[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.663 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
smoken schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:11:
Wellicht een erg domme vraag,..... Maar kun je met een Hue White ook een "sunrise scene" doen?
Dus dat het heel langzaam licht wordt in de (slaap)kamer?
Ja, dat kan met elke Hue lamp, Ik heb het getest met LW Plug LW Spaarlamp, Hue Lux, dus Hue white zal zeker moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
arjandijk162 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:02:
[...]

Ja, dat kan met elke Hue lamp, Ik heb het getest met LW Plug LW Spaarlamp, Hue Lux, dus Hue white zal zeker moeten werken
Top, dank je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:58
Heb zelf ook een hue white op me slaapkamer. Alleen is het laagste dimlevel nog behoorlijk fel, als wake-up light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
sweebee schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:04:
Heb zelf ook een hue white op me slaapkamer. Alleen is het laagste dimlevel nog behoorlijk fel, als wake-up light.
Hmmmm, das wel minder :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37
[RNMC] Viper schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:18:
[...]

ik weet het, gelukkig kon ik hem van een medewerkers voor bijna de helft krijgen :)
Paste het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:37

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Jazeker, zit een zelfde controller in qua formfactor, dus even openen en wisselen was voldoende. Wel zonde dat philips hier niet mee komt, ofwel als setje zonder controller zodat je kunt kiezen. Zelfde geld voor de dimmer, past niet goed op standaard inbouwdoos.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
chefspecial schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:45:
[...]

Klopt idd. Als ik hem op een bepaalde stand druk en vast houd doet hij het wel.
Die schakelaar gaat best wel zwaar vind ik. Hoor je ook echt een tik als je hem in de dim of on/off stand zet?
Bij mij hoor ik echt een heel duidelijke tik.

Mogelijke oplossing is de schakelaar in die bepaalde stand vastplakken!?!?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 23:38
Ik wil een Hue white starterpack kopen bij de Praxis via de site.
Nu zijn de cadeaubonnen van andere bouwmarkten ook geldig bij praxis, en wil hier dus gebruik van maken.

Weet iemand hoe ik deze op de site kan ingeven?

Heb het namelijk in proberen te voeren bij de site maar is tot op heden nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
jffry90 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:54:
Nu zijn de cadeaubonnen van andere bouwmarkten ook geldig bij praxis, en wil hier dus gebruik van maken.

Heb het namelijk in proberen te voeren bij de site maar is tot op heden nog niet gelukt.
Moet je voor naar de winkel voor zover ik weet

Actievoorwaarden kortingsbonnen van alle bouwmarkten

Bij Praxis kun je alle geldige kortingsbonnen van in Nederland gevestigde Bouwmarkten inleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door arjandijk162 op 16-02-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
jffry90 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:54:

voor hoeveel kun je hem krijgen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Aggressor schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:42:
[...]

voor hoeveel kun je hem krijgen dan
En in combinatie met welke bon? Zijn die bonnen ook online te vinden?

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

ATS

De 20% Karwei bon misschien?

[ Voor 55% gewijzigd door ATS op 16-02-2016 13:24 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Bezitters Hue-lampen niet tevreden met nieuwe app-permissies.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/bezitters-hue-lampen-niet-tevreden-met-nieuwe-app-permissies.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Ja das slim. Ik heb vorige week met de 20% korting de afstandsbediening voor aan de muur (dim + aan en uit) besteld. De keuzekorting geldt op een artikel, dus gelijk 2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09
Praxis heeft regelmatig (zoals afgelopen zaterdag) 25% korting op online bestellingen.
Heb 29,99 betaald voor een Dimmer+Hue White set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
sweebee schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:04:
Ben ik weer met mijn domme vragen ...
Hoe gebruiken jullie een lamp zoals de Hue op de slaapkamer?

Ik zou hem dus, zoals gezegd, graag willen gebruiken als "wake up" light.
Dit zou dan zijn in een hanglamp met dichte kap (straalt alleen naar onder, dus misschien valt het qua felheid dan mee). Maar..... als je even de kamer binnenloopt s'avonds om je even iets te pakken, dan is het natuurlijk niet handig om de lamp aan te zetten via een app, dat wil je dan doen via de aan/uit schakelaar.

Als je hem daarmee uitzet echter, dan kan in de ochtend de scène niet starten omdat de lamp geen stroom krijgt....toch?

Ik gok dat de enige oplossing in deze zo'n Hue shakelaar/dimmer is.
Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 16-02-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Ik ben ook wel benieuwd, wat heb ik allemaal nodig dan?
want binnenkort krijg ik mijn huisje...
heb ik aan 1 starterpack genoeg enz enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik gebruik dan een hue dimmer of living colors remote. Dimmer tegen deurpost aangeplakt, remote op nachtkastje. Timer met fader op maandag tm donderdagochtend. Timer zet ik tijdelijk uit als ik kan uitslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
smoken schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:47:
[...]

Dit zou dan zijn in een hanglamp met dichte kap (straalt alleen naar onder, dus misschien valt het qua felheid dan mee). Maar..... als je even de kamer binnenloopt s'avonds om je even iets te pakken, dan is het natuurlijk niet handig om de lamp aan te zetten via een app, dat wil je dan doen via de aan/uit schakelaar.

Als je hem daarmee uitzet echter, dan kan in de ochtend de scène niet starten omdat de lamp geen stroom krijgt....toch?

Heb daar een Hue Dimmer voor opgehangen. Met name ook omdat ik regelmatig de telefoon ook nog in de woonkamer heb liggen als je even snel iets uit de slaapkamer wilt pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
jip_86 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:03:
[...]

Heb daar een Hue Dimmer voor opgehangen. Met name ook omdat ik regelmatig de telefoon ook nog in de woonkamer heb liggen als je even snel iets uit de slaapkamer wilt pakken.
Duidelijks, dat zat ik ook al te denken ...

Dus: de vanmorgen aangeschafte Philips White retour naar de Praxis en daarvoor in de plaats een combinatie White met dimmer en de 20% kortingsbon van Karwei die ik zojuist online gevonden heb ;-) Is het verschil iets van 12 euro ... dat is nog te doen ...
odvdveer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:01:
Ik gebruik dan een hue dimmer of living colors remote. Dimmer tegen deurpost aangeplakt, remote op nachtkastje. Timer met fader op maandag tm donderdagochtend. Timer zet ik tijdelijk uit als ik kan uitslapen.
Ow wacht ,.... dat kan ik natuurlijk ook doen! De Living Colors remote die ik nog heb alleen daarvoor gebruiken
In de woonkamer heb ik toch altijd wel een device in de buurt liggen dus om daar iets te doen heb ik die remote toch niet per se nodig.

Als je snel even de slaapkamer binnenloop dan gewoon met de wandschakelaar bedienen.
Ga je naar bed dan laat je de lamp aan en zet je hem met de Living Colors remote uit ...

[ Voor 38% gewijzigd door smoken op 16-02-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
samengevoegd

[ Voor 97% gewijzigd door smoken op 16-02-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
smoken schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:47:
[...]

Heb hem gewoon op een tafellamp op mijn nachtkastje. Heb daarnaast een kaku wandschakelaar die gekoppeld is aan pimatic, hue is ook weer gekoppeld aan pimatic. Dus ik bedien alles via pimatic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
wat is bv het verschil tussen de hue white starterspack en deze pricewatch: Philips Hue Lux StarterSet (2 lampen, met Bridge) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Hue whites zijn de op volgers van de hue lux. De whites geven iets meer licht en hebben een andere vorm (meer een traditionale gloeilamp vorm). En zodra je er stroom opzet gaan de whites wat sneller aan, ongeveer een halve seconde sneller.

Geen belangrijke verschillen dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door sweebee op 16-02-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweebee schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:09:
[...]

Hue whites zijn de op volgers van de hue lux. De whites geven iets meer licht en hebben een andere vorm (meer een traditionale gloeilamp vorm). En zodra je er stroom opzet gaan de whites wat sneller aan, ongeveer een halve seconde sneller.

En ze zijn iets goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 10:15
Heeft iemand hier ook wel eens last van hetgeen dat de hue app de door jou in de volgorde gezette lampen weer volledig terug zet naar 1 t/m... 25 in mijn geval...? Super irritant! Alsof hij dat elke keer reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
sweebee schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:09:
[...]

Hue Lux gaat bij mij anders instant on... ik kan geen verschil ontdekken met white of color.
Blijf het raar vinden dat de Lux en White er zo anders uitzien. Maarja dat is wel een beetje philips eigenschap, vreemde design keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hue Lux als je meerdere tinten wit wilt en dimmen
Hue White als je alleen wilt dimmen

Wel belangrijke verschillen

Derp! B)

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 16-02-2016 23:36 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 10:15
Fietsbel schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:27:
Hue Lux als je meerdere tinten wit wilt en dimmen
Hue White als je alleen wilt dimmen

Wel belangrijke verschillen
Meerdere tinten wit? De lux en white is maar één kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

chefspecial schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:30:
[...]

Meerdere tinten wit? De lux en white is maar één kleur...
7(8)7 sjees, ik dacht altijd dat de lux meerdere tinten wit kon weergeven.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Zulke lampen zijn er volgens mij ook wel geweest. Maar nu volgens mij niet meer.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09
Gwannoes schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:09:
Zulke lampen zijn er volgens mij ook wel geweest. Maar nu volgens mij niet meer.
Niet van Philips maar wel in de Lightify reeks van Osram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
En niet te vergeten dat bij de Hue LUX starter set nog de oude 1.0 bridge zit. Bij de Hue White krijg je de nieuwe 2.0 bridge met siri ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

krijg deze net binnen:

http://labs.meethue.com/beta-app

Apply for an opportunity to be the first to try our new Philips Hue app and help us shape a whole new lighting experience. We need enthusiastic Philips Hue users to perfect it and help us with the last finishing touches.

The beta app is available for iOS 8.0 and Android 4.4 and up. Registering is done in a matter of minutes. Please be aware we only have a limited amount of seats available. When you are selected, you will get an e-mail with further information.

het lijkt er op dat de huelabs functies nu ook via een app beschikbaar komen en waar mogelijk een opvolger van de huidige hueapp (werd tijd)

[ Voor 12% gewijzigd door ranzige pad op 17-02-2016 14:52 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
remmuz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:57:
Niet van Philips maar wel in de Lightify reeks van Osram
Wut? Toch ben ik er wel een klein beetje van overtuigd dat ze er wel zijn van Philips. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Wut? Toch ben ik er wel een klein beetje van overtuigd dat ze er wel zijn van Philips. :?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
is het nog gelukt met de 20% kortingsbon van karwei op de praxis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik kan ze ook niet vinden, moet maar stoppen met drinken denk ik. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Aggressor schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:06:
is het nog gelukt met de 20% kortingsbon van karwei op de praxis?
Ja hoor.
Twee weken geleden nog een Iris gekocht en 2 living whites.
Netjes 20% eraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
ranzige pad schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:51:
krijg deze net binnen:

Apply for an opportunity to be the first to try our new Philips Hue app and help us shape a whole new lighting experience. We need enthusiastic Philips Hue users to perfect it and help us with the last finishing touches.

The beta app is available for iOS 8.0 and Android 4.4 and up. Registering is done in a matter of minutes. Please be aware we only have a limited amount of seats available. When you are selected, you will get an e-mail with further information.

het lijkt er op dat de huelabs functies nu ook via een app beschikbaar komen en waar mogelijk een opvolger van de huidige hueapp (werd tijd)
Nice! Die wil ik wel proberen. Het wordt ook wel eens tijd dat de app grondig wordt aangepakt inderdaad. Zoveel dingen die door 3rd party apps beter worden gedaan, maar ik wil graag alles in één app, die van Philips Hue zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat zijn jullie ervaringen met armaturen met een kap die niet wit of crème is? Ik ga mijn armaturen vervangen zodat er een Hue peertje in kan maar twijfel nog over de keuze van de kap. Enerzijds is wit/crème handig omdat je dan meer licht direct van de kap gestraald krijgt en de kleur beter uit komt. Anderzijds staat een grijzige/donkerblauwige kap beter in ons interieur.

Is een neutrale kap echt noodzakelijk of schijnt er genoeg kleur doorheen en van boven en onder uit om evengoed een sfeereffect te geven?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

ranzige pad schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:51:
krijg deze net binnen:

Hmm... Ik kom helaas steeds vaker tegen dat ik apps niet meer kan installeren of updaten omdat ik geen iOS 8 kan draaien. Nu deze dus straks ook helaas. Hoewel het toestel (een iPhone 4) zelf nog prima is wordt ik zo dus wel een beetje naar een nieuwe telefoon gedwongen. :/

Edit: en nee, ik klaag niet over de update policy van Apple. Het aantal jaren support was prima.

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 17-02-2016 16:12 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Gonadan schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:21:
[...]

Ik kan ze ook niet vinden, moet maar stoppen met drinken denk ik. :')
Sowieso een goed idee. Van de uitgespaarde centen kan je dan wel een extra Hue lamp kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
ff een vraagje
Als ik deze haal.....

https://www.praxis.nl/ver...rterskit-9-5w-e27/5505013

dit is de versie 2?
Als ik dan bv https://www.praxis.nl/ver...lux-led-lichtbron/5372017 haal dan kan ik deze er zo op aansluiten?

-edit-

En als ik een dimmer haal, kan ik deze gewoon aansluiten? of heb ik dan nog wat extras nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 17-02-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja

Ja

Ja

Lijkt me allemaal redelijk makkelijk terug te vinden hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:24
Aggressor schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:09:
ff een vraagje
Als ik deze haal.....

dit is de versie 2?
Als ik dan bv https://www.praxis.nl/ver...lux-led-lichtbron/5372017 haal dan kan ik deze er zo op aansluiten?

-edit-

En als ik een dimmer haal, kan ik deze gewoon aansluiten? of heb ik dan nog wat extras nodig?
Ja, is versie 2 (dus met homekit ondersteuning).
De Hue Lux kun je gewoon aansluiten. Maar waarom niet voor de nieuwe Hue White te gaan? Deze zijn los maar 19,95 euro.
De dimmer kun je gewoon aansluiten. Niet extra's nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die vierkante is versie twee. Waarom eigenlijk de lux een niet de white? Die laatste is sterker en goedkoper.
ATS schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:11:
Sowieso een goed idee. Van de uitgespaarde centen kan je dan wel een extra Hue lamp kopen :P
Ik mag toch hopen dat je uitgaven voor drank niet hoeven wedijveren met andere uitgaven. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Aggressor schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:09:
ff een vraagje
Als ik deze haal.....

dit is de versie 2?

-edit-

Lees de openingpost even door, dan heb je al een hoop antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
misschien voor openingpost.

maar welke is versie 1 en 2?
(zijn ze beide wit? voorbeeld foto van google)

Afbeeldingslocatie: http://iculture.textopus.nl/wp-content/uploads/2014/10/philips-hue-lampen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
icegodd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:12:

[afbeelding]
Die rechter is gewoon de color versie (eerste versie) meen ik?

1e versie kleur staat alleen 'Philips' op.
2e versie kleur staat 'Philips Hue white and color' op.

[ Voor 12% gewijzigd door sweebee op 17-02-2016 23:23 ]

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

[afbeelding]
De Lux lamp is de voorloper van de White
Ge grijze lamp is altijd een gekleurde, dit kan zowel de V1 als de V2 (color and white) zijn.

HT & NAS & Inventaris

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06

[afbeelding]
Mijn versie 2 wit ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.lampeguru.dk/media/wysiwyg/BlogBilleder/Hue/Philips_Hue_White_P_re_9_5W_LED.png
Dat is gewoon versie 1 hoor, er is nog geen versie 2 van de White, dat model is nog maar net uit. :P
Of je wil zeggen dat versie 1 de Lux is, en versie 2 de White, maar dat zijn gewoon 2 verschillende lampen natuurlijk.

• Dountill
  • Laatst online: 09-09 09:16
Deze week een hub en white aangeschaft, in de gedachte dat het er nog veel meer gaan worden. Nu heeft mijn vriendin er moeite mee dat ze niet in het donker de kamer in kan lopen en gewoon de schakelaar om kan gooien om de lamp te bedienen.

Daar ben ik inderdaad weer niet zo blij mee, want aan de ene kant kan ik niet instellen om welk dimlevel een lamp aan moet als ik de schakelaar om zet, maar aan de andere kant, is ook het hele idee van de hue lamp weg omdat ik de lamp niet in kan schakelen als de schakelaar om is.

Nu heb ik op 2 plekken in het huis een AWMD-250 hangen om de lichten door middel van bestaande knop en/of app en remote te kunnen bedienen, maar qua kosten en functionaliteit kan ik beter over gaan naar hue lampen denk ik.

Heeft er iemand een ide, buiten het gebruik van een hue tap? Dit zorgt alleen maar voor nog meer remotes en knoppen.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• arjandijk162
Dountill schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:07:
Deze week een hub en white aangeschaft, in de gedachte dat het er nog veel meer gaan worden. Nu heeft mijn vriendin er moeite mee dat ze niet in het donker de kamer in kan lopen en gewoon de schakelaar om kan gooien om de lamp te bedienen.

Daar ben ik inderdaad weer niet zo blij mee, want aan de ene kant kan ik niet instellen om welk dimlevel een lamp aan moet als ik de schakelaar om zet, maar aan de andere kant, is ook het hele idee van de hue lamp weg omdat ik de lamp niet in kan schakelen als de schakelaar om is.

Nu heb ik op 2 plekken in het huis een AWMD-250 hangen om de lichten door middel van bestaande knop en/of app en remote te kunnen bedienen, maar qua kosten en functionaliteit kan ik beter over gaan naar hue lampen denk ik.

Heeft er iemand een ide, buiten het gebruik van een hue tap? Dit zorgt alleen maar voor nog meer remotes en knoppen.
Zie openingspost. Ik heb zelf 5 Hue dimmers gekocht en die over de plek van de oude schakelaar gehangen. Werkt betrouwbaar en ziet er prima uit. Ik heb ook Domoticz draaien en een paar 8802 kaku wandzenders, maar dat is te onbetrouwbaar en er zit vertraging op. Ik heb geen zin om bij een knop te gaan wachten of het signaal aankomt en evt een tweede of derde keer te drukken. Lees dit topic door en je zult zien dat iedereen uiteinden of een tap of een dimmer aanschaft om de WAF te verhogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

Cool! Die werkt ook zonder dat je hem in een fitting draait! _/-\o_

Heeft iemand zich bij Betabound geregistreerd om kans te maken op de beta van Hue?

Waarom hebben ze zoveel gegevens nodig!? Ze vragen nog net niet de lengte van je ... :/

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Fire69 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:31:
Heeft iemand zich bij Betabound geregistreerd om kans te maken op de beta van Hue?

Waarom hebben ze zoveel gegevens nodig!? Ze vragen nog net niet de lengte van je ... :/
Moi :) Haha inderdaad ze vragen het hemd van je lijf zogezegd, kostte even wat tijd maar nu maar duimen
lubbertkramer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:38:
[...]

Moi :) Haha inderdaad ze vragen het hemd van je lijf zogezegd, kostte even wat tijd maar nu maar duimen
Ik kreeg net al een mailtje voor een betatest van een nieuwe smart thermostaat. :)

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Fire69 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Ik kreeg net al een mailtje voor een betatest van een nieuwe smart thermostaat. :)
Haha jij ook al, hier ook. Kon alleen niet ontdekken welk merk maar heb mij maar opgegeven nadat ik als laatste toch nogmaals ja moest zeggen op installatie door monteur. Neem aan dat ik er nog vanaf kan als het merk mij niet aanstaat :P

• Gonadan

Gonadan

Fire69 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:06:
Dat is gewoon versie 1 hoor, er is nog geen versie 2 van de White, dat model is nog maar net uit. :P
Of je wil zeggen dat versie 1 de Lux is, en versie 2 de White, maar dat zijn gewoon 2 verschillende lampen natuurlijk.
Dit.

Het is echt niet zo moeilijk. Die peervorm had je in kleur en wit, die laatste werd Lux genoemd. Nu heb je de bolvorm in wit en die noemen ze White.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

lubbertkramer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:49:
[...]

Haha jij ook al, hier ook. Kon alleen niet ontdekken welk merk maar heb mij maar opgegeven nadat ik als laatste toch nogmaals ja moest zeggen op installatie door monteur. Neem aan dat ik er nog vanaf kan als het merk mij niet aanstaat :P
offtopic:
Er staat dat je een alleenstaande CV moet hebben, maar mijn ketel doet ook warm water, dus ik heb me maar niet ingeschreven...

• arjandijk162
Heb me alleen voor Hue aangemeld, dan valt het aantal vragen wel mee.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

J-P

Syntax erro....

rsvmark schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Ja hoor.
Twee weken geleden nog een Iris gekocht en 2 living whites.
Netjes 20% eraf :P
Ik heb zojuist bij de Hornbach een Hue dimmer en white gekocht en daar de 20% karwei kortingbon ingeleverd.
Hornbach heeft een laagste prijs garantie, heeft een concurent het item goedkoper dan krijg je het voor die prijs + nog eens 10% korting (ook bij acties).

tl;dr bij de Hornbach kan je deze week rond de 28% korting krijgen met de karwei kortingsbon.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Gonadan schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:07:
[...]

Dit.

Het is echt niet zo moeilijk. Die peervorm had je in kleur en wit, die laatste werd Lux genoemd. Nu heb je de bolvorm in wit en die noemen ze White.
En de nieuwe is voordeliger :)
Fire69 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:31:

En als je geen Amerikaans adres hebt of in een staat woont :?
Jochemd13 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:35:
[...]

En als je geen Amerikaans adres hebt of in een staat woont :?
Je kan toch gewoon NL (BE in mijn geval...) opgeven als land.
En dan als staat Non-US.
Fire69 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:41:
[...]

Je kan toch gewoon NL (BE in mijn geval...) opgeven als land.
En dan als staat Non-US.
O ja, dankje!
Ik ben erg benieuwd of die site werkt en zo ja, hoe de beta-app is :)

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Jochemd13 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:42:
[...]

O ja, dankje!
Ik ben erg benieuwd of die site werkt en zo ja, hoe de beta-app is :)
de site werkt erg goed, de beta app is nog niet aangeboden bij mijn weten

HT & NAS & Inventaris

• Gonadan

Gonadan

Heeft iemand hier nog een antwoord op trouwens? :)
Gonadan schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:48:
Wat zijn jullie ervaringen met armaturen met een kap die niet wit of crème is? Ik ga mijn armaturen vervangen zodat er een Hue peertje in kan maar twijfel nog over de keuze van de kap. Enerzijds is wit/crème handig omdat je dan meer licht direct van de kap gestraald krijgt en de kleur beter uit komt. Anderzijds staat een grijzige/donkerblauwige kap beter in ons interieur.

Is een neutrale kap echt noodzakelijk of schijnt er genoeg kleur doorheen en van boven en onder uit om evengoed een sfeereffect te geven?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Buntmans
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik maak inmiddels 2 jaar gebruik van Hue en ben er erg tevreden over.

Misschien niet helemaal on-topic maar ik wil stroommeters installeren zoals de Plugwise Circle of de Fibaro Home Plug.

Ik verrek het echter om 2 losse zigbee netwerken aan te leggen met elk hun eigen bridge. Ik zoek dus eigenlijk een stroomverbruikmeter die gewoon connecteert via de philips hue bridge.

Moet mogelijk zijn toch ?

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 23:38
Buntmans schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:03:

Misschien niet helemaal on-topic maar ik wil stroommeters installeren zoals de Plugwise Circle of de Fibaro Home Plug.

Ik verrek het echter om 2 losse zigbee netwerken aan te leggen met elk hun eigen bridge. Ik zoek dus eigenlijk een stroomverbruikmeter die gewoon connecteert via de philips hue bridge.

Waarom gebruik je het niet icm de homekit.
De Hue familie is hier namelijk ook voor gemaakt.

• Buntmans
jffry90 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:23:
[...]

Waarom gebruik je het niet icm de homekit.
De Hue familie is hier namelijk ook voor gemaakt.
Ah ja de homekit. Helemaal over het hoofd gezien. Interesse is gewekt!

Heb jij die in gebruik? En welke stroomverbruikmeter gebruik je daarbij dan ?

edit. gat in mijn kennis, altijd expres alles van Apple ontweken :) Maar homekit is niet specifiek alleen voor apple (en philips) producten als ik het goed lees? Iedere fabrikant mag gebruik maken van de api ?

[ Voor 22% gewijzigd door Buntmans op 18-02-2016 18:35 ]

• meesje
  • Laatst online: 23:24
Buntmans schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:33:
[...]

Ah ja de homekit. Helemaal over het hoofd gezien. Interesse is gewekt!

Heb jij die in gebruik? En welke stroomverbruikmeter gebruik je daarbij dan ?

edit. gat in mijn kennis, altijd expres alles van Apple ontweken :) Maar homekit is niet specifiek alleen voor apple (en philips) producten als ik het goed lees? Iedere fabrikant mag gebruik maken van de api ?
Ik heb zelf (nog) niet, maar is de Elgato Eve Energy niet interessant?
http://www.domoticaexpert...25/elgato-eve-energy.html

Edit: Bij Amazon zelfs nog wat goedkoper: pricewatch: Elgato Eve Energy
Bij Coolblue was deze een lange tijd 49,95 euro, maar sinds een week 54,95 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 18-02-2016 18:41 ]

• arjandijk162
Buntmans schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:03:

Nee, de enige die mogen koppelen met de Hue bridge naast lampen zijn de Tap en de Dimmer.

Plugwise is Zigbee HA, Hue is Zigbee LL.

Hier thuis praat alles met Domoticz, stroom meten gebeurt met Zwave modules, verlichting met Hue

[ Voor 7% gewijzigd door arjandijk162 op 18-02-2016 18:43 ]

Verwijderd

If you wish to configure Hue tap or Hue dimmer switch using the beta app, this will overwrite the current settings you made with the Philips Hue app.

Uit de FAQ van de beta app. Hopelijk kan ik straks ook mijn dimmer uitgebreider (meerdere opties per knop) instellen! Bedankt voor de tip!

Ps. Bij het aanmelden voor de beta kun je voor een korte vragenlijst kiezen. Dan loop je ook niet mee in andere bèta's.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
meesje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:38:
[...]

Ik heb zelf (nog) niet, maar is de Elgato Eve Energy niet interessant?
http://www.domoticaexpert...25/elgato-eve-energy.html

Edit: Bij Amazon zelfs nog wat goedkoper: pricewatch: Elgato Eve Energy
Bij Coolblue was deze een lange tijd 49,95 euro, maar sinds een week 54,95 euro.
Op zich wel interessant maar ik moet dan dus de homekit kopen en deze stekker. Als ik er dan zou zijn..... echter:

*Om de sensor buitenshuis uit te lezen en te bedienen heb je een Apple TV nodig.
ok dus ik kan hem alleen uitlezen als ik op lokaal wifi zit. dat is niet zo erg

*Er is alleen een app beschikbaar voor iOS.
dit is wel een dealbreaker. zoals gezegd ik heb geen apple produkten

Wel jammer dat Philips nu net besluit met Apple in zee te gaan i.p.v. met een iets opener platform/bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

Buntmans schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:17:
[...]

Op zich wel interessant maar ik moet dan dus de homekit kopen en deze stekker. Als ik er dan zou zijn..... echter:

*Om de sensor buitenshuis uit te lezen en te bedienen heb je een Apple TV nodig.
ok dus ik kan hem alleen uitlezen als ik op lokaal wifi zit. dat is niet zo erg

*Er is alleen een app beschikbaar voor iOS.
dit is wel een dealbreaker. zoals gezegd ik heb geen apple produkten

Wel jammer dat Philips nu net besluit met Apple in zee te gaan i.p.v. met een iets opener platform/bedrijf.
Heeft niks met Hue te maken dit..
Hue is voor lampen, niet voor overige domotica. Enige uitzondering is de (inmiddels uitgefaseerde) LivingWhite plug, waarmee je in theorie ook iets anders dan een lamp zou kunnen schakelen.
Het is voorlopig nu eenmaal zo dat je verschillende bridges/hubs nodig hebt in huis als je met diverse domotica aan de slag wilt, puur omdat er zoveel standaarden zijn.
Om die verschillende bridges/werelden aan elkaar te knopen heb je dan weer algemene domotica controllers op de markt (Zipato, Fibaro, Vera), of knutsel projecten met open source software.
Zie daarvoor Domotica. Ervaringen en vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-02-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 11:45
Mijn vriendin heeft m'n Living Colors lamp laten vallen :'( en nu doet hij het niet meer.
Het is zo'n Living Colors bol, gen2 (voorloper van de iris).

http://www.philips.nl/c-p/6917130PH/livingcolors-zwart

Nu zie ik dat deze een 15 watt lamp had, maar ik zie nergens hoeveel lumen dat is.
Als ik nu dus ter vervanging een Iris zou kopen, dan heeft deze volgens de specs maar 10 watt en 210 lumen.

http://www.philips.nl/c-p...olors-tafellamp/overzicht

Ga ik dat verschill in lichtopbrengst erg merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:16
Watt is een onbruikbare "graadmeter" voor de licht output van een LED lamp.

Volgens Wikipedia: LivingColors en http://www.amazon.co.uk/P...ing-Control/dp/B002YK5N38 hebben de Gen 2 Living Colors 200 lumen.

Je gaat er dus 10 lumen op vooruit met een nieuwe Gen 3 Living Colors terwijl ze ook nog eens minder verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Kan me niet voorstellen dat Iris meer licht geeft dan LC2. Volgens mij is het enige verschil dat de ene Smartlink en de andere ZigbeeLL is. Officieel is de Iris dus iets meer compaible. Voordeel van de LC is dat er een afstandsbediening bij zit.

Ik zou persoonlijk trouwens geen Hue lampen meer kopen waar geen wit in zit. Ze werken niet mer de light recipes en kunnen niet met de rest van de Hue lampen mee doen.

[ Voor 25% gewijzigd door arjandijk162 op 22-02-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk geven die niet heel zo veel licht dan...

Een Hue is minder watt, maar geeft 3x zoveel lumen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 11:45
Ok, tnx voor de info!

Ik bedacht me net dat ik ook nog een ongebruikte Hue e27 heb liggen. Misschien haal ik wel een Fado (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/) bij de Ikea en doe hem daar in. Even kijken hoe dat bevalt, de living colors gaf natuurlijk gericht licht en zo'n bol geeft rondom licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pusherman_ schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:38:
Ok, tnx voor de info!

Ik bedacht me net dat ik ook nog een ongebruikte Hue e27 heb liggen. Misschien haal ik wel een Fado (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/) bij de Ikea en doe hem daar in. Even kijken hoe dat bevalt, de living colors gaf natuurlijk gericht licht en zo'n bol geeft rondom licht.
Met zo'n bol blijkt er een heel leuk effect te ontstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 3 Fado's staan. Geeft wel een mooi sfeerlicht. Alleen vind ik ze net iets te groot, maar ja, weinig andere keuze (voor die prijs :P ).
Inderdaad wel geen gericht licht, maar ik vind het eigenlijk beter dan mijn LC-bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Op https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/ Philips Hue E27 Starterkit voor 149,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Ik wil hem graag bestellen alleen ik heb geen idee of het de nieuwe bridge V2 is, het lijkt er wel op trouwens

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vierkant dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Ben er ook achter inderdaad gelijk besteld :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lumen is ook geen handige vergelijking voor lichtsterkte, als je echt wilt vergelijken moet je lux weten.

Die Hue lijkt dan meer licht te geven, omdat ze 'meer lumen doen' maar dat is wel in een veel grotere hoek alle kanten op. De Iris en LC doen het gericht. Hierdoor is de kans groot dat de hoeveelheid licht die ze richting je muur doen (ik noem maar een richting) alsnog meer lux levert dan de Hue.

Die nieuwe levert dus 5% meer lumen, maar wat als dat op een hoek is die 10% meer oppervlak bestrijkt? Dan zal de uiteindelijke lichtsterkte op de muur (lux) dus alsnog minder zijn.

Het is dus belangrijk om te weten hoe je de lamp wilt gaan gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Jammer dat het niet de G10 variant is, anders had ik ook mijn slag geslagen :9

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op G10 kan je lang wachten, die bestaat niet :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Speedy-Andre schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:03:
Op G10 kan je lang wachten, die bestaat niet :+
GU-10 white niet, maar GU-10 color and white wel

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Zou je inderdaad zeggen maar... in de specs hebben ze het over lampen van 9 Watt.
Ik meen te weten dat de nieuwe lampen ( die bij de nieuwe bridge geleverd worden ) 10 Watt aan vermogen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
lowo schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:11:
[...]

Zou je inderdaad zeggen maar... in de specs hebben ze het over lampen van 9 Watt.
Ik meen te weten dat de nieuwe lampen ( die bij de nieuwe bridge geleverd worden ) 10 Watt aan vermogen hebben!
Ze hebben het in de specs ook over Homekit. Deze is alleen beschikbaar in de nieuwe bridge....

[update]
Uit de comments:
1Dayfly-Sjoerd
Ja. U kunt aan de hand van de EAN-code online vergelijken indien gewenst: 8718696461532. Zie ook: http://www.philips.nl/c-p...-gekleurd-licht/overzicht

[ Voor 22% gewijzigd door Scidd0w op 22-02-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ranzige pad schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:07:
[...]

GU-10 white niet, maar GU-10 color and white wel
G10, niet GU-10. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Andersom :>

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik heb vanavond de Eltako FT55R die ik had besteld bij Amazon.de in gebruik genomen en bevalt goed, staat netjes bij de Busch & Jaeger SI ramen/schakelaars die ik al heb. Blijft erg jammer dat je geen dubbele wip + montageplaatje los kan bestellen tegen een lagere prijs...

Weet iemand of de Enocean modules van Eltako nog enig nut hebben, voor HomeWizard of andere domotica toepassingen? Ik zou ze op zich in de vrijkomende Hue tap behuizingen kunnen plaatsen.

Overigens ga ik met deze ontwikkeling waarschijnlijk afscheid nemen van een stuk of 10 LivingWhite & LivingColor (gen 2 & gen 3) remotes. Had me ooit voorgenomen deze in te bouwen maar dat gaat er niet meer van komen, dus deze komen tzt op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee schat, ik probeer juist uit leggen welke grap jij maakte. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 5 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue