Mooi marketing verhaal, bij de fans werkt dat. Onder de streep is zwave ook gewoon secure en lult Apple mede met dit argument goed waarom ze per se weer niet mee willen doen.
Dat zal ook niet echt denk ik. Het is ontzettend moeilijk om alle verschillende systemen foutloos te integreren, te zorgen dat elke consument zonder technische achtergrond het snapt en voldoende functionaliteit te bieden. Daarnaast mag het ook niets kosten natuurlijk.
Het zal heel langzaam blijven evalueren, steeds een klein stapje meer. Fabrikanten zullen maar beperkt samenwerken, waarschijnlijk weer nieuwe kampen gaan creëren om te kunnen concurreren.
Uiteindelijk gaat het pas echt mainstream worden als alles van tv tot aan je koelkast op hetzelfde os draait en er gewoon apps voor uitgebracht worden die via een framework communiceren. Nog even geduld.

Heel leuk dat die mogelijkheid er is, maar zolang het niet je enige hobby is wil je daar niet 24/7 mee bezig zijn. En daar komt het met dit soort projecten vaak wel op neer.
Dat zal altijd zo blijven denk ik. Moet je zien hoeveel eisen wij al kunnen bedenken? Philips is geëvolueerd van gekleurde bolletjes en heeft nu geïntegreerde armaturen, events, een bewegingsmelder met licht sensor en communiceert vrij aardig met een aantal andere fabrikanten. Da's eigenlijk heel mooi, maar wij willen automatisch meer. Het punt is dat we niet allemaal hetzelfde willen. De lijst met wensen is enorm.

Ook alweer mee eens. Dat is ook het punt wat mij het meeste zorgen geeft.
Ik ben zelf erg Apple minded, maar heb ook behoorlijk kritiek op ze vanwege dit beleid.
Niet alleen zij hoor, maar ze hebben er wel een handje van. Samsung wilde ook alweer iets eigens en zo zijn er nog wat fabrikanten. Dit wordt gewoon weer zo'n marketing oorlog en wij blijven maar zelf bouwen waar niet op de markt komt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Gonadan op 15-01-2017 12:39
]