[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.834.194 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mawi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:46:
Weet iemand wat de omgevingstemperatuur is waarin een Hue Motion sensor kan werken? Ik wil 'm buiten onder de carport hangen, maar weet zo niet of deze wel tegen koude temperaturen kan.
Staat in de specs op de amanzon site.. en in dit topic heb ik vraag gesteld over de waterdichtheid waar een antwoord met de link naar de spec gegeven werd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 21:12
Jij verkoopt ze of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:49
Weten jullie of op het moment wanneer ik mijn bridge programmeer, maar vervolgens op een ander netwerk met een andere router aansluit de instellingen behouden blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokw1
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-07-2022
Osram heeft de Lightify Plug uit productie gehaald. Weet iemand waarom? is er nog een alternatief?
Ik kom er net sinds vandaag achter dat ik die graag wil hebben. Inderdaad nergens meer op voorraad. Irritant die business plannen. Dwarsbomen mijn plannen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
Remcokw1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:41:
[...]

Osram heeft de Lightify Plug uit productie gehaald. Weet iemand waarom? is er nog een alternatief?
Ik kom er net sinds vandaag achter dat ik die graag wil hebben. Inderdaad nergens meer op voorraad. Irritant die business plannen. Dwarsbomen mijn plannen 8)7
Bron? Ding verkoopt goed, maar het zou kunnen dat ze dezelfde gedachtengang hebben gehad als Philips: Zonder die pluggen gaan mensen nieuwe lampen/armaturen kopen en daar verdienen we meer aan...
Een duur alternatief is er nog, te weten de Busch-Jaeger tussenstekker.

[ Voor 5% gewijzigd door Clubbtraxx op 11-01-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokw1
PhilipsFan schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:57:
[...]

Dat hebben ze vast wel door, maar ik denk dat Philips het wat groter ziet dan alleen vraag vanuit de markt. Ze kunnen vast bergen E14-lampen verkopen en zeker ook die pluggen. Maar ik heb zelf het idee dat ze liever toe willen naar het verkopen van complete lampen/armaturen zoals de Beyond en de Phoenix. Daar zit veel meer geld in dan alleen losse pitten. Maar ze moeten natuurlijk wel de consument meekrijgen, bijna niemand gaat in 1x alle lampen in huis vervangen want dat is gewoon te duur. Dus ze kiezen een tussenweg: ze bieden een soort overgangsprodukt in de vorm van de meestgebruikte lampen en zetten vervolgens in op het ontwikkelen van dure armaturen. Vervolgens hopen ze dat er tegen die tijd voldoende mensen zijn overgestapt en die dure lampen gaan kopen. Ofzo. E14 zou wellicht nog kunnen om die op de markt te brengen, maar die LivingWhites pluggen gaan rechtstreeks tegen het businessmodel in: dan kunnen mensen hun hele huis Hue-compatible maken tegen een fractie van de prijs, omdat ze gewoon alle bestaande lampen laten hangen.
Ik doelde op bovenstaande. Ik vrees dat PhilipsFan gelijk heeft. En dat gaat nu blijkbaar ook voor Osram op. Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon alles compatible maken met elkaar. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
de7geitjes schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Zou hiervoor de Osram Lightify Plug kopen deze werkt zeker met het Hue systeem.
Kan ik deze ook gebruiken voor zo'n sprieten Halogeen lamp?
Dus alleen aan en uit begrijp ik, kan ik dan de lichtsterkte wel regelen met de vloerdimmer van de lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand hier toevallig een oplossing voor het volgende?

In de slaapkamer van mijn dochter hangt een hue lamp met een dimmer. Ik wil dat de lamp automatisch weer uitgaat als hij een uur aangestaan heeft. Dit omdat mevrouw hem elke keer weer aanzet (en aanlaat) als ze gaat plassen ofzo. Ik kan dit niet vinden in de hue app :(

Ik lees overal over timers. Maar die optie zit niet in de hue app.

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 11-01-2017 22:39 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Remcokw1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:55:
[...]

Ik doelde op bovenstaande. Ik vrees dat PhilipsFan gelijk heeft. En dat gaat nu blijkbaar ook voor Osram op. Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon alles compatible maken met elkaar. |:(
Allemaal aannames!!!
Ik heb de vraag gewoon rechtstreeks aan Osram gesteld. Die geven aan dat ze de plug nog gewoon produceren. Waarschijnlijk hebben de feestdagen voor extra vraag gezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 19:45
Valeda.nl Zou m nog hebben.. Ben altijd wel huiverig met bestellen via een onbekende site. Al meerdere keren gehad dat er stond dat er voorraad was wat later niet bleek te kloppen..

Bij Conrad is ie ook te bestellen, wel 5 weken levertijd..

[ Voor 14% gewijzigd door DCNY op 12-01-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
Deze week al 2 keer iets irritants, de Hue applicatie blijft onder Android Nougat nog wel eens actief doordraaien op de achtergrond, met een gigantisch accuverbruik als gevolg.
Nou gebruik ik de app niet heel vaak, maar het kan niet de bedoeling zijn dat ik even een groepje lampen snel schakel en prompt het erna mijn telefoon op volle snelheid leeg jaagt (mijn OP3 werd ook gruwelijk warm erdoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:08
Tylen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:33:

In de slaapkamer van mijn dochter hangt een hue lamp met een dimmer. Ik wil dat de lamp automatisch weer uitgaat als hij een uur aangestaan heeft. Dit omdat mevrouw hem elke keer weer aanzet (en aanlaat) als ze gaat plassen ofzo. Ik kan dit niet vinden in de hue app :(

Ik weet dat er in IOS in de "Home" app een stukje automation zit, waarmee je een actie kunt uitvoeren als er een event gebeurt (bijvoorbeeld dat er een lamp aangaat) wellicht kun je daar iets mee? Zelf niks mee geprobeerd nog overigens hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tylen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:33:

Misschien een van de 3rd party apps proberen? Of IFTTT achtige zaken koppelen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokw1
pacificocean schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Allemaal aannames!!!
Ik heb de vraag gewoon rechtstreeks aan Osram gesteld. Die geven aan dat ze de plug nog gewoon produceren. Waarschijnlijk hebben de feestdagen voor extra vraag gezorgt.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Het stond letterlijk op een aantal sites die de plug normaal gesproken verkopen. Zou anders de tp-link hs-100 een alternatief zijn? Ik heb alleen een Hue bridge 2.0, verder niet.
Bedankt in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
DCNY schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:58:
Valeda.nl Zou m nog hebben.. Ben altijd wel huiverig met bestellen via een onbekende site. Al meerdere keren gehad dat er stond dat er voorraad was wat later niet bleek te kloppen..

Bij Conrad is ie ook te bestellen, wel 5 weken levertijd..
Levertijd: 4-10 werkdagen. Dus geen eigen voorraad. Ik vraag het mij af of er dan snel geleverd gaat worden.
Remcokw1 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt. Het stond letterlijk op een aantal sites die de plug normaal gesproken verkopen. Zou anders de tp-link hs-100 een alternatief zijn? Ik heb alleen een Hue bridge 2.0, verder niet.
Bedankt in ieder geval. :)
Heb je daar linkjes van?

[ Voor 29% gewijzigd door pacificocean op 12-01-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokw1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:17

mucuracat

YES

(jarig!)
*knip*, ik waarschuwde hier al dat het niet bepaald constructief is om LMGTFY-linkjes te plaatsen. Doe dat dan ook niet. Reageer inhoudelijk, of reageer niet als je niks zinnigs hebt toe te voegen.

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2017 11:40 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:21
Heeft iemand of weet iemand toevallig de uitleg om een vroege gen 2 ab van de living colors te koppelen aan de bridge? Die dropbox link van beaumotica werkt niet namelijk.

Wil nog een laatste poging wagen en anders gaat die de verkoop in.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 12-01-2017 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
Ten eerste LMGT linkjes worden hier niet gewaardeerd. Ten tweede geeft jouw google query niet de juiste resultaten. Het gaat namelijk om webshops die beweren dat de plug niet meer in productie is. Dat had je gewoon kunnen weten als je even de moeite genomen had om het draadje had te volgen. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door pacificocean op 12-01-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 16:13
Arunia schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:04:
Heeft iemand of weet iemand toevallig de uitleg om een vroege gen 2 ab van de living colors te koppelen aan de bridge? Die dropbox link van beaumotica werkt niet namelijk.

Wil nog een laatste poging wagen en anders gaat die de verkoop in.
Ik neem aan dat je de ovale (vroege gen 2) bedoelt? De latere gen2 is rond...
Misschien help deze oude post mocht je die nog niet gevonden hebben:
https://gathering.tweaker...message/39256273#39256273

ps. niet álle ovale remotes zijn te koppelen! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
wizzmic schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Ik neem aan dat je de ovale (vroege gen 2) bedoelt? De latere gen2 is rond...
Misschien help deze oude post mocht je die nog niet gevonden hebben:
https://gathering.tweaker...message/39256273#39256273

ps. niet álle ovale remotes zijn te koppelen! :?
Bedankt voor de link!
Ik weet dat niet alle ovale varianten te koppelen zijn. De LC was toen wij hem kochten al even uit. Alleen is het me nooit gelukt om hem te koppelen vanwege het niet hebben van die uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Arunia schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:30:
[...]

Bedankt voor de link!
Ik weet dat niet alle ovale varianten te koppelen zijn. De LC was toen wij hem kochten al even uit. Alleen is het me nooit gelukt om hem te koppelen vanwege het niet hebben van die uitleg.
kwam dit ook nog tegen, weet niet of 't klopt:
"Ik had eerst ook een gen2, met de ovale ab, maar die deed het mooi niet. (Je kan het aan het serienummer zien, moet 6 cijfers zijn)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mar.tin schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:11:
[...]

Ik weet dat er in IOS in de "Home" app een stukje automation zit, waarmee je een actie kunt uitvoeren als er een event gebeurt (bijvoorbeeld dat er een lamp aangaat) wellicht kun je daar iets mee? Zelf niks mee geprobeerd nog overigens hoor
Ja daar had ik ook al naar gegeken.Maar helaas niet mogelijk.
Gonadan schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:21:
[...]

Misschien een van de 3rd party apps proberen? Of IFTTT achtige zaken koppelen.
IFTTT zat ik vannacht ook al naar te kijken. Misschien daar toch maar eens meer in duiken. Of domoticz op de synology maar eens activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tylen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:43:
IFTTT zat ik vannacht ook al naar te kijken. Misschien daar toch maar eens meer in duiken. Of domoticz op de synology maar eens activeren.
Dat laatste zou mijn voorkeur hebben, maar ik draai dan ook Domoticz om mijn Hue een beetje slimmer te maken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
wizzmic schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:41:
[...]

kwam dit ook nog tegen, weet niet of 't klopt:
"Ik had eerst ook een gen2, met de ovale ab, maar die deed het mooi niet. (Je kan het aan het serienummer zien, moet 6 cijfers zijn)"
Heb het net geprobeerd, krijg wel dat de bridge op de remote reageert.
Daarna krijg ik echter de LC lamp niet meer aan de afstandsbediening gekoppeld. Iig de I ingedrukt houden zorgt er voor dat de lamp niet meer gekoppeld wordt op de remote.
Daar moet ik nog even verder in gaan duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Remcokw1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:41:
Dat meen je! :(

Ik begrijp het sowieso niet: die plugs zijn mondjes maat beschikbaar.
Die van Osram werkt niet met Siri/HomeKit, die van Eve is enkel Bluetooth, Wemo doet bijna alleen met eigen app. Er mankeert aan al die plugs wel wat. Hoe moeilijk is het om een kleine wifi plug met hue en/of homekit en/of etc. te maken?
Naast lichten wil je toch ook je slow cooker, koffiezetter, of weet ik veel wat kunnen bedienen?

Mar.tin schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:11:
Helaas. Je kunt dezelfde lamp die als trigger dient niet ook als result schakelen.
In labs is hier geloof ik wel wat voor maar die staat op 2 minuten. Weer erg (Philips) kortzichtig om hieraan geen zelf in te voeren tijd te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122027

Heb net een Lightstrip Plus en verlenging gekocht met de 20% korting actie bij Praxis.

Ik hou van de verlenging ongeveer de helft over. Weet iemand of ik die kan hergebruiken als verlenging op een andere Lightstrip? Ik zal dan ergens dat connectortje los moeten kunnen kopen en in de strip kunnen prikken, of erop solderen (vlakbij de knip zit een contactpunt).

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Anoniem: 122027 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:21:
Heb net een Lightstrip Plus en verlenging gekocht met de 20% korting actie bij Praxis.

Ik hou van de verlenging ongeveer de helft over. Weet iemand of ik die kan hergebruiken als verlenging op een andere Lightstrip? Ik zal dan ergens dat connectortje los moeten kunnen kopen en in de strip kunnen prikken, of erop solderen (vlakbij de knip zit een contactpunt).

Geen ervaring maar is zeker mogelijk.
Kwestie van solderen op de plek waar dat knip-symbool staat, daar worden die soldeer-eilandjes ook herhaald toch?
iAmRenzo schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Helaas. Je kunt dezelfde lamp die als trigger dient niet ook als result schakelen.
In labs is hier geloof ik wel wat voor maar die staat op 2 minuten. Weer erg (Philips) kortzichtig om hieraan geen zelf in te voeren tijd te geven.
Tja, de Hue bridge is duidelijk niet bedoeld als de centrale domotica gateway.
Je bent sowieso beter af met een apart systeem omdat je dan veel flexibeler bent. En dan kun je ZWave gebruiken, voor Zigbee is er nog bar weinig te koop. Dan kun je ook schakelaars andere acties laten uitvoeren dan enkel Hue schakelen.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-01-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Arunia schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Heb het net geprobeerd, krijg wel dat de bridge op de remote reageert.
Daarna krijg ik echter de LC lamp niet meer aan de afstandsbediening gekoppeld. Iig de I ingedrukt houden zorgt er voor dat de lamp niet meer gekoppeld wordt op de remote.
Daar moet ik nog even verder in gaan duiken.
Ik heb geen ovale remotes, maar wel een berg ronde, dus ik kan het volgende niet testen > ronde remotes kun je kopiëren naar elkaar:
Reset de nieuwe remote, hou beide remote bij elkaar en druk op beide op de "I" (aan) toets.
De eerste keer dat je dit doet neemt de nieuwe remote de netwerk settings over. Doe je dit nog een keer worden alle gekoppelde lampen gekopieerd.
Wellicht werkt dit kopiëren ook tussen een ronde en een ovale remote???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 122027 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:21:

Zoek eens in dit topic.. is al meerdere keren besproken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04 14:33
Tylen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:43:
[...]
Kijk in dat geval ook eens naar Home Assistant.

Oh en met All4Hue kun je ook een hoop hoor!

[ Voor 7% gewijzigd door PuckStar op 12-01-2017 18:59 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Thanks. Ik ga even beide proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Tylen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:36:
Thanks. Ik ga even beide proberen
Ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat de dimmer met On alleen de woonkamer aan zet, maar bij Off zowel de woonkamer als de tuin uit zet.
En dat als ik Off doe 4 seconden later pas de lampen uit gaan, dan kan ik nog bij licht in de gang komen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb van alles geprobeert met de LC remote. Maar denk dat het gewoon niet gaat werken. De bridge reageert wel, maar kan er verder niets mee.

Iets anders, met all4hue kan ik een kleurverloop activeren. Zo te zien lijkt het erop dat deze op de bridge zelf draait. Bij de andere verloop functie blijft de app actief.
Met Google kan ik niet vinden of zoiets als scène direct op de bridge gebouwd kan worden zodat deze aan de dimmer switch gekoppeld kan worden of aan de Tap. Het is wel fijn om een makkelijke manier buiten de telefoon te hebben om zoiets te activeren.
/edit Kom net tegen op de meethue site dat het mogelijk is om een colorloop te doen via de api. Eens kijken hoe ik daar een scène van kan bakken en uiteraard aan de dimmer switch of de tap koppelen.
Ben even bezig met de api en heb ook gevonden dat er een scène van gemaakt kan worden. Dat scheelt weer iets. Mijn vrouw vroeg al of een andere LC afstandsbediening de kleuren kan veranderen. Dus die wil dat graag er bij hebben.

Later wil ik wellicht nog de Hub voor de Logitech Harmony aan gaan schaffen zodat Hue en later domotica zorgt voor het automatisch instellen van de verlichting wanneer we een film gaan kijken oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 13-01-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
PuckStar schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Kijk in dat geval ook eens naar Home Assistant.

Oh en met All4Hue kun je ook een hoop hoor!
Is deze niet voor de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
Dat hij in de Google playstore staat betekent niet dat hij niet in de Itunes app store staat. :z
https://itunes.apple.com/...ips-hue/id1092855479?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Laatst online: 28-04 21:50
PuckStar schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:55:
[...]

Ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat de dimmer met On alleen de woonkamer aan zet, maar bij Off zowel de woonkamer als de tuin uit zet.
En dat als ik Off doe 4 seconden later pas de lampen uit gaan, dan kan ik nog bij licht in de gang komen.
Ik heb een snelle poging gewaagd, maar kreeg dit er niet lekker in. Kun je een screenshotje laten zien van de config in all4hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Even een tip vwb de LC remotes.
Er wordt beweerd dat je 1 LC remote als master moet gebruiken en dat daar alle lampen aan gekoppeld moeten zijn.
Wanneer je een LC remote aan een bepaalde lamp wilt koppelen, welke je ook aan je bridge wilt koppelen, moet je NIET eerst alle lampen aan de remote koppelen.

Je moet wel de bridge resetten en deze aan de remote koppelen.
Daarna moet je handmatig alle lampen koppelen aan de bridge, d.m.v. zoeken of d.m.v het invullen van het serienummer van de lamp.
Dan zitten de LC remote, bridge en alle lampen in het zelfde netwerk en kan je de remote koppelen aan de desbetreffende lamp.
Op die manier ben je geen remote 'kwijt', maar is deze ook functioneel bruikbaar.
Een eventuele tweede LC remote kan je pairen door deze 2e remote te resetten en dan te pairen met de eerste remote. Daarna kan je deze 2e remote met een nadere lamp koppelen.
Let wel: de eerste remote is nog wel de 'master'. Alle volgende LC remotes moet je dus met deze eerste remote pairen.

Hopelijk is het een beetje te volgen.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Barns schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:25:
[...]

Ik heb een snelle poging gewaagd, maar kreeg dit er niet lekker in. Kun je een screenshotje laten zien van de config in all4hue?
Je maakt een Timer en een Rule, zie screenshots: http://imgur.com/a/4Xt6E
Laat maar weten als het je niet lukt. Mag ook via PM.
pacificocean schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Dat hij in de Google playstore staat betekent niet dat hij niet in de Itunes app store staat. :z
https://itunes.apple.com/...ips-hue/id1092855479?mt=8
Ik dacht dat hij bedoelde te zeggen: Is die er niet [alleen] voor itunes. Daarom zei ik: nee [ook] voor android :)

[ Voor 36% gewijzigd door PuckStar op 13-01-2017 12:43 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
Beste iedereen,

Ik heb twee vraagjes

Klopt het dat er helemaal geen programma's zijn voor Windows pc's om je lampen mee aan te sturen?

Weten jullie of op het moment wanneer ik mijn bridge loskoppel en aansluit op een andere router op een ander netwerk mijn instellingen behouden blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
Arunia schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:03:
Ik heb van alles geprobeert met de LC remote. Maar denk dat het gewoon niet gaat werken. De bridge reageert wel, maar kan er verder niets mee.

Iets anders, met all4hue kan ik een kleurverloop activeren. Zo te zien lijkt het erop dat deze op de bridge zelf draait. Bij de andere verloop functie blijft de app actief.
Met Google kan ik niet vinden of zoiets als scène direct op de bridge gebouwd kan worden zodat deze aan de dimmer switch gekoppeld kan worden of aan de Tap. Het is wel fijn om een makkelijke manier buiten de telefoon te hebben om zoiets te activeren.
/edit Kom net tegen op de meethue site dat het mogelijk is om een colorloop te doen via de api. Eens kijken hoe ik daar een scène van kan bakken en uiteraard aan de dimmer switch of de tap koppelen.
Ben even bezig met de api en heb ook gevonden dat er een scène van gemaakt kan worden. Dat scheelt weer iets. Mijn vrouw vroeg al of een andere LC afstandsbediening de kleuren kan veranderen. Dus die wil dat graag er bij hebben.

Later wil ik wellicht nog de Hub voor de Logitech Harmony aan gaan schaffen zodat Hue en later domotica zorgt voor het automatisch instellen van de verlichting wanneer we een film gaan kijken oid.
Heb je wel eens geprobeerd om je LC op een andere frequentie te laten werken.
Ik ben even kwijt hoe dit ook al weer moet maar dit is via Google zeker te vinden.
Bij mij heeft dit een hoop problemen opgelost en er voor gezorgd dat ze ook rapper reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57

Hertog

Aut bibat, aut abeat

iceblack24 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:32:
Klopt het dat er helemaal geen programma's zijn voor Windows pc's om je lampen mee aan te sturen?
Volgens de Hue site zijn die er gewoon: https://developers.meethue.com/documentation/windows-apps

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
Heb ik te snel gekeken. Ik dacht dat het allemaal om Windows phone apps ging.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
iceblack24 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:35:
[...]

Heb je wel eens geprobeerd om je LC op een andere frequentie te laten werken.
Ik ben even kwijt hoe dit ook al weer moet maar dit is via Google zeker te vinden.
Bij mij heeft dit een hoop problemen opgelost en er voor gezorgd dat ze ook rapper reageren.
Heb net even gezocht, maar kan dat niet vinden.
Tijdens het zoeken kwam ik wel tegen dat onderop de lamp staat of hij iig Gen 2 is. En waarachtig. Er staat op de lamp zelf Gen 2 maar met de "oudere" vorm remote erbij. Dat betekend dus, dat hij zou moeten werken.

Het zou kunnen dat het een gen 2 met oude remote is. Dan zou een nieuwere variant wel gewoon moeten werken dacht ik zo.
Of het zou met de dimmer moeten kunnen, maar die reageert ook niet echt ergens op.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 13-01-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
Arunia schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Heb net even gezocht, maar kan dat niet vinden.
Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
Sowieso wel een raar verhaal hoor.

Gevonden
https://dl.fcdn.nl/download/2465/handleiding.pdf
Wat te doen als de LC niet goed reageert.
Optie 2

[ Voor 18% gewijzigd door iceblack24 op 13-01-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
iceblack24 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
Sowieso wel een raar verhaal hoor.

Gevonden
https://dl.fcdn.nl/download/2465/handleiding.pdf
Wat te doen als de LC niet goed reageert.
Optie 2
Het blijft sowieso erg raar. De LC afstandsbediening heb ik ondertussen wel kunnen koppelen aan de Lightstrip plus. Dus dat gaat dan wel weer goed. Alleen die suffe LC lamp zelf niet. Wellicht met een andere remote wel.
Het is net iets te bewerkelijk vind ik. Maar was ook oorspronkelijk niet echt bedoelt om te koppelen.

En bedankt voor de link. Moet daar dan nog even mee spelen. De lamp zelf reageert wel goed op de afstandsbediening. Denk dat het daar dan niet aan kan liggen. Zoeken naar de lamp (heb het hele onderdeel over resetten van de bridge om de sleutel van de afstandsbediening te krijgen ook gelezen en uitgevoerd). Dus dat zou moeten werken. Ik kan begrijpen dat die LC remote nooit zichtbaar wordt in de app. Maar zou verwachten dat die LC lamp wel aan te sturen is.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 13-01-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
Arunia schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:30:
[...]
En bedankt voor de link. Moet daar dan nog even mee spelen. De lamp zelf reageert wel goed op de afstandsbediening. Denk dat het daar dan niet aan kan liggen. Zoeken naar de lamp (heb het hele onderdeel over resetten van de bridge om de sleutel van de afstandsbediening te krijgen ook gelezen en uitgevoerd). Dus dat zou moeten werken. Ik kan begrijpen dat die LC remote nooit zichtbaar wordt in de app. Maar zou verwachten dat die LC lamp wel aan te sturen is.
Ik heb gister twee LC(en twee AB's) aan de HUE bridge gekoppeld met de link die hier eerder gedeeld is. Ging vlekkeloos. AB komen er niet in te staan maar de lampen wel. Het is ook niet nodig om de AB's in de app te hebben staan. Je kan namelijk gewoon via de HUE app een bepaalde scene maken en deze vervolgens koppelen aan de favoriete knoppen van de LC AB's.
Van de week eentje aan de muur ophangen met wat klittenband tape. andere blijft gewoon op de salon tafel.
Ik heb de versie met twee favoriete knoppen. Kan in totaal dus vier scenes bedienen via de twee AB's. Waar 2 LC en 3(binnen kort hopelijk 4) hue spots aan gekoppeld zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
iceblack24 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Ik heb gister twee LC(en twee AB's) aan de HUE bridge gekoppeld met de link die hier eerder gedeeld is. Ging vlekkeloos. AB komen er niet in te staan maar de lampen wel. Het is ook niet nodig om de AB's in de app te hebben staan. Je kan namelijk gewoon via de HUE app een bepaalde scene maken en deze vervolgens koppelen aan de favoriete knoppen van de LC AB's.
Van de week eentje aan de muur ophangen met wat klittenband tape. andere blijft gewoon op de salon tafel.
Ik heb de versie met twee favoriete knoppen. Kan in totaal dus vier scenes bedienen via de twee AB's. Waar 2 LC en 3(binnen kort hopelijk 4) hue spots aan gekoppeld zitten.
Ik heb nog de ovale variant zonder de favoriete knoppen. Daar zit ook wel een verschil in. Nu heb ik toch nog wel een extra nodig. Dus wellicht dat ik gewoon zo'n ronde bestel en eens kijk of het daar wel mee lukt om die lamp te koppelen.

Zal nog eens die handleiding opnieuw door lopen en dus de bridge resetten om te kijken of het nu wel lukt. Heb alle codes van de lampen opgeschreven. Dus hoef niet met die afstandsbediening langs alle lampen. Alleen langs de LC en dan naar de bridge. Had de app al eerder opgestart, maar lijkt me niet dat dat uit zou moeten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 13-01-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04 15:38
*knip*, gebruik hier V&A voor.

[ Voor 163% gewijzigd door ThinkPad op 13-01-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
*knip*, gebruik hier V&A voor.

[ Voor 91% gewijzigd door ThinkPad op 13-01-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 22:44
Die van Osram werkt niet met Siri/HomeKit, die van Eve is enkel Bluetooth, Wemo doet bijna alleen met eigen app. Er mankeert aan al die plugs wel wat. Hoe moeilijk is het om een kleine wifi plug met hue en/of homekit en/of etc. te maken?
Naast lichten wil je toch ook je slow cooker, koffiezetter, of weet ik veel wat kunnen bedienen?
Inderdaad zeer jammer :(
Het lijkt erop dat Osram ism Hue het enige alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 871629

Ik ben ook van plan om een Hue systeem te verwerken in mijn nieuwe gipsplafond maar ik zit met wat vragen. De woonkamer is 7 bij 4, 2,4 m en hier wil ik los van twee Hue gloeilampen gemonteerd boven tafels spotjes inbouwen. Nu wil ik GU10 led Hue lampen in spotjes plaatsen en deze linken aan de Hue Bridge.

Kan iemand mij vertellen of heeft iemand ervaring met de afstand tussen de spotjes? En heb ik het goed dat elke GU10 lamp wordt gevonden door de bridge? Tevens las ik dat de GU10 hue net wat groter zijn dan de meeste GU10 lampen, zijn er armaturen aan te bevelen waarin het netjes past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTee_83
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-08-2024
wizzmic schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Ik heb geen ovale remotes, maar wel een berg ronde, dus ik kan het volgende niet testen > ronde remotes kun je kopiëren naar elkaar:
Reset de nieuwe remote, hou beide remote bij elkaar en druk op beide op de "I" (aan) toets.
De eerste keer dat je dit doet neemt de nieuwe remote de netwerk settings over. Doe je dit nog een keer worden alle gekoppelde lampen gekopieerd.
Wellicht werkt dit kopiëren ook tussen een ronde en een ovale remote???
@Arunia,

Ik had zelf ook problemen om de ovale remotes aan de hue bridge te koppelen. Uiteindelijk heb ik een ronde living white remote weten te koppelen aan de bridge en deze vervolgens gekopieerd naar de ovale remotes. Dat werkte perfect. Dus wellicht een ronde remote aanschafen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19
jeroen11 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:24:
[...]
Ik weet dat het niet de bedoeling is om hier handel te drijven maar ik slijt ze liever aan een Tweaker voor een zachte prijs / ruil voor ik ze op Marktplaats zet. Moderator, verwijder deze reactie gerust als hij niet voldoet.
Zo werkt het natuurlijk niet. Het staat duidelijk in de topicwarning dat dit niet de bedoeling is }:|

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 13-01-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
SanderTee_83 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:02:
[...]

@Arunia,

Ik had zelf ook problemen om de ovale remotes aan de hue bridge te koppelen. Uiteindelijk heb ik een ronde living white remote weten te koppelen aan de bridge en deze vervolgens gekopieerd naar de ovale remotes. Dat werkte perfect. Dus wellicht een ronde remote aanschafen?
OK, dan ga ik toch binnenkort zo eentje aanschaffen. Heb nu de lightstrip aan de ovale, maar uiteraard is die meteen uit de bridge verdwenen.

Lukte het daarna bij jou wel om de LC te koppelen aan de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
F-X schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:18:
Even een tip vwb de LC remotes.
Er wordt beweerd dat je 1 LC remote als master moet gebruiken en dat daar alle lampen aan gekoppeld moeten zijn.
Wanneer je een LC remote aan een bepaalde lamp wilt koppelen, welke je ook aan je bridge wilt koppelen, moet je NIET eerst alle lampen aan de remote koppelen.

Je moet wel de bridge resetten en deze aan de remote koppelen.
Daarna moet je handmatig alle lampen koppelen aan de bridge, d.m.v. zoeken of d.m.v het invullen van het serienummer van de lamp.
Dan zitten de LC remote, bridge en alle lampen in het zelfde netwerk en kan je de remote koppelen aan de desbetreffende lamp.
Op die manier ben je geen remote 'kwijt', maar is deze ook functioneel bruikbaar.
Een eventuele tweede LC remote kan je pairen door deze 2e remote te resetten en dan te pairen met de eerste remote. Daarna kan je deze 2e remote met een nadere lamp koppelen.
Let wel: de eerste remote is nog wel de 'master'. Alle volgende LC remotes moet je dus met deze eerste remote pairen.

Hopelijk is het een beetje te volgen.... ;)
Ik ben helemaal geen remote 'kwijt'. Door eerst wel alle lampen aan de remote te koppelen en deze later met touchlink over te dragen aan de bridge werken alle lampen gewoon in de App en ook met de remote.
Jouw manier zal vast ook werken maar eerst lampen aan de remote koppelen zoals het volgens mij ooit ook in de beaumotica uitleg stond werkt gewoon goed.
De remotes moeten gebruik maken van dezelfde netwerk key, daarom moet je de eerste remote die al dezelfde key gebruikt als de bridge als 'master' aanhouden bij toevoegen/copyen van extra remotes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat het een geautomatiseerd lichtsysteem is? Het is geen volwaardig domotica product.

Ik snap niet dat zoveel mensen iets proberen te gebruiken waar het eigenlijk niet voor gemaakt is en dan gaan klagen.

Die plugs zijn puur om een lamp te kunnen dimmen als er geen E27 in kan. Feitelijk een concurrent van hun eigen armaturen. Leuk voor erbij maar niet meer dan dat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:33

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

[...]

Hiervoor is toch zoiets als Domoticz een oplossing? Daar kan je alles mee bedienen en laten samenwerken.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X

F-X

Clubbtraxx schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:06:
[...]

Ik ben helemaal geen remote 'kwijt'. Door eerst wel alle lampen aan de remote te koppelen en deze later met touchlink over te dragen aan de bridge werken alle lampen gewoon in de App en ook met de remote.
Jouw manier zal vast ook werken maar eerst lampen aan de remote koppelen zoals het volgens mij ooit ook in de beaumotica uitleg stond werkt gewoon goed.
De remotes moeten gebruik maken van dezelfde netwerk key, daarom moet je de eerste remote die al dezelfde key gebruikt als de bridge als 'master' aanhouden bij toevoegen/copyen van extra remotes.
Maar wanneer je die remote gebruikt, bedient die dan alle lampen, of kan je die remote daarna aan een enkele lamp koppelen?
M.a.w. kan je met die remote daarna met een enkele lamp bedienen?

Ik heb nl. een bloom met een remote en ik wou met die remote ook alleen maar die bloom bedienen en niet al mijn andere lampen. Maar ik wou natuurlijk die bloom ook met de app kunnen bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Gonadan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:36:
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat het een geautomatiseerd lichtsysteem is? Het is geen volwaardig domotica product.

Ik snap niet dat zoveel mensen iets proberen te gebruiken waar het eigenlijk niet voor gemaakt is en dan gaan klagen.

Die plugs zijn puur om een lamp te kunnen dimmen als er geen E27 in kan. Feitelijk een concurrent van hun eigen armaturen. Leuk voor erbij maar niet meer dan dat.
Wat heeft een lichtsysteem hier nu mee te maken? Dat Philips en Osram ze voor hun lichtsystemen uitbrengen hoeft toch niet te betekenen dat alle plugs alleen daarvoor te gebruiken zijn?
En als ik die plugs wél voor licht gebruik, dan heb ik diezelfde klachten toch? Namelijk dat Osram niet met Siri werkt, Elgato alleen bluetooth is, wemo alleen met eigen app kan en dat er dus geen plugs zijn die wifi (oid) hebben én homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

iAmRenzo schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:40:
Wat heeft een lichtsysteem hier nu mee te maken?
Hue, Living Colours, Living Whites, nogal wat hints dat het om licht gaat vind je niet?
Dat Philips en Osram ze voor hun lichtsystemen uitbrengen hoeft toch niet te betekenen dat alle plugs alleen daarvoor te gebruiken zijn?
En als ik die plugs wél voor licht gebruik, dan heb ik diezelfde klachten toch? Namelijk dat Osram niet met Siri werkt, Elgato alleen bluetooth is, wemo alleen met eigen app kan en dat er dus geen plugs zijn die wifi (oid) hebben én homekit.
Tja, zo te horen ga jij alleen maar tevreden zijn met pluggen van Apple zelf, die komen er vast aan.

Punt is dat je een systeem kiest waarvan je weet dat het niet werkt en daarna gaat klagen. Third party integratie is een plus, geen basis eis. Als je alles op je eigen manier wilt moet je aan de domotica, dus zelf knutselen.

Fibaro komt trouwens ook met specifieke homekit geschikte modules, misschien heb je daar wat aan. Uiteraard kunnen ze dan geen zwave meer dus het is gewoon ruk, maar voor jouw wens wellicht geschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 14-01-2017 12:07 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
F-X schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Maar wanneer je die remote gebruikt, bedient die dan alle lampen, of kan je die remote daarna aan een enkele lamp koppelen?
M.a.w. kan je met die remote daarna met een enkele lamp bedienen?

Ik heb nl. een bloom met een remote en ik wou met die remote ook alleen maar die bloom bedienen en niet al mijn andere lampen. Maar ik wou natuurlijk die bloom ook met de app kunnen bedienen...
Je hebt de remote met al je lampen gelinked en daarmee via touchlink al je lampen aangemeld aan de bridge.
Zodra dit gedaan is kan je met die zelfde remote weer alles unlinken behalve de lamp(en) die je met die specifieke remote wilde gaan bedienen. De basis van alles is dat de devices dezelfde netwerk key hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Clubbtraxx schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:40:
[...]

Je hebt de remote met al je lampen gelinked en daarmee via touchlink al je lampen aangemeld aan de bridge.
Zodra dit gedaan is kan je met die zelfde remote weer alles unlinken behalve de lamp(en) die je met die specifieke remote wilde gaan bedienen. De basis van alles is dat de devices dezelfde netwerk key hebben.
En dat is vast te doen door 5 seconden de 0 ingedrukt houden bij een lamp? Geinig, nooit geweten!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
franssie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:47:
[...]

En dat is vast te doen door 5 seconden de 0 ingedrukt houden bij een lamp? Geinig, nooit geweten!
Klopt helemaal franssie. Met | link je een lamp, met 0 unlink je 'm weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokw1
Gonadan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:36:
[...]

Dat is nou precies het probleem. Wat is WEL een volwaardig domotica product en wat niet. De een is niet compatible met het ander, en wat de een wel kan, kan de ander niet.

Alles is mogelijk maar je moet niet vragen hoe, en hoe lang je bezig bent met uitzoeken op sites zoals deze.

Dus ik vind dat Renzo een punt heeft. Je moet als consument gewoon een keuze hebben en kunnen combineren. Dat ze dat bij Philips en al die andere maatjes juist niet willen zal mij een zorg wezen.

Wat je zelf al zegt, het is toch te gek voor woorden dat ze bij Philips na al die jaren nog steeds geen E14 hue lamp hebben inderdaad. Met een stom koppelstukje waardoor je lamp NOG hoger wordt. 8)7

Koppelen en compatible maken die domotica. En bovenal, betaalbaar! Want Hue is natuurlijk schandalig duur ! Maar dat zal wel keep on dreaming blijven vrees ik :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Domotica is een markt die pas langzaam naar mainstream verschuift. Er zijn zat volwaardige systemen maar die integreren maar beperkt en zijn heel duur.

Nu zijn er een aantal fabrikanten die artikelen voor de gemiddelde consument hebben gemaakt. Die zijn allemaal heel duidelijk. Of er integreert niets, of de integratie moet je zelf regelen, best effort. Philips noemt het niet voor niets de developers groep als je met koppelingen gaat kloten.

Dat E14 er niet is snap ik heel goed, staan al zat argumenten voor in het topic. Maar ik zie wat de status is van de systemen en combineer ze dus gewoon, want dat is waar we staan. Hue voor licht, zwave voor schakeringen en sensoren, Harmony voor apparaten met afstandsbediening en dan Domoticz ertussen. Ja dat is veel zelf doen, want out of the box werkt het niet helemaal zoals je wilt.

De markt is jong, zoveel wordt het nog niet verkocht. Pas als dat groeit zal prijs en differentiatie verbeteren. Tot die tijd weet je waar je staat. Dan kan je continu van klagen, of naar oplossingen zoeken. Zoals ze doen in de echte domotica topics. Klagen kost energie, uitdagingen oplossen levert energie op. Kwestie van instelling, maar dan glijden we naar een maatschappelijke discussie. :P

Toevoeging:
Wat wel zorgelijk kan worden is de ontwikkeling van eigen varianten. De fabrikanten die nooit samen werken werken kijken dat nu ook weer niet te gaan doen. Je hebt ZigBee en zwave waar veel samenwerking voor is een goed op doorontwikkeld wordt. Maar Apple wil weer zijn eigen protocol en laat fibaro dus modules maken die alleen met homekit werken en niet meer met zwave. Zo zijn er meer voorbeelden maar dat is de feitelijke bedreiging van de integratie die iedereen zo graag wil.

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 15-01-2017 09:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokw1
Gonadan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:13:
Domotica is een markt die pas langzaam naar mainstream verschuift. Er zijn zat volwaardige systemen maar die integreren maar beperkt en zijn heel duur.
Dat klopt, en het gaat zo traag vanwege de grote commerciële druk die er achter zit. Maar als ze zo aan blijven rommelen zal Domotica nooit booming worden.
en dan Domoticz ertussen. Ja dat is veel zelf doen, want out of the box werkt het niet helemaal zoals je wilt.
Heel leuk dat die mogelijkheid er is, maar zolang het niet je enige hobby is wil je daar niet 24/7 mee bezig zijn. En daar komt het met dit soort projecten vaak wel op neer.
Klagen kost energie, uitdagingen oplossen levert energie op. Kwestie van instelling, maar dan glijden we naar een maatschappelijke discussie. :P
Helemaal mee eens en daarom zijn we ook op dit topic beland. De echte klagers zitten niet op dit forum. Maar helaas is het zo dat je support van fabrikanten nodig hebt en dat redt je tegenwoordig niet meer zonder je stem te laten horen.
Toevoeging:
Wat wel zorgelijk kan worden is de ontwikkeling van eigen varianten.......
.........Zo zijn er meer voorbeelden maar dat is de feitelijke bedreiging van de integratie die iedereen zo graag wil.
Ook alweer mee eens. Dat is ook het punt wat mij het meeste zorgen geeft.
Ik ben zelf erg Apple minded, maar heb ook behoorlijk kritiek op ze vanwege dit beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16
Ik vind het niet vreemd dat Apple (veiligheids-)eisen stelt voor het aansluiten op HomeKit. Sterker nog security is volgens mij voor Apple het belangrijkste uitgangspunt van HomeKit, dit vraagt wel inzet van fabrikanten die hun producten willen laten samenwerken met HomeKit. In het begin waren er de nodige problemen om apparaten met HK te laten samenwerken, zie http://www.forbes.com/sit...les-homekit/#76d1a959322b

De lat ligt hoog bij Apple maar dat heeft ook z'n voordelen:
http://appleinsider.com/a...s-secure-homekit-platform

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mooi marketing verhaal, bij de fans werkt dat. Onder de streep is zwave ook gewoon secure en lult Apple mede met dit argument goed waarom ze per se weer niet mee willen doen.
Remcokw1 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:12:
Dat klopt, en het gaat zo traag vanwege de grote commerciële druk die er achter zit. Maar als ze zo aan blijven rommelen zal Domotica nooit booming worden.
Dat zal ook niet echt denk ik. Het is ontzettend moeilijk om alle verschillende systemen foutloos te integreren, te zorgen dat elke consument zonder technische achtergrond het snapt en voldoende functionaliteit te bieden. Daarnaast mag het ook niets kosten natuurlijk.

Het zal heel langzaam blijven evalueren, steeds een klein stapje meer. Fabrikanten zullen maar beperkt samenwerken, waarschijnlijk weer nieuwe kampen gaan creëren om te kunnen concurreren.

Uiteindelijk gaat het pas echt mainstream worden als alles van tv tot aan je koelkast op hetzelfde os draait en er gewoon apps voor uitgebracht worden die via een framework communiceren. Nog even geduld. :P
Heel leuk dat die mogelijkheid er is, maar zolang het niet je enige hobby is wil je daar niet 24/7 mee bezig zijn. En daar komt het met dit soort projecten vaak wel op neer.
Dat zal altijd zo blijven denk ik. Moet je zien hoeveel eisen wij al kunnen bedenken? Philips is geëvolueerd van gekleurde bolletjes en heeft nu geïntegreerde armaturen, events, een bewegingsmelder met licht sensor en communiceert vrij aardig met een aantal andere fabrikanten. Da's eigenlijk heel mooi, maar wij willen automatisch meer. Het punt is dat we niet allemaal hetzelfde willen. De lijst met wensen is enorm. :P
Ook alweer mee eens. Dat is ook het punt wat mij het meeste zorgen geeft.
Ik ben zelf erg Apple minded, maar heb ook behoorlijk kritiek op ze vanwege dit beleid.
Niet alleen zij hoor, maar ze hebben er wel een handje van. Samsung wilde ook alweer iets eigens en zo zijn er nog wat fabrikanten. Dit wordt gewoon weer zo'n marketing oorlog en wij blijven maar zelf bouwen waar niet op de markt komt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 15-01-2017 12:39 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Gonadan op 15-01-2017 12:39 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X

F-X

Clubbtraxx schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:40:
[...]

Aha, Dat unlinken had ik niet aan gedacht. Bedankt voor het melden.
Het resultaat is het zelfde als mijn manier, maar dat unlinken werkt waarschijnlijk wat makkelijker/handiger.

Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Dag allemaal :))

Klopt het dat de philips hue sensor niet automatisch de lampen uit doet als er bijvoorbeeld ineens teveel licht in de kamer komt, bij bijvoorbeeld inval van zonlicht?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
De lichtsensor geeft dacht ik elke 5 minuten de waarde door aan de bridge. De rules in de bridge kijken wel naar die waarde als 'condition' bij bewegingsdetectie maar die kan dus de lichtomstandigheden van een paar minuten geleden aangeven.
Het is dus wel automatisch, maar niet onmiddellijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
@Wally2002

thanks, ik vond persoonlijk wel dat er weinig opties waren met instellen van de sensoren, hoop dat hier misschien nog een uitbreiding voor komt. Ik heb er nu twee, de werking is echt top trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Er zijn veel meer mogelijkheden binnen het Hue-systeem maar dan zul je handmatig e.e.a. moeten programmeren in de bridge. Je bent nu beperkt door de logica die de diverse apps programmeren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:33

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Wally2002 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:25:
Er zijn veel meer mogelijkheden binnen het Hue-systeem maar dan zul je handmatig e.e.a. moeten programmeren in de bridge. Je bent nu beperkt door de logica die de diverse apps programmeren voor je.
Met WinHue3 kan je alles instellen in de rules.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhwinkler
  • Laatst online: 16-04 21:23
Even een vraag: Ik wil twee GU10 lampen bedienen met een draadloze dimmer. Ik bespaar mij zo mogelijk de aanschaf van een bridge. Kan ik 1) zonder bridge rechtstreeks de dimmer koppelen aan twee lampen, of 2) kan ik bij iemand die een bridge heeft de dimmer koppelen aan de twee lampen en ze dan thuis zonder bridge gebruiken? Zo ja, verlies ik de connectie weer als ik ze van de stroom afhaal om mee naar huis te nemen?
Oftewel, is er een manier om onder de aanschaf van een bridge uit te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 14:27
Een losse Hue dimmer switch kan je gewoon koppelen aan losse lampen (de dimmer tegen de lamp houden en I ingedrukt houden tot de lamp knippert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 14:27
Cheffed schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:42:
Klopt het dat de philips hue sensor niet automatisch de lampen uit doet als er bijvoorbeeld ineens teveel licht in de kamer komt, bij bijvoorbeeld inval van zonlicht?
Wally2002 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:56:
De lichtsensor geeft dacht ik elke 5 minuten de waarde door aan de bridge. De rules in de bridge kijken wel naar die waarde als 'condition' bij bewegingsdetectie maar die kan dus de lichtomstandigheden van een paar minuten geleden aangeven.
Het is dus wel automatisch, maar niet onmiddellijk.
Het _uitschakelen_ van de lampen gebeurd alleen op basis van X tijd geen beweging.
Het _aanschakelen_ kijkt ook naar het lichtniveau (dus alleen lampen aan als donker en beweging).

Dat is het gedrag wat de standaard Hue app insteld. Via de API kan je veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Anoniem: 871629 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:12:
Ik ben ook van plan om een Hue systeem te verwerken in mijn nieuwe gipsplafond maar ik zit met wat vragen. De woonkamer is 7 bij 4, 2,4 m en hier wil ik los van twee Hue gloeilampen gemonteerd boven tafels spotjes inbouwen. Nu wil ik GU10 led Hue lampen in spotjes plaatsen en deze linken aan de Hue Bridge.

Kan iemand mij vertellen of heeft iemand ervaring met de afstand tussen de spotjes? En heb ik het goed dat elke GU10 lamp wordt gevonden door de bridge? Tevens las ik dat de GU10 hue net wat groter zijn dan de meeste GU10 lampen, zijn er armaturen aan te bevelen waarin het netjes past?
Ik heb op mijn slaapkamer 6 spots in het gipsplaten plafond, ik gebruik daar dan alleen niet de originele hue lampen maar die van innr. dezen spots zijn prima koppel baar aan de bridge, let op dezen kan je alleen dimmen en zijn 2700k, dus geen kleur aanpasbaar. maar zijn wel weer een stuk goedkoper (19.95 per stuk). voor de armaturen heb ik de budget rvs inbouw gekocht van de gamma dezen zien er wel netjes uit en blijven goed in het plafond zitten. ik heb een afstand van 1 meter tussen iedere spot, da afstand kan minder maar dan kan je ook minder spots kwijt, en als je er meer in het plafond doet hoeven de lampen niet zo fel te branden. dat vind ik dan persoonlijk weer gezelliger.

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873055

dag allemaal

Ik ben nieuw hier en ben wel al ff bezig met hue, ik heb alleen verschillende problemen en kan nergens info vinden voor eventuele oplossingen.

Ik gebruik een Philips bridge v1.0 en heb er momenteel 7 lampen aan gekoppeld een tab switch en 4 sensoren.

Ik wil er extra lampen bij maar krijg ze met geen mogelijkheid gekoppeld, niet via app, niet via api, niet via lampfinder

Als ik via de app de lamp laat zoeken op serie nummer dan knippert de lamp wel een keer maar uiteindelijk komt de lamp niet in de app zichtbaar en de app zegt dat er geen lampen zijn gevonden. dit gaat zo met hue 4 lampen

dan heb ik nog een hue lamp die tijdens het zoeken op serie nummer ook knippert maar meteen rood begint te branden, ook deze lamp komt niet in de app en de app meld dat er geen lampen zijn gevonden.

Heeft er iemand een idee hoe ik het op kan lossen.

Er zijn nog wel meer issues maar ik probeer eerst deze op te lossen

Alvast bedankt

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Anoniem: 873055 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:12:
dag allemaal

Ik ben nieuw hier en ben wel al ff bezig met hue, ik heb alleen verschillende problemen en kan nergens info vinden voor eventuele oplossingen.

Ik gebruik een Philips bridge v1.0 en heb er momenteel 7 lampen aan gekoppeld een tab switch en 4 sensoren.

Ik wil er extra lampen bij maar krijg ze met geen mogelijkheid gekoppeld, niet via app, niet via api, niet via lampfinder

Als ik via de app de lamp laat zoeken op serie nummer dan knippert de lamp wel een keer maar uiteindelijk komt de lamp niet in de app zichtbaar en de app zegt dat er geen lampen zijn gevonden. dit gaat zo met hue 4 lampen

dan heb ik nog een hue lamp die tijdens het zoeken op serie nummer ook knippert maar meteen rood begint te branden, ook deze lamp komt niet in de app en de app meld dat er geen lampen zijn gevonden.

Heeft er iemand een idee hoe ik het op kan lossen.

Er zijn nog wel meer issues maar ik probeer eerst deze op te lossen

Alvast bedankt

Marco
Bridge leegkieperen en opnieuw beginnen kan soms uitkomst bieden.
Ja het is wat extra werk maar langdurig proberen om vage problemen op te lossen kost ook tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Clubbtraxx schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:40:
[...]

Bridge leegkieperen en opnieuw beginnen kan soms uitkomst bieden.
Ja het is wat extra werk maar langdurig proberen om vage problemen op te lossen kost ook tijd.
Daar zit ik ook aan te denken, ik heb ergens een rule in mijn bridge zitten die om 23:30 het licht in mijn woonkamer uit doet maar in geen van mijn apps kan ik die rule vinden..
En de timer van de voordeur is ook niet helemaak ok..
Even uitzoeken hoe je een bridge reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinguin1992
  • Laatst online: 10-02 12:56
Hallo iedereen

Ik heb zojuist mijn hue systeem uitgebreid met 2 Hue Still lampen in de keuken welke bediend worden door een hue bewegingssensor. :*) Nu wou ik in de bridge instellen dat de lampen bij geen beweging een scene moest starten ipv uitgaan. Weet er iemand hoe dit mogelijk is? :?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik zit ook nog steeds met een irritante eigenschap van de Hue Motion sensor. Stel ik zet handmatig mijn lampen aan op een blauw, als ik dan vervolgens langs de motion sensor loop gooit hij ze op die scene die daar aan hangt. Dat is erg onhandig. Is er een manier om in te stellen dat ie niets moet doen als de lampen al aan zijn..?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 23-04 08:12
DennusB schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:05:
Ik zit ook nog steeds met een irritante eigenschap van de Hue Motion sensor. Stel ik zet handmatig mijn lampen aan op een blauw, als ik dan vervolgens langs de motion sensor loop gooit hij ze op die scene die daar aan hangt. Dat is erg onhandig. Is er een manier om in te stellen dat ie niets moet doen als de lampen al aan zijn..?
In iConnectHue (iOS) kan dat in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:59
Ik heb een Dresden fls-pp voor een vriend in elkaar gezet en gekoppeld aan mijn eigen bridge om te testen, werkt prima.
Echter, nu wil ik hem aan zijn bridge koppelen maar dat lukt nu niet, als ik er stroom opzet gaat hij niet in de vindbare modus waardoor zijn bridge hem niet kan koppelen.
Weet iemand hoe ik die fls-pp in de vindbare modus kan zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
ToolkiT schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:41:
[...]

Daar zit ik ook aan te denken, ik heb ergens een rule in mijn bridge zitten die om 23:30 het licht in mijn woonkamer uit doet maar in geen van mijn apps kan ik die rule vinden..
En de timer van de voordeur is ook niet helemaak ok..
Even uitzoeken hoe je een bridge reset...
Je kunt ook evt me je API key via http://ADRESVANJEHUECONTROLLER/debug/clip.html
je rules bekijken en individueel verwijderen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Marsman83 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:48:
Ik heb een Dresden fls-pp voor een vriend in elkaar gezet en gekoppeld aan mijn eigen bridge om te testen, werkt prima.
Echter, nu wil ik hem aan zijn bridge koppelen maar dat lukt nu niet, als ik er stroom opzet gaat hij niet in de vindbare modus waardoor zijn bridge hem niet kan koppelen.
Weet iemand hoe ik die fls-pp in de vindbare modus kan zetten?
het kan werken door hem 6 maal snel achter elkaar uit te trekken en weer in te steken. hierdoor zou die gereset kunnen worden. ik heb er zelf ook een en bij mij werkten dit.

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:59
Yannick-ski schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:05:
[...]

het kan werken door hem 6 maal snel achter elkaar uit te trekken en weer in te steken. hierdoor zou die gereset kunnen worden. ik heb er zelf ook een en bij mij werkten dit.
Ok thanks, ga ik proberen. Ik had hem nu terug naar mij genomen. Zojuist verwijderd uit mijn bridge, dan is die daarnaar ook weer vindbaar lijkt het. Ik kon hem daarna namelijk opnieuw vinden dus neem aan ook in de bridge van mijn maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Laatst online: 17:27
Onlangs kwam ik thuis en bleek dat de lampen boven de eettafel aan stonden, deze zitten beiden in de groep/kamer Eettafel. In de Domoticz log kan ik terugvinden dat ze de dag ervoor rond 19h 's avonds aangegaan zijn (deze leest elke x seconden de status uit de Hue Bridge). Op dat moment was er niemand thuis. Ook heb ik geen sensoren oid die lampen aanschakelt.
Ik heb gekeken in de rules/events/timers (in de Bridge via de api en ook in Domoticz), maar kan niks vinden dat deze lampen/groep aanschakelt. De enige manier om enkel deze twee lampen te schakelen is met een knop op de Hue Tap.
Al met al voor mij dus een raadsel waarom de lampen aangegaan zijn.
Iemand misschien enige suggestie wat het nog meer zou kunnen zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:52
jj85 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:08:
Onlangs kwam ik thuis en bleek dat de lampen boven de eettafel aan stonden, deze zitten beiden in de groep/kamer Eettafel. In de Domoticz log kan ik terugvinden dat ze de dag ervoor rond 19h 's avonds aangegaan zijn (deze leest elke x seconden de status uit de Hue Bridge). Op dat moment was er niemand thuis. Ook heb ik geen sensoren oid die lampen aanschakelt.
Ik heb gekeken in de rules/events/timers (in de Bridge via de api en ook in Domoticz), maar kan niks vinden dat deze lampen/groep aanschakelt. De enige manier om enkel deze twee lampen te schakelen is met een knop op de Hue Tap.
Een inbreker? De minnaar van je vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Laatst online: 17:27
The_Admin schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:17:
[...]

Een inbreker? De minnaar van je vriendin?
Beide al uitgesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:17

mucuracat

YES

(jarig!)
jj85 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:08:
Euh, misschien kleine stroom storing? dat in de wijk/stad/straat even stroomuitval was?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb gisteren via Amazon.de een ronde model 2 LC afstandsbediening besteld. Die verkoper is ook degene schijnbaar welke vanuit Ebay gelinkt wordt in dit topic.

De naam van het account is iets moet Copy oid, maar ga er vanuit dat als er origineel bij staat, dat het een echte is. We gaan het zien. Als die binnen is, zal ik eens kijken of ik daar de netwerk code aan kan koppelen. Uiteindelijk komt die of de Gen 2 van ons aan de Hue gekoppeld zodat deze in te stellen is. Hoop dat dan eindelijk die LC ook gaat werken. Dat zou wel gaaf zijn. Anders gaat die er gewoon uit. Misschien op de zolder achter mijn pc scherm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTee_83
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb recentelijk een Osram Ligtify plug geinstalleerd. Weet iemand of deze ook te koppelen is aan een LC remote? Dat is mij nog niet gelukt namelijk (op die manier waarmee je normaliter lampen koppelt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Arunia schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:57:
Ik heb gisteren via Amazon.de een ronde model 2 LC afstandsbediening besteld. Die verkoper is ook degene schijnbaar welke vanuit Ebay gelinkt wordt in dit topic.

De naam van het account is iets moet Copy oid, maar ga er vanuit dat als er origineel bij staat, dat het een echte is. We gaan het zien. Als die binnen is, zal ik eens kijken of ik daar de netwerk code aan kan koppelen. Uiteindelijk komt die of de Gen 2 van ons aan de Hue gekoppeld zodat deze in te stellen is. Hoop dat dan eindelijk die LC ook gaat werken. Dat zou wel gaaf zijn. Anders gaat die er gewoon uit. Misschien op de zolder achter mijn pc scherm oid.
GenuineCopies heet die seller, en ja je krijgt een originele Philips (Genuine 8) )
Ik heb er een jaar geleden ook 2 besteld en die werken prima. Gaat bij jou dus ook goed komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 19:45
Inmiddels ook huis voorzien van Hue en zit nu wat apps te downloaden. Zie veel enthousiaste reacties over iconnecthue. Kost wel €5,-. Geen probleem, maar dan moet 't dat wel waard zijn.

Wat kan er allemaal met iconnecthue wat met de regulie hue app niet kan?

En welke apps raden jullie mij nog meer aan? Heb al zitten spelen met Hue disco, erg vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 29-04 14:21
SanderTee_83 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:02:
Ik heb recentelijk een Osram Ligtify plug geinstalleerd. Weet iemand of deze ook te koppelen is aan een LC remote? Dat is mij nog niet gelukt namelijk (op die manier waarmee je normaliter lampen koppelt).
Gaat niet lukken. LC werkt met Smartlink, Hue lampen ondersteunen Smartlink en ZIgbeeLL, Osram alleen Zigbee LL
Pagina: 1 ... 48 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue