[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.301 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 20:33
Kan je dat dan niet doen via de Hold optie.
1x drukken in de avond voor gedimd licht. En 1x ingedrukt houden voor helder licht.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Iemand die weet of die dure iConnect Hue app ook dagen ondersteund in de Motion Sensor instellingen?
Ik ben erg blij met die sensor maar toen ik vanochtend -in het weekend- om 7:15 moest plassen kreeg ik de door de weekse bak licht in mijn gezicht. Zou prettig zijn als je op zaterdag en zondag nog een gedimde versie kan hebben tot een uur of 9... :)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12 15:24
_Piv0 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:37:
Kan je dat dan niet doen via de Hold optie.
1x drukken in de avond voor gedimd licht. En 1x ingedrukt houden voor helder licht.
Kan, maar onder hold wil ik weer iets anders doen. Het verbaast me dat het erop lijkt dat je alternations niet kunt stapelen. Of ik mis iets.

omniscale.nl

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 14:28
Ik lees hier dat de nieuwe hue white de opvolger is van de lux. (alleen wit licht)
En dat er een nieuwe hue ambiance is, die ook de kleurtemperatuur kan aanpassen. (wordt dus gepositioneerd tussen de color en de white)

Maar met de Lux kon je toch ook de kleurtemperatuur aanpassen?
Is de ambiance dan niet de opvolger van de Lux en is er aan de onderkant een hue white bijgekomen....

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 01:32
Een Osram Lightify Plug werkt ook met zigbee
pricewatch: Osram Lightify Plug

Betekent dat nu ook dat ik die met de Hue zou kunnen schakelen?

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12 16:28

Malarky

Wils voor wat ieder

iAmRenzo schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:38:
Iemand die weet of die dure iConnect Hue app ook dagen ondersteund in de Motion Sensor instellingen?
Nee, kan helaas niet. Kan alleen op Scenes voor de lampen die op een bepaalde dag + bepaalde tijd iets gaan doen.
Gremen schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:17:
Ik lees hier dat de nieuwe hue white de opvolger is van de lux. (alleen wit licht)
En dat er een nieuwe hue ambiance is, die ook de kleurtemperatuur kan aanpassen. (wordt dus gepositioneerd tussen de color en de white)

Maar met de Lux kon je toch ook de kleurtemperatuur aanpassen?
Is de ambiance dan niet de opvolger van de Lux en is er aan de onderkant een hue white bijgekomen....
Ik heb ze hier alle 3. De White and Color kan alle kleuren + dimmen. De White and Ambiance kan geel, wit en blauw (maar niet donker blauw) +dimmen en de White kan alleen wit + dimmen.

Heb vandaag en gisteren bij Praxis Zeist en Amersfoort een groot aantal lampen gehaald. Sensors dus voor €24,96, White voor €12,49 en White and Ambiance voor €21,24 per stuk. Ben nu in 1x van 100% gloeilamp (was net verhuisd) op 100% Hue over voor het hele huis. Het feit dat zowel de Hue en ook blijkbaar de Motion Sensor samenwerken met Domoticz heeft mij samen met de mooie korting overgehaald.

Kortingsbon van Formido van 25% kunnen ze ineens op alle producten toepassen, maar de Praxis €5 korting kan maar 1x per transactie. Dus lampen heb ik per stuk gepind en per stuk een bon voor gekregen. Alleen de Whites per 2 stuks afgerekend, voor de minimum kortingsdrempel van €25.

Wat mij ook opviel. De White and Color hebben voor Generatie 3/2016 versie een 'Richer Colors' logo rechtsboven op de doos en Gouden opdruk. De White and Ambiance hebben alleen een gouden opdruk, maar zelfde doos en de White nog steeds een zilveren opdruk (geen 2016 model van).

[ Voor 31% gewijzigd door Malarky op 10-12-2016 15:18 ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Malarky schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:03:
Nee, kan helaas niet. Kan alleen op Scenes voor de lampen die op een bepaalde dag + bepaalde tijd iets gaan doen.
Die zin begrijp ik niet.
Motion kan alleen in 5 tijd zones, die altijd op elke dag werken.
Scenes kunnen wel op bepaalde dag/tijd?

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-12 19:53
pacificocean schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:26:
Een Osram Lightify Plug werkt ook met zigbee
pricewatch: Osram Lightify Plug

Betekent dat nu ook dat ik die met de Hue zou kunnen schakelen?
Ja, dat kan. Je kunt alleen niet dimmen via de plug. Wordt in de Hue app gezien als lamp en je kunt de plug bv in een aparte kamer plaatsen. Gebruik ze nu om de kerstverlichting buiten aan te schakelen mbv IFTT .
Op dit forum staat ook al meermaals beschreven hoe je de plug kunt toevoegen (en hoe te handelen in geval van problemen)

EV3 adv + LR 19” allseason

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

iAmRenzo schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:04:
[...]
Die zin begrijp ik niet.
Motion kan alleen in 5 tijd zones, die altijd op elke dag werken.
Scenes kunnen wel op bepaalde dag/tijd?
Klopt. Voor de motion kun je wel tijdsvakken aanmaken en configureren maar geen dagen. Elke dag is hetzelfde voor de motion.

Bij Scenes (bijvoorbeeld lamp automatisch op Savanne op zaterdagochtend om 08:34) kan dat dus wel.

Amazon.de deal: 3x White and Color + Bridge 2.0 Generatie 3 van €200 voor €129 met deal van de dag + kortingscode WELKOM. Uiteraard gratis verzending naar Nederland. :)

Dat is nog beter dan €145 bij Praxis.

[ Voor 23% gewijzigd door Malarky op 11-12-2016 12:26 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12 15:14
Ai, had liever de gu10.... maar e27 kan ik ook kwijt... snel over nadenken

• no113
  • Laatst online: 17-12 18:44
Thanx voor de tip Malarky!
Als ik het hele bestelproces heb doorlopen kom ik uit op € 131,34
Alsnog een heel goede prijs. Geen idee waar die paar eurotjes extra in het proces erbij zijn gekomen

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

no113 schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:22:
Thanx voor de tip Malarky!
Als ik het hele bestelproces heb doorlopen kom ik uit op € 131,34
Alsnog een heel goede prijs. Geen idee waar die paar eurotjes extra in het proces erbij zijn gekomen
Ah, uiteraard. Amazon.de rekent de 19% Duitse BTW direct om naar de Nederlandse 21%

<herinnert zich nog de tijd dat NL en DE BTW gelijk was op Amazon en de korte tijd dat Amazon vergat de extra btw door te rekenen>

Helaas voert iConnectHue de instellingen op de Motion Sensors niet goed door. Als je beetje speelt met de extra timezones kan de originele HUE app de Motion Sensor helemaal niet meer bedienen of inzien, en de iConnectHue kan de batterij status niet meer inzien en geen wijzigingen meer doorvoeren.

Heb problemen met alle motion sensors.

[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 11-12-2016 12:29 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12 17:33
Malarky schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:25:
[...]

Ah, uiteraard. Amazon.de rekent de 19% Duitse BTW direct om naar de Nederlandse 21%

<herinnert zich nog de tijd dat NL en DE BTW gelijk was op Amazon en de korte tijd dat Amazon vergat de extra btw door te rekenen>
Voor de liefhebbers, de Hue Go is op deze manier met kortingscode 'welkom' €49,99 op Amazon.de!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-12 13:34
Nuevocasa schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:29:
[...]

Voor de liefhebbers, de Hue Go is op deze manier met kortingscode 'welkom' €49,99 op Amazon.de!
Helaas kun je die code maar 1 keer gebruiken met je account. Anders even naar Amazon.fr surfen en daar de hue Go halen voor 49 zonder diezelfde code;) heb je de Go en de e27 met 20 euro Rabatt.

Of werkt die 10 euro code stiekem ook in Frankrijk?!😃

[ Voor 7% gewijzigd door HBSVDK op 11-12-2016 15:31 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12 17:33
HBSVDK schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:30:
[...]

Helaas kun je die code maar 1 keer gebruiken met je account. Anders even naar Amazon.fr surfen en daar de hue Go halen voor 49 zonder diezelfde code;) heb je de Go en de e27 met 20 euro Rabatt.

Of werkt die 10 euro code stiekem ook in Frankrijk?!😃
€56,34 kost het incl. verzending naar Nederland bij Amazon.fr en de kortingscode werkt helaas niet.

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 22:14
Malarky schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:34:
[...]

Volgens de Formido folder is de 25% korting geldig op 1 product naar keuze en volgens de Praxis actievoorwaarden kunnen kortingen nooit gestapeld/gecombineerd worden. Kon jij toch stapelen en toch de 25% korting op meerdere HUE artikelen in 1x krijgen?

Ik zie dat het HUE starterspakket 200 euro kost bij Praxis, dat zou dan met gecombineerde korting 145 euro afhalen zijn. Hetzelfde dus als de iBood deal + verzendkosten van vandaag.
Sorry, lees het nu pas....

Nou, je mag van hetzelfde product meerdere exemplaren gebruiken en zodoende. En anders gewoon twee keer in de rij staan. Ik had twee dezelfde dingen gekocht dus 25% op allebei. En 5E kortingsbon. Al accepteerden ze m'n VVV-bon dus niet :') Moest ik weer naar de servicebalie en bleek dat-ie idd niet geweigerd mocht worden. Mensen achter me vonden het erg slim van al die bonnen. Tja, personeel (en jullie natuurlijk) hebben me best wat tips gegeven en actief meegewerkt aan vinden van acties.

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Nuevocasa schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:29:
[...]
Super tip, heb zojuist de Go besteld voor €49,99!!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12 20:31
Volgende week de E27 starterset 3e generatie voor 155 eypo's bij Mediamarkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door alcx op 11-12-2016 20:12 ]

• Meneer Dennis
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
De hue lightstrip plus is 47 euro met kortingscode welkom is ook best netjes volgens mij d:)b

• posttoast
posttoast schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:14:
Iemand ervaring met iConnectHue, Dimmer Switches en alternations?

Ik zie dat iConnectHue de mogelijkheid heeft de functie van de dimmer-knoppen tijdsafhankelijk te laten zijn (na zonsondergang minder heftig licht als ik op "aan" druk). Wat me echter niet lukt, is om meerdere alternations genest in te stellen.

Wat ik wil: overdag bij 1 keer drukken helder licht. 'S avonds bij 1 keer drukken gedimd licht en bij 2 keer drukken helder licht. Heeft iemand dat voor elkaar gekregen?
Ik heb contact gehad met de maker van iConnectHue en helaas: het kan niet. Hij is ook niet voornemens het op korte termijn mogelijk te maken omdat hij het daarmee te complex vindt worden (wat ik op zich kan begrijpen).

omniscale.nl

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-12 10:24
Misschien een domme vraag hoor, maar ik kan het niet vinden op Tweakers. Ik heb sinds kort Philips HUE lampen en je kunt er veel leuke dingen mee doen. Nu was mijn vraag heeft het invloed op de levensduur van de lampen als je ze vaak speels gebruikt, dat wil zeggen bijvoorbeeld met apps als HUE disco et cetera? Bij een gewone ledlamp is het namelijk zo dat hij bij veel schakelingen kapot gaat. Is er bij de HUE eigenlijk wel sprake van schakeling als ik de lichtschakelaar aan laat staan en de lamp laten knipperen, meedoen op het ritme van de muziek en van kleur laat veranderen? Of gaan ze uiteindelijk het langste mee als je ze gewoon standaard op een goed ingestelde scène van wit licht laat staan?

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

• KeRsTmAnNeKe
Tja, merk je het? Dingen hebben een levensduur van 25.000 uur (?), stel dat er 5000 af vallen omdat je ermee gaat spelen... ga je dat echt merken.
Met de led lampen die in de entertainment gebruikt worden (disco ed) gebeurt er niet veel anders, die dingen zijn de hele avond aan het knipperen en doen.

Toestraks toch maar de set gekocht bij Amazon, zit al dagen te piekeren om een Hue setje te halen :p (vriendin vind het alleen nog niet zo tof).
Nu nog even checken wat voor fittingen ik in de ganglampen heb, op de verdieping iig een E27, hopelijk beneden ook, dan zet ik daar ook beide een (witte) lamp in. Zat even naar bv Innr te kijken, maar prijsverschil met Philips is zo klein dat ik net zo goed die kan doen. En dan leek het me nog handiger om die dimmer-set te halen, zodat ik ook het licht zonder telefoon kan bedienen.

Gelijk dus ook nog even in die Formido/Praxis korting gedoken, was het t/m vandaag :p Tijd voor een nieuwe kortingsbon.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

franssie

Save the albatross

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:49:
<>(vriendin vind het alleen nog niet zo tof).<>
De mijne wil niet meer zonder, kan ze lekker lui vanaf de bank lampen aanpassen die in de TV refelecteren en ook een fijn gevoel dat het licht gewoon aan en uit gaat als je er niet bent.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• KeRsTmAnNeKe
Volgens mij moet ik dat ook weer via mn Harmony remote kunnen regelen :p (werkt dat nog wel).

Het is vooral het financiële aspect waar ze moeite mee heeft, magoed, heb afgelopen weekend leuk extratje gekregen, kan er wel vanaf nu.

• posttoast
Volgens mij is ie hier nog niet langsgekomen, op amazon.fr de E27 starterset en de GU10 starterset voor €129,90 (komen nog wel verzendkosten bij).

Moet er misschien een los Hue aanbiedingen topic komen? Ik ben erg blij met alle tips, maar kan me voorstellen dat sommigen dit als storend ervaren.

[ Voor 24% gewijzigd door posttoast op 12-12-2016 07:30 ]

omniscale.nl

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-12 19:14

Hokkie

Hello

Ik weet niet of deze al genoemd is, maar bij Amazon.de is de GU10 set in de aanbieding;

https://www.amazon.de/dp/B016151J0M/

Ik had ook nog een code voor €10 korting.

Totaal €141,50 + gratis verzenden

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 12-12-2016 12:22 . Reden: Referral weggehaald :/ ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10 13:51
Malarky schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:25:
[...]
Helaas voert iConnectHue de instellingen op de Motion Sensors niet goed door. Als je beetje speelt met de extra timezones kan de originele HUE app de Motion Sensor helemaal niet meer bedienen of inzien, en de iConnectHue kan de batterij status niet meer inzien en geen wijzigingen meer doorvoeren.

Heb problemen met alle motion sensors.
Ik heb nu 5 sensors in gebruik maar herken mij niet in de problemen die je omschrijft. Misschien komt het omdat ik de standaard app niet gebruik?

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Scidd0w schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:32:
[...]
Ik heb nu 5 sensors in gebruik maar herken mij niet in de problemen die je omschrijft. Misschien komt het omdat ik de standaard app niet gebruik?
Waarschijnlijk, ik gebruik zowel de officiële app als die van iConnectHue. iCH kan helaas nu niet meer de batterij status uitlezen, ook niet na een totale reset en sensors opnieuw toevoegen. Officiële app kon dat sowieso nog niet.

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Thinkpad; excuses. Was niet zo bedoelt.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 10:03
hoe gaan jullie om met fysieke schakelaars?
want zat te denken op wc een motion sensor + hue lamp te plaatsen.

Maar als schakelaar op uit wordt gezet werkt het volgende keer toch niet meer.

• posttoast
trekker22 schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:21:

Ik heb al mijn fysieke schakelaars weggehaald en vervangen door dimmer switches. Nu is dat in mijn geval wat makkelijker omdat ik al draadloze schakelaars had (dus de ene lostrekken en de nieuwe opplakken).

omniscale.nl

• Hokkie

Hokkie

Hello

trekker22 schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:21:

Kwestie van opvoeden ;)

Nee, gekheid. Maar in essentie is dit wel waar. Ik merk op dat mijn vrouw minder flexibel is dan mijn kinderen (4 en 6).

Mijn hele huis hangt vol en regelmatig krijg ik de melding 'out of reach / niet verbonden'.

• trekker22
dan zit ik toch te overwegen er maar een zwave relay in te stoppen... (heb al heel wat meer zwave dingen).

Alleen de vraag of ik qua motion sensor Hue erbij pak of toch maar de duurdere zwave motion sensors...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:14
Met de aanbieding van Amazon maar eens een start gaan maken met de lightstrip plus. Twijfel alleen over die aluminium profielen die je tegenkomt. Vind ze wel vrij prijzig, maar maakt verplaatsen op een gegeven moment wel makkelijker. Strip erin plakken en de profielen vast maken. Voor beneden hebben we een koof waar de gordijnen zitten, dus daar 3m strip in, is best leuk.
Dan nog 2m op zolder bij de computer om het bureau te verlichten, maar daar moet ik nog bekijken of ze niet in het scherm schijnen.
Blijf er nog steeds bij dat het na stroom onderbreking vol aan gaan van de lampen niet handig is. En voor mij een reden om die dingen niet te gebruiken in de slaapkamers.

• trekker22
Hokkie schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:38:
[...]

Kwestie van opvoeden ;)

Nee, gekheid. Maar in essentie is dit wel waar. Ik merk op dat mijn vrouw minder flexibel is dan mijn kinderen (4 en 6).

Mijn hele huis hangt vol en regelmatig krijg ik de melding 'out of reach / niet verbonden'.
hoe werkt dit bij lampen met een hotel-schakeling. die blijven neem ik wel verbonden bij uitschakelen?
(dit is voor de overloop handig).

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 11:19

cky

Arunia schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:11:
Met de aanbieding van Amazon maar eens een start gaan maken met de lightstrip plus. Twijfel alleen over die aluminium profielen die je tegenkomt. Vind ze wel vrij prijzig, maar maakt verplaatsen op een gegeven moment wel makkelijker. Strip erin plakken en de profielen vast maken.
Wanneer je die dingen ergens in het zicht gaat monteren vind ik dat je echt niet zonder kan. Wanneer de losse leds zichtbaar zijn is het net een kermis.

Ik dacht zo'n strip ook onder de keukenkast te monteren maar dat is zonder ledprofiel echt geen gezicht :/

Achter een bureau of in een koof is een ander verhaal natuurlijk.

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Arunia schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:11:
Met de aanbieding van Amazon maar eens een start gaan maken met de lightstrip plus. Twijfel alleen over die aluminium profielen die je tegenkomt. Vind ze wel vrij prijzig, maar maakt verplaatsen op een gegeven moment wel makkelijker. Strip erin plakken en de profielen vast maken. Voor beneden hebben we een koof waar de gordijnen zitten, dus daar 3m strip in, is best leuk.
Dan nog 2m op zolder bij de computer om het bureau te verlichten, maar daar moet ik nog bekijken of ze niet in het scherm schijnen.
Blijf er nog steeds bij dat het na stroom onderbreking vol aan gaan van de lampen niet handig is. En voor mij een reden om die dingen niet te gebruiken in de slaapkamers.
Ik zou adviseren te kijken naar de profielen van de Hornbach. Deze hebben ook hoekprofielen.
Zelf kwam ik hier te laat achter. Ik heb dus alleen een rechtprofiel.

• Arunia
Ik moet idd even jurken hoe het eruit ziet en of je ze ziet wanneer je op de bank zit. Het plankje is een cm of 10 hoog. Dus op zich kan het verborgen zijn, maar de optie van de hornbach is wellicht ook interessant.

• pacificocean
trekker22 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:15:
[...]

hoe werkt dit bij lampen met een hotel-schakeling. die blijven neem ik wel verbonden bij uitschakelen?
(dit is voor de overloop handig).
Nee, foute aanname. Ook een hotel-schakeling schakelt de lamp uit.

• trekker22
pacificocean schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:34:
[...]

Nee, foute aanname. Ook een hotel-schakeling schakelt de lamp uit.
vrij onhandig dus en de meeste gebruikers vervangen dus alle schakelaars?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hokkie schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:38:
[...]

Kwestie van opvoeden ;)

Ik heb als tussenoplossing op alle physieke shakelaars masking tape peplakt zodat ze niet per ongelijk uitgezet kunnen worden... en ernaast de vervangende dimmerswitch..
Behalve de spotjes in de woonkamer.. en mrsT blijft die ook stug aan en uit zetten.. :/

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 12-12-2016 15:52 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
trekker22 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:37:
[...]

vrij onhandig dus en de meeste gebruikers vervangen dus alle schakelaars?
Of vervang in je hoofdruimtes de lampen naar Hue en in verkeersruimtes en toiletruimte (indien losse ruimte) de lampen met standaard (LED)-lampen.

Hue heeft in mijn ogen alleen een toevoeging als het gemak dient of de ruimte instelbaarheid nodig heeft (dus woonkamer, slaapkamer en bij velen de badkamer ook nog).
Voor andere ruimtes maak je het jezelf onnodig duur.

Maar dat is persoonlijk :)

• Hokkie

Hokkie

Hello

trekker22 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:37:vrij onhandig dus en de meeste gebruikers vervangen dus alle schakelaars?
In mijn vorige woning heb ik alle wipschakelaars (dus aan/uit) vervangen door pulsdrukkers (schakelaar met veertje) en achter deze pulsdrukker een Fibaro Dimmer module. In de lamp kon ik toen een normale lamp/LED plaatsen, ongeacht type fitting.

Met deze oplossing kon iedereen in huis, maar ook mijn gasten, 'ouderwets' de schakelaar hanteren en lichten één voor één bedienen. Ik kon op mijn beurt scenes en acties instellen, zonder dat ik hoefde te vrezen dat lampen fysiek uit waren gezet. Als mijn domotica server 'uit' was of in storing, kon ik de lampen nog steeds bedienen (feature Fibaro).

Dit was er duur! Gemiddeld 50 euro per module, wipschakelaar van 6 euro en een beetje pech ook een speciale adapter indien je LED in de fiting/lamp wou doen (dit had te maken met reststroom > LED gaat dan niet helemaal uit). Voor de woonkamer was ik zo 500 euro kwijt alleen al voor de modules, excl. lampen en excl. domotica server

Na verhuizing had ik geen zin en tijd in deze wijze van domotica, maar meer een one-size-fit-all > HUE

Kiezen tussen 2 kwaden... Het is en blijft voor mij meer fun en een gadget... dan noodzaak. Wil je beide? Trek gerust je portemonnee en plan wat zaterdagen vrij. Daarnaast moet je ook wat verstand hebben van stroom! Gezien je opmerking over hotelschakeling, verwacht ik dat je dit niet 1-2-3 in huis hebt (no hard feeling).

[ Voor 10% gewijzigd door Hokkie op 12-12-2016 16:19 ]

• KeRsTmAnNeKe
Dus, gisteren was de dimmer set (lamp+dimmer) nog 34,95 bij de Karwei, denk ga langs, haal er 2.
Blijken ze ineens weer 39.95 te zijn, met een 'vaste prijs' labeltje. Website gechecked, staat er alsnog 20% korting bij...
Nu dus 2 setjes met 20% korting gehaald :p
Eerst lamp al vervangen, zat een 10w spaarlampje in, maar die led lamp gaat daar erg dik overheen qua opbrengst. Snel de 2e vervangen en hopelijk komt Amazon snel met de startkit :p

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

franssie

Save the albatross

Wat ik doe bij schakelaars van lampen die niet uit mogen (sensor gestuurde buitenverlichting en Hue) is op de inbouw schakelaar de beide draden in dezelfde bus van de schakelaar te zetten of als dat niet kan er een klem op te zetten om zo de schakelaar te omzeilen. Is een paar minuten werk per schakelaar en het goedkoopst. Die afdekplaatjes zijn vaak ook niet mooi, dan maar een nutteloze schakelaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
gebruiken jullie allemaal 3th party apps om effecten te verkrijgen?
(Ambify, lightbow, iconnecthue, Hue disco)

bv, heen en weer lopen van de kleuren, rap/traag overgaan tussen 2 kleuren,...

PS. zijn er die dit ook gebruiken in combinatie van Domoticz?

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Dit is precies het probleem waar ik ook mee zat. Als je overal fatsoenlijk led wil ophangen heb je om te kunnen schakelen en dimmen per lamp een pricewatch: Fibaro Dimmer 2 en pricewatch: Fibaro Dimmer Bypass 2 nodig. Als je dan zeker wilt weten het het altijd werkt en dimmen stabiel gaat moet je nog een 3 draden per lamp hebben (denk dat meeste huizen 2 draden hebben), extra draden trekken voor elke hotelschakeling en nog pulsdrukkers regelen (heb ik hier al wel op elke lamp).

Dan is een pakket als Domoticz gratis, maar als je dan fatsoenlijk wil hebben draaien 24/7 moet je ook nog maar toevallig een Synology NAS hebben staan (heb ik dan wel). Want alleen een Fibaro systeem kan weer nadelig uitpakken bij uitbreiding en kost sowieso ook geld.

Ik heb nu een huurhuis, maar wil op termijn kopen. Dan kan ik heel veel geld + moeite investeren om per lamp te kunnen schakelen + dimmen op afstand. Als ik dan alsnog koop moet ik ook weer alles uitbouwen en dan weer opnieuw inbouwen in het nieuwe huis.

En dan niet te vergeten, in mijn huurhuis had ik snel wat gloeilampjes uit een diepe kelder hangen. Ik moest sowieso fatsoenlijk licht aanschaffen, of ik nu voor de Fibaro of Philips oplossing koos.

Uiteindelijk is HUE dan veel eenvoudiger en ook goedkoper (met die mooie Amazon en Praxis aanbiedingen) en dan heb je ook nog is mooie kleuren (wit, geel, rgb) lampen van een A-merk. Extraatje is dat het alsnog gewoon op Domoticz kan worden aangesloten waardoor je kan uitbreiden met motion sensors of andere van andere merken.

Enige waar ik op wacht is dat de Philips Motion Sensor beter ondersteund gaat worden. Heb er nu 3 en moet zeggen dat ik mij erger aan elke ruimte waar er geen 1 hangt. Dan gaat die hand toch weer automatisch naar de pulsdrukker. Simpel voorbeeld: toilet. Wie heeft er zin om altijd, ook als die nodig moet, op zijn smartphone het licht van het toilet aan te doen. Kan je ook niet-Hue houden maar dan is elke opmerking van vriendinlief over het licht wat nog aanstaat ook een gemiste kans. Met een leuke aanbieding is de sensor 25 euro, wat toch eigenlijk ook nog aardig wat geld is. Als die in elke ruimte moet hangen en soms zelfs 2 voor het mooie.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 12-12-2016 18:59 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik wil alleen maar nieuwe GU10 die groen kunnen ;(
Maar nog steeds niets... ;(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Sorcerer8472 schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:00:
Ik wil alleen maar nieuwe GU10 die groen kunnen ;(
Maar nog steeds niets... ;(
Philips kwam 23 mei 2016 met de White en Ambiance E27 en pas eind oktober/begin november met de White en Ambiance GU10.

Eind oktober/begin november was ook het moment van de White en Color met Richer Colors E27. Dus als ze ook nu 5 maanden over de GU10 introductie doen moet je nog tot eind maart 2017 wachten.

Voor degenen die weer met 25% Formido + €5 Praxis korting Hue willen shoppen bij de Praxis. Deze vrijdag 16 december tussen 18:00 en 21:00 kun je je slag weer slaan. Eventueel is de Gamma 25% op alle hang-, vloer- en tafellampen korting voor sommige Hue producten ook een optie deze week.

Hue Motion Sensors voor €24,96 blijven interessant, ook omdat Amazon ze tot nu toe niet in de korting heeft gedaan. En je kunt er niet genoeg van hebben, als je er eenmaal aan begonnen bent.

[ Voor 31% gewijzigd door Malarky op 12-12-2016 19:45 ]

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 08:50
Malarky schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:17:
[...]

Philips kwam 23 mei 2016 met de White en Ambiance E27 en pas eind oktober/begin november met de White en Ambiance GU10.

Eind oktober/begin november was ook het moment van de White en Color met Richer Colors E27. Dus als ze ook nu 5 maanden over de GU10 introductie doen moet je nog tot eind maart 2017 wachten.

Voor degenen die weer met 25% Formido + €5 Praxis korting Hue willen shoppen bij de Praxis. Deze vrijdag 16 december tussen 18:00 en 21:00 kun je je slag weer slaan. Eventueel is de Gamma 25% op alle hang-, vloer- en tafellampen korting voor sommige Hue producten ook een optie deze week.

Hue Motion Sensors voor €24,96 blijven interessant, ook omdat Amazon ze tot nu toe niet in de korting heeft gedaan. En je kunt er niet genoeg van hebben, als je er eenmaal aan begonnen bent.
In welke praxis wordt de Philips hue Starter Pack E27 White and Color set verkocht :) ?
en voor welke prijs :)

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 16:48
jermain schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:41:
[...]

In welke praxis wordt de Philips hue Starter Pack E27 White and Color set verkocht :) ?
en voor welke prijs :)
Deze kan je op de Praxis site vinden en dan kan je daar gelijk de voorraad per winkel zien ;)

• jermain
Jochemd13 schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:42:
[...]

Deze kan je op de Praxis site vinden en dan kan je daar gelijk de voorraad per winkel zien ;)
Toevallig linkje, zie ze namelijk niet op de praxis site :P

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Malarky

Klopt. Wij hebben sinds dit jaar een nieuwe koopwoning en vermoed dat wij hier wel even blijven. Dan is het de investering wellicht waard. Waarbij overigens schakelingen met 2 draden prima gaat met de dimmer-module van Fibaro. De switch dient wél een blauwe draad te hebben, klopt. Ook die bypass is weer zo'n extra post wat je niet wilt en gloeilampen ipv LED? Tja... keuze...

Terug naar de vraag... de schakelaars dichtplakken of vervangen voor HUE Switch is wellicht de manier én goedkoper. De schakelaars die je écht niet gebruikt, kun je ook vervangen voor een blinde plaat en daarachter de draden aan elkaar knopen.

Momenteel heb ik KAKU en HUE. Alles met Domoticz gekoppeld en dat werkt goed, acceptabel. Of dit net zo stabiel werkt als Z-wave? KAKU zeker niet, maar wel lekker goedkoop en veel meer keuze!

• Jochemd13
jermain schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:45:
[...]

Oh ik denk dan dat ze nog niet online bestelbaar zijn, je kan altijd een winkel in de buurt proberen te bellen :)

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Jochemd13 schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:51:
[...]
Oh ik denk dan dat ze nog niet online bestelbaar zijn, je kan altijd een winkel in de buurt proberen te bellen :)
jermain schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:45:
[...]
De White en Color (edit) Ambiance starterspakket E27 Gen3 en GU10 Gen2 staan er gewoon op hoor. Met de acties dus 145 euro, maar bij Amazon was het gisteren nog 132 euro.

Ik twijfel over de voorraad indicatie. Zeist had er meerdere, daar haalde ik hem vrijdag. Maar staat er niet bij. Die winkel staat trouwens nergens bij, wellicht omdat sommige Praxis Franchise zijn en niet op het voorraad systeem zijn aangesloten. Niet ongewoon in de retail met franchises.

[ Voor 8% gewijzigd door Malarky op 13-12-2016 09:03 ]

• Wally2002
  • Laatst online: 08:58
Er werd in eerste instantie gesproken over de white en color lampen en die zijn voor zover ik weet niet bij Praxis te koop.

• Jochemd13
Wally2002 schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:02:
Er werd in eerste instantie gesproken over de white en color lampen en die zijn voor zover ik weet niet bij Praxis te koop.
Ik snap de verwarring. Maar als je nou op zijn linkje had geklikt zag je dat het overduidelijk de Color lampen zijn alleen heeft hij er zelf een verkeerde naam bij gezet ;)
Ik kon hem eerst ook niet vinden.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:41
Philips Hue Losse Lamp E27 Wit voor €14,00 bij Amazon.de https://www.amazon.de/gp/product/B0152WXI0E

Goedkoopste prijs op dit moment in Nederland:19,95

3 stuks voor 32 euro bij gebruik code WELKOM (vanaf 40 euro en 1x per account)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 13:03

TiMMieJ

PSN: Orixez

wmn79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:31:
[...]

Heb nog even teruggezocht in dit topic en het vorige topic voor wat onderbouwing, bleek in deel 1 te zijn besproken:
Bert003 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Maar heb zelf twee living colors, 1x Iris en 1x Bloom, allebei geen friends of Hue en beide doen het perfect. De Bloom heeft zelfs een apart icoontje in de Philips app.

Edit: Nog even antwoord op je vraag: ja, het is alleen wel iets lastiger te configureren dan de gewone remote switch doordat deze niet in de app zichtbaar is. Maar er zijn voldoende instructies te vinden hoe je dit moet doen. Zoals bij Beaumotica en maar in dit topic is dit ook al vele malen aan de orde geweest. Met name over de discussie of je de bridge wel of niet moet resetten.
Ik heb inmiddels dus mijn Livingcolors Bloom binnen en die werkt perfect met de HUE bridge. Dus dacht ik ook de afstandsbediening los te koppelen naast de HUE bridge. Ik heb dus de procedure van Beaumotica gevolgd en inderdaad de lampen reageerden netjes op de livingcolors remote. Maar de bridge ziet de lampen niet meer... Dus ik weer een lamp gekoppeld aan de bridge maar dan werkt ie niet meer op de remote... Is het dus zo dat je een lamp niet aan beide onderdelen kan koppelen? Moet je dan dus echt een HUE Tap kopen om dat naast elkaar te kunnen gebruiken? Iemand anders die dit werkend heeft naast elkaar?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:59
laredo schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:55:
Philips Hue Losse Lamp E27 Wit voor €14,00 bij Amazon.de https://www.amazon.de/gp/product/B0152WXI0E

Goedkoopste prijs op dit moment in Nederland:19,95

3 stuks voor 32 euro bij gebruik code WELKOM (vanaf 40 euro en 1x per account)
Met wat korting stapelen bij Praxis kom je op €12,95 meen ik: ThinkPadd in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2". Moet je wel apart afrekenen én uit je luie stoel naar de Praxis :P

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 13-12-2016 14:30 ]

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-12 13:00
TiMMieJ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:26:
[...]

Ik heb inmiddels dus mijn Livingcolors Bloom binnen en die werkt perfect met de HUE bridge. Dus dacht ik ook de afstandsbediening los te koppelen naast de HUE bridge. Ik heb dus de procedure van Beaumotica gevolgd en inderdaad de lampen reageerden netjes op de livingcolors remote. Maar de bridge ziet de lampen niet meer... Dus ik weer een lamp gekoppeld aan de bridge maar dan werkt ie niet meer op de remote... Is het dus zo dat je een lamp niet aan beide onderdelen kan koppelen? Moet je dan dus echt een HUE Tap kopen om dat naast elkaar te kunnen gebruiken? Iemand anders die dit werkend heeft naast elkaar?
Je kunt ze wel naast elkaar gebruiken, alleen moet je dan of je bridge resetten zoals volgens mij aangegeven in de instructies van Beaumotica of even goed zoeken in een van deze topics (deel1 of 2) waarin volgens mij meerdere malen is aangegeven dat het ook zonder reset van de bridge kan. Heb even niet paraat waar dat ook alweer stond.

• TiMMieJ

TiMMieJ

wmn79 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:41:
[...]

Je kunt ze wel naast elkaar gebruiken, alleen moet je dan of je bridge resetten zoals volgens mij aangegeven in de instructies van Beaumotica of even goed zoeken in een van deze topics (deel1 of 2) waarin volgens mij meerdere malen is aangegeven dat het ook zonder reset van de bridge kan. Heb even niet paraat waar dat ook alweer stond.
Ik zie hier wel e.e.a. staan: https://developers.meethu...fter-update-give-me-break

Daar zeggen ze inderdaad dat je alles moet resetten:

1. Reset your LivingColors remote (this will remove all settings in your remote), by pressing the reset button on the back when the battery cover is removed.

2. Reset your Hue Bridge via the remote (this will remove all settings, scenes, schedules, rules, etc. from the Hue Bridge): By pressing the linkbutton on top of the Hue Bridge, hold the remote on top of the Hue Bridge and then hold "I" (on) and "1" (from presets) until the LED around the linkbutton and the LED on the remote stops blinking.

3. Hold the remote on top of the LivingColors and hold the "I" (on) until the LED on the remote stops blinking.

4. Hold the remote on top of the Hue Bridge, press the linkbutton on top of the Hue Bridge and hold down "I" (on) on the remote until the LED on the remote stops blinking.

5. Last step is to do a POST on: http://<ip-adress.of.the.bridge>/api/<username>/lights or open the Philips Hue app, connect to your bridge, open the settings from the sidebar menu, go to "My lights", tap on "Connect new lights" and tap on "Auto search".

6. Wait for the search to finish and you should be able to control your LivingColors from within the Philips Hue ecosystem.

Dus dat maar eens proberen dan.

• posttoast
TiMMieJ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:46:
[...]

Ik zie hier wel e.e.a. staan: https://developers.meethu...fter-update-give-me-break

Daar zeggen ze inderdaad dat je alles moet resetten:

1. Reset your LivingColors remote (this will remove all settings in your remote), by pressing the reset button on the back when the battery cover is removed.

2. Reset your Hue Bridge via the remote (this will remove all settings, scenes, schedules, rules, etc. from the Hue Bridge): By pressing the linkbutton on top of the Hue Bridge, hold the remote on top of the Hue Bridge and then hold "I" (on) and "1" (from presets) until the LED around the linkbutton and the LED on the remote stops blinking.

3. Hold the remote on top of the LivingColors and hold the "I" (on) until the LED on the remote stops blinking.

4. Hold the remote on top of the Hue Bridge, press the linkbutton on top of the Hue Bridge and hold down "I" (on) on the remote until the LED on the remote stops blinking.

5. Last step is to do a POST on: http://<ip-adress.of.the.bridge>/api/<username>/lights or open the Philips Hue app, connect to your bridge, open the settings from the sidebar menu, go to "My lights", tap on "Connect new lights" and tap on "Auto search".

6. Wait for the search to finish and you should be able to control your LivingColors from within the Philips Hue ecosystem.

Dus dat maar eens proberen dan.
Ik kan bevestigen dat dat werkt. Je koppelt alle lampen aan je LivingColors remote en vervolgens geef je de key van je LivingColors remote door aan je bridge, zodat die ook alle lampen kan besturen. Mocht je later nog een extra LivingColors toevoegen met je remote, dan komt die vanaf dan ook automatisch in je bridge terecht, je hoeft die resetprocedure dan dus niet opnieuw uit te voeren.

omniscale.nl

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12 23:27
Hellup!
Ik heb 2 osram plugs als belangrijke verlichting voor in de gang, nu heb ik per ongeluk de plugs verwijderd in de hue app (verkeerde lamp/groep).
Nu kan ik ze via de hue app niet meer vinden en niet vinden via lampfinder.
Wat kan ik nu doen om ze terug te krijgen? Zijn daar nog uitwegen voor?

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-12 19:53
chefspecial schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:16:
Hellup!
Ik heb 2 osram plugs als belangrijke verlichting voor in de gang, nu heb ik per ongeluk de plugs verwijderd in de hue app (verkeerde lamp/groep).
Nu kan ik ze via de hue app niet meer vinden en niet vinden via lampfinder.
Wat kan ik nu doen om ze terug te krijgen? Zijn daar nog uitwegen voor?
Volgens mij moet je de plug dan resetten (5 maal in en uit het stopcontact en tussendoor elke keer 5 sec wachten)..

EV3 adv + LR 19” allseason

• TiMMieJ

TiMMieJ

Heren bedankt door de stappen te volgen heb ik nu de remote met de Bridge werkend.

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 22:14
vdpoorten schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:27:
[...]

Ik zou adviseren te kijken naar de profielen van de Hornbach. Deze hebben ook hoekprofielen.
Zelf kwam ik hier te laat achter. Ik heb dus alleen een rechtprofiel.
Ik zoek zelf ook nog een goede oplossing voor m'n tv-meubel. De strip gaat nu een beetje los in de hoek. (90 graden draai) en heb nog steeds leds op de grond ipv diffuus licht. Het is een hoek van 90 graden aan twee kanten, maar wil het graag in een profiel hebben. Jullie tips voor profielen met diffuser?

• Rebecca
  • Laatst online: 24-12 06:51
Moet ik een 2e bridge aanschaffen zodat mijn lampen weer zichtbaar zijn in de hue-app?

Ik heb 4 Hue dimmer switches individueel gekoppeld aan de Bridge maar nu zit het bridge geheugen vol als ik een 5e wil koppelen. (ik heb ook nog 6 sensors gekoppeld). Alles is in de Hue-app zichtbaar en bereikbaar. Om geheugen vrij te maken heb ik de 5 dimmers direct aan de 5 lampen gekoppeld. Dat werkt maar in de Hue-app zijn de lampen niet meer bereikbaar! Als ik de dimmers loskoppel van de lampen zijn ze weer zichtbaar in de Hue-app. Mijn vraag is of het klopt dat een dimmer direct op de lamp is aangesloten niet meer zichtbaar is in de bridge en/of welke oplossing daar voor is.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 17:09
Rebecca schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:42:
Moet ik een 2e bridge aanschaffen zodat mijn lampen weer zichtbaar zijn in de hue-app?

Ik heb 4 Hue dimmer switches individueel gekoppeld aan de Bridge maar nu zit het bridge geheugen vol als ik een 5e wil koppelen. (ik heb ook nog 6 sensors gekoppeld). Alles is in de Hue-app zichtbaar en bereikbaar. Om geheugen vrij te maken heb ik de 5 dimmers direct aan de 5 lampen gekoppeld. Dat werkt maar in de Hue-app zijn de lampen niet meer bereikbaar! Als ik de dimmers loskoppel van de lampen zijn ze weer zichtbaar in de Hue-app. Mijn vraag is of het klopt dat een dimmer direct op de lamp is aangesloten niet meer zichtbaar is in de bridge en/of welke oplossing daar voor is.
Geen idee, heb je de lampen ook al geprobeerd om toe te voegen via serienummer zodra je de dimmers eraan hebt hangen?

• Rebecca
spokje schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:13:
[...]

Geen idee, heb je de lampen ook al geprobeerd om toe te voegen via serienummer zodra je de dimmers eraan hebt hangen?
Thx, Dat had ik nog niet geprobeerd. Echter werkt het ook niet. Ik heb eerst de lamp uit de app verwijderd. De dimmer werkt nog steeds op de lamp. Nu via de app laten zoeken op serienummer. De bridge accepteert de lamp en via de app kan ik hem bedienen. Helaas is de dimmer nu buitenwerking gezet door de bridge.

• Rebecca
Ik heb contact gehad met Philips klantenservice. Het is niet mogelijk een Bridge/Lamp/Dimmer combinatie te maken. Het is Bridge/Lamp of Lamp/Dimmer. Indien je boven de 12 accessoires komt dan ben je aangewezen op een 2e Bridge. Het is mij niet duidelijk geworden of je binnen de app tussen 2 bridges moet schakelen om een lamp aan/uit te zetten. Dus als ik 1 Bridge en lampen per etage heb aangesloten moet ik dan binnen de app switchen van bridge of doet de app dat vanzelf? Heeft iemand hier een antwoord op?

• Wally2002
2e bridge: in (in ieder geval) de officiële Hue app dien je eerst te switchen naar de bridge waarvan je de daaraan gekoppelde lampen wilt bedienen. Je krijgt dus geen samengevoegd overzicht.

• jermain
Malarky schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:23:
[...]

[...]

De White en Color (edit) Ambiance starterspakket E27 Gen3 en GU10 Gen2 staan er gewoon op hoor. Met de acties dus 145 euro, maar bij Amazon was het gisteren nog 132 euro.

Ik twijfel over de voorraad indicatie. Zeist had er meerdere, daar haalde ik hem vrijdag. Maar staat er niet bij. Die winkel staat trouwens nergens bij, wellicht omdat sommige Praxis Franchise zijn en niet op het voorraad systeem zijn aangesloten. Niet ongewoon in de retail met franchises.
Weet je toevallig of dit de nieuwe v3 zijn met betere kleuren ?

EAN: 8718696592946

[ Voor 4% gewijzigd door jermain op 14-12-2016 21:08 ]

• Rebecca
Wally2002 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:59:
2e bridge: in (in ieder geval) de officiële Hue app dien je eerst te switchen naar de bridge waarvan je de daaraan gekoppelde lampen wilt bedienen. Je krijgt dus geen samengevoegd overzicht.
Thx, Ik zal een 2de Bridge aanschaffen met daarop alleen de sensoren. Daar is toch weinig aandacht voor nodig! :)

• Ethirty
  • Laatst online: 27-12 22:18

Ethirty

Who...me?

Rebecca schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:37:
[...]

Thx, Ik zal een 2de Bridge aanschaffen met daarop alleen de sensoren. Daar is toch weinig aandacht voor nodig! :)
Dit gaat volgens mij niet werken. Een bridge zonder lampen heeft niks aan te sturen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• posttoast
Eigenlijk wel behoorlijk karig dat die limiet zo laag is. Als je een enigszins groot huis hebt zit je toch al snel aan de bovengrens qua accessoires...

omniscale.nl

• Rebecca
Ethirty schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:55:
[...]

Dit gaat volgens mij niet werken. Een bridge zonder lampen heeft niks aan te sturen.
Mijn excuses, Als je het niet begrijpt dan heb ik het niet goed uitgelegd! ;) Ik bedoel natuurlijk de sensoren in combinatie met de lampen!

• Rebecca
posttoast schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:59:
Eigenlijk wel behoorlijk karig dat die limiet zo laag is. Als je een enigszins groot huis hebt zit je toch al snel aan de bovengrens qua accessoires...
Tja, Ik loop inderdaad tegen een bovengrens aan. Mijn huis heeft 4 etages en een kelder. Alleen voor het trappenhuis heb ik dus al een Bridge nodig. Op zich geen probleem om per etage een bridge te plaatsen. Het is jammer dat je in de app tussen de bridges moet switchen.

• Ethirty
  • Laatst online: 27-12 22:18

Ethirty

Who...me?

Dat is in ieder geval een beste investering als je aan een tweede bridge moet beginnen. :)

Ik zou dan in ieder geval een app zoeken die wel met meerdere bridges overweg kunnen. Volgens mij zijn die er wel. Dat lijkt me sowieso makkelijker dan continue met de Philips app te moeten stoeien.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• posttoast
iConnectHue ondersteunt, na een in app purchase, meerdere bridges. Ik vraag me alleen wel af hoe HomeKit hier mee omgaat.

omniscale.nl

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

jermain schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:28:
[...]

Weet je toevallig of dit de nieuwe v3 zijn met betere kleuren ?

EAN: 8718696592946
Ja, in de winkels wel. Maar enkel voor E27. G10 zit nog op v2

Btw Homekit in nieuwe iOS 10.2 zou accessoires ondersteunen? Mijn motion sensors zijn nergens te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 15-12-2016 00:49 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:15
Malarky schreef op donderdag 15 december 2016 @ 00:47:
[...]

Ja, in de winkels wel. Maar enkel voor E27. G10 zit nog op v2

Btw Homekit in nieuwe iOS 10.2 zou accessoires ondersteunen? Mijn motion sensors zijn nergens te zien.
Volgens mij al heel vaak voorbij gekomen: de hue motion sensor ondersteunt geen homekit.

• Wally2002
Rebecca schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:07:
[...]

Tja, Ik loop inderdaad tegen een bovengrens aan. Mijn huis heeft 4 etages en een kelder. Alleen voor het trappenhuis heb ik dus al een Bridge nodig. Op zich geen probleem om per etage een bridge te plaatsen. Het is jammer dat je in de app tussen de bridges moet switchen.
Volgens de Philips developer documentatie wordt door de Bridge in principe maximum 50 lampen en max 50 sensoren ondersteund. De harde limiet is 63 lampen en 63 sensoren, maar Philips waarschuwt daarbij voor een langzaam reagerend systeem.

Philips zegt op de 'consumenten'site dat er maximaal 12 accessoires per bridge mogelijk zijn. Uit de developer documentatie maak ik op dat een dimmer switch, Tap of motion sensor als 1 sensor wordt opgenomen (de knoppen worden als afzonderlijk 'buttonpress' doorgegeven gekoppeld aan de sensor - als ik de documentatie goed interpreteer).

Is er mogelijk sprake van een beperking in de officiele Philips Hue app?
Zou je met een andere app wel die 50 of 63 sensoren kunnen koppelen aan de bridge?
(of zelf met rechtstreekse commando's naar de API).

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of er naast de Osram Lightify Plug meer betaalbare muurswitches zijn die met de Hue Bridge samenwerken? Die plug van Osram is op dit moment nergens te krijgen.

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-12 20:00
WoutF schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:34:
Weet iemand of er naast de Osram Lightify Plug meer betaalbare muurswitches zijn die met de Hue Bridge samenwerken? Die plug van Osram is op dit moment nergens te krijgen.
Wellicht de Innr Smart Plug. Kan alleen niet zo 1-2-3 vinden of dit specifieke product van Innr met Hue samenwerkt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:59
NRG-81 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:24:
[...]

Wellicht de Innr Smart Plug. Kan alleen niet zo 1-2-3 vinden of dit specifieke product van Innr met Hue samenwerkt.
Gaat niet werken, zie: http://www.beaumotica.nl/innr-smart-plug (vragen/antwoorden onderaan).
Q: Werkt deze plug met een Philips Hue bridge?
A: (Beaumotica) Nee, alleen de lichtbronnen van INNR zijn te koppelen aan de Hue Bridge. Let er wel op dat INNR lampen niet meegaan in bijvoorbeeld Apple homekit (SiRi)

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2016 09:48 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren de Hue starterkit ontvangen en aangesloten. Gelijk een Hue Dimmer er ook bij gehaald.

Nu heb ik in de slaapkamer van mijn dochter een lamp met de dimmer opgehangen. Nu wilt ze met een kleurtje aan in slaap vallen (dont ask, vrouwen....).

Maar wat ik wil is dat als ik de lamp de volgende dag weer aandoe met de Dimmer aan de muur of met apple Home dat het weer terug is naar de witte kleur.

Weet iemand hoe ik dus de kleur kan resetten?

Ik heb Apple devices met een iPad als hub. Dus ik kan automations maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• posttoast
Tylen schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:09:
Gisteren de Hue starterkit ontvangen en aangesloten. Gelijk een Hue Dimmer er ook bij gehaald.

Nu heb ik in de slaapkamer van mijn dochter een lamp met de dimmer opgehangen. Nu wilt ze met een kleurtje aan in slaap vallen (dont ask, vrouwen....).

Maar wat ik wil is dat als ik de lamp de volgende dag weer aandoe met de Dimmer aan de muur of met apple Home dat het weer terug is naar de witte kleur.

Weet iemand hoe ik dus de kleur kan resetten?

Ik heb Apple devices met een iPad als hub. Dus ik kan automations maken.
Met Apple Home weet ik het niet, maar je kunt toch gewoon de aan-knop van de dimmer koppelen aan een scene? Dus dan zet je 's avonds dat kleurtje aan als je vervolgens op de aan-knop drukt laadt hij de "wit licht scene".

Met iConnectHue kun je tijdgebonden alternatieven op een dimmer switch knop programmeren. Dus dan activeert de aan-knop bijvoorbeeld tussen 20:00 en 06:00 het kleurtje, en tussen 06:00 en 20:00 uur wit licht.

omniscale.nl

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-12 15:48
Hoe kan ik zien dat een starterset Gen 3 is en niet Gen2?
Kan ik op de doos zien welke generatie lampen er bij zitten? Of is alles al wel Gen 3?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-12 13:00
ThinkPadd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:40:
[...]

Gaat niet werken, zie: http://www.beaumotica.nl/innr-smart-plug (vragen/antwoorden onderaan).

[...]
En op de site van INNR staat ook duidelijk dat die niet samenwerken.
De smart plug kan niet in het huidige Philips Hue systeem worden opgenomen.

• posttoast
Philos31 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:07:
Hoe kan ik zien dat een starterset Gen 3 is en niet Gen2?
Kan ik op de doos zien welke generatie lampen er bij zitten? Of is alles al wel Gen 3?
Volgens mij niet aan de buitenkant van de doos, maar alleen aan de lampen die erin zitten. Daar moet je erop letten dat de teksten goud zijn ipv zilver. Maar, zoals vaker gezegd, bij een GU10 set hoef je daar niet naar te kijken want die bestaan nog niet in Gen3 :)

omniscale.nl

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:24
Van het weekend een starters setje (E27 wit/gekleurd) en 1x GU10 gekleurd gekocht. Kom ik thuis zie ik dat hij deze week in de aanbieding is in het foldertje |:(

Een deze dagen ook een dimmer erbij kopen en misschien nog 2 lampen voor in de hal. Blijft wel verslavend spul.

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-12 21:02
Ben ik nou echt zo simpel, of kan ik in de officiële Hue-app echt alleen maar standaard scènes aan een bepaalde tijd koppelen voor de motion sensor?

Ik heb er nu eentje in de gang hangen en qua handigheid bevalt het me wel redelijk. In de gang neem ik wel genoegen met een standaardscene, maar dat doe ik in de woonkamer niet. Hoe red ik dat?

Ik zit op Android (iConnecthue is dus geen optie...) en gebruik normaal gesproken Hue Pro voor zulke dingen, maar daarin vind ik nog geen support voor de Motion Sensor...

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-12 22:43
Wally2002 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:28:
[...]

Volgens de Philips developer documentatie wordt door de Bridge in principe maximum 50 lampen en max 50 sensoren ondersteund. De harde limiet is 63 lampen en 63 sensoren, maar Philips waarschuwt daarbij voor een langzaam reagerend systeem.

Philips zegt op de 'consumenten'site dat er maximaal 12 accessoires per bridge mogelijk zijn. Uit de developer documentatie maak ik op dat een dimmer switch, Tap of motion sensor als 1 sensor wordt opgenomen (de knoppen worden als afzonderlijk 'buttonpress' doorgegeven gekoppeld aan de sensor - als ik de documentatie goed interpreteer).

Is er mogelijk sprake van een beperking in de officiele Philips Hue app?
Zou je met een andere app wel die 50 of 63 sensoren kunnen koppelen aan de bridge?
(of zelf met rechtstreekse commando's naar de API).
De beperking zit niet zozeer in het aantal sensoren, maar in het configureren van het gedrag (in API termen de /rules).
Voor een Tap heb je bijvoorbeeld al 4 rules nodig (elke knop 1), de dimmerswitch gebruikt er een stuk meer om te switchen tussen scenes bij herhaaldelijk op de aan knop drukken, dimmen etc... en de motionsensor heeft er ook een best aantal voor verschillende tijdsintervallen enzo.

• Arunia
Paar dagen geleden dan eindelijk 2 lightstrip plus besteld en 1x de verlenging. Hoop dat die snel binnen zijn. Dan testen hoe het oogt en welk profiel ik aan moet schaffen bij de Hornbach. De andere gaat dan op de zolderkamer en ook daar even kijken welk profiel nodig zodat deze niet op mijn scherm schijnt.
Ben heel erg benieuwd.

Langzaamaan begint er dan toch wat te komen.

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Arunia schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:04:
Paar dagen geleden dan eindelijk 2 lightstrip plus besteld en 1x de verlenging. Hoop dat die snel binnen zijn. Dan testen hoe het oogt en welk profiel ik aan moet schaffen bij de Hornbach. De andere gaat dan op de zolderkamer en ook daar even kijken welk profiel nodig zodat deze niet op mijn scherm schijnt.
Ben heel erg benieuwd.

Langzaamaan begint er dan toch wat te komen.
Ik neem aan dat je weet dat de hue ledstrips breed zijn en niet op een standaard profiel passen?

• Arunia
geertseb schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:33:
[...]

Ik neem aan dat je weet dat de hue ledstrips breed zijn en niet op een standaard profiel passen?
Voor zover ik begrepen heb (en uiteraard gaan we dat ook gewoon meten) zouden ze moeten passen in Hornbach Paulmann profielen. Dat weet ik niet zeker, maar hoor het wel voor meerdere mensen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

posttoast schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:20:
[...]

Met Apple Home weet ik het niet, maar je kunt toch gewoon de aan-knop van de dimmer koppelen aan een scene? Dus dan zet je 's avonds dat kleurtje aan als je vervolgens op de aan-knop drukt laadt hij de "wit licht scene".

Met iConnectHue kun je tijdgebonden alternatieven op een dimmer switch knop programmeren. Dus dan activeert de aan-knop bijvoorbeeld tussen 20:00 en 06:00 het kleurtje, en tussen 06:00 en 20:00 uur wit licht.
Check gevonden thanks. Ik kan in de officiële Hue app zeggen dat bij de eerste druk hij naar gewoon licht moet gaan. Deze stond op laatste instelling. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• pacificocean
Zijn er hier ook mensen die de thuiskom functie van de iPhone homekit gebruikt ipv de hue app? Bij mij werkt dat niet namelijk. iOS 10.2 Ipad air2 als hub met een iPhone6s.
Pagina: 1 ... 41 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue