Hier ben ik ook benieuwd naar.DCNY schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:47:
En welke apps raden jullie mij nog meer aan?
Mensen ervaring met ambify?
Er zijn zo veel apps
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hier ben ik ook benieuwd naar.DCNY schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:47:
En welke apps raden jullie mij nog meer aan?
Ik heb nu een week gespeeld met de officiele Philips Hue app, maar de UX designer die daar voor verantwoordelijk is, mag wel eens terug de boeken in. Wat een tergende flow zit er in die app. Echt alles wat je fout kan doen mbt app UX design is in deze app verwerkt. 3 tabjes, maar dan ook nog een settings page links. Als of ze maar een compromis gesloten hebben tussen twee ideen.DCNY schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:47:
Inmiddels ook huis voorzien van Hue en zit nu wat apps te downloaden. Zie veel enthousiaste reacties over iconnecthue. Kost wel €5,-. Geen probleem, maar dan moet 't dat wel waard zijn.
Wat kan er allemaal met iconnecthue wat met de regulie hue app niet kan?
En welke apps raden jullie mij nog meer aan? Heb al zitten spelen met Hue disco, erg vermakelijk
[ Voor 33% gewijzigd door mannowlahn op 18-01-2017 10:22 ]
Ze tonen nu zelf aan dat het onzin was, wat ze schreven.
Dat is natuurlijk zo... dank voor het uitsluitsel geven.arjandijk162 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:54:
[...]
Gaat niet lukken. LC werkt met Smartlink, Hue lampen ondersteunen Smartlink en ZIgbeeLL, Osram alleen Zigbee LL
[ Voor 17% gewijzigd door iceblack24 op 18-01-2017 13:33 ]
Ze hebben een van de beste (prijswinnende) API's die voor consumentenproducten zijn geschreven. Vandaar die er van die mooie apps beschikbaar zijn. Daarbij is de duurst beschikbare app goedkoper dan de goedkoopste Hue accesoire en die apps kunnen vaak nog veel meer. Ik zie het probleem niet.iceblack24 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:32:
Toch best kwalijke zaak dat de app van Philips zelf zo beperkt is.
Je betaald best veel voor het product. De app is onderdeel van dat product/dienst.
Beetje jammer dat je daar dan vervolgens boven op ook nog eens een aantal apps moet kopen voor x bedrag.
Tenminste wil je een beetje functionaliteit hebben.
Ik weet dat hier wel eens genoemd is omdat dat is om het de app simpel te houden. Dat vind ik zelf een beetje een slap excuus.
Dat neemt nog niet weg dat hun eigen app verschrikkelijk beperkt is. Leuk die API maar ik zie niet wat dat hun er van moet weerhouden om meer functionaliteit aan hun eigen app toe te voegen.arjandijk162 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:43:
[...]
Ze hebben een van de beste (prijswinnende) API's die voor consumentenproducten zijn geschreven. Vandaar die er van die mooie apps beschikbaar zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door iceblack24 op 18-01-2017 14:04 ]
Dit is toch niet echt een argument? Ik snap best dat wanneer je een premium-priced product koopt dat hevig afhankelijk is van app integratie, de app van de fabrikant zelf voorloopt in gebruiksvriendelijkheid en features.arjandijk162 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:43:
[...]
Daarbij is de duurst beschikbare app goedkoper dan de goedkoopste Hue accesoire en die apps kunnen vaak nog veel meer.
Flickr PSN ID= cheironnl
Hoppa...Clubbtraxx schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 01:17:
[...]
Goeie info daar man, thanks!
Ben nu echt heel benieuwd geworden of je zal kunnen dimmen in de app, en zo niet of je dan toch minimaal die lamp aan en uit kan zetten wanneer je de dimmer unit inbouwd. Ze worden daarmee nog een stuk interessanter.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 18-01-2017 21:12 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
De app van Philips zelf ziet er qua uiterlijk verreweg het beste uit van wat ik heb gezien. Daarnaast werkt hij ook gewoon prima. Ik ben het wel met je eens dat bepaalde keuzes niet echt intuïtief zijn en ze qua logische gebruiksvriendelijkheid nog wel wat kunnen verbeteren.cheiron schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:53:
Dit is toch niet echt een argument? Ik snap best dat wanneer je een premium-priced product koopt dat hevig afhankelijk is van app integratie, de app van de fabrikant zelf voorloopt in gebruiksvriendelijkheid en features.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Google Play: Talk to HUEfrozenflame schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:20:
Ik vroeg me af of er op Android alternatieven zijn om gewoon aan je telefoon te vragen of de lichten uit kunnen.
De iPhone van mijn vriendin doet dat perfect met de Apple homekit integratie. Echt supersnel!
PSN: Maichel
Misschien een combinatie van de Google spraakherkenning met Tasker?frozenflame schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:20:
Ik vroeg me af of er op Android alternatieven zijn om gewoon aan je telefoon te vragen of de lichten uit kunnen.
De iPhone van mijn vriendin doet dat perfect met de Apple homekit integratie. Echt supersnel!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er bestaat een plug in voor spraakbesturing binnen Tasker.Gonadan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:31:
[...]
Misschien een combinatie van de Google spraakherkenning met Tasker?
Ik zal dat eens proberen binnekort. Ik zat ook al aan iets met ifttt te denken, maar dat is erg traag.peptalk schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:57:
[...]
Er bestaat een plug in voor spraakbesturing binnen Tasker.
Dit kan in ieder geval met iConnectHUE voor iOSmawi schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:48:
Ik ben nu aan het testen met een HUE motion (onder de carport) en wat ik wil is dat de lampen in de bijkeuken aangaan als er beweging wordt gedetecteerd en na 5 minuten weer uitgaan BEHALVE als de lampen al aan zijn, dan moet er niets gebeuren (en dit nog eventueel binnen een bepaald tijdsinterval, dus bijvoorbeeld alleen tussen 23:00 en 08:00).
Met de Philips HUE app is dit niet voor elkaar te krijgen, sterker nog, als je acties hebt hangen aan beweging, maar vervolgens geen events actief hebt, dan gaan lampen toch uit na x minuten.
Zou dit bv. wel kunnen met HUE Pro?
Maar is die app dan echt nodig om het aan te sturen? of programmeren ze gewoon iets anders op de bridge of zo?NRG-81 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:49:
[...]
Dit kan in ieder geval met iConnectHUE voor iOS
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Met iConnectHUE programmeer je de bridgeDennusB schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:51:
[...]
Maar is die app dan echt nodig om het aan te sturen? of programmeren ze gewoon iets anders op de bridge of zo?
Vaag dat het niet met de normale Hue app kan dan... toch maar eens naar kijken!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zou graag ongeveer hetzelfde willen; sensor zet lampen enkel aan of uit wanneer ik deze nog niet aan zijn. Zo kan ik dus een andere custom scene selecteren en veranderd deze niet terug naar de default scene als ik een keer langs de sensor loop. Als ik dit zo lees moet dat kunnen met iconnecthue, echter heb ik geen IOS device. Kan dit met HuePro of een andere Android app dat iemand weet?NRG-81 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:49:
[...]
Ok, heb zelf een Android telefoon, maar kan eens kijken of het op de iPad lukt dan. heb ook ergens gelezen dat het met Win3Hue zou moeten kunnen.NRG-81 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:49:
[...]
Jagolfgti5 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:32:
Kan je nou op 1 lamp meerdere dimmers aansluiten?
Bijvoorbeeld aan 2 kanten van de kamer een dimmer op dezelfde lamp?
zie je je motion sensor nog wel in de philips app, nadat je instellingen hebt aangepast met iconnecthue?vdpoorten schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:25:
Kan ook bevestigen dat je met Iconnecthue een setting hebt die geen actie onderneemt als de groep al aanstaat. Dit werkt heel goed. Verder kan je ook extra tijdsperiodes maken dan de 2 in de app van Philips
Misschien dat de apps Reverb for Amazon of Roger - Group Voice Messenger, die gebruik maken van Alexa, nog iets voor je kunnen betekenen.frozenflame schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:36:
[...]
Ik zal dat eens proberen binnekort. Ik zat ook al aan iets met ifttt te denken, maar dat is erg traag.
Het is gewoon jammer dat de intergratie met google now/assistant niet werkt. (misschien wel als je zo'n pixel telefoon of google home hebt?)
Hij is gewoon zichtbaar, maar met een melding dat je hem niet meer kan configureren in de Hue app. Dat is voor mij in ieder geval geen probleem, aangezien ik dat doe met iConnectHuedawg schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:42:
[...]
zie je je motion sensor nog wel in de philips app, nadat je instellingen hebt aangepast met iconnecthue?
[ Voor 24% gewijzigd door mawi op 19-01-2017 20:27 ]
oki bedankt.NRG-81 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:28:
[...]
Hij is gewoon zichtbaar, maar met een melding dat je hem niet meer kan configureren in de Hue app. Dat is voor mij in ieder geval geen probleem, aangezien ik dat doe met iConnectHue
He Xander. Dank voor je update, goed om nu eindelijk eens wat praktijkervaringen te lezen van de BJ wandzenders. Mooi dat je toch blijkt te kunnen dimmen uit de app, had ik niet verwacht.Xander schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:57:
[...]
Hoppa...
Één tegenvallertje: In deze scenes kan ik natuurlijk niet mijn Living Whites pluggen bedienen want die spreken helemaal geen Zigbee.Ik had gehoopt één van de knoppen als "alles uit" te gebruiken, maar dat is nu meer "alles behalve ... uit".
Beetje jammer. Blijf ik daarvoor toch maar mijn telefoon of Harmony Elite remote gebruiken.
Het hoofddoel, de plafondspots ook via Hue bedienen daar slaagt dit apparaatje in ieder geval met vlag en wimpel voor!
edit:De schaalverdeling is trouwens niet heel lineair. Van 1 tot 30% gebeurt het meeste, van 30 tot 70% verandert er minder, het laatste stukje zie ik eigenlijk geen verschil meer. Maar of dat nu aan de dimmer ligt, aan mijn (oude) transformatoren of aan de LED-spots die daar weer achter zitten...? Who knows. Het stoort me in ieder geval niet. Heb met Living Whites pluggen en bepaalde lampen hetzelfde effect gezien.
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht, hier kocht ik het ding speciaal voor. Zou wel teleurstellend geweest zijn als dat niet had gewerkt.Clubbtraxx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:01:
Mooi dat je toch blijkt te kunnen dimmen uit de app, had ik niet verwacht.
Helaas, de minimale lichtsterkte is alleen in te stellen voor inductieve lasten ("L"). Voor Ohmse of Capacitieve lasten (R, C) moet je het potmetertje helemaal naar links draaien en kun je verder geen minimum ofzo instellen. Mijn elektronische transformatoren zijn een capacitieve last, als ik de potmeter anders instel dan helemaal naar links dan begint alles boos naar me te brommen.De schaalverdeling kan je mogeljk nog iets beter krijgen met de potmeter op de dimmer voor min dimlevels.
Sja, helaas.Voor de rest idd jammer dat je geen alles uit kunt doen met LW pluggen in je systeem, daar had ik nog niet aan gedacht. De lightify plug werkt wel maar die kan weer niet dimmen. Zo is er altijd wat
De oudere generatie Gen 2 lampen werkt niet met Hue. Dat ligt niet aan de afstandsbediening (ook al kun je ze veelal herkennen aan een ovalen afstandsbediening), maar aan de lamp. Een andere afstandsbediening gaat daarbij geen verschil maken.Arunia schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:59:
De lampen werden meteen gevonden, maar de living colors niet.
ook niet als je ze handmatig (met het nummer) toevoegd?Xander schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:14:
[...]
De oudere generatie Gen 2 lampen werkt niet met Hue. Dat ligt niet aan de afstandsbediening (ook al kun je ze veelal herkennen aan een ovalen afstandsbediening), maar aan de lamp. Een andere afstandsbediening gaat daarbij geen verschil maken.
Ik heb LivingColors lampen weg gedaan om dezelfde reden.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat klopt idd. Staat van alles op, maar geen nummer.Xander schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:20:
Deze serie lampen heeft volgens mij geen zes-cijferig serienummer.
[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 20-01-2017 19:41 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb ook 4 gen 2livingcolors, die doen wel alles mee. Siri, kleuren instellen via Siri, scenes en kleuren. Heb er wel op gelet dat ik de goede gen 2 heb. Kun je wel aan de lamp zien (oud vs nieuw). Gen 3 lampjes heb ik dan weer niet. Ik heb alle afstandsbedieningen ook gekoppeld met het systeem. (Lees: 1 zwart wit remote gekoppeld aan de bridge en aan de 'masterremote' weer alle overige remotes)Hooglander1 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:13:
Bij mij doet gen2 doet wel mee, maar beperkt. Sterkte van het licht gaat mee in scènes, maar de kleur niet. Werkt goed genoeg voor mij.
[ Voor 16% gewijzigd door HBSVDK op 20-01-2017 21:55 ]
[ Voor 80% gewijzigd door teacher op 21-01-2017 20:47 ]
Ik heb nu toch de alles uit soort van voor elkaar met de Living Whites pluggen.Clubbtraxx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:01:
Voor de rest idd jammer dat je geen alles uit kunt doen met LW pluggen in je systeem, daar had ik nog niet aan gedacht. De lightify plug werkt wel maar die kan weer niet dimmen. Zo is er altijd wat
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| {
"1": {
"name": "Alles uit",
"owner": "x",
"created": "2017-01-21T21:56:40",
"lasttriggered": "2017-01-21T22:07:24",
"timestriggered": 14,
"status": "enabled",
"recycle": false,
"conditions": [
{
"address": "/lights/6/state/on",
"operator": "eq",
"value": "true"
}
],
"actions": [
{
"address": "/groups/1/action",
"method": "PUT",
"body": {
"on": false
}
},
{
"address": "/lights/6/state",
"method": "PUT",
"body": {
"on": false
}
}
]
}
} |
[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 21-01-2017 23:22 ]
haha, klaarblijkelijk valt die toch niet voldoende opmonsieurpinot schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 00:57:
[mbr]heel attent, maar lees de topicwarning eens door[/mbr]
[ Voor 8% gewijzigd door monsieurpinot op 21-01-2017 23:31 ]
Het standaard achter plaatje past sowieso al over een bestaande inbouwdoosMai Pensato schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:44:
Ik ben op zoek naar de exacte kleur van de Hue dimmer switch, liefst de RAL kleur. Kan deze nergens terug vinden. Is het 9010 (wit) of 9001 (cremewit) of iets daar tussenin. Wil namelijk een afdekplaatje laten maken om 2 switches over bestaande inbouwdozen te plaatsen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja, hier in de praktijk heb ik 1 lamp op de overloop (boven de trap) op een dimswitch beneden aan de trap en boven aan de trap (het hotel schakelaar idee)golfgti5 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:32:
Kan je nou op 1 lamp meerdere dimmers aansluiten?
Bijvoorbeeld aan 2 kanten van de kamer een dimmer op dezelfde lamp?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
[ Voor 38% gewijzigd door funske op 22-01-2017 19:24 ]
Have Fun Funske
Ik heb hem een stukje dicht geplamuurd , dan last het er perfect overheen. En ooit terug wisselen kan ook als je niet de schroefgaten dichtplamuurd.Mai Pensato schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:01:
Nee het past toch net niet... dimmer is 70 mm breed, 2 inbouwdozen naast elkaar 142-143 mm. Niet goed over nagedacht van Philips...
Water-Escape
Wissel die buitenlamp eens om met 1 die wel werkt. Dan kun je uitsluiten of de WiFi of de lamp het probleem is.jonk_jeroen schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:15:
Ik zit met het volgende probleem:
Sinds enkele maanden heb ik een 6-tal hue lampen. 2 white lampen gebruik ik als buitenverlichting. Deze hangen aan mijn garage welke aangebouwd is aan mijn woning. De overige lampen gebruik ik in de woonkamer. De buitenlampen laat ik aan en uitgaan met een zonsondergang en zonsopgang actie welke ik ingesteld heb in de app iConnect Hue (iOS). Elke avond gaan de lampen netjes op tijd aan, alleen gebeurd het regelmatig dat de buitenlampen (of één van de lampen) niet op 100% aangaat. De app geeft aan dat de lamp op 0% brand. De lamp geeft dan heel zwak licht. Het gebeurd dus regelmatig dat ik de lampen handmatig feller moet zetten, iets wat bij slimme lampen toch niet echt wenselijk is. Ik heb ook al dezelfde actie ingesteld met IFTTT met hetzelfde resultaat. Kan het zijn dat het aan mijn wifi signaal ligt? De wifi router en bridge (2.0) zijn ongeveer op 10m afstand van de buitenlampen. Alle andere lampen werken wel goed. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Wie bedoel je met ze? Ik deel de verbinding overigens alleen met mijn buren, die er vrijwel nooit zijn (buitenland), ik hoop dat er iets is waardoor ik ze toch snel kan gebruiken, ipv wachten tot ze terug zijnNicap schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:07:
Dan moet je wel zorgen dat je in een andere ip range komt, anders kunnen ze in theorie nog steeds bij je bridge.
Maar ze zullen ook de knop op de bridge moeten indrukken om een app verbinding te laten maken. Dat zou zonder nieuwe router trouwens ook het geval zijn.
Ik had je post denk ik niet goed doorgelezen. Ik zag internet delen en dacht meteen aan studenten.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:12:
[...]
Wie bedoel je met ze? Ik deel de verbinding overigens alleen met mijn buren, die er vrijwel nooit zijn (buitenland), ik hoop dat er iets is waardoor ik ze toch snel kan gebruiken, ipv wachten tot ze terug zijn
[ Voor 7% gewijzigd door -Cn- op 23-01-2017 20:46 ]
AFAIK kun je met de oude bridge geen 'compatible' lampen aansturen.-Cn- schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:46:
Is er een reden om toch de nieuwe te verkiezen boven de andere?
Weet je heel zeker dat je sensor oranje aan het knipperen was toen je ging toevoegen? Hij kan nl ook rood en groen knipperen. Heb zelf van de week een aantal keer moeten proberen met een paperclip voordat het bij mij werkte, hij moet echt oranje-uit-oranje-uit-oranje knipperen geen andere kleuren ertussendoor.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:20:
Ik zit met het volgende probleem
Ik heb aan mijn V2 bridge 12 hue lampen en enkele dimmer switchen gekoppeld maar nu wil ik er enkele hue motion sensoren aan koppelen maar de bridge kan ze niet vinden en zegt uiteindelijk dat er niets gevonden is.
kun je ook lampen en sensoren via api toevoegen?? en als dat mogelijk is hoe??
[ Voor 48% gewijzigd door dragon2 op 23-01-2017 21:10 ]
Onzin, de functionaliteit tussen de 1.0 en 2.0 bridge is gelijk, met uitzondering van Apple Homekit support.dragon2 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:07:
[...]
AFAIK kun je met de oude bridge geen 'compatible' lampen aansturen.
Verwijderd
dragon2 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:07:
[...]
AFAIK kun je met de oude bridge geen 'compatible' lampen aansturen.
Ik heb zelf bv INNR GU10 spotjes omdat die een heel stuk goedkoper zijn dan die van Hue zelf. Ook als je E14 wil aansturen moet je naar een ander merk uitwijken.
[...]
Weet je heel zeker dat je sensor oranje aan het knipperen was toen je ging toevoegen? Hij kan nl ook rood en groen knipperen. Heb zelf van de week een aantal keer moeten proberen met een paperclip voordat het bij mij werkte, hij moet echt oranje-uit-oranje-uit-oranje knipperen geen andere kleuren ertussendoor.
Ik heb de set net een paar dagen, 2e hands via MP (incl. INNR GU10 lampen). De verkoper zei dat de oude bridge niet werkte met die lampen bij hem, vandaar mijn 'AFAIK'. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan omdat de vierkante bridge er al bij zat. Misschien was het eerder een issue dan, lag het niet aan de firmware versie van die lampen? Meende dat hij zoiets zei.Clubbtraxx schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:23:
[...]
Onzin, de functionaliteit tussen de 1.0 en 2.0 bridge is gelijk, met uitzondering van Apple Homekit support.
Gebruik thuis de oude bridge in combinatie met de GU10 lampen zonder problemen, dus de verkoper zat er naast. Enige verschil is homekit support inderdaad.dragon2 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:47:
[...]
Ik heb de set net een paar dagen, 2e hands via MP (incl. INNR GU10 lampen). De verkoper zei dat de oude bridge niet werkte met die lampen bij hem, vandaar mijn 'AFAIK'. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan omdat de vierkante bridge er al bij zat. Misschien was het eerder een issue dan, lag het niet aan de firmware versie van die lampen? Meende dat hij zoiets zei.
Iig fijn als alles nu wel onderling werkt![]()
Nu nog graag een koppeling met m'n kaku spul
Gebruik van dimmers icm Hue word afgeraden.mvdp8 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:47:
Ik heb een vraagje over de starterskit van 3 lampen met de switch.
Deze zou ik willen gebruiken in een lamp boven de keukntafel met 3 lampen erin. Deze is echter nu aangesloten op een dimmer.
Kan ik dan de Hue starters set er wel op aansluiten, of gaat dit problemen geven?
Dat gaat problemen geven.mvdp8 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:47:
Ik heb een vraagje over de starterskit van 3 lampen met de switch.
Deze zou ik willen gebruiken in een lamp boven de keukntafel met 3 lampen erin. Deze is echter nu aangesloten op een dimmer.
Kan ik dan de Hue starters set er wel op aansluiten, of gaat dit problemen geven?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Zo heb ik het ook gedaan in de slaapkamer; gamma dimmer er uit, draadjes aan elkaar knopen, hue dimmer op plek van oude dimmer mbv de oplossing beschreven in de OP, lampje er in en gaan!wpeterw schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:16:
Waarom laat je de schakelaar niet helemaal vervallen ? Er zit immers een dimmerswitch in de set die je wil kopen ?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V156 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Heel benieuwd. Zou ik in de overkapping willen buiten.A3-D schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:54:
Na lang zoeken eindelijk de profielen besteld die ik graag wilde (2 meter lang, hoek en max 15mm breed voor de Lightstrip Plus).
Voor andere geïnteresseerden: http://www.ledprofiel.nl/...uw-led-profiel-1m-2m.html
Helaas geen afhaalmogelijkheid, ik hoop binnenkort een foto te kunnen plaatsen van het profiel met de Lightstrip (deze is voor plaatsing achterop ons dressoir waar de TV op staat).
[ Voor 7% gewijzigd door water_escape op 24-01-2017 20:27 ]
Water-Escape
Verwijderd
Dat ziet er goed uit. Ik ben nog op zoek naar een strip voor onder mijn keukenkastjes. Zou jij deze (aangezien je er een hele zoektocht aan hebt besteed) ook geschikt vinden voor onder de keukenkastjes (in het hoekje)?A3-D schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:54:
Na lang zoeken eindelijk de profielen besteld die ik graag wilde (2 meter lang, hoek en max 15mm breed voor de Lightstrip Plus).
Voor andere geïnteresseerden: http://www.ledprofiel.nl/...uw-led-profiel-1m-2m.html
Helaas geen afhaalmogelijkheid, ik hoop binnenkort een foto te kunnen plaatsen van het profiel met de Lightstrip (deze is voor plaatsing achterop ons dressoir waar de TV op staat).
ik heb daar gewoon een zwart hoekprofiel voor gekocht en vastgelijmd en daar dan de led scrip achterVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:31:
[...]
Dat ziet er goed uit. Ik ben nog op zoek naar een strip voor onder mijn keukenkastjes. Zou jij deze (aangezien je er een hele zoektocht aan hebt besteed) ook geschikt vinden voor onder de keukenkastjes (in het hoekje)?
There are no secrets, only information you do not yet have
Heb je het LED-profiel dan onder je keukenkastjes ook om een hoek bevestigd?zeroday schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:00:
[...]
ik heb daar gewoon een zwart hoekprofiel voor gekocht en vastgelijmd en daar dan de led scrip achter
werkt super. En kost 'geen drol'
Het is op een liggende staander, dus ik heb dat hoekprofiel als een verlengde van de plank, zodat je de LEDs niet ziet, de LEDs verlichten dan wat eronder staat en reflecteert tegen de muur.. gebruik je een dunne hoekprofiel heb je de leds weggewerkt en kan die toch naar onderen schijnen.opwouters schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:04:
[...]
Heb je het LED-profiel dan onder je keukenkastjes ook om een hoek bevestigd?
Ik wil ook graag een led-strip in de keuken, ben alleen niet overtuigd of het makkelijk gaat lukken deze 2x in een hoek van 45 graden te plakken.
Gezien de 6-pins verbinding, heb ik ook nog geen geschikte koppelstukje kunnen vinden.
Iemand hier ervaring mee?
Het standaard afdek plaatje van de Karwei, 78x140 is dezelfde kleur. Kost weinig, even de exacte hoogte checken en een groter plaatje meenemen.Mai Pensato schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:01:
Nee het past toch net niet... dimmer is 70 mm breed, 2 inbouwdozen naast elkaar 142-143 mm. Niet goed over nagedacht van Philips...
Verwijderd
zeroday schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Het is op een liggende staander, dus ik heb dat hoekprofiel als een verlengde van de plank, zodat je de LEDs niet ziet, de LEDs verlichten dan wat eronder staat en reflecteert tegen de muur.. gebruik je een dunne hoekprofiel heb je de leds weggewerkt en kan die toch naar onderen schijnen.
sure
[ Voor 118% gewijzigd door zeroday op 25-01-2017 20:14 ]
Netjes, en de strip zit dan verticaal geplakt en schijnt als het ware richting de achterwand?zeroday schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:10:
[...]
sure
[afbeelding]
closeup
[afbeelding]
tis natuurlijk iets anders dan onder bij de keuken .. maar wij zijn er erg gevreden mee ;-) en is fractie van wat het anders zou kosten
we hebben hem niet vertikaal geplakt maar gewoon plat zodat de leds naar beneden stralen maar er is genoeg om ook via de muur te stralenopwouters schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:49:
[...]
Netjes, en de strip zit dan verticaal geplakt en schijnt als het ware richting de achterwand?
Het blijft lastig he lezen...dragon2 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:02:
[...]
Wel gen2 E27 lampen, dus of dit nu z'n goede aanbieding is..?
Dat stond er gisteren wel, nu is het ineens wel 3e gen. Zeggen ze.
Op amazon prime vandaag trouwens voor 139,- incl. verzenden (of losse lamp voor 52,82):
https://www.amazon.de/Phi...7edaaf338f&language=nl_NL
[ Voor 22% gewijzigd door Clubbtraxx op 26-01-2017 18:39 ]
[ Voor 97% gewijzigd door dragon2 op 26-01-2017 18:49 ]
Check HueLabs ook nog even, wellicht heb je daar iets aangezet?iAmRenzo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:23:
Ik heb nu toch een vaag probleem: mijn lampen gaan spontaan aan. In de avond en vanochtend stonden ze om 6:50 fel aan (lekker wakker worden).
Ik heb in Hue.app, in Woning.app nergens een rule staan. Ook in Domoticz waar Hue nog aan gekoppeld is staat geen rule.
Ik heb, toen ik Hue nam, talloze apps geprobeerd en ook weer verwijderd (er is zoveel butt kwaliteit). Via Mijn Hue heb ik een aantal apps de toegang gerevoked. Maar omdat je natuurlijk op twee manieren met Hue kunt connecten (inlog en een druk op de knop van de bridge) kan ik niet alle gekoppelde apps traceren... iemand een idee wat ik kan doen?
Anders wordt het de bridge resetten, wachtwoord wijzigen in de hoop dat ik helemaal van scratch kan beginnen.
In de app kan je kiezen voor "opschonen", waarmee je alle data van 3th party apps verwijderd (en eventuele rules ook).iAmRenzo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:23:
Ik heb nu toch een vaag probleem: mijn lampen gaan spontaan aan. In de avond en vanochtend stonden ze om 6:50 fel aan (lekker wakker worden).
Ik heb in Hue.app, in Woning.app nergens een rule staan. Ook in Domoticz waar Hue nog aan gekoppeld is staat geen rule.
Ik heb, toen ik Hue nam, talloze apps geprobeerd en ook weer verwijderd (er is zoveel butt kwaliteit). Via Mijn Hue heb ik een aantal apps de toegang gerevoked. Maar omdat je natuurlijk op twee manieren met Hue kunt connecten (inlog en een druk op de knop van de bridge) kan ik niet alle gekoppelde apps traceren... iemand een idee wat ik kan doen?
Anders wordt het de bridge resetten, wachtwoord wijzigen in de hoop dat ik helemaal van scratch kan beginnen.
Nope, die heb ik nog nooit gebruikt (niks handigs nog verschenen).posttoast schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:28:
Check HueLabs ook nog even, wellicht heb je daar iets aangezet?
En er is als het goed is ook een manier om direct in de rules van je bridge te kijken, maar daarvoor moet je even in dit topic zoeken.
Wis je dan alleen de data van 3th party apps? En de rules van Hue zelf?Maichel schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:30:
In de app kan je kiezen voor "opschonen", waarmee je alle data van 3th party apps verwijderd (en eventuele rules ook).
Hierin staat niets meer. Dit is de plek waar ik een aantal apps de toegang kon revoken. Verder kun je hier vrij weinig.peptalk schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:08:
Check https://www.meethue.com/nl-nl/user/preferences en via WinHue3 voor Windows kun je alles zien en verwijderen.
Je wist dan alles ja, helaas ook de rules van Hue zelf...iAmRenzo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:30:
[...]
Nope, die heb ik nog nooit gebruikt (niks handigs nog verschenen).
Is dat niet wat Peptalk zei: WinHue3? Of bedoel je een andere?
[...]
Wis je dan alleen de data van 3th party apps? En de rules van Hue zelf?
[...]
Hierin staat niets meer. Dit is de plek waar ik een aantal apps de toegang kon revoken. Verder kun je hier vrij weinig.
WinHue3 is nog wel een goede.
Na verlies van spanning gaan ze op vol vermogen weer aan... Kleine stroomstoring gehad ? Misschien een slecht contact ergens ?iAmRenzo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:23:
iAmRenzo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:23:
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan.Rdegoede schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:22:
[...]
Na verlies van spanning gaan ze op vol vermogen weer aan... Kleine stroomstoring gehad ? Misschien een slecht contact ergens ?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Daar zat ik ook aan te denken maar ze zijn niet fel wit, ze hebben wel een scene gepakt zeg maar.Rdegoede schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:22:
Na verlies van spanning gaan ze op vol vermogen weer aan... Kleine stroomstoring gehad ? Misschien een slecht contact ergens ?
Ik kan nog eens even kijken in IFTTT. Heb je nog een idee om elke connectie via inloggegevens te verbreken? Want kan ook best een andere service zijn geweest... heb echt veel geprobeerd namelijkDarkSide schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:29:
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan.
Wat je nog wel kan controleren zijn zaken als IFTTT bijvoorbeeld.
Tijdje terug ook lopen "klooien" met automatisch lichten aan als het donker is bv.
Maar e.e.a was toch niet lekker omdat ik niet altijd thuis ben.
Toen alle regels uit alle apps die ik geprobeerd had verwijderd. Maar de lampen stonden toch aan als ik thuis kwam.
Bleek dat ik nog een IFTTT rule had die bij zonsondergan mijn lampen aandeed.
Was ik helemaal vergeten
Waarom probeer je het niet eensMeneer Dennis schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:10:
Iemand al bekend met deze app Google Play: Casambi ?
Lijkt er op dat je bluetooth lampen en hue in 1 app kan aansturen
Ga ik ook cker doen
Dat wordt de lamp weer van het plafond schroeven..januari 2017
Kwaliteitsissue 'HUE' armaturen
Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat een aantal Philips Hue "Fair"-, "Being"- en "Still"-armaturen niet voldoen aan onze kwaliteits- en veiligheidsnormen. Er zijn ons enkele gevallen bekend geworden waarin onderdelen van de producten losraken of afbreken. We hebben deze kwestie onmiddellijk aangepakt en hebben inmiddels het probleem verholpen in ons fabricageproces. Dit heeft geen invloed op andere Philips Hue-producten.
Om elk potentieel veiligheidsrisico te vermijden, zijn we gestart met een programma om de getroffen producten te vervangen. Wanneer u in het bezit bent van één van deze producten (zie bijgevoegde productcodes), vragen wij u contact op te nemen met ons call center. Het artikelnummer kunt u vinden op het zilverkleurige etiket aan de achterzijde van het product (zie bijlage).
Ons call center is van maandag tot vrijdag tussen 09:00 en 18:00 uur te bereiken op nummer 00800 744 547 75.
Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor eventueel ongemak dat hierdoor wordt veroorzaakt. De kwaliteit van onze producten ligt ons na aan het hart.
Als u nog vragen hebt, aarzel dan niet om met ons contact op te nemen.
Dank u voor uw begrip en uw medewerking.
Met vriendelijke groeten,
Philips Lighting
Het betreft de volgende producten:
Artikelnummer Productomschrijving
4033931P7 Fair Hue pendant white 1x39W 24V
4033930P7 Fair Hue pendant black 1x39W 24V
4034031P7 Fair Hue ceiling lamp white 1x39W 24V
4034030P7 Fair Hue ceiling lamp black 1x39W 24V
3261031P7 Being Hue ceiling lamp white 1x32W 24V
3261030P7 Being Hue ceiling lamp black 1x32W 24V
3261048P7 Being Hue ceiling lamp aluminium 1x32W 24V
3261331P7 Still Hue ceiling lamp white 1x32W 24V
3261348P7 Still Hue ceiling lamp aluminium 1x32W 24V
3261330P7 Still Hue ceiling lamp black 1x32W 24V
- NAC Breda -
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq