[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.452 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:25
Ritchie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:16:
Ik krijg zojuist een mail van Beaumotica over een terugroepactie van Philips"

[...]

Dat wordt de lamp weer van het plafond schroeven..
Shit, mijn Hue Fair dus ook. Helemaal geen zin in, hij hangt daar eigenlijk prima :D Als ze nou eerst een nieuwe sturen is het al een ander verhaal ;)

omniscale.nl

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:30
Ik ontloop het gelukkig, hier hangt net een nieuwe Hue Amaze op. :)

• posttoast
  • Laatst online: 11:25
Heb net gebeld, in mijn geval (de Fair) gaat het om de glasplaat en een schroef. Ze sturen me van beide een nieuw exemplaar. Lamp hoeft niet van het plafond dus.

omniscale.nl

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb inmiddels een goede anderhalf jaar een paar Hue White lampen. Heerlijk om tegenwoordig tegen Siri te roepen (vooral als je al met één oog dicht op bed ligt en de nachtlampjes uit moeten). Echter wil ik nu ook de plafondlamp in de slaapkamer aan Hue, want als die aan staat is het natuurlijk ruzie wie 'm uit gaat doen. ;-)
Eventueel op termijn wil ik overal Hue, zo leuk is dat natuurlijk wel.

Mijn grootste probleem is dat wij voor de "ouderwetse" lampen nog steeds grootse fan zijn van de muurschakelaars. En die gaan natuurlijk niet samen met Hue. Een jaar geleden heb ik hier al over nagedacht. Zelf een klein printplaatje fabriceren dat op een coin cell loopt en BLE aan boord heeft en de wandschakelaar voor een momentum schakelaar vervangen, die aansluiten op de BLE module. Vervolgens de boel doorseinen naar een basisstation die de Hue API aanroept. Goed, heel veel werk natuurlijk. Plus een flinke investering voor die (waarom?) dure momentum wandschakelaars. Iemand die ooit al zoiets heeft geprobeerd? Als ik Google krijg ik slechts mensen die naar bestaande oplossingen vragen (oude topics op het internet), waar geen zinnige reactie op komt.

Is zoiets (eventueel goedkoop Chinees van eBay) inmiddels al uitgevonden?
Ik ben nadrukkelijk niet op zoek naar een Dimmer switch, die dingen zijn me echt te duur. Zeker op termijn als ik alles op deze manier wil gaan doen.

Edit:
Waarom op een kleine batterij?
Ik heb niet overal een blauwe draad tot in de dozen waar m'n schakelaars zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door GWTommy op 27-01-2017 18:00 ]

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:44
GWTommy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:58:
Ik heb inmiddels een goede anderhalf jaar een paar Hue White lampen. Heerlijk om tegenwoordig tegen Siri te roepen (vooral als je al met één oog dicht op bed ligt en de nachtlampjes uit moeten). Echter wil ik nu ook de plafondlamp in de slaapkamer aan Hue, want als die aan staat is het natuurlijk ruzie wie 'm uit gaat doen. ;-)
Eventueel op termijn wil ik overal Hue, zo leuk is dat natuurlijk wel.

Mijn grootste probleem is dat wij voor de "ouderwetse" lampen nog steeds grootse fan zijn van de muurschakelaars. En die gaan natuurlijk niet samen met Hue. Een jaar geleden heb ik hier al over nagedacht. Zelf een klein printplaatje fabriceren dat op een coin cell loopt en BLE aan boord heeft en de wandschakelaar voor een momentum schakelaar vervangen, die aansluiten op de BLE module. Vervolgens de boel doorseinen naar een basisstation die de Hue API aanroept. Goed, heel veel werk natuurlijk. Plus een flinke investering voor die (waarom?) dure momentum wandschakelaars. Iemand die ooit al zoiets heeft geprobeerd? Als ik Google krijg ik slechts mensen die naar bestaande oplossingen vragen (oude topics op het internet), waar geen zinnige reactie op komt.

Is zoiets (eventueel goedkoop Chinees van eBay) inmiddels al uitgevonden?
Ik ben nadrukkelijk niet op zoek naar een Dimmer switch, die dingen zijn me echt te duur. Zeker op termijn als ik alles op deze manier wil gaan doen.

Edit:
Ik heb niet overal een blauwe draad tot in de dozen waar m'n schakelaars zitten.
Je kan met aan arduino en homebridge op een raspberry-pi al een heel eind komen. https://github.com/nfarina/homebridge

• GWTommy
L1NO_ schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:32:
[...]

Je kan met aan arduino en homebridge op een raspberry-pi al een heel eind komen. https://github.com/nfarina/homebridge
Een Arduino, of in essentie elke schakeling met een ATMega328, is eigenlijk uit den boze. Wil ik BLE connectiviteit toevoegen, zal ik toch aan een andere (ARM) MCU moeten denken. Om een extra MCU er tussen te gooien is een verspilling van de batterij. De ARM MCUs zijn veel zuiniger en die kunnen minimaal net zo veel als de "Arduino's".
Homebridge draai ik al, dat werkt als een trein (niet voor Hue, heb de nieuwe bridge). Maar weinig toevoeging als het een simpele switch betreft. Ik zou juist met de switch de Hue API aanspreken.
Kortom, de technische haalbaarheid of uitvoering is niet mijn vraag. Ik wil mezelf juist wat werk besparen en ben dus op zoek naar een standaardoplossing.

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-12-2025
Al een tijdje ben ik aan het kijken hoe ik Hue's (middels rules op nieuwe bridge) zo kan instellen dat ze indien de lichtsterkte 100% is (na spanningsuitval) automatisch uitschakelen na enkele minuten op 100% sterkte te hebben gestaan.

In WinHue zie ik bijvoorbeeld de sensor "LightStatus" staan, maar ik kom even niet goed uit de voeten met hoe de beschikbare operators binnen de Hue API hiervoor gebruikt zouden kunnen worden. Ik heb al de API op de Hue Developers site bekeken.

Wellicht hebben jullie tips?

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
iemand nog tips om deze hue ledstrip plus + 1 meter verlengstuk netjes achter mijn tv te verwerken? Is nu provisorisch met plakband (niet de zelfklevende strip) vastgemaakt, maar van de zijkant (en dat is te zien vanuit eetkamer) zie je de strip bij de hoeken goed zitten, en het licht is hierdoor ook niet perfect egaal verdeeld aan alle kanten...

hue-tv-2
andere kant
hue-tv-1

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Wanneer ik thuis kom zet ik mijn verwarming aan via Toon, de tegel "Comfort", om 23 uur heb ik ingesteld dat ie naar "Slapen" moet. Dit gaat allemaal goed alleen om met de Toon kan ik dus ook mijn Hue bedienen en deze Hue lampen gaan nu dus elke avond aan om 23 uur?

Iemand enig idee?

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
GWTommy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:05:
[...]

Een Arduino, of in essentie elke schakeling met een ATMega328, is eigenlijk uit den boze. Wil ik BLE connectiviteit toevoegen, zal ik toch aan een andere (ARM) MCU moeten denken. Om een extra MCU er tussen te gooien is een verspilling van de batterij. De ARM MCUs zijn veel zuiniger en die kunnen minimaal net zo veel als de "Arduino's".
Homebridge draai ik al, dat werkt als een trein (niet voor Hue, heb de nieuwe bridge). Maar weinig toevoeging als het een simpele switch betreft. Ik zou juist met de switch de Hue API aanspreken.
Kortom, de technische haalbaarheid of uitvoering is niet mijn vraag. Ik wil mezelf juist wat werk besparen en ben dus op zoek naar een standaardoplossing.
Die standaard oplossing is er in de vorm van de dimmer die jij te duur vond... Echter als je een beetje oplet zijn die dingetjes voor +/- 16 Euro te krijgen bij bv 20% korting akties van de Praxis.
Daar ga je zelf toch niet voor aan lopen kloten met eigen gefabriceerde controllertjes en BLE?
Leuk als je het kunt en helemaal werkend krijgt zoals je zou willen, maar ook dat kost geld. Uiteindelijk is het prijsverschil met een originele dimmer switch dan toch redelijk verwaarloosbaar. Tenzij je 100 schakeaars in huis hebt natuurlijk O-)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Clubbtraxx schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:57:
[...]

Die standaard oplossing is er in de vorm van de dimmer die jij te duur vond... Echter als je een beetje oplet zijn die dingetjes voor +/- 16 Euro te krijgen bij bv 20% korting akties van de Praxis.
Daar ga je zelf toch niet voor aan lopen kloten met eigen gefabriceerde controllertjes en BLE?
Leuk als je het kunt en helemaal werkend krijgt zoals je zou willen, maar ook dat kost geld. Uiteindelijk is het prijsverschil met een originele dimmer switch dan toch redelijk verwaarloosbaar. Tenzij je 100 schakeaars in huis hebt natuurlijk O-)
16 euro? Waar moet ik zoeken dan?

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
frozenflame schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan in de slaapkamer; gamma dimmer er uit, draadjes aan elkaar knopen, hue dimmer op plek van oude dimmer mbv de oplossing beschreven in de OP, lampje er in en gaan!

Ik heb overigens nu de dimmer en de lamp direct gekoppeld, omdat de dimmer via de bridge niet altijd werkte. Iemand een idee of je de lamp dan nog wel via de bridge kan benaderen, of is zo'n koppeling exclusief?
Ik wil dit ook doen. Welke draadjes heb jij aan elkaar geknoopt? Ik heb rood, groen en zwart. Zie foto

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28wdpxg.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Niekage op 28-01-2017 17:48 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat ging er naar de oude schakelaar, zwart en groen uit de kroonsteen bovenin denk ik? Die moeten aan elkaar zodat je een permanente kring maakt.

Wel wat verouderde installatie met die kleuren... :o

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
Beekforel schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:02:
Wat ging er naar de oude schakelaar, zwart en groen uit de kroonsteen bovenin denk ik? Die moeten aan elkaar zodat je een permanente kring maakt.

Wel wat verouderde installatie met die kleuren... :o
Klopt, het werkt op deze manier!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Het werkte allemaal perfect. Tot vandaag. :(
Kan ik zien wanneer de laatste firmware op de bridge is gezet? En kan je nog terug naar een vorige versie van de firmware?

Sinds vandaag staat er bij mijn Lightify plugs dat ze niet bereikbaar zijn. Ik kan ze echter nog wel gewoon schakelen, maar hierdoor worden ze soms uit de kamerconfiguratie gegooid. :?

Edit: Dit komt toch niet door iOS 10.2.1?
Edit2: 1 van de 2 Lightify plugs verwijderd van de bridge en nu krijg ik hem niet meer verbonden. Ook niet met iConnect hue op 5 cm afstand van de bridge. :(

[ Voor 21% gewijzigd door pacificocean op 28-01-2017 22:17 ]

• Clubbtraxx
Niekage schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:43:
[...]

Ik wil dit ook doen. Welke draadjes heb jij aan elkaar geknoopt? Ik heb rood, groen en zwart. Zie foto

[afbeelding]
Zo, oude installatie... zelfs bakkeliet dozen lijkt het?

In moderne electrische installaties worden deze kleuren voor installatiedraad gebruikt

bruin = fase(de stroomaanvoer)
blauw = nul (voert de stroom af)
geel/groen = aarde
zwart = schakeldraad (bv van schakelaar naar een lichtpunt)

Oudere electrische installaties gebruiken onderstaande kleuren.

groen = fase
rood = nul
grijs = aarde
zwart = schakeldraad

In jouw geval zal het dus groen en zwart zijn die je met elkaar moet doorverbinden.

• Danton-Bowman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-10-2025
Een Goedemorgen allemaal.

Ik ben momenteel in het bezit van een oude Hue set met bridge 1.0 en ambilight TV maar heb zoals overal wordt vermeld van een delay.

Is dit verbeterd met de bridge 2.0?

Daarnaast las ik ergens over de Hue TV app vs. een ambilight + hue Smartphone app. Werken deze ook verschillend?

Het idee is om mijn tweezijdige ambilight uit te breiden met een lightstrips van 2m opgeknipt in 2 stukken van ja jullie raden het al 1m.

Alvast bedankt voor tips!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Zo heb mijn 3 dimmer switches binnen.
Vondt deze in het begin minder dan de Hue tap omdat deze laatste geen batterijen nodig heeft.
Maar de Hue Tap drukt redelijk "zwaar". En dacht toch eens kijken naar de dimmers.

Ben er wel blij mee. Drukt veel fijner dan de tap. En het switchen tussen scenes gaat ook soepel.
Tevens werkt het dimmen ook fijner dan het dimmen programeren in stappen met de Tap.
De eetkamer is nu fijn te bedienen. En de meiden bedienen hun Hue Go's er mee op de slaapkamer.
Zit er zelfs aan te denken om de Hue Tap de deur uit te doen en te vervangen voor een dimmer.

Ben benieuwd hoe lang de batterijen mee gaan. Maar tot nu toe zeer tevreden met de dimmers

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
DarkSide schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:24:
Zo heb mijn 3 dimmer switches binnen.
Vondt deze in het begin minder dan de Hue tap omdat deze laatste geen batterijen nodig heeft.
Maar de Hue Tap drukt redelijk "zwaar". En dacht toch eens kijken naar de dimmers.

Ben er wel blij mee. Drukt veel fijner dan de tap. En het switchen tussen scenes gaat ook soepel.
Tevens werkt het dimmen ook fijner dan het dimmen programeren in stappen met de Tap.
De eetkamer is nu fijn te bedienen. En de meiden bedienen hun Hue Go's er mee op de slaapkamer.
Zit er zelfs aan te denken om de Hue Tap de deur uit te doen en te vervangen voor een dimmer.

Ben benieuwd hoe lang de batterijen mee gaan. Maar tot nu toe zeer tevreden met de dimmers
Ik besef dat op forum reclame maken niet helemaal netjes is, maar verdiep je eens in de iConnectHue app. Dan gaat er een hele wereld open wat je allemaal met de dimmers kan doen.

• DarkSide

DarkSide

Dennisdn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Ik besef dat op forum reclame maken niet helemaal netjes is, maar verdiep je eens in de iConnectHue app. Dan gaat er een hele wereld open wat je allemaal met de dimmers kan doen.
heel leuk iconnecthue. Maar hoe ik me er ook in verdiep. Werken zal het niet op mijn android telefoon :*)

Ik moet nog even kijken wat Hue Pro en All 4 Hue kunnen. Voor nu al blij met de dimmers.
Hoop eigenlijk nog scenes aan de dim knoppen te kunnen schakelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Xander
  • Nu online
Jezelf verdiepen in de API is natuurlijk ook een optie. Uiteindelijk kun je met code typen precies hetzelfde als met al die apps, misschien nog wel meer ook. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DarkSide

DarkSide

Xander schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:06:
Jezelf verdiepen in de API is natuurlijk ook een optie. Uiteindelijk kun je met code typen precies hetzelfde als met al die apps, misschien nog wel meer ook. ;)
Dat kan ook idd.
Maar zie dat All 4 hue het ook kan. Met regels programeren.
Ook met long press etc. Hiermee moet ik wel wel leuks in elkaar kunnen knutselen.

• mikocolin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-05-2020
Goedenavond

Zijn er mensen die meer dan 12 accessoires hebben lopen op 1 bridge v2?
Ik zit nu helaas tegen de 12 aan maar zou graag nog 2 bewegings- zenders erbij willen.
Ik las eerder ergens in het topic dat er max 12 acc op een bridge kunnen , iemand hier ervaring mee?
Een extra brigde alleen voor twee sensor zie ik namelijk niet zitten ...

Afbeeldingslocatie: https://i1183.photobucket.com/albums/x470/rovelra/image1%201_zpsnvpktxj3.jpg

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Bij de Ikea een glazen "bol" lamp gevonden voor een tientje.
Erg leuk met een hue lamp er in.

Hue

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

The Fatal schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:47:

[afbeelding]
Ik denk dat je dit topic dan ook sinds kort hebt gevonden >:)

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

mucuracat

YES

GWTommy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:58:
......

Edit:
Maar eh... je wilt eigen schakelaar maken, zodat hue lamp niet zonder stroom blijft en ook via afstand toch gebruikt kan worden?

Als hue lamp uit gaat, is de stroom toch niet onderbroken? Dan zou je schakelaar gewoon stroom hebben en zou je dus zonder batterij kunnen?

Correct me if I am wrong

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
Ik krijg het met All4Hue niet voor elkaar om dubbel tap (of 3x drukken of 4x drukken) op de dimmer te configureren. Kan er ook geen tutorial over vinden, iemand een tip?

• The Fatal
  • Laatst online: 16:53
Nicap schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat je dit topic dan ook sinds kort hebt gevonden >:)
Nog niet zo lang geleden inderdaad. Zeker nog niet alle pagina's door gelezen

Verwijderd

Ja, mooie combi! Heb er twee als bedlampjes. Wel groot, maar mooi mat licht en ideaal als wake-up light!
The Fatal schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:47:

[afbeelding]

• GWTommy
mucuracat schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Maar eh... je wilt eigen schakelaar maken, zodat hue lamp niet zonder stroom blijft en ook via afstand toch gebruikt kan worden?

Als hue lamp uit gaat, is de stroom toch niet onderbroken? Dan zou je schakelaar gewoon stroom hebben en zou je dus zonder batterij kunnen?

Correct me if I am wrong
Ik heb alleen een bruine en zwarte draad in mijn dozen lopen. Ik kom dus een blauwe te kort. De "schakelaars" zou dan parallel moeten staan aan de lamp. Bovendien, al zou ik die wel hebben in m'n dozen, zou ik in de doos een complete transformator en gelijkrichter moeten gooien. Dat kan klein, maar dan nog is het waarschijnlijk te groot.

Gisteren een AWST-8800 besteld op internet. Is een wandschakelaar die op te plakken is of over bestaande dozen te schroeven. Is van KlikAanKlikUit en zendt dus iets uit op 433Mhz. Dat kan ik opvangen met een kleine receiver en die over ethernet de Hue API aanroepen. Als het werkt zal ik eens kijken of ik een kleine guide kan maken, volgens mij is het voor wel meer Tweakers interessant hier. Duurt helaas nog twee weken voor ze binnen zijn. Kennelijk niet op voorraad.

• mikocolin
  • Laatst online: 15-05-2020
mikocolin schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:11:
Goedenavond

Zijn er mensen die meer dan 12 accessoires hebben lopen op 1 bridge v2?
Ik zit nu helaas tegen de 12 aan maar zou graag nog 2 beweging- zenders erbij willen.
Ik las eerder ergens in het topic dat er max 12 acc op een bridge kunnen , iemand hier ervaring mee?
Een extra brigde alleen voor twee sensor zie ik namelijk niet zitten ...

[afbeelding]
Vandaag maar nog twee motion sensors aangeschaft om te testen hoeveel er op een bridge kunnen .
Helaas kunnen er maximaal 13 accessoires worden gekoppeld .
Bij het koppelen van het 14de accessoires krijg ik de melding :

Afbeeldingslocatie: https://i1183.photobucket.com/albums/x470/rovelra/IMG_0553_zpsnlntosa5.jpg

Nu heb ik via de app (versie 2) de bridge opgeruimd om alle activiteiten te verwijderen , helaas zonder positief resultaat ....

Blijkbaar zijn de 13 acc de maximale capaciteit van de bridge v2

En dat terwijl er maar nog 23 lampen gekoppeld zijn (dus plek zat op de bridge , misschien eens met Philips bellen en kijken of ze meer ruimte kunnen maken voor de acc als de max lampen (50) nog niet is bereikt)

Als iemand nog tips heeft hoor ik dat graag!!!

Bedankt

MvG Rogé

• vvs-odrs
  • Registratie: Januari 2010
Vandaag een mailtje van Philips ontvangen over Hue.
Waarin dit plaatje staat, wie kan mij vertellen welke lamparmatuur daar aan de muur hangt. (het gaat om de 2 lampen die blauw en groen licht geven d.m.v. de Hue Color lampen.

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/eqy17k2m9/Hue_lampen.png

Meerdere keren voorbij gekomen in de mailtjes die Philips verstuurd, maar tot nu toe niet op de website van de Philips partners gezien...

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58
Wat is ongeveer het minimum dat je nodig hebt om een leuk Hue effect in je woonkamer te krijgen? Mijn eerste plan was 1 plafonierre met 3 lampen erin, maar heb dat nu al aangepast naar 2 in de plafonierre + 1 staanlamp in de hoek van de kamer. Kun je zo al leuke effecten maken?

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:40
Sinds ik afgelopen weekend een lightstrip aan mijn woonkamer heb toegevoegd, kom ik erachter dat kleurtjes best wel leuk zijn - de kids houden er van :). Nu heb ik 5 white Ambiance in de kamer, welke ik tzt wil vervangen met de kleurenuitvoering. Dit zal ik niet in één keer doen, dus ik was even benieuwd of de color uitvoering, dezelfde kleuren weergeeft als de Ambiance. Met andere woorden zie je verschil in witkleuren?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Het kleur(temperatuur)bereik van de White Ambiance valt binnen het kleurbereik van de colorlampen.

Dus de colorlampen kunnen de witkleuren sowieso weergeven, en de bouw en firmware van de lampen is volgens mij zodanig goed gemaakt dat deze ook de ingestelde kleur goed weergeven.

• Wally2002
  • Laatst online: 16:20
Basekid schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:35:
Wat is ongeveer het minimum dat je nodig hebt om een leuk Hue effect in je woonkamer te krijgen? Mijn eerste plan was 1 plafonierre met 3 lampen erin, maar heb dat nu al aangepast naar 2 in de plafonierre + 1 staanlamp in de hoek van de kamer. Kun je zo al leuke effecten maken?
Moeilijke vraag want wat is de definitie van 'leuk' effect, en hoe ziet jouw woonkamer eruit en welke lampen/armaturen zijn er al?

Met een lightstrip kun je over een grotere lengte kleur toevoegen.
Een iris geeft een mooi sfeereffect op de muur, zeker als deze een lichte kleur heeft heb je gelijk een behoorlijke impact.

Hoe meer verschillende Hue lichtbronnen je hebt hoe meer je kunt mixen en hoe mooier het effect (vind ik in ieder geval).

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:02
Weet Philips dat zelf niet? Via twitter even?
Vraag dan meteen of die buiten kunnen onder de overkapping :)
vvs-odrs schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:54:
Waarin dit plaatje staat, wie kan mij vertellen welke lamparmatuur daar aan de muur hangt. (het gaat om de 2 lampen die blauw en groen licht geven d.m.v. de Hue Color lampen.

[afbeelding]

Meerdere keren voorbij gekomen in de mailtjes die Philips verstuurd, maar tot nu toe niet op de website van de Philips partners gezien...

Water-Escape

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:51

[afbeelding]

Niet exact hetzelfde, maar ze lijken heel erg op de lampen die ik heb hangen met Hue-lampen er in:

Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/hue5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/hue6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/hue7.jpg

Dit zijn armaturen van Rietveld: https://www.rietveldlicht...al-stof-taupe-rechthoekig
Die hebben sowieso heel erg veel mooie lampen vind ik zelf. O-)

• mkoek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-01-2021
Sinds kort hebben wij in huis ook een aantal HUE lampen. Erg leuk spul!

Ik heb wel een vraagje. Weten jullie of het volgende mogelijk is?

In de woonkamer heb ik een lichtschakelaar die twee lampen tegelijk aanzet. 1 van die lampen is met GU10 aansluiting, dus daar kan ik een hue lamp inzetten. De andere lamp hebben we voor de sfeer gekozen voor deze ikea lamp: http://www.ikea.com/nl/nl...__0406315_PE569283_S4.JPG

Ik kan de schakelaar dus niet constant aan laten, omdat dan de ikea lamp continue brand. Is hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld een speciale fitting die ik onder de ikea lamp plaats die communiceert met mijn hue bridge? Voor zover ik weet heeft hue dat zelf niet, is er een ander merk dat dit wel kan en werkt met de hue bridge?

Groeten en dank voor het meedenken! :)

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Klopt het trouwens dat de Innr GU10 kleurenspotjes niet meer te krijgen zijn? Ik zoek nog steeds naar GU10-lampen met fatsoenlijk kleurbereik om op de Hue bridge aan te sluiten maar dat lukt niet echt :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
mkoek schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:20:
Sinds kort hebben wij in huis ook een aantal HUE lampen. Erg leuk spul!

Ik heb wel een vraagje. Weten jullie of het volgende mogelijk is?

In de woonkamer heb ik een lichtschakelaar die twee lampen tegelijk aanzet. 1 van die lampen is met GU10 aansluiting, dus daar kan ik een hue lamp inzetten. De andere lamp hebben we voor de sfeer gekozen voor deze ikea lamp: http://www.ikea.com/nl/nl...__0406315_PE569283_S4.JPG

Ik kan de schakelaar dus niet constant aan laten, omdat dan de ikea lamp continue brand. Is hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld een speciale fitting die ik onder de ikea lamp plaats die communiceert met mijn hue bridge? Voor zover ik weet heeft hue dat zelf niet, is er een ander merk dat dit wel kan en werkt met de hue bridge?
Ik zou de schakelaar open maken en kijken of daar de bedrading van beide lampen in aankomen of dat ze pas ergens anders gesplit worden.

Als ze beiden in de schakelaar aankomen kun je er wellicht eentje doorverbinden zodat die altijd aan staat.

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-12-2025
Over een paar weken krijgen we onze sleutel van ons appartement en willen we graag lampen van Hue gebruiken. En aangezien het nog veel scheelt om deze in de aanbieding te kopen, hou ik dat nu een tijdje in de gaten.

Momenteel heeft Praxis een 20% kortingsactie en vandaag ook nog €5 korting per product. Is dit een goede actie voor de Hue assortiment of zouden jullie nog wachten op een andere kortingsactie?

Wat ik wil halen is het volgende:
Philips Hue motion sensor EU voor €26,96 (Inclusief 20% en €5 korting.)
Philips LivingColors Hue Bloom voor €50,99 (Inclusief 20% en €5 korting.)

Ik zocht ook nog de startersset met 3 color lampen. Alleen deze staat niet op de website van de Praxis. En de andere beschikbare starterssets, zijn alleen met de kleur wit. Weten jullie waar ik de set met de color lampen voor een goede prijs kan vinden?

• frost_works
  • Laatst online: 17-08-2025
RubenWwijk schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:02:
Over een paar weken krijgen we onze sleutel van ons appartement en willen we graag lampen van Hue gebruiken. En aangezien het nog veel scheelt om deze in de aanbieding te kopen, hou ik dat nu een tijdje in de gaten.

Momenteel heeft Praxis een 20% kortingsactie en vandaag ook nog €5 korting per product. Is dit een goede actie voor de Hue assortiment of zouden jullie nog wachten op een andere kortingsactie?

Ik zocht ook nog de startersset met 3 color lampen. Alleen deze staat niet op de website van de Praxis. En de andere beschikbare starterssets, zijn alleen met de kleur wit. Weten jullie waar ik de set met de color lampen voor een goede prijs kan vinden?
De Motion Sensor is normaal zo rond de 40 EU: Pricewatch Motion Sensor
en de Bloom voor 69: Pricewatch Bloom

De aanbieding van de Praxis ziet er dus best goed uit :)

He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot.

Verwijderd

Alleen die €5,- zie ik niet ...
frost_works schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:08:
[...]

De Motion Sensor is normaal zo rond de 40 EU: Pricewatch Motion Sensor
en de Bloom voor 69: Pricewatch Bloom

De aanbieding van de Praxis ziet er dus best goed uit :)

• Bigfoot
RubenWwijk schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:02:

Is die korting wel geldig op de Hue? Ik was laatst bij de Karwei en die hebben ook zulke bonnen maar bij Hue staat " Vaste Lage prijs" en dan is de korting niet geldig....

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-12-2025
Bigfoot schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:13:
[...]

Is die korting wel geldig op de Hue? Ik was laatst bij de Karwei en die hebben ook zulke bonnen maar bij Hue staat " Vaste Lage prijs" en dan is de korting niet geldig....
Ik dacht dat ik in de andere topic van Hue met de aanbiedingen/kortingen stond. Dat je eerst de bon van €5 moest inleveren en daarna kreeg je 20% korting.

En als ik het lees op de Praxis site, dan is dat ook mogelijk?

https://www.praxis.nl/welkomstkorting
https://www.praxis.nl/acties/kortingsbonnen

• Bigfoot
Je hebt gelijk op de webshop staat ook de 20%

https://www.praxis.nl/ver.../d491/?q=--brand%3E{phil}

[ Voor 56% gewijzigd door Bigfoot op 31-01-2017 13:11 ]

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:26:
Klopt het trouwens dat de Innr GU10 kleurenspotjes niet meer te krijgen zijn? Ik zoek nog steeds naar GU10-lampen met fatsoenlijk kleurbereik om op de Hue bridge aan te sluiten maar dat lukt niet echt :{
Die hebben ze ook niet ;)
Waarschijnlijk bedoel je Osram Lightify, die heeft ze als het goed is wel namelijk.

[afbeelding]

Vreemd, waar gaat die mail over? Ik denk dat ze gewoon een E27 Hue toevallig in een leuke armatuur hebben gedaan en dat het meer als 'decoratie' is bedoeld en niet als nieuw product.

[ Voor 46% gewijzigd door Jochemd13 op 31-01-2017 13:30 ]

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:28
Pimmeh schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:15:
[...]

Niet exact hetzelfde, maar ze lijken heel erg op de lampen die ik heb hangen met Hue-lampen er in:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit zijn armaturen van Rietveld: https://www.rietveldlicht...al-stof-taupe-rechthoekig
Hulde, ik ben voor meer foto's in dit forum. Leuk om te zien en goed voor je inspiratie. Ik vind Hue lampen namelijk lang niet altijd goed tot zijn recht komen. Plaatsing en een passend armatuur is erg belangrijk.

Ziet er mooi uit!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:58

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik sluit me bij de vorige spreker aan :). Ik ben zelf op zoek naar een mooi armatuur voor een plafondlamp in mijn slaapkamer. Het plafond is redelijk laag, en het is moeilijk een lamp te vinden die voldoende ruimte heeft voor een Hue lamp, niet te ver naar beneden komt en mooi is. Nu is dat laatste natuurlijk subjectief, maar misschien hebben jullie nog leuke suggesties :).

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Bigfoot
RubenWwijk schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Ik dacht dat ik in de andere topic van Hue met de aanbiedingen/kortingen stond. Dat je eerst de bon van €5 moest inleveren en daarna kreeg je 20% korting.

En als ik het lees op de Praxis site, dan is dat ook mogelijk?

https://www.praxis.nl/welkomstkorting
https://www.praxis.nl/acties/kortingsbonnen
Die 5 euro bon zal toch niet werken met de 20% korting? Of heeft iemand dat geprobeerd?

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:18
Bigfoot schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:10:
[...]

Die 5 euro bon zal toch niet werken met de 20% korting? Of heeft iemand dat geprobeerd?
Zoek even in dit topic of in het kortingscode topic, het is echt al héél vaak vermeld dat dit werkt.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47
Barns schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:49:
Ik krijg het met All4Hue niet voor elkaar om dubbel tap (of 3x drukken of 4x drukken) op de dimmer te configureren. Kan er ook geen tutorial over vinden, iemand een tip?
Ik doe dit even uit m'n hoofd, want op mn werk kan ik geen verbinding maken met bridge om te checken.

Maar je maakt een sensor aan in de app, noem die sensor hobbykamer (of whatever). Die sensor geef je standaardwaarde 0 mee.

Wat je nu doet is een rule aanmaken voor single press dimmer. Je doet in die rule het volgende:

Conditie:
- on single press dimmer switch
- query sensor hobbykamer (must be equal to '0')

Actie:
- Activate scene X
- Write sensor hobbykamer '1'

Nu maak je nog een rule aan

Conditie:
- query sensor hobbykamer (must be equal to '1')

Actie:
- Activate scene Y
- Write sensor hobbykamer '2'

De volgende (3e press) rule wordt:

Conditie:
- query sensor hobbykamer (must be equal to '2')

Actie:
- Activate scene Z
- Write sensor hobbykamer '3'

Nu kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar als je tot 4 wilt gaan moet je laatste zijn:

Conditie:
- query sensor hobbykamer (must be equal to '3')

Actie:
- Activate scene Z
- Write sensor hobbykamer '0'

Dan begint ie als je een 5e keer drukt weer netjes bij de eerste scene die je hebt ingesteld.

Let ook op dat je die sensor vaker gebruikt. Bijvoorbeeld op de uit-knop van de dimmer wil je ook sensor hobbykamer = 0 weg schrijven bij actions. Zodat de eerste scene die aangesproken wordt altijd dezelfde is als je de lampen uit hebt gezet.

Does this make any sense? :P anders hoor ik het wel. Het is super simpel, maar het is even het systeem wat gebruikt wordt wat je door moet hebben :) je kunt er wel heel leuk eindeloos mee spelen als je het eenmaal door hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door spokje op 31-01-2017 15:50 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
mikocolin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:31:
[...]

Vandaag maar nog twee motion sensors aangeschaft om te testen hoeveel er op een bridge kunnen .
Helaas kunnen er maximaal 13 accessoires worden gekoppeld .
Bij het koppelen van het 14de accessoires krijg ik de melding :

[afbeelding]

Nu heb ik via de app (versie 2) de bridge opgeruimd om alle activiteiten te verwijderen , helaas zonder positief resultaat ....

Blijkbaar zijn de 13 acc de maximale capaciteit van de bridge v2

En dat terwijl er maar nog 23 lampen gekoppeld zijn (dus plek zat op de bridge , misschien eens met Philips bellen en kijken of ze meer ruimte kunnen maken voor de acc als de max lampen (50) nog niet is bereikt)

Als iemand nog tips heeft hoor ik dat graag!!!

Bedankt

MvG Rogé
Via iConnectHue kan je volgens mij gebruik maken van 2 bridges (en dus 26 accessoires). Maar not 100% sure.
Bigfoot schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:10:
[...]

Je kan beter vragen wie niet, haha. Werkt perfect. Op deze manier 2 led strips - 6 E27 Ambiance - 1 IRIS en 2 dimmers gekocht. :)

No Shame, only Fame!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:00

zeroday

There is no alternative!

he he .. eindelijk ..

"Starting today you can use the #philipshue app to set an entire room to a specific color! Try the 2.8 update and let us know what you think. "

woot !

Eindelijk . .hier ben ik blij mee.. al dat geknoei om 2 lampen op exact dezelfde kleur te krijgen ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

• GWTommy
Afgelopen weekend twee Hue white lampen er bij gekocht. Helaas heb ik een probleem met een van de lampen. Zie filmpje:
YouTube: Hue aan/uit gaat niet vloeiend

Het is misschien niet goed zichtbaar, maar zodra de lamp uit gaat met het standaard fading effect, gaat dit niet vloeiend. Bij het aan gaan lijkt dit minder het probleem, maar is het toch anders dan bij de andere lampen. Iemand die ervaring hiermee heeft? Is dit misschien een productiefout? Zou Philips zoiets vervangen?

• spokje
Lijkt me een defect indd. Hoort niet. Zou 'm terugsturen.

• GWTommy
spokje schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:50:
Lijkt me een defect indd. Hoort niet. Zou 'm terugsturen.
Hmm. Ik probeer ze te bellen, maar sta al 35 minuten in de wacht voor de helpdesk. Max. tien minuten kan ik me nog voorstellen, maar meer dan een half uur is toch wel veel.

• vvs-odrs
  • Registratie: Januari 2010
water_escape schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:13:
Weet Philips dat zelf niet? Via twitter even?
Vraag dan meteen of die buiten kunnen onder de overkapping :)
Goed plan, ik ga proberen contact op te nemen met Philips via Twitter.
Pimmeh schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:15:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt voor de moeite die je neemt om de foto's te plaatsen, ziet er inderdaad soort gelijk uit. Geeft een mooie sfeer!
Jochemd13 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:28:
Vreemd, waar gaat die mail over? Ik denk dat ze gewoon een E27 Hue toevallig in een leuke armatuur hebben gedaan en dat het meer als 'decoratie' is bedoeld en niet als nieuw product.
De mail ging over koppelingen met apps van Hue met als titel "Haal meer uit Hue in 2017!".
Even een snelle blik in mijn mailtjes leverde ook deze zoekresultaat op met dezelfde armatuur:

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/dusrwa34x/Hue_lampen2.png

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-12-2025

[afbeelding]

doe maar niet

[ Voor 58% gewijzigd door teacher op 04-02-2017 19:12 ]

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand hier misschien of er lichtschakelaar "schakelkapjes" (weet de juiste naam niet) die ik kan plaatsen in de lichtschakelaar i.p.v. De huidige knop zodat deze niet meer ingedrukt kan worden?

Omdat de vrouw nog dagelijks vergeet dat we bewegingssensoren hebben van Philips, drukt ze de schakelaars steeds uit 😉 en ik zou het handig vinden als de schakelaars niet meer in te drukken zijn.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie!

• Basekid
Rara wat klopt hier niet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NonVrhA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xL1LvBC.jpg

Voorgesteld aan de winkel dat ze me maar een goede (3e generatie) lamp sturen, en dat ik daarna de oude wel terugstuur.

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Barns schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:49:
Ik kan je geen exact antwoord geven m.b.t. die app, maar ik kan je aanraden om de app "Iconnecthue" te gebruiken. Met deze app kun je heel gemakkelijk allerlei scenes en/of lampen koppelen aan het aantal keer drukken op de dimmer. Tevens kun je bijvoorbeeld instellen dat wanneer je de aan knop kort indrukt er 1 lamp aan gaat, en druk je de knop langer dan gaan alle lampen aan, hetzelfde met de uit knop en dimmer knoppen. Ook kun je bijvoorbeeld je bewegingssensor veel verder door configureren.

[ Voor 14% gewijzigd door ndjong op 31-01-2017 20:38 ]

• Clubbtraxx

• Clubbtraxx

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/332463116-APP-global-001?$jpglarge$&hei=500

Lijkt er in elk geval verdacht veel op.

[ Voor 4% gewijzigd door Clubbtraxx op 31-01-2017 21:04 ]

• spokje
Basekid schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:34:

[afbeelding]

[afbeelding]

Voorgesteld aan de winkel dat ze me maar een goede (3e generatie) lamp sturen, en dat ik daarna de oude wel terugstuur.
Coolblue 2e kansje toevallig? Vriend van mij had dat ook. Wel netjes opgelost uiteindelijk.

• Basekid
spokje schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Coolblue 2e kansje toevallig? Vriend van mij had dat ook. Wel netjes opgelost uiteindelijk.
Nee ti-84 shop.

Ben net zeer netjes (20min na mijn email) al gebeld en ze sturen me morgen een nieuwe op. Doosje was/leek nog verzegeld dus zit ergens een grappenmaker lampen te ruilen.

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01-2025
Basekid schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:34:

[afbeelding]

[afbeelding]

Degene met de grijze onderzijde is een 2e generatie?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

F41R schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:59:
[...]

Degene met de grijze onderzijde is een 2e generatie?
Ja dat klopt.

39

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:01
ndjong schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:33:
Weet iemand hier misschien of er lichtschakelaar "schakelkapjes" (weet de juiste naam niet) die ik kan plaatsen in de lichtschakelaar i.p.v. De huidige knop zodat deze niet meer ingedrukt kan worden?

Omdat de vrouw nog dagelijks vergeet dat we bewegingssensoren hebben van Philips, drukt ze de schakelaars steeds uit 😉 en ik zou het handig vinden als de schakelaars niet meer in te drukken zijn.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie!
Ik vermoed dat je een blindplaat bedoeld, die zijn bij elke bouwmarkt te koop.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V156 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik ben op zoek naar armaturen voor de hue lampen in mijn appartement. Het valt me op dat de keuze voor lampen met E27 fitting toch echt beperkt aan het worden is. Alles is kant en klaar LED aan het worden, heb ik het idee.

PSN: Marselaar

• Winkiller
  • Laatst online: 27-12-2025

Winkiller

De Mopperpot

Is het mogelijk om firmware voor de lampen te forceren ? Op de standaard manier lukt het me niet om lampen die firmware 5.23.1.13452 hebben naar 5.50.1.19085 te krijgen zoals 1 van de 6 andere LCT001 modellen.
Ik kan er weinig over vinden en dacht.. ik vraag het eens hier...

Kent iemand dit ? Hiermee ga ik uit mijn comfortzone. :P
https://www.reddit.com/r/Hue/comments/2s5od7/hue_bulb_firmware/

Het lijkt erop dat het heeft te maken met een Generatie 1 of 2 lamp, klopt dit ?
https://www.reddit.com/r/Hue/comments/5872im/hue_firmware_updates/

[ Voor 45% gewijzigd door Winkiller op 01-02-2017 12:53 ]

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:17
Winkiller schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:36:
Is het mogelijk om firmware voor de lampen te forceren ? Op de standaard manier lukt het me niet om lampen die firmware 5.23.1.13452 hebben naar 5.50.1.19085 te krijgen zoals 1 van de 6 andere LCT001 modellen.
Ik kan er weinig over vinden en dacht.. ik vraag het eens hier...
Met Google deze beschrijving gevonden: http://www.beaumotica.nl/...hilips-hue-lampen-updaten

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Yes die had ik ook gevonden en gelezen, dat noemde ik de standaard manier, dat lukt dus niet.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jochemd13 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Die hebben ze ook niet ;)
Waarschijnlijk bedoel je Osram Lightify, die heeft ze als het goed is wel namelijk.
Yes, je hebt gelijk! Alleen helaas ook bijv. niet te vinden in de pricewatch! :(

Op de OSRAM-site is hij niet meer te vinden. Bij Conrad vind ik wel nog iets:
https://www.conrad.nl/nl/...wit-koud-wit-1387113.html

50 euro per stuk, dus prijzig, maar als hij écht RGB is (dus fatsoenlijk groen, wat Philips niet kan) dan is het misschien wel de moeite waard. Kan iemand bevestigen dat het licht van deze lampen fatsoenlijk is?

Hopelijk staat er gelijk de nieuwe firmware op, anders ook nog een bridge regelen om te zorgen dat ze updaten zodat ze helemaal uit kunnen icm Hue :')

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Dat ziet er goed uit. Ik ben nog op zoek naar een strip voor onder mijn keukenkastjes. Zou jij deze (aangezien je er een hele zoektocht aan hebt besteed) ook geschikt vinden voor onder de keukenkastjes (in het hoekje)?
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, ik heb het profiel vandaag pas ontvangen. De lichtstrip past er perfect in, alleen hebben ze vanuit de fabriek een verkeerd gesneden melkwitte cover geleverd... :(

De cover loopt van smal naar breed en ik kan hem dus niet in het profiel schuiven. Het mooie van dit profiel is dat je hem op 2 manieren kunt bevestigen; in een hoek van 30 of 60 graden.

Even vlug wat plaatjes gemaakt zodat je een beetje een beeld krijgt (via de link staan er meer foto's).

http://s1243.photobucket....rofiel%20Hue%20Lightstrip

Afbeeldingslocatie: https://i1243.photobucket.com/albums/gg541/78suited/Aluminium%20LED%20profiel%20Hue%20Lightstrip/IMG_8058%20Medium_zps4lx8xua9.jpg

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V156 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
Op dit moment zijn wij in gesprek met de aannemer omtrent onze woonwensen voor onze nog te bouwen nieuwbouw woning (zie indeling hier: https://www.dropbox.com/s...%20at%2017.06.21.png?dl=0)

Het aanleggen van aansluitingen en verlichtingspunten is daarin onderwerp van gesprek. Mijn plan was om voor het merendeel van de lampen gebruik te maken van het Philips hue platform. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ik tot dusver iets over het hoofd heb gezien ;-). Ik ben er nl van uitgegaan dat ik met reguliere wandschakelaars (zie de bijgevoegde installatietekening) deze hue lampen kan bedienen, maar volgens mij kan dit alleen met de speciale hue schakelaars. Stroom voor de lampen werkt neem ik aan wel op de reguliere manier.

Ik zit er niet op te wachten om steeds batterijtjes te moeten vervangen in die schakelaars.. Ik ben niet zo'n fan van die constructie, heel smart klinkt mij dat niet in de oren nl.. Bovendien vraag ik mij dan af wat ik nog moet met de reguliere wandschakelaars die nu ingetekend zijn, die lijken mij in dat geval overbodig..

Hoe zit dit precies en hebben jullie tips voor mij?

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Neutron schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:28:
Op dit moment zijn wij in gesprek met de aannemer omtrent onze woonwensen voor onze nog te bouwen nieuwbouw woning (zie indeling hier: https://www.dropbox.com/s...%20at%2017.06.21.png?dl=0)

Het aanleggen van aansluitingen en verlichtingspunten is daarin onderwerp van gesprek. Mijn plan was om voor het merendeel van de lampen gebruik te maken van het Philips hue platform. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ik tot dusver iets over het hoofd heb gezien ;-). Ik ben er nl van uitgegaan dat ik met reguliere wandschakelaars (zie de bijgevoegde installatietekening) deze hue lampen kan bedienen, maar volgens mij kan dit alleen met de speciale hue schakelaars. Stroom voor de lampen werkt neem ik aan wel op de reguliere manier.

Ik zit er niet op te wachten om steeds batterijtjes te moeten vervangen in die schakelaars.. Ik ben niet zo'n fan van die constructie, heel smart klinkt mij dat niet in de oren nl.. Bovendien vraag ik mij dan af wat ik nog moet met de reguliere wandschakelaars die nu ingetekend zijn, die lijken mij in dat geval overbodig..

Hoe zit dit precies en hebben jullie tips voor mij?
Van het weekend ben ik ook begonnen met Hue in mijn 13 jaar oude woning. Mijn huis maakt gebruik van Gira apparatuur/wandcontacten. De zilver/antraciet schakelaar zijn heel mooi echter wel heel duur.

Heb je al beeld op welk merk je gaat gebruiken? Gira en Busch-Jaeger hebben nieuwe Zigbee Light Link in/opbouw apparatuur aangekondigd. Hiermee kun je dus ZLL compliant apparatuur (zoals Hue en Osram Lightify) mee aansturen. Nadeel: Kost je ongeveer 100 euro per inbouw.

Je kunt ook overwegen andere protocol dimmers in te bouwen, vaak kun je dan wel gewoon schakelaars blijven gebruiken. Dan moet je echter wel Hue links laten liggen.

Zelf heb ik op dit moment in de woonkamer twee schakelaars naast elkaar die ik niet meer kan/mag gebruiken ivm Hue altijd stroom nodig heeft. Ik ga denk ik de draden doorlussen (permanent stroom naar de Hue lampen), een schakelaar dichtbouwen met een dichtmaak klepje van Gira en andere schakelaar vervangen met een ZLL Gira controller.

https://katalog.gira.de/nl_NL/datenblatt.html?id=651117

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:11
Ik wil graag een Hue LED strip plus achter de TV maken (bovenkant en 2 zijkanten). Dan moet ik echter 2 x een haakse hoek maken (dat gaat naar mij idee nooit lukken). Ik heb in dit forum hierover ook niets kunnen vinden. Heeft iemand dit al op een knappe manier op kunnen lossen. Idee met eventueel een foto is zeer welkom.

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
Jos-P schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:39:
Ik wil graag een Hue LED strip plus achter de TV maken (bovenkant en 2 zijkanten). Dan moet ik echter 2 x een haakse hoek maken (dat gaat naar mij idee nooit lukken). Ik heb in dit forum hierover ook niets kunnen vinden. Heeft iemand dit al op een knappe manier op kunnen lossen. Idee met eventueel een foto is zeer welkom.
Kwam deze oplossing tegen, lijkt mij een prima oplossing! Ben bang dat anders de hoeken los gaan laten door de spanning die er op komt, vooral als je tv aan staat en warm wordt.
http://i.imgur.com/do8tJWi.jpg

• jb80
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:09
Winkiller schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Yes die had ik ook gevonden en gelezen, dat noemde ik de standaard manier, dat lukt dus niet.
Ik heb ook recent een paar Hue lampen gekocht.
Met de informatie op Beaumotica.nl en veel andere sites lukte het mij niet om de lampen te updaten.

Via de volgende link kun je wel eenvoudig checken of de lampen de meest recente firmware hebben en updaten:
http://labs.meethue.com/support/softwareupdate

Gebruik wel Google Chrome of Firefox. Internet Explorer wordt niet ondersteund.

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:11
@ Sijbren,

Dat zou inderdaad een mogelijke oplossing zijn, Maar is die hoek niet te haaks zodat je de LED strip beschadigd. Ik las wel dat de strip in alle mogelijke hoeken gebogen kan worden maar mijn gevoel zegt iets anders. Misschien ben ik daar te voorzichtig voor. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar ervaringen van andere tweakers.

[ Voor 10% gewijzigd door Jos-P op 01-02-2017 21:05 ]

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
Jos-P schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:04:
@ Sijbren,

Dat zou inderdaad een mogelijke oplossing zijn, Maar is die hoek niet te haaks zodat je de LED strip beschadigd. Ik las wel dat de strip in alle mogelijke hoeken gebogen kan worden maar mijn gevoel zegt iets anders. Misschien ben ik daar te voorzichtig voor. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar ervaringen van andere tweakers.
Ik weet niet of de hoek te haaks is. (ik heb zelf geen Hue lightstrip achter mijn tv) Als je de blokjes met tie wraps iets verder uit elkaar haalt, zal de knik ook wat minder worden.

• Neutron
MMaster23 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:10:
[...]

Van het weekend ben ik ook begonnen met Hue in mijn 13 jaar oude woning. Mijn huis maakt gebruik van Gira apparatuur/wandcontacten. De zilver/antraciet schakelaar zijn heel mooi echter wel heel duur.

Heb je al beeld op welk merk je gaat gebruiken? Gira en Busch-Jaeger hebben nieuwe Zigbee Light Link in/opbouw apparatuur aangekondigd. Hiermee kun je dus ZLL compliant apparatuur (zoals Hue en Osram Lightify) mee aansturen. Nadeel: Kost je ongeveer 100 euro per inbouw.

Je kunt ook overwegen andere protocol dimmers in te bouwen, vaak kun je dan wel gewoon schakelaars blijven gebruiken. Dan moet je echter wel Hue links laten liggen.

Zelf heb ik op dit moment in de woonkamer twee schakelaars naast elkaar die ik niet meer kan/mag gebruiken ivm Hue altijd stroom nodig heeft. Ik ga denk ik de draden doorlussen (permanent stroom naar de Hue lampen), een schakelaar dichtbouwen met een dichtmaak klepje van Gira en andere schakelaar vervangen met een ZLL Gira controller.

https://katalog.gira.de/nl_NL/datenblatt.html?id=651117
Net bekeken en hoewel ik die Gira best interessant vindt zie ik nog niet 123 het grote voordeel boven een Philips Hue dim switch a 25,-. Jij wel?

Jij hebt het verder over permanent stroom naar de Hue lampen, kan dat wel? Die dingen werken toch uitsluitend draadloos? Het liefst wil ik wel gebruik maken van Hue omdat ik het zo'n ontzettend veelzijdig platform vind waar veel andere apparatuur mee kan contacten. Wil niet zeggen dat ik geen ander schakel spul wil gebruiken maar de voordelen ontgaan mij tot dusver. Ik heb de indruk dat ik je niet helemaal begrijp, mn je laatste alinea. Wil je dit toelichten?

ps. De woning wordt standaard opgeleverd met Gira 55 schakelaars. Met Busch-Jaeger bedoel je deze? https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html. Dit gaat mij enigszins boven de pet maar heb jij een idee welk onderdeel ik nodig heb om Hue lampen te kunnen bedienen?

[ Voor 9% gewijzigd door Neutron op 01-02-2017 23:38 ]

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Neutron schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:32:
[...]

Net bekeken en hoewel ik die Gira best interessant vindt zie ik nog niet 123 het grote voordeel boven een Philips Hue dim switch a 25,-. Jij wel?

Jij hebt het verder over permanent stroom naar de Hue lampen, kan dat wel? Die dingen werken toch uitsluitend draadloos? Het liefst wil ik wel gebruik maken van Hue omdat ik het zo'n ontzettend veelzijdig platform vind waar veel andere apparatuur mee kan contacten. Wil niet zeggen dat ik geen ander schakel spul wil gebruiken maar de voordelen ontgaan mij tot dusver. Ik heb de indruk dat ik je niet helemaal begrijp, mn je laatste alinea. Wil je dit toelichten?

ps. De woning wordt standaard opgeleverd met Gira 55 schakelaars. Met Busch-Jaeger bedoel je deze? https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html. Dit gaat mij enigszins boven de pet maar heb jij een idee welk onderdeel ik nodig heb om Hue lampen te kunnen bedienen?
Gira 55 is een goed systeem.. ik heb de Event Aluminium/Antraciet afdekplaatjes.
De meerwaarde van het Gira Zigbee Light Link paneel: Puur cosmetisch.

Het zal vrijwel identiek gedragen als een Philips dimmer. Echter de Philips dimmer heeft een typisch Noord-Amerikaans style rechthoek ontwerp en niet het vierkante wat wij hier gewend zijn. Op dit moment heb ik dus Gira 55 schakelaars die stroom op de plafonnière zet. Echter, door het Hue systeem, is de schakelaar zinloos. Immers, zet de schakelaar uit en de lamp krijgt geen stroom waardoor hij niet beheren is via Hue. Zet de schakelaar weer aan en hij pakt weer zijn default volle-brightness wit instelling. Echter jammer dat hij niet een save-state heeft. Dan had ik namelijk gewoon mijn schakelaars blijven gebruiken (iig de komende tijd).

Ik heb naast de schakelaar beetje weinig ruimte tussen de bestaande schakelaar en de deuropening om er nog zo'n lelijk Philips ding naast te hangen. Tevens zal het voor bezoekers alleen maar raar en verwarrend zijn. Die Gira ZLL schakelaar is dus een mooie oplossing om de bestaande Gira 55 schakelaar te vervangen met een echt geïntegreerd systeem.

Tevens ben ik op zoek naar een nieuwe hanglamp boven de eettafel. Ik zat te kijken naar een WOFI Colmar + Gira dimmer maar de Gira dimmer alleen kost mij al een dikke 120+ euro. Dus nu kijk ik naar om ook daar een Gira ZLL te plaatsen + iets van een Hue oplossing (zij het een Hue hanglamp van Philips zelf of een mooie lamp met E27/GU10 Hue lampen). Dat gaat mij waarschijnlijk net zoveel kosten en heb ik alles in een systeem.

offtopic:
(Dan alleen nog een vervanger voor de Ikea ANSLUTA >:) Maar ik ga denk ik een beetje dimmen (pun not intended), heb het "home improvement" budget voor deze maand al behoorlijk aan flarden geschoten haha)

• Neutron
Interessant, ik snap je redenering en ben het met je eens dat de combi van Philips schakelaars en reguliere niet mooi is. Even een andere route: ik kan ook bij de aannemer aangeven dat hij de leidingen incl bedrading trekt maar de wcd's niet afmonteert zodat ik er overheen Philips dimmers kan monteren icm hue verlichting. Op die manier gebruik ik enkel hue lampen en schakelaars en dat lijkt mij dan wel weer mooi (ook gruwelijk duur helaas..). De reden dat ik de aannemer alsnog vraag bedrading te trekken is dat een volgende bewoner dan altijd een keuze heeft om voor reguliere verlichting te kiezen.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
remmuz schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:00:
[...]

Dat kan op: labs.meethue.com
(Als je geen app wilt installeren)
Ligt het aan mij of werkt dit niet altijd even goed. Ik merk de laatste tijd namelijk geregeld dat het ligt niet aan gaat bij zonsondergang, terwijl de "Away from Home" switch nog wel enabled is op de labs.meethue site?!?

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:26:
Toch gewoon bij Coolblue via pricewatch? Heb er net 3 besteld of zie ik iets over het hoofd?

PSN: Marselaar

• Jarnoootje
  • Laatst online: 15:23
Marselaar schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:30:
[...]

Toch gewoon bij Coolblue via pricewatch? Heb er net 3 besteld of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij gaat dat alleen om de witte, Innr heeft toch helemaal geen spots met kleur?

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
Marcusso schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:55:

Je kan beter vragen wie niet, haha. Werkt perfect. Op deze manier 2 led strips - 6 E27 Ambiance - 1 IRIS en 2 dimmers gekocht. :)
Is dit via de winkel of via de webshop, via de webshop krijg ik het niet voor elkaar en aangezien mijn lokale praxis geen hue meer heeft (uitverkocht)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jarnoootje schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Volgens mij gaat dat alleen om de witte, Innr heeft toch helemaal geen spots met kleur?
Ik bedoelde Lightify idd, RGB. Maar lastig om info te vinden over de kwaliteit van die spotjes en hun huidige compatibiliteit met Hue :(

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
gielie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:59:
[...]

Is dit via de winkel of via de webshop, via de webshop krijg ik het niet voor elkaar en aangezien mijn lokale praxis geen hue meer heeft (uitverkocht)
Winkel. Online inderdaad niet mogelijk om de bonnen te combineren.

Weet ook niet of er momenteel nog een €5 bon is, daar de vorige tot 31-01 geldig was.

No Shame, only Fame!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

jb80 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:59:
[...]

Ik heb ook recent een paar Hue lampen gekocht.
Met de informatie op Beaumotica.nl en veel andere sites lukte het mij niet om de lampen te updaten.

Via de volgende link kun je wel eenvoudig checken of de lampen de meest recente firmware hebben en updaten:
http://labs.meethue.com/support/softwareupdate

Gebruik wel Google Chrome of Firefox. Internet Explorer wordt niet ondersteund.
Thanks, alles lijkt goed, ook de verschillen in firmware waar het me om ging.
Dan heeft het toch met de lamp generatie 1 of 2 te maken die firmware verschillen.

• emilwesselink
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik zie dat meer mensen met de wandschakelaars stoeien:

Voor de kamers waar ik nu HUE heb, wil de vrouw niet af van de huidige wandschakelaars. De HUE TAP's en Dimmers liggen dus los op tafel en nachtkastjes enzo. Maar als ze de schakelaar gebruikt zet ze de lamp offline en vervalt het hele voordeel weer.

Ik heb nu 2 opzetjes waar ik mee aan het experimenteren ben om die wandschakelaars "slimmer"te maken.

Voor beide heb je wel een raspberry pi als server nodig waar node red op draait. Binnen node red heb ik een toggle script gemaakt tegen de HUE api.

Om de wandschakelaar daaraan te koppelen heb ik nu op het oog:

1) een goedkope kaku schakelaar op het oog om door middel van een rf naar mqtt gateway node red weer aan te spreken. Op dit moment ben ik nog niet helemaal overtuigd of de betrouwbaarheid van RF voldoende is hiervoor, hier wil ik nog een paar dagen langer mee spelen. https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-zender.html

2) een esp2866 module achter de schakelaar gebruiken om een mqtt bericht te posten bij een schakeling. Maar hiervoor moet ik naar de schakelaar ook een nuldraad trekken (er zit nu alleen fase) en een 220 naar 5 volt omvormertje. Maar de ruimte achter de schakelaar is redelijk beperkt.

beide functioneren al maar ik heb nog geen idee welke kant ik op ga.

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik heb sinds kort wat Hue lampen, en gisteren een tap voor woonkamer en een dimmer voor slaapkamer gekocht.

Eerste indruk; de Tap vind ik niks, voelt goedkoop aan qua indrukken en staat ook niet écht mooi. De dimmer juist wel. Daarbij kwam ik er achter dat je met de dimmer ook gewoon scene's kan togglen, iets waarom ik juist voor de woonkamer de Tap heb aangeschaft.
Nou zit ik te denken de Tap in te wisselen voor een Dimmer.

Kan iemand mij nou overtellen wat hun reden was om de bijna 2x zo dure Tap te nemen (of in mijn geval te houden), behálve het feit dat je met 1 druk op de knop een scene kan oproepen? Ik moet eerlijk toegeven dat ik er nog niet heel veel mee heb gespeeld, en ik ga ook zeker aan de slag met re-programming om meer uit de knoppen te halen (ook de dimmer), maar kan iemand mij echt grote voordelen noemen van de Tap om mij aan het twijfelen te brengen om hem terug te brengen?

side question: kan je met re-programming ook zorgen dat enkel 1 van de 3 knopjes indrukken, zonder deze helemaal door te hoeven drukken tot de 2e 'hoofdklik'....?

• Xander
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:05:
Op de OSRAM-site is hij niet meer te vinden. Bij Conrad vind ik wel nog iets:
https://www.conrad.nl/nl/...wit-koud-wit-1387113.html

50 euro per stuk, dus prijzig, maar als hij écht RGB is (dus fatsoenlijk groen, wat Philips niet kan) dan is het misschien wel de moeite waard. Kan iemand bevestigen dat het licht van deze lampen fatsoenlijk is?
Begrijp ik hier uit dat de officiele Hue GU10 lamp geen goede kleuren weergeeft?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat deze qua kleur gewoon vergelijkbaar zou zijn met alle andere Hue lampen. Of vind je daar het groen ook niet fatsoenlijk?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1 ... 50 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue