[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.757 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Xander schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Begrijp ik hier uit dat de officiele Hue GU10 lamp geen goede kleuren weergeeft?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat deze qua kleur gewoon vergelijkbaar zou zijn met alle andere Hue lampen. Of vind je daar het groen ook niet fatsoenlijk?
De nieuwe E27 "richer colours" hebben wel fatsoenlijk groen maar de oude schijnen ook niet goed te zijn.

Je kunt geen helder groen produceren met de oude modellen, alleen een soort mintgroen/geel-achtige kleur. Turquoise kun je er ook niet mee maken. Blauw laat ook wat te wensen over maar groen is echt om te huilen, er mist een groot stuk bereik.

Ik was echt zwaar teleurgesteld maar wil nog steeds lampen die dat aankunnen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emilwesselink schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:31:
Ik heb nu 2 opzetjes waar ik mee aan het experimenteren ben om die wandschakelaars "slimmer"te maken.

Voor beide heb je wel een raspberry pi als server nodig waar node red op draait. Binnen node red heb ik een toggle script gemaakt tegen de HUE api.

Om de wandschakelaar daaraan te koppelen heb ik nu op het oog:

1) een goedkope kaku schakelaar op het oog om door middel van een rf naar mqtt gateway node red weer aan te spreken. Op dit moment ben ik nog niet helemaal overtuigd of de betrouwbaarheid van RF voldoende is hiervoor, hier wil ik nog een paar dagen langer mee spelen. https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-zender.html

2) een esp2866 module achter de schakelaar gebruiken om een mqtt bericht te posten bij een schakeling. Maar hiervoor moet ik naar de schakelaar ook een nuldraad trekken (er zit nu alleen fase) en een 220 naar 5 volt omvormertje. Maar de ruimte achter de schakelaar is redelijk beperkt.

beide functioneren al maar ik heb nog geen idee welke kant ik op ga.
en de optie van een Hue motion sensor aan het plafond en geen enkele schakelaar meer gebruiken?

Ik gebruik node red samen met een RFXCom om aan de hand van de stand van de Hue keuken verlichting een andere lamp te schakelen via Kaku. Het RF stuk werkt bij mij prima, heb daar geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Sorcerer8472 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:27:
[...]

De nieuwe E27 "richer colours" hebben wel fatsoenlijk groen maar de oude schijnen ook niet goed te zijn.
Hm, dat is nieuws voor me. Heb nog niet zo gek veel Hue lampen maar ik ging er eigenlijk vanuit dat alle officiële Philips producten gelijkwaardige kleuren zouden weergeven.

Heb bij mijn twee Hue Go lampen en Light Strip Plus geen klachten over het groen, maar misschien weet ik niet beter. Was van plan om nog een keer uit te breiden met GU10 lampen, zou wel jammer zijn als die veel minder zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 02-02-2017 15:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 10:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Xander schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:05:
[...]

Hm, dat is nieuws voor me. Heb nog niet zo gek veel Hue lampen maar ik ging er eigenlijk vanuit dat alle officiële Philips producten gelijkwaardige kleuren zouden weergeven.

Heb bij mijn twee Hue Go lampen en Light Strip Plus geen klachten over het groen, maar misschien weet ik niet beter. Was van plan om nog een keer uit te breiden met GU10 lampen, zou wel jammer zijn als die veel minder zijn.
Klopt, die die jij noemt zijn prima, maar de GU10 zuigen. Als je ze al wil kopen, zorg dan dat je gemakkelijk kunt retourneren! Heb ik gedaan in ieder geval. Vind het ook heel raar dat dit bij veel reviews niet genoemd staat. Mensen zijn niet heel kritisch of het valt ze gewoon niet op. Je moet er gericht naar Googlen, dan vind je het.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

jahallow schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:12:
Kan iemand mij nou overtellen wat hun reden was om de bijna 2x zo dure Tap te nemen (of in mijn geval te houden), behálve het feit dat je met 1 druk op de knop een scene kan oproepen?
Omdat je de Tap mooi kunt gebruiken om je wandschakelaars voor Eltako varianten te vervangen. Tevens kun je met rules op de Bridge meerdere acties op een knop koppelen (bijvoorbeeld toggle of door scenes heen lopen). Heb nu alle schakelaars bij ons vervangen en had dat echt al veel eerder moeten doen.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvanlente
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-04-2023
Iemand al ervaring met dit led profiel toevallig?

https://nl.paulmann.com/a...-cm-grijs-kunststof/70439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 08:06
[...]

Zoek even terug naar een eerdere post van mij daarin heb ik de verschillende kleurprofielen omschreven.
Je kunt je inderdaad wel afvragen of het heel erg is dat sommige Hue producten minder goed sommige kleuren kunnen weergeven. Het zou idd wel een issue kunnen zijn als je producten met verschillende kleurprofielen naast elkaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

Dat hoort iedereen achteraf, want Philips vertelt dat natuurlijk niet hardop. :P

Die lampen hebben iets met kracht in het warm wit waardoor er minder goed groen weergegeven kan worden. Een soort ruil waar Philips moest kiezen.

De nieuwe schijnen het beter te kunnen maar ik ben nog sceptisch. Alles wat ik gezien heb wijst in de richting dat de tint wel beter is maar de intensiteit flink tegen valt. Nog steeds niet vergelijkbaar met een goede strip bijvoorbeeld. Maar dat is de theorie, ik heb nog geen praktijkervaring met de nieuwe versie. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:29
Ik niet, maar ik vind de prijs nogal aan de hoge kant voor een kunststof profiel! Ik heb zelf net een 2 meter aluminium profiel gekocht en ben nagenoeg hetzelfde bedrag kwijt.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33
Duur voor 2 meter. Ik heb 20 meter nodig....

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 09:26

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
De kans dat je pakje er tussenuit gehaald wordt (en er btw en invoerrechten betaald moet worden) is minimaal.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 16:53
wpeterw schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:51:
[...]

De kans dat je pakje er tussenuit gehaald wordt (en er btw en invoerrechten betaald moet worden) is minimaal.
Maar als je een pakket hebt van 2 meter lang lijkt het me niet dat het er zo onopvallend doorheen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
sijbren schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:58:
[...]
Kwam deze oplossing tegen, lijkt mij een prima oplossing! Ben bang dat anders de hoeken los gaan laten door de spanning die er op komt, vooral als je tv aan staat en warm wordt.
http://i.imgur.com/do8tJWi.jpg
Dat gaat niet zo makkelijk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-06-2023
Een alternatief van Logitech om onder andere je lampen mee te kunnen bedienen, ik heb deze hier nog niet zien langskomen(of ik heb hem gemist). De vorm lijkt wat meer te passen tussen standaard schakelmateriaal. Wel weer een extra bridge voor nodig...

https://androidworld.nl/review/logitech-pop-home-switch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 11:58
Shapeshifter schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:41:
[...]

Omdat je de Tap mooi kunt gebruiken om je wandschakelaars voor Eltako varianten te vervangen. Tevens kun je met rules op de Bridge meerdere acties op een knop koppelen (bijvoorbeeld toggle of door scenes heen lopen). Heb nu alle schakelaars bij ons vervangen en had dat echt al veel eerder moeten doen.
Wat is een Eltako wandschakelaar en waarom is dat mooi?

Overigens vreemd dat Philips niks fatsoenlijks op de EU markt brengt om je bestaande wandschakelaars te vervangen. Het formaat van de dimmer past niet totaal niet binnen het formaat van bestaande wandcontactdozen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33
Deze staan niet in een hoek. Moet geen rechte hebben.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb al mijn wand schakelaars vervangen door die van Livolo. Mooi strak. Verder regelt de Logitech al mijn senes
https://nl.aliexpress.com...=2114.12010608.0.0.UXWt4V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
pieter01 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:08:
Ik heb al mijn wand schakelaars vervangen door die van Livolo. Mooi strak. Verder regelt de Logitech al mijn senes
Erg mooie dingen! En niet duur..

Maar deze heb je dus voor in de ruimtes waar geen Hue hangt neem ik aan? Want die wil je niet uitschakelen via de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
chevchelios schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Ik zou zeggen, gebruik die zoekfunctie bovenaan eens. Eltako is genoeg als keyword O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
chevchelios schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Overigens vreemd dat Philips niks fatsoenlijks op de EU markt brengt om je bestaande wandschakelaars te vervangen. Het formaat van de dimmer past niet totaal niet binnen het formaat van bestaande wandcontactdozen..
Zie dit mooie uitleg filmpje

YouTube: Modify your Philips Hue Tap to look like a regular switch

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:49
pieter01 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:08:
Ziet er goed uit, zou je aub eens een foto kunnen posten / pm'en hoe het er in het echt uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22

TWKterry

Master Mariner

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JS1wlTt35fLR6aoTp019Fkqv/full.jpg

Ik vind dit zelf toch een heel aanvaardbare oplossing en kost nagenoeg niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 20:35
TWKterry schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:15:
[afbeelding]

Ik heb het op dezelfde manier opgelost een montageplaat op de plek van de schakelaar en daar de dim switch op geplakt. Ik heb alleen een iets kleinere montageplaat gekozen zodat het onder en boven niet zover uitsteekt.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/580/31892587733_db6c69f6be.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door sijbren op 04-02-2017 17:43 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter01
joeyke87 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Ziet er goed uit, zou je aub eens een foto kunnen posten / pm'en hoe het er in het echt uit ziet?
Blauwe lampje betekent dat de lamp uit is en rood aan. Het is een toch schakelaar.
Je heb ze ook met WiFi maar weet niet of dit ook te koppelen is met Heu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/62wNIaAQ75zgkcDgvbOqKnJ4/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1z7afykbXzX0fovmVUNPpdVt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:49
pieter01 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:31:
[...]

Blauwe lampje betekent dat de lamp uit is en blauw aan. Het is een toch schakelaar.
Je heb ze ook met WiFi maar weet niet of dit ook te koppelen is met Heu.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
Thanks. We zijn er ook heel blij mee. Heb ze door het hele huis. Wel even opletten dat je de eu versie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
Basekid schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:11:
[...]

Erg mooie dingen! En niet duur..

Maar deze heb je dus voor in de ruimtes waar geen Hue hangt neem ik aan? Want die wil je niet uitschakelen via de muur.
Ze zijn door het hele huis geplaatst. Me vrouwtje vindt dit heel handig zo kan ze zien welke aan moet blijven en welke ze zelf kan bedienen. Ik heb al me hue lampen in de Logitech geprogrammeerd dus daar heb ik geen omkijken na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jochemd13
pieter01 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:39:
[...]

Ze zijn door het hele huis geplaatst. Mijn vrouw vindt dit heel handig zo kan ze zien welke aan moet blijven en welke ze zelf kan bedienen. Ik heb al mijn Hue lampen in de Logitech geprogrammeerd dus daar heb ik geen omkijken naar.
Kom op zeg, let op je spelling :/

Ontopic:
Gisteren had onze bewegingsmelder duidelijk problemen, hij leek wel beweging te detecteren maar deed er vervolgens niks mee, er waren ook nog problemen met het verbinden met de app. Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
pieter01 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:39:
[...]

Ze zijn door het hele huis geplaatst. Me vrouwtje vindt dit heel handig zo kan ze zien welke aan moet blijven en welke ze zelf kan bedienen. Ik heb al me hue lampen in de Logitech geprogrammeerd dus daar heb ik geen omkijken na.
Ik vind ze wel mooi, maar zie niet hoe dit werkt met Hue. Of gaat het alleen om de led zodat je vrouw er vanaf info zodra deze op rood staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jochemd13 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:21:
[...]
Gisteren had onze bewegingsmelder duidelijk problemen, hij leek wel beweging te detecteren maar deed er vervolgens niks mee, er waren ook nog problemen met het verbinden met de app. Heeft iemand hier ook last van?
Ja dat had ik gisteren ook. Was best irritant want moest de was ophangen in het bijna-donker :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

TWKterry schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:15:
[afbeelding]

Klopt, maar het nadeel ervan is dat het op baterijen werkt, en niet kenetisch zoals de tab. Liefst heb ik een combinatie van deze twee...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Snappie88 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Klopt, maar het nadeel ervan is dat het op baterijen werkt, en niet kenetisch zoals de tab. Liefst heb ik een combinatie van deze twee...
Niet doen of je elke 2 weken ofzo batterijen moet vervangen... De Dimmer switch werkt op een lithium cel die gerust een jaar of 3 meegaat. Dus zo erg is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Snappie88 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Klopt, maar het nadeel ervan is dat het op batterijen werkt, en niet kinetisch zoals de tab. Liefst heb ik een combinatie van deze twee...
Zoals hierboven al gezegd, en die batterijen kosten ook echt niks https://nl.aliexpress.com...16-44d5-9cb5-0b6e8a1ab347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Ik heb de HUE collectie uitgebreid met 4 GU10 spots (2 * 2 pack). Drie van de vier spots kan ik koppelen, de 4e niet. Niet met de app (en serienummer invullen) en niet met Lampfinder. Lampfinder lijkt wel iets te vinden, de spot knippert 3 keer maar na een aantal minuten zegt ook Lampfinder dat er geen nieuwe lampen gevonden zijn. Iemand nog suggesties ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
wpeterw schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:51:
Ik heb de HUE collectie uitgebreid met 4 GU10 spots (2 * 2 pack). Drie van de vier spots kan ik koppelen, de 4e niet. Niet met de app (en serienummer invullen) en niet met Lampfinder. Lampfinder lijkt wel iets te vinden, de spot knippert 3 keer maar na een aantal minuten zegt ook Lampfinder dat er geen nieuwe lampen gevonden zijn. Iemand nog suggesties ?
Kan je deze eens dichter bij de andere plaatsen? Misschien problemen met bereik tot de bridge, daar hadden wij ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23
wpeterw schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:51:
Probeer anders de HUE lampfinder eens:

http://www.developers.mee...ault/files/lampfinder.jar

Dit heb ik een jaar geleden ook gehad, maar met de lampfinder kon ik hem wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Het blijkt dat de lamp wordt toegevoegd met naam van een al bestaande lamp. Heel vreemd. Na het toevoegen van de GU10 heb ik twee lampen met de naam "eettafel", een GU10 en Hue color.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Weet iemand of je ook het serie nummer van een lamp kan vinden. Eigenlijk wil ik het serienummer van een Lightify Plug weten en dat staat er helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:32
De osram Lightify plug is weer leverbaar, na een tijdje in nalevering te hebben gestaan heb ik vanmorgen mijn bestelde exemplaren ontvangen.
Als je de plug niet kunt verbinden met je Hue bridge moet je hem een aantal malen resetten door in en uit het stopcontact te halen en steeds opnieuw aan/uit te schakelen. De plug wordt dan weer gevonden in het de lamp zoek modus

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:39
Binnen de Hue app heb je "Thuiskomen" en "Weg van huis".
Stel je woont met 2 personen, en je hebt beiden de Hue app en bijvoorbeeld "Weg van huis" ingesteld staan. Als persoon 1 weg gaat, maar persoon 2 blijft thuis, zouden de lampen dan aan blijven of gaan ze uit?

Weg van huis moet dus pas werken als beide personen het huis verlaten.
Thuiskomen moet werken als in ieder geval 1 iemand thuis komt.

Of is de software nog niet slim genoeg om te weten dat iemand nog thuis is als de ander weg gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door technoaddict op 06-02-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:19
Ik ben momenteel bezig met het maken van een koof voor onze nieuwe keuken. Ik wil hierin spotjes maken met gu10 fitting echter loop ik tegen het probleem aan dat de hue gu10 lampen langer zijn en daardoor uitsteken. Heeft iemand een idee waar ik inbouw armatuur kan kopen waar deze lampen niet in uitsteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, Als het goed is heb ik een Philips hue startset White and color nieuw in doos gescoord voor een mooi prijsje.
Dan gaan we er ook eens mee aan de slag. Ik ben benieuwd!

EDIT: Kan iemand uit deze foto's mij wijs maken om welk starters pakketje het precies gaat?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/102702127/16472904_1296883590396978_6511479326952333440_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/102702127/16508713_1296883610396976_9185841435139769984_n.jpg

Ik weet dat er letterlijk "White and color Ambiance Starter kit" staat, maar als ik hier op Google kom ik alleen de set tegen met >3< lampen en een bridge terwijl ik 2 lampen zie en dit ook op de verpakking (2e foto) weergegeven staat.

De starters set met 2 lampen en een brug die ik wel online vind, is dan weer niet RGB en bovendien een ouder type... :S
Dus ik snap het niet en wil het wel graag weten ivm de prijs waar ik het voor aanschaf.

[ Voor 88% gewijzigd door Milo44 op 06-02-2017 14:48 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Met 9 lampen, 2 switches en 2 motion sensor heb ik nog geen druk Hue bestaan. Wel wil de motion sensor op het toilet nog wel eens haperen. Het licht gaat dan gewoon niet aan, of gaat pas na een enorme vertraging aan. Onlangs heb ik de boel gereset (regels en thirdparty zaken) en ook zit de lamp en de sensor dicht bij de bridge én andere hue lampen.
Ook heb ik de daglicht en sensitive instellingen doorlopen.
Is dit een fout in de sensor of kan het iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 15:15
Gonadan schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:47:
[...]

Dat hoort iedereen achteraf, want Philips vertelt dat natuurlijk niet hardop. :P

Die lampen hebben iets met kracht in het warm wit waardoor er minder goed groen weergegeven kan worden. Een soort ruil waar Philips moest kiezen.

De nieuwe schijnen het beter te kunnen maar ik ben nog sceptisch. Alles wat ik gezien heb wijst in de richting dat de tint wel beter is maar de intensiteit flink tegen valt. Nog steeds niet vergelijkbaar met een goede strip bijvoorbeeld. Maar dat is de theorie, ik heb nog geen praktijkervaring met de nieuwe versie. :)
Philips is hier inderdaad niet duidelijk over, maar in bijna elke review van de lampen is dit een punt van kritiek, zo ook in de community. Check het RGB spectrum vs. het Hue 1.0 spectrum:
https://gathering.tweaker...message/42929705#42929705

Side-by-side vergelijkingen:
https://www.youtube.com/watch?v=PrcgC2eVruA
https://www.youtube.com/watch?v=OsXctjUsKo8
https://www.youtube.com/watch?v=ok7tuRQrtfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vibravis schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:10:
Ik ben momenteel bezig met het maken van een koof voor onze nieuwe keuken. Ik wil hierin spotjes maken met gu10 fitting echter loop ik tegen het probleem aan dat de hue gu10 lampen langer zijn en daardoor uitsteken. Heeft iemand een idee waar ik inbouw armatuur kan kopen waar deze lampen niet in uitsteken?
De GU10 die ik heb zijn 'perfect fit', ik denk dat ze 2mm hoger zijn dan reguliere GU10 halogeen lampjes en ze passen dus ook gewoon in het armatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 17:03
Ik zou zeggen zoek even in dit topic, er worden voorbeelden genoemd met url erbij ;)
Nog geen minuut zoeken ik kwam bijvoorbeeld deze tegen in dit topic: https://www.ledlampenkope...elbaar-nikkel-geborsteld/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
Nuevocasa schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:55:
[...]

Ik zou zeggen zoek even in dit topic, er worden voorbeelden genoemd met url erbij ;)
Nog geen minuut zoeken ik kwam bijvoorbeeld deze tegen in dit topic: https://www.ledlampenkope...elbaar-nikkel-geborsteld/
De bij de technische informatie vermelde zaag maat (70mm) klopt niet. Er zitten twee nokjes aan de buitenkant van de 70mm ring. Daardoor past het armatuur niet in een 70mm gat. Ik heb dat opgelost door de nokjes er af te slijpen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:13
Milo44 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:16:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, Als het goed is heb ik een Philips hue startset White and color nieuw in doos gescoord voor een mooi prijsje.
Dan gaan we er ook eens mee aan de slag. Ik ben benieuwd!

EDIT: Kan iemand uit deze foto's mij wijs maken om welk starters pakketje het precies gaat?

Ik weet dat er letterlijk "White and color Ambiance Starter kit" staat, maar als ik hier op Google kom ik alleen de set tegen met >3< lampen en een bridge terwijl ik 2 lampen zie en dit ook op de verpakking (2e foto) weergegeven staat.

De starters set met 2 lampen en een brug die ik wel online vind, is dan weer niet RGB en bovendien een ouder type... :S
Dus ik snap het niet en wil het wel graag weten ivm de prijs waar ik het voor aanschaf.
Dit setje komt mij bekend voor. Deze setjes werden door Eneco cadeau gegeven bij aanschaf van een Toon. Volgens mij waren deze niet bestemd voor de losse (winkel) verkoop en zijn daarom bijna niet in omloop zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Dutchy88 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:01:
[...]

Dit setje komt mij bekend voor. Deze setjes werden door Eneco cadeau gegeven bij aanschaf van een Toon. Volgens mij waren deze niet bestemd voor de losse (winkel) verkoop en zijn daarom bijna niet in omloop zover ik weet.
Ja het was mij ondertussen ook duidelijk geworden.
En dat ze niet bestemd waren voor de losse (winkel) verkoop verklaard ook waarom ik er niks van kan vinden!
Dus alsnog bedankt voor je toelichting _/-\o_

Zijn er ook mensen bekend met de Motion Sensor van Philips Hue? Zoja, wat zijn de bevindingen hiervan?
Wil deze namelijk wel gaan gebruiken in de badkamer/wc boven voor als ik snachts naar het toilet moet bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Milo44 op 06-02-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 13:30
Milo44 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Ja het was mij ondertussen ook duidelijk geworden.
En dat ze niet bestemd waren voor de losse (winkel) verkoop verklaard ook waarom ik er niks van kan vinden!
Dus alsnog bedankt voor je toelichting _/-\o_

Zijn er ook mensen bekend met de Motion Sensor van Philips Hue? Zoja, wat zijn de bevindingen hiervan?
Wil deze namelijk wel gaan gebruiken in de badkamer/wc boven voor als ik snachts naar het toilet moet bijvoorbeeld.
Vaker voorbij gekomen in dit topic ;-)

Heb er eentje in de gang bevestigd onlangs en toilet. Erg prettig, al moet visite behoorlijk wennen. Als ik de gang inloop of toiletdeur openmaak is het licht met 0,5/1 sec aan oid. Heel chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Nou ik ga vanmiddag dat Eneco setje ophalen en dan heb ik net ook nog een starterspakket besteld waar een Lightstrip bij zat.
Dat betekend wel dat ik 1 Bridge over houd, maar die komt dan binnenkort te koop voor een gereduceerde prijs.
Als ik dat verkocht heb, koop ik er nog een Motion Sensor bij en dan heb ik wel een leuk beginnetje gemaakt.

Allemaal bedoeld om in mijn nieuwe huisje te gaan gebruiken, ben heel erg benieuwd! :D

[ Voor 14% gewijzigd door Milo44 op 06-02-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 22:35
Een aanrader, maar pas op, je wilt er steeds meer!

Ik heb inmiddels heel wat:
Gang
Woonkamer
Keuken
Overloop
Badkamer
Slaapkamer

Meeste zijn ingesteld bij beweging (indien donker) voor 21:30 u fel licht, tot 23u gedimd, s'nachts max gedimd (nachtlampje). Behalve Woonkamer/Keuken, overdag bij beweging (indien donker) fel wit licht, na 19u sfeer.

Het is eigenlijk een uitstekende vervanger voor je wandschakelaars, veel smarter (vooral gang, overloop, WC, badkamer). Op de slaapkamer is een Hue dimmer nog altijd handig. (Je wilt namelijk makkelijk fel licht kunnen maken indien nodig). De motion sensor is daar vooral luxe voor als je s'nachts opstaat :P.

Wat ik nog mis is dat de bij de dimmer geen (aan) Actie bij inactiviteit kunt koppelen. Anders zou je bijv. Keukenlampje bij inactief tussen x en x sfeer laten branden en bij activiteit Fel licht.
Milo44 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:04:
[...]
Oh om nog even terug te komen op de Wandschakelaar discussie, ik gebruik gewoon de Hue dimmer switches met de kleinst mogelijke afdekplaat (Praxis +/- €2) en heb alle reguliere schakelaars weg gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mwnLva/IMG_0644.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door RVE_NL op 06-02-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Had ik dus ook met mijn nieuwe spotjes. Ik had de kleuren GU10 gekocht, maar deze toch maar omgeruild voor de witte variant. Die zijn 1,5 cm korter en die pasten wel precies in de spotjes. Beetje jammer, maar wit volstaat in de keuken.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
RVE_NL schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:54:
Een aanrader, maar pas op, je wilt er steeds meer!

Ik heb inmiddels heel wat:
Gang
Woonkamer
Keuken
Overloop
Badkamer
Slaapkamer

Meeste zijn ingesteld bij beweging (indien donker) voor 21:30 u fel licht, tot 23u gedimd, s'nachts max gedimd (nachtlampje). Behalve Woonkamer/Keuken, overdag bij beweging (indien donker) fel wit licht, na 19u sfeer.

Het is eigenlijk een uitstekende vervanger voor je wandschakelaars, veel smarter (vooral gang, overloop, WC, badkamer). Op de slaapkamer is een Hue dimmer nog altijd handig. (Je wilt namelijk makkelijk fel licht kunnen maken indien nodig). De motion sensor is daar vooral luxe voor als je s'nachts opstaat :P.

Wat ik nog mis is dat de bij de dimmer geen (aan) Actie bij inactiviteit kunt koppelen. Anders zou je bijv. Keukenlampje bij inactief tussen x en x sfeer laten branden en bij activiteit Fel licht.

[...]

Oh om nog even terug te komen op de Wandschakelaar discussie, ik gebruik gewoon de Hue dimmer switches met de kleinst mogelijke afdekplaat (Praxis +/- €2) en heb alle reguliere schakelaars weg gehaald.

[afbeelding]
Ik heb een redelijk klein huisje, ik heb nu 5 lampen, dus daar zullen er niet gek veel meer bijkomen denk ik.
Over die motion sensoren, je zei dat je er ook eentje op je slaapkamer had.
Springen deze dan niet aan als je bijvoorbeeld omdraait of een beetje wild omdraait oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Milo44 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:06:
[...]

Ik heb een redelijk klein huisje, ik heb nu 5 lampen, dus daar zullen er niet gek veel meer bijkomen denk ik.
Springen deze dan niet aan als je bijvoorbeeld omdraait of een beetje wild omdraait oid?
Met slimme plaatsing (laag) zou het goed moeten komen, of je plaatst hem zo dat hij net niet je bed detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Je kunt de bewegingsgevoeligheid instellen. (3 niveau's (zodat die bijv ook niet reageert op je huisdier, hier heb ik echter geen ervaring mee)

Daarnaast is de plaats belangrijk, het is een klein en super mobiel dingetje. Tevens is de achterkant magnetisch, waardoor die aan een schroefje kan blijven hangen.
Milo44 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:06:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:29
technoaddict schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:07:
Binnen de Hue app heb je "Thuiskomen" en "Weg van huis".
Stel je woont met 2 personen, en je hebt beiden de Hue app en bijvoorbeeld "Weg van huis" ingesteld staan. Als persoon 1 weg gaat, maar persoon 2 blijft thuis, zouden de lampen dan aan blijven of gaan ze uit?

Weg van huis moet dus pas werken als beide personen het huis verlaten.
Thuiskomen moet werken als in ieder geval 1 iemand thuis komt.

Of is de software nog niet slim genoeg om te weten dat iemand nog thuis is als de ander weg gaat?
Ik weet dat dit kan met iConnectHue, volgens mij niet met de gratis standaard Philips Hue App.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fg5sujiul3ynd.png

[ Voor 10% gewijzigd door A3-D op 07-02-2017 00:42 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Gisterenavond uit werk het Eneco starterspakketje opgehaald, zag er goed uit. Bridge staat aangeboden op PriceWatch.
Vanavond krijg ik het andere setje binnen en dan hopelijk snel installeren in mijn nieuwe huisje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:39
A3-D schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:24:
[...]

Ik weet dat dit kan met iConnectHue, volgens mij niet met de gratis standaard Philips Hue App.

[afbeelding]
Ah, kewl. Wie weet kan het ook in een alternatieve Android app. Zal eens op zoek gaan.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
De laatste dagen heb ik helaas wel wat irritaties: omdat ik op 3 plaatsen spotjes heb in het plafond, heb ik daar Livingwhites plugs geplaatst. Helaas zijn er 2 plugs die niet altijd mee doen. Gisteren kon ik één plug helemaal niet meer bereiken. Heb hem toen uit het plafond gehaald (lekker priegelwerk als hij door het gat van een spotje moet en er een contrastekker en een stekker op moet) en opnieuw gekoppeld (iConnect Hue middels touchlink) en toen deed ie het weer.
Ik heb ook mijn kabels achter de oude schakelaars doorverbonden en hier overheen een dimmerswitch geplaatst. Dus als een plug dan niets meer doet, kan ik het licht niet handmatig aan of uit zetten. Niet zo heel handig.

In totaal heb ik 4 Livingwhites plugs, waarvan er 2 Frans zijn (met zo'n extra pin in het gedeelte waar je de stekker in steekt). Het zijn juist die twee Franse adapters die niet altijd mee lijken te doen. Ook knippert het licht van deze twee af en toe, met name als ze gedimd zijn. Het kanaal heb ik al twee keer aangepast. Verder valt er niet zo veel aan te passen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Laatst online: 22-09 22:20
Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor het volgende.

230v zigbee dimmer voor spotjes
12v led strip dimmer (1 kleur)

Zijn hier oplossingen voor die werken met hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVaartjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-12-2021
Misschien een stomme vraag. Maar op de gang heb ik een motion sensor. Deze stuurt 1 lamp aan en een Osram plug (de trapverlichting) nu zou ik graag de trapverlichting in de avond uren aan willen hebben, maar buiten deze tijden dat ie mee gaat met de gang verlichting? Is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
KVaartjes schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:45:
Misschien een stomme vraag. Maar op de gang heb ik een motion sensor. Deze stuurt 1 lamp aan en een Osram plug (de trapverlichting) nu zou ik graag de trapverlichting in de avond uren aan willen hebben, maar buiten deze tijden dat ie mee gaat met de gang verlichting? Is dit mogelijk ?
Je hebt toch via de app (instellingen -> accessoires) gewoon de keuze om dit per tijd in te stellen? Probeer dat eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik kan niet wachten tot volgende week al m'n spul binnenkomt en ik (bijna) m'n hele huis kan verlichten met Hue.. Een dingetje wat ik niet duidelijk kan vinden; ik wil eigenlijk op een aantal plekken de intensiteit van het licht aanpassen aan tijdstip. Dus 's nachts minder fel zodat je niet klaarwakker bent als je even de badkamer oploopt. Is dat mogelijk?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:55:
Ik kan niet wachten tot volgende week al m'n spul binnenkomt en ik (bijna) m'n hele huis kan verlichten met Hue.. Een dingetje wat ik niet duidelijk kan vinden; ik wil eigenlijk op een aantal plekken de intensiteit van het licht aanpassen aan tijdstip. Dus 's nachts minder fel zodat je niet klaarwakker bent als je even de badkamer oploopt. Is dat mogelijk?
Dat kan je instellen bij de Motion Sensor :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVaartjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-12-2021
Jochemd13 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Je hebt toch via de app (instellingen -> accessoires) gewoon de keuze om dit per tijd in te stellen? Probeer dat eens ;)
Dat begrijp ik, alleen zou het dan om beide lampen gaan. Wat ik wil is dat de Osram plug van bijvoorbeeld 17:00 tot 22:00 uur constant brand, en tijdens deze tijden moet de gang verlichting gewoon via de sensor lopen. Buiten deze tijden moet zowel de Osram plug als de lamp aangezet worden?

Update:
Via IConnectHue is het inmiddels gelukt allemaal. Beetje spelen en je komt een heel eind

[ Voor 8% gewijzigd door KVaartjes op 08-02-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:00
RVE_NL schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Meeste zijn ingesteld bij beweging (indien donker) voor 21:30 u fel licht, tot 23u gedimd, s'nachts max gedimd (nachtlampje). Behalve Woonkamer/Keuken, overdag bij beweging (indien donkeropstaat :P.
[...]
Je hebt hier 3 niveaus. Ik kan er maar 2 instellen. Wat hebt ik gemist in de instellingen?
Ik hoopte namelijk ook op 3 niveaus bij de motion sensor, precies wat jij nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Je kunt tot 5 niveau's instellen met de app IConnectHue

Tip: Tevens kun je ook de tijd hoelangzaam de lamp aan en uit gaat instellen. Zet dat eens op 1,5 sec voor een gaaf effect!

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cky7Qa/IMG_0661.png
Marcva schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:19:
[...]
Je hebt hier 3 niveaus. Ik kan er maar 2 instellen. Wat hebt ik gemist in de instellingen?
Ik hoopte namelijk ook op 3 niveaus bij de motion sensor, precies wat jij nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 12:20
Wat ik het liefste zou hebben is dat de sensor op een zonsondergangtimer zou kunnen omschakelen. Nu heb ik zo'n zelfde schema ingesteld voor mijn gang. Ik vind het prettig als daar een nachtlampje aan is na zonsondergang tot een uur of 2. Later wordt het eigenlijk nooit. De rest van de dag mag het ganglicht wat mij betreft alleen maar aanspringen als ik langsloop.

Is er een mogelijkheid om de tijdschema's conditioneel te maken aan de zonsondergang-'sensor'?

Wat ik zelf had bedacht was de conditionele sensor van HueLights (voor Apple) te gebruiken. Hier kun je aangeven wanneer de scene niet moet worden gehanteerd als er teveel licht is in de ruimte. Als ik nou twee scenes maak die in tijd overlappen. De dagstand eindigt om 22:00uur en avondstand begint om 17:uur. De eerste reageert als het te licht is (dus gewoon licht aanspringen en daarna weer uit, 'dagstand') en de andere treedt pas in werking als het donker wordt (licht springt aan, maar gaat naar een dimstand achteraf 'avondstand')

Dit leek me op voorhand niet zo'n goed idee en als de dimstand is getriggered is er tevens weer genoeg licht in de gang voor de 'dagstand'.

Moet ik met de api aan de gang of is er een simpelere oplossing mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

DennusB schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:58:
[...]
Dat kan je instellen bij de Motion Sensor :)
Thanks.. Maar die heb ik dus (nog) niet... Dat kan alleen bij de motion sensor?

Dan moeten we zelf maar gaan proggen. :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:00
RVE_NL schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:31:
Je kunt tot 5 niveau's instellen met de app IConnectHue
[...]
Ah OK, het is app-afhankelijk. ik gebruik de originele Philips app en All4Hue (Android). Volgens mij kan het daarin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
Mij lijkt het Hue color lamp systeem echt fantatisch, mijn vriendin twijfelt echter enorm.
Weet iemand van jullie of je ergens het Hue systeem voor enkele dagen/weken kan uitproberen en indien het niet bevalt kan retourneren?
Het gaat mij specifiek voor de kleuren peertjes (bedienbaar met Iphone).

[ Voor 14% gewijzigd door _sepulnation_ op 09-02-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Niet zeker, maar volgens mij kan je al Media Markt clublid alles binnen 30 dagen terugbrengen.

De hue doosjes kun je bij voorzichtig uitpakken in iedergeval weer in de originele staat terug inpakken.
_sepulnation_ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:07:
Mij lijkt het Hue color lamp systeem echt fantatisch, mijn vriendin twijfelt echter enorm.
Weet iemand van jullie of je ergens het Hue systeem voor enkele dagen/weken kan uitproberen en indien het niet bevalt kan retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
@_sepulnation_: Bij CoolBlue zit je denk ik ook wel goed.

Om eerlijk te zijn.. toen ik net begon (met alleen een startpakket), was ik nog niet overtuigd en kreeg ik zeker mijn vriendin niet overtuigd. Siri reageerde vaak niet en lampen aan en uit zetten via mijn telefoon vond ik maar een gedoe. Ik zou dus eigenlijk in ieder geval een Hue Dimmer of Hue Tap erbij nemen omdat het in sommige gevallen veel praktischer is. Motion Sensors hebben de Tap's en Dimmers trouwens in sommige ruimtes inmiddels alweer overbodig gemaakt.

Overigens ben ik nu super tevreden met Philips Hue en heb ik letterlijk iedere lamp in huis vervangen en zelfs extra lampen toegevoegd voor extra sfeer. Lampen die automatisch uit gaan wanneer ik het huis verlaat en 's avonds laat aan gaan wanneer niemand thuis is, of wanneer ik thuis kom.
Verschillende scenes voor een andere sfeer in het huis.
Motion sensor in de keuken en inloopkast omdat daar het licht vaak onnodig aan stond terwijl ik alleen maar af en toe de ruimte in loop. Met één druk op de knop alle lampen in huis uit doen (of aan doen) middels een Hue Tap. Heerlijk systeem!

Pas wel op. Het is verslavend! Voor je het weet besteed je kapitalen aan lampjes :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds vandaag Hue App 2, omdat ik de Motion Sensor heb gekocht en die niet werkt met Hue App 1. Het is even wennen en ik was er fel op tegen omdat de eerste generatie app beter werkt dan de tweede in mijn ogen.

Ik heb alles ingesteld, widgets zijn zichtbaar. De app staat op mijn Apple Watch, maar als ik die open staat er: configureer eerst op in uw Hue app.

Krijg dus geen scenes te zien op de Apple Watch, alles al geprobeerd, aan en uit en dat soort, maar lukt niet. Iemand een idee?

Kwestie van Apple Watch herstarten. Vaag, maar het werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 09-02-2017 19:13 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sijbren
THE_BASE schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:09:
Sinds vandaag Hue App 2, omdat ik de Motion Sensor heb gekocht en die niet werkt met Hue App 1. Het is even wennen en ik was er fel op tegen omdat de eerste generatie app beter werkt dan de tweede in mijn ogen.

Ik heb alles ingesteld, widgets zijn zichtbaar. De app staat op mijn Apple Watch, maar als ik die open staat er: configureer eerst op in uw Hue app.

Krijg dus geen scenes te zien op de Apple Watch, alles al geprobeerd, aan en uit en dat soort, maar lukt niet. Iemand een idee?

Kwestie van Apple Watch herstarten. Vaag, maar het werkt!
Kon waarschijnlijk ook opgelost worden door de Hue app op je Apple watch geforceerd af te sluiten. (Hue app open -> onderste knop ingedrukt tot menu van uitzetten enz. verschijnt -> digital crown ingedrukt houden tot menu weer verdwijnt. Hierna de Hue app weer starten en daarna had de Hue app op je Apple watch wel gewerkt. Hoe dan ook, het werkt nu bij je en daar gaat het om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 06:49
Hallo, na in onze nieuwe woning te zijn ingetrokken ben ik alle lampen opnieuw aan het instellen. Ik heb een living colors remote gereset en wou opnieuw de lampen toevoegen om deze vervolgens met een nieuwe bridge te koppelen. Maar de living colors remote wil nu geen lampen meer toevoegen, de lampen knipperen, alsook de remote, maar er vindt geen koppeling plaats (kleurverandering lamp). Ik heb dit een paar jaar terug ook een keer gehad maar ik weet niet meer wat ik moest doen om dit op te lossen.

Iemand die me op weg kan helpen? alvast dank!

EDIT: ik krijg wel een soort bevestigings toon van de afstandsbediending, niet de foutmelding toon, maar lampen bedienen doet hij niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Forza11 op 09-02-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zit er nu aan te denken de Bridge te vervangen voor een Bridge 2.0, dat heb ik al eens gedaan maar het was destijds vrij onhandig en ik zat te kloten met Woning in iOS.

De vraag is: kan ik Siri ook gebruiken voor het aan- en uitschakelen van lampen en activeren van scenes zonder Woning in te stellen en gewoon alleen de Hue App 2.0 te gebruiken?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:15
_sepulnation_ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:07:
Elke webshop is verplicht zonder vragen de aankoop binnen 14 dagen terug te nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
THE_BASE schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:08:
Ik zit er nu aan te denken de Bridge te vervangen voor een Bridge 2.0, dat heb ik al eens gedaan maar het was destijds vrij onhandig en ik zat te kloten met Woning in iOS.

De vraag is: kan ik Siri ook gebruiken voor het aan- en uitschakelen van lampen en activeren van scenes zonder Woning in te stellen en gewoon alleen de Hue App 2.0 te gebruiken?
Ik denk niet dat dit mogelijk is zonder de woning app. Ik heb het in ieder geval in woning ingesteld maar gebruik het eigenlijk vrijwel nooit. Maar heeft wel een hoog gadget gehalte als ik tegen Siri op mijn Apple watch "welterusten" zeg en dat daarna de lichten uitgaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:18

Ik zit ook nog op een bridge 1.0 en heb hier een 2.1 in de kast liggen, maar waarom zou je eigenlijk updaten? Oh wacht, Siri... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik begrijp niet waarom Woning zo benodigd is voor Siri. Kon voor weinig een Bridge 2 overnemen dus wel leuk om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dennisdn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 06:52:
[...]

Elke webshop is verplicht zonder vragen de aankoop binnen 14 dagen terug te nemen.....
De werkelijkheid is iets minder zwart/wit dan dat...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:15
Hooglander1 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:37:
[...]

De werkelijkheid is iets minder zwart/wit dan dat...
Waarom? Iedereen die in Nederland zaken doet moet zich gewoon aan de wet houden.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023

Volgens mij wel. Ik had Siri werkend voordat ik ook maar iets ingesteld had in de Woning app.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Volgens mij wel. Ik had Siri werkend voordat ik ook maar iets ingesteld had in de Woning app.
Kan me toch ook voorstellen dat er mensen zijn die dit niet in stellen, geen iOS met Woning App hebben. Dus we gaan het gewoon proberen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
THE_BASE schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Kan me toch ook voorstellen dat er mensen zijn die dit niet in stellen, geen iOS met Woning App hebben. Dus we gaan het gewoon proberen. Dank!
Ik weet even niet meer hoe ik het precies heb gedaan. Volgens mij kun je inderdaad alles in de 2.0 Hue app instellen, en dan synchroniseert de Hue app dit met de woning app. Dus denk wel dat de woning app op je telefoon moet staan, maar je kunt dacht ik wel alle instellingen in de Hue app doen. (volgens mij... :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Ik heb een aantal van die standaard bol plafond lampen
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/9021327015966-424-424.jpg
De ingang van de bol is echter te klein voor de Hue e27 lampen. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Zijn er kleinere e27 lampen?

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 10-02-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sijbren schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:11:
[...]

Ik weet even niet meer hoe ik het precies heb gedaan. Volgens mij kun je inderdaad alles in de 2.0 Hue app instellen, en dan synchroniseert de Hue app dit met de woning app. Dus denk wel dat de woning app op je telefoon moet staan, maar je kunt dacht ik wel alle instellingen in de Hue app doen. (volgens mij... :? )
Goh, wordt steeds spannender. Ik vind die Woning App helemaal niets, dus hoop dat het zonder of makkelijker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
pacificocean schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:53:
[afbeelding]
De ingang van de bol is echter te klein voor de Hue e27 lampen. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Zijn er kleinere e27 lampen?
Wellicht dat een Innr lamp gaat passen, doorsnede van deze lamp is 60mm. Werken ook met de hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
THE_BASE schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Goh, wordt steeds spannender. Ik vind die Woning App helemaal niets, dus hoop dat het zonder of makkelijker kan.
Gewoon downloaden in de app store. Waarschijnlijk heb je de app gewist (had ik ook gedaan met de komst van IOS 10) Maar wie weet, werkt het zonder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sijbren schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Gewoon downloaden in de app store. Waarschijnlijk heb je de app gewist (had ik ook gedaan met de komst van IOS 10) Maar wie weet, werkt het zonder ook.
Heb hem ook verwijderd en weet dat ik hem weer kan downloaden. Maar vind hem onhandig.

Ach, alles went. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
sijbren schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:09:
[...]

Wellicht dat een Innr lamp gaat passen, doorsnede van deze lamp is 60mm. Werken ook met de hue bridge.
Dat is nog te weinig. Ik heb het nog niet opgemeten alleen even gepast. Ik verwacht zo'n 55mm. De Hue kleur is 62mm en de white 61mm volges de specs.
http://www.philips.nl/c-p...639/hue-wit/specificaties
http://www.philips.nl/c-p...leurd-licht/specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 15:15
pacificocean schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Dat is nog te weinig. Ik heb het nog niet opgemeten alleen even gepast. Ik verwacht zo'n 55mm. De Hue kleur is 62mm en de white 61mm volges de specs.
http://www.philips.nl/c-p...639/hue-wit/specificaties
http://www.philips.nl/c-p...leurd-licht/specificaties
Die bollen had ik ook, ik heb ze vervangen voor deze:
https://www.karwei.nl/ass...x-e27-25-cm-wit/p/B553638
Persoonlijk vind ik ze nog mooier ook en geen gedoe met andere lampen in je netwerk, mocht je die vinden.

Mocht je perse de bollen willen houden kun je ook de kunststof (of glazen bij ouder versies) diffuser van de Hue lamp afhalen. De bol zelf is diffuus genoeg lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door wizzmic op 10-02-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
wizzmic schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Persoonlijk vind ik ze nog mooier ook en geen gedoe met andere lampen in je netwerk, mocht je die vinden.

Mocht je perse de bollen willen houden kun je ook de kunststof (of glazen bij ouder versies) diffuser van de Hue lamp afhalen. De bol zelf is diffuus genoeg lijkt me.
Kan je die difuser er een beetje makkelijk afhalen? Of moet je hem er afsnijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
pacificocean schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:53:
[afbeelding]
Nee, er zijn geen kleinere e27 Hue lampen. Wel grotere bollen trouwens. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Clubbtraxx op 10-02-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels de Motion Sensor werkend in onze berging zonder ramen. Omdat de lichtknop tegenover de buitendeur zit leek me dit een goede oplossing. En dat is het! Erg fijn, ik zou het alleen prettig zijn als het licht sneller zou reageren op beweging en als het sneller (30 seconden) weer dimt bij vertrek. Maar wellicht komt dat laatste ooit nog in een update of mail ik Philips daar eens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 13:30
wizzmic schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Heb je een foto/video met kleuren in dit armatuur toevallig? Ben benieuwd hoe de kleuren uitkomen in deze lamp als-ie hangt.
Pagina: 1 ... 51 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue