[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.232 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 00:08

LDVC

Let's get it over with

Dennisdn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Waarom? Iedereen die in Nederland zaken doet moet zich gewoon aan de wet houden.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Klopt, maar dit is een zicht termijn. Zodra je de doos opent is daar geen sprake meer van.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:20
LDVC schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 07:42:
[...]

Klopt, maar dit is een zicht termijn. Zodra je de doos opent is daar geen sprake meer van.
Daar is die wet nou juist voor bedoeld. Ter vervanging van een bezoek aan de winkel waar je het product rustig kunt bekijken, vasthouden, voelen en uitproberen. Om diezelfde reden is een echte winkel juist weer niet verplicht om het product terug te nemen als er niets mis mee is.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 11-02-2017 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 11:36
Dennisdn schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Daar is die wet nou juist voor bedoeld. Ter vervanging van een bezoek aan de winkel waar je het product rustig kunt bekijken, vasthouden, voelen en uitproberen. Om diezelfde reden is een echte winkel juist weer niet verplicht om het product terug te nemen als er niets mis mee is.
https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand
a. Zichttermijn is geen gebruiktermijn

De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken.

Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert.
Je mag dus niet de wet koop op afstand misbruiken om producten te proberen. Je mag iets kopen, eventueel openmaken (indien geen verzegeling met licenties zoals bij software) maar je mag het niet gebruiken/installeren/ergens in schroeven/uit mekaar halen.

Kleding mag je passen, niet dragen. Schoenen mag je een rondje mee lopen, niet mee hardlopen. Een kabeltje mag je controleren of het voor je doeleinde past (juiste connector etc) maar niet een weekje lenen en terugsturen.

De wet is gemaakt omdat je soms moeilijk informatie kunt opvragen over de toepasbaarheid van het product en je kunt het niet fysiek in je handen houden. Daarom telt het niet in een echte winkel.. daar zijn verkopers en vaak demo modellen om te kijken of het product voor jou geschikt is. Je mag toch ook geen lamp uit de demo-opstelling schroeven, mee naar huis nemen en paar dagen later terug komen brengen.

Uit coulance kan een bedrijf dat aanbieden maar alleen op verzoek. Het is moeilijk te controleren of een product ook daadwerkelijk gebruikt is maar indien zegels verbroken zijn en het product ingesteld is (denk aan laptop of een Hue bridge), mag het product niet zomaar geretourneerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-07 13:35
MMaster23 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:36:
[...]

https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand

[...]

Je mag dus niet de wet koop op afstand misbruiken om producten te proberen. Je mag iets kopen, eventueel openmaken (indien geen verzegeling met licenties zoals bij software) maar je mag het niet gebruiken/installeren/ergens in schroeven/uit mekaar halen.

Kleding mag je passen, niet dragen. Schoenen mag je een rondje mee lopen, niet mee hardlopen. Een kabeltje mag je controleren of het voor je doeleinde past (juiste connector etc) maar niet een weekje lenen en terugsturen.

De wet is gemaakt omdat je soms moeilijk informatie kunt opvragen over de toepasbaarheid van het product en je kunt het niet fysiek in je handen houden. Daarom telt het niet in een echte winkel.. daar zijn verkopers en vaak demo modellen om te kijken of het product voor jou geschikt is. Je mag toch ook geen lamp uit de demo-opstelling schroeven, mee naar huis nemen en paar dagen later terug komen brengen.

Uit coulance kan een bedrijf dat aanbieden maar alleen op verzoek. Het is moeilijk te controleren of een product ook daadwerkelijk gebruikt is maar indien zegels verbroken zijn en het product ingesteld is (denk aan laptop of een Hue bridge), mag het product niet zomaar geretourneerd worden.
Ik gok dat jij geen jurist bent. Nu ben ik dat ook niet, maar ik heb inmiddels voldoende artikelen over wkoa gelezen dat ik wil stellen dat je wel degelijk de lampen ergens in mag schroeven voor korte duur, om te kijken hoe het lichteffect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-08 10:55
THE_BASE schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:36:
Inmiddels de Motion Sensor werkend in onze berging zonder ramen. Omdat de lichtknop tegenover de buitendeur zit leek me dit een goede oplossing. En dat is het! Erg fijn, ik zou het alleen prettig zijn als het licht sneller zou reageren op beweging en als het sneller (30 seconden) weer dimt bij vertrek. Maar wellicht komt dat laatste ooit nog in een update of mail ik Philips daar eens over.
Mee eens, de minimale duur van 1 min (aan) vind ik persoonlijk te lang.
Stuur een mailtje, ik doe het ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Als je bereid bent om met de API te werken ipv de APP, dan kun je het nu al instellen.

Als je dit op mijn tweakblog leest, vergeet het Home Assistant deel, maar concentreer je op hoe je de Bridge kunt programmeren met regels via je web browser. Je kunt met regels in de API de Motion Sensor laten doen wat je wilt.

Hieronder een voorbeeld regel die mijn keuken verlichting weer uit zet.

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
{
    "name": "Off.Kkn.Presence.Delay",
    "conditions": [
        {
            "address": "/sensors/21/state/presence",
            "operator": "eq",
            "value": "false"
        },
        {
            "address": "/sensors/21/state/presence",
            "operator": "ddx",
            "value": "PT00:15:00"
        },
        {
            "address": "/groups/5/state/any_on",
            "value": "true"
        }
    ],
    "actions": [
        {
            "address": "/groups/5/action",
            "method": "PUT",
            "body": {
                "on": false
            }
        }
    ]
}

Met een soortgelijke regel, maar dan de tijd vervangen door:
JSON:
1
"value": "PT00:00:30"

Zou je lamp(en) weer uit moeten gaan na 30 seconden + (de minimale motion tijd, dat is een paar seconden). Uiteraard moet je wel alle sensor/group id's vervangen door die in jou situatie, maar dat legt het blogpost ook wel een beetje uit.

Letop: door de 'default' regels van de Motion Sensors te verwijderen raakt de APP in de war en denkt dat je Motion Sensor nog niet is geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RVE_NL schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Getweet, ze hadden geen idee of het geüpdatet wordt, maar nemen het mee!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:51
Hm. Ik heb mijn Hue set uitgebreid met 3 E27 White & Color (Gen3) lampen. Heb een kleur/helderheid combinatie gevonden die ze volgens mij niet prettig vinden. :P

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
        "on": true,
        "bri": 1,
        "xy": [
            0.5612,
            0.4042
        ]
}

De lampen flikkeren zichbaar met deze combinatie. De helderheid wat opschroeven en ze geven weer netjes licht zoals het hoort, een andere kleur op deze helderheid gaat ook prima, maar deze combinatie hebben ze bij Philips volgens mij nooit getest. 8)7

Meer mensen deze ervaring?

Je kunt je lamp op deze status krijgen door een HTTP "PUT" te doen naar "/api/<API CODE>/lights/<LAMP ID>/state".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo allemaal,

Ik heb nu iets heel raars, de hue in mijn slaapkamer gaat uit het niets 'snachts aan, ik wordt zo rond 4 uur wakker, dit speelt nu al 3 dagen, verder heb ik geen condition toegevoegd oid. Weet iemand waar dit aan kan liggen? ps: rest vd verlichting blijft uit.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:44
Cheffed schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:14:
Hallo allemaal,

Ik heb nu iets heel raars, de hue in mijn slaapkamer gaat uit het niets 'snachts aan, ik wordt zo rond 4 uur wakker, dit speelt nu al 3 dagen, verder heb ik geen condition toegevoegd oid. Weet iemand waar dit aan kan liggen? ps: rest vd verlichting blijft uit.

groet
Ik neem aan dat je in de Hue app onder Routines alles al gecheckt heb?
Gebruik je wellicht HomeKit of een andere koppeling?
Heb je wellicht een andere app gebruikt en daar al dan niet per ongeluk een routine/rule aangemaakt?

Via de API zou je kunnen kijken of en zo ja welke rule er in de bridge staat.

In het uiterste geval kun je via de App onder instellingen>bridges de bridge opruimen (ben je wel alle scenes, routines etc kwijt- de lampen, kamers en accessoires blijven wel behouden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 27-07 13:35
Cheffed schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:14:
Hallo allemaal,

groet
Gaat hij aan in de vorige stand of in de meeste felle stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
pacificocean schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:04:
[...]

Gaat hij aan in de vorige stand of in de meeste felle stand?
In de vorige stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
Is het mogelijk is om de lampen automatisch uit te schakelen als er voldoende (zon)licht in de kamer komt? Ik heb bijvoorbeeld een motionsensor die de lampen activeert bij onvoldoende licht, ik zou graag willen zien dat hij bij voldoende licht (en beweging) ook de lampen automatisch uitschakelt. Kan dit?

[ Voor 2% gewijzigd door Cheffed op 12-02-2017 13:37 . Reden: Interpuntie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-08 20:11

frG

Gisteren eindelijk mijn busch jaeger zigbee light link schakelaars binnen gekregen.
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/

Bestaande schakelaars eruit gehaald en met een lasklem permanent doorverbonden, daarma 2 wandzenders (met batterij) erop gemonteerd, ziet er goed uit.

Had wel problemen om het ZigBee netwerk van de Bridge (lampen) te joinen, maar na een paar uur kwam ik er achter dat ik via de Hue app, op zoek moet gaan naar een lamp (dan lijkt het zigbee netwerk open te staan) en vervolgens vinden de wandzenders dan wel het netwerk.

Programmeren van de scenes is een eitje, en alle kleuren mogelijkheden zijn in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 23:55
Ik heb vandaag mijn 6 spotjes in de keuken vervangen door 6 INNR GU10 spotjes. Opzich mooi licht maar de lampen zingen/brommen een beetje als ze gedimd worden. Zelfs als ze uit staan doen ze dit, nog iets meer zelfs als dat ze aan zijn. Mijn spotjes steken een stuk uit het plafond omdat de aannemer het plafond niet ver genoeg verlaagd heeft, wellicht dat het geluid daardoor beter hoorbaar is.

Het koppelen ging eigenlijk erg makkelijk, mijn bridge staat 10meter en een muur verderop, hij zag ze alle 6 meteen. Bedienen gaat ook prima met de app en dimmers.

[ Voor 17% gewijzigd door Marsman83 op 12-02-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
frG schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:48:
Gisteren eindelijk mijn busch jaeger zigbee light link schakelaars binnen gekregen.

Bestaande schakelaars eruit gehaald en met een lasklem permanent doorverbonden, daarma 2 wandzenders (met batterij) erop gemonteerd, ziet er goed uit.

Had wel problemen om het ZigBee netwerk van de Bridge (lampen) te joinen, maar na een paar uur kwam ik er achter dat ik via de Hue app, op zoek moet gaan naar een lamp (dan lijkt het zigbee netwerk open te staan) en vervolgens vinden de wandzenders dan wel het netwerk.

Programmeren van de scenes is een eitje, en alle kleuren mogelijkheden zijn in te stellen.
Kan je met deze bush & jeager ook dimmen of alleen scene's inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

golfgti5 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Kan je met deze bush & jeager ook dimmen of alleen scene's inschakelen?
Direct dimmen kan niet, wat wel kan is meerdere knoppen aan dezelfde scene binden, maar met een lagere helderheid bijvoorbeeld. Niet echt handig, dat is dan ook het enige minpuntje aan deze opstelling. Neem je echter een schakelaar met 8 knoppen dan valt er behoorlijk wat in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Een minpuntje voor mij is ook dat het ding niet rechtstreeks Living White adapters kan bedienen, of andere spullen die met Smartlink praten in plaats van Zigbee Light Link.

Ik heb zo'n Busch Jaeger dimmer zitten. Werkt echt fantastisch om de bestaande spots vanuit Hue te kunnen bedienen, maar andersom (de rest van Hue bedienen vanaf de Busch jaeger) werkt in mijn geval toch net niet optimaal. Heb er ondertussen een Hue Dimmer Switch naast geschroefd. :P

En nu spijt van de zwarte afdekking... Binnenkort maar eens hoogglans witte knoppen regelen zodat het een beetje bij elkaar lijkt te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
We hebben hier thuis al verschillende Hue lampen in het bezit en we willen hier graag de verlichting uitbreiden naar een ledstrip van 5meter (2x 2.5meter).

Aangezien we op zoek zijn naar een led-strip warm-wit 2700K van minstens 100lumen, vraag ik me af of de Hue Lightstrip hieraan zal voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
frG schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:11:
[...]

Direct dimmen kan niet, wat wel kan is meerdere knoppen aan dezelfde scene binden, maar met een lagere helderheid bijvoorbeeld. Niet echt handig, dat is dan ook het enige minpuntje aan deze opstelling. Neem je echter een schakelaar met 8 knoppen dan valt er behoorlijk wat in te stellen.
Thanks!

Laatste vraagje; stel je hebt de versie net 8 knoppen, kan je daar dan 8 verschillende scene's aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

golfgti5 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Thanks!

Laatste vraagje; stel je hebt de versie net 8 knoppen, kan je daar dan 8 verschillende scene's aan koppelen?
Met de inbouwsokkel kan je dan 6 scenes binden (de bovenste 2 zijn voor direct aan/uit schakelen), met een op batterij gestuurde schakelaar kan je inderdaad alle 8 de knoppen binden aan scenes.

Je bind niet direct aan een scene in de bridge, maar je bind de staat van de lampen, dus als je eerst de scene aanzet, en deze bind, dan is dat de staat waarin ze aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
frG schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Met de inbouwsokkel kan je dan 6 scenes binden (de bovenste 2 zijn voor direct aan/uit schakelen), met een op batterij gestuurde schakelaar kan je inderdaad alle 8 de knoppen binden aan scenes.

Je bind niet direct aan een scene in de bridge, maar je bind de staat van de lampen, dus als je eerst de scene aanzet, en deze bind, dan is dat de staat waarin ze aangaan.
Duidelijk!
Wat was jou afweging om de batterijen versie te nemen als er toch 220volt achter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

golfgti5 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:24:
[...]

Duidelijk!
Wat was jou afweging om de batterijen versie te nemen als er toch 220volt achter zit?
Niet echt lang over nagedacht, maar batterij versie is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-07 15:18
Moris schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:22:
We hebben hier thuis al verschillende Hue lampen in het bezit en we willen hier graag de verlichting uitbreiden naar een ledstrip van 5meter (2x 2.5meter).

Aangezien we op zoek zijn naar een led-strip warm-wit 2700K van minstens 100lumen, vraag ik me af of de Hue Lightstrip hieraan zal voldoen?
De lichtopbrengst is 1600 lumen, de gewone Hue LightStrips slechts 120 lumen.
Daarnaast kan de Plus-versie ook verschillende kleuren (2000-6500 Kelvin) weergeven en tot wel 10 meter lang worden.
bron: http://www.onemorething.n...lus-feller-langer-en-wit/

[ Voor 5% gewijzigd door vdpoorten op 15-02-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
vdpoorten schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:42:
De lichtopbrengst is 1600 lumen, de gewone Hue LightStrips slechts 120 lumen.
Daarnaast kan de Plus-versie ook verschillende kleuren (2000-6500 Kelvin) weergeven en tot wel 10 meter lang worden.
Ik had intussen de Hue strip al vergeleken met een niet Hue ledstrip.
De Hue ledstrip kan inderdaad 1600lumen op 4000K weergeven, maar van zodra je warm/wit 2700K wenst, zakt de lichtopbrengst al zeer vlug naar 1000 lumen.

Vandaar dat ik heb gekozen voor een niet Hue ledstrip met een aparte Hue-controller en ben bovendien nog eens goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Moris schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Ik had intussen de Hue strip al vergeleken met een niet Hue ledstrip.
De Hue ledstrip kan inderdaad 1600lumen op 4000K weergeven, maar van zodra je warm/wit 2700K wenst, zakt de lichtopbrengst al zeer vlug naar 1000 lumen.

Vandaar dat ik heb gekozen voor een niet Hue ledstrip met een aparte Hue-controller en ben bovendien nog eens goedkoper uit :)
Wat heb je nu precies gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Marsman83 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:33:
Ik heb vandaag mijn 6 spotjes in de keuken vervangen door 6 INNR GU10 spotjes. Opzich mooi licht maar de lampen zingen/brommen een beetje als ze gedimd worden. Zelfs als ze uit staan doen ze dit, nog iets meer zelfs als dat ze aan zijn. Mijn spotjes steken een stuk uit het plafond omdat de aannemer het plafond niet ver genoeg verlaagd heeft, wellicht dat het geluid daardoor beter hoorbaar is.

Het koppelen ging eigenlijk erg makkelijk, mijn bridge staat 10meter en een muur verderop, hij zag ze alle 6 meteen. Bedienen gaat ook prima met de app en dimmers.
Probeer je ze te dimmen met een fysieke dimmer of gewoon via de app oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Marsman83 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:33:

Kan je die koppelen met een Hue bridge dan..?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
DennusB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Voor zover ik overal lees kun je INNR koppelen met hue, of zijn hier andere ervaringen?
Ik overweeg ook om een INNR setje van 4 strips aan te schaffen voor in mijn keuken.
Omdat mijn bovenkasten uit 2 delen bestaan zou ik bij Philips moeten kiezen tussen 2 ledstrips, wat meteen 2 keer zo duur is)

(Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/569910?width=422&height=390l)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mr_DD schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Voor zover ik overal lees kun je INNR koppelen met hue, of zijn hier andere ervaringen?
Ik overweeg ook om een INNR setje van 4 strips aan te schaffen voor in mijn keuken.
Omdat mijn bovenkasten uit 2 delen bestaan zou ik bij Philips moeten kiezen tussen 2 ledstrips, wat meteen 2 keer zo duur is)

([afbeelding]l)
Als het te koppelen is lijkt het mij ook wel interessant, maar dat moet ik wel even bevestigd zien.
Iemand hier ervaring met het koppelen van INNR met Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wolly schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:19:
Wat heb je nu precies gekocht dan?
Deze Hue compatibele elektronische ballast, zo heb ik alle vrijheid om zelf mijn eigen ledstrips te bouwen en uit te kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41bteGr%2BVyL._SX466_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DennusB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Als het te koppelen is lijkt het mij ook wel interessant, maar dat moet ik wel even bevestigd zien.
Ik heb deze zonder problemen kunnen koppelen. :)

Diverse leveranciers (beaumotica, mediamarkt) adverteren ook gewoon met compatibiliteit van de Innr verlichting.

De Innr Smart Plug is trouwens niet compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-07 22:03
DennusB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:17:
[...]

+1, wil namelijk op meerdere plekken in huis een LEDstrip monteren...

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-08 15:20
frG schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:48:

Als ik bestaande verlichting (LED, voeding 230 V) wil schakelen, kan ik dan gebruikmaken van de relaissokkel zoals te zien in de link? Met andere woorden, 230V in, 230V uit?

[ Voor 11% gewijzigd door A_A_R op 15-02-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ja.

Daarmee krijgen de bovenste twee knoppen ook een vaste functie: de vast aangesloten verlichting aan en uit schakelen. De overige knoppen (als je meer dan 2 toetsen kiest) blijven bruikbaar voor scènes.

Dimmen kan uiteraard niet met de relaissokkel, daar heb je de dimmersokkel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Xander schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:49:
Ja.

Daarmee krijgen de bovenste twee knoppen ook een vaste functie: de vast aangesloten verlichting aan en uit schakelen. De overige knoppen (als je meer dan 2 toetsen kiest) blijven bruikbaar voor scènes.

Dimmen kan uiteraard niet met de relaissokkel, daar heb je de dimmersokkel voor nodig.
Dankjewel!
Een bedieningselement is toch niet noodzakelijk? Ik wilde de schakelaar dan aanmelden via de Hue app om hem zodoende via een Hue switch te bedienen. Het doel is om deze schakelaar samen met een andere Hue lamp te bedienen.

[ Voor 6% gewijzigd door A_A_R op 15-02-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die Busch Jaeger elementen bestaan uit twee delen, een basiselement (voeding, relais of dimmer) en een afdekking (2v, 4v of 8v bedienknop). Je hebt een bedienknop nodig anders doet het ding helemaal niets. ;)

En anders staat het ook niet zo fraai op de muur toch? Of was je van plan het ding ergens uit het zicht te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Xander schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:05:
Die Busch Jaeger elementen bestaan uit twee delen, een basiselement (voeding, relais of dimmer) en een afdekking (2v, 4v of 8v bedienknop). Je hebt een bedienknop nodig anders doet het ding helemaal niets. ;)

En anders staat het ook niet zo fraai op de muur toch? Of was je van plan het ding ergens uit het zicht te monteren?
Ik wilde hem inderdaad uit het zicht monteren en alleen een Hue dimmer switch (dus configureren met de hue app) gebruiken om deze schakelaar te bedienen. Dat lukt dus niet? De bedienknop is altijd nodig?

Laat ik dan bij het begin beginnen, misschien is er een andere oplossing mogelijk :+

Situatie: in onze badkamer wil ik de verlichting van het badkamermeubel en een verlichte spiegel (plus verwarming) laten schakelen samen met één Hue lamp, die ook in de kamer hangt. Ik zoek dus een schakelaar die ik via Hue kan configureren om zodoende alles met één druk op de knop aan en uit te zetten.
Het is de bedoeling de schakelaar aan te brengen voor de vertakking naar de spiegel en badkamermeubel, zodat er maar eentje nodig is.

Is hiervoor een oplossing denkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
A_A_R schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:41:
Laat ik dan bij het begin beginnen, misschien is er een andere oplossing mogelijk :+

Situatie: in onze badkamer wil ik de verlichting van het badkamermeubel en een verlichte spiegel (plus verwarming) laten schakelen samen met één Hue lamp, die ook in de kamer hangt. Ik zoek dus een schakelaar die ik via Hue kan configureren om zodoende alles met één druk op de knop aan en uit te zetten.
Het is de bedoeling de schakelaar aan te brengen voor de vertakking naar de spiegel en badkamermeubel, zodat er maar eentje nodig is.

Iets compleet anders (waar ik nu zelf mee bezig ben, vandaar): TP-Link HS100 smartplug(s) voor de niet-Hue lampen en dan stembediening via Echo een optie? "Alexa, turn Bathroom lights on/off" roepen tegen dat speakertje en voila.

Dat werkt dan alleen als de niet-Hue lampen een stekker hebben.

Zelf heb ik nu de badkamer plafondlamp aan een Hue motionsensor hangen, die krijg ik niet gekoppeld aan TP-link (maar misschien dat het wel kan via via... Moet ik nog verder induiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:20
Xander schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Diverse leveranciers (beaumotica, mediamarkt) adverteren ook gewoon met compatibiliteit van de Innr verlichting.

Ook websites als Coolblue vermelden dat het met Hue werkt. De gekleurde led kost maar 34 euro. Als je er meerdere nodig hebt, scheelt dat dus best veel. Ben alleen benieuwd wat Phillips hiervan denkt. Ze zullen het vast eenvoudig met een softwareupdate buiten spel kunnen zetten als ze hier niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
A_A_R schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:41:
[...]

Ik wilde hem inderdaad uit het zicht monteren en alleen een Hue dimmer switch (dus configureren met de hue app) gebruiken om deze schakelaar te bedienen. Dat lukt dus niet? De bedienknop is altijd nodig?
De bedienknop is altijd nodig ja. Volgens mij is het stiekem ook meer dan alleen een drukknop, ik heb het idee dat de hele Zigbee radio in het voorpaneeltje zit ingebouwd. Ik heb toevallig vandaag een nieuw bediendeel op mijn Busch Jaeger dimmer geklikt en moest ook opnieuw koppelen met Hue, het ding heeft nu een ander MAC-adres. En ik moest m'n scenes dus weer aanpassen. :(

Ik had een maand geleden al eens iets over dit spul gepost. Maar zoals ik zei bestaat het dus uit twee delen, het inbouwelement:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7FkhMULNMYpVNe38WUmVeoXF/full.jpg

En het bediendeel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/clr4LfpOldrPO16tWddx4qSC/full.jpg
Trek het bediendeel eraf en je lamp is ook meteen uit. De één is echt onbruikbaar zonder de andere.

Ik kwam na het monteren van deze dimmer tot de ontdekking dat ik toch eigenlijk wel graag een Hue Dimmer Switch naast de woonkamerdeur wilde hebben, a) omdat de Busch Jaeger wel scenes kan aansturen, maar dan niet de LivingWhites pluggen kan bedienen en b) omdat de Dimmer Switch toch stiekem wel erg veel mogelijkheden heeft (ik schakel er nu 10 verschillende scenes mee, 's nachts doet 'ie iets anders dan overdag, etc...)

Beetje jammer dat ik net een zwarte inbouwdimmer had gekocht, dat staat toch niet zo heel erg geweldig naast elkaar... :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qdoZKoKp3dfvYj5JS7aliz3t/full.jpg

Dus maar verwisseld door een witte. Meteen wat minder toetsen want scenes ga ik er toch niet meer mee bedienen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p8PzdySvZCqfnCQAyWRPFDAB/full.jpg

Heb nu alleen een zwart bediendeel over... Binnenkort maar eens kijken of daar op V&A interesse voor is. ;)

Ik ken niet zo veel oplossingen om bestaande apparaten met Hue te schakelen. Die Busch-Jaeger oplossing is er iig één, neem aan dat 2300W ook wel voldoet voor je spiegelverwarming.

Als je ruimte hebt voor een tussenstekker heb je nog wat meer opties:
- Osram Lightify Plug, maximaal 3680W, te krijgen voor zo'n €30, lijkt de laatste tijd niet overal leverbaar?
- Busch Jaeger 6717-84, maximaal 1380W, kost wel zo'n €100
- Philips Living Whites Plug, maximaal 300W, niet meer nieuw te koop en op marktplaats en ebay gaan ze voor woekerprijzen...

Of je moet Hue voor de bediening helemaal loslaten. Je kunt natuurlijk een willekeurig ander domoticasysteem gebruiken (iets met Z-Wave bijvoorbeeld) voor de schakelaar en om de verlichting en spiegelverwarming te schakelen. Vervolgens Hue meeschakelen vanuit dit domoticapakket gaat doorgaans makkelijker dan andersom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
JJnJ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:47:
[...]

Probeer je ze te dimmen met een fysieke dimmer of gewoon via de app oid?
Dimmen doe ik via de app of de Hue Dimmer. De spotjes zitten rechtstreeks op het stroomnet, zit enkel een aan/uit schakelaar tussen. Vandaar dat ik het ook zo vreemd vind.

Ik heb contact gehad met de support van INNR en ze vonden het inderdaad ook vreemd, ze wachten op een nieuwe batch spotjes en sturen mij ter vervanging 6 spotjes toe, die 6 spotjes testen ze van tevoren op bijgeluiden dus ik ben benieuwd. Hou jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Hs100 niet via hue (wel via echo met de juiste skill). De ossram plugs zouden wel moeten werken, heb ze wel liggen maar nog niet aangesloten (hs100 wel).

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik lees net op Facebook dat in week 15/16 de Hue lamp als E14 uitkomt, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
DennusB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Ja INNR spul op de Smartplug na kun je prima met de Hue Bridge koppelen.
Ik heb 6 INNR RS125 GU10 spotjes, op de bromtoon die ik inmiddels vrij irritant vind worden na kan ik ze prima bedienen. Hij herkend ze als een dimmable light. Ik weet niet of Homekit ze ook kan aansturen, buiten dat heb ik geen beperkingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-08 00:02
golfgti5 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:25:
Ik lees net op Facebook dat in week 15/16 de Hue lamp als E14 uitkomt, kan iemand dat bevestigen?
Dat zou goed nieuws zijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Xander schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:02:
[...]
De bedienknop is altijd nodig ja. Volgens mij is het stiekem ook meer dan alleen een drukknop, ik heb het idee dat de hele Zigbee radio in het voorpaneeltje zit ingebouwd. Ik heb toevallig vandaag een nieuw bediendeel op mijn Busch Jaeger dimmer geklikt en moest ook opnieuw koppelen met Hue, het ding heeft nu een ander MAC-adres. En ik moest m'n scenes dus weer aanpassen. :(
Hoe heb je het voor elkaar gekregen de hue lamp te koppelen aan de Busch-Jaeger wand schakelaar? Krijg het zelf niet voor elkaar, dus hoor graag hoe het jou is gelukt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Marsman83 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Ja INNR spul op de Smartplug na kun je prima met de Hue Bridge koppelen.
Ik heb 6 INNR RS125 GU10 spotjes, op de bromtoon die ik inmiddels vrij irritant vind worden na kan ik ze prima bedienen. Hij herkend ze als een dimmable light. Ik weet niet of Homekit ze ook kan aansturen, buiten dat heb ik geen beperkingen gevonden.
Er hangen er bij mij ook een hand vol, ik ben altijd erg gevoelig voor piepen en brommer maar ik heb nooit wat gehoord. Bij de 122 en de 125 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Zware Unit schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:07:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen de hue lamp te koppelen aan de Busch-Jaeger wand schakelaar? Krijg het zelf niet voor elkaar, dus hoor graag hoe het jou is gelukt.
Bedoel je de Busch-Jaeger dimmer koppelen aan Hue (zodat de bestaande lamp te schakelen is vanuit de app)? Of het aanmaken van scenes (waarmee je Hue lampen kunt bedienen vanaf de Busch-Jaeger scenetoetsen)?

Koppelen aan Hue is niet zo moeilijk. Als je het ding voor de eerste keer installeert is hij een paar minuten lang meteen vindbaar, zoeken vanuit de Hue app en je hebt er een "dimmable light" bij. :)

Mislukt dat om de een of andere reden of wil je het opnieuw doen, dan minstens 5 seconde beide bovenste knoppen vasthouden (totdat de ledjes allebei blijven branden), de knoppen loslaten en nog een keer beide knoppen kort induwen. Dan begint 'ie weer te knipperen en is hij vindbaar.

Als je dit proces voltooid hebt dan zit alles in hetzelfde netwerk en kun je in principe de Hue lampen ook bedienen. Een scene maken gaat als volgt:
- Zet alle lampen aan waar de scene invloed op moet hebben (dus ook lampen die bijvoorbeeld juist uitgeschakeld moeten worden!)
- Houd de knop die je wilt programmeren lang vast totdat het lampje gaat branden
- Stel de lampen in zoals de scene moet worden
- Druk nog een keer kort op de sceneknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 19:29
Dat zou ook eens tijd worden... Wie schrijft dat? Philips zelf, of iemand die maar wat brult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
JJnJ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:29:
[...]

Er hangen er bij mij ook een hand vol, ik ben altijd erg gevoelig voor piepen en brommer maar ik heb nooit wat gehoord. Bij de 122 en de 125 niet.
Ik heb nog eens goed geluisterd en ze een voor een aangesloten, het lijkt erop dat een van de 6 spotjes flink meer geluid produceert dan de rest. Met deze eruit is het een stuk minder geworden maar alsnog hoor ik van de rest een ligte hoge zoem als ik in de keuken sta.
Die zoem produceren ze ook als ik ze uit het armatuur haal en aansluit.

• A_A_R
Xander schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:02:
[...]

Ik had een maand geleden al eens iets over dit spul gepost. Maar zoals ik zei bestaat het dus uit twee delen, het inbouwelement:
[afbeelding]

En het bediendeel:
[afbeelding]
Trek het bediendeel eraf en je lamp is ook meteen uit. De één is echt onbruikbaar zonder de andere.

Ik kwam na het monteren van deze dimmer tot de ontdekking dat ik toch eigenlijk wel graag een Hue Dimmer Switch naast de woonkamerdeur wilde hebben, a) omdat de Busch Jaeger wel scenes kan aansturen, maar dan niet de LivingWhites pluggen kan bedienen en b) omdat de Dimmer Switch toch stiekem wel erg veel mogelijkheden heeft (ik schakel er nu 10 verschillende scenes mee, 's nachts doet 'ie iets anders dan overdag, etc...)

Beetje jammer dat ik net een zwarte inbouwdimmer had gekocht, dat staat toch niet zo heel erg geweldig naast elkaar... :P
[afbeelding]

Dus maar verwisseld door een witte. Meteen wat minder toetsen want scenes ga ik er toch niet meer mee bedienen. :)
[afbeelding]

Heb nu alleen een zwart bediendeel over... Binnenkort maar eens kijken of daar op V&A interesse voor is. ;)

[...]

Ik ken niet zo veel oplossingen om bestaande apparaten met Hue te schakelen. Die Busch-Jaeger oplossing is er iig één, neem aan dat 2300W ook wel voldoet voor je spiegelverwarming.

Als je ruimte hebt voor een tussenstekker heb je nog wat meer opties:
- Osram Lightify Plug, maximaal 3680W, te krijgen voor zo'n €30, lijkt de laatste tijd niet overal leverbaar?
- Busch Jaeger 6717-84, maximaal 1380W, kost wel zo'n €100
- Philips Living Whites Plug, maximaal 300W, niet meer nieuw te koop en op marktplaats en ebay gaan ze voor woekerprijzen...

Of je moet Hue voor de bediening helemaal loslaten. Je kunt natuurlijk een willekeurig ander domoticasysteem gebruiken (iets met Z-Wave bijvoorbeeld) voor de schakelaar en om de verlichting en spiegelverwarming te schakelen. Vervolgens Hue meeschakelen vanuit dit domoticapakket gaat doorgaans makkelijker dan andersom. :)
Dank voor je zeer uitgebreide reply :)
Alles bij elkaar nemende denk ik dat ik toch aan een bedienpaneel moet geloven. Omdat de wand nog openligt aan de aangrenzende kamer kan ik nog eea doen met de plaatsing van de schakelaar en dus het bedieningspaneel. In principe ga ik die dan niet meer gebruiken, enkel een Hue dimmer switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08 13:50
Kreeg een mail betreffende een enquête voor buitenlampen, vragen ze je bij vraag 6 of zo of je smart connected lampen hebt die via bluetooth met het internet zijn verbonden. Antwoord ik Nee natuurlijk en dan ben ik niet meer interessant genoeg voor ze om verder aan de enquête deel te nemen. Nog een keer met Ja geprobeerd en dan staat in de volgende vraag o.a. Philips Hue in de lijst, alsof die met bluetooth met het internet verbonden is. Echt weer iets wat opgezet is door een niet technisch persoon en ook niet even een na controle op toegepast. Jammer, wel even feedback bij die vraag gegeven natuurlijk;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 15:29
even serieus. zijn er mensen die een betaalbare ledprofiel hebben gezien? ik heb ongeveer 11 meter en 3 meter nodig voor buiten onder de overkapping. maar om nu 20 euro per stuk te betalen.... waarom zijn deze dingen zo duur?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
water_escape schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:24:
even serieus. zijn er mensen die een betaalbare ledprofiel hebben gezien? ik heb ongeveer 11 meter en 3 meter nodig voor buiten onder de overkapping. maar om nu 20 euro per stuk te betalen.... waarom zijn deze dingen zo duur?
Cashcow, veel mensen willen toch een net profiel bij hun ledstrip en kopen het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
De 11 meter komt niet in zicht, is meer ter bescherming buiten. Ondanks dat het onder de overkapping is.

De 3 meter is wel in zicht. En zal hoekprofiel moeten zijn.

Enig advies?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er zijn diverse strips voorbij gekomen in het topic, bladder gewoon even een paar pagina's terug....

Edit:

Ook genoeg goedkoop spul.... maar dat kost meer eigen inzet om te vinden...

maargoed, kijk eens: https://www.ledstripxl.nl/ledstrip-accessoires/profielen/ en zo zijn er meerdere voorbij gekomen. Het is maar wat je zoekt, hoe ingewikkelder het profiel, des te duurder het is. Meer dan logisch.

[ Voor 69% gewijzigd door Fietsbel op 18-02-2017 19:46 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Fietsbel schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:34:
Er zijn diverse strips voorbij gekomen in het topic, bladder gewoon even een paar pagina's terug....
Dat is wat ik zeg, niet de 20,- + per meter spul. Er is zelfs 40,- langs gekomen. Bizar.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
water_escape schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:43:
[...]

Dat is wat ik zeg, niet de 20,- + per meter spul. Er is zelfs 40,- langs gekomen. Bizar.
https://www.diamantled.nl/webshop/led-strips/led-profielen/

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Thanks, maar hier past de hue plus niet in. Deze is 13mm en hue is 14,5mm

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik heb opeens een probleem met een armatuur. Betreft een staande Philips my living armatuur, met touch dimmer ingebouwd (niet optimaal maar geen idee hoe ik dat ertussen uit kan halen).

Het probleem is dat de Hue lamp een eigen leven lijkt te gaan leiden. De lamp gaat opeens op 100% aan als alles uitstaat.. Maar ook springt deze vanuit een gedimde scene opeens op lichtgeel op 100% vermogen. En dat steeds sneller.

Het armatuur is niet enorm geschikt voor LED, op de dimmer in het armatuur geeft alle led verlichting een stroboscoop effect op de lichtste stand. Maar op vol vermogen geen problemen.
Het heeft iig een tweetal weken probleemloos gewerkt, tot twee dagen geleden.

Ik ben benieuwd wat het nu echt kan zijn.. ik heb namelijk nog een identiek armatuur staan en deze doet het 100% correct met de Hue (op een heel licht gezoem na).
Het ligt gelukkig niet aan de hue lamp, of de stekkerdoos waarin de armatuur zit (reeds gewisseld). Lijkt erop of de armatuur sneuvelt, maar ik vind dat wel vreemd zo plotseling.

Het zal wel uitlopen op het kopen van nieuwe armaturen, fijn.. Wat zijn fijne goed compatibele armaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Weet iemand of de innr rc 110 afstandsbediening werkt met de hue?

Of een tip voor een simpele afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
remanus schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:00:
Weet iemand of de innr rc 110 afstandsbediening werkt met de hue?

Of een tip voor een simpele afstandsbediening?
Misschien dat je die rechtstreeks aan Hue lampen gekoppeld krijgt, maar koppelen met de bridge gaat denk ik niet werken. Innr adverteert met lampen die Hue compatible zijn over de accessoires heb ik nooit iets gehoord.

Koop voor bijna hetzelfde geld gewoon een Hue Dimmer Switch? Als je deze uit de montageplaat pakt is het ook gewoon een afstandsbediening. ;) Gegarandeerd compatible en erg divers in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ook voor 3 lampen als groep en afzonderlijk? Ik zal morgen maar weer eens door dit topic heen spitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 21:15

Hertog

Aut bibat, aut abeat

In mijn zoektocht naar een leuk armatuur voor mijn Hue lampen in de woonkamer kwam ik dit weekend bij een dealer terecht die me vertelde dat in April, na of op de Euroluce beurs, een kleiner model van de Hue uit zou moeten komen. Ik weet niet of dit over de roemruchte E14 variant gaat, hij begon erover omdat ik een E27 armatuur had waar de normale lampen niet in bleken te passen omdat de opening te smal was. Maar voor wat het waard is deel ik het toch maar even. Dit alles onder voorbehoud wegens 'van horen zeggen', natuurlijk :).

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:02
Is er ook een mogelijkheid om een scene aan te maken dat de bewegingssenor overdag niets doet en pas 's avond actief wordt?

Wat ik wil is dat hij overdag tussen 7 en 23 uur niets moet doen, zowel bij beweging als het weinig licht is.
's Nachts tussen 23 en 7 mag hij dan bij beweging aangaan.

Maar ik krijg het stukje overdag niet voor elkaar. Als ik zelf het licht aan zet en rondloop, dan zet hij mooi het licht uit na x minuten.

Hebben jullie daar ervaring mee?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoi,

Heb wat gezocht op het forum omdat het max aantal accessoires voor t hele huis beperkt is. Nu krijgen wij deze week de sleutel van ons nieuwe huis en ga ik behoorlijk wat frezen om alles op de goede plek te krijgen en netjes weg te werken. Hue pas daar ook bij. Maar nu heb ik een optelsom gemaakt (en in de loop der afgelopen jaar al veel spullen gekocht), en ik kom uit op

17 white ambiance
3 white and colors "better"
9 spots white Ambiance
4 motions
6 dimmers

Ga zo weer ff naar de Gamma want je weet wel actie is er weer, maar....

Gaat dit nu wel of niet passen op de brigde? Qua max accessoires zit ik onder de 13. Maar is er al een oplossing vanuit Philips voor wat betreft de scenes en knop-acties die meetellen?

* anders loopt mijn plannetje in duigen *
haha

[ Voor 5% gewijzigd door sweeeetje op 21-02-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
sweeeetje schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:29:
Hoi,

Heb wat gezocht op het forum omdat het max aantal accessoires voor t hele huis beperkt is. Nu krijgen wij deze week de sleutel van ons nieuwe huis en ga ik behoorlijk wat frezen om alles op de goede plek te krijgen en netjes weg te werken. Hue pas daar ook bij. Maar nu heb ik een optelsom gemaakt (en in de loop der afgelopen jaar al veel spullen gekocht), en ik kom uit op

17 white ambiance
3 white and colors "better"
9 spots white Ambiance
4 motions
6 dimmers

Ga zo weer ff naar de Gamma want je weet wel actie is er weer, maar....

Gaat dit nu wel of niet passen op de brigde? Qua max accessoires zit ik onder de 13. Maar is er al een oplossing vanuit Philips voor wat betreft de scenes en knop-acties die meetellen?

* anders loopt mijn plannetje in duigen *
haha
De bridge (althans v2) ondersteund 50 accessoires.. scenen en knop acties durf ik niet te zeggen hoeveel je er nu hebt? Ik vraag me af of daar een limiet op zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 19:18

Snappie88

Mr. Hollywood

Jammer dat bij de bouwmarkten geen GU10 startsets te krijgen zijn :(

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
kan dit bericht niet verwijderen

[ Voor 72% gewijzigd door vdpoorten op 21-02-2017 12:22 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Shadow343 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:05:
[...]

De bridge (althans v2) ondersteund 50 accessoires.. scenen en knop acties durf ik niet te zeggen hoeveel je er nu hebt? Ik vraag me af of daar een limiet op zit..
Heb V2, oke dan zit ik dus wel goed ;-)
Scene niet veel, denk 5 ofzo. Maar straks heb ik ze in meerdere kamers, dus dan gaat het wel wat harder denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-07 15:37
Weet iemand een manier/tool/truuk om een backup van je bridge te kunnen maken? Bijvoorbeeld om je scenes of routines te kunnen backuppen en later weer te herstellen?

Soms is het handig om je omgeving te resetten (wanneer je een heleboel apps gebruikt hebt ofzo die je niet meer wilt). Die reset optie zit in de app, maar om nou alles weer in te stellen qua scenes en routines....pfff :)

Kan zelf niet echt een manier vinden helaas.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-08 20:44
-O- had bij de praxis een nieuwe Philips welner besteld. Krijg ik een doos vol scherven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:53
Ik ben aan het rondkijken voor een vervanger voor mijn tafellamp. Daar hangen nu 5 kleine halogeenlampjes in glas, iets als dit:

Oude lamp

Nu wil ik deze gaan vervangen door iets nieuws, en dan direct voor Hue gaan. Het lastige is nu om een armatuur te vinden waarmee ik iets soortgelijks kan maken (5 lampjes naast elkaar). Ik kwam bij deze terecht:

Voorbeeld nieuwe lamp
Hanglamp Jorg

Ik heb contact gehad met de webshop maar zij geven aan dat de bolletjes waarschijnlijk te klein zijn om er een Hue peertje in kwijt te kunnen. Of dat echt zo is, vind ik lastig in te schatten op basis van de foto, maar ik ga er maar vanuit dat ze de waarheid spreken ;)

Mijn vraag aan jullie: kennen jullie een soortgelijk armatuur waar wél Hue E27 lampjes in passen (of eventueel E14)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Niemand meer op gereageerd zie ik, maar heb je nog een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Xander schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:51:

Dan zijn ze te bedienen via de Hue.app maar hoe zit het dan met Apple's HomeKit en Siri? Ik begrijp niet helemaal hoe dat met Philips Hue/Apple werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
iAmRenzo schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:38:
[...]

Dan zijn ze te bedienen via de Hue.app maar hoe zit het dan met Apple's HomeKit en Siri? Ik begrijp niet helemaal hoe dat met Philips Hue/Apple werkt.
Je koppelt ze gewoon aan de bridge, dus dan werkt HomeKit/Siri ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:45:
[...]

Je koppelt ze gewoon aan de bridge, dus dan werkt HomeKit/Siri ook!
Dat is niet waar! Zie: https://www.innrlighting....g%20&%20Philips%20Hue.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Kijk. Duidelijk taal. Dan gaat dat over... Siri is wel een eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Ik zag net dat http://labs.meethue.com/ eindelijk is geupdated met nieuwe toekomstige features:
No motion, no fuss

When no motion is detected for your chosen time, this Formula will turn your lights back to their previous state (instead of turning the lights off or do nothing). When triggering the sensor, it turns on your chosen scene, just like you are used to. Perfect for large open spaces to avoid dark spots.

Sensor couple

Is your space too big for one sensor? This Formula sends your two sensors to some intense training course, teaching them some basic social values. The result: if one of the sensors detects motion it will switch on the lights – and only if both sensors no longer detect motion it will switch off the lights. Please note that installing this Formula will overwirte the current behavior of your motion sensors.

Sunlight as a switch

This Formula uses the daylight sensitivity part of your motion sensor to turn on your lights. When the measured daylight falls below the threshold your favourite scene will be activated – irrespective of any motion.

Prepare me to go to sleep

Especially for those people who do not go to sleep at strict times, this Formula will prepare you to go to sleep at the press of a button. The lights will go to the relax scene and gently fade out. To activate the Prepare me to sleep Formula you press your chosen button on your Tap switch or long press the chosen button on your Dimmer switch.

Power wake up

Do you want to wake up feeling fresh? Try it with the Waking up fresh formula. Your lights will gentle fade on in 30 minutes towards white light on full brightness. On your chosen wake up time the lights will be on 100% brightness.

Personal wake up

Do you want to wake up in a gentle and natural way? Try it with the Personal wake up relaxed Formula. Your lights will gently fade on in your chosen fade-in time towards the relax scene. On your chosen wake up time the lights will be on your chosen brightness level.

Feel better with light

Enjoy the the benefits of sunlight in your home and get the right light for each moment of the day. When you press your chosen button on your Tap switch or long press the button on your Dimmer switch, the right light for that moment will turn on. We recommend to use this in combination with our waking up and going to sleep routines / Formulas.

Presence mimicking

Turn on the Presence mimicking Formula to make it look like you are home with light. Ideal for when you are on holidays. The lights will turn on and off in different parts of your home and you can give in a time and randomness. The randomness will prevent the lights from coming on every day at exactly the same time. The lights in your house will turn on and off on the time you give in plus or minus the randomness you select. A button will be available on the top of your homescreen to activate and deactivate this Formula.

Sunset timer

The Sunset timer Formula automatically turns on your lights when the sun sets. Perfect to add that bit of automation to your home. This Formula requires a configured location in your bridge.
Vooral Presence mimicking vind ik leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30
"No motion, no fuss" en "prepare me to go to sleep" ga ik zeker gebruiken!!!

"Prepare me to go to sleep" is een perfecte vervanging voor de rule en timer die ik voorheen met "all4hue" heb moeten maken bij de dimmer switch aan het nachtkastje. Wat overigens prima werkt, maar het is wel fijn om, wat via Hue en de app zelf kan, ook daar te doen (vind ik). Dan blijft de Hue app de dimmer switch tenminste ook herkennen.

En "no motion, no fuss" is al beter dan wat de motion sensor nu doet, namelijk na beweging en daarop volgende timeout de lampen gewoon uitschakelen. Zou wel fijn zijn als ze ook snel met een functie komen om bij beweging gewoon uberhaupt -niets- te doen als de lampen al op een andere manier zijn aan gezet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Top.

Precies wat ik zocht voor mijn gang.
Vanavond gelijk even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Ze luisteren goed naar de wensen om de sensor nog beter te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:00
Ik ben van plan om 2 osram lightify plugs aan te schaffen voor in de overkapping achter in de tuin (meter of 10-15 van het huis af)

Iemand die weet of die plugs daar nog bereik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
DCNY schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:55:
Ik ben van plan om 2 osram lightify plugs aan te schaffen voor in de overkapping achter in de tuin (meter of 10-15 van het huis af)

Iemand die weet of die plugs daar nog bereik hebben?
Je weet niet of je tuin 10 of 15 meter diep is? 8)7 't Is nogal een verschilletje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Clubbtraxx schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:15:
[...]

Je weet niet of je tuin 10 of 15 meter diep is? 8)7 't Is nogal een verschilletje namelijk.
1 overkapping ongeveer 10 meter van het huis, andere overkapping ongeveer 15 meter van het huis..

Heb namelijk niet voor niets 2 plugs nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 16:29
Ik heb nog de oude philips plugs
Daarmee haal ik zonder problemen 15-20m naar mijn schuurtje achter in de tuin.
Heb wel aan de acherkant van het huis verschillende hue lampen voor het raam hangen, zowel beneden als boven dus veel mogelijkheden dat het signaal het schuurtje kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Dutchgrover schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:34:
Ik heb nog de oude philips plugs
Daarmee haal ik zonder problemen 15-20m naar mijn schuurtje achter in de tuin.
Heb wel aan de acherkant van het huis verschillende hue lampen voor het raam hangen, zowel beneden als boven dus veel mogelijkheden dat het signaal het schuurtje kan bereiken.
Top!

Doe je die niet weg toevallig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Niemand die de bewegingsdetector in zijn huiskamer heeft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
DCNY schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:30:
[...]

1 overkapping ongeveer 10 meter van het huis, andere overkapping ongeveer 15 meter van het huis..

Heb namelijk niet voor niets 2 plugs nodig ;)
10m haal je normaal gesproken zeker, je kan misschien ook een hue lamp ergens neerhangen die dan weer als 'range extender' kan dienen (mesh netwerk), mocht de andere overkapping toch te ver weg blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
donald_dick schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:52:
Niemand die de bewegingsdetector in zijn huiskamer heeft hangen?
Jep sinds gisteren.

• DCNY
Clubbtraxx schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:05:
[...]

10m haal je normaal gesproken zeker, je kan misschien ook een hue lamp ergens neerhangen die dan weer als 'range extender' kan dienen (mesh netwerk), mocht de andere overkapping toch te ver weg blijken te zijn.
Ah top! Thanks! Werken de simpele hue whites ook als range extender of doen enkel de ambiance en colors dat?

• donald_dick
Hoe heb jij hem ingesteld voor overdag? Want bij mij blijft hij reageren op beweging en zet dan alle lampen aan.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
donald_dick schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:22:
[...]

Hoe heb jij hem ingesteld voor overdag? Want bij mij blijft hij reageren op beweging en zet dan alle lampen aan.
Licht gevoeligheid lager stellen?

• Maichel
DCNY schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:57:
[...]

Ah top! Thanks! Werken de simpele hue whites ook als range extender of doen enkel de ambiance en colors dat?
Allemaal.

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Fly-guy schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:29:
[...]

Licht gevoeligheid lager stellen?
Ja zo heb ik dat inderdaad gedaan. Ik moet dat nog wel een beetje finetunen omdat het de laatste dagen nogal donker is en dan wil ik de verlichting wel aan (hebben een redelijk donker huis).
Ik weet niet of dit ook zo werkt met de app van Philips, maar ik gebruik de iConnectHue app en dan kun je zien hoe donker het volgens de sensor is op dit moment dus dat werkt wel handig.

Waar ik nog wel mee zit is het volgende: vanaf 19.30 wordt er bij beweging een andere scene gestart dan voor 19.30. Alleen staat de verlichting op dat moment meestal al aan dus dan blijft gewoon de scene actief die op dat moment actief is.
In de app kun je aangeven dat de sensor alleen reageert wanneer de groups uit staan. Dat zou ik dus uit kunnen zetten (dan reageert hij dus altijd) maar dan stelt de sensor waarschijnlijk direct weer de voorgeprogrammeerde scene in als je bijvoorbeeld het licht eens een keer wat feller hebt omdat je iets aan het lezen bent of zo. Dus daar moet ik nog iets op verzinnen.

• Clubbtraxx
DCNY schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:57:
[...]

Werkt met alle Hue lampen, dus inderdaad ook de gewone whites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
Wat jammer dat een duur (en betrouwbaar) systeem zo langzaam is met ontwikkelen, het zou echt top zijn als de lampen automatisch uit gaat wanneer er voldoende zonlicht in de kamer is. Heeft iemand een workaround hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cheffed schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:29:
Wat jammer dat een duur (en betrouwbaar) systeem zo langzaam is met ontwikkelen, het zou echt top zijn als de lampen automatisch uit gaat wanneer er voldoende zonlicht in de kamer is. Heeft iemand een workaround hiervoor?
Sensor 13 is de MotionSensor/LightSensor.
Groups 4 is de groep met lampen die ik uit wil hebben.

en dit plug je in je bridge en dan gaan de lampjes uit als de lichtmeter boven de 12000 komt.

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
{
    "name": "Off.Eetk.Lightlevel",
    "conditions": [
        {
            "address": "/sensors/13/state/lightlevel",
            "operator": "gt",
            "value": "12000"
        },
        {
            "address": "/groups/4/state/any_on",
            "value": "true"
        }
    ],
    "actions": [
        {
            "address": "/groups/4/action",
            "method": "PUT",
            "body": {
                "on": false
            }
        }
    ]
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Cheffed schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:29:
Heb je een motion sensor. Er is een nu een beta voor scenes activeren op basis van licht bij de betalabs van hue
Pagina: 1 ... 52 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue