[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.300 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 10:20

mucuracat

YES

Eerste pagina brochures en productie datums zijn anders :) misschien nieuwere verpakking?

https://www.download.p4c....18696508640_pss_nldnl.pdf

https://www.download.p4c....18696508626_pss_nldnl.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 30-11-2016 17:05 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12 15:24
Maar hoe weten we nu zeker dat dit beiden de derde generatie lampen zijn? Philips maakt er een leuke speurtocht van zo :)

omniscale.nl

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

franssie

Save the albatross

Ja het is wel Philips natuurlijk :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
posttoast schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:31:
Maar hoe weten we nu zeker dat dit beiden de derde generatie lampen zijn? Philips maakt er een leuke speurtocht van zo :)
Klopt !
Hue is leuk maar met name de verkoop van de producten is een puinhoop !
Onduidelijk met wat je precies te maken hebt qua versie, de winkels die het wel duidelijk aanbieden hanteren de dure adviesprijzen.
De Doe het zelf winkels voeren maar een HEEL BEPERKT hue aanbod, en bepaalde zaken verkopen ze vrijwel nergens in filialen en alleen online (oa motion sensor).

Leuk spul, maar het zal me niet verbazen als het uiteindelijk een stille dood sterft want de prijzen zijn voor de meesten te duur, verkrijgbaarheid (fysieke verkoop) is een drama en de software is nu zelfs na jaren nog steeds matig.

• BP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 21:30

BP

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
In onze eigen Pricewatch kun je ook prima zoeken op EAN-code hoor ;)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 17:09
Bomberman71 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:57:
[...]

Klopt !
Hue is leuk maar met name de verkoop van de producten is een puinhoop !
Onduidelijk met wat je precies te maken hebt qua versie, de winkels die het wel duidelijk aanbieden hanteren de dure adviesprijzen.
De Doe het zelf winkels voeren maar een HEEL BEPERKT hue aanbod, en bepaalde zaken verkopen ze vrijwel nergens in filialen en alleen online (oa motion sensor).

Leuk spul, maar het zal me niet verbazen als het uiteindelijk een stille dood sterft want de prijzen zijn voor de meesten te duur, verkrijgbaarheid (fysieke verkoop) is een drama en de software is nu zelfs na jaren nog steeds matig.
We hebben het hier over slimme lampen toch? Wees dan ook zelf slim en koop het lekker online :p trouwens, de mediamarkt ligt vol met het spul en ook bouwmarkten als de Praxis (niet alle filialen) verkoopt flink van het spul. Snap je post niet echt. Alleen het versiebeheer kan indd veel beter :)

• BP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 21:30

BP

ThinkPadd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:11:
Correct, maar zoekt die ook in Amazon Espana en UK?

• Bomberman71
spokje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:14:
[...]

We hebben het hier over slimme lampen toch? Wees dan ook zelf slim en koop het lekker online :p trouwens, de mediamarkt ligt vol met het spul en ook bouwmarkten als de Praxis (niet alle filialen) verkoopt flink van het spul. Snap je post niet echt. Alleen het versiebeheer kan indd veel beter :)
Bij een handje vol Praxis filialen geweest en de voorraad is zeer beperkt.
Sure, genoeg white lampen en starter kits maar zaken zoals sensoren, 3gen color is erg lastig te vinden.
De mediamarkt heeft in tegenstelling tot de Praxis en dergelijke hier nooit korting op.

Online is prima MAAR met color lights weet je bij de meeste websites niet wat je krijgt, de meesten willen toch echt de 3gen color lights.

[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 30-11-2016 22:26 ]

• posttoast
ThinkPadd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:11:
Moet je wel weten welke EAN voor welke generatie staat natuurlijk :). Als ik naar het bovenste resultaat kijk van de GU10 starterset uit de Pricewatch, kom ik bij MeerDanLicht. En die hebben dus twee productcodes staan: http://www.meerdanlicht.n..._product_id=8718696508640

Daardoor is het alsnog niet duidelijk welke van de twee het betreft. Ik heb een setje besteld die ik als het goed is vanmiddag binnen krijg, dus dan weten we wellicht meer ;)

omniscale.nl

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:58
Iemand die weet of je het lampje op de hue Bridge ook kan uitzetten ?

Cloud ☁️

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-12 11:01

TRaSH

koffie ?

Sticker er op,
Probleem opgelost. :P

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• spokje
Bomberman71 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:25:
[...]

Bij een handje vol Praxis filialen geweest en de voorraad is zeer beperkt.
Sure, genoeg white lampen en starter kits maar zaken zoals sensoren, 3gen color is erg lastig te vinden.
De mediamarkt heeft in tegenstelling tot de Praxis en dergelijke hier nooit korting op.

Online is prima MAAR met color lights weet je bij de meeste websites niet wat je krijgt, de meesten willen toch echt de 3gen color lights.
Ben het met je eens dat Philips wel harder mag doorvoeren dat de oude kits eruit gegooid worden en alleen de nieuwe nog verkocht mogen worden. Zie vaak wel nog hele oude starterkits liggen als aanbieding (en dan voor 170,- :P), met bridge 1.0 bijvoorbeeld.

Aan de andere kant merk je dat Philips het ook wel als een product in de markt zet wat gewoon aan de bovenkant van de markt hoort. Je gaat niet even naar de winkel om al je lampen door Philips Hue te vervangen. Heb ook niet het idee dat dat de bedoeling is van het product. Als mensen een goedkoop alternatief zoeken dan kijken ze wel op de plank ernaast waar ook nog Philips led lampen liggen die niet gekleurd zijn, of alleen dimbaar, of juist een lichtstrip die alleen gekleurd is met 60 tinten oid. Dat is allemaal mogelijk voor een prijs die ook een stuk lager ligt.

Het is echt een luxe product wat goed werkt, en waar je ook voor betaald. En zo is het ook in de markt gezet :)

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik loop telkens tegen een probleem aan. Zal Hue ooit onthouden wat de settings van de lamp was als de stroom eraf gaat? Is dit niet gewoon in te bouwen?

• spokje
GustavSan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:43:
Ik loop telkens tegen een probleem aan. Zal Hue ooit onthouden wat de settings van de lamp was als de stroom eraf gaat? Is dit niet gewoon in te bouwen?
Nee. Al 100 x gevraagd. Is niet mogelijk. Ik gok dat morgen dezelfde vraag weer voorbij komt.

Gewoon lamp niet uitzetten. Als je een fysieke switch wil of een afstandsbediening koop je de Dimmer Switch. Opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 01-12-2016 08:46 ]

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12 12:31

Canis Lupus

Vosbot

Zijn er mensen die recent Hue (Bridge 2.0) aan hun Philips TV Ambilight hebben gekoppeld?
Ik heb een Philips PFK7509, maar de setup procedure via de televisie loopt ofwel vast (TV gaat aan/uit) ofwel hij kan de Bridge wel vinden, maar reageert vervolgens niet wanneer ik de knop indruk (stap 5).

Op andere fora lees ik dat dit wellicht met een Bridge 2.0 security update te maken heeft, waar de Philips TV nog niet op is aangepast.

Iemand een idee?

Edit: Ik lees net in firmware log dat Hue 2.0 al ondersteund zou moeten zijn, thuis toch eens kijken of software laatste versie heeft.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 13:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hier werkt het meestal een dag of 2, daarna pas weer na een harde reset van de tv. Misschien moet ik de tv nog maar eens bedraad aansluiten ipv via wifi... :)

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-12 12:01
Hier een wat vreemd probleem met mijn Hue lampen en een LivingColours afstandbediening (rond). We hebben twee van die dingen, een bestuurt alleen de vier lampen in de keuken. De ander hoort zich alleen te bemoeien met de verlichting in de woonkamer maar stuurt alle lampen aan.

Als ik het goed begrepen heb is dat aan te passen door met die afstandbediening naar een lamp te gaan die je los wil koppelen van de afstandbediening. Vervolgens houd je de 0 knop ingedrukt, lamp gaat knipperen, afstandbediening gaat knipperen en klaar.

Daarna reageert de afgekoppelde lamp idd niet meer op de afstandbediening tot we een halve minuut wachten oid. Daarna doet deze lamp weer vrolijk mee.

Iemand enig idee wat hier mis gaat?

Installatie is vrij eenvoudig met een 2.0 bridge, een dimmer (ingesteld via iConnect Hue), twee LivingColours lampen met bijbehorende afstandbediening, een stel Hue lampen en twee LivingWhites.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
spokje schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:45:
[...]

Nee. Al 100 x gevraagd. Is niet mogelijk. Ik gok dat morgen dezelfde vraag weer voorbij komt.

Gewoon lamp niet uitzetten. Als je een fysieke switch wil of een afstandsbediening koop je de Dimmer Switch. Opgelost.
Is nu niet mogelijk bedoel je natuurlijk, maar is het ook technisch niet mogelijk? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Lamp niet uitzetten is idd de logische oplossing, maar ik heb de lampen in het hele huis, ook in de kinderkamer en in de woonkamer, waar nog gewoon schakelaars zijn. Mijn kinderen vinden het vrij normaal om het licht uit te doen, maar bij aandoen is het dus irrititant ondanks meerdere hue taps. Verder is het ook niet handig wanneer ik 's nachts een van mijn kinderen even moet helpen of sussen....de lamp aan en het is ineens al dag volgens de kinderen. Ik heb idd niet in elke kamer een tap of dimmer, maar helaas lijkt het erop dat dit wel nodig is.

• spokje
Lampen zijn zo gebouwd dat ze bij stroomuitval gereset worden en zodra er weer stroom is volledige sterkte wit gaan branden. Ivm veiligheid geloof ik (Amerikaanse wetgeving?) Is weinig aan te doen.

Paar dimmertjes neerleggen / ophangen / gewone schakelaars evt afdekken is een workaround.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:12
spokje schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:59:
Lampen zijn zo gebouwd dat ze bij stroomuitval gereset worden en zodra er weer stroom is volledige sterkte wit gaan branden. Ivm veiligheid geloof ik (Amerikaanse wetgeving?) Is weinig aan te doen.

Paar dimmertjes neerleggen / ophangen / gewone schakelaars evt afdekken is een workaround.
Ik vind het juist fijn.

Op deze manier kunnen gasten ook nog gewoon het licht aan en uit doen zonder gedoe met apps of extra schakelaars te moeten kopen.

https://wren.co/join/Devian

• spokje
Mja het is maar net wat je verwacht indd. Ik heb er zelf ook geen moeite mee. Heb ergens de mazzel dat de gewone schakelaars echt op retarded plaatsen zitten in ons huis. Dus op logische plekken dimmers opgehangen was snel gefixt :) wel wat minder dan de normale schakelaars maargoed.

Krijg als het goed is vandaag nog een startersset binnen (2017 model) + 2 ambiance lampen. Dan is m'n verlichting zo'n beetje af in huis. Overloop mocht niet van de vrouw :P

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
spokje schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:08:
Krijg als het goed is vandaag nog een startersset binnen (2017 model) + 2 ambiance lampen. Dan is m'n verlichting zo'n beetje af in huis. Overloop mocht niet van de vrouw :P
Koop er dan een motion sensor bij, moet je kijken hoe makkelijk ze het dan op de overloop vind.

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 22:16
Sterker nog de Friends of Hue en oudere LivingColors producten onthouden hun laatste stand netjes....

Zover ik weet heeft het met Europese/Amerikaanse? wetgeving te maken dat een Lamp die als hoofdverlichting wordt gebruikt binnen een gegeven tijd (800ms) op minimaal 80% van de maximale lichtsterkte moet zitten wanneer er stroom op wordt gezet!? Dit heb ik ergens gelezen op deze of een andere forum....

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Werkt die motion sensor altijd na het plaatsen, of kan je de lichtinstellingen ook overrulen vanuit de app? Het lijkt me wel handig op de gang, maar ik zou de lampen in bepaalde situaties ook permanent aan willen kunnen zetten.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• eymey
  • Laatst online: 22-12 10:08
Erik1971 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:17:
[...]

Sterker nog de Friends of Hue en oudere LivingColors producten onthouden hun laatste stand netjes....

Zover ik weet heeft het met Europese/Amerikaanse? wetgeving te maken dat een Lamp die als hoofdverlichting wordt gebruikt binnen een gegeven tijd (800ms) op minimaal 80% van de maximale lichtsterkte moet zitten wanneer er stroom op wordt gezet!? Dit heb ik ergens gelezen op deze of een andere forum....
Dat laatste zou natuurlijk idd best een reden zijn (ze bedenken wel meer bij de Europese/Amerikaanse overheid :P ).

Maar maak thet dan op z'n minst configureerbaar. Default uit de doos aan. Maar eventueel ook instelbaar om de laatste stand te onthouden of een bepaalde stand.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-12 15:33
DirectZ schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:58:
[...]

Koop er dan een motion sensor bij, moet je kijken hoe makkelijk ze het dan op de overloop vind.
Dit dus. Ik heb dit nu thuis, en vind het echt superhandig. En de vrouw ook.

- NAC Breda -

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 15:37
Moris schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:49:
[...]

Neen hoor :)
Als extra test heb ik deze Dresden op een andere bestaande en goed werkende ledstrip gemonteerd en ook hier lopen de kleuren niet synchroon met de Hue app :?
Ik heb oook een Dresden FLP-PP controller met een RGBW strip eraan. Bij mij wijkt hij ook een klein beetje af, lijkt alsof hij enkel RGB aanstuurd en de W niet daar die ledjes maar amper branden.
Ik kan door een iets andere tint te selecteren voor de dresden wel ongeveer dezelfde kleur krijgen als de rest overigens.

Volgens mij heb ik ooit gelezen dat er een firmware update voor de dresden is maar die kon je niet zomaar installeren dacht ik.

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-12 09:53
Alles kan, check bv. de Living Colors serie die dit wel doen.
Philips heeft (volgens velen) met opzet voor deze functionaliteit gekozen omdat het bij de Hue serie niet om sfeerverlichting gaat maar om basis verlichting die in een noodsituatie niet op standje "het is vanavond heel erg gezellig" aan moet gaan.
Dit is uitvoerig in het forum besproken en ook vaak niet begrepen. Ik ben neutraal, maar als je met muurschakelaars wilt schakelen moet je iets anders zoeken.
Check bv. https://www.dropbox.com/s...tching%20options.pdf?dl=0

Edit: zie net dat dit al uitgelegd was...sorry

[ Voor 3% gewijzigd door wizzmic op 01-12-2016 14:16 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Downloader_NL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 06:43:
Iemand die weet of je het lampje op de hue Bridge ook kan uitzetten ?
Dat ding leg je toch überhaupt niet in het zicht? :P
Devian schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:06:
Ik vind het juist fijn.

Op deze manier kunnen gasten ook nog gewoon het licht aan en uit doen zonder gedoe met apps of extra schakelaars te moeten kopen.
En dan weer een rondje door het huis om de stroom weer op de lampen te zetten zodat je ze weer kunt bedienen. Nee, ik zorg liever dat ze altijd stroom hebben. ;)
DirectZ schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:58:
Correct! En dan nog even slim inrichten zodat hij op beweging een klein beetje licht geeft om je nek niet te breken en als je de schakelaar gebruikt voluit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:58
Gonadan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:59:
[...]

Dat ding leg je toch überhaupt niet in het zicht? :P

[...]

En dan weer een rondje door het huis om de stroom weer op de lampen te zetten zodat je ze weer kunt bedienen. Nee, ik zorg liever dat ze altijd stroom hebben. ;)

[...]

Correct! En dan nog even slim inrichten zodat hij op beweging een klein beetje licht geeft om je nek niet te breken en als je de schakelaar gebruikt voluit.
Sure hij leg niet in het zicht nee, maar het is meer van waarom moet dat ding een lampje hebben en waarom kan het niet makkelijk uit... :?

Cloud ☁️

• eymey
wizzmic schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:10:
[...]

Alles kan, check bv. de Living Colors serie die dit wel doen.
Philips heeft (volgens velen) met opzet voor deze functionaliteit gekozen omdat het bij de Hue serie niet om sfeerverlichting gaat maar om basis verlichting die in een noodsituatie niet op standje "het is vanavond heel erg gezellig" aan moet gaan.
Dit is uitvoerig in het forum besproken en ook vaak niet begrepen. Ik ben neutraal, maar als je met muurschakelaars wilt schakelen moet je iets anders zoeken.
Check bv. https://www.dropbox.com/s...tching%20options.pdf?dl=0

Edit: zie net dat dit al uitgelegd was...sorry
Tsja, dat van die noodsituaties kan ik ergens nog in komen. Maar ik vind het ergens ook weer een slap argument.

Als mensen ervoor kiezen om een 'gewone' heel zwakke lamp in hun 'algemene verlichting' te draaien, of een dimmer te installeren, waarbij de moderne tastdimmers ook allemaal de laatste stand onthouden, etc. dan kiezen ze daar óók zelf voor en hebben ze óók geen 'noodverlichting'. En als je je wandschakelaars opdoekt omdat het toch via taps of apps bediend kan worden heb je ook geen snelle mogelijkheid meer om powerflip te doen voor je 'noodverlichting'.

Waarom dan niet ook gewoon zelf kunnen kiezen wat je wil? Moet softwarematig een eitje zijn.

Ik weet dat de discussie vaker is gevoerd en kan me ergens de reden voorstellen. Maar hij klopt gewoon niet. En het is ook niet zo dat het een wet is ofzo. Want genoeg smart lights die je wél laten kiezen, of de laatste stand gebruiken (en dus ook als dat 'uit' was).

En dan gaat het me niet om het feit dat ik een wandschakelaar wil ofzo. Inmiddels al 1x na een stroomstoring gehad dat div. Hue lampen voluit aan gingen. Dat is gewoon **** irritant.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12 17:20

TF

bla bla

-kleine herhaling-

Ik heb 3 HUE lampen.Enig nadeel vind ik dat ik altijd met de app aan de gang moet. Gelukkig is er dus een oplossing in de vorm van de Philips Tap en het ombouwen van een schakelaar.

Als ik nu een FT55R aanschaf en een HUE tap. Heb ik dan voldoende spullen om het in te bouwen in mijn bestaande Jung AS500 reeks, of heb ik dan meer / iets anders nodig?

• Gonadan
  • Laatst online: 01:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Downloader_NL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:16:
Sure hij leg niet in het zicht nee, maar het is meer van waarom moet dat ding een lampje hebben en waarom kan het niet makkelijk uit... :?
Het lampje wordt gebruikt om de status aan te geven. In bedrijf, updaten, koppelmodus, etc.
Uit kan hij inderdaad niet, waarom dat is geen idee. Ik gok omdat ze er vanuit gaan dat hij toch wel in de trapkast ligt. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
TF schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:27:
-kleine herhaling-

Ik heb 3 HUE lampen.Enig nadeel vind ik dat ik altijd met de app aan de gang moet. Gelukkig is er dus een oplossing in de vorm van de Philips Tap en het ombouwen van een schakelaar.

Als ik nu een FT55R aanschaf en een HUE tap. Heb ik dan voldoende spullen om het in te bouwen in mijn bestaande Jung AS500 reeks, of heb ik dan meer / iets anders nodig?
Waarom niet gewoon een hue dimmer aanschaffen?

• Bomberman71
Erik1971 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:17:
[...]

Natuurlijk is het technisch zeer eenvoudig want het is een stukje electronica en middels een CMOS batterij oid kan die gewoon de settings onthouden en bij het inschakelen van de spanning ipv een reset terug vallen op de laatste waarde.
We hebben in huis tientallen producten die zonder stroom gegevens bewaren en dat moet voor een lamp die dan een lichsterkte waarde en evt kleurwaarde (paar bytes) bewaren geen hogere wiskunde zijn.

Het zullen idd regels zijn, die ik niet snap of gewoon een gebrek aan interesse van de zijde van Philips net zoals met de software die ze leveren. Die op zijn best matig te noemen, en dat terwijl ze al meer dan 2 jaar ermee bezig zijn.

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10 13:51
TF schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:27:
-kleine herhaling-

Ik heb geen Jung schakelmateriaal maar Busch-Jaeger maar ik verwacht van wel. Hieronder wat linkjes o.a. uit de topic start!

deBennie in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Scidd0w in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

[Philips Hue] Ervaringen & discussie

• Scidd0w
Wilde even melden dat de nieuwe versie van iConnectHue uit is met volledige motion sensor support! Kan niet wachten om het uit te testen. Dit is o.a. de reden dat ik afgelopen weekend er 3 gekocht heb bij de Praxis voor ~25 euro per stuk. Ik laat binnenkort mijn bevindingen weten in dit topic.

Release notes 2.7.0
Everything is in motion, so are you. To support you with your flow, iConnectHue supports the new motion sensor!
This is new:
  • Create up to five time ranges a day, for the Hue Motion sensor and also for Hue Dimmer, Hue Tap and coming/leaving (for all)
  • All group actions you know from switches also work on the motion sensor
  • You can have time ranges where nothing happens at all
  • Restrict the Hue Motion Sensor to only act if the affected groups are off
  • Name your favorite colors - just long press them!
  • Many many detail improvements and improvements under the hood - iConnectHue has got up to 20 PS more power (* depending on your fuel)

• posttoast
Nog een update in mijn "welke lampen zijn nou de derde generatie" speurtocht. Ik heb vandaag de GU10 starterkit van MeerDanLicht (http://www.meerdanlicht.n..._product_id=8718696508640) binnen gekregen. Volgens MeerDanLicht zou dit de derde generatie moeten zijn, maar ik had natuurlijk van tevoren geen manier om dat te controleren.

Vandaag de doos open gemaakt en... lampen met een zilveren opdruk, geen gouden opdruk. Daarom maar even met Philips gebeld. Zij vertelden mij dat het modelnummer (9290002617) identiek is voor de tweede en derde generatie lampen, en dat ik moet kijken naar de productiedatum. Die staat versleuteld op de lamp afgedrukt, naast het serienummer. In mijn geval is die productiedatum 6K6, waarbij het eerste karakter staat voor het jaar (2016) en het tweede karakter voor de maand (K is de 11e letter, dus november). Volgens de persoon die ik aan de telefoon had heb ik dus een lamp uit november 2016, en moet dit dus wel een 3e generatielamp zijn. Zie deze afbeelding ter verduidelijking:

Hue GU10 lamp - productiedatum

En toch blijft er iets knagen. Want in dit topic wordt met een flinke stelligheid geroepen dat de derde generatielampen een gouden opdruk hebben, en dat is bij mij dus duidelijk niet het geval. Zie ook deze afbeelding:

Hue GU10 lamp - logo

Geldt dat "gouden opdruk" verhaal dan wellicht alleen voor de E27 lampen en niet voor de GU10's? Of klopt het verhaal van Philips niet? Vrij frustrerend dit :|

Edit: ok, aanvulling na opnieuw maar weer een keer gezocht te hebben lijkt het erop dat er van die GU10 helemaal (nog) geen derde generatie bestaat. Dat is wel behoorlijk suf zeg... Zie dit: https://www.reddit.com/r/...xa/hue_gu10_also_as_gen3/

Dan had ik dus beter even kunnen wachten wellicht.

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 01-12-2016 22:06 ]

omniscale.nl

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12 12:31

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:49:
Zijn er mensen die recent Hue (Bridge 2.0) aan hun Philips TV Ambilight hebben gekoppeld?
Ik heb een Philips PFK7509, maar de setup procedure via de televisie loopt ofwel vast (TV gaat aan/uit) ofwel hij kan de Bridge wel vinden, maar reageert vervolgens niet wanneer ik de knop indruk (stap 5).
...
Edit: Ik lees net in firmware log dat Hue 2.0 al ondersteund zou moeten zijn, thuis toch eens kijken of software laatste versie heeft.
Update: ik had inderdaad nog oude firmware (maart 2016). Geupdate naar laatste versie: et voilà!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
posttoast schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:58:
[afbeelding]

Geldt dat "gouden opdruk" verhaal dan wellicht alleen voor de E27 lampen en niet voor de GU10's? Of klopt het verhaal van Philips niet? Vrij frustrerend dit :|

Edit: ok, aanvulling na opnieuw maar weer een keer gezocht te hebben lijkt het erop dat er van die GU10 helemaal (nog) geen derde generatie bestaat. Dat is wel behoorlijk suf zeg... Zie dit: https://www.reddit.com/r/...xa/hue_gu10_also_as_gen3/

Dat dus, de GU10 3rd gen is nog niet uit. Komt vast nog wel eens maar ik denk pas wanneer het mogelijk is om de GU10 meer standaard formaat te geven zoals bij de White Ambiance versie. Als het daar kan moet het bij de RGBW ook lukken.

• posttoast
Clubbtraxx schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:49:
[...]

Dat dus, de GU10 3rd gen is nog niet uit. Komt vast nog wel eens maar ik denk pas wanneer het mogelijk is om de GU10 meer standaard formaat te geven zoals bij de White Ambiance versie. Als het daar kan moet het bij de RGBW ook lukken.
Misschien is het wel praktisch om dit even in de startpost te zetten, om te voorkomen dat iemand zich net als ik weer de tandjes zoekt ;) Als er interesse is tik ik morgen wel een stukje :)

omniscale.nl

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Ethirty schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:17:
Werkt die motion sensor altijd na het plaatsen, of kan je de lichtinstellingen ook overrulen vanuit de app? Het lijkt me wel handig op de gang, maar ik zou de lampen in bepaalde situaties ook permanent aan willen kunnen zetten.
Je kan via de app de motion sensor eenvoudig (tijdelijk) uitzetten.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Scidd0w schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:32:
Release notes 2.7.0
  • Create up to five time ranges a day, for the Hue Motion sensor and also for Hue Dimmer, Hue Tap and coming/leaving (for all)
Dit zijn toch wel hele goede verbeteringen tov Philips zelf imo. :D

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• ronaldmathies
  • Niet online
Wilde toch even mijn ervaringen hier delen die voor anderen interessant kan zijn.

Even een situatie schets, ik heb een huis en daarin zitten erg veel spotjes verwerkt (GU10), in totaal zo'n 30, deze waren door de vorige bewoner uitgerust met halogeen lampjes van 50W ieder. Ik wilde deze dus gaan vervangen voor LED verlichting om sowiezo al op de stroom rekening te kunnen besparen, omdat ik in het oude huis al behoorlijk wat lampen met Hue ondersteuning had (was een appartement, dus veel minder lampen in tegenstelling tot ons nieuwe huis) was het voor mij ook meteen een logische keuze om dan maar meteen voor Hue verlichting te gaan.

Omdat ik alles met Hue wil kunnen bedienen ben ik gaan rondkijken of er een alternatief is voor de philips GU10 witte lampen omdat deze lampen erg prijzig zijn (34,90).

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij INNR, deze (nederlandse) partij maakt Hue compatible lampen. Na de aanschaf van twee INNR GU10 lampen gehaald (25,12, voor de RS125 versie) ben ik gaan testen om te kijken of ze inderdaad goed samenwerken met Hue en of ze net zo reageren. En inderdaad, beide werkte perfect, ze reageren erg goed op de Heu dimmer en en op de commando's vanuit de App. Er is één klein nadeel ze zijn niet Homekit compatible. Nu vindt ik dat zelf niet erg want ik geburik Siri verder niet voor mijn lampen (te omslachtig).

Na dat ik er dus twee getest had heb ik alle lampen aangeschaft, timing was perfect want Gamma had BTW kortings dagen dus dat is weer een goede 17,4% korting.

Al met al dus een prijs verschil van:

30 * 34,90 = 1047
30 * 25,12 met 17,4% korting = 622,47

Toch een prijs verschil van 424,53 euro.

Inmiddels draaien er nu 10 (zit midden in een verbouwing dus het kan even duren voordat alles erin zit) en alles werkt perfect.

Het koppelen aan de bridge gaat net zo makkelijk als bij die van Philips zelf, App in search mode zetten en lampjes aan doen. Paar seconden later is alles herkent (bij veel lampen in één keer kan het zijn dat je het even moet herhalen om alle lampen te vinden).

Paar punten om op te letten:

1. Let op dat je de GU10 RS125 versie koopt, deze zijn erg herkenbaar, zowel de lamp zelf heeft een verschil als dat het ook op de verpakking rechts onder vernoemt wordt.
2. Geen Homekit ondersteuning (kan vanwege licenties niet, philips moet dit dan namelijk aanvragen).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• zAo
  • Laatst online: 22-12 11:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb sinds een tijdje een aantal E27 bulbs (gen 2), 2 lightstrips, een E27 white en een dimmer.

Bij de dimmer kun je instellen wat hij moet doen na 1/2/3/4/5x klikken. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de dimmer bij 1x 2 groepen aan te laten zetten en bijv bij 2x maar 1 groep?

Daarnaast, klopt het dat het ding maar 2 groepen kan switchen of ligt dat aan mijn Hue app op Android?

• ronaldmathies
  • Niet online
Scidd0w schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:32:

Release notes 2.7.0
Everything is in motion, so are you. To support you with your flow, iConnectHue supports the new motion sensor!
This is new:
  • All group actions you know from switches also work on the motion sensor
  • Name your favorite colors - just long press them!
  • Many many detail improvements and improvements under the hood - iConnectHue has got up to 20 PS more power (* depending on your fuel)
Die "Restrict the Hue Motion Sensor to only act if the affected groups are off" is precies wat ik zoek, ik wil wat lampen combineren met de sensor en de dimmer. Nu kan je tenminste er voor kiezen dat het licht aan gaat wanneer je er bent of dat je het aan kan laten. (bijvoorbeeld in de keuken, soms wil je het aan laten voor sfeer verlichting, soms alleen even aan omdat ik iets uit een kasje wil halen.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• ronaldmathies
  • Niet online
zAo schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:20:
Ik heb sinds een tijdje een aantal E27 bulbs (gen 2), 2 lightstrips, een E27 white en een dimmer.

Bij de dimmer kun je instellen wat hij moet doen na 1/2/3/4/5x klikken. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de dimmer bij 1x 2 groepen aan te laten zetten en bijv bij 2x maar 1 groep?

Daarnaast, klopt het dat het ding maar 2 groepen kan switchen of ligt dat aan mijn Hue app op Android?
Nee, je kan alleen aangeven wat voor licht intensiteit of de vorige settings toen hij voor de laatste keer aan stond (Last on state).

En inderdaad, je kan maximaal twee kamers of het hele huis doen.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

ronaldmathies schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:22:
[...]
Nee, je kan alleen aangeven wat voor licht intensiteit of de vorige settings toen hij voor de laatste keer aan stond (Last on state).

En inderdaad, je kan maximaal twee kamers of het hele huis doen.
Thanks. Wel sneu trouwens dat je maar 2 kamers kan aansturen.

Misschien toch maar eens kijken of ik het niet via schakelaar>raspberry>bridge kan doen.

• ronaldmathies
  • Niet online
zAo schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:24:
[...]

Thanks. Wel sneu trouwens dat je maar 2 kamers kan aansturen.

Misschien toch maar eens kijken of ik het niet via schakelaar>raspberry>bridge kan doen.
Je kan ook kijken naar applicaties als iConnectHue e.d. in sommige gevallen bieden die meer mogelijkheden (zoals hierboven genoemd bij de Hue Motion).

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

ronaldmathies schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:25:
[...] :O Je kan ook kijken naar applicaties als iConnectHue e.d. in sommige gevallen bieden die meer mogelijkheden (zoals hierboven genoemd bij de Hue Motion).
Thanks. Ik heb dan dus een Apple device nodig om iets te doen met mijn lampen in huis :X

• ronaldmathies
  • Niet online
zAo schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:28:
[...]

Thanks. Ik heb dan dus een Apple device nodig om iets te doen met mijn lampen in huis :X
Ah, iConnectHue is er alleen voor iOS, maar je kan kijken of er alternatieven zijn voor Android.

• eymey
De alternatieven voor Android die ik tot nu toe heb geprobeerd (Hue Pro en All4Hue) zijn niet echt geweldig, op z'n zachtst gezegd.

Bij Huepro vind ik de user interface noch intuitief, noch technisch. En bij All4hue heb je technisch best veel mogelijkheden, maar is het weer compleet niet intuitief. En het ondersteunt te veel van de settings die de officiele Hue app maakt niet goed, waardoor het me nogal eens gebeurt dat ik ineens iets bestaands stuk maak.

• Scidd0w
zAo schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:28:
[...]

Als het met een app kan dan betekend het dat het met de Hue API ook kan. Je zou daar in kunnen duiken en het via de API op kunnen lossen. Ik werk er zelf niet mee maar er zijn veel ervaringen op internet te vinden.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De sint heeft gister mijn hue pakket bezorgd :)

Alles werkt ok, alleen de lamp buiten word niet herkent.. misshien de muur te dik of de lampenhouder te veel staal?
Jammer want de buitenlamp automatiseren leek me juist wel handig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Scidd0w
@ToolkiT
De lampen zijn hun eigen repeater binnen het ZigBee mesh netwerk. Helpt het misschien om dichtbij de buitenlamp nog een lamp te plaatsen binnen? Mijn buitenlamp doet het zonder enige problemen maar dit zegt natuurlijk niks...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Scidd0w schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:50:
@ToolkiT
De lampen zijn hun eigen repeater binnen het ZigBee mesh netwerk. Helpt het misschien om dichtbij de buitenlamp nog een lamp te plaatsen binnen? Mijn buitenlamp doet het zonder enige problemen maar dit zegt natuurlijk niks...
De lamp in de hal is maar een paar meter ervandaan dus ik had verwacht dat het zou werken..

• Scidd0w
@ToolkiT
Ja dat lijkt mij ook. Eventueel nog een ander kanaal proberen misschien?
Voor zover ik weet zijn er meerdere tweakers die Hue buiten gebruiken misschien hebben andere nog opties om door te lopen voor je of is er iets via Google te vinden...

Good luck!

• spokje
eymey schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:00:
De alternatieven voor Android die ik tot nu toe heb geprobeerd (Hue Pro en All4Hue) zijn niet echt geweldig, op z'n zachtst gezegd.

Bij Huepro vind ik de user interface noch intuitief, noch technisch. En bij All4hue heb je technisch best veel mogelijkheden, maar is het weer compleet niet intuitief. En het ondersteunt te veel van de settings die de officiele Hue app maakt niet goed, waardoor het me nogal eens gebeurt dat ik ineens iets bestaands stuk maak.
Ehh, misschien moet je je wat beter verdiepen voordat je apps de deur wijst. All4hue is wel degelijk een zeer compleet product en kan 10 x meer dan de officiële app. Ondersteunde na een paar dagen na release de nieuwe motionsensor al, waar iconnecthue dat nu pas doet.

Als je een dimmerswitch in All4hue gaat programmeren moet je er alleen op letten dat je de twee toetsen voor het dimmen ongewijzigd laat, en de timerfunctie die daaraan gekoppeld is. Maar voor de rest kun je alles opnieuw programmeren wat je wilt, veel meer dan de officiële app. Verder ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen. Moet wel zeggen dat de app er wel wat minder mooi uitziet dan menig concurrent, maar hier wordt ook nog aan gewerkt. Ik vind functionaliteit belangrijker dan uiterlijk persoonlijk, en kan het ontwerp niet lelijk noemen.

Je kunt bijvoorbeeld ook door veel meer scènes bladeren ipv 4 bij de officiële app. Das 1 voorbeeld maar de mogelijkheden zijn echt bizar.
zAo schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:20:

Ja, dit kan prima met All4hue :)

[ Voor 15% gewijzigd door spokje op 02-12-2016 12:56 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Scidd0w schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:12:
@ToolkiT
Ja dat lijkt mij ook. Eventueel nog een ander kanaal proberen misschien?
Voor zover ik weet zijn er meerdere tweakers die Hue buiten gebruiken misschien hebben andere nog opties om door te lopen voor je of is er iets via Google te vinden...

Good luck!
Ander kanaal is een goed punt! ga ik proberen :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

spokje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:54:
[...]

Ehh, misschien moet je je wat beter verdiepen voordat je apps de deur wijst. All4hue is wel degelijk een zeer compleet product en kan 10 x meer dan de officiële app. Ondersteunde na een paar dagen na release de nieuwe motionsensor al, waar iconnecthue dat nu pas doet.
Dat werd ook niet gezegd, er staat dat het programma veel kan, maar niet intuitief is. Een niet technisch/handig persoon moet het ook kunnen instellen en bedienen.

#team_UTC+1

• mawi
  • Laatst online: 25-12 14:27
Was net even bij de Praxis en ze hebben bar weinig Hue liggen, valt me best wel tegen eigenlijk.

• spokje
Klopt. Heb het gevoel dat alleen in de grotere steden het spul goed vertegenwoordigd is. Praxis Groningen heeft een uitgebreid assortiment, maar daar gaat soms mis met bestellen waardoor de schappen leeg zijn. Spul verkoopt hard als het er eenmaal is. Ik bestel meestal in de winkel en laat daar bezorgen, er is altijd wel ergens een 20-25% kortingsactie. ICM met die 5 euro kortingsbon van 2016 is het awesome winkelen wat betreft Hue :) gister nog twee Hue Ambiance lampen gekocht voor 21 euro per stuk :D

• spokje
Ethirty schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:23:
[...]

Dat werd ook niet gezegd, er staat dat het programma veel kan, maar niet intuitief is. Een niet technisch/handig persoon moet het ook kunnen instellen en bedienen.
Ok, misschien was mijn post indd beetje overtrokken wat dat betreft. Ik heb zelf wel altijd een instelling dat ik dingen ga uitzoeken als ik er niet uitkom en na een paar dingetjes over All4Hue opgezocht te hebben is er echt heel goed mee te werken hoor :) het is niet zo n00b friendly als de officiele app, maargoed. Beetje eigen inzet mag ook wel. Het is niet dat je een eigen linux kernel moet compileren ofzo (wat ik ook niet kan :P)

• mawi
spokje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:45:
Klopt. Heb het gevoel dat alleen in de grotere steden het spul goed vertegenwoordigd is. Praxis Groningen heeft een uitgebreid assortiment, maar daar gaat soms mis met bestellen waardoor de schappen leeg zijn. Spul verkoopt hard als het er eenmaal is. Ik bestel meestal in de winkel en laat daar bezorgen, er is altijd wel ergens een 20-25% kortingsactie. ICM met die 5 euro kortingsbon van 2016 is het awesome winkelen wat betreft Hue :) gister nog twee Hue Ambiance lampen gekocht voor 21 euro per stuk :D
Da's inderdaad wel een goeie, Praxis heeft momenteel zelf weer 20% actie, zal morgen eens in Helmond gaan kijken. Thanks..

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

mawi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:53:
[...]
Da's inderdaad wel een goeie, Praxis heeft momenteel zelf weer 20% actie, zal morgen eens in Helmond gaan kijken. Thanks..
Waarom niet gewoon online? Bij was het er na een dag.

• mawi
zAo schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:54:
[...]

Waarom niet gewoon online? Bij was het er na een dag.
Dan kun je de €5,- extra korting niet gebruiken volgens mij, is alleen gelding in een vestiging

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt en sommige vestigingen hebben ook de Hue Motion liggen, die staat ook niet op de website.

39

• mawi
Grappige bij de Praxis is dat de keuzekorting nu over de adviesprijs gaat, terwijl bv. de Hue Go normaal iets van €80,- is volgens mij (en nu dus na keuzekorting €79,99)

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 10:20

mucuracat

YES

Tip: Bij praxis kun je ook korting van andere bouwmarkten gebruiken..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• eymey
spokje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:54:
[...]

Als je een dimmerswitch in All4hue gaat programmeren moet je er alleen op letten dat je de twee toetsen voor het dimmen ongewijzigd laat, en de timerfunctie die daaraan gekoppeld is. Maar voor de rest kun je alles opnieuw programmeren wat je wilt, veel meer dan de officiële app. Verder ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen. Moet wel zeggen dat de app er wel wat minder mooi uitziet dan menig concurrent, maar hier wordt ook nog aan gewerkt. Ik vind functionaliteit belangrijker dan uiterlijk persoonlijk, en kan het ontwerp niet lelijk noemen.

Je kunt bijvoorbeeld ook door veel meer scènes bladeren ipv 4 bij de officiële app. Das 1 voorbeeld maar de mogelijkheden zijn echt bizar.
Of misschien heb ik mezelf er juist te góed in verdiept voor ik het de deur wees? 8)7

Probeer voor de gein eens in de officiele Hue app scene wisselingen aan de "aan" knop te koppelen, en daar dan in de All4hue app aan te komen. Ook gegarandeerd dat de boel stuk gaat, want ook hier zit een timer aan en 1 of andere json call waarbij all4hue sowieso aangeeft dat die niet ondersteund is en je die dus ook niet op kan slaan. Dat geldt dus niet alleen voor de toetsen voor het dimmen.

En dan de scenes... zeker als je redelijk wat kamers hebt gedefinieerd in de Hue app en ook eigen scenes hebt aangemaakt, naast de bestaande 'recepten'. All4hue maakt geen onderscheid in alle scenes die hij tegen komt. Bv. en dus kom je bv. standaardscenes meerdere keren tegen in All4hue (voor iedere kamer 1 keer). Dat heb ik dan maar opgelost door de naam van eigen gemaakte scenes te prefixen met iets herkenbaars. Waar je ook weer op moet passen, want all4hue klaagt bij het opslaan van een scene soms ook over dat de naam te lang is (ookal stond de naam al zo in de bridge).

Ik zeg nergens dat All4hue minder mogelijkheden zou hebben dan de officiele Hue app. Áls het allemaal wel wil meewerken heb je idd bizar veel mogelijkheden. Maar ik snak naar iets wat beter doordacht is .

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 16:48
Bij Karwei zijn ze zo leuk dat ze op alle Hue 'vaste lage prijs' hebben gedaan, hierdoor gelden er geen kortingen van Karwei voor deze lampen en heb je daar eigenlijk het altijd voor de standaardprijs.

Gelukkig werkt Praxis wel mee ;)

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

posttoast schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:58:
Nog een update in mijn "welke lampen zijn nou de derde generatie" speurtocht. Ik heb vandaag de GU10 starterkit van MeerDanLicht (http://www.meerdanlicht.n..._product_id=8718696508640) binnen gekregen. Volgens MeerDanLicht zou dit de derde generatie moeten zijn, maar ik had natuurlijk van tevoren geen manier om dat te controleren.

Vandaag de doos open gemaakt en... lampen met een zilveren opdruk, geen gouden opdruk. Daarom maar even met Philips gebeld. Zij vertelden mij dat het modelnummer (9290002617) identiek is voor de tweede en derde generatie lampen, en dat ik moet kijken naar de productiedatum. Die staat versleuteld op de lamp afgedrukt, naast het serienummer. In mijn geval is die productiedatum 6K6, waarbij het eerste karakter staat voor het jaar (2016) en het tweede karakter voor de maand (K is de 11e letter, dus november). Volgens de persoon die ik aan de telefoon had heb ik dus een lamp uit november 2016, en moet dit dus wel een 3e generatielamp zijn. Zie deze afbeelding ter verduidelijking:

[afbeelding]

En toch blijft er iets knagen. Want in dit topic wordt met een flinke stelligheid geroepen dat de derde generatielampen een gouden opdruk hebben, en dat is bij mij dus duidelijk niet het geval. Zie ook deze afbeelding:

[afbeelding]

Met de kortingsbonnen-actie via VTWonen onlangs 2x GU10 besteld voor ongeveer de helft. Vandaag binnen, ook allebei met 6K als productcode. :)

• spokje
eymey schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:06:
[...]

Of misschien heb ik mezelf er juist te góed in verdiept voor ik het de deur wees? 8)7

Probeer voor de gein eens in de officiele Hue app scene wisselingen aan de "aan" knop te koppelen, en daar dan in de All4hue app aan te komen. Ook gegarandeerd dat de boel stuk gaat, want ook hier zit een timer aan en 1 of andere json call waarbij all4hue sowieso aangeeft dat die niet ondersteund is en je die dus ook niet op kan slaan. Dat geldt dus niet alleen voor de toetsen voor het dimmen.

En dan de scenes... zeker als je redelijk wat kamers hebt gedefinieerd in de Hue app en ook eigen scenes hebt aangemaakt, naast de bestaande 'recepten'. All4hue maakt geen onderscheid in alle scenes die hij tegen komt. Bv. en dus kom je bv. standaardscenes meerdere keren tegen in All4hue (voor iedere kamer 1 keer). Dat heb ik dan maar opgelost door de naam van eigen gemaakte scenes te prefixen met iets herkenbaars. Waar je ook weer op moet passen, want all4hue klaagt bij het opslaan van een scene soms ook over dat de naam te lang is (ookal stond de naam al zo in de bridge).

Ik zeg nergens dat All4hue minder mogelijkheden zou hebben dan de officiele Hue app. Áls het allemaal wel wil meewerken heb je idd bizar veel mogelijkheden. Maar ik snak naar iets wat beter doordacht is .
Dit bedoel ik dus. Als je gewoon accepteert dat die bende niet compatible is met elkaar kun je die standaard scenes, of recepten zoals je wilt, er gewoon uithalen en opnieuw programmeren met All4Hue. Ik gebruik alleen de officiele app om de lampen aan te melden en verder blijf ik er ver van weg omdat het veel te gelimiteerd is. Het is echt super simpel als je het doorhebt, alleen je moet er wel even in verdiepen.

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
mawi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:29:
Was net even bij de Praxis en ze hebben bar weinig Hue liggen, valt me best wel tegen eigenlijk.
Klopt, gaat er gedeeltelijk (of misschien wel helemaal?) uit bij Praxis.
Dat is iig wat ik te horen kreeg toen ik opzoek was naar RGB lampen en een ledstrip van Hue.

• Jochemd13
GewoonDennis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:36:
[...]

Klopt, gaat er gedeeltelijk (of misschien wel helemaal?) uit bij Praxis.
Dat is iig wat ik te horen kreeg toen ik opzoek was naar RGB lampen en een ledstrip van Hue.
Vreemd, ik hoorde dat ze het alleen bij de witte lampen gingen houden...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bij de DHZ heb ik altijd het idee dat ze het zelf niet weten. De ene week hebben ze bijna alles, de week erop alleen de whites met dimmer (bij wijze van). Het schap is meestal ook een puinzooi en wat ze hebben ligt dwars door elkaar.

Of je er kan vinden wat je wil is altijd maar afwachten, maar als alles meezit kan je soms met flinke korting inslaan. :P

#team_UTC+1

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 13:52
Voor degene die in het bezit zijn van een Busch of Jung ZLL schakelaar?
Is het mogelijk om met de bovenste twee knoppen mijn hoofdverlichting (woonkamer) te schakelen en te dimmen en vervolgens aan een scene knop, wanneer gewenst, een hue strip te schakelen voor sfeerverlichting in de keuken.
Of worden alle in de schakelaar bekende lampen geschakeld?
Bedankt!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
Ik heb nu ook het Hue starterspakket met 3 e27 lampen (3rd gen) en de bridge 2.0.

Nu heb ik 2 lampen in mijn lampen gedaan en als ik een standaard scène aanklik dan zijn de lampen niet dezelfde kleur. Klopt dit?
Ik wil ze beide graag precies hetzelfde hebben branden.
Maar als ik bv 'arctische dageraad' selecteer brand de 1 groenig en de ander blauwig. Hoe krijg ik dit hetzelfde?

Stop chasing the dream, you're already living it

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 11:19

cky

Net klaar met installeren van de lightstrip plus, zie ik dat in het begin stuk van de strip de gele leds het niet doen. Alleen als je de aanhechting indrukt werken ze. (links bij het koffie apparaat) Ben blij dat ik nog niets geboord heb :P

Ik heb al geknipt op het einde van de strip :? heeft er niets mee te maken maarja. Hoop dat ze hem nog terugnemen bij amazon. Voor de rest aardig tevreden over het effect! Maar met dat kleur verschil kan ik niet leven.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/16awlxz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2gw9piw.jpg

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-12 17:44
Qosmic schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:04:
Ik heb nu ook het Hue starterspakket met 3 e27 lampen (3rd gen) en de bridge 2.0.

Nu heb ik 2 lampen in mijn lampen gedaan en als ik een standaard scène aanklik dan zijn de lampen niet dezelfde kleur. Klopt dit?
Maar als ik bv 'arctische dageraad' selecteer brand de 1 groenig en de ander blauwig. Hoe krijg ik dit hetzelfde?
Zelf een scene naar wens configureren :Y

• Jochemd13
Qosmic schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:04:

Zoals hierboven gezegt klopt dat gewoon ;)

De scenes verschillen per lamp meestal iets in kleur anders zou het erg eentonig zijn.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-12 13:31
Ik heb 2 led lampen (geen Hue) boven de eettafel die een color temperatuur van 2700 kelvin weergeven.
En ik heb 3 Hue white lampen die ik ook op 2700 kelvin wil hebben . In de hue app kan ik alleen maar met percentages spelen, in de all4hue app heb ik wel iets gezien ergens met color temperature maar snap niet hoe het werkt. Ik wil dus dat met zonsondergang alle lampen er het zelfde uit zien. Totdat ik die andere twee lampen vervang door Hue. Iemand enig idee ?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12 20:08
r_buren956 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:17:
Ik heb 2 led lampen (geen Hue) boven de eettafel die een color temperatuur van 2700 kelvin weergeven.
En ik heb 3 Hue white lampen die ik ook op 2700 kelvin wil hebben . In de hue app kan ik alleen maar met percentages spelen, in de all4hue app heb ik wel iets gezien ergens met color temperature maar snap niet hoe het werkt. Ik wil dus dat met zonsondergang alle lampen er het zelfde uit zien. Totdat ik die andere twee lampen vervang door Hue. Iemand enig idee ?
Lampen met dezelfde kleurtemperatuur (bv 2700K) verschillen vaak onderling aanzienlijk. Mijn tip is gewoon handmatig de kleur kiezen en dat dan gebruiken.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-12 13:31
Ok, maar hoe kies ik dan exact de zelfde kleur als die NIET hue lampen. ? Is daar een app voor om dat te scannen of zo??

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12 20:08
r_buren956 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:11:
Ok, maar hoe kies ik dan exact de zelfde kleur als die NIET hue lampen. ? Is daar een app voor om dat te scannen of zo??
Gewoon op het oog proberen met de lampen naast elkaar?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 00:54
r_buren956 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:11:
Hue white lampen hebben geen mogelijkheid kleurtemperatuur aan te passen. Daar heb je de rgbw(white and color) of ambiance lampen voor nodig.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
Fietsbel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:02:
Klopt en sommige vestigingen hebben ook de Hue Motion liggen, die staat ook niet op de website.
Hue motion sensor staat gewoon op de site bij de Praxis, nu met 20% keuzekorting:

https://www.praxis.nl/ger...-motion-sensor-eu/5590696

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

paul-s83 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:39:
[...]

Hue motion sensor staat gewoon op de site bij de Praxis, nu met 20% keuzekorting:

Tja, nu ze "gewoon" de website hebben geupdate, staat deze eindelijk op de website. Evenals andere nieuwe hue producten.

39

• mawi
paul-s83 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:39:
[...]

Heb 'm gisteren bij de Praxis in Helmond gehaald met 20% keuzekorting én de €5,- extra korting

• spokje
Oeh, dat is wel een mooie prijs indd! Maar ik geloof dat ik aan m'n tax zit met Hue lampen. Eerst maar weer ff een tijdje werken om de GF te laten inzien dat zo'n bewegingsdetector toch echt voordelen heeft tov een traditionele schakelaar :+ kwestie van tijd dus haha.

Wel prachtig spul hoor. In woonkamer straks 2 color + een Go. In de gang en buitenlamp een White, in computerhok een color, keuken twee ambiance en slaapkamer ook ambiance. Dure hobby maar als je zo nu en dan wat bij koopt en de deals afwacht valt het goed te betalen.

• Slofstra
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-10 11:29
Hallo liefhebber van knutselprojecten,

Ik ben net met Hue begonnen om de schakelklokken te vervangen. Hoe fantastisch is die vooruitgang. Gelijk drie lampen, bewegingsmelder en bridge aangeschaft.

Wat ik wil inregelen is dat de lampen aangaan als het begint te schemeren (liefst geleidelijk) en uit op een vaste tijd, tenzij er beweging in de kamer is (dan zijn we nog niet naar bed). Mocht ik thuiskomen op een later moment, dan mogen ze ook een kwartiertje aan.

Ik kan me niet voorstellen dat andere mensen dit niet willen, maar het lukt me niet om het in te regelen.

A. Hoe regel je dat de lampen aangaan als het begint te schemeren?
B. Hoe voorkom ik dat de bewegingsmelder mijn lampen uitzet voor de eindtijd? Als ik even door de kamer loop voor de eindtijd en dan weg ben of niet veel beweeg dan gaan de lichten uit na 15 min.

Nu snap ik best dat ik met een domotica uitbreiding alles nog beter kan programmeren, maar dit is zo basaal. Zou toch moeten kunnen met Hue. Toch?

• Jochemd13
Slofstra schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:54:
Hallo liefhebber van knutselprojecten,

Ik ben net met Hue begonnen om de schakelklokken te vervangen. Hoe fantastisch is die vooruitgang. Gelijk drie lampen, bewegingsmelder en bridge aangeschaft.

Wat ik wil inregelen is dat de lampen aangaan als het begint te schemeren (liefst geleidelijk) en uit op een vaste tijd, tenzij er beweging in de kamer is (dan zijn we nog niet naar bed). Mocht ik thuiskomen op een later moment, dan mogen ze ook een kwartiertje aan.

Ik kan me niet voorstellen dat andere mensen dit niet willen, maar het lukt me niet om het in te regelen.

A. Hoe regel je dat de lampen aangaan als het begint te schemeren?
B. Hoe voorkom ik dat de bewegingsmelder mijn lampen uitzet voor de eindtijd? Als ik even door de kamer loop voor de eindtijd en dan weg ben of niet veel beweeg dan gaan de lichten uit na 15 min.

Nu snap ik best dat ik met een domotica uitbreiding alles nog beter kan programmeren, maar dit is zo basaal. Zou toch moeten kunnen met Hue. Toch?
Ik kan je helpen met A, installeer IFTTT op je telefoon en kijk daar eens ;)
Met deze app kan je echt heel veel verschillende dingen.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:28
Jochemd13 schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:08:
[...]

Ik kan je helpen met A, installeer IFTTT op je telefoon en kijk daar eens ;)
Met deze app kan je echt heel veel verschillende dingen.
Bedoel je dit?
https://www.appletips.nl/...ing-in-bij-zonsondergang/

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 00:54
Slofstra schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:54:

Kijk hier eens als start: https://developers.meethue.com/content/hue-motion-sensor-0

Je moet de motionsensor via zo'n command deactiveren als de timer aangaat en als de timer uitgaat kun je de sensor weer activeren.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nadeel van IFTTT voor schakelen met zonsondergang is dat je geen offset kunt... Met iConnectHue gaan ze nu een half uur vóór zonsondergang aan. :)

Liever nog zou ik alleen het licht-deel van de bewegingssensor gebruiken, dat het licht bijv ook aangaat op een grauwe dag. Bewolkt of zonnig scheelt qua donker-buiten-beleving ook zomaar een half uur rond zonsondergang.

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Jochemd13 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:51:
[...]

Vreemd, ik hoorde dat ze het alleen bij de witte lampen gingen houden...
Dan klopt mijn statement toch ook, dat het er gedeeltelijk uit gaat?
Ik kon geen RGB meer krijgen en ook geen ledstrips en kreeg toen te horen dat dat eruit ging.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

DarkSide

theres no place like ::1

Kan je eigenlijk ook de Hue dimmer programmeren zoals je dat met de Hue tap kan doen?
Ik kan met all hue makkelijk scenes programeren voor de Hue tap en ook meerdere taps (dus met 1 knop aan én uit).
Ga mijn hue set uitbreiden naar de keuken en eetkamer. Maar zit te denken om dan de goedkopere hue dimmer te kopen. Maar dan zou ik hem wel graag willen gebruiken als de tap.
Dus de aan knop voor aan/uit. De uitknop voor een scenes (2) en de dimknoppen om te dimmen.

Ik lees dat het kan met iconnecthue. Maar heb alleen appels in de koelkast liggen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

iConnectHue is er alleen maar voor fruitapparaten, dus geen probleem dan.
Pagina: 1 ... 39 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue