My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
In principe werkt de lamp ook prima met een een bewegingsmelder, maar verschillende kleuren en dergelijke ga je dan niet krijgen. Hij functioneert dan gewoon zoals een normale lamp. Als er dan spanning op staat kan je via de bridge eventueel de kleur en de sterkte instellen, maar zodra de stroom eraf gaat en er weer op komt is het weer gewoon warm-wit. Maar dat laatste is hier al vaker voorbij gekomenjffry90 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:41:
[...]
Dit is in combinatie met een domotica systeem.
Dat is nou net niet mijn bedoeling.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Als je een bewegingssensor zou maken met de ESP8266 dan kun je deze direct aan de Hue bridge een commando laten geven. Reken er wel op dat deze permanent aan het stroom moet.jffry90 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:38:
Weet iemand of het ook mogelijk is om een heu lamp te schakelen doormiddel van een bewegingssensor.
Ik zit er aan te denken om de schakelaar te vervangen door een bewegingssensor.
Ik zou zelf ook kiezen voor domoticz
In onderstaande video zie je een schakelaar op basis van ESP8266, een PIR zou niet veel anders werken.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TngTVFXzfS4]
[ Voor 14% gewijzigd door arjandijk162 op 09-02-2016 18:21 ]
Ik zou ook voor domoticz gaan, een raspberry pi is niet duur zeker niet als je Hue lampen gaat aanschaffen, dan kan je toch ineens meer met je lampen.arjandijk162 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:17:
[...]
Als je een bewegingssensor zou maken met de ESP8266 dan kun je deze direct aan de Hue bridge een commando laten geven. Reken er wel op dat deze permanent aan het stroom moet.
Ik zou zelf ook kiezen voor domoticz
In onderstaande video zie je een schakelaar op basis van ESP8266, een PIR zou niet veel anders werken.
Denk dat ik toch maar eens ga starten, mn oude raspberry ligt al een tijdje nutteloos nu, na upgrade naar nieuwe raspberry.
Als je start met de keuze voor Domoticz, kun je daar in deWIKII kijken.pietpiet50 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:39:
is er een makkelijke how to om bewegingsmelders te combineren met hue lampen, via zo'n domotica programma. En welke bewegingsmelders zijn bruikbaar?
Denk dat ik toch maar eens ga starten, mn oude raspberry ligt al een tijdje nutteloos nu, na upgrade naar nieuwe raspberry.
Welke sensoren je wil gaan gebruiken, is oa afhankelijk van het protocol, (433mhz, zwave, etc). Maar om je daarin te adviseren gaat veel te ver offtopic en is genoeg info te vinden in het tweakers domoticz topic of hun eigen forum.
Ik gebruik zelf 3 Zwave PIRs en 1 op 433mhz. Allebei gaat prima met domoticz en Hue.
Maar om de status van Hue te gebruiken moet je die eerst opvragen middels een script? Tenminste dat begreep ik in het Domoticz draadje en op het Domoticz forum. Welke methode gebruik jij hiervoor?JJnJ schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:17:
[...]
De status leest Domoticz gewoon uit. Ook als ik via de dimmer mijn lampen aan of uit heb weet hij dit.
Toevallig gisteren nog een Hue koppeling gemaakt met bewegingsmelder (in de centrale hal).
Scene 1: Als er iemand thuis is, en het is donker, en er is beweging, en de lamp is uit -> Zet lamp aan voor 1 minuut
Scene 2: Als er niemand thuis is en er is beweging -> Knipper de lamp aan en uit, laat het alarm geluid of gaan (via draadloze deurbel) en stuur een notificatie naar je telefoon.
Ow wacht, nu ik je situatie beter las gebruik je status van de Hue lampen eigenlijk niet eens.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Philips heeft plannen (gehad) om met sensoren op de markt te komen, ze hadden sensoren mee naar de voorlaatste CES: http://tweakers.net/nieuws/100653/philips-toont-drie-sensoren-voor-zijn-hue-platform-voor-smart-homes.htmljffry90 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:38:
Weet iemand of het ook mogelijk is om een heu lamp te schakelen doormiddel van een bewegingssensor.
Ik zit er aan te denken om de schakelaar te vervangen door een bewegingssensor.
Ik heb laatst nog aan het @tweethue gevraagd wanneer deze op de markt komen maar daar kreeg ik geen antwoord op anders dan dat weten we niet.
Maar Philips lijkt duidelijk niet naar haar klanten te luisteren want ze weigeren ook om de Living white plug of een nieuwe versie weer op de markt te brengen, ondanks dat de "community" hier wel om vraagt. Prijzen van de plugs op MP zijn hoger dan ze nieuw waren.
Ik kan de status gewoon uitlezen, die ziet domoticz automatisch. Wanneer ik lampen aan zet middels een switch of via de app van hue krijg ik dat gewoon in Domoticz te zien. Hier hoef je verder niets voor te doen. Indien je via domoticz bepaalde acties wilt laten lopen dan kan je dat via blockly (heel mooi systeem binnen domoticz) of via scripts doen indien er een lamp aan of uit gaat.P. Mekes schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:59:
[...]
Maar om de status van Hue te gebruiken moet je die eerst opvragen middels een script? Tenminste dat begreep ik in het Domoticz draadje en op het Domoticz forum. Welke methode gebruik jij hiervoor?
Ow wacht, nu ik je situatie beter las gebruik je status van de Hue lampen eigenlijk niet eens.
Maar wil je een blockly laten triggeren op een lamp die je buiten Domoticz om schakelt, zal dat niet gaanJJnJ schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:26:
[...]
Ik kan de status gewoon uitlezen, die ziet domoticz automatisch. Wanneer ik lampen aan zet middels een switch of via de app van hue krijg ik dat gewoon in Domoticz te zien. Hier hoef je verder niets voor te doen. Indien je via domoticz bepaalde acties wilt laten lopen dan kan je dat via blockly (heel mooi systeem binnen domoticz) of via scripts doen indien er een lamp aan of uit gaat.
Ja... de status kun je uitlezen via het dashboard in Domoticz (ook al is het buiten Domoticz om geschakeld) maar events triggeren daar alleen op als hij ook door Domoticz zelf geschakeld is.
Het gaat me met name om de gu10 maar ben ook wel benieuwd naar de e27 lampen.
39
Daar ben ik het niet mee eens.Fietsbel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 01:36:
ja de hue lampen kun je tot een miniscuul lichtpuntje dimmen
Het minste lichtpuntje van zowel de GU10, E27-v1 en E27-v2 is nog behoorlijk veel ten opzichte van een Living Color, die WEL tot bijna 0 gaat.
Als mijn scene in de ochtend aangaat dan is de kamer al een beetje verlicht door de spots + bulbs; maar de LCs zie je van 0 opdoemen; en dat had ik ook graag gewild met de normale lampen.
Ik blijf het jammer vinden dat Philips die twee type lampen zo verschillend heeft laten zijn.
Als ik mijn kamer alleen verlicht met LC's en een warme kleur wit pak, dan zie ik echt geen meerwaarde in het kleurspectrum van de bulbs; alleen maar minderwaarde door het gebrek aan een mooie blauw / groen...
Maar ik verval in herhaling

Heb je een voorbeeld van de minimale helderheid van een LivingColours lamp? Eventueel t.o.v. een E27 bulb.rrenzo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:45:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens.
Het minste lichtpuntje van zowel de GU10, E27-v1 en E27-v2 is nog behoorlijk veel ten opzichte van een Living Color, die WEL tot bijna 0 gaat.
Als mijn scene in de ochtend aangaat dan is de kamer al een beetje verlicht door de spots + bulbs; maar de LCs zie je van 0 opdoemen; en dat had ik ook graag gewild met de normale lampen.
Ik blijf het jammer vinden dat Philips die twee type lampen zo verschillend heeft laten zijn.
Als ik mijn kamer alleen verlicht met LC's en een warme kleur wit pak, dan zie ik echt geen meerwaarde in het kleurspectrum van de bulbs; alleen maar minderwaarde door het gebrek aan een mooie blauw / groen...
Maar ik verval in herhaling.
Mijn ervaring is hetzelfde met alle E27* bulbs die ik graag wilde inzetten als wake-up light. Deze bulbs faden wel in vanuit een zeer lage helderheid, maar dit gaat zeer snel en heb je geen controle over.
Mogelijk is de LivingColours een goede oplossing, maar dat weet ik liever zeker voor ik daar in investeer.
Ik heb inderdaad al een zitten kijken om het te gaan gebruiken met een rasberry pi.JJnJ schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:23:
[...]
Ik zou ook voor domoticz gaan, een raspberry pi is niet duur zeker niet als je Hue lampen gaat aanschaffen, dan kan je toch ineens meer met je lampen.
Zelf ben ik redelijk technisch maar dit leek me toch een niveau te hoog.
Heb namelijk totaal geen kaas gegeten van programeren.
Dat is het mooie van Domoticz, je hoeft helemaal niet te kunnen programmeren, dat komt mede door blockly (in enig zins te vergelijken met ifttt naar dan voor interne domoticz switches, scènes en sensoren)jffry90 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:38:
[...]
Ik heb inderdaad al een zitten kijken om het te gaan gebruiken met een rasberry pi.
Zelf ben ik redelijk technisch maar dit leek me toch een niveau te hoog.
Heb namelijk totaal geen kaas gegeten van programeren.
Je download de domoticz image, zet hem op een sd kaart middels het bijgeleverde programma en je kan aan de slag. Je kan hem ook eens op een Windows machine installeren, daar is ook een installatie voor, om het eens te proberen,
Ik heb domoticz het eerste jaar zonder enkele vorm van programmeren gebruikt. En ondertussen draai ik een presence detection script die je gewoon van de domoticz wiki kan halen. Mooi community
Ja dat viel me ook al op, raar dat mijn goedkope china RGB Leds en mijn LC wel echt blauw en groen kunnen weergeven maar de Hue lampen niet. Toch wel erg jammer. Komt dit door de instellingen in de lampen zelf, of kunnen de lampen dit gewoon hardwarematig niet?rrenzo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:45:
[...]
De lampen kunnen het hardwarematig niet, maar daar is in deel 1 van dit topic al heel veel over gechreven,jpg97 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:06:
[...]
Ja dat viel me ook al op, raar dat mijn goedkope china RGB Leds en mijn LC wel echt blauw en groen kunnen weergeven maar de Hue lampen niet. Toch wel erg jammer. Komt dit door de instellingen in de lampen zelf, of kunnen de lampen dit gewoon hardwarematig niet?
Oke dan zag het er ingewikkelder uit dan het daadwerkelijk is.JJnJ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:05:
[...]
Dat is het mooie van Domoticz, je hoeft helemaal niet te kunnen programmeren, dat komt mede door blockly (in enig zins te vergelijken met ifttt naar dan voor interne domoticz switches, scènes en sensoren)
Je download de domoticz image, zet hem op een sd kaart middels het bijgeleverde programma en je kan aan de slag. Je kan hem ook eens op een Windows machine installeren, daar is ook een installatie voor, om het eens te proberen,
Ik heb domoticz het eerste jaar zonder enkele vorm van programmeren gebruikt. En ondertussen draai ik een presence detection script die je gewoon van de domoticz wiki kan halen. Mooi community
Dan zal ik toch maar eens een poging wagen voor dat geld.
Is een PI ook te installeren met macbook.
Je wilt dus Hue sturen met een bewegingssensor zonder tussenliggend systeem. Op dit moment kan dat niet. Er is wel over gesproken om voor Hue eigenbewegingsmelders uit te brengen, maar het is mij niet bekend of dat in ontwikkeling is en wanneer deze op de markt komen.jffry90 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:41:
[...]
Dit is in combinatie met een domotica systeem.
Dat is nou net niet mijn bedoeling.
Dit zou softwarematig kunnen worden toegevoegd op basis van de zonsop- en ondergang. Aan het werk, Philips!Adekka schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:02:
Wat ik zelf nog mis is een lichtsensor. Ik wil niet dat een lamp aangaat als het zonnetje lekker schijnt en een lamp dus geen nut heeft. Dus de combi lichtsensor en bewegingsmelder is erg welkom
Ik zal vanavond een poging wagen, maar ik kan je nu al vertellen dat in de ochtend een HUE al veel te fel start. Een LC is wat dat aanngaat veel geschikter voor een wake-up light...Moning2 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:14:
[...]
Heb je een voorbeeld van de minimale helderheid van een LivingColours lamp? Eventueel t.o.v. een E27 bulb.
Mijn ervaring is hetzelfde met alle E27* bulbs die ik graag wilde inzetten als wake-up light. Deze bulbs faden wel in vanuit een zeer lage helderheid, maar dit gaat zeer snel en heb je geen controle over.
Mogelijk is de LivingColours een goede oplossing, maar dat weet ik liever zeker voor ik daar in investeer.
Ik (en een aantal andere mensen van hier) zitten in een consumentenpanel dat cases van Philips beoordeelt en input levert. Laatst was er een case over allerlei sensoren dus grote kans dat er hard aan gewerkt wordt.Adekka schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:02:
Wat ik zelf nog mis is een lichtsensor. Ik wil niet dat een lamp aangaat als het zonnetje lekker schijnt en een lamp dus geen nut heeft. Dus de combi lichtsensor en bewegingsmelder is erg welkom
Ondanks dat denk ik dat het ook belangrijk is dat je wensen aan Philips kenbaar maakt. Hoe meer mensen interesse tonen in een bepaald type fitting of sensor hoe eerder dit opgemerkt wordt.
1) de bekende Zigbee sensoren (Tap en dimmer) en
2) CLIP sensoren.
Hierbij lijkt het erop dat de API en dus de Bridge bewegingsmelders/luchtvochtigheid/etc. ondersteund. Weet iemand of en waar deze producten te koop zijn?
De zon gaat overdag ook wel eens verschuild achter wolkenPhilipsFan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:08:
[...]
Dit zou softwarematig kunnen worden toegevoegd op basis van de zonsop- en ondergang. Aan het werk, Philips!
Zeker! Alleen even alternatief zoeken voor Win32 Disk manager of even Windows machine lenen puur om die image op een SD te zetten. Daarna kan je verder vanaf elke PCjffry90 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:15:
[...]
Oke dan zag het er ingewikkelder uit dan het daadwerkelijk is.
Dan zal ik toch maar eens een poging wagen voor dat geld.
Is een PI ook te installeren met macbook.
Verwijderd
Het mag duidelijk zijn dat iedereen graag een E14 Hue lamp ziet komen. Een groot gemis in het assortiment. Ik denk dan ook dat het eerder een technische beperking is dan een gebrek aan interesse want ik kan me niet voorstellen dat Philips een Hue E14 zou achterhouden als ze het wel konden ontwikkelen.Timmy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:34:
[...]
Ik (en een aantal andere mensen van hier) zitten in een consumentenpanel dat cases van Philips beoordeelt en input levert. Laatst was er een case over allerlei sensoren dus grote kans dat er hard aan gewerkt wordt.
Ondanks dat denk ik dat het ook belangrijk is dat je wensen aan Philips kenbaar maakt. Hoe meer mensen interesse tonen in een bepaald type fitting of sensor hoe eerder dit opgemerkt wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2016 01:17 ]
Dat kan toch al? Op de bridge en nog niet via de app, maar toch.PhilipsFan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:08:
[...]
Dit zou softwarematig kunnen worden toegevoegd op basis van de zonsop- en ondergang. Aan het werk, Philips!
Wellicht moet Philips beter opletten dan? Ik bedoel: E14 wordt vaak om gevraagd, witte GU10's idem, je ziet dat LivingWhite plugs op marktplaats meer opleveren dan ze ooit nieuw gekost hebben... En Philips heeft niet door dat er vraag naar is?Timmy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:34:
[...]
Ik (en een aantal andere mensen van hier) zitten in een consumentenpanel dat cases van Philips beoordeelt en input levert. Laatst was er een case over allerlei sensoren dus grote kans dat er hard aan gewerkt wordt.
Waar het wel werkte was toen ik weet niet hoeveel mensen Philips bestookten met klachten dat de ondersteuning voor 3rd party lampen weg was. Dat was rap weer terug.
[ Voor 61% gewijzigd door ATS op 11-02-2016 06:51 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
De OSRAM E14 werkt hier prima dus een technische beperking is er niet.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 01:16:
[...]
Het mag duidelijk zijn dat iedereen graag een E14 Hue lamp ziet komen. Een groot gemis in het assortiment. Ik denk dan ook dat het eerder een technische beperking is dan een gebrek aan interesse want ik kan me niet voorstellen dat Philips een Hue E14 zou achterhouden als ze het wel konden ontwikkelen.
Kun je een E14 volledig opnemen in je aansturing? Dus ook in scènes?arjanw848 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:40:
[...]
De OSRAM E14 werkt hier prima dus een technische beperking is er niet.
Dat hebben ze vast wel door, maar ik denk dat Philips het wat groter ziet dan alleen vraag vanuit de markt. Ze kunnen vast bergen E14-lampen verkopen en zeker ook die pluggen. Maar ik heb zelf het idee dat ze liever toe willen naar het verkopen van complete lampen/armaturen zoals de Beyond en de Phoenix. Daar zit veel meer geld in dan alleen losse pitten. Maar ze moeten natuurlijk wel de consument meekrijgen, bijna niemand gaat in 1x alle lampen in huis vervangen want dat is gewoon te duur. Dus ze kiezen een tussenweg: ze bieden een soort overgangsprodukt in de vorm van de meestgebruikte lampen en zetten vervolgens in op het ontwikkelen van dure armaturen. Vervolgens hopen ze dat er tegen die tijd voldoende mensen zijn overgestapt en die dure lampen gaan kopen. Ofzo. E14 zou wellicht nog kunnen om die op de markt te brengen, maar die LivingWhites pluggen gaan rechtstreeks tegen het businessmodel in: dan kunnen mensen hun hele huis Hue-compatible maken tegen een fractie van de prijs, omdat ze gewoon alle bestaande lampen laten hangen.ATS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 06:48:
[...]
Dat kan toch al? Op de bridge en nog niet via de app, maar toch.
[...]
Wellicht moet Philips beter opletten dan? Ik bedoel: E14 wordt vaak om gevraagd, witte GU10's idem, je ziet dat LivingWhite plugs op marktplaats meer opleveren dan ze ooit nieuw gekost hebben... En Philips heeft niet door dat er vraag naar is?
Dat was dan ook een epische blunder. Eerst je systeem verkopen onder het mom van, compatible met standaarden. En dat dan ineens volledig schrappen en daarmee duizenden klanten die veel hebben geinvesteerd in lampen (van andere merken maar ik neem aan ook van Philips) duperen. En de imagoschade is enorm onder de pioniers. Ik denk niet dat ik ooit het vertrouwen weer terug krijg dat ze het er niet ooit weer uit halen, dus ik ben vanaf nu terughoudend met het aanschaffen van nieuwe lampen. Van andere merken, maar ook van Philips, want straks zit ik met een enorm duur systeem dat ineens niet meer werkt zoals ik het wil. En ik beschouw mezelf als een van de betere klanten met 21 lampen...Waar het wel werkte was toen ik weet niet hoeveel mensen Philips bestookten met klachten dat de ondersteuning voor 3rd party lampen weg was. Dat was rap weer terug.
Jazeker, geen probleem. Ook de Osram Plug werkt hier. Mocht je Homekit willen gebruiken dan gaat het mis, de niet Philips producten worden door de Hue bridge niet in Homekit meegenomen.xburchartz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:06:
[...]
Kun je een E14 volledig opnemen in je aansturing? Dus ook in scènes?
Verwijderd
Verwijderd
Er is geen E14 in RGBW toch?arjanw848 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:40:
[...]
Misschien heb je gelijk. Ik hoop van niet, maar... Ik vind namelijk zelf die Hue armaturen spuuglelijk. Als dat de keus is, laat dan maar. Bovendien zijn ze veel te duur. Ik ga toch geen lamp kopen van €450 als ik de lamp erin niet eens kan vervangen?PhilipsFan schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:57:
[...]
Dat hebben ze vast wel door, maar ik denk dat Philips het wat groter ziet dan alleen vraag vanuit de markt. Ze kunnen vast bergen E14-lampen verkopen en zeker ook die pluggen. Maar ik heb zelf het idee dat ze liever toe willen naar het verkopen van complete lampen/armaturen zoals de Beyond en de Phoenix. Daar zit veel meer geld in dan alleen losse pitten. Maar ze moeten natuurlijk wel de consument meekrijgen, bijna niemand gaat in 1x alle lampen in huis vervangen want dat is gewoon te duur. Dus ze kiezen een tussenweg: ze bieden een soort overgangsprodukt in de vorm van de meestgebruikte lampen en zetten vervolgens in op het ontwikkelen van dure armaturen. Vervolgens hopen ze dat er tegen die tijd voldoende mensen zijn overgestapt en die dure lampen gaan kopen. Ofzo. E14 zou wellicht nog kunnen om die op de markt te brengen, maar die LivingWhites pluggen gaan rechtstreeks tegen het businessmodel in: dan kunnen mensen hun hele huis Hue-compatible maken tegen een fractie van de prijs, omdat ze gewoon alle bestaande lampen laten hangen.
Ik zou zeggen dat je met lampen van meer dan €50/stuk slijten ook een aardige marge kan draaien...
[ Voor 19% gewijzigd door ATS op 11-02-2016 11:30 ]
Ok, fijn. En kun je ze ook met de dimmer bedienen?arjanw848 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:17:
[...]
Jazeker, geen probleem. Ook de Osram Plug werkt hier. Mocht je Homekit willen gebruiken dan gaat het mis, de niet Philips producten worden door de Hue bridge niet in Homekit meegenomen.
Geen idee, ik heb geen Hue dimmer of tap. Met de Hue app gaat het in ieder geval prima.xburchartz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:37:
[...]
Ok, fijn. En kun je ze ook met de dimmer bedienen?
Het idee is natuurlijk dat je de pitten niet meer vervangt maar gewoon een nieuwe lamp aanschaft. Als de levensduur echt >10 jaar is, dan is dat ook geen heel gekke gedachte, de meeste mensen willen na 10 jaar wel wat nieuws. En lampen van 450 euro zijn niet zo heel raar hoor, als je naar een gespecialiseerde zaak gaat waar ze designlampen verkopen dan noemen ze dat zelfs goedkoop. En nee, ik vind sommige ook niet echt mooi maar da's een kwestie van smaak. Ik vermoed dat er wel meer modellen zullen komen om te kunnen aansluiten bij verschillende smaken.ATS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:30:
[...]
Misschien heb je gelijk. Ik hoop van niet, maar... Ik vind namelijk zelf die Hue armaturen spuuglelijk. Als dat de keus is, laat dan maar. Bovendien zijn ze veel te duur. Ik ga toch geen lamp kopen van €450 als ik de lamp erin niet eens kan vervangen?
Ik zou zeggen dat je met lampen van meer dan €50/stuk slijten ook een aardige marge kan draaien...
Ik heb zelf het idee dat we toch die kant op gaan. Laatst ook een bedlampje voor m'n zoon gekocht, met de leds ingebouwd en niet te vervangen. Lijkt 'sustainable', maar stiekum wordt het toch weer een wegwerpcultuur want nu moet je de hele lamp weggooien als de pit knapt.
De grote fitting bevat best wat ruimte voor elektronica, bij E14 wordt dat een stuk krapper. Dit zal qua ruimte en warmte een grotere uitdaging worden.Het is erg jammer maar ik snap vooralsnog wel dat er geen echte E14 RGBW bestaan.arjanw848 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:40:
Wat is er mist met groen en blauw dan eigenlijk?rrenzo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:45:
Bestaat er overigens geen foto o.i.d. van de minimale lichtsterkte van Hue? Ik ben wel benieuwd onderhand.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 98% gewijzigd door ranzige pad op 12-02-2016 11:28 ]
HT & NAS & Inventaris
Ik gebruik voor 2 van de Hue lampen een E27 naar E14 verloop:Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 01:16:
[...]
Het mag duidelijk zijn dat iedereen graag een E14 Hue lamp ziet komen. Een groot gemis in het assortiment. Ik denk dan ook dat het eerder een technische beperking is dan een gebrek aan interesse want ik kan me niet voorstellen dat Philips een Hue E14 zou achterhouden als ze het wel konden ontwikkelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met een gloeilampjpg97 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:19:
[...]
Ik gebruik voor 2 van de Hue lampen een E27 naar E14 verloop:
[afbeelding]
Klopt inderdaad, een lux GU10 zou perfect zijn, daarmee zou ik de laatste resterende lampen kunnen vervangen.ranzige pad schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:17:
[...]
[...]
Klopt, ik draai al een tijdje mee in een Europese community van Philips waarin men wat marketing achtige zaken en producten aan het tonen zijn, daar zijn recentelijk wat plaatjes voorbij gekomen van motion/ambient sensor naast nieuw smart swiches.
De vraag wanneer komen ze op de markt is nooit beantwoord. Verder heb ik ook niet een NDA gezien dat ik nergens over mocht praten
[...]
Ook hier wordt in de zelfde community naar gevraagd, september is wederom gezegd dat ze zouden komen, tot op heden hebben we ze niet gezien. Ook een gemis is de witte versie van de GU-10 voor een aantrekkelijk prijs.
Hopelijk wordt er op de Cebit 2016 nieuw spul getoond.
Wat betreft die smart switches, kun je daar iets meer over vertellen?
39
JazekerRuudb schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:42:
Is het mogelijk om met een Hue DIM Switch of een Hue Tap een LIGHTIFY Plug te bedienen?
Wat is het verschil tussen deze 2 statussen bij elke knop
http://www.developers.mee...dimmer-switch-programming
INITIAL_PRESSED vs SHORT RELEASED
HOLD vs LONG RELEASED
Als ik namelijk mijn 2 groepen wil laten uitgaan op de HOLD status, is het effect hetzelfde als ik dit doe voor de LONG RELEASED.
Iemand enig idee?
- The Neo and Only -
Verwijderd
Ja ik heb er ook een met verloopstuk gebruik. Daar kom ik gelukkig mee weg vanwege de grotere lampenkap. Als tussenoplossing is het ok.jpg97 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:19:
[...]
Ik gebruik voor 2 van de Hue lampen een E27 naar E14 verloop:
[afbeelding]
Voor zover ik weet zijn die nuances in de praktijk niet te maken en heb je dus in de praktijk 2 functies per knop. Dus 8 verschillende acties maximaal.NeoFoX schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:50:
Wat is het verschil tussen deze 2 statussen bij elke knop
http://www.developers.mee...dimmer-switch-programming
INITIAL_PRESSED vs SHORT RELEASED
HOLD vs LONG RELEASED
Met andere apps geen last van, maar alleen met de officiële. En de officiële is juist zo fijn omdat je ook buitenshuis in kan loggen in de bridge... 😢
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Via de hue tap app gaat het wel snel, een stuk sneller iig.
P s. Draai op Android
[ Voor 4% gewijzigd door chefspecial op 11-02-2016 23:18 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja idd, als je nu een armatuur met 3 GU10 wil vervangen ben je 180 kwijt ;-(Fietsbel schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:07:
[...]
Klopt inderdaad, een lux GU10 zou perfect zijn, daarmee zou ik de laatste resterende lampen kunnen vervangen.
Wat betreft die smart switches, kun je daar iets meer over vertellen?
Verwijderd
Wel jammer dat er in dat geval geen GU10 lux lamp is van Hue.geertseb schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 05:18:
Heb recent 2 GU10 van INNR ingebruik en die bevallen prima. Wit dimbaar licht en dat voor onder de 20 euro en met alle kortingacties tegenwoordig heb je zo 20% recutie.
Mijn woonkamer bevatte drie living whites pluggen en één living colors bol, allen gekloppeld met de ronde SmartColors afstandbedieningen. Het werkt verre van vlekkeloos, 95% van de keren prima maar toch af en toe de bekende 'meh'. Onmeunig irritant bij visite of als je naar bed wilt.
Ik had angst dat Hue daar weinig verbetering in zou brengen maar tot nu toe is het tegendeel waar. De Bridge heeft een veel sterker signaal (waarschijnlijk vanwege netvoeding) en kan de status controleren. Mocht je dus last met SmartColors hebben dan is mijn voorlopige conclusie dat de bridge toch wel meerwaarde biedt boven de SC remote.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 152% gewijzigd door ranzige pad op 12-02-2016 11:28 ]
HT & NAS & Inventaris
140, de bridge verkoop je op MP weer voor €40wimpie007 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:34:
[...]
Ja idd, als je nu een armatuur met 3 GU10 wil vervangen ben je 180 kwijt ;-(
HT & NAS & Inventaris
Via de hue officiële app niet, maar via de apps als all4hue, hue disco gaat het gewoon super vlot. Daarom is het vreemd.Gonadan schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:22:
Je zou denken dat hij geen directe verbinding met de bridge heeft.
Bij de officiële app gooit ie de volgorde van de lampen ook elke keer weer in de war, zodat alles weer van 1 t/m 30+ is op nummer volgorde. Misschien gaat het niet lekker doordat er een account van Hue ingesteld staat.
Het probleem is denk ik niet zozeer de app, als de bridge. De bridge heeft geen API waarmee een app notificaties kan krijgen van wijzigingen. Dus moeten apps, inclusief de Philips app, pollen. Elke zoveel seconden vragen de bridge opnieuw naar de status, in plaats dat de bridge zelf actief veranderingen doorgeeft aan subscribers.chefspecial schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:23:
Het word echt tijd dat ze de officiële Hue app eens wat gaan verbeteren. Die app is onwijs traag, verander je een kleur van een lamp duurt het een seconde of 10 voor hij echt verkleurd. Soms helemaal niet!
Met andere apps geen last van, maar alleen met de officiële. En de officiële is juist zo fijn omdat je ook buitenshuis in kan loggen in de bridge... 😢
Daar zou Philips wat aan moeten doen wat mij betreft.
MP wordt overspoeld met die dingen, ik denk niet dat het er voor krijgt.ranzige pad schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:52:
140, de bridge verkoop je op MP weer voor €40
[ Voor 12% gewijzigd door ATS op 12-02-2016 10:26 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
35 dan, laatst nog gelukt, had twee setjes op ebay voor 149,00 op de kop getikt, daarmee waren de lampen relatief goedkoopATS schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:23:
MP wordt overspoeld met die dingen, ik denk niet dat het er voor krijgt.
HT & NAS & Inventaris
Waar zou het dan aan kunnen liggen? Ik heb de channels van zowel de modem als ook de bridge al eens veranderd.. Geen verschil.ATS schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:23:
[...]
Het probleem is denk ik niet zozeer de app, als de bridge. De bridge heeft geen API waarmee een app notificaties kan krijgen van wijzigingen. Dus moeten apps, inclusief de Philips app, pollen. Elke zoveel seconden vragen de bridge opnieuw naar de status, in plaats dat de bridge zelf actief veranderingen doorgeeft aan subscribers.
Daar zou Philips wat aan moeten doen wat mij betreft.
[...]
MP wordt overspoeld met die dingen, ik denk niet dat het er voor krijgt.
Zou het kunnen dat het komt omdat ik mn hue account heb gekoppeld aan de app, zodat ik ook van buitenshuis kan spelen met de lichten? Misschien moet hij eerst connectie maken met de site van Hue o.i.d.? Weet niet precies hoe het in elkaar zit.
klopt, dat lang of kort werkte bij mij ook niet. Alleen echt klik of kliiiiiiiiiiiik en niet klik, kliiiik en kliiiiiiiiiiik... (leg ik het zo duidelijk uit?)xburchartz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:41:
[...]
Voor zover ik weet zijn die nuances in de praktijk niet te maken en heb je dus in de praktijk 2 functies per knop. Dus 8 verschillende acties maximaal.
Mijn boerenverstand zegt dan dat jouw app geen directe verbinding heeft met de bridge en dat hij via my.meethue werkt. Wat als je de app los koppelt en opnieuw aan de bridge koppelt? Wellicht zelfs met opnieuw installeren?chefspecial schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:54:
Waar zou het dan aan kunnen liggen? Ik heb de channels van zowel de modem als ook de bridge al eens veranderd.. Geen verschil.
Zou het kunnen dat het komt omdat ik mn hue account heb gekoppeld aan de app, zodat ik ook van buitenshuis kan spelen met de lichten? Misschien moet hij eerst connectie maken met de site van Hue o.i.d.? Weet niet precies hoe het in elkaar zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het lijkt erop dat je gelijk hebt.Gonadan schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:47:
[...]
Mijn boerenverstand zegt dan dat jouw app geen directe verbinding heeft met de bridge en dat hij via my.meethue werkt. Wat als je de app los koppelt en opnieuw aan de bridge koppelt? Wellicht zelfs met opnieuw installeren?
Zojuist uitgelogd via de app en het gaat veel sneller.
Dit betekend dus dat je eigenlijk de 4g verbinding (buitenshuis) niet kunt gebruiken 😢
Zeiss Distagon 21 f/2.8
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Account verwijderd en nieuwe aangemaakt, geen verschil. Zeer vreemd zeker ook aangezien meer mensen er geen probleem mee hebben 😢Gonadan schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:39:
Of gewoon even met een schone lei beginnen. Wel apart, ik ben ook ingelogd maar daar gaat het thuis nog wel snel.
lamp + remote aangemeld op de bridge.
ging allemaal vrij vlot.
de remote wil ik gebruiken voor de lampen in de woonkamer om uit en aan te zetten en dat gaat prima.
alleen nog even uit dokteren hoe ik met "all 4 hue" de andere knoppen kan instellen maar goed dat is voor later.
nu dacht ik om die lamp buiten te gebruiken onder mijn afdak achter in de tuin.
ik kan hem bereiken dus dat gaat prima.
wat ik eigenlijk wil is die lamp combineren met Geofencing.
dus op het moment dat ik bv thuis kom en via de achterkant kom die lamp aan gaat en als ik weg ben dat hij weer bv uitgaat.
helaas via de Hue app kan je alleen scenes toevoegen voor geofencing en niet 1 lamp.
dus ik dacht maak ik een scene met die lamp maar dat gaat helaas niet,
iemand een idee hoe dit opte lossen ?
ik probeerde een light reciepe te gebruiken en dat gaat dus niet

[ Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 13-02-2016 18:20 . Reden: dom dom dom ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Gisteren viel het mij op bij thuiskomst. De eerste wijziging was traag, toen ik net binnen was. De wijzigingen later gingen snel. Alsof de eerste nog via meethue ging en daarna weer direct via de bridge.chefspecial schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:32:
Account verwijderd en nieuwe aangemaakt, geen verschil. Zeer vreemd zeker ook aangezien meer mensen er geen probleem mee hebben 😢
Helpt het als jij je app killt?
Ik had het ip van de bridge veranderd, dat vond hij ook niet leuk. Wellicht dat een vast ip nog meerwaarde biedt?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe bedoel je de app killt? Soms gaat het vloeiend en soms (vaker) heel heel traag.
Gonadan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:43:
[...]
Gisteren viel het mij op bij thuiskomst. De eerste wijziging was traag, toen ik net binnen was. De wijzigingen later gingen snel. Alsof de eerste nog via meethue ging en daarna weer direct via de bridge.
Helpt het als jij je app killt?
Ik had het ip van de bridge veranderd, dat vond hij ook niet leuk. Wellicht dat een vast ip nog meerwaarde biedt?
[ Voor 102% gewijzigd door chefspecial op 14-02-2016 15:57 ]
Welk type als ik vragen mag.[RNMC] Viper schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:46:
Zo, even een eltako schakelaar overgenomen van een medetweaker en deze aan de muur gehangen, ziet er een stuk beter uit. Snap niet dat philips niet met zon oplossing komt.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
- Zijn er tapbezitters dit getest hebben?
- Kan ik iets aanpassen zodat de functies ook voor de dimmer beschikbaar zijn?
Heb je al de moeite genomen om een deel van het topic te lezen? Dat scheelt namelijk want je vraag komt bijna om de dag voorbij door mensen met dezelfde inzet.Adekka schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:03:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor de e14 fitting icm hue. Een tussenstuk naar e27 is te groot. Daarom kijk ik naar lightify van osram en wel deze LIGHTIFY CLASSIC B TW. Weet iemand of dit compatible met de hue gateway is?
Ja, het is compatible...
39
Uit het geheugen halen, het proces afschieten.chefspecial schreef op zondag 14 februari 2016 @ 01:29:
Ik draai um via dhcp.
Hoe bedoel je de app killt? Soms gaat het vloeiend en soms (vaker) heel heel traag.
Ik weet niet welk merk en versie je hebt maar je kunt over het algemeen zo'n app history ophalen, van die tabjes. Daar kan je ze weg schuiven of sluiten. Als je dan Hue opnieuw start gaat hij ook weer zijn verbinding opnieuw maken. Dit moet je bijvoorbeeld ook doen als je bridge van IP verandert anders vindt hij hem niet.
Je hebt het over wisselvallige prestaties, hoe zit je thuisnetwerk in elkaar? Kan dat nog van invloed zijn?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik weet het, gelukkig kon ik hem van een medewerkers voor bijna de helft krijgen
[ Voor 21% gewijzigd door [RNMC] Viper op 14-02-2016 16:19 ]
Die van mij doen dat niet, dus herken dit probleem ook niet.chefspecial schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:53:
Kent iemand het probleem dat als je de Livingwhites plug gewoon op on/off hebt staan dat hij toch dimt als je het schuifje heen en weer beweegt? Mijne dimt nu als ik de rest van de buiten lampen dim, en dat mag echt niet aangezien alle led lampen dan gaan knipperen. Was eerst nog niet.... 😣
Bij mij is het echt aan/uit.
Ik heb hem ook op aan/uit staan en als ik de dimmer gebruik dimmen ze gewoon mee, wat een drama hier thuis de laatste tijd met hue 😢Psycho_Mantis schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:03:
[...]
Die van mij doen dat niet, dus herken dit probleem ook niet.
Bij mij is het echt aan/uit.
Dat schuifje moet je gewoon op de stand on/off of dimmen zetten en niet bewegen als ze aan staan!!chefspecial schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:53:
…….. dat hij toch dimt als je het schuifje heen en weer beweegt? ………. 😣

Have Fun Funske
Ik heb het over 't schuifje in de app. En het schuifje op de achterkant staat al op on/off.funske schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:26:
Maar wat bedoel je dan met:
[...]
Dat schuifje moet je gewoon op de stand on/off of dimmen zetten en niet bewegen als ze aan staan!!![]()
Ik heb achterthuis een aantal lux lampen en deze zitten samen met de plug op een dimmee remote... Als ik dus de lux wat dim, dimmen de spotjes ook mee en dan knipperen ze allemaal. Als ik de remote dimmer in zou kunnen stellen dat alleen bij on en off de plug mee gaat en de + en - alleen voor de lux geldt zou ik het ook kunnen omzijlen maar dat is via de hue app niet in te stellen ...
Dus dat het heel langzaam licht wordt in de (slaap)kamer?
Is de switch niet gewoon kapot?chefspecial schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:34:
[...]
Ik heb het over 't schuifje in de app. En het schuifje op de achterkant staat al op on/off.
Ik heb achterthuis een aantal lux lampen en deze zitten samen met de plug op een dimmee remote... Als ik dus de lux wat dim, dimmen de spotjes ook mee en dan knipperen ze allemaal. Als ik de remote dimmer in zou kunnen stellen dat alleen bij on en off de plug mee gaat en de + en - alleen voor de lux geldt zou ik het ook kunnen omzijlen maar dat is via de hue app niet in te stellen ...
Klopt idd. Als ik hem op een bepaalde stand druk en vast houd doet hij het wel.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue