Verwijderd
Ja dat kan, is niet eens zo heel moeilijk. Die Bridge bevat een rule engine die je kunt vullen met regels, welke condities hebben en acties kunnen uitvoeren. Ik heb een gecombineerde woon/eetkamer, met twee motion sensors. Eén motion sensor hangt in het woon gedeelte en de andere hangt in het eet gedeelte._Piv0 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:48:
Ik heb wat ruzie met de badkamer lamp. Ik heb 2 sensoren hangen. Eentje achter 't douche gordijn en eentje daarbuiten. Krijg 't alleen niet voor elkaar dat ze dezelfde lamp aansturen. Zowel met de officiële Hue app als met iConnectHue geprobeerd. Constant werkt er maar 1 van de 2.![]()
Meerdere malen (instellingen) verwijderd van de Bridge. Maar niks lijkt te werken...
Hieronder twee regels die dezelfde 'ruimte' voorzien van licht.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| {
"name": "On.Wnk.Presence",
"conditions": [
{
"address": "/sensors/8/state/presence",
"operator": "eq",
"value": "true"
},
{
"address": "/sensors/8/state/presence",
"operator": "dx"
},
{
"address": "/sensors/9/state/lightlevel",
"operator": "lt",
"value": "10000"
},
{
"address": "/groups/1/state/all_on",
"value": "false"
}
],
"actions": [
{
"address": "/groups/1/action",
"method": "PUT",
"body": {
"scene": "sIY1or5yZEQn2Cx"
}
}
]
} |
Kort gezegd, als de motion sensor ID=8 veranderd naar 'true', en de lichtsterkte < 10000 en 'niet alle lampen van groep 1 (de woon/eetkamer)' zijn aan, activeer dan de scene (met de ingewikkelde naam) op groep 1.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| {
"name": "On.Eetk.Presence",
"conditions": [
{
"address": "/sensors/12/state/presence",
"value": "true"
},
{
"address": "/sensors/12/state/presence",
"operator": "dx"
},
{
"address": "/sensors/9/state/lightlevel",
"operator": "lt",
"value": "10000"
},
{
"address": "/groups/1/state/all_on",
"value": "false"
}
],
"actions": [
{
}
}
]
} |
En nu als de motion sensor (ID=12 - hangt in het eet gedeelte) veranderd naar 'true', en de lichtsterkte < 10000 (in het woongedeelte) en 'niet alle lampen van groep 1' zijn aan, activeer dan de scene (met de ingewikkelde naam) op groep 1.
Het resultaat is dat het niet uitmaakt of ik in het woon gedeelte of eet gedeelte ben, groep 1 gaat aan. Via de officiële app kreeg ik dit niet voor elkaar. Sterker nog, ik ben ondertussen geheel over het maken van mijn eigen regels en plug die rechtstreeks in de bridge. De officiële app ziet mijn motion sensors als 'nog niet configureerd
Als je wilt weten hoe je de regels toevoegt etc kun je op mijn tweakblog kijken, daar staat een uitleg over hoe je regels toevoegt aan je bridge.
AH, met wat jij doet zit je dus ook niet meer vast aan die starre kamerindeling of het feit dat het praktisch onmogelijk is om meerdere lampen dezelfde kleur te geven. Of kan je via de methode die je laat zien niet gelijk groepen 1 én 2 schakelen?Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:34:
[...]
Ja dat kan, is niet eens zo heel moeilijk. Die Bridge bevat een rule engine die je kunt vullen met regels, welke condities hebben en acties kunnen uitvoeren. Ik heb een gecombineerde woon/eetkamer, met twee motion sensors. Eén motion sensor hangt in het woon gedeelte en de andere hangt in het eet gedeelte.
[code]
Kort gezegd, als de motion sensor ID=8 veranderd naar 'true', en de lichtsterkte < 10000 en 'niet alle lampen van groep 1 (de woon/eetkamer)' zijn aan, activeer dan de scene (met de ingewikkelde naam) op groep 1.
[code]
En nu als de motion sensor (ID=12 - hangt in het eet gedeelte) veranderd naar 'true', en de lichtsterkte < 10000 (in het woongedeelte) en 'niet alle lampen van groep 1' zijn aan, activeer dan de scene (met de ingewikkelde naam) op groep 1.
Het resultaat is dat het niet uitmaakt of ik in het woon gedeelte of eet gedeelte ben, groep 1 gaat aan. Via de officiële app kreeg ik dit niet voor elkaar. Sterker nog, ik ben ondertussen geheel over het maken van mijn eigen regels en plug die rechtstreeks in de bridge. De officiële app ziet mijn motion sensors als 'nog niet configureerd'
Als je wilt weten hoe je de regels toevoegt etc kun je op mijn tweakblog kijken, daar staat een uitleg over hoe je regels toevoegt aan je bridge.
Ik ga je blog eens doornemen om te zien hoe ver ik kom.
Kan je überhaupt nog lampen bedienen via de app? Of is het alles of niks? Met je telefoon iets aanpassen is wat flexibeler dan gelijk weer code kloppen en testen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Jazeker, je kunt twee acties tegelijk opnemen. Je krijgt dan zoiets:Ethirty schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:22:
[...]
AH, met wat jij doet zit je dus ook niet meer vast aan die starre kamerindeling of het feit dat het praktisch onmogelijk is om meerdere lampen dezelfde kleur te geven. Of kan je via de methode die je laat zien niet gelijk groepen 1 én 2 schakelen?
Ik ga je blog eens doornemen om te zien hoe ver ik kom.
Kan je überhaupt nog lampen bedienen via de app? Of is het alles of niks? Met je telefoon iets aanpassen is wat flexibeler dan gelijk weer code kloppen en testen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| "actions": [
{
}
},
{
"address": "/sensors/10/state",
"status": 1
}
}
] |
Het bedienen van lampen en het activeren van scenes gaat normaal via de app. Ik kan enkel mijn motion sensors daar niet meer mee besturen.
Om precies te zijn, na het configureren van de motion sensors worden er een aantal rules aangemaakt in je bridge. Als die rules verdwenen zijn (zoals bij, ik heb ze verwijderd) denkt de motion sensor dat hij niet is geconfigureerd. Je eigen rules worden niet zichtbaar in de app. Dus ja.. je kunt nog een hoop bedienen, maar voor de motion sensors is dat niet meer het geval (bij mij dan).
Het voordeel van het werken met de API ipv de APP, is flexibiliteit. Het nadeel is dat het wat ingewikkelder wordt.
ik heb vandaag een nieuwe bridge aangesloten en nu wil ik de philips hue lightstrip aansluiten maar ik heb de doos met het serienummer niet meer.
Weet iemand hoe ik deze nu verbonden krijg ...
Gelukkig werkt het eenvoudig aan en uitschakelen in de Hue app probleemloos
Echter wanneer ik de Osram Lightify Plug in een dag/weekprogramma wil zetten, wil het AAN-schakelen in het vooropgestelde tijdprogramma niet lukken. Ook het aanmaken van 2 verschillende scenes (scene1 Aan en Scene2 UIT) geeft geen oplossing voor het probleem
Zijn er hier nog gebruikers die tegen dit probleem aanlopen
Aangezien ik niet in het bezit ben van een Osram Bridge om een update uit te voeren kan ik niet zien of de geleverde Osram Lightify Plug met firmware v1.04.12 de laatste versie is.
knakworst schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:35:
Serienummer staat ook op het doosje, bij het begin van de lichtslinger.
Ik gebruik iConnectHue op iOS. Dan werkt een tijdprogramma met de Osram plug. Weet niet of dat door die app komt. Zelfde firmware.Moris schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:48:
Ik heb zonet een Osram Lightify Plug aangekocht, zodat ik deze ook voor andere doeleinden dan enkel en alleen maar lampen in/uit schakelen kan inzetten.
Gelukkig werkt het eenvoudig aan en uitschakelen in de Hue app probleemloos
Echter wanneer ik de Osram Lightify Plug in een dag/weekprogramma wil zetten, wil het AAN-schakelen in het vooropgestelde tijdprogramma niet lukken. Ook het aanmaken van 2 verschillende scenes (scene1 Aan en Scene2 UIT) geeft geen oplossing voor het probleem![]()
Zijn er hier nog gebruikers die tegen dit probleem aanlopen![]()
Aangezien ik niet in het bezit ben van een Osram Bridge om een update uit te voeren kan ik niet zien of de geleverde Osram Lightify Plug met firmware v1.04.12 de laatste versie is.
www.oldskoolnl.nl
Ik dacht dit moet toch mooier kunnen en waar vind je dan altijd zulke info... Hier natuurlijk. Ben echt blij met het eind resultaat!
Reageer niet al te vaak op topics maar wilde even mijn waardering voor het uitzoek werk doorgeven
PunlArjen
[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 20-12-2016 22:18 ]
BedanktRoppedop schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:19:
Ik gebruik iConnectHue op iOS. Dan werkt een tijdprogramma met de Osram plug. Weet niet of dat door die app komt. Zelfde firmware.
Met de Hue app gen. 2 werkt het vooropgestelde tijdsprogramma gelukkig wel probleemloos
Foto?arjentjuh schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:07:
Ben echt blij met het eind resultaat!
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Ik heb ooit hetzelfde gemaakt als arjentjuh met dit als resultaat:

Het ziet er netjes uit echter het geluid van de tap is wel redelijk irritant, ik ben nu bezig om het met hue dimmers te bouwen i.c.m. het gira 2000 systeem met softclick knoppen (naar aanleiding van een post van domoticasmurf). Ik zal het resultaat daarvan hier ook even posten. De taps met knoppen ga ik dan weer verwijderen.

Link is voor de overloop zelf, rechts voor de zolder boven. Zowel op de overloop als op de zolder komt hue. Maar wat zou de mooiste oplossing zijn? Voor de meeste schakelaars heb ik een soort plaatje gekocht die ik op de wandcontactdoos zet met daarop een Hue dimmer geplakt:

Dat gaat hier niet lukken...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
hoe doen jullie dat met de bedrading? gewoon onder die knoppen de draaden aan elkaar door verbinden zodat de schakelaar altijd op 'aan' staat?Blueone schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:46:
[...]
Ik heb ooit hetzelfde gemaakt als arjentjuh met dit als resultaat:
[afbeelding]
Het ziet er netjes uit echter het geluid van de tap is wel redelijk irritant, ik ben nu bezig om het met hue dimmers te bouwen i.c.m. het gira 2000 systeem met softclick knoppen (naar aanleiding van een post van domoticasmurf). Ik zal het resultaat daarvan hier ook even posten. De taps met knoppen ga ik dan weer verwijderen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Jakw_nl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:14:
Je bedoelt een losse stopcontact met het plaatje er tegenaan?
Al is de overloop wellicht ook een goede kandidaat voor de motion sensor
Hoe kom je aan het idee dat er een 2.1 is?Rebecca schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:57:
Wie kan mij meer vertellen over de verschillen Bridge 2.0 vs 2.1.
waar hebben ze die plaatjes? Bij de bouwmarkt vond ik deze niet namelijk.kw_nl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:04:
Ik zit met het volgende. In de overloop op de 1ste verdieping heb ik een dubbel schakelaar met stopcontact hangen:
-
Link is voor de overloop zelf, rechts voor de zolder boven. Zowel op de overloop als op de zolder komt hue. Maar wat zou de mooiste oplossing zijn? Voor de meeste schakelaars heb ik een soort plaatje gekocht die ik op de wandcontactdoos zet met daarop een Hue dimmer geplakt:
-
Dat gaat hier niet lukken...
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Omdat het op de achterkant van de Bridge 2.1 staat:Jochemd13 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:00:
[...]
Hoe kom je aan het idee dat er een 2.1 is?
https://1drv.ms/i/s!AgxpSv1-wDWclW9JQjpL_CrVLZjH
vs
https://1drv.ms/i/s!AgxpSv1-wDWclW5_vEBkjqE5jqRk
[ Voor 43% gewijzigd door Rebecca op 21-12-2016 17:26 ]
Kan je foto maken?Rebecca schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:23:
[...]
Omdat het op de achterkant van de Bridge 2.1 staat.
Hoe lang heb je hem al?
Tot nu toe heb ze bij alle gangbare bouwmarkten (Praxis, Karwei en Gamma) gevonden. Standaard liggen ze onderaan bij de schakelaars. Ze zijn bij alle drie exact hetzelfde...tismij schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:08:
[...]
waar hebben ze die plaatjes? Bij de bouwmarkt vond ik deze niet namelijk.
Helaas de hoogte is te verschillend, ziet er niet echt netjes uit... Ik ga denk ik maar voor die afdekplaatjes van waar nu de schakelaars zitten. Bij de trap hang ik dan wel een Hue dimmer.kw_nl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:14:
Je bedoelt een losse stopcontact met het plaatje er tegenaan? Vanavond maar even naar de Praxis om te kijken of dat een beetje matched. Met name in de hoogte, de vrouw is niet zo moeilijk, maar moet wel een beetje eruit zien
Er hangt al een motion sensor van Hue. Maar er zijn altijd momenten dat je meer licht wil, of handmatig wil uitschakelen. Mijn vrouw is niet zo van de apps en de kinderen zijn nog te klein.
Maar thnx voor het meedenken.
Plaatjes lukte niet, nu wel. Vandaag gekocht bij Praxis. (losse bridges) De verpakking was anders dan de vorige Bridge dus ging er een alarmbelletje afJochemd13 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:25:
[...]
Kan je foto maken?
Hoe lang heb je hem al?
De foto die gedeeld is na aanleiding van jou vraag. Zo ziet het er ook bij mij uit. Echter heb ik geen wcd er naast.
Zoals je ziet erg netjes!
PunlArjen
Ik heb dezelfde met 2.1 erop, wat ik met name interessant aan die van jou vind is dat er een WiFi certified logo op staat.Rebecca schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:23:
[...]
Omdat het op de achterkant van de Bridge 2.1 staat:
vs
Dit zou kunnen betekenen dat de bridge met een firmware update mogelijk draadloos kan gaan werken.
Geen geen zin om hem open te gaan slopen om te kijken of er eventueel bekende WiFi chips danwel antennes in zitten.
Hou vol, nog maar een klein weekje en je bent van je ergernis afflyingdutchboy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:30:
Heeft HUE ook een kerstverlichting? Ik word een beetje moe elke keer die stecker er in / uit te doen.
Of koop een Klik-aan-klik-uit schakelaar met AB
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Download een kerstapp die je lampen om en om in rood en groen laat knipperen. Stekkers zijn voor ouderwetse huizen.flyingdutchboy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:30:
Heeft HUE ook een kerstverlichting? Ik word een beetje moe elke keer die stecker er in / uit te doen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het enige wat ik kan vinden is het onderstaande topic op Reddit. Al wordt je daar niet echt veel wijzer van.Rebecca schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:57:
Wie kan mij meer vertellen over de verschillen Bridge 2.0 vs 2.1.
https://www.reddit.com/r/...tween_bridge_v20_and_v21/
Hang een ledstrip door je boom heenflyingdutchboy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:30:
PSN: Maichel
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Ik heb er een fibaro slimme stekker aan hangen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Je moet een LivingWhites plug scoren.flyingdutchboy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:30:
Nadeel is dat die dingen hun gewicht in goud waard zijn tegenwoordig en tegen 3x retailprijs tweedehands verkocht worden.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Zelfs tweedehands zie ik ze niet meer. Waarom worden die dingen niet meer gemaakt?Hooglander1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:43:
[...]
Je moet een LivingWhites plug scoren.
Nadeel is dat die dingen hun gewicht in goud waard zijn tegenwoordig en tegen 3x retailprijs tweedehands verkocht worden.
Commerciële redenen neem ik aan. Op deze manier verkopen ze vooral hun eigen lampen en armaturen en daar is meer aan te verdienen. Ik heb er nu 6 en die hou ik tot ze niet meer werken...pacificocean schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:51:
[...]
Zelfs tweedehands zie ik ze niet meer. Waarom worden die dingen niet meer gemaakt?
Dat is precies de reden dat ik er nog een paar in de doos heb liggen thuis. Vorig jaar heb ik er nog een stuk of 80 kunnen verkopen aan Tweakers, maar dat lukt me niet nog een keer.pacificocean schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:51:
[...]
Zelfs tweedehands zie ik ze niet meer. Waarom worden die dingen niet meer gemaakt?
En Philips zal er wel meer marge op willen maken. Het is ook enigszins mazzel dat ze werken, supported zijn ze absoluut niet.
zie 2 op Marktplaats op dit moment.pacificocean schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:51:
[...]
http://www.marktplaats.nl...aard&sortOrder=decreasing
Inderdaad 1tje gemist. die ander zit geen plug meer bij.BenEco schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:00:
[...]
zie 2 op Marktplaats op dit moment.![]()
http://www.marktplaats.nl...aard&sortOrder=decreasing
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de mythe, maar met 'werken' bedoel je dan dat je die dingen aan je Bridge kan koppelen en bedienen met je Hue App's, of moet dat met dat bijgeleverde afstandsbedieningetje?Hooglander1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:59:
[...]
Dat is precies de reden dat ik er nog een paar in de doos heb liggen thuis. Vorig jaar heb ik er nog een stuk of 80 kunnen verkopen aan Tweakers, maar dat lukt me niet nog een keer.
En Philips zal er wel meer marge op willen maken. Het is ook enigszins mazzel dat ze werken, supported zijn ze absoluut niet.
Dat eerste. Ze werken gewoon als een Hue White lamp.The_Admin schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:15:
[...]
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de mythe, maar met 'werken' bedoel je dan dat je die dingen aan je Bridge kan koppelen en bedienen met je Hue App's, of moet dat met dat bijgeleverde afstandsbedieningetje?
* Tomba aait zijn Living Whites ook nog maar eens een keerScidd0w schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:15:
Ik heb 3 livingwhites pluggen in de kamer voor alle kerstverlichting...
Volgens deze site werken ze zelfs met iOS homekitHooglander1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:59:
[...]
Dat is precies de reden dat ik er nog een paar in de doos heb liggen thuis. Vorig jaar heb ik er nog een stuk of 80 kunnen verkopen aan Tweakers, maar dat lukt me niet nog een keer.
http://iconnecthue.com/supported-devices/
Ben je bereid om ze nog voor een schappelijke prijs te verkopen?
[ Voor 8% gewijzigd door pacificocean op 22-12-2016 12:58 ]
Uiteraard, want ze werken via de Hue Bridgepacificocean schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:57:
[...]
Volgens deze site werken ze zelfs met iOS homekit
Neeofftopic:
Ben je bereid om ze nog voor een schappelijke prijs te verkopen?
Het wordt langzamerhand tijd voor een topic. Hoe bouw je je kaku switch om tot Hue zigbee switch als ik dit zo lees.jip_86 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:09:
Had hier een homey gekocht, dus heb de kerstverlichting met een KlikAanKlikUit geregeld switch geregeld.
Als ik kijk naar de motion sensor is dat niet zo vanzelfsprekend.Hooglander1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:58:
[...]
Uiteraard, want ze werken via de Hue Bridge
[...]
Nee
Jammer
[ Voor 35% gewijzigd door pacificocean op 22-12-2016 13:24 ]
Lol zo moeilijk zou het niet moeten zijn zou je denken om het switchgedeelte van een lamp in te bouwen in een kaku switch.pacificocean schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:01:
[...]
Het wordt langzamerhand tijd voor een topic. Hoe bouw je je kaku switch om tot Hue zigbee switch als ik dit zo lees.
Ja
Ik heb 3 snoertjes in de kerstboom. 1 van deze plugs, een stekkerdoos erin, kerstboomsnoertjes in de stekkerdoos en met 1 actie boom aan, boom uit
http://www.ebay.co.uk/itm...fe52e8:g:kcAAAOSw2xRYPYYt
https://www.amazon.co.uk/...8-12&keywords=zigbee+plug
helaas heb ik nog geen UK plug equivalent kunnen vinden..
[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 22-12-2016 14:31 ]
De EAN nummers vliegen door elkaar. Zelfs deze twee nummer vergelijken op de Philips site levert geen resultaat op.
Het gaat over de volgende EAN nummers op de site van Amazon.de:
- 8718696548691
- 8718696548752
De 8718696548752 versie is in de aanbieding:
https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF
[ Voor 29% gewijzigd door TFZ61 op 22-12-2016 14:37 ]
EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Ultra | Privacy glass | Pixel LED |
Hue White (wit en te dimmen)
Hue White ambiance (verschillende wit temperaturen en te dimmen)
Hue color (alle kleuren + alle wit temperaturen en te dimmen)
Hier ookScidd0w schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:15:
Ik heb 3 livingwhites pluggen in de kamer voor alle kerstverlichting...
Have Fun Funske
Klopt helemaal, ze werken ook m.b.v. de iOS Homekit!pacificocean schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:57:
[...]
Volgens deze site werken ze zelfs met iOS homekit
Have Fun Funske
Ik ga dit weekend hier ook hue white ambiance installeren. Ik twijfel nog over wat ik met de normale lichtschakelaars ga doen. Ik begreep dat dimmers sowieso moeten worden verwijderd? Om te voorkomen dat we per ongeluk het licht uit zetten met de normale schakelaar dacht ik aan het doorverbinden van de draden. Is er een reden om dit niet te doen? Welke oplossingen hebben jullie toegepast?
Bedankt voor het meedenken.
Dimmers eruit inderdaad, afhankelijk van het type slopen ze de electronica van je lamp. Doorverbinen kan prima met lasklemmen dus geen kroonsteentjes. Is makkelijker en veiliger.MAkS1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:45:
<>Ik begreep dat dimmers sowieso moeten worden verwijderd? <>
Bedankt voor het meedenken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Er is nog 1 voor maar 70 euro. Onder het motto: je kunt het altijd proberenpacificocean schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:05:
[...]
Inderdaad 1tje gemist. die ander zit geen plug meer bij.
Dank! Toch nog net voor 00:00 kunnen bestellen!vdpoorten schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:02:
Alle lampen met een gouden tekst zijn de laatste versie.
Hue White (wit en te dimmen)
Hue White ambiance (verschillende wit temperaturen en te dimmen)
Hue color (alle kleuren + alle wit temperaturen en te dimmen)
EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Ultra | Privacy glass | Pixel LED |
even een (wellicht simpele) vraag hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:34:
[...]
Ja dat kan, is niet eens zo heel moeilijk. Die Bridge bevat een rule engine die je kunt vullen met regels, welke condities hebben en acties kunnen uitvoeren. Ik heb een gecombineerde woon/eetkamer, met twee motion sensors. Eén motion sensor hangt in het woon gedeelte en de andere hangt in het eet gedeelte.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33{ "name": "On.Wnk.Presence", "conditions": [ { "address": "/sensors/8/state/presence", "operator": "eq", "value": "true" }, { "address": "/sensors/8/state/presence", "operator": "dx" }, { "address": "/sensors/9/state/lightlevel", "operator": "lt", "value": "10000" }, { "address": "/groups/1/state/all_on", "operator": "eq", "value": "false" } ], "actions": [ { "address": "/groups/1/action", "method": "PUT", "body": { "scene": "sIY1or5yZEQn2Cx" } } ] }
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33{ "name": "On.Eetk.Presence", "conditions": [ { "address": "/sensors/12/state/presence", "operator": "eq", "value": "true" }, { "address": "/sensors/12/state/presence", "operator": "dx" }, { "address": "/sensors/9/state/lightlevel", "operator": "lt", "value": "10000" }, { "address": "/groups/1/state/all_on", "operator": "eq", "value": "false" } ], "actions": [ { "address": "/groups/1/action", "method": "PUT", "body": { "scene": "sIY1or5yZEQn2Cx" } } ] }
Het resultaat is dat het niet uitmaakt of ik in het woon gedeelte of eet gedeelte ben, groep 1 gaat aan. Via de officiële app kreeg ik dit niet voor elkaar. Sterker nog, ik ben ondertussen geheel over het maken van mijn eigen regels en plug die rechtstreeks in de bridge. De officiële app ziet mijn motion sensors als 'nog niet configureerd'
als je zelf regels wilt toevoegen voor de motion sensor, in de api, moet je dan eerst alle default rules verwijderen, en dan je eigen rule toevoegen?
ik had op developers.meethue.com een stukje json-code gevonden die ervoor zorgt dat de sensor alleen werkt als het licht uit is. maar ik vraag me dus af of de default rules dan geen roet in het eten gaan gooien?
link naar topic waar ik de json-code gevonden heb:
https://developers.meethu...nsor-only-when-lights-are
Verwijderd
Zo hebben wij dat thuis wel opgelost.MAkS1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:45:
Ik twijfel nog over wat ik met de normale lichtschakelaars ga doen. Ik begreep dat dimmers sowieso moeten worden verwijderd? Om te voorkomen dat we per ongeluk het licht uit zetten met de normale schakelaar dacht ik aan het doorverbinden van de draden.
Als je de 'oude' schakelaar laat zitten ben je gewend om ze alsnog uit te klikken.
Heel vervelend als je net alles hebt ingeregeld, want bij een aan/uit op de schakelaar gaan ze de volgende keer dat je de schakelaar op 'aan' zet op 100% branden.
Voor het doorschakelen heb ik van die tijdelijke doorverbinders gebruikt
Zo hoef je de draad niet in te korten en kun je ze altijd weer vervangen door reguliere schakelaars.
https://img.conrad.nl/med...3/522374_RB_02_FB.EPS.jpg
Win vandaag een Philips Hue white and color ambiance starter kit!
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd
Nee, dat hoeft niet. Elke rule staat op zich en voert zijn acties uit aan de hand van de condities. Wel kan het zo zijn dat de 'default' rules conflicteren met je eigen rules. Ik heb zelf gekozen om ze er allemaal uit te halen.dawg schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:50:
[...]
even een (wellicht simpele) vraag hoor.
als je zelf regels wilt toevoegen voor de motion sensor, in de api, moet je dan eerst alle default rules verwijderen, en dan je eigen rule toevoegen?
ik had op developers.meethue.com een stukje json-code gevonden die ervoor zorgt dat de sensor alleen werkt als het licht uit is. maar ik vraag me dus af of de default rules dan geen roet in het eten gaan gooien?
link naar topic waar ik de json-code gevonden heb:
https://developers.meethu...nsor-only-when-lights-are
ssssttttmucuracat schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:21:
https://tweakers.net/acti...de&utm_medium=Halfpage012
Win vandaag een Philips Hue white and color ambiance starter kit!
Zo heb ik minder kans om te winnen!

Iemand enig idee?
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Ik heb nu ook een 2.1 bridge ontvangen maar degene die ik heb heeft niet al die tekst en plaatjes maar komt veel meer overeen met hetgeen bij de 2.0 versie te zien is?Rebecca schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:23:
[...]
Omdat het op de achterkant van de Bridge 2.1 staat:
vs
Testing, one, two ...
Bij mij precies hetzelfde. Hue color set gen 3 van Amazon.de.hardware-lover schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:14:
[...]
Ik heb nu ook een 2.1 bridge ontvangen maar degene die ik heb heeft niet al die tekst en plaatjes maar komt veel meer overeen met hetgeen bij de 2.0 versie te zien is?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Dat klopt, slechts 1 kleur voor de hele strip. Dit is ook niet aan te passen softwarematig. De hardware is hier simpelweg niet voor gemaakt of toereikend. Helaas is het dus niet mogelijk.Rebecca schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:31:
Klopt het dat de HUE Lightstrip maar 1 individuele kleur kan weergeven? Zoja, is dit softwarematig (API) aan te passen? Ik zou willen dat je de strip kunt opdelen in verschillende kleuren. Rood/Wit/Blauw bijvoorbeeld. Het mooist zou zijn als je elk LEDje afzonderlijk aangestuurd kan worden.(Wishfull thinking)
2 vragen:
1/ Heb de thuis komt optie aan staan met een kleurscene erin.
Als ik nu thuis ben dan springen random de lampen in deze kleurscene.
Ik zet hem dan terug op een andere kleur en iets later springt hij weer terug naar de thuis kom scene.
Is dit ook de bedoeling?
Of denkt hij elke keer dat ik opnieuw thuis kom?
2/
En de ledstrip in me keuken had een gedeelte van 15cm dat niet van kleur wil veranderen
Na een paar keer erop tikken doet hij het weer.
Is dit normaal?
[ Voor 40% gewijzigd door C6DL op 23-12-2016 20:25 ]
2/ Nee, dat is niet normaal.
Daarbij schijnt er op android 6 een "bug" te zijn met de geofencing functie.
Bij mij gaan de lampen uit als ik naar de keuken loop.
En zo groot woon ik ook niet :-)
Heb zelf dit dus maar uit gezet.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
He nu al een paar keer achter elkaar gehad dat ik op updaten moest klikken. Heb het gevoel dat ie niet gaat updaten. Zie verder ook weinig voortgang o.i.d.
Heb je pas net Hue? Want in het begin had ik dit ook. Hij update niet alle lampen in één keer blijkbaar. Het kwam hier vanzelf goed.Nicap schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:28:
Klopt het dat in de Hue app(de nieuwe) met regelmaat nieuwe software voor de lampen/bridge komt?
He nu al een paar keer achter elkaar gehad dat ik op updaten moest klikken. Heb het gevoel dat ie niet gaat updaten. Zie verder ook weinig voortgang o.i.d.
Overigens kun je in de Hue app per lamp de softwareversie zien.
Heb als een paar jaar Hue. Alleen sinds een paar weken de nieuwe App. Gebruikte de apps eigenlijk nooit, maar alleen domoticz. Nu ik de motion sensor erbij heb, moest ik de nieuwe app wel even gebruiken.posttoast schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:35:
[...]
Heb je pas net Hue? Want in het begin had ik dit ook. Hij update niet alle lampen in één keer blijkbaar. Het kwam hier vanzelf goed.
Overigens kun je in de Hue app per lamp de softwareversie zien.
Vandaar dan waarschijnlijk. Die app zorgt ervoor dat ze gaan updaten, dus als je de app niet gebruikt doen ze dat ook nietNicap schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:46:
[...]
Heb als een paar jaar Hue. Alleen sinds een paar weken de nieuwe App. Gebruikte de apps eigenlijk nooit, maar alleen domoticz. Nu ik de motion sensor erbij heb, moest ik de nieuwe app wel even gebruiken.
Hue disco, lampen aan/uit of van kleur veranderen met siri, wat een pret. Wel jammer dat de lichtopbrengst van bepaalde kleuren (blauw bijvoorbeeld) een stuk minder is dan andere kleuren (rood bijvoorbeeld). Wit lijkt feller te zijn dan alle kleuren.
Gelukkig hoef ik maar 22 vierkante meter van licht te voorzien en dat gaat met deze 6 lampen helemaal lukken.
Je kan idd volgens mij niet meerdere accounts koppelen.Tylen schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:33:
Vind dat geofencing sowieso een beetje nutteloos als je met meerdere in een huis woont.
Ik ga hiervoor straks denk ik de Nest inzetten. Die kan wel meerdere personen tracken.
En als de laatste persoon uit huis is. Gaan alle lampen uit (mochten we dat vergeten zijn).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Kan het alleen maar vinden bij thuiskomen en weggaan
Dat kan met ifttt.C6DL schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:35:
Heeft Hue geen optie dat de verlichting standaard aan moet bij zonsondergang?.
[ Voor 12% gewijzigd door posttoast op 24-12-2016 15:48 ]
Ik zit in een orienterend fase om ook aan Hue te gaan beginnen.
-1:Er zijn verschillende lamp tinten te koop, nu is alles het ouderwetse flame bij ons in huis, dat willen wij graag weer maar ook met kleuren kunnen spelen, welk type lamp/starterspakket raden jullie aan? -2: geeft de Iris genoeg licht als je soms even "groot licht" nodig hebt in je woonkamer?
-3:gebruiken jullie gewoon je huidige lampen en draaien daar een Hue e27 bol in? Wij hebben bijvoorbeeld zwarte kappen, kan mij voorstellen dat als je met kleuren gaat spelen dat niet mooi is, graag jullie advies.
-4:als ik 5 lampen in 1 kamer heb, kan ik deze dan alles 5 tegelijk op dezelfde sterkte aan laten gaan? Maar kan ik dan ook, als ik bijvoorbeeld wat wil lezen, 1 van die 5 wat hoger zetten, of gaat de rest dan ook voller branden?
-6:spotjes boven de bank, neemt men meest vaak de warme witte tint of kan je kleuren nemen en deze ook op warm wit instellen?
Ik ben ef nog niet uit of het wat is met kids(of mensen die hier in huis komen), welke gewend zijn om alles met een schakelaar of dimmer te bedienen...
Sorry voor de vele vragen, hoop het door veel te lezen een beetje te beperken.
Neem de laatste generatie lampen (de Ambiance serie). Zowel de kleur en als de witte varianten hebben de grootste range qua licht en teinten.golfgti5 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:26:
Beste allemaal,
Ik zit in een orienterend fase om ook aan Hue te gaan beginnen.
-1:Er zijn verschillende lamp tinten te koop, nu is alles het ouderwetse flame bij ons in huis, dat willen wij graag weer maar ook met kleuren kunnen spelen, welk type lamp/starterspakket raden jullie aan? -2: geeft de Iris genoeg licht als je soms even "groot licht" nodig hebt in je woonkamer?
-3:gebruiken jullie gewoon je huidige lampen en draaien daar een Hue e27 bol in? Wij hebben bijvoorbeeld zwarte kappen, kan mij voorstellen dat als je met kleuren gaat spelen dat niet mooi is, graag jullie advies.
-4:als ik 5 lampen in 1 kamer heb, kan ik deze dan alles 5 tegelijk op dezelfde sterkte aan laten gaan? Maar kan ik dan ook, als ik bijvoorbeeld wat wil lezen, 1 van die 5 wat hoger zetten, of gaat de rest dan ook voller branden?
-6:spotjes boven de bank, neemt men meest vaak de warme witte tint of kan je kleuren nemen en deze ook op warm wit instellen?
Ik ben ef nog niet uit of het wat is met kids(of mensen die hier in huis komen), welke gewend zijn om alles met een schakelaar of dimmer te bedienen...
Sorry voor de vele vragen, hoop het door veel te lezen een beetje te beperken.
Met de Hue-app (of 3rd party apps) kan je iedere lamp apart aansturen en dus (indien nodig) feller laten branden dan de anderen.
Met kinderen prima te doen. Weet niet hoe oud je kinderen zijn en hoe handig met iPads enzo, maar mijn dochter van 7 is soms vindingrijker dan ik en bedient haar eigen Hue-lamp op haar slaapkamer via haar iPad zonder problemen; roze/paars is favoriet en er is niets leukers dan papa plagen door de lampen in de woonkamer ook die kleur te geven :-)
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Als je een iPhone hebt kun je met iconnecthue voor meerdere bewoners tocht wel leuke dingen doen met geofencing.DarkSide schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:16:
[...]
Je kan idd volgens mij niet meerdere accounts koppelen.
Ik ga hiervoor straks denk ik de Nest inzetten. Die kan wel meerdere personen tracken.
En als de laatste persoon uit huis is. Gaan alle lampen uit (mochten we dat vergeten zijn).
uit de faq van iconnecthue:
For all persons
You can access these settings under Automation->On arrival and leaving.
These actions are called when the first person arrived or the last person has left your household.
Klopt, werkt behoorlijk goed bij mij.
Dat kan makkelijk met HuedaylightC6DL schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:35:
Dat kan op: labs.meethue.comC6DL schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:35:
(Als je geen app wilt installeren)
Dit topic is gesloten.
![]()
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue