[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.837.178 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gonadan schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:46:
[...]

Nee schat, ik probeer juist uit leggen welke grap jij maakte. :>
Zo te zien snapt de helft hem nog steeds niet :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol, wat een gedoe over een flauwe grap zeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 16:53
jeroen11 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:44:
Ik heb vanavond de Eltako FT55R die ik had besteld bij Amazon.de in gebruik genomen en bevalt goed, staat netjes bij de Busch & Jaeger SI ramen/schakelaars die ik al heb. Blijft erg jammer dat je geen dubbele wip + montageplaatje los kan bestellen tegen een lagere prijs...
Ik volg dit topic soms half, maar probeer de reactie bij te houden. ELI5 uitleggen wat de werking van deze schakelaar is?

Koppel je de schakelaar aan de lamp? Zodat de lamp niet meer gekoppeld is aan de bridge? Of werkt de bridge en alle bijbehorende apps nog steeds nadat je de schakelaar werkend hebt? Ik mis namelijk steeds vaker een echte schakelaar.

Ik heb namelijk laatste tijd te veel geld uitgegeven aan Philips lampen en mijn volgende koop moet het geld dus terugverdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap het ook niet :P
Alleen dat het GU10 is en niet G10 of GU-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:34
grote_oever schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:21:
[...]
Ik volg dit topic soms half, maar probeer de reactie bij te houden. ELI5 uitleggen wat de werking van deze schakelaar is?

Koppel je de schakelaar aan de lamp? Zodat de lamp niet meer gekoppeld is aan de bridge? Of werkt de bridge en alle bijbehorende apps nog steeds nadat je de schakelaar werkend hebt? Ik mis namelijk steeds vaker een echte schakelaar.

Ik heb namelijk laatste tijd te veel geld uitgegeven aan Philips lampen en mijn volgende koop moet het geld dus terugverdienen :)
De Eltako is een inbouwschakelaar met een Enocean module. Deze kan, net als de Hue Tap, op basis van indrukken van knoppen, draadloos berichten sturen. Alleen deze is niet compatible met de Hue bridge.

Eerst koppel je de Hue Tap op normale wijze aan de Bridge. Als je vervolgens de Hue Tap uit elkaar haalt, kun je de module die de bewegingen omzet in signalen plaatsen in de Eltako schakelaar. Beide modules hebben dezelfde maat en vorm. De FT55R die ik heb heeft een dubbele wip, dus 4 schakel opties, je kunt dus 4 scenes programmeren via de app, net als bij de Tap. Vervolgens plaats je de Eltako schakelaar met de module uit de Tap waar je wilt. Het resultaat zijn schakelaars die volledig configureerbaar zijn (voor al je Hue/LivingColor lampen tenminste) en die mooi aansluiten bij/tussen je andere schakelmateriaal.

Het is dus een cosmetische ingreep, het heeft geen enkele invloed op hoe je Hue systeem verder werkt.

Helaas maakt deze stap je investering in het Hue ecosysteem alleen maar groter. Het kost alleen maar extra geld, wel zal de acceptatiefactor voor je dure hobby bij gezins- en familieleden sterk toenemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
grote_oever schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:21:

Heb je verder nog domotica in huis? Zelf ben ik ook aan het zoeken hoe ik toch nog fysieke knoppen aanwezig kan hebben. Dan met name een knappe dimmer. Pulsdrukkers vind ik dimmers voor binaire autisten, dus niet bruikbaar. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 16:53
jeroen11 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:32:
[...]

De Eltako is een inbouwschakelaar met een Enocean module. Deze kan, net als de Hue Tap, op basis van indrukken van knoppen, draadloos berichten sturen. Alleen deze is niet compatible met de Hue bridge.

Eerst koppel je de Hue Tap op normale wijze aan de Bridge. Als je vervolgens de Hue Tap uit elkaar haalt, kun je de module die de bewegingen omzet in signalen plaatsen in de Eltako schakelaar. Beide modules hebben dezelfde maat en vorm. De FT55R die ik heb heeft een dubbele wip, dus 4 schakel opties, je kunt dus 4 scenes programmeren via de app, net als bij de Tap. Vervolgens plaats je de Eltako schakelaar met de module uit de Tap waar je wilt. Het resultaat zijn schakelaars die volledig configureerbaar zijn (voor al je Hue/LivingColor lampen tenminste) en die mooi aansluiten bij/tussen je andere schakelmateriaal.

Het is dus een cosmetische ingreep, het heeft geen enkele invloed op hoe je Hue systeem verder werkt.

Helaas maakt deze stap je investering in het Hue ecosysteem alleen maar groter. Het kost alleen maar extra geld, wel zal de acceptatiefactor voor je dure hobby bij gezins- en familieleden sterk toenemen...
Dat ziet er op zich wel belovend uit. Is er een online handleiding om dit uit te voeren? Oftewel, is het makkelijk om Hue module in de schakelaar te plaatsen? Vooral omdat ik ook all schakelaar van b&j heb.
Gonadan schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Heb je verder nog domotica in huis? Zelf ben ik ook aan het zoeken hoe ik toch nog fysieke knoppen aanwezig kan hebben. Dan met name een knappe dimmer. Pulsdrukkers vind ik dimmers voor binaire autisten, dus niet bruikbaar. :+
Ja, ik heb Domoticz in huis draaien. Eigenlijk zo'n beetje alles, RFXcom/zwave/logitech harmony koppeling/ philips hue. Maar op de één of andere manier blijf ik door een donkere kamer lopen om de lampen aan te zetten, terwijl de schakelaar naast de deur zit. Inmiddels schakel ik met een motion sensor via domoticz de lampen en dat werkt opzich goed.. maar er zijn situatie's dat de lampen aangaan of dat ik toch in een donkere kamer sta. Zelf gebruik ik iConnect app en dat werkt opzich ook wel goed.. als je de telefoon niet vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

grote_oever schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:05:
[...]

Dat ziet er op zich wel belovend uit. Is er een online handleiding om dit uit te voeren? Oftewel, is het makkelijk om Hue module in de schakelaar te plaatsen? Vooral omdat ik ook all schakelaar van b&j heb.
Het ombouwen is al zo verschrikkelijk vaak voorbij gekomen, met een simpele search in dit topic kom je het tegen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10 13:51
Search deel 1:
[Philips Hue] Ervaringen & discussie
Search deel 2:
[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2
Mijn eigen post:
Scidd0w in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

[ Voor 17% gewijzigd door Scidd0w op 23-02-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:06
Fietsbel schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:07:
[...]

Het ombouwen is al zo verschrikkelijk vaak voorbij gekomen, met een simpele search in dit topic kom je het tegen.
Ik heb er 5 ingebouwd hier. Is 10 minuten werk per stuk met pauze ;)

Echt plug and play.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:09
Als ik het goed begrijp:

dit zijn dus de oude witte lampen:
https://www.praxis.nl/ver...e-lux-startpakket/5371916

en dit zijn de nieuwe? (inclusief nieuwe bridge)?
https://www.praxis.nl/ver...rterskit-9-5w-e27/5505013

want ik zoek nog stuk of 3 witte lampen inclusief bridge en dimmer

-edit-

zo'n lamp vebruikt gemiddeld 9a9,5 watt.. is dit niet veel vergeleken met een spaarlamp? :O

[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 23-02-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Na 5 maanden in gebruik (met circa 600 branduren) gaan de rode LED's spontaan "dood" bij 1 van m'n first gen Hue lampen uit een starterkit. Na stroom er compleet af, en er weer terug op, werkt hij weer voor een willekeurige tijd (in tegenstelling tot 'soft' aan/uit via een controller, dat helpt niets alleen zodra hij een lange tijd standby heeft gestaan). Maargoed dat valt natuurlijk niet in lijn met de verwachtingen van een lamp van 60 Euro.

De lamp in kwestie stond grotendeels van de tijd op 1900~2200 kelvin, op 50~80% helderheid, niet bepaald misbruikt dus.

Iemand toevallig ervaring met het retourbeleid van lampen uit een starterkit bij Philips? Vanzelfsprekend is het vrij onpraktisch zodra je ook nog eens de bridge (en twee goeie lampen) moet terug sturen (hangt ook nog 2 taps en een rits 3rd gen LivingColor lampen aan).

[ Voor 17% gewijzigd door SirNobax op 24-02-2016 01:48 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-10 17:15
Gisteren 2 startersetjes van de hue besteld alvast en wil vandaag iets van 10 whites halen voor mijn nieuwe woning.

Wat raden de kenners hier aan, hue dimmer aan de muur in elke kamer of een tap met schakelaar inbouwen?

Zou mooi zijn als ik visite krijg of zo dat ze weten hoe alles is te bedienen. Het liefst geef ik geen 100 euro per schakelaar uit, die dimmers kosten 15-16 euro momenteel icm de white voor hetzelfde bedrag. Dat lijkt mij een goede prijs. (Praxis keuzekorting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:46
SirNobax schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:26:
Iemand toevallig ervaring met het retourbeleid van lampen uit een starterkit bij Philips?
Het is al weer een jaar of twee geleden maar bij mij ging ook een van de lampen uit het startkit kapot. Ik kreeg een UPS label toegestuurd om de kapotte lamp op te sturen. Een dag of 4 na verzending leverde UPS een nieuwe lamp af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

Nicap

Tsssk....

warcow schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:29:
Gisteren 2 startersetjes van de hue besteld alvast en wil vandaag iets van 10 whites halen voor mijn nieuwe woning.

Wat raden de kenners hier aan, hue dimmer aan de muur in elke kamer of een tap met schakelaar inbouwen?

Zou mooi zijn als ik visite krijg of zo dat ze weten hoe alles is te bedienen. Het liefst geef ik geen 100 euro per schakelaar uit, die dimmers kosten 15-16 euro momenteel icm de white voor hetzelfde bedrag. Dat lijkt mij een goede prijs. (Praxis keuzekorting)
Ik zou de dimmer switches doen. De tap en dan inbouwen is een dure oplossing en werkt helemaal niet beter. Wellicht komt Philips nog met een andere oplossing in de nabije toekomst. Dan kun je de dimmer switches weer omruilen voor die oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:50:
Als ik het goed begrijp:

want ik zoek nog stuk of 3 witte lampen inclusief bridge en dimmer

-edit-

zo'n lamp vebruikt gemiddeld 9a9,5 watt.. is dit niet veel vergeleken met een spaarlamp? :O
Het klopt allemaal wel :)

Het is wel zo dat hij enkel 9.5w gebruikt als hij 100% brandt, en dat is toch al wel erg fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:57
Ben wel benieuwd hoeveel een hue white op 50% verbruikt. 100% is idd best fel. Keukentafel lamp altijd op 50% staan en voldoende licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweebee schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:16:
Ben wel benieuwd hoeveel een hue white op 50% verbruikt. 100% is idd best fel. Keukentafel lamp altijd op 50% staan en voldoende licht.
Dat is niet helemaal bekend op internet. Wel staat er dat een lamp altijd in ieder geval 1w gebruikt voor alle hardware dat altijd aan moet blijven staan voor het geval er nieuwe signalen worden gezonden. Als hij uit staat gebruikt de hardware nog maar 0.4w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Aggressor schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:50:
Als ik het goed begrijp:

Klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door MaSw85 op 24-02-2016 09:54 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10 22:35

ranzige pad

kwaaak kwaak

sweebee schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:16:
weet het niet helemaal meer zeker, maar mijn color and white gebruikt op 50% sterkte (warm wit) 3watt. standby kon mijn voltcraf meter niet eens aangeven op 2dec nauwkeurig.

zal het straks een na meten

[ Voor 3% gewijzigd door ranzige pad op 24-02-2016 11:51 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:27
warcow schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:29:

Ik heb zelf voor de gang en de keuken, waar ik altijd Wit-licht wil, dimmers opgehangen met zo'n plaatje erachter.
Alle bestaande lichtschakelaars eraf gehaald, draadjes doorgelust en plaatje eroverheen gehangen.

In de huiskamer en eetkamer heb ik een Tap opgehangen, want daar wil ik met fysieke knoppen scenes kunnen veranderen. Daar heb ik de lichtschakelaars vervangen voor stopcontacten en de Tap ernaast.

In de slaapkamer heb ik gewoon een losse Tap liggen. Op het nachtkastje ofzo. Lekker makkelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10 22:35

ranzige pad

kwaaak kwaak

SilentF0rce schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:37:
[...]
Ik heb zelf voor de gang en de keuken, waar ik altijd Wit-licht wil, dimmers opgehangen met zo'n plaatje erachter.
Alle bestaande lichtschakelaars eraf gehaald, draadjes doorgelust en plaatje eroverheen gehangen.

In de huiskamer en eetkamer heb ik een Tap opgehangen, want daar wil ik met fysieke knoppen scenes kunnen veranderen. Daar heb ik de lichtschakelaars vervangen voor stopcontacten en de Tap ernaast.

In de slaapkamer heb ik gewoon een losse Tap liggen. Op het nachtkastje ofzo. Lekker makkelijk :-)
wat ik mij afvraag is, past een tab ook op zon plaatje
en kun je op regulier inbouw dozen, wanneer je er twee of meer naast elkaar hebt ook meerdere (naast elkaar)van deze plaatjes overheen zetten

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
SilentF0rce schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga alle muren opnieuw (laten) stuccen en verfen, dan is zo'n plaatje bij de dimmer zeker niet nodig? Kan dan namelijk gewoon geen gat overlaten voor een schakelaar. Ik denk dat ik voor de dimmer ga en mogelijk een losse tap erbij in de huiskamer voor scenes. In de huiskamer dan ook een vaste dimmer op de muur erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
warcow schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:14:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga alle muren opnieuw (laten) stuccen en verfen, dan is zo'n plaatje bij de dimmer zeker niet nodig? Kan dan namelijk gewoon geen gat overlaten voor een schakelaar. Ik denk dat ik voor de dimmer ga en mogelijk een losse tap erbij in de huiskamer voor scenes. In de huiskamer dan ook een vaste dimmer op de muur erbij.
Je moet het zelf weten. Ik heb ook de muren laten stucen, maar durfde het risico niet te nemen om de oude aansluitingen voor altijd weg te werken.

Wie weet komt er ooit een moment dat ik om één of andere reden over wil stappen van Philips Hue lampen naar een ouderwets of ander lichtsysteem. Of misschien dat ik over een paar jaar ga verhuizen en m'n Philips spullen mee neem. Dan is het een beetje lullig als er nergens meer aansluitingen zitten. Ik heb daarom toch maar een plaatje erop gezet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Je hebt mij overtuigt met het plaatje, zou je kunnen zeggen welk plaatje het precies is? Er zijn meerdere van het merk attema.

En ondertussen alles besteld, 6 Hue (kleur), 15 whites en 10 dimmers. Mijn bankrekening huilt maar hopelijk heb ik zo iig de verlichting goed voor elkaar. :) Ik twijfel nog om alles te integreren met een domoticz systeem. Wil het geheel wel simpel houden zodat visite en eventuele inbrekers er ook zonder moeite gebruik van kunnen maken. (:P)

[ Voor 57% gewijzigd door warcow op 24-02-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
ranzige pad schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:53:
[...]

en kun je op regulier inbouw dozen, wanneer je er twee of meer naast elkaar hebt ook meerdere (naast elkaar)van deze plaatjes overheen zetten
Geen idee. Lijkt me heel lelijk om een ronde Tap op een vierkant plaatje te hangen.
warcow schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:30:
Je hebt mij overtuigt met het plaatje, zou je kunnen zeggen welk plaatje het precies is? Er zijn meerdere van het merk attema.
Ik heb deze gekocht. Past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ranzige pad schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:53:
[...]

SilentF0rce schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Geen idee. Lijkt me heel lelijk om een ronde Tap op een vierkant plaatje te hangen.
De Tap past niet op de muurplaat, in elk geval komen de montage gaten niet overeen. Al kun je dat oplossen door gewoon in de muurplaat te schroeven. De Hue tap is exact even breed als een muurplaat, dus als je afgeschuinde of afgeronde muurplaat hebt steekt de tap iets uit. Het ziet er niet mooi uit.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote_oever schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:05:
Ja, ik heb Domoticz in huis draaien. Eigenlijk zo'n beetje alles, RFXcom/zwave/logitech harmony koppeling/ philips hue. Maar op de één of andere manier blijf ik door een donkere kamer lopen om de lampen aan te zetten, terwijl de schakelaar naast de deur zit. Inmiddels schakel ik met een motion sensor via domoticz de lampen en dat werkt opzich goed.. maar er zijn situatie's dat de lampen aangaan of dat ik toch in een donkere kamer sta. Zelf gebruik ik iConnect app en dat werkt opzich ook wel goed.. als je de telefoon niet vergeet.
Ik gebruik gewoon de Klik-Aan-Klik-Uit schakelaars (ca €17) in combinatie met Domoticz om de Hue lampen te schakelen. Kan je gewoon overal op de muur plakken/schroeven.
Wel even met Blocky instellen wat de schakelaar moet doen.
Bij werkt het perfect; zelden dat er wat weigert. Vertraging (zoals hier boven gemeld werd) is er nauwelijks voor de lampen zelf. Het enige wat wel vertraging heeft, is de terugmelding in Domoticz (dus op de PC/PI/NAS).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

SilentF0rce schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:27:
[...]

Je moet het zelf weten. Ik heb ook de muren laten stucen, maar durfde het risico niet te nemen om de oude aansluitingen voor altijd weg te werken.

Wie weet komt er ooit een moment dat ik om één of andere reden over wil stappen van Philips Hue lampen naar een ouderwets of ander lichtsysteem. Of misschien dat ik over een paar jaar ga verhuizen en m'n Philips spullen mee neem. Dan is het een beetje lullig als er nergens meer aansluitingen zitten. Ik heb daarom toch maar een plaatje erop gezet :-)
Zolang je goed bijhoudt waar de doos zit kan je hem toch altijd weer open maken als je wil? Je kan zelfs een stukje koperen pijp of zoiets in je doos stoppen voordat je hem dichtstuct. Elke leidingzoeker geeft groot alarm als je er over heen komt dan, en zo heb je de doos zo weer teruggevonden en je normale schakelaar hersteld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:34
Misschien ook een idee, plaats een metalen plaatje voor de doos voor je hem dichtstuct. Dan kan je hem terugvinden, en hechten de magneetcontacten van de wireless remote, die hoef je niet te plakken en daarmee mogelijk je muur te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Goede tips hier, ik denk dat ik dat laatste maar doe. Bedrading/leidingwerk is momenteel prutswerk dus dat doe ik ook overnieuw voor de woning. Leg het denk ik dan zo aan dat het relatief makkelijk is in de toekomst terug te gaan naar ouderwetse schakelaars maar wel met een dichte muur nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ff een vraagje, binnenkort ga ik over naar een ander huis.
Hierbij een plattegrond. (benedenverdieping)

http://static.tweakers.ne...naqesy3Lns4hdrbq/full.jpg

Ik heb dus:

1 grote kamer, hier staat ook een eettafel in..
1 keuken
1 haf
1 badkamer
1 slaapkamer

Waar lampen komen staat een sterretje.
In de woonkamer komt een dressoir, hier doe ik waarschijnlijk 2 staande lampen op.
En boven de eettafel komen 2 hanglampen....
En in de slaapkamer wil ik ook een hue lamp...

hoeveel dimmers en witte lampen heb ik nodig dan?
Wat zouden jullie aanraden?

Want de eettafel en de lampen op de kast zou ik het liefst apart hebben..
iemand tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 09:35
Waar zou je graag schakelaars willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nou sowieso 1 in de kamer, en 1 in de slaapkamer.
Maar kan ik met de dimmer, de lampen boven de tafel en de lampen op de kast apart schakelen?

• arjandijk162
Aggressor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:59:
Maar kan ik met de dimmer, de lampen boven de tafel en de lampen op de kast apart schakelen?
Je kunt scenes aan de knoppen hangen, maar ik zou vooral alle lampen onder 1 dimmer tegelijk willen schakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/xlarge/public/field/image/2016/02/huetro-w10-uwp-update-press.png
Huetro is de beste Hue app in de Windows Store! Gebruik de simpele setup om te verbinden met je Hue systeem en begin met genieten van alle geweldige Huetro functionaliteiten! Gebruik de kleurenkiezer om een specifieke kleur te selecteren, of maak nieuwe scenes aan met je favoriete herinneringen - en dit allemaal synchroniseert mee met je Windows 10 apparaten! Ambiences brengt een hele nieuwe ervaring naar verlichting: geniet van dynamische licht shows! Stel alarmen, Cortana of NFC in om je huis te automatiseren en gebruik geofencing om altijd thuis te komen in een verlicht huis!
Dit is er nieuw:
• Brand new Universal app for Windows 10 and Windows 10 Mobile!
• Rebuild from the ground up: improved performance / stability, new UI and awesome new features!
• Ambiences: great dynamic light effects!
• Color picker: faster, and colors are now way more accurate!
• Scenes - OneDrive syncing* and deleting scenes!
• Hue Wireless Dimmer Switch support!
• Cortana voice commands (in selected markets only).
• So much more!
Downloaden kan hier: https://www.microsoft.com...etro-for-hue/9wzdncrfjj3t

Huetro voor Windows heeft een grote update gehad. Nieuwe codebase, meer features en een fris nieuw laagje verf! Ook zijn er nu dynamische licht effecten toegevoegd!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-10 09:28

Trebbors

Failure is no option!

Niels9001 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:58:
[afbeelding]

[...]

Dit is er nieuw:

[...]

Downloaden kan hier: https://www.microsoft.com...etro-for-hue/9wzdncrfjj3t

Huetro voor Windows heeft een grote update gehad. Nieuwe codebase, meer features en een fris nieuw laagje verf! Ook zijn er nu dynamische licht effecten toegevoegd!
Ziet er goed uit. Keep up the good work!

Laatst een HUE set aangekocht.
De standaard scene's uit de android app (of uit de bridge?) worden met een vreemd ID weergegeven in HUETRO.
Het is ook niet echt duidelijk dat de scene's ingeschakeld kunnen worden wanneer je er op klikt omdat er dan het pennetje (edit) weergegeven wordt maar geen duidelijke terugkoppeling dat ze ook ingeschakeld wordt.

• Niels9001
Trebbors schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:32:
[...]

Ziet er goed uit. Keep up the good work!

Laatst een HUE set aangekocht.
De standaard scene's uit de android app (of uit de bridge?) worden met een vreemd ID weergegeven in HUETRO.
Het is ook niet echt duidelijk dat de scene's ingeschakeld kunnen worden wanneer je er op klikt omdat er dan het pennetje (edit) weergegeven wordt maar geen duidelijke terugkoppeling dat ze ook ingeschakeld wordt.
Als het goed is veranderen de kleuren van je lampen dan :-)!

In deze nieuwe versie is dat verbeterd, ook de 'rare' IDs (dit zijn de IDs zoals de Philips apps ze opslaan op de Bridge).

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Je hebt oude en nieuwe type scenes. De oude zijn wat die rabberige apps van Philips doen, dan staat de scene alleen op de app opgeslagen en bij gebruik cached de bridge hem. De nieuwere scenes worden gewoon braaf op de bridge opgeslagen, dat is iets wat third party apps vaak wel doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Niels9001 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:00:
[...]

In deze nieuwe versie is dat verbeterd, ook de 'rare' IDs (dit zijn de IDs zoals de Philips apps ze opslaan op de Bridge).
Ik zie het, nu komt de nieuwe versie binnen. Ziet er een stuk beter uit weer!
Enkele positief bedoelde puntjes:

*Er staan tussen de scenes wel nog 'hidden' scenes.
*Hoe zijn de standaard scenes aan te passen?
*Is het mogelijk om de scene weer uit te schakelen door double-tap?

*Op Android heb ik twee wekkers, beide genaamd 'wekker'. De tweede wordt in deze app 'hidden' genoemd.
*Ik mis de ingestelde fade opties in de wekkers.

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Niels9001 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:00:
[...]
Dan moet ik naar de slaapkamer lopen :9

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Gonadan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:30:
Je hebt oude en nieuwe type scenes. De oude zijn wat die rabberige apps van Philips doen, dan staat de scene alleen op de app opgeslagen en bij gebruik cached de bridge hem. De nieuwere scenes worden gewoon braaf op de bridge opgeslagen, dat is iets wat third party apps vaak wel doen.
Volgens mij met uitzondering van de scenes die je toevoegd via http://www2.meethue.com/. Die zie ik nergens terug in de apps, alleen via http://www2.meethue.com/.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Trebbors schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:51:
Volgens mij met uitzondering van de scenes die je toevoegd via http://www2.meethue.com/. Die zie ik nergens terug in de apps, alleen via http://www2.meethue.com/.
Klopt interdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Meuk is het. Als je de settings van een scene online erbij neemt kun je de gesynchroniseerde apparaten kiezen. Ho maar dat er synchronisatie is..

• Niels9001
Trebbors schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Ik zie het, nu komt de nieuwe versie binnen. Ziet er een stuk beter uit weer!
Enkele positief bedoelde puntjes:

*Er staan tussen de scenes wel nog 'hidden' scenes.
*Hoe zijn de standaard scenes aan te passen?
*Is het mogelijk om de scene weer uit te schakelen door double-tap?

*Op Android heb ik twee wekkers, beide genaamd 'wekker'. De tweede wordt in deze app 'hidden' genoemd.
*Ik mis de ingestelde fade opties in de wekkers.
Hidden scenes kun je hiden door in de instellingen dit aan te zetten! Oh, naar die wekkers moet ik kijken.

Het is een beetje lastig allemaal. Philips geeft aan de ene kant een API, maar in hun eigen apps hebben ze hun eigen scene/wekker lijsten etc. en slaan het niet altijd even netjes op in de Bridge. Dat allemaal afvangen is nog een behoorlijke klus.

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Niels9001 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:56:
[...]

Hidden scenes kun je hiden door in de instellingen dit aan te zetten! Oh, naar die wekkers moet ik kijken.

Het is een beetje lastig allemaal. Philips geeft aan de ene kant een API, maar in hun eigen apps hebben ze hun eigen scene/wekker lijsten etc. en slaan het niet altijd even netjes op in de Bridge. Dat allemaal afvangen is nog een behoorlijke klus.
Complimenten voor de toch al zo complete app ondanks de problemen met de API!
Aggressor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:59:
Het is helaas alleen mogelijk om met de afstandsbediening scenes of een groep lampen aan te sturen. Dus je kan er niet mee wisselen.

• Cp57412a
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:04
Geweldig werk! Ik gebruik de app op mijn lumia 550 (windows 10). Vorige versie had behoorlijk wat kuren maar dit lijkt nu verholpen te zijn. Bedankt! *zojuist een in-app purchase gedaan om je goede werk te steunen.
Vandaag bij de Praxis de Hue dimming kit gehaald :)

Ik heb alleen wel een probleem. De bridge zit bij de ingang van ons huis, maar de Hue White zit aan de andere kant van het huis buiten (ongeveer 14m) en hij valt dus net buiten het bereik.
Hij ontvangt ongeveer maar 10% van alle signalen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-10 15:27
Jochemd13 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:05:
Vandaag bij de Praxis de Hue dimming kit gehaald :)

Ik heb alleen wel een probleem. De bridge zit bij de ingang van ons huis, maar de Hue White zit aan de andere kant van het huis buiten (ongeveer 14m) en hij valt dus net buiten het bereik.
Hij ontvangt ongeveer maar 10% van alle signalen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hue maakt een mesh netwerk dus als je ergens halverwege nog een lamp plaatst is je probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clubbtraxx schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:18:
[...]

Hue maakt een mesh netwerk dus als je ergens halverwege nog een lamp plaatst is je probleem opgelost.
Bedankt voor het antwoord!

Omdat ik niet helemaal blij werd omdat de lamp niet werkte, heb ik gisteren nog de bridge halverwege het huis gehangen, toevallig hadden wij daar nog genoeg internetaansluitingen, hij hangt nu wel bij de haard wat iets minder mooi is :P

Wij gaan later nog wel uitbreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Clubbtraxx schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:18:
[...]

Geldt dat ook voor de dimmer? Maakt die gebruik van de mesh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 06:58
arjandijk162 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Geldt dat ook voor de dimmer? Maakt die gebruik van de mesh?
Nee, je moet powered nodes hebben voor het mesh netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
hondapower schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Nee, je moet powered nodes hebben voor het mesh netwerk.
Dat snap ik, maar mag de dimmer het signaal via de lampen naar de bridge sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
arjandijk162 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:05:
[...]

Dat snap ik, maar mag de dimmer het signaal via de lampen naar de bridge sturen?
Ik denk het wel aangezien de dimmer ook zonder bridge met de lampen kan werken.
Daar zouden we eens mee moeten experimenteren door de bridge een flink eind weg te plaatsen van de dimmer en als het niet meer werkt doen we wat lampjes ertussen. Wie heeft er een groot huis? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Clubbtraxx op 26-02-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Clubbtraxx schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:42:
[...]

Daar zouden we eens mee moeten experimenteren door de bridge een flink eind weg te plaatsen van de dimmer en als het niet meer werkt doen we wat lampjes ertussen. Wie heeft er een groot huis? O-)
Dat zijn twee verschillende modi. Modus 1 is directe communicatie met lamp zoals ook de remotes doen, modus 2 is communicatie met bridge. Heb hier wel het gevoek dat dimmers verder van de bridge slechter werken. Ondanks genoeg lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

Nicap

Tsssk....

Ik heb een dimmer switch onder de overkapping hangen achter in de tuin. De bridge hangt in de meterkast aan de voorkant van het huis. Afstand van de dimmer tot de meterkast is ongeveer 22 meter. Maar dus wel met muren ertussen en zo. Hij doet het prima buiten.
Buiten hangen 6 Hue Lux/White lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Gisteren de hue white met dimmer laten zien aan mijn vader. Die heeft direct 5 lampen en een dimmer overgenomen voor in de huiskamer. :) Werkt best wel mooi en nu meer licht dan de spaarlampen gaven die er zaten. Allemaal nu ook dezelfde kleurtemperatuur, geen opwarmtijd en dim- schakelbaar met 1 afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Klopt, is echt een mooi concept om een dimmer aan te sluiten zonder te hoeven boren en vrij te zijn waar je de schakelaar plaatst. Heb mij homeautomation warse schoonouders er ook al een laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Nicap schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 07:57:
Ik heb een dimmer switch onder de overkapping hangen achter in de tuin. De bridge hangt in de meterkast aan de voorkant van het huis. Afstand van de dimmer tot de meterkast is ongeveer 22 meter. Maar dus wel met muren ertussen en zo. Hij doet het prima buiten.
Buiten hangen 6 Hue Lux/White lampen.
Thanks. Aangezien er op de doos staat dat het bereik van de dimmer 12m is, kunnen we denk ik met jouw setup van ~22 meter wel concluderen dat de dimmer met de bridge communiceert over het mesh netwerk wat de lampen onderling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDuck
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 14:27
Goedemiddag,

Sinds kort ook beginnen met een startpakket Hue white en inmiddels erg tevreden. Echter wil ik graag ook mij GU10 lampen vervangen maar heb voor deze geen behoefte aan kleur.

Nu lees ik wisselende verhalen in allerlei oude topics op diverse fora over de osram lightify spots in combi met de Hue bridge.de osram gu10 is namelijk veel aantrekkelijker geprijsd dan de Hue color + white

Iemand hier dat ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De Osram's werken prima. En aangezien Philips alleen gekleurde GU10's heeft is het de "enige" oplossing.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Ik gebruik sinds een tijdje 2 GU10's van INNR (bij een grotere Karwei te koop en je krijgt er wel actiekorting op), doen het prima.
DDuck schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:52:
Goedemiddag,

Sinds kort ook beginnen met een startpakket Hue white en inmiddels erg tevreden. Echter wil ik graag ook mij GU10 lampen vervangen maar heb voor deze geen behoefte aan kleur.

Nu lees ik wisselende verhalen in allerlei oude topics op diverse fora over de osram lightify spots in combi met de Hue bridge.de osram gu10 is namelijk veel aantrekkelijker geprijsd dan de Hue color + white

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Clubbtraxx schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:42:
[...]

Groot genoeg om een lamp aan de buitenkant van het huis net buiten het bereik te hebben met de bridge halverwege de hal :P
Die afstand is ongeveer 15m, en we hebben ook nog een tuin van 25 meter lang :P
Voor het bereik van die lamp hebben we de bridge maar bij de haard geplaatst.
DDuck schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:52:
Goedemiddag,

Je kan ze ook proberen van het merk Innr http://www.vtwonen.nl/inn...a7kSI6D-RpNB3UaAlPq8P8HAQ
Deze blijken ook erg goed te werken.

[ Voor 41% gewijzigd door Jochemd13 op 27-02-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDuck
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 14:27
geertseb schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:59:
Ik gebruik sinds een tijdje 2 GU10's van INNR (bij een grotere Karwei te koop en je krijgt er wel actiekorting op), doen het prima.

[...]
Bedankt voor de tip, direct besteld met 20% keuze korting t/m 28 februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tap_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-10 19:31
Ik ben een regelmatige lezer van dit forum en heb mijn huis inmiddels redelijk vol hangen met Hue spullen. De laatste aanwinst zie je in de foto hieronder.

Een kast (de anti-kast) noemen wij hem, alle lesverlichting onder de planken is met elkaar verbonden en wordt aangestuurd door een hue led controller.

Werkt erg goed en geeft een prachtig resultaat als de verlichting aan gaat.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/cht5f3rv828tm9n/image1.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tap_ schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:03:
Ik ben een regelmatige lezer van dit forum en heb mijn huis inmiddels redelijk vol hangen met Hue spullen. De laatste aanwinst zie je in de foto hieronder.

Een kast (de anti-kast) noemen wij hem, alle led verlichting onder de planken is met elkaar verbonden en wordt aangestuurd door een hue led controller.

[afbeelding]
Erg gaaf!
Hoeveel meter ledstrip is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:03

Een kast (de anti-kast) noemen wij hem, alle lesverlichting onder de planken is met elkaar verbonden en wordt aangestuurd door een hue led controller.

[afbeelding]
Mooi! Lijkt aardig wat meter inderdaad.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Nice. Als ik het goed begrijp heb je zelf geknutseld met andere strips dan echte hue strips? Fraai hoor!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10 12:26
Boven de eettafel hebben wij 2 hanglampen, in iedere lamp zitten 3 peertjes. Totaal heb ik dus 6 lampen nodig. 6 gekleurde lampen wordt een beetje kostbaar, ik wil nu in een lamp 2 witte en 1 gekleurde doen. Heeft iemand ervaring of de witte kleur van beide soorten lampen gelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 11:42
Met alleen de app de lampen bedienen is niet altijd handig heb ik gemerkt.
Gezien ik ook nog een oudere living colors heb ( 2e generatie ), is het dan handig om voor de hue lampen een hue tap te kopen als afstandsbediening, of kan ik dan beter een living colors gen. 3 afstandsbediening los kopen om de lampen ( eventueel incl. de oudere living colors ) te kunnen bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Hoe je bedient is niet afhankelijk van de generatie van de lampen. Alles werkt met alles (behalve Gen1 lc). De keuze is vooral of je een rondslingerende remote wil hebben of een tap/dimmer aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
arjandijk162 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:38:
Hoe je bedient is niet afhankelijk van de generatie van de lampen. Alles werkt met alles (behalve Gen1 lc). De keuze is vooral of je een rondslingerende remote wil hebben of een tap/dimmer aan de muur.
Het is vooral zo dat ikzelf wel de app heb op mijn telefoon, maar mijn vriendin niet. Daarom wil ik graag een remote erbij. Ik heb een remote van de LC gen.2 maar die werkt niet icm de bridge.
Verder kan ik de LC ook niet koppelen met de bridge helaas, maar ik was in de veronderstelling dat dit wel zou kunnen als ik een gen.3 remote aanschaf, of een tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 16:56
Het begint hier hoe langer hoe meer te jeuken om ook wat Hue producten in huis te gaan gebruiken. Nu is alleen het punt dat mijn huis al voorzien is van draadloze schakelapparatuur (namelijk Hager TK 301 lichtschakelaars in combinatie met Hager TR 201 lichtpunten). Volgens mij gaat dat niet lekker samen werken, als in: bij voorkeur zou ik natuurlijk de Hager wandschakelaars vervangen door Hue schakelaars, en kunnen de lichtpunten verwijderd worden. Of klopt die gedachtegang niet? Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik de bestaande schakelaars kan blijven gebruiken, maar ik gok dat deze systemen niet met elkaar samenwerken.

Heeft iemand ervaring hiermee?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Werkt niet samen idd. Hue lampen moeten in principe altijd op spanning blijven.

Wat gebruiken die Hager TK 301 schakelaars voor protocol? EnOcean? KNX-RF? Z-Wave? Of een custom protocol?
Afhankelijk van hoeveel van die (dure) TK 301 dingen je in huis hebt zou het kunnen lonen om er een 'gateway' voor te zoeken. Met die gateway en een domoticacontroller zou je dan de brug kunnen slaan tussen de Hager knoppen en het Hue systeem. De TR 201's kun je dan verkopen (of alsnog gebruiken voor lichtpunten waarin geen Hue lampen passen).
Bijkomend voordeel is dan dat je die knoppen kunt laten zitten en ook kunt inzetten voor het schakelen van andere zaken via dat domoticasysteem, niet perse Hue lampen.
Om dit dan werkend te krijgen is veel technische kennis en doorzettingsvermogen nodig.

Edit: lijkt KNX-RF te zijn. Dat gaat dan een dure grap worden, of heb je al een KNX gateway in huis? In dat geval zou je kunnen uitzoeken hoe je Hue daarmee kunt koppelen.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-02-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-10 22:36

[afbeelding]
Wow, gave kast, waar heb je die vandaan? Of eigen creatie?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:26:
Werkt niet samen idd. Hue lampen moeten in principe altijd op spanning blijven.

Wat gebruiken die Hager TK 301 schakelaars voor protocol? EnOcean? KNX-RF? Z-Wave? Of een custom protocol?
Afhankelijk van hoeveel van die (dure) TK 301 dingen je in huis hebt zou het kunnen lonen om er een 'gateway' voor te zoeken. Met die gateway en een domoticacontroller zou je dan de brug kunnen slaan tussen de Hager knoppen en het Hue systeem. De TR 201's kun je dan verkopen (of alsnog gebruiken voor lichtpunten waarin geen Hue lampen passen).
Bijkomend voordeel is dan dat je die knoppen kunt laten zitten en ook kunt inzetten voor het schakelen van andere zaken via dat domoticasysteem, niet perse Hue lampen.
Om dit dan werkend te krijgen is veel technische kennis en doorzettingsvermogen nodig.

Edit: lijkt KNX-RF te zijn. Dat gaat dan een dure grap worden, of heb je al een KNX gateway in huis? In dat geval zou je kunnen uitzoeken hoe je Hue daarmee kunt koppelen.
Ik heb vrij weinig (lees: vrijwel geen) kaas gegeten van domotica. De reden dat die spullen hier nu hangen, is omdat ze bij het huis zaten. Ik woon in een nogal apart huis (soort prefab) zonder leidingen in de wanden. Daardoor is dus alles draadloos. De hele straat zit in het zelfde schuitje ;)

Een KNX gateway zegt me nog niets, maar geeft me wel iets om op te Googlen. tnx!

Edit: ik kom al van alles tegen hier: http://www.my-knx-shop.net/Hausautomation/KNX/ISE

Wel vrij aan de prijs. Zal me er dus eerst nog even goed in verdiepen.

[ Voor 5% gewijzigd door posttoast op 29-02-2016 16:30 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

posttoast schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:27:
[...]

Ik heb vrij weinig (lees: vrijwel geen) kaas gegeten van domotica. De reden dat die spullen hier nu hangen, is omdat ze bij het huis zaten. Ik woon in een nogal apart huis (soort prefab) zonder leidingen in de wanden. Daardoor is dus alles draadloos. De hele straat zit in het zelfde schuitje ;)

Een KNX gateway zegt me nog niets, maar geeft me wel iets om op te Googlen. tnx!
Als ik dat zo hoor denk ik niet dat er een gateway in zit.. Maar dat ze dat draadloze blijkbaar hebben gebruikt om goedkoper te werken (wel apart dan, want beide modules zijn niet goedkoop.. leidingen vrezen en afwerken was dan blijkbaar alsnog duurder).
Vergeet die KNX gateway dan maar, dat wordt te complex en te duur en een gebied waar om die reden ook weinig over bekend is onder Tweakers.

Je hebt dan overigens geen andere situatie dan de rest hier. Voor aansturing van Hue middels 'normale' schakelaars kun je voor een 'hack' oplossing gaan, door de tap module in een mooiere behuizing te steken.
Alternatief, waarbij je de huidige schakelaars behoudt: je kunt die TK301 vervangen met ZWave modules (a 50 euro), een ZWave USB stick aanschaffen (50 euro) en een gratis domoticapakket draaien (OpenHab, Domoticz, HomeAssistant, PiMatic, etc etc) waarmee je de signalen van de schakelaars als input gebruikt om Hue scenes te kunnen schakelen.
Afhankelijk van aantal te vervangen schakelaars zal dat goedkoper zijn, maar wel wat complexer in aanleg en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:27:
[...]

Wat voor leidingen missen er dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jochemd13 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Wat voor leidingen missen er dan :?
Klaarblijkelijk die van de schakelaars naar betreffende lichtpunt(en).
Dus de lichtpunten hebben geen zwarte schakeldraad maar enkel blauw en bruin, met een draadloze actor erop aangesloten.
De zwarte schakeldraad is dan in wezen vervangen door een draadloze koppeling schakelaar -> actor.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-02-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-10 19:42
Heeft iemand de release notes van de firmwareversie van 25 februari?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:54

[afbeelding]
Erg mooi! Waar komt die kast vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:14:
[...]

Klaarblijkelijk die van de schakelaars naar betreffende lichtpunt(en).
Dus de lichtpunten hebben geen zwarte schakeldraad maar enkel blauw en bruin, met een draadloze actor erop aangesloten.
De zwarte schakeldraad is dan in wezen vervangen door een draadloze koppeling schakelaar -> actor.
Exact dat. De reden dat er niet gefreesd is, is dat de muren hier van snoeihard beton zijn. Normaal worden muren op de bouwplaats gegoten, dit huis is als een lego-bouwpakket in elkaar gezet. Ik heb ook een systeemvloer waaronder alle kabels én leidingen voor luchtverwarming liggen. Dat werkt overigens prima, alleen is de keuze voor de lichtpunten in mijn optiek ook een beetje een rare. Misschien had de aannemer een neef bij Hager ofzo ;)

Inderdaad, mijn situatie is dus niet persé anders dan bij andere gebruikers, alleen had het "fijn" geweest als ik de bestaande schakelaars had kunnen blijven gebruiken. Maar ik ga eens kijken naar de alternatieven. Een beetje knutselen ben ik echt niet vies van (ik heb ook een server draaien hier in huis die ik voor allerlei zaken gebruik), dus het is misschien wel een leuk project :)

Edit: ah, ik zie PiMatic staan, dan heb ik misschien ook eindelijk een leuk doel voor mijn Raspberry Pi die hier nu stof ligt te verzamelen. Tof, bedankt voor al je input!

Edit2: je hebt het over het vervangen van de TK 301 schakelaars door ZWave schakelaars. Maar bedoel je nou dat ik de wandschakelaars of juist die units in de plafonds (TR 201) moet vervangen?

[ Voor 12% gewijzigd door posttoast op 29-02-2016 20:08 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

posttoast schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:03:
[...]

Edit2: je hebt het over het vervangen van de TK 301 schakelaars door ZWave schakelaars. Maar bedoel je nou dat ik de wandschakelaars of juist die units in de plafonds (TR 201) moet vervangen?
De module achter de wandschakelaar in de muur. Die uit het plafond kun je dan weghalen en/of de lamp rechtstreeks aansluiten op de stroom.
Weet niet of PiMatic de beste keuze is als je ZWave gaat gebruiken, er is heel veel ander open source te vinden dat dit wel doet. Domoticz en OpenHAB worden hier op het forum het meest besproken, beide draaien prima op een Pi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
jpg97 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:32:
[...]

Het is vooral zo dat ikzelf wel de app heb op mijn telefoon, maar mijn vriendin niet. Daarom wil ik graag een remote erbij. Ik heb een remote van de LC gen.2 maar die werkt niet icm de bridge.
Verder kan ik de LC ook niet koppelen met de bridge helaas, maar ik was in de veronderstelling dat dit wel zou kunnen als ik een gen.3 remote aanschaf, of een tap.
harder je best doen. Lc2 is gewoon te koppelen. Kijk even op beaumotica.nl voor handleidingen. De remote praat idd niet met de bridge maar wel direct met de lampen.

[ Voor 5% gewijzigd door arjandijk162 op 01-03-2016 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
arjandijk162 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:29:
[...]
harder je best doen. Lc2 is gewoon te koppelen. Kijk even op beaumotica.nl voor handleidingen. De remote praat idd niet met de bridge maar wel direct met de lampen.
Ja ik heb het idd geprobeerd, en er was een mogelijkheid, maar daar werd je op doorgestuurd naar een link, maa die was helaas dood.

Als ik de lampen koppel met de remote dan doen ze het niet meer met de bridge. Een andere vraag die ik heb; is het wel mogelijk om de LC2 lamp te koppelen met de bridge ( dus zonder gebruik van AB maar dat deze wordt meegenomen in de scenes en dim commando's vanuit de Hue Apps ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 22:38
jpg97 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:46:
[...]Ja ik heb het idd geprobeerd, en er was een mogelijkheid, maar daar werd je op doorgestuurd naar een link, maa die was helaas dood.
Deze handleidingen van beaumotica goed lezen, dan moet het lukken
- http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue
- http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Het vervangen van 16 GU10 spots naar HUE is wel heel kostbaar.
Maar ik lees in het INNR topic dat ook die lampen niet alles zijn. Vooral de kleurtemperatuur is ouderwets china-led.

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Trebbors schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:57:
Maar ik lees in het INNR topic dat ook die lampen niet alles zijn. Vooral de kleurtemperatuur is ouderwets china-led.

Jammer...
Misschien OSRAM Lightify eens checken dan? 30 euro per GU10 lamp.
Is deels compatible met Hue (geen Siri/Homekit), en de kleurtemperatuur van de GU10 lampen is regelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trebbors schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:57:

Jammer...
Bij ons was dat ook nog een keuze aangezien er in de keuken 16 spots moesten komen. Uiteindelijk hebben we toch maar voor mooie lampen met goeie dimmers gegaan. Wij houden het hier op simpele Dimtone lampen van Philips :P
Wel hebben we een paar witte lampen zodat we nog iets Hue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Laatst online: 22-10 11:18

bitflusher

flushed die *** pc

donald_dick schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:28:
Heeft iemand de release notes van de firmwareversie van 25 februari?
Deze zijn (nog) niet vrijgegeven. De api heeft in ieder geval een nieuwe ongedocumenteerde functie "resourcelinks" wat het is en hoe het werkt is nog niet bekend. Ik hoop op communicatie met externe bronnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjandijk162
Zie plaatjes verderop, deze post werkte niet.

[ Voor 255% gewijzigd door arjandijk162 op 02-03-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-10 17:10
Afbeeldingen doen het hier niet.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 13:10

nexhil

BAM!

VincentG schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:22:
Afbeeldingen doen het hier niet.
Hier ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Helaas niet gelukt, zelfs niet met de nieuwe versie van de lampfinder.
De LC lamp knippert wel, maar is vervolgens niet te koppelen aan de bridge.

Kan het zijn dat deze versie gewoon te oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Jochemd13 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:09:
[...]

Bij ons was dat ook nog een keuze aangezien er in de keuken 16 spots moesten komen. Uiteindelijk hebben we toch maar voor mooie lampen met goeie dimmers gegaan. Wij houden het hier op simpele Dimtone lampen van Philips :P
Wel hebben we een paar witte lampen zodat we nog iets Hue zijn.
Welke dimtones zijn het geworden?
In het geval van dimtones zal ik alle dimmers(vier) moeten vervangen. De huidige dimmers zijn niet geschikt voor led. Ik vraag me af of het dan nog rendabel is om geen HUE te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hier niet meer. Gisteren deden ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:42

Pierre

Van nature lui!

Zo als het goed komt mijn set deze week binnen, waar hebben jullie de Bridge geplaatst als ik vragen mag. Mijn vriendin ziet het niet zo zitten als ik dat ding in de woonkamer hang ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:27
Pierre schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:01:
Zo als het goed komt mijn set deze week binnen, waar hebben jullie de Bridge geplaatst als ik vragen mag. Mijn vriendin ziet het niet zo zitten als ik dat ding in de woonkamer hang ?
Gewoon in de meterkast; waarom zou je hem in de woonkamer hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
remmuz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:09:
[...]

Gewoon in de meterkast; waarom zou je hem in de woonkamer hangen?
Omdat je modem daar ook ligt/hangt? Die van mij ligt op mijn tv-meubel, naast de modem.
Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue