dat dus ook voor 6 tegelijk doen?

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-12 10:59

Janar

Geen

Sinds vandaag ook in bezit van Hue, heb de White starterpakket gekocht bij Praxis aangezien de Color niet meer te koop was. Op deze manier een mooie deal, zeker met de 5 Euro korting.

We hadden een aantal Living Colors lampen en toevallig ook nog een Living Whites lamp en die zijn geintegreerd met Hue. Dus nu momenteel 5 lampen om met de Bridge aan te sturen. Ik heb ze gelijk als test ook in Domoticz gezet, maar daarmee nog niet verder gegaan. Mijn vrouw vond het ook lekker toegankelijk. De standaard Hue app is lekker snel!

Voorlopig nog maar even testen!

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

• SpoekGTi
  • Laatst online: 27-12 09:28
Ik ben bijna klaar thuis met alles omhangen naar Hue, moet nog een Lightstrip voor onder de keukenkastjes bij het aanrecht en nog 1 slaapkamer.

Dan ben ik wel even klaar, dan heb ik namelijk in totaal 19 lampen en 14 dimswitches.

Werkt echt wel fijn met IFTTT en Triggy, ben nu aan het kijken naar een Domotica oplossing voor op mijn Synology om daar nog wat meer mee te spelen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• DarkSide

DarkSide

no113 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:22:
Afgelopen weekend Hue Color + bridge + dimmer voor woonkamer gestart. Leuk!
Ook al wat geëxperimenteerd op HueLabs
Wil nog uitbreiden, bijvoorbeeld in slaapkamer voor onder andere wake-up light functie…

Vraag:
- Indien Hue lamp in kinderkamer; kan ik met dimmerswitch wake-up Light functie activeren?
Dus zonder gebruik te hoeven maken van vooraf geplande tijden

- Wat zijn jullie ervaringen met de wake-up light functie van de lampen? Is bijvoorbeeld de tijdsduur in te stellen (de tijd tussen 0% en X%?

Thanx
Je kan de duur iig wel aangeven. Dus als je om 7:00 wakker wil worden. En je zet de.duur op 30min. Dan begint hij om 6:30.
Gebruik het zelf icm een hue go op de slaapkamer. Maar moet nog wel een wekker zetten. Wil er nog wel eens doorheen slapen :P

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik heb vandaag de hue dimmer gekocht.

nu wil ik de dimmer gebruiken voor de keuken en de woonkamer. echter, ik heb 2 scenes die ik veel gebruik, waarvan 1 scene alle lichten in de woonkamer en keuken laat branden, en een 2e scene die het licht in de keuken uitschakelt, terwijl de woonkamer verlichting aan blijft. deze heb ik aangemaakt in homekit, omdat ik homekit veel handiger vind dat de hue app.

dit lijkt niet te kunnen in de hue app, als je een scene creëert? ik kan het licht in de keuken tot 1% omlaag halen, maar uitschakelen kan niet?

is de enige mogelijkheid de 'room' voor de keuken te verwijderen, en de lamp toe te voegen aan de woonkamer? dit wil ik eigenlijk liever niet. :)

It’s the economy, stupid!

• KVaartjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-12-2021
Je kan toch een tweede kamer toevoegen bij de instellingen en op deze manier de keuken en kamer apart schakelen

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

KVaartjes schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:39:
Je kan toch een tweede kamer toevoegen bij de instellingen en op deze manier de keuken en kamer apart schakelen
ja, maar niet in een scene, of ik heb er helemaal langs gekeken. :)
maar het is al opgelost, heb toch maar de keuken 'room' verwijderd en de lamp toegevoegd aan de woonkamer 'room', zodat alle lampen onder dezelfde scenes vallen.

• KVaartjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-12-2021
dawg schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:36:
[...]

ja, maar niet in een scene, of ik heb er helemaal langs gekeken. :)
maar het is al opgelost, heb toch maar de keuken 'room' verwijderd en de lamp toegevoegd aan de woonkamer 'room', zodat alle lampen onder dezelfde scenes vallen.
Zodra ik bij mijn dimmer een tweede kamer aanvink komt er te staan welke scène ik daar bij 1 druk op de knop wil.

maar zoals je het nu opgelost hebt werkt het ook, dus geen probleem

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:47
Ik ben op zoek naar een oplossing om niet dimbare verlichting toch te kunnen schakelen met Hue. Heb hier nog 2 Klik-Aan Klik-Uit WCD devices voor in gebruik maar nu de afstand bediening kapot aan het gaan is wil ik hier eigenlijk vanaf.

• arjandijk162
Tazzy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:27:
Ik ben op zoek naar een oplossing om niet dimbare verlichting toch te kunnen schakelen met Hue. Heb hier nog 2 Klik-Aan Klik-Uit WCD devices voor in gebruik maar nu de afstand bediening kapot aan het gaan is wil ik hier eigenlijk vanaf.
Feitelijk is er geen oplossing voor je. Mocht je bereid zijn wat consessies te doen dan kun je zoeken naar een (dure) Living Whites Plug en die inbouwen in de wand, of je kunt kijken naar externe leveranciers als Busch Jaeger.. Dit is prijzig en beperkt compatible.

Ik zou persoonlijk overwegen om de lampen te vervangen door Hue peertjes, of de WCD te vervangen door betrouwbaardere Zwave apparaten. Dit laatste vraag natuurlijk om een HA controller als Domoticz of Fibaro.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Ik heb hiervoor aanvullend een HomeWizard. Mijn Hue lampen zijn zowel via de Hue App, HomeWizard App als Toon te bedienen. Aanvullend heb ik nog wat Smartwares en Klik-Aan-Klik-Uit spullen en die schakel ik dus via de HomeWizard. Het liefst zou ik het allemaal met 1 App doen, maar helaas...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
is er een manier om te achterhalen hoe je kan zien wat een actie activeert?
Ik gebruik hue icm domoticz...

Maar het is nu de 2de keer op rij da mijn slaapkamer lichten aanschieten op 13%.
Maar ik zou willen vinden van waar deze actie komt. (hopelijk niet van ergens extern...)

Maar in de hue app en in domoticz kan ik het precies nergens vinden.

heb je ergens logs die dit aantonen?

[ Voor 11% gewijzigd door Repi3 op 30-12-2016 10:26 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat je zou kunnen doen:

Aanmelden als developer: https://developers.meethue.com

Dan surfen naar: [ipadres van hue bridge]/debug/clip.html
En dan uit de API documentatie: 7.2. Get configuration
/api/<username>/config

Kijk dan onder whitelist of daar vreemde zaken staan, o.a. last use date per user zou wat inzicht kunnen geven. Er staat in de documentatie gelukkig ook hoe users te verwijderen ;)

Nothing to see here

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Na meegekeken te hebben bij iemand anders inmiddels zelf ook een setje Hue besteld. Starterkit met kleur, twee dimmers, een Phoenix spot en nog twee spotjes voor in een kast die binnenkort komt. Ben benieuwd :)

Ik vind die nieuwe Beyond armaturen trouwens ook erg mooi, maar toch wat aan de dure kant.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:47
Taro schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:21:
[...]

Ik heb hiervoor aanvullend een HomeWizard. Mijn Hue lampen zijn zowel via de Hue App, HomeWizard App als Toon te bedienen. Aanvullend heb ik nog wat Smartwares en Klik-Aan-Klik-Uit spullen en die schakel ik dus via de HomeWizard. Het liefst zou ik het allemaal met 1 App doen, maar helaas...
KAKU word hier ook wel Kut-Aan Kut-uit genoemd... Wat mij betreft maken andere merken niet zo uit. Heb een china ledstrip voor de keuken en Osram lightify voor de rest. Maar zwave en domoticz dus?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:29
Net wezen kijken bij de Hornbach voor de profielen. De enige die met de breedte van de Lightstrip plus overweg kan, is de GR variant van de profielen. Paulmann kan maar tot 12 mm.
De GR variant zou 14mm moeten kunnen hebben, maar dan is het nog de vraag of het gaat passen.

Daarnaast was ik met alles (afsluitkapjes, schroef mogelijkheid e.d.) bijna net zoveel kwijt als voor een ledstrip plus. Maar ja. Aan de andere kant ga je het ook niet zien. Maar toch. Voor het gevoel denk ik.

Als dit bevalt, dan aan de achterkant bij de gordijnen ook een ledstrip en wellicht wil ons dochtertje het ook hebben op haar kamer. Daar zit een zelfde constructie. Dus dat moet dan ook wel lukken.

• Soepie
  • Laatst online: 14:58
Van de week de starterkit besteld bij de iBood in de aanbieding. Vandaag binnengekregen.
Ziet er wel mooi uit allemaal.
Vanavond maar eens even gaan stoeien en als ik er niet uit komt ga ik jullie lekker met vragen bestoken.
Maar als ik alle berichten zo lees moet het niet zo heel moeilijk zijn om die dingen aan de praat te krijgen :)

Gewoon spullen

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 13:52
Ik ga binnenkort mijn kast voorzien van een aantal hue strips plus. Deze ga ik plaatsen in de Paulmann profielen. Hier passen de strips perfect in en makkelijk monteerbaar. Echter de afzonderlijke leds zijn wel goed zichtbaar. Voor tweederde deel van de kast zal het geen probleem zijn, voor het laatste gedeelte denk ik wel. Dit komt denk ik omdat de diffusor van Paulmann een satijn versie is, een opaal versie is er volgens mij niet? Zou het mogelijk zijn om de diffusor te verven of te spuiten zodat de leds niet meer zichtbaar zijn? Wat raden jullie aan?

• Arunia
Weet je zeker dat doe Paulmann een plus kunnen behuizing? Ik wilde de hoekprofielen hebben, maar die kwamen op 12mm. De 14mm van hornbach zelf passen, maar ook maar net.

Denk dat je de afzonderlijke leds er altijd doorheen ziet. Maar met schijnen heb je er geen last van.

Nu alleen nog voor mezelf op zoek naar 14 mm 2m hoekprofiel.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 30-12-2016 16:52 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 01:32
Zoek eens naar plug in dit topic.

• guillaume1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10 18:46
Aan mijn aanrecht heb ik ondersteboven de Philips Hue lightstrip hangen, alleen komt deze maar al te vaak los. Naast de standaard tape ook al met andere producten gewerkt. Hoe lossen jullie dit op?

• Arunia
guillaume1 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:21:
Aan mijn aanrecht heb ik ondersteboven de Philips Hue lightstrip hangen, alleen komt deze maar al te vaak los. Naast de standaard tape ook al met andere producten gewerkt. Hoe lossen jullie dit op?
Alu profiel welke je vast kunt schroeven. Iig, dat is op dit moment wat ik probeer. Kunsstof kapje erover en de strip blijft er iig in zitten.

• DarkSide

DarkSide

guillaume1 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:21:
Hoe lang hangt ie er al?
Heb nu bijna 3 weken de strip ook zo hangen. En ik vond het plakgehalte ook wat twijfelachtig.
Maar hij hangt nog steeds tiptop.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Gisteren na maanden twijfelen ivm de forse aanschafprijs toch twee Hue Beyond plafondlampen aangeschaft. Daarnaast ook 2x een Lightstrip Plus met verlengstuk en een Iris gekocht. De Beyond plafondlampen zijn erg groot, maar ook erg mooi. In tegenstelling tot wat ik had verwacht vallen ze ook bij anderen in de smaak :)

Wilde in eerste instantie ook een Bloom kopen, maar als ik zie hoe weinig lichtopbrengst de Iris heeft, ben ik blij dat ik niet voor minder ben gegaan.

Het is altijd moeilijk om licht te fotograferen, maar heb toch een poging gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/woonkamer_small.jpg

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Best geslaagd vind ik, en mooie sfeer!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vraagje:

Ik ga binnenkort verhuizen. Ik heb een aardig Hue ''imperiumpje'' incl 2 Hue Bridges. Als ik eenmaal in mijn nieuwe huis alles ga aansluiten, moet ik dan alle Hue lampen en Bridge resetten(fabrieksinstellingen?) of alles opnieuw koppelen aan de Router - Bridges?

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DarkSide schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:23:
[...]

Hoe lang hangt ie er al?
Heb nu bijna 3 weken de strip ook zo hangen. En ik vond het plakgehalte ook wat twijfelachtig.
Maar hij hangt nog steeds tiptop.
zelfde hier. toen ik hem aan het vastplakken was had ik ook twijfels. natuurlijk het oppervlak goed schoongemaakt, eerst met afwasmiddel om te ontvetten, daarna nog eens met cif schuurmiddel. goed drooggemaakt, daarna de strip geplakt, goed vast gewreven met mijn mouw over mijn hand. :P

zit nu erg goed vast moet ik zeggen. al heb ik het verbindingsstukje ook met een stukje dubbelzijdige tape vastgeplakt.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12 17:33
Geert1976 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:09:
vraagje:

Ik ga binnenkort verhuizen. Ik heb een aardig Hue ''imperiumpje'' incl 2 Hue Bridges. Als ik eenmaal in mijn nieuwe huis alles ga aansluiten, moet ik dan alle Hue lampen en Bridge resetten(fabrieksinstellingen?) of alles opnieuw koppelen aan de Router - Bridges?
Nee!

Verwijderd

Iemand tips om morgen om 00:00 alle hue lampen te laten knipperen/verkleuren?

Kan ik even indruk maken op de visite!
Pagina: 1 ... 44 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue