Die time ranges (iig in de officiele app) gelden helaas alleen voor de scene, voor zo ver ik kan zien.
Ook ik zou graag zien dat er een functie zou zijn waarmee je de motion sensor tijdelijk zichzelf kan laten de-activeren, bv. als ie de "on" knop van een dimmer switch een bepaalde tijd geleden gezien heeft. Zodat hij op dat moment gewoon voor een instelbare tijd niets doet (of tot hij "off" gezien heeft).
Wij hebben ook een motion sensor op de overloop. Over het algemeen werkt het leuk. Op die 'middelste' gevoeligheid negeert hij de kat als die voorbij komt, maar reageert hij wel op ons. Ik zou dus alleen graag zien dat hij, ongeacht de time range, het licht langere tijd gewoon aan kan laten als hij ziet dat het licht bediend is met een dimmer switch.
Ook moet ik de sensor nog een wat andere plek geven (zodat hij ons al ziet als we halverwege de trap vanaf beneden zijn.....). Nu moeten we alsnog op een donkere trap naar boven en gaat het licht pas aan op het moment dat we al boven zijn
Overigens nog even m.b.t. het uitvallen van de dimmers: De "last state" stand kan hier niet de schuldige zijn. Want bij beide dimmers hangt aan de eerste keer "on" direct een scene

Highspeed filmpjes geven niet áltijd uitsluitsel (er zijn gevallen waarin, bv. door een afwijkende framerate/refreshrate van de sensor of het scherm flicker niet wordt gezien), maar ik kan het bij zowel foto als video op mijn Sony Xperia z1-compact duidelijk zien. Het is wel echt hoge frequentie PWM... de 'banden' zijn heel smal (en snel), maar het is dus wel vast te leggen als je een (high speed) filmpje van dichtbij maakt, zodat er een aantal leds bijna vol in beeld is en hij de sluitertijd lekker knijpt, maar nog wel gefocust.
Zeker gedimd zou je, als er flicker is, het meestal wel moeten gaan zien.
Als je dat eens zou willen proberen, zou ik dat wel tof vinden
[
Voor 78% gewijzigd door
eymey op 09-01-2017 16:27
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.