There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
yup, je kan ze linken aan 1 of meer lampen, en dan aangeven wat er gebeurt bij 1x, 2x etc drukken.. ik heb alleen met witte lampen geprobeerd, dus je kan dan alleen de felheid instellen, maar ik ga er vanuit dat je met kleuren lampen ook scenes kan instellen..DarkSide schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:01:
Kan je eigenlijk ook de Hue dimmer programmeren zoals je dat met de Hue tap kan doen?
Ik kan met all hue makkelijk scenes programeren voor de Hue tap en ook meerdere taps (dus met 1 knop aan én uit).
Ga mijn hue set uitbreiden naar de keuken en eetkamer. Maar zit te denken om dan de goedkopere hue dimmer te kopen. Maar dan zou ik hem wel graag willen gebruiken als de tap.
Dus de aan knop voor aan/uit. De uitknop voor een scenes (2) en de dimknoppen om te dimmen.
Ik lees dat het kan met iconnecthue. Maar heb alleen appels in de koelkast liggen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
[ Voor 99% gewijzigd door Roelvano op 05-12-2016 22:12 ]
Ik begreep je verkeerd dan.DarkSide schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:26:
Ja maar mijn appels liggen in de koelkast en hebben geen wifi.
Ze smaken wel lekker (pink lady).
schijnt dat je ook met all 4 hue wel e.e.a voor elkaar krijgt. Hetzelfde als de hue tap.
Denk dat ik als de eetkamer aan de beurt is gewoon een dimmer bestel.
Kan hem altijd terugsturen.
Voor sommige apps moet je dan portforwarding instellen.
Maar het kan wel.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
`Malt007 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:30:
Heb de beginpost doorgelezen en gegoogeld maar het is me niet helemaal duidelijk maar klopt het dat je in principe alleen de lampen kan bedienen als je op het wifi-netwerk van de bridge zit? Dacht/hoopte dat ik door koppeling met Toon de lampen ook vanaf buitenhuis kon aanzetten net zoals de verwarming.
Dat kan toch met eigen Hue app van Philips.. Misschien ook met andere apps.
[ Voor 18% gewijzigd door mucuracat op 05-12-2016 14:34 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik heb in de black friday verkoop op amazon.de 6x de Hue GU10 gekocht zodat ik mijn oude halogeen spots in de woonkamer kan vervangen.
Deze waren eerst op een dimmer aangesloten maar die heb ik er nu tussen uit gehaald aangezien de Hue altijd van stroom moeten worden voorzien.
Op het moment zijn de lampen alleen via de Hue app op mijn mobiel aan en uit te schakelen en dat is eigenlijk niet echt hoe ik het zou willen.
Nu heb ik in huis voor de wandcontactdozen de serie "Standaard 55" van Gira en zoek ik daarvoor eigenlijk een geschikte schakelaar om de Hue lampen mee te bedienen.
Gira heeft sinds kort schakelaars hiervoor maar omdat ze vrij nieuw zijn vroeg ik me af of iemand hier al ervaring mee heeft?
(http://www.gira.com/en/ge...ten/zigbee-lightlink.html)
Ook zag ik dat deze voor zover dat ik kon vinden alleen met batterijen werken wat ik een beetje vreemd vind als je zo'n schakelaar in een wandcontactdoos in gaat bouwen.
Als je goed leest dan plaats je die schakelaar óp de muur of een willekeurig glad oppervlak. Het is dus een draadloze schakelaar op batterijen en heeft niks te maken met inbouwdoos. Verder geen ervaring mee of het werkt met Hue.wpjsmits schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:52:
Gira heeft sinds kort schakelaars hiervoor maar omdat ze vrij nieuw zijn vroeg ik me af of iemand hier al ervaring mee heeft?
(http://www.gira.com/en/ge...ten/zigbee-lightlink.html)
Ook zag ik dat deze voor zover dat ik kon vinden alleen met batterijen werken wat ik een beetje vreemd vind als je zo'n schakelaar in een wandcontactdoos in gaat bouwen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Daarbij is denk ik vooral de formfactor van belang. Dat je niet met een gat achterblijft van je oude schakelaar. Of een oude schakelaar overhoudt waar je niets meer mee doet.
Ze hebben toch ook nooit de gekleurde lampen in het assortiment gehad?GewoonDennis schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:24:
[...]
Dan klopt mijn statement toch ook, dat het er gedeeltelijk uit gaat?
Ik kon geen RGB meer krijgen en ook geen ledstrips en kreeg toen te horen dat dat eruit ging.
Hebben jullie tips bij welke soorten lampen de Hue het beste tot zijn recht komt? Ik zie de eigen Philips Hue lijn armaturen maar deze zijn allemaal strak wit en behoorlijk prijzig. Ik wil ze plaatsen in het zitgedeelte / tv en bank hoek (5x5m). 3 lampen uit de starterskit wel voldoende, maar nu nog goede armaturen vinden want huidige lampen niet geschikt...
Euhm, die heeft niet echt de formfactor van een normale inbouwdoos, of wel?Brammel schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:46:
Waarom niet gewoon de Hue dimmer?
Echter, ik denk dat, netals bij Busch Jaeger, ook de Gira ZLL slechts een beperkte groep mensen zal aanspreken. Je kan er wel ZLL (en dus Hue) lampen direct mee bedienen, maar voor zo ver ik heb begrepen communiceert het op geen enkele manier via/met de bridge.
[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 05-12-2016 20:30 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Eén van de dingen welke ik nog graag wil is een aantal ledstrips in de buffetkast. Deze heeft 3 planken van 1,2m breed. Tussen de planken zit ongeveer 30 cm waar ik geen ledstrip wil hebben. Hier zou dus een koppelstuk tussen moeten welke Philips volgens mij niet standaard heeft. Iemand een idee hoe dit op te lossen is, eventueel met een ledstrip van een ander merk maar wel aan te sturen met de Bridge. Laatst heb ik wel wat gelezen over het inkorten van de strip en solderen van de verbindingen maar daar ben ik eerlijk gezegd niet zo van. Iemand ideeën/ tips?
Maar nu heeft mijn vriendin een design (edison) lamp aangeschaft voor de woonkamer. Graag zou ik deze in het zelfde ios homekit scherm bedienen als mijn hue lampen.
Zijn er bijvoorbeeld dimbare inbouw dozen (liefts nog met schakelaar) waarmee ik dit kan bewerkstelligen?
Ik heb de strip niet onder de planken maar aan de binnen zijkant van de kast gemonteerd zit mooi uit het zicht en toch binnen alles mooi verlicht.M.S. schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:39:
Ik heb sinds kort twee Philips hue lampen in de woonkamer, maar dat aantal zal op korte termijn nog wel uitgebreid worden. Leuk speelgoed.. De afgelopen week druk bezig geweest met het doorlezen van dit topic.
Eén van de dingen welke ik nog graag wil is een aantal ledstrips in de buffetkast. Deze heeft 3 planken van 1,2m breed. Tussen de planken zit ongeveer 30 cm waar ik geen ledstrip wil hebben. Hier zou dus een koppelstuk tussen moeten welke Philips volgens mij niet standaard heeft. Iemand een idee hoe dit op te lossen is, eventueel met een ledstrip van een ander merk maar wel aan te sturen met de Bridge. Laatst heb ik wel wat gelezen over het inkorten van de strip en solderen van de verbindingen maar daar ben ik eerlijk gezegd niet zo van. Iemand ideeën/ tips?
Aangezien IFTTT een paar T's te weinig bied om het echt goed te doen, en ook weinig betrouwbaar is gebleken was ik destijds zelf ook op zoek gegaan naar een betere oplossing.Slofstra schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:54:
Hallo liefhebber van knutselprojecten,
A. Hoe regel je dat de lampen aangaan als het begint te schemeren?
Gevonden in een simpele app, die eenmalige een 'sensor' aanmaakt op je Hue bridge.
https://play.google.com/s...u.thien.huedaylight&hl=en
Hiermee kan je je lampen aan en uit laten gaan bij sunset/sunrise en ook een offset instellen. Bijvoorbeeld 30 min voor zonsondergang een scene aanzetten. Werkt perfect en gaat netjes mee met zomer/wintertijd en de seizoenen. 1x instellen en je hebt er geen omkijken meer naar.
Ik wilde eigenlijk weten of het out-of-the box mogelijk was, dus ik ga even naar iConnectHue kijken.
Bedankt.. Ik zal eens kijken naar de lightstrips van Osram. 3 hue lightstrips voor in de kast wordt me iets te veel van het goede...GustavSan schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:50:
Dat worden drie losse 2mtr lightstrip plus die elk tot de gewenste lengte is ingekort. Osram heeft ook ledstrips, maar ik weet eerlijk gezegd niet of je die kunt inkorten...
Hmm.. Dat is inderdaad ook nog een optie. Ik wil toch eerst even de mogelijkheden bekijken voor een strip onder de planken, maar iig bedanktRonvgs schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:19:
[...]
Ik heb de strip niet onder de planken maar aan de binnen zijkant van de kast gemonteerd zit mooi uit het zicht en toch binnen alles mooi verlicht.
Je kunt ook aan het solderen gaan. https://www.reddit.com/r/...d_extended_the_hue_light/M.S. schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:26:
[...]
Bedankt.. Ik zal eens kijken naar de lightstrips van Osram. 3 hue lightstrips voor in de kast wordt me iets te veel van het goede...
Ik heb toevallig ook 2 widgets voor 2 kamers die probleemloos werken.Malt007 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:17:
Iemand problemen met de widget op de laatste versie van IOS? Ik heb er 2 ingesteld voor 2 kamers maar zelden werken ze en daarnaast komen de ingestelde namen en de tekentjes die ik aan de kamers heb gegeven niet in beeld.
iOS 10.1.1 staat nu klaar om geïnstalleerd te worden. Misschien maar ff wachten daarmee dan, want die widgets zijn toch wel erg handig...
Ben benieuwd of andere mensen hier issue mee hebben.
Eigenlijk nooit issues gehad ook niet op vorige versies.
EV3 adv + LR 19” allseason
[ Voor 10% gewijzigd door wgfkas op 06-12-2016 12:30 ]
Bij mij werkt het gewoon...wgfkas schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:25:
Ligt het aan mij of werkt de geofencing Thuis & Weg functie niet met de standaard Hue app in Android 6.0.1?
Jan.
Definieer werkt niet.wgfkas schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:25:
Ligt het aan mij of werkt de geofencing Thuis & Weg functie in de standaard Hue app niet (optimaal) in Android 6.0.1?
Hij doet het bij mij wel. Maar niet vlekkeloos.
Soms gaan de lampen uit als ik in de keuken sta. En zo groot woon ik nu ook weer niet
Ik heb hem daarom maar uitgezet.
Kan je in de app niet aangeven waar de grens van je geofencing is?DarkSide schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:25:
[...]
Definieer werkt niet.
Hij doet het bij mij wel. Maar niet vlekkeloos.
Soms gaan de lampen uit als ik in de keuken sta. En zo groot woon ik nu ook weer niet![]()
Ik heb hem daarom maar uitgezet.
Hoe werkt de locatie service op android eigenlijk als je op wifi zit.. is die dan niet statisch?
Met in uitzoomen?DarkSide schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:14:
Nee in de hue app zelf kan ik geen cirkel aangeven (of ik kijk er over heen).
Thuiskomen werkt wel extra goed omdat de lampen al aangaan voordat ik stilsta met de auto.
Wat kan ik best proberen? De zigbee kanalen veranderen ga ik later vandaag eens proberen.
Er staat geen wifi access point in de directe omgeving, wel een DECT telefoon basis.
Licht uit om 1 uur klinkt als een routine (waar je een scene aan gekoppeld hebt/had). Als je de scene weggooit, dan blijft de routine volgens mij nog bestaan. Kijk eens of de routine er nog is.Count_B schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:13:
Ik heb een scene verwijderd van mijn hue app (alle lichten uit om 01:00 uur) maar nog steeds gaan mijn lichten uit om 01:00uur. Waarschijnlijk is deze op de bridge niet goed verwijderd. Is er een manier om deze alsnog te verwijderen?
De routine had ik ook al verwijderd.winandus schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:51:
[...]
Licht uit om 1 uur klinkt als een routine (waar je een scene aan gekoppeld hebt/had). Als je de scene weggooit, dan blijft de routine volgens mij nog bestaan. Kijk eens of de routine er nog is.
Tevens wil ik in m'n kleine gang een motion sensor gebruiken, maar wel zo dat ik zoveel mogelijk deuren (6 deuren totaal) meepak dat de sensor erop reageert. Lijkt me niet handig om 'm boven aan de muur te hangen en denk eerder aan het plafond. Wat zouden jullie adviseren? Een stap buiten de deur zetten zou opzich ook prima zijn, maar het fijnst zou zijn dat hij goed reageert op de buitendeur, twee slaapkamers en woonkamer. Zie foto's.
https://www.dropbox.com/s...6%2002%2030%2053.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...6%2002%2031%2019.jpg?dl=0
Foto's vanuit Dropbox werken alleen niet goed als image merk ik, dus vandaar een linkje, sorry
Inmiddels ook erachter gekomen dat INNR lichtstrips heeft. 4 meter inclusief benodigdheden voor 70 euro. Met andere merken zou het al snel richting de 150 euro gaan, waarbij ik wellicht nog aan het solderen moest gaan ook..GustavSan schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:50:
Dat worden drie losse 2mtr lightstrip plus die elk tot de gewenste lengte is ingekort. Osram heeft ook ledstrips, maar ik weet eerlijk gezegd niet of je die kunt inkorten...
Volgens de site van INNR zijn beide delen na knippen bruikbaar. Ook te koppelen met Hue volgens verschillende sites.
Dit is overigens alleen wit licht, maar dat is voor mij ook voldoende gezien het voor de verlichting van een kast gaat. Dit lijkt mij de meest voordelige en handige optie.
Lekker cheap INNR producten kopen en later hier weer klagen dat het bereik knudde is of de kleur niet hetzelfde als Hue is etc. etc. Ja het kost meer, maar ik zou toch iedereen adviseren om gewoon Philips producten te gebruiken icm andere Hue lampen en de bridge. Morgen komt er misschien weer een bridge firmware uit die geen rekening houd met werking van producten van andere fabrikanten en is de wereld te klein.M.S. schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:35:
[...]
Inmiddels ook erachter gekomen dat INNR lichtstrips heeft. 4 meter inclusief benodigdheden voor 70 euro. Met andere merken zou het al snel richting de 150 euro gaan, waarbij ik wellicht nog aan het solderen moest gaan ook..
Volgens de site van INNR zijn beide delen na knippen bruikbaar. Ook te koppelen met Hue volgens verschillende sites.
Dit is overigens alleen wit licht, maar dat is voor mij ook voldoende gezien het voor de verlichting van een kast gaat. Dit lijkt mij de meest voordelige en handige optie.
Ben het hier wel mee eens. Iedereen moet vooral lekker kopen en gebruiken wat die wilt. Maar wees er wel van bewust dat als een 3rd party product van een merk is dat geen "friends of Hue" is dat het officieel geen support heeft van Philips. Oftewel dat het nu goed zou werken is geen garantie dat het in de toekomst blijft werken!Clubbtraxx schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:45:
[...]
Lekker cheap INNR producten kopen en later hier weer klagen dat het bereik knudde is of de kleur niet hetzelfde als Hue is etc. etc. Ja het kost meer, maar ik zou toch iedereen adviseren om gewoon Philips producten te gebruiken icm andere Hue lampen en de bridge. Morgen komt er misschien weer een bridge firmware uit die geen rekening houd met werking van producten van andere fabrikanten en is de wereld te klein.
http://www.philips.com/a-...n-the-connected-home.html
http://www2.meethue.com/en-us/friends-of-hue/
http://www2.meethue.com/e.../faq-categories/partners/
Kun je niet 1 strip met verlengstukken gebruiken en de stukken waar je wilt onderbreken verbergen met een profiel (dat het licht daar blokkeert?)...M.S. schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:35:
[...]
Inmiddels ook erachter gekomen dat INNR lichtstrips heeft. 4 meter inclusief benodigdheden voor 70 euro. Met andere merken zou het al snel richting de 150 euro gaan, waarbij ik wellicht nog aan het solderen moest gaan ook..
Heb vandaag 2 motion sensors bij praxis besteld met 25% keuze korting van de formido (hoefde niet eens wat te laten zien) en met ophalen kan ik de 5,- coupon gebruiken verzekerden ze me, top service! Dus doe je voordeel met deze wijsheidmawi schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:02:
[...]
Heb 'm gisteren bij de Praxis in Helmond gehaald met 20% keuzekorting én de €5,- extra korting
Vanaf volgende week lekker verder hobby-en
[ Voor 4% gewijzigd door Lennart_1337 op 08-12-2016 01:16 ]
Vorige week had bij amazon.de de Elgato Eve Motion besteld. Echter deze bevalt toch niet, voornamelijk omdat de sensor vrij traag reageert en soms helemaal niet. Aangezien lampen snel aan moeten wanneer er beweging is, wil de Motion sensors van Philips Hue ook gaan proberen.Lennart_1337 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:30:
[...]
Heb vandaag 2 motion sensors bij praxis besteld met 25% keuze korting van de formido (hoefde niet eens wat te laten zien) en met ophalen kan ik de 5,- coupon gebruiken verzekerden ze me, top service! Dus doe je voordeel met deze wijsheid
Vanaf volgende week lekker verder hobby-en
Lekker cheap vind ik ook de INNR niet, maar wel in relatie tot die van Philips. Maar goed, dat ik wat centen uit moet geven om hue in huis te hebben wist ik vooraf.Clubbtraxx schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:45:
[...]
Lekker cheap INNR producten kopen en later hier weer klagen dat het bereik knudde is of de kleur niet hetzelfde als Hue is etc. etc. Ja het kost meer, maar ik zou toch iedereen adviseren om gewoon Philips producten te gebruiken icm andere Hue lampen en de bridge. Morgen komt er misschien weer een bridge firmware uit die geen rekening houd met werking van producten van andere fabrikanten en is de wereld te klein.
Het grootste probleem is eigenlijk de mogelijkheden die de Philips lightstrip biedt, zeker irt de prijs. Voor de toepassing waar ik hem voor wil gebruiken moet ik al snel aan t solderen gaan. Accessoires zoals verlengkabels tussen 2 strips ontbreken bij Philips. En om nu 3 lightstrips van 2 meter kopen was nou ook niet helemaal mijn bedoeling.
Maar ze kunnen moeilijk voor ieders wens iets uitbrengen.
Voor hun is het goedkoper en levert het meer op als ze producten uitbrengen die de meeste gebruiken.
Led strip boven of onder keukenkastjes etc.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Zeker, met 5 meter strip ga ik het dan redden. Wat mij alleen tegenhoud zijn de kosten voor alleen wat verlichting in de kast. Dit zal ik moeten afwegen tot hoe graag we dit echt willen.GustavSan schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:45:
[...]
Kun je niet 1 strip met verlengstukken gebruiken en de stukken waar je wilt onderbreken verbergen met een profiel (dat het licht daar blokkeert?)...
Je zult een plug moeten kopen die met HomeKit werkt. Ik ben er ook naar op zoek.BrokenRules schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:56:
Is er een product dat te combineren is met de hue i.s.m. ios homekit. Ben namelijk erg gehecht aan het kunnen schakelen na 1 swipe op mijn iphone.
Maar nu heeft mijn vriendin een design (edison) lamp aangeschaft voor de woonkamer. Graag zou ik deze in het zelfde ios homekit scherm bedienen als mijn hue lampen.
Zijn er bijvoorbeeld dimbare inbouw dozen (liefts nog met schakelaar) waarmee ik dit kan bewerkstelligen?
Overigens heb ik Domoticz maar weer eens geinstalleerd. Ik heb nu flows gemaakt waarin de status van mij Hue lampen wordt afgelezen en zodoende mijn klikaanklikuit lampen óók aan/uit gaan. Voor bepaalde (niet vervangbare) lampen een prima oplossing.
Op dit moment alleen de Elgato Eve Energy. Ik heb er zelf twee.iAmRenzo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:59:
[...]
Je zult een plug moeten kopen die met HomeKit werkt. Ik ben er ook naar op zoek.
Bedankt voor uw bericht.
De Hue app is compatibel met Android 6.0.1 Marshmallow. De functie Thuis & Weg werkt de laatste niet meer. Onze ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte. We hopen dat er zo spoedig mogelijk een oplossing voor komt.
Ons excuses voor het ongemak.
Ik vind die echt flink aan de prijs!meesje schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:03:
Op dit moment alleen de Elgato Eve Energy. Ik heb er zelf twee.
Die kun je natuurlijk in de HomeKit app koppelen maar niet in Hue. Kun je hem wel meenemen in "doe de lichten in de woonkamer aan"?
Moet ik het gaan zoeken in de hoek van IFTTT? Of heb ik een specifieke app nodig (iConnectHue?)?
Werk zelf met de Osram Lightify plug gekoppeld aan de Hue bridge. Je kunt dan via Hue app IOS widgets maken. Helaas is de lamp aangesloten via een Osram plug niet dimbaar. De prijs van de plug is ong €25,-iAmRenzo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:59:
[...]
Je zult een plug moeten kopen die met HomeKit werkt. Ik ben er ook naar op zoek.
Overigens heb ik Domoticz maar weer eens geinstalleerd. Ik heb nu flows gemaakt waarin de status van mij Hue lampen wordt afgelezen en zodoende mijn klikaanklikuit lampen óók aan/uit gaan. Voor bepaalde (niet vervangbare) lampen een prima oplossing.
EV3 adv + LR 19” allseason
Geen idee of dat zo ook kan. Ik laat diverse lampen aangaan als een bewegingsmelder beweging detecteert en ik doe dat vanuit Domoticz. Daar heb ik staan dat tussen bepaalde tijden de lichtsterkte anders moet zijnposttoast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:58:
Ik heb hier de afgelopen dagen een aardige hoeveelheid lampen vervangen door Hue's. Vooral in de badkamer ben ik erg blij met het aan kunnen zetten van (zeer) gedimd licht 's avonds en 's nachts. Wat ik me nog afvroeg en in dit topic niet kon vinden (heb gezocht op "dimmer"): is het mogelijk om het zo in te stellen dat vanaf een bepaalde tijd (zeg 09.00 uur 's avonds) de aan-knop zorgt voor gedimd licht en dan in de ochtend weer voor wat witter/blauwer licht? Nu kan ik met de hand door scenes gaan schakelen (1 keer klikken gedimd, 2 keer klikken witter/blauwer, etc), maar dat voelt een beetje suf.
Moet ik het gaan zoeken in de hoek van IFTTT? Of heb ik een specifieke app nodig (iConnectHue?)?
Ik heb zelf in mijn badkamer vorige week een Hue motion sensor opgehangen en geconfigureerd via iConnectHue. Hierbij heb je de mogelijkheid om tot 5 verschillende tijdzones in te stellen en binnen die tijdszones verschillende acties uit te voeren. Tot nu toe bevalt me dit erg goed! Ik gebruik sindsdien de dimmer switch alleen nog maar om een afwijkende scene/preset te selecteren zoals bijvoorbeeld een 'color animation'.posttoast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:58:
Ik heb hier de afgelopen dagen een aardige hoeveelheid lampen vervangen door Hue's. Vooral in de badkamer ben ik erg blij met het aan kunnen zetten van (zeer) gedimd licht 's avonds en 's nachts. Wat ik me nog afvroeg en in dit topic niet kon vinden (heb gezocht op "dimmer"): is het mogelijk om het zo in te stellen dat vanaf een bepaalde tijd (zeg 09.00 uur 's avonds) de aan-knop zorgt voor gedimd licht en dan in de ochtend weer voor wat witter/blauwer licht? Nu kan ik met de hand door scenes gaan schakelen (1 keer klikken gedimd, 2 keer klikken witter/blauwer, etc), maar dat voelt een beetje suf.
Cool, die tijdzones klinken als iets dat ik wil. Maar... ik heb (nog) geen motion sensor, en ga die nu ook niet heel snel kopen. Er zit voor nu wel even genoeg geld in die hele grapScidd0w schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:16:
[...]
Ik heb zelf in mijn badkamer vorige week een Hue motion sensor opgehangen en geconfigureerd via iConnectHue. Hierbij heb je de mogelijkheid om tot 5 verschillende tijdzones in te stellen en binnen die tijdszones verschillende acties uit te voeren. Tot nu toe bevalt me dit erg goed! Ik gebruik sindsdien de dimmer switch alleen nog maar om een afwijkende scene/preset te selecteren zoals bijvoorbeeld een 'color animation'.
Nadeel is dat die niet met Siri werkt.pati schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:10:
Werk zelf met de Osram Lightify plug gekoppeld aan de Hue bridge. Je kunt dan via Hue app IOS widgets maken. Helaas is de lamp aangesloten via een Osram plug niet dimbaar. De prijs van de plug is ong €25,-
Hoe gaat dat met meerdere mensen in huis en conflicteert het niet met de Hue app settings?Scidd0w schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:16:
Ik heb zelf in mijn badkamer vorige week een Hue motion sensor opgehangen en geconfigureerd via iConnectHue. Hierbij heb je de mogelijkheid om tot 5 verschillende tijdzones in te stellen en binnen die tijdszones verschillende acties uit te voeren. Tot nu toe bevalt me dit erg goed! Ik gebruik sindsdien de dimmer switch alleen nog maar om een afwijkende scene/preset te selecteren zoals bijvoorbeeld een 'color animation'.
Is het niet een optie om voor 1 korte druk op de aan-knop de standaard scene te selecteren, en als je 'm ingedrukt houdt voor het alternatief? Ik kan me voorstellen dat het door scenes moeten skippen vervelend is, maar uit jouw verhaal hoor ik dat het voornamelijk om twee scenes gaat die je gebruikt.posttoast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:33:
[...]
Cool, die tijdzones klinken als iets dat ik wil. Maar... ik heb (nog) geen motion sensor, en ga die nu ook niet heel snel kopen. Er zit voor nu wel even genoeg geld in die hele grapIs die tijdzone-functie er ook voor de dimmer? Want dat zou ideaal zijn.
Die tijdzones zijn een nieuwe functionaliteit die is toegevoegd sinds de sensor support en ik weet eigenlijk niet of die nu ook in de switches zit. Ik zal binnenkort even kijken voor je. De faq is hier niet duidelijk in vind ik.posttoast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:33:
[...]
Cool, die tijdzones klinken als iets dat ik wil. Maar... ik heb (nog) geen motion sensor, en ga die nu ook niet heel snel kopen. Er zit voor nu wel even genoeg geld in die hele grapIs die tijdzone-functie er ook voor de dimmer? Want dat zou ideaal zijn.
Ik heb nu 5 sensors voor 25 euro per stuk (Praxis). Vind het zelf een schappelijke prijs maar snap je punt, ik heb na 2 jaar Hue een leuke investering gedaan in totaal... Wel alles via kortings acties bij elkaar gespaard hoor (Praxis, Amazon.de/.es/.it, doorverkoop bridge)
Ik begrijp je vraag niet helemaal. De sensor detecteert beweging ongeacht van wat of wie. Ik gebruik de Hue app zo goed als niet (bijna alleen nog maar iConnectHue) maar de sensor werkt tot nu toe prima samen.iAmRenzo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:41:
[...]
Hoe gaat dat met meerdere mensen in huis en conflicteert het niet met de Hue app settings?
De sensor wel. Maar in de Hue.app heb je twee tijdstippen met een actie. In iConnect for Hue.app dus 5. Gaat dat goed? (Of heb ik de functionaliteit verkeerd begrepen?)Scidd0w schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:43:
Ik begrijp je vraag niet helemaal. De sensor detecteert beweging ongeacht van wat of wie. Ik gebruik de Hue app zo goed als niet (bijna alleen nog maar iConnectHue) maar de sensor werkt tot nu toe prima samen.
Het verhaal van spokje hierboven klopt. Als je de sensor instelt via de iConnectHue app dan komen de regels van de standaard app te vervallen en andersom ook.iAmRenzo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:01:
[...]
De sensor wel. Maar in de Hue.app heb je twee tijdstippen met een actie. In iConnect for Hue.app dus 5. Gaat dat goed? (Of heb ik de functionaliteit verkeerd begrepen?)
mmmm gen 2 in de text maar een plaatje met gen1..
En trouwens uitverkocht..
Tijdens het doorlezen van dit topic zijn geregeld de GU10 spots van INNR besproken. Uiteenlopende verhalen van gevallen waarbij de spots op een aantal meter niet herkend worden, maar ook mensen met juist goede ervaringen. De vernieuwde versie van de lamp (RS125) zou een beter bereik hebben.
1. Zijn er mensen die ook met het vernieuwde type slechte ervaringen hebben?
2. De Osram Lightify GU10 wordt ook in de topicstart vermeld, echter wordt er bijna nooit over gesproken. (Wellicht door het kleinere prijsverschil met de Philips spots) Zijn er mensen in het bezit van de Lightify GU10 en hoe zijn de ervaringen hiermee?
Ik weet dat deze producten niet onder de "Friends of Hue" vallen en ze in principe elk moment niet meer "ondersteund kunnen worden" door Philips. Ook dat niet iedereen andere producten dan de originele Hue in huis wil hebben is bij mij bekend. Ik ben juist benieuwd naar de ervaringen van diegene die het wel in huis hebben/ hebben gehad..
Ik heb de motion sensor klaarliggen om te installeren, maar zat al wat rond te kijken en te twijfelen over de beste oplossing en aansturing. Ik wil ook graag verschillende scènes koppelen aan verschillende tijdstippen (daarvoor dus iConnect Hue, nog nooit gebruikt maar dat komt dan wel. Ik probeer alles altijd op mijn Android telefoon te krijgen maar heb ook 'n iPad) maar zou dan ook graag willen dat een scene na vijf of tien minuten (voor een WC-bezoek 's nachts bijvoorbeeld) ook weer vanzelf uit gaat. Kan ik dat daarmee ook instellen?Scidd0w schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:16:
[...]
25 euro is geen geld natuurlijk, maar die actie is voorbij zo te zien?Scidd0w schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:43:
[...]
Die tijdzones zijn een nieuwe functionaliteit die is toegevoegd sinds de sensor support en ik weet eigenlijk niet of die nu ook in de switches zit. Ik zal binnenkort even kijken voor je. De faq is hier niet duidelijk in vind ik.
Ik heb nu 5 sensors voor 25 euro per stuk (Praxis). Vind het zelf een schappelijke prijs maar snap je punt, ik heb na 2 jaar Hue een leuke investering gedaan in totaal... Wel alles via kortings acties bij elkaar gespaard hoor (Praxis, Amazon.de/.es/.it, doorverkoop bridge
Litcessory maakt en verkoopt dit soort accessoires. Te koop via ebay, maar ook via de Duitse Amazon.
Op de Amerikaanse Amazon over het algemeen hele goede reviews.
Goeie tip, is voldoende vraag naar gezien het aantal keren dat dit onderwerp voorbij komt.marsclone schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:57:
Voor diegene die nog op zoek zijn naar mogelijkheden om de hue strip plus te voorzien van tussenstukken, hue strip splitters etc.
Litcessory maakt en verkoopt dit soort accessoires. Te koop via ebay, maar ook via de Duitse Amazon.
Op de Amerikaanse Amazon over het algemeen hele goede reviews.
Amazon.de heeft idd het een en ander staan:
https://www.amazon.de/s/r...ry&ie=UTF8&qid=1481228037
Kijk eens bij de reviewsM.S. schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:50:
Een ander vraagje..
Tijdens het doorlezen van dit topic zijn geregeld de GU10 spots van INNR besproken. Uiteenlopende verhalen van gevallen waarbij de spots op een aantal meter niet herkend worden, maar ook mensen met juist goede ervaringen. De vernieuwde versie van de lamp (RS125) zou een beter bereik hebben.
1. Zijn er mensen die ook met het vernieuwde type slechte ervaringen hebben?
2. De Osram Lightify GU10 wordt ook in de topicstart vermeld, echter wordt er bijna nooit over gesproken. (Wellicht door het kleinere prijsverschil met de Philips spots) Zijn er mensen in het bezit van de Lightify GU10 en hoe zijn de ervaringen hiermee?
Ik weet dat deze producten niet onder de "Friends of Hue" vallen en ze in principe elk moment niet meer "ondersteund kunnen worden" door Philips. Ook dat niet iedereen andere producten dan de originele Hue in huis wil hebben is bij mij bekend. Ik ben juist benieuwd naar de ervaringen van diegene die het wel in huis hebben/ hebben gehad..
productreview: Innr RS 125 GU10 review door wmn79
Volgens de Formido folder is de 25% korting geldig op 1 product naar keuze en volgens de Praxis actievoorwaarden kunnen kortingen nooit gestapeld/gecombineerd worden. Kon jij toch stapelen en toch de 25% korting op meerdere HUE artikelen in 1x krijgen?Roelvano schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:06:
Vandaag wat dingen gehaald met 25% korting van Formido actie bij Praxis icm 5E bonErg fijn die Praxis-acties. Tevens is de afdeling superuitgebreid met Hue, dus weggaan zal het niet zo snel. Heel veel Hue-producten opeens, superchill. En genoeg sensoren zag ik, eindelijk!
Ik zie dat het HUE starterspakket 200 euro kost bij Praxis, dat zou dan met gecombineerde korting 145 euro afhalen zijn. Hetzelfde dus als de iBood deal + verzendkosten van vandaag.
Mij werd bij Praxis (Arnhem) verteld dat Hue-producten vast lage prijs hebben en daarmee altijd uitgesloten worden van aanbiedingen. Maar uit dit forum begrijp ik dat elke Praxis dat dus weer zelf mag beslissen.Malarky schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:34:
[...]
Volgens de Formido folder is de 25% korting geldig op 1 product naar keuze en volgens de Praxis actievoorwaarden kunnen kortingen nooit gestapeld/gecombineerd worden. Kon jij toch stapelen en toch de 25% korting op meerdere HUE artikelen in 1x krijgen?
Ik zie dat het HUE starterspakket 200 euro kost bij Praxis, dat zou dan met gecombineerde korting 145 euro afhalen zijn. Hetzelfde dus als de iBood deal + verzendkosten van vandaag.
Een stuk of 30 Praxis filialen zijn franchise ondernemingen, die mogen inderdaad zelf bepalen hoe ze met dat soort dingen omgaanDennisdn schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:55:
[...]
Maar uit dit forum begrijp ik dat elke Praxis dat dus weer zelf mag beslissen.
Nu wil ik de Hue Motion sensors gaan overwegen. In ieder geval wil ik er één in de gang plaatsen en één op de overloop (1e verdieping). Het exemplaar in de gang moet zowel de voordeur als de trap van boven in de gaten houden. Mijn gang is recht, maar aangezien er halverwege een versmalling zit vanwege de meterkast heb ik het vermoeden dat ik twee sensors moet gaan gebruiken.
Wat is jullie ervaring? Inderdaad twee sensors of kan ik volstaan met één exemplaar? Mijn gevoel zegt twee stuks, eentje die die kijkt naar de voordeur en eentje naar de trap (allebei halverwege de gang geplaatste thv de meterkast).
Ik ben overal voor de kleurvarianten (GU10 en E27) gegaan. Daarbij heb ik van de E27 lampen de derde generatie (voor GU10 bestaan die nog niet). Die zijn overduidelijk veel beter in het weergeven van groen en cyaan. In de praktijk merk ik dat dat niet héél belangrijk is. Sterker, in de praktijk merk ik dat ik vooral in de wit/geel/rood tinten zit. Hoewel mijn dochter van 4 het fantastisch vindt om met discolampen te douchen
Het schakelen is nog even wennen. Wij hebben in huis al overal draadloze schakelaars, dus het wisselen naar Hue Dimmers is relatief eenvoudig. In de badkamer heb ik dit al gedaan en ik weet nu al dat ik dit in andere ruimtes ook zo snel mogelijk wil. Het bedienen vanaf de smartphone is grappig, maar eigenlijk veel te omslachtig. Je wilt gewoon op een knop aan de muur kunnen drukken merk ik.
Die dimmer vind ik echter wel direct het minst goed uitgewerkte product. Ik woon in een nieuwbouwhuis met overal vrij stevig (gewapend) beton, waardoor het signaal soms wat moeite heeft. Voor de lampen gaat dat redelijk goed, omdat die gebruik maken van een mesh netwerk. De dimmer lijkt echter direct met de bridge te willen communiceren (en gebruikt dus niet het mesh netwerk). Dit heeft als resultaat dat het soms niet direct werkt. Twee keer moeten drukken om een lamp aan te zetten blijkt vrij irritant te zijn.
Aangename verrassing was dat ik mijn tweede generatie Living Colors lampen ook kon aanmelden op de bridge. Dit was wat omslachtig maar is me met deze instructie prima gelukt.
Mijn conclusie met betrekking tot de lampen: wat is het enorm fijn om te kunnen dimmen en (vooral) te variëren in kleurtemperatuur. Wat een verademing om als je 's nachts naar de WC gaat niet het gevoel te hebben het Licht Van Duizend Zonnen te ontsteken in de badkamer. En daar zit ook direct het grote "nadeel" van Hue: ik erger me kapot aan alle lampen in huis die dit nog niet kunnen. De rest van de verlichting zal er (op termijn) ook aan moeten geloven dus. En daarmee wordt het al snel een dure hobby.
Wat ik wel jammer vind, is dat ik nog geen enkele écht fijne app voor mijn iPhone heb gevonden. De widget van iConnectHue komt in de buurt, maar snel en intuïtief kunnen schakelen tussen scenes is me nog niet gelukt. Ik sta elke keer toch een tijdje te klooien met mijn telefoon, en dat is niet handig.
Met iConnectHue kan je ook de dimmers programmeren. Zo kan je elke knop bijvoorbeeld een scene geven. Eventueel zijn er meerdere dingen aan de knoppen toe te voegen door vaker te drukken.posttoast schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:38:
De widget van iConnectHue komt in de buurt, maar snel en intuïtief kunnen schakelen tussen scenes is me nog niet gelukt. Ik sta elke keer toch een tijdje te klooien met mijn telefoon, en dat is niet handig.
http://www.howtogeek.com/...nything-with-your-lights/
In de praktijk gebruik je vaak maar een aantal pre-sets. Ik heb 3 scenes aan de bovenste 3 knoppen toegevoegd en de uit knop is gewoon alles uit.
De leuke fun-scenes in het weekend ofzo doe ik dan wel met de iconncet-widget.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 09-12-2016 09:47 ]
Ja, het kunnen programmeren van de dimmer heb ik gevonden. Maar ik doel eigenlijk op een handige app voor op de iPhone zelf. Zodat ik vanaf de bank heel snel wat dingen kan aanpassen, zonder in allerlei menu's te hoeven kruipen. Die widget van iConnectHue komt redelijk in de buurt (aan en uit zetten en dimmen gaat snel en gemakkelijk), maar ik mis daar nog bv (een force touch?) optie om vanuit de widget snel een scene te kunnen kiezen.Dennisdn schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:45:
[...]
Met iConnectHue kan je ook de dimmers programmeren. Zo kan je elke knop bijvoorbeeld een scene geven. Eventueel zijn er meerdere dingen aan de knoppen toe te voegen door vaker te drukken.
http://www.howtogeek.com/...nything-with-your-lights/
In de praktijk gebruik je vaak maar een aantal pre-sets. Ik heb 3 scenes aan de bovenste 3 knoppen toegevoegd en de uit knop is gewoon alles uit.
De leuke fun-scenes in het weekend ofzo doe ik dan wel met de iconncet-widget.
Edit: ah, ik heb inmiddels gevonden dat je "presets" kunt toevoegen aan de widget. Daarmee kun je inderdaad snel scenes aanzetten. Daarmee is mijn kritiek nu grotendeels weg
[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 09-12-2016 09:55 ]
Nadat ik hier gisterenavond las over de Praxis korting zojuist maar maar naar de lokale Praxis geweest. Netjes paar keer de Formido 25% en Praxis €5 kortingsbon uitgeprint. Ze hadden alleen maar Gen3 op voorraad, de RGBW en White and Amibance lampen/pakketten hadden allemaal het 'Richer Colors' logo rechtsboven. Motion Sensors hadden ze ook.Dennisdn schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:55:
[...]
Mij werd bij Praxis (Arnhem) verteld dat Hue-producten vast lage prijs hebben en daarmee altijd uitgesloten worden van aanbiedingen. Maar uit dit forum begrijp ik dat elke Praxis dat dus weer zelf mag beslissen.
Tekst opdruk op de lampen is inderdaad ook van Goud.
Ze deden niet moeilijk om 25% + €5 op elk product toe te passen. Dus zodoende o.a. een Motion Sensor voor €25 en 3x RGBW + Bridge 2.0 Starterspakket (had nog niets van Hue thuis) voor €140 gescoord.
Leuke start op deze manier
[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 09-12-2016 11:49 ]
Nice, dan ga ik straks maar even wat extra spullen inslaan. Die € 5 op elk product bon kan ik op de Praxis site zo snel niet vinden, kun je mij in de juiste richting duwen?Malarky schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:34:
[...]
Nadat ik hier gisterenavond las over de Praxis korting zojuist maar maar naar de lokale Praxis geweest. Netjes paar keer de Formido 25% en Praxis €5 kortingsbon uitgeprint. Ze hadden alleen maar Gen3 op voorraad, de RGBW en White and Amibance lampen/pakketten hadden allemaal het 'Richer Colors' logo rechtsboven. Motion Sensors hadden ze ook.
Tekst opdruk op de lampen is inderdaad ook van Goud.
Ze deden niet moeilijk om 25% + €5 op elk product toe te passen. Dus zodoende o.a. een Motion Sensor voor €25 en 3x RGBW + Bridge 2.0 Starterspakket (had nog niets van Hue thuis) voor €140 gescoord.
Leuke start op deze manier
Die is dus hier te vinden
[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 09-12-2016 13:26 ]
[ Voor 78% gewijzigd door Ritchie op 09-12-2016 13:12 ]
- NAC Breda -
Ja, dat is nu al 99999x voorbij gekomen...._Piv0 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:12:
En zo'n formido kortingsbon kan je gewoon bij elke Praxis inleveren? Dan ga ik vanavond ook even shoppen.
39
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van jouw situatie maar mijn ervaring is dat ik nu met 1 sensor af kan die ik op een rand halverwege mijn muur heb gezet ter hoogte van de trap schuin naar trap, voordeur en woonkamerdeur. Over de detectie ben ik tot nu toe erg tevreden. Altijd direct en geen missers!meesje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:50:
Ik heb even gespeeld met een Elgato Eve Motion (de Homekit tegenhanger van de Hue Motion), echter het is het toch net niet: te traag en soms wordt helemaal geen beweging geconstateerd. Dit product dus weer teruggestuurd binnen de 14 dagen (naar amazon.de in dit geval).
Nu wil ik de Hue Motion sensors gaan overwegen. In ieder geval wil ik er één in de gang plaatsen en één op de overloop (1e verdieping). Het exemplaar in de gang moet zowel de voordeur als de trap van boven in de gaten houden. Mijn gang is recht, maar aangezien er halverwege een versmalling zit vanwege de meterkast heb ik het vermoeden dat ik twee sensors moet gaan gebruiken.
Wat is jullie ervaring? Inderdaad twee sensors of kan ik volstaan met één exemplaar? Mijn gevoel zegt twee stuks, eentje die die kijkt naar de voordeur en eentje naar de trap (allebei halverwege de gang geplaatste thv de meterkast).
Zullen er vast meer komen
Vind het nu als student nog erg duur.
Wel ben ik net verhuisd en moet ik dus armaturen aanschaffen.
Is er toevallig een lijstje van goed werkende armaturen voor Philips Hue?
Dan kan ik deze nu al aanschaffen en vervolgens later per lamp omschakelen naar hue.
[ Voor 30% gewijzigd door Fietsbel op 09-12-2016 16:32 ]
39
posttoast schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:38:
En daar zit ook direct het grote "nadeel" van Hue: ik erger me kapot aan alle lampen in huis die dit nog niet kunnen. De rest van de verlichting zal er (op termijn) ook aan moeten geloven dus. En daarmee wordt het al snel een dure hobby.
[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-12-2016 16:43 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Daarom zijn die kortingsacties ook zo gewild hier.Petervanakelyen schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:41:
[...]
Herkenbaar. Ik heb net een week een E27 starterset en ben hier nu al aan het kijken naar een LED-strip voor achter de boekenplank, een aantal Hue Whites voor de minder belangrijke ruimtes in huis en een Bloom om de hoeken te belichten
Ik ben ooit begonnen met 1 lamp, voor in de badkamer...
Heb nu 5 gui 10 lampen in de woonkamer
2 Go's naast de televisie,
1 LivingColors
1 ledstrip op de boekenkast.
4 E27 color lampen in de slaapkamer
1 nieuwe E27 color lamp in de badkamer
1 Ambiance lamp in de slaapkamer van mijn dochter
3 Whites in de studeerkamer
1 Hue Still plafondlamp zwart White Ambiance op de overloop
1 Hue Runner 3-spot wit White Ambiance in de keuken
5 dimmer switches
1 sensor op de overloop icm de Hue Still
en een Hue tap voor de woonkamer.
- NAC Breda -
Zo herkenbaar; Vanmiddag twee nieuwe 3 Gen lampen gekocht voor in de woonkamer en de oude versies verhuist naar de kinderkamers. Kunnen ze met hun iPadje ook beetje spelen op hun kamertjes. Wel goeie afspraken maken dat ze van de rest afblijven :-)posttoast schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:38:
Mijn conclusie met betrekking tot de lampen: wat is het enorm fijn om te kunnen dimmen en (vooral) te variëren in kleurtemperatuur. Wat een verademing om als je 's nachts naar de WC gaat niet het gevoel te hebben het Licht Van Duizend Zonnen te ontsteken in de badkamer. En daar zit ook direct het grote "nadeel" van Hue: ik erger me kapot aan alle lampen in huis die dit nog niet kunnen. De rest van de verlichting zal er (op termijn) ook aan moeten geloven dus. En daarmee wordt het al snel een dure hobby.
Op een enkel bedlampje en het lampje in de koelkast na, is alles nu Hue of INNR.
Vanmiddag ook 2 Dimmer Switches aangeschaft. Kleine deceptie dat ik met de originele app maar twee kamers kan laten reageren, maar dankzij dit forum ontdekt dat ik met iConnect Hue veel meer kan. Als het gespuis op bed ligt maar eens flink spelen.
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Meer mensen hier hebben gevraagd of de teller weer opnieuw begon zodra er weer beweging was geconstateerd. Hier werd ja op gezegd, maar ik ondervind toch iets anders.
Als het licht nog brand en ik beweeg in de hal gaat de lamp toch echt uit na 4 minuten weer uit. Hij gaat daarna ook niet direct weer aan.
Ik zie in het log van domoticz dat de lamp na 4 minuten weer uitgaat(dus geen 5, zoals ingesteld).
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Nee dat verwacht ik niet.Fietsbel schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:29:
Je verwacht een lijst waar duizenden armaturen in staan opgenomen? komop zeg. Gewoon opletten of de afmeting van een HUE lamp past en je weet het.
Ik snap dat je naar de afmeting kan kijken.
Maar volgens mij komen de lampen in sommige armaturen beter tot hun recht dan in andere.
Verwacht geen hele lijst ofzo. Maar ik dacht misschien zitten hier gebruikers die eventueel goede ervaringen hebben met een bepaald armaturen.
Hier sinds vandaag Hue icm met een Motion Sensor. Ik werk nu nog zonder domoticz en dan gaat de tijd toch echt opnieuw tellen + lamp gaat direct aan.Nicap schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:06:
Als het licht nog brand en ik beweeg in de hal gaat de lamp toch echt uit na 4 minuten weer uit. Hij gaat daarna ook niet direct weer aan.
Ik zie in het log van domoticz dat de lamp na 4 minuten weer uitgaat(dus geen 5, zoals ingesteld).
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Enige nadeel van de motion sensor is dat deze op grotere afstand (4 meter) echt al flinke beweging moet zien. Dus als ik aan tafel zit te werken en zelfs als ik daar met mijn armen zwaai ziet die niets. Moet opstaan en gaan lopen. Dat is dus geen 5 meter serieuze dekking.
Ik heb domoticz uitgezet en weer getest. Als domoticz uit staat werkt het wel zoals aangegeven.Malarky schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:48:
[...]
Hier sinds vandaag Hue icm met een Motion Sensor. Ik werk nu nog zonder domoticz en dan gaat de tijd toch echt opnieuw tellen + lamp gaat direct aan.
Enige nadeel van de motion sensor is dat deze op grotere afstand (4 meter) echt al flinke beweging moet zien. Dus als ik aan tafel zit te werken en zelfs als ik daar met mijn armen zwaai ziet die niets. Moet opstaan en gaan lopen. Dat is dus geen 5 meter serieuze dekking.
Toch maar even uitzoeken waarom domoticz hem na 4 minuten uitzet. Wellicht een verdwaald script ofzo.
Ik zie dat iConnectHue de mogelijkheid heeft de functie van de dimmer-knoppen tijdsafhankelijk te laten zijn (na zonsondergang minder heftig licht als ik op "aan" druk). Wat me echter niet lukt, is om meerdere alternations genest in te stellen.
Wat ik wil: overdag bij 1 keer drukken helder licht. 'S avonds bij 1 keer drukken gedimd licht en bij 2 keer drukken helder licht. Heeft iemand dat voor elkaar gekregen?
Dit topic is gesloten.
![]()
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue