miicker schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:53:
[...]
Slechte klantenservice? Die mensen krijgen dus hun geld terug en nog steeds 2 codes? Mierenneuken noemen ze dit.. Ik snap dat je even boos bent als je denk jezelf 1000 euro te gaan besparen en dat uiteindelijk niet door gaat, maar om nou alles af te schuiven op scoupy

Je kunt jezelf toch ook wel bedenken dat het te maken heeft met inkoop en verkoop? Ze hebben waarschijnlijk een verkeerd aanval ingevuld bij de voorraad o.i.d., want toen de bonnen nog op voorraad waren kreeg iedereen ze meteen, toen ze eenmaal uitverkocht waren kon je ze wel kopen maar kreeg je niets binnen. Wat moet scoupy dan? Het verlies nemen en wellicht (tien)duizenden euro's verlies leiden op deze actie? Stel het is jouw bedrijf, zou je het dan anders doen?
Ik vind het nog zeer coulant dat ze iedereen op die manier tegemoet komen.
Nja ik snap dat dit geen gewenste situatie is geweest voor zowel VTWonen als Scoupy en dat ze hier niet gelukkig mee zijn maar ik snap de frustratie van iedereen in dit topic wel.
1. Scoupy opent een aktie voor cadeaubonnen met 50% korting en vernoemt daar geen maximaal aantal in. Ook in de voorwaarden van VTWonen staat duidelijk vermeld dat er zoveel cadeaubonnen bij een order gebruikt kunnen worden als je maar wilt.
2. De cadeaubonnen zijn op maar kunnen nog steeds gekocht worden. Het geld wordt afgeschreven maar er komen geen cadeaubonnen meer binnen <- inderdaad duidelijk een technische fout
3. VTWonen blokkeert alle uitgegeven nog niet gebruikte cadeaubonnen
4. Scoupy stuurt een e-mail naar alle klanten van geblokkeerde cadeaubonnen een e-mail met daarin nieuwe kortingscodes. Let op! Dit zijn geen cadeaubonnen en deze nieuwe kortingscodes kunnen inderdaad wel volgens de voorwaarden maar twee keer gebruikt worden.
5. Bij alle bestaande orders hernoemt VTWonen de "cadeaubonnen" naar "Kortingscodes"
Kijkende naar bovenstaande kun je denk ik wel concluderen dat sanoma media (het moederbedrijf van Scoupy en VTWonen) simpelweg niet goed heeft nagedacht over de aktie en de mogelijke gevolgen daarvan. Sanoma heeft bewust cadeaubonnen uitgegeven terwijl ze er later achter zijn gekomen dat het slimmer was om kortingscodes uit te geven. Nadat ze hier achter zijn gekomen proberen ze het op een technische fout te gooien en de gevolgen van de fout zo veel mogelijk te beperken.
Maar nogmaals; ik snap de reactie van VTwonen helemaal en als het mijn bedrijf was, had ik misschiel wel hetzelfde gedaan. Het is in ieder geval zeer netjes van Sanoma te noemen dat alle geplaatste orders gewoon uitgeleverd worden.
[
Voor 10% gewijzigd door
Nano2009 op 22-11-2016 16:54
]