[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.387 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-12 20:24
Yannick-ski schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:45:
[...]

ik heb ook een echo, maar heb daar nog geen last van gehad. het zou kunnen liggen aan een wifi verbinding van de echo, maar als de echo verder wel goed functioneert lijkt me dat sterk
Nu ik groups heb aangemaakt binnen Amazon merk ik dat het een stuk beter werkt :D

Misschien nog maar eens wat HS100 plugs bestellen. O-)

[ Voor 31% gewijzigd door haakjesluiten op 07-01-2017 22:32 ]

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-12 20:55
Crazyanz schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:20:
[...]

Nu ik groups heb aangemaakt binnen Amazon merk ik dat het een stuk beter werkt :D

Misschien nog maar eens wat HS100 plugs bestellen. O-)
ja die hs 100 pluggen zij echt super ze zij het goedkoopste bij de wekamp 4 voor 85 dacht ik.
klopt inderdaad wel dat als je groups maakt in Amazon dat dit beter werkt.

• Yannick-ski
Hebben er hier mensen ervaring met het koppelen van een lc gen 2 aan een hue bridge v2.0.
Ik heb namelijk alles geprobeerd en het lukt mij niet om dat ding gekoppeld te krijgen. Heb het geprobeerd met de afstandsbediening, maar dit werkte niet en heb ook al light finder gebruikt maar ook dit gaf geen goed resultaat. als ik light finder gebruik gaat wel mijn lamp 2 a3 * knipperen en daarna gaat dezen weer in zijn vorigen stand en word dus niet groen. zijn er leden die mij misschien verder kunnen en willen helpen?

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-12 16:34
Samplex schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:05:
Zijn er ook kleinere Philips Hue lampen? Ze lijken zo hoog en dan komt de bol boven de lampenkamp uit.
Zoek eigenlijk dit formaat: http://www.ikea.com/nl/nl...__0404812_PE570006_S4.JPG
Wat ik heb gedaan is extra ringen om de fitting geplaatst zodat de lampenkamp hoger komt en je de lamp amper meer ziet.

• PuckStar
zynex schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:28:
Dit zou inderdaad kunnen, maar dat is erg vervelend. Als ik 's nachts de woonkamer binnenwandel wil ik niet een app hoeven te gebruiken om de lampen aan te zetten. Je moet dan dus zo'n remote op de muur hangen, maar dat is ook niet mooi.

Ik had dus eigenlijk gehoopt dat er een soort schakelaar/remote zou zijn die ik in kan bouwen en kan gebruiken met de bestaande schakelaar/armatuur. Dit zou het mooiste zijn, maar zo te horen is dit er niet en heb ik dus gewoon pech. ;)
Waarom geen motion sensor dan? Kun je ook nog instellen dat het snachts/savonds minder fel moet zijn dan overdag.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Yannick-ski schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:29:
Hebben er hier mensen ervaring met het koppelen van een lc gen 2 aan een hue bridge v2.0.
Ik heb namelijk alles geprobeerd en het lukt mij niet om dat ding gekoppeld te krijgen. Heb het geprobeerd met de afstandsbediening, maar dit werkte niet en heb ook al light finder gebruikt maar ook dit gaf geen goed resultaat. als ik light finder gebruik gaat wel mijn lamp 2 a3 * knipperen en daarna gaat dezen weer in zijn vorigen stand en word dus niet groen. zijn er leden die mij misschien verder kunnen en willen helpen?
Ik heb ook een gen 2 en die krijg ik alleen aan de afstandsbediening, maar niet aan de bridge. Met geen mogelijkheid. Kans is, dat het nooit gaat werken.

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 22:14
water_escape schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:41:
[...]

Haha true. Een breukje it is.
Breukje inderdaad.

Heb de profielen wss niet nodig, ga de strip achter het TV-meubel hechten in plaats van onder het meubel. Heel dope effect achter de kast. Al zie je de leds een beetje ad onderkant van de tv dus dat moet ik ff fixen. Supertof icm ambilight, werkt best smooth.

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-12 10:59

Janar

Geen

Ik heb de Living Colors gen 2 gewoon gekoppeld aan de Bridge 2. Ik heb gewoon de handleiding gevolgd. Maar het was bij mij wel noodzakelijk om het via de computer te doen(lightfinder) omdat het via de app niet werkte.

Ik heb momenteel 2x Living Colors en één keer een Living Whites in de set.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:48
Yannick-ski schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:29:
Hier een bridge 2.0 en Living Colors gen2 (met ronde afstandsbediening). Met deze handleiding is het mij prima gelukt om de Living Colors lampen te koppelen aan de bridge.

omniscale.nl

• Yannick-ski
posttoast schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:13:
[...]

Hier een bridge 2.0 en Living Colors gen2 (met ronde afstandsbediening). Met deze handleiding is het mij prima gelukt om de Living Colors lampen te koppelen aan de bridge.
Dezen handleiding heb ik ook gebruikt. Heb je met afstandsbediening gedaan of via lamp finder?

• posttoast
Yannick-ski schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Dezen handleiding heb ik ook gebruikt. Heb je met afstandsbediening gedaan of via lamp finder?
Met de afstandsbediening. Dus eerst mijn bridge volledig gereset en daarna de afstandsbediening aan de bridge gekoppeld zodat deze hetzelfde "id" heeft als de afstandsbediening.

Als je dat eenmaal gedaan hebt blijft het ook in sync. Ik moest later een LivingWhites toevoegen. Dat deed ik met de afstandsbediening. Vervolgens was hij ook direct benaderbaar vanaf de bridge.

Heb jij ook de ronde afstandsbediening?

omniscale.nl

• Yannick-ski
posttoast schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Met de afstandsbediening. Dus eerst mijn bridge volledig gereset en daarna de afstandsbediening aan de bridge gekoppeld zodat deze hetzelfde "id" heeft als de afstandsbediening.

Als je dat eenmaal gedaan hebt blijft het ook in sync. Ik moest later een LivingWhites toevoegen. Dat deed ik met de afstandsbediening. Vervolgens was hij ook direct benaderbaar vanaf de bridge.

Heb jij ook de ronde afstandsbediening?
Nee ik heb de ovalen, maar wat nu wel weer grappig is is dat ik nu wel mijn lichten aan en uit kan zetten via de remote

• posttoast
Yannick-ski schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Nee ik heb de ovalen, maar wat nu wel weer grappig is is dat ik nu wel mijn lichten aan en uit kan zetten via de remote
Misschien kijken of je ergens een oude ronde afstandsbediening op de kop kunt tikken? Mocht je in de buurt van Den Haag wonen dan mag je eventueel die van mij wel lenen :)

omniscale.nl

• Yannick-ski
haha nope wonen niet in de buurt. Maar wat ik nu niet begrijp is dat mijn remote wel is gekoppeld aan de bridge en aan de lc gen 2 maar kan de lc gen 2 niet bedienen via de app.

• posttoast
Yannick-ski schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:03:
haha nope wonen niet in de buurt. Maar wat ik nu niet begrijp is dat mijn remote wel is gekoppeld aan de bridge en aan de lc gen 2 maar kan de lc gen 2 niet bedienen via de app.
Ja, dat is vreemd inderdaad. Misschien de stappen nog een keer volgen? Kijken of het dan wel lukt?

omniscale.nl

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12 12:18
Yannick-ski schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:23:
ja die hs 100 pluggen zij echt super ze zij het goedkoopste bij de wekamp 4 voor 85 dacht ik.
Alleen jammer dat deze niet Hue compatibel zijn en door Logitech Harmony ook niet ondersteund worden.
Anders had ik hiervan al enkele besteld.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13

Nicap

Tsssk....

Scorpei schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:47:

Werkt allemaal prima samen. Wel duidelijk verschil in licht en kwaliteit. De China lampen zingen op lage helderheid, innr rgbw niet Over alle kleuren even helder en de innr warm white dimming gaat niet echt 'uit' gedimd voor ie uit gaat maar wordt Echt alleen warmer (en wel echt iets donkerder).
Is het een beetje makkelijk in te stellen met gebruik van een echo dot? Ik neem aan dat het voorlopig nog enkel Engels is wat de commando's betreft?

• Yannick-ski
Moris schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Alleen jammer dat deze niet Hue compatibel zijn en door Logitech Harmony ook niet ondersteund worden.
Anders had ik hiervan al enkele besteld.
Klopt is zeker jammer, bij mij is dit geen probleem omdat ik zowel boven en beneden een echo heb staan.
Wel werken de insteon plugs hier heb je dan wel weer een bridge bij nodig.

https://www.amazon.com/IN...eywords=insteon+start+set

een link naar de amazon site waar ze te bestellen zijn en ze leveren in Nederland je hebt dan wel weer verloop stekkers nodig.
Ook kan je een harmony hub extender kopen en dan kan je gebruik maken van de osram lightify plugs voor zover ik dat weet.

Dit zijn naar mijn weten de enigste oplossingen.

• Yannick-ski
Nicap schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:00:
[...]

Is het een beetje makkelijk in te stellen met gebruik van een echo dot? Ik neem aan dat het voorlopig nog enkel Engels is wat de commando's betreft?
Mijn ervaring is dat het allemaal wel soepel verloopt.
Ik woon zelf 2 KM van de Duitse grens dus heb het adres in Duitsland gezet zodat ik wel het weer op kan vragen.

Ik heb spotify gekoppeld dit werkt.
ik heb Hue gekoppeld dit werkt.
ik heb 2 hs 100 pluggen gekoppeld ook dit werkt.
ik heb een logitech hub besteld en ga hier nog mee aan de slag en zal dan ook laten weten of dit goed functioneert .

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:34

_Apache_

For life.

Ik heb nu 3 HUE lampen in huis, een witte dimbbare boven de eettafel en een iris, en een E27 kleur, die laatste twee in de huiskwamer.

Tijdje terug kon ik deze laatste twee al - via mijn HTPC - laten aangaan, wanneer de zon onder ging. Ik had via PowerShell uitgerekekend wanneer de zon zou ondergaan, obv de datum. En eenmaal voorbij dat tijdstip verder er wat kleuren / felheden en overgangen gewisseld. Dat beviel mij uitstekend _/-\o_
Dat werkt best aardig, maar de berekening is linear, en om sommige dagen zit hij er toch wel een minuut of 5 naast naast.
Nu ga ik de zondsondergang (en opkomst!) gewoon in een db tabel zetten, zodat de curve meer terugkomt, en tevens combineren met het inschakelen dat dat alleen gebeurd als een van onze telefoons op de wifi gesignaleerd is.

Normaal kan je een device via een ARP tabel signaleren, maar die tabel word te snel geleegd. En een droid registreert zich niet met een opzoekbare hostname oid. Nu heb ik de telefoons een vast IP op de wifi gegegeven, en ping ze af en toe. Dat werkt feilloos, en je hoeft geen appje actief te hebben op je telefoon :)

Nu ga ik het totaalplaatje combineren en zodra het enigsinds naar tevredenheid werkt kieper ik het op mijn Github page.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 08-01-2017 12:52 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PuckStar
_Apache_ schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:42:
Ik heb nu 3 HUE lampen in huis, een witte dimbbare boven de eettafel en een iris, en een E27 kleur, die laatste twee in de huiskwamer.

Tijdje terug kon ik deze laatste twee al - via mijn HTPC - laten aangaan, wanneer de zon onder ging. Ik had via PowerShell uitgerekekend wanneer de zon zou ondergaan, obv de datum. En eenmaal voorbij dat tijdstip verder er wat kleuren / felheden en overgangen gewisseld. Dat beviel mij uitstekend _/-\o_
Dat werkt best aardig, maar de berekening is linear, en om sommige dagen zit hij er toch wel een minuut of 5 naast naast.
Nu ga ik de zondsondergang (en opkomst!) gewoon in een db tabel zetten, zodat de curve meer terugkomt, en tevens combineren met het inschakelen dat dat alleen gebeurd als een van onze telefoons op de wifi gesignaleerd is.

Normaal kan je een device via een ARP tabel signaleren, maar die tabel word te snel geleegd. En een droid registreert zich niet met een opzoekbare hostname oid. Nu heb ik de telefoons een vast IP op de wifi gegegeven, en ping ze af en toe. Dat werkt feilloos, en je hoeft geen appje actief te hebben op je telefoon :)

Nu ga ik het totaalplaatje combineren en zodra het enigsinds naar tevredenheid werkt kieper ik het op mijn Github page.
Je zou ook home assistant kunnen gebruiken. Die weet altijd wanneer de zon onder gaat alsook hoeveel graden die onder is gegaan.
In combinatie met een weather service kun je ook nog eens nagaan of het bewolkt is en dan de lichten eerder aan laten gaan dan als het niet bewolkt is.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:34

_Apache_

For life.

PuckStar schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Je zou ook home assistant kunnen gebruiken. Die weet altijd wanneer de zon onder gaat alsook hoeveel graden die onder is gegaan.
In combinatie met een weather service kun je ook nog eens nagaan of het bewolkt is en dan de lichten eerder aan laten gaan dan als het niet bewolkt is.
Kan ook inderdaad. Voordat laatste zou ik misschien eerder een lichtsensor op de vensterband zetten oid.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-12 23:46
Mijn Probleem is op gelost raar maar waar.
Ik heb de clipjes omgekeerd nu werkt het, geen idee hoe het kan.
Ook gelijk bij andere gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/i/2n9Mw.png

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 13:52
martijneshuis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:53:
Ik heb de originele Philips Hue ledstrip met de vierkante bridge.
De ledstrip zit achter op de box, en ingesteld met thema zonsondergang.
2 Hoekjes aangesloten, maar nu zijn 2 van de 3 gedeeltes een andere kleur.
Het eerste gedeelte aan de kabel heeft de juiste kleur. Het 2e en 3e gedeelte een andere kleur.
Wie kan me helpen of heb ik verkeerde hoekjes gekocht. (zijn wel rgb hoekjes)

[afbeelding]
Fijn om te lezen, dat het een kwestie van omdraaien was.
Ik zie dat je een geknipt stuk dor middel van deze hoekjes toch weer hebt kunnen gebruiken. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen en waar heb je deze hoekjes gekocht?

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-12 10:29
marsclone schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Fijn om te lezen, dat het een kwestie van omdraaien was.
Ik zie dat je een geknipt stuk dor middel van deze hoekjes toch weer hebt kunnen gebruiken. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen en waar heb je deze hoekjes gekocht?
Goede vraag!

• martijneshuis
Philips Hue 2 meter Ledstrip kan je zeker verlengen met een meter strip zonder probleem.
Hier zijn de clipjes deze heb ik omgedraaid.
Heb ook nog wat lampen besteld en het werk op de Philips bridge zijn betere lampen deze hebben meer lumen. Is gewoon Zigbee, en zie nergens ZLL staan. Het werkt perfect!
Ik gebruik de Homewizard.
Goedkoper en even wachten op een actie. Ze zijn zowiezo goedkoper, zijn rgbw allemaal

Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/i/2n9UJ.png Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/i/2n9UY.png

Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/i/2n9U6.png

Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/p/2n9Z5.jpg

bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door martijneshuis op 08-01-2017 17:05 ]

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12 07:13
Ik heb sinds kort twee dimmers aangeschaft. Werk echt super. Helaas vind ik de standaard config mogelijkheden van de dimmers via de Hue app wat tegenvallen. Zo wil ik heel graag de volgende situatie realiseren:

- Kamer 1: lampen woonkamer minus eettafel lampen (nu aangestuurd via een Hue dimmer)
- Kamer 2: eettafel lampen

Alle lampen van 'Kamer 1' en 'Kamer 2' hangen in één en dezelfde ruimte. Ik zou heel graag de Hue dimmer die nu kamer 1 aanstuurt ook kamer 2 laten aansturen. Bijvoorbeeld:

- 1 keer drukken = alleen lampen woonkamer aan (als we chillen op de bank bijvoorbeeld)
- 2 keer drukken = alleen lampen eettafel aan (bij het ontbijt)
- 3 keer drukken = lampen woonkamer en lampen eettafel aan (diner 's avonds)

Ik heb alleen maar Android devices in huis, hoe kan ik de Hue dimmer zo inregelen dat bovenstaande oplossing mogelijk is? :)

• martijneshuis
Ik heb een LG oled 55 inch tv en wil nog wat verlichting achter de tv hebben. Ik heb gewoon de philips hue gebruikt van 2 meter en nog een meter er bij met een koppelstukje, dus samen 3 meter en het werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/p/2n9Zf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://funkyimg.com/p/2n9Zg.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door martijneshuis op 08-01-2017 17:36 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:10
Barns schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:40:
Ik heb sinds kort twee dimmers aangeschaft. Werk echt super. Helaas vind ik de standaard config mogelijkheden van de dimmers via de Hue app wat tegenvallen. Zo wil ik heel graag de volgende situatie realiseren:

- Kamer 1: lampen woonkamer minus eettafel lampen (nu aangestuurd via een Hue dimmer)
- Kamer 2: eettafel lampen

Alle lampen van 'Kamer 1' en 'Kamer 2' hangen in één en dezelfde ruimte. Ik zou heel graag de Hue dimmer die nu kamer 1 aanstuurt ook kamer 2 laten aansturen. Bijvoorbeeld:

- 1 keer drukken = alleen lampen woonkamer aan (als we chillen op de bank bijvoorbeeld)
- 2 keer drukken = alleen lampen eettafel aan (bij het ontbijt)
- 3 keer drukken = lampen woonkamer en lampen eettafel aan (diner 's avonds)

Ik heb alleen maar Android devices in huis, hoe kan ik de Hue dimmer zo inregelen dat bovenstaande oplossing mogelijk is? :)
Ik ken alleen iConnectHue voor iOs, maar er zijn er meer die naar een vervanger zoeken voor android.
Misschien heb je hier iets aan: https://www.reddit.com/r/.../iconnecthue_for_android/

[ Voor 54% gewijzigd door Dennisdn op 08-01-2017 17:34 ]

• martijneshuis
Hoi Dennis

Neem homewizard dan ben je van het probleem af
Hier kan je alles mee
Voor het helehuis je kan elke kamer dimmen
Ik heb de lampen op de schemersensor gaan ook automatisch uit.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12 17:06
martijneshuis schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:56:
Hoi Dennis

Neem homewizard dan ben je van het probleem af
Hier kan je alles mee
Voor het helehuis je kan elke kamer dimmen
Ik heb de lampen op de schemersensor gaan ook automatisch uit.
Wat heb je nodig van Homewizard en is dit makkelijk in te stellen?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:03
golfgti5 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:55:
[...]

Wat heb je nodig van Homewizard en is dit makkelijk in te stellen?
http://www.homewizard.nl/homewizard-119.html Makkelijk in te stellen maar bereik kan tegen vallen.

• martijneshuis
Wij hebben Homewizard erg lang met de verbinding heb ik geen probleem mee.
Heb deze er achter zitten werkt mooi.
http://www.homewizard.nl/...hemersensor-abst-604.html
Gewoon even google erg leuk hoor je kan hier echt je geld aan uit geven.
Heb zelf de deurbel erachter zitten dan gaat er lamp van Philips hue knipperen :)

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
martijneshuis schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:19:
Philips Hue 2 meter Ledstrip kan je zeker verlengen met een meter strip zonder probleem.
Heb ook nog wat lampen besteld en het werk op de Philips bridge zijn betere lampen deze hebben meer lumen. Is gewoon Zigbee, en zie nergens ZLL staan. Het werkt perfect!
Goedkoper en even wachten op een actie. Ze zijn zowiezo goedkoper, zijn rgbw allemaal

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

bedankt
Die clipjes zijn geniaal, jammer dat er geen 5 polige versie is voor de Philips Lightstrip Plus.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Binnenkort toch nog een keer de LC remote proberen te koppelen aan Hue. Het is zo'n ovale welke net wel, net niet te koppelen valt.
Jammergenoeg is de precieze handleiding bij beaumotica niet meer te bereiken.

De laatste keer dat ik de lamp probeerde te koppelen, reageerde deze beste vreemd op de remote van de white. Je zou verwachten dat hij dan toch te koppelen is. Ben benieuwd.

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
martijneshuis schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:19:

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

bedankt
Heb je de Philips HUE Ledstrip of de Philips HUE Ledstrip plus?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12 22:23
martijneshuis schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:33:
Heb zelf de deurbel erachter zitten dan gaat er lamp van Philips hue knipperen :)
Homewizard is 'aardig spul', maar meer ook niet. Het is behoorlijk ontworpen rond de 433 mhz. standaard (waar KlikAanKlikUit ook op werkt, zoals de schemersensor die jij aanhaalt).

Voordeel is dat het zeer betaalbaar is. Nadeel is, dat er op 433 mhz. commando's totaal geen enkele terugkoppeling is of het signaal ook goed is ontvangen. Als er in je buurt ook erg veel buren zijn met 'draadloos spul', dan loop je er vroeg of laat een keer tegen aan dat een signaal niet door komt.

Nog een nadeel: Als bv. jouw schemersensor een signaal stuurt en je wil dat Homewizard daar ook een actie op uitvoert tegen een ander 433 mhz. apparaat (bv. een schakelaar), dan heb je een delay omdat de schemersensor een seconde lang zendt... en de homewizard pas een 433 mhz. commando kan sturen als de 'ether' weer vrij is.

In jouw geval heb je daar geen last van omdat Hue een andere standaard gebruikt en de homewizard gewoon via je lan tegen de Hue bridge praat :P.

Oftewel, homewizard kán erg leuk zijn, as je er maar Hue lampen mee bedient en de 433 mhz. alleen voor sensoren/drukknoppen gebruikt :)

edit: Overigens is Homewizard hier voor Dennis al helemaal geen oplossing, want hij wil de Hue dimmers gebruiken. Die krijg je in Homewizard nooit te zien en dus kan je er verder ook geen acties op ondernemen.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 09-01-2017 11:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• posttoast
Afgelopen weekend heb ik de Hue Fair plafondlamp opgehangen in de overloop op de eerste verdieping van mijn huis. Zoals eerder in dit topic al aangehaald heeft hij nogal wat negatieve recensies op Amazon.de, dus ik hield rekening met een potentiële miskoop.

Nou, dat viel dus alles mee. Geen idee of ze wellicht een verbeterde versie hebben gemaakt (de levertijd was in ieder geval vrij lang), maar de klachten die men in de reviews heeft (met name over stevigheid) heb ik totaal niet. Alles zat stevig in elkaar, was netjes ingepakt en (belangrijk voor iemand met twee linkerhanden, zoals ik) was relatief makkelijk aan te sluiten en op te hangen. Enig kritisch puntje wat dat betreft is misschien dat er geen schroeven meegeleverd worden, iets dat ik best karig vind voor een lamp van € 200.

De lamp ziet er mooi (en zeker niet goedkoop) uit en werkt ook prima. Ik had me wel verkeken op de grootte, hij is een stuk flinker dan ik op basis van foto's had ingeschat. Tja, ik had natuurlijk gewoon even de maten kunnen checken van tevoren ;)

Op vol vermogen geeft hij dan ook een enorme bak licht, eigenlijk veel meer dan ik nodig heb in de relatief kleine ruimte waar hij nu hangt. Maar goed, hij is natuurlijk dimbaar dus dat maakt helemaal niet uit.

Aan de binnenkant is het niet veel meer dan een lightstrip (inclusief de markeringen waar je normaal moet knippen). Bij gedimd licht kun je dat, ondanks het troebele glas dat er voor zit, wel een beetje zien. Je ziet (als je goed kijkt) echt een strip lopen, en dat vind ik wat jammer. Wat ik eigenlijk ook jammer vind is dat er niet gewoon een strip in zit die het volledige kleurenspectrum aan kan en niet enkel de white ambiance mogelijkheden heeft. Dat kan toch nooit zoveel duurder zijn om te produceren lijkt me.

Al met al een prima (doch wellicht ietwat dure) aankoop.

omniscale.nl

• eymey
Mooi ding! Geeft ie nou recht naar beneden licht en ook door de rand die tegen het plafond zit?

Overigens over dimmen/dimmers gesproken:

In ons Hue systeem deden vanochtend ineens 2 van de 3 Hue dimmers het niet meer! De dimmer bij het bedlampje (aan een Livingwhites plug) deed het niet, maar ook de dimmer voor de eethoek niet!

Dat het bedlampje het niet doet gebeurt vaker wanneer de Livingwhites plug weer eens geen bereik heeft met het netwerk. Maar dat is sinds de bridge boven hangt al 3 maanden niet meer voor gekomen. Bovendien was het lampje nu wel vanuit de app te bedienen.

Uiteindelijk bleken (volgens de app) de dimmer switches niet bereikbaar. Wat ik vreemd vind, want ze gaven wel een groen lampje als je ze gebruikt. Uiteindelijk opgelost door de switches een reset te geven. Maar wel weer heel erg iritant :{

Dit werkt niet positief voor de acceptatie van zulke oplossingen door m'n vriendin (en daar moet ik haar wel gelijk in geven).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• posttoast
eymey schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:58:
Mooi ding! Geeft ie nou recht naar beneden licht en ook door de rand die tegen het plafond zit?
Klopt :)

In ons Hue systeem deden vanochtend ineens 2 van de 3 Hue dimmers het niet meer! De dimmer bij het bedlampje (aan een Livingwhites plug) deed het niet, maar ook de dimmer voor de eethoek niet!

Dat het bedlampje het niet doet gebeurt vaker wanneer de Livingwhites plug weer eens geen bereik heeft met het netwerk. Maar dat is sinds de bridge boven hangt al 3 maanden niet meer voor gekomen. Bovendien was het lampje nu wel vanuit de app te bedienen.

Uiteindelijk bleken (volgens de app) de dimmer switches niet bereikbaar. Wat ik vreemd vind, want ze gaven wel een groen lampje als je ze gebruikt. Uiteindelijk opgelost door de switches een reset te geven. Maar wel weer heel erg iritant :{

Dit werkt niet positief voor de acceptatie van zulke oplossingen door m'n vriendin (en daar moet ik haar wel gelijk in geven).
Ja, die dimmers zijn wel een zwak punt in het systeem. Ik heb ook af en toe het probleem dat ze niet werken. Ik snap niet dat dat niet wat beter opgezet is.

omniscale.nl

• eymey
Dan is die Hue Fair plafondlamp wel een leuke optie, mochten we ooit ergens nog eens een plafondlamp met Hue willen nemen.

Wel ben ik nog een beetje huiverig tegenover evt standaard gedimd laten werken.

Bij álle Hue lampen, van Hue White tot Hue Ambiance E27 tot ook de nieuwere Hue Ambiance Gu10 is er toch sprake van (voor mij zichtbare) 'strobing' als gevolg van wrs. de dimming dmv. PWM. De Hue Ambiance Gu10 hebben het trouwens wel het minste van allemaal.

Gelukkig is de 'strobin' (flicker) niet zo storend als bij veel goedkope troep-ledlampen, maar hij is er zeker, en dat vind ik met zulke dure lampen, naast de matige betrouwbaarheid van de dimmer switches, eigenlijk nog wel de grootste domper bij Hue.

Ben wel benieuwd in hoeverre die lightstrips er last van hebben :). Als je zo veel lumen gaat terugdimmen, dan zou het toch wel goed zichtbaar kunnen worden.

• posttoast
eymey schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:36:
Dan is die Hue Fair plafondlamp wel een leuke optie, mochten we ooit ergens nog eens een plafondlamp met Hue willen nemen.

Wel ben ik nog een beetje huiverig tegenover evt standaard gedimd laten werken.

Bij álle Hue lampen, van Hue White tot Hue Ambiance E27 tot ook de nieuwere Hue Ambiance Gu10 is er toch sprake van (voor mij zichtbare) 'strobing' als gevolg van wrs. de dimming dmv. PWM. De Hue Ambiance Gu10 hebben het trouwens wel het minste van allemaal.

Gelukkig is de 'strobin' (flicker) niet zo storend als bij veel goedkope troep-ledlampen, maar hij is er zeker, en dat vind ik met zulke dure lampen, naast de matige betrouwbaarheid van de dimmer switches, eigenlijk nog wel de grootste domper bij Hue.

Ben wel benieuwd in hoeverre die lightstrips er last van hebben :). Als je zo veel lumen gaat terugdimmen, dan zou het toch wel goed zichtbaar kunnen worden.
Het is mij niet opgevallen, maar ik ben er (denk ik) überhaupt niet zo gevoelig voor. Zou je zoiets kunnen zien als je een high speed filmpje maakt?

omniscale.nl

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik merkte laatst dat bij mijn hue dimmers de stand 'last settings' de culprit was.. blijkbaar ziet hij soms uit als de laatste stand en als je hem dan aan zet, zet hij hem in die stand..
Ja dat is heel herkenbaar.. MrsT kan er ook nog niet aan wennen geloof ik.. en als het dan niet goed werkt af en toe word ze best frustie.. net als Alexa af en toe denkt dat haar wat gevraagd word terwijl dat niet zo was..

Gister de motion detector 'geinstalleerd' (op de juiste plek hing al een schilderij met dikke rand waar hij mooi op kon staan :)
Werkt perfect! alleen 1 dingetje waar ik niet aan gedacht had: de sensor schakelt na x minuten vanzelf uit.. perfect natuurlijk maar toen mijn dochter het licht op de gang nog even aan wou houden als soort van nachtlampje ging die uit toen er iemand langs de sensor gelopen had..
Tussen oplossing is dat ik de timeout wat hoger heb gezet.. mijn jongste slaapt meestal toch binnen een paar minuten in..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 01:32
ToolkiT schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:09:
[...]

Ik merkte laatst dat bij mijn hue dimmers de stand 'last settings' de culprit was.. blijkbaar ziet hij soms uit als de laatste stand en als je hem dan aan zet, zet hij hem in die stand..

[...]

Ja dat is heel herkenbaar.. MrsT kan er ook nog niet aan wennen geloof ik.. en als het dan niet goed werkt af en toe word ze best frustie.. net als Alexa af en toe denkt dat haar wat gevraagd word terwijl dat niet zo was..

Gister de motion detector 'geinstalleerd' (op de juiste plek hing al een schilderij met dikke rand waar hij mooi op kon staan :)
Werkt perfect! alleen 1 dingetje waar ik niet aan gedacht had: de sensor schakelt na x minuten vanzelf uit.. perfect natuurlijk maar toen mijn dochter het licht op de gang nog even aan wou houden als soort van nachtlampje ging die uit toen er iemand langs de sensor gelopen had..
Tussen oplossing is dat ik de timeout wat hoger heb gezet.. mijn jongste slaapt meestal toch binnen een paar minuten in..
Je kan er ook nog time ranges aan hangen, zodat de lamp binnen bepaalde tijdranges anders reageert op de motion sensor.

• eymey
Die time ranges (iig in de officiele app) gelden helaas alleen voor de scene, voor zo ver ik kan zien.

Ook ik zou graag zien dat er een functie zou zijn waarmee je de motion sensor tijdelijk zichzelf kan laten de-activeren, bv. als ie de "on" knop van een dimmer switch een bepaalde tijd geleden gezien heeft. Zodat hij op dat moment gewoon voor een instelbare tijd niets doet (of tot hij "off" gezien heeft).

Wij hebben ook een motion sensor op de overloop. Over het algemeen werkt het leuk. Op die 'middelste' gevoeligheid negeert hij de kat als die voorbij komt, maar reageert hij wel op ons. Ik zou dus alleen graag zien dat hij, ongeacht de time range, het licht langere tijd gewoon aan kan laten als hij ziet dat het licht bediend is met een dimmer switch.

Ook moet ik de sensor nog een wat andere plek geven (zodat hij ons al ziet als we halverwege de trap vanaf beneden zijn.....). Nu moeten we alsnog op een donkere trap naar boven en gaat het licht pas aan op het moment dat we al boven zijn :P

Overigens nog even m.b.t. het uitvallen van de dimmers: De "last state" stand kan hier niet de schuldige zijn. Want bij beide dimmers hangt aan de eerste keer "on" direct een scene :)
posttoast schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:49:
[...]

Het is mij niet opgevallen, maar ik ben er (denk ik) überhaupt niet zo gevoelig voor. Zou je zoiets kunnen zien als je een high speed filmpje maakt?
Highspeed filmpjes geven niet áltijd uitsluitsel (er zijn gevallen waarin, bv. door een afwijkende framerate/refreshrate van de sensor of het scherm flicker niet wordt gezien), maar ik kan het bij zowel foto als video op mijn Sony Xperia z1-compact duidelijk zien. Het is wel echt hoge frequentie PWM... de 'banden' zijn heel smal (en snel), maar het is dus wel vast te leggen als je een (high speed) filmpje van dichtbij maakt, zodat er een aantal leds bijna vol in beeld is en hij de sluitertijd lekker knijpt, maar nog wel gefocust.

Zeker gedimd zou je, als er flicker is, het meestal wel moeten gaan zien.

Als je dat eens zou willen proberen, zou ik dat wel tof vinden :Y)

[ Voor 78% gewijzigd door eymey op 09-01-2017 16:27 ]

• posttoast
eymey schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:17:
Highspeed filmpjes geven niet áltijd uitsluitsel (er zijn gevallen waarin, bv. door een afwijkende framerate/refreshrate van de sensor of het scherm flicker niet wordt gezien), maar ik kan het bij zowel foto als video op mijn Sony Xperia z1-compact duidelijk zien. Het is wel echt hoge frequentie PWM... de 'banden' zijn heel smal (en snel), maar het is dus wel vast te leggen als je een (high speed) filmpje van dichtbij maakt, zodat er een aantal leds bijna vol in beeld is en hij de sluitertijd lekker knijpt, maar nog wel gefocust.

Sure, ik zal vanavond of morgenochtend een poging wagen :)

omniscale.nl

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Tazzy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:27:
Ik ben op zoek naar een oplossing om niet dimbare verlichting toch te kunnen schakelen met Hue. Heb hier nog 2 Klik-Aan Klik-Uit WCD devices voor in gebruik maar nu de afstand bediening kapot aan het gaan is wil ik hier eigenlijk vanaf.
Ik heb hiervoor domoticz en blocky's. Lichten gaan aan/uit onder bepaalde condities. Ben je met een Pi klaar. Werkt bij mij erg betrouwbaar maar wel met een kleine vertraging.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Die time ranges (iig in de officiele app) gelden helaas alleen voor de scene, voor zo ver ik kan zien.

Ook ik zou graag zien dat er een functie zou zijn waarmee je de motion sensor tijdelijk zichzelf kan laten de-activeren, bv. als ie de "on" knop van een dimmer switch een bepaalde tijd geleden gezien heeft. Zodat hij op dat moment gewoon voor een instelbare tijd niets doet (of tot hij "off" gezien heeft).

Wij hebben ook een motion sensor op de overloop. Over het algemeen werkt het leuk. Op die 'middelste' gevoeligheid negeert hij de kat als die voorbij komt, maar reageert hij wel op ons. Ik zou dus alleen graag zien dat hij, ongeacht de time range, het licht langere tijd gewoon aan kan laten als hij ziet dat het licht bediend is met een dimmer switch.
Precies dit zou een mooie verbetering zijn.. net een tandje slimmer en meer bewust van de rest van het eco-systeem..
Ook moet ik de sensor nog een wat andere plek geven (zodat hij ons al ziet als we halverwege de trap vanaf beneden zijn.....). Nu moeten we alsnog op een donkere trap naar boven en gaat het licht pas aan op het moment dat we al boven zijn :P
Bij mij pikt hij hem vrij goed op nu hij precies boven de (rechte) trap hangt, Als ik beneden sta en zwaai gaat hij al af :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PuckStar
Clubbtraxx schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:06:
[...]

Die clipjes zijn geniaal, jammer dat er geen 5 polige versie is voor de Philips Lightstrip Plus.
Hier wel: https://www.aliexpress.co...dth-5050/32450982527.html

• PuckStar
martijneshuis schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:33:
En je film/serie op pauze en een notificatie op je telefoon? ;)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
De Lightstrip Plus is 6-polig en breder dan deze clipjes. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PuckStar
Xander schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:58:
[...]

De Lightstrip Plus is 6-polig en breder dan deze clipjes. ;)
Hij zei 5! :)
Maargoed 6 pin kan ik inderdaad ook niet zo gauw vinden.

• martijneshuis
De gewone Hue ledstrip, de plus is groter, breder en geeft meer licht. Die kan wel een huiskamer verlichten.
vdpoorten schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Heb je de Philips HUE Ledstrip of de Philips HUE Ledstrip plus?

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-12 17:28
Oeps foutje

[ Voor 86% gewijzigd door Nico111 op 09-01-2017 19:21 ]

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:02:
[...]

Precies dit zou een mooie verbetering zijn.. net een tandje slimmer en meer bewust van de rest van het eco-systeem..
Dit maakt dat ik m'n motion sensor uit heb gezet in de woonkamer. Deze schakelt steeds het licht terug naar de ingestelde scène en daarmee zijn aanpassingen dmv de app/dimmer van zeer tijdelijke aard. Daar iets meer logica in en/of de optie om de laatst bekende stand te activeren ( zoals bij de dimmer wel mogelijk is ) zou de werkbaarderheid en acceptatie bij de dame vergroten.

Welke oplossingen zijn hier op dit moment voor? Anders apps die dit wel snappen? Of zit je echt vast aan domotica?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2017 20:53 ]

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12 15:38
Waarom is het in de HUE app eigenlijk mogelijk om bij de switch wel een last state in te stellen, maar bij de motion of tap niet?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Dit maakt dat ik m'n motion sensor uit heb gezet in de woonkamer. Deze schakelt steeds het licht terug naar de ingestelde scène en daarmee zijn aanpassingen dmv de app/dimmer van zeer tijdelijke aard. Daar iets meer logica in en/of de optie om de laatst bekende stand te activeren ( zoals bij de dimmer wel mogelijk is ) zou de werkbaarderheid en acceptatie bij de dame vergroten.

Welke oplossingen zijn hier op dit moment voor? Anders apps die dit wel snappen? Of zit je echt vast aan domotica?
Een optie is om via de API de gewenste rules e.d. handmatig in de bridge te zetten/aan te passen.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, op het forum van het Hue Developer program zijn een aantal voorbeelden te vinden, o.a. meerdere scenario's op een dag (niet allen dag/nacht), niet automatisch via 30 seconden dim uitschakelen maar een overrule bij het met een dimmer of tap aanzetten, of het schakelen van 1 lamp i.p.v. hele groep.

Gebruiksvriendelijk is het handmatig programmeren uiteraard niet maar je bent niet beperkt door de in de diverse apps ingebakken logica. Uiteraard ben je wel beperkt door de API en Hue Bridge mogelijkheden m.b.t. aantal rules etc, dus dat kan een reden zijn om alsnog naar een domotica-systeem te kijken.

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
PuckStar schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:01:
[...]

Hij zei 5! :)
Maargoed 6 pin kan ik inderdaad ook niet zo gauw vinden.
Klopt, ik zei 5 dus bedankt voor de tip, maar het blijkt inderdaad dat de plus 6 polige nodig heeft.

• Samplex
  • Laatst online: 29-12 19:56
Kan je met de hue tab het volgende voordat ik m aanschaf:

Keuken verlichting aan/uit zetten
Woonkamer veerlichting aan/uit zetten?

Ik zie scenes alleen kan ik daar de kleur mee regelen.

Ik wil graag 1 devices hebben aan de muur waar nu de schakelaar zit waar ik twee gedeeltes (keuken en woonkamer licht) aan en uit kan zetten.

Iemand hier een oplossing voor?

• eymey
Gremen schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:43:
Waarom is het in de HUE app eigenlijk mogelijk om bij de switch wel een last state in te stellen, maar bij de motion of tap niet?
Hebben ze waarschijnlijk gewoon (nog) niet over na gedacht.

En dat geldt voor wel meer functionaliteit in de officiele Hue app.

Natuurlijk wil Philips ook oppassen om de doorsnee "Henk en Ingrid" gebruikers niet af te schrikken met talloze opties en instellingen.

Maar de karigheid m.b.t. het instellen van de motion sensor is wel een ander uiterste......

Toch maar eens gaan kijken wat we in All4hue kunnen doen (of anders desnoods in de API inderdaad).

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-12 18:00
Samplex schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:28:

Ik wil graag 1 devices hebben aan de muur waar nu de schakelaar zit waar ik twee gedeeltes (keuken en woonkamer licht) aan en uit kan zetten.

Dan maak je een scene met die lampen aan, of juist uit.

PSN: Maichel

• Samplex
  • Laatst online: 29-12 19:56
Dat lukt niet, er moet altijd een lamp aanstaan om de scene te bewaren zegt de philips hue app:(

• Wally2002
  • Laatst online: 12:13
eymey schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:58:
[...]

Hebben ze waarschijnlijk gewoon (nog) niet over na gedacht.

En dat geldt voor wel meer functionaliteit in de officiele Hue app.

Natuurlijk wil Philips ook oppassen om de doorsnee "Henk en Ingrid" gebruikers niet af te schrikken met talloze opties en instellingen.

Maar de karigheid m.b.t. het instellen van de motion sensor is wel een ander uiterste......

Toch maar eens gaan kijken wat we in All4hue kunnen doen (of anders desnoods in de API inderdaad).
Het niet te complex maken om het gebruiksvriendelijk te houden is inderdaad wel een goed argument voor Philips om de app niet vol te stoppen met talloze features en instellingen.

Wat misschien ook meespeelt zijn de limieten van de bridge, hoe meer mogelijkheden er ingesteld moeten kunnen worden, hoe sneller de limieten van het aantal rules etc bereikt worden. In een eerdere bridge-firmware-update hebben ze al een aantal limieten verhoogd maar op een gegeven moment zal de bestaande hardware tekort gaan schieten om responsetijden acceptabel te houden.

Het zou ook nog kunnen zijn dat er beperkt capaciteit is bij hun development afdeling voor het toevoegen van fatsoenlijke features voor de motion sensor, en bovendien is er juist de API zodat derden apps kunnen ontwikkelen om functionaliteit toe te voegen.
Als voldoende gebruikers klagen dan is Philips wellicht nog te bewegen om enkele zaken in hun eigen app te implementeren.

Overigens is de nummer-1 klacht op het developer forum het niet onthouden van de laatste stand van de lamp bij het wegvallen en terugkomen van de spanning (schakelen via harde schakelaar, of stroomuitval).
Dit is met name relevant voor gebieden waar de stroom nog wel eens uitvalt, zeker wanneer dit 's nachts gebeurd en de stroom er 's nachts weer op komt (huis vol met licht terwijl je ligt te slapen).
Philips claimt dat dit omwille van veiligheidsredenen is (bij nood moet je snel licht kunnen hebben), hier schijnt geen wetgeving voor te zijn, mijn vermoeden is dat hier geen softwarematige update voor is waardoor er geen oplossing vanuit philips voor deze feature is.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-12 08:35

Shapeshifter

Get it over with

Gremen schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:43:
Samplex schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:28:

Ik heb onlangs een Tap gekocht en na een uurtje puzzelen 8 rules op de bridge aangemaakt met behulp van de API waarmee ik kan toggelen tussen uit en last state voor 4 verschillende groepen lampen. Zelfs twee lampen die niet een groep zijn tegelijkertijd. Er is dus een heleboel mogelijk maar dan moet je je er even wat meer in verdiepen... Toeval wil dat ik ook een Motion op de kop heb getikt, maar daar heb ik in het weekend pas tijd voor.
Wally2002 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:40:
[...]
Overigens is de nummer-1 klacht op het developer forum het niet onthouden van de laatste stand van de lamp bij het wegvallen en terugkomen van de spanning (schakelen via harde schakelaar, of stroomuitval).
Mijn nummer een zou een long-poll mogelijkheid (of iets vergelijkbaars) op de bridge zijn. Het is ontzettend jammer dat een signaal van bijvoorbeeld de motion niet makkelijk doorgezet kan worden naar een extern systeem...

[ Voor 23% gewijzigd door Shapeshifter op 09-01-2017 23:44 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• eymey
@Wally: Tsja, dat by default aan gaan op de allerfelste stand is denk ik ook wel mijn nummer 1 klacht ;).

Veiligheidsredenen lijkt me echt een kul argument. En dat dit vanuit wetgeving is lijkt me ook heel sterk, want dan zouden bv. Mi-Light, Lifx, de eigen LivingColors of LivingWhites producten van Philips (die wél de last state onthouden) of talloze tastdimmers niet aan de wet voldoen 8)7

Op z'n minst hadden ze het dan configureerbaar kunnen maken in de lamp.

Maar goed, de discussie hieromtrent is hier inmiddels ook al div. keren langs gekomen. :D

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Vind dat zelf heel fijn eigenlijk. Als schoonmoeder lief langs komt die geen app heeft een Alexa niet durft te gebruiken zet ze gewoon het licht uit en aan. Ivm de honden heb ik niet overal motion sensoren en Wil niet overal schakelaars (ombouwen). Vriendin lief die gebruikt wel gewoon de app en stroomuitval is op 1 hand Te tellen. Op zich ook goed om mijn wekker even Te resetten die anders mooi 0:00 aangeeft en de UPS aan de server Te checken ;). Weet ook meteen als ik een lamp verplaats of hij aan of uit staat. Granted zachter wit en 60*/* helderheid was ook goed geweest...

[ Voor 15% gewijzigd door Scorpei op 10-01-2017 08:32 ]

Owner of http://scorpei.com/

• eymey
Tsja, zo heeft iedereen dus z'n eigen usecase en verschillende dingen waar hij zich wel of niet aan stoort.

Het was dus gewoon mooi geweest als het configureerbaar was geweest. En het 'officiele' argument van Philips slaat dus gewoon nergens op en lijkt meer een slap excuus.

Stroomuitval is wellicht op 1 hand te tellen, maar 1x het hele huis fel verlicht na stroomuitval midden in de nacht (of als we weg zijn) is in principe al genoeg om flink te balen in ons geval.

• posttoast

Met mijn iPhone 7 vanmorgen een filmpje gemaakt op 240fps van dichtbij, en ik zie geen flickering. Nu moet ik erbij zeggen dat ik de glasplaat er niet af heb gehaald (dat lukte even niet in alle kinderen-naar-school-breng-hectiek), dus het is niet direct een close-up van de led-strip. Als je dat interessant vindt, dan doe ik dat later deze week nog wel even :)

omniscale.nl

• eymey
Als je het wilt doen houd ik me aanbevolen, maar voel je niet verplicht :).

De 'banding' zou je op zich met diffusor ervoor ook wel moeten kunnen zien, als die er is (tenslotte gebeurt dat met de gewone 'bollen' ook op die manier :P ).

Kan natuurlijk ook best zijn dat ze de driver bij een ledstrip wel wat 'rijker' kunnen uitrusten met de juiste componenten, omdat je dan wat meer ruimte hebt dan in een E27 of Gu10 unit (hoewel div fabrikanten bewijzen dat het bij die laatste ook prima moet kunnen).

• Maichel
Samplex schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:19:
Dat lukt niet, er moet altijd een lamp aanstaan om de scene te bewaren zegt de philips hue app:(
Je hebt ook gewoon "off" als setting op de tap. Zal zo een printscreen maken voor je.

Edit: Zie screenshot. De onderste knop heb ik als "off" gezet voor de lampen. In jouw geval kan je 2 kamers maken en dan 2 knoppen toewijzen aan "off" voor die kamer. De andere 2 knoppen kan je dan gebruiken om de lampen in die kamers aan te zetten.

Volgens mij kan je zelfs 2 kamers met 1 knop uit zetten (waar bij mij nu "1 kamer" staat).

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/6rkjl1.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Maichel op 10-01-2017 11:08 ]

• wizzmic
  • Laatst online: 08-12 09:53
eymey schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:31:
Als je het wilt doen houd ik me aanbevolen, maar voel je niet verplicht :).

De 'banding' zou je op zich met diffusor ervoor ook wel moeten kunnen zien, als die er is (tenslotte gebeurt dat met de gewone 'bollen' ook op die manier :P ).

Kan natuurlijk ook best zijn dat ze de driver bij een ledstrip wel wat 'rijker' kunnen uitrusten met de juiste componenten, omdat je dan wat meer ruimte hebt dan in een E27 of Gu10 unit (hoewel div fabrikanten bewijzen dat het bij die laatste ook prima moet kunnen).
Hue version 1 is hier getest, ook op flickering:
http://www.ledbenchmark.c...humbnails&order=18&manf=6
Resultaat is niet zo best qua absolute waarde, echter dit betekent niet direct dat de lamp zichtbaar knippert.
De een is hier overigens meer gevoelig voor dan de ander...zelfde 'discussie' als plasma-flicker bij plasma TVs.

Hoe flickering wordt getest en hoe resultaten te interpreteren:
http://www.ledbenchmark.com/faq/LED-Flicker-Measurement.html

• eymey
Inderdaad :). Ik ben er dus bovengemiddeld gevoelig voor.

Maar zelfs bij mensen die het niet direct waarnemen kan het onbewust wel tot 'vage klachten' leiden. En het is gewoon zo onnodig. Any way, in het LED lampen topic wordt hier ook geregeld over gesproken. Interessante materie.

Ik zie het overigens ook bij steeds meer LED-verlichte dashboards, achterlichten en ook koplampen van auto's.

• posttoast
Hue version 1 is generatie 1 neem ik aan? Dan ben ik benieuwd of het bij de tweede en derde generatie beter is.

omniscale.nl

• wizzmic
posttoast schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:57:
Hue version 1 is generatie 1 neem ik aan? Dan ben ik benieuwd of het bij de tweede en derde generatie beter is.
Getest in 2014, dat zegt genoeg :)
Ik ook, misschien helpt mailtje naar tester, maar de laatst geteste lamp is in nov-2015.
Zelf 'n testsetupje maken maken met fotodiode en scoop!?

• iAR
  • Niet online

iAR

posttoast schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:59:
Ja, dit kan met iConnectHue. Maar! Dit kan dan weer niet in combinatie met meerdere taps. Wat het wat mij betreft direct een enorm suffe feature maakt. Ik heb contact gehad met de developer, en hij is niet van plan die mogelijkheid toe te voegen omdat hij bang was dat het te complex zou worden. Op zich kan ik me in die gedachtegang vinden, maar ik vind het wel jammer :)
Jammer. Ik vind de developer sowieso niet erg sympatiek. En de app is niet overzichtelijk ontworpen waardoor ik me voor kan stellen dat het nog meer een rommeltje wordt.

Ik zou heel graag willen dat de motion sensors ook op dagniveau in te stellen zijn. Ik hoef namelijk in het weekend nog geen gedimd licht om 23:00 en al helemaal niet een felle lamp om 7:00... maar ik geloof niet dat hij daar iets mee wilde.
Al met al vind ik die app z'n geld niet waard.

• posttoast
iAmRenzo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Jammer. Ik vind de developer sowieso niet erg sympatiek. En de app is niet overzichtelijk ontworpen waardoor ik me voor kan stellen dat het nog meer een rommeltje wordt.

Ik zou heel graag willen dat de motion sensors ook op dagniveau in te stellen zijn. Ik hoef namelijk in het weekend nog geen gedimd licht om 23:00 en al helemaal niet een felle lamp om 7:00... maar ik geloof niet dat hij daar iets mee wilde.
Al met al vind ik die app z'n geld niet waard.
Op zich ben ik heel tevreden met de app, er kan een stuk meer dan met de standaard app. Maar er missen inderdaad wel zaken. Misschien moeten we zelf een app ontwikkelen, leuk om direct even in Swift te duiken ;)

omniscale.nl

• iAR
  • Niet online

iAR

posttoast schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:09:
Op zich ben ik heel tevreden met de app, er kan een stuk meer dan met de standaard app. Maar er missen inderdaad wel zaken. Misschien moeten we zelf een app ontwikkelen, leuk om direct even in Swift te duiken ;)
Als ik dat kon, dan had ik de app al gemaakt.
Ik vind de Hue app inderdaad erg simpel maar wel handig in bediening. Ik gebruik de Woning app van Apple maar die is ook vreselijk beperkt. iConnect Hue vind ik te lelijk en onhandig om de twee te vervangen waardoor je met 3 apps de lichten moet bedienen... dat gaat ook wel ver.
Want je kunt een leuke scene maken in iConnect Hue maar die kun je dan weer niet via Siri bedienen...

Maar ik mis wel flink wat dingen aan Hue, zoals:
- motion sensors met meer tijdvakken bedienen.
- motion sensors op dagen inregelen.
- programmeren van dimmers: 1x klik licht in 'woonkamer' uit, 2x klik licht in 'eetkamer' uit.
- de optie om binnen ]x tijd de lamp te laten dimmen naar uit als je hem schakelt.
- subtiele animaties maken als scene.

• i2Paq
  • Laatst online: 12:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Maichel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:02:
[...]

Je hebt ook gewoon "off" als setting op de tap. Zal zo een printscreen maken voor je.

Edit: Zie screenshot. De onderste knop heb ik als "off" gezet voor de lampen. In jouw geval kan je 2 kamers maken en dan 2 knoppen toewijzen aan "off" voor die kamer. De andere 2 knoppen kan je dan gebruiken om de lampen in die kamers aan te zetten.

Volgens mij kan je zelfs 2 kamers met 1 knop uit zetten (waar bij mij nu "1 kamer" staat).

[afbeelding]
Ik heb juist alleen de 3 knoppen gedefinieerd.

De 4de knop, de grote cirkel van de tab zelf, is bij mij alles uit.

• Maichel
i2Paq schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:19:
[...]

Ik heb juist alleen de 3 knoppen gedefinieerd.

De 4de knop, de grote cirkel van de tab zelf, is bij mij alles uit.
Kan uiteraard ook, maar hij wilde in 1 kamer alles uit/aan, en in 1 andere kamer alles uit/aan. Dan heb je wel 4 knoppen nodig als je dat per kamer wilt kunnen doen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn taps geconfigureerd met Hue Labs, de grote knop is alles aan / uit, en per knop individueel een kamer op de 1e verdieping.

• Roger9889
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11-2017
Goedemiddag,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een motionsensor gekocht met het idee deze te gebruiken om de buitenlampen in te schakelen zodra er achter het huis een beweging wordt gedetecteerd. (ik heb dus Hue lampen in de buitenverlichting). Het idee was om de sensor achter het raam te zetten maar dat werkt helaas niet dus ik heb een mooi droog plekje buiten gevonden.

Nu leek het me mooi naast de buitenlampen ook een lamp binnen aan te laten gaan (of van kleur te veranderen) zodat ik weet dat er iemand achter het huis is (soort stil alarm).
Maar ik wil deze lamp binnen niet opofferen alleen voor dat doel, dus hij zou ook deel uit moeten maken van de huiskamergroep

Nu kan de sensor volgens mij alleen maar een kamer inschakelen en niet individuele lampen.
Verder kunnen lampen volgens mij niet deel uit maken van meerdere kamers.
En scenes kunnen alleen gemaakt worden in een bepaalde kamer.

Hebben jullie nog suggesties/ideeen hoe dit op te lossen?

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Roger9889 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:08:
Goedemiddag,

Nu kan de sensor volgens mij alleen maar een kamer inschakelen en niet individuele lampen.

Ik heb de gang en keukenlamp op een sensor. Bij beide is de lamp aan 1 ruimte toegewezen. Deze ruimte wordt aangeroepen bij beweging maar vanuit andere scenes worden de ruimtes ook aangeroepen. Bijv de lamp in ruimte keuken wordt geactiveerd door motionsensor in de keuken, via scene waarbij keuken en aantal huiskamerlampen aangaan op dimmerswitch en via scene waarin alle benedenverlichting aangaat (4 kamers waarvan de huiskamer in 2 kamers is ingedeeld zodat ik deel wel of niet aan kan zetten ipv alles of niets)
Meeste van mijn scenes maak ik verder via all4hue waarbij je de lampen kunt selecteren en niet de kamers waaraan ze zijn toegewezen.

• Roger9889
odvdveer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Meeste van mijn scenes maak ik verder via all4hue waarbij je de lampen kunt selecteren en niet de kamers waaraan ze zijn toegewezen.
Thanks! deze app kende ik nog niet! ik ga eens kijken of ik hier mee uit de voeten kan.

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-12 11:26
Zit er over na te denken om dit te gaan gebruiken in mijn toekomstige huisje...
Echter las in het volgende bij de inleiding:

Wat gebeurt er als ik een Hue lamp schakel met een wandschakelaar.
Een Hue lamp waarbij de stroom wordt onderbroken is niet meer bereikbaar voor de bridge en kan daarom niet ingeschakeld worden zonder dat de wandschakelaar weer op aan wordt gezet.

En dan vooral het éérste deel van de zin: "Een Hue lamp waarbij de stroom wordt onderbroken is niet meer bereikbaar voor de bridge en kan daarom niet ingeschakeld worden"

Betekend dit nu, dat alle lampen die je in huis hebt, altijd "aan" staan, al dan niet gedimd.
Kortom, dat ze dus altijd wel iéts van stroom verbruiken ook al staan ze uit zegmaar? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• Roger9889
Milo44 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:05:
Zit er over na te denken om dit te gaan gebruiken in mijn toekomstige huisje...
Echter las in het volgende bij de inleiding:

Wat gebeurt er als ik een Hue lamp schakel met een wandschakelaar.
Een Hue lamp waarbij de stroom wordt onderbroken is niet meer bereikbaar voor de bridge en kan daarom niet ingeschakeld worden zonder dat de wandschakelaar weer op aan wordt gezet.

En dan vooral het éérste deel van de zin: "Een Hue lamp waarbij de stroom wordt onderbroken is niet meer bereikbaar voor de bridge en kan daarom niet ingeschakeld worden"

Betekend dit nu, dat alle lampen die je in huis hebt, altijd "aan" staan, al dan niet gedimd.
Kortom, dat ze dus altijd wel iéts van stroom verbruiken ook al staan ze uit zegmaar? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
De schakelaar van de lampen moet altijd aan staan ja, of ze dan ook stroom verbruiken weet ik niet maar als dat al zo zou zijn dan is het vast verwaarloosbaar. Voor de duidelijkheid de lamp zelf hoeft niet te branden.

• Roger9889
odvdveer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Ik heb de gang en keukenlamp op een sensor. Bij beide is de lamp aan 1 ruimte toegewezen. Deze ruimte wordt aangeroepen bij beweging maar vanuit andere scenes worden de ruimtes ook aangeroepen. Bijv de lamp in ruimte keuken wordt geactiveerd door motionsensor in de keuken, via scene waarbij keuken en aantal huiskamerlampen aangaan op dimmerswitch en via scene waarin alle benedenverlichting aangaat (4 kamers waarvan de huiskamer in 2 kamers is ingedeeld zodat ik deel wel of niet aan kan zetten ipv alles of niets)
Even een vraagje over de all 4 Hue app; hij herkent mijn sensor niet. Moet ik daarvoor de volledige versie aanschaffen of heb ik je niet goed begrepen?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:40

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Milo44 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:05:

Roger9889 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:14:
[...]

De schakelaar van de lampen moet altijd aan staan ja, of ze dan ook stroom verbruiken weet ik niet maar als dat al zo zou zijn dan is het vast verwaarloosbaar. Voor de duidelijkheid de lamp zelf hoeft niet te branden.
Een hue lamp die via de bridge uit staat, maar wel stroom heeft verbruit 0.3W als ik mij niet vergis. Dat was bij de lux lamp, maar bij de nieuwe zal dat niet veel anders zijn, namelijk 0.5Watt.
Bron: http://www2.meethue.com/n...n-bulb-a19#specifications
http://www2.meethue.com/n...sion-bulbs#specifications

[ Voor 12% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 10-01-2017 16:26 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-12 11:26
@ T.Kreeftmeijer:

Ik ga er vanuit dat je dan 0,3w per uur bedoeld?

Dit was overigens exact waar ik met mijn vraag op doelde, bedankt. d:)b

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:40

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Milo44 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:25:
@ T.Kreeftmeijer:

Ik ga er vanuit dat je dan 0,3w per uur bedoeld?

Dit was overigens exact waar ik met mijn vraag op doelde, bedankt. d:)b
Ja, Wh zie link vorige bericht.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12 21:47

DarkSide

theres no place like ::1

Roger9889 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:08:
Goedemiddag,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een motionsensor gekocht met het idee deze te gebruiken om de buitenlampen in te schakelen zodra er achter het huis een beweging wordt gedetecteerd. (ik heb dus Hue lampen in de buitenverlichting). Het idee was om de sensor achter het raam te zetten maar dat werkt helaas niet dus ik heb een mooi droog plekje buiten gevonden.

Nu leek het me mooi naast de buitenlampen ook een lamp binnen aan te laten gaan (of van kleur te veranderen) zodat ik weet dat er iemand achter het huis is (soort stil alarm).
Maar ik wil deze lamp binnen niet opofferen alleen voor dat doel, dus hij zou ook deel uit moeten maken van de huiskamergroep

Moet even kijken. Maar je kan een kamer heel makkelijk uit en aan zetten in de app.
Dat is volgens mij het nu van lampen aan een kamer binden.

maar scenes zijn volgens mij kamer afhankelijk, Gewoon de gewenste lampen los aanzetten en op de juiste kleur en helderheid zetten. en daar een scene van maken.

Kan gewoon in de officiele philips app

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Mijn vraag is als volgt

hoe kan ik de Philips Living colors 69171/93/PH connectoren met de bridge. Hij word wel gevonden in de app,
Maar zodra ik het via de app aan wil zeten werkt dezen niet

Hopelijk kan iemand mij helpen kom er niet uit!

Alvast bedankt
Luc

• wizzmic
*knip*, een LMGTFY-linkje plaatsen is niet bepaald constructief.

[ Voor 86% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2017 11:07 ]

• wizzmic
wizzmic schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:24:
[mbr]*knip*, een LMGTFY-linkje plaatsen is niet bepaald constructief.[/mbr]
Ok helder, hierbij de eerste hit met de uitleg hoe een Living colors te koppelen met de bridge:
http://www.beaumotica.nl/...-zonder-afstandsbediening

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik heb mijn hele woonkamer voorzien van HUE lampen. Nu heeft mijn vriendin 1 sierlamp gekocht en deze zou ik graag via een smartplug willen toevogen aan met HUE systeem. Hij hoeft niet te dimmen, alleen aan en uit.

Nu lees ik verschillende verhalen maar nergens dat een smartplug ook echt toe te voegen is... is hier een workaround voor? En met welke smartplug dan?

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 19:57
Jedi Geub schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:52:
Ik heb mijn hele woonkamer voorzien van HUE lampen. Nu heeft mijn vriendin 1 sierlamp gekocht en deze zou ik graag via een smartplug willen toevogen aan met HUE systeem. Hij hoeft niet te dimmen, alleen aan en uit.

Nu lees ik verschillende verhalen maar nergens dat een smartplug ook echt toe te voegen is... is hier een workaround voor? En met welke smartplug dan?
Zou hiervoor de Osram Lightify Plug kopen deze werkt zeker met het Hue systeem.

"Hé Bob, drie bier!"

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12 19:34
de7geitjes schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Enig idee waar die Osram Lightify Plugs no beschikbaar zijn? Kan ze namelijk nergens op voorraad vinden :(

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 19:57
Martiveen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Enig idee waar die Osram Lightify Plugs no beschikbaar zijn? Kan ze namelijk nergens op voorraad vinden :(
PM gestuurd

"Hé Bob, drie bier!"

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12 18:41
Martiveen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Ik heb m zojuist hier besteld voor €28.17 inclusief verzending.

https://www.reichelt.de/C...77&SEARCH=LIGHTIFY%2BPlug

[ Voor 23% gewijzigd door Earzz op 11-01-2017 14:42 ]

XboxLive: Dave 130R

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

de7geitjes schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Thanks!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
Weet iemand wat de omgevingstemperatuur is waarin een Hue Motion sensor kan werken? Ik wil 'm buiten onder de carport hangen, maar weet zo niet of deze wel tegen koude temperaturen kan.
Pagina: 1 ... 47 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue