[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.840.923 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Scidd0w schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:51:
[...]

Zo te zien ook de '2017' versie voor €119,- bij Amazon FR!
https://www.amazon.fr/Phi...compatible/dp/B01LZ8QYPI/

Wel balen Amazon DE niet dezelfde aanbieding heeft... Ik heb juist deze week 100 euro te goed opgeladen voor een extra kortingsbon... Hopelijk komt er dichter bij de kerst nog een ronde Hue aanbiedingen.
Toen ik vanmiddag keek stond er nog 12u resterend, maar inmiddels is de aanbieding verdwenen :'(
Had ik mijn kaart maar bij de hand gehad |:(

Als iemand nog een mooie aanbieding ziet voor het 2017 starter pack mag 'ie altijd roepen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-03 10:52
De hoeveelheid 'versies' van de lamp maken het erg onoverzichtelijk. Zover ik het begrijp is er maar 1 GU10 colour. Deze werd geleverd met Hue 1.0 bridge en 2.0 bridge. En de verwachting is dat er een nieuwe Gu10 aankomt?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Dennisdn schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:12:
[...]

Een Domoticz-projectje moet je eigenlijk zo zien: je hebt het hart van het systeem, bijvoorbeeld een raspberry. Je hebt daar nog wel een 433hz zender bij nodig. (Het domoticz-forum staat er vol mee).

En daar kan je alles aan koppelen wat maar op 433hz werkt. (en nog meer standaarden maar ik heb mij beperkt tot 433hz en Hue). KAKU-spul bijvoorbeeld of cheap-ass chinese troep van Ebay. Alle soorten sensoren, afstandsbedieningen, dimmers etc kan je dan eindeloos aan elkaar koppelen in eindeloos veel gebeurtenissen. Als je het kan bedenken, is het in Domoticz te regelen.

Zelf bijvoorbeeld hue-scenes gekoppeld aan de afstandsbedieningen uit de KAKU setjes. Goedkope deursensoren op alle deuren die van alles regelen met overdag en snachts andere eigenschappen.
Alle elektra-blokken in huis zitten achter een KAKU-ontvanger zodat bij langere tijd verlaten huis met 1 druk op de knap alles van stand-by te halen is. Tegelijk gaat er dan juist de stroom op de IP-cams in huis,
Je koppelt een push-service aan de sensoren en je hebt gelijk een alarmsysteem. etc etc.
Ik zou persoonlijk geen Hue sensor via Domoticz een Hue lamp laten bedienen. Ik heb hier 433 en Zwave bewegingssensoren en die kun je gebruiken voor een dergelijke setup, maar als je een Hue motion sensor gebruikt, dan zou ik deze ook alleen binnen de Hue bridge laten praten met lampen. Ik vermoed dat je wens wel te doen is door handmatig in de Hue API iets te doen, maar dan moet je echt even gaan coden....

• JornA
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Zojuist ook besteld, is/was op de amazon.es nog voor € 119 te koop.
Komt volgende week binnen!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-03 18:40

Ethirty

Who...me?

Tales schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:30:
De hoeveelheid 'versies' van de lamp maken het erg onoverzichtelijk. Zover ik het begrijp is er maar 1 GU10 colour. Deze werd geleverd met Hue 1.0 bridge en 2.0 bridge. En de verwachting is dat er een nieuwe Gu10 aankomt?
Er is ook een GU10 white ambiance, die is in ieder geval kleiner dan de color versie.
Afbeeldingslocatie: https://www.lampenonline.com/media/wysiwyg/Philips_HUE_GU10_1.jpg
Ik vond geen direct vergelijk, maar de white ambiance zit volgens mij tussen de middelste en rechter qua afmetingen.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik wil mijn overlooplamp vervangen, die gaat namelijk aan bij beweging, blijft aan voor x tijd en gaat dan uit, ondanks dat er nog bewogen wordt... als hij uit is en opnieuw beweging detecteert gaat ie weer aan. Heel irritant.
Ik zat nu te denken aan een witte Hue LED met motion sensor. Zo kan ik 's nachts een gedimde warm wit licht aan laten zetten en overdag meer licht.
Nu ben ik wel benieuwd:
- de Motion Sensor registreert alleen beweging of ook licht (maw als het te licht is in de kamer, gaat de lamp niet aan).
- welke Hue LED moet ik hebben? Is deze alleen wit en dimbaar? En deze wit tot warm wit en dimbaar?
- hij heeft een hoek van 100 graden, dat is rondom (links-recht en hoog-laag)?

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 17:20

Canis Lupus

Vosbot

Ik ben me ook aan het orienteren aan wat Hue lampen, vooral ook om aan te laten sluiten bij mijn Ambilight tv :D

Nu leek 2x een Bloom mij wel wat, kan iemand bevestigen dat hier inderdaad alleen de witte variant nog leverbaar van is? In 2013 werd hij gelanceer met een witte en zwarte variant, maar die kan ik niet meer vinden...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 14:09
Shit zeg. Sinds de laatste Bridge update heb ik ineens last van connectiviteit issues. Dan reageren m'n dimmers opeens helemaal niet meer wat superirritant is.

Hebben meer mensen hier last van? Kan ik ook downgraden? Want zo is het echt niet betrouwbaar meer...

PVO

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-02 15:12
S0epkip schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:16:
Shit zeg. Sinds de laatste Bridge update heb ik ineens last van connectiviteit issues. Dan reageren m'n dimmers opeens helemaal niet meer wat superirritant is.

Hebben meer mensen hier last van? Kan ik ook downgraden? Want zo is het echt niet betrouwbaar meer...
Al van kanaal gewisseld? Dat heeft het probleem bij mij opgelost.

• cwoldendorp
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:43
Bij mij was een kanaalswitch ook de oplossing

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-03 18:42
Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan geen antwoord vinden. Kan een nest thermostaat Hue lampen aansturen zonder dat daar de Hue bridge voor nodig is? Ik heb vanaf de 30e een nest thermostaat en wil misschien ook Hue lampen. Ik zou € 60 uitsparen als ik geen bridge neem.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

simon1980 schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:08:
Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan geen antwoord vinden. Kan een nest thermostaat Hue lampen aansturen zonder dat daar de Hue bridge voor nodig is? Ik heb vanaf de 30e een nest thermostaat en wil misschien ook Hue lampen. Ik zou € 60 uitsparen als ik geen bridge neem.
Heel simpel: nee, dat kan niet.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
simon1980 schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:08:
60 euro is wel erg enthousiast genomen, op Marktplaats heb je deze rond de 30-40 euro en anders neem je gewoon een nieuwe set waar hij bij zit, dat scheelt meestal ook weer ;)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:22
Na lang en wikken en wegen heb ik besloten ook maar eens te stap te zetten en aan Hue te beginnen. Ik heb eerder in dit topic gepost, omdat ik op dit moment al een draadloos schakelsysteem heb (van Hager) en het een beetje als "zonde" voelt om dat zomaar de prullenbak in te gooien. Maar, er is nu een aantal lampen toe aan vervanging en dat leek me een mooi moment om toch maar een poging te gaan wagen. Ik wil beginnen met een starterpakket met 3 GU10 lampen. Ik zag dat ik net een interessante aanbieding bij Amazon FR gemist heb, dus ik ga het nu maar even scherp in de gaten houden.

Wat ik me alleen nog afvroeg, en niet kan vinden: zoals eerder in dit topic gezegd heb ik geen schakeldraad in mijn huis, alles werkt met draadloze schakelaars. Die schakelaars in het plafond ga ik eruit halen, wat dus betekent dat de Hue lampen altijd onder spanning staan. Dat is op zich prima, maar wat gebeurt er na stroomuitval? Onthoudt zo'n lamp z'n laatste intstelling, of zit ik (als het bijvoorbeeld gebeurt als ik er niet ben) met een fel verlichte woning als de stroom weer terug komt?

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 27-11-2016 20:40 ]

omniscale.nl

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 22:47
Die gaan aan op wit nadat de stroom terug komt; althans m'n ledstrips toch.
Nu: 1) valt jouw stroom dan zo vaak uit? en 2), je kan altijd een regel instellen die de lichten 's nachts vanzelf uit doet als ze nog niet uit waren.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:52

knakworst

Get more sats!

Bij stroomuitval gaat hij weer aan op fel warmwit. Maar je kan gewoon een regel aanzetten dat dagelijks de lampen uit moeten, hoef je niet bang te zijn dat de hele vakantie lampen aan blijven staan.

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-03 21:38

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Denk dat dit de laatste mooie aanbieding is op amazon.de maar eindelijk de GU10 3g color in de aanbieding!!!
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B0152WXDJ0/
Helaas geen set maar als losse lamp voor 39 euro, overigens ook de E27 3g
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01LVXIM42
En de dimmer switch, lightstrip+ 1 meter verlengstrip en bridge is in de aanbieding ;)
Let op alleen vandaag geldig!

#eindeamazonspam

[ Voor 5% gewijzigd door Silent_Bob op 28-11-2016 00:47 ]

• posttoast
Ik ben er blij mee hoor, die aanbiedingen. Dus dank :)

omniscale.nl

• mawi
  • Laatst online: 06-03 14:40
Ja, wat mij betreft gewoon door blijven gaan met de aanbiedingen hier te vermelden. ben benieuwd of zo tegen de kerst er nog aanbiedingen gaan komen.

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-03 09:28
iAmRenzo schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:33:
Ik wil mijn overlooplamp vervangen, die gaat namelijk aan bij beweging, blijft aan voor x tijd en gaat dan uit, ondanks dat er nog bewogen wordt... als hij uit is en opnieuw beweging detecteert gaat ie weer aan. Heel irritant.
Ik zat nu te denken aan een witte Hue LED met motion sensor. Zo kan ik 's nachts een gedimde warm wit licht aan laten zetten en overdag meer licht.
Nu ben ik wel benieuwd:
- de Motion Sensor registreert alleen beweging of ook licht (maw als het te licht is in de kamer, gaat de lamp niet aan).
- welke Hue LED moet ik hebben? Is deze alleen wit en dimbaar? En deze wit tot warm wit en dimbaar?
- hij heeft een hoek van 100 graden, dat is rondom (links-recht en hoog-laag)?
- De motionsensor heeft een ingebouwde lichtsensor, lampen gaan alleen aan als het donker is. De schakeldrempel is via de app in te stellen.
- Als je wilt varieren tussen warm en koud wit dan moet je de "Ambiance" variant hebben. Als je alleen wilt dimmen dan is de gewone witte voldoende. Persoonlijk vind ik de "nachtlamp" stand van de ambiance een stuk prettiger dan een gedimde white.
- 100 graden is rondom

• iAR
  • Niet online

iAR

Robsato schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:05:
- De motionsensor heeft een ingebouwde lichtsensor, lampen gaan alleen aan als het donker is. De schakeldrempel is via de app in te stellen.
- Als je wilt varieren tussen warm en koud wit dan moet je de "Ambiance" variant hebben. Als je alleen wilt dimmen dan is de gewone witte voldoende. Persoonlijk vind ik de "nachtlamp" stand van de ambiance een stuk prettiger dan een gedimde white.
- 100 graden is rondom
Top, dank voor je antwoorden. Ik ga voor een ambiance! Ik wil 's nachts een mooie zachte gloed ;)
Nog een vraag: hoe gaat de motion sensor om met aan/uit en beweging.
Ik heb nu een lamp. Die detecteert beweging. Gaat aan. En hoewel de beweging doorgaat gaat de lamp uit na de ingestelde tijd om vervolgens 2 seconden later toch weer beweging te detecteren.
Hoe is dat hier? De gewenste situatie is: beweging gedetecteerd, het licht gaat aan en blijft aan zolang de sensor beweging detecteert.

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
S0epkip schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:16:

Same here, kanalen allemaal al geprobeerd.
Het rare is als ik via externe bronnen (Domoticz, api, etc) schakel, de lampen direct reageren, echter via de dimmer switch (waar ik er 6 van heb hangen) duurt het tussen de 1-5 seconden of helemaal niet.
Tot nu toe ook geen oplossing kunnen vinden.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03 11:47
Silent_Bob schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:34:
Denk dat dit de laatste mooie aanbieding is op amazon.de maar eindelijk de GU10 3g color in de aanbieding!!!
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B0152WXDJ0/
Helaas geen set maar als losse lamp voor 39 euro, overigens ook de E27 3g
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01LVXIM42
En de dimmer switch, lightstrip+ 1 meter verlengstrip en bridge is in de aanbieding ;)
Let op alleen vandaag geldig!

#eindeamazonspam
Levert amazon.de de nieuwe versie van de GU10 met Philips artikelnummer 8718696485880?

edit: ja dus, staat namelijk in de titel van de productpagina :)

[ Voor 4% gewijzigd door nMad op 28-11-2016 10:26 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• posttoast
Op de Franse Amazon ook weer een aanbieding, zo lijkt het:
https://www.amazon.fr/Phi...&sr=1-2&keywords=hue+gu10

GU 10 starter kit voor € 149,99. De vraag is, zijn dit de nieuwste lampen?

omniscale.nl

• nMad
posttoast schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:24:
Op de Franse Amazon ook weer een aanbieding, zo lijkt het:
https://www.amazon.fr/Phi...&sr=1-2&keywords=hue+gu10

GU 10 starter kit voor € 149,99. De vraag is, zijn dit de nieuwste lampen?
Het artikelnummer (référence) komt iig overeen met de nieuwste versie van deze kit/lampen.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• posttoast
nMad schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:37:
[...]

Het artikelnummer (référence) komt iig overeen met de nieuwste versie van deze kit/lampen.
Stomme vraag wellicht, maar hoe weet je dat dit (8718696508626) de nieuwste versie is? Als ik op dat nummer zoek in dit topic vind ik niks, als ik met Google zoek krijg ik van alles terug maar niet bevestiging dat het hier om de derde generatie gaat.

omniscale.nl

• nMad
Als ik dat artikelnummer Google dan kom ik op Philips site terecht waarbij ik kan zien dat dit de nieuwste versie is. Tevens veel webwinkels in resultaten waarbij sommige expliciet vermelden dat dit de nieuwste versie is.

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Canis Lupus schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:56:
Ik ben me ook aan het orienteren aan wat Hue lampen, vooral ook om aan te laten sluiten bij mijn Ambilight tv :D

Nu leek 2x een Bloom mij wel wat, kan iemand bevestigen dat hier inderdaad alleen de witte variant nog leverbaar van is? In 2013 werd hij gelanceer met een witte en zwarte variant, maar die kan ik niet meer vinden...
https://www.amazon.de/Phi...arz-852271/dp/B009567QNO/

Overigens ook hier in de pricewatch gewoon te vinden voor iets meer, pricewatch: Philips LivingColors Bloom Black

[ Voor 16% gewijzigd door Black-Xjuh op 28-11-2016 12:20 ]

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10-2025
iAmRenzo schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:26:
[...]
Ik heb nu een lamp. Die detecteert beweging. Gaat aan. En hoewel de beweging doorgaat gaat de lamp uit na de ingestelde tijd om vervolgens 2 seconden later toch weer beweging te detecteren.
Hoe is dat hier? De gewenste situatie is: beweging gedetecteerd, het licht gaat aan en blijft aan zolang de sensor beweging detecteert.
Voor zover ik kan zien nu, ze hangen pas sinds zaterdag avond, blijven de lampen aan zolang er beweging gedetecteerd wordt.

• posttoast
nMad schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:15:
Als ik dat artikelnummer Google dan kom ik op Philips site terecht waarbij ik kan zien dat dit de nieuwste versie is. Tevens veel webwinkels in resultaten waarbij sommige expliciet vermelden dat dit de nieuwste versie is.
http://www.philips.nl/c-p...hue-wit-en-gekleurd-licht

Deze bedoel je denk ik. Daar staat toch niet dat het de nieuwste is? Of mag ik daar blind vanuit gaan, omdat Philips enkel de nieuwste variant op haar site toont?

omniscale.nl

• Scidd0w
Canis Lupus schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:56:

Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven of wachten op een goede aanbieding (afgelopen week bij amazon.fr voor ~€60 en voor een Hue Go gaan. Betere licht opbrengst, mooiere kleuren, lagere dim waardes, portable, friend of Hue ipv workaround, etc.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-03 15:39
Ik was afgelopen vrijdag te laat, maar vanmorgen nog een leuke deal kunnen maken.

De witte Hue bloom, staat nu voor €45 op Amazon.es

Vanmorgen stond het e27 starterpack ook voor €113 (recentste versie)
Inmiddels is de prijs hiervan weer verhoogd.

Verzendkosten +/- €6,5

[ Voor 13% gewijzigd door RVE_NL op 28-11-2016 13:05 ]

• posttoast
Lichte pijn in de portemonnee nu, maar ik heb even flink ingeslagen. Op amazon.fr de GU10 starterset voor € 149,99 en op amazon.de 3x een GU10 voor € 39,00 per stuk, 2x een E27 voor € 39,00 per stuk en een dimmer voor € 19,00.

Nog een tipje voor wie ook wil bestellen: op Amazon.de krijg je boven een bepaald bedrag (het exacte bedrag weet ik niet) € 10,- korting met kortingscode welkom.

Enige jammere is dat de starterset die ik besteld heb tijdelijk niet op voorraad is en de levertijd dus onbekend is. Heb ik straks een hele stapel lampen, kan ik er nog niet mee spelen :P

Edit: balen, ik had goedkoper uitgeweest als ik bij Amazon.de los 3x een lamp en een losse bridge aangeschaft zou hebben... Nou ja, een tip voor anderen dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 28-11-2016 13:47 ]

omniscale.nl

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:59
Dat is dus niet Hue, en niet aan te sluiten op een bridge!

Edit: Bovenstaande klopt dus niet blijkbaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door spokje op 28-11-2016 14:04 ]

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:54
spokje schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:53:
[...]

Dat is dus niet Hue, en niet aan te sluiten op een bridge!
Dat klopt niet, heb deze zelf thuis en is prima aan te sluiten op de bridge.

Handige van deze versie is dat je ook nog een afstandsbediening erbij krijgt. Deze is niet zichtbaar in de bridge maar kan je wel koppelen met meerdere Hue lampen.

• spokje
Ok, wel gek dat het er niet bij staat dan toch?

[ Voor 30% gewijzigd door spokje op 28-11-2016 14:05 ]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 13:34

TiMMieJ

PSN: Orixez

wmn79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:57:
[...]

Dat klopt niet, heb deze zelf thuis en is prima aan te sluiten op de bridge.

Handige van deze versie is dat je ook nog een afstandsbediening erbij krijgt. Deze is niet zichtbaar in de bridge maar kan je wel koppelen met meerdere Hue lampen.
Dus als ik het goed begrijp kan deze net als de normale lampen met je HUE bridge 2.0 werken. En je kan met de remote die daar bij zit ook al je lampen aan/uit zetten zonder de app op je telefoon te openen? Dan is dat namelijk een mooiere aankoop dan bijvoorbeeld de remote switch.

• spokje
Ook de Hue White Ambiance is vandaag lekker goedkoop op amazon.es:

https://www.amazon.es/Phi...=8-2&keywords=philips+hue

Edit: Hmm, je moet wel kiezen tussen de 2015 en 2016 editie, waarvan de 2016 editie de normale prijs heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door spokje op 28-11-2016 14:25 ]

• wmn79
TiMMieJ schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:20:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan deze net als de normale lampen met je HUE bridge 2.0 werken. En je kan met de remote die daar bij zit ook al je lampen aan/uit zetten zonder de app op je telefoon te openen? Dan is dat namelijk een mooiere aankoop dan bijvoorbeeld de remote switch.
Heb nog even teruggezocht in dit topic en het vorige topic voor wat onderbouwing, bleek in deel 1 te zijn besproken:
Bert003 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Maar heb zelf twee living colors, 1x Iris en 1x Bloom, allebei geen friends of Hue en beide doen het perfect. De Bloom heeft zelfs een apart icoontje in de Philips app.

Edit: Nog even antwoord op je vraag: ja, het is alleen wel iets lastiger te configureren dan de gewone remote switch doordat deze niet in de app zichtbaar is. Maar er zijn voldoende instructies te vinden hoe je dit moet doen. Zoals bij Beaumotica en maar in dit topic is dit ook al vele malen aan de orde geweest. Met name over de discussie of je de bridge wel of niet moet resetten.

[ Voor 25% gewijzigd door wmn79 op 28-11-2016 14:42 ]

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 17:20

Canis Lupus

Vosbot

wmn79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:31:
[...]

Heb nog even teruggezocht in dit topic en het vorige topic voor wat onderbouwing, bleek in deel 1 te zijn besproken:
Bert003 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Maar heb zelf twee living colors, 1x Iris en 1x Bloom, allebei geen friends of Hue en beide doen het perfect. De Bloom heeft zelfs een apart icoontje in de Philips app.

Edit: Nog even antwoord op je vraag: ja, het is alleen wel iets lastiger te configureren dan de gewone remote switch doordat deze niet in de app zichtbaar is. Maar er zijn voldoende instructies te vinden hoe je dit moet doen. Zoals bij Beaumotica en maar in dit topic is dit ook al vele malen aan de orde geweest. Met name over de discussie of je de bridge wel of niet moet resetten.
De workaround is ook iets wat mij tegenhield (had idd al wel gezien op Beaumotica), blijkbaar is dat dus wel iets makkelijker dan ik dacht.

Ik heb nu 2 x de Iris wit voor €60 elk, ook prima deal denk ik zo (was bij 25% korting bij Praxis).

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-03 20:03

zeroday

There is no alternative!

iemand idee wat de laatste update van de bridge doet? ik heb FW 01036659 maar zie op de site van hue niets hierover staan.

There are no secrets, only information you do not yet have

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:10
Met dank aan black friday en dit topic maar een starterset gekocht (3 kleurenlampen en bridge) en ook maar gelijk hier een account aangemaakt :)

Vraagje: ik wil een huelamp in mn slaapkamerlamp draaien om 'm te gaan gebruiken als soort wake-up light. Moet dat deze colorlamp zijn, of kan dat ook met een ambiance lamp, of zelfs een white lamp?

Vind het namelijk een beetje zonde om die dure colorlampen te gebruiken als het ook met een witte kan.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-03 20:03

zeroday

There is no alternative!

DCNY schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:08:
Met dank aan black friday en dit topic maar een starterset gekocht (3 kleurenlampen en bridge) en ook maar gelijk hier een account aangemaakt :)

Vraagje: ik wil een huelamp in mn slaapkamerlamp draaien om 'm te gaan gebruiken als soort wake-up light. Moet dat deze colorlamp zijn, of kan dat ook met een ambiance lamp, of zelfs een white lamp?

Vind het namelijk een beetje zonde om die dure colorlampen te gebruiken als het ook met een witte kan.
Hoe wil je wakker worden? In een zee van rood licht? een lekkere start van een opkomende zon .. etc..

Wat mij betreft zou ik beginnen met een witte lamp en die dan instellen zoals je dat wil .. bevalt dat niet dan ga je een stapje verder naar bijv. de ambiance of gekleurd. het is namelijk smaken verschillen. En als je 1 lamp hebt wil je er meer .. dus binnenkort wil je echt wel een lampje erbij. En aangezien je er al 3 hebt kun je daarmee beginnen met testen of dat voldoet.

There are no secrets, only information you do not yet have

• spokje
Voor wie nog een goedkope Dimmer Switch nodig heeft: https://www.amazon.es/Phi...ilips%2Bhue%2Bdimmer&th=1

16,58 €

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:10
zeroday schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:12:
[...]

Hoe wil je wakker worden? In een zee van rood licht? een lekkere start van een opkomende zon .. etc..

Wat mij betreft zou ik beginnen met een witte lamp en die dan instellen zoals je dat wil .. bevalt dat niet dan ga je een stapje verder naar bijv. de ambiance of gekleurd. het is namelijk smaken verschillen. En als je 1 lamp hebt wil je er meer .. dus binnenkort wil je echt wel een lampje erbij. En aangezien je er al 3 hebt kun je daarmee beginnen met testen of dat voldoet.
Ik zal eens gaan spelen als ie binnen is, zal nog veel in dit topic te vinden zijn denk ik ;)

• spokje
DCNY schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:16:
[...]

Ik zal eens gaan spelen als ie binnen is, zal nog veel in dit topic te vinden zijn denk ik ;)
Wel even goed checken hoor, ik geloof dat de goedkoopste Hue White niet kan dienen als wakup light. Hoewel, je kunt heel veel zelf instellen natuurlijk. Maar geloof dat het icoontje ook mist op de doos.

• wmn79
Komen €5,60 verzendkosten bovenop als ik hem af wil gaan rekenen. Daarmee niet (veel) goedkoper dan in NL.

• mawi
  • Laatst online: 06-03 14:40
wmn79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:10:
[...]

Komen €5,60 verzendkosten bovenop als ik hem af wil gaan rekenen. Daarmee niet (veel) goedkoper dan in NL.
Ja,

liep ik ook zojuist tegenaan. Wilde een Ambiance White lamp en dimmer switch bestellen, maar daar kwamen dus verzendkosten nog bij. Toch maar laten gaan.

• spokje
Ook als je Prime 30 dagen trial neemt?

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een probleem waar ik eigenlijk geen antwoord op kan vinden. Ik heb twee dezelfde IKEA staande lampen met e27 fitting. Ik heb een starterspakket gekocht met twee e27 witte lampen (de bolvormige) en een bridge. In een van de staande lampen werkt het prima, in de andere niet. Heb natuurlijk beide bollen in de werkende lamp geprobeerd en ze werken beide prima. Als ik de oude IKEA LED lamp in de niet werkende staande lamp doe, werkt het ook.
Een e27 fitting is toch altijd hetzelfde? Waarom werkt een van de lampen dan niet? Is iemand iets tegengekomen waardoor bepaalde fittingen niet werken?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 13:34
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ik wil graag dat de lichten aangaan bij zonsondergang, en gebruik daarvoor de app All4Hue:

Hue

Maar er gebeurt niks: alles blijft uit. :?

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-02 12:14
outlandos schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:59:
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ik wil graag dat de lichten aangaan bij zonsondergang, en gebruik daarvoor de app All4Hue:

[afbeelding]

Hmm.. Ik ken de app niet maar gebruik hiervoor de hier aangeboden oplossing: http://labs.meethue.com/

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

spokje schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:19:
Ook als je Prime 30 dagen trial neemt?
ja.. bij mij (ik heb een full prime abbo) kwamen er ook verzendkosten bij.. ik denk omdat de prime alleen voor amazon.co.uk gelt (of geld??) in mijn geval...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wmn79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:10:
[...]

Wel goedkoper dan in de UK :)

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
AgeOfPanic schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:51:
Ik heb een probleem waar ik eigenlijk geen antwoord op kan vinden. Ik heb twee dezelfde IKEA staande lampen met e27 fitting. Ik heb een starterspakket gekocht met twee e27 witte lampen (de bolvormige) en een bridge. In een van de staande lampen werkt het prima, in de andere niet. Heb natuurlijk beide bollen in de werkende lamp geprobeerd en ze werken beide prima. Als ik de oude IKEA LED lamp in de niet werkende staande lamp doe, werkt het ook.
Een e27 fitting is toch altijd hetzelfde? Waarom werkt een van de lampen dan niet? Is iemand iets tegengekomen waardoor bepaalde fittingen niet werken?
Effe het lipje in de bodem van de schroeffitting beetje bijbuigen doet soms wonderen.
Ik heb zoiets ook wel eens gehad met identieke spots. Soms maakt het op de een of andere manier net geen goed kontakt.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09-2025
Jammer dat je bij de bridge nu geen updates meer kunt uitstellen (kon voorheen toch wel?). Ik zit lekker een verhaaltje aan mijn dochter voor te lezen, wil na afloop het licht dimmen, moet ik eerst een eeuwigheid wachten eer die update gedaan is :)...maar ook een beetje :(

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Clubbtraxx schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:31:
[...]

Effe het lipje in de bodem van de schroeffitting beetje bijbuigen doet soms wonderen.
Ik heb zoiets ook wel eens gehad met identieke spots. Soms maakt het op de een of andere manier net geen goed kontakt.
Voel me een beetje stom, maar dat was het inderdaad. Heb het lipje een beetje omhoog gebogen en nu functioneert het prima. Dank.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 14:09
JJnJ schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:03:
[...]

Same here, kanalen allemaal al geprobeerd.
Het rare is als ik via externe bronnen (Domoticz, api, etc) schakel, de lampen direct reageren, echter via de dimmer switch (waar ik er 6 van heb hangen) duurt het tussen de 1-5 seconden of helemaal niet.
Tot nu toe ook geen oplossing kunnen vinden.
Ik heb de Bridge nu van de meterkast naar de woonkamer verhuisd en dat lijkt te helpen. Maar evengoed raar dat het opeens nodig is... Kanaal wisselen kon ik trouwens nergens vinden?

PVO

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 05-12-2025
AgeOfPanic schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:21:
[...]

Voel me een beetje stom, maar dat was het inderdaad. Heb het lipje een beetje omhoog gebogen en nu functioneert het prima. Dank.
Leuk om te horen dat het zo opgelost is, en graag gedaan.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:39

TF

bla bla

Ik heb 3 HUE lampen.Enig nadeel vind ik dat ik altijd met de app aan de gang moet. Gelukkig is er dus een oplossing in de vorm van de Philips Tap en het ombouwen van een schakelaar.

Als ik nu een FT55R aanschaf en een HUE tap. Heb ik dan voldoende spullen om het in te bouwen in mijn bestaande Jung AS500 reeks, of heb ik dan meer / iets anders nodig.

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 11:20

cky

Heeft er al iemand ervaring met het knippen en opsplitsen van zijn lightstrip plus?

Ik heb begrepen dat je met een stuk CAT kabel en 6 soldeerpuntjes het voor elkaar zou kunnen krijgen. Ik heb alleen nog nooit gesoldeerd. ZOu het ook met verloopstukjes kunnen?
Reden is dat de lightstrip plus een stukje moet overbruggen onder de afzuigkap.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 16:00
Gisteren een update voor de Bridge, alleen geen idee wat er veranderd is. Software versie is nu: 01036659

PSN: Maichel

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11-2025
S0epkip schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:37:
[...]

Ik heb de Bridge nu van de meterkast naar de woonkamer verhuisd en dat lijkt te helpen. Maar evengoed raar dat het opeens nodig is... Kanaal wisselen kon ik trouwens nergens vinden?
Kanaal wisselen zit onder opties menu, bij de bridges (op de i drukken bij jouw bridge) en dan krijg je lijst met bridge opties.... Zigbee staat als laatste in de lijst.

• Scidd0w
Maichel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:43:
Gisteren een update voor de Bridge, alleen geen idee wat er veranderd is. Software versie is nu: 01036659
Nov 29, 2016
iOS app release 2.6:
- Added iPad support
- Improved iOS 10 support, you can now 3D Touch the app icon to quickly access your widgets
- Improved scene edit, now you can also edit your custom scenes both with and without a picture
- Bug fixes and stability improvements
Android app release 2.6:
- Added tablet support

Nov 28, 2016
Bridge firmware update 01036659 (bridge V1 & V2):
- Stability and performance improvements

Bron

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-03 12:29

mucuracat

YES

outlandos schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:59:

[afbeelding]

Ik gebruik IFTTT (app installeren op je phone) en het werkt..
https://ifttt.com/applets...n-automatically-at-sunset

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Scidd0w schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:37:
[...]

Nov 29, 2016
iOS app release 2.6:
- Added iPad support
- Improved iOS 10 support, you can now 3D Touch the app icon to quickly access your widgets
- Improved scene edit, now you can also edit your custom scenes both with and without a picture
Android app release 2.6:
- Added tablet support

Nov 28, 2016
Bridge firmware update 01036659 (bridge V1 & V2):
- Stability and performance improvements

Bron
Nice, tablet support voor de nieuwe app werd echt hoog tijd. Ook scene edit was hard nodig.

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-02 11:07
Ik wil graag een Osram lightify plug toevoegen aan mijn Hue systeem. Ik wil hiermee de stekkerdoos op afstand aan en uit kunnen zetten van mijn homecinemaset.

Door het lezen in dit topic heb ik begrepen dat de plug prima werkt behalve in de home kit van Apple.

Nu wil mij Hue systeem gaan bedienen met de Harmony Elite. Kan iemand mij vertellen of ik dan ook de Osram plug kan bedienen. Ik twijfel hier over omdat de plug niet origineel is en ook niet werkt met de home kit.

Alvast bedankt voor de hulp!

• spokje
Oh, eindelijk weer scenes aanmaken zonder foto. Wat was dát dom geregeld zeg. Baalde er elke keer van.

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
cky schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:26:
Heeft er al iemand ervaring met het knippen en opsplitsen van zijn lightstrip plus?

Ik heb begrepen dat je met een stuk CAT kabel en 6 soldeerpuntjes het voor elkaar zou kunnen krijgen. Ik heb alleen nog nooit gesoldeerd. ZOu het ook met verloopstukjes kunnen?
Reden is dat de lightstrip plus een stukje moet overbruggen onder de afzuigkap.
Verloopstukjes is lastig. Er zit geen stekker of iets. Het is niet heel moeilijk op zich, de contactvlakjes verhitten en de led strip komt van elkaar los vervolgens is het idee dat de contactjes die eerst aan elkaar zaten nu weer aan elkaar vast komen door middel van een van de aders van de kabel.

Hier iemand die het heeft gedaan met solderen inclusief wat foto's: https://www.reddit.com/r/...d_extended_the_hue_light/

Is hem blijkbaar ook gelukt terwijl zijn soldeerkwaliteiten ook niet bepaald hoogstaand zijn..

Ook nog een duidelijkere beschrijving gevonden: http://www.instructables....ue-Light-Strip-Plus-Segm/

Je kan ook met verloopkabels aan de slag maar dan zul je alsnog op de contacten connectors moeten solderen. Tevens kom je dan een stuk duurder uit maar het is als je het ooit nog wilt veranderen wel makkelijker. De benodigde kabel met daaronder de benodigde connectors vindt je hier: https://www.amazon.com/Ex...tStrip-Plus/dp/B01FRVS4MM

[ Voor 34% gewijzigd door Black-Xjuh op 29-11-2016 12:19 ]

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
Sinds kort ook wat Philips hue lampen aangeschaft waaronder een Philips hue Amaze plafondlamp. Bij mijn weten hebben de hue lampen geen geheugen functie (wanneer je een normale schakelaar gebruikt). Bij het uit/aan schakelen zou de lamp dus naar volle felheid gaan; dit leek toen ik hem ophing ook het geval te zijn.

Echter; gisteravond de lamp met bijgeleverde dimmer uitgezet. Toen ik vanmorgen wakker werd wilde ik de lamp aanzetten met de normale wandschakelaar en de lamp deed niets. Kon het huis niet verlaten met het idee dat de lamp al stuk is dus toch even snel wat getest.

Als ik nu de lamp met bijgeleverde dimmer aanzet en daarna met de wandschakelaar uit en weer aan gaat hij niet naar max felheid maar naar de laatste instelling die ik met de dimmer had ingeschakeld... dus wel een geheugen functie?

Helaas heb ik nog niet verder kunnen testen met de App op de telefoon maar dat zal ik vanavond zeker even doen.

In de update notes zie ik hier verder niets over. Ook online kon ik hier dusver niets over vinden.

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Normaal gaan de Hue lampen na een stroomonderbreking inderdaad terug naar volle lichtsterkte (hetgeen ik in de context van veiligheid wel goed vind eigenlijk).

Maar ik heb ook gemerkt dat dit af en toe niet gebeurt. Bij mij is dit misschien zo in 10% van de gevallen.

Ik heb hier geen verklaring voor.

• __REMCO__
  • Laatst online: 26-06-2025
CMos schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:57:
waaronder een Philips hue Amaze plafondlamp.
heb je toevallig de witte variant? Daar ben ik naar opzoek maar die is nog niet leverbaar volgens verschillende websites.

Ben wel benieuwd naar een foto :)

[ Voor 74% gewijzigd door __REMCO__ op 29-11-2016 13:24 ]

• CMos
Nee wij hebben thuis de zwarte variant.

Ik zou overigens graag zien dat je zelf een default waarde kan instellen. Blijkbaar is dit ook een van de meest aangevraagde opties (eerste aanvraag al van 2014).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wow, dat was snel.. gister besteld op de .es site, vandaag al binnen in de UK... volgens mijn gewoon verzonden van de UK warehouse want het return adress was in de UK..

Nu nog wachten op een paar lampjes en mijn set is voorlopig klaar.. alleen even wachten tot ik het spul van de sint krijg voor ik ermee kan spelen ;)

weet iemand trouwens hoe weerbestendig de Philips Hue Intelligent Motion Sensor is? Ik wil hem graag bij de voordeur hangen (onder een afdakje) zodat ik de lamp bij de voordeur daar met sensor automagisch aan kan laten gaan..
(hier trouwens goedkoop te vinden: http://www.currys.co.uk/g...-sensor-10151038-pdt.html weet alleen niet of ze naar NL shippen)

[ Voor 35% gewijzigd door ToolkiT op 29-11-2016 13:39 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-02 23:11

Hokkie

Hello

ToolkiT schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:34:
(hier trouwens goedkoop te vinden: http://www.currys.co.uk/g...-sensor-10151038-pdt.html weet alleen niet of ze naar NL shippen)
Ik citeer van de site:

"We deliver to all mainland UK and Northern Ireland addresses, and to these islands*: Anglesey, the Isle of Wight, Isle of Sheppey, Isle of Skye, and the Isle of Man. We don’t deliver to BFPO addresses or the Channel Islands."

Nee dus...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-02 14:27
lowo schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:41:
[...]

Hmm.. Ik ken de app niet maar gebruik hiervoor de hier aangeboden oplossing: http://labs.meethue.com/
Zojuist ook ingesteld hier op die manier, maar hij vindt dat de zon vandaag pas om 18:50uur onder gaat?! Is nu toch al echt pikdonker...

• Scidd0w
ToolkiT schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:34:
[...]
weet iemand trouwens hoe weerbestendig de Philips Hue Intelligent Motion Sensor is? Ik wil hem graag bij de voordeur hangen (onder een afdakje) zodat ik de lamp bij de voordeur daar met sensor automatisch aan kan laten gaan..
[...]
De motion sensors zijn IP42 gecertificeerd. Dit betekend het volgende:
IP4x Spitse voorwerpen Bescherming tegen aanraking met een werktuig. Beschermd tegen aanraking met een draad. Beschermd tegen indringen van vaste voorwerpen groter dan 1 mm

IPx2 Drupdicht Type II Geen schade indien onderhevig aan vallende druppels op een 15° gekanteld apparaat.

Ze zijn dus niet water- en stofdicht, maar als ze onder een afdak hangen dan zouden ze het nog wel is lang uit kunnen houden alleen is er geen officieel support. Ligt er denk ik ook aan hoe vochtig het is...

Bron

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Scidd0w schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:19:
[...]
De motion sensors zijn IP42 gecertificeerd. Dit betekend het volgende:
IP4x Spitse voorwerpen Bescherming tegen aanraking met een werktuig. Beschermd tegen aanraking met een draad. Beschermd tegen indringen van vaste voorwerpen groter dan 1 mm

IPx2 Drupdicht Type II Geen schade indien onderhevig aan vallende druppels op een 15° gekanteld apparaat.

Ze zijn dus niet water- en stofdicht, maar als ze onder een afdak hangen dan zouden ze het nog wel is lang uit kunnen houden alleen is er geen officieel support. Ligt er denk ik ook aan hoe vochtig het is...

Bron
top, waar vond je de IP rating van het ding?

Vocht is denk ik het grootste risico.. maar zou ok noeten zijn als hij al drupwaterdicht is...
mmm ik bedenk me net dat kou misshien een issue is (vanochtend was het -3)...
even googlen of ik daar een rating van kan vinden..

http://www2.meethue.com/m...ermanual_nam_20160707.pdf
"Environmental speci cation:
Temperature (operation): 32…104 °F Motion sensing functionality
may be reduced at temperatures between 86 and 104 °F.
Temperature (storage): -40...176°F
Relative humidity: 0...90% non-condensing
Product is designed for indoor use only"
mmmm

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 29-11-2016 17:43 ]

• Scidd0w
ToolkiT schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:34:
[...]
top, waar vond je de IP rating van het ding?

Vocht is denk ik het grootste risico.. maar zou ok noeten zijn als hij al drupwaterdicht is...
mmm ik bedenk me net dat kou misshien een issue is (vanochtend was het -3)...
even googlen of ik daar een rating van kan vinden..
http://www2.meethue.com/n...ion-sensor#specifications

Beaumotica geeft het volgende antwoord:
Q: Is de sensor waterdicht? Met andere woorden, kan ik hem bij de voordeur hangen voor mijn buitenlamp?
A: De sensor is inderdaad waterdicht (meer specifiek: IP42), volledigheidshalve: hij is niet specifiek ontwikkeld voor buiten, vrieskou kan invloed hebben op de levensduur en wellicht handig om met de plaatsing er rekening mee te houden of diefstal wel/niet waarschijnlijk is op de plek waar u de sensor plaatst.

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11-2025
Net de android Hue update (2.6) gedaan.
Wat beter werkt zijn de sliders in het "kamers" scherm.
Die reageerden slecht of willekeurig met mijn LG telefoon.

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-03 09:28
iAmRenzo schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:26:
[...]
De ingestelde tijd wordt elke keer opnieuw gestart als er beweging gedetecteerd wordt.
Dus als je een tijd van 5 minuten insteld krijg je bijvoorbeeld het volgende:

Beweging wordt gedetecteerd, lamp gaat aan en 5 minuten gaan in.
Na 4 minuten weer beweging, 5 minuten gaan opnieuw in (verder geen aktie, dus lamp blijft aan).
Na 5 minuten geen beweging gaat de lamp uit, dus 9 minuten na de initiële beweging.

[ Voor 3% gewijzigd door Robsato op 30-11-2016 08:55 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-03 12:29

mucuracat

YES

EeePC schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:19:
[...]

Zojuist ook ingesteld hier op die manier, maar hij vindt dat de zon vandaag pas om 18:50uur onder gaat?! Is nu toch al echt pikdonker...
Je zou echt IFTTT moeten uitproberen.. werkt goed bij mij.. Rond 16:35 gaat lampje aan.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Thrilseeka
  • Laatst online: 03-03 09:19

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik wil graag deze lampen aanschaffen(scoupy actie):
https://www.vtwonen.nl/sh...-p171800.html?searchp=hue

Nu ben ik benieuwd of dit de derde generatie is. Er staat niet heel veel info bij het artikel. Hoe kan ik zien om welke generatie het gaat ?

There is no sadder sight than a young pessimist.

• Scidd0w
Thrilseeka schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:52:
Ik wil graag deze lampen aanschaffen(scoupy actie):
https://www.vtwonen.nl/sh...-p171800.html?searchp=hue

Nu ben ik benieuwd of dit de derde generatie is. Er staat niet heel veel info bij het artikel. Hoe kan ik zien om welke generatie het gaat ?
Als je dit topic leest dan zou ik er niet op vertrouwen dat het gaat lukken via de Scoupy actie...
[Afhandeling] 50% korting bij VT Wonen (Afgelopen)

Je kan, als je uit gaat van de informatie die op de VTWonen site staat, niet exact zeggen welke versie dit is. De plaatjes geven de 3e generatie aan met gouden opdruk. Maar er staan niet het juiste typenummer of EAN code bij.

De nieuwe set zou de volgende gegevens moeten hebben:
Artikelnummer fabrikant 59294600
EAN/UPC-nummer 8718696592946

[ Voor 21% gewijzigd door Scidd0w op 30-11-2016 11:09 ]

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Scidd0w schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:00:
[...]

Als je dit topic leest dan zou ik er niet op vertrouwen dat het gaat lukken via de Scoupy actie...
[Afhandeling] 50% korting bij VT Wonen (Afgelopen)
Ik heb de cadeaukaart al binnen en evt. Extra levertijd maakt me niet zoveel uit. Ik ben enkel benieuwd naar het model.

Ik ga VTwonen vragen of ze een van die nummers hebben. Dan kom ik er gauw genoeg achter.

[ Voor 9% gewijzigd door Thrilseeka op 30-11-2016 11:13 ]

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je het zo leest is die actie al verlopen toch?

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02 14:50
Hi,

Vraagje, wij hebben 6 HUE lampen in ons bezit en zijn daar tevreden over. Nu zitten wij alleen met de vraag, hoe regel je dat de lampen aan blijven als er 1 van de 2 weg gaat of beide weg gaat maar bv de oppas nog in ons huis zit?

Wat we nu hebben, als ik bv naar trainen ga en mijn vriendin is nog thuis dat de lampen uit gaan zodra ik de straat uit ben met de auto. Dat is best irritant en zij moet dan elke keer weer de lampen aanzetten met haar eigen iPhone. Is daar een geode oplossing voor?

Tevens hebben wij dit ook als er bv de oppas is voor onze zoon en wij gaan beide weg. Dan gaan ook alle lichten uit als wij gezamelijk de straat uit rijden en moeten wij op afstand de lichten weer aan doen voor de oppas.

Hoe en bv met welke apps kan je dit het beste regelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Frid0 op 30-11-2016 11:36 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:42
Frid0 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:36:
Hi,

Vraagje, wij hebben 6 HUE lampen in ons bezit en zijn daar tevreden over. Nu zitten wij alleen met de vraag, hoe regel je dat de lampen aan blijven als er 1 van de 2 weg gaat of beide weg gaat maar bv de oppas nog in ons huis zit?
Door geen rule te maken die automatisch je lampen uitzet :+

https://wren.co/join/Devian

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:52

knakworst

Get more sats!

Devian schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:37:
[...]

Door geen rule te maken die automatisch je lampen uitzet :+
Dat is in feite de oplossing. Je moet welhaast wiskundige zijn om het allemaal naar wens in te stellen. Geofencing is leuk als je alleenstaand bent, anders dus niet. Daarom ben ik er nooit aan begonnen.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:34
knakworst schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:46:
[...]

Dat is in feite de oplossing. Je moet welhaast wiskundige zijn om het allemaal naar wens in te stellen. Geofencing is leuk als je alleenstaand bent, anders dus niet. Daarom ben ik er nooit aan begonnen.
Hoezo, geofencing werkt ook prima met 2 personen. Alleen niet als je ook nog regelmatig "derden" in huis hebt. Maar die kunnen toch gewoon met de lichtknoppen werken?

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Repi3 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:31:
Als je het zo leest is die actie al verlopen toch?
Klopt, ik had meegedaan aan de actie toen hij nog geldig was.

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08-2025
Deze week ook een White Ambiance starterset en een losse Color lamp aangeschaft.
Merk eigenlijk meteen al dat de Weg & Thuis functie in de officiele app niet werkt. Met IFTTT werkt het gelukkig wel zoals het hoor.

Tot nu toe erg blij mee.

[EDIT] *Typo 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door DeMakreel op 30-11-2016 12:25 ]

• iAR
  • Niet online

iAR

Blik1984 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:47:
Hoezo, geofencing werkt ook prima met 2 personen. Alleen niet als je ook nog regelmatig "derden" in huis hebt. Maar die kunnen toch gewoon met de lichtknoppen werken?
Hoe heb je geofencing met twee personen werkend gekregen? In de officiele Hue.app gaat het mij mij wel mis.

Weet iemand trouwens hoe je een vertraging kunt inbouwen? Bijvoorbeeld als ik siri vraag de lampen uit te doen dat ze of in 1 of 2 minuten dimmen of na die tijd ineens uit gaan? Nu gebeurt dat allemaal direct.

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-02 12:14
EeePC schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:19:
[...]

Vreemd, net even nagekeken en hier staat dat de zon vandaag ( Woensdag 30 November ) om 16:30 onder gaat.
" The Away from Home feature will be active on all days from sunset (today at 16:30) to 23:00."

Weet natuurlijk niet waar je woont maar het zou toch echt goed moeten werken. Misschien in de bridge niet de juiste lokatie staan of zo?

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-02 14:27
lowo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:41:
[...]

Vreemd, net even nagekeken en hier staat dat de zon vandaag ( Woensdag 30 November ) om 16:30 onder gaat.
" The Away from Home feature will be active on all days from sunset (today at 16:30) to 23:00."

Weet natuurlijk niet waar je woont maar het zou toch echt goed moeten werken. Misschien in de bridge niet de juiste lokatie staan of zo?
Oh, inderdaad vreemd. Hier gaf hij dus 2 uur later aan. Tijdzone staat gewoon op Amsterdam...
Heb het nu via IFTTT ingesteld, werkt ook prima als het goed is. En eigenlijk nog veel gemakkelijker via de IFTTT app.

• posttoast
nMad schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:15:
Ik blijf het toch nog onduidelijk vinden (sorry :) ), maar wat is nou het verschil tussen deze twee:

en

8718696508626 is volgens jou de derde generatie, maar 8718696508640 is een "hoger" getal. Ik zou dus verwachten dat die nieuwer is.

omniscale.nl

• nMad
posttoast schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:19:
[...]

Ik blijf het toch nog onduidelijk vinden (sorry :) ), maar wat is nou het verschil tussen deze twee:

en

8718696508626 is volgens jou de derde generatie, maar 8718696508640 is een "hoger" getal. Ik zou dus verwachten dat die nieuwer is.
Hmm. Ok, nu ga ik het ook onduidelijk vinden haha ;) Heb ik geen antwoord op.

• posttoast
nMad schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:25:
[...]

Hmm. Ok, nu ga ik het ook onduidelijk vinden haha ;) Heb ik geen antwoord op.
Ja, om het nog eenvoudiger te maken hebben ze bij MeerDanLicht allebei de artikelnummers in hetzelfde product staan:
http://www.meerdanlicht.n..._product_id=8718696508640

Ik heb ze net gemaild en ze claimen enkel de nieuwste generatie te leveren. Ik heb het erop gegokt en besteld. Morgen weet ik hopelijk meer dus ;)

omniscale.nl

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
posttoast schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:19:
[...]

en

Ik gok dat ze gewoon een andere verpakking ofso hebben en dat het verder niets scheelt.

• posttoast
Jochemd13 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:48:
[...]

Ik gok dat ze gewoon een andere verpakking ofso hebben en dat het verder niets scheelt.
Mjah, het punt is alleen dat ik het graag zeker wil weten. En anderen ook gok ik :)

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 38 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue